abonnement Unibet Coolblue
pi_146630079
Het jongetje is nog geen 2 hè! :{ Die begrijpt niet wat er gebeurd en waarom heitie opeens gekke dingen met hem uitprobeert. Die kun je nog niet uitleggen wat hem te wachten staat, voorbereiden etc.

Ik vind het op deze leeftijd echt onverantwoord.

Nu gaf ik het uiteten gaan op als voorbeeld, omdat er daar meer dingen mis gingen (het niet communiceren etc). Maar ook naar drukke feestjes gaan is zo'n voorbeeld.

Verder heeft ex geen concrete voorbeelden genoemd van de ''zijstraatjes'', daar zal ik de volgende keer naar vragen.

Ook maak ik me nu al zorgen om de komende weken. Billy is eind november jarig, bij mij wordt het verspreid over 3 dagen gevierd (in het gewone ritme gepropt, dus voor of na het middagslaapje) met niet teveel mensen en verder geen hysterisch feest. Verder doe ik nog niet aan Sinterklaas.

Bij ex moet alles in 1 weekend gepland worden, dus dat wordt 1 weekend alle verjaardagsvisite en het weekend daarna 1 of 2 keer Sinterklaas. En samen met z'n vriendin hebben ze héél veel familie :@ Je ontkomt er niet aan, maar ik houd m'n hart alvast vast..
  donderdag 13 november 2014 @ 22:52:26 #252
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146630457
Ik vind dat je echt aan het overdrijven bent mbt het uiteten gaan en een echte bubble boy aan het maken bent van hem. Jij gaat er nu van uit dat hij het niet kan begrijpen en je noemt het gekke dingen uitproberen maar hij gaat uit eten. Hij lanceert hem niet uit een kanon.
quote:
7s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:29 schreef Troel het volgende:
Als je een kind opvoedt naar de dingen die het niet kan, zal het die dingen ook nooit kunnen.

Dit dus!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 november 2014 @ 22:54:11 #253
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146630528
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:52 schreef Moppert het volgende:
Ik vind dat je echt aan het overdrijven bent mbt het uiteten gaan en een echte bubble boy aan het maken bent van hem. Jij gaat er nu van uit dat hij het niet kan begrijpen en je noemt het gekke dingen uitproberen maar hij gaat uit eten. Hij lanceert hem niet uit een kanon.

[..]

Dit dus!
ben het niet snel met je eens maar dit keer wel.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_146630740
Ik heb het even teruggelezen, en zie dat ik het verkeerd geformuleerd heb.

Niet het uiteten gaan is een probleem, het niet willen vertellen (en het liegen erover) was een probleem.

Het punt was dat hij een opmerking maakte over ''kijken hoe ver je kunt gaan'' met hem, en dat verder nog niet duidelijk was wat ex daarmee bedoelde. Maar dat ik dat dus bij voorbaat al onverantwoord vind, aangezien je een kind van nog geen 2 niet kunt uitleggen dat je hem gaat uittesten. Dát was het probleem.
pi_146630964
@poesipstokje.
als je een verjaardag al spreid krijgt je zoontje 3x prikkels ook al houd je het rustig.
ik spreek uit ervaring,en onze zoon werd daardoor niet rustiger zeg maar.

afgelopen jaar hebben we er 1dag 1groot feest van gemaakt, 1xveel prikkels.
Toch was dit voor onze zoon beter te behappen dan verspreid over een paar keer.

probeer niet te geforceerd op te voeden, dat straal je dan zelf ook uit en dat voelt ook een 2jarige.

Het blijft zoeken naar de juiste manier, en soms denk je,het gevonden te hebben,en de volgende keer werkt dat dan ook ineens niet meer.

maar laat elkaar in jullie waarde jij en je ex, accepteer dat hij het anders doet als jij.
niks mis mee.

wij doen het beide ook anders maar dat het "leuk" de keren dat ik niet thuis ben genieten vader en zoon op hun manier van elkaar ze hebben mannen dingen. (stoeien,pyamadag,lummelen,gek doen,wilde jongens dingen,klimmen)

Ik ben meer van het spelen met speelgoed,knutselen,doedelen,wandelen. Boekjes lezen. Ik neem hem mee naar de speeltuin,ontbijten bij de Hema.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_146630987
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:59 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb het even teruggelezen, en zie dat ik het verkeerd geformuleerd heb.

