abonnement Unibet Coolblue
pi_145507710
Nanuke wat tof!

Ik heb over twee weken weer een afspraak gemaakt, ik wil voorstellen om bijv. drie rondes zonder hormonen te proberen (nog steeds bv hier) en daarna verder te kijken. (al hoop ik er natuurlijk op dat dat niet nodig is)

quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:03 schreef Nanuke het volgende:
Als jij (en je partner) er momenteel zoveel moeite mee hebben om de seks op commando te hebben en jullie kunnen een "we zien wel, we maken geen big deal van kinderen krijgen"-gedachte vasthouden, waarom nemen jullie dan niet een pauze? Dan kunnen jullie weer even in het normale leven komen, en beslissen of je daarna eventueel wel met hormonen verder gaat.
+1 (met nadruk op de "-ks" :@ )
Zolang je moeite hebt met het idee van hormonen en regelmatig op en neer naar het ziekenhuis zijn jullie misschien nog niet toe aan die stap.
pi_145507731
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:03 schreef Nanuke het volgende:
Als jij (en je partner) er momenteel zoveel moeite mee hebben om de seks op commando te hebben en jullie kunnen een "we zien wel, we maken geen big deal van kinderen krijgen"-gedachte vasthouden, waarom nemen jullie dan niet een pauze? Dan kunnen jullie weer even in het normale leven komen, en beslissen of je daarna eventueel wel met hormonen verder gaat.
Omdat zij al 38 is en ik 36. Ik heb dat ook al eens aan haar aangegeven, maar jah..hoe raar het ook klinkt..je gaat steeds een stapje verder het proces in. Mijn vriendin vind het ook niet makkelijk om nu inmiddels al 6x Clomid te slikken en steeds weer opnieuw te beginnen ermee, Zij heeft in het begin een operatie gehad na de miskraam en het was ook een hele moeilijke periode en we waren juist ook heel blij dat ze zwanger was.
pi_145507760
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:04 schreef McLaura het volgende:
[..]
Walace, ik bedoelde het niet gemeen of afzeikerig, je typte alleen zo nonchalant en luchtig en daar kan ik bij dit onderwerp niet zo goed tegen. Sorry.
Maakt echt niet uit! Kan het aan de ene kant ook begrijpen.
pi_145507839
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:07 schreef McLaura het volgende:
Verder gun ik het (bijna) iedereen om gewoon een kind te krijgen als jij dat wilt, of na een beetje wachten in plaats van met zo'n ziekenhuiscircus eromheen. Ik had je hier dus liever niet getroffen, Walace!
Het spijt mij echt als ik op de een of andere manier je gevoelens heb gekwetst. Dat was niet mijn bedoeling zoals ik al zei. Soms kan ik misschien een beetje "raar" of als een boerenlul uit de hoek komen dat geef ik toe, maar mocht je alsnog wat willen weten hierover dan hoor je het wel als je het vraagt.
pi_145508312
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:07 schreef _Ophelia_ het volgende:
Nanuke wat tof!
Ik heb over twee weken weer een afspraak gemaakt, ik wil voorstellen om bijv. drie rondes zonder hormonen te proberen (nog steeds bv hier) en daarna verder te kijken. (al hoop ik er natuurlijk op dat dat niet nodig is)
[..]
+1 (met nadruk op de "-ks" :@ )
Zolang je moeite hebt met het idee van hormonen en regelmatig op en neer naar het ziekenhuis zijn jullie misschien nog niet toe aan die stap.
Nou..blijkbaar zijn we al heel ver gekomen. 2 jaar geleden is ze met de pil gestopt. Ze heeft een onregelmatige cyclus vandaar dat we bij de Clomid uitkwamen. Dat was dus na de eerste operatie met daartussen nog de verklevingen en een keer geen eisprong en nog een keer geen bevruchting. Wij maken momenteel alle stappen die nodig zijn. Misschien zei ik het een beetje "alsof het geen big deal" is..dat klopt dat schreef ik hier. Laat ik het dan anders zeggen: "We proberen er allebei een beetje "normaal" mee om te gaan en het allemaal in te passen in het dagelijks leven. Mijn vriendin vind het niet fijn als er heel veel druk op haar wordt gezet m.b.t. Maar ok, je kent haar niet goed. Laat ik zeggen dat ze niet echt van heel veel dingen inplannen houdt. Wij hebben ook zoiets als (omdat ze nu 38 is) dat het misschien nog mogelijk is. Stel voor..ze krijgt geen kind voor haar 40ste..moet ik dan verplicht mijn hele leven mezelf (en zij ook) gaan aankijken alsof mijn leven er toen vanaf hing om een kind te krijgen en dat wij het verprutst hebben? Nee, dat denk ik niet. En het is echt niet zo van als we een kind zouden krijgen dat we dat "mooi meegenomen" vinden o,i,d,, maar we weten ook..ze is gewoon al wat ouder, misschien dat het helemaal niet meer mogelijk is..
pi_145508778
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:16 schreef Walace78 het volgende:
[..]
Nou..blijkbaar zijn we al heel ver gekomen.
:?
Geen flauw benul wat je daarmee wil zeggen.

