abonnement Unibet Coolblue
pi_144331369
Naast het sporten in de sportschool of baantjes trekken in het zwembad wil ik ook graag wat buiten in de frisse lucht gaan doen. Hardlopen kan ik niet ivm mijn enkels, dus daarom zit ik erover te denken om te gaan inline skaten. Vroeger als kind had ik skeelers waar ik me de hele middag mee kon vermaken. Maar toen vond ik het vooral leuk om naar beneden te gaan in tunneltjes, omhoog te skeeleren en weer naar beneden te gaan enz ;)
Voor nu wil ik gewoon recreatieve tochten maken, niet te lang, gewoon, half uurtje tot een uur ofzo.

Maar goed, waar te beginnen? Op de site van Perry Sport hebben ze verschillende inline skates van het merk Roces, bijvoorbeeld deze of deze.
Maar aangezien ik er verder geen verstand van heb vraag ik jullie om tips. Waar kan ik ze het beste kopen, welke merken zijn goed, waar moet ik op letten en aan welke prijs moet ik een beetje denken? (Bij Perry Sport kosten ze tussen de 90-120 euro zo'n beetje)
Daarnaast natuurlijk nog knie-, pols- en elleboogbeschermers. En is een helm echt nodig?

Hier in de stad heb je wel een schaats- en skeelerclub, maar ik kan zo snel niet vinden of ze ook een basiscursus ofzo geven. Zoiets lijkt me wel handig, maarja als het er niet is, is het er niet.

Dus, wie helpt me op weg? :)

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 08-09-2014 22:14:06 ]
pi_144333380
Ik heb er zelf niet al te veel verstand van.. maar probeer het eens te vragen in dit topic: SPT / Skeeleren/skaten *deel 7* WeSkate Rotterdam!
:o
pi_144335183
Ik heb ook inline skates van het huismerk van Perry en die gaan al jaren mee.

Zitten goddelijk, maar ik had toen wel de duurste van Perry. De goedkopere hebben slechte lagers/wieltjes.

Op de mijne reed ik indertijd zelfs marathons *O*

Knie- en elleboogbeschermers vind ik persoonlijk trouwens onzin. Een helm droeg ik wel altijd, en polsbeschermers gaven mij ook een veiliger gevoel.
pi_144335245
Sportsscholen hebben soms ook klasjes voor beginners maar dat is altijd in de lente.
pi_144351304
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:42 schreef poesjes het volgende:
Ik heb er zelf niet al te veel verstand van.. maar probeer het eens te vragen in dit topic: SPT / Skeeleren/skaten *deel 7* WeSkate Rotterdam!
Thnx, zo'n topic zocht ik maar kon ik niet vinden. Maar blijkt dat er al een tijdje niet in gepost is, vandaar.

quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:22 schreef Take2 het volgende:
Ik heb ook inline skates van het huismerk van Perry en die gaan al jaren mee.

Zitten goddelijk, maar ik had toen wel de duurste van Perry. De goedkopere hebben slechte lagers/wieltjes.

Op de mijne reed ik indertijd zelfs marathons *O*

Knie- en elleboogbeschermers vind ik persoonlijk trouwens onzin. Een helm droeg ik wel altijd, en polsbeschermers gaven mij ook een veiliger gevoel.
Dankje voor je reactie! Hoe merk je dan dat de lagers/wieltjes slechter zijn? En maakt dat heel erg uit als je gewoon recreatief wilt skaten?
Als ik val vind ik het op zich niet zo erg dat mn knie geschaafd is, maar ben bang dat mn broeken kapot gaan als ik val en daar zit ik niet echt op te wachten ;)
En waar kun je een beetje een modieuze helm kopen? Vind de meeste er nogal suf uitzien nl :@
pi_144357464
De meeste helmen kun je in maat verstellen dus die kun je prima op internet bestellen, daar is veel meer keus.

Je moet wel echt aan een helm wennen, in het begin heb je het gevoel dat je hoofd enorm is :P

Lagere kwaliteit wieltjes/lagers geven meer weerstand wat simpelweg minder lekker rijd. Maar op korte afstanden is dat niet heel belangerijk.

Ook moet je erg houden in de hardheid van de wieltjes. Hoe harder de wielen hoe meer snelheid je kunt maken en hoe verder je kunt.Maar hardere wielen betekend ook een stuk minder comfort.
pi_144359046
Dankjewel voor je uitleg :) Ik ga wel eens rondkijken dan :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')