abonnement Unibet Coolblue
pi_144408813
Welkom in het enige echte F&L SC-topic!

Hier geen geneuzel over wie wie wel of niet begrijpt, geen gedoe over of God subjectief is, maar wel extreem toffe mensen die extreem toffe dingen bespreken, zoals bier, mooie vrouwen en huisdieren.

Nu met extra OP:

Filosofische quote van de dag het topic:
quote:
Fuck off and die.
- Fenriz
pi_144408854
Overigens, libertariër, mag ik vragen waarom je libertariër bent geworden? Wat trekt jou daar zo naartoe?

Groetjes van een ex-libertariër die er nu meer anarchosyndicalistische sympathieën op nahoudt, maar in de praktijk een sociaaldemocraat is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2014 23:41:56 ]
pi_144409029
Om in te gaan op de laatste vraag: ja, ik ben daar heel zeker van. Voor iedereen die zich een beetje heeft bezig gehouden met religie en het geestelijke is dit: http://forum.fok.nl/topic/2139712 makkelijk te concluderen. Zo niet, dan speelt echt één van die problemen over het onderwerp op. Speciale zaken die de religies en andere geestelijke groepen en organisaties erin gezet hebben. Maar logisch en realistisch gezien nooit waar kunnen zijn.

Dat dit kan, heeft van doen met de werking van het geestelijke zoals ik hier F&L / Einde dieren eten dieren zei. En dat is iets waar iets aan moet gebeuren. Op de eerste plaats moet de simpele waarheid erover algemeen bekend zijn en openbaar. Op dezelfde manier zoals dat werkt met waar de kindertjes vandaan komen.

Het onderwerp van het geestelijke heeft een achterstand in ontwikkeling. En het is een blinde vlek.

[ Bericht 33% gewijzigd door 00ll0l0l op 10-09-2014 23:52:55 ]
pi_144409115
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:47 schreef 00ll0l0l het volgende:
Om in te gaan op de laatste vraag: ja, ik ben daar heel zeker van. Voor iedereen die zich een beetje heeft bezig gehouden met religie en het geestelijke is dit: http://forum.fok.nl/topic/2139712 makkelijk te concluderen. Zo niet, dan speelt echt één van die problemen over het onderwerp op. Speciale zaken die de religies en andere geestelijke groepen en organisaties erin gezet hebben. Maar logisch en realistisch gezien nooit waar kunnen zijn.
Als je het zeker weet, waarom wil je het er dan met ons over hebben? Je hebt toch geen bevestiging nodig?

Denk hierover na: waarom zijn zo veel mensen atheist/agnost als de bewijzen voor God zo duidelijk zijn?

Misschien is het bewijs dan niet zo sterk?
  woensdag 10 september 2014 @ 23:50:14 #5
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144409138
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:41 schreef robin007bond het volgende:
Overigens, libertariër, mag ik vragen waarom je libertariër bent geworden? Wat trekt jou daar zo naartoe?

Groetjes van een ex-libertariër die er nu meer anarchosyndicalistische sympathieën op nahoudt, maar in de praktijk een sociaaldemocraat is.
robin007bond irl:

pi_144409209
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

robin007bond irl:

[ afbeelding ]
_O-
pi_144409216
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:41 schreef robin007bond het volgende:
Overigens, libertariër, mag ik vragen waarom je libertariër bent geworden? Wat trekt jou daar zo naartoe?

Groetjes van een ex-libertariër die er nu meer anarchosyndicalistische sympathieën op nahoudt, maar in de praktijk een sociaaldemocraat is.
Ik zie het libertarisme als een utopie. Een manier van denken, een verzameling normen en waarden ook. Vanuit mijn anti-autoritaire natuur kan ik er niet tegen als andere mensen hun wil bij mij opleggen. Dat geldt ook voor de overheid.

Daarom hang ik naar een politieke filosofie waar autoriteit en regelzucht een zo klein mogelijke rol speelt.
pi_144409248
O, ik voegde nog iets toe

Dat dit kan, heeft van doen met de werking van het geestelijke zoals ik hier F&L / Einde dieren eten dieren zei. En dat is iets waar iets aan moet gebeuren. Op de eerste plaats moet de simpele waarheid erover algemeen bekend zijn en openbaar. Op dezelfde manier zoals dat werkt met waar de kindertjes vandaan komen.

Het onderwerp van het geestelijke heeft een achterstand in ontwikkeling. En het is een blinde vlek.
pi_144409264
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:52 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ik zie het libertarisme als een utopie. Een manier van denken, een verzameling normen en waarden ook. Vanuit mijn anti-autoritaire natuur kan ik er niet tegen als andere mensen hun wil bij mij opleggen. Dat geldt ook voor de overheid.

Daarom hang ik naar een politieke filosofie waar autoriteit en regelzucht een ze klein mogelijke rol speelt.
Hmm daar kan ik me wel in vinden, maar waarom dan geen regulier anarchisme? Het economische systeem blijft bij het libertarisme autoritair. :P
pi_144409341
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:49 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Als je het zeker weet, waarom wil je het er dan met ons over hebben?
Met iedereen die die discussie aanging.

Ik wacht nog steeds op een beetje een goede reactie. Maar iedereen kan doodvallen kennelijk ?
pi_144409411
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:53 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hmm daar kan ik me wel in vinden, maar waarom dan geen regulier anarchisme? Het economische systeem blijft bij het libertarisme autoritair. :P
Menselijke interactie leidt tot topdog-underdog relaties, vanwege de verschillen in capaciteiten tussen mensen.

Als ik de topdog-underdog relatie wil 'nivelleren' heb ik daar dwang voor nodig, op een bepaalde manier. Dus dan is er van echte vrijheid geen sprake meer. Bovendien is dat in de praktijk moeilijk uit te voeren.
pi_144409459
Deze reactie was tegelijkertijd met die erna

quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:49 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Als je het zeker weet, waarom wil je het er dan met ons over hebben?
Met iedereen die die discussie aanging.

Ik wacht nog steeds op een beetje een goede reactie. Maar iedereen kan doodvallen kennelijk ?
pi_144409487
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:55 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Met iedereen die die discussie aanging.

Ik wacht nog steeds op een beetje een goede reactie. Maar iedereen kan doodvallen kennelijk ?
Als ik vraag: "waarom wil je het erover hebben?"

En je antwoord is:" met iedereen die die discussie aanging"

Heb je dan door dat dat geen antwoord is op mijn vraag?

Ja/nee?
pi_144409550
quote:
mijn vraag?
Welke vraag? Ik stelde in principe een vraag in de discussie. Ik heb geen tegenvraag gezien. Of is die er wel?
pi_144409579
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:47 schreef 00ll0l0l het volgende:
Om in te gaan op de laatste vraag: ja, ik ben daar heel zeker van.
Mooi, wees er gelukkig mee. Maar wat doe je dan hier, waar mensen kunnen(*) uitleggen waarom je niet zomaar filmpjes moet geloven, en wat daar gezegd wordt?

(*) proberen althans. Ik doe het niet meer, die fase is geweest.

Wie zou zich laten overtuigen, door iemand die niet snapt, echt helemaal niet, hoe makkelijk mensen voor de gek te houden zijn. Je dramt en dramt maar, en altijd weer meer van hetzelfde. Eigenlijk zou je een tijdje een ban moeten krijgen. Dit is forum-vandalisme.
-- <br />Pinpoint
pi_144409628
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 00:01 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Welke vraag? Ik stelde in principe een vraag in de discussie. Ik heb geen tegenvraag gezien. Of is die er wel?
Deze vraag: waarom zijn zo veel mensen atheist/agnost als de bewijzen voor God zo duidelijk zijn?"

Dit is de tegenvraag.

Kun je deze vraag beantwoorden

Niet eromheen draaien aub
pi_144409855
Wat mij betreft is de reactie duidelijk en gaan dreigen met een ban vind ik te ver gaan. Om dit gesprek verder te kunnen zetten.
pi_144410237
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 00:13 schreef 00ll0l0l het volgende:
Wat mij betreft is de reactie duidelijk en gaan dreigen met een ban vind ik te ver gaan. Om dit gesprek verder te kunnen zetten.
Ik kan niet dreigen, want ik ben geen moderator. Maar het is zeker mijn mening, dat keer op keer komen met iets dat volkomen uitgekauwd is, forumvandalisme is. Helemaal niets nieuws, en toch weer doen.
-- <br />Pinpoint
pi_144472719
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:41 schreef robin007bond het volgende:
Overigens, libertariër, mag ik vragen waarom je libertariër bent geworden? Wat trekt jou daar zo naartoe?

Groetjes van een ex-libertariër die er nu meer anarchosyndicalistische sympathieën op nahoudt, maar in de praktijk een sociaaldemocraat is.
Wat was eigenlijk jou reden om sociaal-democraat te worden?

quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:52 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Ik zie het libertarisme als een utopie. Een manier van denken, een verzameling normen en waarden ook. Vanuit mijn anti-autoritaire natuur kan ik er niet tegen als andere mensen hun wil bij mij opleggen. Dat geldt ook voor de overheid.

Daarom hang ik naar een politieke filosofie waar autoriteit en regelzucht een zo klein mogelijke rol speelt.
Ik ben dan iemand die gelijk aan de zwakke in de samenleving denkt. In hoeverre kunnen die goed leven in een (puur) liberale samenleving. Ik kan me voorstellen dat wanneer je redelijk intelligent bent en een stabiele karakter hebt, die regelzucht je nogal kan tegenwerken. Of in ieder geval dat je dat gevoel hebt. Je moet echter niet vergeten dat regels ook een bescherming kan zijn voor een deel van de samenleving.
ROBODEMONS..................|:(
pi_144475697
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 00:04 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Deze vraag: waarom zijn zo veel mensen atheist/agnost als de bewijzen voor God zo duidelijk zijn?"

Dit is de tegenvraag.

Kun je deze vraag beantwoorden

Niet eromheen draaien aub
Ik vind het wel interessant om te praten met iemand van de libertarische partij. Maar dan moet dat over psyche wel weg. Ik bedoel: zoiets stoort het praten even terug gekeken.

Volgens mij is het geen probleem om dat even toe te geven. Maar vaak mensen die dat zeggen zoals jij deed (eigenlijk zijn politici ,,u'' bij mij)
Hebben er een enorm probleem mee om zoiets dan te erkennen daarna. Persoonlijk trouwens vind ik het ook vervelend om een mogelijk misverstand te laten bestaan over zoiets. Om de status daarvan bij mij dus te zeggen, ik heb echt geen psychische stoornis of iets dergelijks. Ook geen afwijkende voorkeuren, algemeen bekend zo genoemd door sommige groepen mensen.

Als ik iets gezegd heb wat daarop wijst dan wil ik graag weten wat. Want dan kwam het, hoewel juist bedoeld, verkeerd over. Ik sluit dat niet uit. Ik neem dus ook niet zomaar iets kwalijk in ieder geval.

Ben jij partijleider of iets dergelijks? Of gewoon een lid?

Ik sta trouwens open voor een PB of DB als iets onbegrijpelijk is wat ik zeg. Dat lijkt mij dan een betere oplossing. Het valt mij op dat dat niet veel gebeurt. Hoewel dat soms wel een logisch iets uit praten over zaken is hier. Door mij is dat daarom weleens zo.

[ Bericht 15% gewijzigd door 00ll0l0l op 13-09-2014 01:31:57 ]
pi_144476838
Op een of andere manier heb ik zin om naar dit liedje te luisteren. Vaak plaats ik zoiets dan ook om wat voor reden dan ook.

De video van dit liedje is enorm lelijk vind ik. De originele is nergens te vinden van dit liedje. Die dus niet bedoeld. Of heel even. Dit is ook de enige met een beetje redelijke geluidskwaliteit. Of niet een te persoonlijke video/foto, van de hooggeachte John en Yoko.

Enorm leuke dwing-swing heeft dit liedje vind ik. net alsof er allemaal leuke vlindertjes uit je scherm komen. (zelfs zonder of juist zonder de video zichtbaar erbij)



[ Bericht 5% gewijzigd door 00ll0l0l op 13-09-2014 01:43:19 ]
  zaterdag 13 september 2014 @ 08:34:29 #22
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144478365
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 23:19 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Wat was eigenlijk jou reden om sociaal-democraat te worden?

[..]

Ik ben dan iemand die gelijk aan de zwakke in de samenleving denkt. In hoeverre kunnen die goed leven in een (puur) liberale samenleving. Ik kan me voorstellen dat wanneer je redelijk intelligent bent en een stabiele karakter hebt, die regelzucht je nogal kan tegenwerken. Of in ieder geval dat je dat gevoel hebt. Je moet echter niet vergeten dat regels ook een bescherming kan zijn voor een deel van de samenleving.
Tegenwoordig zijn ze niet zozeer een bescherming meer, en eerder een hangmat. Mensen beroepen zich op de regels en tonen verder geen enkele persoonlijke verantwoordelijkheid. Zie alleen al het grote aantal mensen dat achterlijke uitspraken verdedigt met: "Ik heb vrijheid van meningsuiting dus ik mag het zeggen!"
pi_144478741
Zet em ook ff hier neer, vindt Molurus iig wel interessant denk ik:

https://video.ias.edu/arkani-hamed-lecture-10-12

Uit het LHC-topic betreffende het Higgsdeeltje. Vond em zelf erg goed :)
-
pi_144479955
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 08:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Tegenwoordig zijn ze niet zozeer een bescherming meer, en eerder een hangmat. Mensen beroepen zich op de regels en tonen verder geen enkele persoonlijke verantwoordelijkheid. Zie alleen al het grote aantal mensen dat achterlijke uitspraken verdedigt met: "Ik heb vrijheid van meningsuiting dus ik mag het zeggen!"
Ik zat net te denken om deze PB te versturen. Of zoiets. Maar zag het toch niet zo. Ik keek even hier en toen zag ik jouw post. De reden hiervan is dat bijvoorbeeld een onderwerp maken onprettig is omdat dit opeens gesloten kan worden.

Hopelijk kom ik niet al te onbeleefd over. Als er sprake is van zo'n idee: in het geval van reageren is dat snel over. [[[uitleg: ? bij geen reactie]]]

Wat kan en mag je van de moderators en (forum)admins verwachten ?
Je mag verwachten dat we proberen je zoveel mogelijk te helpen bij problemen met de site en dat we ons best doen de boel over het geheel genomen leuk te houden.

... d te worden. FOK! is geen democratie.
Ook kun ...

Vind jij dat wat je zei voor mij kan gelden?

[ Bericht 2% gewijzigd door 00ll0l0l op 13-09-2014 12:14:16 ]
pi_144482320
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 09:17 schreef Haushofer het volgende:
Zet em ook ff hier neer, vindt Molurus iig wel interessant denk ik:

https://video.ias.edu/arkani-hamed-lecture-10-12

Uit het LHC-topic betreffende het Higgsdeeltje. Vond em zelf erg goed :)
Oeh, thanks! 8-)

Had ook wel in het video topic gemogen, maar ik herpost hem daar wel even. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144484160
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:57 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Menselijke interactie leidt tot topdog-underdog relaties, vanwege de verschillen in capaciteiten tussen mensen.

