abonnement Unibet Coolblue
pi_144225346


Hallo, en welkom in het grote β-studenten topic van FOK! *G*

Hier kan je praten over die ene proef die fout ging, die ene berekening die toch niet helemaal blijkt te kloppen, die gave ontdekking die net ergens is gedaan, of gewoon over andere β-topics. :)

Voor hulp bij wiskunde en overige bèta-problemen kan je in de volgende topics terecht:
- SES / [Bèta wiskunde] Huiswerk- en vragentopic
- SES / [Bèta overig] Huiswerk- en vragentopic
Maar je mag je vraag natuurlijk ook hier stellen, waarschijnlijk zijn er wel mensen hier die je kunnen en willen helpen. :Y

Oh ja, wat verstaan we nou eigenlijk onder bèta hier?
quote:
Een ruime definitie omvat alle natuurwetenschappen en technische wetenschappen alsmede wiskunde en informatica.
Dat dus. :P

Wie doet wat waar en hoelang?

TU Delft:
- Rezania (Life Science & Technology, 2de jaars)
- MrStalin (Lucht- & Ruimtevaarttechniek, 3de jaars)
- OllieWilliams (Lucht- & Ruimtevaarttechniek)
- Mitsu (Industrieel Ontwerpen, 2de jaars)

Universiteit Leiden:
- Rezania (Life Science & Technology, 2de jaars)
- Anoonumos (Wiskunde, 4de jaars)
- Nattekat (Informatica, 1e jaars)

Universiteit Utrecht:
- Lokasenna (Aardwetenschappen, 3de jaars)
- Aardappeltaart (Wiskunde, 1e jaars)

Rijksuniversiteit Groningen:
- Novermars (Econometrics & Operations Research, 2de jaars, Theoretische Natuurkunde, 1e jaars)
- Lilliesleaf (Scheikundige Technologie, Technische Bedrijfskunde, 3de jaars)

TU Eindhoven:
- Amoeba (Technische Wiskunde, 2de jaars)
- Dale. (System Control, 7de jaars)

Radboud Universiteit
- Ufopiloot12 (Kunstmatige Intelligentie, 1e jaars)

Haagse Hogeschool
- Kutmanager (Werktuigbouwkunde, zoveelstejaars)

Degene die het topic opent mag een nieuw plaatje in de OP zetten. :)

Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144225382
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 september 2014 23:47 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Scheikundige bewerkingen is een gigantisch belangrijk deel van mijn opleiding aap. :') Hoe denk jij dat wij uitzoeken hoe je het hardste staal, of het materiaal uitzoeken met van nature het smoothste oppervlak. :')
Dus ongeveer hetzelfde niveau als bij geneeskunde. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144225501
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 23:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dus ongeveer hetzelfde niveau als bij geneeskunde. ;)
Ik weet niet hoe het bij geneeskunde gaat, maar bij wb is metaalbewerking uiteraard een behoorlijk belangrijk aspect. Het moet perfect zijn qua sterkte, hardheid, buigzaamheid. Anders kan je al je berekeningen zo het raam uit flikkeren. _O-
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_144225599
PI's :')
pi_144225613
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 september 2014 23:55 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het bij geneeskunde gaat, maar bij wb is metaalbewerking uiteraard een behoorlijk belangrijk aspect. Het moet perfect zijn qua sterkte, hardheid, buigzaamheid. Anders kan je al je berekeningen zo het raam uit flikkeren. _O-
Dat begrijp ik - ik heb er zelf ook het een en ander over geleerd, fasediagrammen en al - maar dat is slechts een klein deel van scheikunde.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144225653
Fasendiagrammen. :') Sowieso thermo. :') Gewoon vuurtje erbij tot het werkt. #yolo
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144225659
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2014 23:50 schreef Rezania het volgende:

[..]

Metalen. :') Niet gewoon wat koolstof en waterstof bij elkaar flikkeren en kijken wat er gebeurt. :')_!
Niet snappen dat koolstof een van de belangrijkste elementen is in metaalbewerking. :')
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_144225685
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2014 23:57 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Niet snappen dat koolstof een van de belangrijkste elementen is in metaalbewerking. :')
Niet snappen dat zonder koolstof er geen leven mogelijk is. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144225745
Nieuw plaatje in de OP.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144225757
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 23:51 schreef OllieWilliams het volgende:
weer zo'n kansloze mijn studie is beter war :')
Of dat het beter is is een ander verhaal maar in ieder geval is L&R leuker. Lekker vliegen in een vliegtuigje en spelen met windtunnels, fantaseren over raketten en brandstofmotoren...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144225799
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2014 23:57 schreef Rezania het volgende:

[..]

Niet snappen dat zonder koolstof er geen leven mogelijk is. :')
Uh jawel. Dat het op aarde toevallig zo gegaan is wil niet zeggen dat het niet gewoon anders kan. :')
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_144225839
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 september 2014 23:57 schreef Rezania het volgende:

[..]

