abonnement Unibet Coolblue
pi_144352182
Topicreeks: Speciaalbieren

Welkom!

Jullie kennen vast allemaal Heineken, Bavaria, Jupiler enz. Maar wij drinken echt bier! Speciaalbieren bestaan uit verschillende soorten en smaken, van zoet, zuur, bitter of een combinatie ervan. Van een complexe en volle smaak naar een frisse dorstlesser. Omdat er zoveel verschillende soorten bieren zijn, valt er genoeg over te discussiëren!



Bierwinkels

Lekkerbier de Bierwinkel Kolkstraat 2a 8501 BT Joure

De Man van Drank Hoogstraat 54a 3011 PS Rotterdam

Bert's Bierhuis Twijnstraat 41 Utrecht

De Bierkoning Paleisstraat 125 1012 ZL Amsterdam

Bierwinkel Leiden Hartesteeg 9 2312 JW Leiden

Van Erp Dranken Grote Kromme Elleboog 16 Groningen
Raadhuisstraat 11 Roden

't Hopbelletje Grote Spuistraat 31, Dordrecht.

Bierwinkel Brouwerij De Molen Brouwerij de Molen Overtocht 43 2411 BT Bodegraven

Bierparadijs Wenenstraat 9 2321 Meer

De Hopduvel Coupure links 625 9000 Gent

Interessante links, o.a. recensies, bierfestivals, achtergrondinformatie

http://www.weekenddelabiere.be/
http://www.zbf.be/ (ze zijn verhuisd!)

http://www.pint.nl/
http://www.alliantie-van-biertapperijen.nl/

http://beeradvocate.com/
http://www.ratebeer.com/

http://www.beerhunter.com/

CUL / Eigen bier brouwen
pi_144352801
Dit is topic #29, als je de ''open nieuw deel''-knop gebruikt dan hoogt ie automatisch het nummer in de topictitel op.
pi_144352895
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 00:03 schreef Quoi het volgende:
Iemand Mind Your Step van 't Uiltje al gedegusteerd? :+ Lekkere stout, zeg ik je :Y

Cranberries en romige chocola, zoiets :)
Wist nog niet dat ze weer een nieuwe hebben maar klinkt erg goed. Een dezer dagen even oppikken, ben aardig fan van 't Uiltje :P De laatste nieuwe die ik heb geproefd was "Dikke lul drie bier".
pi_144352924
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:03 schreef RacerDKB het volgende:
Dit is topic #29, als je de ''open nieuw deel''-knop gebruikt dan hoogt ie automatisch het nummer in de topictitel op.
Oeps!!!
pi_144388674
Heb zelf ook de doos met Petrus gehaald bij de Lidl. Vrijdagavond maar eens kijken hoe ze smaken. Mijn schoonvader kwam ook nog met meerdere biertjes terug uit Schotland, eens kijken of dat wat is....
pi_144391037
Ben wel benieuwd naar die nieuwe stout van jopen! Meesterstuk 2012 en de extra stout zijn ook echt fijne bieren!
  woensdag 10 september 2014 @ 16:21:43 #7
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_144391811
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 15:57 schreef Zemmus het volgende:
Ben wel benieuwd naar die nieuwe stout van jopen! Meesterstuk 2012 en de extra stout zijn ook echt fijne bieren!
ben er laatst geweest... de ongelovige thomas was wel goed te doen :)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_144393428
quote:
Grolsch komt met twee nieuwe speciaalbieren

De Enschedese bierbrouwer Grolsch komt met twee nieuwe speciaalbieren. De bieren hebben de namen Milde Amber en Kruidige Pale Ale. Beide biertjes zijn vanaf 15 september te koop in een six-pack.

Kopers van de nieuwe biersoorten kunnen via een website hun mening geven over het bier, over de naam en over het glas dat bij het biertje hoort. Deze beoordelingen neemt Grolsch mee, om volgend voorjaar de biersoorten opnieuw te introduceren met een nieuwe naam en een glas.

Kruidige P​ale Ale

Kruidige P​ale Ale is een aangenaam bitter bier en heeft een licht pittige smaak. Deze Pale Ale is gebrouwen met drie soorten Amerikaanse hop en heeft 6% alcohol. De adviesprijs voor een sixpack Kruidige Pale Ale met 0,30 flesjes is ¤5,99.

Milde Amber

Milde Amber is mild van smaak met een bitterzoet randje. Milde Amber van Grolsch bevat twee moutsoorten, namelijk pale mout en karamel mout. Dit bier smaakt uitstekend bij salades of pasta's. Milde Amber heeft 5% alcohol. De adviesprijs voor een sixpack Milde Amber met 0,30 flesjes is ¤5,49.
Ik ben benieuwd. Als Grolsch-liefhebber wil ik deze twee nieuwe zeker een keer uitproberen. En ik waardeer hun poging om speciaalbieren aan de man te brengen. Hoop alleen niet dat het te zoete bende is.
pi_144395656
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:03 schreef RacerDKB het volgende:
Dit is topic #29, als je de ''open nieuw deel''-knop gebruikt dan hoogt ie automatisch het nummer in de topictitel op.
Ik dacht al dat ik heel veel gemist had in een paar uur :o
Schip ahoy!
pi_144398723
quote:
10s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:14 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd. Als Grolsch-liefhebber wil ik deze twee nieuwe zeker een keer uitproberen. En ik waardeer hun poging om speciaalbieren aan de man te brengen. Hoop alleen niet dat het te zoete bende is.
Klinkt wel lekker ja. Ben benieuwd. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_144404052
Ik ben nu in duitsland. Eerst bij de moezel dus alles was wijn, wijn en nog meer wijn. Letterlijk elk huis langs de oever representeert een andere wijngaard. Heb er honderden van gezien.
Nu een nachtje in karlsruhe onderweg naar het zwarte woud. Kwam het badische brauhaus tegen. Erg gezellig en prima bieren. De fotos volgen later.
pi_144414685
Vorig weekend trouwen een Aventinus Eisbock op, wat een heerlijk biertje is dat zeg. Beetje zoetig en een goede dot alcohol erin! Zowieso een goede brouwerij!
pi_144497156
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 10:44 schreef Rvhkd het volgende:
Vorig weekend trouwen een Aventinus Eisbock op, wat een heerlijk biertje is dat zeg. Beetje zoetig en een goede dot alcohol erin! Zowieso een goede brouwerij!
Die vond ik ook top ja _O_

Heb me net een Bronckhorster midnight porter ingeschonken, wat een spul zeg 8)7
Was misschien vooral het verwachtingspatroon. Ik dacht "porter, zal wel 5/6% alcohol zijn". Eerste slok was even schrikken met de 12%, kolere.
pi_144505386
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 10:44 schreef Rvhkd het volgende:
Vorig weekend trouwen een Aventinus Eisbock op, wat een heerlijk biertje is dat zeg. Beetje zoetig en een goede dot alcohol erin! Zowieso een goede brouwerij!
Da's een goede unit ja! Net even in Untappd nagekeken en die heb ik 4,5* gegeven :D
Schip ahoy!
pi_144507465
Vanavond eens een ik imperial pilsner geopend. Best goed te doen, vind 'em lekkerder dan normale pilsners (al drink ik die vrij weinig met al het craft beer dat er is).
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 14 september 2014 @ 22:05:38 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144532628
Ik proost vanavond op de Schotten met een Cocoa Psycho Imp Russian Stout :)

Brewdog dus. Bam 8)7
  Moderator zondag 14 september 2014 @ 22:10:07 #17
45833 crew  Fogel
pi_144532842
Ik proost met een Brewdog Dog A, een Imperial Stout. Smaakt erg goed!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_144533438
Was op Terschelling dit weekend en dronk Scelling Blond, Koan en Stout. Wordt gebrouwen bij Wolf in België van gerst dat op Terschelling verbouwd wordt. Best te drinken. Koan is friszoet maar verder niet heel speciaal. De Blond lijkt erg op Vedett Blond maar dan wat minder droog. De Stout is aan de zoete kant met veel laurier, speculaas en wat chocola en kersen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 15 september 2014 @ 21:07:31 #19
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_144564597
quote:
2s.gif Op zondag 14 september 2014 22:22 schreef Karstman het volgende:
Was op Terschelling dit weekend en dronk Scelling Blond, Koan en Stout. Wordt gebrouwen bij Wolf in België van gerst dat op Terschelling verbouwd wordt. Best te drinken. Koan is friszoet maar verder niet heel speciaal. De Blond lijkt erg op Vedett Blond maar dan wat minder droog. De Stout is aan de zoete kant met veel laurier, speculaas en wat chocola en kersen.
Speculaas. Wow :) Nieuwsgierig.

Ik zit momenteel aan een veilige stout. Green Flash Double Stout. Soms wil je gewoon weten dat wat je gaat drinken lekker is :)
pi_144566321
Ik zit nu aan een St. Bernardus abt 12. Tijdje niet meer gehad, was vergeten hoe lekker die was. Drinkt ook erg makkelijk weg voor zo'n zwaar bier.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_144584905
Vorig weekend in Zwolle drie bieren gekocht van de Praght brouwerij in Dronten.

Praght rookbier: met gerookte mout. Een grote fles als kadootje voor whiskey liefhebber. Hopelijk mag ik eentje meeproeven, ik geef hem in ieder geval gekoeld :9~

Praght Zware Blonde 11%:: mag zich van mij gerstewijn noemen, goed voor een dik uur vertier.

Praght IPA: stevige indian pale ale, lekker bitter/hoppig.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_144584930
En even een vraagje aan de kenners:

Ik heb nog een 0.75L Karmeliet staan, moet die liggend of staand opgeslagen en hoe lang houdbaar (afgezien van houdbaarheid datum)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_144584977
paar kleine souvenirtjes van het zwarte woud.


Rothaus heeft een prachtige brouwzaal




verder bij toeval een zeer mooi brauhaus ontdekt in Karlsruhe. die heb je natuurlijk op elke hoek in Duitsland. maar dit café had echt zeer mooie ketels.`s middags waren ze aan het brouwen, de hele straat rook ernaar :P.


verder nog bij de Alpirsbacher brouwerij geweest.

maar daar heb ik verder geen foto`s van.
verder heb je in elk half groot dorpje in het zwarte woud wel een semi grote bier brouwerij, vaak met een geschiedenis. zo zag ik o.a. Ketterer bier en Fürstenberg bier.
ik heb ook cola weisse op. dat was gewoon een weissen van het vat met wat cola erdoor geschonken. niet eens zo slecht :P. bovendien kwam ik erachter dat de Duitse radlers 1000x lekkerder zijn dan de Nederlandse versie. in Duitsland zijn ze echt lekker fris en dorstlessend. in Nederland vind ik ze zeer nep en chemisch smaken en ruiken.
ik ben trouwens totaal niet op biervakantie geweest, maar echt op elke hoek zit er een brouwerij of iets. ze hebben trouwens wel nog steeds maar de standaard Duitse bieren helaas. Daarvoor heb ik niet echt gezocht. wat wel grappig is, ik had een blikje punk ipa meegenomen. na een week die opgedronken. wat een geweldig bier is dat toch. zo veel meer smaak en bitterheid dat de Duitse bieren. terwijl ik hem thuis iets of wat slapjes vind, omdat ik thuis nog meer smaak en hopbommen drink.
pi_144585218
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 september 2014 13:40 schreef Deetch het volgende:
En even een vraagje aan de kenners:

Ik heb nog een 0.75L Karmeliet staan, moet die liggend of staand opgeslagen en hoe lang houdbaar (afgezien van houdbaarheid datum)
daar verschillen de meningen en wijsheden over. sommigen zeggen liggend ivm kurk, anderen zeggen liggend omdat die dan gelijkmatiger rijpt, anderen zeggen dat de kurken van nu zo modern zijn dat ze niet of nauwelijks uitdrogen etc. die oude gueuzes liggen vaak wel, maar ik weet niet of dat nou alleen voor dat type bier is. ik laat ze altijd recht op staan. vooralsnog werkt dat prima en zit je niet te kutten met het uitschenken (ivm gist).

bewaartijd is in principe eeuwig, aangezien het niet kan bederven (alcohol). of het lekkerder of viezer word is alleen de vraag. houd het sowieso uit licht en het liefste een koele en constante temperatuur, als kan ik daar zelf niks aan doen en houd ik het gewoon uit het licht. werkt vooralsnog ook goed. al is mijn bewaartijd vaak maar max 1 tot 2 jaar tot nu toe.
vaak kan je donkere bieren beter bewaren dan lichte, al schijnt bijvoorbeeld duvel ook heerlijk te rijpen.
die karmeliet zou ik niet al te lang bewaren denk ik. lekker fris bier waarvan ik denk dat die alleen maar viezer word na zijn tht datum, pin maar daar niet op vast hoor.
  Moderator dinsdag 16 september 2014 @ 14:34:49 #25
45833 crew  Fogel
pi_144586421
Scandinavian Airlines heeft een samenwerking met Mikkeler en bied sinds kort "Sky High Wit" aan in de business class van hun intercontinentale routes.





Sky High Lager komt binnenkort.


Fotos van http://bonusfeber.no/ol-test-scandinavian-sky-high-wit/ en http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=127619

Het is dat ik voorlopig geen plannen heb om intercontinentaal te gaan vliegen, anders had ik het zeker getest. Misschien en hopelijk is het binnenkort ook in de lounges beschikbaar.
Ik vind het wel apart dat de markt sky high is tegenwoordig :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_144588459
Dirck III, de slijterijafdeling van Dirk, heeft deze week bokbier in de reclame.
Is dit niet erg vroeg? Bokbier hoort toch pas vanaf oktober verkocht te worden.
pi_144595478
Nog mensen die Zwanze Day willen gaan vieren? Ik ben dit weekend in Lille dus denk dat ik even langs wip bij La Capsule, lees daar goede dingen over.
pi_144595737
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:40 schreef BillDauterive het volgende:
Dirck III, de slijterijafdeling van Dirk, heeft deze week bokbier in de reclame.
Is dit niet erg vroeg? Bokbier hoort toch pas vanaf oktober verkocht te worden.
Het zijn net pepernoten!
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_144595958
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 15:40 schreef BillDauterive het volgende:
Dirck III, de slijterijafdeling van Dirk, heeft deze week bokbier in de reclame.
Is dit niet erg vroeg? Bokbier hoort toch pas vanaf oktober verkocht te worden.
Overigens is alleen de Chouffe Bok 6666 echt interessant volgens mij. Amstel bok :')
pi_144596097
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:16 schreef opperkleurder het volgende:
Nog mensen die Zwanze Day willen gaan vieren? Ik ben dit weekend in Lille dus denk dat ik even langs wip bij La Capsule, lees daar goede dingen over.
wat voor Day?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_144596321
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:29 schreef Karstman het volgende:

[..]

wat voor Day?
In 53 café's over de hele wereld wordt een eenmalig een speciaal brouwsel van Cantillon geschonken. Het gaat om de Cuvee Florian (genoemd naar de zoon van de brouwer) een mix van een drie jaar gerijpte Iris Grand Cru en Kriek. In Nederland krijgt alleen de Bierkoning in Amsterdam een vat.
pi_144596688
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:34 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

In 53 café's over de hele wereld wordt een eenmalig een speciaal brouwsel van Cantillon geschonken. Het gaat om de Cuvee Florian (genoemd naar de zoon van de brouwer) een mix van een drie jaar gerijpte Iris Grand Cru en Kriek. In Nederland krijgt alleen de Bierkoning in Amsterdam een vat.
Ah, nog nooit van gehoord...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_144597363
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:26 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Overigens is alleen de Chouffe Bok 6666 echt interessant volgens mij. Amstel bok :')
Tja, van Dirck III kan je ook niet verwachten dat ze veel keuze hebben uit bokbier.
Bokbier van Amstel vind ik lekkerder dan die van Heineken of Grolsch. :)
pi_144597812
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 19:56 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Tja, van Dirck III kan je ook niet verwachten dat ze veel keuze hebben uit bokbier.
Bokbier van Amstel vind ik lekkerder dan die van Heineken of Grolsch. :)
Dirck III heeft nu aan bokbier te koop: Chouffe, gulpener, heineken, bavaria, alfa, amstel, brand en steenbrugge. Volgende week komen er twee bij, (Grolsch en la trappe als ik het me goed herinner).

