abonnement Unibet Coolblue
pi_144376928
Een topic voor iedereen die wel graag een kindje zou willen maar waarvoor het nu (nog) niet weggelegd is.

Het rammelende ei:

Hier verder rammelen!
pi_144379683
Hahaha goeie timing olf. Welkom :)
:)
pi_144379849
Morguh!
Hier een leuk momentje..
Ik kom gister terug van 2weken werken, waarin we elkaar erg gemist hebben..
Op de gallerij zegt O+ dat ie straks als we binnen zijn een serieus gesprek met me wil hebben. Mn hart maakt een sprongetje maar ik krijg ook een knoopje in mn maag.
Binnen aangekomen rommelen we even wat af en dan pakt ie me beet en kijkt me aan.
"Ik heb besloten dat er binnenkort maar wat uit moet"
Wait?whut?!?!?
:D
Dus.. Na onze vakantie naar vietnam schuif ik een topic door! *O*
Zelfs met een dreigend ontslag ..
Hij is er nu aan toe zegt ie.. Reuze spannend en ik word een beetje bang als ik er aan denk ..
Whaaaaaa! :+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  woensdag 10 september 2014 @ 08:09:03 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144379918
Jaaaa!!! Wat tof Barreltje! Wat fijn voor je!
***
pi_144380549
quote:
7s.gif Op woensdag 10 september 2014 08:02 schreef Barreltje het volgende:
Morguh!
Hier een leuk momentje..
Ik kom gister terug van 2weken werken, waarin we elkaar erg gemist hebben..
Op de gallerij zegt O+ dat ie straks als we binnen zijn een serieus gesprek met me wil hebben. Mn hart maakt een sprongetje maar ik krijg ook een knoopje in mn maag.
Binnen aangekomen rommelen we even wat af en dan pakt ie me beet en kijkt me aan.
"Ik heb besloten dat er binnenkort maar wat uit moet"
Wait?whut?!?!?
:D
Dus.. Na onze vakantie naar vietnam schuif ik een topic door! *O*
Zelfs met een dreigend ontslag ..
Hij is er nu aan toe zegt ie.. Reuze spannend en ik word een beetje bang als ik er aan denk ..
Whaaaaaa! :+
*O* *O* *O* Wat een fijn vooruitzicht!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144380796
Ohh Barreltje, wat supertof O+ Je hebt lang gewacht! Ik herinner me nog allerlei perikelen van een poos geleden, toen ik nog onder een andere nickname postte... Het is je onwijs gegund :*

Olf! Jij ook hier! :W

Mijn lief en ik willen (waarschijnlijk) volgend jaar voor een tweede kindje gaan, sinds we dat bedachten ben ik opeens weer heel erg aan het rammelen :D
Maar ik vind het ook nog wel erg spannend en weet ook nog niet helemaal zeker of ik het dan alweer aandurf, we zullen het zien!
pi_144380901
quote:
7s.gif Op woensdag 10 september 2014 08:02 schreef Barreltje het volgende:
Morguh!
Hier een leuk momentje..
Ik kom gister terug van 2weken werken, waarin we elkaar erg gemist hebben..
Op de gallerij zegt O+ dat ie straks als we binnen zijn een serieus gesprek met me wil hebben. Mn hart maakt een sprongetje maar ik krijg ook een knoopje in mn maag.
Binnen aangekomen rommelen we even wat af en dan pakt ie me beet en kijkt me aan.
"Ik heb besloten dat er binnenkort maar wat uit moet"
Wait?whut?!?!?
:D
Dus.. Na onze vakantie naar vietnam schuif ik een topic door! *O*
Zelfs met een dreigend ontslag ..
Hij is er nu aan toe zegt ie.. Reuze spannend en ik word een beetje bang als ik er aan denk ..
Whaaaaaa! :+
Fijn dat hij zo helemaal uit zichzelf zo ver is gekomen! Tof!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144381295
Go rammeltje, klinkt goed!

Ela, wij hebben september volgend jaar al een tijdje als ongeveer-datum! In een ideale wereld heb ik dan een leuke werkgever, en is vriend al verder in zijn studie met een baan in zijn richting ernaast. Maar tegelijkertijd vind ik het lastig in hoeverre we dat praktische moeten laten meespelen in onze overwegingen. Tegelijkertijd zie ik 3,5 jaar als het ideale leeftijdsverschil voor ons, dus aaaaaah! Volgend jaar!
pi_144381381
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 09:34 schreef elamanilo het volgende:
Ohh Barreltje, wat supertof O+ Je hebt lang gewacht! Ik herinner me nog allerlei perikelen van een poos geleden, toen ik nog onder een andere nickname postte... Het is je onwijs gegund :*

Olf! Jij ook hier! :W

Mijn lief en ik willen (waarschijnlijk) volgend jaar voor een tweede kindje gaan, sinds we dat bedachten ben ik opeens weer heel erg aan het rammelen :D
Maar ik vind het ook nog wel erg spannend en weet ook nog niet helemaal zeker of ik het dan alweer aandurf, we zullen het zien!
Wat heerlijk dat je ook durft te rammelen inmiddels! Je angst en onzekerheid zijn ook herkenbaar, zelfs als je plotseling niet meer terug kan blijft dat aanwezig :+.

Olf, ik duim voor je dat het ideale plaatje gewoon gaat lukken!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 10 september 2014 @ 10:08:24 #10
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144381398
quote:
7s.gif Op woensdag 10 september 2014 08:02 schreef Barreltje het volgende:
Dus.. Na onze vakantie naar vietnam schuif ik een topic door!
Yeeey *O* *O* *O* *O*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144381731
ela, wat leuk! Nog zo'n exemplaar O+ Wij hebben de knoop al een tijd geleden door gehakt, maar nog vind ik het doodeng hoor. Het is zo een major beslissing, ik weet niet of iemand daar ooit heel kalm in staat ;)
pi_144381808
Ik vond de beslissing voor een tweede echt way way moeilijker dan voor de eerste. Toen was vooral de wens leidend en stond ik helemaal niet zo stil bij alle (mogelijke) consequenties. Nou ja, dat kan ook eigenlijk niet, puur omdat je echt niet weet hoe het zal lopen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_144382133
Olf, dat ziet er uit als een mooi plaatje ja. We kwamen hier thuis ook op een ongeveer moment doordat we het over leeftijdsverschil tussen kindjes hadden. Mijn lief verschilt 4 jaar met zijn broer, maar dat vond ie zelf teveel, ik verschil 2,5 jaar en dat is al leuker, maar voor onszelf misschien nog nét iets te krap op elkaar?! En toen namen we ook nog in ogenschouw dat we allebei toch alweer 30 en 31 zijn en als we nog 4 kindjes zouden willen, dat we dan ook niet elke keer 4 jaar ertussen willen/kunnen laten ;) Als eindconclusie kwamen we op zo'n 2,5-3 jaar leeftijdsverschil tussen de eerste en tweede. Dat betekent dan dat we vanaf onze verjaardag ;) ongeveer bijv. wel weer zouden willen.

L-E, ik leef al best met je mee! Ik vind het hartstikke gaaf dat jullie echt alweer zijn begonnen! Jij bent stiekem ook wel een beetje mijn voorbeeld hierin, dat als jij het durft, ik het dan ook best wel kan en durf :D

Phaidra, ik kan me echt nog bijna niet voorstellen dat mijn dochter dan opeens niet meer als enige mijn kindje is :o Zo raar, zij is echt mijn babytje, maar dan opeens is ze mijn grote dochter, een grote zus! Hoe zal ze dat vinden? Gaat dat allemaal goed? En de cliche's die ik hier ook al vaker heb gehoord: Kan ik wel evenveel van een volgend kindje houden? Vind ik die dan wel evenlief en mooi en en en?
Trouwens ook wel de rede dat we er wel liefst richting de 3 jaar leeftijdsverschil tussen zouden willen, dat ze dan echt alweer ietsje groter is en nog meer dingen begrijpt en zo.

Maar dan tegelijk ook dat ik me haar voorstel met een zusje (of broertje, maar dat is moeilijker voor te stellen haha) en dan vliegen de hormonen alweer in het rond hoor :D Weer zo'n heel klein babytje in mijn armen. Grote zus die haar dan dingen laat zien, d'r mee op sleeptouw neemt, voordoet hoe je iets doet, helpt met aankleden en zo O+ O+ O+
pi_144382347
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:29 schreef Phaidra het volgende:
Ik vond de beslissing voor een tweede echt way way moeilijker dan voor de eerste. Toen was vooral de wens leidend en stond ik helemaal niet zo stil bij alle (mogelijke) consequenties. Nou ja, dat kan ook eigenlijk niet, puur omdat je echt niet weet hoe het zal lopen.
Hier andersom, de eerste was ongepland en dat was daarom best wel heftig en aanpassen en zulks, maar dat maakte wel dat bij we de tweede dachten: Wij kunnen dit, kom maar op met dat kind! Het zal niemand verbazen dat de beslissing voor nummer drie hier wel heel ingewikkeld was, om alle overduidelijke redenen.

ela, dank je, het voelt ook wel erg dapper hoor. Maar de wens is echt groter dan de angst. Jullie zijn zo natuurlijke ouders, ik ben nu al blij voor het kindje dat nog geboren moet worden O+

En hetgeen meer dan 1 kindje hebben zo geweldig maakt is de interactie tussen de kindjes. Dat ze ieder hun eigen karakter hebben, ideeen over het leven en wat ze wel en niet willen en hoe dat zich voegt als ze samen spelen, samen zijn, dat ze - hoe verschillend ze ook zijn en 'al' vijf jaar schelen - echt elkaars broer zijn, in voor- en tegenspoed. Dat ze een onderlinge band hebben die ons als ouders zal overleven. Daar word ik wel heel gelukkig van O+
  woensdag 10 september 2014 @ 10:55:48 #15
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_144382440
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:43 schreef elamanilo het volgende:
Kan ik wel evenveel van een volgend kindje houden? Vind ik die dan wel evenlief en mooi en en en?
Daar was ik bij midi ook zo bang voor.
Nu voel ik mij soms schuldig over hoe dol ik op hem ben. O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_144382446
O+ allemaal rammels hier!
Spannend dames!
♥ J & S
pi_144386563
Wat fijn barreltje!! Het is je zo gegund! *O*
En Ela misschien voor een 2e! Komt vast helemaal goed in dat liefdevolle gezin O+
LE voor een 3e! Mooi verwoord ook. De wens is groter dan de angst.
Hier soms ook nog wel wat angsten maar de wens is zo erg aanwezig. Je kunt je toch niet helemaal voorbereiden en alles loopt uiteindelijk toch vaak anders dan geplant..
Liefde is het aller aller belangrijkste toch?!
pi_144392389
Barreltje, wat fijn! :)

Ohhh ela wat supertof! N. als grote zus O+ Dat komt helemaal goed in zo'n geweldig liefdevol gezin als dat van jullie O+.

Ik deel dezelfde bekende zorgen hoor, kan ik ooit een ander kindje net zo geweldig vinden als J?! Is het niet vreselijk voor haar om ons ineens te moeten delen?

Maar aan de andere kant dromen wij van een groot gezin en denk ik écht dat het voor J. heel leuk zal zijn, een broertje of zusje.
Wij wilden graag weinig leeftijdsverschil tussen de kindjes maar helaas heb je het niet voor het kiezen. Toen J. 8 maanden was al de beslissing gemaakt om voor een tweede te gaan maar nu inmiddels 9 maanden verder en nog altijd geen cyclus dus ook geen kans op zwangerschap. Ondertussen rammelen we lekker verder en ik moet zeggen dat ik er echt zoveel rustiger in sta dan toen ik rammelde voor de eerste. Die wens was echt zo allesoverheersend, dat heb ik nu gelukkig niet. We hebben nu natuurlijk al een prachtig meisje om van te genieten, dan is het wachten niet zo erg :).
pi_144392536
Ik val hier toevallig even binnen. En hier had ik dezelfde angsten. Zelfs tijdens de zwangerschap dacht ik nog wat doe ik yaro aan.

Maar toen kyan een jaar was ofzo zei yaro tegen me ik ben zo blij dat jij en kyan geboren zijn O+
Toen dacht ik, de keuze was goed.
pi_144392620
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:46 schreef As1981 het volgende:
Ik val hier toevallig even binnen. En hier had ik dezelfde angsten. Zelfs tijdens de zwangerschap dacht ik nog wat doe ik yaro aan.

Maar toen kyan een jaar was ofzo zei yaro tegen me ik ben zo blij dat jij en kyan geboren zijn O+
Toen dacht ik, de keuze was goed.
Altijd geruststellend dit soort berichtjes O+
En lief van Yaro! O+
pi_144392916
Wat een goed nieuws, Barreltje! Heel tof dat je vriend er zelf ook zo aan toe is :)

Ik trek het steeds minder goed, dat rammelen. 't Is te hopen dat ik snel zwanger ben als we er eenmaal voor gaan want het lijkt me verschrikkelijk om dan nog langer te wachten. Ik merk nu ook voor het eerst dat ik een beetje last heb van jaloerse gevoelens. Ik kan het denk ik echt niet uit staan als vriendinnen bij wie de wens helemaal niet zo sterk is straks eerder een kind hebben.. :@ ik hoop dat dat me bespaard blijft. En anders moet ik het maar zien als een levensles in geduld oO<

Nouja, hopelijk is het over ongeveer 8 maanden zover.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_144397021
Barrel! *O* *O* *O*
Dit, dat, alles.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 10 september 2014 @ 20:04:04 #23
269689 crew  Viv
pi_144398990
quote:
7s.gif Op woensdag 10 september 2014 08:02 schreef Barreltje het volgende:
Dus.. Na onze vakantie naar vietnam schuif ik een topic door! *O*
Top!! Ook heel fijn dat hij het initiatief neemt bij deze stap! *O*

Hier duurt het nog wel 1,5 jaar tot de opleiding van mijn man afgerond is, eigenlijk de enige harde eis voordat we kunnen beginnen. Ik probeer me maar op andere dingen te focussen, en praat het voor mezelf goed met dingen als "ik ben nú al zo moe, ik zou een zwangerschap/baby nu echt niet trekken". :')
pi_144403901
Hier een leeftijdsverschil van 13 en 10 jaar met mijn broer en zus. Vroeger vond ik dat niet tof maar nu ik ouder word vind ik t wel heel leuk.

Ook t feit dat er weinig leeftijdsverschil is tussen mij en de oudste van zus is echt leuk. We hebben echt een hele fijne band samen. O+
pi_144414308
Zo, dacht ik toch even dat ik zwanger was :')
Vorige week had ik een dag last van duizelingen, en toen zei mn moeder: je bent toch niet zwanger?
Van t weekend rook ik overal geuren die niemand anders rook :D (vroeg ze het wéér }:| )
Mijn moeder heeft daar vaak een soort 6e zintuig voor :+

Dus toen ik 2 dgn overtijd was, schrok ik wel even :P En toen begon ik alles even snel te plannen _O-
En toen werd ik gisteren ongesteld ;( (haha, nee niet echt huilie hoor, ik moet gewoon echt een baan eerst, maar toch een soort kleine teleurstelling. Want boeie, dan toch gewoon mn hele leven thuismoeder zijn enzovoorts :+ )
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_144414338
Hahaha Pinq ja dat soort dingen :') eerst die AMG!-erlebnis, dan denk ej ah what the hell en vervolgens nog een soort halfzacht oh... jammer. :{ :D

Nouja goed, volgende keer beter :+
:)
pi_144414674
mignonne, je moet voor de grap eens kijken bij dat oproepje van de studenten-echo-poli dat ik heb gedeeld op fb _O-
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_144414795
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 10:43 schreef pinquit het volgende:
mignonne, je moet voor de grap eens kijken bij dat oproepje van de studenten-echo-poli dat ik heb gedeeld op fb _O-
hahahahhahahaha _O-
volgens mij rammelt je moeder ook :P

(en ik tikte "pinq" in in mn fb-search :') muh )
:)
pi_144509121
Ik lees al een tijdje mee hier en moet me toch gaan melden hier. Alleen is de situatie hier waarschijnlijk heel anders; wij, beter gezegd IK, ben nog vrij jong. Ik 20 O+ 27. We zijn bijna 2 jaar samen en wonen al 1.5 jaar samen. Toen ik bij hem kwam had hij nog problemen met zijn ex en veel financiële problemen. Inmiddels zijn we verhuisd en ook financieel gaat het goed. Probleem; ik studeer en wel parttime. :s) hij wilt heel graag een kleine en ik ook, binnen onze vrienden en familie is het gebruikelijk vroeg erbij te zijn. Ik ben alleen nog erg bang!

Gelukkig heeft O+ een promotie op het vooruitzicht waardoor ik eigenlijk niet 'hoef' te werken.

We hebben het er al vaak over gehad. Ik heb nu gezegd dat ik graag wil maar bang ben. Ik heb het er niet meer over totdat hij erover begint. Hij is niet zo'n prater dus ben benieuwd!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 14 september 2014 @ 11:14:05 #30
269689 crew  Viv
pi_144509616
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 10:37 schreef lolalie het volgende:
Probleem; ik studeer en wel parttime. :s) hij wilt heel graag een kleine en ik ook, binnen onze vrienden en familie is het gebruikelijk vroeg erbij te zijn. Ik ben alleen nog erg bang!
Welkom! :)

Dat het binnen jouw groep van vrienden en familie gebruikelijk is, is geen reden om er eerder mee te beginnen dan wanneer jullie er zelf klaar voor zijn. Waar ben je eigenlijk bang voor?
pi_144515487
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 11:14 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Welkom! :)

Dat het binnen jouw groep van vrienden en familie gebruikelijk is, is geen reden om er eerder mee te beginnen dan wanneer jullie er zelf klaar voor zijn. Waar ben je eigenlijk bang voor?
Het is 'gebruikelijk' omdat veel niet verder hebben gestudeerd. Ik studeer wel verder en ben in dat opzicht bang voor reacties.

Ik zie op mijn werk dagelijks bolle buiken en kleine kindjes langslopen en dan gaat het echt kriebelen. En dan zijn mijn schoonzus en vriendin zwanger. *O*

Waar ik echt bang voor ben.. tsja, ze verwachten het niet van mij. En nu we net wat rust hebben om alles weer om te gooien.

