Kun je weinig over zeggen zo zonder geluid.. Kraakt alleen als je trapt neem ik aan? Kan best zijn dat je trapas kapot is.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:57 schreef Zornar het volgende:
Jongens ik heb een vraagje. Heb sinds vorige week niet meer gefietst, en wou vanochtend op m'n fiets stappen. Ik rij ongeveer 5 minuutjes en merk dat hij echt aan het kraken is.. Ben terug gereden, heb wat schroefjes gecheckt of ze los zitten. Maar dit was allemaal niet het geval.
Hebben jullie enig idee wat het mogelijk kan zijn? Ik heb een foto van m'n cassette gemaakt en crankstel? Maar ik zie er niks vreemd aan. Moet overigens vermelden dat er niet meer dan 300 km op de fiets is gereden tot nu toe.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als jullie het ook niet weten ga ik wel langs de FM, maar doe het liefst zelf
Ketting droog (smeren dus)?quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:57 schreef Zornar het volgende:
Jongens ik heb een vraagje. Heb sinds vorige week niet meer gefietst, en wou vanochtend op m'n fiets stappen. Ik rij ongeveer 5 minuutjes en merk dat hij echt aan het kraken is.. Ben terug gereden, heb wat schroefjes gecheckt of ze los zitten. Maar dit was allemaal niet het geval.
Hebben jullie enig idee wat het mogelijk kan zijn? Ik heb een foto van m'n cassette gemaakt en crankstel? Maar ik zie er niks vreemd aan. Moet overigens vermelden dat er niet meer dan 300 km op de fiets is gereden tot nu toe.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als jullie het ook niet weten ga ik wel langs de FM, maar doe het liefst zelf
Na 300 km al een kapotte trapas? Dit lijkt me toch wel zeer onwaarschijnlijkquote:Op dinsdag 9 september 2014 10:01 schreef iScream. het volgende:
[..]
Kun je weinig over zeggen zo zonder geluid.. Kraakt alleen als je trapt neem ik aan? Kan best zijn dat je trapas kapot is.
Kan natuurlijk een productiefoutje zijn Laatst de trapas van mijn vriendin haar fiets ook moeten vervangen, zelfde euvel, verbaasde me ook over het feit dat de trapas fabrieks-af zonder enig vet gemonteerd was..quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Na 300 km al een kapotte trapas? Dit lijkt me toch wel zeer onwaarschijnlijk
* Doet zo kijken of die erin zit*quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:23 schreef kaasplankje het volgende:
Dat moet je FM allemaal doen. De fabriek klapt 'm alleen ff in mekaar.
Net zoals afwateringsgaatje boren in je bracketpot van je frame.
3mm met een ijzerboor is prima. Je moet er wel eerst trapas voor demonteren.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:25 schreef Fretwork het volgende:
[..]
* Doet zo kijken of die erin zit*
Dank! Kijk vanavond even .quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:26 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
3mm met een ijzerboor is prima. Je moet er wel eerst trapas voor demonteren.
Lekker! Heb je daarin ook eventuele extra voeding en onderhoud meegenomen?quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:28 schreef Patroon het volgende:
Ik heb calculator gemaakt, wat ik aan brandstof bespaar door op de fiets te gaan. 7,50 per dag. Van dat geld ga ik vermogensmeter kopen
En als je heel veel van je fiets houdt en ze is van metaal even met een lakstift door 't boorgaatje. Kleur maakt niet zoveel uit.quote:
Is dat ook nodig bij aluminium? Dat anodiseert toch heel snel?quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En als je heel veel van je fiets houdt en ze is van metaal even met een lakstift door 't boorgaatje. Kleur maakt niet zoveel uit.
Nee, onderhoud/slijtage van de auto ook niet. Extra voeding nvt, omdat ik ochtends niet extra eet en de terugweg combineert met mijn training.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:29 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Lekker! Heb je daarin ook eventuele extra voeding en onderhoud meegenomen?
Heb je daar de kosten van slijtage aan je fiets en kleding in meegenomen? laat maarquote:Op dinsdag 9 september 2014 10:28 schreef Patroon het volgende:
Ik heb calculator gemaakt, wat ik aan brandstof bespaar door op de fiets te gaan. 7,50 per dag. Van dat geld ga ik vermogensmeter kopen
Oefen dan meteen even met ijskoude handen, voor de winter!quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:36 schreef Leonos het volgende:
Ik ga morgen voor het eerst mijn binnenband verwisselen
Handen in de vriezer eerst?quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:37 schreef iScream. het volgende:
[..]
Oefen dan meteen even met ijskoude handen, voor de winter!
Anodiseren is een chemische behandeling voor alu tegen corrosie(roesten). Doen ze ook met je voorbladen en dat geeft die matte finish. Alu corrodeert wel, dat geeft wit poederig af.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:33 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Is dat ook nodig bij aluminium? Dat anodiseert toch heel snel?
Wat voor pedalen heb je? In een heel grijs verleden nog FM geweest en de meeste kraakjes bij (nieuwe) fietsen komen door pedalen. Bracket is redelijk sealed, zou daar niet uit moeten komen en als die droog staat zou je het ook moeten merken als je aan de crank draait.quote:Op dinsdag 9 september 2014 09:57 schreef Zornar het volgende:
Jongens ik heb een vraagje. Heb sinds vorige week niet meer gefietst, en wou vanochtend op m'n fiets stappen. Ik rij ongeveer 5 minuutjes en merk dat hij echt aan het kraken is.. Ben terug gereden, heb wat schroefjes gecheckt of ze los zitten. Maar dit was allemaal niet het geval.
Hebben jullie enig idee wat het mogelijk kan zijn? Ik heb een foto van m'n cassette gemaakt en crankstel? Maar ik zie er niks vreemd aan. Moet overigens vermelden dat er niet meer dan 300 km op de fiets is gereden tot nu toe.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als jullie het ook niet weten ga ik wel langs de FM, maar doe het liefst zelf
Je hebt gelijk, al lijken ze wel op elkaar. Je brengt zelf een oxidelaag aan om het materiaal verder te beschermen.quote:Op dinsdag 9 september 2014 10:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Anodiseren is een chemische behandeling voor alu tegen corrosie(roesten). Doen ze ook met je voorbladen en dat geeft die matte finish. Alu corrodeert wel, dat geeft wit poederig af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |