abonnement Unibet Coolblue
pi_144426478
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat trainen in de koers begint toch wel steeds extremere vormen aan te nemen naar mijn idee. Cance die voor z'n lol 75 km in de chasse patate gaat rijden. Martin die 100 km vlucht van de dag pakt en dan gewoon zn benen stilhoudt. Vroegtijdig opzeggen zonder een andere reden dan genoeg training gehad :{

Niet echt een leuke ontwikkeling.
Je held valt aan. Geniet je al?
  Moderator donderdag 11 september 2014 @ 17:29:47 #127
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_144426490
Valverde :')
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
  donderdag 11 september 2014 @ 17:31:09 #128
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_144426528
Bertjeuh gaaat..
Trotse Belg.
pi_144426587
Arugod.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 11 september 2014 @ 17:33:15 #130
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_144426590
Aru pakt em! _O_
Trotse Belg.
pi_144426591
Aru
  Moderator donderdag 11 september 2014 @ 17:33:29 #132
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_144426601
Die Spanjaarden rijden echt als idioten. :')
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 11 september 2014 @ 17:33:44 #133
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_144426605
Valverde verliest de 2de plek omdat hij te druk was met Rodriguez
pi_144426618
Hoe kan dat zo'n jonge jongen als Aru, twee top rondes rijden in een jaar.
  Moderator donderdag 11 september 2014 @ 17:35:13 #135
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_144426644
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:34 schreef FredWielergek het volgende:
Hoe kan dat zo'n jonge jongen als Aru, twee top rondes rijden in een jaar.
Weinig gekoerst na de Giro. Trainingskampje, briefje van Vino.
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 11 september 2014 @ 17:37:33 #136
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_144426714
Plek 3 tot 8 allemaal Spanjaarden
pi_144427058
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:37 schreef Momo... het volgende:
Plek 3 tot 8 allemaal Spanjaarden
Laat ze nog even genieten, na deze generatie is het afgelopen. ;)
pi_144428909
Het afstappen van Gesink laat zijn sporen na. Slechts 27 posts hier sinds het begin van de uitzending.
  donderdag 11 september 2014 @ 19:00:57 #139
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_144429210
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 12:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat trainen in de koers begint toch wel steeds extremere vormen aan te nemen naar mijn idee. Cance die voor z'n lol 75 km in de chasse patate gaat rijden. Martin die 100 km vlucht van de dag pakt en dan gewoon zn benen stilhoudt. Vroegtijdig opzeggen zonder een andere reden dan genoeg training gehad :{

Niet echt een leuke ontwikkeling.
Cancellara gaf vorig jaar ook gewoon op om uit te gaan rusten voor het WK terwijl zijn ploegmakker Horner voor het rood streed.

Lekker collegiaal :')
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 11 september 2014 @ 19:14:36 #140
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_144429650
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:34 schreef FredWielergek het volgende:
Hoe kan dat zo'n jonge jongen als Aru, twee top rondes rijden in een jaar.
Nibali kon het ook. Als je verder niet zoveel rijdt kan het prima lijkt me. Valverde vind ik veel opmerkelijker.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 11 september 2014 @ 19:54:56 #141
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_144431415
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:49 schreef Chiappucci het volgende:
Het afstappen van Gesink laat zijn sporen na. Slechts 27 posts hier sinds het begin van de uitzending.
Terwijl er genoeg gebeurde
pi_144435230
Aru reed niet slecht in Trentino (vlak voor de Giro), maar heeft verder het hele jaar ook amper uitslagen neergezet. Die is dus wel fris genoeg om 2 grote rondes in 1 jaar op hoog niveau te rijden, dat vind ik niet zo opmerkelijk. De verbetering ten opzichte van vorig jaar is dat veel meer, hij rijdt hier (en ook in de slotweek van de Giro) opeens allemaal wereldtoppers uit het wiel.
  Moderator vrijdag 12 september 2014 @ 02:48:42 #143
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_144444838
Etappe 19: Salvaterra de Miņo - Cangas de Morazzo, 180 km

Nog even een ritje tussendoor voor men aan het slotweekend begint. Een etappe in het uiterste zuiden van Galicië, tegen Portugal aan. Geen al te makkelijke rit, met nog een lastige klim minder dan 20 kilometer voor het eind. Niet per definitie een etappe voor de sprinters. Misschien nog wel een etappe voor een kopgroepje.




Alleen de rivier Miņo scheidt Salvaterra van Portugal. In de 17e eeuw was dat niet zo, toen hoorde dit deel van Galicië bij Portugal. Niet echt een bijzonder interessant dorp verder. Amper 10.000 inwoners. Wel nog een kasteel, Castillo de Doņa Urraca. Doņa Urraca was ooit een koningin van Castilië en León, maar voor die tijd gravin van Galicië. Heel lang geleden, ergens in de twaalfde eeuw. Kasteel is dus oud, maar niet echt spectaculair meer. De vestingsmuren zijn het duidelijkste overblijfsel.