Ik rammel gewoon nog even verder. Meegenieten met de zwangerschappen van anderen. :9~
  zondag 14 september 2014 @ 16:21:28 #32
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_144517433
Ik weet niet hoe lang je nog door moet studeren, maar je kan toch direct beginnen na je studie? Dan heb je tenminste als 1 van de weinigen in je familie een studie afgerond, en je bent waarschijnlijk nog steeds superjong!
Tijdens je studie beginnen kan natuurlijk ook, maar dat is wel heel zwaar. En later weer oppakken gebeurt in de praktijk vaak niet. Of je moet echt super gemotiveerd zijn. Het niet afmaken lijkt me erg zonde. Mij lijkt het persoonlijk niets om niet te werken, financieel afhankelijk te zijn van je vriend en op zo'n jonge leeftijd thuismoeder te zijn. Je bent erg kwetsbaar als je weinig werkervaring en geen diploma hebt, je weet nooit wat er in de toekomst gebeurt.
Reacties zou ik me niet door laten tegenvallen. Je bent volwassen en je woont niet meer thuis. Jouw leven jouw keuzes.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 15 september 2014 @ 16:00:31 #33
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_144552892
*O*
O+ heeft te horen gekregen dat ie mag blijven..
Stiekem toch een pak van ons hart.. erg fijn.. Dus. . Nu kunnen we helemaal "onbezorgd" beginnen na de vakantie..

Over 8 weken dus al!!! Wtfbananabbq !!! 11
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 september 2014 @ 16:05:19 #34
269689 crew  Viv
pi_144553055
quote:
7s.gif Op maandag 15 september 2014 16:00 schreef Barreltje het volgende:
*O*
O+ heeft te horen gekregen dat ie mag blijven..
Stiekem toch een pak van ons hart.. erg fijn.. Dus. . Nu kunnen we helemaal "onbezorgd" beginnen na de vakantie..

Over 8 weken dus al!!! Wtfbananabbq !!! 11
Oh wat fijn!! *O*
pi_144553192
Fijn Barreltje!

Wij hebben gister ook een goed gesprek gehad, gesproken over plannen voor de toekomst, wanneer we van het ene buitenland naar het andere buitenland gaan verhuizen, hoe het zit practisch gezien met zorgkosten als je werkt in het ene buitenland en woont in het andere buitenland, etc. Ik heb nog een keer aangegeven hoe ik er in sta, (spiraal eruit en maar kijken waar het schip strandt), maar m'n vriend heeft aangegeven er nog eens goed over na te moeten denken hoe qua timing enzo. Het zal altijd lastig zijn (verhuizen naar een ander land terwijl zwanger, nog langer in dit land blijven wonen, maar 1 baan wellicht, etc). Maar, ik heb er vertrouwen in dat uiteindelijk alles op z'n pootjes terecht zal komen. We shall see!
pi_144638982
Bluh -O- .

Ik rammel. En ik heb het gevoel dat ik niet mag rammelen, niet echt, omdat ik voel dat mijn achterban me dan niet meer zou begrijpen . Alsof ze hier zouden afhaken. Ofzo.
pi_144639254
Zou je het wel willen, Groofs, alleen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 17 september 2014 @ 21:44:20 #38
269689 crew  Viv
pi_144639347
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Bluh -O- .

Ik rammel. En ik heb het gevoel dat ik niet mag rammelen, niet echt, omdat ik voel dat mijn achterban me dan niet meer zou begrijpen . Alsof ze hier zouden afhaken. Ofzo.
Hier mag het rammelen sowieso wel. :* Je voelt het nou eenmaal, dat kan je niet uitschakelen. O+
pi_144639579
Misschien wel ja. Ik zou het dolgraag sowieso zeker willen. Maar heb wel een klein stemmetje in mijn achterhoofd met de bezwaren.

Normaal zou ik daar gewoon over willen praten, wikken en wegen. Maar nu heb ik bij de mensen die belangrijk voor me zijn steeds meteen het gevoel dat ze het niet serieus nemen. Of eigenlijk vooral dat zij het niet verstandig vinden.
pi_144639634
Je hebt het wel geprobeerd, maar had niet het gevoel dat je serieus gehoord werd?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144639636
En misschien is het ook wel gewoon niet verstandig. Maar het maakt me wel verdrietig.
pi_144639682
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:50 schreef miss_sly het volgende:
Je hebt het wel geprobeerd, maar had niet het gevoel dat je serieus gehoord werd?
Ik weet het niet, ik voel gewoon meteen dat het niet gesteund wordt, de hele gedachte.
pi_144639738
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:50 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En misschien is het ook wel gewoon niet verstandig. Maar het maakt me wel verdrietig.
Nou ja, dit herken ik dan wel. En ik doe het dan ook niet, maar mijn bezwaren zijn dan ook van een andere orde.

Het is niet leuk, in ieder geval :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144639739
Misschien moet ik nu gewoon pas echt afscheid gaan nemen van mijn droom om een groot gezin te hebben.
pi_144640509
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Misschien moet ik nu gewoon pas echt afscheid gaan nemen van mijn droom om een groot gezin te hebben.
Als je jezelf oud en versleten op je sterfbed voorstelt, heb je dan spijt dat je het wel of niet gedaan hebt?
pi_144640614
:D

Ik heb eigenlijk nooit spijt, geloof ik. :? Niet van waar ik voor gekozen heb en ook niet van waar ik niet voor gekozen heb.

Oké, wel eens van dingen die ik eruit flap ofzo, maar niet van grote keuzes.
pi_144640711
Misschien moet ik het ook maar een beetje zien als mijn partner, die belangrijke mensen om me heen. Ik had ook een partner kunnen treffen die er niet meer dan twee wilde.

Ik moet het verdriet maar gewoon doorleven (en stiekem blijven hopen op nog een partner, heel snel :') )
pi_144640860
Hoe oud ben je?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_144640871
Ik word eind dit jaar 38.
pi_144641232
Tja, dan kan ik me voorstellen dat een groot gezin inderdaad moeilijk wordt. Een derde zou nog wel moeten kunnen, zonder partner.

Moeilijk hoor. Wat heb je nodig van je achterban? Volledige, volmondige steun?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 17 september 2014 @ 22:44:53 #51
269689 crew  Viv
pi_144642632
Een familielid van mij heeft ook 2 kindjes via een donor gekregen, zij heeft vooral praktische hulp nodig van haar achterban. Ik kan me voorstellen dat de bereidheid om te helpen afneemt als ze niet meer achter je keuzes staan.
pi_144662419
Ik heb eigenlijk helemaal geen praktische hulp van de achterban. Ze wonen niet in de buurt, de mensen wiens mening ik belangrijk vind in deze beslissing.

Ik merk zelfs vaak dat ik nog minder praktische hulp krijg dan de meeste twee-oudergezinnen om me heen :@ .

Het gaat me meer om de mentale support die ik van ze krijg. Met hen bespreek ik alles over de opvoeding. Zij zijn wat dat betreft echt mijn partners (mijn ouders en broer).

[ Bericht 1% gewijzigd door groofskendezoveelste op 18-09-2014 18:03:18 ]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 18 september 2014 @ 20:26:51 #53
269689 crew  Viv
pi_144669847
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 16:43 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal geen praktische hulp van de achterban. Ze wonen niet in de buurt, de mensen wiens mening ik belangrijk vind in deze beslissing.

Ik merk zelfs vaak dat ik nog minder praktische hulp krijg dan de meeste twee-oudergezinnen om me heen :@ .

Het gaat me meer om de mentale support die ik van ze krijg. Met hen bespreek ik alles over de opvoeding. Zij zijn wat dat betreft echt mijn partners (mijn ouders en broer).
Ok, heel anders dus. :) Als je zegt dat het misschien niet verstandig is, wat zijn dan de obstakels?
pi_144730180
Financiëel, vooral. Kan ik ze dan nog wel een jeugd bieden zoals ik dat graag zou willen? Met sport en muziekles, dat soort extra's.

En ergens natuurlijk ook wel de twijfel of ik het dan niet te zwaar krijg.

Op dit moment neig ik overigens zelf weer meer naar een nee. We waren een nachtje weg (familieweekend) en ik had een eigen kamer met mijn duo. Toevallig stond er ook nog een ledikantje op onze kamer en ineens vond ik het een heel overweldigend idee. Thuis zou ik het vrij makkelijk redden, en er ook vooral heel veel van genieten, dat denk ik echt. Maar het idee dat ik dan op vakantie steeds in mijn eentje verantwoordelijk ben voor drie, vond ik toch wel heftig, Het letterlijke beeld van drie kindjes op die kamer, aan alle kanten om me heen :o . En ik ga nogal graag op vakantie enzo :+ .

Maar er is ook dat grote gevoel van 'nu nog of nooit meer'...
pi_144782169
Ik heb geloof ik een quarterlife crisis :') :'(
Ik zit zo in de knoop over baan/kind/baan/boehoehoe

Wil zo graag nog wat kindjes, maar eigenlijk gewoon NU. Ik weet dat dat de niet-relativerende pinquit is die schreeuwt, en de hormonsterende pinquit, en zelfs de heel erg kinderachtige (ik wil t en ik wil t NU) pinq. Maar ik kan me er zó gruwelijk moeilijk overheen zetten, en ik haat mezelf erom.

Daarnaast is er *ineens* een hele toffe leerlingfunctie in het ziekenhuis waar ik zóo graag wil werken :') :'( maar das 3 jaar fulltime, hai :') (+ leren!) Nu denk ik wel dat dat me lukt, maar wil ik dat?
Dat betekent 3 jaar Max weer alleen in t weekend zien (net als afgelopen 2 jaar, en dat was zwaar) en zéker 3 jaar lang nog geen verse babies. Maar wát een kans!
Ik heb er wel op gereageerd, maar eigenlijk hoop ik dat ze me gewoon niet geschikt vinden, anders moet ik straks zelf de keuze gaan maken :+

Wat moet ik nou met mn leeeeven :') man man, wat ben ik eigenlijk verwend he :X dat besef ik me ook heel hard, en ik schaam me ook rot. volwassen? wasda?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 22 september 2014 @ 13:43:59 #56
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_144786902
Oh ja maar Pinq, dat is ook nogal een keuze die je moet maken dan! Ik heb geen zinnige tips, alleen een succeswens! Succes met beslissen. Hmjah, tot zover mijn nuttige bijdrage :')
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_144790251
Haha, ik verwacht ook niet meer dan dat hoor Taart, t'is al heel fijn dat ik ff kan spuien. Volgens mij heb ik gewoon een schop onder mn kont nodig :7
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_144845629
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:44 schreef pinquit het volgende:
Ik heb geloof ik een quarterlife crisis :') :'(
Ik zit zo in de knoop over baan/kind/baan/boehoehoe

Wil zo graag nog wat kindjes, maar eigenlijk gewoon NU. Ik weet dat dat de niet-relativerende pinquit is die schreeuwt, en de hormonsterende pinquit, en zelfs de heel erg kinderachtige (ik wil t en ik wil t NU) pinq. Maar ik kan me er zó gruwelijk moeilijk overheen zetten, en ik haat mezelf erom.

Daarnaast is er *ineens* een hele toffe leerlingfunctie in het ziekenhuis waar ik zóo graag wil werken :') :'( maar das 3 jaar fulltime, hai :') (+ leren!) Nu denk ik wel dat dat me lukt, maar wil ik dat?
Dat betekent 3 jaar Max weer alleen in t weekend zien (net als afgelopen 2 jaar, en dat was zwaar) en zéker 3 jaar lang nog geen verse babies. Maar wát een kans!
Ik heb er wel op gereageerd, maar eigenlijk hoop ik dat ze me gewoon niet geschikt vinden, anders moet ik straks zelf de keuze gaan maken :+

Wat moet ik nou met mn leeeeven :') man man, wat ben ik eigenlijk verwend he :X dat besef ik me ook heel hard, en ik schaam me ook rot. volwassen? wasda?
Ahw Pinq :*

Ik snap je wraaaah zo goed. Wat moet je nou idd, het voelt allebei als een nu of nooit beslissing dan. En stiekem weet je zelf ook wel dat je over 3 jaar ook nog een kind kunt krijgen en/of dat je na een kind ook heus een andere leuke baan zult vinden. Maar toch hè...
Voor jezelf afwegen wat zwaarder weegt is denk ik wel iets wat de doorslag kan geven. Voor mij woog het heel zwaar dat als ik zou wachten tot na een derde en dat kind naar school en dán nog een opleiding gaan doen, dat ik a) weer een stuk ouder zou zijn voordat k serieus kan gaan werken; b ) dat k in de tussentijd toch ook zal moeten werken, maar als wat dan? c ) wat als k ook nog een vierde zou willen en dan >35 zou zijn? voor mij zou dat niet acceptabel zijn geweest.

Uiteindelijk komt t vast goed. Is t al wat meer ingezonken? Heb je al wat gehoord van het ziekenhuis?
:)
pi_144856626
Pinquit ik ben ook nieuwsgierig of je al iets gehoord hebt. Lijkt me een lastige keuze.

Wij hebben vorige maand ons huis verkocht! *O* Echt veel sneller dan verwacht, 1e bezichtiging (überhaupt een eerste bezichtiging) en meteen daarna een bod en drie uur later was het rond :o. Het heeft 1 maand in de verkoop gestaan.
Dus opeens moesten we op huizenjacht en wel snel ook, want 15 december eruit.. Gelukkig ons droomhuis gevonden (met vijf (!) slaapkamers c_/ ) en inmiddels koopakte getekend. Zomaar dit jaar nog verhuizen :D.

Jullie snappen natuurlijk wel dat ik helemaal de pan uit rammel nu O+.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_144858333
Spannend Kirb!

Hier heeft vriendlief nog wat tijd nodig, maar de eerste stap is gezet, het spiraaltje is er vandaag uit gegaan. Nu heeft m'n lijf weer de tijd om op orde te komen, en is het er klaar voor als het zover is..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 24 september 2014 @ 22:03:01 #61
269689 crew  Viv
pi_144874019
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 15:30 schreef Kirb het volgende:
Gelukkig ons droomhuis gevonden (met vijf (!) slaapkamers c_/ ) en inmiddels koopakte getekend.
Nou, dan kan je voorlopig vooruit. :D

quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 16:10 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier heeft vriendlief nog wat tijd nodig, maar de eerste stap is gezet, het spiraaltje is er vandaag uit gegaan. Nu heeft m'n lijf weer de tijd om op orde te komen, en is het er klaar voor als het zover is..
Fijn! *O*
pi_144884035
Gaaf Kirb!
Ik wil ook een ander huis. Want dan wordt het rammelen namelijk wohts'en. :@

*Rammel* :D
pi_144886372
Oh wat een goed nieuws hier allemaal O+

Wij hebben ook een optie op een nieuwbouw huis. Volgende week naar de makelaar zo spannend.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_144887942
Oh Mabawa gaan jullie voor een tweede? Leuk zeg O+. Nog zo'n cutie als M.! ja, ik lurk :@

Spannend Thinkk-Pinkk, wanneer zou de oplevering dan ongeveer moeten zijn?
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_144889897
lees al een tijdje mee, nu ik met een nieuw account weer actief meepost op fok zal ik me hier ook eens melden.

sinds kort hebben we een gezinswoning dus stiekem begint het rammelen ook wel. helemaal nu ik in OUD meelees.
Er moet alleen nog het een en ander verbouwd worden. dat is al een 2 a 3 jaren plan dus de komende 2jaar zal er nog gerammeld worden. hebben we ondertussen ook genoeg tijd om andere dingen op orde te hebben zoals mijn studie afronden en misschien nog werk vinden enzovoort.
pi_144892205
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:19 schreef Kirb het volgende:
Oh Mabawa gaan jullie voor een tweede? Leuk zeg O+. Nog zo'n cutie als M.! ja, ik lurk :@

Spannend Thinkk-Pinkk, wanneer zou de oplevering dan ongeveer moeten zijn?
Dat weten we allemaal nog niet helaas. Hoop dat volgende week allemaal wel te horen :)

Heb er zo'n zin in :D
I solemnly swear i'm up to no good
pi_144917963
Welkom Elleska! Hoe oud ben je en hoe lang ben je al samen met je partner?

Spannende tijden dames!

Kirb, wat gaaf dat je huis zo snel verkocht is en dat jullie je droomhuis al gevonden hebben!

Ik herken je overwegingen Pinquit, alleen jij hebt dus al kinderen? Ik heb het hier al vaker geschreven dus het voelt een beetje als herkauwen ):O maar ja, ik zit dus ook de hele tijd in dat cirkeltje: wil graag kinderen maar ohh ook eerst nog een baan aub. :7 Nu ik hier en daar wat vaker (al twee keer JEUJ, maar helaas zonder resultaat haha) op sollicitatiegesprek mag komen geeft het me wel meer vertrouwen dat het misschien ooit goed komt qua baan.

Anyway, dat + vriend wordt volgend jaar 33 zorgt er voor dat ik denk: misschien volgend jaar toch maar kappen met de pil en dan wel zien waar het schip strandt? O-)
Dit, dat, alles.
pi_144919917
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 10:34 schreef Philomijn het volgende:
Welkom Elleska! Hoe oud ben je en hoe lang ben je al samen met je partner?
ik ben 23, (8> paar jaar ouder.
we zijn bijna 3jaar samen al voelt het al veel langer O+
pi_144954422
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 10:34 schreef Philomijn het volgende:
Welkom Elleska! Hoe oud ben je en hoe lang ben je al samen met je partner?

Spannende tijden dames!

Kirb, wat gaaf dat je huis zo snel verkocht is en dat jullie je droomhuis al gevonden hebben!

Ik herken je overwegingen Pinquit, alleen jij hebt dus al kinderen? Ik heb het hier al vaker geschreven dus het voelt een beetje als herkauwen ):O maar ja, ik zit dus ook de hele tijd in dat cirkeltje: wil graag kinderen maar ohh ook eerst nog een baan aub. :7 Nu ik hier en daar wat vaker (al twee keer JEUJ, maar helaas zonder resultaat haha) op sollicitatiegesprek mag komen geeft het me wel meer vertrouwen dat het misschien ooit goed komt qua baan.

Anyway, dat + vriend wordt volgend jaar 33 zorgt er voor dat ik denk: misschien volgend jaar toch maar kappen met de pil en dan wel zien waar het schip strandt? O-)
Ik heb al 1 zoon van 8 ja :) Ben vanaf het begin niet meer samen met zijn vader.
Die sollicitatie is de deur uit, kreeg meteen een bericht van de dame van de afdeling of ik het wel goed had begrepen, want het was niet een vacature naar een medisch analisten functie, en dat ik de LOI website nog maar eens moet doorlezen, en als ik dan nog geïnteresseerd was hoorde ze het graag.
}:| Jemig, deaus, had dan ff mn brief goed doorgelezen :') Heb gereageerd dat ik dat heus begreep :') en dat ik zeker nog wel geinteresseerd ben.
Maargoed, ik weet eigenlijk al bijna zeker dat het te zwaar wordt :) dus dat ik het laat.