Keuze genoeg?

[ Bericht 0% gewijzigd door LostFormat op 16-09-2014 20:18:07 ]
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_144598978
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:07 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Dirck III heeft nu aan bokbier te koop: Chouffe, gulpener, heineken, bavaria, alfa, amstel, brand en steenbrugge. Volgende week komen er twee bij, (Grolsch en la trappe als ik het me goed herinner).

Keuze genoeg?
Dat heeft de AH ook, zo ongeveer ;) Deze week ga ik in ieder geval Chouffe en Gulpener halen, heerlijk :D
pi_144599189
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:32 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Dat heeft de AH ook, zo ongeveer ;) Deze week ga ik in ieder geval Chouffe en Gulpener halen, heerlijk :D
Ja, omdat dit het hele aanbod is. Dirck III is goedkoper.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_144612792
Hopla, om alvast in de herfst sfeer te komen 2 bombers pompoen bier gehaald; Southern Tier Pumking en Warlock. En Stone Go To IPA om de biervoorraad op pijl te houden.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_144613242
Net nog even een extra Pumking gehaald, want ik vind 'em best lekker. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_144626261
manman ik heb gisteren die pepperspray porter op van het uiltje. wat een compleet ranzig bier zeg.
ik houd van stouts en porters en ik houd ook van pittig eten. ik gooi overal sambal en tabasco door. maar dit bier slaat nergens op. hij ruikt en ziet er fantastisch uit, maar na 1 slok proef je niks meer behalve peper. hij was niet te heet ofzo, je gaat er niet van tranen, maar je proeft niks anders dan pittigheid in je keel. dit blijft echt vervelend lang hangen, ik heb 5 slokken genomen en daarna alles weggepleurd maar daarna toch nog 20 minuten met die gekke smaak in mn keel rondgelopen.
wat een complete mislukking zeg. ik vond de rook en vuur van de molen echt miljoenen keren beter, die was zelfs echt super lekker. (iets met balans enz)
en op ratebeer iedereen zeggen, ja ik houd van pittig dus dit is geweldig. nee, dit bier slaat nergens op. alleen maar fanboys "kijk mij nou dit lekker vinden".
ga mij niet vertellen dat iemand dit lekker vind hier he :P
pi_144635376
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:36 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Ja, omdat dit het hele aanbod is. Dirck III is goedkoper.
Vandaag de Chouffe en de Steenbrugge gehaald. Straks eens eentje soldaat maken.
pi_144636232
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 15:52 schreef mckroket het volgende:
manman ik heb gisteren die pepperspray porter op van het uiltje. wat een compleet ranzig bier zeg.
ik houd van stouts en porters en ik houd ook van pittig eten. ik gooi overal sambal en tabasco door. maar dit bier slaat nergens op. hij ruikt en ziet er fantastisch uit, maar na 1 slok proef je niks meer behalve peper. hij was niet te heet ofzo, je gaat er niet van tranen, maar je proeft niks anders dan pittigheid in je keel. dit blijft echt vervelend lang hangen, ik heb 5 slokken genomen en daarna alles weggepleurd maar daarna toch nog 20 minuten met die gekke smaak in mn keel rondgelopen.
wat een complete mislukking zeg. ik vond de rook en vuur van de molen echt miljoenen keren beter, die was zelfs echt super lekker. (iets met balans enz)
en op ratebeer iedereen zeggen, ja ik houd van pittig dus dit is geweldig. nee, dit bier slaat nergens op. alleen maar fanboys "kijk mij nou dit lekker vinden".
ga mij niet vertellen dat iemand dit lekker vind hier he :P
Ik vond 'm heerlijk!

Geintje :+ Nooit gehad, maar hij klinkt vrij smerig inderdaad :P. Beetje zoals mijn Cookie Beer van een tijdje terug. Bier = oké! Koekjes = oké! Maar die combi is geen succesrecept :')
Schip ahoy!
pi_144637829
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:39 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik vond 'm heerlijk!

Geintje :+ Nooit gehad, maar hij klinkt vrij smerig inderdaad :P. Beetje zoals mijn Cookie Beer van een tijdje terug. Bier = oké! Koekjes = oké! Maar die combi is geen succesrecept :')
Vond Cookie Bier opzich wel lekker. Net pepernoten. Mijn vriendin vond het naar wierook smaken :')
pi_144649316
Ik haalde er inderdaad meteen speculaas uit. Maar ik vond de combi gewoon smerig :D
Schip ahoy!
pi_144649821
Bij de Vomar verkopen ze skuumkopje voor 1 euro nog wat. Dacht dat ze dit alleen bij slijterijen verkochten. Bij mijn vriendin zit een coop, daar verkopen ze gewoon de leckere en ander lokaal bier en veel speciaal bier. Moeten meer supermarkten doe.
  donderdag 18 september 2014 @ 09:04:22 #45
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144650330
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 08:23 schreef larry_flynt het volgende:
Bij de Vomar verkopen ze skuumkopje voor 1 euro nog wat. Dacht dat ze dit alleen bij slijterijen verkochten. Bij mijn vriendin zit een coop, daar verkopen ze gewoon de leckere en ander lokaal bier en veel speciaal bier. Moeten meer supermarkten doe.
Neuh, skuum wordt ook in supermarkten verkocht. Gangbare prijs is 1.35/1.45
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_144650400
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:04 schreef Qwea het volgende:

[..]

Neuh, skuum wordt ook in supermarkten verkocht. Gangbare prijs is 1.35/1.45
Bij m'n ouders heeft de Spar het inderdaad.
pi_144651343
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 09:04 schreef Qwea het volgende:

[..]

Neuh, skuum wordt ook in supermarkten verkocht. Gangbare prijs is 1.35/1.45
Hmm... Skuumkoppe... :9~
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_144651474
Dinsdag wat Ijslands bier getest:

De white ale zat erg weinig smaak aan, en had op de weinige smaak een overheersende citrussmaak. Zal het niet snel kopen.
De toasted porter beviel me goed, de "toasted" smaak kwam goed tot zijn recht. Aangezien dat een soort smaak is waar ik wel van hou hoop ik dat het in het assortiment van de kroeg komt.
De pale ale leek op een poging tot een typisch Amerikaanse pale ale, maar ze zijn daar wat mij betreft helaas in gefaald. Het is niet vies, maar er is zoveel beters op de markt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_144659848
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2014 20:07 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Dirck III heeft nu aan bokbier te koop: Chouffe, gulpener, heineken, bavaria, alfa, amstel, brand en steenbrugge. Volgende week komen er twee bij, (Grolsch en la trappe als ik het me goed herinner).

Keuze genoeg?
De La Trappe bok vind ik erg lekker. Het is wel wat meer een zware hufter qua smaak dan veel andere bokbieren.

Mocht iemand hier trouwens om of nabij Den Haag wonen en een keer Chimay Dorée willen proberen, Alsem aan de Loosduinseweg verkoopt het momenteel. ¤1,60 of ¤1,50 geloof ik.
pi_144659875
DP!
  donderdag 18 september 2014 @ 16:08:46 #51
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144661366
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 10:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Hmm... Skuumkoppe... :9~
Ik vind de trip beter. En de goud.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_144689825
Ik wil een bier database aanleggen en maken. Een soort excelbestand waarin komt te staan wat ik in mijn koelkast of voorraadkast heb staan, wat voor bier het is en wat de houdbaarheidsdatum is.

Iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?
  vrijdag 19 september 2014 @ 13:19:04 #53
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_144690751
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 12:48 schreef larry_flynt het volgende:
Ik wil een bier database aanleggen en maken. Een soort excelbestand waarin komt te staan wat ik in mijn koelkast of voorraadkast heb staan, wat voor bier het is en wat de houdbaarheidsdatum is.

Iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?
Excel openen hahah.

Met in de headers: Merk, Product, THT

Zo iets?

Je kan nog zelfs een lijstje maken met welke bieren tegen hun THT beginnen aan te lopen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_144691060
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:19 schreef nils7 het volgende:

[..]

Excel openen hahah.

Met in de headers: Merk, Product, THT

Zo iets?

Je kan nog zelfs een lijstje maken met welke bieren tegen hun THT beginnen aan te lopen.
Ja zou kunnen, had gehoopt op een iets mooier programma :p
pi_144697389
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:28 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Ja zou kunnen, had gehoopt op een iets mooier programma :p
VB leren en iets bouwen? Zijn daar geen sites voor, voor whisky heb je whiskybase bijvoorbeeld.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 19 september 2014 @ 16:44:40 #56
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144697465
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 12:48 schreef larry_flynt het volgende:
Ik wil een bier database aanleggen en maken. Een soort excelbestand waarin komt te staan wat ik in mijn koelkast of voorraadkast heb staan, wat voor bier het is en wat de houdbaarheidsdatum is.

Iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken?
Website maken. Heb ik ook. www.q-creations.nl/bier

Niet up to date want gestopt met drinken en wat weggegeven, maar gaat om het idee
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_144697722
De buit van vandaag:

2 meneer de Uijl, bowmore aged stout
1 Uyl PA
2 Leidsch Blond IPA
2 Panty, een stout van Oedipus uit Amsterdam. Heb hun Mannenliefde laatst gehad en die was lekker dus eens kijken wat de stout doet.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_144698023
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 september 2014 16:52 schreef Karstman het volgende:
De buit van vandaag:
[ afbeelding ]
2 meneer de Uijl, bowmore aged stout
1 Uyl PA
2 Leidsch Blond IPA
2 Panty, een stout van Oedipus uit Amsterdam. Heb hun Mannenliefde laatst gehad en die was lekker dus eens kijken wat de stout doet.
Die "UPA" is lekker! :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_144698615
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 15:20 schreef Chandos het volgende:

[..]

De La Trappe bok vind ik erg lekker. Het is wel wat meer een zware hufter qua smaak dan veel andere bokbieren.
Volgens de medewerker van Dirck III krijgen ze die volgende week en komt die dan meteen in de reclame, net als Texels Bock.
pi_144704521
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 17:22 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Volgens de medewerker van Dirck III krijgen ze die volgende week en komt die dan meteen in de reclame, net als Texels Bock.
Klopt. Zover ik gezien heb zijn de aantallen in de filialen niet heel hoog dus niet te lang wachten.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_144709147
Vanavond Beerskey van Luifel geproefd. Dat was me een tegenvaller. Daarna de smaak maar weggespoeld met een La Trappe Isid'or.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_144709540
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 16:44 schreef Qwea het volgende:

[..]

Website maken. Heb ik ook. www.q-creations.nl/bier

Niet up to date want gestopt met drinken en wat weggegeven, maar gaat om het idee
Ziet er leuk uit! Waarom ben je gestopt met bier drinken?
  zaterdag 20 september 2014 @ 11:54:48 #63
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_144718643
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:28 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Ja zou kunnen, had gehoopt op een iets mooier programma :p
Ik gebruik Google Sheets om bij te houden wat ik gedronken heb. Een tabel voor de bieren en een tabel voor de brouwerijen, en een paar sheets met stats. Een eitje om daar nog een tabel van de voorraad bij te doen, maar mijn eigen voorraad is zelden groter dan 10 flessen.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  zaterdag 20 september 2014 @ 13:25:07 #64
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144720987
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 22:03 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Ziet er leuk uit! Waarom ben je gestopt met bier drinken?
Omdat ik me volledig op mijn sport wil toeleggen (cardio en krachttraining) en ik zo veel mogelijk clean wil eten. Plus ik moet snoeihard trainen voor mudmasters in maart. En bier zorgt voor loze kcals die niks toevoegen :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_144722609
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2014 13:25 schreef Qwea het volgende:

[..]

Omdat ik me volledig op mijn sport wil toeleggen (cardio en krachttraining) en ik zo veel mogelijk clean wil eten. Plus ik moet snoeihard trainen voor mudmasters in maart. En bier zorgt voor loze kcals die niks toevoegen :P
Begrijpelijk! Succes! :D
pi_144723359
Daarnaast is bier natuurlijk smerig. Ik drink het alleen om erbij te horen.

Gisteravond nog een Pumking gehaald en Rogue's Dead Guy Ale. :9.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_144723968
Hoi!

Ik ben al jaren bierfan, maar sinds kort houd ik met een app bij welke bieren ik drink en hoe ik ze vond. Hartstikke leuk. Vandaar mijn vraag: waar kan ik echte exotische bieren kopen? En dan bedoel ik niet per se uit tropische landen, maar gewoon binnenlandse en buitenlandse bieren die nauwelijks verkrijgbaar zijn. Alles uit de Gall&gall heb ik inmiddels ongeveer wel gedronken. :@ Ik kan natuurlijk dingen online gaan bestellen maar dat wordt erg snel duur.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2014 17:22 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Volgens de medewerker van Dirck III krijgen ze die volgende week en komt die dan meteen in de reclame, net als Texels Bock.
Oeh, daar ga ik ook even langs.
pi_144725770
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 15:25 schreef Tchock het volgende:
Hoi!

Ik ben al jaren bierfan, maar sinds kort houd ik met een app bij welke bieren ik drink en hoe ik ze vond. Hartstikke leuk. Vandaar mijn vraag: waar kan ik echte exotische bieren kopen? En dan bedoel ik niet per se uit tropische landen, maar gewoon binnenlandse en buitenlandse bieren die nauwelijks verkrijgbaar zijn. Alles uit de Gall&gall heb ik inmiddels ongeveer wel gedronken. :@ Ik kan natuurlijk dingen online gaan bestellen maar dat wordt erg snel duur.

[..]

Oeh, daar ga ik ook even langs.
Misschien even erbij vermelden waar je ongeveer woont :)
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_144725842
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:36 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Misschien even erbij vermelden waar je ongeveer woont :)
Ik woon zelf in Amsterdam, maar kom wekelijks in Den Haag :)
pi_144725989
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik woon zelf in Amsterdam, maar kom wekelijks in Den Haag :)
Zie OP!

In Amsterdam bij=
De Bierkoning Paleisstraat 125 1012 ZL Amsterdam
pi_144726002
Hoe heet die app?

Ben bang dat ik je verder weinig kan helpen, google geeft nog dit:
http://bierkoning.nl
Misschien daar eens langs gaan? Er zullen vast nog wel meer speciaalbierwinkels in Amsterdam zitten.

Ik ben zelf al blij dat ik hier nu een supermarkt heb gevonden waar ik ook Belgisch bier en ander speciaalbier kan kopen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_144726012
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:44 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Zie OP!