Als ik de topdog-underdog relatie wil 'nivelleren' heb ik daar dwang voor nodig, op een bepaalde manier. Dus dan is er van echte vrijheid geen sprake meer. Bovendien is dat in de praktijk moeilijk uit te voeren.
Als iedereen er vrijwillig mee akkoord gaat komt er geen dwang aan te pas.

Wellicht dat veel vragen die je hebt hier worden beantwoord. :P

https://en.wikibooks.org/wiki/Anarchist_FAQ

Waar ik het libertarisme vind falen is hoe ze de term vrijheid definiëren. Als je als kroegeigenaar niet toestaat dat mensen met een tintje binnen mogen komen dan vinden libertariërs dat dat mag omdat dat vrijheid is, terwijl je de vrijheid van een getint persoon er mee beperkt. Uitsluiting vind ik ook een vorm van dwang, maar zo zien libertariërs dat niet.

En mensen met kapitaal kunnen op deze manier zeker dwang uitoefenen.
pi_144484200
Dit is best bruut wakker worden:


:D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144484215
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 23:19 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Wat was eigenlijk jouw reden om sociaal-democraat te worden?
De realisatie dat er echt heel veel gebeurt buiten de schuld van mensen zelf om. De omgeving waarin mensen zich bevinden beïnvloedt ze zo erg dat een vrije keuze een illusie is. Als overheid moet je in mijn ogen zorgen dat iemand zich dus uit zijn omgeving kan 'ontsnappen' als het ware. Het verheffingsideaal vind ik heel mooi. :)

Daarnaast komen er ook steeds economische argumenten die tegen de vrije markt dogma's ingaan. Denk bijvoorbeeld aan het werk van Piketty.
  zaterdag 13 september 2014 @ 15:14:36 #29
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_144485574
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 14:23 schreef Molurus het volgende:
Dit is best bruut wakker worden:


:D
Moet je maar niet zo dicht op de grote markt gaan wonen. :6
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_144486042
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:14 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Moet je maar niet zo dicht op de grote markt gaan wonen. :6
Dat valt eigenlijk best mee, dat is zeker een kilometer of 2 nog.

Maar goed, ik kan er ook niet mee zitten: er zijn slechtere manieren om wakker te worden. 8-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 13 september 2014 @ 15:35:36 #31
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144486240
Over muziek en F&L gesproken: er is sinds kort (?) (geen idee, zo veel popmuziek luister ik niet) een heel aardig liedje uit met een tekst die in deze context vrij relevant is:

  zaterdag 13 september 2014 @ 15:36:38 #32
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_144486274
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat valt eigenlijk best mee, dat is zeker een kilometer of 2 nog.

Maar goed, ik kan er ook niet mee zitten: er zijn slechtere manieren om wakker te worden. 8-)
Kwam het wel van de grote markt? Of is er een parade of zijn ze ergens aan het oefenen, warm-taptoe'en?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_144486319
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:36 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Kwam het wel van de grote markt? Of is er een parade of zijn ze ergens aan het oefenen, warm-taptoe'en?
Nee, kwam niet van de grote markt. Dit waren gewoon de lokale drumguards die aan het repeteren waren bij mij voor. Ze hebben hun clubgebouw 2 straten verder.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 13 september 2014 @ 15:39:55 #34
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144486357
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nee, kwam niet van de grote markt. Dit waren gewoon de lokale drumguards die aan het repeteren waren bij mij voor. Ze hebben hun clubgebouw 2 straten verder.
Was het '7 uur in de ochtend' 's morgens of meer 'ik lag net in bed na een avondje doorhalen' 's morgens? :D
pi_144486386
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:39 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Was het '7 uur in de ochtend' 's morgens of meer 'ik lag net in bed na een avondje doorhalen' 's morgens? :D
Meer dat laatste, het was technisch gezien al middag. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 13 september 2014 @ 15:45:04 #36
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144486470
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:41 schreef Molurus het volgende:

[..]

Meer dat laatste, het was technisch gezien al middag. :D
Daar heb je het al. Weet je zeker dat de dreun in je hoofd van hen kwam, en niet van dat krat bier van gisteren? :P
pi_144486692
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Daar heb je het al. Weet je zeker dat de dreun in je hoofd van hen kwam, en niet van dat krat bier van gisteren? :P
Hard to tell. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144486728
Dit nummer is best wel lastig meezingen. Zelfs als je de lyrics ernaast houdt een hele uitdaging:


(En sowieso goede manier om wakker te worden. :D )
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 13 september 2014 @ 16:25:44 #39
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144487548
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:56 schreef Molurus het volgende:
Dit nummer is best wel lastig meezingen. Zelfs als je de lyrics ernaast houdt een hele uitdaging:


(En sowieso goede manier om wakker te worden. :D )
Negers kunnen alles beter:

pi_144487649
quote:
Holy crap. :o
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144488966
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 15:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Over muziek en F&L gesproken: er is sinds kort (?) (geen idee, zo veel popmuziek luister ik niet) een heel aardig liedje uit met een tekst die in deze context vrij relevant is:

Hmm, interessant.
pi_144498219
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 08:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Tegenwoordig zijn ze niet zozeer een bescherming meer, en eerder een hangmat. Mensen beroepen zich op de regels en tonen verder geen enkele persoonlijke verantwoordelijkheid. Zie alleen al het grote aantal mensen dat achterlijke uitspraken verdedigt met: "Ik heb vrijheid van meningsuiting dus ik mag het zeggen!"
Maar bedoelde je mij hiermee of niet?

(niet voor iedereen begrijpelijk, heeft ook met iets van doen uit een eerdere soc)

[ Bericht 5% gewijzigd door 00ll0l0l op 13-09-2014 22:25:47 ]
  zaterdag 13 september 2014 @ 22:27:10 #43
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144499799
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 21:56 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Maar bedoelde je mij hiermee of niet?

(niet voor iedereen begrijpelijk, heeft ook met iets van doen uit een eerdere soc)
Hé arrogante kwal, niet alles draait om jou.
pi_144499997
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 11:00 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Ik zat net te denken om deze PB te versturen. Of zoiets. Maar zag het toch niet zo. Ik keek even hier en toen zag ik jouw post. De reden hiervan is dat bijvoorbeeld een onderwerp maken onprettig is omdat dit opeens gesloten kan worden.

Hopelijk kom ik niet al te onbeleefd over. Als er sprake is van zo'n idee: in het geval van reageren is dat snel over. [[[uitleg: ? bij geen reactie]]]

Wat kan en mag je van de moderators en (forum)admins verwachten ?
Je mag verwachten dat we proberen je zoveel mogelijk te helpen bij problemen met de site en dat we ons best doen de boel over het geheel genomen leuk te houden.

... d te worden. FOK! is geen democratie.
Ook kun ...

Vind jij dat wat je zei voor mij kan gelden?
Nee, zoals bedoel in de post hierboven. (Niet voor iedereen begrijpelijk ook oa door iets in eerdere soc)

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 22:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hé arrogante kwal, niet alles draait om jou.
pi_144502172
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 08:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Tegenwoordig zijn ze niet zozeer een bescherming meer, en eerder een hangmat. Mensen beroepen zich op de regels en tonen verder geen enkele persoonlijke verantwoordelijkheid. Zie alleen al het grote aantal mensen dat achterlijke uitspraken verdedigt met: "Ik heb vrijheid van meningsuiting dus ik mag het zeggen!"
Natuurlijk moeten mensen altijd wel geprikkeld worden om zo zelfstandig mogelijk te leven. Waar ik zelf wel aan kan ergeren zijn bijvoorbeeld jongeren met een Wajong uitkering die het wel makkelijk vinden om niet te werken, maar blijkbaar totaal geen besef hebben in wat voor een luxe positie ze zitten. Dat hebben ze bij de WGA beter geregeld. Als je loongerelateerde uitkering stopt, loont het om te werken, omdat je anders een vervolguitkering krijgt i.p.v. een loonaanvullende uitkering. En dat verschil is best groot.

Maar ik had het eigenlijk over mensen waarbij hun IQ zo laag is, dat ze niet in staat zijn om zelfstandig beslissing kunnen maken. Die groep heft weldegelijk bescherming nodig.
ROBODEMONS..................|:(
pi_144504580
Broeders verzamelen. Er gebeurt iets belangrijks, niemand begrijpt het. oals 00II0I0I zei, dit moet besproken worden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2014 22:31 schreef 00ll0l0l het volgende:

Nee, zoals bedoel in de post hierboven. (Niet voor iedereen begrijpelijk ook oa door iets in eerdere soc)

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2014 00:02 schreef mystery0101010101 het volgende:

[..]

Zou er ook helemaal geen problemen mee hebben, maar wat scorpie zegt is wel een belangrijke.

En laat je vooral niet gek maken hier ;)
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:15 schreef 01110010 het volgende:

[..]

Ja, het zit wat vast op verschillende manieren. Ergens iets om een beetje over te lachten, aan de andere kant ook niet.

Ik vind de gesprek-vorm ook het beste hierbij. Daarom zou ik ook niet alles zeggen in één post. aan de andere kant werkt dat ook niet om dit op een beetje consistente manier te begrijpen.

Die basis die ik noemde is het belangrijkste. Hoe zou die volgens jou in elkaar zitten? Of vind je dat een te abstracte gedachte?

De ruimte zo waar ik in denk, en volgens mij ook echt alles is, is gedachten, gedachten die uit zichzelf komen, religieuze organisaties en andere groepen die zich met de geestelijke wereld bezig houden, persoonlijke bezigheden en aandacht, medisch, God, de duivel, engelen, andere geestelijke wezens ...

Ik bedoel alleen de abstractheid wat op te heffen, de kijk op zaken ruimte wat te vergroten. Niet de weergave van een antwoord te beinvloeden.
Ik probeer er een gesprek over TRU / Gevaar: het geestelijke duidelijk, toch.

De gedachte komen uit zichzelf, goed om te geloven. Persoonlijk heeft aandacht een belangrijke factor. Welke gedachtes hierover 01110010 ? Leg je mening uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door 10011001subjectivisme op 14-09-2014 00:46:48 ]
het geestelijke is in gevaar ... TRU / Gevaar: het geestelijke
pi_144504618
:')
  zondag 14 september 2014 @ 00:58:56 #48
434104 mystery0101010101
Voor Advies Van Medelanders
pi_144505099
:P

[ Bericht 69% gewijzigd door mystery0101010101 op 14-09-2014 01:16:13 ]
pi_144505228
Schizofreen101010101010
  zondag 14 september 2014 @ 01:07:53 #50
434104 mystery0101010101
Voor Advies Van Medelanders
pi_144505319
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 01:04 schreef robin007bond het volgende:
Schizofreen101010101010
Lol :P

Nee hoor valt best mee ;)
  zondag 14 september 2014 @ 01:11:51 #51
434104 mystery0101010101
Voor Advies Van Medelanders
pi_144505417
Word alleen ineens betrokken in dit topic en samen met een aantal andere 01010101ers die ik niet snap en dacht doe ff lekker mee :P

zie: zondag 14 september 2014 @ 00:39:26 #46

:W
  zondag 14 september 2014 @ 01:13:35 #52
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144505468
Een prima topic verziekt door één figuur met z'n aidsklonen. :r
  zondag 14 september 2014 @ 01:15:27 #53
434104 mystery0101010101
Voor Advies Van Medelanders
pi_144505517
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 01:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Een prima topic verziekt door één figuur met z'n aidsklonen. :r
Maak je niet druk ... deze aidskloon is al weer weg!

Aidskloon?
pi_144505546
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 01:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Een prima topic verziekt door één figuur met z'n aidsklonen. :r
10011001subjectivisme is in dat ene topic wel iets beter te volgen dan zijn gehandicaptere broertje.
pi_144507253
quote:
9s.gif Op zondag 14 september 2014 01:17 schreef robin007bond het volgende:

[..]

10011001subjectivisme is in dat ene topic wel iets beter te volgen dan zijn gehandicaptere broertje.
Trollen is dan ook een vak. En 10011001subjectivisme beheerst dat (nog) maar matig.
-- <br />Pinpoint
pi_144507950
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 00:39 schreef 10011001subjectivisme het volgende:
Broeders verzamelen. Er gebeurt iets belangrijks, niemand begrijpt het. oals 00II0I0I zei, dit moet besproken worden.

[..]

[..]

[..]

Ik probeer er een gesprek over TRU / Gevaar: het geestelijke duidelijk, toch.

De gedachte komen uit zichzelf, goed om te geloven. Persoonlijk heeft aandacht een belangrijke factor. Welke gedachtes hierover 01110010 ? Leg je mening uit.
O nu heeft Ser_Ciappelletto mij een aidskloon genoemd. Die **** **** **** *** *** ** **, dan reageer ik nu met deze.

He hallo 10011001subjectivisme

Ik maakte wat je citeerde.

Ik persoonlijk zie niet waarom vaak van die monsters van reacties op zoiets. Of mensen komen er niet uit door de inderdaad enorm slechte informatie erover die nu bestaat. En ergere dingen. Alleen de kerkelijke instantie de schuld van alles geven schiet waarschijnlijk niet op/ waardeloos (echt). Ik bedoel zie TRU / Gevaar: het geestelijke . Zo moeilijk is dat toch niet? Ik heb niet echt extra slimheid of intelligentie dan er zo bijkwam. Ben ik desondanks dan toch de enige op de hele wereld die het ziet en er iets mee doet? 11.gif. Het lijkt wel zo.

Wat je als antwoord gaf over de basis uit dat andere onderwerp was erg kort. Maar misschien is het al geen probleem meer?

Ja, er moet zeker iets aan gebeuren allemaal. Maar dat kan heel nuchter, prettig en normaal. Mensen, iedereen wil iets doen, staan open voor dingen doen, interessante activiteiten. Maar het moet realistisch, waardig en smaakvol zijn. Dit missen geestelijke instanties heel erg op het moment. Goed, maar los daarvan: wat ik wil is een wijziging in het algemeen. Door protest of demonstraties zoals dat bij andere dingen ook wel gebeurt. Of meer naar dat idee.

Dit gaat de meerderheid van de mensen enorm veel voordeel opleveren. Of een begin, ontspanning op dat punt. Zoveel dat ik niet alles hier kan noemen. Omdat dit te onrealistisch klinkt bijvoorbeeld.

Heel centraal zou dit in ieder geval kunnen zijn: http://forum.fok.nl/topic/2115328/1/999#142965135

Controversieel maar wel beoordeelbaar is dit om nog een voorbeeld te geven
Ik ben op zoek naar mensen om iets aan te gaan doen aan de dingen die ik zei. Dit kan relatief prettig, veilig, rustig en effectief. Er bestaan slechte voorbeelden van in soortgelijke gevallen. En vanuit dit forum. Ik zal daarbij in ieder geval uitgaan van een houding dat echt iedereen ermee in kan stemmen en erachter staan. Ik denk dat wat de documentaire hierboven laat zien een overblijfsel uit meer barbaarse tijden is.

Niettemin, de reactie van sommige mensen op zoiets is soms onbegrijpelijk. Dat kan verder gaan dan eigenlijk voorstelbaar is. Pinpoint, een regelmatige poster hier is daar een goed voorbeeld van. Als je bepaalde dingen zegt, dan springt ie er gelijk bovenop. Met enorm lange posten ook.