Nu zijn vriendlief en ik aan t dromen over groter huis en 6 kinderen en en en <3 :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_144969381
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 12:19 schreef Kirb het volgende:
Oh Mabawa gaan jullie voor een tweede? Leuk zeg O+. Nog zo'n cutie als M.! ja, ik lurk :@

Spannend Thinkk-Pinkk, wanneer zou de oplevering dan ongeveer moeten zijn?
Lief!
Maar dan moeten we dus eerst verhuizen. :) Kan een jaar zijn, kan 3 jaar zijn :+
pi_144969416
Wat leuk Mabawa! Hopelijk snel een ander huis dus ;)
pi_144969596
Hier een heel fijn gesprek gehad vandaag met ouders en broerlief (en vrouw) en ze weten nu dat ik met de gedachten speel en ook dat ik het heel fijn vind als ze met me meedenken, zowel in de voors en de tegens. Nu ik er toch echt een gesprek voor heb geopend, merk ik dat er veel minder afwijzing in hun reactie voel en dat het veel meer mijn eigen overweging kan zijn. Alsof ik nu pas, met hun steun in het denkproces, echt mijn eigen keuze kan maken. Voelt goed ^O^ .

Ik neig naar een nee, maar voel ook ruimte om toch ook een ja nog te overwegen. En als het een nee blijft, is het fijner om er niet voor te gaan omdat dat echt mijn beslissing is, dan omdat ik me niet gesteund voel in het hele idee en het daarom niet aandurf. :Y
pi_144969669
Pinq, lekker voor een zestal gaan joh, in een pipihuis, met huisdieren, woonkeuken en geruite tafelkleden. O+

Mabawa, leuk en spannend vooruitzicht ^O^ .
pi_144969673
Fijn dat je er over hebt kunnen spreken! Dat geet dan toch een berg meer duidelijkheid over welk stukje nu echt je eigen gevoel was en wat je voor een ander invulde he? :)
:)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 28 september 2014 @ 00:11:25 #75
269689 crew  Viv
pi_144970602
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Hier een heel fijn gesprek gehad vandaag met ouders en broerlief (en vrouw) en ze weten nu dat ik met de gedachten speel en ook dat ik het heel fijn vind als ze met me meedenken, zowel in de voors en de tegens. Nu ik er toch echt een gesprek voor heb geopend, merk ik dat er veel minder afwijzing in hun reactie voel en dat het veel meer mijn eigen overweging kan zijn. Alsof ik nu pas, met hun steun in het denkproces, echt mijn eigen keuze kan maken. Voelt goed ^O^ .

Ik neig naar een nee, maar voel ook ruimte om toch ook een ja nog te overwegen. En als het een nee blijft, is het fijner om er niet voor te gaan omdat dat echt mijn beslissing is, dan omdat ik me niet gesteund voel in het hele idee en het daarom niet aandurf. :Y
Wat goed dat je het besproken hebt. Succes met de keuze. :)
pi_145011845
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 22:34 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Pinq, lekker voor een zestal gaan joh, in een pipihuis, met huisdieren, woonkeuken en geruite tafelkleden. O+

Dit ja O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_145048697
Hier krijgt het afstudeeronderzoek samen met mn lieve vriendinnetje steeds meer vorm. Heerlijk om daar al een begin mee te kunnen maken, het einde lijkt eindelijk in zicht. Gister heb ik de kleinste slaapkamer behangen en B. wilde aanvankelijk niet aan dat behang want dan moeten we straks alles voor een baby weer omgooien :D goede berichten en yay dus ♡ *O*
:)
pi_145048857
Ha, heerlijk als je wederhelft meedenkt in dezelfde richting O+
Hoef je alleen nog je afsfuderen, of ook nog stages?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_145048960
Ook nog stage, 1x 10 weken en dan is t klaar *O*
:)
pi_145049077
leuk, Mignonne! Ben je dan in juli klaar?

Hier komt het steeds dichter bij. Praktisch gezien is het nu absoluut niet handig, maar zal het over een jaar ook niet handig zijn, en ook daarna niet. Nu is de Duutser (m'n O+ ) bezig met z'n proefschrift aan het afronden en straks een baan vinden. Over ander half jaar moet mijn proefschrift klaar zijn, en moet ik een baan vinden...

De Duutser begint dat ook in te zien, geloof ik! O+
pi_145049181
Mannen die er stiekem wel over nadenken maar het nog niet helemaal toe willen geven. O+

Afgelopen weekend waren we de zolder aan het opruimen. Liet (8> vallen dat zolder ook een leuke speelkamer kan worden. Dat was bij zijn ouders ook met treintjes enzo.
pi_145049435
Jep in juli als alles mee zit idd.
Ik wil wel graag direct gaan werken dan maar dat zien we tegen die tijd wel.
:)
  dinsdag 30 september 2014 @ 12:48:28 #83
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_145050685
Wat fijn Mignonne!

Ik/wij zitten een beetje in een tweestrijd. We hebben onze financiele grens bijna bereikt en dat opent duren. We zijn er al over uit dat we in het begin geen nieuwe auto('s) gaan kopen, dus dat scheelt ook al. Maar het kan goed zijn dat mijn contract komende maand (of anders 3maanden daarna) niet verlengt wordt....
En wat doen we dan? Gaan we echt nog wachten op zekerheid of vast contract???

Nog veel stof tot nadenken dus.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 30 september 2014 @ 13:13:38 #84
269689 crew  Viv
pi_145051472
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 12:48 schreef Tyler-Girl het volgende:
We zijn er al over uit dat we in het begin geen nieuwe auto('s) gaan kopen, dus dat scheelt ook al.
En wat als de huidige auto dure reparaties nodig heeft / in de prak gereden wordt? Hebben jullie naast het spaarpotje voor de baby ook een spaarpotje voor onvoorziene omstandigheden? Dat geeft hier veel rust, als iets stuk gaat gewoon dezelfde dag een nieuwe tv/koelkast/wasmachine/etc kunnen kopen. O+
pi_145051516
ligt er misschien ook aan of en hoeveel je wilt werken na de zwangerschap?

vast contract zegt tegenwoordig ook niet veel meer is mijn ervaring.

[ Bericht 35% gewijzigd door Elleska op 30-09-2014 13:20:59 ]
pi_145051596
Wanneer zou het bij jullie nou in de planning zitten vivi?
:)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 30 september 2014 @ 13:29:28 #87
269689 crew  Viv
pi_145051967
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:17 schreef mignonne het volgende:
Wanneer zou het bij jullie nou in de planning zitten vivi?
Als mijn man klaar is met de opleiding, in maart 2016. -O-
pi_145052261
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:29 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Als mijn man klaar is met de opleiding, in maart 2016. -O-
Muh :{
Nouja goed alle tijd dan dus nog om spaarpotjes aan te leggen en voorbereidingen te treffen enzo.
:)
pi_145052274
maar, wat kost een baby nou, realistisch gezien?
pi_145052831
Zoveel als je er zelf van maakt :+

Nee das flauw he. Zonder de eerste dure aankopen als kamertje/kinderwagen/enz. heb je vooral de dingen die je regelmatig moet kopen, zoals luiers, evt kunstvoeding. Dat was m eigenlijk alweer :) !
Ik persoonlijk vind kinders pas duur worden als ze naar school gaan, dus volledig mee-eten (als volwaardige extra maag dus), snel uit kleren groeien/slijten, schoolgeld kosten en duur speelgoed blieven.

En de rest is, echt, een beetje zelf te kiezen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_145052847
En stroom, want wasmachines vol spuug en poep.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_145052867
Oh, euh, tenzij kinderopvang, maar dat weet ik niet zo goed. Groot deel wordt betaald door werkgever en overheid dacht ik.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_145053448
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:58 schreef pinquit het volgende:
Zoveel als je er zelf van maakt :+

Nee das flauw he. Zonder de eerste dure aankopen als kamertje/kinderwagen/enz. heb je vooral de dingen die je regelmatig moet kopen, zoals luiers, evt kunstvoeding. Dat was m eigenlijk alweer :) !
Ik persoonlijk vind kinders pas duur worden als ze naar school gaan, dus volledig mee-eten (als volwaardige extra maag dus), snel uit kleren groeien/slijten, schoolgeld kosten en duur speelgoed blieven.

En de rest is, echt, een beetje zelf te kiezen.
Ja, zo dacht ik er inderdaad ook over. Als wij zouden wachten totdat we financieel gezien alle hoekjes ook dichtgestopt hebben, dan duurt het nog erg lang. Ik ga er vanuit dat onze salarissen met het kind meegroeien...

Maar goed, we hebben ook geen koophuis (laat staan een huis), en weten niet in welk land we over 6 maanden wonen. Een wat andere situatie dan voor de meesten, dus.
  dinsdag 30 september 2014 @ 14:19:06 #94
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_145053464
Bij 2x modaal betaalden wij voor 3 dagen opvang ¤450,- per maand. De andere 450 (want kosten totaal 900) kregen we via de kinderopvangtoeslag.
Komen dingen bij als sparen voor een studiepotje, luiers, eventueel kunstvoeding, kleertjes.

En inderdaad hoe ouder ze worden hoe sneller de kleren slijten, schoolgeld, sportclubjes, cadeautjes voor kinderfeestjes, speelgoed op basis van de leeftijd.

Maar ook bij een baby vond ik dat je stiekem tussendoor nog best wel wat geld uitgaf. Speen hier, fles daar, wat meer speeltjes, kinderstoel, oh bij oma een kinderstoel is ook handig, campingbedje voor het logeren etc
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_145053650
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:19 schreef laziness het volgende:
Bij 2x modaal betaalden wij voor 3 dagen opvang ¤450,- per maand. De andere 450 (want kosten totaal 900) kregen we via de kinderopvangtoeslag.
Komen dingen bij als sparen voor een studiepotje, luiers, eventueel kunstvoeding, kleertjes.

En inderdaad hoe ouder ze worden hoe sneller de kleren slijten, schoolgeld, sportclubjes, cadeautjes voor kinderfeestjes, speelgoed op basis van de leeftijd.
das een boel geld!

Maar eens kijken wat kinderopvang in dit land en in het volgende land zou kosten. Lastig om die dingen uit te zoeken als je de systemen niet kent. Gelukkig zullen we de ruimte hebben om het eerste jaar thuis te zijn, wat de kosten ook drukt! :)

En ik ben (wellicht naief) van mening dat uiteindelijk dat soort dingen op z'n pootjes terecht komen. Natuurlijk, spreek ik nu van de luxe situatie dat we van 1 inkomen kunnen rondkomen en nog een beetje kunnen sparen, en nog een fijn leven kunnen hebben. Maar, dat betekent ook dat we onze levensstijl wellicht tijdelijk kunnen aanpassen om het financieel rond te krijgen, etc.
pi_145053680
Babyuitzet/meubels
Luiers
Kleding
Kinderopvang
Speelgoed
Veel kleding want groeien
Veel schoenen want groeien (zomerschoenen, winterschoenen, gymschoenen (binnen/buiten) voetbalschoenen (binnen/buiten), sandalen, laarzen, balletschoenen
In alle maten, voortdurend
Meubels voor hun kamers
Schoolspullen, schriften, lunchtrommels, bekers, rugzakken, rekenmachine, agenda
Voeding/drinken
Stroom/water/gas
kapper
Verenigingen/contributies
Verzekeringen
En veel eten…heel veel eten (in puberleeftijd)
En dan nog schoolboeken, studiereizen, excursies, gymkleding, zakgeld, consumpties.
pi_145053859
Niet om de kosten te bagatelliseren, maar veel ouders geven ook een stuk minder uit aan uitgaan, uit eten, terrassen, reizen etc. En je krijgt kinderbijslag. Niet dat dat alles altijd compenseert, en idd zeker oudere kinderen worden duurder. Maar wij merken niet dat onze financiële situatie slechter is geworden in de bijna 2 jaar dat we nu een kind hebben. Daarvóór ging wel meer geld aan andere zaken op.
pi_145054021
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Niet om de kosten te bagatelliseren, maar veel ouders geven ook een stuk minder uit aan uitgaan, uit eten, terrassen, reizen etc. En je krijgt kinderbijslag. Niet dat dat alles altijd compenseert, en idd zeker oudere kinderen worden duurder. Maar wij merken niet dat onze financiële situatie slechter is geworden in de bijna 2 jaar dat we nu een kind hebben. Daarvóór ging wel meer geld aan andere zaken op.
Dit wilde ik ook zeggen. Een kind kost uiteraard geld, maar wij hebben voor ons gevoel niet minder te besteden (en wij hebben er twee) omdat we gewoon andere keuzes maken. Voor ons is kinderopvang bijvoorbeeld geen kostenpost, kleding vind ik mee vallen want veel mensen om ons heen met kinderen en er worden regelmatig tassen vol kleding uitgewisseld, wasmiddel maak ik zelf dus kost geen drol, en speelgoed krijgen ze voornamelijk van anderen tbh. Als oma een kinderstoel wil koopt ze die overigens heel lief zelf ;)
  dinsdag 30 september 2014 @ 14:36:13 #99
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_145054031
Wij reizen en terrassen nog steeds graag hoor :D maar dat moet dus wel mate ivm voorheen.
En ik persoonlijk vind dat de kinderbijslag bij steeds groter wordende kinderen de kosten bij lange na niet dekt.
Toen wij een baby kregen ging ik minder werken en er kwamen kosten als kinderopvang bij dus financieel betekende dat hier zeker wel achteruitgang.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_145054077
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Niet om de kosten te bagatelliseren, maar veel ouders geven ook een stuk minder uit aan uitgaan, uit eten, terrassen, reizen etc. En je krijgt kinderbijslag. Niet dat dat alles altijd compenseert, en idd zeker oudere kinderen worden duurder. Maar wij merken niet dat onze financiële situatie slechter is geworden in de bijna 2 jaar dat we nu een kind hebben. Daarvóór ging wel meer geld aan andere zaken op.
Ik moet zeggen dat ik nu (onze kleuter is 5) wel echt steeds meer en hogere uitgaven voor kind zie. Kleding wordt duurder (tenminste, ik kocht nooit dure pakjes, maar in deze maten wordt het sowieso duurder), schoolgeld, sportclub, zwemles, nieuwe fiets, schoenen (o yeah), etc. Ik denk dat wij het financieel nu pas wat beginnen te voelen, dat we echt met drieën zijn, en niet met 2 en een beetje :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145054078
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:35 schreef L-E het volgende:

[..]

Dit wilde ik ook zeggen. Een kind kost uiteraard geld, maar wij hebben voor ons gevoel niet minder te besteden (en wij hebben er twee) omdat we gewoon andere keuzes maken.
Nou, ik denk daar anders over (zie lijst) :+
(en reizen heb ik het maar helemaal niet over)
  dinsdag 30 september 2014 @ 14:37:52 #102
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_145054097
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:35 schreef L-E het volgende:

[..]

Dit wilde ik ook zeggen. Een kind kost uiteraard geld, maar wij hebben voor ons gevoel niet minder te besteden (en wij hebben er twee) omdat we gewoon andere keuzes maken. Voor ons is kinderopvang bijvoorbeeld geen kostenpost, kleding vind ik mee vallen want veel mensen om ons heen met kinderen en er worden regelmatig tassen vol kleding uitgewisseld, wasmiddel maak ik zelf dus kost geen drol, en speelgoed krijgen ze voornamelijk van anderen tbh. Als oma een kinderstoel wil koopt ze die overigens heel lief zelf ;)
Moet je wel die mazzel hebben ;)
Wij zijn de eerste in de vriendengroep met kinderen en mijn schoonzus heeft er eentje van 5 maanden ouder dus ik krijg helemaal niks aangereikt van anderen.
Nu hebben wij het totaal niet slecht hoor, verre van maar het blijft altijd een beetje appels met peren vergelijken omdat de ene situatie totaal anders is dan die van een ander.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_145054100
En dat is nog zonder BSO, en wij nemen niet eens heel veel af.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145054120
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:37 schreef laziness het volgende:

[..]

Moet je wel die mazzel hebben ;)
Wij zijn de eerste in de vriendengroep met kinderen en mijn schoonzus heeft er eentje van 5 maanden ouder dus ik krijg helemaal niks aangereikt van anderen.
Nu hebben wij het totaal niet slecht hoor, verre van maar het blijft altijd een beetje appels met peren vergelijken omdat de ene situatie totaal is dan die van een ander.
Helemaal waar :)

Ik wilde alleen even een tegengeluid laten horen tegenover al het kinderenkostenklauwenmetgeld-geweld ;)
pi_145054139
maar, uit deze discussie blijkt dus ook dat de kosten geleidelijk oplopen, en dat een baby minder kost dan een 5 jarige. Een puber zal nog duurder zijn, neem ik aan.

Maar, ik ga er ook van uit dat jullie salarissen gestegen zijn over dezelfde periode dat het kind opgegroeid is (tenzij minder gaan werken, natuurlijk)...
pi_145054186
Ik vrees de puberteit wel, financieel gezien ;(
pi_145054191
Even teruggezocht, het Nibud zegt:
Het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek) heeft berekend dat één kind gemiddeld 17% van het besteedbaar (gezins)inkomen kost. Twee kinderen kosten gemiddeld 26% van het inkomen, drie kinderen 33% en vier kinderen 40%. Voor de bepaling van het besteedbaar (gezins)inkomen, neemt u alle inkomstenbronnen mee, dus ook vakantiegeld, kinderbijslag en dergelijke.

Denk dat dat tot nu toe wel aardig klopt hier, qua kleding luiers spulletjes e.d.
  dinsdag 30 september 2014 @ 14:41:00 #108
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_145054201
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:39 schreef Jagärtrut het volgende:
maar, uit deze discussie blijkt dus ook dat de kosten geleidelijk oplopen, en dat een baby minder kost dan een 5 jarige. Een puber zal nog duurder zijn, neem ik aan.

Maar, ik ga er ook van uit dat jullie salarissen gestegen zijn over dezelfde periode dat het kind opgegroeid is (tenzij minder gaan werken, natuurlijk)...
Ik heb sinds kort een andere baan en heb nu salarisverhoging maar ik stond sinds ik een baby kreeg stil omdat ik door de bevalling in de ziektewet zat en baas vond dat ik daarom geen verhoging verdiende :') Daarna sloeg de crisis in en kreeg niemand verhoging een paar jaar lang en was ik blij een baan te hebben.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_145054239
Kinderopvang hakt er hier flink in. Wij zijn er echt veel aan kwijt per maand. Weinig toeslag dus. Dat is natuurlijk wel op basis van ons inkomen, maar het is wel een verschil als het gaat om wat je te besteden hebt.

Verder vind ik het tot dusver, met een baby, allemaal helemaal niet zo veel geld kosten. En het is echt zo dat je het net zo gek kunt maken als je zelf wilt!