In Amsterdam bij=
De Bierkoning Paleisstraat 125 1012 ZL Amsterdam
Helemaal overheen gekeken! Daar studeer ik vlakbij, binnenkort eens kijken :7
pi_144726026
Trouwens dit las ik vandaag of Facebook:

Het NOBEL Streekbierfestival staat in het teken van de Utrechtse microbrouwerij. Vijf cafés en restaurants op de Nobelstraat hebben de handen ineengeslagen om je de unieke mogelijkheid te bieden kennis te maken met de vijftien lekkerste bieren uit onze stad.

Tijdens het festival zal in ieder café verschillende bieren geproefd kunnen worden van één van de deelnemende brouwerijen. Om het mogelijk te maken de vele bieren te proeven, maken wij gebruik van kleine glazen. Sharing is caring!

Stippel je eigen route uit en stel je eigen menu samen. De deelnemende brouwerijen zijn in de volgende cafés te vinden:

Café 't Pandje - Maximus
Café Rex - Ceaux
Florin Utrecht - Vandestreek
Grand café Lieve-Lust - Oudaen
Café Otje - Rooie Dop

Entree GRATIS!

Is op 2 november van 14:00 tot 19:00, indien ik tijd heb ga ik denk ik wel even kijken.
pi_144726051
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:45 schreef Felagund het volgende:
Hoe heet die app?
Untappd. Ik vind het echt geweldig, is een soort combinatie tussen logboek en sociaal netwerk. Je kunt vrienden toevoegen, biertjes aanraden, foto's toevoegen, "badges" (achievements) halen.

Enige nadeel is dat ik nu alleen nog maar naar bier kan kijken als "wel gedronken" en "niet gedronken". :D :@
pi_144726055
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:45 schreef Felagund het volgende:
Hoe heet die app?

Ben bang dat ik je verder weinig kan helpen, google geeft nog dit:
http://bierkoning.nl
Misschien daar eens langs gaan? Er zullen vast nog wel meer speciaalbierwinkels in Amsterdam zitten.

Ik ben zelf al blij dat ik hier nu een supermarkt heb gevonden waar ik ook Belgisch bier en ander speciaalbier kan kopen.
Ik denk dat hij Untappd bedoeld. Erg leuke app die er mede voor heeft gezorgd dat speciaal bier een echte hobby van mij is geworden.
  Moderator zaterdag 20 september 2014 @ 16:47:44 #76
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_144726085
Untappd heeft er ook voor gezorgd dat ik meer ben gaan drinken en ineens een aardige voorraad bier heb. :')

Slechte app dus. Niet aan beginnen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_144726108
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Untappd heeft er ook voor gezorgd dat ik meer ben gaan drinken en ineens een aardige voorraad bier heb. :')

Slechte app dus. Niet aan beginnen.
Hier ook :')

Sinds ik begon met Untappd op 16 juli heb ik 60 verschillende biertjes gedronken en ik heb er hier nog een stuk of 15 staan. _O-
pi_144726115
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Untappd heeft er ook voor gezorgd dat ik meer ben gaan drinken en ineens een aardige voorraad bier heb. :')

Slechte app dus. Niet aan beginnen.
Heb hem net geïnstalleerd. :') En ik ga nu bier halen. :D
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_144726186
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:49 schreef Felagund het volgende:

[..]

Heb hem net geïnstalleerd. :') En ik ga nu bier halen. :D
Welcome to the darkside!

Heb nu altijd de bovenste plank van mijn koelkast geheel volstaan met speciaal bier. Zelf vrienden en familie die nu voor mij speciale biertje meenemen.
pi_144726196
God wat een opluchting dat ik niet de enige ben _O-
pi_144726228
Zal eens een keer een foto van mijn collectie maken.
  zaterdag 20 september 2014 @ 16:55:21 #82
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144726266
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 14:30 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Begrijpelijk! Succes! :D
thnx!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_144726277
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hier ook :')

Sinds ik begon met Untappd op 16 juli heb ik 60 verschillende biertjes gedronken en ik heb er hier nog een stuk of 15 staan. _O-
Zolang je er 1 of maar een paar per avond drinkt valt het nog wel mee toch? Er zijn ook zat mensen die 10 pils of zo op een avond drinken. Vind ik nog een stuk erger.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zaterdag 20 september 2014 @ 16:56:03 #84
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_144726281
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Helemaal overheen gekeken! Daar studeer ik vlakbij, binnenkort eens kijken :7
Is wel vrij prijzig :P
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_144726340
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:55 schreef Felagund het volgende:

[..]

Zolang je er 1 of maar een paar per avond drinkt valt het nog wel mee toch? Er zijn ook zat mensen die 10 pils of zo op een avond drinken. Vind ik nog een stuk erger.
Ja, precies. :) Ik drink doordeweeks eigenlijk nooit meer dan één biertje per dag en nooit overdag, dus vind het wel te overzien.
pi_144726392
Ik heb deze uit Italië gekregen (prachtige fles trouwens) maar heb nog niet echt een goed moment gevonden om hem aan te breken. Iemand wel eens gehad? En helpt zo'n beugel nou echt om je bier vers te houden of moet 'ie alsnog in één keer op?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144732280
Vanmiddag even dit Edelweiss biertje gedronken voor de eerste keer.Niet verkeerd al zeg ik het zelf. Van de tap trouwens.
pi_144735907
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 17:00 schreef Tchock het volgende:
Ik heb deze uit Italië gekregen (prachtige fles trouwens) maar heb nog niet echt een goed moment gevonden om hem aan te breken. Iemand wel eens gehad? En helpt zo'n beugel nou echt om je bier vers te houden of moet 'ie alsnog in één keer op?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toevallig vorig jaar op, meegenomen uit Italië door m'n huisgenoot. Ik vond hem best aardig geloof ik
pi_144735978
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2014 13:28 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Ja zou kunnen, had gehoopt op een iets mooier programma :p
Je hebt er wat sites voor. googlen op beercellar
pi_144744640
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:47 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Untappd heeft er ook voor gezorgd dat ik meer ben gaan drinken en ineens een aardige voorraad bier heb. :')

Slechte app dus. Niet aan beginnen.
Voor mij is het meer dat m'n bier aankopen anders zijn. Waar ik in het verleden nog wel eens weken achterelkaar hetzelfde bier dronk (afgewisseld met wat nieuws) heb ik nu meer de rare drang om alleen maar nieuw spul te proberen. Om die stomme badges te unlocken :').

Nu eens aan de Southern Tier Warlock. De tegenhanger van Pumking, en ik vind 'em net zo lekker. Ergens doet 't me denken aan speculaas.
Vandaag nog een extra fles Warlock gehaald, en ik heb nog 2 Pumkings staan, dus qua herfstig pompoen bier heb ik nu genoeg.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_144748493
Ik heb nog nooit een pompoenbier op hoor... nog nooit gezien ook trouwens. Volgens mij maken onze nederlandse en belgische vrienden dit niet echt?
pi_144748947
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 12:40 schreef mckroket het volgende:
Ik heb nog nooit een pompoenbier op hoor... nog nooit gezien ook trouwens. Volgens mij maken onze nederlandse en belgische vrienden dit niet echt?
Heb ook het idee dat het iets typisch Amerikaans is.
pi_144754188
http://www.spoelenmaar.nl/een-enorme-bierweek
ben ik de enige die dit kansloos vind? (ieder zijn eigen hobby uiteraard, maar sommige dingen kan ik niet begrijpen)
ik houd van bier, en ik vind bier proeven leuk. maar waarom zou je in hemelsnaam 50 bieren per dag proeven (oftewel 2 slokjes bier per keer). wat is daar de lol van? waar doe je het voor? enkel alleen voor het getal? de zoektocht naar goed bier is het niet, want nog geen 1% van de bieren die hun proeven kan je misschien thuis op voorraad houden.
de toprater op ratebeer heeft 35000 rates. stel dat hij al 15 jaar rate (backlog oid). dan hebben we het over meer dan 6 (verschillende!!!) bieren elke dag voor 15 jaar lang.
wat ik me ook afvraag, wat voor werk doen die mensen om dit te kunnen financieren? zeker die bieren die hun proeven zijn vaak redelijk duur.
pi_144754221
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 13:00 schreef Saind het volgende:

[..]

Heb ook het idee dat het iets typisch Amerikaans is.
Het schijnt nogal arbeidsintensief te zijn (de pompoen bewerken zodat je deze kunt gebruiken). Een aantal Nederlandse brouwers heeft hier wel eens wat mee gedaan, maar alleen als speciale optie. In ieder geval Maximus en de Leidse brouwerijen; van die laatstgenoemde kwam ook het commentaar over het bewerken van de pompoenen.
  zondag 21 september 2014 @ 18:09:13 #95
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_144761037
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 15:20 schreef mckroket het volgende:
http://www.spoelenmaar.nl/een-enorme-bierweek
ben ik de enige die dit kansloos vind? (ieder zijn eigen hobby uiteraard, maar sommige dingen kan ik niet begrijpen)
ik houd van bier, en ik vind bier proeven leuk. maar waarom zou je in hemelsnaam 50 bieren per dag proeven (oftewel 2 slokjes bier per keer). wat is daar de lol van? waar doe je het voor? enkel alleen voor het getal? de zoektocht naar goed bier is het niet, want nog geen 1% van de bieren die hun proeven kan je misschien thuis op voorraad houden.
de toprater op ratebeer heeft 35000 rates. stel dat hij al 15 jaar rate (backlog oid). dan hebben we het over meer dan 6 (verschillende!!!) bieren elke dag voor 15 jaar lang.
wat ik me ook afvraag, wat voor werk doen die mensen om dit te kunnen financieren? zeker die bieren die hun proeven zijn vaak redelijk duur.
35.000 is wel extreem veel, dat geloof ik eigenlijk niet. Maar ik heb een paar inkopers bij slijterijen op Untappd, en die proeven gewoon elk nieuw bier wat ze in het assortiment krijgen. Paar slokjes dan, maar in de VS/Canada komt zo veel nieuw bier uit dat het hard gaat; ze zitten zo op 2500 na een jaar of 2 untappen en dat aantal geloof ik wel. Zeker omdat veel slijters ook een barretje hebben met een stuk of 15-20 (snel) roterende taps.
Je ziet wel dat die mensen enorm verwend en blasé worden, raten eigenlijk alles op 3.5-4 sterren, zelfs de meest zeldzame en gezochte bieren. Dus ik denk inderdaad wel dat het meer om het aantal gaat dan daadwerkelijk met de wereld delen wat je van het bier vond.

Ook als je af en toe een paar brouwerijen bezoekt op een zaterdag (wat makkelijk kan in veel Amerikaanse steden) en je tasters (~100 mL) neemt ben je zo 10-15 unieke bieren verder zonder helemaal lam te zijn. In een lang weekend Portland OR was ik ongeveer 50 check-ins verder. Toen ging het "niet helemaal lam" argument overigens niet echt meer op... :')
pi_144761169
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 15:20 schreef mckroket het volgende:
http://www.spoelenmaar.nl/een-enorme-bierweek
ben ik de enige die dit kansloos vind? (ieder zijn eigen hobby uiteraard, maar sommige dingen kan ik niet begrijpen)
ik houd van bier, en ik vind bier proeven leuk. maar waarom zou je in hemelsnaam 50 bieren per dag proeven (oftewel 2 slokjes bier per keer). wat is daar de lol van? waar doe je het voor? enkel alleen voor het getal? de zoektocht naar goed bier is het niet, want nog geen 1% van de bieren die hun proeven kan je misschien thuis op voorraad houden.
de toprater op ratebeer heeft 35000 rates. stel dat hij al 15 jaar rate (backlog oid). dan hebben we het over meer dan 6 (verschillende!!!) bieren elke dag voor 15 jaar lang.
wat ik me ook afvraag, wat voor werk doen die mensen om dit te kunnen financieren? zeker die bieren die hun proeven zijn vaak redelijk duur.
Lijkt mij ook verschrikkelijk hoor. Als je dan een keer een lekker zeldzaam biertje hebt geniet je er toch totaal niet van? :')
pi_144761187
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 18:09 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Maar ik heb een paar inkopers bij slijterijen op Untappd, en die proeven gewoon elk nieuw bier wat ze in het assortiment krijgen. Paar slokjes dan, maar in de VS/Canada komt zo veel nieuw bier uit dat het hard gaat; ze zitten zo op 2500 na een jaar of 2 untappen en dat aantal geloof ik wel. Zeker omdat veel slijters ook een barretje hebben met een stuk of 15-20 (snel) roterende taps.
Je ziet wel dat die mensen enorm verwend en blasé worden, raten eigenlijk alles op 3.5-4 sterren, zelfs de meest zeldzame en gezochte bieren. Dus ik denk inderdaad wel dat het meer om het aantal gaat dan daadwerkelijk met de wereld delen wat je van het bier vond.
Het zou me ook niet verbazen als op een gegeven moment zelfs voor een fijnproever alles hetzelfde smaakt. :')
  zondag 21 september 2014 @ 22:18:54 #98
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_144771837
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 15:20 schreef mckroket het volgende:
http://www.spoelenmaar.nl/een-enorme-bierweek
ben ik de enige die dit kansloos vind? (ieder zijn eigen hobby uiteraard, maar sommige dingen kan ik niet begrijpen)
ik houd van bier, en ik vind bier proeven leuk. maar waarom zou je in hemelsnaam 50 bieren per dag proeven (oftewel 2 slokjes bier per keer). wat is daar de lol van? waar doe je het voor? enkel alleen voor het getal? de zoektocht naar goed bier is het niet, want nog geen 1% van de bieren die hun proeven kan je misschien thuis op voorraad houden.
de toprater op ratebeer heeft 35000 rates. stel dat hij al 15 jaar rate (backlog oid). dan hebben we het over meer dan 6 (verschillende!!!) bieren elke dag voor 15 jaar lang.
wat ik me ook afvraag, wat voor werk doen die mensen om dit te kunnen financieren? zeker die bieren die hun proeven zijn vaak redelijk duur.
50 is inderdaad nogal veel. Op de bierfestivals waar ik ben geweest is zo'n 10-12 per dag toch wel mijn limiet geweest. En dat is dan echt over bijna een hele dag uitgespreid. Maar dan hebben we het over 20cc. Het heerschap onder de link zal nog geen 5cc per bier geprobeerd hebben.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  Moderator zondag 21 september 2014 @ 22:20:25 #99
45833 crew  Fogel
pi_144771928
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2014 13:00 schreef Saind het volgende:

[..]

Heb ook het idee dat het iets typisch Amerikaans is.
Het Noorse Nøgne Ø had het vorig jaar ook.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 21 september 2014 @ 22:21:37 #100
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_144772002
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 22:20 schreef Fogel het volgende:

[..]

Het Noorse Nøgne Ø had het vorig jaar ook.
Ik vond 'm verschrikkelijk.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_144774725
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 22:18 schreef Curchulain het volgende:

[..]