[ Bericht 8% gewijzigd door 00ll0l0l op 15-09-2014 18:32:19 ]
pi_144508254
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 01:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Een prima topic verziekt door één figuur met z'n aidsklonen. :r
Er hangen hier sowieso veel te veel hysterische debielen rond.
pi_144508498
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 08:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Er hangen hier sowieso veel te veel hysterische debielen rond.
O, ben ik ook bedoeld of niet?
pi_144508618
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 09:32 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

O, ben ik ook bedoeld of niet?
Hm. Ik denk dat ik het beter wat breder had kunnen stellen: er hangen hier de laatste tijd veel figuren rond die ervoor zorgen dat het F&L bijzonder weinig inhoud meer heeft.

En ja, daar ben jij er een van. Ik vond die onzinposts van je wel een tijdje komisch, maar de lol is er wel weer vanaf.

Maar dan is ook nog dat idiote gedrein over de zelfverzonnen 'subjectiviteit' dat kant noch wal raakt, er hangt een zweverige antisemiet rond die af en toe eens iets rommeligs plaatst, er is een puberaal christenkind dat de ene keer een vliegtuigramp rechtvaardig noemt en de andere keer uit het niets flipt en dan zijn daar nu nog eens een aantal trollklonen bij gekomen.

Tussen al die troep is het erg lastig om nog iets inhoudelijks te vinden. Het lijkt me niet gek om daar iets aan te gaan doen.
pi_144508651
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 09:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Ik de....aan doen.
nee nee nee nee, dat is totale onzin wat je daar zegt. Dat is alleen willen horen wat je wilt horen. En dat willen doordrijven op een extreme manier.

Een typisch kenmerk van één of andere (levensbeschouwelijke) organisatie die dit deelforum in zijn greep wil hebben.
pi_144508683
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 09:48 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

nee nee nee nee, dat is totale onzin wat je daar zegt. Dat is alleen willen horen wat je wilt horen. En dat willen doordrijven op een extreme manier.

Een typisch kenmerk van één of andere (levensbeschouwelijke) organisatie die dit deelforum in zijn greep wil hebben.
Ik had dan ook niet de indruk dat je het met me eens zou zijn of me zelfs maar begrijpen hoor. Het is meer iets wat ik zie gebeuren en jammer vind.
pi_144508702
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 09:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik had dan ook niet de indruk dat je het met me eens zou zijn of me zelfs maar begrijpen hoor. Het is meer iets wat ik zie gebeuren en jammer vind.
Volgens mij kan zoiets makkelijk goedkomen. Maar meestal zien mensen dat niet. Het kan dus apart klinken.
pi_144508880
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 09:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

ebeuren en jammer vind.
Bovenstaande is hier een extreem goed voorbeeld van ook
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 09:45 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

.... dat het F&L bijzonder weinig inhoud meer heeft.

.....onzin......
Dit bedoelde ik hier ::::
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 07:36 schreef 00ll0l0l het volgende:
de reactie van sommige mensen op zoiets is soms onbegrijpelijk. Dat kan verder gaan dan eigenlijk voorstelbaar is
Om waar het over gaat zet ik dit erbij. Dit is een extreem schokkende reactie ! Wat kan leiden tot fouten, wat kennelijk ook het doel is.(??? !!!)
  zondag 14 september 2014 @ 10:17:17 #64
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144508932
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 03:28 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Trollen is dan ook een vak. En 10011001subjectivisme beheerst dat (nog) maar matig.
Het is inderdaad héél doorzichtig. Alleen die naam al...
pi_144509147
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 00:39 schreef 10011001subjectivisme het volgende:
Broeders verz...tes hierover 01110010 ? Leg je mening uit.
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 07:36 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

O nu ... ook.
Sommige reacties op deze post(en) eigenlijk allemaal zo ik me niet vergis (Robinbond007, is mij nooit in het bijzonder opgevallen. Of te erg) en van dezelfde mensen steeds, ook in andere gevallen kunnen echt niet. Het gaat echt veel en veel te ver om zoiets te zeggen.

ik bedoel mensen die dat zeggen, denk eens na. Dit gaat over een ZEER ZEER ernstig iets.

Steeds dezelfden kom je tegen in geval van bepaalde dingen en wat de zaak pas echt op laat vallen is dat het daarbij gaat om echt een indruk ONverzettelijkheid tot in het extreme toe.

Niet alles is hier te zien maar dit gaat ECHT ECHT veel en VEEL te ver.

[ Bericht 2% gewijzigd door 00ll0l0l op 14-09-2014 10:48:08 ]
pi_144509291
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is inderdaad héél doorzichtig. Alleen die naam al...
Logisch verschijnsel na de shitload aan bagger die hier de de laatste tijd verspreid wordt.
pi_144509422
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het is inderdaad héél doorzichtig. Alleen die naam al...
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Logisch verschijnsel na de shitload aan bagger die hier de de laatste tijd verspreid wordt.
Syamsu, 0011001, mystery001001001 en 10010010subjectivisme en Pinpoint zijn dan ook dezelfde persoon.
  zondag 14 september 2014 @ 11:07:44 #68
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144509524
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:01 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

[..]

Syamsu, 0011001, mystery001001001 en 10010010subjectivisme en Pinpoint zijn dan ook dezelfde persoon bot.
Fixed that for you.
pi_144509610
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Fixed that for you.
Syamsu is gewoon gek, als 00II0I0I een troll of bot is dan is ie echt briljant, Pinpoint is echt en dat die andere twee kloonaccounts van hem zijn geloof ik zo.
pi_144509815
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Syamsu is gewoon gek, als 00II0I0I een troll of bot is dan is ie echt briljant, Pinpoint is echt en dat die andere twee kloonaccounts van hem zijn geloof ik zo.
Nee, in een DM/PM gesprek tussen mij en Pinpoint is vrij duidelijk naar voren gekomen dat het dezelfde persoon is. Wel knap gedaan inderdaad.

M.a.w. Pinpoint=Syamsu en 01001001
pi_144509828
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:25 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Nee, in een DM/PM gesprek tussen mij en Pinpoint is vrij duidelijk naar voren gekomen dat het dezelfde persoon is. Wel knap gedaan inderdaad.
Pinpoint geeft toe dat ie 00II0I0 is? Serieus?
pi_144509862
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:25 schreef Libertarisch het volgende:

M.a.w. Pinpoint=Syamsu en 01001001
Syamsu is ook op andere fora actief waar hij dezelfde waanzin verspreidt.
pi_144509911
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Pinpoint geeft toe dat ie 00II0I0 is? Serieus?
Ja, toen ik in het vorige deel 00II0I0 beschuldigde van trollen stuurde Pinpoint mij een DM dat 00II0I0 toch echt moest zijn en dat hij misschien mentale problemen had. Toen ik tegenwerkte en zei dat hij echt een trol was ging hij ineens praten over de kunst van het trollen etcetera.

Toen vertelde Pinpoint mij dat ik hem aan het helpen was hoe hij effectiever kon trollen. Toen ik zei dat ik er voor zou zorgde dat 00II0I0I geband zou worden zei Pinpoint dat dat niet effectief zou zijn omdat het toch een kloon was. Van hemzelf dus. En hij hintte ook naar Syamsu, dat hij hem al "14 jaar kende" m.a.w. dat hij al 14 jaar aan het trollen is onder die naam.

thought you should know...
  zondag 14 september 2014 @ 11:31:48 #74
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144509934
Lol, het wordt een echte detectiveroman zo. :D
pi_144509990
Google eens in het Nederlands op Syamsu. No way dat dat allemaal Pinpoints werk is.

Voorbeeldje: http://www.veit.nl/568572-huisregels-nl-religie-en-nl

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2014 11:36:04 ]
  zondag 14 september 2014 @ 11:36:12 #76
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144510028
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:34 schreef Jigzoz het volgende:
Google eens in het Nederlands op Syamsu. No way dat dat allemaal Pinpoints werk is.
Niet alleen in het Nederlands:

http://en.wikipedia.org/w(...)ockpuppets_of_Syamsu

Voor de niet-ingewijden: een 'sockpuppet' is een soort kloon.
  zondag 14 september 2014 @ 11:45:22 #77
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144510187
Syamsu trollt trouwens ook onder de namen Mohammad Nur Syamsu en Nando Ronteltap. :D

http://neophilosophical.b(...)mmad-nur-syamsu.html
http://www.fstdt.com/QuoteComment.aspx?QID=60370&Page=3
pi_144510270
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Syamsu trollt trouwens ook onder de namen Mohammad Nur Syamsu en Nando Ronteltap. :D

http://neophilosophical.b(...)mmad-nur-syamsu.html
http://www.fstdt.com/QuoteComment.aspx?QID=60370&Page=3
En dat moet dan allemaal Pinpoint zijn? Die moet dan de laatste jaren wel heel veel vrije tijd hebben gehad.
  zondag 14 september 2014 @ 11:54:29 #79
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144510320
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:50 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En dat moet dan allemaal Pinpoint zijn? Die moet dan de laatste jaren wel heel veel vrije tijd hebben gehad.
Het ziet ernaar uit dat het hele Syamsu-gebeuren het geesteskind van één man is, die met tientallen zo niet honderden kloons over het internet zwerft. Dan is het niet zo vreemd om aan te nemen dat Pinpoint ook een van die kloons is.

En ja, dat betekent dat die persoon absoluut geen leven heeft (en mogelijk een beetje geestesziek is).
pi_144510409
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het ziet ernaar uit dat het hele Syamsu-gebeuren het geesteskind van één man is, die met tientallen zo niet honderden kloons over het internet zwerft. Dan is het niet zo vreemd om aan te nemen dat Pinpoint ook een van die kloons is.

En ja, dat betekent dat die persoon absoluut geen leven heeft (en mogelijk een beetje geestesziek is).
Dat zou echt een recordtroll zijn. Biografiewaardig zowat.
  zondag 14 september 2014 @ 12:01:17 #81
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144510438
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat zou echt een recordtroll zijn. Biografiewaardig zowat.
Hij heeft niet voor niets z'n eigen Wikipedia-pagina.
pi_144510622
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat zou echt een recordtroll zijn. Biografiewaardig zowat.
Waarom denk je anders dat Pinpoint trollen elke keer "een vak" noemt? Hij is trots op zijn troltalent en deceptieskills :')
pi_144510647
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Pinpoint geeft toe dat ie 00II0I0 is? Serieus?
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 03:28 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Trollen is dan ook een vak. En 10011001subjectivisme beheerst dat (nog) maar matig.
En nu hou ik er mee op hem aandacht te schenken.
pi_144513555
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het ziet ernaar uit dat het hele Syamsu-gebeuren het geesteskind van één man is, die met tientallen zo niet honderden kloons over het internet zwerft. Dan is het niet zo vreemd om aan te nemen dat Pinpoint ook een van die kloons is.

En ja, dat betekent dat die persoon absoluut geen leven heeft (en mogelijk een beetje geestesziek is).
_O-
Wat een geniale wending heeft dit gekregen.
pi_144513873
Ik vraag me dan af of Pinpoint zelf ook een troll is of wat hij post wel serieus meent hier.
pi_144514875
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 14:22 schreef robin007bond het volgende:
Ik vraag me dan af of Pinpoint zelf ook een troll is of wat hij post wel serieus meent hier.
Ik denk het wel.

Ik houd trouwens ook de optie open dat Pinpoint er helemaal niet achter zit.
pi_144515241
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:01 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

[..]

Syamsu, 0011001, mystery001001001 en 10010010subjectivisme en Pinpoint zijn dan ook dezelfde persoon.
Ik niet.
-- <br />Pinpoint
  zondag 14 september 2014 @ 15:20:04 #88
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_144515349
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:16 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Ik niet.
Dat is precies het antwoord dat je zou verwachten van iemand die het wel is :D
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_144515420
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:20 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Dat is precies het antwoord dat je zou verwachten van iemand die het wel is :D
Maar ook van iemand die het niet is.
  zondag 14 september 2014 @ 15:28:27 #90
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_144515601
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar ook van iemand die het niet is.
Klopt. Ik was Pinpoint een beetje aan het trollen.

Ojee, maak ik mezelf nu ook verdacht?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_144515644
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:28 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Klopt. Ik was Pinpoint een beetje aan het trollen.

Ojee, maak ik mezelf nu ook verdacht?
Iedereen is nu verdacht, dat begrijp je natuurlijk wel. O-)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144515671
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Iedereen is nu verdacht, dat begrijp je natuurlijk wel. O-)
JIJ WAS HET!!!
pi_144515693
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

JIJ WAS HET!!!
Zou ik ook zeggen als ik het was. :6
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144515712
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:31 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zou ik ook zeggen als ik het was. :6
O ja. Fuck.

Vraag anders gewoon even een kloonscan aan. Zijn we ervan af.
pi_144515784
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Iedereen is nu verdacht, dat begrijp je natuurlijk wel. O-)
Het wordt nog spannend op F&L.
ROBODEMONS..................|:(
pi_144516568
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Syamsu is gewoon gek, als 00II0I0I een troll of bot is dan is ie echt briljant, Pinpoint is echt en dat die andere twee kloonaccounts van hem zijn geloof ik zo.
Ik ben inderdaad echt, en post nooit onder andere namen. Van die andere twee is Syamsu in elk geval geen troll die het voor de lol doet. Bij 00II0I0I zou het kunnen, maar dan is hij buitengewoon knap en gemotiveerd. Dus ook bij hem lijkt het me erg onwaarschijnlijk.
-- <br />Pinpoint
pi_144516822
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:02 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik denk het wel.

Ik houd trouwens ook de optie open dat Pinpoint er helemaal niet achter zit.
Dat kan ook.

Het in ieder geval erg fishy. Ook die zoekopdrachten die leiden naar Wikipedia-kloons en andere zaken.
pi_144516826
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 12:10 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Waarom denk je anders dat Pinpoint trollen elke keer "een vak" noemt? Hij is trots op zijn troltalent en deceptieskills :')
Die samengestelde subjectivist moest gewoon even horen, dat wat hij doet geen prestatie van formaat is.
-- <br />Pinpoint
pi_144516888
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:56 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad echt
Zo'n uitspraak is in F&L sowieso gevaarlijk natuurlijk.

Solipsisten en Descartes liefhebbers, kom er maar in.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144517119
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 14:22 schreef robin007bond het volgende:
Ik vraag me dan af of Pinpoint zelf ook een troll is of wat hij post wel serieus meent hier.
Sommige dingen niet, zoals vorig weekend. Maar toen was er een half dozijn F&L'ers tegelijk aan het dollen. Waarbij iedereen bijna iedereen kon zien dat het niet serieus was.

Echt trollen is trouwens iets anders dan waar we het nu over hebben. Een fake trolt meestal wel, maar je kunt ook onder je eigen nick of zelfs IRL-naam trollen. Trollen in de originele betekenis dan. Zijnde met één, of hooguit een paar postjes, een bestaande controverse oprakelen. Of in elk geval iets waardoor een zinloze, langdurige discussie ontstaat.
-- <br />Pinpoint
pi_144519426
Alle reacties gezien, wat is trol of op een andere manier niet positief nav deze post van mij? Even als basis genomen. Ik sta er ook voor open om het over anderen te hebben.

Zo is het in ieder geval alvast alles behalve bedoeld (trol of minder positief). Niemand wil voor minder aangezien worden dan het geval is.

