abonnement Unibet Coolblue
pi_144372635
Elke dinsdagavond 21:30 uur - RTL4.

De kredietcrisis raakt meer en meer mensen en een groeiend aantal gezinnen glijdt maandelijks verder in het rood. Een Dubbeltje Op Zijn Kant schiet te hulp. Niet door een zak geld op tafel te leggen, maar door gezamenlijk onder de loep te nemen hoe het zo ver heeft kunnen komen, wat de boosdoeners elke maand zijn en welke weg er bewandeld moet worden om weer uit het dal te komen.




Vorige topics:
TV / Een dubbeltje op zijn kant #4 Waar John geen tegenspraak duldt!
TV / Een dubbeltje op zijn kant #3. Met John is alles mogelijk!

__________________________________________________

LET OP
Het jagen op privégegevens is tegen de policy!


Hier verder! :)
Game over.
pi_144372728
Nieuw deel!
pi_144372789
Zij neemt met wie dan ook genoegen en zal vast ook niet de ruggengraat hebben om m eruit te gooien.
Hun volwassen leven is een aaneenstapeling van 'had ik niet moeten doen'.
  dinsdag 9 september 2014 @ 22:41:54 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144372869
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:35 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Lijkt mij eigenlijk super makkelijk, maarja. Ik denk dat ze denkt dat ze niet beter kan krijgen, want er zit niks in. Maar in haar ook niet echt/
Nou, die vrouw is toch nog wel van een groter kaliber dan die man. Die vrouw is eigenlijk helemaal niet zo raar of extreem dom/passief/onverantwoord.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_144372879
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zij neemt met wie dan ook genoegen en zal vast ook niet de ruggengraat hebben om m eruit te gooien.
Hun volwassen leven is een aaneenstapeling van 'had ik niet moeten doen'.
Zo is t.
pi_144372889
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zij neemt met wie dan ook genoegen en zal vast ook niet de ruggengraat hebben om m eruit te gooien.
Hun volwassen leven is een aaneenstapeling van 'had ik niet moeten doen'.
Vent eruit zou een hoop oplossen.
Game over.
pi_144372958
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, die vrouw is toch nog wel van een groter kaliber dan die man. Die vrouw is eigenlijk helemaal niet zo raar of extreem dom/passief/onverantwoord.
Er klopt net zo goed iets niet aan haar. Een verstandig mens zat al niet in zo'n situatie en ging geen relatie aan (überhaupt aan een kind beginnen) met zo'n figuur.
  dinsdag 9 september 2014 @ 22:44:01 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_144373018
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:43 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Er klopt net zo goed iets niet aan haar. Een verstandig mens zat al niet in zo'n situatie en ging geen relatie aan (überhaupt aan een kind beginnen) met zo'n figuur.
Mwah. Deels heb je wel gelijk. Maar deze vrouw zou met een enigzins normale man best in staat zijn om een normaal huishouden te draaien. Deze man echter kan dit met niemand.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_144373043
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:43 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Er klopt net zo goed iets niet aan haar. Een verstandig mens zat al niet in zo'n situatie en ging geen relatie aan (überhaupt aan een kind beginnen) met zo'n figuur.
Ze had het verstandelijk vermogen van een stoeptegel. Met alle respect.
Game over.
pi_144373178
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:44 schreef Ayumu_Yamazaki_Chie_Mari het volgende:

[..]

Ze had het verstandelijk vermogen van een stoeptegel. Met alle respect.
Ja weetniet, vond haar niet achterlijk overkomen. Wel een vrouw die veel pikt van een kerel vanwege laag zelfbeeld, denk ik altijd bij dit soort vrouwen. Jammer maar helaas.
pi_144373299
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:43 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Er klopt net zo goed iets niet aan haar. Een verstandig mens zat al niet in zo'n situatie en ging geen relatie aan (überhaupt aan een kind beginnen) met zo'n figuur.
Zo te zien is dat kind ook een jaar of 5 oud, zij was toen dus 19 jaar. Het kan dus een ongelukje geweest zijn, en dat ze samen er dan toch maar voor gegaan zijn vanwege dat kind. Maar als zij verstandig is zet zij die gozer per direct het huis uit.
pi_144373473
Zij lijkt me wel een type met een pest verleden en een heel laag zelf beeld, ik kan me anders niet voorstellen hoe je met zo'n figuur een relatie aan gaat en ook nog gaat trouwen en een kind krijgt.

Maar goed, ze is 24 dus een scheiding zou haar nog enigszins kunnen redden misschien, al zal ze dan wel ergens woonruimte moeten vinden. Misschien een paar jaar weer terug naar haar ouders, als dat mogelijk is. Anders blijft het een uitzichtloze situatie.
٩๏̯͡๏)۶
pi_144373474
Op een inkomen in dat huis blijven wonen zal ook lastig worden. Speelt vast ook mee in haar overwegingen. Zij wordt liever geleefd.
pi_144373655
Niet meegekregen, maar was dat huis koop of vrije sector huur?

Ik dat laatste geval is er weinig aan de hand als ze bij 'm weg gaat (oke, ze moet ff wat anders vinden)
  dinsdag 9 september 2014 @ 22:56:06 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144373852
Die gast is zo'n type dat zonder die vriendin waarschijnlijk al snel een draaideurcrimineel zou worden.
  dinsdag 9 september 2014 @ 22:57:20 #16
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_144373933
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:46 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Ja weetniet, vond haar niet achterlijk overkomen. Wel een vrouw die veel pikt van een kerel vanwege laag zelfbeeld, denk ik altijd bij dit soort vrouwen. Jammer maar helaas.
Ze was het wel. En hij ook.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_144373988
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:53 schreef quinoahipster het volgende:
Niet meegekregen, maar was dat huis koop of vrije sector huur?

Ik dat laatste geval is er weinig aan de hand als ze bij 'm weg gaat (oke, ze moet ff wat anders vinden)
Huur. Maar dan beland ze dus waarschijnlijk in een klein flatje met die koter en dat wil ze waarschijnlijk niet.
  dinsdag 9 september 2014 @ 23:00:29 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144374112
Die vrouw was inderdaad niet bepaald de snuggerste. Al had ze in ieder geval een bepaald zelfcorrigerend en lerend vermogen.
pi_144374145
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:58 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Huur. Maar dan beland ze dus waarschijnlijk in een klein flatje met die koter en dat wil ze waarschijnlijk niet.
Hoop toch dat ze die uitzending terugkijkt en/of de twitters en/of dit topique checkt en haar conclusies trekt :')
pi_144374324
http://www.debonthvanhult(...)en-heel-even-filmset
Het was een speciaal project voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt, dus ze zullen wel meer kneuzen gehad hebben die niet op kwamen dagen
pi_144374439
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:56 schreef Hexagon het volgende:
Die gast is zo'n type dat zonder die vriendin waarschijnlijk al snel een draaideurcrimineel zou worden.
Huh? Je bedoelt dus dat hij moet gaan lopen? En dingen voor geld/levensonderhoud moet doen??

Nee joh! te veel moeite voor hem!
dat is het !
pi_144374557
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:07 schreef jeffrey83 het volgende:

[..]

Huh? Je bedoelt dus dat hij moet gaan lopen? En dingen voor geld/levensonderhoud moet doen??

Nee joh! te veel moeite voor hem!
De tas van een bejaarde is niet zo inspannend volgens mij, kan je toch weer sigaretten van kopen :X
pi_144374662
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:04 schreef computergirl het volgende:
http://www.debonthvanhult(...)en-heel-even-filmset
Het was een speciaal project voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt, dus ze zullen wel meer kneuzen gehad hebben die niet op kwamen dagen
Oké dat verklaart dat ze Maurice toch nog een kans gaven, terwijl hij in eerste instantie niet kwam opdagen. Geen enkele normale werkgever had dit normaal gesproken gepikt.
٩๏̯͡๏)۶
pi_144374673
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:04 schreef computergirl het volgende:
http://www.debonthvanhult(...)en-heel-even-filmset
Het was een speciaal project voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt, dus ze zullen wel meer kneuzen gehad hebben die niet op kwamen dagen
Jammer dat ze niet vermelden dat maurice hanegraaf (Facebook makkelijk te vinden) zelfs te kansloos is voor dit project. Zodat iedere werkgever hem makkelijk kan Googlen
dat is het !
pi_144374723
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:09 schreef computergirl het volgende:

[..]

De tas van een bejaarde is niet zo inspannend volgens mij, kan je toch weer sigaretten van kopen :X
En dan rennen? Of pakt hij alleen die met een rollator?
dat is het !
pi_144374821
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:12 schreef jeffrey83 het volgende:

[..]

En dan rennen? Of pakt hij alleen die met een rollator?
Hij heeft toch een brommer? Alles wat je met een scooter kan...
pi_144374846
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:56 schreef Hexagon het volgende:
Die gast is zo'n type dat zonder die vriendin waarschijnlijk al snel een draaideurcrimineel zou worden.
Bijstandstrekker/bankhanger/blowkikker/kruimeldief, zo'n type idd.

quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:11 schreef jeffrey83 het volgende:
[naam] (Facebook makkelijk te vinden)
Mja, tragisch ook wel. Niet dat je aantal facebookvrienden ( :') ) alles zegt, maar als je anno 2014 als 28-jarige 4 facebookvrienden hebt kun je toch wel concluderen dat hij ook nog eens geen énkel sociaal netwerk heeft. :{
pi_144374853
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:14 schreef computergirl het volgende:

[..]

Hij heeft toch een brommer? Alles wat je met een scooter kan...
Ja, stom van me...
dat is het !
pi_144375041
Van haar facebook, inderdaad niet snugger.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144375224
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:18 schreef Yaaar het volgende:
Van haar facebook, inderdaad niet snugger.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan ook nog chagrijnig fout schreiven.........
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_144375411
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:18 schreef Yaaar het volgende:
Van haar facebook, inderdaad niet snugger.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Typisch een uitgesproken fok!ster!
pi_144375874
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:15 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Mja, tragisch ook wel. Niet dat je aantal facebookvrienden ( :') ) alles zegt, maar als je anno 2014 als 28-jarige 4 facebookvrienden hebt kun je toch wel concluderen dat hij ook nog eens geen énkel sociaal netwerk heeft. :{

Nou Facebook zegt absoluut niks over je sociale leven natuurlijk, ik ken een redelijk aantal mensen met een uitgebreid sociaal leven die niet eens een facebook account hebben.
٩๏̯͡๏)۶
pi_144375921
Ze leest dit ook he ;) deze link van fok staat ook op haar Facebook.
pi_144375947
Geen fb account hebben is imo want anders dan wel eentje met 4 vrienden.
pi_144376017
Wat een droevigheid. Het programma is al treurnis ten top, maar deze twee, man man man.
Die meid kan nog best wat van haar leven maken, moet ze nu weg bij die vent. 3 jaar schuldsanering dan kan ze gaan bouwen. Die jongens...... laat ik maar niets zeggen
pi_144376022
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:47 schreef 0108daniel het volgende:
Ze leest dit ook he ;) deze link van fok staat ook op haar Facebook.
Misschien volgt ze de gegeven adviezen op :Y)
  dinsdag 9 september 2014 @ 23:51:45 #37
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_144376072
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:47 schreef 0108daniel het volgende:
Ze leest dit ook he ;) deze link van fok staat ook op haar Facebook.
Boeiend. Ze mag best weten dat ze de slimste niet is en d'r vent qua inhoud ook nooit een space shuttle zal besturen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_144376109
Hier over sloopdecrisis de ordinaire reclame zwendel http://www.vastelastenbond.nl/sloop-de-crisis
٩๏̯͡๏)۶
pi_144376127
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:50 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Misschien volgt ze de gegeven adviezen op :Y)
Shit.. Moet ik mijn Facebook openbaar maken om dat te lezen...
dat is het !
pi_144376907
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:50 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
3 jaar schuldsanering dan kan ze gaan bouwen.
"Bouwen"? :?
pi_144376981
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:48 schreef quinoahipster het volgende:
Geen fb account hebben is imo want anders dan wel eentje met 4 vrienden.
Vond net z'n actieve account met meer vrienden, hij heeft zich blijkbaar vaker aangemeld :p
٩๏̯͡๏)۶
pi_144377245
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 00:24 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Vond net z'n actieve account met meer vrienden, hij heeft zich blijkbaar vaker aangemeld :p
Ah ok.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 00:21 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

"Bouwen"? :?
John Williams-jargon :D :')
pi_144377688
Katten de deur uit, man de deur uit, kind de deur uit en zich laten steriliseren en kijk: zij is binnen no time uit de schulden.
Die vent laten opnemen in een verslavingskliniek. :W
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 10 september 2014 @ 01:03:29 #44
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_144377748
Jaa nee beter ff wachten op leuker werk :{w Met je nicotinekauwgom :r

Wat een gast _O-
pi_144377967
quote:
14s.gif Op woensdag 10 september 2014 00:58 schreef golfer het volgende:
Katten de deur uit, man de deur uit, kind de deur uit en zich laten steriliseren en kijk: zij is binnen no time uit de schulden.
Die vent laten opnemen in een verslavingskliniek. :W
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_144379292
Wat een figuur die gozer. :')
pi_144379960
Ik snap echt niet waarom die meid bij die gozer blijft. Ik bedoel, hoe zielig en meelijwekkend hij ergens ook is, er zijn toch grenzen aan wat je allemaal van iemand pikt???
pi_144380070
Eigenlijk voor het eerst dat ik speechless ben van een aflevering. Die man maakt mij gewoon agressief, wat een pauper, wat een asociale achterlijke domme boer.
En zij is niet veel beter. Ziet er erg zielig uit, doet ook zielig, heeft zielige houding maar ondertussen een grote egoïst: IK wil katten (dat ze geen geld hebben om ze naar een dierenarts te brengen als ze iets mankeren is echt niet in het belang van die katten zelf), IK wil een kind (zag hem er nl niet naar omkijken, is kind nu echt gebaat bij opgroeien hier? Kijk eerst eens naar wat je te bieden hebt), IK wil wel graag een bloemencursus (nee trut, je moet gewoon geld verdienen, niet lekker creatief bezig zijn met een hobby, ga schoonmaken in de avonduren, red je prima met een zittende baan)

Echt te walgelijk voor woorden dit soort mensen. Bestaan hier geen kampen voor, waar ze de maatschappij minder geld kosten?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144380087
En wat zouden deze mensen nu denken gisteravond en vandaag?Oh kijk schat, lachen he, jeetje wat was dit grappig, maarja, die eikels van tv hebben wel mooi jouw prachtige tandjes betaald, melig toch?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144380113
Nou... met die meid is niks mis hoor. Jonge mensen maken nu eenmaal fouten, en dat moet ook gewoon kunnen. Dat jij het wellicht zelf veel beter en slimmer en verantwoordelijker hebt gedaan, doet daar niks aan af.

Maar die gozer... gaat echt alle grenzen over.
pi_144380189
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 08:36 schreef hpeopjes het volgende:
Dat jij het wellicht zelf veel beter en slimmer en verantwoordelijker hebt gedaan, doet daar niks aan af.

Waarom die opmerking er nu weer bij moet...
Er is niets arrogant of betweterig aan mijn mening en het staat volledig los van wat voor keuzes ik gemaakt heb in mijn leven als je iemand egoïstisch noemt omdat ze zelf katten en kind wil ipv eerst te denken aan wat ze die katten en kind te bieden heeft.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144380190
Man man man, wat een figuur :') Die meid is ook niet het scherpste mes in de keukenla, maar heeft volgens mij nog wel genoeg capaciteiten om ten minste voor zichzelf te zorgen. Ik heb niet de hele aflevering gezien, maar waar kwamen die schulden eigenlijk vandaan? Zo te zien is dat geld niet gaan zitten in meubels, aankleding of een dure auto, en die boetes waren totaal "maar" iets van 4 ruggen :?
pi_144380285
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 08:46 schreef WRH het volgende:
Er is niets arrogant of betweterig aan mijn mening
Ja, dat snap ik, dat jij dat vindt, van je eigen mening. :')

Ik vind je mening wel arrogant. :)
pi_144380286
Die jongen had toch al 20.000 schuld of zo toen ze gingen trouwen? En ja, dan zijn het ook ineens haar schulden.
pi_144380305
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 08:46 schreef DonJames het volgende:
Man man man, wat een figuur :') Die meid is ook niet het scherpste mes in de keukenla, maar heeft volgens mij nog wel genoeg capaciteiten om ten minste voor zichzelf te zorgen. Ik heb niet de hele aflevering gezien, maar waar kwamen die schulden eigenlijk vandaan? Zo te zien is dat geld niet gaan zitten in meubels, aankleding of een dure auto, en die boetes waren totaal "maar" iets van 4 ruggen :?
Die schulden komen volgens mij allemaal bij hem vandaan en stammen grotendeels al van voordat ze trouwden. Zoiets wordt helemaal in het begin gezegd.