Van Salvaterra fietst men eerst een stukje richting het noorden, om in Ponteares naar het westen te fietsen en enkele kilometers later in O Porriņo weer terug richting Portugal te fietsen. In Tui, na een kilometer of 30, zijn de renners weer bij de grens met Portugal en daar blijven ze nog een tijdje, tot kilometer 59, als de renners aankomen in A Guarda, waar de eerste tussensprint is. Buiten A Guarda zijn de overblijfselen te vinden van een oude Keltische nederzetting, Castro de Santa Tegra.



Na de tussensprint fietsen de renners richting het noorden en het duurt dan niet lang meer voor we aan de eerste serieuze klim van de dag beginnen. In de finale zit een lastige klim, maar voor die tijd moeten de renners ook al over een aardige puist. Aardig qua lengte tenminste, toch 12 kilometer. De hellingsgraad is dan weer niet om wakker van te liggen, met vier procent gemiddeld. Voor enkele renners een bekende klim, want vorig jaar kwam deze klim ook voor in de Vuelta. De twee rit, van Pontevedra naar de Alto do Monte da Groba. Toen werd de klim wel van de andere kant gedaan en die kant is een stuk zwaarder, ongeveer even lang maar wel 5,6% gemiddeld in plaats van vier procent. De rit van vorig jaar werd gewonnen door Nicolas Roche.



De afdaling is dus wat steiler dan de klim, maar alsnog niet verschrikkelijk lastig. Eenmaal beneden komen de renners in Baiona uit. Baiona heeft mooie kasteelmuren, met voor die kasteelmuren een strandje. Prima plek voor een toerist dus. Na Baiona gaan de renners op weg naar Vigo. Deze weg loopt langs de kust en dat blijft de rest van de etappe ook grotendeels zo, alleen voor de laatste klim bekijken we nog even het binnenland. In Vigo is de tweede tussensprint, maar de oplettende kijker kan in Vigo al kijken naar de finishplaats, Cangas. Dat ligt aan de overkant van Ria de Vigo. Zo dichtbij, maar ook zo ver weg. Vigo is met bijna 300.000 inwoners de grootste stad van Galicië.



De finishplaats is dus al te zien, maar er moet nog een behoorlijk stuk gefietst worden, meer dan 50 kilometer. De eerste 30 kilometer zal er niet veel gebeuren, het is lange tijd volledig vlak. Na 160 kilometer begint de tweede en laatste klim van de dag. Monte Faro, een beklimming die nu al heel vervelend is maar nog veel vervelender kan zijn. Zoals de renners hem nu zullen doen is hij 4,7 kilometer lang en 7% gemiddeld, maar de echte top ligt bij een aantal antennes, een paar kilometer aan zeven procent later. Ook zonder helemaal de top te bereiken is deze klim al lastig genoeg. Bijna vijf kilometer aan zeven procent is altijd vervelend, maar de weg die hier ligt is de slechtste die ik deze Vuelta ben tegengekomen. Al kan het natuurlijk altijd zo zijn dat er ondertussen een nieuwe laag asfalt ligt.



Op 20 kilometer van de streep dus een klim van bijna vijf kilometer aan zeven procent. Als een ploeg hier een beetje gas geeft liggen alle sprinters er af. Misschien dat een Matthews kan aanklampen, maar voor hem zal dat na bijna drie weken ook niet makkelijk zijn. Het is ook bepaald geen regelmatige klim. Stukken boven de 10% worden afgewisseld met stukjes vals plat. De weg omhoog is niet goed, maar de weg naar beneden ook niet. Een smal wegdek vol met gaten. Het is maar goed dat Cancellara er niet meer bij is. Na een tijdje wordt de weg wel wat breder, maar de staat van het wegdek blijft dramatisch. Overal ligt ook zand langs de weg, dus met een beetje regen heb je hier meteen alle ellende van de wereld te pakken. Een paar onoverzichtelijke bochten. Deze afdaling is in het voordeel van een aanvallers. Voor een peloton wordt het lastig om vaart te maken.





Het blijft niet de hele afdaling lang zo'n ellende, na een tijdje komen de renners op een grote, brede weg terecht richting Moaņa. Het blijft flink naar beneden lopen, maar het is allemaal wat overzichterlijk en de weg is in een wat betere staat. Als de afdaling afgelopen is moeten de renners nog een kleine 10 kilometer fietsen. Deze kilometers zijn vlak, op een klein bultje in de finale na. De renners rijden Moaņa binnen en als ze deze stad willen verlaten om richting de finishplaats te fietsen moeten ze nog een lastig lopend stuk overwinnen. Heel erg lastig ziet het er niet uit, maar als je al een keer gelost bent kan het wel een heel vervelend stuk zijn. Eén steile bocht en daarna nog een paar hectometer vals plat.