Je gebruikt nogal veel woorden om te zeggen "dat het geen big deal" is. Voor de meesten hier horen de bezoeken aan het ziekenhuis er gewoon bij. Het heeft geen zin om er wel of geen zin in te hebben, het is zoals het is. We willen graag een kind en dit hoort erbij.
pi_145509155
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:26 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
:?
Geen flauw benul wat je daarmee wil zeggen.
Je gebruikt nogal veel woorden om te zeggen "dat het geen big deal" is. Voor de meesten hier horen de bezoeken aan het ziekenhuis er gewoon bij. Het heeft geen zin om er wel of geen zin in te hebben, het is zoals het is. We willen graag een kind en dit hoort erbij.
Wat ik daarmee wilde zeggen is dat we inmiddels al 2 jaar bezig zijn en omdat ik dit nog nooit heb meegemaakt ik dit een behoorlijk lange tijd vind.

Wat bedoel je precies met "je gebruikt veel woorden"..is dat verboden ofzo?

Wat wil je eigenlijk precies zeggen met je hele post?
  maandag 13 oktober 2014 @ 21:39:17 #283
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145509767
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:26 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
:?
Geen flauw benul wat je daarmee wil zeggen.
Je gebruikt nogal veel woorden om te zeggen "dat het geen big deal" is. Voor de meesten hier horen de bezoeken aan het ziekenhuis er gewoon bij. Het heeft geen zin om er wel of geen zin in te hebben, het is zoals het is. We willen graag een kind en dit hoort erbij.
Ik vind Wallace zijn posts nogal meevallen hoor.
War ik erin lees is dat zij er wat anders instaan. En dat het niet alleen is wij willen graag een kind en dit hoort erbij maar we gaan steeds een stapje verder en we zien nog wel hoe ver we daarin willen gaan.
Rayen 2½ jaar!
pi_145510145
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:39 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ik vind Wallace zijn posts nogal meevallen hoor.
War ik erin lees is dat zij er wat anders instaan. En dat het niet alleen is wij willen graag een kind en dit hoort erbij maar we gaan steeds een stapje verder en we zien nog wel hoe ver we daarin willen gaan.
Oke, dan gaat het daar mis/ pik ik het daar verkeerd op. Ik lees er meer een "we willen een kind, maar we hebben geen zin in al het ' gedoe'" in.
pi_145511626
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:04 schreef Walace78 het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar ik snap echt niet waar dit over gaat. Dat jullie het zo opvatten is een beetje raar vind ik. Net of je d.m.v. 1 post alles moet begrijpen om in 1 keer te weten. Als je verder doorvraagt kan je vaak een heel eind verder komen. Ik typte dit vanmiddag op mijn werk en mocht je alsnog meer willen weten dan wil ik best antwoord geven op mijn vragen. Het was i.i.g. niet mijn bedoeling om jullie te kwetsen op 1 of andere manier.
Joh laat maar.. Ik gok dat we mekaar gewoon verkeerd begrijpen of interpreteren. Succes met de behandelingen, ik zal me er niet verder mee bemoeien.
  maandag 13 oktober 2014 @ 22:18:37 #286
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145512304
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:45 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Oke, dan gaat het daar mis/ pik ik het daar verkeerd op. Ik lees er meer een "we willen een kind, maar we hebben geen zin in al het ' gedoe'" in.
+1 :@ Ik zit ook al met volle verbazing te lezen en wist niet goed hoe te reageren zonder bitchy uit de hoek te komen.... :X