50 is inderdaad nogal veel. Op de bierfestivals waar ik ben geweest is zo'n 10-12 per dag toch wel mijn limiet geweest. En dat is dan echt over bijna een hele dag uitgespreid. Maar dan hebben we het over 20cc. Het heerschap onder de link zal nog geen 5cc per bier geprobeerd hebben.
Ik heb een keer 45 aangetikt, 12 van mezelf en de rest een paar slokken van anderen. Doen we niet meer, echt een overkill aan verschillende smaken.
pi_144781861
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 september 2014 20:30 schreef Iwanius het volgende:
Vanmiddag even dit Edelweiss biertje gedronken voor de eerste keer.Niet verkeerd al zeg ik het zelf. Van de tap trouwens.
Die heb ik pas ook op. Is inderdaad een goed biertje.
pi_144781890
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2014 16:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Untappd. Ik vind het echt geweldig, is een soort combinatie tussen logboek en sociaal netwerk. Je kunt vrienden toevoegen, biertjes aanraden, foto's toevoegen, "badges" (achievements) halen.

Enige nadeel is dat ik nu alleen nog maar naar bier kan kijken als "wel gedronken" en "niet gedronken". :D :@
Is dat beetje hetzelfde als ratebeer?
pi_144785642
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 12:40 schreef mckroket het volgende:
Ik heb nog nooit een pompoenbier op hoor... nog nooit gezien ook trouwens. Volgens mij maken onze nederlandse en belgische vrienden dit niet echt?
Jopen mashing pumpkins
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_144794629
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 10:31 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Is dat beetje hetzelfde als ratebeer?
Ik ken Ratebeer niet, maar als ik zo lees lijkt Uptappd me iets toegankelijker (met foto's, achievements en vrienden) en Ratebeer iets technischer (met meer informatie en verkooppunten).
pi_144794825
Ik voer alleen maar "nieuwe" dingen in bij Untappd. Dus niet die 15 Grolsch op een uitgaansavond.

Heb trouwens het nieuwe Grolsch Amberbier gekocht. Vanavond eens proeven.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_144796579
Ik gebruik Untappd eigenlijk ook vooral voor mezelf, ken maar één ander iemand die erop zit :P.
Maar wel ideaal als je weer eens in de winkel staat en niet precies meer weet welke varianten van een bier je nou wel en niet hebt gehad.
Schip ahoy!
pi_144796690
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 17:37 schreef Lonaa het volgende:
Heb trouwens het nieuwe Grolsch Amberbier gekocht. Vanavond eens proeven.
Oh ja die moet ik ook nog even kopen. Is het wat?

Wel onverwacht deze meegenomen bij de Albert Heijn (!):
pi_144796716
quote:
11s.gif Op maandag 22 september 2014 18:38 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Oh ja die moet ik ook nog even kopen. Is het wat?

Wel onverwacht deze meegenomen bij de Albert Heijn (!):
[ afbeelding ]
ZOMG! Welke AH? Wat koste het? Dat vind ik zo een lekker biertje. :9
(Mijn lievelingsslijter heeft het ook wel, trouwens, Punk IPA)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_144796734
Heb m nog niet open, want nog geen eten. Heb nu ook wijn. :') Misschien wordt het wel morgen, maar ik zal je laten weten wat ik er van vond!
Sterkheidsbaas van alles.
pi_144796779
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 18:39 schreef Lonaa het volgende:

[..]

ZOMG! Welke AH? Wat koste het? Dat vind ik zo een lekker biertje. :9
(Mijn lievelingsslijter heeft het ook wel, trouwens, Punk IPA)
Een niet eens zo'n grote Albert Heijn in het centrum van Haarlem. Misschien nieuw wisselend assortiment of iets want veel bierschappen waren leeg en prijskaartjes lagen er afgehaald op een stapeltje.

Was ¤2,49 wat niet duur is maar ook niet goedkoop als ik even Google.
pi_144796831
quote:
10s.gif Op maandag 22 september 2014 18:42 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Een niet eens zo'n grote Albert Heijn in het centrum van Haarlem. Misschien nieuw wisselend assortiment of iets want veel bierschappen waren leeg en prijskaartjes lagen er afgehaald op een stapeltje.

Was ¤2,49 wat niet duur is maar ook niet goedkoop als ik even Google.
Volgens mij betaal ik bij m'n slijter iets minder of net zo veel inderdaad.

Zag ook al dat ze bij mijn AH met het bier aan het rommelen waren ja. :Y Ben benieuwd. Hefstbockjes erin iig.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_144796982
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 18:35 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik gebruik Untappd eigenlijk ook vooral voor mezelf, ken maar één ander iemand die erop zit :P.
Maar wel ideaal als je weer eens in de winkel staat en niet precies meer weet welke varianten van een bier je nou wel en niet hebt gehad.
Dit. Daarnaast vind ik het ook handig om even te checken wat voor bier het precies is als ik het zo snel niet op een label kan vinden, en of ik het misschien wat zal vinden (voor een bier dat gemiddeld 3 sterren krijg ben ik minder snel geneigd een 6 pack mee te nemen dan iets wat tegen de 4 sterren aan zit).

Voorheen keek ik nog wel eens op beeradvocate, maar die hebben geen mobiele versie van de site, dus resize ik me elke pagina een ongeluk. Met untappd is het dan wat makkelijker.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_144799284
quote:
10s.gif Op maandag 22 september 2014 18:42 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Een niet eens zo'n grote Albert Heijn in het centrum van Haarlem. Misschien nieuw wisselend assortiment of iets want veel bierschappen waren leeg en prijskaartjes lagen er afgehaald op een stapeltje.

Was ¤2,49 wat niet duur is maar ook niet goedkoop als ik even Google.
Flink aan de prijs. Bij de man van de drank in r'dam (wat een dure zaak is) betaal ik twee euro voor een koud blikje.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_144800410
De AH (en dan vooral de XL) heeft sowieso een enorm groot aanbod speciaalbier, daar verbaas ik me elke keer over. Waar je in de gemiddelde supermarkt het met twee tripels en wat Heineken Oud Bruin moet doen heb je daar tientallen bieren, ook relatief onbekende en zeldzame dingen.

Net bij de AH een Sancti Adalberti Tripel, La Trappe Isid'or en een Chimay Rood meegenomen. Had ik alle drie nog niet eerder in een supermarkt gezien. :D

En trouwens vorige week een sixpack La Trappe Witte Trappist gekocht voor ¤2,10. Die ging uit het assortiment. :7

[ Bericht 9% gewijzigd door Tchock op 22-09-2014 20:20:18 ]
pi_144800714
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 17:37 schreef Lonaa het volgende:
Ik voer alleen maar "nieuwe" dingen in bij Untappd. Dus niet die 15 Grolsch op een uitgaansavond.

Heb trouwens het nieuwe Grolsch Amberbier gekocht. Vanavond eens proeven.
Ik ook. Tenzij ik iets heel speciaals vaker dan eens drink, dan wil ik het nog wel een keer doen, maar je gaat inderdaad niet elk biertje inchecken. :P
pi_144805015
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 20:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik ook. Tenzij ik iets heel speciaals vaker dan eens drink, dan wil ik het nog wel een keer doen, maar je gaat inderdaad niet elk biertje inchecken. :P
Nee precies.

Ik blijf wel vaak bij m'n bekende biertjes trouwens.
Wat ik echt lekker vind om goed de tijd voor te nemen is een Cuvee du Chateau. :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_144807730
quote:
2s.gif Op maandag 22 september 2014 21:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nee precies.

Ik blijf wel vaak bij m'n bekende biertjes trouwens.
Wat ik echt lekker vind om goed de tijd voor te nemen is een Cuvee du Chateau. :9
Ken ik niet. Ik ben mijn eigen smaak nog een beetje aan het ontwikkelen, al weet ik wel dat ik véél meer van blonde bieren en tripels houd dan van dubbels en stouts.
pi_144810693
Voor de "grap" eens een echt zuur bier geproefd, alvinne sigma. Man man dat is niet te zuipen. Grappigge vond ik ervan dat op ratebeer er allerlei proefnotities te lezen zijn met allerlei soorten smaken en als allermooiste " medium sourness". Ik proef dus helemaal niks behalve een extreem zuur goedje. Een bret vind ik wel lekker en funky, dit zure type bier vind ik echt helemaal niks.
:p
Ook nog de horn dog barleywine van flying dog op. Die vond ik ook niks jammer genoeg :( ik proefde de alcohol heel erg, alsof ik een sterke drank dronk. Dan is 355ml erg veel.
Niet zon goed avondje dus voor mij.
pi_144811661
Ik eindig met een overheelijke green flash westcoast ipa. Dit maakt veel goed!
  dinsdag 23 september 2014 @ 02:14:43 #121
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_144812269
Oh joy! Het is weer Driftwood Sartori Harvest-dag :) Wetgehopte IPA met verse Centennial hopbloemen,dit jaar iets milder en meer fruitig dan voorgaande jaren.

Paar flesjes kunnen scoren, vorige week woensdag gebotteld, kijken hoe het zich ontwikkelt over de komende 2 weken. En dit is pas het begin van het wethop seizoen, yumyum. Kijk ik altijd meer naar uit dan naar de pumpkin bieren (die ik overigens ook wel binnen kan houden).
  dinsdag 23 september 2014 @ 03:03:35 #122
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_144812530
Sinds vandaag een 75cl-fles Stille Nacht Reserva 2010 thuis staan. Gaat op de vroege avond van 31 december (kerst is toch maar slempen) open. Nu al heel erg benieuwd. Thanks aan m'n collega's, duurste bier dat ik tot nu toe ga drinken..
  † In Memoriam † dinsdag 23 september 2014 @ 08:18:51 #123
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_144813365
Nog mensen die as. weekend naar Borefts Bierfestival gaan?
Carpe Libertatem
pi_144813489
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 08:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Nog mensen die as. weekend naar Borefts Bierfestival gaan?
:Y
  † In Memoriam † dinsdag 23 september 2014 @ 08:32:13 #125
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_144813510
Even Uilenzeik van de tap drinken bij het Uiltje. :D
Carpe Libertatem
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 september 2014 @ 08:53:33 #126
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_144813757
Een délirium in Amsterdam…
Dochter van moedercafé Delirium in Brussel is open http://lekkerbier.blogspo(...)n-amsterdam.html?m=1
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_144814504
Jazeker B_A! Ik ga vrijdagmiddag.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator dinsdag 23 september 2014 @ 10:36:19 #128
45833 crew  Fogel
pi_144815786
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 08:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Nog mensen die as. weekend naar Borefts Bierfestival gaan?
:Y Zaterdag.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_144815823
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 08:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Nog mensen die as. weekend naar Borefts Bierfestival gaan?
Zaterdag ben ik present.

Was gisteren bij de Plus en daar is de herfstbok in de aanbieding. 25% korting en ze hebben best veel. Helaas alleen 4 of 6 packs en geen losse flesjes op Brugse Bok na. Die laatste heb ik dan maar genomen en beviel goed.
pi_144817376
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 20:10 schreef Tchock het volgende:
De AH (en dan vooral de XL) heeft sowieso een enorm groot aanbod speciaalbier, daar verbaas ik me elke keer over. Waar je in de gemiddelde supermarkt het met twee tripels en wat Heineken Oud Bruin moet doen heb je daar tientallen bieren, ook relatief onbekende en zeldzame dingen.

Net bij de AH een Sancti Adalberti Tripel, La Trappe Isid'or en een Chimay Rood meegenomen. Had ik alle drie nog niet eerder in een supermarkt gezien. :D

En trouwens vorige week een sixpack La Trappe Witte Trappist gekocht voor ¤2,10. Die ging uit het assortiment. :7
Mijn ervaring is dat Jan Linders meer speciaal bier heeft dan de XL. Veel verder dan 10 grote merken komen de XL's in Eindhoven in ieder geval niet.
De Chimay Rood en Isid'or heeft toch iedere supermarkt tegenwoordig?
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_144817548
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 11:37 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat Jan Linders meer speciaal bier heeft dan de XL. Veel verder dan 10 grote merken komen de XL's in Eindhoven in ieder geval niet.
De Chimay Rood en Isid'or heeft toch iedere supermarkt tegenwoordig?
Gek dat dat zo veel verschilt. In de Randstad hoef je echt niets te verwachten bij Coop, Dirk, Hoogvliet, kleine AH's of Jumbo. Jan Linders ken ik niet :+
pi_144820481
Belgische supermarkten _O_

pi_144822237
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2014 11:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Gek dat dat zo veel verschilt. In de Randstad hoef je echt niets te verwachten bij Coop, Dirk, Hoogvliet, kleine AH's of Jumbo. Jan Linders ken ik niet :+
Net bij de AH in de stad geweest (die is iets groter dan de AH in de wijk) en daar een Punk meegenomen. :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_144826804
ik heb een cuvée Delphine vintage 2012 gevonden en meegenomen. binnenkort eens proberen :D de black albert is sowieso geweldig, en ik heb ook nog 2 verschillende black damnations staan. daar zoek ik nog een gepast moment voor.
pi_144830933
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 19:42 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Flink aan de prijs. Bij de man van de drank in r'dam (wat een dure zaak is) betaal ik twee euro voor een koud blikje.
Inmiddels hingen er prijskaartjes bij de nieuwe bieren en bij de Brewdog Punk stond ¤2,02 dus dat is dan wel een nette prijs.

Heb hem gescand en volgens het systeem was ie ¤2,59 (dat is wat ik er ook voor betaalde, was zelf in de war met ¤2,49 want het was ¤2,59!), maar dat klopt dus waarschijnlijk niet. Het biertje naast deze Brewdog, een andere nieuwe IPA, had wel een prijskaartje van ¤2,59 dus lijkt er op dat ze elkaar verwisseld hebben.

Tegen zo'n vakkenvuller doorgegeven die er werk van zou maken maar dat moet ik nog maar zien :P Volgende keer even manager opzoeken.
pi_144831524
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:21 schreef Saind het volgende:
Belgische supermarkten _O_

[ afbeelding ]
Zeer zeker, stond echt even te kijken toen ik zag dat de Oostenrijkse trappist gewoon in de carrefour te vinden was.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_144846206
Gisteren dat Grolsch Amber geprobeerd.
Niet heel bijzonder. Een soort licht herfstbokje. Niet vies, maar niet iets waar ik geld aan uit wil geven.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_144847057
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 13:21 schreef Saind het volgende:
Belgische supermarkten _O_

[ afbeelding ]
Inderdaad.
Als ik voor m'n werk op Zaventem ben, kan ik me ook nooit beheersen om even langs de Delhaise te gaan op het plein bij Cargo. Even langs 2x 12,5meter bier...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_144847383
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:32 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Inderdaad.
Als ik voor m'n werk op Zaventem ben, kan ik me ook nooit beheersen om even langs de Delhaise te gaan op het plein bij Cargo. Even langs 2x 12,5meter bier...
Dit was ook de Delhaize. Was met de racefiets dus heb uiteindelijk maar drie flessen meegenomen, maar wel de moeite om wat vaker heen te fietsen
pi_144849220
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 10:44 schreef Saind het volgende:

[..]