Niet snappen dat zonder koolstof er geen leven mogelijk is. :')
Het is te hopen dat zelfs iemand die op VMBO-niveau scheikunde heeft gehad (t/m het vierde jaar, vooruit) dit begrijpt. :)
Serieus, als je zoiets niet begrijpt dan is het alsof je in zwartwit kijkt in plaats van in kleur.
Quizzvraagje: zou leven op basis van een ander atoom, bijv. silicium, ook mogelijk zijn?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144225882
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:00 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Uh jawel. Dat het op aarde toevallig zo gegaan is wil niet zeggen dat het niet gewoon anders kan. :')
Dat moet nog bewezen worden. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144225885
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:00 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Uh jawel. Dat het op aarde toevallig zo gegaan is wil niet zeggen dat het niet gewoon anders kan. :')
Nee, het staat geschreven. Lees de Bijbel er maar op na.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144225929
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is te hopen dat zelfs iemand die op VMBO-niveau scheikunde heeft gehad (t/m het vierde jaar, vooruit) dit begrijpt. :)
Serieus, als je zoiets niet begrijpt dan is het alsof je in zwartwit kijkt in plaats van in kleur.
Quizzvraagje: zou leven op basis van een ander atoom, bijv. silicium, ook mogelijk zijn?
Ik heb geen idee hoeveel bindingen silicium aan kan gaan, maar wat ik wel weet is dat de kans op leven aanzienlijk groter wordt als er een element aanwezig is dat 4 bindingen of meer aan kan gaan en daarnaast niet reactief is met zo'n beetje alles wat het aanraakt (zoals zuurstof).
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_144225954
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is te hopen dat zelfs iemand die op VMBO-niveau scheikunde heeft gehad (t/m het vierde jaar, vooruit) dit begrijpt. :)
Serieus, als je zoiets niet begrijpt dan is het alsof je in zwartwit kijkt in plaats van in kleur.
Quizzvraagje: zou leven op basis van een ander atoom, bijv. silicium, ook mogelijk zijn?
Ik heb echt werkelijk waar geen enkel idee. Komt wel eens voor in scifi, maar voor zover ik weet is daar geen serieus model over ontwikkeld. We moeten nog zo veel leren over zelfs het meest simpele leven op aarde dat ik me totaal niet bezig hou met wat er dan al niet op andere planeten kan leven. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144226151
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:04 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik heb echt werkelijk waar geen enkel idee. Komt wel eens voor in scifi, maar voor zover ik weet is daar geen serieus model over ontwikkeld. We moeten nog zo veel leren over zelfs het meest simpele leven op aarde dat ik me totaal niet bezig hou met wat er dan al niet op andere planeten kan leven. :P
Het heeft denk ik vooral met de omstandigheden te maken. Als op aarde toevallig heel veel van een ander element was geweest ipv koolstof was daar wellicht het leven omheen onststaan. Maar bijvoorbeeld stikstof, wat natuurlijk ook gigantisch veel aanwezig is op aarde, heeft maar 3 bindingen, wat de kansen tot het vormen van complexe moleculen aanzienlijk verlaagd.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_144226229
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:08 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Het heeft denk ik vooral met de omstandigheden te maken. Als op aarde toevallig heel veel van een ander element was geweest ipv koolstof was daar wellicht het leven omheen onststaan. Maar bijvoorbeeld stikstof, wat natuurlijk ook gigantisch veel aanwezig is op aarde, heeft maar 3 bindingen, wat de kansen tot het vormen van complexe moleculen aanzienlijk verlaagd.
Er zijn nog meer punten waar je rekening mee moet houden, zoals de thermodynamica (wat is gunstiger), vouwen 'eiwitten' dan op de goede manier, kan je het 'dna' dan goed inpakken, etc. Lijkt me echt enorm complex om een organisme te verzinnen dat in plaats van koolstof overal een andere stof voor gebruikt, zelfs in theorie. Zeker ook omdat we het leven op aarde ook niet helemaal begrijpen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144226337
Ik denk dat het wel mogelijk is om te maken, maar daar zijn we natuurlijk nog lang niet ver genoeg voor. + daar moeten we mee oppassen want dalijk maak je per ongeluk een of andere stikstof based alg die alle oceanen binnen een jaar overneemt en ons verneukt.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  zaterdag 6 september 2014 @ 00:15:30 #20
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144226504
Avond, ik heb nog wel een betonschaar voor je Rez
pi_144226539
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:15 schreef MrStalin het volgende:
Avond, ik heb nog wel een betonschaar voor je Rez
Oh, mooi, kan je volgende week vrijdag om half negen op Delft zijn?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144226564
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:12 schreef Kutmanager het volgende:
Ik denk dat het wel mogelijk is om te maken, maar daar zijn we natuurlijk nog lang niet ver genoeg voor. + daar moeten we mee oppassen want dalijk maak je per ongeluk een of andere stikstof based alg die alle oceanen binnen een jaar overneemt en ons verneukt.
Onder bepaalde omstandigheden denk ik dat het ook wel kan, alhoewel zeer moeilijk.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 6 september 2014 @ 00:17:36 #23
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144226596
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:16 schreef Rezania het volgende:

[..]

Oh, mooi, kan je volgende week vrijdag om half negen op Delft zijn?
vrijdag niet, dan slaap ik nog rond die tijd. Ma-Do kan wel
pi_144226632
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:17 schreef MrStalin het volgende:

[..]

vrijdag niet, dan slaap ik nog rond die tijd. Ma-Do kan wel
Maandag van 9 tot 5, dinsdag vrij, woensdag vrij, donderdag van 9 tot 5 practicum, vrijdag pas in Delft, dus nee. Bedankt, maar helaas,
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 6 september 2014 @ 00:19:31 #25
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144226688
als je zegt hoe ie eruit ziet en waar hij staat knip ik 'm wel door :P
  zaterdag 6 september 2014 @ 00:19:47 #26
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144226697
Ben geen fietsendief hoor,
pi_144226724
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:04 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik heb echt werkelijk waar geen enkel idee. Komt wel eens voor in scifi, maar voor zover ik weet is daar geen serieus model over ontwikkeld. We moeten nog zo veel leren over zelfs het meest simpele leven op aarde dat ik me totaal niet bezig hou met wat er dan al niet op andere planeten kan leven. :P
Bereid je maar voor op veel feitjes memoriseren. Kijk, biologie en scheikunde vind ik interessant zolang het om de mechanismes gaat waarvoor je enkel inzicht nodig hebt, zo gauw je structuurformules en eigenschappen van micro-organismes en parasieten en wormen (wel belangrijk maar niet echt interessant) moet memoriseren dan haak ik af. Maar goed, die eigenschap heb ik in het algemeen. Ik ben een systeemdenker, ik wil graag alles begrijpen en ik ben niet geïnteresseerd in naampjes en details die er niet echt toe doen behalve als je die parate kennis nodig hebt.
Ik kan urenlang dromerig naar het water kijken en proberen te achterhalen hoe het komt dat wij water zien zoals wij het zien, hoe die golven precies werken enz. , het interesseert me niet hoeveel moleculen er in een liter water zitten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144226826
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:19 schreef MrStalin het volgende:
als je zegt hoe ie eruit ziet en waar hij staat knip ik 'm wel door :P
Meh, ik probeer de kruipolie eerst wel. :+
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144226859
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:12 schreef Kutmanager het volgende:
Ik denk dat het wel mogelijk is om te maken, maar daar zijn we natuurlijk nog lang niet ver genoeg voor. + daar moeten we mee oppassen want dalijk maak je per ongeluk een of andere stikstof based alg die alle oceanen binnen een jaar overneemt en ons verneukt.
Er is zoveel stikstof dat het mij zeer onwaarschijnlijk lijkt dat stikstofgebaseerd leven het zou winnen van koolstofgebaseerd leven. Als dat zou kunnen dan zou dat toch vanzelf zijn gebeurd tijdens de evolutie?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144226939
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:10 schreef Rezania het volgende:

[..]

Er zijn nog meer punten waar je rekening mee moet houden, zoals de thermodynamica (wat is gunstiger), vouwen 'eiwitten' dan op de goede manier, kan je het 'dna' dan goed inpakken, etc. Lijkt me echt enorm complex om een organisme te verzinnen dat in plaats van koolstof overal een andere stof voor gebruikt, zelfs in theorie. Zeker ook omdat we het leven op aarde ook niet helemaal begrijpen.
Op zich valt dat wel mee, 'we' begrijpen best goed wat leven is en hoe het werkt maar tegelijkertijd blijft zoiets als bewustzijn natuurlijk uiterst ongrijpbaar en begrijpen we nog niet eens in detail hoe atomen zijn opgebouwd. We kunnen er gelukkig wel mee werken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144226974
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bereid je maar voor op veel feitjes memoriseren. Kijk, biologie en scheikunde vind ik interessant zolang het om de mechanismes gaat waarvoor je enkel inzicht nodig hebt, zo gauw je structuurformules en eigenschappen van micro-organismes en parasieten en wormen (wel belangrijk maar niet echt interessant) moet memoriseren dan haak ik af. Maar goed, die eigenschap heb ik in het algemeen. Ik ben een systeemdenker, ik wil graag alles begrijpen en ik ben niet geïnteresseerd in naampjes en details die er niet echt toe doen behalve als je die parate kennis nodig hebt.
Ik kan urenlang dromerig naar het water kijken en proberen te achterhalen hoe het komt dat wij water zien zoals wij het zien, hoe die golven precies werken enz. , het interesseert me niet hoeveel moleculen er in een liter water zitten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo moet ik me voorbereiden op studeren na een jaar studeren? :? :') En ik stamp helemaal niet zoveel feitjes. Door evolutie kan je model van een basiscel vormen wat alle meest voorkomende processen heeft. DNA replicatie in de ene cel is hetzelfde als in de andere cel, zelfde geldt voor signaalverwerking, transcriptie, etc. Door een basisstructuur van de meeste systemen te leren, kan je zo'n beetje iedere cel begrijpen. Tuurlijk zijn er wel duizenden variaties, maar dat zijn details. In grote lijnen werkt het nagenoeg allemaal hetzelfde. En als de details belangrijk zijn onderzoek je die, in het lab of in de literatuur, zo simpel is het. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144226993
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er is zoveel stikstof dat het mij zeer onwaarschijnlijk lijkt dat stikstofgebaseerd leven het zou winnen van koolstofgebaseerd leven. Als dat zou kunnen dan zou dat toch vanzelf zijn gebeurd tijdens de evolutie?
Blijkbaar niet.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_144227032
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Op zich valt dat wel mee, 'we' begrijpen best goed wat leven is en hoe het werkt maar tegelijkertijd blijft zoiets als bewustzijn natuurlijk uiterst ongrijpbaar en begrijpen we nog niet eens in detail hoe atomen zijn opgebouwd. We kunnen er gelukkig wel mee werken.
Nee, nee, nee. We snappen er nog geen kut van. Hoe dieper je graaft, hoe meer vragen je krijgt. Laatst weer een stofje, mTOR, boek staat vol theorieën, docent was het er niet mee eens. Niemand weet wat het precies doet, enkel dat het belangrijk is bij bepaalde signalen.

We hebben bij lange na niet nog niet genoeg kennis om zelfs een kunstmatige leven te bouwen, zeker niet.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144227141
Wat een deprimerende discussie. ;(
pi_144227195
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:32 schreef Anoonumos het volgende:
Wat een deprimerende discussie. ;(
Nou, sorry hoor dat we het niet over of 1+1=2 waar is of niet hebben.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144227315
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:26 schreef Rezania het volgende:

[..]

Hoezo moet ik me voorbereiden op studeren na een jaar studeren? :? :')
Ik heb niet gesteld dat jij je moet voorbereiden op studeren (of leren studeren als jij dat bedoelde), ik stelde dat bacteriën bestuderen neerkomt op triviale feitjes memoriseren. Een en al saaie beschrijvingen lezen. Ja, je kan ook wel wat generaliseren over algemeen voorkomende zaken, indelingen en DNA (het interessantste deel naar mijn mening) maar daar ben je snel klaar mee. Daarna is het zwoegen zonder dat het m.i. echt interessant is.