Sowieso maar 1x per anderhalve maand controle als je aan de clomid zit snap ik niet... Hoe weet dan de arts of je überhaupt op de meds reageert en er een follikelgroei is en wanneer je moet batsen :?

Daarnaast vraag ik me af of dit inderdaad de weg is die jullie moeten bewandelen..... De onderzoeken zijn niet voor niets en qua werkgever is er ook wel uit te komen daar hoef je niet een makkelijke werkgever voor te hebben ;).... De medische weg is er een van timen, onderzoeken en al wat er bij komt kijken, alles om het resultaat van de meds zo optimaal mogelijk te maken zodat de kans van slagen groot is. Heb je dit er niet voor over omdat je er niet van houd "om onder druk gezet te worden" dan ben je niet goed bezig lijkt me.


Oh en 2 jaar valt nog mee, je haalt het gemiddelde in dit topic volgens mij aardig naar beneden :D
pi_145514925
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 22:18 schreef dobbey het volgende:

[..]

+1 :@ Ik zit ook al met volle verbazing te lezen en wist niet goed hoe te reageren zonder bitchy uit de hoek te komen.... :X

Sowieso maar 1x per anderhalve maand controle als je aan de clomid zit snap ik niet... Hoe weet dan de arts of je überhaupt op de meds reageert en er een follikelgroei is en wanneer je moet batsen :?

Daarnaast vraag ik me af of dit inderdaad de weg is die jullie moeten bewandelen..... De onderzoeken zijn niet voor niets en qua werkgever is er ook wel uit te komen daar hoef je niet een makkelijke werkgever voor te hebben ;).... De medische weg is er een van timen, onderzoeken en al wat er bij komt kijken, alles om het resultaat van de meds zo optimaal mogelijk te maken zodat de kans van slagen groot is. Heb je dit er niet voor over omdat je er niet van houd "om onder druk gezet te worden" dan ben je niet goed bezig lijkt me.


Oh en 2 jaar valt nog mee, je haalt het gemiddelde in dit topic volgens mij aardig naar beneden :D
Ik reageer even van onderen naar boven.

Over die 2 jaar: voor ons is het veel. Ik snap ook dat er mensen zijn hier die al veel langer bezig zijn. Dat maakt ons verhaal daarom ook niet meer of minder uniek. Ik gebruikte de 2 jaar ook niet om te overdrijven of wat dan ook. Puur voor de info en dat wij het ook al een lange weg vinden..

Je begrijpt mij niet goed! Tuurlijk hebben we het er voor over. ! Waar in 1 van mijn posts zeg ik dat wij het er niet voor over hebben "om onder druk gezet te worden"..je bedoelt met de sex? Als je het zo graag wil weten vr, za, zo en dinsdag en dat dan heel vaak. Nu moesten we eigenlijk ook donderdagavond, maar ik merkte dat mijn vriendin het door alle moeheid en verplichtingen echt ff niet meer trok dus heb ik voorgesteld het op die donderdag het te laten voor wat het was. Ook omdat ik haar niet wilde opzadelen met het "moet". Lijkt mij een volkomen gezonde conversatie die wij toen hadden, denk je niet?

Wij hebben een papieren schema. Zijn neemt clomid en na de clomid moeten we een aantal dagen wachten en dan moeten we batsen. Vervolgens gaat mijn vriendin naar het ziekenhuis en belt ze 2 dagen later op. Dan hoort zij of ze wel of geen eisprong heeft gehad. Als ze die heeft gehad wachten we weer. De laatste keer werd ze ongesteld dus toen wisten we dat ze niet zwanger was anders hadden we een test moeten doen.