Dit was ook de Delhaize. Was met de racefiets dus heb uiteindelijk maar drie flessen meegenomen, maar wel de moeite om wat vaker heen te fietsen
Rugtasje op, lekker fietsen, 'boodschapjes' doen, terug fietsen en daarna lekker op de bank een biertje doen.
Klinkt als een ideale zaterdagbezigheid ^O^
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_144881573
Ik drink nu een cuvee delphine. Manman wat een godendrank. Verrassend zacht en doordrinkbaar. Een hint van vanille, siroopachtige vloeistof met de gebruikelijke hints van chocolade en koffie. Eigenlijkmoet ik dit b2b proeven met een black albert om echt de verschillen te proeven, maar dat vind ik te zonde (om 2 van zulke heerlijkheden tegelijk te drinken). Wel jammer dat ik niet alles kan ontleden (ik kan dat niet helaas) want dan maak ik jullie vast heel erg enthousiast!
pi_144882244
Nooit van gehoord, maar klinkt oké.
Iemand hier die nieuwe speciaalbieren van Grolsch al op? Ik vond ze in de supermarkt dus liggen koud voor de komende dagen!
Schip ahoy!
pi_144882811
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 07:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nooit van gehoord, maar klinkt oké.
Iemand hier die nieuwe speciaalbieren van Grolsch al op? Ik vond ze in de supermarkt dus liggen koud voor de komende dagen!
Ja, zie 4 posts boven je.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_144885158
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 07:41 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nooit van gehoord, maar klinkt oké.
Iemand hier die nieuwe speciaalbieren van Grolsch al op? Ik vond ze in de supermarkt dus liggen koud voor de komende dagen!
Ik heb gisteren de pale ale geprobeerd, best aardig
  donderdag 25 september 2014 @ 11:18:36 #145
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_144886247
Heb dinsdag een bier mogen proeven als "proef persoon".
Heb de voorwaarden niet goed bekeken of ik er verder wat over mag zeggen.

Maar het zou een zomers bier moeten worden onder de vlag van een "soort Rum merk met kokos smaak".
Maar het was niet om te nassen helaas :(

De Mongozo's die ik op had hadden een betere smaak...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_144886400
Malibu bier, gatverdamme.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_144888329
toch kudos voor degene die dat kan verzinnen.
lijkt me echt vreselijk...
pi_144889989
The horror..... Aan de andere kant zie op festivals de meest rare smaken en soms is het best geslaagd, laatst bier met koriander op, heerlijk!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_144892331
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 september 2014 19:09 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Inmiddels hingen er prijskaartjes bij de nieuwe bieren en bij de Brewdog Punk stond ¤2,02 dus dat is dan wel een nette prijs.

Heb hem gescand en volgens het systeem was ie ¤2,59 (dat is wat ik er ook voor betaalde, was zelf in de war met ¤2,49 want het was ¤2,59!), maar dat klopt dus waarschijnlijk niet. Het biertje naast deze Brewdog, een andere nieuwe IPA, had wel een prijskaartje van ¤2,59 dus lijkt er op dat ze elkaar verwisseld hebben.

Tegen zo'n vakkenvuller doorgegeven die er werk van zou maken maar dat moet ik nog maar zien :P Volgende keer even manager opzoeken.
Hier in de buurt stond ie ook voor 2,59.
quote:
2s.gif Op donderdag 25 september 2014 08:35 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, zie 4 posts boven je.
:D Had ik niet gezien; wel iets naar boven gescrold maar niet zo ver :P

Dat Malibubier klinkt matig, dus zal het wel weer goed doen bij de vrouwen :D. Vanavond maar eens één van die Grolschjes proberen denk ik.
Schip ahoy!
pi_144894323
die pale ale van grolsch... wat een marketing gezever is dat zeg..
quote:
COMMERCIAL DESCRIPTION
In de jaren 1300-1400 betekende Ale “bier met hop”. In de Middeleeuwen gingen kloosters hun brouwtechniek verbeteren en rond 1550 werd hop een onmisbaar ingrediënt van bier. Bier met hop was smakelijker en het bier bedierf door hop minder snel. Pale Ales zijn bieren met een lichtere kleur door het gebruik van lichte moutsoorten. Qua smaak zijn ze vaak bitterder dan normale bieren. Traditioneel zijn Ales bovengistende bieren ( d.w.z. de gist stijgt naar boven i.p.v. dat het zakt naar de onderkant van de vergistingskuipen). Tegenwoordig kunnen een aantal brouwerijen op basis van traditionele recepturen en met moderne technieken echter ook ondergistende Ales brouwen, waar onze Kruidige Pale Ale er één van is. Hij is gebrouwen met drie soorten Amerikaanse hop. Dit zorgt voor een kruidige en aangenaam bittere smaak. Het heeft een heldere, gouden kleur en een fijne, licht bruisende schuimkraag. De Kruidige Pale Ale past erg goed bij gebakken, gegrild en gestoofd vlees. Alcoholpercentage: 6%
hebben ze dat ale verhaal verzonnen? ik ben geen geschiedenis deskundige maar volgens mij is het onzin.
bovendien, 3 soorten amerikaanse hopen maken het kruidig? welke amerikaanse hop ken je die een kruidige smaak heeft? dan hebben ze net al die lekkere hoppen die je kon gebruiken niet gebruikt die lekker fris zijn :(
pi_144895417
quote:
2s.gif Op donderdag 25 september 2014 13:26 schreef Karstman het volgende:
The horror..... Aan de andere kant zie op festivals de meest rare smaken en soms is het best geslaagd, laatst bier met koriander op, heerlijk!
Ik denk dat iedereen hier wel eens bier met koriander op heeft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_144896119
Las net op FB dat Grolsh met een 30 cl fles komt en dat 33 cl verdwijnt. Meteen natuurlijk allemaal reacties dat het dan zeker goedkoper wordt. De reactie van Grolsh: de prijs van een kratje Grolsch wordt door de retailer (supermarkt/slijterij) of horecaondernemer bepaald. Wij geven alleen een verkoopadviesprijs, maar bepalen niet de uiteindelijke verkoopprijs.

:') :') kansloos
pi_144896290
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:15 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen hier wel eens bier met koriander op heeft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LoL wist ik niet. Ik vond het in deze wel duidelijker aanwezig dan in Hoegaarden, hoewel het ongeveer 800 jaar geleden is dat ik dat gedronken heb.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_144897286
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:39 schreef larry_flynt het volgende:
Las net op FB dat Grolsh met een 30 cl fles komt en dat 33 cl verdwijnt. Meteen natuurlijk allemaal reacties dat het dan zeker goedkoper wordt. De reactie van Grolsh: de prijs van een kratje Grolsch wordt door de retailer (supermarkt/slijterij) of horecaondernemer bepaald. Wij geven alleen een verkoopadviesprijs, maar bepalen niet de uiteindelijke verkoopprijs.

:') :') kansloos
:') Ik koop ook uit principe geen Palm meer. Kutflesjes.
pi_144898210
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2014 17:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

:') Ik koop ook uit principe geen Palm meer. Kutflesjes.
Typische slinkse truc om de prijs omhoog te duwen. Met name in de horeca trouwens, als ze het niet op tap hebben (in het geval van Palm dus).

De 25 cl flesjes geuze, daar heb ik geen problemen mee; daar zijn tenslotte geen 30 of 33 cl flesjes van (wel 37,5 cl).
pi_144898387
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 08:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Nog mensen die as. weekend naar Borefts Bierfestival gaan?
Zoals het ernaar uitziet vrijdagmiddag; zaterdag heb ik andere verplichtingen.
pi_144898409
30cl is toch wel het traditionele Nederlandse pijpje?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_144898510
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 18:01 schreef Felagund het volgende:
30cl is toch wel het traditionele Nederlandse pijpje?
Jep, die bruine standaardflesjes. Maar Grolsch had altijd een slagje groter (zoals nog een paar bieren trouwens).
pi_144912994
30cc is hollandse zuinigheid.
pi_144913740
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2014 17:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

:') Ik koop ook uit principe geen Palm meer. Kutflesjes.
Daar ben ik ook nog eens door gefopt ja. Eens een kistje in de aanbieding gekocht om er thuis pas achter te komen dat het sinds kort 6 liter per krat was ipv de vroegere 8. Sindsdien nooit meer gekocht, afzetterij, gewoon een prijsverhoging van 33%. Bovendien is het overrated :P
Schip ahoy!
pi_144913760
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 01:00 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Daar ben ik ook nog eens door gefopt ja. Eens een kistje in de aanbieding gekocht om er thuis pas achter te komen dat het sinds kort 6 liter per krat was ipv de vroegere 8. Sindsdien nooit meer gekocht, afzetterij. Bovendien is het overrated :P
Ik vind het wel lekker bier hoor. Maar als je dan de prijs wil verhogen, verhoog dan gewoon de prijs in plaats van minder bier aan te bieden als ogenschijnlijk hetzelfde. Zo onsympathiek. ;(
pi_144918950
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 18:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jep, die bruine standaardflesjes. Maar Grolsch had altijd een slagje groter (zoals nog een paar bieren trouwens).
Nee hoor, pas sinds ze hun eigen design fles hebben en dat is nog niet zo gek lang, daarvoor ook gewoon standaard Nederlandse bruine pijpjes.

Ah, sinds 2007 is dat volgens wiki.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 01:00 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Daar ben ik ook nog eens door gefopt ja. Eens een kistje in de aanbieding gekocht om er thuis pas achter te komen dat het sinds kort 6 liter per krat was ipv de vroegere 8. Sindsdien nooit meer gekocht, afzetterij, gewoon een prijsverhoging van 33%. Bovendien is het overrated :P
En dit klopt ook niet, voor die wijziging werd Palm in NL verkocht in 30cl flesjes, niet 33cl.
  vrijdag 26 september 2014 @ 11:25:54 #163
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_144919304
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 14:42 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Hier in de buurt stond ie ook voor 2,59.

[..]

:D Had ik niet gezien; wel iets naar boven gescrold maar niet zo ver :P

Dat M*l*b*bier klinkt matig, dus zal het wel weer goed doen bij de vrouwen :D. Vanavond maar eens één van die Grolschjes proberen denk ik.
Mijn vriendin vond t niet lekker...
Maar goed dat was er maar 1 van de velen, ik had het vrouwelijk en fris en zoet/fruitig verwacht.
Niks mis met een vrouwen bier (als je je daarop instelt als je het proeft) maar daar kwam het niet in de buurt van (buiten de geur).
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_144919517
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:14 schreef Helly het volgende:

[..]

Nee hoor, pas sinds ze hun eigen design fles hebben en dat is nog niet zo gek lang, daarvoor ook gewoon standaard Nederlandse bruine pijpjes.

Ah, sinds 2007 is dat volgens wiki.
Toen was ik veertien :D
pi_144935835
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Toen was ik veertien :D
Ik word oud :'(
pi_144936925
quote:
Tja wat de jury zegt zal me aan me reet roesten. Beste als in brouwtechnisch misschien, maar ik ken bijna geen saaiere categorie bier in smaak ( op enkele uitzonderingen na) dan een belgische blonde..
pi_144937013
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:09 schreef mckroket het volgende:

[..]

Tja wat de jury zegt zal me aan me reet roesten. Beste als in brouwtechnisch misschien, maar ik ken bijna geen saaiere categorie bier in smaak ( op enkele uitzonderingen na) dan een belgische blonde..
Maar toch zijn de winnaars van de WBA wel steevast erg lekkere biertjes in hun categorie, in mijn ervaring.
pi_144937802
Net terug van Borefts. Daar zaten toch ook wel wat winnaars bij hoor! Paar mooie sours, IPA, porters en stouts gedronken. Winnaars een oude Lambic van Cantillion, Brown Sour van Brekeriet, Earl Grey IPA, Oatmeal Stout van Rocket Brewing en Salty Dog van Toccalmatto. Grote verliezer, Uilezeik en Nothing Left of Lager van 't Uijltje.

Ook leuk Hop Frost, ijs met bier erin verwerkt, mooie en lekkere combinaties.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_144938285
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:27 schreef Karstman het volgende:
Net terug van Borefts. Daar zaten toch ook wel wat winnaars bij hoor! Paar mooie sours, IPA, porters en stouts gedronken. Winnaars een oude Lambic van Cantillion, Brown Sour van Brekeriet, Earl Grey IPA, Oatmeal Stout van Rocket Brewing en Salty Dog van Toccalmatto. Grote verliezer, Uilezeik en Nothing Left of Lager van 't Uijltje.

Ook leuk Hop Frost, ijs met bier erin verwerkt, mooie en lekkere combinaties.
Uiltje vind ik ook vaak tegenvallen. Was het druk?
pi_144938578
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 21:35 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Uiltje vind ik ook vaak tegenvallen. Was het druk?
De Meneer de Uijl op Mortlach vaten was wel weer lekker. En ja het was druk zoals gewoonlijk. maar niet overdreven, het liep lekker door.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 september 2014 @ 23:02:10 #172
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_144942555
Van de Tongerlo vind ik eigenlijk alleen de tripel echt lekker
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_144943012
Ik zit hier aan een Gulden Draak en ben stiekem van mening nu dat die in elke categorie had moeten winnen ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_144944070
Wel een achterlijke verkiezing trouwens. Als 't serieus zou zijn dan zou ik toch wat meer variatie verwachten in plaats van onder The Americas tig keer Sam Adams en Rogue te zien.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_144944526
Earl grey ipa van emelisse is zeker een winnaar. Paar maanden geleden op van het vat. Een van de betere nederlandse ipas. Alleen, waar te koop?
pi_144945042
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:13 schreef CaLeX het volgende:
Ik zit hier aan een Gulden Draak en ben stiekem van mening nu dat die in elke categorie had moeten winnen ;)
Die heeft dacht ik ooit wel eens wat gewonnen. Ff geen zin om te zoeken nu hehe ik ben op mn werk.
pi_144945096
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 23:54 schreef mckroket het volgende:
Earl grey ipa van emelisse is zeker een winnaar. Paar maanden geleden op van het vat. Een van de betere nederlandse ipas. Alleen, waar te koop?
Ze schonken hem uit fles dus hij zou beschikbaar moeten zijn.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_144946460
Zo, na de boodschappen nog even bier gewinkeld; een Arrogant Bastard van Stone voor vanavond, een Moloko van Three Floyds, en een 4-pack Green Bullet Triple IPA van Green Flash (waarvan er ook al 1 in de koelkast ligt voor vanavond). Heb er trek in na een tergende week op werk.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_144947394
Naar emelisse in zeeland gaan is ong 45 min rijden voor me.. dat doe ik pas als ik leeg ben aan ipas, heb er nu nog een boel thuis staan!
  Moderator zaterdag 27 september 2014 @ 09:16:47 #180
45833 crew  Fogel
pi_144948907
Ik ga zo naar Borefts. Zin in!
Heb ook de beer dinner special besteld, ben benieuwd.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_144951361
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:16 schreef Fogel het volgende:
Ik ga zo naar Borefts. Zin in!
Heb ook de beer dinner special besteld, ben benieuwd.
Veel plezier het is prima bier weer!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_144956496
Mijn super kleine plaatselijke AH heeft er weer heel veel bieren bij. Punk IPA, Bierkenners gevraagd IPA ( :') ) en iets van 15 Bockbieren.