Maar omdat zij met hem getrouwd is, is zij nu ook de sjaak.
pi_144380355
quote:
10s.gif Op woensdag 10 september 2014 08:54 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik, dat jij dat vindt, van je eigen mening. :')

Ik vind je mening wel arrogant. :)
Mijn mening is arrogant omdat ik vind dat iemand eerst moet kijken naar wat je een dier of een kind te bieden hebt ipv eerst te kijken naar wat iemand zelf wil (hebben)?
Apart...
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144380397
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 08:59 schreef WRH het volgende:

[..]

Mijn mening is arrogant omdat ik vind dat iemand eerst moet kijken naar wat je een dier of een kind te bieden hebt ipv eerst te kijken naar wat iemand zelf wil (hebben)?
Apart...
Als iedereen zo zou denken als jij, zouden er nauwelijks nog kinderen geboren worden in Nederland. Of dan zou vrijwel iedereen pas kinderen nemen als ze 45+ zijn (met alle ernstige negatieve gevolgen van dien).

Gelukkig denkt niet iedereen zo en leven de meeste mensen, vooral jongeren, wat meer bij de dag. :)
pi_144380492
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 09:03 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Als iedereen zo zou denken als jij, zouden er nauwelijks nog kinderen geboren worden in Nederland. Of dan zou vrijwel iedereen pas kinderen nemen als ze 45+ zijn (met alle ernstige negatieve gevolgen van dien).

Gelukkig denkt niet iedereen zo en leven de meeste mensen, vooral jongeren, wat meer bij de dag. :)
Right.... Je legt echt verbanden waar ik waarschijnlijk te dom voor ben -O-
Anyone?
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144380556
Ik heb het te doen met hun kind, ze hadden nog 3 euro om te eten :')
Die meid moet haar verlies nemen en weer tijdelijk bij haar ouders ofzo gaan wonen.
Een toekomst heeft ze met die gozer sowieso niet.

En wat een ranzige sokken had hij aan zeg :7
  woensdag 10 september 2014 @ 09:24:04 #60
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_144380657
Welk verlies moet ze nemen? Als ze bij hem weg gaat blijft ze aansprakelijk voor de schulden. Ook als ze afspreken dat ze die 50/50 verdelen. Wanneer hij niet betaald (en dat gaat dan weer gebeuren) komen ze vanzelf weer bij haar.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 09:24:11 #61
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144380660
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 08:46 schreef DonJames het volgende:
Man man man, wat een figuur :') Die meid is ook niet het scherpste mes in de keukenla, maar heeft volgens mij nog wel genoeg capaciteiten om ten minste voor zichzelf te zorgen. Ik heb niet de hele aflevering gezien, maar waar kwamen die schulden eigenlijk vandaan? Zo te zien is dat geld niet gaan zitten in meubels, aankleding of een dure auto, en die boetes waren totaal "maar" iets van 4 ruggen :?
hij kwam al met 20.000 schuld aanzetten. zij is zo dom geweest om met hem in gemeenschap van goederen te trouwen, dus zij kreeg dat meteen als bruidschat mee :{
hij is gewoon doorgegaan met spullen kopen en rekeningen laten liggen. zij heeft een 40 urige werkweek, hij werkt 2, hooguit 3 dagen in de week.
de schuld ligt naar mijn mening deze keer echt grotendeels bij die vent.
pi_144381384
quote:
10s.gif Op woensdag 10 september 2014 09:24 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Welk verlies moet ze nemen? Als ze bij hem weg gaat blijft ze aansprakelijk voor de schulden. Ook als ze afspreken dat ze die 50/50 verdelen. Wanneer hij niet betaald (en dat gaat dan weer gebeuren) komen ze vanzelf weer bij haar.
Als ze bij hem blijft heeft ze over een jaar of 5 veel hogere schulden.
  Milf woensdag 10 september 2014 @ 10:12:31 #63
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_144381468
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 08:31 schreef WRH het volgende:
Eigenlijk voor het eerst dat ik speechless ben van een aflevering. Die man maakt mij gewoon agressief, wat een pauper, wat een asociale achterlijke domme boer.
En zij is niet veel beter. Ziet er erg zielig uit, doet ook zielig, heeft zielige houding maar ondertussen een grote egoïst: IK wil katten (dat ze geen geld hebben om ze naar een dierenarts te brengen als ze iets mankeren is echt niet in het belang van die katten zelf), IK wil een kind (zag hem er nl niet naar omkijken, is kind nu echt gebaat bij opgroeien hier? Kijk eerst eens naar wat je te bieden hebt), IK wil wel graag een bloemencursus (nee trut, je moet gewoon geld verdienen, niet lekker creatief bezig zijn met een hobby, ga schoonmaken in de avonduren, red je prima met een zittende baan)

Echt te walgelijk voor woorden dit soort mensen. Bestaan hier geen kampen voor, waar ze de maatschappij minder geld kosten?
Wait, whut?

Zij moet in de avonduren nog even gaan schoonmaken? Terwijl ze al vijf dagen in de week werkt? Wanneer krijgt hun dochter mamma te zien dan? Dan kun je wel zeggen dat ze dat van te voren hadden moeten bedenken, maar daar kan dat kind niets aan doen.
Nee HIJ moet van zijn luie reet afkomen maar daar heeft hij geen zin in. Dan moet hij immers elke dag chagrijnig naar zijn werk :').

Wat ZIJ moet doen is hem het huis uittrappen en wat meer zelfvertrouwen kweken.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_144381606
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:12 schreef nikky het volgende:

[..]

Wait, whut?

Zij moet in de avonduren nog even gaan schoonmaken? Terwijl ze al vijf dagen in de week werkt? Wanneer krijgt hun dochter mamma te zien dan? Dan kun je wel zeggen dat ze dat van te voren hadden moeten bedenken, maar daar kan dat kind niets aan doen.

wie zorgde er nu voor het kind eigenlijk, als zij idd 5 dagen per week werkt en hij in zijn bed lag?
pi_144381706
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 09:24 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

hij kwam al met 20.000 schuld aanzetten. zij is zo dom geweest om met hem in gemeenschap van goederen te trouwen, dus zij kreeg dat meteen als bruidschat mee :{
hij is gewoon doorgegaan met spullen kopen en rekeningen laten liggen. zij heeft een 40 urige werkweek, hij werkt 2, hooguit 3 dagen in de week.
de schuld ligt naar mijn mening deze keer echt grotendeels bij die vent.
normaal gesproken is het bij dubbeltje op zijn kant zo dat de vent vaak onterecht alle blame toegeschoven krijgt. Nu was het overigens volledig terecht, dit wordt er eentje voor de bijstand, keertje schuldsanering, stadsbankje etc.
pi_144381748
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:20 schreef computergirl het volgende:

[..]

wie zorgde er nu voor het kind eigenlijk, als zij idd 5 dagen per week werkt en hij in zijn bed lag?
Overduidelijk niet deze mensen zelf, zoveel bleek wel redelijk uit de beelden.
En bijwerken? Waarom niet? Waarom is het zo raar dat als ze beiden in de schulden zit, gewoon samen, je dus beiden doet wat je kan (tijdelijk, laten we dat niet vergeten) om er uit te komen?
Je doet gewoon wat je kan, klaar. Ik kan mij niet voorstellen dat het kind er meer onder lijdt dan het nu in de huidige situatie doet.
Zij kiest er zelf voor om bv ook de 4 katten te houden om maar wat te noemen. Zo raar is het niet om dan gewoon alle zeilen een tijdje bij te zetten tot je er uit bent. Gewoon, beiden.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 10 september 2014 @ 10:32:13 #67
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_144381862
quote:
10s.gif Op woensdag 10 september 2014 08:54 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik, dat jij dat vindt, van je eigen mening. :')

Ik vind je mening wel arrogant. :)
Ik vind jouw mening veel te soft.

En nu?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 10 september 2014 @ 10:33:02 #68
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_144381879
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:53 schreef Ronaldsen het volgende:

Hier over sloopdecrisis de ordinaire reclame zwendel http://www.vastelastenbond.nl/sloop-de-crisis
Daar erger ik me ook mateloos aan ja, die fucking sluipreclame. John en die kuthoer worden steeds grotere engnekken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_144381883
Godsamme wat een slappe zak.
Las dat als ze uit elkaar gaan en hij niet betaald dat weer bij haar komt. Das niet zo mijn partner had nog wat open staan met zijn ex beiden getekend.
Gebeld wat er zou gebeuren als zij niet betaalde. Die man zei al gaat ze naar Australië met sofinummer is ze overal te vinden. Met andere woorden ze komt er niet onderuit. Zou ook mooie boel zijn betaald een van beiden. Expres niet draait de ander ook daar voor op.
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
pi_144382124
quote:
7s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik vind jouw mening veel te soft.

En nu?
Nu niks. Ik maak me niet zo druk om de mening van een ander. ;)
  Redactie Frontpage woensdag 10 september 2014 @ 10:50:03 #71
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_144382291
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:33 schreef kaya39 het volgende:
Godsamme wat een slappe zak.
Las dat als ze uit elkaar gaan en hij niet betaald dat weer bij haar komt. Das niet zo mijn partner had nog wat open staan met zijn ex beiden getekend.
Gebeld wat er zou gebeuren als zij niet betaalde. Die man zei al gaat ze naar Australië met sofinummer is ze overal te vinden. Met andere woorden ze komt er niet onderuit. Zou ook mooie boel zijn betaald een van beiden. Expres niet draait de ander ook daar voor op.
Er niet onderuitkomen en betalen zijn 2 verschillende dingen
pi_144382490
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:50 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Er niet onderuitkomen en betalen zijn 2 verschillende dingen
Ja maar dat betekent niet dat als bv 2000 euro is ieder 1000.
Dat als truus niet betaald en kees wel. Dat kees voor die andere 1000 opdraaid.
Zou mooie boel worden.
En zo ja dan heeft ze wel betaald:-)
Maar zou ik krom vinden als de ander daar ook voor opdraait.
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
pi_144382530
Ik erger me ook dood aan sloop de crisis...
100x in het programma hebben ze het erover en daarna gaan ze ook dat boek nog eens uitgebreid in beeld aan die man en vrouw geven.
Zegt die vrouw die over 'geldzaken' gaat: jullie hebben zich ook aangemeld voor sloop de crisis.
Nou.... HUN hebben dat niet gedaan, gewoon zo'n mannetje die bij het programma hoort heeft dat geregeld.
Tijdens dat ze dat zegt zag je haar ook ja knikken.
Dit is erin geplakt, want zij knikte niet op dat moment dat zij dat zei.
  Redactie Frontpage woensdag 10 september 2014 @ 11:01:10 #74
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_144382597
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:57 schreef kaya39 het volgende:

[..]

Ja maar dat betekent niet dat als bv 2000 euro is ieder 1000.
Dat als truus niet betaald en kees wel. Dat kees voor die andere 1000 opdraaid.
Zou mooie boel worden.
En zo ja dan heeft ze wel betaald:-)
Maar zou ik krom vinden als de ander daar ook voor opdraait.
Ja oke, als A verdwijnt naar het buitenland moet B alsnog betalen
  woensdag 10 september 2014 @ 11:09:53 #75
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_144382806
Ik ben benieuwd of andere gezinnen die deelnamen aan het programma er iets van hebben geleerd. Aan het eind van het programma krijg je misschien een positief beeld dat ze er weer uit kunnen komen, maar vraag me werkelijk af of een deel weer terug gaat naar hun oude levensgewoonte. Bij dit gezin is het na een week al mislukt :'D.
pi_144382830
Ik vraag me serieus af hoeveel lieden die in het programma geweest zijn, inmiddels al zelfmoord hebben gepleegd.
pi_144382846
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:01 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ja oke, als A verdwijnt naar het buitenland moet B alsnog betalen
Nouja gewoon wegwezen als ik haar was dan maar in de schuldsanering. Ook geen pretje. maar dan kan ze wel naar een paar jaar haar droom verwezelijken in de bloemen. Ook dat had ze opgegeven om te gaan werken voor het gezin.
Als ze blijft glijd ze de afgrond in.
Als ze een moeder hart heeft doet ze het voor haar kind.
Anders zie ik die arme dreumes nog in pleeg gezin etc eindigen. Want op een dag komen ze die toko leeg halen en dan sta je daar op de straat.
In dit geval is het niet als maar waneer.
Belasting deurwaardes zijn niet zo soepel heb ik begrepen.
Heb zelf gelukkig nooit die ellende gehad.
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
pi_144382869
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:09 schreef Easymodo het volgende:
Ik ben benieuwd of andere gezinnen die deelnamen aan het programma er iets van hebben geleerd. Aan het eind van het programma krijg je misschien een positief beeld dat ze er weer uit kunnen komen, maar vraag me werkelijk af of een deel weer terug gaat naar hun oude levensgewoonte. Bij dit gezin is het na een week al mislukt :'D.
Idd die van afl 1 had werk maar dat was ook een dooie dus als die nu geen werk meer heeft.
Klopt het mooie plaatje ook niet meer.
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
  woensdag 10 september 2014 @ 11:14:49 #79
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_144382920
Die man was echt een hoop ellende, was niet veel meer van over. En dan ben ik het godveren over mijn 1000 euro schuld aan DUO ;(
Hoe moet het wel niet voelen als je ¤40.000 schuld hebt?
Dat pakket brieven van die deurwaarders ook _O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_144383094
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:14 schreef Harvest89 het volgende:
Die man was echt een hoop ellende, was niet veel meer van over. En dan ben ik het godveren over mijn 1000 euro schuld aan DUO ;(
Hoe moet het wel niet voelen als je ¤40.000 schuld hebt?
Dat pakket brieven van die deurwaarders ook _O-
Mensen zeggen wel eens. Waarom geen mensen die buiten hun schuld in de shit zijn gekomen. Bv baan kwijt huis moeten verkopen restschuld. Dat geeft geen hoge kijkcijfers. Dit wel boek en site moeten wel gepromoot worden.
Nou zal mij benieuwen als ze vandaag de straat opgaan. Hahaha.
Hoe vaak zal hij horen dat ie een slappe zak is?
En zij op haar werk?
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
  roze woensdag 10 september 2014 @ 11:23:08 #81
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_144383172
Zo eens deze top show terugkijken
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 10 september 2014 @ 11:24:01 #82
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_144383191
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:20 schreef kaya39 het volgende:

[..]

Mensen zeggen wel eens. Waarom geen mensen die buiten hun schuld in de shit zijn gekomen. Bv baan kwijt huis moeten verkopen restschuld. Dat geeft geen hoge kijkcijfers. Dit wel boek en site moeten wel gepromoot worden.
Nou zal mij benieuwen als ze vandaag de straat opgaan. Hahaha.
Hoe vaak zal hij horen dat ie een slappe zak is?
En zij op haar werk?
Even uitgaande dat deze mensen er alles aan doen om uit de shit te komen, is er bij hun niks te verbeteren of te besparen.
pi_144383276
Iemand had ergens link naar ze actieve facebook gezet.
Gaat voonamelijk over bier zuipen.
Slaapsigaretje roken.
Als iemand wil drinken of blowen moet ie dat zelf weten.
Maar als je jezelf en je gezin ermee de afgrond in sleept is het tyd te stoppen.
En je verantwoordelijkheid te nemen.
Maarja dat moet je ook kunnen.
:o :o :o :o B-)
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
pi_144383404
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:24 schreef Easymodo het volgende:

[..]