Ik kan je ook vertellen dat ze in het onderwijs zit en dus een enorme verantwoordelijkheid heeft voor haar werk en klassen. Je kan daar niet zomaar even wat uurtjes missen. Het probleem daarvan is dat haar werk gigantisch achter kan gaan lopen.

Verder en misschien sorry dat ik het zeg vind ik dit een soort "clubje" hier. Ik snap dat het onderwerp gevoelig ligt, maar kom op..geef mij ff die kans om het ook uit te leggen.
pi_145515150
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:45 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Oke, dan gaat het daar mis/ pik ik het daar verkeerd op. Ik lees er meer een "we willen een kind, maar we hebben geen zin in al het ' gedoe'" in.
Idd je pikte het verkeerd op. Nu maakt mij dat verder weinig uit. Wij zijn juist 100% ingesteld dat al die dingen erbij horen en we hebben het er 100% voor over!
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 23:05:41 #289
5428 crew  miss_sly
pi_145515189
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:00 schreef Walace78 het volgende:

[..]

Ik reageer even van onderen naar boven.

Over die 2 jaar: voor ons is het veel. Ik snap ook dat er mensen zijn hier die al veel langer bezig zijn. Dat maakt ons verhaal daarom ook niet meer of minder uniek. Ik gebruikte de 2 jaar ook niet om te overdrijven of wat dan ook. Puur voor de info en dat wij het ook al een lange weg vinden..

Je begrijpt mij niet goed! Tuurlijk hebben we het er voor over. ! Waar in 1 van mijn posts zeg ik dat wij het er niet voor over hebben "om onder druk gezet te worden"..je bedoelt met de sex? Als je het zo graag wil weten vr, za, zo en dinsdag en dat dan heel vaak. Nu moesten we eigenlijk ook donderdagavond, maar ik merkte dat mijn vriendin het door alle moeheid en verplichtingen echt ff niet meer trok dus heb ik voorgesteld het op die donderdag het te laten voor wat het was. Ook omdat ik haar niet wilde opzadelen met het "moet". Lijkt mij een volkomen gezonde conversatie die wij toen hadden, denk je niet?

Wij hebben een papieren schema. Zijn neemt clomid en na de clomid moeten we een aantal dagen wachten en dan moeten we batsen. Vervolgens gaat mijn vriendin naar het ziekenhuis en belt ze 2 dagen later op. Dan hoort zij of ze wel of geen eisprong heeft gehad. Als ze die heeft gehad wachten we weer. De laatste keer werd ze ongesteld dus toen wisten we dat ze niet zwanger was anders hadden we een test moeten doen.

Ik kan je ook vertellen dat ze in het onderwijs zit en dus een enorme verantwoordelijkheid heeft voor haar werk en klassen. Je kan daar niet zomaar even wat uurtjes missen. Het probleem daarvan is dat haar werk gigantisch achter kan gaan lopen.

Verder en misschien sorry dat ik het zeg vind ik dit een soort "clubje" hier. Ik snap dat het onderwerp gevoelig ligt, maar kom op..geef mij ff die kans om het ook uit te leggen.
Wat vervelend Walace, dat jullie in dit proces beland zijn.
Wat ik me afvraag: zijn jullie in behandeling bij een 'gewone' gynaecoloog of bij een fertiliteits-afdeling/kliniek?
Ik krijg een beetje het idee dat jullie niet helemaal goed zijn ingelicht en voorgelicht en ik heb ook een beetje vraagtekens bij de begeleiding.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145515325
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:39 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ik vind Wallace zijn posts nogal meevallen hoor.
War ik erin lees is dat zij er wat anders instaan. En dat het niet alleen is wij willen graag een kind en dit hoort erbij maar we gaan steeds een stapje verder en we zien nog wel hoe ver we daarin willen gaan.
Bedankt voor je begrip. Je slaat de spijker op zijn kop. Dit is hoe het is en we wegen alle "stapjes" af.