Maar ik liep net door de supermarkt en zag een biertje in een krat van een medewerker liggen dat ik echt nog nooit gezien had. Dus ik meegenomen. Blijkt aan de kassa 2,65 te kosten :') Fuuu. Is dit lekker? :D

pi_144957112
Heeft goede reviews op http://www.ratebeer.com/beer/anchor-ipa/239999/, meestal vind ik dat wel een goede indicatie.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_144974572
Bij ons in de niet super kleine AH gekeken dankzij jullie. Er was wel wat te vinden, zoals jopen bok, kwak en wat trappisten en andere usual suspects. Helaas geen ipas zoals jullie noemen :( maandag miss maar naar een iets grotere AH. Zon anchor ipa en punki ipa zijn goed te doen.
Wat is die bierkenners gezocht ipa eigenlijk?
Ik ben trouwens benieuwd naar de brand ipa, die komt als het goed is in januari. Van de brand bier brouwwedstrijd.
pi_144977581
Gisteren twee bieren op van bierkenners gezocht. Leuke poging van Grolsch, maar naar mijn idee is het pils met een extra smaakje.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_144986098
Het probleem is dat ze dit nog steeds voor de massa doen. Oftwel, marketing en niets bijzonders aan smaak, die wij als "echte" liefhebbers zoeken. De grote bedrijven mikken op de mensen die op een terras een westmalle tripel oid nemen.
pi_144988554
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 16:56 schreef mckroket het volgende:
Het probleem is dat ze dit nog steeds voor de massa doen. Oftwel, marketing en niets bijzonders aan smaak, die wij als "echte" liefhebbers zoeken. De grote bedrijven mikken op de mensen die op een terras een westmalle tripel oid nemen.
Vind een Westmalle tripel anders erg lekker hoor :@
pi_144990317
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 04:07 schreef mckroket het volgende:
Wat is die bierkenners gezocht ipa eigenlijk?
Ik had er ook nog nooit van gehoord. Het is blijkbaar van Grolsch (al staat dat er niet op) maar er staat niets over online. Of zijn dat die bieren waar jullie het ook over hadden?
pi_144990329
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2014 16:56 schreef mckroket het volgende:
Het probleem is dat ze dit nog steeds voor de massa doen. Oftwel, marketing en niets bijzonders aan smaak, die wij als "echte" liefhebbers zoeken. De grote bedrijven mikken op de mensen die op een terras een westmalle tripel oid nemen.
Ik snap je punt wel, maar wat er mis is met een Westmalle Tripel niet.
pi_144994155
En ook bij mijn AH Punked en Anchor Brew IPA, gelijk maar 2 flesjes van Anchor meegenomen, nog nooit op.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_144997198
Mijn ah heeft het niet....
pi_145008252
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2014 18:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik snap je punt wel, maar wat er mis is met een Westmalle Tripel niet.
Ik bedoel niet dat de westmalle tripel vies is, maar ik bedoel dat je westmalle tripel toch wel op veel terassen kan kopen in nederland. Of er staat enkel "trappist" op de kaart. Iedereen die iets van bier denkt te weten neemt dan zon "trappist". Er is helemaal niks mis met westmalle tripel, alleen dit is zon soort standaard speciaalbier geworden voor "bierkenners" (die dus ook gezocht worden :p) samen met duvel en kwak.( die zijn ook heel goed hoor!)
pi_145014970
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 04:19 schreef mckroket het volgende:

[..]

Ik bedoel niet dat de westmalle tripel vies is, maar ik bedoel dat je westmalle tripel toch wel op veel terassen kan kopen in nederland. Of er staat enkel "trappist" op de kaart. Iedereen die iets van bier denkt te weten neemt dan zon "trappist". Er is helemaal niks mis met westmalle tripel, alleen dit is zon soort standaard speciaalbier geworden voor "bierkenners" (die dus ook gezocht worden :p) samen met duvel en kwak.( die zijn ook heel goed hoor!)
Ahh, oké. Fair enough!
pi_145027121
ook ff zon anchor ipa gefixt. zo meteen ff proberen.
pi_145027806
prima ipa!
volle mout smaak (maar niet zoet). lichte citrus tonen, lekker bitter.
meer benoemen kan ik niet, maar er is nog meer. de hopsoorten die gebruikt zijn zijn echt goed.
quote:
Hops
Cascade, Bravo, Apollo

Dry Hops
Cascade, Apollo, Citra, Nelson Sauvin, Haas, Experimental No. 431
pi_145028688
Amerikaanse cascade neem ik aan?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145029630
waarom niet zou ik denken? (het is een Amerikaans bier)
pi_145029972
Zal wel inderdaad. Heb op Borefts een hele verhandeling gekregen over de verschillen tussen europese en amerikaanse cascade gekregen van een random bierdrinker :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145030343
quote:
2s.gif Op maandag 29 september 2014 19:52 schreef Karstman het volgende:
Zal wel inderdaad. Heb op Borefts een hele verhandeling gekregen over de verschillen tussen europese en amerikaanse cascade gekregen van een random bierdrinker :)
Enlighten us zou ik zeggen
pi_145031456
Weet er niet veel meer van maar het idee was dat de Amerikanen een heel ander smaakpalet hebben dan wij Europeanen. Cascade is veel bitterder (dacht ik) dan de hoppen die we in Europa gebruiken. En omdat ze dat in Amerika een stuk lekkerder vonden werd cascade vooral daar verbouwd en gebruikt. Nu PA's CPA's en IPA's hier ook populairder worden wordt ook in Europa cascade hop verbouwd en gebruikt maar die smaakt weer net anders dan de Amerikaanse. Het is een beetje als met wijn. Een Merlot druif die in frankrijk wordt verbouwd smaakt anders dan eentje die in Chili wordt verbouwd. Dus...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145037938
dat zou zomaar kunnen. maar dan nog.. zolang je geen single hop bier hebt, zou het toch minimaal moeten zijn? in dit bier gaan 7 hop soorten, goeie als je dan proeft dat 1 hop daarvan uit Europa komt i.p.v. Amerika :P

ik vind hem trouwens echt lekker! morgen six packje halen :D
  maandag 29 september 2014 @ 23:15:00 #202
367311 sawadie
There is a new day every day!
pi_145038520
Die anchor IPA ook maar gehaald, die ligt koud te worden :) Net de amber van de Bierkenners gezocht gehad, maar die mogen ze houden van me, te slap en iets te zoet naar mijn mening
pi_145039812
Die bierkenners heb ik laten staan. Ik ga het niet eens proberen :p
pi_145042096
Die bierkenners gevraagd zit niet zo gek veel smaak aan. Het is zoetig en de alcohol overheerst meer dan de rest van de smaak.

[ Bericht 37% gewijzigd door Tchock op 30-09-2014 02:10:12 ]
pi_145042221
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 02:02 schreef Tchock het volgende:
Die bierkenners gevraagd zit niet zo gek veel smaak aan. Het is zoetig en de alcohol overheerst meer dan de rest van de smaak.
Zoals wel meer 'speciaal'bieren van Grolsch. *kuch* Kanon *kuch*. De pilsner kan ik ook niet echt waarderen overigens. Eigenlijk kan ik me sowieso niet echt een biertje uit die brouwerij voor de geest halen wat ik voor mijn plezier zou drinken.

Lange tijd geen speciaalbier meer gedronken eigenlijk. Vandaag weer eens een Trappistes Rochefort 10 op met een plankje oude kaas ernaast. Niet heel bijzonder, maar man man man wat blijft dat toch lekker :9~
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_145042265
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2014 02:33 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Zoals wel meer 'speciaal'bieren van Grolsch. *kuch* Kanon *kuch*. De pilsner kan ik ook niet echt waarderen overigens. Eigenlijk kan ik me sowieso niet echt een biertje uit die brouwerij voor de geest halen wat ik voor mijn plezier zou drinken.
Ik heb laatst een sixpack flesjes Kornuit gehaald, dat vind ik best lekker. Lekkerder dan hun pils.
pi_145044629
Genoten van een flink aantal literpullen Duits bier op het Oktoberfest dit weekend, Augustiner vond ik erg goed. Gaan er nog meer liefhebbers naartoe?
pi_145045567
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 02:37 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb laatst een sixpack flesjes Kornuit gehaald, dat vind ik best lekker. Lekkerder dan hun pils.
Alleen die reclame :')
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_145074135
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 18:59 schreef mckroket het volgende:
prima ipa!
volle mout smaak (maar niet zoet). lichte citrus tonen, lekker bitter.
meer benoemen kan ik niet, maar er is nog meer. de hopsoorten die gebruikt zijn zijn echt goed.

[..]

Prima te drinken inderdaad. Aanvullend op het bitter en licht citrus, proef ik wel een zoetje en een mooie gebrande moutsmaak, bijna als donker brood.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145114773
Vind die Anchor wel lekker, maar heeft wel een erg bittere afdronk.
pi_145124815
voor een ipa valt dat reuze mee vind ik.
pi_145139579
Mijn appie had de Anchor ook niet.

Dan maar een Punk IPA meegenomen en een Brugge Tripel. Die eerste kennen we natuurlijk, de laatste vind ik niet te zuipen :{
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_145139644
Mag je hier een beetje reclame maken? Ik organiseer samen met een goede vriend tweemaandelijks bierproeverijen in een leuk kroegje in Tilburg, wellicht zijn mensen wel geïnteresseerd.
pi_145143862
beetje meer info dan he :P
pi_145148052
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 00:10 schreef mckroket het volgende:
beetje meer info dan he :P
Ja ik dacht ik begin even voorzichtig met de vraag of het mag ;).

Wij organiseren Bier Bij Berlijn, een tweemaandelijke proeverij bij cafe Berlijn in Tilburg.
Onze volgende proeverij is volgende week zaterdag. Het thema is herfst, en de brouwer van brouwerij Frontaal (ook de organisator van Brewda) komt langs om een van zijn biertjes te presenteren.

Het is echt een gezamenlijke proeverij, we proeven samen, en de kok serveert bij iedere ronde een mooie amuse. Wij willen mensen kennis laten maken met nieuwe brouwers, maar serveren ook internationale topbieren. Het is boven alles gewoon heel erg gezellig eigenlijk, we geven van ieder biertje dat we serveren een korte beschrijving, maar in de loop van de avond worden die beschrijvingen minder gedetailleerd want we proeven zelf ook mee ;). Er is veel interactie met het publiek, er wordt flink geouwehoerd over bier.

https://www.facebook.com/bierbijberlijn
https://www.facebook.com/events/734524523297537

aanmelden kan via bierbijberlijn[ at ]berlijncafe.nl en kost 17.50 per persoon.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 10:33:49 #217
168739 Red_85
'echt wel'
pi_145149221
Iemand deze:



Al geprobeerd?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 11:31:10 #218
408930 Chandos
The General
pi_145150434
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:33 schreef Red_85 het volgende:
Iemand deze:

[ afbeelding ]

Al geprobeerd?
Nope, kende het ook nog niet. Is het wat? Te koop in Nederland?

Wat me trouwens verbaast met het hele Punk IPA in de AH verhaal is dat het ¤2,60 moet kosten. Hoezo is dat spul duurder bij de AH dan bij menig speciaalzaak. Hell, bij sommige Nederlandse webshops kun je't zelfs voor ¤2 per blik/fles kopen. Dat is nogal een prijsverschil. Vind het mooi dat AH ook eindelijk doorheeft dat er meer is dan het Belgisch bieraanbod, maar met zulke prijzen kunnen ze natuurlijk opbokken.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 12:52:36 #219
367311 sawadie
There is a new day every day!
pi_145152864
Kennen jullie de bok van barbar? Ik zag hem staan bij de gall en gall maar zag dat er honing in zit, meestal niet mijn ding, en dan is twee euro wel veel om te proberen
  Moderator vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:01:35 #220
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_145153120
Ben zelf ook niet zo van de honing, maar heb 'm toch uitgeprobeerd. Werd geen succes.

Oh wacht, dat was trouwens de normale Barbar. Niet de bok, die heb ik niet gehad, maar als daar ook honing in zit ga ik het niet eens proberen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_145154295
Ik vond hem echt heel erg lekker! Maar moet denk ik wel je ding zijn.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 14:08:57 #222
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_145155063
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:33 schreef Red_85 het volgende:
Iemand deze:

[ afbeelding ]

Al geprobeerd?
Ja. Vond 'm goed, heb 'm daarom ook in 't assortiment genomen van de kroeg waar ik werk. Hij doet me een beetje aan Orval denken. Je proeft een beetje brett, maar hij heeft 't niet. Kruidig, best droog van smaak.
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:34:05 #223
168739 Red_85
'echt wel'
pi_145157398
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:31 schreef Chandos het volgende:

[..]

Nope, kende het ook nog niet. Is het wat? Te koop in Nederland?

Wat me trouwens verbaast met het hele Punk IPA in de AH verhaal is dat het ¤2,60 moet kosten. Hoezo is dat spul duurder bij de AH dan bij menig speciaalzaak. Hell, bij sommige Nederlandse webshops kun je't zelfs voor ¤2 per blik/fles kopen. Dat is nogal een prijsverschil. Vind het mooi dat AH ook eindelijk doorheeft dat er meer is dan het Belgisch bieraanbod, maar met zulke prijzen kunnen ze natuurlijk opbokken.
Geen idee nog.. daarom mijn vraag. Te koop bij oa Delhaize in BE.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 15:35:15 #224
168739 Red_85
'echt wel'
pi_145157420
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 14:08 schreef Opperprutser het volgende:

[..]

Ja. Vond 'm goed, heb 'm daarom ook in 't assortiment genomen van de kroeg waar ik werk. Hij doet me een beetje aan Orval denken. Je proeft een beetje brett, maar hij heeft 't niet. Kruidig, best droog van smaak.
Ok, denk niet dat hij gaat tegenvallen dan:)
Orval vind ik heel lekker. Dat hij daar dan op lijkt is misschien omdat het dezelfde soort bier is (dry hopping)?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_145158361
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 15:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ok, denk niet dat hij gaat tegenvallen dan:)
Orval vind ik heel lekker. Dat hij daar dan op lijkt is misschien omdat het dezelfde soort bier is (dry hopping)?
Echt totaal ander bier. Niet gedryhopt volgens mij, geen brett en wel honing. Ik vind het erg goor terwijl ik een intense Orval fetishist ben
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 16:25:21 #226
280367 Opperprutser
Derde hond in het kegelspel
pi_145158608
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:15 schreef Saind het volgende:

[..]

Echt totaal ander bier. Niet gedryhopt volgens mij, geen brett en wel honing. Ik vind het erg goor terwijl ik een intense Orval fetishist ben
Honing haalde ik er absoluut niet uit. Smaken verschillen zeker :)
pi_145158832
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:25 schreef Opperprutser het volgende:

[..]

Honing haalde ik er absoluut niet uit. Smaken verschillen zeker :)
Het bier bestaat voor twee procent uit honing. Zelfde idee als kandijsuiker toevoegen maar je proeft het wel
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:07:42 #228
168739 Red_85
'echt wel'
pi_145171078
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:15 schreef Saind het volgende:

[..]

Echt totaal ander bier. Niet gedryhopt volgens mij, geen brett en wel honing. Ik vind het erg goor terwijl ik een intense Orval fetishist ben
http://www.averbodia.be/Home.aspx:

quote:
Offer
Averbode is a blonde abbey beer of 7.5% ABV, dry-hopped and with a second fermentation in the bottle.
Naja, ga het merken als ik hem open trek :)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 22:08:22 #229
168739 Red_85
'echt wel'
pi_145171111
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:32 schreef Saind het volgende:

[..]