Niet het uiteten gaan is een probleem, het niet willen vertellen (en het liegen erover) was een probleem.

Het punt was dat hij een opmerking maakte over ''kijken hoe ver je kunt gaan'' met hem, en dat verder nog niet duidelijk was wat ex daarmee bedoelde. Maar dat ik dat dus bij voorbaat al onverantwoord vind, aangezien je een kind van nog geen 2 niet kunt uitleggen dat je hem gaat uittesten. Dát was het probleem.
Waarom moet je een kind uitleggen dat je hem gaat "uittesten"?
pi_146631199
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:03 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Waarom moet je een kind uitleggen dat je hem gaat "uittesten"?
Op deze leeftijd moet je dat sowieso niet gaan doen }:|

@ _Bar_ ; In mijn beleving dácht ik dat 3x een rustige middag beter te behappen was, nu kan het ook niet anders (niet iedereen kan op dezelfde dag komen..) maar het blijft voor mijn gevoel aardig rustig. Twee uurtjes visite per keer, wat cadeautjes en taart, meer is het niet. Een hele middag vol drukte en een hele bult cadeau's lijkt me veel intensiever en vermoeiender. Zo ervaar ik m'n eigen verjaardag zelf ook trouwens, dat heb ik ook liever gedoseerd.
pi_146631279
Je "test" toch vaker je kind uit?
ik zoek bewust soms heftige prikkels op met zoon om erachter te komen tot waar het goed gaat.
Kind krijgt er niks van,ja hij word drukker :7

Vorig jaar nog een theater voorstelling uitgeprobeerd, het ging redelijk goed maar een uurtje is nu nog te veel.

en zo tub ik nu nog over de,aankomst van de sint gaan we er naar toe of niet ivm de drukte. Wil graag naar België ivm kaatje die er komt.
We zien het wel en anders een rustigere plek vinden of naar huis.

telkens weer is het zoeken en dus uittesten ;)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 13 november 2014 @ 23:14:02 #259
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146631484
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:08 schreef Poesopstokje het volgende:
Op deze leeftijd moet je dat sowieso niet gaan doen
Hoezo niet? :?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 13 november 2014 @ 23:14:22 #260
35189 Troel
scherp en bot
pi_146631501
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:08 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Op deze leeftijd moet je dat sowieso niet gaan doen }:|

@ _Bar_ ; In mijn beleving dácht ik dat 3x een rustige middag beter te behappen was, nu kan het ook niet anders (niet iedereen kan op dezelfde dag komen..) maar het blijft voor mijn gevoel aardig rustig. Twee uurtjes visite per keer, wat cadeautjes en taart, meer is het niet. Een hele middag vol drukte en een hele bult cadeau's lijkt me veel intensiever en vermoeiender. Zo ervaar ik m'n eigen verjaardag zelf ook trouwens, dat heb ik ook liever gedoseerd.
Jong geleerd is oud gedaan. Je kunt een autistisch kind wel wegstoppen en niet sociaal laten doen, maar dan wordt het nooit een sociaal kind. Je kunt het ook sociaal laten doen, maar wel op een veilige manier.

Waarom zou een kind van 2 bepaalde dingen niet kunnen? Het leven bestaat uit dingen uittesten. De eerste keer dat je je kind zonder luier laat lopen is ook zoiets, wil je dat nooit doen dan? Wil je je kind nooit de kans geven jou te laten zien dat hij iets WEL kan, waarvan jij vindt dat hij het niet kan?

Al doende leert men, dat geldt voor ALLE leeftijden en voor ALLE kinderen, dus ook die van jou.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 november 2014 @ 23:15:13 #261
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146631535
Ik zeg altijd tegen Jan: van proberen kun je leren. Als je iets niet (uit)probeert weet je nooit of je (kind) het kan. Ook al is hij pas twee..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 13 november 2014 @ 23:15:47 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_146631559
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:08 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Op deze leeftijd moet je dat sowieso niet gaan doen }:|