Misschien kwam het even verkeert over, maar als we alles zo ineens zouden moeten begrijpen zou dit hele forum geen waarde/zin hebben dus ik leg het wel uit in mijn posts verder.
pi_145515612
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat vervelend Walace, dat jullie in dit proces beland zijn.
Wat ik me afvraag: zijn jullie in behandeling bij een 'gewone' gynaecoloog of bij een fertiliteits-afdeling/kliniek?
Ik krijg een beetje het idee dat jullie niet helemaal goed zijn ingelicht en voorgelicht en ik heb ook een beetje vraagtekens bij de begeleiding.
Wij zitten bij een ziekenhuis. Het is geloof ik bij een speciale fertiliteits-kliniek in het ziekenhuis voor mensen die ouder zijn met een kinderwens op latere leeftijd dus.

Er is minimaal contact..mijn vriendin is laatst wel bij een andere gynaecoloog geweest die toen op het idee kwam dat ze verklevingen kon hebben. Die we daarvoor hadden zei / repte daar niets van. Nu is het niet bepaald zo dat ze veel wordt gebeld. Wij kwamen er laatst ook zelf achter dat je de clomid ook maar 6x mag gebruiken dus ik ga ervanuit dat we het binnenkort horen of zelf aan de bel trekken.

Er komt ook bij dat de openingstijden van de kliniek niet heel erg prettig zijn. In het "ergste" geval MOET mijn vriendin dus onder lestijd "gewoon" weg.

M.a.w. Er wordt totaal geen rekening gehouden met haar baan. Afspraak inplannen kan bijna alleen op de tijden dat zij het willen. Dat hebben we overigens gemerkt in het begin!

Dank voor je begrip iig
  maandag 13 oktober 2014 @ 23:25:02 #292
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145515895
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:00 schreef Walace78 het volgende:

[..]

Ik reageer even van onderen naar boven.

Over die 2 jaar: voor ons is het veel. Ik snap ook dat er mensen zijn hier die al veel langer bezig zijn. Dat maakt ons verhaal daarom ook niet meer of minder uniek. Ik gebruikte de 2 jaar ook niet om te overdrijven of wat dan ook. Puur voor de info en dat wij het ook al een lange weg vinden..

Je begrijpt mij niet goed! Tuurlijk hebben we het er voor over. ! Waar in 1 van mijn posts zeg ik dat wij het er niet voor over hebben "om onder druk gezet te worden"..je bedoelt met de sex? Als je het zo graag wil weten vr, za, zo en dinsdag en dat dan heel vaak. Nu moesten we eigenlijk ook donderdagavond, maar ik merkte dat mijn vriendin het door alle moeheid en verplichtingen echt ff niet meer trok dus heb ik voorgesteld het op die donderdag het te laten voor wat het was. Ook omdat ik haar niet wilde opzadelen met het "moet". Lijkt mij een volkomen gezonde conversatie die wij toen hadden, denk je niet?

Wij hebben een papieren schema. Zijn neemt clomid en na de clomid moeten we een aantal dagen wachten en dan moeten we batsen. Vervolgens gaat mijn vriendin naar het ziekenhuis en belt ze 2 dagen later op. Dan hoort zij of ze wel of geen eisprong heeft gehad. Als ze die heeft gehad wachten we weer. De laatste keer werd ze ongesteld dus toen wisten we dat ze niet zwanger was anders hadden we een test moeten doen.

Ik kan je ook vertellen dat ze in het onderwijs zit en dus een enorme verantwoordelijkheid heeft voor haar werk en klassen. Je kan daar niet zomaar even wat uurtjes missen. Het probleem daarvan is dat haar werk gigantisch achter kan gaan lopen.

Verder en misschien sorry dat ik het zeg vind ik dit een soort "clubje" hier. Ik snap dat het onderwerp gevoelig ligt, maar kom op..geef mij ff die kans om het ook uit te leggen.
Zoals je kunt zien aan de :D smiley was het een grapje, ja ook die maken hormonale monsters af en toe ;)

Ik zeg niet dat jullie het er niet voor over hebben om onder druk te worden gezet maar je geeft zelf aan dat je vriendin er niet van houd... Vandaar dat ik daar op reageerde.... Het batsen op commando is absoluut niet tof dat zal een ieder hier in het topic beamen.