Er zou toch zeker uit te komen moeten zijn?
  zondag 14 september 2014 @ 17:54:00 #102
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144520177
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 15:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

JIJ WAS HET!!!
Nee, joh. Molurus is een kloon van Perrin net als jij en ik. Heb je laatst niet op zitten letten?
pi_144521523
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Syamsu trollt trouwens ook onder de namen Mohammad Nur Syamsu en Nando Ronteltap. :D

http://neophilosophical.b(...)mmad-nur-syamsu.html
http://www.fstdt.com/QuoteComment.aspx?QID=60370&Page=3
Heeft niets met trollerij te maken. Het ene is zijn IRL naam, het andere zijn moslim-naam. Veel van wat je vindt bij goegelen op die IRL naam, is oud spul. Van voor zijn bekering.

Ik begrijp dat veel mensen denken dat het getrol is, maar er bestaan echt mensen die zo zijn.
-- <br />Pinpoint
pi_144522187
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 17:28 schreef 00ll0l0l het volgende:
Alle reacties gezien, wat is trol of op een andere manier niet positief nav deze post van mij? Even als basis genomen. Ik sta er ook voor open om het over anderen te hebben.

Zo is het in ieder geval alvast alles behalve bedoeld (trol of minder positief). Niemand wil voor minder aangezien worden dan het geval is.

Er zou toch zeker uit te komen moeten zijn?
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 17:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, joh. Molurus is een kloon van Perrin net als jij en ik. Heb je laatst niet op zitten letten?
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 18:36 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Heeft niets met trollerij te maken. Het ene is zijn IRL naam, het andere zijn moslim-naam. Veel van wat je vindt bij goegelen op die IRL naam, is oud spul. Van voor zijn bekering.

Ik begrijp dat veel mensen denken dat het getrol is, maar er bestaan echt mensen die zo zijn.
Wie is nu eigenlijk de trol ? Ik bied aan om het erover te hebben en dan negeren door dezelfde mensen.
  zondag 14 september 2014 @ 19:00:24 #105
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144522287
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 18:57 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wie is nu eigenlijk de trol ? Ik bied aan om het erover te hebben en dan negeren door dezelfde mensen.
Jij bent een troll. Een volkomen gestoorde en extreem toegewijde troll. Je trollt al zo'n 20 jaar over het hele internet, en je bent al bijna overal uitgekotst. Hier word je door de users al uitgekotst, het gaat niet lang meer duren voordat de mods je ook uitkotsen. Dan kun je weer een nieuwe site zoeken om te verzieken.
pi_144522404
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 18:57 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

[..]

[..]

Wie is nu eigenlijk de trol ? Ik bied aan om het erover te hebben en dan negeren door dezelfde mensen.
Ik reageer alleen op het stukje dat je van mij citeert, en dan in verband met jouw vraag en aanbod. Ik schreef:

"Heeft niets met trollerij te maken. Het ene is zijn IRL naam, het andere zijn moslim-naam. Veel van wat je vindt bij goegelen op die IRL naam, is oud spul. Van voor zijn bekering.

Ik begrijp dat veel mensen denken dat het getrol is, maar er bestaan echt mensen die zo zijn."


Dat ging niet over trollen. Je vraag kan ik dus niet beantwoorden, omdat ik niet snap wat het met mijn stukje over Syamsu en zijn echte naam te maken heeft.
Je aanbod dan maar: ook dat snap ik niet. Waar wil je het over hebben? Over Syamsu? In dat geval sla ik het aanbod af. En ik ben ook niet te porren voor een discussie waarbij bepaalde deelnemers uitgesloten worden, door ze te negeren. Als er iemand uitgesloten moet worden, is dat een zaak voor de moderatoren.
-- <br />Pinpoint
pi_144522856
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 19:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Jij bent een troll. Een volkomen gestoorde en extreem toegewijde troll. Je trollt al zo'n 20 jaar over het hele internet, en je bent al bijna overal uitgekotst. Hier word je door de users al uitgekotst, het gaat niet lang meer duren voordat de mods je ook uitkotsen. Dan kun je weer een nieuwe site zoeken om te verzieken.
Zit je nou niet Syamsu en 1001100110 doorelkaar te halen? Begrijpelijk, daar niet van. Maar het zijn echt twee verschillende posters. Of Syamsu heeft 1001100110 uitgevonden, door subjectief te kiezen dat wat hij kiest dat kiest, kiest dat 1001100110 bestaat, als subjectieve expressie van zijn emotie.

Met als doel, een tweede front te openen in zijn aanval op het gezonde verstand. Motief heeft Syamsu dus, maar ik acht 'm er niet toe in staat. Veel te rigide voor zoiets creatiefs.
-- <br />Pinpoint
  zondag 14 september 2014 @ 19:24:13 #108
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144523030
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 19:18 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Zit je nou niet Syamsu en 1001100110 doorelkaar te halen? Begrijpelijk, daar niet van. Maar het zijn echt twee verschillende posters. Of Syamsu heeft 1001100110 uitgevonden, door subjectief te kiezen dat wat hij kiest dat kiest, kiest dat 1001100110 bestaat, als subjectieve expressie van zijn emotie.

Met als doel, een tweede front te openen in zijn aanval op het gezonde verstand. Motief heeft Syamsu dus, maar ik acht 'm er niet toe in staat. Veel te rigide voor zoiets creatiefs.
Je verraadt jezelf lelijk.
pi_144523089
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 19:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je verraadt jezelf lelijk.
Ik was toch al door de mand gevallen als sock-puppet van SpekNek. Dan kan dit er ook nog wel bij.
-- <br />Pinpoint
pi_144525498
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 19:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je verraadt jezelf lelijk.
F&L / Subjectiviteit

Zou iemand echt zoveel moeite doen om met zichzelf te discussiëren? Damn..
  zondag 14 september 2014 @ 20:17:35 #111
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144525650
quote:
9s.gif Op zondag 14 september 2014 20:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

F&L / Subjectiviteit

Zou iemand echt zoveel moeite doen om met zichzelf te discussiëren? Damn..
Geen idee, afgaande op wat hier al gepost is, is hij gek genoeg om dat te doen...
pi_144525961
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Geen idee, afgaande op wat hier al gepost is, is hij gek genoeg om dat te doen...
Het kost echt zo veel tijd. Dat zou echt heftig zijn. ;(
pi_144526757
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 20:22 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het kost echt zo veel tijd. Dat zou echt heftig zijn. ;(
Syamsu is trouwens al best lang off-line, vind je ook niet?
-- <br />Pinpoint
pi_144527424
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 20:35 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Syamsu is trouwens al best lang off-line, vind je ook niet?
Laatste bezoek: 4 uur, 51 minuten geleden

Maar veel heeft hij niet gepost nee.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2014 20:44:12 ]
pi_144527472
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 20:43 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Laatste bezoek: 4 uur, 51 minuten geleden

Maar veel heeft hij niet gepost nee.
Verdacht hoor.
-- <br />Pinpoint
pi_144528712
Misschien even een heel ander iets:

Meer mensen zouden in ieder geval een basis abonnement moeten nemen. En vooral ook niet reclames uitzetten.

Als ik daar nu een nieuw topic over maak. Zou dat dan gesloten kunnen worden?

[ Bericht 15% gewijzigd door 00ll0l0l op 14-09-2014 21:08:29 ]
pi_144529470
* 00ll0l0l ''gek'' of iets dergelijks, over mij

* 00ll0l0l reageren zelf als een stel dooie pishomo's
pi_144529503
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 21:02 schreef 00ll0l0l het volgende:
Misschien even een heel ander iets:

Meer mensen zouden in ieder geval een basis abonnement moeten nemen. En vooral ook niet reclames uitzetten.

Als ik daar nu een nieuw topic over maak. Zou dat dan gesloten kunnen worden?
Lijkt me stug. Je maakt toch reclame voor het forum? Ik zou het gewoon doen. Als het gesloten wordt, merk je dat vanzelf.
-- <br />Pinpoint
pi_144529559
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 21:13 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Lijkt me stug. Je maakt toch reclame voor het forum? Ik zou het gewoon doen. Als het gesloten wordt, merk je dat vanzelf.
Dat woord hierboven kan ik ook wel even censureren. Of niet?
pi_144529674
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 21:14 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Dat woord hierboven kan ik ook wel even censureren. Of niet?
Als je moderator bent wel. Maar ik dacht dat je mij een moderator vond. Moderators kennen elkaar toch?
-- <br />Pinpoint
pi_144529704
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 21:15 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Als je moderator bent wel. Maar ik dacht dat je mij een moderator vond. Moderators kennen elkaar toch?
Nee, ik bedoel kan dat zo ja of nee?
pi_144529761
Waar gaat dit allemaal over dan?
  zondag 14 september 2014 @ 21:18:17 #123
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144529841
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 21:16 schreef Halcon het volgende:
Waar gaat dit allemaal over dan?
0100010 is zo gek als een deur en hij wil dat graag aan iedereen laten weten.
pi_144530066
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 20:22 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Het kost echt zo veel tijd. Dat zou echt heftig zijn. ;(
Mijn grootste vraag is nog altijd, waarom? Wat denkt hij hiermee te bereiken?
ROBODEMONS..................|:(
pi_144530099
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 21:16 schreef Halcon het volgende:
Waar gaat dit allemaal over dan?
Intriges en verdenkingen. Dat de één de ander is, en de ander weer een paar anderen tegelijk. Dat soort gedoe. Maar of ze daar iets van menen weet ik niet. Op eentje na, waarvan ik bijna zeker weet dat 'ie het echt denkt.
-- <br />Pinpoint
pi_144530231
Hoop gedoe dus.
pi_144530371
Als het weer zo'n gedoereactie is dan laat ik het staan.
pi_144530407
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 21:21 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Intriges en verdenkingen. Dat de één de ander is, en de ander weer een paar anderen tegelijk. Dat soort gedoe. Maar of ze daar iets van menen weet ik niet. Op eentje na, waarvan ik bijna zeker weet dat 'ie het echt denkt.
onzin
pi_144530499
Zou dat gesloten kunnen worden als ik een onderwerp maak

Goed idee? Minimaal een basisabonnement nemen

Dus om over te filosoferen hier. Het is ook levensbeschouwelijk. Ivm geven-nemen. Dat is ook een hele levenshouding.
pi_144530648
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 21:26 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

onzin
Hoe weet jij nou wat ik bijna zeker weet? Je weet niet eens over wie ik iets bijna zeker weet.
-- <br />Pinpoint
pi_144530720
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 21:27 schreef 00ll0l0l het volgende:
Zou dat gesloten kunnen worden als ik een onderwerp maak

Goed idee? Minimaal een basisabonnement nemen

Dus om over te filosoferen hier. Het is ook levensbeschouwelijk. Ivm geven-nemen. Dat is ook een hele levenshouding.
Doe maar, en laat even weten hoe dat topic heet. Ik ga zeker kijken.
-- <br />Pinpoint
pi_144530842
pi_144530854
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 21:21 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Mijn grootste vraag is nog altijd, waarom? Wat denkt hij hiermee te bereiken?
Goeie vraag. Vooral omdat je precies hetzelfde kunt bereiken door het niet te doen.
-- <br />Pinpoint
pi_144531138
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 21:21 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Mijn grootste vraag is nog altijd, waarom? Wat denkt hij hiermee te bereiken?
Geen idee. Ik snap ook niet hoe je hier lol aan kan beleven.

Wellicht is het juist een gestoorde intellectueel die het heerlijk vindt om psychische spelletjes te doen. Het blijft vreemd.
pi_144531381
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 21:31 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Doe maar, en laat even weten hoe dat topic heet. Ik ga zeker kijken.
ok, maar kan ik er zeker van zijn dat het niet gesloten wordt?

Ik houd mij niet bezig met dit soort dingen in ieder geval:
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 21:33 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Goeie vraag. Vooral omdat je precies hetzelfde kunt bereiken door het niet te doen.
pi_144531667
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 21:41 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

ok, maar kan ik er zeker van zijn dat het niet gesloten wordt?

Ik houd mij niet bezig met dit soort dingen in ieder geval:

[..]

Sorry, was even aan het DM'en. Nee, daar kun je niet zeker van zijn. Althans, wat mij betreft niet. Moet je echt aan de moderator vragen.
-- <br />Pinpoint
pi_144532888
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 21:27 schreef 00ll0l0l het volgende:
Zou dat gesloten kunnen worden als ik een onderwerp maak

Goed idee? Minimaal een basisabonnement nemen

Dus om over te filosoferen hier. Het is ook levensbeschouwelijk. Ivm geven-nemen. Dat is ook een hele levenshouding.
De abonnementen van Fok hebben verder weinig (niets) te maken met filosofie of levensbeschouwing. Een eventueel topic daarover kan beter in een ander forum.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144533220
Goed, maar wat is het voor eenDit zinnetje is een fout. Onbedoeld geplaatst.
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 22:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

De abonnementen van Fok hebben verder weinig (niets) te maken met filosofie of levensbeschouwing. Een eventueel topic daarover kan beter in een ander forum.
ok

[ Bericht 5% gewijzigd door 00ll0l0l op 15-09-2014 18:26:38 ]
pi_144541687
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 07:36 schreef 00ll0l0l het volgende:

He hallo 10011001subjectivisme

Ik maakte watje citeerde.

Ik persoonlijk zie niet waarom vaak van die monsters van reacties op zoiets. Of mensen komen er niet uit door de inderdaad enorm slechte informatie erover die nu bestaat. En ergere dingen. Alleen de kerkelijke instantie de schuld van alles geven schiet waarschijnlijk niet op/ waardeloos (echt). Ik bedoel zie TRU / Gevaar: het geestelijke . Zo moeilijk is dat toch niet? Ik heb nix aan extra slimheid of intelligentie dan ik er zo bijgerauscht heb. Ben ik desondanks dan toch de enige op de hele wereld die het ziet ??? [ afbeelding ]. Het lijkt er echt eerlijk op !! [ afbeelding ]
Wat je als antwoord gaf over de basis uit dat andere onderwerp was erg kort. Maar misschien is het al geen probleem meer?
Heel centraal zou dit in ieder geval kunnen zijn: http://forum.fok.nl/topic/2115328/1/999#142965135 Controversieel maar wel beoordeelbaar is dit om nog een voorbeeld te geven

omgeving maakt ze slechtbepalend aan informatie 00II0I0I. jammer slecht geinformeerd Pintpoint en Ser Capiocellatta. hihi edgy met intelligentie en begrijpelijkheid, ik zie je punt. het moet geestelijker worden.
het geestelijke is in gevaar ... TRU / Gevaar: het geestelijke
pi_144557608
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 08:17 schreef 10011001subjectivisme het volgende:

[..]

omgeving maakt ze slechtbepalend aan informatie 00II0I0I. jammer slecht geinformeerd Pintpoint en Ser Capiocellatta. hihi edgy met intelligentie en begrijpelijkheid, ik zie je punt. het moet geestelijker worden.
Ja, er is inderdaad een soort van probleem. Ik denk dat er eens rustig naar gekeken moet worden door ''het volk''.

De gezondheidszorg is bizar duur. Met even bizar slechte resultaten. Wat is dat dan voor gezeur over de oplossingen?