quote:
Tuurlijk zijn er wel duizenden variaties, maar dat zijn details. In grote lijnen werkt het nagenoeg allemaal hetzelfde.
Die details kennen vormen net het verschil tussen de bioloog/... en de persoon die een paar basisvakken heeft gevolgd. Niets mis mee natuurlijk maar als je het hebt over het leren hoe bacteriën werken...
Ik heb zelf allerlei boeken hierover gelezen (celbiologie, specifieke micro-organismes, antibiotica, organische chemie, fysiologie, anatomie, histologie, neurowetenschappen). Ik zou mezelf absoluut niet deskundig noemen maar ik ben ermee vertrouwd.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144227383
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:33 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nou, sorry hoor dat we het niet over of 1+1=2 waar is of niet hebben.
Nee echt.
We zijn niets meer dan wat koolstofatomen en we weten niks en alles wat we doen is irrelevant want we gaan allemaal dood. ;(
pi_144227486
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:38 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Nee echt.
We zijn niets meer dan wat koolstofatomen en we weten niks en alles wat we doen is irrelevant want we gaan allemaal dood. ;(
Daarom yolo.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_144227545
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:38 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Nee echt.
We zijn niets meer dan wat koolstofatomen en we weten niks en alles wat we doen is irrelevant want we gaan allemaal dood. ;(
Maar we valt dus ook nog heel te ontdekken. _O_
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb niet gesteld dat jij je moet voorbereiden op studeren (of leren studeren als jij dat bedoelde), ik stelde dat bacteriën bestuderen neerkomt op triviale feitjes memoriseren. Een en al saaie beschrijvingen lezen. Ja, je kan ook wel wat generaliseren over algemeen voorkomende zaken, indelingen en DNA (het interessantste deel naar mijn mening) maar daar ben je snel klaar mee. Daarna is het zwoegen zonder dat het m.i. echt interessant is.

[..]

Die details kennen vormen net het verschil tussen de bioloog/... en de persoon die een paar basisvakken heeft gevolgd. Niets mis mee natuurlijk maar als je het hebt over het leren hoe bacteriën werken...
Ik heb zelf allerlei boeken hierover gelezen (celbiologie, specifieke micro-organismes, antibiotica, organische chemie, fysiologie, anatomie, histologie, neurowetenschappen). Ik zou mezelf absoluut niet deskundig noemen maar ik ben ermee vertrouwd.
Of iets saai is of niet ligt aan je interesses hè. Daarbij hoe je echt niet alle details te kennen, dat is echt extreem overdreven. Je kan je natuurlijk wel specialiseren in één soort gist of zo, maar dat is weer anders dan.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144227622
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:28 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, nee, nee. We snappen er nog geen kut van. Hoe dieper je graaft, hoe meer vragen je krijgt. Laatst weer een stofje, mTOR, boek staat vol theorieën, docent was het er niet mee eens. Niemand weet wat het precies doet, enkel dat het belangrijk is bij bepaalde signalen.

We hebben bij lange na niet nog niet genoeg kennis om zelfs een kunstmatige leven te bouwen, zeker niet.
Ja, 'we' ontdekken nog jaarlijks nieuwe stofjes, receptoren, mechanismes etc.
Dit dankzij de steeds beter wordende technologie (dus dankzij elektrotechnici, chemici, werktuigkundigen, wiskundigen en informatici). Houd dan ook nog rekening met een flinke lag, als die technologie uitkomt dan moeten de artsen en biologen er nog mee leren werken en jaren nadat ze ermee zijn gaan werken komen de interessante resultaten. Dus ja, we hebben veel belangrijke details nog niet opgehelderd. Immunologie (vergeten in mijn opsomming in de vorige reactie) is hier een mooi voorbeeld van, alle cytokinen en receptoren die in de jaren 90 en later zijn ontdekt. Ze dachten het aardig te begrijpen maar er kwamen nog veel details boven water die nog niet bekend waren. Dit zijn echter details, details die ineens kunnen verklaren hoe een bepaalde ziekte werkt en details die ons kunnen helpen om een behandeling te verzinnen maar details. De essentie van het leven is wel redelijk duidelijk. We weten hoe DNA en eiwitten en zo voor leven zorgen, we weten hoe belangrijk het goed vouwen van eiwitten is en dat hier veel meer voor nodig is dan enkel de juiste structuurformules (chaperone-eiwitten en zo), hoe dat vouwen precies werkt is een ander verhaal.

Hierover gesproken, jullie weten toch dat je je computer beschikbaar stellen aan een netwerk waarmee het vouwen van eiwitten wordt onderzocht? Het vele kleine beetjes hopen op tot gigantische supercomputers principe. :)


edit: nu ik er over nadenk, over de hersenen weten we echt nog veel te weinig, met name de plasticiteit van het brein, het zelforganiserende vermogen als alles goed gaat.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144227742
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:42 schreef Rezania het volgende:
Of iets saai is of niet ligt aan je interesses hè. Daarbij hoe je echt niet alle details te kennen, dat is echt extreem overdreven. Je kan je natuurlijk wel specialiseren in één soort gist of zo, maar dat is weer anders dan.
Daarom gaf ik aan dat ik een systeemdenker ben die niet geïnteresseerd is in dat soort feitjes waar je niet lekker mee kan redeneren. Je hoeft voor lang niet alles al die parate kennis te hebben maar als onderzoeker zal je van je eigen vakgebied en van aangrenzende vakgebieden wel die parate kennis moeten hebben. Als arts ook, geen computertechnologie verandert daar iets aan. Als jouw arts zijn computer nodig heeft tijdens een diagnose ren dan maar snel weg, idem voor een jurist als het om iets anders dan kleine details gaat. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144227828
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:38 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Nee echt.
We zijn niets meer dan wat koolstofatomen en we weten niks en alles wat we doen is irrelevant want we gaan allemaal dood. ;(
Ik heb nooit begrepen hoe het beter begrijpen van hoe de fysieke wereld werkt bij sommige mensen zou leiden tot een cynisme m.b.t. zingeving van het leven, het geloof in iets meer dan enkel het waarneembare etc.
Het een sluit het ander niet uit. Zie Cees Dekker die de Spinozaprijs heeft gewonnen voor biochemisch onderzoek en die openlijk 'gelovig' is. Technisch gezien is atheïsme ook een geloof omdat een atheïst een stelling inneemt over iets wat niet verifieerbaar is. Zelfs al is het een gevolg van reductionisme.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144227903
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja, 'we' ontdekken nog jaarlijks nieuwe stofjes, receptoren, mechanismes etc.
Dit dankzij de steeds beter wordende technologie (dus dankzij elektrotechnici, chemici, werktuigkundigen, wiskundigen en informatici). Houd dan ook nog rekening met een flinke lag, als die technologie uitkomt dan moeten de artsen en biologen er nog mee leren werken en jaren nadat ze ermee zijn gaan werken komen de interessante resultaten. Dus ja, we hebben veel belangrijke details nog niet opgehelderd. Immunologie (vergeten in mijn opsomming in de vorige reactie) is hier een mooi voorbeeld van, alle cytokinen en receptoren die in de jaren 90 en later zijn ontdekt. Ze dachten het aardig te begrijpen maar er kwamen nog veel details boven water die nog niet bekend waren. Dit zijn echter details, details die ineens kunnen verklaren hoe een bepaalde ziekte werkt en details die ons kunnen helpen om een behandeling te verzinnen maar details. De essentie van het leven is wel redelijk duidelijk. We weten hoe DNA en eiwitten en zo voor leven zorgen, we weten hoe belangrijk het goed vouwen van eiwitten is en dat hier veel meer voor nodig is dan enkel de juiste structuurformules (chaperone-eiwitten en zo), hoe dat vouwen precies werkt is een ander verhaal.