Het bier bestaat voor twee procent uit honing. Zelfde idee als kandijsuiker toevoegen maar je proeft het wel
Barbar met koriander. Trek je er ook ligt uit. Wel heel erg lekker ook. Wel grappig vind ik dat, hoe je bepaalde smaken kan proeven met bier.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_145178547
Lekker tergende week weer, dus bier halen helpt; A Little Sumpin' Extra! Ale van Lagunitas(imperial IPA), Teddy Bear Kisses van Upland (Russian imperial stout die op cacao nibs heeft gelegen), en een bomber Enjoy by 10.31.14 van Stone (imperial IPA) die er morgen aan gaat.

Die Lagunitas is trouwens een goeie deal; een 6-pack imperial IPA voor $10.99. Woop.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_145179340
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 11:31 schreef Chandos het volgende:

[..]

Nope, kende het ook nog niet. Is het wat? Te koop in Nederland?

Wat me trouwens verbaast met het hele Punk IPA in de AH verhaal is dat het ¤2,60 moet kosten. Hoezo is dat spul duurder bij de AH dan bij menig speciaalzaak. Hell, bij sommige Nederlandse webshops kun je't zelfs voor ¤2 per blik/fles kopen. Dat is nogal een prijsverschil. Vind het mooi dat AH ook eindelijk doorheeft dat er meer is dan het Belgisch bieraanbod, maar met zulke prijzen kunnen ze natuurlijk opbokken.
Ik betaal 2,70 voor een blikje Punk bij mijn speciaalzaak. Het is gewoon het gemak van het bij de appie kunnen halen en niet speciaal naar de bierwinkel hoeven.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145184500
Ik heb geen eens een speciaalzaak waar ik punk kan halen...de gall en gall hier heeft geen eens bier! Letterlijk 10 verschillende soorten bier. Te gek voor woorden. Elke kleine supermarkt heeft meer.
Owja en de dichtsbijzijnde mitra... die is miss wel 60 km verder. 40 km van mn huis is breda, dus daar kan ik wel wat amerikaanse en nederlandse speciaaltjes halen. Ik heb hier wel een bier speciaal zaak, maar dat is enkel alleen belgisch hier..Maar gelukkig zit er op 20 km hiervandaan in belgie een vette drankenhandel met internationale knallers. (Geen punk ;()
pi_145186916
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 13:01 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ben zelf ook niet zo van de honing, maar heb 'm toch uitgeprobeerd. Werd geen succes.

Oh wacht, dat was trouwens de normale Barbar. Niet de bok, die heb ik niet gehad, maar als daar ook honing in zit ga ik het niet eens proberen.
Uit de Barbar Bok haal je veel minder prominent de honing dan uit de normale Barbar. Althans, dat vind ik. Maar voor twee euro zou ik 'm niet kopen, kun je betere/specialere bokjes voor halen.
Schip ahoy!
pi_145198086
Bierproeverij _O_
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 oktober 2014 @ 20:54:46 #235
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_145269882
Ik kwam dit tegen in de Bierkoning :P

winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Designer maandag 6 oktober 2014 @ 20:55:23 #236
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_145269916
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:54 schreef borisz het volgende:
Ik kwam dit tegen in de Bierkoning :P

[ afbeelding ]
Verkopen ze het ook in 3-packs?
🐙
pi_145272675
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:54 schreef borisz het volgende:
Ik kwam dit tegen in de Bierkoning :P

[ afbeelding ]
Ik neem aan dat je er wel 3 hebt gekocht?
quote:
10s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:55 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Verkopen ze het ook in 3-packs?
Ik vindt dat dat spul alleen maar in 3-packs verkocht mag worden.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 6 oktober 2014 @ 21:51:08 #238
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145273030
Ik trok uit mijn kast double dog voor mijn wederhelft. Nipje gehad, bitter :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_145273156
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2014 20:54 schreef borisz het volgende:
Ik kwam dit tegen in de Bierkoning :P

[ afbeelding ]
Die is lekker!

Uiltje _O_

Haarlem _O_ :P
  donderdag 9 oktober 2014 @ 01:01:14 #240
367311 sawadie
There is a new day every day!
pi_145353131
Ik ben zelf erg fan van speciaalbier en heb sinds deze zomer het geluk dat ik op mijn werk (Gall & Gall) van mijn filiaalmanager de vrije hand heb gekregen wat betreft speciaalbier. Sinds die tijd heb ik al ong 150 biertjes toegevoegd die niet in het gall ass zitten (erg minimaal aanbod ook) maar ik vraag me af wat wenselijker qua presentatie is: op smaak gerankschikt of op land?

Ik zie zelf dat de mitra het vaak op land heeft staan, maar dat vind ik zelf erg onhandig...Hebben jullie hier wellicht ideeen over? En wat missen jullie vooral qua aanbod in een slijterij?

Overigens is dit toaal geen spam/reclame post, ik post immers niet mijn filiaal :P
pi_145353171
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 01:01 schreef sawadie het volgende:
Ik ben zelf erg fan van speciaalbier en heb sinds deze zomer het geluk dat ik op mijn werk (Gall & Gall) van mijn filiaalmanager de vrije hand heb gekregen wat betreft speciaalbier. Sinds die tijd heb ik al ong 150 biertjes toegevoegd die niet in het gall ass zitten (erg minimaal aanbod ook) maar ik vraag me af wat wenselijker qua presentatie is: op smaak gerankschikt of op land?

Ik zie zelf dat de mitra het vaak op land heeft staan, maar dat vind ik zelf erg onhandig...Hebben jullie hier wellicht ideeen over? En wat missen jullie vooral qua aanbod in een slijterij?

Overigens is dit toaal geen spam/reclame post, ik post immers niet mijn filiaal :P
Puur persoonlijk lijkt mij sorteren op soort en smaak veel logischer. Als je een tripel wil moeten die bij elkaar staan, ongeacht waar ze vandaan komen. Als je op acht plekken naar tripels moet zoeken omdat die toevallig uit acht verschillende landen komen is dat alleen maar irritant.
pi_145354888
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 01:01 schreef sawadie het volgende:
Ik ben zelf erg fan van speciaalbier en heb sinds deze zomer het geluk dat ik op mijn werk (Gall & Gall) van mijn filiaalmanager de vrije hand heb gekregen wat betreft speciaalbier. Sinds die tijd heb ik al ong 150 biertjes toegevoegd die niet in het gall ass zitten (erg minimaal aanbod ook) maar ik vraag me af wat wenselijker qua presentatie is: op smaak gerankschikt of op land?

Ik zie zelf dat de mitra het vaak op land heeft staan, maar dat vind ik zelf erg onhandig...Hebben jullie hier wellicht ideeen over? En wat missen jullie vooral qua aanbod in een slijterij?

Overigens is dit toaal geen spam/reclame post, ik post immers niet mijn filiaal :P
Welk filiaal werk je :p
pi_145363617
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 01:01 schreef sawadie het volgende:
Ik ben zelf erg fan van speciaalbier en heb sinds deze zomer het geluk dat ik op mijn werk (Gall & Gall) van mijn filiaalmanager de vrije hand heb gekregen wat betreft speciaalbier. Sinds die tijd heb ik al ong 150 biertjes toegevoegd die niet in het gall ass zitten (erg minimaal aanbod ook) maar ik vraag me af wat wenselijker qua presentatie is: op smaak gerankschikt of op land?
Ik zie zelf dat de mitra het vaak op land heeft staan, maar dat vind ik zelf erg onhandig...Hebben jullie hier wellicht ideeen over? En wat missen jullie vooral qua aanbod in een slijterij?
Overigens is dit toaal geen spam/reclame post, ik post immers niet mijn filiaal :P
Hoe doe je het met whisky en wijn? Het lijkt me dat je zoiets ook consistent wil door je winkel heen.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_145364395
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 01:01 schreef sawadie het volgende:
Ik ben zelf erg fan van speciaalbier en heb sinds deze zomer het geluk dat ik op mijn werk (Gall & Gall) van mijn filiaalmanager de vrije hand heb gekregen wat betreft speciaalbier. Sinds die tijd heb ik al ong 150 biertjes toegevoegd die niet in het gall ass zitten (erg minimaal aanbod ook) maar ik vraag me af wat wenselijker qua presentatie is: op smaak gerankschikt of op land?
Ik zie zelf dat de mitra het vaak op land heeft staan, maar dat vind ik zelf erg onhandig...Hebben jullie hier wellicht ideeen over? En wat missen jullie vooral qua aanbod in een slijterij?
Overigens is dit toaal geen spam/reclame post, ik post immers niet mijn filiaal :P
150 bieren er bij? Lijkt me lastig voorraad beheer en houdbaarheidsdatum aanhouden. Of is het een drukke Gall en Gall?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_145365426
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 01:01 schreef sawadie het volgende:
Ik ben zelf erg fan van speciaalbier en heb sinds deze zomer het geluk dat ik op mijn werk (Gall & Gall) van mijn filiaalmanager de vrije hand heb gekregen wat betreft speciaalbier. Sinds die tijd heb ik al ong 150 biertjes toegevoegd die niet in het gall ass zitten (erg minimaal aanbod ook) maar ik vraag me af wat wenselijker qua presentatie is: op smaak gerankschikt of op land?
Ik zie zelf dat de mitra het vaak op land heeft staan, maar dat vind ik zelf erg onhandig...Hebben jullie hier wellicht ideeen over? En wat missen jullie vooral qua aanbod in een slijterij?
Overigens is dit toaal geen spam/reclame post, ik post immers niet mijn filiaal :P
De liquor stores en supermarkten waar ik m'n bier wel eens haal hebben 't gesorteerd op brouwerij. Dus alles van Sierra Nevada bij elkaar, alles van Stone, etc., etc.

Ik weet van mezelf dat ik niet echt op land of smaak zoek, dat doe ik hooguit met wijn. Ik ga meestal een winkel in met het idee te kijken wat er van een bepaalde brouwerij staat, dan te kijken wat er in een bepaalde stijl staat.

Import zoals Europees bier staat wel "apart", maar ook daar staat het weer meer per brouwerij dan per smaak / land.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_145365853
Ik zou in eerste instantie ook zeggen op smaak maar ik bedenk me net dat in de Bierwinkel hier het staat gesorteerd op brouwerij.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_145371097
Wanneer je voornamelijk "kenners" over de vloer zou krijgen, zou je het op indeling per brouwerij kunnen doen. Maar wil je het voor een grotere groep makkelijk maken, zou ik voor indeling op smaak gaan.
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:19:54 #248
408930 Chandos
The General
pi_145399353
Gisteren voor het eerst een Struise Rosse gedronken. Tamelijk onder de indruk hoeveel smaak er aan dat bier zit, met slechts 6%. Als ik alcoholpercentage niet had gezien, had ik 9-10% verwacht. Rijk spul! Maakt nieuwsgierig naar het overige aanbod van Struise.

Ook een flesje Passie gekocht: samenwerkingsbier van Ilkley, Rooie Dop en Oersoep, volgens het etiket een 'Imperial Passion Fruit White IPA'. Dat is zo ongeveer de meest pretentieuze omschrijving die ik ooit op een flesje heb gezien en meestal weet een bier met 3-4 smaakclaims de beloftes niet echt in te lossen but hey, wellicht is het lekker =)
pi_145452058
Kan iemand misschien bepaalde bierliteratuur (voor beginners) aanbevelen?
pi_145452250
Gister eerste bokbiertje van het jaar geproefd, Jopen. Een beetje een tegenvaller, vrij vlak van smaak.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 12 oktober 2014 @ 12:55:57 #251
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145452357
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 12:43 schreef Fifut het volgende:
Kan iemand misschien bepaalde bierliteratuur (voor beginners) aanbevelen?
http://www.booksaboutbeer.com/products/beer-in-the-netherlands
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_145453630
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2014 01:01 schreef sawadie het volgende:
Ik ben zelf erg fan van speciaalbier en heb sinds deze zomer het geluk dat ik op mijn werk (Gall & Gall) van mijn filiaalmanager de vrije hand heb gekregen wat betreft speciaalbier. Sinds die tijd heb ik al ong 150 biertjes toegevoegd die niet in het gall ass zitten (erg minimaal aanbod ook) maar ik vraag me af wat wenselijker qua presentatie is: op smaak gerankschikt of op land?
Ik zie zelf dat de mitra het vaak op land heeft staan, maar dat vind ik zelf erg onhandig...Hebben jullie hier wellicht ideeen over? En wat missen jullie vooral qua aanbod in een slijterij?
Overigens is dit toaal geen spam/reclame post, ik post immers niet mijn filiaal :P
Goed bezig :D
Speciaalbier is ook een wat opkomende markt de laatste tijd, dus slimme zet van de filiaalmanager.

Ik zou het op smaak/percentage zetten. Dubbels, tripels etc. En daarbinnen op alfabet om zoeken te vergemakkelijken. Omdat dat mijns inziens is wat de doorsnee koper nog weet; die hebben echt geen idee van welke brouwerij het komt.
Schip ahoy!
pi_145455914
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 13:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Goed bezig :D
Speciaalbier is ook een wat opkomende markt de laatste tijd, dus slimme zet van de filiaalmanager.
Ik zou het op smaak/percentage zetten. Dubbels, tripels etc. En daarbinnen op alfabet om zoeken te vergemakkelijken. Omdat dat mijns inziens is wat de doorsnee koper nog weet; die hebben echt geen idee van welke brouwerij het komt.
Hou het simpel zou ik zeggen. Blond, Amber, Bruin, Pils, IPA, Weizen, Alcoholvrij/arm, Overig (geuze, radler etc).
pi_145456051
Gisteravond een grätzer gehaald; Lips of Faith, een samenwerking tussen New Belgium en Three Floods. Ik vond 'em lekker, en goed te doen, maar de rokerige smaak bleef in m'n mond zelfs na de helft van m'n bier erna en redelijk wat water.

Vanavond eens doorbieren met een Lagunitas Imperial Red Ale en meer, want morgen vrij!
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_145459596
Vanavond weer walking death.. morgen avond kijken met een goed bijpassend bier dat ik nog moet drinken.. ik dacht aan de blackhole.
pi_145459677
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 16:55 schreef mckroket het volgende:
Vanavond weer walking death.. morgen avond kijken met een goed bijpassend bier dat ik nog moet drinken.. ik dacht aan de blackhole.
Deze ;)

pi_145461467
Ik had van de week een Troubadour Magma special edition tripel yeast van de tap, dat spul is echt een feestje
pi_145468247
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 16:58 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Deze ;)

[ afbeelding ]
Ja klopt. Die staat ook in mn kast :')
Nee helaas moet ik het met redelijk normale bieren doen.
pi_145468368
Ow wacht volgens mij heb ik ook een dead man's ale ofzo nog staan.
:p
pi_145468557
Ik pak er bij The Walking Dead een Dead Guy Ale bij. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 12 oktober 2014 @ 22:28:14 #261
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_145474891
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:45 schreef mckroket het volgende:
Ow wacht volgens mij heb ik ook een dead man's ale ofzo nog staan.
:p
Rogue Dead Guy Ale?
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_145475391
Ik ben echt heel groot fan van La Trappe Isid'or. Wat een heerlijk biertje _O_
pi_145494276
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2014 22:28 schreef Curchulain het volgende:
[..]
Rogue Dead Guy Ale?
die dus. ik was niet thuis
pi_145501546
fuck he ik wou ff wat biertjes halen... schandalig veel gehaald weer.