[ Bericht 6% gewijzigd door 00ll0l0l op 15-09-2014 20:17:19 ]
pi_144558688
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:27 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Ja, er is inderdaad een soort van probleem.
Het voornaamste probleem is: wat is het probleem? :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144559983
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het voornaamste probleem is: wat is het probleem? :P
Dat dus. Soms is het leven best simpel.
-- <br />Pinpoint
pi_144560108
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:27 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Ja, er is inderdaad een soort van probleem. Ik denk dat er eens rustig naar gekeken moet worden door ''het volk''.
Zou kunnen. Kan ook dat ze er al klaar mee zijn. Erop uitgekeken of zo. Zo rustig, dat het niet opvalt.
-- <br />Pinpoint
pi_144564175
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:57 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het voornaamste probleem is: wat is het probleem? :P
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:31 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Dat dus. Soms is het leven best simpel.
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 19:34 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Zou kunnen. Kan ook dat ze er al klaar mee zijn. Erop uitgekeken of zo. Zo rustig, dat het niet opvalt.
Ik begrijp niet waarom jullie het hier zo extreem voor blijven opnemen.
pi_144564281
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:00 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik begrijp niet waarom jullie het hier zo extreem voor blijven opnemen.
Je vraagt het je in ieder geval af. Dat is een begin.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144564661
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je vraagt het je in ieder geval af. Dat is een begin.
Wat is het dan?
pi_144565698
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:08 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Wat is het dan?
Dat je daar zelf over nadenkt lijkt hier essentieel, gezien ook het grote aantal vruchteloze pogingen die in dit forum zijn gedaan om je dat uit te leggen. Dat laatste ga ik dan ook niet (meer) proberen. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144566022
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je vraagt het je in ieder geval af. Dat is een begin.
Maar wat is de gedachte erover?

Eerst dat over niet begrijpen vanaf hier http://forum.fok.nl/topic/2141974/1/999#143998368 wat kennelijk nergens op stond (waarom kwam er anders geen antwoord op)

En nu geen reactie hierop.
pi_144566213
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:31 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

En nu geen reactie hierop.
Wacht er niet op, want die gaat ook niet komen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144576465
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 21:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat je daar zelf over nadenkt lijkt hier essentieel, gezien ook het grote aantal vruchteloze pogingen die in dit forum zijn gedaan om je dat uit te leggen. Dat laatste ga ik dan ook niet (meer) proberen. ;)
Ik bedoel geen ruzie te maken, wat misschien zo kan lijken, maar dit is meer een soort van somatisch overkomend bedoelde uitspraak. Steeds geen duidelijke reactie.

[ Bericht 1% gewijzigd door 00ll0l0l op 16-09-2014 07:41:25 ]
pi_144576538
Voor het begrip voor anderen: ik ben nu al een tijdje aan het PBen met wie daarover gaan bij dit en het andere deelforum over naar tevredenheid topics aanmaken en dat over begrijpen eerder. Maar er is steeds geen reactie op.

Zaken tot zover vooral hier bijvoorbeeld waren dus meer voor de gezelligheid. (Niet dat iets anders dat niet zou zijn)
pi_144578460
Ik verzoek om een (hoe te zeggen) een stuk meer welkome en bemoedigende houding
pi_144579773
Van gewoon rustig en horend bij dit forum is geen sprake. De sfeer is niet: alles is ok. Natuurlijk zit alles goed. Je probeert wel die indruk te geven maar dat is alles behalve zo.

[voor anderen/verband: zie sc's hiervoor]

[ Bericht 1% gewijzigd door 00ll0l0l op 16-09-2014 10:57:14 ]
pi_144585998
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 23:49 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Als je het zeker weet, waarom wil je het er dan met ons over hebben? Je hebt toch geen bevestiging nodig?

Denk hierover na: waarom zijn zo veel mensen atheist/agnost als de bewijzen voor God zo duidelijk zijn?

Misschien is het bewijs dan niet zo sterk?
Romeinen 1

19 Overmits hetgeen van God kennelijk is, in hen openbaar is; want God heeft het hun geopenbaard.

20 Want Zijn onzienlijke dingen worden, van de schepping der wereld aan, uit de schepselen verstaan en doorzien, beide Zijn eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij niet te verontschuldigen zouden zijn.

21 Omdat zij, God kennende, Hem als God niet hebben verheerlijkt of gedankt; maar zijn verijdeld geworden in hun overleggingen en hun onverstandig hart is verduisterd geworden;

22 Zich uitgevende voor wijzen, zijn zij dwaas geworden;

23 En hebben de heerlijkheid des onverderfelijken Gods veranderd in de gelijkenis eens beelds van een verderfelijk mens, en van gevogelte, en van viervoetige en kruipende gedierten.

24 Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren;

25 Als die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geëerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen.

26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;

27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.

28 En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen;

29 Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid;

30 Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam;

31 Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen;

32 Dewelken, daar zij het recht Gods weten, (namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.
Romeinen 2 »
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
pi_144586742
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:18 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Romeinen 1

19 Overmits hetgeen van God kennelijk is, in hen openbaar is; want God heeft het hun geopenbaard.

20 Want Zijn onzienlijke dingen worden, van de schepping der wereld aan, uit de schepselen verstaan en doorzien, beide Zijn eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij niet te verontschuldigen zouden zijn.
Aldus Paulus en zijn rationele theologie.

Helaas is deze veronderstelling in de praktijk filosofisch en kentheoretisch onwerkbaar gebleken. Er zijn dan ook nog maar weinig filosofen die nog enige waarde hechten aan deze in essentie totaal ongefundeerde bewering van Paulus.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144587104
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 10:51 schreef 00ll0l0l het volgende:
Van gewoon rustig en horend bij dit forum is geen sprake. De sfeer is niet: alles is ok. Natuurlijk zit alles goed. Je probeert wel die indruk te geven maar dat is alles behalve zo.

[voor anderen/verband: zie sc's hiervoor]
Ga je dit topic nou volschrijven met klachten over de sfeer? En tegelijk iedereen verzoeken om je te bemoedigen? Ik heb zware twijfels of er wel een sfeer bestaat, die voor jou goed genoeg is. Want jij vindt het al erg als mensen zeggen dat ze niet begrijpen wat je bedoelt. Stel dat iedereen die wens honoreert, en het inderdaad niet meer zegt. Dan kun je alleen nog reacties krijgen op wat je niet bedoelt, of onzinreacties. Wat schiet jij daarmee op? Het is al een keer of wat gebeurd, dus je zou het antwoord moeten weten.

Dan valt het ook nog verkeerd bij jou, als iemand niet zomaar gelooft wat er beweerd wordt in de video's die je post. Diegene wordt dan dagen- of zelfs wekenlang achtervolgd met gezeur om "onderbouwing", waarom 'ie het niet gelooft. Onderbouwing, die voor jou nooit goed genoeg is. Hoe bemoedigend denk je dat dat is, voor andere deelnemers, om nog op jou te reageren?

Dus nee, ik pieker er niet over, jou aan te moedigen in je steeds herhaalde, vruchteloze pogingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinpoint op 16-09-2014 15:02:14 ]
-- <br />Pinpoint
pi_144587407
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Aldus Paulus en zijn rationele theologie.

Helaas is deze veronderstelling in de praktijk filosofisch en kentheoretisch onwerkbaar gebleken. Er zijn dan ook nog maar weinig filosofen die nog enige waarde hechten aan deze in essentie totaal ongefundeerde bewering van Paulus.
Ja, jammer he.
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
pi_144587480
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:05 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Ja, jammer he.
Jammer voor gelovigen die graag geloven dat wat Paulus hier schrijft waar is.

Persoonlijk kan ik er niet echt mee zitten. Sterker nog, ik kan mij volledig vinden in wat Christopher Hitchens daarover zei:

"I am relieved that there is no evidence for such an assertion".
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 16 september 2014 @ 15:50:52 #159
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144588721
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:18 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Romeinen 1

19 Overmits hetgeen van God kennelijk is, in hen openbaar is; want God heeft het hun geopenbaard.

20 Want Zijn onzienlijke dingen worden, van de schepping der wereld aan, uit de schepselen verstaan en doorzien, beide Zijn eeuwige kracht en Goddelijkheid, opdat zij niet te verontschuldigen zouden zijn.

21 Omdat zij, God kennende, Hem als God niet hebben verheerlijkt of gedankt; maar zijn verijdeld geworden in hun overleggingen en hun onverstandig hart is verduisterd geworden;

22 Zich uitgevende voor wijzen, zijn zij dwaas geworden;

23 En hebben de heerlijkheid des onverderfelijken Gods veranderd in de gelijkenis eens beelds van een verderfelijk mens, en van gevogelte, en van viervoetige en kruipende gedierten.

24 Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren;

25 Als die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geëerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen.

26 Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature;

27 En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende.

28 En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen;

29 Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid;

30 Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam;

31 Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen;

32 Dewelken, daar zij het recht Gods weten, (namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.
Romeinen 2 »
Is het zo moeilijk voor jou om aan te nemen dat er mensen zijn die 100% oprecht niet in God geloven? Denk jij werkelijk dat alle atheïsten en agnosten feitelijk wel in een God geloven, maar dat gewoon ontkennen of negeren?

Dat getuigt van een bijzonder gebrekkig inlevingsvermogen.
pi_144589176
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Aldus Paulus en zijn rationele theologie.

Helaas is deze veronderstelling in de praktijk filosofisch en kentheoretisch onwerkbaar gebleken. Er zijn dan ook nog maar weinig filosofen die nog enige waarde hechten aan deze in essentie totaal ongefundeerde bewering van Paulus.
Gut, ik heb nooit geweten dat dit "rationele theologie" heet. Ik ga maar eens goegelen wat dat betekent. Voorlopig lijkt het op vertellen wat er allemaal slecht is, en "uitleggen" dat het veroorzaakt wordt door God niet genoeg, of niet van harte, te aanbidden en dankbaar te zijn. De uitsmijter staat er niet bij, maar zit er in verwerkt: Dat krijg je er nou van, als je te weinig naar God luistert, en teveel naar jezelf: daar word je een seksmaniak van, of zelfs een vieze homo!.

In Leviticus was het nog simpel: van God mag het niet, dus ze moeten dood. Niemand vond dat daar nog uitleg bij nodig was, denk ik. Een paar duizend jaar later gebeurt het wel. Doet me denken aan de veel recentere verschuiving van autoritair opvoeden thuis, naar overtuigen met uitleg.
-- <br />Pinpoint
pi_144589384
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:07 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jammer voor gelovigen die graag geloven dat wat Paulus hier schrijft waar is.

Persoonlijk kan ik er niet echt mee zitten. Sterker nog, ik kan mij volledig vinden in wat Christopher Hitchens daarover zei:

"I am relieved that there is no evidence for such an assertion".
Wel, ik kan mij volledig vinden in wat Paulus schrijft. Eens zien wie er het verst geraakt ermee.
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
pi_144589403
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is het zo moeilijk voor jou om aan te nemen dat er mensen zijn die 100% oprecht niet in God geloven? Denk jij werkelijk dat alle atheïsten en agnosten feitelijk wel in een God geloven, maar dat gewoon ontkennen of negeren?

Dat getuigt van een bijzonder gebrekkig inlevingsvermogen.
Er moet wel een God zijn om atheist of agnost te zijn!
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:14:48 #163
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144589465
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:12 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Er moet wel een God zijn om atheist of agnost te zijn!
Vanwaar?
pi_144589501
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:14 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Vanwaar?
haha
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:17:06 #165
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144589535
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:15 schreef likdoorn het volgende:

[..]

haha
Huh? Kun je eens uitleggen waarom er een god moet zijn om atheïst of agnost te zijn?
pi_144589569
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:17 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Huh? Kun je eens uitleggen waarom er een god moet zijn om atheïst of agnost te zijn?
Jij doen alsof je het zelf niet weet. Mij krijg je er niet meer mee hoor.
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
pi_144589584
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:55 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Ga je dit topic nou volschrijven met klachten over de sfeer? En tegelijk iedereen verzoeken om je te bemoedigen? Ik heb zware twijfels of er wel een sfeer bestaat, die voor jou goed genoeg is. Want jij vindt het al erg als mensen zeggen dat ze niet begrijpen wat je bedoelt. Stel dat iedereen die wens honoreert, en het inderdaad niet meer zegt. Dan kun je alleen nog reacties krijgen op wat je niet bedoelt, of onzinreacties. Wat schiet jij daarmee op? Het is al een keer of wat gebeurd, dus je zou het antwoord moeten weten.

Dan valt het ook nog verkeerd bij jou, als iemand niet zomaar gelooft wat er beweerd wordt in de video's die je post. Diegene wordt dan dagen- of zelfs wekenlang achtervolgd met gezeur om "onderbouwing", waarom 'ie het niet gelooft. Onderbouwing, die voor jou nooit goed genoeg is. Hoe bemoedigend denk je dat dat is, voor andere deelnemers, om nog op jou te reageren?

Dus nee, ik pieker er niet over, jou aan te moedigen in je steeds herhaalde, vruchteloze pogingen.
Het probleem is dat perrin, molurus en speknek als 2e gastennaam Ser_Ciappelletto, jigzoz en pinpoint(jij) zijn.

Trouwens jij helemaal. Jij reageert altijd net als een artsenbezoeken voor een centraal gelegen openbaar forum. Dit is helemaal geen gekke gedachte. Een aantal jaren geleden of nog steeds doet zich dat heel veel voor. Gezien hoe dat is is het duidelijk eerder normaal te noemen dat net in filosofie en levensbeschouwing ook zoiets is.
(Anderen: verzoek om uitleg langer verhaal)

Het is een totale onzinreactie die je geeft. Die nergens op staat.
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:18:25 #168
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144589589
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:17 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Jij doen alsof je het zelf niet weet. Mij krijg je er niet meer mee hoor.
Ik weet het inderdaad niet. Kun je dat echt niet even uitleggen?
pi_144589941
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik weet het inderdaad niet. Kun je dat echt niet even uitleggen?
Omdat het oordeel atheist stamt uit God.
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
pi_144590015
Zonder geloof in god was iedereen athiest
pi_144590016
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is het zo moeilijk voor jou om aan te nemen dat er mensen zijn die 100% oprecht niet in God geloven? Denk jij werkelijk dat alle atheïsten en agnosten feitelijk wel in een God geloven, maar dat gewoon ontkennen of negeren?

Dat getuigt van een bijzonder gebrekkig inlevingsvermogen.
Wel.. ik had daar een paar dagen geleden een korte discussie over (via PB'tjes, omdat het betreffende topic gesloten was). Daar kwam ook zoiets in voor, maar dan mbt "het offer van Jezus". Mijn opponent gebruikte de term "aanvaarden/geloven". Het wordt dus tot één iets gesmeed. Of dat met inlevingsvermogen te maken heeft, weet ik niet. Het lijkt eerder op bedrog. Wie goed oplet, trapt er niet in. En wie niet oplet ook niet, als het maar één keer gezegd wordt. Maar dit gelijk stellen van niet geloven, aan afwijzen van God, resp. je aangeboden redding, wordt je in een christelijke opvoeding honderden, zo niet duizenden keren verteld. Dat keer op keer herhalen doet iets.