Hierover gesproken, jullie weten toch dat je je computer beschikbaar stellen aan een netwerk waarmee het vouwen van eiwitten wordt onderzocht? Het vele kleine beetjes hopen op tot gigantische supercomputers principe. :)

edit: nu ik er over nadenk, over de hersenen weten we echt nog veel te weinig, met name de plasticiteit van het brein, het zelforganiserende vermogen als alles goed gaat.
Dat is juist precies het probleem. Alhoewel we weten hoe signalen in een cel komen, hoe transcriptiefactoren op DNA terecht komen, wat het signaal geeft dat een cel moet gaan delen, etc. weten we nog steeds niet hoe de cel al deze processen uit elkaar houdt. En waar deze signalen uiteindelijk vandaan komen weten we ook nog niet. Regulatie is echt een gigantisch vraagstuk als ik mijn docenten mag geloven. Weet je daar een werkende theorie voor te verzinnen mag je je Nobelprijs op komen halen. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144227914
Mijn typvaardigheid gaat achteruit merk ik. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144227943
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:53 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat is juist precies het probleem. Alhoewel we weten hoe signalen in een cel komen, hoe transcriptiefactoren op DNA terecht komen, wat het signaal geeft dat een cel moet gaan delen, etc. weten we nog steeds niet hoe de cel al deze processen uit elkaar houdt. En waar deze signalen uiteindelijk vandaan komen weten we ook nog niet. Regulatie is echt een gigantisch vraagstuk als ik mijn docenten mag geloven. Weet je daar een werkende theorie voor te verzinnen mag je je Nobelprijs op komen halen. :P
Weet je wat ik grappig vind? Enerzijds kunnen juist ingenieurs, met name werktuigkundigen en elektrotechnici (natuurkundigen hebben weer andere kwaliteiten), dit als geen ander begrijpen en duiden (regeltechniek/systeemtheorie, al zou de uitleg soms wat 'simpeler' kunnen), anderzijds is de natuur juist de beste leermeester voor hen om betere techniek te ontwikkelen.

Er is dus veel toekomst voor ingenieurs die ook biologisch geschoold zijn, verdergaande dan enkel informatici die nu gebruikt worden voor het analyseren van DNA en eiwitten. Als 1 groep orde kan scheppen in de chaos, wanneer er voldoende feitjes bekend zijn, dan is het die groep.

Inderdaad, wie daar een zeer belangrijke bijdrage aan levert krijgt gegarandeerd de Nobelprijs. Kanker genezen, organen kweken, ... de mogelijkheden zijn groot als dat precies wordt opgehelderd. Kwestie van tijd als je het mij vraagt aangezien de techniek nog steeds beter wordt. Zie hoe de verbeterde spatiële en temporele resolutie van de MRI onze kennis over het brein nu al heeft doen toenemen en we zijn nog maar net begonnen met onderzoek met goede MRI. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144228122
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Weet je wat ik grappig vind? Enerzijds kunnen juist ingenieurs, met name werktuigkundigen en elektrotechnici (natuurkundigen hebben weer andere kwaliteiten), dit als geen ander begrijpen en duiden (regeltechniek/systeemtheorie, al zou de uitleg soms wat 'simpeler' kunnen), anderzijds is de natuur juist de beste leermeester voor hen om betere techniek te ontwikkelen.

Er is dus veel toekomst voor ingenieurs die ook biologisch geschoold zijn, verdergaande dan enkel informatici die nu gebruikt worden voor het analyseren van DNA en eiwitten. Als 1 groep orde kan scheppen in de chaos, wanneer er voldoende feitjes bekend zijn, dan is het die groep.

Inderdaad, wie daar een zeer belangrijke bijdrage aan levert krijgt gegarandeerd de Nobelprijs. Kanker genezen, organen kweken, ... de mogelijkheden zijn groot als dat precies wordt opgehelderd. Kwestie van tijd als je het mij vraagt aangezien de techniek nog steeds beter wordt. Zie hoe de verbeterde spatiële en temporele resolutie van de MRI onze kennis over het brein nu al heeft doen toenemen en we zijn nog maar net begonnen met onderzoek met goede MRI. :)
Helaas zijn er maar weinig ingenieurs geïnteresseerd in biologische onderwerpen geloof ik. Maar sowieso dat we een mooie toekomst tegemoet gaan met al deze technologie ja.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144228301
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 september 2014 01:01 schreef Rezania het volgende:

[..]