Even uitgaande dat deze mensen er alles aan doen om uit de shit te komen, is er bij hun niks te verbeteren of te besparen.
Doet ie niet krijgt gvd fulltime baan in de schoot geworpen. Gaat die eikel niet want hij wil niet elke dag sjaggo naar zijn werk. De eikel!! Als hij was gegaan samen met haar inkomen hadden ze ruim 500 euro over na vaste lasten. Hoe dom ben je dan?
Zeg es eerlijk je hebt niet gezien he
:9
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
  woensdag 10 september 2014 @ 11:33:10 #85
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_144383481
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:27 schreef kaya39 het volgende:
Iemand had ergens link naar ze actieve facebook gezet.
Gaat voonamelijk over bier zuipen.
Slaapsigaretje roken.
Als iemand wil drinken of blowen moet ie dat zelf weten.
Maar als je jezelf en je gezin ermee de afgrond in sleept is het tyd te stoppen.
En je verantwoordelijkheid te nemen.
Maarja dat moet je ook kunnen.
:o :o :o :o B-)
Mja over dat roken, hij rookt shag zo te zien dus stel hij rookt een pakje per week is 7/8 euro per week, vind ik wel meevallen. Is een ander verhaal als hij een pakje Marlboro per dag zou roken. Verder helpt roken tegen stress, wat wel lekker is in hun situatie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 10 september 2014 @ 11:34:10 #86
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_144383510
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:30 schreef kaya39 het volgende:

[..]

Doet ie niet krijgt gvd fulltime baan in de schoot geworpen. Gaat die eikel niet want hij wil niet elke dag sjaggo naar zijn werk. De eikel!! Als hij was gegaan samen met haar inkomen hadden ze ruim 500 euro over na vaste lasten. Hoe dom ben je dan?
Zeg es eerlijk je hebt niet gezien he
:9
Ik bedoelde deze quote :P:
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:20 schreef kaya39 het volgende:

[..]

Mensen zeggen wel eens. Waarom geen mensen die buiten hun schuld in de shit zijn gekomen. Bv baan kwijt huis moeten verkopen restschuld. Dat geeft geen hoge kijkcijfers.
Meer van, dit programma is niet bedoeld voor mensen die buiten hun schuld in de schulden terecht zijn gekomen.
  woensdag 10 september 2014 @ 11:35:39 #87
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_144383551
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:27 schreef kaya39 het volgende:
Iemand had ergens link naar ze actieve facebook gezet.
Gaat voonamelijk over bier zuipen.
Slaapsigaretje roken.
Als iemand wil drinken of blowen moet ie dat zelf weten.
Maar als je jezelf en je gezin ermee de afgrond in sleept is het tyd te stoppen.
En je verantwoordelijkheid te nemen.
Maarja dat moet je ook kunnen.
:o :o :o :o B-)
Ik heb hun facebook gezien, en het zat vol met "Share en maak kans op een dagje dolfinarium" of "maak kans op een tattoo van Ben Saunders". I shit you not.

EDIT: En klachten naar de politiek en de maatschappij.
pi_144383622
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Mja over dat roken, hij rookt shag zo te zien dus stel hij rookt een pakje per week is 7/8 euro per week, vind ik wel meevallen. Is een ander verhaal als hij een pakje Marlboro per dag zou roken. Verder helpt roken tegen stress, wat wel lekker is in hun situatie.
Ja en merk bier en blowen teminste neem aan dat je geen slaapsigaretten bij de apotheek haalt. Maarja zo kun je alles wel goed praten. ;) ;)
Vindt sneu voor dat kind en idd liefde kost niks. Maar mama zei al ze was er de hele dag mee bezig. Stress etc dat merken kids echt wel hoor.
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
pi_144383651
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:35 schreef Easymodo het volgende:

[..]

Ik heb hun facebook gezien, en het zat vol met "Share en maak kans op een dagje dolfinarium" of "maak kans op een tattoo van Ben Saunders". I shit you not.

EDIT: En klachten naar de politiek en de maatschappij.
Dat is die van haar hij heeft er twee :o
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
  woensdag 10 september 2014 @ 11:44:08 #90
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_144383774
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:38 schreef kaya39 het volgende:

[..]

Ja en merk bier en blowen teminste neem aan dat je geen slaapsigaretten bij de apotheek haalt. Maarja zo kun je alles wel goed praten. ;) ;)
Vindt sneu voor dat kind en idd liefde kost niks. Maar mama zei al ze was er de hele dag mee bezig. Stress etc dat merken kids echt wel hoor.
Lol ik wist niet dat je met een slaapsigaret een joint bedoelde :P Dat is idd niet verstandig om te doen. En dat kind is uiteindelijk de dupe van hun problemen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 10 september 2014 @ 11:45:01 #91
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_144383800
Hoe meer ik naar hun facebook kijk, hoe erger het wordt idd :').
pi_144383892
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:45 schreef Easymodo het volgende:
Hoe meer ik naar hun facebook kijk, hoe erger het wordt idd :').
Link?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_144383921
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Lol ik wist niet dat je met een slaapsigaret een joint bedoelde :P Dat is idd niet verstandig om te doen. En dat kind is uiteindelijk de dupe van hun problemen.
Ja wat mot ik er anders van maken. Hij schreef op facebook nog ff slaapsigaretje roken. Als het gewoon sjekkie is zech je neem ik aan nog een peuk. En aan de verlopen hasses te zien en feit dat ie al twee x dronken van de weg is geplukt.
Neem ik aan dat ie blow bedoeld
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
pi_144383960
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:45 schreef Easymodo het volgende:
Hoe meer ik naar hun facebook kijk, hoe erger het wordt idd :').
Die van hem naar beneden scrollen eerst krijg je 300 spelletjes scores.
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
  woensdag 10 september 2014 @ 11:52:15 #95
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_144384015
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:48 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Link?
Het is niet heel moeilijk te vinden, maar ik mag het niet op dit forum posten.

In hun best-case scenario zouden ze ¤ 385 per maand over houden. Dat is alsnog best wel weinig, als je een schuld hebt van ¤ 40000.
pi_144384064
Ik doe dat nooit facebook kijken na een progamma maar hier won mijn nieuwschierigheid. Ja triest.
Maar niet zo triest als die situatie gelukkig :+ :o :o
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
  woensdag 10 september 2014 @ 11:55:11 #97
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_144384112
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:50 schreef kaya39 het volgende:

[..]

Die van hem naar beneden scrollen eerst krijg je 300 spelletjes scores.
Krijgt hij het gevoel dat hij niet overal in faalt.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:53 schreef kaya39 het volgende:
Ik doe dat nooit facebook kijken na een progamma maar hier won mijn nieuwschierigheid. Ja triest.
Maar niet zo triest als die situatie gelukkig :+ :o :o
Same here :'D.
pi_144384120
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:52 schreef Easymodo het volgende:

[..]

Het is niet heel moeilijk te vinden, maar ik mag het niet op dit forum posten.

In hun best-case scenario zouden ze ¤ 385 per maand over houden. Dat is alsnog best wel weinig, als je een schuld hebt van ¤ 40000.
Je hebt gelijk. Ik dacht 538 maar zat me zo te ergeren dat ik het niet goed heb meegekregen dus. :+
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
pi_144384171
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:55 schreef Easymodo het volgende:

[..]

Krijgt hij het gevoel dat hij niet overal in faalt.

[..]

Same here :'D.
Ze hebben wel weer inet schijnbaar :+
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
pi_144384206
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:56 schreef kaya39 het volgende:

[..]

Ze hebben wel weer inet schijnbaar :+ of ze zittenhalve dagen bij de mac.
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
pi_144384904
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:52 schreef Easymodo het volgende:

[..]

Het is niet heel moeilijk te vinden, maar ik mag het niet op dit forum posten.
Hoe vind ik het dan?
pi_144384973
Doe eens een linkje per dm
pi_144385132
[quote]0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:24 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Hoe vind ik het dan?
[/quote

Paar paginas terug staad zijn naam:-)
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
pi_144385250
Dankjewel voor de dm.
pi_144385256
Heb hem al. ;) ^O^
  roze woensdag 10 september 2014 @ 12:42:15 #106
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_144385337
Wat een flapdrol is die kerel zeg.. :') Mijn god. Zelfs toen de bouw hem nog een tweede kans gaf zei die nee. Neem gewoon die baan aan en als je iets beter kan krijgen dan kun je altijd veranderen van baan. Het boeit hem echt helemaal niks
Your beauty never ever scared me.
pi_144385352
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:39 schreef icloud het volgende:
Dankjewel voor de dm.
O stond bij mij niks verzonden. :-)
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
pi_144385404
quote:
2s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:42 schreef Amarantha het volgende:
Wat een flapdrol is die kerel zeg.. :') Mijn god. Zelfs toen de bouw hem nog een tweede kans gaf zei die nee. Neem gewoon die baan aan en als je iets beter kan krijgen dan kun je altijd veranderen van baan. Het boeit hem echt helemaal niks
Als ik het goed heb hadden ze dan samen 2900 als hij het had gedaan. Betekend dus 1600 per maand of 2600 dan1300 zat me op te vreten niet goed meegekregen :)
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
  woensdag 10 september 2014 @ 12:47:19 #109
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_144385477
quote:
2s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:42 schreef Amarantha het volgende:
Wat een flapdrol is die kerel zeg.. :') Mijn god. Zelfs toen de bouw hem nog een tweede kans gaf zei die nee. Neem gewoon die baan aan en als je iets beter kan krijgen dan kun je altijd veranderen van baan. Het boeit hem echt helemaal niks
Zijn reactie toen hij die baan ook kreeg was ook niet echt enthousiast. "Das mooi", terwijl hij waarschijnlijk dacht "Oh nee, nu moet ik harder gaan werken!". Eigenlijk gebeurde er alsnog weinig, want zelfs met zijn nieuwe baan zouden ze 10 jaar moeten werken om hun schuld af te lossen.

Hij heeft nu wel een nieuw gebit, score! :')
  roze woensdag 10 september 2014 @ 12:47:59 #110
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_144385501
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:47 schreef Easymodo het volgende:

[..]

Zijn reactie toen hij die baan ook kreeg was ook niet echt enthousiast. "Das mooi", terwijl hij waarschijnlijk dacht "Oh nee, nu moet ik harder gaan werken!". Eigenlijk gebeurde er alsnog weinig, want zelfs met zijn nieuwe baan zouden ze 10 jaar moeten werken om hun schuld af te lossen.

Hij heeft nu wel een nieuw gebit, score! :')
Beter 10 jaar erover doen om een schuld af te lossen dan dit :) Nu duurt het nog langer..
Your beauty never ever scared me.
pi_144385593
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:47 schreef Easymodo het volgende:

[..]

Zijn reactie toen hij die baan ook kreeg was ook niet echt enthousiast. "Das mooi", terwijl hij waarschijnlijk dacht "Oh nee, nu moet ik harder gaan werken!". Eigenlijk gebeurde er alsnog weinig, want zelfs met zijn nieuwe baan zouden ze 10 jaar moeten werken om hun schuld af te lossen.

Hij heeft nu wel een nieuw gebit, score! :')
Oh die slaat een kijker die de kans niet krijgt die hij kreeg
Wel met liefde uit ze geichel hoor :+
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
  woensdag 10 september 2014 @ 12:51:07 #112
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_144385596
quote:
2s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:47 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Beter 10 jaar erover doen om een schuld af te lossen dan dit :) Nu duurt het nog langer..
Buiten een nieuw gebit en een paar opzeggingen van een abonnement is er (volgens mij) niks veranderd. Mochten ze zo 10 jaar doorgaan, zou hun schuld 100k bedragen.
  † In Memoriam † woensdag 10 september 2014 @ 12:51:29 #113
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144385612
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 11:09 schreef Easymodo het volgende:
Ik ben benieuwd of andere gezinnen die deelnamen aan het programma er iets van hebben geleerd. Aan het eind van het programma krijg je misschien een positief beeld dat ze er weer uit kunnen komen, maar vraag me werkelijk af of een deel weer terug gaat naar hun oude levensgewoonte. Bij dit gezin is het na een week al mislukt :'D.
ze hebben alleen hem na een week gevraagd. hoe zij eraan toe was, komen we nooit te weten.
wat niet wegneemt dat ik hem een enorme lul vindt om zijn gegeven kans zo weg te gooien
pi_144385688
Eigenlijk doet die gozer niet eens veel verkeerd. In de jaren '70 leefden de meeste jongeren zo, d.w.z. ze leefden er maar een beetje op los.

Alleen tegenwoordig moet je veel beter uitkijken en veel meer weten, om niet in de problemen te komen. Ook liggen de salarissen tegenwoordig relatief veel lager, dus als het eenmaal misgegaan is, is het veel lastiger om er weer uit te komen.
  woensdag 10 september 2014 @ 12:55:06 #115
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_144385704
Die vrouw van hem geeft het geld dat ze hebben voornamelijk uit aan tatoo's en piercings, zie ik op haar FB. :{
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_144385726
quote:
13s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:55 schreef golfer het volgende:
Die vrouw van hem geeft het geld dat ze hebben voornamelijk uit aan tatoo's en piercings, zie ik op haar FB. :{
Wel lekker.
pi_144385731
quote:
13s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:55 schreef golfer het volgende:
Die vrouw van hem geeft het geld dat ze hebben voornamelijk uit aan tatoo's en piercings, zie ik op haar FB. :{
Mag ik een linkje?

Dankjewel :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Puala op 10-09-2014 13:01:08 ]
  woensdag 10 september 2014 @ 12:56:14 #118
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_144385736
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:54 schreef hpeopjes het volgende:
Eigenlijk doet die gozer niet eens veel verkeerd. In de jaren '70 leefden de meeste jongeren zo, d.w.z. ze leefden er maar een beetje op los.
Nee hoor.
quote:
Alleen tegenwoordig moet je veel beter uitkijken en veel meer weten, om niet in de problemen te komen. Ook liggen de salarissen tegenwoordig relatief veel lager, dus als het eenmaal misgegaan is, is het veel lastiger om er weer uit te komen.
En alweer: nee hoor.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_144386387
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:56 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee hoor.

[..]

En alweer: nee hoor.
Jahoor.
pi_144386662
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:19 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Jahoor.
Ja idd hoor.
Dat is die groep die begin 2000
Net de schuld uit 1979 afgelost hebben :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
  woensdag 10 september 2014 @ 13:30:57 #121
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_144386721
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:19 schreef hpeopjes het volgende:

Jahoor.
Je was zelf in de jaren 70 twintiger en weet hoe er toen geleefd werd door die groep en wat er verdiend werd?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_144387284
Zouden ze niet gewoon vette verslavingsproblemen hebben? Alcohol, wiet, gokken.
We krijgen in dit programma ook niet echt meer een kijkje in het pingedrag. Waar pinnen ze dan hun geld voor?
En ik blijf het toch wel heel toevallig vinden dat in elke afleveringen de man als grootste probleem wordt gezien terwijl de vrouw een zielig slachtoffer is, is dat het nieuwe format?
Er wordt m.i. echt op die manier gefilmd en gemonteerd. Deze dame komt ook echt super zielig en zwak over waar ze dat op haar facebook pagina bepaald niet doet, ik geloof dan ook niet dat zij echt een 'willoos slachtoffer' is van de fratsen van haar man, ze zitten er echt samen in, al jaren.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 10 september 2014 @ 13:52:18 #123
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_144387393
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:48 schreef WRH het volgende:
Zouden ze niet gewoon vette verslavingsproblemen hebben? Alcohol, wiet, gokken.
We krijgen in dit programma ook niet echt meer een kijkje in het pingedrag. Waar pinnen ze dan hun geld voor?
En ik blijf het toch wel heel toevallig vinden dat in elke afleveringen de man als grootste probleem wordt gezien terwijl de vrouw een zielig slachtoffer is, is dat het nieuwe format?
Er wordt m.i. echt op die manier gefilmd en gemonteerd. Deze dame komt ook echt super zielig en zwak over waar ze dat op haar facebook pagina bepaald niet doet, ik geloof dan ook niet dat zij echt een 'willoos slachtoffer' is van de fratsen van haar man, ze zitten er echt samen in, al jaren.
Viel me vooral op met John's andere programma "Help, mijn man is klusser". Zover ik weet doet de vrouw ook niks, maar ze krijgt wel lekker 2 dagen genieten in een wellness oord. De man wordt keihard voor lul gezet en moet alle het werk maar doen, terwijl de vrouw in tranen uitbarst.