Juist die stelregel van de clomid vind ik vreemd..... Er moet een controle zijn of er wel wat groeit en of eventueel de dosis omhoog moet of juist omlaag, daarom snap ik dit niet. Ik ben in de eerste maanden 3x van dosis gewijzigd omdat het gewoon niet aansloeg en dat haal je niet uit een bloedtesten dat zie je alleen met een echo. Ik heb in mijn bloed gewoon een spoor van een eisprong terwijl ik Waarschijnlijk al 10 jaar in de overgang zit en het technisch gezien onmogelijk is ;) dus nogmaals.... Het is vreemd!

Ik snap best dat het in sommige beroepen "lastig" is maar er is altijd een mouw aan te passen. Heeft jullie ziekenhuis geen tijden buiten de normale kantoor uren om dat ze open zijn? S'morgens vroeg, s'avonds laat? En meestal als je de werkgever uitlegt wat er aan de hand is dan zullen ze, meestal, schappelijk reageren. Dit geld trouwens meestal ook voor de man.


En je opmerking mbt tot het clubje negeer ik maar even aangezien ik het je niet wil aan doen om compleet afgebrand te worden door een hormonaal monster..... }) :+ Als je namelijk goed leest dan zul je zien dat de meesten je snappen maar extra vragen stellen omdat je verhaal best onduidelijk was mede door je eigen bewoordingen. Gevoelig liggen onderwerpen hier niet, dat stadium zijn de meesten hier al lang voorbij en als je een klein beetje je best doet om door de hormonen door te lezen dan zul je zien dat we stiekem eigenlijk best lief zijn }:| :6 *)
  maandag 13 oktober 2014 @ 23:28:17 #293
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145516018
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:16 schreef Walace78 het volgende:

[..]

Wij zitten bij een ziekenhuis. Het is geloof ik bij een speciale fertiliteits-kliniek in het ziekenhuis voor mensen die ouder zijn met een kinderwens op latere leeftijd dus.

Er is minimaal contact..mijn vriendin is laatst wel bij een andere gynaecoloog geweest die toen op het idee kwam dat ze verklevingen kon hebben. Die we daarvoor hadden zei / repte daar niets van. Nu is het niet bepaald zo dat ze veel wordt gebeld. Wij kwamen er laatst ook zelf achter dat je de clomid ook maar 6x mag gebruiken dus ik ga ervanuit dat we het binnenkort horen of zelf aan de bel trekken.

Er komt ook bij dat de openingstijden van de kliniek niet heel erg prettig zijn. In het "ergste" geval MOET mijn vriendin dus onder lestijd "gewoon" weg.

M.a.w. Er wordt totaal geen rekening gehouden met haar baan. Afspraak inplannen kan bijna alleen op de tijden dat zij het willen. Dat hebben we overigens gemerkt in het begin!

Dank voor je begrip iig
Mag ik vragen bij welk ziekenhuis? Is het misschien een idee om te zien of jullie een afspraak kunnen krijgen waarin jullie antwoord kunnen krijgen op jullie vragen? En misschien is het de overweging waard, als jullie gevoel er niet heel fijn bij is vanwege alle onduidelijkheid, om over te stappen naar een ander ziekenhuis/kliniek?
pi_145516064
Dat is bij de meeste ziekenhuizen zo. Hier worden echo's alleen maar 's ochtends gedaan. In mijn geval betekent het soms dat er een compleet spreekuur verplaatst moet worden als ik een echo heb. (Ik zit zelf in de medische wereld)

Ook een leuke; Had ik het in vertrouwen tegen een collega verteld (alleen zij en mijn leidinggevende wisten er eerst van ivm verplaatsen van afspraken), kwam er vandaag een andere collega naar mij toe en vroeg hoe het in het ziekenhuis gaat met de behandeling. :{ en meteen waar de rest ook bij zat.
pi_145516295
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:25 schreef dobbey het volgende:

[..]