Na die bocht is het wel zo ongeveer gedaan en blijven er nog een paar kilometers over in dalende lijn. Anderhalve kilometer voor de streep wordt het vlak en kan een eventuele sprint op poten worden gezet. Wordt hoe dan ook een lastige finale. Orica zal er wel voor willen gaan, maar als Matthews al overleefd op de klim heb je ook nog een lastige afdaling en daarna nog een paar kilometer vals plat vlak voor de finish. Deze finale is in het voordeel van een aanvaller, hoewel de klim misschien wat te ver van de finish is. Eenmaal in Cangas moeten de renners ook nog een paar rotondes en bochten overleven. De laatste bocht is heel kort voor de streep, maar het is niet echt een lastige bocht. Het wegdek is hier wel weer lastig, het ziet er erg slecht uit en kent de nodige gaten. Dit was wel in september 2012, kan nu beter zijn.



Cangas is een badplaats met 24.000 inwoners. Je kan er met je bootje aanleggen om daarna lekker op het strand te gaan leggen, maar ook in de omgeving is genoeg te doen. Je kan in de heuveltjes gaan wandelen en dan kom je met een beetje geluk weer wat Keltische overblijfselen tegen. Dat is het wel zo'n beetje. Veel meer heeft Cangas niet te bieden, maar van de andere kant is een mooie omgeving en een groot strand al genoeg om een succesvol toeristenoord te zijn.



Het leek zo handig, een weerbericht van de organisatie. Na een tijdje kom je dan tot de conclusie dat er meestal niet veel van klopt. Ze voorspellen al dagen regen maar eerlijk gezegd heb ik nog geen druppel gezien. Ook morgen voorspellen ze weer regen, dus zal het wel droog blijven. Regen zou met de klim en afdaling wel vrij onhandig zijn, dus laten we ook maar hopen op een droge rit.



Orica zal vast wel willen rijden voor Matthews, maar eerlijk gezegd denk ik dat de finale toch wat te lastig voor hem is. Voor een frisse Matthews niet, maar na drie weken is alles anders. Buiten de klim is de hele finale sowieso lastig te controleren, dus misschien is het wel verstandiger om een snipperdag te nemen en een groepje te laten rijden. Voor veel sprinters is dit sowieso te zwaar. Ik denk dat van die groep alleen Matthews eventueel kan overleven. Veel zal dus afhangen van Orica, andere ploegen zouden dom zijn om mee te rijden. Ik gooi er maar weer eens vijf willekeurige namen in die in een vlucht zouden kunnen zitten. Nog nooit wat mee opgeschoten, maar dat mag de pret niet drukken.
1. Bilbao. Ik noem gewoon iedere dag een Bask, dan moet het ooit wel lukken. Reed vrij sterk tijdens de vorige etappe en is in de sprint ook nog eens rap. Kan een gevaarlijke zijn in een klein groepje.
2. De Marchi. Typisch een etappe voor De Marchi. Heeft al een paar dagen niet meer in beeld gereden, wordt wel weer eens tijd.
3. De Clercq. Om een kleurloze Vuelta kleur te geven maar eens in de aanval.
4. Kudus. Staat net binnen de top 100 en als ventje van 20 is dat zo slecht nog niet. Had niet verwacht dat hij de Vuelta uit zou rijden, maar daar begint het nu wel op te lijken. Misschien nog maar een keer in de aanval gaan, zou mooi zijn. Eritrea komt eraan.
5. Clement. Om toch nog maar eens een Nederlander te noemen. Rijden niet echt in beeld, helaas.
Het blijft toch een merkwaardige sport hč, dat wielrennen.
pi_144445724
Een paar van je plaatjes zijn kapot :{
in a crowd you lose humanity
pi_144445761
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 08:07 schreef Wombcat het volgende:
Een paar van je plaatjes zijn kapot :{
Precies van de slechtste weg tot dusver, zal je altijd zien
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:49:08 #146
62913 Blik
The one and Only!
pi_144447073
Lekkere weersverwachting ook i.c.m. die afdaling
  Moderator vrijdag 12 september 2014 @ 10:00:03 #147
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_144447299
De laatste twee steile kilometers van de klim zijn geschrapt wegens inderdaad het slechte wegdek.
pi_144448510
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 02:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[-goede voorbeschouwing-
Heb je geen werk of studie dat je altijd zo laat deze voorbeschouwingen doet? :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_144448599
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 10:53 schreef Godshand het volgende:

[..]

Heb je geen werk of studie dat je altijd zo laat deze voorbeschouwingen doet? :P
prioriteiten :)
pi_144449056

Wat zijn die ronde bouwsels?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')