In de laatste 3 afleveringen van een dubbeltje is het wel degelijk de schuld van de man, maar de vrouw doet er dan ook niks aan om hem schop onder zijn kont te geven.
pi_144387453
Maar ook niet om het op te lossen. Echt, als stel in de schulden, daar ben je beiden gewoon bij, ik snap dat niet. In dit geval werkt de vrouw fulltime en je ziet het al aan de reacties in dit topic op Fok: de meesten hebben dan gelijk al een gevoel van 'ok, zij doet het wel heel erg goed en haar best en is zielig'
Als we daar al de standards leggen, het hebben van een fulltime baan...
Geen flauw idee hoe haar uitgaven patroon is, ze stikt van de tatoeages, zijn gelukkig ook niet gratis, om maar iets te noemen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144387513
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 12:54 schreef hpeopjes het volgende:
Eigenlijk doet die gozer niet eens veel verkeerd. In de jaren '70 leefden de meeste jongeren zo, d.w.z. ze leefden er maar een beetje op los.

Alleen tegenwoordig moet je veel beter uitkijken en veel meer weten, om niet in de problemen te komen. Ook liggen de salarissen tegenwoordig relatief veel lager, dus als het eenmaal misgegaan is, is het veel lastiger om er weer uit te komen.
Dat is echt totale onzin, ik ben zelf overigens van 1982 maar het is beslist niet zo dat men in de jaren 70 meer te besteden had. Veel spullen waren vroeger zelfs naar verhouding aanzienlijk duurder zoals een TV bijvoorbeeld.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 10 september 2014 @ 14:00:38 #126
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_144387698
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:54 schreef WRH het volgende:
Maar ook niet om het op te lossen. Echt, als stel in de schulden, daar ben je beiden gewoon bij, ik snap dat niet. In dit geval werkt de vrouw fulltime en je ziet het al aan de reacties in dit topic op Fok: de meesten hebben dan gelijk al een gevoel van 'ok, zij doet het wel heel erg goed en haar best en is zielig'
Als we daar al de standards leggen, het hebben van een fulltime baan...
Geen flauw idee hoe haar uitgaven patroon is, ze stikt van de tatoeages, zijn gelukkig ook niet gratis, om maar iets te noemen.
Nee, zij is niet heel veel beter. De katjes wou ze dan ook niet wegdoen, terwijl het ¤100/maand scheelt (buiten de mogelijke medische kosten). Zij heeft verder ook de keuze gemaakt om met hem te trouwen, iemand die al een schuld had van 20000 euro.

En inderdaad, die tatoeages en piercings. Ze had ook een tatoeage met de naam van haar man op haar arm :').
pi_144387767
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:52 schreef Easymodo het volgende:

[..]

Viel me vooral op met John's andere programma "Help, mijn man is klusser". Zover ik weet doet de vrouw ook niks, maar ze krijgt wel lekker 2 dagen genieten in een wellness oord. De man wordt keihard voor lul gezet en moet alle het werk maar doen, terwijl de vrouw in tranen uitbarst.

In de laatste 3 afleveringen van een dubbeltje is het wel degelijk de schuld van de man, maar de vrouw doet er dan ook niks aan om hem schop onder zijn kont te geven.
Idd mijn vent is wat klussen betreft 12 steden 13 ongelukken.
Die krijgt echt niet de kans om op 6 plaatsen te gaan breken en doen. Op een enkele na zijn het totaal geen klussers is geen schande. Maar wees zo verstandig er niet aan te beginnen ;)
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
pi_144387827
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:00 schreef Easymodo het volgende:

[..]

Nee, zij is niet heel veel beter. De katjes wou ze dan ook niet wegdoen, terwijl het ¤100/maand scheelt (buiten de mogelijke medische kosten). Zij heeft verder ook de keuze gemaakt om met hem te trouwen, iemand die al een schuld had van 20000 euro.

En inderdaad, die tatoeages en piercings. Ze had ook een tatoeage met de naam van haar man op haar arm :').
Die neupiercing *) net een koe met annorexia :o
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
  woensdag 10 september 2014 @ 14:06:01 #129
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_144387863
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:04 schreef kaya39 het volgende:

[..]

Die neupiercing *) net een koe met annorexia :o
LOL. Ze deed me een beetje aan Adje denken.
pi_144388001
Vandaar eerder mijn opmerking: waarom neemt zij er niet nog een schoonmaakbaantje bij, zaterdag of savonds 2 uurtjes.
Ja dat is zwaar maar ik bedoel ook niet OF maar EN.
Hij een job en desnoods bijklussen, zij bijklussen en beiden flink besparen, kom op, dan ben je met 2 a 3 jaar echt wel uit de problemen als je je best doet.
Katten eruit en naar een baasje die wel de rekeningen van een dierenarts kan betalen, kind naar de oma's, lijkt mij beter dat ze bij oma's zit dan over een jaar op straat vanwege huurachterstand.
Nee dat is niet leuk nee en ook zwaar, maar als iemand fulltime werkt en 6 tot 8 jaar lang in de avonduren een studie doet om het later financieel beter te krijgen is dat heel normaal, als iemand savonds een beetje bijwerkt om zijn en haar eigen rekeningen en schulden af te betalen is het blijkbaar opeens heel zielig voor de vrouw en voor het kind etc.
Ik ben van mening dat je er samen inzit: samen in de problemen gekomen, dan samen proberen eruit te komen door keihard aan te poten, dat heet consequenties van je eigen keuzes.

Maar dit stel is al heel ver voorbij oplossingen en er samen keihard aan trekken. Dit gaat 'm echt niet meer worden als ik het zo zie. Waarschijnlijk zijn ze binnen een maand weer aangesloten op het voetbal kanaal en heeft zij er 2 tatoeages en een kat bij.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144388030
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:00 schreef Easymodo het volgende:

[..]

Nee, zij is niet heel veel beter. De katjes wou ze dan ook niet wegdoen, terwijl het ¤100/maand scheelt (buiten de mogelijke medische kosten). Zij heeft verder ook de keuze gemaakt om met hem te trouwen, iemand die al een schuld had van 20000 euro.

En inderdaad, die tatoeages en piercings. Ze had ook een tatoeage met de naam van haar man op haar arm :').
Niks mis met tattoos en piercings

Maar verder is die gast een enorme drol
  woensdag 10 september 2014 @ 14:25:33 #132
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_144388477
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:11 schreef Noriega het volgende:

Niks mis met tattoos en piercings

Zijn die allemaal gratis dan?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_144388789
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:25 schreef golfer het volgende:

[..]

Zijn die allemaal gratis dan?
Misschien had ze die al.
  woensdag 10 september 2014 @ 14:37:50 #134
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_144388868
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:34 schreef Noriega het volgende:

Misschien had ze die al.
Nee, die zijn allemaal redelijk recent gezet. In ieder geval in de tijd dat ze al voor de helft mede-verantwoordelijk was voor zijn schuldenlast.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_144388953
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:37 schreef golfer het volgende:

[..]

Nee, die zijn allemaal redelijk recent gezet. In ieder geval in de tijd dat ze al voor de helft mede-verantwoordelijk was voor zijn schuldenlast.
Waar zie je dat aan dan?
pi_144388983
Ze waren 5 jaar bij elkaar, dus vanaf haar 19de. Ik denk echt niet dat ze die hele stapel voor die tijd heeft laten zetten, incl de naam van haar vent.
Bovendien zie je een en ander op haar facebook.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 10 september 2014 @ 14:42:42 #137
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_144388990
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:41 schreef Noriega het volgende:

Waar zie je dat aan dan?
Op haar FB.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_144389016
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:42 schreef golfer het volgende:

[..]

Op haar FB.
Okay, dan is het een domme doos
pi_144389103
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:42 schreef golfer het volgende:

[..]

Op haar FB.
Wat is haar Facebook?
pi_144389219
DM naar FB?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_144389927
Dankje!
pi_144389963
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:10 schreef WRH het volgende:
Vandaar eerder mijn opmerking: waarom neemt zij er niet nog een schoonmaakbaantje bij, zaterdag of savonds 2 uurtjes.
Ja dat is zwaar maar ik bedoel ook niet OF maar EN.
Hij een job en desnoods bijklussen, zij bijklussen en beiden flink besparen, kom op, dan ben je met 2 a 3 jaar echt wel uit de problemen als je je best doet.
Katten eruit en naar een baasje die wel de rekeningen van een dierenarts kan betalen, kind naar de oma's, lijkt mij beter dat ze bij oma's zit dan over een jaar op straat vanwege huurachterstand.
Nee dat is niet leuk nee en ook zwaar, maar als iemand fulltime werkt en 6 tot 8 jaar lang in de avonduren een studie doet om het later financieel beter te krijgen is dat heel normaal, als iemand savonds een beetje bijwerkt om zijn en haar eigen rekeningen en schulden af te betalen is het blijkbaar opeens heel zielig voor de vrouw en voor het kind etc.
Ik ben van mening dat je er samen inzit: samen in de problemen gekomen, dan samen proberen eruit te komen door keihard aan te poten, dat heet consequenties van je eigen keuzes.

Maar dit stel is al heel ver voorbij oplossingen en er samen keihard aan trekken. Dit gaat 'm echt niet meer worden als ik het zo zie. Waarschijnlijk zijn ze binnen een maand weer aangesloten op het voetbal kanaal en heeft zij er 2 tatoeages en een kat bij.
Hou toch op, zij moet een extra baantje gaan nemen zodat meneer rustig kan zoeken naar een baantje(slecht betaald) en rustig boetes kan blijven sparen?

Het is zijn schuld, en hij zou eens eindelijk zijn kloten moeten tonen.
pi_144390048
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:18 schreef icloud het volgende:

[..]

Het is zijn schuld, en hij zou eens eindelijk zijn kloten moeten tonen.
Hoe weet je dat nu zo zeker? Door het knip -/ en plakwerk van de tv producenten die het blijkbaar erg leuk vinden om te laten zien dat hij een job afwijst?
En zij heel zielig met hangende schoudertjes naast hem zit?
Hij bracht volgens hun eigen zeggen circa 20.000 schuld mee toen ze trouwden, nu hebben ze het dubbele. Dat komt niet uit de lucht vallen, daar waren ze samen bij.

Eens dat hij gewoon keihard aan de slag moet, vind ik ook. Triest dat zo iemand dat doet, maar alleen al het voorval van de katten geeft aan dat zij niet bepaald bereid is tot ook brengen van de offers om dit op te lossen.
Dit zijn niet 2 losse entiteiten, dit is een echtpaar met kind, die er dus samen voorstaan. Dan doet iedereen zijn deel, niet alleen hij. Of zij.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144390063
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:18 schreef icloud het volgende:

[..]

Hou toch op, zij moet een extra baantje gaan nemen zodat meneer rustig kan zoeken naar een baantje(slecht betaald) en rustig boetes kan blijven sparen?

Het is zijn schuld, en hij zou eens eindelijk zijn kloten moeten tonen.
Idd ze werpen hem een fultime baan in de schoot en hij gaat gewoon niet. Wel is het achterlijk dat zij ook gewoon geld verbrast. Eerst uit de shit dan kan je je van onder tot boven laten piercen tattoeren
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
  woensdag 10 september 2014 @ 15:31:20 #145
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_144390265
Ook een fanatieke volgeling van heer Wilders zie ik op zijn FB. Het is ook compleet de schuld van de politiek en Marokkanen dat hij in deze schuld zit. :/
pi_144390469
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:31 schreef Easymodo het volgende:
Ook een fanatieke volgeling van heer Wilders zie ik op zijn FB. Het is ook compleet de schuld van de politiek en Marokkanen dat hij in deze schuld zit. :/
Niet van de Rabobank? :o
pi_144390635
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:38 schreef computergirl het volgende:

[..]

Niet van de Rabobank? :o
pi_144390946
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:53 schreef Ronaldsen het volgende:

Hier over sloopdecrisis de ordinaire reclame zwendel http://www.vastelastenbond.nl/sloop-de-crisis
Dat geldt voor elke NL-productie op de commerciele zenders.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_144391246
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 14:06 schreef Easymodo het volgende:

[..]

LOL. Ze deed me een beetje aan Adje denken.
Serieus, ik zat me al te bedenken waar ze me nou zo erg aan deed denken, maar aan Adje inderdaad :D .

Ergste vond ik dat, als ze de boetes niet zouden betalen die hij had gekregen, zij in gijzeling kon worden genomen omdat de auto op haar naam staat. Hoe dom ben je dan als vrouw dat je die autosleutels niet gewoon van dat stuk vreten afpakt, en hoe dom ben je als man dat jij je vrouw voor jouw bekeuringen laat opdraaien.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_144391320
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:05 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Hoe dom ben je dan als vrouw dat je die autosleutels niet gewoon van dat stuk vreten afpakt, en hoe dom ben je als man dat jij je vrouw voor jouw bekeuringen laat opdraaien.
Best wel dom toen bleek dat ze eigenlijk niet kon autorijden, waarom dan in de eerste plaats die auto op haar naam. En hij is helemaal erg met die boetes. Zie geregeld van dit soort gasten op de weg en vraag mij dan altijd af wat voor soort lui dat eigenlijk zijn. Die vraag is in ieder geval beantwoord.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144391387
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:07 schreef WRH het volgende:

[..]

Best wel dom toen bleek dat ze eigenlijk niet kon autorijden, waarom dan in de eerste plaats die auto op haar naam. En hij is helemaal erg met die boetes. Zie geregeld van dit soort gasten op de weg en vraag mij dan altijd af wat voor soort lui dat eigenlijk zijn. Die vraag is in ieder geval beantwoord.
Maar hé, hij heeft wel beloofd dat 'ie nooit meer zal gaan rijden als hij heeft gedronken! yeah, right :')
pi_144391427
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:07 schreef WRH het volgende:

[..]

Best wel dom toen bleek dat ze eigenlijk niet kon autorijden, waarom dan in de eerste plaats die auto op haar naam.
Dat zal wel bewust zijn gedaan zodat hij er geen problemen mee krijgt. Misschien ook iets met de hoogte van de verzekering als de auto op zijn naam staat?
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_144391469
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:48 schreef WRH het volgende:
Zouden ze niet gewoon vette verslavingsproblemen hebben? Alcohol, wiet, gokken.
Ik vond hem idd wel een beetje over komen als een blowkikkertje ja. Erg bleek ook.
En als je rijdt onder invloed heb je imo per definitie een alcoholprobleem. :{

quote:
We krijgen in dit programma ook niet echt meer een kijkje in het pingedrag. Waar pinnen ze dan hun geld voor?
Zou interessant zijn :s)
In sommige afleveringen laten ze wel stukjes supermarkt zien trouwens, dan krijg je een beeld: klakkeloos A-merken en luxeproducten (zoals verse losse broodjes ipv gewoon een heel brood) inlaaien :')

quote:
En ik blijf het toch wel heel toevallig vinden dat in elke afleveringen de man als grootste probleem wordt gezien terwijl de vrouw een zielig slachtoffer is, is dat het nieuwe format?
Bij het stel op het plaatje in de OP (van vorig seizoen) was zij ook wel echt het probleem, en kreeg ze er ook goed van langs van John.

quote:
Deze dame komt ook echt super zielig en zwak over waar ze dat op haar facebook pagina bepaald niet doet, ik geloof dan ook niet dat zij echt een 'willoos slachtoffer' is van de fratsen van haar man, ze zitten er echt samen in, al jaren.
Mwa, mentale gezondheid lijkt mij niet helemaal 100% hoor, echt zo'n depri emo wereldhaatster.

[ Bericht 2% gewijzigd door quinoahipster op 10-09-2014 16:17:48 ]
pi_144391507
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:05 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Serieus, ik zat me al te bedenken waar ze me nou zo erg aan deed denken, maar aan Adje inderdaad :D .

Speciaal voor jou gemaakt :D

  Moderator woensdag 10 september 2014 @ 16:13:26 #155
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_144391518
Heerlijk. Er kloppen wat zaken niet aan deze afleveringen. Desondanks wel vermaak :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator woensdag 10 september 2014 @ 16:17:41 #156
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_144391672
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:18 schreef Yaaar het volgende:
Van haar facebook, inderdaad niet snugger.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
DM eens? Ik kan via Maurice haar niet vinden..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_144392344
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:05 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Serieus, ik zat me al te bedenken waar ze me nou zo erg aan deed denken, maar aan Adje inderdaad :D .