Juist die stelregel van de clomid vind ik vreemd..... Er moet een controle zijn of er wel wat groeit en of eventueel de dosis omhoog moet of juist omlaag, daarom snap ik dit niet. Ik ben in de eerste maanden 3x van dosis gewijzigd omdat het gewoon niet aansloeg en dat haal je niet uit een bloedtesten dat zie je alleen met een echo.
Het kan wel. Hier is het in eerste instantie 2 cycli volgen aan de hand van echo's. Mocht de behandeling goed aanslaan krijg ik voor de resterende maanden clomid mee en mogen we thuis verder proberen. Waarschijnlijk zelfs zonder bloedonderzoek om het progesteron te meten. Eerlijk gezegd vind ik dat doodeng. Ik zou het sowieso niet zonder ovulatietesten doen! Ik verwacht dat mijn dosering sowieso omhoog gaat als het deze ronde niet lukt. Dus dan heb ik sowieso nog 1 maand extra echo's. Behandeling in het UMCG :)
pi_145516327
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:28 schreef dobbey het volgende:

[..]

Mag ik vragen bij welk ziekenhuis? Is het misschien een idee om te zien of jullie een afspraak kunnen krijgen waarin jullie antwoord kunnen krijgen op jullie vragen? En misschien is het de overweging waard, als jullie gevoel er niet heel fijn bij is vanwege alle onduidelijkheid, om over te stappen naar een ander ziekenhuis/kliniek?
Hoi Dobey. Ik heb vanwege privacyredenen een nieuwe account aan moeten maken. Als ik het onder mijn eigen nick zou posten weet heel fok hoe laat t is namelijk. Het klinkt misschien wederom raar maar wij zijn erg tevreden hoe het nu gaat. Het ziekenhuis helpt ook mee om mijn vriendin ook (wat meer) te sturen in de tijden dat het allemaal nog net kan. Daarbij komt mijn vriendin is nog meer op haar privacy gesteld dan dat ik dat ben..haha je gelooft het niet maar als ik aan haar vertel dat ik dit in een forum post schiet ze me waarschijnlijk dood neer..
  maandag 13 oktober 2014 @ 23:37:29 #297
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145516337
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:29 schreef coccinelle het volgende:
Dat is bij de meeste ziekenhuizen zo. Hier worden echo's alleen maar 's ochtends gedaan. In mijn geval betekent het soms dat er een compleet spreekuur verplaatst moet worden als ik een echo heb. (Ik zit zelf in de medische wereld)

Ook een leuke; Had ik het in vertrouwen tegen een collega verteld (alleen zij en mijn leidinggevende wisten er eerst van ivm verplaatsen van afspraken), kwam er vandaag een andere collega naar mij toe en vroeg hoe het in het ziekenhuis gaat met de behandeling. :{ en meteen waar de rest ook bij zat.
:o dat meen je niet? En nu? Heb je de desbetreffende collega er nog op aangesproken?


Ik heb ondertussen 3 ziekenhuizen gehad en in Hengelo konden we s'morgens heel vroeg terecht volgens mij vanaf half 8 al, in Elsendorp tot 21.00 uur s'avonds en nu in Zwolle weet ik het eigenlijk niet omdat het voor ons niet uitmaakt. Mijn man heeft een werkgever waar hij ten aller tijde weg kan en mijn oude werkgever gaf me ook alle ruimte dus tegen dat probleem ben ik eigenlijk nooit opgelopen :@ vandaar dat ik dat ook vroeg.
  maandag 13 oktober 2014 @ 23:41:07 #298
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_145516474
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:37 schreef Walace78 het volgende:

[..]