Misschien is het wel NLP avant la lettre. Ook al weet je (later) dat het onzin is, het gevoel van "ik ben nu slecht bezig" wordt toch getriggerd. Het zal ook wel uitmaken wie dat erin gehamerd heeft: gebeurt het in de kerk, of ook in het gezin en op school. Bij dat laatste zijn het mensen die om andere redenen al overwicht hebben, en geloofwaardig gevonden worden. En je hoort het dan ook nog veel vaker. Als je zo bent opgegroeid, kost het vaak minimaal een paar jaar om van niet meer gelovig (omdat je ziet wat er niet klopt), naar probleemloos ongelovig te komen.

Ik ben niet tegen vrijheid van godsdienst, maar op dit soort bedrog ben ik behoorlijk fel. Die mogen ze wat mij betreft uitzonderen van die vrijheid. Je mag je kind niet belazeren met slinkse trucs, waar het geen (of nauwelijks) verweer tegen heeft. Net zo min als je ze mag drogeren om Gods Woord er dieper in te kunnen gieten.
-- <br />Pinpoint
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:34:17 #172
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144590126
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:27 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Omdat het oordeel atheist stamt uit God.
Op welke manier dan?
pi_144590148
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Op welke manier dan?
Dat weet je liever niet.
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:35:21 #174
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144590160
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:34 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Dat weet je liever niet.
Vertel het toch maar.
pi_144590294
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:27 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Omdat het oordeel atheist stamt uit God.
Het idee om ongelovigen af te keuren (waar jij vermoedelijk op doelt), is afkomstig uit gemeenschappen waar wel in een god geloven (allemaal in dezelfde god) de norm is. Jij kunt geloven dat het "uit God stamt", maar dat is onbruikbaar als argument. Het gaat er namelijk al vanuit dat die god bestaat.
-- <br />Pinpoint
pi_144590464
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:12 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Wel, ik kan mij volledig vinden in wat Paulus schrijft. Eens zien wie er het verst geraakt ermee.
Sja, als je je wel kunt vinden in wat Paulus daar schrijft, dan zul je de stelling moeten kunnen en willen verdedigen dat Zijn bestaan zichtbaar is in de wereld / uit de wereld kan worden afgeleid.

Dan zeg ik: laat maar zien dan!
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144590511
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:06 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Gut, ik heb nooit geweten dat dit "rationele theologie" heet. Ik ga maar eens goegelen wat dat betekent.
Romeinen 1:20 is buitengewoon populair onder Christenen die menen dat het bestaan van een god bewijsbaar is / rationeel verdedigbaar is. Totale onzin natuurlijk, zelfs de meeste hedendaagse Christenen nemen dat idee niet meer serieus.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144590561
Niets of niemand kan u nu nog verder helpen Romulus.

Whatever suits you..
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
pi_144590616
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:47 schreef likdoorn het volgende:

Niets of niemand kan u nu nog verder helpen Romulus.
Zo hulpbehoevend ben ik dan ook niet, dus geen probleem. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144590618
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:18 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Het probleem is dat

perrin, molurus en speknek als 2e gastennaam Ser_Ciappelletto, jigzoz en

pinpoint(jij) zijn.

Trouwens jij helemaal.

Jij reageert altijd net als een artsenbezoeken voor een centraal gelegen openbaar forum. Dit is helemaal geen gekke gedachte. Een aantal jaren geleden of nog steeds doet zich dat heel veel voor. Gezien hoe dat is is het duidelijk eerder normaal te noemen dat net in filosofie en levensbeschouwing ook zoiets is.
(Anderen: verzoek om uitleg langer verhaal)

Het is een totale onzinreactie die je geeft. Die nergens op staat.

Wat klopt heb ik vet gemaakt. Niet veel, taalkundig incorrect (meervoud),
en een tikje vreemd gezegd (onnodig "trouwens helemaal". Maar het is een begin.
-- <br />Pinpoint
pi_144590640
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zo hulpbehoevend ben ik dan ook niet, dus geen probleem. ;)
Succes!
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
pi_144590719
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 14:55 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Ga je dit topic nou volschrijven met klachten over de sfeer? En tegelijk iedereen verzoeken om je te bemoedigen? Ik heb zware twijfels of er wel een sfeer bestaat, die voor jou goed genoeg is. Want jij vindt het al erg als mensen zeggen dat ze niet begrijpen wat je bedoelt. Stel dat iedereen die wens honoreert, en het inderdaad niet meer zegt. Dan kun je alleen nog reacties krijgen op wat je niet bedoelt, of onzinreacties. Wat schiet jij daarmee op? Het is al een keer of wat gebeurd, dus je zou het antwoord moeten weten.

Dan valt het ook nog verkeerd bij jou, als iemand niet zomaar gelooft wat er beweerd wordt in de video's die je post. Diegene wordt dan dagen- of zelfs wekenlang achtervolgd met gezeur om "onderbouwing", waarom 'ie het niet gelooft. Onderbouwing, die voor jou nooit goed genoeg is. Hoe bemoedigend denk je dat dat is, voor andere deelnemers, om nog op jou te reageren?

Dus nee, ik pieker er niet over, jou aan te moedigen in je steeds herhaalde, vruchteloze pogingen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:18 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Het probleem is dat perrin, molurus en speknek als 2e gastennaam Ser_Ciappelletto, jigzoz en pinpoint(jij) zijn.

Trouwens jij helemaal. Jij reageert altijd net als een artsenbezoeken voor een centraal gelegen openbaar forum. Dit is helemaal geen gekke gedachte. Een aantal jaren geleden of nog steeds doet zich dat heel veel voor. Gezien hoe dat is is het duidelijk eerder normaal te noemen dat net in filosofie en levensbeschouwing ook zoiets is.
(Anderen: verzoek om uitleg langer verhaal)

Het is een totale onzinreactie die je geeft. Die nergens op staat.
Bovendien verzocht ik de moderatoren om helderheid hoe rustig onderwerpen te maken zonder kans op plotselinge sluiting. Hierop is geen of een onhelder antwoord.

Dat is wat het veroorzaakt.

[ Bericht 0% gewijzigd door 00ll0l0l op 16-09-2014 17:28:55 ]
pi_144590834
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Romeinen 1:20 is buitengewoon populair onder Christenen die menen dat het bestaan van een god bewijsbaar is / rationeel verdedigbaar is. Totale onzin natuurlijk, zelfs de meeste hedendaagse Christenen nemen dat idee niet meer serieus.
Ik zie het bewijs er niet eens in. Bedoelt hij dat je uit al die (naar Paulus' idee, en dat van de Archie Bunkers van alle tijden) liederlijke uitspattingen, kunt afleiden dat er een god bestaat? Dat de recht-op-en-neer-neukers rechtschapenen alleen bestaan dankzij hun godvruchtigheid?

Ik kom uit een domineesgezin, maar dit godsbewijs is nooit als zodanig gebracht. De hele tekst komt me zelfs weinig bekend voor. Is dus zeker niet veel over de tafel of door de kerk gevlogen.

Dat kan twee redenen hebben:

• Veel christenen (en ook dominees) hebben het niet zo op godsbewijzen.
• Het onderwerp was te smerig om te noemen, zelfs uit de bijbel.
-- <br />Pinpoint
pi_144590945
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:51 schreef 00ll0l0l het volgende:
Bovendien verzocht ik de moderatoren om helderheid hoe rustig onderwerp te maken
Je kunt het vrij eenvoudig zelf een heel stuk rustiger maken, door bijv. ééns per drie maanden te posten.
-- <br />Pinpoint
pi_144590952
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:55 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Ik zie het bewijs er niet eens in. Bedoelt hij dat je uit al die (naar Paulus' idee, en dat van de Archie Bunkers van alle tijden) liederlijke uitspattingen, kunt afleiden dat er een god bestaat? Dat de recht-op-en-neer-neukers rechtschapenen alleen bestaan dankzij hun godvruchtigheid?

Ik kom uit een domineesgezin, maar dit godsbewijs is nooit als zodanig gebracht. De tekst zelf komt me zelfs weinig bekend voor.

Dat kan twee redenen hebben:

• Veel christenen (en ook dominees) hebben het niet zo op godsbewijzen.
• Het onderwerp was te smerig om te noemen, zelfs uit de bijbel.
Het is ook niet echt een formulering van een bewijs, slechts de bewering dat het bestaan van god uit zijn werken kan worden afgeleid, hoewel het in de bovenstaande quote een beetje onduidelijk is vertaald / geformuleerd.

De vertaling waar ik bekender mee ben is op dat punt een stuk helderder:

1:20 Zijn onzichtbare eigenschappen zijn vanaf de schepping van de wereld zichtbaar in zijn werken, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid zijn voor het verstand waarneembaar. Er is niets waardoor zij (de ongelovigen) te verontschuldigen zijn.

Maar Paulus doet ook geen enkele poging deze stelling verder te onderbouwen.

PS: voor de duidelijkheid, met 'werken' wordt hier de schepping bedoeld, niet de Bijbel.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144591236
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is ook niet echt een formulering van een bewijs, slechts de bewering dat het bestaan van god uit zijn werken kan worden afgeleid, hoewel het in de bovenstaande quote een beetje onduidelijk is vertaald / geformuleerd.

De vertaling waar ik bekender mee ben is op dat punt een stuk helderder:

1:20 Zijn onzichtbare eigenschappen zijn vanaf de schepping van de wereld zichtbaar in zijn werken, zijn eeuwige kracht en goddelijkheid zijn voor het verstand waarneembaar. Er is niets waardoor zij (de ongelovigen) te verontschuldigen zijn.

Maar Paulus doet ook geen enkele poging deze stelling verder te onderbouwen.
De truc om 'met het verstand' tussen subjectieve en ongrijpbare zaken in te plakken, had ik als kind al door. Soort van sandwich-formule, zeg maar. Een gokje, dat wie niet oplet erin trapt. Je moest God liefhebben met je ziel, je hart en je verstand. Ik voegde daar een keer "aan de kapstok" aan toe, na een keer of wat mijn neus gestoten te hebben bij kwesties die volgens mij niet klopten. Dat kon ik wel zo denken, maar dan geloofde ik niet oprecht.
-- <br />Pinpoint
  dinsdag 16 september 2014 @ 17:46:43 #187
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144592499
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:34 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Dat weet je liever niet.
Ben je al bereid het te vertellen?
pi_144594489
zo is het wel mooi geweest

[ Bericht 97% gewijzigd door Molurus op 16-09-2014 18:54:37 ]
pi_144594518
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 16:59 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Je kunt het vrij eenvoudig zelf een heel stuk rustiger maken, door bijv. ééns per drie maanden te posten.
Dit vind ik een rare opmerking
pi_144663273
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:27 schreef 00ll0l0l het volgende:

[..]

Ja, er is inderdaad een soort van probleem. Ik denk dat er eens rustig naar gekeken moet worden door ''het volk''.

De gezondheidszorg is bizar duur. Met even bizar slechte resultaten. Wat is dat dan voor gezeur over de oplossingen?
Verandering komt er 00II0I0I. niet met onbenul van hier. Jij ziet het goede en het kwaade. Mensen moet meer omkijken hier dan waarneemrijkheid. Gezondheidszorg is dringend van urgentie, maar daarom zijn de prijzen duur en kwalijk.
het geestelijke is in gevaar ... TRU / Gevaar: het geestelijke
pi_144663282
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ben je al bereid het te vertellen?
Wat? Dat je ook zo'n klojo bent?
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
pi_144663404
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 17:15 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Wat? Dat je ook zo'n klojo bent?
nee, Ser is edgy hihi
het geestelijke is in gevaar ... TRU / Gevaar: het geestelijke
  donderdag 18 september 2014 @ 17:49:41 #193
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144664302
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 17:15 schreef likdoorn het volgende:

[..]

Wat? Dat je ook zo'n klojo bent?
:')

Lekker christelijk van je.
pi_144666708
Waarom komen hier de laatste tijd zoveel freaks?
  donderdag 18 september 2014 @ 19:33:25 #195
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144667669
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:08 schreef Jigzoz het volgende:
Waarom komen hier de laatste tijd zoveel freaks?
Sinds 00II0I0I stormloopt het aan kloons op f&l :{
pi_144670338
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 17:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

:')

Lekker christelijk van je.
Vind ik niet hoor.
Als iedereen leeft om de noden van anderen in te vullen dan leeft niemand nog voor zichzelf.
pi_144671066
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:33 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Sinds 00II0I0I stormloopt het aan kloons op f&l :{
Nou, vroeger hadden we hier alleen een extreem arrogante boeddhist en een scheldende en tierende jehova's getuige, maar nu lopen er ineens minstens drie nieuwe freaks rond en dan reken ik al die trolklonen niet eens mee.

Op zich wel even grappig, maar voor de langere termijn is dat niet echt gunstig.
pi_144703594
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:33 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Sinds 00II0I0I stormloopt het aan kloons op f&l :{
:'(!
  vrijdag 19 september 2014 @ 20:09:12 #199
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144703962
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, vroeger hadden we hier alleen een extreem arrogante boeddhist en een scheldende en tierende jehova's getuige, maar nu lopen er ineens minstens drie nieuwe freaks rond en dan reken ik al die trolklonen niet eens mee.

Op zich wel even grappig, maar voor de langere termijn is dat niet echt gunstig.
Wat is er eigenlijk met die mensen gebeurd, Die zijn al lang niet meer geweest.
pi_144704068
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:09 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat is er eigenlijk met die mensen gebeurd, Die zijn al lang niet meer geweest.
Nietvandezewereld heeft ieg een ban.

Over welke jehova hebben we het? Er zijn er meer dacht ik. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 19 september 2014 @ 20:13:18 #201
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144704117
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nietvandezewereld heeft ieg een ban.

Over welke jehova hebben we het? Er zijn er meer dacht ik. :)
De meest cholerische Jehova (naast de echte YHWH dan) is bianconeri, dus ik neem aan dat het over hem gaat.
pi_144704152
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

De meest cholerische Jehova (naast de echte YHWH dan) is bianconeri, dus ik neem aan dat het over hem gaat.
Hmm... goed punt ja. De andere jehova's zijn een stuk vriendelijker.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 19 september 2014 @ 20:20:01 #203
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144704391
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:14 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hmm... goed punt ja. De andere jehova's zijn een stuk vriendelijker.
Nou ja, een kennis van me is met een jehova getrouwd geweest, en die kerel mepte er lustig op los. Niet echt vriendelijk dus.

Daar wil ik bianconeri overigens niet van beschuldigen. Die is slechts een beetje onvriendelijk.
pi_144704413
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou ja, een kennis van me is met een jehova getrouwd geweest, en die kerel mepte er lustig op los. Niet echt vriendelijk dus.

Daar wil ik bianconeri overigens niet van beschuldigen. Die is slechts een beetje onvriendelijk.
Ik snap echt niet dat mensen die stellig beweren in God te geloven nog zulke dingen kunnen doen. ;(
  vrijdag 19 september 2014 @ 20:33:04 #205
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144704888
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:20 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik snap echt niet dat mensen die stellig beweren in God te geloven nog zulke dingen kunnen doen. ;(
Kijk eens wat er in de Bijbel staat. Daar lees je nergens dat vrouwen in elkaar meppen verboden is. Integendeel zelfs.