Ergste vond ik dat, als ze de boetes niet zouden betalen die hij had gekregen, zij in gijzeling kon worden genomen omdat de auto op haar naam staat. Hoe dom ben je dan als vrouw dat je die autosleutels niet gewoon van dat stuk vreten afpakt, en hoe dom ben je als man dat jij je vrouw voor jouw bekeuringen laat opdraaien.
Waarom geven die sloop de crisis mensen niet aan dat zei gewoon de bestuurder mag doorgeven en daardoor dus de boetes op haar mans naam zal komen. Dat is een stuk makkelijker die lamlul gijzelen. :D
  Moderator woensdag 10 september 2014 @ 16:43:13 #158
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_144392435
Daarom keek ik zo raar naar d'r. Maar ze heeft zulke lelleke piercings!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  roze woensdag 10 september 2014 @ 16:46:28 #159
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_144392525
Die meid moet trouwens echt een paar kilo aankomen
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 10 september 2014 @ 16:48:21 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144392587
Heb nu ook de vorige afleveringen van het seizoen gezien. Vooral die twee met hun niet afgemaakte studies waren schitterend.
pi_144392595
quote:
15s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:46 schreef Amarantha het volgende:
Die meid moet trouwens echt een paar kilo aankomen
En een paar centimeter krimpen :')
pi_144392633
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:17 schreef Renesite het volgende:

[..]

DM eens? Ik kan via Maurice haar niet vinden..
Ik heb em je gestuurd
pi_144392656
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:48 schreef Hexagon het volgende:
Heb nu ook de vorige afleveringen van het seizoen gezien. Vooral die twee met hun niet afgemaakte studies waren schitterend.
Jaaa hij had 4 studies XD
En ze pinde ontzettend veel geld....
  woensdag 10 september 2014 @ 16:56:09 #164
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144392872
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:43 schreef Renesite het volgende:
Daarom keek ik zo raar naar d'r. Maar ze heeft zulke lelleke piercings!
Het is een beetje een plork, hoewel dr ogen, ondanks dr domme blik, best mooi zijn.
  woensdag 10 september 2014 @ 16:59:12 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144392984
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:50 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Jaaa hij had 4 studies XD
En ze pinde ontzettend veel geld....
Ik krijg bij dat soort mensen altijd het idee dat wat ik normaal vind toch eigenlijk een groot talent van me lijkt te zijn.
  woensdag 10 september 2014 @ 17:00:02 #166
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_144393014
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:49 schreef 0108daniel het volgende:


Ik heb em je gestuurd
Wil je mij ook een DM sturen?
pi_144393054
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:13 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Speciaal voor jou gemaakt :D

[ afbeelding ]
:D _O-
Dat lipje. Als twee druppels water!
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  woensdag 10 september 2014 @ 17:03:08 #168
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_144393094
Overigens ziet deze meid er nog wel prima verzorgd uit verder. Een stuk beter dan die in die eerste aflevering. Man wat was die afgebladderd.
pi_144393098
quote:
5s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:00 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Wil je mij ook een DM sturen?
Je heb em :)

quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:01 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

:D _O-
Dat lipje. Als twee druppels water!
Inderdaad :P
pi_144393105
Wat een debiel die gast , zoek het maar lekker zelf uit dan en straks gaan janken als ie in een kartonne doos slaapt. :')
  woensdag 10 september 2014 @ 17:08:21 #171
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_144393246
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:03 schreef 0108daniel het volgende:


Je heb em :)


Inderdaad :P
Ja van hem maar ik bedoel van haar *) Iig bedankt voor de moeite.
pi_144393539
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:12 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

, echt zo'n depri emo wereldhaatster.
ja echt, goed omschreven :)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144393568
quote:
15s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:46 schreef Amarantha het volgende:
Die meid moet trouwens echt een paar kilo aankomen
Dat is pas echt te beoordelen bij een blootpic.
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_144393575
quote:
15s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:46 schreef Amarantha het volgende:
Die meid moet trouwens echt een paar kilo aankomen
Ja en hij een paar cm bijgroeien.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144393603
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:18 schreef WRH het volgende:

[..]

Ja en hij een paar cm bijgroeien.
Hoe kort is die werkweigeraar eigenlijk?
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_144393775
Volgens mij was het echt een uk, toen hij op die werkplaats aankwam en in gesprek was met de aannemer en John Wiliams stond hij er ook als een soort kabouter plop tussen.

Maar serieus he, deze vrouw is dus vandaag naar haar werk gegaan, neem ik aan.
Hoe moet dat nu gegaan zijn, met collega's die echt wel gekeken hebben want er was ook gefilmd bij haar op kantoor, dus die weten er van.
En die vent misschien wel boodschappen gedaan vandaag, halve dorp ziet hem lopen.
Denken ze dan niet 1 seconde over zichzelf na? Of zouden dit soort mensen echt evengoed de schuld bij anderen leggen? We hadden op zijn facebook al de Marokkanen en andere buitenlanders, misschien dat ze er nu de tv ploeg aan toevoegen en een gemene aannemer van een baan die niets van hem begrijpt?
Hoe zouden deze mensen zich nu voelen? Over een paar dagen is dit wel weer overgewaaid maar toch.
Zouden ze nu ook op internet reacties lezen? Fok is vast niet de enige plek waar over ze gesproken wordt lijkt mij.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144394537
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:21 schreef WRH het volgende:

[..]

Hoe weet je dat nu zo zeker? Door het knip -/ en plakwerk van de tv producenten die het blijkbaar erg leuk vinden om te laten zien dat hij een job afwijst?
En zij heel zielig met hangende schoudertjes naast hem zit?
Hij bracht volgens hun eigen zeggen circa 20.000 schuld mee toen ze trouwden, nu hebben ze het dubbele. Dat komt niet uit de lucht vallen, daar waren ze samen bij.

Eens dat hij gewoon keihard aan de slag moet, vind ik ook. Triest dat zo iemand dat doet, maar alleen al het voorval van de katten geeft aan dat zij niet bepaald bereid is tot ook brengen van de offers om dit op te lossen.
Dit zijn niet 2 losse entiteiten, dit is een echtpaar met kind, die er dus samen voorstaan. Dan doet iedereen zijn deel, niet alleen hij. Of zij.
John heeft duidelijk gezegd dat het zijn schulden zijn, en dat zij erbij betrokken is geraakt omdat ze in gemeenschap van goederen is getrouwd.

Tuurlijk is het nu het dubbele, als je niks betaald loopt alles op + leefgeld+ vaste lasten+ boetes steeds word die berg hoger.
  woensdag 10 september 2014 @ 18:23:47 #178
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_144395351
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:25 schreef WRH het volgende:
Volgens mij was het echt een uk, toen hij op die werkplaats aankwam en in gesprek was met de aannemer en John Wiliams stond hij er ook als een soort kabouter plop tussen.

Maar serieus he, deze vrouw is dus vandaag naar haar werk gegaan, neem ik aan.
Hoe moet dat nu gegaan zijn, met collega's die echt wel gekeken hebben want er was ook gefilmd bij haar op kantoor, dus die weten er van.
En die vent misschien wel boodschappen gedaan vandaag, halve dorp ziet hem lopen.
Hoe zouden deze mensen zich nu voelen? Over een paar dagen is dit wel weer overgewaaid maar toch.
Zouden ze nu ook op internet reacties lezen? Fok is vast niet de enige plek waar over ze gesproken wordt lijkt mij.
Toch nog 1.140.000 mensen die dit hebben gezien en dat tijdens het voetbal van gister. Wow :').
  roze woensdag 10 september 2014 @ 18:34:32 #179
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_144395660
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 18:23 schreef Easymodo het volgende:

[..]

Toch nog 1.140.000 mensen die dit hebben gezien en dat tijdens het voetbal van gister. Wow :').
:D _O_
Your beauty never ever scared me.
pi_144396002
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 16:13 schreef Renesite het volgende:
Heerlijk. Er kloppen wat zaken niet aan deze afleveringen. Desondanks wel vermaak :)
Wat niet?
pi_144396560
quote:
7s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:08 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ja van hem maar ik bedoel van haar *) Iig bedankt voor de moeite.
Je heb em :D
  Moderator woensdag 10 september 2014 @ 19:15:11 #182
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_144397111
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 18:46 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Wat niet?
- bij meer inkomen verandert de toeslagen dus die afloscapaciteit is weg
- bij meer inkomen meer aflossing? Nee, loonbeslagen worden alleen hoger
- schuldsanering kan niet igv. verkeersboetes. Eerst die aflossen daarna pas...
- waarom heeft vrouwke geen maandkaart maar losse treinkaartjes :') ! Alsof dat goedkoper is :') !
- hoe komt het dat men opeens wel weer internet heeft zonder dat het betaald is?!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_144397639
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:15 schreef Renesite het volgende:

[..]

- bij meer inkomen verandert de toeslagen dus die afloscapaciteit is weg
- bij meer inkomen meer aflossing? Nee, loonbeslagen worden alleen hoger
- schuldsanering kan niet igv. verkeersboetes. Eerst die aflossen daarna pas...
- waarom heeft vrouwke geen maandkaart maar losse treinkaartjes :') ! Alsof dat goedkoper is :') !
- hoe komt het dat men opeens wel weer internet heeft zonder dat het betaald is?!
Inet over niet beveiligde router van iemand in de buurt. En idd scherp meer inkomen vallen toeslagen kind gebonden budget etc weg.
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
  woensdag 10 september 2014 @ 19:54:17 #184
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_144398742
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:17 schreef WRH het volgende:

[..]

ja echt, goed omschreven :)
Zo kwam ze op fb over, net uitzending gekeken en daar komt ze toch wel stukken beter over.

Zij kan echt beter krijgen dan die Maurice :Y
  woensdag 10 september 2014 @ 19:58:07 #186
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_144398824
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:55 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Zo kwam ze op fb over, net uitzending gekeken en daar komt ze toch wel stukken beter over.

Zij kan echt beter krijgen dan die Maurice :Y
Snap dan ook niet wat ze in hem ziet. Heb alsnog geen sympathie voor haar, zij kiest toch zelf om met hem te trouwen?
  woensdag 10 september 2014 @ 19:59:33 #187
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_144398865
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:55 schreef quinoahipster het volgende:


Zo kwam ze op fb over, net uitzending gekeken en daar komt ze toch wel stukken beter over.

Zij kan echt beter krijgen dan die Maurice :Y
Ik heb haar berichten niet gezien op FB! Of ze heeft verwijderd.
  roze woensdag 10 september 2014 @ 20:01:00 #188
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_144398902
Zij heeft 2 dagen terug nog een tattoo erbij laten zetten :|W
Your beauty never ever scared me.
pi_144398943
quote:
11s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:59 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik heb haar berichten niet gezien op FB! Of ze heeft verwijderd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:18 schreef Yaaar het volgende:
Van haar facebook, inderdaad niet snugger.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:58 schreef Easymodo het volgende:
Snap dan ook niet wat ze in hem ziet. Heb alsnog geen sympathie voor haar, zij kiest toch zelf om met hem te trouwen?
Zoals al geopperd: pestverleden, weinig zelfvertrouwen en daarom denken dat ze niks beters kan krijgen? Plausibel imo.

quote:
10s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:01 schreef Amarantha het volgende:
Zij heeft 2 dagen terug nog een tattoo erbij laten zetten :|W
Da's wel facepalm-waardig ja :|W :')
pi_144399008
quote:
10s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:01 schreef Amarantha het volgende:
Zij heeft 2 dagen terug nog een tattoo erbij laten zetten :|W
Kan ze dalijk plaatjes kijken onder de brug ipv tv :o
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
pi_144399055
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:55 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Zij kan echt beter krijgen dan die Maurice :Y
Wie?
pi_144399127
quote:
10s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:01 schreef Amarantha het volgende:
Zij heeft 2 dagen terug nog een tattoo erbij laten zetten :|W
Ben je vriendjes geworden. Laatste post die ik kan zien is van 3 sept. Of heeft ze ook meerdere facebooks :)
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
  woensdag 10 september 2014 @ 20:10:31 #193
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_144399168
En tuurlijk kan ze beter dan Maurice krijgen. Bij Maurice heb je al bijna het dieptepunt bereikt. Dan alsnog is het haar keuze om bij hem te blijven en is een laag zelfvertrouwen geen excuus. Datzelfde zou trouwens ook voor hem gelden, maar we hebben het wel over 2 volwassenen met een kind.
pi_144399340
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:10 schreef Easymodo het volgende:
En tuurlijk kan ze beter dan Maurice krijgen. Bij Maurice heb je al BIJNA het dieptepunt bereikt. Dan alsnog is het haar keuze om bij hem te blijven en is een laag zelfvertrouwen geen excuus. Datzelfde zou trouwens ook voor hem gelden, maar we hebben het wel over 2 volwassenen met een kind.
Bijna?? _O- _O- _O- _O- _O-
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
pi_144399343
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:15 schreef Renesite het volgende:

[..]

- bij meer inkomen verandert de toeslagen dus die afloscapaciteit is weg
- bij meer inkomen meer aflossing? Nee, loonbeslagen worden alleen hoger
- schuldsanering kan niet igv. verkeersboetes. Eerst die aflossen daarna pas...
- waarom heeft vrouwke geen maandkaart maar losse treinkaartjes :') ! Alsof dat goedkoper is :') !
- hoe komt het dat men opeens wel weer internet heeft zonder dat het betaald is?!
Jij dekt dat ze een maand abbo kan betalen in een keer? Als je dat afsluit dan zit je er aan vast en wilt ns geld zien, nu kan ze dagelijks geld bij elkaar sprokkelen voor een kaartje.
  roze woensdag 10 september 2014 @ 20:32:09 #196
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_144399924
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:08 schreef kaya39 het volgende:

[..]

Ben je vriendjes geworden. Laatste post die ik kan zien is van 3 sept. Of heeft ze ook meerdere facebooks :)
Haha ja :+
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 10 september 2014 @ 20:56:37 #197
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_144400963
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:08 schreef kaya39 het volgende:


Ben je vriendjes geworden. Laatste post die ik kan zien is van 3 sept. Of heeft ze ook meerdere facebooks :)
En ik van 3 augustus. Dan heeft ze meerdere accounts😀
pi_144401619
quote:
2s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:32 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Haha ja :+
Aha live bij dus :o
I know the voices in my head aren't real..... but sometimes their ideas are just absolutely awesome.
  woensdag 10 september 2014 @ 21:42:19 #199
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_144403333
Man man wat een figuur zeg...