Helaas zijn er maar weinig ingenieurs geïnteresseerd in biologische onderwerpen geloof ik. Maar sowieso dat we een mooie toekomst tegemoet gaan met al deze technologie ja.
Ik zou dan ook graag mijn pijlen hierop richten straks. Die combi is ijzersterk. Denk bijv. aan interferentie gebruiken om lokaal hitte te genereren zodat je gezwellen kan verwijderen zonder het omliggende weefsel aan te tasten. B-)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144228451
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 00:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb nooit begrepen hoe het beter begrijpen van hoe de fysieke wereld werkt bij sommige mensen zou leiden tot een cynisme m.b.t. zingeving van het leven, het geloof in iets meer dan enkel het waarneembare etc.
Nee ik dacht altijd al zo.
Alleen omdat het over het ontstaan van leven en dergelijke ging kwamen mijn atheïstische gedachtes inderdaad naar boven.
pi_144228552
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 01:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zou dan ook graag mijn pijlen hierop richten straks. Die combi is ijzersterk. Denk bijv. aan interferentie gebruiken om lokaal hitte te genereren zodat je gezwellen kan verwijderen zonder het omliggende weefsel aan te tasten. B-)
Dat wordt toch allang gedaan? Interferentie toepassen zodat je alleen tumoren bestraald in plaats van alles? Zoiets meen ik me te herinneren van natuurkunde op de middelbare.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144228594
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 01:16 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat wordt toch allang gedaan? Interferentie toepassen zodat je alleen tumoren bestraald in plaats van alles? Zoiets meen ik me te herinneren van natuurkunde op de middelbare.
Ik had het niet over bestralen (troep!) maar over het lokaal genereren van hitte. Zie het voor je als een lasermes maar dan een wat geen sporen achterlaat buiten de plek zelf. Dat is dus wel wat anders dan het smerige bestralen. Dit wordt momenteel onderzocht. 8-)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144228628
Niet dat die troep altijd te vermijden is maar het is een noodoplossing waarvan je je vaak mag afvragen of dat het middel niet erger is dan de kwaal, zeker als de kans klein is dat de patiënt 'geneest'.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144228639
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 01:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik had het niet over bestralen (troep!) maar over het lokaal genereren van hitte. Zie het voor je als een lasermes maar dan een wat geen sporen achterlaat buiten de plek zelf. Dat is dus wel wat anders dan het smerige bestralen. Dit wordt momenteel onderzocht. 8-)
Lijkt me nogal pijnlijk. :X
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 6 september 2014 @ 11:33:56 #53
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_144233767
Mijn 'vakantie' is ook weer voorbij, want ik heb feedback ontvangen voor mijn scriptie. Ik heb er echt geen zin meer in zeg :r . Kritiek ontvangen is niet mijn sterkste punt, dat weet ik van mezelf. Het zou alleen wel schelen als er ook wat positieve dingen genoemd zouden worden, zoals je vanaf de middelbare school al leert: eerst iets positiefs zeggen, dan pas kritiek geven. Nu komt het echt zo over alsof helemaal niets goed is :') (Misschien moet ik hem feedback geven op het geven van feedback.) En er staan dus echt dingen tussen die nergens op slaan, dus hoe serieus kan ik het dan allemaal nog nemen. Een greep uit zijn onzin:

"Gewoonlijk is een master scriptie verdeeld in hoofdstukken." uuuh, nee, mijn scriptie inderdaad niet zeg, één lange lap tekst!!! :?

Vervolgens stelt hij voor om wat van mijn hoofdstukken (inderdaad!!! mijn hoofdstukken! die had ik toch uberhaupt niet?) samen te voegen. Daar zit wel iets in, ik had ervoor gekozen het los te halen maar je kan er ook wel een paar bij elkaar gooien. Hij stelt onder andere voor om mijn huidige hoofdstukken 2 en 3 samen te voegen tot één hoofdstuk 2. Vervolgens zegt hij een stukje verder:
"Misschien is hoofdstuk 2 dan wat lang, ik stel voor dit hoofdstuk dan te splitsen in 2 hoofdstukken."
-O- Léést hij uberhaupt na wat voor onzin hij allemaal verkondigt?

zucht.
pi_144233792
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:33 schreef Gentianella het volgende:
Mijn 'vakantie' is ook weer voorbij, want ik heb feedback ontvangen voor mijn scriptie. Ik heb er echt geen zin meer in zeg :r . Kritiek ontvangen is niet mijn sterkste punt, dat weet ik van mezelf. Het zou alleen wel schelen als er ook wat positieve dingen genoemd zouden worden, zoals je vanaf de middelbare school al leert: eerst iets positiefs zeggen, dan pas kritiek geven. Nu komt het echt zo over alsof helemaal niets goed is :') (Misschien moet ik hem feedback geven op het geven van feedback.) En er staan dus echt dingen tussen die nergens op slaan, dus hoe serieus kan ik het dan allemaal nog nemen. Een greep uit zijn onzin:

"Gewoonlijk is een master scriptie verdeeld in hoofdstukken." uuuh, nee, mijn scriptie inderdaad niet zeg, één lange lap tekst!!! :?