Dus ik denk Jagartrut, zeker aangezien jullie nog niet weten waar je wilt gaat wonen, dat het vooral de vraag is of jullie allebei willen werken en zo ja, hoe je de kinderopvang wilt gaan regelen. Dat is namelijk in die eerste paar jaar eventueel je grootste kostenpost maar dat hangt dus ook heel erg af van welke keuzes jullie maken (en waar jullie wonen.) Het verschilt ook erg per land.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145054280
Ik werk bij een klein bedrijf waar verhogingen geen vanzelfsprekendheid zijn. Wel krijg ik geregeld een bonus, maar er is geen peil op te trekken, dus geen vaste inkomstenstijging. Mijn vriend is wel wat gestegen, denk ik. Maar een en ander is ook afhankelijk in welke fase van je leven je een kind krijgt. Bij zowel mijn vriend als bij mijn zijn er sowieso geen enorme stappen meer omhoog te maken, wij zijn allebei al ruim 40.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 30 september 2014 @ 14:46:36 #111
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_145054396
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:36 schreef laziness het volgende:
Wij reizen en terrassen nog steeds graag hoor :D maar dat moet dus wel mate ivm voorheen.
En ik persoonlijk vind dat de kinderbijslag bij steeds groter wordende kinderen de kosten bij lange na niet dekt.
Toen wij een baby kregen ging ik minder werken en er kwamen kosten als kinderopvang bij dus financieel betekende dat hier zeker wel achteruitgang.
Wij terrassen nog steeds wel regelmatig (wel minder en minder lang dan vroeger), uit eten echt veel minder. In de 5 jaar vóór de geboorte van S gaven we veel uit aan reizen naar de USA, nu niet meer. Ik moet zeggen dat wij wel echt merken dat we op die manier compenseren en dat ik het terecht vond om die nuance ook even te noemen. Dat gezegd hebbende, zit mijn kind nog niet op clubjes/sport , nemen wij geen drie volle dagen kinderopvang af, koop ik niet enorm veel kleding voor S en van wat ik koop is een gedeelte tweedehands.

Ik kan me goed voorstellen dat de kosten stijgen met de leeftijd van je kinderen.
  dinsdag 30 september 2014 @ 14:47:09 #112
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_145054412
Ik vrees financieel de kosten wel voor eentje op het kdv en eentje op de bso wat hier het geval zou zijn als we een tweede zouden krijgen. Dan is baby kind1 want meeste uren dus bovenop de kosten die we nu hebben voor het kdv komen dan nog eens de bso kosten. Dat is een niet mals bedrag in totaal. Twee tegelijk op het kdv is goedkoper in kosten volgens mij.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 30 september 2014 @ 14:47:55 #113
269689 crew  Viv
pi_145054440
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 13:39 schreef mignonne het volgende:
Muh :{
Nouja goed alle tijd dan dus nog om spaarpotjes aan te leggen en voorbereidingen te treffen enzo.
Sparen kunnen we wel ja. :Y) Maar het blijft muh als je er verder wel aan toe bent.
pi_145056623
Vervelend Viva, dat je nog zo'n tijd moet wachten. Het is wel fijn dat je een duidelijke datum hebt.

Hoe duur een kind is? Dat hangt o.a. af van wat voor inkomen je nu hebt.
Het zal ons in eerste instantie niet heel veel kosten. Ik werk nog niet, ik studeer nog. Mijn man heeft sinds twee jaar een baan en groeit sindsdien lekker in salaris. Als wij voor een kind gaan dan hebben we sowieso geen inkomstenderving omdat ik niet minder hoef te gaan werken. Volgens mij is dat namelijk de grootste kostenpost, met de kinderopvang daar nog bovenop (die wij ook niet veel nodig zullen hebben én zo wel, dan is er de kinderopvangtoeslag). Als ik dan afgestudeerd ben hoop ik een baan te vinden. Wellicht kost de kinderopvang ons dan meer geld, maar het schijnt toch haast altijd wel uit te kunnen om te werken dus waarschijnlijk groeien we de komende jaren nog wel wat betreft inkomsten.
Het enige wat het voor ons duur maakt is dat we na vrij korte tijd wel uit ons appartement gegroeid zullen zijn, en een andere woning is haast altijd duurder dan onze huidige.

Daarnaast heb ik bijna acht neefjes/nichtjes en mijn man er veertien. Genoeg kleding en spullen te leen/te koop van familie. We houden erg van tweedehands en vallen niet zo heel snel voor dure spullen dus een baby zal niet zo heel veel kosten. Mijn broer en schoonzus krijgen komende maand hun eerste dochtertje, en tot nu toe hebben ze ong. 750 euro uitgegeven aan een complete uitzet. En dat terwijl ze niet heel krap zitten, dus wellicht kan het nog wel goedkoper allemaal.

Wel zie ik om me heen dat grotere kinderen een stuk duurder zijn. Mijn zwager en schoonzus hebben vijf kinderen en ik vraag me ook wel eens af hoe die het redden. Ik weet dat ze amper sparen voor de toekomst van hun kinderen bijvoorbeeld, omdat ze dat geld gewoon niet kunnen missen. En die kinderen komen ook prima groot. Maar ik zou toch wel graag een leuk bedrag willen sparen zodat mijn kinderen ook kunnen studeren en dan niet met een enorme studieschuld zitten.
freedom is just another word for nothing left to lose
  dinsdag 30 september 2014 @ 16:25:34 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145057693
Wij kwamen ook ongeveer op dat bedrag :) en wij hebben het alles behalve krap... maar ik vind het leuk om overal koopjes, tweedehandsjes, opknappertjes en krenten in de pap te zoeken ;).
KuikenGuppy
pi_145057929
inkomen is hier soms ook wel een twijfelpunt. maar dat zal het altijd blijven aangezien ik door gezondheid niet veel kan werken. we zien nu alles wat ik verdien als extra.

we kunnen nu prima rondkomen van 1 inkomen. blijft ook nog over om te sparen en de verbouwingen bekostigen. dus als de verbouwingen achter de rug zijn dat lukt dat ook wel met een kleine.
  dinsdag 30 september 2014 @ 16:50:10 #117
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145058687
Wij hebben 3 kinderen en 1 inkomen we moeten dingen er voor laten maar goed dat is een keus die iedereen zelf maakt. Dan maar niet de verre reizen met alle kinderen en dan maar niet die ene hele dure sport.

Wij zullen inderdaad niet heel veel kunnen sparen voor hun studie. Maar ik weet zelf ook niet of ik dat wel wil. Ik weet niet of ik ze die makkelijke rit heel graag wil geven.

Ik denk dat ze heel goed terecht zullen komen later en ik denk niet dat een groot studiefonds daar echt een verplichting voor is.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145058849
Wat bedoel je met makkelijke rit Moppert? Dat jullie hun studiegeld betalen?
Ik vind het nogal wat om een kind van 18 (of 16 al) voor hun eigen studie te laten werken.. Misschien hebben ze hun koppie mee, dan wordt t nogal een studie, flink wat geld.

Dat is bij mij ook wel een dingetje waar ik mee zit. Ik zou best fulltime willen moeder met een bunch of kids, heel graag zelfs, maar dan wordt het wel echt sparen voor studie, want ik wil heel graag dat ze die mogelijkheid krijgen. En als Max zo doorgaat zoals ie nu lekker gaat, dan wordt t nogal wat :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:00:14 #119
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145059069
Een makkelijke rit bedoel ik dat alles voor ze gedaan zal worden en gefixt is op financieel gebied
Als ik kijk naar wat we nu binnen krijgen kunnen we ze dan enorm goed helpen hoor.
Maar er is niet een mega studiefonds tegen die tijd.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145059141
Ok :) Ik vind dat het een soort vanzelfsprekend iets moet zijn, net als genoeg eten op tafel en schone kleren, maar misschien ben ik zwaar verwend op dat gebied.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:07:33 #121
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145059350
Mijn man en ik hebben daar ook discussies over... Mijn studie werd volledig betaald door mijn ouders, inclusief op kamers gaan (wel binnen bepaalde grenzen). Ik heb mij nooit zorgen hoeven maken over geld, en kon mijn aandacht aan mijn studie (en bijbehorend studentenleven) besteden, en dat wil ik ook voor mijn zoon. Mijn man vindt dat te 'gemakkelijk' en wil dat kuiken tzt maar gaat werken als hij graag wil studeren. Ik vind het lastig om hem te overtuigen, ook omdat we bijna volledig leven van zijn salaris... Maargoed, het duurt nog minstens 18 jaar, en het laatste woord is er nog niet over gezegd ;).
KuikenGuppy
pi_145059416
Tja, wat is precies mega? Denk dat iedereen daar andere standaarden op na houdt, afhankelijk van wat je verdient en wat reëel is.

Ik probeer het wel wat ruim te zien. We sparen voor haar, maar wat en hoe wil ik gewoon met haar tzt bespreken. Ligt er heel erg aan wat haar dromen zijn, of ze iemand wordt die graag wil studeren of liever iets anders gaat doen. Of misschien wil ze naar het buitenland. Of ze zelf verstandig met geld kan omgaan... of meteen de primark gaat leegkopen. :') . Hoe dan ook zou ik het fijn vinden als we haar dan op weg kunnen helpen. En niet in de zin van papa en mama betalen alles wel, maar als begin of steun in de rug.

Ik heb het zelf vrijwel zonder zo'n steun in de rug gedaan en dat kon ook en is leerzaam, maar mijn eigen kind gun ik dat er wat meer mogelijk is en dat geld niet een reden wordt om bepaalde dingen die voor haar heel belangrijk zijn te moeten laten..
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145059436
Wij sparen voor S. In principe (tenzij ze tegen die tijd een crack-verslaafde dakloze is of zo) mag ze dat op haar 18e hebben en mag ze dat gebruiken om te studeren, maar ook om te reizen of een huisje in te richten. Of mee te gaan shoppen in New York.
We hopen dat ze tegen die tijd genoeg gezond verstand heeft om het er niet zomaar door te jagen. Als ze wel wil studeren, maar het geld er snel even aan iets anders doorheen jaagt, zal ze haar studie zelf moeten betalen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145059458
er zit ook wel een verschil tussen genoeg te eten/ schone kleren, en alles financieel regelen...
ookal is er een goed gevuld studiefonds dan hoef je nog niet alles voor ze te regelen op financieel gebied.
(pa die ff een studentenhuis koopt voor dochterlief, ouders die alles bekostigd voor zoonlief terwijl zoonlief ook nog maximaal bij leent voor het uitgaan en luxe vakanties... )

ik vind de studententijd nog een beetje een ver van mijn bed show eerlijk gezegd.
dat nieuwe leenstelsel zie ik totaal niet zitten. maar over 20jaar is de situatie misschien weer helemaal anders...

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 30-09-2014 17:53:57 ]
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:13:11 #125
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145059546
Vooral dat laatste, Elleska ;). En je weet ook niet hoe je er zelf over 20 jaar voor staat.
KuikenGuppy
pi_145059586
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:10 schreef miss_sly het volgende:
Wij sparen voor S. In principe (tenzij ze tegen die tijd een crack-verslaafde dakloze is of zo) mag ze dat op haar 18e hebben en mag ze dat gebruiken om te studeren, maar ook om te reizen of een huisje in te richten. Of mee te gaan shoppen in New York.
Vanwege dat laatste punt hebben wij besloten dat ze niet gewoon zomaar het geld tot haar beschikking krijgt. Ik heb toch liever niet dat zij dat geld erdoorheen gaat jagen. Het lijkt me ook mooi om samen met haar te bespreken waar ze het geld aan wil uitgeven. En als ze dat niet weet, of niet verder komt dan: eeh, kleren kopen? Dan wachten we nog even.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:15:35 #127
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145059614
Ik vind niet dat je als ouders dingen als op kamers gaan etc gewoon compleet moet betalen enzo.
Onder het motto van ze moeten studeren. Als ze gaan studeren dan betalen we daar aan mee studie technisch maar ik vind dat er niets mis is om voor het uitgaan en de extra's dan zelf te werken.

Er zullen geen duizenden euro's zijn.
(maar dat zou er ook niet zijn met 1 kind dus de keus voor meer kinderen heeft daar geen verdere invloed op)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145059623
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:10 schreef miss_sly het volgende:
Wij sparen voor S. In principe (tenzij ze tegen die tijd een crack-verslaafde dakloze is of zo) mag ze dat op haar 18e hebben en mag ze dat gebruiken om te studeren, maar ook om te reizen of een huisje in te richten. Of mee te gaan shoppen in New York.
We hopen dat ze tegen die tijd genoeg gezond verstand heeft om het er niet zomaar door te jagen. Als ze wel wil studeren, maar het geld er snel even aan iets anders doorheen jaagt, zal ze haar studie zelf moeten betalen.
Dit is ook een mooie oplossing :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_145059655
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:15 schreef Moppert het volgende:
Ik vind niet dat je als ouders dingen als op kamers gaan etc gewoon compleet moet betalen enzo.
Onder het motto van ze moeten studeren. Als ze gaan studeren dan betalen we daar aan mee studie technisch maar ik vind dat er niets mis is om voor het uitgaan en de extra's dan zelf te werken.

Er zullen geen duizenden euro's zijn.
(maar dat zou er ook niet zijn met 1 kind dus de keus voor meer kinderen heeft daar geen verdere invloed op)
Mee eens hoor, ik had het eigenlijk ook alleen over de echte studiekosten, het jaarlijkse studiegeld en boeken enzo. De rest mag je voor werken idd :)
(al kost dat wel duizenden euro's :') :( )
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_145059673
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:14 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Vanwege dat laatste punt hebben wij besloten dat ze niet gewoon zomaar het geld tot haar beschikking krijgt. Ik heb toch liever niet dat zij dat geld erdoorheen gaat jagen. Het lijkt me ook mooi om samen met haar te bespreken waar ze het geld aan wil uitgeven. En als ze dat niet weet, of niet verder komt dan: eeh, kleren kopen? Dan wachten we nog even.
Nou ja, natuurlijk gaan we het er ook wel met haar over hebben. Maar ik hoop gewoon heel erg dat we in de jaren ervoor een deugdelijke basis hebben gelegd en dus niet bang hoeven zijn dat ze het er zo doorjaagt. Als ze heel erg onverantwoordelijk blijkt, kunnen we het alsnog bekijken, maar in principe is het wel ons idee dat ze naar eigen inzicht over het geld kan beschikken. Wij kunnen wel zeggen dat het is om te studeren, maar misschien is haar grote droom wel een wereldreis maken, en wat mij betreft kan het daar ook voor gebruikt worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:17:33 #131
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145059675
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:16 schreef pinquit het volgende:

[..]

Mee eens hoor, ik had het eigenlijk ook alleen over de echte studiekosten, het jaarlijkse studiegeld en boeken enzo. De rest mag je voor werken idd :)
(al kost dat wel duizenden euro's :') :( )
ooh dan had ik een heel ander beeld :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:20:56 #132
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145059771
Maargoed ik kan niet in de toekomst kijken en misschien kunnen we het dan helemaal financieel niet meer. En misschien is alles dan veel makkelijker op financieel gebied. Het is wel iets om over na te denken natuurlijk maar ik vind heel moeilijk om daar nu al keuzes over te maken.

Net als de keus voor een 4e financieel zouden we er nu 1 bij kunnen nemen en hoe zou dat in de toekomst zijn. Kunnen we het dan nog aan en kunnen we dan nog dit en dan nog zus en dan nog zo.
Ik weet het gewoon niet. :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145059779
zo had ik het idd ook, collegegeld ging uit de studiepot. kreeg nog een paar euro zakgeld voor de vorm(kregen mn broertje/zusje ook). de rest regelde ik zelf met studiefinanciering, huur/zorgtoeslag, bijbaantje enzovoort.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:15 schreef Moppert het volgende:
Ik vind niet dat je als ouders dingen als op kamers gaan etc gewoon compleet moet betalen enzo.
Onder het motto van ze moeten studeren. Als ze gaan studeren dan betalen we daar aan mee studie technisch maar ik vind dat er niets mis is om voor het uitgaan en de extra's dan zelf te werken.

Er zullen geen duizenden euro's zijn.
(maar dat zou er ook niet zijn met 1 kind dus de keus voor meer kinderen heeft daar geen verdere invloed op)
tegen de tijd dat ze toe zijn aan studeren weet je waarschijnlijk al wel hoe je kind met geld om gaat ;)
lijkt me niet dat dat het eerste moment is waarop je kind met geld omgaat.
pi_145059821
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, natuurlijk gaan we het er ook wel met haar over hebben. Maar ik hoop gewoon heel erg dat we in de jaren ervoor een deugdelijke basis hebben gelegd en dus niet bang hoeven zijn dat ze het er zo doorjaagt. Als ze heel erg onverantwoordelijk blijkt, kunnen we het alsnog bekijken, maar in principe is het wel ons idee dat ze naar eigen inzicht over het geld kan beschikken. Wij kunnen wel zeggen dat het is om te studeren, maar misschien is haar grote droom wel een wereldreis maken, en wat mij betreft kan het daar ook voor gebruikt worden.
Wij hebben dat bewust zo besproken laatst, omdat als je een spaarrekening op haar naam opent, of andersoortige spaarconstructies voor kinderen doet, daar vaak aan vastzit dat een kind dan op z'n 18e zonder meer dat geld krijgt en jij daar als ouder niets meer over te zeggen hebt. Dat zag ik niet zitten.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_145059899
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:22 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Wij hebben dat bewust zo besproken laatst, omdat als je een spaarrekening op haar naam opent, of andersoortige spaarconstructies voor kinderen doet, daar vaak aan vastzit dat een kind dan op z'n 18e zonder meer dat geld krijgt en jij daar als ouder niets meer over te zeggen hebt. Dat zag ik niet zitten.
Klopt.
Van de andere kant denk ik dat je voor de 18e verjaardag al wel aardig weet wat voor vlees je in de kuip hebt en je kunt het sparen stoppen of de rekening afromen voor die tijd, indien nodig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:26:20 #136
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_145059946
Mijn ouders betaalden collegegeld, boeken en de bijdrage die de IB groep vast stelde dat zij bij moesten bijdragen omdat ik geen recht had op aanvullende beurs.
Van de uitwonende beurs betaalde ik mijn kamer en voor alles wat ik verder wilde werkte ik.
Lijkt mij voor onze zoon ook een mooi uitgangspunt.

Het leenstelsel heeft niet mijn voorkeur maar je moet roeien met de riemen die je hebt.
Als iemand die zelf zijn studieschuld terug betaald vind ik het erg meevallen en maakt het wat mij betreft niet studeren direct alleen voor de rijken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_145059947
een spaarrekening voor een bepaalde looptijd vastzetten is trouwens ook niet altijd handig.
dat hadden mijn ouders tot mijn 18e. maar ik ging met 16 al studeren dus dat werd financieel toen tot even krap want er kon nog niets van die rekening worden afgehaald.
pi_145060001
Ja, en dan heb je nog een spaarconstructie waarbij je al tijdens het sparen daar niet aan kunt komen... Ik vond het nog best een puzzel, hoe we dat gingen doen en het bracht ons meteen op een paar mooie discussies!