Toch wel goed dat ze dit uitzenden. Zat gezinnen die ook in de shit zitten en nu zien hoe diep je kan zinken....
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 10 september 2014 @ 22:16:39 #200
269689 crew  Viv
pi_144405187
Net gekeken, wat een ontzettende lamme tak is hij zeg, en zij accepteert het allemaal... -O-
pi_144410549
quote:
10s.gif Op woensdag 10 september 2014 20:56 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

En ik van 3 augustus. Dan heeft ze meerdere accounts😀
Ik vind FB raar. De één ziet meer dan de ander, is op meerdere accounts zo. Op PJR zn FB kan ik niks zien zowat, maar andere mensen lezen hele verhalen van hem.
  donderdag 11 september 2014 @ 06:04:13 #202
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_144411802
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 00:44 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Ik vind FB raar. De één ziet meer dan de ander, is op meerdere accounts zo. Op PJR zn FB kan ik niks zien zowat, maar andere mensen lezen hele verhalen van hem.
ligt eraan hoe open je je eigen account hebt staan. Als je hebt ingesteld dat alleen je vrienden of vrienden van vrienden je updates kunnen lezen, dan mag je zelf bij anderen ook niet heel veel.
  donderdag 11 september 2014 @ 06:33:35 #203
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_144411835
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 06:04 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

ligt eraan hoe open je je eigen account hebt staan. Als je hebt ingesteld dat alleen je vrienden of vrienden van vrienden je updates kunnen lezen, dan mag je zelf bij anderen ook niet heel veel.
Ik zie hele verhalen van PJR (als PJR Peter Jan Rens is), terwijl ik zelf zo min mogelijk deel
  donderdag 11 september 2014 @ 06:43:07 #204
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_144411858
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 06:33 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik zie hele verhalen van PJR (als PJR Peter Jan Rens is), terwijl ik zelf zo min mogelijk deel
Ow, dat is vreemd... Ik had echt begrepen dat het daar aan lag.
pi_144433098
Wat een aflevering weer. Echt erg voor haar, zo'n vent die een vaste baan krijgt en niet gaat werken.
Ook twee keer gaat rijden met drank op. Hopelijk krijgt hij binnenkort verantwoordelijkheid gevoel zodat hij weet wat hij doet. Helaas voor haar kan ze nog niet van hem af door al die schulden.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 11 september 2014 @ 21:13:09 #206
269689 crew  Viv
pi_144435306
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:28 schreef kenwel het volgende:
Echt erg voor haar
Ik heb geen medelijden met haar, ze laat alles maar gebeuren. :N
pi_144436591
Ze komt mij over als iemand die in haar jongere schooljaren veel gepest is en weinig vriendinnen had en nu misschien ook nog wel.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 11 september 2014 @ 21:49:15 #208
269689 crew  Viv
pi_144436993
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:40 schreef kenwel het volgende:
Ze komt mij over als iemand die in haar jongere schooljaren veel gepest is en weinig vriendinnen had en nu misschien ook nog wel.
Of ze blijft bij hem vanwege het ideaalbeeld dat haar kind met beide ouders opgroeit. -O-
  zondag 14 september 2014 @ 14:30:57 #209
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_144514078
Wat me altijd opvalt is dat die mensen totaal geen inzicht hebben in hun financiële situatie....
  zondag 14 september 2014 @ 14:44:42 #210
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_144514449
Kijk nu de eerste aflevering maar wtf doe eens wat!
pi_144519843
Wat n schijtbak die vent vd laatste aflevering...
  zondag 14 september 2014 @ 17:44:26 #212
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144519870
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 14:30 schreef xzaz het volgende:
Wat me altijd opvalt is dat die mensen totaal geen inzicht hebben in hun financiële situatie....
Daar worden ze natuurlijk wel op geselecteerd.
The love you take is equal to the love you make.
pi_144540639
Dit is wel zo'n aflevering waarvan ik benieuwd ben naar de '2 maand later'.. al is die ook wel redelijk voorspelbaar :') maar ik kan me zo slecht voorstellen dat je gebruik maakt (letterlijk) van zo een programma en vervolgens zegt 'dikke lul, 3 bier, het staat me niet aan.. Bedankt voor de vakantie maar ik doe verder ni ok s met jullie, dag'.. dat zulke mensen bestaan ;( :')
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_144541306
Ik denk dat dit soort mensen serieus het idee heeft dat de tv zender heel veel voor ze gaat betalen. Misschien naïviteit ('ze zullen heus wel achter de schermen flink dokken anders is het programma mislukt' ) of misschien zelfs zelfoverschatting. Mijn indruk van het mannetje van de laatste aflevering is dat het buiten de camera nogal een stoer doenerig ventje is (gezien zijn facebook met name) dat hij misschien wel beetje stoer deed bij zijn vrienden met een 'als de zender mijn schulden niet betaald dan dreig ik wel dat ik stop met de opnames en moet je eens zien hoe snel zo'n zender dan op zijn knietjes gaat' , zoiets.
Totaal niet door hebben dat ze heus wel met een paar professionals te maken hebben met waterdichte contracten en dat ze absoluut niet van plan zijn om enige schulden te betalen.

Dat vind ik dan ook altijd een zwaktebod als iemand in dit programma, of vergelijkbaar programma, dan opeens iets roept over 'stop de camera' . Ergens best wel over willen praten maar niet voor de camera, hm, wat begrepen ze niet aan meedoen aan een tv programma. Ik zou ook niet met dergelijke onzin op tv willen maar naar een programma schrijven of mailen doen dit soort lui toch echt zelf, de tv zender loopt niet met een geigercounter rond in NL op zoek naar losers met schulden.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  maandag 15 september 2014 @ 07:01:29 #215
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144541314
Het zijn volgens mij vaak/ook wel anderen die hen opgeven.
The love you take is equal to the love you make.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 september 2014 @ 07:13:41 #216
269689 crew  Viv
pi_144541362
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 06:57 schreef WRH het volgende:
de tv zender loopt niet met een geigercounter rond in NL op zoek naar losers met schulden.
Leuke mental image. :D
tik tik tik tik tik TIK TIK TIK TIK TIK *loser gevonden*
pi_144541508
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:48 schreef WRH het volgende:
Zouden ze niet gewoon vette verslavingsproblemen hebben? Alcohol, wiet, gokken.
We krijgen in dit programma ook niet echt meer een kijkje in het pingedrag. Waar pinnen ze dan hun geld voor?
En ik blijf het toch wel heel toevallig vinden dat in elke afleveringen de man als grootste probleem wordt gezien terwijl de vrouw een zielig slachtoffer is, is dat het nieuwe format?
Er wordt m.i. echt op die manier gefilmd en gemonteerd. Deze dame komt ook echt super zielig en zwak over waar ze dat op haar facebook pagina bepaald niet doet, ik geloof dan ook niet dat zij echt een 'willoos slachtoffer' is van de fratsen van haar man, ze zitten er echt samen in, al jaren.
Dat is tot nu toe bijna iedere aflevering. Annemarie verontwaardigd:" er wordt voor 1000 euro + opgenomen"!!! Pauper: " eh ja, boodschappen toch hihi"

Ondertussen de spiegel onder de bank wegmoffelen
  roze maandag 15 september 2014 @ 07:59:04 #218
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_144541571
Volgens Nicole (chick van laatste aflevering):
quote:
Niet dat ik iemand verantwoording schuldig ben maar wil even iets ophelderen. Programma laat niet alles zien. Er is flink geknipt in de opnames. Hij Had op dat moment al een fulltime baan aangeboden gekregen bij een ander bedrijf. Het programma dwong hem naar de Door hun gekozen baan te gaan Terwijl ze wisten dat hij die andere baan al aangenomen had waar hij meer verdient als hij bij hun baan deed. Het is allemaal niet zo mooi als de uitzending voordoet. Zijn er echt geen haar mee opgeschoten. Echt niet alles wat je ziet word gratis weggegeven. Voor het meeste draait de kandidaat zelf op hoor! hoewel dit wel allemaal zo mooi lijkt in de uitzending. Hun berekeningen kloppen van geen kanten. En de hulp die ze aanbieden qua begeleiding en andere dingen en de beloftes die ze maken zijn afgelopen zodra de laatste draaidag is geweest. Er word niks nagekomen
Your beauty never ever scared me.
pi_144541638
Wel grappig die opmerking dat 'de kandidaat er wel zelf voor opdraait hoor!'
jeetje, echt waar? Wat een bizar programma zeg, dat een deelnemer zelf zijn eigen schulden betaald, belachelijk gewoon :')
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_144541668
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 08:11 schreef WRH het volgende:
Wel grappig die opmerking dat 'de kandidaat er wel zelf voor opdraait hoor!'
jeetje, echt waar? Wat een bizar programma zeg, dat een deelnemer zelf zijn eigen schulden betaald, belachelijk gewoon :')
Nja ze doelt denk ik op bijvoorbeeld het beltegoed wat ze gekregen zouden hebben? Denk ik dan??
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 september 2014 @ 08:15:59 #221
269689 crew  Viv
pi_144541678
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 07:59 schreef Amarantha het volgende:
Volgens Nicole (chick van laatste aflevering):
quote:
Niet dat ik iemand verantwoording schuldig ben maar wil even iets ophelderen. Programma laat niet alles zien. Er is flink geknipt in de opnames.
Duh, dat is in elk tv-programma.
quote:
Hij Had op dat moment al een fulltime baan aangeboden gekregen bij een ander bedrijf. Het programma dwong hem naar de Door hun gekozen baan te gaan Terwijl ze wisten dat hij die andere baan al aangenomen had waar hij meer verdient als hij bij hun baan deed.
Als die andere baan al 100% zeker was, waarom ging hij dan op de vlucht voor John?
quote:
Het is allemaal niet zo mooi als de uitzending voordoet. Zijn er echt geen haar mee opgeschoten.
Jammer, maar dat ligt echt aan henzelf.
quote:
Echt niet alles wat je ziet word gratis weggegeven. Voor het meeste draait de kandidaat zelf op hoor! hoewel dit wel allemaal zo mooi lijkt in de uitzending.
Zouden ze die nieuwe tanden moeten terugbetalen? Of het weekendje weg? Of het Dubbeltje-boek? :D
quote:
Hun berekeningen kloppen van geen kanten.
Oh, dus ze hebben nu wél financieel inzicht? Dan hebben ze wél wat aan het programma gehad!
quote:
En de hulp die ze aanbieden qua begeleiding en andere dingen en de beloftes die ze maken zijn afgelopen zodra de laatste draaidag is geweest. Er word niks nagekomen
Dit gaat om de budgetcoach gedurende 6 maanden toch? Wel kwalijk als ze die niet krijgen.
pi_144541739
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 07:59 schreef Amarantha het volgende:
Volgens Nicole (chick van laatste aflevering):

[..]

Dat er flink geknipt en geplakt wordt lijkt me duidelijk. Een paar weken camera's over de vloer terwijl een aflevering ongeveer 40 minuten duurt. Natuurlijk wordt dan het grootste deel van het beeldmateriaal niet gebruikt.

Hoe 'aangenomen' die andere baan was betwijfel ik. En dan nog, waarom onaangekondigd niet op komen dagen en vluchten voor de programmamakers. Als die andere baan er echt is en hij er ook nog meer mee verdient dan hadden ze natuurlijk ook even een seintje kunnen geven aan zowel de programmamakers als aan de werkgever die door het programma geregeld is. Gewoon niet op komen dagen en onbereikbaar zijn maakt het zéér logisch dat zaken je kwalijk genomen worden.

En niks mee opgeschoten. Nee natuurlijk niet. Je schulden verdampen niet. Het enige waar je iets mee kunt opschieten is het opvolgen van alle adviezen door je uitgaven strak in de gaten te blijven houden en extra inkomsten te genereren. Daar zorgt het programma niet voor domme muts.
De berekeningen kloppen ook alleen maar als je exact alle adviezen volgt. Maar ja, dat vergt wel héél veel discipline.

En natuurlijk is na de laatste opnamedag de meeste aandacht verdwenen. Je kan ook niet verwachten dat de toegezegde budgetcoach elke dag langs komt. Dat zal hooguit 1x per week zijn, maar ik denk eerder met een frequentie van 1 a 2 keer per maand.
pi_144541765
Volgens mij was het heel duidelijk dat door het niet aannemen van de baan, John aangaf dat ze 'het opgeven' met dit stel. Dan krijg je ook niets meer, me dunkt.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_144541805
Er hoeft toch ook geen budgetcoach langs te komen. Excelbestand en mailen of skypen lijkt me prima werken.
  maandag 15 september 2014 @ 10:03:23 #225
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144542924
Ik geloof eerlijk gezegd ook niet zo in louter goede bedoelingen vanuit RTL. Voor hen geldt ook gewoon dat zij een programma moeten maken. Ze zullen best bepaalde zaken uitvergroten. En hun belang is uiteindelijk hun eigen portemonnee, niet het helpen van mensen met schuldenproblematiek.
The love you take is equal to the love you make.
pi_144543329
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 10:03 schreef Lienekien het volgende:
Ik geloof eerlijk gezegd ook niet zo in louter goede bedoelingen vanuit RTL. Voor hen geldt ook gewoon dat zij een programma moeten maken. Ze zullen best bepaalde zaken uitvergroten. En hun belang is uiteindelijk hun eigen portemonnee, niet het helpen van mensen met schuldenproblematiek.
Inderdaad. En in elke uitzending stopdecrisis.NL vermelden :')
pi_144543348
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 10:22 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Inderdaad. En in elke uitzending stopdecrisis.NL vermelden :')
"Maar er zijn natuurlijk nog meer manieren om te besparen"

:') :') :')
pi_144543536
Op het moment dat ze dat zegt zie je Annemarie ook gewoon zo denken van "FML }:| "
pi_144544103
Een beetje naïef is het dan ook wel om een tv programma aan te zien voor een hulpverleningsinstantie...
Overigens dat berichtje en de opmerking van de dame van vorige aflevering op facebook geeft wel duidelijk aan dat ze het als blijkbaar heel bijzonder (in ieder geval vermelden waard) ervaart dat ze zelf ook nog moeten betalen en niet alles krijgen, oftewel, ze dachten inderdaad dat ze gewoon wel even een tv programma binnen halen die vervolgens alles voor ze betalen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  maandag 15 september 2014 @ 10:55:49 #230
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144544162
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 10:53 schreef WRH het volgende:
Een beetje naïef is het dan ook wel om een tv programma aan te zien voor een hulpverleningsinstantie...
Overigens dat berichtje en de opmerking van de dame van vorige aflevering op facebook geeft wel duidelijk aan dat ze het als blijkbaar heel bijzonder (in ieder geval vermelden waard) ervaart dat ze zelf ook nog moeten betalen en niet alles krijgen, oftewel, ze dachten inderdaad dat ze gewoon wel even een tv programma binnen halen die vervolgens alles voor ze betalen.
Ik haal niet uit dat geciteerde stukje dat ze de verwachting had dat het programma alles voor ze zou betalen.
The love you take is equal to the love you make.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 september 2014 @ 10:58:42 #231
269689 crew  Viv
pi_144544233
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 10:55 schreef Lienekien het volgende:
Ik haal niet uit dat geciteerde stukje dat ze de verwachting had dat het programma alles voor ze zou betalen.
Ik ook niet, zeker niet als "alles" de openstaande schuld zou betekenen.
pi_144544788
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 08:28 schreef Alan_Bastard het volgende:
Volgens mij was het heel duidelijk dat door het niet aannemen van de baan, John aangaf dat ze 'het opgeven' met dit stel. Dan krijg je ook niets meer, me dunkt.
Precies. Als je zo je nek uit steekt en er wordt zo onverantwoordelijk meenam gegaan, dan snap ik wel dat ze alles stoppen. Als je uitstraalt datje geen hulp wilt, waarom zou je die dan krijgen. Daarbij, wat moet er geknipt zijn in hun nadeel dan. Hij heeft het toch echt zelf verpest Door zijn verantwoordelijkheid niet te nemen. Als je om wat voor reden dan ook niet kan werken, dan bel je even. Dat leer je al op de basisschool dan blijf je niet weg en vlucht je vervolgens voor de confrontatie. Dat is gewoon dom en kinderachtig.
Ik had ze ook rekeningen na gestuurd. Van tanden tot reiskosten :')
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 september 2014 @ 11:56:28 #233
269689 crew  Viv
pi_144545523
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 11:24 schreef MissStevie het volgende:
Daarbij, wat moet er geknipt zijn in hun nadeel dan.
Misschien had hij één van de telefoontjes wél binnen kantoortijden gepleegd ofzo. :+
pi_144545574
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 11:56 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Misschien had hij één van de telefoontjes wél binnen kantoortijden gepleegd ofzo. :+
owja :+ haha .. ach het is nou eenmaal zo dat er veel geknipt en geplakt wordt in tv programma's, maar veel in het nadeel van deze gast kan echt niet.. zo onverantwoordelijk als hij is.. maar hé, naar een anders wijzen is altijd beter dan naar jezelf :')
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
pi_144545608
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 11:24 schreef MissStevie het volgende:

[..]

Precies. Als je zo je nek uit steekt en er wordt zo onverantwoordelijk meenam gegaan, dan snap ik wel dat ze alles stoppen. Als je uitstraalt datje geen hulp wilt, waarom zou je die dan krijgen. Daarbij, wat moet er geknipt zijn in hun nadeel dan. Hij heeft het toch echt zelf verpest Door zijn verantwoordelijkheid niet te nemen. Als je om wat voor reden dan ook niet kan werken, dan bel je even. Dat leer je al op de basisschool dan blijf je niet weg en vlucht je vervolgens voor de confrontatie. Dat is gewoon dom en kinderachtig.
Ik had ze ook rekeningen na gestuurd. Van tanden tot reiskosten :')
In de contracten tussen RTL en de kandidaten zal ook wel ergens vermeld staan dat de kandidaat volledige medewerking moet verlenen, en dat wanneer dat niet gebeurd er voor RTL de mogelijkheid bestaat om gemaakte kosten terug te vorderen.