Hoi Dobey. Ik heb vanwege privacyredenen een nieuwe account aan moeten maken. Als ik het onder mijn eigen nick zou posten weet heel fok hoe laat t is namelijk. Het klinkt misschien wederom raar maar wij zijn erg tevreden hoe het nu gaat. Het ziekenhuis helpt ook mee om mijn vriendin ook (wat meer) te sturen in de tijden dat het allemaal nog net kan. Daarbij komt mijn vriendin is nog meer op haar privacy gesteld dan dat ik dat ben..haha je gelooft het niet maar als ik aan haar vertel dat ik dit in een forum post schiet ze me waarschijnlijk dood neer..
Als zij al begint te schieten hoe kun je ons dan onaardig vinden :o :P maar ik begrijp nu, mede door occinelle dat het hele gebeuren zoals het bij jullie gaat dus vaker voorkomt, dat wist ik niet ik spreek alleen uit eigen ervaring :)

Als jullie tevreden zijn dan is het goed toch? Wij zitten, vanwege veeeeel onduidelijkheden, eiceldonatie etc nu bij het 3e ziekenhuis en ik ben echt geschrokken van alle verschillende manieren van benaderen. Wij hebben nu voor het eerst het gevoel echt op onze plaats te zitten in Zwolle.
  Moderator maandag 13 oktober 2014 @ 23:45:21 #299
5428 crew  miss_sly
pi_145516636
Is het met die clomid niet zo dat dat vaak gebruikt wordt bij IUI en dat dat maar zes maal wordt gedaan en vergoed? Ik heb echt veel vaker dan zes keer clomid gehad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145516678
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 23:25 schreef dobbey het volgende:

[..]

Zoals je kunt zien aan de :D smiley was het een grapje, ja ook die maken hormonale monsters af en toe ;)

Ik zeg niet dat jullie het er niet voor over hebben om onder druk te worden gezet maar je geeft zelf aan dat je vriendin er niet van houd... Vandaar dat ik daar op reageerde.... Het batsen op commando is absoluut niet tof dat zal een ieder hier in het topic beamen.

Juist die stelregel van de clomid vind ik vreemd..... Er moet een controle zijn of er wel wat groeit en of eventueel de dosis omhoog moet of juist omlaag, daarom snap ik dit niet. Ik ben in de eerste maanden 3x van dosis gewijzigd omdat het gewoon niet aansloeg en dat haal je niet uit een bloedtesten dat zie je alleen met een echo. Ik heb in mijn bloed gewoon een spoor van een eisprong terwijl ik Waarschijnlijk al 10 jaar in de overgang zit en het technisch gezien onmogelijk is ;) dus nogmaals.... Het is vreemd!

Ik snap best dat het in sommige beroepen "lastig" is maar er is altijd een mouw aan te passen. Heeft jullie ziekenhuis geen tijden buiten de normale kantoor uren om dat ze open zijn? S'morgens vroeg, s'avonds laat? En meestal als je de werkgever uitlegt wat er aan de hand is dan zullen ze, meestal, schappelijk reageren. Dit geld trouwens meestal ook voor de man.


En je opmerking mbt tot het clubje negeer ik maar even aangezien ik het je niet wil aan doen om compleet afgebrand te worden door een hormonaal monster..... }) :+ Als je namelijk goed leest dan zul je zien dat de meesten je snappen maar extra vragen stellen omdat je verhaal best onduidelijk was mede door je eigen bewoordingen. Gevoelig liggen onderwerpen hier niet, dat stadium zijn de meesten hier al lang voorbij en als je een klein beetje je best doet om door de hormonen door te lezen dan zul je zien dat we stiekem eigenlijk best lief zijn }:| :6 *)
Ohw was ik vergeten te zeggen misschien..ze heeft zo'n 15 echo's in de periode gehad..alles bij elkaar..ook om te kijken of ze nog eitjes had en of alles goed was met de kleine. En ze zagen op een gegeven moment ook een dokere vlek. Nu weet ik zelf ook niet alles 100% zeker maar ik geloof dat ze dachten dat er op een gegeven moment ook een cyste zat, maar volgens mij bleek dat later de verkleving. Daarna weer een echo..pff echo's zat. Ook medicatie om de eisprong te resetten en een dubbele dosis clomid. Toen weer terug naar een normale dosis toen alles weer op gang kwam.

Over dat clubje..vond er nogal agressief hier overgekomen worden..of met haat..weet niet precies hoe ik het moet zeggen, maar bespeurde echt wat..laat ik het anders zeggen..het leek een clubje ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')