En Elleska, precies! Zoiets viel bij ons dus ook af.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:28:31 #139
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145060016
Zo deden mijn ouders het ook lazi :).
KuikenGuppy
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:29:29 #140
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_145060049
Wij hebben een spaarrekening waar je gewoon extra kan inleggen of opnemen. En ja als hij 18 is staat het op zijn naam maar als ik hem er echt niet mee vertrouw kan ik het voor die tijd er dus gewoon afhalen en elders weg zetten.
Maar als hij een beetje op ons lijkt komt dat wel goed :D
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_145060063
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:47 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Sparen kunnen we wel ja. :Y) Maar het blijft muh als je er verder wel aan toe bent.
Ja dat is absoluut waar ja, dat is heel erg zuur. Of nja, you know.
Mag je dan wel al zwanger zijn of dat ook liever niet? Echt pas anticonceptie de deur uit als ie klaar is?

Ik vind dat hier wel wat hoor, als ik klaar ben dan kom ik midden in de zomervakantiehectiek terecht, als alles meezit. Het is echt niet bijdehand om dan meteen te gaan liggen walvissen. Beter gelijk aan de slag, sowieso voor je eigen gevoel van zelfstandigheid goed om de sprong in het diepe gemaakt te hebben, maar ook om een netwerk op te bouwen enzo. Maarja wat is dan wel wijsheid? Kan september dan wel? Of oktober?
B. wil een herfstkind (welja kies maar uit :') ) misschien is dat wel de verstandigste optie om het zo te mikken dat áls het in 1 keer raak zou zijn, dat je dan minimaal in het najaar zit. ten overvloede, daarmee ga ik er niet van uit dat ik in 1 keer zwanger zou zijn, maar ik vind het zelf onverstandig om al te beginnen als het eigenlijk niet fijn zou zijn wanneer t in 1 keer raak zou zijn. als je me volgt.. Luxeproblemen...
:)
  dinsdag 30 september 2014 @ 17:31:02 #142
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145060102
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:27 schreef Franny_G het volgende:
Ja, en dan heb je nog een spaarconstructie waarbij je al tijdens het sparen daar niet aan kunt komen... Ik vond het nog best een puzzel, hoe we dat gingen doen en het bracht ons meteen op een paar mooie discussies!

En Elleska, precies! Zoiets viel bij ons dus ook af.
Lijfrente enzo ;) die zijn vaak fiscaal ook interessant. Wij moeten ons er nog verder in verdiepen.
KuikenGuppy
  dinsdag 30 september 2014 @ 18:00:06 #143
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_145061013
Het spaarpotje is gelukkig groot genoeg voor grote autireparaties of een nieuwe auto mocht dit nodig zijn. Het is geen spaarpotje voor alleen het kind, gewoon een algemeen potje voor alles.

Hoe we het met het spaargeld van de kinderen zouden doen hebben we het niet gehad. Ik heb mijn schoolgeld betaald gekregen totdat ik ging samenwonen en vriendliefd heeft volgens mij ook alles betaald gekregen (mssn op de boeken na). Ik denk dat dit ook wel een uitgangspunt wordt voor later. Een uitbundigstudentenleven mogen ze wat mij betrefd zelf betalen. ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_145061557
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dat is absoluut waar ja, dat is heel erg zuur. Of nja, you know.
Mag je dan wel al zwanger zijn of dat ook liever niet? Echt pas anticonceptie de deur uit als ie klaar is?

Ik vind dat hier wel wat hoor, als ik klaar ben dan kom ik midden in de zomervakantiehectiek terecht, als alles meezit. Het is echt niet bijdehand om dan meteen te gaan liggen walvissen. Beter gelijk aan de slag, sowieso voor je eigen gevoel van zelfstandigheid goed om de sprong in het diepe gemaakt te hebben, maar ook om een netwerk op te bouwen enzo. Maarja wat is dan wel wijsheid? Kan september dan wel? Of oktober?
B. wil een herfstkind (welja kies maar uit :') ) misschien is dat wel de verstandigste optie om het zo te mikken dat áls het in 1 keer raak zou zijn, dat je dan minimaal in het najaar zit. ten overvloede, daarmee ga ik er niet van uit dat ik in 1 keer zwanger zou zijn, maar ik vind het zelf onverstandig om al te beginnen als het eigenlijk niet fijn zou zijn wanneer t in 1 keer raak zou zijn. als je me volgt.. Luxeproblemen...
Je hebt het wel over najaar 2015 dan toch? :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_145061621
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:18 schreef pinquit het volgende:

[..]

Je hebt het wel over najaar 2015 dan toch? :o
ja natuurlijk :o langer wachten dan klappen mn eierstokken denk ik :')
:)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 30 september 2014 @ 20:14:41 #146
269689 crew  Viv
pi_145066541
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:29 schreef mignonne het volgende:
Mag je dan wel al zwanger zijn of dat ook liever niet? Echt pas anticonceptie de deur uit als ie klaar is?
Dat staat nog niet helemaal vast. Hij begint nu aan een afstudeeronderzoek met een hoge werkdruk, dus sowieso niet zolang dat onderzoek loopt. De laatste maanden van zijn opleiding bestaan uit een stage met hetzelfde werk als na het afstuderen, hij hoeft dan geen opdrachten/tentamens meer te doen. Misschien dat in die laatste periode de anticonceptie de deur uit kan, zeker als hij dan zicht heeft op een (jaar)contract voor na het afstuderen. Voorlopig houd ik maart 2016 aan, dan kan het nog een beetje meevallen. :)
  woensdag 1 oktober 2014 @ 16:29:46 #147
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_145095324
And.. it is gone. . :7

Over studie kosten wil ik nog niet nadenken. O+ en ik hebben beiden een studie schuld. Ik heb wel liever dat evt. Kinderen daar geen last van hebben.. Dus hoe dat ingevuld word is nog even de vraag.

Verder werken wij allebei 5 dagen in de week. Hij gaat wsl 4 dagen werken en ik 36 uur per week (met om de week een vrije dag. Verder moeten we de grootouders nog regelen)
Meer dan 3 dagen opvang kost ons ivm inkomen veel te veel..
Al zal dat inkomen dus ook krimpen ivm minder werken..
Ik heb wel eens een xls gemaakt en dat was toch echt 800-1000eur per maand..

Maar goed.. keuzes keuzes...
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_145096201
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 18:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja natuurlijk :o langer wachten dan klappen mn eierstokken denk ik :')
Ohhh, dan kunnen we straks nog wel eens tegelijk zwanger zijn :o O+
Dat is ook waar wij ongeveer 'aimen' om te beginnen, dat er dan een babytje komt als kleine Pluis tussen de 2,5 en 3 jaar is zoiets. Najaar/winter 2015 that is!
pi_145096531
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:55 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Ohhh, dan kunnen we straks nog wel eens tegelijk zwanger zijn :o O+
Dat is ook waar wij ongeveer 'aimen' om te beginnen, dat er dan een babytje komt als kleine Pluis tussen de 2,5 en 3 jaar is zoiets. Najaar/winter 2015 that is!
O+ O+
:)
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:10:20 #150
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145096728
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:55 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Ohhh, dan kunnen we straks nog wel eens tegelijk zwanger zijn :o O+
Dat is ook waar wij ongeveer 'aimen' om te beginnen, dat er dan een babytje komt als kleine Pluis tussen de 2,5 en 3 jaar is zoiets. Najaar/winter 2015 that is!
Daar wil ik ook wel aan meedoen O+
KuikenGuppy
pi_145097000
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Daar wil ik ook wel aan meedoen O+
Hihi, wat tof! Hoe oud is jullie kindje dan ongeveer?
  woensdag 1 oktober 2014 @ 17:26:05 #152
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145097340
Iets ouder dan anderhalf, dus het mag ook winter 2015/2016 worden ;).
KuikenGuppy
pi_145097544
<3 Nog wat speling!
  woensdag 1 oktober 2014 @ 18:20:25 #154
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_145099207
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 17:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Daar wil ik ook wel aan meedoen O+
+1 O+
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_145100217
quote:
7s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 16:29 schreef Barreltje het volgende:
And.. it is gone. . :7

Over studie kosten wil ik nog niet nadenken. O+ en ik hebben beiden een studie schuld. Ik heb wel liever dat evt. Kinderen daar geen last van hebben.. Dus hoe dat ingevuld word is nog even de vraag.

Verder werken wij allebei 5 dagen in de week. Hij gaat wsl 4 dagen werken en ik 36 uur per week (met om de week een vrije dag. Verder moeten we de grootouders nog regelen)
Meer dan 3 dagen opvang kost ons ivm inkomen veel te veel..
Al zal dat inkomen dus ook krimpen ivm minder werken..
Ik heb wel eens een xls gemaakt en dat was toch echt 800-1000eur per maand..

Maar goed.. keuzes keuzes...
Hoe was je vakantie? Kom je nou een topic opschuiven? *O*

Als het goed is.. Is de KO een derde van wat we normaal in theorie kunnen sparen dus dat valt mee. Let vooral op de voorzichtig gekozen 'in theorie' :')
  woensdag 1 oktober 2014 @ 19:44:45 #156
56471 pinquit
oh my lama!
pi_145102346
Wow, wij zijn er ineens uit :o we gaan er binnenkort gewoon voor *O*
*gil*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_145102383
*O* O+ *O*
pi_145102789
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:44 schreef pinquit het volgende:
Wow, wij zijn er ineens uit :o we gaan er binnenkort gewoon voor *O*
*gil*
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah :D :D *O* omg! Daar gil ik even voor mee hoor :D wat superleuk!! ♡♡♡
:)
pi_145102888
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:44 schreef pinquit het volgende:
Wow, wij zijn er ineens uit :o we gaan er binnenkort gewoon voor *O*
*gil*
Tof! *O* *O*

Wij hebben er vandaag nog eens over gepraat. We hebben afgesproken een aantal dingen uit te gaan zoeken, maar zoals het op lijkt gaan we er rond kerst voor!

Dingen uit te zoeken:
- verzekerd in land X, bevallen in land Y, hoe zit dat met zorgverzekering?
- ouderschapsverlof in een ander land.
- niet getrouwd, hoe kinderen erkennen terwijl we uit verschillende landen komen, en in een derde land wonen.

Wat ik al wel gevonden heb is dat opvangkosten niet hoog zijn (rond de 130 euro in de maand, een beetje inkomensafhankelijk) in ons beoogde land...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 1 oktober 2014 @ 21:32:02 #160
269689 crew  Viv
pi_145106893
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:44 schreef pinquit het volgende:
Wow, wij zijn er ineens uit :o we gaan er binnenkort gewoon voor *O*
*gil*
Wat fijn! *O*
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij hebben er vandaag nog eens over gepraat. We hebben afgesproken een aantal dingen uit te gaan zoeken, maar zoals het op lijkt gaan we er rond kerst voor!
Dat is al bijna! *O*
  woensdag 1 oktober 2014 @ 22:17:21 #161
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_145109180
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 19:44 schreef pinquit het volgende:
Wow, wij zijn er ineens uit we gaan er binnenkort gewoon voor
*gil*
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_145110822
Barrel spiraal pleitos *O* En idd, wanneer schuif je weer een topic op? ;)

Go pinquit!
Dit, dat, alles.
pi_145111753
Wat een super goed nieuws allemaal!!!
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:21:16 #164
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_145118793
Ik ben nog in de ontkenningsfase. . .
We moeten nog op vakantie, maar ik moest toch bij de huisarts zijn.. Verder had O+ aangegeven dat hij niet wilde weten als ie er uit ging.. Dus. . Vooruit maar..

Na de vakantie schuif ik Door. .:Y denk ik :o
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_145118840
quote:
7s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:21 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben nog in de ontkenningsfase. . .
We moeten nog op vakantie, maar ik moest toch bij de huisarts zijn.. Verder had O+ aangegeven dat hij niet wilde weten als ie er uit ging.. Dus. . Vooruit maar..

Na de vakantie schuif ik Door. .:Y denk ik :o
Waarom wil hij dat niet weten?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145119466
Wat een hoop goed nieuws in korte tijd! *O* *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:49:43 #167
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_145119484
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Waarom wil hij dat niet weten?
Prestatie vrees .. ;)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_145119574
quote:
7s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:49 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Prestatie vrees .. ;)
Haha oke.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145125783
quote:
7s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:21 schreef Barreltje het volgende:
Verder had O+ aangegeven dat hij niet wilde weten als ie er uit ging.. Dus. . Vooruit maar..

_O-

Fantastisch.
En het valt hem straks niet op dat jij hem net iets vaker gaat verleiden? ;-)
Dit, dat, alles.
pi_145285193
Dit weekend heerlijk gefantaseerd over bruiloft én kindjes. O+ Vorige week bruiloft van vriendin gehad dus ik had weer even een ^) opleving.

Ik begin de laatste tijd wel tot het besef te komen dat ik wel eeuwig kan wachten tot ik een baan heb voor we aan de slag gaan, maar ja ehh... misschien duurt dat nog wel eeuwen. Heb dus tegen vriend gezegd dat ik niet meer al te lang wilde wachten. Hij was het wel met me eens en zei dat het voor hem wel een eyeopener was dat veel collega's op zijn nieuwe werk jong aan kinderen zijn begonnen.

Heerlijk, ik kan er rammelgewijs weer even tegen aan. :Y)

Jägertrut al begonnen met uitzoeken?

Barrel stiekem al een beetje verhuisd naar het andere topic zag ik... ;)
Dit, dat, alles.
pi_145286155
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:32 schreef Philomijn het volgende:
Dit weekend heerlijk gefantaseerd over bruiloft én kindjes. O+ Vorige week bruiloft van vriendin gehad dus ik had weer even een ^) opleving.

Ik begin de laatste tijd wel tot het besef te komen dat ik wel eeuwig kan wachten tot ik een baan heb voor we aan de slag gaan, maar ja ehh... misschien duurt dat nog wel eeuwen. Heb dus tegen vriend gezegd dat ik niet meer al te lang wilde wachten. Hij was het wel met me eens en zei dat het voor hem wel een eyeopener was dat veel collega's op zijn nieuwe werk jong aan kinderen zijn begonnen.

Heerlijk, ik kan er rammelgewijs weer even tegen aan. :Y)

Jägertrut al begonnen met uitzoeken?

Barrel stiekem al een beetje verhuisd naar het andere topic zag ik... ;)
Spannend, dus wellicht komt het wat eerder voor jullie?

Hier is een heleboel uitgezocht. Kinderopvang is een stuk goedkoper in ons be-oogde nieuwe land. Rond de 100 euro per maand. En ik zag zelfs een kinderopvang waar ze Nederlandse dingen aanbieden, dus dat klinkt erg goed. Vandaag ga ik met m'n supervisors praten over ons idee te verhuizen, dat is wel spannend!

Verder is het grootste issue nog uitzoeken hoe ik straks verzekerd zal zijn. Werken in land A, maar wonen en mogelijk bevallen in land B. Maar goed, dat komt vast ook goed.

In het nieuwe jaar staat eigenlijk nog steeds als tijdpunt voor ons!
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 19:24:14 #172
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_145304384
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 10:16 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Verder is het grootste issue nog uitzoeken hoe ik straks verzekerd zal zijn. Werken in land A, maar wonen en mogelijk bevallen in land B. Maar goed, dat komt vast ook goed.
Is land B ook jullie (toekomstige) woonland? En gaat het om EU landen of landen die bepaalde verdragen van de EU (Noorwegen bv) hebben aangenomen? Ik weet wel het eea over Europese sociale zekerheid. Mag ook per pb.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_145306519
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 19:24 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Is land B ook jullie (toekomstige) woonland? En gaat het om EU landen of landen die bepaalde verdragen van de EU (Noorwegen bv) hebben aangenomen? Ik weet wel het eea over Europese sociale zekerheid. Mag ook per pb.
zie pm...
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 20:20:08 #174
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_145306609
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 09:32 schreef Philomijn het volgende:

Barrel stiekem al een beetje verhuisd naar het andere topic zag ik... ;)
ssssttt :P

en fijn dat het rammelen weer even goed aanvoelt :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 21:52:19 #175
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_145311029
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 20:18 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

zie pm...
Heb een hele uitgebreide PM geschreven, maar ik kan 'm niet versturen. :'( Als ik je naam invul (want het Ontvanger vakje blijft leeg) dan krijg ik de melding: De inbox "" is niet beschikbaar. Misschien door de ä in je naam. Heb je al als buddie toegevoegd en in m'n adresboek. 't werkt niet op telefoon en op iMac. }:|
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 22:40:35 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_145314105
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 21:52 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Heb een hele uitgebreide PM geschreven, maar ik kan 'm niet versturen. :'( Als ik je naam invul (want het Ontvanger vakje blijft leeg) dan krijg ik de melding: De inbox "" is niet beschikbaar. Misschien door de ä in je naam. Heb je al als buddie toegevoegd en in m'n adresboek. 't werkt niet op telefoon en op iMac. }:|
even handmatig haar nickname intikken in het veld 'ontvanger' ;)
KuikenGuppy
pi_145388422
Ik kan niet meer wachten. Sinds het plan is om in het nieuwe jaar te beginnen, begin ik te denken 'waarom niet nu?', en 'wat maken die 3 maanden nu nog voor verschil'?

Komt bij dat ik het compleet irrationele idee heb dat het onmogelijk gaat zijn om zwanger te raken voor ons. Op niets gebasseerd, beiden gezond, roken niet, drinken niet veel, sporten, onder 30 (ik tenminste), etc. Ook ouders hebben zover ik weet geen problemen gehad...Maar toch, het idee is er, en dat maakt het alleen maar lastiger. Ook omdat ik een bepaalde druk heb om niet in Januari 2016 uitgerekend te zijn, of later (iig niet tussen januari en maart 2016). Maar goed, that's life, I guess.

/rammel.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:01:39 #178
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_145388727
Waarom niet in die maanden jagertrut?
En.. Volgens mij hebben vele fok dames al aangetoond dat zelfs zwanger zijn op het minst handige moment ook gewoon goed afloopt..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_145388742
Herkenbaar Jagärtrut. Sinds ons gesprekje in de auto vorige week (Ik zei toen trouwens over niet te lang wachten: "een jaartje ofzo", maar dat zei ik vorig jaar ook al :') ik vind het aan de andere kant ook gewoon ontzettend spannend. Wat als ik het niet aankan, ben nu soms al moe zonder kind bladiebla...) denk ik nu ook: eehh, waar wachten we eigenlijk nog op?