@ _Bar_ ; In mijn beleving dácht ik dat 3x een rustige middag beter te behappen was, nu kan het ook niet anders (niet iedereen kan op dezelfde dag komen..) maar het blijft voor mijn gevoel aardig rustig. Twee uurtjes visite per keer, wat cadeautjes en taart, meer is het niet. Een hele middag vol drukte en een hele bult cadeau's lijkt me veel intensiever en vermoeiender. Zo ervaar ik m'n eigen verjaardag zelf ook trouwens, dat heb ik ook liever gedoseerd.
En als er één ding is wat ik geleerd heb is dat wat ik ervaar NIET is wat een van mijn kinderen ervaart. Een kinderfeestje met 6 kinderen is voor mij veel en veel te druk, ik word er gek van, maar mijn kind genoot en trok het prima. Soms moet je jezelf even wegcijferen en over je eigen grenzen heengaan voor je kind. Ik proef bij jou ook heel veel "ik, ik, ik".
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_146631594
Bij uittesten denk ik toch meer aan bewust bezig zijn met het uitlokken van een reactie, kijken wat hij aankan.
Nee, daar ben ik niet mee bezig, in ieder geval niet bewust. Ik probeer hem voorlopig zo rustig en prikkelvrij te houden, zodat we beide relaxed zijn. En dat houd écht niet in dat we samen in een bubble zitten, maar wél dat ik rekening houd met drukte en onvoorspelbaarheid. Oh en nieuwe situaties.

We hebben gewoon een kutperiode gehad, met een kutsprongetje er tussendoor, en op dit moment is alles lief leuk en aardig. Dat wil ik gewoon even vasthouden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 november 2014 @ 23:20:57 #264
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146631826
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:16 schreef Poesopstokje het volgende:
Bij uittesten denk ik toch meer aan bewust bezig zijn met het uitlokken van een reactie, kijken wat hij aankan.
Nee, daar ben ik niet mee bezig, in ieder geval niet bewust. Ik probeer hem voorlopig zo rustig en prikkelvrij te houden, zodat we beide relaxed zijn. En dat houd écht niet in dat we samen in een bubble zitten, maar wél dat ik rekening houd met drukte en onvoorspelbaarheid. Oh en nieuwe situaties.

We hebben gewoon een kutperiode gehad, met een kutsprongetje er tussendoor, en op dit moment is alles lief leuk en aardig. Dat wil ik gewoon even vasthouden.
je probeert dus hem zo rustig mogelijk te houden omdat je zelf niet tegen drukte en veranderingen kunt.. dat proef ik nu uit je toon. Het kind is twee, laat hem dingen proberen en leren, en als dat bij jou dan niet kan omdat je er niet tegen kan, laat het hem dan met z'n vader proberen. Jij durft niet uit eten met hem, je ex durft het prima en er was geen vuiltje aan de lucht blijkbaar. De reden dat je ex er over tegen jou liegt, is blijkbaar omdat hij jouw reactie al aan ziet komen terwijl hij gewoon wil genieten van en met z'n kind, daarbij heus wel rekening houdend met.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_146631840
@Troel; Billy gaat 1x per week naar de kinderdagopvang. Daar zien we ook heel veel positieve veranderingen in terug :Y
Het is echt niet dat ik de ontwikkeling van mijn kind stagneer, maar ik trek wél een lijn in wat wel of niet acceptabel is wat betreft het onnodig in panieksituaties brengen van mijn kind. Ik hoef niet te testen om te kijken wat hij wel of niet aankan, dat zien we vanzelf wel als we zo iets tegen komen.

Vandaar dat die opmerking van m'n ex zo stuitend was, waarom zou je zoiets moeten testen? Waarom wil je het risico nemen dat je kind in paniek raakt? Het gaat allemaal toch prima zoals het gaat? Hij ontwikkeld heus wel.
En vergeet het voorbeeld van het uiteten gaan even bij deze.
  donderdag 13 november 2014 @ 23:21:26 #266
35189 Troel
scherp en bot
pi_146631851
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:16 schreef Poesopstokje het volgende:
Bij uittesten denk ik toch meer aan bewust bezig zijn met het uitlokken van een reactie, kijken wat hij aankan.
Nee, daar ben ik niet mee bezig, in ieder geval niet bewust. Ik probeer hem voorlopig zo rustig en prikkelvrij te houden, zodat we beide relaxed zijn. En dat houd écht niet in dat we samen in een bubble zitten, maar wél dat ik rekening houd met drukte en onvoorspelbaarheid. Oh en nieuwe situaties.