Dat is het zoveelste bewijs dat religie geen monopolie op moraliteit heeft.
pi_144705096
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kijk eens wat er in de Bijbel staat. Daar lees je nergens dat vrouwen in elkaar meppen verboden is. Integendeel zelfs.

Dat is het zoveelste bewijs dat religie geen monopolie op moraliteit heeft.
Hmm..

Maar het is toch wel in tegenspraak met de Gulden Regel? Ach ja. Mee eens verder.
  vrijdag 19 september 2014 @ 20:41:15 #207
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144705187
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:38 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hmm..

Maar het is toch wel in tegenspraak met de Gulden Regel? Ach ja. Mee eens verder.
Welnee joh. Al die christelijke mannen die hun vrouw afrossen omdat ze geen goede christelijke vrouw is, zouden zelf ook willen dat ze zo afgerost zouden worden als ze vrouw waren geweest en gecorrigeerd moesten worden door een man. Heus waar.

De gulden regel is alleen al slecht omdat de meeste mensen niet over de empathie beschikken om zich in de schoenen van een ander te zetten.
pi_144705349
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Welnee joh. Al die christelijke mannen die hun vrouw afrossen omdat ze geen goede christelijke vrouw is, zouden zelf ook willen dat ze zo afgerost zouden worden als ze vrouw waren geweest en gecorrigeerd moesten worden door een man. Heus waar.

De gulden regel is alleen al slecht omdat de meeste mensen niet over de empathie beschikken om zich in de schoenen van een ander te zetten.
Tsja, daar heb je gelijk in. ;(
pi_144713569
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:20 schreef robin007bond het volgende:

[Vrouwen-meppende JG]

Ik snap echt niet dat mensen die stellig beweren in God te geloven nog zulke dingen kunnen doen. ;(
In God geloven is één ding. Lid zijn van een sekte die eisen stelt waar geen mens aan kan voldoen is heel wat meer dan alleen geloven dat er een god is. Zeker als die sekte bij voorkeur alles intern "oplost".
-- <br />Pinpoint
pi_144713665
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Welnee joh. Al die christelijke mannen die hun vrouw afrossen omdat ze geen goede christelijke vrouw is, zouden zelf ook willen dat ze zo afgerost zouden worden als ze vrouw waren geweest en gecorrigeerd moesten worden door een man. Heus waar.
Dat afrossen voelt echt anders als het kastijden heet. Dan word je niet mishandeld, maar gelouterd.
quote:
De gulden regel is alleen al slecht omdat de meeste mensen niet over de empathie beschikken om zich in de schoenen van een ander te zetten.
Ik breng dat inderdaad zelden op. Bij damesschoenen zelfs nooit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pinpoint op 20-09-2014 07:53:19 ]
-- <br />Pinpoint
pi_144715508
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 20:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Nietvandezewereld heeft ieg een ban.

Over welke jehova hebben we het? Er zijn er meer dacht ik. :)
Die ene met de chronische woedeaanval.
  zaterdag 20 september 2014 @ 19:13:37 #212
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144729945
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, vroeger hadden we hier alleen een extreem arrogante boeddhist en een scheldende en tierende jehova's getuige, maar nu lopen er ineens minstens drie nieuwe freaks rond en dan reken ik al die trolklonen niet eens mee.

Op zich wel even grappig, maar voor de langere termijn is dat niet echt gunstig.
Wel jammer eigenlijk dat het een bepaalde sfeer creëert.
  zaterdag 20 september 2014 @ 19:24:05 #213
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144730245
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 19:13 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Wel jammer eigenlijk dat het een bepaalde sfeer creëert.
Of is er een bepaalde sfeer die zulke figuren aantrekt? :o
  zaterdag 20 september 2014 @ 19:26:01 #214
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144730306
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 19:24 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Of is er een bepaalde sfeer die zulke figuren aantrekt? :o
Een combinatie van beide :D
  zaterdag 20 september 2014 @ 19:28:38 #215
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144730366
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 19:26 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Een combinatie van beide :P
Ah, een compromis. Is dat een teken van sterkte of zwakte? :o
  zaterdag 20 september 2014 @ 19:32:51 #216
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144730467
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 19:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ah, een compromis. Is dat een teken van sterkte of zwakte? :o
Nou ja, het is met één iemand begonnen en dan ontstaat er zo'n sfeer, met nog meer van die kloons creëert dat uiteindelijk een nog trollerige sfeer en zal het er in de toekomst niet beter op worden.

Aan jou om te bepalen of je mijn argument een zwak of een sterk compromis vond O-)
  zaterdag 20 september 2014 @ 19:37:35 #217
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144730608
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 19:32 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Nou ja, het is met één iemand begonnen en dan ontstaat er zo'n sfeer, met nog meer van die kloons creëert dat uiteindelijk een nog trollerige sfeer en zal het er in de toekomst niet beter op worden.

Aan jou om te bepalen of je mijn argument een zwak of een sterk compromis vond O-)
Dat bedoelde ik niet. :P

Sommige mensen vinden het een teken van sterkte om een compromis te sluiten. De waarheid ligt in het midden, nietwaar? Anderen vinden het een teken van zwakte om een compromis te sluiten. De drogreden van het valse midden.
  zaterdag 20 september 2014 @ 19:45:04 #218
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144730800
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 19:37 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik niet. :P

Sommige mensen vinden het een teken van sterkte om een compromis te sluiten. De waarheid ligt in het midden, nietwaar? Anderen vinden het een teken van zwakte om een compromis te sluiten. De drogreden van het valse midden.
Oeps, verkeerd opgevat :D

Ik zelf zie het niet als een zwakte, maar als een teken van sterkte. Je geeft toe dat jouw idee/ strategie/mening ook zijn nadelen heeft en/of dat de ander ook wel op bepaalde punten gelijk heeft. Dan heb ik het wel over goed onderbouwde ideeën/strategieën/meningen.
pi_144733764
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 19:13 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Wel jammer eigenlijk dat het een bepaalde sfeer creëert.
Dat vind ik ook ja. De waarde van een subforum als dit vind ik dat je bepaalde levensbeschouwelijke en religieuze overtuigingen kunt aftasten. Dit soort figuren verstoren dat enorm.
pi_144734785
Seks op de EO
  zaterdag 20 september 2014 @ 21:48:54 #221
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144734975
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 21:43 schreef Shokirbek85 het volgende:
Seks op de EO
Net de tv aangezet, ze hebben het nu over misbruik binnen de katholieke kerk.
pi_144735036
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 21:48 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Net de tv aangezet, ze hebben het nu over misbruik binnen de katholieke kerk.
Ja over van alles. Maar gaat over seks
  zaterdag 20 september 2014 @ 21:50:56 #223
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144735069
verkeerd gequote.
  zaterdag 20 september 2014 @ 21:51:17 #224
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144735085
verkeerd gequote.
  zaterdag 20 september 2014 @ 21:52:19 #225
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144735125
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 21:50 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Ja over van alles. Maar gaat over seks
En nu is het alweer afgelopen :D Er stond tot 10 uur in de gids.
pi_144736835
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:08 schreef Jigzoz het volgende:
Wa...ks?
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:33 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Sind...{
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 20:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

No...e.

Op...tig.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 19:59 schreef robin007bond het volgende:

[..]

:'(!
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 19:13 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

We...ert.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 19:32 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Nou j...-)
Nou nou, dit klinkt wel heel erg als een oorlogssfeer. Kunnen we het er niet over hebben? Ik begin nooit aan vreemde dingen als het over dit onderwerp gaat. En volgens mij hoeft dat ook niet. Wat is de wens ende gewild? (Als ik ookal eerder zei trouwens)

Grrr kan die beteutert /: [[ik weet niet eens hoe ik hem moet maken]]smilie niet geband worden? Voor slechts 1 maand (!)

[ Bericht 1% gewijzigd door 01110010 op 20-09-2014 22:53:42 ]
pi_144737206
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 21:52 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

En nu is het alweer afgelopen :D Er stond tot 10 uur in de gids.
Ja ik kwam binnen en hoorde Christelijke seksshop. Weet niet waar het precies over ging. Over de ommekeer in de katholieke preutsheid ofzo. Ging over dhr Trimbos ofzo. Rode oortjes voor de katholieken destijds.
  zaterdag 20 september 2014 @ 22:54:32 #228
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144737299
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 22:51 schreef Shokirbek85 het volgende:

[..]

Ja ik kwam binnen en hoorde Christelijke seksshop. Weet niet waar het precies over ging. Over de ommekeer in de katholieke preutsheid ofzo. Ging over dhr Trimbos ofzo. Rode oortjes voor de katholieken destijds.
Als de herhaling er morgen al opstaat, dan kijk ik het terug. Nu heb ik alleen de laatste vijf minuten gezien.
pi_144751006
Dat programma door ernst jan daniel?

quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 22:54 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Als de herhaling er morgen al opstaat, dan kijk ik het terug. Nu heb ik alleen de laatste vijf minuten gezien.
In dat geval hier schat jedjirikikrfhdslooeitu
pi_144833071
Tijdje stil hier. :P
pi_144834086
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:05 schreef robin007bond het volgende:
Tijdje stil hier. :P
Biertje?
pi_144834108
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Biertje?
Ik drink geen alcohol. :@

Maar bedankt voor het aanbod!
pi_144834121
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:36 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik drink geen alcohol. :@

Maar bedankt voor het aanbod!
Colaatje dan?
pi_144834129
Ik zit al aan de Glen Moray. :9
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144834143
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Colaatje dan?
Teveel suikers.

Kraanwater is prima. :Y)
pi_144834163
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:37 schreef robin007bond het volgende:

Kraanwater is prima. :Y)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144834255
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:37 schreef Molurus het volgende:
Ik zit al aan de Glen Moray. :9
Klinkt duur.
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:41:14 #239
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144834273
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:36 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik drink geen alcohol. :@

Maar bedankt voor het aanbod!
Wat, ben je 13 of zo?
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:41:26 #240
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144834284
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:37 schreef Molurus het volgende:
Ik zit al aan de Glen Moray. :9
Vindt Glen dat ook oké?
pi_144834345
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Klinkt duur.
Mwah, valt eigenlijk wel mee. Maar hij is zeer smakelijk. :9
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144834361
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Vindt Glen dat ook oké?
Hij vroeg erom! :9
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144834376
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mwah, valt eigenlijk wel mee. Maar hij is zeer smakelijk. :9
Ik heb alleen nog vieze whisky. Ballantines Brazil. Was een cadeautje.
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:44:20 #244
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144834377
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hij vroeg erom! :9
En jij hebt hem gulzig in je mond genomen?
pi_144834486
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

En jij hebt hem gulzig in je mond genomen?
Toch geen variant op de fishsticks grap he? -O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144834526
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb alleen nog vieze whisky. Ballantines Brazil. Was een cadeautje.
Even opgezocht... yikes. Dat ziet er idd vies uit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:49:17 #247
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144834551
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Toch geen variant op de fishsticks grap he? -O-
Pfrfrfrfrhihihrffrrhihihihiihifrfpffrrhihinee. :X
pi_144834574
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat, ben je 13 of zo?
18, maar de hersenen zijn dan nog steeds in ontwikkeling. Dat wil ik niet laten belemmeren door alcohol.

Daarnaast kan het een middel worden waar je snel naar grijpt als je niet uitkijkt of verslavingsgevoelig bent. ;(
pi_144834606
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:48 schreef Molurus het volgende:

[..]

Even opgezocht... yikes. Dat ziet er idd vies uit.
Binnenkort maar weer eens cola kopen. Dan lukt het vast wel.
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:51:06 #250
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144834614
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:49 schreef robin007bond het volgende:

[..]

18, maar de hersenen zijn dan nog steeds in ontwikkeling. Dat wil ik niet laten belemmeren door alcohol.

Daarnaast kan het een middel worden waar je snel naar grijpt als je niet uitkijkt of verslavingsgevoelig bent. ;(
Een glaasje alcohol is goed voor de ontwikkeling, daar word je ook niet zomaar verslaafd aan. Zelfs als je veel drinkt, word je niet verslaafd.

Ik heb jarenlang twee kratten per dag gedronken en ik ben nooit verslaafd geraakt. :{
pi_144834681
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:51 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Een glaasje alcohol is goed voor de ontwikkeling, daar word je ook niet zomaar verslaafd aan. Zelfs als je veel drinkt, word je niet verslaafd.

Ik heb jarenlang twee kratten per dag gedronken en ik ben nooit verslaafd geraakt. :{
Maar wellicht zijn je hersenen wel een beetje beschadigd. Want dat is wel echt heel veel. ;(
pi_144834694
Alcoholverslaving treedt ieg niet zomaar op. Daarvoor moet je minimaal 4-5 jaar lang 3 tot 4 consumpties per dag drinken.

Desalniettemin is het verstandig om gewoon niet teveel te drinken. :)

Kleine hoeveelheden schijnt weer wel goed te zijn tegen hart- en vaatziektes.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144834701
Niet dat ik twijfel aan je intellectuele capaciteiten hoor (zo was het niet bedoeld). :D
  dinsdag 23 september 2014 @ 20:53:55 #254
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144834734
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:52 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Maar wellicht zijn je hersenen wel een beetje beschadigd. Want dat is wel echt heel veel. ;(
Welnee, met mijn hersenen is niets vierkant drieëntwintig Pierce winkel.
pi_144834756
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:53 schreef Molurus het volgende:

Kleine hoeveelheden schijnt weer wel goed te zijn tegen hart- en vaatziektes.
Als je boven de veertig bent en te veel cholesterol hebt.
pi_144834840
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:53 schreef Molurus het volgende:
Alcoholverslaving treedt ieg niet zomaar op. Daarvoor moet je minimaal 4-5 jaar lang 3 tot 4 consumpties per dag drinken.

Desalniettemin is het verstandig om gewoon niet teveel te drinken. :)

Kleine hoeveelheden schijnt weer wel goed te zijn tegen hart- en vaatziektes.
Dat schijnt inderdaad wel zo te zijn, maar volgens mij is dat effect verwaarloosbaar en was het vooral cherry picking uit onderzoeken. Volgens mij is er geen consensus.
pi_144834868
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:56 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat schijnt inderdaad wel zo te zijn, maar volgens mij is dat effect verwaarloosbaar en was het vooral cherry picking uit onderzoeken. Volgens mij is er geen consensus.
Alcohol is vrijwel nooit goed voor je. Die consensus is er wel.
pi_144834958
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Alcohol is vrijwel nooit goed voor je. Die consensus is er wel.
Mooi. :) Of nou ja, voor de niet-drinkers dan.
pi_144834967
Is FOK! weer een beetje aan het crashen nu?
  dinsdag 23 september 2014 @ 21:11:30 #260
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144834995
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 20:57 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Alcohol is vrijwel nooit goed voor je. Die consensus is er wel.
Er is anders niets mis met zo af en toe jezelf helemaal naar de kloten zuipen, alles onderkotsen en de volgende dag heerlijk uitbrakken.
pi_144836108
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er is anders niets mis met zo af en toe jezelf helemaal naar de kloten zuipen, alles onderkotsen en de volgende dag heerlijk uitbrakken.
Ewww
  dinsdag 23 september 2014 @ 22:07:48 #262
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144836943
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:49 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ewww
Don't knock it 'till you tried it.
pi_144839685
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er is anders niets mis met zo af en toe jezelf helemaal naar de kloten zuipen, alles onderkotsen en de volgende dag heerlijk uitbrakken.
True.
pi_144844444
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 21:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Er is anders niets mis met zo af en toe jezelf helemaal naar de kloten zuipen, alles onderkotsen en de volgende dag heerlijk uitbrakken.
Liever jij dan ik.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 24 september 2014 @ 18:04:47 #265
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144862896
quote:
7s.gif Op woensdag 24 september 2014 06:47 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Liever jij dan ik.
Kom, niet zo conservatief beste Morrigan. Probeer het eens uit. Als je je slecht voelt, ga je naar een kroeg en laat je je helemaal vollopen met bier. Zeg dan nog eens of het zo kut was. Niet op de morgen daarna (dan ga je lekker de hele dag op de bank chagrijnig liggen zijn, wat ook z'n merites heeft), maar een maandje later.
pi_144862935
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 19:08 schreef Jigzoz het volgende:
Waarom komen hier de laatste tijd zoveel freaks?
(Ook aan bijvoorbeeld Ser_Ciappelletto bedoeld)
Wat wordt bedoeld met ,,mensen die lelijk zijn, om wat voor reden dan ook. En gevaarlijk''? Of: wat is hun filosofische en levensbeschouwelijke kijk?