Vervolgens stelt hij voor om wat van mijn hoofdstukken (inderdaad!!! mijn hoofdstukken! die had ik toch uberhaupt niet?) samen te voegen. Daar zit wel iets in, ik had ervoor gekozen het los te halen maar je kan er ook wel een paar bij elkaar gooien. Hij stelt onder andere voor om mijn huidige hoofdstukken 2 en 3 samen te voegen tot één hoofdstuk 2. Vervolgens zegt hij een stukje verder:
"Misschien is hoofdstuk 2 dan wat lang, ik stel voor dit hoofdstuk dan te splitsen in 2 hoofdstukken."
-O- Léést hij uberhaupt na wat voor onzin hij allemaal verkondigt?

zucht.
Stop gewoon met je studie, yolo.
  zaterdag 6 september 2014 @ 11:35:54 #55
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_144233801
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Stop gewoon met je studie, yolo.
Lijkt me inderdaad hét moment.
pi_144233822
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:35 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Lijkt me inderdaad hét moment.
Hoeveelste jaars ben je?
  zaterdag 6 september 2014 @ 11:38:53 #57
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_144233856
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoeveelste jaars ben je?
Als je mijn fleurige anekdote iets beter had gelezen, had je gezien dat het om mijn master scriptie gaat. Ik ben dus laatstejaars, laatsteweeks wat mij betreft.
pi_144233898
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:38 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Als je mijn fleurige anekdote iets beter had gelezen, had je gezien dat het om mijn master scriptie gaat. Ik ben dus laatstejaars, laatsteweeks wat mij betreft.
Zou een beetje dom zijn he.
pi_144234013
De praeses die niet eens een simpel limiet op kan lossen. :') Dat dit kan in Nederland. :{w
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144236703
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:45 schreef yosander het volgende:
HPLC _O_
Hey, een fan
  zaterdag 6 september 2014 @ 13:59:31 #61
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144237395
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 13:31 schreef HPLC het volgende:

[..]

Hey, een fan
Hey, een nieuwe
pi_144237687
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 13:59 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Hey, een nieuwe
Ik had hier volgens mij al eens 1 hele post neergezet.
  zaterdag 6 september 2014 @ 14:49:51 #63
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144238600
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 14:10 schreef HPLC het volgende:

[..]

Ik had hier volgens mij al eens 1 hele post neergezet.
Ok, doe je ook iets beta-achtigs? :P
pi_144239007
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:33 schreef Gentianella het volgende:
Mijn 'vakantie' is ook weer voorbij, want ik heb feedback ontvangen voor mijn scriptie. Ik heb er echt geen zin meer in zeg :r . Kritiek ontvangen is niet mijn sterkste punt, dat weet ik van mezelf. Het zou alleen wel schelen als er ook wat positieve dingen genoemd zouden worden, zoals je vanaf de middelbare school al leert: eerst iets positiefs zeggen, dan pas kritiek geven. Nu komt het echt zo over alsof helemaal niets goed is :') (Misschien moet ik hem feedback geven op het geven van feedback.) En er staan dus echt dingen tussen die nergens op slaan, dus hoe serieus kan ik het dan allemaal nog nemen. Een greep uit zijn onzin:

"Gewoonlijk is een master scriptie verdeeld in hoofdstukken." uuuh, nee, mijn scriptie inderdaad niet zeg, één lange lap tekst!!! :?

Vervolgens stelt hij voor om wat van mijn hoofdstukken (inderdaad!!! mijn hoofdstukken! die had ik toch uberhaupt niet?) samen te voegen. Daar zit wel iets in, ik had ervoor gekozen het los te halen maar je kan er ook wel een paar bij elkaar gooien. Hij stelt onder andere voor om mijn huidige hoofdstukken 2 en 3 samen te voegen tot één hoofdstuk 2. Vervolgens zegt hij een stukje verder:
"Misschien is hoofdstuk 2 dan wat lang, ik stel voor dit hoofdstuk dan te splitsen in 2 hoofdstukken."
-O- Léést hij uberhaupt na wat voor onzin hij allemaal verkondigt?

zucht.
Wat heb je nou weer aan 'positieve' kritiek? :') Ik heb veel liever dat diegene die tijd besteed in vertellen hoe iets beter kan dan zich zorgen maakt over mijn arme gevoelentjes en daarom maar opschrijft hoe geweldig ik ben, wat heb je daar nou weer aan...
pi_144239111
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 01:19 schreef Rezania het volgende:

[..]

Lijkt me nogal pijnlijk. :X
Gelukkig hebben ze allerlei stofjes ontdekt die daar iets aan doen. Het lijk mij dat je je minder lang slecht zal voelen na afloop dan wanneer je bestraald bent met al die chemische troep.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144239187
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 11:46 schreef Rezania het volgende:
De praeses die niet eens een simpel limiet op kan lossen. :') Dat dit kan in Nederland. :{w
Erger nog, de grote meerderheid van de studenten weet niet wat een limiet is. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 6 september 2014 @ 15:37:44 #67
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144239801
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 01:16 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dat wordt toch allang gedaan? Interferentie toepassen zodat je alleen tumoren bestraald in plaats van alles? Zoiets meen ik me te herinneren van natuurkunde op de middelbare.
Rez, jij hebt vast aan het begin van je eerste jaar een veiligheidstoets gedaan. Weet je nog welke vragen er terug kwamen ? :')
pi_144240153
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:37 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Rez, jij hebt vast aan het begin van je eerste jaar een veiligheidstoets gedaan. Weet je nog welke vragen er terug kwamen ? :')
Ja, maar die was voor een scheikundig lab. :P Maar het stelt geen flikker voor je, gewoon logisch nadenken.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 6 september 2014 @ 15:57:16 #69
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144240446
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:48 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, maar die was voor een scheikundig lab. :P Maar het stelt geen flikker voor je, gewoon logisch nadenken.
Ok, wij moeten dus ook zo'n toetsje doen maar dat gaat dus ook over de risico's van gevaarlijke stoffen enzo (terwijl wij daar volgens mij niet mee gaan werken), dus misschien dat we toch dezelfde hebben. Blijkbaar moet je ook het telefoonnummer van de alarmcentrale uit je hoofd weten :')
pi_144240590
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:57 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Ok, wij moeten dus ook zo'n toetsje doen maar dat gaat dus ook over de risico's van gevaarlijke stoffen enzo (terwijl wij daar volgens mij niet mee gaan werken), dus misschien dat we toch dezelfde hebben. Blijkbaar moet je ook het telefoonnummer van de alarmcentrale uit je hoofd weten :')
Wat? _O- Als het goed is staat bij iedere telefoon gewoon wat het alarmnummer is. :')
Maar goed, gewoon nog één keer de slides doornemen zou voldoende moeten zijn, het is niet heel moeilijk.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 6 september 2014 @ 16:04:04 #71
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144240711
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:00 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat? _O- Als het goed is staat bij iedere telefoon gewoon wat het alarmnummer is. :')
Maar goed, gewoon nog één keer de slides doornemen zou voldoende moeten zijn, het is niet heel moeilijk.
Blijkbaar is het op het vaste net gewoon 112 en met een mobiele telefoon 015-2781226. We hebben er een soort reader voor gekregen, ik lees het één keer door en dan moet het wel lukken :Y.