Dusseh, waar wachten jullie op? :D Tot je alle administratieve shizzle van buitenlandgebeuren hebt geregeld?
Dit, dat, alles.
pi_145388772
Overigens werd ik vanochtend helemaal week van de posts van Stormqueen over haar nieuwbakken baby. O+ Een baby! In een bedje! Naast je! En die is van JOU! O+
Dit, dat, alles.
pi_145388851
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:01 schreef Barreltje het volgende:
Waarom niet in die maanden jagertrut?
En.. Volgens mij hebben vele fok dames al aangetoond dat zelfs zwanger zijn op het minst handige moment ook gewoon goed afloopt..
Zwanger zijn is niet zo erg, maar ik ga als het goed is eind maart 2016 m'n proefschrift verdedigen, en wil graag wat voorbereidingstijd voor die tijd aan een stuk hebben. Maar goed, komt tijd komt raad...
pi_145388885
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:02 schreef Philomijn het volgende:
Herkenbaar Jagärtrut. Sinds ons gesprekje in de auto vorige week (Ik zei toen trouwens over niet te lang wachten: "een jaartje ofzo", maar dat zei ik vorig jaar ook al :') ik vind het aan de andere kant ook gewoon ontzettend spannend. Wat als ik het niet aankan, ben nu soms al moe zonder kind bladiebla...) denk ik nu ook: eehh, waar wachten we eigenlijk nog op?
Dusseh, waar wachten jullie op? :D Tot je alle administratieve shizzle van buitenlandgebeuren hebt geregeld?
nee, we wachten tot m'n vriend volmondig ja kan zeggen. Ik vind het maar gek. Aan de ene kant is hij zkerder over een kind dan over verhuizen enzo, en is hij heel duidelijk dat hij het wil en in het nieuwe jaar wil beginnen, maar aan de andere kant durft hij nog geen ja te zeggen. Het feit dat ik er niet over op kan houden maakt het nog moeilijker, natuurlijk.
pi_145389045
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 11:05 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Zwanger zijn is niet zo erg, maar ik ga als het goed is eind maart 2016 m'n proefschrift verdedigen, en wil graag wat voorbereidingstijd voor die tijd aan een stuk hebben. Maar goed, komt tijd komt raad...
Herkenbaar. Ik ben bijna een jaar geleden gestopt met de pil, ik heb een half jaar later mijn proefschrift verdedigd (verder zelfde omstandigheden: ruim onder 30, sporten, etc, dus beetje herkenbaar :-) alleen niet in het buitenland). Ik hoopte dat het of snel raak was zodat ik in ieder geval op mijn feest niet moeilijk hoefde te verbergen dat ik niet dronk of dat het erna zou zijn. We hebben vanaf acht weken voor mijn verdediging wel condooms gebruikt omdat ik geen superprille zwangerschap wilde hebben tijdens mijn voorbereiding. Uiteindelijk ben ik nu ongeveer vijf weken in verwachting, duurde allemaal wat langer dan gehoopt en gedacht ;-).
pi_145392396
Gefeliciteerd met de zwangerschap en het promoveren! Waar ben je op gepromoveerd?

Ik heb geen idee hoe het er over anderhalf jaar uitziet, mocht ik voor die tijd niet zwanger zijn. Dat zien we tegen die tijd wel.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 13:28:30 #185
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_145393422
Tja, waarom dan idd niet meteen al beginnen. Als de omstandigheden verder goed zijn en je hebt toch al een besluit genomen :) Al zou ik wel nu snel foliumzuur halen en een maand wachten (duurt ongeveer een maand voordat je voldoende hebt opgebouwd. Ik ken in mijn omgeving best een aantal mensen waarbij het meteen de 1e ronde raak was, die dachten dat het niet zo'n vaart zou lopen.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_145399946
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2014 13:28 schreef Mariposas het volgende:
Tja, waarom dan idd niet meteen al beginnen. Als de omstandigheden verder goed zijn en je hebt toch al een besluit genomen :) Al zou ik wel nu snel foliumzuur halen en een maand wachten (duurt ongeveer een maand voordat je voldoende hebt opgebouwd. Ik ken in mijn omgeving best een aantal mensen waarbij het meteen de 1e ronde raak was, die dachten dat het niet zo'n vaart zou lopen.
Daar ben ik al mee begonnen een paar dagen geleden....
pi_145417187
Ik kan zwanger promoveren best aanraden :P ik was 20 wk zwanger tijdens de verdediging en heb t idee dat ze iets meer begrip hadden voor mijn "I'm sorry, I need to breathe and I keep forgetting" _O- En het was ook makkelijk cadeautjes vragen :P

Grootste voordeel: eindelijk genoef motivatie om alles af te maken en rap ook.

Nadeel: ik was echt wel warriger dan normaal en tijdens de drukklaar deadlines fase was ik pril zwanger en doodmoe. Het diner na mijn promotie was me na de borrel eignlijk ook een beetje te veel...
Kwak
pi_145498753
Ik rammel. Hoe meer ik erover praat/ denk, hoe meer het een reële optie lijkt te worden.
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 17:44:41 #189
5428 crew  miss_sly
pi_145498809
Groofs O+

Is de donor nog beschikbaar? S en R zijn van dezelfde donor, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145498831
Ja, en ouders en broer lijken er veel meer voor open te staan nu.
pi_145498861
Maar ik heb mezelf een lange denktijd opgelegd, vooral om zeker te weten dat ik niet nu in een opwelling ervoor kan gaan. Dus ga pas na de kerst beslissen.
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 17:47:56 #192
5428 crew  miss_sly
pi_145498911
Heb jij trouwens al een donorpaspoort? Heeft mijn zusje opgevraagd, dat is echt tof!

Maarre, nog een baby O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 17:48:24 #193
5428 crew  miss_sly
pi_145498923
Wel verstandig. Als het dan nog steeds zo voelt, is het geen opwelling, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145498974
Nee, dat zegt me niks :-)

Ja, dat lijkt mij/ons ook en ik wil sowieso niet hoogzwanger zijn volgende zomervakantie, want mijn twee lieve donderstenen rekenen op een tripje Verweggiestan ;-).

[ Bericht 3% gewijzigd door groofskendezoveelste op 13-10-2014 20:57:26 ]
pi_145502012
Oohh wauw, Groofsken O+!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_145503965
Tof, Groofsken!

Hoe gaat dat in z'n werk, zwanger worden door een donor? Hoe kies je een donor, kunnen jou kinderen later erachter komen wie hun vader is, en word je dan zwanger via ivf, of wordt de sperma bij jou binnengebracht?

/veeltenieuwsgierig.
pi_145504501
Haha, ik hou het merendeel van de antwoorden voor mezelf.

Maar het is geen ivf, 'gewoon' inseminatie inderdaad en de kinderen krijgen op hun 16e de gegevens van de donor ;)
pi_145504548
Oooooh, even helemaal losgaan hoor, maar zie je het al voor je? Nog zo'n kleine blonde krullenbol O+ ,of zo'n donker charmeurtje O+ . Oooooooooooooooooh, :o O+ :D O+ .
pi_145504646
En meer nog, de twee oudsten met zo'n kleine hummel O+ O+ O+
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:37:21 #200
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_145506021
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oooooh, even helemaal losgaan hoor, maar zie je het al voor je? Nog zo'n kleine blonde krullenbol O+ ,of zo'n donker charmeurtje O+ . Oooooooooooooooooh, :o O+ :D O+ .
*unlurk*

GROOOFFFFFFS! O+ O+ O+ Ik zie dat he-le-maal voor me! Nog zo'n knap kind erbij O+. Miss_sly dan gaan we samen beschuit met muisjes halen :Y :D.

*back to lurk*
pi_145506073
*O* *O* *O*
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 21:36:16 #203
5428 crew  miss_sly
pi_145509565
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:37 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

*unlurk*

GROOOFFFFFFS! O+ O+ O+ Ik zie dat he-le-maal voor me! Nog zo'n knap kind erbij O+. Miss_sly dan gaan we samen beschuit met muisjes halen :Y :D.

*back to lurk*
Deal!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145559226
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 17:10 schreef miss_sly het volgende:
Wij sparen voor S. In principe (tenzij ze tegen die tijd een crack-verslaafde dakloze is of zo) mag ze dat op haar 18e hebben en mag ze dat gebruiken om te studeren, maar ook om te reizen of een huisje in te richten. Of mee te gaan shoppen in New York.
We hopen dat ze tegen die tijd genoeg gezond verstand heeft om het er niet zomaar door te jagen. Als ze wel wil studeren, maar het geld er snel even aan iets anders doorheen jaagt, zal ze haar studie zelf moeten betalen.
Dit vind ik wel een heel mooie oplossing!

En Groofs, wat klinkt dat geweldig!! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145561620
Zondag een verjaardagsfeestje gehad van vrienden waar 't kindje jarig was. En dan rennen daar allemaal kleine hummeltjes rond. O+ :9~
O+ en ik kunnen dan alleen maar kijken en genieten. *;
Gisteren weer te horen gekregen dat een vriendin zwanger is. *O*
Allemaal prikkels :{

Inmiddels heb ik een mogelijk kindje bespreekbaar gemaakt bij mijn studieloopbaanbegeleider (zij was natuurlijk heel erg enthousiast met voor- en nadelen; je kunt de opleiding dan gewoon duaal gaan doen als je wilt blijven werken! etc.) Dus weer een zorg minder.

En gisteren natuurlijk met O+ erover gehad, na weer een zwangerschap.

Weet je wat, zegt die dan, als je nou gewoon stopt met de pil. Dan zien we wel hoe het loopt; financieel komen we er ook wel doorheen, school wilt meewerken, het werk zal niet moeilijk doen (heeeel vrouwvriendelijk bedrijf :Y ). *O* *O* *O* *O*

Zal het dan nu echt... *O*
Spanning stijgt. De hele omgeving is al enthousiast (zelfs mijn ouders! ; we hadden paar weken geleden een 'oh oh, toch zwanger?' moment, en ze begonnen al te stralen hihi). :9~
pi_145561970
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:33 schreef lolalie het volgende:
Zondag een verjaardagsfeestje gehad van vrienden waar 't kindje jarig was. En dan rennen daar allemaal kleine hummeltjes rond. O+ :9~
O+ en ik kunnen dan alleen maar kijken en genieten. *;
Gisteren weer te horen gekregen dat een vriendin zwanger is. *O*
Allemaal prikkels :{

Inmiddels heb ik een mogelijk kindje bespreekbaar gemaakt bij mijn studieloopbaanbegeleider (zij was natuurlijk heel erg enthousiast met voor- en nadelen; je kunt de opleiding dan gewoon duaal gaan doen als je wilt blijven werken! etc.) Dus weer een zorg minder.

En gisteren natuurlijk met O+ erover gehad, na weer een zwangerschap.

Weet je wat, zegt die dan, als je nou gewoon stopt met de pil. Dan zien we wel hoe het loopt; financieel komen we er ook wel doorheen, school wilt meewerken, het werk zal niet moeilijk doen (heeeel vrouwvriendelijk bedrijf :Y ). *O* *O* *O* *O*

Zal het dan nu echt... *O*
Spanning stijgt. De hele omgeving is al enthousiast (zelfs mijn ouders! ; we hadden paar weken geleden een 'oh oh, toch zwanger?' moment, en ze begonnen al te stralen hihi). :9~
Spannend!

Begin alvast maar met de foliumzuur dan :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145562009
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Spannend!
Begin alvast maar met de foliumzuur dan :)
Ja, had me inderdaad al ingelezen.
Het komt nu zo dichtbij dat ik het allemaal niet meer weet en de spanning zo hoog stijgt haha. *O*
pi_145562329
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 11:48 schreef lolalie het volgende:

[..]

Ja, had me inderdaad al ingelezen.
Het komt nu zo dichtbij dat ik het allemaal niet meer weet en de spanning zo hoog stijgt haha. *O*
Zolang je blijft ademhalen komt het vast allemaal wel goed ;)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_145844262
Schop.

Het lijkt hier echt steeds dichterbij te komen, wellicht wachten we niet tot het nieuwe jaar, maar beginnen we sneller. Ik heb nu m'n eerste ongesteldheid sinds verwijderen spiraal, dus misschien kunnen we vanaf de volgende ronde al proberen. Wellicht. Misschien. Enzo.
pi_145844760
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:00 schreef Jagärtrut het volgende:
Schop.

Het lijkt hier echt steeds dichterbij te komen, wellicht wachten we niet tot het nieuwe jaar, maar beginnen we sneller. Ik heb nu m'n eerste ongesteldheid sinds verwijderen spiraal, dus misschien kunnen we vanaf de volgende ronde al proberen. Wellicht. Misschien. Enzo.
Ha goed nieuws!
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 23 oktober 2014 @ 10:21:27 #211
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_145844780
Als ie weg is .. is ie weg.. :P
Had je mirena ?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_145846232
quote:
7s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:21 schreef Barreltje het volgende:
Als ie weg is .. is ie weg.. :P
Had je mirena ?
ja, ik had mirena! Ik snap alleen niet wat je bedoelt?
pi_145846655
Spannend Jagärtrut!

Hier zouden we dus aan de slag als ik een baan zou hebben, maar ik begin steeds meer na te denken over toch niet eerder de pil in de prullenbak mikken. Ik heb nu wel wat losse projecten, maar ja, ik kan wel eeuwig blijven wachten tot ik een (vaste) baan heb. Is dat in deze tijd wel realistisch? Note: mijn vriend heeft wel een goede baan bij een goedlopend bedrijf.

Anyway..... In die piekermodus zit ik dus nu. De overweging is: als ik straks een kind heb, ga ik (uiteraard) gewoon door met solliciteren. Ergens zegt alleen een stemmetje dat het mijn kansen op de arbeidsmarkt zou verkleinen. Wat neeeeeergens op gebaseerd is, want hey, er werken toch miljoenen moeders? Ik pieker dus even verder. Maar begin wel steeds meer te neigen naar binnen een half jaartje dat ding in de prullenbak.

Overigens heb ik begin dit jaar gezegd: ik ga er dit jaar alles aan doen om een baan te krijgen, en als het niet lukt, dan is dat zo maar dan stop ik in januari met de pil. Maar heee, januari is al bijna. ieeeeks. :o :X
Dit, dat, alles.
pi_145846856
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:34 schreef Philomijn het volgende:
Spannend Jagärtrut!

Hier zouden we dus aan de slag als ik een baan zou hebben, maar ik begin steeds meer na te denken over toch niet eerder de pil in de prullenbak mikken. Ik heb nu wel wat losse projecten, maar ja, ik kan wel eeuwig blijven wachten tot ik een (vaste) baan heb. Is dat in deze tijd wel realistisch? Note: mijn vriend heeft wel een goede baan bij een goedlopend bedrijf.

Anyway..... In die piekermodus zit ik dus nu. De overweging is: als ik straks een kind heb, ga ik (uiteraard) gewoon door met solliciteren. Ergens zegt alleen een stemmetje dat het mijn kansen op de arbeidsmarkt zou verkleinen. Wat neeeeeergens op gebaseerd is, want hey, er werken toch miljoenen moeders? Ik pieker dus even verder. Maar begin wel steeds meer te neigen naar binnen een half jaartje dat ding in de prullenbak.

Overigens heb ik begin dit jaar gezegd: ik ga er dit jaar alles aan doen om een baan te krijgen, en als het niet lukt, dan is dat zo maar dan stop ik in januari met de pil. Maar heee, januari is al bijna. ieeeeks. :o :X
Ik heb het idee dat dat terugkomt op een discussie die hier al veel vaker geweest is: moeten alle omstandigheden perfect zijn voordat er een kind komt? Ja, het zou fijn zijn als dat zo is, maar als het niet zo is dan is het ook niet erg, denk ik. Ik snap het heel erg goed, hoor!

Bij ons zijn de omstandigheden absoluut niet perfect. Vriend heeft geen werk en is druk bezig met proefschrift afschrijven, en solliciteert daarom ook nog niet volop. Ik heb wel werk, en dat is een reden waarom we willen proberen een kind te krijgen voordat mijn contract afloopt (april 2016). Als het ons tegen die tijd niet gelukt is, dan wordt het waarschijnlijk nog maar even wachten. Daar komt nog bij dat we nu in een land wonen waar we hopen over 1.5 jaar max niet meer te wonen, maar liever nog sneller uit weg verhuizen.

Maar goed, als we wachten totdat alles perfect is, dan wachten we waarschijnlijk nog wel een jaar of 3/4, en dat is een hele tijd. En ik denk dat een kindje er geen last van zal hebben dat het nog niet perfect is.
pi_145847130
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:34 schreef Philomijn het volgende:
Spannend Jagärtrut!

Hier zouden we dus aan de slag als ik een baan zou hebben, maar ik begin steeds meer na te denken over toch niet eerder de pil in de prullenbak mikken. Ik heb nu wel wat losse projecten, maar ja, ik kan wel eeuwig blijven wachten tot ik een (vaste) baan heb. Is dat in deze tijd wel realistisch? Note: mijn vriend heeft wel een goede baan bij een goedlopend bedrijf.

Anyway..... In die piekermodus zit ik dus nu. De overweging is: als ik straks een kind heb, ga ik (uiteraard) gewoon door met solliciteren. Ergens zegt alleen een stemmetje dat het mijn kansen op de arbeidsmarkt zou verkleinen. Wat neeeeeergens op gebaseerd is, want hey, er werken toch miljoenen moeders? Ik pieker dus even verder. Maar begin wel steeds meer te neigen naar binnen een half jaartje dat ding in de prullenbak.

Overigens heb ik begin dit jaar gezegd: ik ga er dit jaar alles aan doen om een baan te krijgen, en als het niet lukt, dan is dat zo maar dan stop ik in januari met de pil. Maar heee, januari is al bijna. ieeeeks. :o :X
Het ligt denk ik ook een beetje aan de sector waarin je werkt. In mijn sector wordt pas na 2-3 jaar een vast contract gegeven. Dan heb je misschien wel een baan voor je zwanger raakt, maar nog lang geen vast contract.

Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik een vast contract, maar toen baby 9 maanden was, kon ik toch vertrekken wegens een reorganisatie. In mijn huidige functie kan ik na 2 jaar een vast contract krijgen. Dit keer hebben we besloten om daar niet op te wachten. Mijn tweede jaarcontract loopt ongeveer gelijk af met mijn zwangerschapsverlof (zit een weekje tussen waarschijnlijk, tenzij deze baby pas met 42 weken wordt geboren).

Jagär, mirena eruit is een spannende eerste stap! Ik hoop voor je dat er snel een zwangerschap volgt! (in gedachte zie ik bij jullie een heel lange, kale baby :@ :')).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_145847399
Oh nee, het was ook niet mijn bedoeling om weer de discussie over de ideale omstandigheden aan te zwengelen. Het was meer ehmmm... mijn innerlijke discussie die ik dus heb, wanneer kan ik mezelf geruststellen? En dat ik denk van: ok, en dan ben ik moeder. Zal dat het anders maken tijdens sollicitatie? Denken ze dan niet: :{w jij gaat zeker bij elke scheet van je kind naar huis.

Ach ja, nu ik dit zo typ denk ik: er is altijd wel wat. Collega vertelt net dat ze is afgewezen voor een baan omdat ze haar zo hyper vonden tijdens het sollicitatiegesprek, terwijl ze nog had aangegeven dat dat kwam omdat ze zenuwachtig was, waarop zij zeiden dat dat niet uitmaakte. :?