30 biertjes, de prijs is de cheapste ooit met een schamele 65 euro...
cuvee delphine aan 2,04... west coast ipa 1,76!! (die kosten bij de molen 3,50).
en een paar heerlijke dochters gekocht ;)
die troubadour imperial stout had ik nog nooit op maar die blijken iets van 1,30 te kosten hahaha.
alleen die cocoa psycho was duur, 5 euro nog wat.. maar zoveel goede verhalen, dus eenmalig eens proberen.
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:00:11 #265
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_145501593
Die psycho is geniaal!
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_145509383
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:59 schreef mckroket het volgende:
fuck he ik wou ff wat biertjes halen... schandalig veel gehaald weer.
[ afbeelding ]
30 biertjes, de prijs is de cheapste ooit met een schamele 65 euro...
cuvee delphine aan 2,04... west coast ipa 1,76!! (die kosten bij de molen 3,50).
en een paar heerlijke dochters gekocht ;)
die troubadour imperial stout had ik nog nooit op maar die blijken iets van 1,30 te kosten hahaha.
alleen die cocoa psycho was duur, 5 euro nog wat.. maar zoveel goede verhalen, dus eenmalig eens proberen.
Waar heb je ze gekocht? Leuke prijzen namelijk.
pi_145509659
caigny, essen, belgie
pi_145511989
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:37 schreef mckroket het volgende:
caigny, essen, belgie
Oh jammer, hoopte in Nederland :(
pi_145516396
dat kan toch sowieso niet.. deze prijzen zijn al echt extreem laag voor Belgie.
wat betaal je bijvoorbeeld voor een normale pannepot in nederland of belgie?
als ze die hier hebben kost het 1,80.
pi_145523929
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2014 20:44 schreef mckroket het volgende:



[..]
Ja klopt. Die staat ook in mn kast :')
Nee helaas moet ik het met redelijk normale bieren doen.
Roasted goat brains? Voegt dat echt wat toe of is het een gimmick?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_145523975
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:00 schreef Qwea het volgende:
Die psycho is geniaal!
Wat is dat voor bier dat het vijf euro kost?
pi_145524689
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:59 schreef mckroket het volgende:
fuck he ik wou ff wat biertjes halen... schandalig veel gehaald weer.
[ afbeelding ]
30 biertjes, de prijs is de cheapste ooit met een schamele 65 euro...
cuvee delphine aan 2,04... west coast ipa 1,76!! (die kosten bij de molen 3,50).
en een paar heerlijke dochters gekocht ;)
die troubadour imperial stout had ik nog nooit op maar die blijken iets van 1,30 te kosten hahaha.
alleen die cocoa psycho was duur, 5 euro nog wat.. maar zoveel goede verhalen, dus eenmalig eens proberen.
Waarom haal je er van sommige gelijk 5? Ik vind het juist leuk om zo veel mogelijk te proberen. Al is Cuvee Delphine (zeker voor deze prijs) altijd goed.
pi_145529283
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:39 schreef mckroket het volgende:
dat kan toch sowieso niet.. deze prijzen zijn al echt extreem laag voor Belgie.
wat betaal je bijvoorbeeld voor een normale pannepot in nederland of belgie?
als ze die hier hebben kost het 1,80.
Was bij de Mitra hier 3,20 geloof ik
pi_145531034
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:39 schreef mckroket het volgende:
dat kan toch sowieso niet.. deze prijzen zijn al echt extreem laag voor Belgie.
wat betaal je bijvoorbeeld voor een normale pannepot in nederland of belgie?
als ze die hier hebben kost het 1,80.
Dat is goedkoop ja. Jammer dat die toko wel echt ver weg is voor me, dat loont niet.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 13:50 schreef Saind het volgende:
[..]
Was bij de Mitra hier 3,20 geloof ik
Pannepot bij de Mitra? :o
Ik heb 'm in NL echt nog nergens gezien!
Schip ahoy!
pi_145531098
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 14:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is goedkoop ja. Jammer dat die toko wel echt ver weg is voor me, dat loont niet.
[..]
Pannepot bij de Mitra? :o
Ik heb 'm in NL echt nog nergens gezien!
Mitra in Eindhoven, heeft volgens mij grootste aanbod van alle mitra's, stuk of 600 soorten
pi_145531361
Holy crap. Da's best veel dan! Maar de prijzen zullen dan ook wel fors zijn.
Schip ahoy!
pi_145531417
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 11:21 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Waarom haal je er van sommige gelijk 5? Ik vind het juist leuk om zo veel mogelijk te proberen. Al is Cuvee Delphine (zeker voor deze prijs) altijd goed.
Waarom niet? Er zijn hier winkels die singles verkopen, maar ik haal altijd 4 of 6 packs. Losse flessen alleen bombers. Ik vind het altijd lekker om later op de avond of een dag of week later nog paar keer hetzelfde bier te kunnen drinken.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_145531900
als ik iets niet ken neem ik altijd maar 1 of 2. maar als ik iets ken en ik vind het geweldig neem ik de volgende keer weer wat mee. ik drink zelden meer pilsjes, alleen goed bier. en vooral veel ipa`s. zwaardere bieren die geweldig zijn neem ik gewoon een paar mee, voor in de kast. sommige bieren kan je maar 1 keer in de zoveel tijd kopen.
ik ben niet zozeer van het jagers type. ik wil vooral goed bier dat ik altijd kan kopen dan de zoveelste gimmick die ik eenmalig kan kopen. die zal ik zeker ook wel eens proberen, maar ik drink normaal gesproken gewoon bier dat ik lekker vind en dat ik kan kopen.
pi_145549844
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:37 schreef mckroket het volgende:
caigny, essen, belgie
Bedankt voor de tip, binnenkort maar eens naar toe rijden!
pi_145551508
let wel op dat het assortiment erg sterk wisselt. je moet net geluk hebben dat ze (bijv) net een lading de molen hebben binnengekregen dat kwartaal. ook staan er geen prijzen bij, maar ik zag een bord met excuses en dat ze bezig zijn met een prijssysteem (mag wel na een jaar). een paar maanden geleden hadden ze echt bizar veel. nu is dat allemaal op aan het raken of al opgeraakt
  woensdag 15 oktober 2014 @ 16:52:29 #281
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145572365
wij hadden net een Brand Dubbelbock.
Had hem veel zoeter verwacht, hij was wel lekker maar niet veel anders dan een dubbel trapppist oid.

zoek een zoetere bockbier, welke (beetje merk wat goed te krijgen is) moet ik dan hebben?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145572547
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 16:52 schreef uniekhoorn het volgende:
wij hadden net een Brand Dubbelbock.
Had hem veel zoeter verwacht, hij was wel lekker maar niet veel anders dan een dubbel trapppist oid.
zoek een zoetere bockbier, welke (beetje merk wat goed te krijgen is) moet ik dan hebben?
Ik vond die van Bavaria erg zoet. Te zoet voor mij, maar wel tof etiket=
pi_145572684
Net bij de Lidl dit bier gekocht=



Ben benieuwd, iemand ervaring? Ze hadden ook de dubbel variant, maar daar ben ik zelf niet zo van.
pi_145588063
toen ik vorig week in het café zat, vroeg ik om een dubbel bier. ik kreeg er toen twee.
  † In Memoriam † woensdag 15 oktober 2014 @ 23:48:17 #285
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_145589322
Nog anderhalve week en dan bockbieren in de beurs. _O_
Carpe Libertatem
  woensdag 15 oktober 2014 @ 23:50:52 #286
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145589416
Hier nog een week en dan bieren in Berlijn...
Wat zijn bieren die wij daar moeten proeven eigenlijks???

Bedankt Larry, ga ik proberen die Bavaria
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_145592314
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 23:15 schreef mckroket het volgende:
toen ik vorig week in het café zat, vroeg ik om een dubbel bier. ik kreeg er toen twee.
Heh, een tijdje terug bestelde een collega een glas Three Pints... en kreeg toen 3 pints. Van iets anders ook nog.

Nieuwe biertjes; een bomber Hop Stoopid van Lagunitas en een 4-pack Wisconzin van Horny Goat. Laatste is een IPA waar zinfandeldruif bij wordt gemikt. Sjiek bier. :P.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_145607370
Mijn Albert Heijn zet opeens vol in op een Japanse sushibar inclusief Kirin Ichiban en Asashi Super Dry blikken en flesjes. Beide beetje overpriced - ¤1,50/¤1,60 maar ik heb een soft spot voor Asahi (tijdje in Japan gewoond en teveel Super Dry gelurkt) dus dat vind ik dan wel weer mooi. Dat ze Weihenstephaner Vitus uit het assorti geflikkerd lijken te hebben maakt me dan weer beetje sip - dat is toch wel heul mooi spul. :'(
pi_145607527
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 16:33 schreef Chandos het volgende:
Mijn Albert Heijn zet opeens vol in op een Japanse sushibar inclusief Kirin Ichiban en Asashi Super Dry blikken en flesjes. Beide beetje overpriced - ¤1,50/¤1,60 maar ik heb een soft spot voor Asahi (tijdje in Japan gewoond en teveel Super Dry gelurkt) dus dat vind ik dan wel weer mooi. Dat ze Weihenstephaner Vitus uit het assorti geflikkerd lijken te hebben maakt me dan weer beetje sip - dat is toch wel heul mooi spul. :'(
Van die Vitus heb ik gister nog een halve fles over mezelf heen gegooid maar de ander helft was erg lekker. Kirin Ichiban heb ik eerder al bij een toko gehaald, vond er niet zo gek veel aan.

Daarvoor ook al een Japans bier gehad. Het is allemaal zo... saai? Pils met weinig smaak.
  Designer donderdag 16 oktober 2014 @ 17:05:38 #290
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_145608360
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 16:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Van die Vitus heb ik gister nog een halve fles over mezelf heen gegooid maar de ander helft was erg lekker. Kirin Ichiban heb ik eerder al bij een toko gehaald, vond er niet zo gek veel aan.

Daarvoor ook al een Japans bier gehad. Het is allemaal zo... saai? Pils met weinig smaak.
Japanse pils wel. Maar pils lijkt ook 's werelds universele saaie bier te zijn. Als je leuk Japans bier wilt drinken: Hitachino Nest, dat is speciaalbier. Dingen zoals de Red Rice Ale en hun Weizen en de XH (Bruin bier gerijpt in sakevaten :9 ).

Baird maakt ook leuk spul, Suruga Bay Imperial IPA etc.

Maar veel succes met het verkrijgen daarvan in Nederland.
🐙
pi_145608460
quote:
10s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 17:05 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Japanse pils wel. Maar pils lijkt ook 's werelds universele saaie bier te zijn.
Maar zelfs voor pils is het saai. Ik ken pilsen die echt héél erg lekker zijn, waar je van kunt genieten als een speciaalbier. Van die Japanse pilseners kreeg ik meer een Amstel Radler-idee.
quote:
Als je leuk Japans bier wilt drinken: Hitachino Nest, dat is speciaalbier. Dingen zoals de Red Rice Ale en hun Weizen en de XH (Bruin bier gerijpt in sakevaten :9 ).

Baird maakt ook leuk spul, Suruga Bay Imperial IPA etc.
Oh. :D Maar waar kan ik da-
quote:
Maar veel succes met het verkrijgen daarvan in Nederland.
Oh. ;(
pi_145621585
Zo eindelijk eens een kleine database in excel in elkaar gezet. Totaal van 129 bieren _O-
pi_145625646
Van de week de bieren van Gallia Paris eens gedronken. De 'Blonde' is wel oke.

[ Bericht 32% gewijzigd door Speculant. op 17-10-2014 00:58:42 ]
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:01:08 #294
408930 Chandos
The General
pi_145629867
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 16:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Van die Vitus heb ik gister nog een halve fles over mezelf heen gegooid maar de ander helft was erg lekker. Kirin Ichiban heb ik eerder al bij een toko gehaald, vond er niet zo gek veel aan.

Daarvoor ook al een Japans bier gehad. Het is allemaal zo... saai? Pils met weinig smaak.
Dat is wel erg zonde van 250 ml Vitus :) . Het klopt dat die Japanse pilseners niet de meest spannende zijn, maar de Super Dry vind ik voor rücksichtslos bier stampen met maten wel een puike kandidaat. Zij het dat er niet echt reden is om dat in NL te doen met prima pils-alternatief die de helft minder kosten. Blijft een vleugje nostalgie over, I guess.
pi_145661887
En ik heb weer een leuke selectie van biertjes gemaakt om dit weekend van te genieten

PhotoGear Nikon D5100 met nikon 18-200mm lens en tamron macro 60mm lens en calumet statief en allerlei kleine spulletjes voor de fotografie
pi_145677386
Ik zit aan een Molen - Hel en VerdoemenisHemel en aarde Octomore smoked imperial stout. Mijn god wat heftig. Erg lekker, maar hier ga ik wel een half uurtje over doen :P

[ Bericht 6% gewijzigd door muzas op 18-10-2014 20:47:31 ]
pi_145678193
Ik aan de Boerinneken's. Vallen ook goed.
pi_145699886
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 20:38 schreef muzas het volgende:
Ik zit aan een Molen - Hel en VerdoemenisHemel en aarde Octomore smoked imperial stout. Mijn god wat heftig. Erg lekker, maar hier ga ik wel een half uurtje over doen :P
die wil ik ook wel eens proeven. die octomore is de meest peated whisky op aarde oid. ik was een keer bij de molen en ik heb een leeg octomore vat geroken, waar al een batch bier in heeft gezeten. mijn god wat een turf en rook en extreme whisky geur kwam daar van af. daar valt mn flesje talisker bij in het niet. en dan hebben we het dus over een leeg vat waar al eens bier in heeft gezeten.
pi_145701386
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:53 schreef mckroket het volgende:

[..]

die wil ik ook wel eens proeven. die octomore is de meest peated whisky op aarde oid. ik was een keer bij de molen en ik heb een leeg octomore vat geroken, waar al een batch bier in heeft gezeten. mijn god wat een turf en rook en extreme whisky geur kwam daar van af. daar valt mn flesje talisker bij in het niet. en dan hebben we het dus over een leeg vat waar al eens bier in heeft gezeten.
Nou en ook in de smaak komt dat dus heel erg terug. Gewoon echt whiskytonen. En heel erg rokerig, maar op een goede manier (vind ik). Als je dat rokerige van whisky lekker vind, is dit bier ideaal. Hoewel bier.... Het is bijna een soort hybride :P. Maar de karakteristieken van een stout waren wel degelijk aanwezig. Erg lekker. Maar niet te vaak, en slokje voor slokje :D
  Designer zondag 19 oktober 2014 @ 15:53:07 #300
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_145701475
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 14:53 schreef mckroket het volgende:

[..]

die wil ik ook wel eens proeven. die octomore is de meest peated whisky op aarde oid. ik was een keer bij de molen en ik heb een leeg octomore vat geroken, waar al een batch bier in heeft gezeten. mijn god wat een turf en rook en extreme whisky geur kwam daar van af. daar valt mn flesje talisker bij in het niet. en dan hebben we het dus over een leeg vat waar al eens bier in heeft gezeten.
Ik heb die octomore versie gehad op Borefts. Erg lekker, inderdaad heftig qua turf in je bier :9

De whisky zelf is ook erg lekker trouwens. :9~
🐙
  zondag 19 oktober 2014 @ 15:54:03 #301
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_145701495
nu een Gulpener Gladiator.. ja je kan wel proeven dan het de 'aso' bier onder de zware bieren is.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')