RTL zal de contracten juridisch wel goed dichtgetimmerd hebben. Dus als er een budgetcoach beloofd is, komt die er. Als daar voorwaarden aan zitten, kan het echter zijn dat die niet komt.
pi_144545672
op zich terrecht toch. ik neem aan dat je ten einde raad bent als je aan zo een programma mee doet. Desperate times call for desperate meassures. deze mensen komen er zelf niet meer uit, dus wordt de boel overgenomen. :)
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  maandag 15 september 2014 @ 12:10:04 #237
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_144545891
Dat ze niks zijn opgeschoten was ook wel te verwachten. Gewoon door blijven roken en de katten houden. Verloren zaak lijkt me en in de best case scenario zouden ze in 9- jaar schuldenvrij zijn
  maandag 15 september 2014 @ 12:14:51 #238
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144545994
Hoe meer ik erover denk, hoe dubieuzer ik deze hele programmaopzet begin te vinden.

Alsof je mensen op deze manier echt helpt. RTL komt binnenvallen, John en Annemarie zeggen een paar keer 'dit kan echt niet, hoor', er wordt altijd onverklaarbaar veel gepind door mensen, vervolgens worden er worden abonnementen opgezegd, baantjes geregeld, een budget voor boodschappen vastgesteld, aangemeld bij 'sloop de crisis' en er wordt ze nog een boek in handen geduwd van John en Annemarie. En klaar.
The love you take is equal to the love you make.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 september 2014 @ 12:18:14 #239
269689 crew  Viv
pi_144546088
quote:
15s.gif Op maandag 15 september 2014 12:14 schreef Lienekien het volgende:
abonnementen opgezegd
Heel Nederland zit in de ellende door de Donald Duck. :(

Nee, de opzet is dubieus en ook voorspelbaar, maar toch vind ik het fascinerend om te zien. :@
  maandag 15 september 2014 @ 12:18:30 #240
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_144546092
quote:
15s.gif Op maandag 15 september 2014 12:14 schreef Lienekien het volgende:
Hoe meer ik erover denk, hoe dubieuzer ik deze hele programmaopzet begin te vinden.

Alsof je mensen op deze manier echt helpt. RTL komt binnenvallen, John en Annemarie zeggen een paar keer 'dit kan echt niet, hoor', er wordt altijd onverklaarbaar veel gepind door mensen, vervolgens worden er worden abonnementen opgezegd, baantjes geregeld, een budget voor boodschappen vastgesteld, aangemeld bij 'sloop de crisis' en er wordt ze nog een boek in handen geduwd van John en Annemarie. En klaar.
Hoe zou je ze dan moeten helpen?
pi_144546179
quote:
15s.gif Op maandag 15 september 2014 12:14 schreef Lienekien het volgende:
Hoe meer ik erover denk, hoe dubieuzer ik deze hele programmaopzet begin te vinden.

Alsof je mensen op deze manier echt helpt. RTL komt binnenvallen, John en Annemarie zeggen een paar keer 'dit kan echt niet, hoor', er wordt altijd onverklaarbaar veel gepind door mensen, vervolgens worden er worden abonnementen opgezegd, baantjes geregeld, een budget voor boodschappen vastgesteld, aangemeld bij 'sloop de crisis' en er wordt ze nog een boek in handen geduwd van John en Annemarie. En klaar.
En vervolgens gaat de gemiddelde Nederlander tevreden naar bed. " gelukkig, het kan nog veel erger"
pi_144546188
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 12:18 schreef Easymodo het volgende:

[..]

Hoe zou je ze dan moeten helpen?
Nekschot.
  maandag 15 september 2014 @ 12:26:51 #243
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144546285
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 12:18 schreef Easymodo het volgende:

[..]

Hoe zou je ze dan moeten helpen?
Begeleiding over langere tijd is sowieso beter. Alleen is dat geen interessante televisie voor RTL. Is niet flitsend genoeg, levert te weinig verontwaardiging op.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 15 september 2014 @ 12:33:33 #244
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_144546465
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Begeleiding over langere tijd is sowieso beter. Alleen is dat geen interessante televisie voor RTL. Is niet flitsend genoeg, levert te weinig verontwaardiging op.
Het zijn geen kleine kinderen, kom nou. Tevens zouden ze langere begeleiding moeten krijgen, alleen was dat niet bij dit gezin gebeurd.
  maandag 15 september 2014 @ 12:44:39 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144546749
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 12:33 schreef Easymodo het volgende:

[..]

Het zijn geen kleine kinderen, kom nou. Tevens zouden ze langere begeleiding moeten krijgen, alleen was dat niet bij dit gezin gebeurd.
Mensen komen ook niet van het ene moment in het andere in de financiële problemen. Waarom zou je dan denken dat ze met een paar gesprekken in een paar weken tijd alles weer helemaal op de rit hebben?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 15 september 2014 @ 12:51:34 #246
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_144546907
Volgens mij krijgen ze daarna wel nog langere begeleiding.
  maandag 15 september 2014 @ 12:53:12 #247
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_144546952
Ze zeggen aan het eind van iedere aflevering dat ze een budgetcoach voor een jaar krijgen.

Verder heb ik geen medelijden met de mensen in zo'n programma. Je hoeft niet mee te doen. En na een paar seizoenen is het concept ook wel duidelijk.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  maandag 15 september 2014 @ 12:54:18 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144546982
quote:
10s.gif Op maandag 15 september 2014 12:53 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Ze zeggen aan het eind van iedere aflevering dat ze een budgetcoach voor een jaar krijgen.

Verder heb ik geen medelijden met de mensen in zo'n programma. Je hoeft niet mee te doen. En na een paar seizoenen is het concept ook wel duidelijk.
Half jaar.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 15 september 2014 @ 12:56:06 #249
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144547021
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 12:51 schreef egeltje1985 het volgende:
Volgens mij krijgen ze daarna wel nog langere begeleiding.
Ik gaf dus aan waarom ik persoonlijk iets heb tegen de formule van het programma. Die begeleiding is mooi, ik zou liever een programma zien waarin ze bijv. na dat halve jaar nog eens gaan kijken hoe het gaat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_144547052
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:18 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Heel Nederland zit in de ellende door de Donald Duck. :(

_O- _O-
No hour of life is wasted, that is spent in the saddle..
  maandag 15 september 2014 @ 13:12:38 #251
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_144547406
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik gaf dus aan waarom ik persoonlijk iets heb tegen de formule van het programma. Die begeleiding is mooi, ik zou liever een programma zien waarin ze bijv. na dat halve jaar nog eens gaan kijken hoe het gaat.
Goed punt, inderdaad.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 september 2014 @ 13:17:35 #252
269689 crew  Viv
pi_144547516
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:54 schreef Lienekien het volgende:
Half jaar.
In eerdere seizoenen was het een jaar, ook bij Dubbeltje moeten ze bezuinigen. :D

Ik denk dat het programma als een eye-opener kan werken voor de kandidaten, maar het échte werk begint pas als de cameraploegen vertrokken zijn.
pi_144548698
Tuurlijk is er genoeg aan te merken op het concept van het programma. Maar ik denk wel dat een positief punt van het programma de 'schop onder hun kont' is van John. Dat ze actie moeten ondernemen. Schuldeisers moeten bellen. Bij uitzendbureau's langs moeten gaan.
  maandag 15 september 2014 @ 14:54:21 #254
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_144550399
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 12:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik gaf dus aan waarom ik persoonlijk iets heb tegen de formule van het programma. Die begeleiding is mooi, ik zou liever een programma zien waarin ze bijv. na dat halve jaar nog eens gaan kijken hoe het gaat.
ja dat zou beter zijn. En dan ook echt met goede tips voor de kijkers hoe ze zelf ook hun schulden kunnen aanpakken ofzo.
pi_144550537
quote:
1s.gif Op maandag 15 september 2014 14:54 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

ja dat zou beter zijn. En dan ook echt met goede tips voor de kijkers hoe ze zelf ook hun schulden kunnen aanpakken ofzo.
Ik denk dus serieus dat dat kijkers kost. Het moet niet te confronterend worden. Voor veel mensen is dit juist een show waarin je lekker kan genieten van andermans leed, daarna tevreden knikken naar elkaar "zo slecht hebben we het toch nog niet he, Truus?"
  maandag 15 september 2014 @ 15:01:54 #256
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_144550651
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:01 schreef Stansfield het volgende:
Tuurlijk is er genoeg aan te merken op het concept van het programma. Maar ik denk wel dat een positief punt van het programma de 'schop onder hun kont' is van John. Dat ze actie moeten ondernemen. Schuldeisers moeten bellen. Bij uitzendbureau's langs moeten gaan.
Ik heb nooit het principe van uitzendbureaus gesnapt. Waarom moet er altijd weer een man-in-the-middle zijn. Loop gewoon naar bedrijven toe.
  † In Memoriam † maandag 15 september 2014 @ 15:02:51 #257
37843 lady-wrb
kortaf
pi_144550689
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 14:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik denk dus serieus dat dat kijkers kost. Het moet niet te confronterend worden. Voor veel mensen is dit juist een show waarin je lekker kan genieten van andermans leed, daarna tevreden knikken naar elkaar "zo slecht hebben we het toch nog niet he, Truus?"
ja maar altijd blijven ze hangen op het erop hameren dat er gestopt moet worden met roken.
dr is nou nooit een stel dat niet rookt. dat is lekker makkelijk scoren!
  maandag 15 september 2014 @ 15:06:34 #258
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_144550832
En Sloop de crisis is trouwens ook één grote farce. Maar goed.
  maandag 15 september 2014 @ 15:07:15 #259
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144550859
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:06 schreef xzaz het volgende:
En Sloop de crisis is trouwens ook één grote farce. Maar goed.
Daar zit toch gewoon een reclamebureau achter?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 15 september 2014 @ 15:10:37 #260
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_144551015
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daar zit toch gewoon een reclamebureau achter?
Sloop de crisis = De nederlandse energie maatschappij. Wat ze doen is eigenlijk negatieve en pluspunten naast elkaar zetten net zolang de NEM bovenaan komt.

Zeker voor een programma wat mensen aanzet om te besparen vind ik het niet kunnen. Mevrouw verdiend gewoon geld over de rug van mensen die ze verteld dat ze moeten besparen.

Daarnaast, met die studieschuld, tja. Studieschuld is eigenlijk geen schuld.. maar goed.
  roze maandag 15 september 2014 @ 15:20:19 #261
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_144551418
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:10 schreef xzaz het volgende:
Daarnaast, met die studieschuld, tja. Studieschuld is eigenlijk geen schuld.. maar goed.
Die jongen van die studieschuld in de 1ste aflevering moet gewoon alles zo snel mogelijk afbetalen (op DUO na) en daarna een regeling treffen met DUO, heeft die nergens meer last van ^O^
Your beauty never ever scared me.
pi_144551446
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 15:20 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Die jongen van die studieschuld in de 1ste aflevering moet gewoon alles zo snel mogelijk afbetalen (op DUO na) en daarna een regeling treffen met DUO, heeft die nergens meer last van ^O^
Zeker omdat duo naar draagkracht is en na 15 jaar, waar hij er al zeker 5 van heeft gehad, wordt de rest kwijtgescholden *O*
  roze maandag 15 september 2014 @ 15:22:18 #263
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_144551489
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zeker omdat duo naar draagkracht is en na 15 jaar, waar hij er al zeker 5 van heeft gehad, wordt de rest kwijtgescholden *O*
Dat wist ik niet eens :D
Your beauty never ever scared me.
pi_144551540
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 15:22 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Dat wist ik niet eens :D
Jep. Deze mensen krijgen dus zo'n 60k gratis geld.

  roze maandag 15 september 2014 @ 15:23:46 #265
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_144551553
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Jep. Deze mensen krijgen dus zo'n 60k gratis geld.

[ afbeelding ]
WTF :o
Your beauty never ever scared me.
  roze maandag 15 september 2014 @ 15:24:13 #266
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_144551562
Ik dacht die gaat gewoon een regeling treffen en betaald bijna zijn hele leven lang een paar tientjes aan DUO elke maand, maar zo werkt het dus niet.
Your beauty never ever scared me.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 september 2014 @ 15:24:18 #267
269689 crew  Viv
pi_144551566
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:10 schreef xzaz het volgende:
Daarnaast, met die studieschuld, tja. Studieschuld is eigenlijk geen schuld.. maar goed.
Als ze alleen die studieschuld hadden, dan was er niks aan de hand. Ze liepen ook achter met de huur en dergelijke omdat ze structureel meer uitgaven dan er binnenkwam, dat was hun echte probleem.
  maandag 15 september 2014 @ 15:27:20 #268
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_144551670
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 15:24 schreef Amarantha het volgende:
Ik dacht die gaat gewoon een regeling treffen en betaald bijna zijn hele leven lang een paar tientjes aan DUO elke maand, maar zo werkt het dus niet.
Nop, daarom was die hele uitzending tendentieus, en die vrouw moet dat wel weten. Maar goed dit kwam lekker groot en dramatisch over.

Mijn vriendin zei in de eerste minuut al dat ze bij hem weg moest gaan. Hij was wel de grootste veroorzaker van de echte schulden. DUO doet niet moeilijk maar het CJB daarentegen is niet zo lief.

quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:24 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Als ze alleen die studieschuld hadden, dan was er niks aan de hand. Ze liepen ook achter met de huur en dergelijke omdat ze structureel meer uitgaven dan er binnenkwam, dat was hun echte probleem.
+ ze teerden op alle mogelijk subsidies die er waren (toch?). Ik zeg altijd subsidies zijn extra daar moet je NOOIT financieel afhankelijk van willen zijn.
pi_144552361
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zeker omdat duo naar draagkracht is en na 15 jaar, waar hij er al zeker 5 van heeft gehad, wordt de rest kwijtgescholden *O*
Ik betwijfel of de aflosfase al wel lang is aangebroken. Met hun instelling hebben ze waarschijnlijk 6 of 7 jaar over de Havo gedaan. Dan ben je 18 of 19. Dan nog 7 jaar stufi+lenen en 2 jaar aanloopfase. Dan zou de aflosfase vermoedelijk pas net aangebroken zijn.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 15 september 2014 @ 16:03:34 #270
269689 crew  Viv
pi_144553002
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:27 schreef xzaz het volgende:
+ ze teerden op alle mogelijk subsidies die er waren (toch?). Ik zeg altijd subsidies zijn extra daar moet je NOOIT financieel afhankelijk van willen zijn.
Ja, dat was hun enige bron van inkomsten. :') Daar kun je niet van rondkomen, dat hebben ze nu wel door (hoop ik).
  dinsdag 16 september 2014 @ 15:02:56 #271
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_144587322
Vanavond:
Documentaire Vicky en Andre zijn ten einde raad. Hun leven wordt beheerst door geldproblemen. Ze zijn zelfs afhankelijk van de voedselbank. Door alle ellende staat hun relatie onder druk en lopen de emoties hoog op. De dochter van Vicky kan het niet meer aanzien en luidt de noodklok.
pi_144587471
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:02 schreef Sheffield het volgende:
Vanavond:
Documentaire Vicky en Andre zijn ten einde raad. Hun leven wordt beheerst door geldproblemen. Ze zijn zelfs afhankelijk van de voedselbank. Door alle ellende staat hun relatie onder druk en lopen de emoties hoog op. De dochter van Vicky kan het niet meer aanzien en luidt de noodklok.
Ik zet deze week in op
- 40" LCD Tv in de woonkamer
- Tablets en smartphone
- Abonnementen op de Donald duck en de libelle
- Roken
  dinsdag 16 september 2014 @ 15:21:37 #273
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144587899
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:07 schreef -0- het volgende:

[..]

Ik zet deze week in op
- 40" LCD Tv in de woonkamer
- Tablets en smartphone
- Abonnementen op de Donald duck en de libelle
- Roken
Er wordt vast weer onverklaarbaar veel gepind. Ik hoor het Annemarie met de zachte g alweer zeggen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_144588000
Dochter luidt de noodklok, dus dan zal dit stel toch al op zijn minst een jaar of 40 zijn? Ik ben benieuwd
  dinsdag 16 september 2014 @ 17:10:47 #275
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_144591332
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:07 schreef -0- het volgende:

[..]