Trouwens, ik ben iemand die ondersteuning zoekt van andere forumgebruikers. Dus
- ik kom naar dit forum
-omdat ik het ergens over wil hebben
-dan zoek ik de instemming en interesse, support van andere gasten en anderen.
  woensdag 24 september 2014 @ 18:08:55 #267
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144863029
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:05 schreef 01110010 het volgende:

[..]

(Ook aan bijvoorbeeld Ser_Ciappelletto bedoeld)
Wat wordt bedoeld met ,,mensen die lelijk zijn, om wat voor reden dan ook. En gevaarlijk''? Of: wat is hun filosofische en levensbeschouwelijke kijk?

Trouwens, ik ben iemand die ondersteuning zoekt van andere forumgebruikers. Dus
- ik kom naar dit forum
-omdat ik het ergens over wil hebben
-dan zoek ik de instemming en interesse, support van andere gasten en anderen.
Kun jij je niet gewoon doodzuipen? Misschien word je dan zelfs begrijpelijk. :Y
pi_144863040
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kom, niet zo conservatief beste Morrigan. Probeer het eens uit. Als je je slecht voelt, ga je naar een kroeg en laat je je helemaal vollopen met bier. Zeg dan nog eens of het zo kut was. Niet op de morgen daarna (dan ga je lekker de hele dag op de bank chagrijnig liggen zijn, wat ook z'n merites heeft), maar een maandje later.
Mwoah... Zo'n kater waarbij je lekker Discovery kunt kijken en chocolademelk kunt drinken vind ik eigenlijk best fijn.
pi_144863055
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kom, niet zo conservatief beste Morrigan. Probeer het eens uit. Als je je slecht voelt, ga je naar een kroeg en laat je je helemaal vollopen met bier. Zeg dan nog eens of het zo kut was. Niet op de morgen daarna (dan ga je lekker de hele dag op de bank chagrijnig liggen zijn, wat ook z'n merites heeft), maar een maandje later.
Klinkt wel leuk stiekem.
pi_144863084
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kun jij je niet gewoon doodzuipen? Misschien word je dan zelfs begrijpelijk. :Y
Nou, dat is ook niet echt aardig...
  woensdag 24 september 2014 @ 18:12:43 #271
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144863158
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:09 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mwoah... Zo'n kater waarbij je lekker Discovery kunt kijken en chocolademelk kunt drinken vind ik eigenlijk best fijn.
Is het ook. Trouwens, een paar glazen cola en je bent er weer grotendeels bovenop. Dus zelfs als je er een hekel aan hebt, moet het geen obstakel zijn.
  woensdag 24 september 2014 @ 18:13:10 #272
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144863167
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, dat is ook niet echt aardig...
Dat was een poging tot FOK!-PR. Hoe was 'ie?
pi_144863198
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:05 schreef 01110010 het volgende:

[..]

(Ook aan bijvoorbeeld Ser_Ciappelletto bedoeld)
Wat wordt bedoeld met ,,mensen die lelijk zijn, om wat voor reden dan ook. En gevaarlijk''? Of: wat is hun filosofische en levensbeschouwelijke kijk?
Mensen die lelijk zijn zijn eigenlijk het tegenovergestelde van mooi, mensen die gevaarlijk zijn kun je beter mijden. Gevaar is vaak niet zo goed voor je. Ik heb verder geen verstand van de levensbeschouwelijke opvattingen van gevaarlijke lelijkerds.
pi_144863231
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat was een poging tot FOK!-PR. Hoe was 'ie?
Je lijkt me een uistekende PR-medewerker. Er mag alleen wel iets meer cynisme en arrogantie in.
  donderdag 25 september 2014 @ 13:47:24 #275
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144890662
Iemand heeft de tijd genomen om de film God's Not Dead in 7 minuten samen te vatten:


Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Vooral dat einde: "Ha, de atheïst is aangereden! Laten we hem in zijn laatste momenten dwingen om het bestaan van God te erkennen! Oh, nu is hij dood. Tijd voor een feestje!"
pi_144898192
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Iema....stje!"
Ik ben hier de atheist, goed begrepen
  donderdag 25 september 2014 @ 18:05:36 #277
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144898529
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 17:51 schreef 01110010 het volgende:

[..]

Ik ben hier de atheist, goed begrepen
Nee vieze faggot, niet alles gaat over jou. En nu opflikkeren aub.
pi_144898610
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Iemand heeft de tijd genomen om de film God's Not Dead in 7 minuten samen te vatten:


Ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Vooral dat einde: "Ha, de atheïst is aangereden! Laten we hem in zijn laatste momenten dwingen om het bestaan van God te erkennen! Oh, nu is hij dood. Tijd voor een feestje!"
Wat de fuck is dat? Is dat een serieuze film?
  donderdag 25 september 2014 @ 18:30:07 #279
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144899073
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 18:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat de fuck is dat? Is dat een serieuze film?
Ja, no. 5 meest bezochte film van vorig jaar in de VS.
pi_144899229
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 18:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, no. 5 meest bezochte film van vorig jaar in de VS.
Wat een volk is dat toch...
pi_144899456
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 18:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, no. 5 meest bezochte film van vorig jaar in de VS.
Damn. :o Gestoord volk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_144899837
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 18:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, no. 5 meest bezochte film van vorig jaar in de VS.
:'(
  donderdag 25 september 2014 @ 19:15:56 #283
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144900515
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 18:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat een volk is dat toch...
Dat is overigens niet omdat veel mensen dachten dat het een goede film was, maar omdat veel kerken en religieuze organisaties een uitstapje organiseerden naar die film. Mensen werden door een gecharterde bus opgehaald bij de kerk en naar de bioscoop gebracht. De mensen achter die film hebben een grote gecoördineerde actie opgezet om die film zo te doen slagen. Voor Jezus, uiteraard.

En die producenten maar lachen op hun hopen geld.
  donderdag 25 september 2014 @ 19:21:59 #284
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144900738
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is overigens niet omdat veel mensen dachten dat het een goede film was, maar omdat veel kerken en religieuze organisaties een uitstapje organiseerden naar die film. Mensen werden door een gecharterde bus opgehaald bij de kerk en naar de bioscoop gebracht. De mensen achter die film hebben een grote gecoördineerde actie opgezet om die film zo te doen slagen. Voor Jezus, uiteraard.

En die producenten maar lachen op hun hopen geld.
wow, dat gaat behoorlijk ver. :{ Ik snap die drang niet om het christelijk geloof als one true way te presenteren.
pi_144900885
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:21 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

wow, dat gaat behoorlijk ver. :{
Dat is dat Amerikaanse evangelisme. Het lijkt van een afstandje heel vrolijk en positief, maar van iets dichterbij...

Er stond pas in NRC Next een artikel over die evangelische kerken in Afrika. Dat zijn echt bijna maffiose organisaties.
  donderdag 25 september 2014 @ 19:30:37 #286
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144901071
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:21 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

wow, dat gaat behoorlijk ver. :{ Ik snap die drang niet om het christelijk geloof als one true way te presenteren.
Dat zijn mensen die beseffen dat hun geloof niet heel stevig staat, maar die het niet willen loslaten. In plaats van dan kloten te tonen en te zeggen: ieder z'n ding, proberen ze koste wat kost de stevigheid van hun geloof aan te tonen. Alleen doen ze dat op héél naïeve manieren, die op geen enkele manier indruk maken op niet-gelovigen.
pi_144901145
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat zijn mensen die beseffen dat hun geloof niet heel stevig staat, maar die het niet willen loslaten. In plaats van dan kloten te tonen en te zeggen: ieder z'n ding, proberen ze koste wat kost de stevigheid van hun geloof aan te tonen. Alleen doen ze dat op héél naïeve manieren, die op geen enkele manier indruk maken op niet-gelovigen.
Het maakt zeker wel indruk op mij, maar niet op de bedoelde manier.
  donderdag 25 september 2014 @ 19:32:38 #288
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144901151
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is dat Amerikaanse evangelisme. Het lijkt van een afstandje heel vrolijk en positief, maar van iets dichterbij...

Er stond pas in NRC Next een artikel over die evangelische kerken in Afrika. Dat zijn echt bijna maffiose organisaties.
Vice heeft daar ook een goede docu over. Warlords die twee jaar geleden nog kelen afsneden en nu voor de congregatie staan als heilige mannen, stinkend rijke priesters die het welvaartsevangelie prediken in het armste deel van Afrika, zulke shizzle. Om te kotsen.
  donderdag 25 september 2014 @ 19:39:13 #289
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144901368
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is dat Amerikaanse evangelisme. Het lijkt van een afstandje heel vrolijk en positief, maar van iets dichterbij...

Er stond pas in NRC Next een artikel over die evangelische kerken in Afrika. Dat zijn echt bijna maffiose organisaties.
Ik dacht altijd dat zoiets alleen bij de extreme geloofsgemeenschappen gebeurde zoals de West baptists church.

Staat dat artikel toevallig online ?

quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:30 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Dat zijn mensen die beseffen dat hun geloof niet heel stevig staat, maar die het niet willen loslaten. In plaats van dan kloten te tonen en te zeggen: ieder z'n ding, proberen ze koste wat kost de stevigheid van hun geloof aan te tonen. Alleen doen ze dat op héél naïeve manieren, die op geen enkele manier indruk maken op niet-gelovigen.
Eigenlijk maken ze zich er alleen maar onsympathieker mee en het geloof wat ze ook aanhangen ook. Het tegenovergestelde van wat ze er mee denken te bereiken.
pi_144901484
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:39 schreef schrijfveer het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat zoiets alleen bij de extreme geloofsgemeenschappen gebeurde zoals de West baptists church.

Staat dat artikel toevallig online ?

Nee. Bij heel veel geloofsgemeenschappen.

Ik heb NRC wel digitaal, maar die artikelen kan ik niet delen. PDF's downloaden werkt niet meer.
  donderdag 25 september 2014 @ 19:55:12 #291
433501 schrijfveer
Mist inkt en papier
pi_144901857
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 19:42 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee. Bij heel veel geloofsgemeenschappen.

Ik heb NRC wel digitaal, maar die artikelen kan ik niet delen. PDF's downloaden werkt niet meer.
Dat valt dan me weer tegen.

Jammer, maar ik had wel ergens verwacht dat het niet online zou staan.
pi_144902153
Als je een digitaal abonnement van dingen hebt lees ik ze vaak toch minder dan als ik de fysieke bladen heb. Herkenbaar? ;(

Althans, dit heb ik met De Groene Amsterdammer. Bij De Correspondent heb ik dat weer niet.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2014 20:07:21 ]
pi_144903462
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:04 schreef robin007bond het volgende:
Als je een digitaal abonnement van dingen hebt lees ik ze vaak toch minder dan als ik de fysieke bladen heb. Herkenbaar? ;(

Althans, dit heb ik met De Groene Amsterdammer. Bij De Correspondent heb ik dat weer niet.
Ik heb een tijdje geleden mijn papieren krant opgezegd en de digitale gehouden. Ik lees de krant eigenlijk alleen in de trein, vandaar. Het scheelt ook nog eens de helft in prijs.

Van De Correspondent ben ik ook lid. Echt wel een prettige aanvulling op de krant.
pi_144903677
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje geleden mijn papieren krant opgezegd en de digitale gehouden. Ik lees de krant eigenlijk alleen in de trein, vandaar. Het scheelt ook nog eens de helft in prijs.

Van De Correspondent ben ik ook lid. Echt wel een prettige aanvulling op de krant.
^O^
Fijne aanvulling inderdaad. Als je veel reist is digitaal sowieso makkelijker.
pi_144904657
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 18:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Kom, niet zo conservatief beste Morrigan. Probeer het eens uit. Als je je slecht voelt, ga je naar een kroeg en laat je je helemaal vollopen met bier. Zeg dan nog eens of het zo kut was. Niet op de morgen daarna (dan ga je lekker de hele dag op de bank chagrijnig liggen zijn, wat ook z'n merites heeft), maar een maandje later.
Ik heb het geprobeerd, maar vond het helemaal niks. Daarnaast zijn er veel fijnere drugs waar je geen kater van krijgt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_144904873
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 20:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb een tijdje geleden mijn papieren krant opgezegd en de digitale gehouden. Ik lees de krant eigenlijk alleen in de trein, vandaar. Het scheelt ook nog eens de helft in prijs.

Van De Correspondent ben ik ook lid. Echt wel een prettige aanvulling op de krant.
Welke krant heb je? Ik lees eigenlijk alleen af en toe het FD. Vroeger had ik de Volkskrant, maar op een gegeven moment werd ik gek van al dat oud papier. En de digitale versie was toen best slecht.
ROBODEMONS..................|:(
pi_144905132
Zowel NRC als Trouw heb ik digitaal. Alleen op een tablet is het fatsoenlijk te lezen, want op een mobieltje gaat dat niet lekker. :P
pi_144905498
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 21:14 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Welke krant heb je? Ik lees eigenlijk alleen af en toe het FD. Vroeger had ik de Volkskrant, maar op een gegeven moment werd ik gek van al dat oud papier. En de digitale versie was toen best slecht.
Ik heb nu NRC Next, maar ik vind die krant de laatste tijd nogal achteruitgaan. Ik vind het wel erg plat geworden. Ik overweeg over te stappen naar Trouw.
  donderdag 25 september 2014 @ 21:29:48 #299
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144905627
Ik lees De Redactie voor mijn dagelijkse dosis overheidspropaganda, De Standaard voor mijn dagelijkse dosis nieuws, en de Frontpage voor mijn dagelijkse dosis humor.
pi_144905751
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2014 21:29 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik lees De Redactie voor mijn dagelijkse dosis overheidspropaganda, De Standaard voor mijn dagelijkse dosis nieuws, en de Frontpage voor mijn dagelijkse dosis humor.
Humor op de FP? Waar dan?

Instant edit: laat maar.
  donderdag 25 september 2014 @ 21:33:00 #301
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_144905769
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 21:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Humor op de FP? Waar dan?

Instant edit: laat maar.
Leedvermaak.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')