Dus nee, jullie hebben helemaal gelijk. Er zijn geen garanties. Tis meer: wanneer ben ik uitgechickend en wanneer waag ik de sprong in het diepe? :D Zal een innerlijk proces zijn denk ik.
Dit, dat, alles.
pi_145847505
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:00 schreef Jagärtrut het volgende:
Schop.

Het lijkt hier echt steeds dichterbij te komen, wellicht wachten we niet tot het nieuwe jaar, maar beginnen we sneller. Ik heb nu m'n eerste ongesteldheid sinds verwijderen spiraal, dus misschien kunnen we vanaf de volgende ronde al proberen. Wellicht. Misschien. Enzo.
Dat ging hier net zo. :D. Begin 2013 afgesproken om anderhalf jaar later te beginnen - juni 2014. Tot Baard er in augustus van dat jaar mee kwam eigenlijk in november (2013) wel te willen beginnen. In de praktijk gingen uiteindelijk eind september al de condooms de deur uit.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:53 schreef Phaidra het volgende:
(in gedachte zie ik bij jullie een heel lange, kale baby :@ :')).
_O- .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_145847589
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 12:06 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dat ging hier net zo. :D. Begin 2013 afgesproken om anderhalf jaar later te beginnen - juni 2014. Tot Baard er in augustus van dat jaar mee kwam eigenlijk in november (2013) wel te willen beginnen. In de praktijk gingen uiteindelijk eind september al de condooms de deur uit.

[..]

_O- .
En toen werd je al snel zwanger, toch?

Ik ben al lang overtuigd. Ik geloof dat de Duutser ook redelijk overtuigd is, maar nog moeite heeft om volmondig ja te zeggen. Omdat het spannend is, omdat hij geen baan heeft, omdat hij vindt dat het te snel gaat (ik denk er natuurlijk al erg lang over na, terwijl het voor hem pas net in the picture is zeg maar). Maar, toen we er gister over hadden kreeg ik het idee dat hij het ermee eens is om zeg maar nu te beginnen, maar dat nog niet durft te zeggen.

En is het niet zo dat het kaalheids-gen van moeders' kant komt? Dan zit de baby nl. goed. Lang is niet erg! O+
pi_145847730
Ik werd in de vijfde ronde zwanger. Dat vond ik toen onmenselijk lang duren, maar achteraf gezien stelt het natuurlijk niets voor en is die tijd werkelijk voorbij gevlogen! Net als de zwangerschap zelf - ik kwam toch pas gister met die positieve test uit de badkamer? :o.

Hier was het ook zo dat ik degene was die al heel lang een kinderwens had, en Baard moest eerst echt nog even aan het idee wennen. Hij was uiteindelijk wel degene die gewoon besloot ineens geen condoom meer te pakken. :P. Toen was 'ie om! Ik hoop dat de Duutser die ingeving ook snel krijgt. *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_145848220
Die praktische bezwaren waar jullie het over hebben ook hè, ik vind dat zoiets moeilijks. Ik zit daar nu ook zo mee in mijn overweging.

Aan de ene kant het gevoel van kan ik ze dan wel bieden wat ik ze graag zou willen bieden later, sport en muziekles, een opleiding....

Aan de andere kant ook juist de gedachte dat ik er eigenlijk helemaal niet zo beredenerend en rationeel mee om wil gaan. Ik ben mijn hele leven al zo verantwoordelijk voor mijn gevoel :') .

Maar ja dat is dus wel een beetje een gekke gedachte, want als je ergens verantwoordelijk mee om zou moeten gaan is het natuurlijk met het leven van/ vooruitzicht op een kindje. O+
pi_145848306
Ik denk dat ook steeds 'ach, voor de komende jaren is er genoeg speelgoed in huis. Kan ik mooi sparen voor straks.' Maar ja, ik ken mezelf. Op het gebied van sparen, bedoel ik. :@
pi_145848582
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 12:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik denk dat ook steeds 'ach, voor de komende jaren is er genoeg speelgoed in huis. Kan ik mooi sparen voor straks.' Maar ja, ik ken mezelf. Op het gebied van sparen, bedoel ik. :@
Ja, voor jouw ligt dat natuurlijk anders. Ik vind het ook erg lastig hoor. Aan de andere kant, er zijn zat kinderen die niet de duurste sport of het duurste instrument spelen, en toch gelukkig en gezond zijn. Er zijn ook zat kinderen die niet hun rijbewijs van hun ouders krijgen en de hele studie betaald krijgen, en ook gelukkig zijn. Als de basis maar goed is (liefde, onderdak, eten) dan komt het vast goed.

Maar goed, dat is mijn rationele kant. Mijn emotionele kant vindt het ook lastig. Gelukkig kunnen wij uitzien naar het feit dat er straks nog een vol extra inkomen bijkomt, als het goed is. En sinds we het nu redden op 1 inkomen, dan is dat allemaal extra.
pi_145848603
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 12:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik werd in de vijfde ronde zwanger. Dat vond ik toen onmenselijk lang duren, maar achteraf gezien stelt het natuurlijk niets voor en is die tijd werkelijk voorbij gevlogen! Net als de zwangerschap zelf - ik kwam toch pas gister met die positieve test uit de badkamer? :o.

Hier was het ook zo dat ik degene was die al heel lang een kinderwens had, en Baard moest eerst echt nog even aan het idee wennen. Hij was uiteindelijk wel degene die gewoon besloot ineens geen condoom meer te pakken. :P. Toen was 'ie om! Ik hoop dat de Duutser die ingeving ook snel krijgt. *O*.
Ik hoop het ook! En ik denk het ook, want hij zegt dat hij kinderen wil, en snel. Het is alleen het moment van een condoom pakken, geloof ik dat hij nog erg spannend vindt.
pi_145848937
Maar goed, ik pieker, denk, twijfel rustig verder. ;)

[ Bericht 53% gewijzigd door groofskendezoveelste op 23-10-2014 13:07:27 ]
  donderdag 23 oktober 2014 @ 13:13:05 #225
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_145849259
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:17 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja, ik had mirena! Ik snap alleen niet wat je bedoelt?
Dat het eruit halen van je spiraaltje al de eerste stap is. . En je nu dus al een verhoogde kans op zwangerschap hebt... (mits condooms ditdat. ;) ..)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_145849345
quote:
7s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:13 schreef Barreltje het volgende:

[..]

(mits condooms ditdat. ;) ..)
DISCLAIMERTTTT
Dit, dat, alles.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 13:18:51 #227
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_145849445
En zelfs dan.. vandaar de ditdat. .
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_145849596
ah, zo. Ja, dat condoom dat gebruiken we 'religeus'. Totdat hij zover is! Maar goed, het risico is natuurlijk wel een beetje hoger.
pi_145851216
Hier kwam het nu ook kut uit. Maar drie jaar geleden ook en de komende drie jaar waarschijnlijk ook.


8-)
pi_145853024
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 13:24 schreef Jagärtrut het volgende:
ah, zo. Ja, dat condoom dat gebruiken we 'religeus'. Totdat hij zover is! Maar goed, het risico is natuurlijk wel een beetje hoger.
Heb jij last van het verwijderen van je Mirena gehad? Die van mij gaat er binnenkort uit, maar het zetten deed zo'n zeer, dat ik er flink tegenop zie..
pi_145853258
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:13 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Heb jij last van het verwijderen van je Mirena gehad? Die van mij gaat er binnenkort uit, maar het zetten deed zo'n zeer, dat ik er flink tegenop zie..
Nee. Het was echt een seconde een flinke kramp, maar dat was alles.
pi_145853390
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:13 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Heb jij last van het verwijderen van je Mirena gehad? Die van mij gaat er binnenkort uit, maar het zetten deed zo'n zeer, dat ik er flink tegenop zie..
bij het plaatsen was vooral het aanhaken van de baarmoedermond pijnlijk(vond ik). dat hoeft bij het verwijderen als het goed is niet, daarvoor hangen de touwtjes naar buiten.
pi_145855081
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:25 schreef Elleska het volgende:

[..]

bij het plaatsen was vooral het aanhaken van de baarmoedermond pijnlijk(vond ik). dat hoeft bij het verwijderen als het goed is niet, daarvoor hangen de touwtjes naar buiten.
Nou, dat was het bij mij niet. Dat zei de arts die 'm zette ook. Ik lag al schrap, maar toen zei hij "zo! Dat was het pijnlijkste hoor, je voelt er nu weinig meer van". Ik was al opgelucht, maar 30 seconden later lag ik kronkelend op tafel..

Maar goed ik hoop dat het verwijderen dan inderdaad meevalt!
pi_145855715
Het indoen deed bij mij veel meer pijn dan het eruit halen, iig.
pi_146126596
Oké, het rammelen wordt concreter. *O* In die zin dat ik probeer te puzzelen op de beste opvangmogelijkheid, want ik moet uiteraard wel werken. Uitzoeken of het financieel haalbaar zou zijn.

Maar dat is nog niet zo makkelijk, pffff.

Zoals ik nu werk, is vijf dagen per week, tijdens schooltijd van de kinderen met bso op maandag-vergadermiddag. het liefst zou ik een mogelijk babietje ook binnen die tijden naar de opvang brengen, maar er is geen flex-toestand in mijn buurt.

Als ik onze bekende opvang zou kiezen betaal ik per halve dag en zou ik voor vele uren betalen die ik toch nooit zou afnemen. Of ik zou mijn werk weer op 3,5 dag moeten plaatsen, maar dan moet mijn grote duo ineens veel meer naar de bso en dat vind ik ook weer jammer.

Misschien eens checken in de buurt van mijn werk of daar wat zit.

Echt, dat "financiële aspect" hè, dat zou me gestolen kunnen worden }:| :P .
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:25:23 #236
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146126664
En een leuke gastouder dan?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146126735
Ja, heb ik ook al over nagedacht natuurlijk, maar ik weet niet, dat vind ik toch lastiger kwa vertrouwen op de een of andere manier. Daar zit geen controle op hè. Niet direct.

Waar haal ik die überhaupt vandaan hè, daar zal wel een bureau voor zijn ofzo....
pi_146126746
Moppert, betaal jij opvangkosten voor 3 kinderen?
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:35:12 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146127146
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:26 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ja, heb ik ook al over nagedacht natuurlijk, maar ik weet niet, dat vind ik toch lastiger kwa vertrouwen op de een of andere manier. Daar zit geen controle op hè. Niet direct.

Waar haal ik die überhaupt vandaan hè, daar zal wel een bureau voor zijn ofzo....
Via een Gastouderbureau. En die controleren ook, dus dan heb je dat ook gelijk afgevangen ;).
Of als je voldoende ruimte hebt in huis zou je ook een au pair kunnen overwegen, die doet ook klusjes en het huishouden.
KuikenGuppy
pi_146127590
Ooooooh, ik vind het zo spannend allemaal hè. :D O+ *O* :X O+ :') :@
pi_146127665
Misschien ook wel interessant om het hier te delen. Een artikel uit het AD van 21 oktober over het slikken van foliumzuur en de verminderde kans op kinderen met autisme :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans!
pi_146127860
Oh ja, dat moet dan ook allemaal weer. Het lijkt echt al een eeuwigheid geleden.

Ik heb een gastouderbureau gevonden en zag al dat er vlak bij de school van de kinderen een gastouder zit. Interessant. Ga ik me eens verder in verdiepen. :Y
pi_146127889
Spannend, groofsken!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 30 oktober 2014 @ 21:00:30 #244
269689 crew  Viv
pi_146128260
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ooooooh, ik vind het zo spannend allemaal hè. :D O+ *O* :X O+ :') :@
Wat leuk dat het concreter wordt! *O*
pi_146128706
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 20:50 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh ja, dat moet dan ook allemaal weer. Het lijkt echt al een eeuwigheid geleden.

Ik heb een gastouderbureau gevonden en zag al dat er vlak bij de school van de kinderen een gastouder zit. Interessant. Ga ik me eens verder in verdiepen. :Y
Groofs, ik heb een gastouder aan huis en ik draag haar op handen. Ze is goud!
Mijn man is er doordeweeks niet en zij is echt een grote hulp. Doet ook de kinderkamers, bedden, kinderen in bad en en...
Alles geregeld via een buro.
Aanrader!!

Successs!!
Met een meidenkwartet
pi_146225044
Wij hebben ook een gastouder. Te ver voor jou groofs maar ze is super. En als ze vakantie opneemt 3wk per jaar in totasl is dat tijfens schoolvakanties.
pi_146227437
Ja, dat klinkt op zich wel goed natuurlijk, maar ik ben zo bang dat ze misschien toch niet zo leuk doen met mijn kind als ik uit beeld ben en wie controleert dat dan? Zoiets.

Je betaalt per uur dan hè, en betaal je dan ook beduidend meer voor meer kinderen?
pi_146227631
Vooral Ean gaat met plezier naar de go. Ze komt er stralend binnen en er is een poos geweest zo rond de 1,5 dat ze liever daar wilde blijven van mee naar huis ging -O-
Wij betalen per 1-1-15 5,40 per uur per kind, dit is inclusief brood/fruit/drinken/koekje/billendoekjes
exclusief flesvoeding, luiers en gepureerd fruit voor zuigelingen. Ook eten ze er 's morgens mee. Voor het gastouderbureau betalen wij per maand 28,50 dit is voor beide kinderen
pi_146227757
En ze zitten dus bij iemand anders, begrijp ik.

Ik zit op de site te zoeken, maar zie bij veel mensen maar een gedeeltelijke beschikbaarheid. Dat vind ik wel jammer.

Maar ik heb er twee op mijn lijstje gezet die hier thuis zouden komen die me wel aanspreken. Ach, het is nog te vroeg om contact te leggen, maar ik ga wel vast na wat me het maandelijks zou gaan kosten.
pi_146227912
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 20:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En ze zitten dus bij iemand anders, begrijp ik.

Ik zit op de site te zoeken, maar zie bij veel mensen maar een gedeeltelijke beschikbaarheid. Dat vind ik wel jammer.

Maar ik heb er twee op mijn lijstje gezet die hier thuis zouden komen die me wel aanspreken. Ach, het is nog te vroeg om contact te leggen, maar ik ga wel vast na wat me het maandelijks zou gaan kosten.
Ze zitten bij de go thuis. Wel beide bij dezelfde maar Sac is nog te jong om mij te vertellen of ze het wel of niet leuk vind daar. Go thuis is bij meerdere kinderen wel voordeliger dacht ik maar dat weet ik dus niet. En je huis moet dan helemaal voldoen aan de eisen van de instantie die het komt controleren.
pi_146228213
Ja, ik zit dan natuurlijk te denken dat het wel een idee is als die gastouder dan ook de bso is voor mijn duo op ma-middag-vergaderingsdag. En eventueel bij uitzondering ook als ik bv rapportvergaderingen heb. Dat het totaalplaatje dan nog gunstiger uitpakt misschien.
pi_146228406
Ik zoek al tijden een go die vso en bso aanbied maar die heb ik helaas nog niet gevonden.
pi_146243685
Rammelaarster meld zich! altijd geroepen "dat zien we over een jaar wel weer". Maar ondertussen betrapte ik me erop dat ik steeds vaker dacht aan zo'n hummeltje. Stiekem ook al een hele babykamer in mijn hoofd zitten, en uitgezocht wat we aan opvang betalen hier in t dorp en toeslag krijgen enz enz. (ik ben nogal uitzoekerig/perfectionistisch :P).

Lief is (te) makkelijk, die wil een kleintje, klaar. Praktisch eigenlijk geen bezwaren (alleen de standaard "gaan we het wel redden" paniek af en toe :+ ).

Ik zit alleen met het volgende: In mijn familie komt in beide kanten autisme voor. Niet klassiek, wel PDDNOS en Asperger (heb ik zelf ook). En ik functioneer er prima mee. Maar ik zie er ook genoeg die het helemaal niet zo fijn hebben of redden. Zelfs in directe familie. En ik weet hoe moeilijk mijn schooltijd (basis+voortgezet) is geweest. En ik durf dus niet -O- Omdat mijn energie beperkt is door het autisme en omdat ik het in mindere/meerdere mate kan doorgeven. En omdat ik niet weet hoe ik reageer op een zwangerschap. Mijn lijf, en daar zit dan "iets" in (lastig concept!)

Ik weet dat het een loterij is en ik van tevoren toch niet te weten kom of ik het ga doorgeven en in welke mate (al vind ik het stukje over meer foliumzuur slikken wel fijn). En ik weet ook dat als ik het doorgeef, ik het snel kan oppikken en hulp kan bieden.

Soms denk ik, ik gooi de klotepil het raam uit en zie wel, maar ik durf dus niet.

en excuus voor de lap tekst, maar moest het even van me afschrijven. Lief begrijpt mijn angst niet echt en weet niet wat hij ermee aanmoet.
Gek? kan je dat eten?
pi_146251167
Welkom quickstepster! :)
Misschien kun je eens een PM naar Cwen sturen? Die heeft hier ervaring mee als ik me niet vergis...
Dit, dat, alles.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 3 november 2014 @ 22:58:42 #255
269689 crew  Viv
pi_146275726
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:20 schreef quickstepster het volgende:
Rammelaarster meld zich!
Welkom! *O*
quote:
En ik weet ook dat als ik het doorgeef, ik het snel kan oppikken en hulp kan bieden.
Dit is waar. Het lijkt me voor je kind ook fijn als de ouders écht begrijpen wat er moeizaam gaat en waarom.
pi_146276502
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:20 schreef quickstepster het volgende:
...

Ik zit alleen met het volgende: In mijn familie komt in beide kanten autisme voor. Niet klassiek, wel PDDNOS en Asperger (heb ik zelf ook). En ik functioneer er prima mee. Maar ik zie er ook genoeg die het helemaal niet zo fijn hebben of redden. Zelfs in directe familie. En ik weet hoe moeilijk mijn schooltijd (basis+voortgezet) is geweest. En ik durf dus niet -O- Omdat mijn energie beperkt is door het autisme en omdat ik het in mindere/meerdere mate kan doorgeven. En omdat ik niet weet hoe ik reageer op een zwangerschap. Mijn lijf, en daar zit dan "iets" in (lastig concept!)