Ik zet deze week in op
- 40" LCD Tv in de woonkamer
- Tablets en smartphone
- Abonnementen op de Donald duck en de libelle
- Roken
+ 2 auto's (want we moeten wel het voedselpakket ophalen en dat kan niet als Henk Andre de auto mee heeft naar zijn werk 10 minuten verderop :Y )
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 16 september 2014 @ 17:12:14 #276
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144591380
Een van tweeën heeft een veel te dure hobby.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 16 september 2014 @ 17:14:37 #277
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_144591473
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:12 schreef Lienekien het volgende:
Een van tweeën heeft een veel te dure hobby.
Maar wegdoen kan echt niet. Emotionele waarde enzo :Y
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 16 september 2014 @ 17:15:48 #278
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144591518
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:14 schreef Maraca het volgende:

[..]

Maar wegdoen kan echt niet. Emotionele waarde enzo :Y
Of het is de broodnodige uitlaatklep.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 16 september 2014 @ 17:49:54 #279
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_144592591
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:07 schreef -0- het volgende:

[..]

- Abonnementen op de Donald duck
Ja maar de kinderen :'(

:')
  dinsdag 16 september 2014 @ 17:59:35 #280
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_144592894
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 15:06 schreef xzaz het volgende:
En Sloop de crisis is trouwens ook één grote farce. Maar goed.
Ik vind het zo mooi dat ze altijd op het einde 80 euro per maand aan besparing doorberekenen, omdat ze staan ingeschreven op die site O+

NEM :r
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_144594918
Sinds een kleine week helemaal fan van dit programma. :)

Ik kijk echt nauwelijks tv, alleen sport en soms een film of documentaire. Laatste jaren qua reality-tv alleen DACVN en een programma over verzamelaars/verzamelwoede van RTL4 (denk ik) gezien. Verder echt he-le-maal niets.

Via facebook kwam ik toevallig dit programma tegen. Gezien mijn sociaal-juridische achtergrond en interessegebied maar even de aflevering gekeken van vorige week, en daarna de 1e van dit seizoen.
En daarna meteen alle afleveringen van 2013. :@ :P

Wel weer erg cheesy programma natuurlijk, gelikt, voorspelbaar, net zoals alle andere reality-tv, maar goed. Wel interessant om dit te blijven volgen.

Vooral de keuzes die mensen maken...onvoorstelbaar.

Wel erg herkenbaar hoor. Heb regelmatig mensen geholpen die letterlijk met plastic tassen bij mij langskwamen voor hulp/advies/voorlichting, met daarbij zelfs ongeopende post.
Of post die niet wordt opengemaakt uit angst voor....leuk stukje herkenbaarheid.

Wel vind ik het jammer dat er schijnbaar een heleboel aangemelde personen niet door het programma geholpen worden, alleen omdat die "verhalen" minder gelikt of interessant zijn.
Valt mij op dat er in dit programma nauwelijks iets wordt verteld over of nauwelijks sprake is van instanties als de Kredietbank, Voedselbank, WSNP.
Zal wel niet interessant genoeg zijn voor dit programma.

Maar goed, leuk vermaak voor een uurtje per week. Vanavond weer, mijn eerste keer op de TV. :9

En, toevallig, vandaag wel iemand die bij de voedselbank terecht is gekomen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_144594996
Oja, bij afl 1 van dit seizoen vond ik het wel vreemd eigenlijk, dat die Annemarie van Gaal niets had gezegd (of i.i.g. niet in de uitgezonden beelden) dat die kinderopvangtoeslag onterecht nog werd uitbetaald.
Beetje jammer.

Zal ook nog wel een leuk bedrag aan terugbetaling worden. :Y
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_144595203
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 17:59 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik vind het zo mooi dat ze altijd op het einde 80 euro per maand aan besparing doorberekenen, omdat ze staan ingeschreven op die site O+

NEM :r
Mooi is dat ja, genoeg huishoudens die amper aan 80 euro per maand komen, laat staan het kunnen besparen.
sig verwijderd door FA
  dinsdag 16 september 2014 @ 19:10:19 #284
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_144595225
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:03 schreef Salina het volgende:
Wel vind ik het jammer dat er schijnbaar een heleboel aangemelde personen niet door het programma geholpen worden, alleen omdat die "verhalen" minder gelikt of interessant zijn.
Valt mij op dat er in dit programma nauwelijks iets wordt verteld over of nauwelijks sprake is van instanties als de Kredietbank, Voedselbank, WSNP.
Zal wel niet interessant genoeg zijn voor dit programma.
Ik vraag me af of dat zo is.. over het algemeen zijn de adviezen wel voor iedereen toepasbaar.

1. Beperk je kosten (waar mogelijk snijden)
2. Bijhouden kasboek -> inzicht (ondanks dat ik (gelukkig) geen DOZK-persoon ben, heb ik zelfs deze tip toegepast :o)
3. Wekelijks budget om te voorkomen dat je erop los pint (ook deze heb ik zelf toegepast)
4. Inkomen vergroten (indien mogelijk)
5. Indien schuldeisers: afspraken maken

Enige wat je niet hebt is John die een schop onder je kont geeft. Het komt dus voornamelijk neer op discipline..

Waarschijnlijk dat het daar dan ook misgaat :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_144595331
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:10 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat zo is.. over het algemeen zijn de adviezen wel voor iedereen toepasbaar.
Dat laatste staat buiten kijf. Iedereen is gebaat bij die eigenlijk simpel te hanteren (doch niet door iedereen gebruikte) adviezen.

Wat betreft het eerste: misschien mijn vooroordeel, en ervaringen met commerciele (lees: gelikte) tv. ;)

Misschien is het inderdaad iets anders dan dat ik het stel, maar de afleveringen die ik nu heb gezien van 2013 en 2014 schetsen een beetje dat beeld. Type: veel schulden, weinig inzicht, weinig hulp gevraagd bij officiele instanties waar iedereen terecht kan voor (gratis) hulp.

Kan er ook niets aan doen. ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 16 september 2014 @ 19:21:34 #286
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_144595749
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:12 schreef Salina het volgende:

[..]

Dat laatste staat buiten kijf. Iedereen is gebaat bij die eigenlijk simpel te hanteren (doch niet door iedereen gebruikte) adviezen.

Wat betreft het eerste: misschien mijn vooroordeel, en ervaringen met commerciele (lees: gelikte) tv. ;)

Misschien is het inderdaad iets anders dan dat ik het stel, maar de afleveringen die ik nu heb gezien van 2013 en 2014 schetsen een beetje dat beeld. Type: veel schulden, weinig inzicht, weinig hulp gevraagd bij officiele instanties waar iedereen terecht kan voor (gratis) hulp.

Kan er ook niets aan doen. ;)
Nee, daar heb je ook weer een punt. :) Als je echt diep in de schulden zit zijn er inderdaad nog instanties die je kunnen helpen en die maken ze nu niet bekend. Ook zouden ze (wat mij betreft) dieper in mogen gaan op toeslagen (desnoods met een dikke disclaimer :+)

Even een interessevraagje: de mensen die bij jou komen. Lukt het ze om binnen een aantal jaar weer volledig schuldenvrij te zijn? Of blijven die mensen echt 'levenslang' een probleem hebben?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_144595881
vanavond hopelijk weer een parel van een aflevering *O*
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  dinsdag 16 september 2014 @ 19:27:03 #288
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_144596000
Zit even te kijken naar dat boek van ze. Kreng kost EUR 12,50 :X

quote:
Hét boek bij het succesvolle tv-programma.

Eindelijk is er het langverwachte boek Een dubbeltje op zijn kant. De twee kopstukken van dit RTL-4 programma, Annemarie van Gaal en John Williams, brengen hun jarenlange expertise nu in boekvorm. Heldere taal met duidelijke opdrachten. Zo helpen ze je op weg naar een schuldenvrij leven.

Enkele succesvolle tips uit het boek om geld te besparen:
- Verkoop ongebruikte spullen
- Stop met roken
- Kijk of je de auto weg kunt doen
- Kijk of je recht hebt op (meer) toeslagen
- Pas op voor dubbele verzekeringen
- Zeg (een deel van) je abonnementen op
- Pas op voor het 'doormodder-effect': als je schulden blijven oplopen, dan wordt je last onbeheersbaar.
Als dit al de 'succesvolle tips' zijn oO< Dan bespaar je al 12,50 door het boek niet te kopen. Allemachtig, wat algemeen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_144596217
Ik denk dat een groot gedeelte van de mensen die aan dit programma hebben meegedaan alweer diep in de shit zitten. Hopelijk maken ze nog eens een serie om te kijken of ze uit de schulden zijn, ik ben daar benieuwd naar :P
pi_144596995
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:21 schreef Maraca het volgende:
Even een interessevraagje: de mensen die bij jou komen kwamen. ;)
Lukt het ze om binnen een aantal jaar weer volledig schuldenvrij te zijn? Of blijven die mensen echt 'levenslang' een probleem hebben?
Zo, even aangepast. ;)

Ik werk sinds heel kort even niet meer in die sector, maar zou er graag naar terugkeren. Helaas veel banen die op de tocht staan en wegbezuinigd worden (maatschappelijk werk, sociaal raadsliedenwerk). Ik heb voor sociaal raadsliedenwerk gewerkt.

Mensen zijn goed te helpen door instanties, maar het belangrijkste denk ik: ze moeten er zelf ook wel wat voor doen. Daar gaat het nog wel eens mis: verkeerde keuzes maken b.v.
Ik bedoel, in de WSNP nieuwe schulden maken is niet echt bevorderlijk voor een schuldenvrije toekomst. ;) Evenmin als het niet voldoen aan je verplichtingen, b.v.

Veel mensen zijn echter wel gebaat bij eigenlijk best simpele, concrete hulp.

Weet je, de mensen die bij mij kwamen voor hulp, advies of bemiddeling, waren meestal wel te helpen. Sociaal Raadsliedenwerk is eigenlijk bedoeld voor "losse", niet chronische hulp. In de praktijk komen veel klanten wel steeds terug, maar goed. Dat is meer uit gewoonte of voor hulp met brieven, formulieren e.d.

De "zwaardere" gevallen waarbij er meer sprake is van chronische schuldenlast en complexere schuldenlast komen terecht bij andere afdelingen, zoals het schuldenteam, Kredietbank of andere hulpverlening.

Vaak weten de mensen trouwens niet precies wat wanneer waar thuishoort, zodat je toch regelmatig mensen met complexere problematiek kreeg, maar goed. Dit is even kortweg het plaatje.

Via de Kredietbank en/of WSNP komen mensen regelmatig uit de problemen, gelukkig. Is wel even op een houtje bijten. Maar goed, je huis kun je houden en je administratieve zaken worden door anderen gedaan.

Bij SR kun je mensen ook goed helpen met concretere hulp bij eenmalige of "losse" problemen. Denk aan het bellen naar deurwaarders/beslagleggers voor mensen die dat zelf niet kunnen of durven of die dat soort brieven te lang op de keukentafel heeft laten liggen.
Of bellen met energiemaatschappijen of woningbouwverenigingen om een betalingsregeling te treffen of om uitstel van betaling aan te vragen. Deze twee zijn zowat de meest belangrijke schulden (energie en woningbouw) voor de meeste klanten, dus die moet je meteen aanpakken.

Van gas en electra worden afgesloten terwijl je een vrouw en 5 kinderen hebt, is niet echt tof, zeg maar.

Het leukste vond ik nog wel het namens klanten maken van bezwaar of aantekenen van beroep bij instanties als gemeenten, uitkeringsinstanties en dergelijke. Dan maak je soms echt een verschil.
Een gemeente een dwangsom laten uitbetalen wegens het te laat verstrekken van een beslissing geeft best wel een kick, eigenlijk. :P
Of het ongedaan laten maken van een blokkade op iemand zijn zoekmogelijkheden om een nieuwe woning te vinden bij een woningbouwvereniging. Lang leve de verjaring van oude (huur)schulden. ;)

Verder heb ik héél veel praktijkervaringen. Ik kom regelmatig iets tegen in dit TV-programma, die ik dan herken (brieven te lang laten liggen, brieven niet meer durven openen, angst om te bellen naar instanties, brieven verstoppen uit schaamte (!)).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_144597098
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:27 schreef Maraca het volgende:
Zit even te kijken naar dat boek van ze. Kreng kost EUR 12,50 :X

[..]

Als dit al de 'succesvolle tips' zijn oO< Dan bespaar je al 12,50 door het boek niet te kopen. Allemachtig, wat algemeen.
De meeste van die tips kun je gratis krijgen via allerlei instanties. Boekjes en folders met bespaartips, adresjes naar goedkope tweedehands zaakjes, etcetera.

Voor besparen heb je RTL niet nodig.

Verder zijn veel tips inderdaad heel simpel en logisch.
Maar het gaat bij 90% van de mensen niet zozeer om de makkelijkheid van de tips zelf, maar om het simpelweg opvolgen van en het leven naar die tips.
Dát is het probleem.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 16 september 2014 @ 19:54:07 #292
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_144597256
Wat jammer dat je werk is gestopt, Salina.
The love you take is equal to the love you make.
pi_144597361
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:54 schreef Lienekien het volgende:
Wat jammer dat je werk is gestopt, Salina.
Ik kon ergens anders betaald werken, dus ik moest helaas de keuze maken om dit erg leuke werk dat ik onbetaald deed (maar wel als een echte professional) ;) te laten schieten.

Uiteindelijk moet er toch geld in het laatje komen - ook bij mij. :{
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  dinsdag 16 september 2014 @ 19:57:00 #294
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_144597378
Bedankt voor je post Salina! Heel erg interessant :) Inderdaad jammer dat je niet meer werkzaam bent in die branche.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 16 september 2014 @ 20:35:55 #295
269689 crew  Viv
pi_144599150
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:51 schreef Salina het volgende:
Maar het gaat bij 90% van de mensen niet zozeer om de makkelijkheid van de tips zelf, maar om het simpelweg opvolgen van en het leven naar die tips.
Dát is het probleem.
Dat maakt het ook fascinerende televisie vind ik. :@ Die tips kunnen ze zelf ook wel bedenken, maar toch komen ze er niet zonder hulp uit.
pi_144599701
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:49 schreef Salina het volgende:

[..]


Wat is WSNP en SR?
pi_144600392
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:35 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat maakt het ook fascinerende televisie vind ik. :@ Die tips kunnen ze zelf ook wel bedenken, maar toch komen ze er niet zonder hulp uit.
Soms krijg ik het idee dat ze het ook niet zelf kunnen bedenken en dat het nieuw voor ze is. De loterijen à 100+ euro per maand opzeggen bijvoorbeeld. Ik kan echt niet begrijpen dat die mensen dat niet al jaren geleden hebben gedaan. Of gewoon geen idee hebben wat er binnen komt en eruit gaat, hoe kan dat?

Ik vind het ook fascinerend. Die mensen leven na de besparingen vaak nog rianter dan ik, terwijl ik helemaal geen reden heb om zuinig aan te doen; ik geef gewoon niet meer uit dan ik nu doe.
pi_144600572
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:59 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Soms krijg ik het idee dat ze het ook niet zelf kunnen bedenken en dat het nieuw voor ze is. De loterijen à 100+ euro per maand opzeggen bijvoorbeeld. Ik kan echt niet begrijpen dat die mensen dat niet al jaren geleden hebben gedaan. Of gewoon geen idee hebben wat er binnen komt en eruit gaat, hoe kan dat?
Ja maar als je wint dan heb je het er allemaal uit en hoef je nooit meer te werken :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
No amount of money ever bought a second of time.
pi_144601181
Ze heeft echt geen geld over de balk gegooid volgens het voorstukje :+
  dinsdag 16 september 2014 @ 21:15:57 #300
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_144601201
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 21:03 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ja maar als je wint dan heb je het er allemaal uit en hoef je nooit meer te werken :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
En het is wel heel lullig als volgende week op jouw postcode de hoofdprijs valt... ;(
pi_144601388
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:46 schreef computergirl het volgende:

[..]

Wat is WSNP en SR?
WSNP = Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen (officiele afkorting).
SR = Sociaal Raadsliedenwerk (niet-officiele afkorting)

Excuses. ;)

Je weet wel wat de HT, ZT, KOT en het KGB zijn neem ik aan? ;)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')