We hebben gewoon een kutperiode gehad, met een kutsprongetje er tussendoor, en op dit moment is alles lief leuk en aardig. Dat wil ik gewoon even vasthouden.
En dit is dus precies wat ik bedoel. Als je hem zo opvoedt, krijgt hij het later echt nog gigantisch moeilijk. Je zegt dat je rekening houdt met, maar in alles wat je vertelt komt het over als "alles wordt aangepast aan Billy". Leer nou eens SAMEN dat de wereld is zoals hij is en dat met niet alles (lees met niets) rekening te houden is. Het houdt potverdorie echt gewoon een keer op met zorgen dat je op vroeg op een verjaardag bent zodat het rustiger is, maar heel veel meer dingen kun je later ook niet meer voor hem regelen. Of wil je echt dat ie nooit in een bus zal kunnen omdat er meer dan 2 passagiers zijn, want dan wordt het te druk? Ow en stel je voor dat er iemand op het knopje drukt.
EN ja, dan ben ik wellicht even heel hard, maar denk er eens over na. Het is niet de eerste keer dat het tegen je gezegd wordt, het is de zoveelste keer. Wellicht zou er een kern van waarheid in kunnen zitten.

Tuurlijk wil je je kind zoveel mogelijk beschermen tegen dingen waar ze moeite mee hebben, dat is heel logisch, maar bedenk wel dat als jij constant die bescherming biedt, het kind die bescherming ook de rest van zijn leven nodig zal hebben. Arme Kees.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_146631932
@Troel; Give me a break zeg :{
  donderdag 13 november 2014 @ 23:24:04 #268
35189 Troel
scherp en bot
pi_146631969
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:21 schreef Poesopstokje het volgende:
@Troel; Billy gaat 1x per week naar de kinderdagopvang. Daar zien we ook heel veel positieve veranderingen in terug :Y
Het is echt niet dat ik de ontwikkeling van mijn kind stagneer, maar ik trek wél een lijn in wat wel of niet acceptabel is wat betreft het onnodig in panieksituaties brengen van mijn kind. Ik hoef niet te testen om te kijken wat hij wel of niet aankan, dat zien we vanzelf wel als we zo iets tegen komen.

Vandaar dat die opmerking van m'n ex zo stuitend was, waarom zou je zoiets moeten testen? Waarom wil je het risico nemen dat je kind in paniek raakt? Het gaat allemaal toch prima zoals het gaat? Hij ontwikkeld heus wel.
En vergeet het voorbeeld van het uiteten gaan even bij deze.
Je weet pas of iets een panieksituatie is als het kind daadwerkelijk in paniek is. Als je het ontloopt, zul je er nooit achter komen dat het kind het prima aankan en stagneer je hem wel degelijk in zijn ontwikkeling. Pas als je een kind daadwerkelijk in een situatie zet, kun je aangeven dat het niet goed gaat en het niet werkt. En ja, dat is echt ontzettend hard. Heel, heel, heel hard. Maar gelukkig leert een kind daarvan en heeft het er de rest van zijn leven profijt van. Of het kind nu 1 is, 2 is of 12 jaar is.

En dit is het laatste wat ik erover zeg, want je wilt het ook gewoon niet zien.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_146631974
We hebben het over een kind van TWEE, geen TWAALF.
pi_146632020
En ik kan wel degelijk voorbeelden geven van uitgelokte panieksituaties, maar dat mag dan weer niet, want dat is dan weer ex-bashen. :{
  donderdag 13 november 2014 @ 23:28:48 #271
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146632155
Ja en een kind van twee gaat soms mee uit eten en soms doet het andere dingen.
Ik denk niet dat troel hier een apart beeld heeft. En ik denk dat troel juist heel erg goed weet hoe je moet omgaan met een ex en dit soort situaties.

Het is toch voor iedereen een leerzaam proces als je dingen test.
Ik heb nu nog met al mijn kinderen dat ik soms verbaasd ben over hun kunnen.
En soms schat ik ze verkeerd in. Een kind leer je ook niet zo 1,2,3 kennen.

Jij noemt het uitgelokte panieksituaties maar als het niet mis was gegaan dan was het dus een leuk uitje of een fijne dag. Als iets wel goed gaat dan heeft hij zo erg veel meer moois in zijn leven.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 13 november 2014 @ 23:29:26 #272
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146632174
Hij moet nog twee worden? Ik vind het sowieso heel vroeg om alles aan een labeltje op te hangen. Mijn bijna vier jarige is het na een tijdje aan tafel ook zat en die moet je of bezig houden of op verkenning laten gaan in een restaurant. Dus een dreumes zal zeker ook niet al die tijd rustig zitten. Is echter doodnormaal gedrag en geen reden om het dan maar te vermijden.