Ik weet dat het een loterij is en ik van tevoren toch niet te weten kom of ik het ga doorgeven en in welke mate (al vind ik het stukje over meer foliumzuur slikken wel fijn). En ik weet ook dat als ik het doorgeef, ik het snel kan oppikken en hulp kan bieden.
...
er is vast wel een arts die je kan vertellen of er een verband is en zo ja hoeveel de kans is en wat je er eventueel tegen kan doen.

wat ik het belangrijkste vond is hoe ik het vroeg kan herkennen en bij wie ik aan de bel kan trekken. (ik heb geen autisme maar een andere mogelijk erfelijke aandoening)

blijft wel een lastige. niet iedereen snapt dat je een kind wil als je een aandoening kan doorgeven... ligt natuurlijk ook aan de ernst van de aandoening.
pi_146292615
dank voor het warme welkom!

quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 23:14 schreef Elleska het volgende:

[..]

er is vast wel een arts die je kan vertellen of er een verband is en zo ja hoeveel de kans is en wat je er eventueel tegen kan doen.

wat ik het belangrijkste vond is hoe ik het vroeg kan herkennen en bij wie ik aan de bel kan trekken. (ik heb geen autisme maar een andere mogelijk erfelijke aandoening)

blijft wel een lastige. niet iedereen snapt dat je een kind wil als je een aandoening kan doorgeven... ligt natuurlijk ook aan de ernst van de aandoening.
klopt het blijft gewoon lastig. En qua autisme zijn ze er nog steeds niet achter hoe je het precies krijgt, hoe en of het overerft enzo. Al zou ik nog niks hebben aan percentages. want wanneer is het risico dan te groot of niet? En als het doorgegeven word, weet ik ook niet in welke variatie.

Dit is echt puur de "angst" omdat je dat allemaal niet weet (al vind ik angst niet het goede woord hiervoor misschien). Meer dan vooraf zoveel mogelijk uitzoeken over de mogelijkheden per situatie en een gesprek met een gespecialiseerde arts zit er niet in. De rust moet vanuit mezelf komen. En das dus lastig |:(
Gek? kan je dat eten?
pi_146295310
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:55 schreef quickstepster het volgende:
dank voor het warme welkom!

[..]

klopt het blijft gewoon lastig. En qua autisme zijn ze er nog steeds niet achter hoe je het precies krijgt, hoe en of het overerft enzo. Al zou ik nog niks hebben aan percentages. want wanneer is het risico dan te groot of niet? En als het doorgegeven word, weet ik ook niet in welke variatie.

Dit is echt puur de "angst" omdat je dat allemaal niet weet (al vind ik angst niet het goede woord hiervoor misschien). Meer dan vooraf zoveel mogelijk uitzoeken over de mogelijkheden per situatie en een gesprek met een gespecialiseerde arts zit er niet in. De rust moet vanuit mezelf komen. En das dus lastig |:(
Ik denk dat je daarvoor is moet proberen voor te stellen wat het "worst case" scenario is; wat als je kindje een vorm van autisme zou krijgen. Kan jij dat; als ouder, aan? Want dat lijkt me dan het belangrijkste.

Daarbij hoeft het niet zo te zijn dat jouw "moeilijkheden" ook de moeilijkheden voor je kindje zullen zijn. En ook een kind zonder ass kan moeilijkheden hebben. Het belangrijkste is denk dat je er dan als ouder voor je kind bent!
pi_146296064
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:16 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik denk dat je daarvoor is moet proberen voor te stellen wat het "worst case" scenario is; wat als je kindje een vorm van autisme zou krijgen. Kan jij dat; als ouder, aan? Want dat lijkt me dan het belangrijkste.

oef, die is wel right on the money. Bij pddnos en asperger = volmondig ja. Dat ken ik, en daar kan ik mee omgaan :) . Klassiek autisme? Die is lastig. Maar dat zit niet in de familie en daar verwacht ik dus geen verhoogde kans op.

En zoals je zegt, er kan vanalles gebeuren buiten het autisme om. En daar deal je dan mee op dat moment. Je zorgt altijd naar je beste kunnen voor een kind O+

Het is ook meer de onrust die ik zelf creëer (mede door mijn asperger). Zit allemaal in mn hoofd :Y Maar liever even doorrammelen en alles uitzoeken en het erover hebben met (8>, daar krijg ik meer rust van. Wil geen paniek tijdens een eventuele zwangerschap!
Gek? kan je dat eten?
pi_146296525
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 16:40 schreef quickstepster het volgende:

[..]

oef, die is wel right on the money. Bij pddnos en asperger = volmondig ja. Dat ken ik, en daar kan ik mee omgaan :) . Klassiek autisme? Die is lastig. Maar dat zit niet in de familie en daar verwacht ik dus geen verhoogde kans op.

En zoals je zegt, er kan vanalles gebeuren buiten het autisme om. En daar deal je dan mee op dat moment. Je zorgt altijd naar je beste kunnen voor een kind O+

Het is ook meer de onrust die ik zelf creëer (mede door mijn asperger). Zit allemaal in mn hoofd :Y Maar liever even doorrammelen en alles uitzoeken en het erover hebben met (8>, daar krijg ik meer rust van. Wil geen paniek tijdens een eventuele zwangerschap!
Tsja, ik snap dat je het onderscheid zo maakt, maar je moet autisme eigenlijk meer zien als een soort continuum, waarbij een diagnose pdd-nos/asperger/klassiek autisme iets zegt over de aard en mate van de beperkingen, maar zelfs dan scheelt het nog zoveel per individu.Wat ik eigenlijk wil zeggen; je weet zoveel nog niet, probeer niet teveel te piekeren over iets wat wellicht nooit aan de orde gaat zijn.

En je wijdt het aan je asperger, maar ik denk dat elke vrouw op haar eigen manier twijfelt hoor. Ik ook,dat hoort er denk ik bij. Maar met de tijd nemen om alles op een rijtje te zetten is niks mis!:)
pi_146297264
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:55 schreef quickstepster het volgende:
dank voor het warme welkom!

[..]

klopt het blijft gewoon lastig. En qua autisme zijn ze er nog steeds niet achter hoe je het precies krijgt, hoe en of het overerft enzo. Al zou ik nog niks hebben aan percentages. want wanneer is het risico dan te groot of niet? En als het doorgegeven word, weet ik ook niet in welke variatie.

Dit is echt puur de "angst" omdat je dat allemaal niet weet (al vind ik angst niet het goede woord hiervoor misschien). Meer dan vooraf zoveel mogelijk uitzoeken over de mogelijkheden per situatie en een gesprek met een gespecialiseerde arts zit er niet in. De rust moet vanuit mezelf komen. En das dus lastig |:(
die angst zit hier ook hoor. dat is denk ik heel normaal, je wilt immers het beste voor je kind. maar of een kind gezond is of niet weet je van te voren nooit. ook zonder het erfelijke kan een kindje ziek zijn of ziek worden.

Ik heb dus een vorm van reuma die mogelijk erfelijk is en de ernst van de aandoening verschilt nogal. daar kunnen artsen ook geen zinnig woord over zeggen. Daarom vind ik het belangrijker om te weten hoe eventuele problemen zo vroeg mogelijk kan herkennen en hoe dan te handelen.
Ik heb pas sinds een paar jaar een diagnose en bij mijn vader ging het balletje zelfs pas rollen na mijn diagnose. die hele weg daar vooraf wil ik bij een eventueel kindje voorkomen. door kennis en ervaring die ik heb kan ik dat hopelijk ook.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 9 november 2014 @ 19:24:22 #262
269689 crew  Viv
pi_146473740
Volgende week ga ik op de baby (3 maanden oud) van vrienden passen. O+

Verder is rammelen stom, wachten is wel het verstandigste maar het voelt als enorme tijdverspilling. -O-
pi_146474267
Oeh dat is gezellig ViviRARWS! Ik vind dat altijd leuk maar ergens ook verfrissend want dan zie ik ook weer hoe zwaar het ouderschap kan zijn.

Fok! is niet goed voor mijn eierstokken. Ik word week van sommige verhalen in de topics. O+
Dit, dat, alles.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 9 november 2014 @ 20:04:15 #264
269689 crew  Viv
pi_146475246
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 19:38 schreef Philomijn het volgende:
Oeh dat is gezellig ViviRARWS! Ik vind dat altijd leuk maar ergens ook verfrissend want dan zie ik ook weer hoe zwaar het ouderschap kan zijn.
Deze baby is nogal makkelijk tot nu toe, waardoor je juist denkt dat een baby heel goed te doen is. :D
quote:
Fok! is niet goed voor mijn eierstokken. Ik word week van sommige verhalen in de topics. O+
Ik lurk me een ongeluk in OUD, al sinds 2009. :X
pi_146475638
Haha dan is je lurk net zo oud als mn oudste! Ik wil zoooo graag weer O+ is het al bijna volgend jaar? :')
:)
pi_146475783
Ga jij in januari van start Mignonne?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 9 november 2014 @ 20:18:39 #267
269689 crew  Viv
pi_146475789
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:13 schreef mignonne het volgende:
Haha dan is je lurk net zo oud als mn oudste!
Ja, vanaf de tijd dat jouw A en I.sabeau nog baby waren. O+
quote:
Ik wil zoooo graag weer O+ is het al bijna volgend jaar? :')
:Y
pi_146475793
Mja hier is het ook wachten is slimmer... Maar willen ook zo graag. Huis lijkt wel door te gaan.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_146475848
Waarom wil je nog wachten Think-Pink? En is de wachttermijn te overzien? :*
pi_146476177
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ga jij in januari van start Mignonne?
Weet ik nog niet. We willen wel heel graag, maar ik ben t/m juni nog aan het stage lopen. Wat als het direct raak is, wil ik dat wel in combinatie met stage lopen enz...
:)
pi_146476281
Gheghe, joh, je kunt met 6 mnd nog prima stagelopen toch? :-p

Nee grapje, ik snap het wel. Als je net een maandje of 3 wacht, is het misschien veel makkelijker.
pi_146476319
Ik heb zojuist opgezocht tot hoe lang er nog gevlogen mag worden :o :') .
pi_146476557
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Gheghe, joh, je kunt met 6 mnd nog prima stagelopen toch? :-p

Nee grapje, ik snap het wel. Als je net een maandje of 3 wacht, is het misschien veel makkelijker.
Oh absoluut, net zoals werken heus nog gaat dan. Alleen met stage lopen maak ik vaak wel weken van 50 of 60 uur en dat kan ik nu niet overzien of dat te doen is dan of dat ik bijv moe of misselijk zal zijn. Dus vandaar dilemma's en dat ik neig naar liever safe dan sorry.
:)
pi_146476594
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Waarom wil je nog wachten Think-Pink? En is de wachttermijn te overzien? :*
Willen eerst een ander huis.andere wijk vooral. Heb een junk naast me zitten :) en wacht termijn is te overzien gelukkig. Als dit huis doorgaat nog iets meer dan een jaar. Dan weer even sparen en dan hopen dat er snel twee streepjes zijn.en ondertussen rammel ik de ramen er bijna uit :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_146476680
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:31 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik heb zojuist opgezocht tot hoe lang er nog gevlogen mag worden :o :') .
:D

Wanneer wil je gaan starten? En ga je dezelfde donor weer benaderen?
:)
pi_146476746
Als het met dezelfde donor gaat lukken, dan in de winter nog.

Als niet, dan helemaal niet. Andere donor is echt een heel ander verhaal, wat mij betreft.
pi_146476834
Ik lurk al sinds Kleurdoos zwanger was van haar tweede :D Dat was in 2011 denk ik? Heb destijds enorm gesmuld van de MissJones affaire :P.

Heb je een donor via een donorbank of ken je de donor van je kinderen, groofskendezoveelste?
Dit, dat, alles.
pi_146476855
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Als het met dezelfde donor gaat lukken, dan in de winter nog.

Als niet, dan helemaal niet. Andere donor is echt een heel ander verhaal, wat mij betreft.
Ja daar kan ik me wel wat bij voorstellen idd. Weet hij al van je overwegingen af?
:)
pi_146476929
Op het hoe en wat van en met de donor ga ik verder niet in. :)

Er zijn nog geen knopen doorgehakt, niet officieel. Maar voor mezelf ben ik er wel helemaal uit. O+
pi_146476997
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:46 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Op het hoe en wat van en met de donor ga ik verder niet in. :)

Er zijn nog geen knopen doorgehakt, niet officieel. Maar voor mezelf ben ik er wel helemaal uit. O+
Ha wat leuk O+ O+ zo tof :D
:)
pi_146477028
Ik vind het heel spannend allemaal. En ik hoop heel erg dat het nog een keer mag lukken.
Op zijn vroegst in januari van start hoor. Trouwens. Als alles meezit.
pi_146477189
En ik denk dat het een meisje wordt met donker R-haar, of een jongetje met blonde S-krullen. :P
  zondag 9 november 2014 @ 20:58:52 #283
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_146477460
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 20:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Weet ik nog niet. We willen wel heel graag, maar ik ben t/m juni nog aan het stage lopen. Wat als het direct raak is, wil ik dat wel in combinatie met stage lopen enz...
O wat leuk mignonne O+
Jij bent klaar he in juni?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 9 november 2014 @ 21:02:30 #284
269689 crew  Viv
pi_146477601
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik vind het heel spannend allemaal. En ik hoop heel erg dat het nog een keer mag lukken.
Op zijn vroegst in januari van start hoor. Trouwens. Als alles meezit.
Op zich is het dan best snel gegaan, een paar maanden geleden zag het er nog heel anders uit. Ik ga voor je duimen! O+
pi_146477662
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 20:43 schreef Philomijn het volgende:
Ik lurk al sinds Kleurdoos zwanger was van haar tweede :D Dat was in 2011 denk ik? Heb destijds enorm gesmuld van de MissJones affaire :P.

Heb je een donor via een donorbank of ken je de donor van je kinderen, groofskendezoveelste?
Oh ja dat met die Jones weet ik ook nog wel ja. Echt erg.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_146477668
Ja, klopt, maar er zitten wel heel veel uren uitzoekwerk in. Moest heel veel op een rijtje zetten, bespreken, bepiekeren,...
pi_146477744
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 20:58 schreef klavertje-4 het volgende:

[..]

O wat leuk mignonne O+
Jij bent klaar he in juni?
Als alles meezit qua aantal verrichtingen wel ja :Y het weekend na mn laatste stagedag proeve van bekwaamheid en de week erna eed afleggen.
:)
pi_146477838
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:52 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En ik denk dat het een meisje wordt met donker R-haar, of een jongetje met blonde S-krullen. :P
Haha geweldig. :D jij kan ook allr kanten op he, net als hier :D ik ben zo benieuwd ook. Sowieso geslacht, maar dan, eentje met bruine ogen of toch groen als de meiden hebben? Donker haar of blond? En verder, welke trekken van welk kind enz ♡
:)
  zondag 9 november 2014 @ 21:10:23 #289
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_146477884
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 21:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

Als alles meezit qua aantal verrichtingen wel ja :Y het weekend na mn laatste stagedag proeve van bekwaamheid en de week erna eed afleggen.
Drukke tijden komen er dus nog! Succes!
  zondag 9 november 2014 @ 23:05:07 #290
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_146483742
quote:
1s.gif Op zondag 9 november 2014 20:43 schreef Philomijn het volgende:
Ik lurk al sinds Kleurdoos zwanger was van haar tweede :D Dat was in 2011 denk ik? Heb destijds enorm gesmuld van de MissJones affaire :P.

Heb je een donor via een donorbank of ken je de donor van je kinderen, groofskendezoveelste?
Ah, mijn generatie :D

Leuk Mignonne! O+

En nu rammel ik snel weer weg hier!
  zondag 9 november 2014 @ 23:38:35 #291
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146484915
Oh Groofsken en Mignonne, toffff!! O+
pi_146500092
Wat spannend Groofsken en Mignonne!

Voor ons begint het nu ook op te schieten, 2 december krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis! Wellicht in de loop van volgend jaar pil de deur uit O+.

Ik lurk ook al jaren, dat hele MissJones-verhaal was echt bizar. En ook zo ontzettend gevoelloos omdat het tegelijk was met Klumsy (dacht ik?). Echt, hoe haal je het in je hoofd.. :N
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_146502356
nou moest ik natuurlijk ff het MissJones verhaal opzoeken. OMG WTF :o
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146512088
Img wat een akelig mens is dat zeg :(
pi_146525688
Bizar sneu verhaal ja. Bah.
pi_146527154
Mijn rammelen wordt steeds erger en ik begin stuk voor stuk mijn bezwaren weg te strepen, haha. Gek hoe je brein dat in een paar maanden tijd kan veranderen. :)
Dit, dat, alles.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 11 november 2014 @ 19:35:50 #297
269689 crew  Viv
pi_146545874
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:13 schreef Philomijn het volgende:
Mijn rammelen wordt steeds erger en ik begin stuk voor stuk mijn bezwaren weg te strepen, haha. Gek hoe je brein dat in een paar maanden tijd kan veranderen. :)
Ik heb nogal een standvastig brein. :D Altijd het meest verstandige kiezen enzo, zucht!!
pi_146549127
Och, rationeel is het nog steeds niet "verstandig". Maar eehhh.. ja.... tis meer dat ik denk: kan nog wel wachten op de voor mij ideale situatie, maar wanneer komt die? Het is niet iets wat ik zelf in de hand heb, zoals een studie afmaken ofzo. Ik wil(de) graag een baan voordat ik moeder zou worden. Nu denk ik steeds vaker: solliciteren kan ook als ik al moeder ben.

Maar goed, vind het aan de andere kant ook bere-eng om die knoop die door te hakken. En ik heb geen idee hoe m'n vent er over denkt (over op welke termijn stoppen met de pil). Durf hem niet te pushen. Sommige dingen moeten inweken. ;)
Dit, dat, alles.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 11 november 2014 @ 20:42:06 #299
269689 crew  Viv
pi_146549737
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 20:31 schreef Philomijn het volgende:
Och, rationeel is het nog steeds niet "verstandig".
Een kind krijgen is nooit heel verstandig (als je kijkt wat het kost qua vrijheid, tijd, geld, energie, zorgen), maar toch willen we het zo graag. :D
quote:
Maar eehhh.. ja.... tis meer dat ik denk: kan nog wel wachten op de voor mij ideale situatie, maar wanneer komt die? Het is niet iets wat ik zelf in de hand heb, zoals een studie afmaken ofzo. Ik wil(de) graag een baan voordat ik moeder zou worden. Nu denk ik steeds vaker: solliciteren kan ook als ik al moeder ben.
Ik denk dat het voor een werkgever weinig uitmaakt of je al moeder bent of niet. Als ze een jonge kinderloze vrouw aannemen is de kans aanwezig dat ze vroeg of laat zwanger wordt.
quote:
Maar goed, vind het aan de andere kant ook bere-eng om die knoop die door te hakken. En ik heb geen idee hoe m'n vent er over denkt (over op welke termijn stoppen met de pil). Durf hem niet te pushen. Sommige dingen moeten inweken. ;)
Vragen hoe hij er over denkt is niet meteen pushen toch?
pi_146564242
Hier ging het precies het zelfde, philomijn. Hoewel er nog steeds obstacels zijn, hebben we gister besloten er voor te gaan, vanaf nu! Dus, de condooms de prullebak in, en kijken waar het schip strandt.....We vinden het allebei heeeel erg spannend, zeker ook met de onzekerheden die eromheen nog spelen..
  woensdag 12 november 2014 @ 09:41:29 #301
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146564282
Jagärtrut, wat fijn en spannend *O* *O*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')