Waarom lukt het bij je ex prima zonder die extreme hang aan routine waar niks vanaf mag wijken en bij jou niet?

Wat betreft die weekenden met feest. Ze lopen er zelf snel genoeg tegenaan als het niet gaat. Dat er over opvreten heeft niet zoveel zin. Beetje vertrouwen hebben dat ze gewoon naar je kind kijken en hem volgen in zijn behoeftes.

Ik vind je vrij star in die routine en niet afwijken zitten. Ik vind papa die wat meer meebuigt en kijkt wat je kind kan hebben niet heel gek.
Nogmaals hij is nog zo klein. Ik zou er erg voor waken om alles op autisme te gooien maar ook realistisch zijn over wat normaal dreumes gedrag is en vooral dingen niet meteen opgeven omdat het vandaag drama was. Met het groter groeien wordt zoiets als uiteten gaan voor elk kind steeds iets makkelijker en is langer vol te houden.

Geef hem de ruimte om een echte dreumes te zijn en te ontwikkelen tot een peuter inclusief alle drama's die in de ogen van een peuter mega groot zijn ipv steeds alles in te willen dammen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_146632355
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:28 schreef Moppert het volgende:

Jij noemt het uitgelokte panieksituaties maar als het niet mis was gegaan dan was het dus een leuk uitje of een fijne dag. Als iets wel goed gaat dan heeft hij zo erg veel meer moois in zijn leven.
Voorbeeldje;
Billy wil niet door andere mensen aangeraakt of opgepakt worden, dit moet uit hemzelf komen. Wat doet vader? Even kijken of dit al veranderd is, en zet hem bij persoon X op schoot. Janken, gillen, brullen. Persoon X houdt Billy stevig vast, want er moet een foto gemaakt worden. Compleet over de zeik en in paniek. Niet meer te troosten.

Zulke dingen dus. Uitesten.
pi_146632629
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:29 schreef laziness het volgende:

Ex zégt dat het prima ging, maar tussen neus en lippen door kwam er toch uit dat hij meerdere keren met hem naar buiten is geweest om bij te komen. Ik weet het verder ook niet, hij verteld verder ook niet hoe het is gegaan. Deed hij dat maar, ervaringen uitwisselen zou mij ook vertrouwen geven om Billy mee te nemen mocht het voorkomen dat wij eens uiteten zouden gaan.

Verder is het een doodnormale dreumes, peuter-to-be hoor. Hij heeft gewoon z'n behoeftes en nukken, en dat is écht ASS gerelateerd, hoe je het ook wend of keert. Ik heb mezelf al zo ontzettend vaak moeten verdedigen hier in dit topic, ik doe dat niet meer. Ik weet hoe mijn kind is, we hebben professionele hulp (speciaal infant team).

En héél vreemd dat ik z'n gedrag wijdt aan ASS hier in het ASS topic :? Anders was ik wel naar het dreumestopic gegaan.

Verder niet persoonlijk naar jou gericht, maar ik ben dat algehele gebash wel zat nu. Wát ik ook zeg, ik mag het nooit niet aan autisme relateren. Mijn kind hoort een normale dreumes te zijn.
  donderdag 13 november 2014 @ 23:50:31 #275
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146633041
Ja maar je kind is niet alleen ASS en ook een gewone dreumes heeft dit soort nukken.
Met mijn kinderen moet je soms ook even naar buiten om bij te luchten en zijn er ook dat soort nukken.
Je mag van mij alles aan autisme relateren maar dat is zo oneerlijk naar Billy toe.

Ook mijn midi kon niet om gaan met veel dingen je schrijft.
En mijn mini gaat ook huilen bij 99 van de 100 mensen en toch geef ik hem soms af.
En gaat dan niet dan pak ik hem weer bij mij. Soms is het te druk met alleen ons gezin en laatst zat hij op een verjaardag in het midden van alllemaal onbekende mensen zich enorm te vermaken.

Hoe kan je als je niets test er achter komen wat wel en niet kan en wat wel en net ASS is.
Sommige dingen groeien baby's, dreumesjes of peuters nou eenmaal overheen.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')