Werk jij eigenlijk veel met gevaarlijke stoffen?
pi_144240762
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:04 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Blijkbaar is het op het vaste net gewoon 112 en met een mobiele telefoon 015-2781226. We hebben er een soort reader voor gekregen, ik lees het één keer door en dan moet het wel lukken :Y.

Werk jij eigenlijk veel met gevaarlijke stoffen?
Ja, niet zo vaak als de scheiko's, maar toch wel vaak. Bepaalde kleurstoffen die aan DNA binden bijvoorbeeld kunnen gewoon kankerverwekkend zijn. Bij een practicum vorige jaar hadden we ook een "kankerbak" ( :') ), vol met een stof die aan DNA kan binden. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144241152
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:57 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Ok, wij moeten dus ook zo'n toetsje doen maar dat gaat dus ook over de risico's van gevaarlijke stoffen enzo (terwijl wij daar volgens mij niet mee gaan werken), dus misschien dat we toch dezelfde hebben. Blijkbaar moet je ook het telefoonnummer van de alarmcentrale uit je hoofd weten :')
Eigenlijk misschien wel de belangrijkste vraag die ze je moeten stellen, zeker bij scheikunde.

Bij ons is het 8050. Tenminste, als je intern belt want alle vaste telefoons in de uni zijn aangesloten op het netwerk, bel je buiten het netwerk dan is het 363 8050, waarbij alle telefoonnummers van de rug met 363 beginnen. Bel je mobiel dan moet er dus nog ff 050 voor.

Even los van hoe competent mensen zijn: vaak heeft een natuur/scheikunde gebouw een interne brandweer/ambulance/bhv/ehbo/huisartsen whatever dienst voor noodgevallen, dus dan bel je intern naar alarmnummer zodat er sneller iemand bij je is dan wanneer je 112 belt. Zij bellen dan 112 voor je indien nodig, ook reageert de alarmcentrale iets sneller als de centrale alarmdienst van de rug hun belt, aangezien de afweging al gemaakt is.

Overigens: bij frikin' ieder scheikundepracticum wordt dat nummer minstens 1 keer gebeld omdat er iets mis gaat, shit happens.
pi_144241746
Verplichte extra/herhaling veiligheidsinstructie voordat je aan bachelonderzoek Natuurkunde mocht beginnen, ook al deed je een theoretisch onderwerp. :')
Dat was echt fantastisch.
pi_144242554
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:33 schreef Anoonumos het volgende:
Verplichte extra/herhaling veiligheidsinstructie voordat je aan bachelonderzoek Natuurkunde mocht beginnen, ook al deed je een theoretisch onderwerp. :')
Dat was echt fantastisch.
Brandblusoefeningen! :D
pi_144242582
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:51 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Brandblusoefeningen! :D
Die zijn leuk. :D
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 6 september 2014 @ 16:55:12 #77
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144242746
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 16:51 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Brandblusoefeningen! :D
_O_
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  zaterdag 6 september 2014 @ 17:23:16 #78
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_144244149
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 15:07 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Wat heb je nou weer aan 'positieve' kritiek? :') Ik heb veel liever dat diegene die tijd besteed in vertellen hoe iets beter kan dan zich zorgen maakt over mijn arme gevoelentjes en daarom maar opschrijft hoe geweldig ik ben, wat heb je daar nou weer aan...
Uhm, nou, veel... Feedback hoort over het geheel te gaan, niet alleen over de dingen die nog niet goed waren. Dat heeft helemaal niets met mijn tere gevoelens te maken, maar omdat ik wil weten waar ik sta (het cijfer bepaalt 25% van mijn gemiddelde), en omdat ik wil leren hoe ik het de volgende keer dat ik zoiets schrijf (wat nog vaak gaat gebeuren) beter kan aanpakken. Ik zal ook vast wel dingen goed gedaan hebben, en door die te benoemen weet ik dat ik dat dan in het vervolg ook zo moet doen. Hetzelfde overigens voor dingen die ik in het vervolg beter kan doen. Opbouwende kritiek noemt men dat. Nu heb ik alleen een lange lijst met punten die hij anders zou doen, maar ik weet niet wat hij van de scriptie als geheel vond. Zelfs als ik al deze punten precies zo verander als hij wil, weet ik niet wat ik kan verwachten van de uiteindelijke beoordeling, omdat hij niet zegt wat hij ervan vindt. Dat maakt wel een beetje onzeker, voor iets waar je maanden (met overgave) aan hebt gewerkt en waar je afstuderen van afhangt. Vond hij het nou een beetje goed of zou deze versie zoals hij nu is met een onvoldoende beoordeeld worden? Ik heb namelijk echt geen idee! (Verder hoeft de positieve feedback natuurlijk niet ten koste te gaan van de kritiek punten. Begeleiden kost tijd, dat weet je als je eraan begint. Verder zitten er ook heus wel dingen tussen waar ik wat aan heb om mijn scriptie beter te maken, maar ik mis dus vooral opbouwende kritiek waar ik ook in het vervolg wat aan heb. Positieve kritiek is daar een onderdeel van ja.)
pi_144248769
gvd hoe kunnen mensen anno 2014 nog zo verschrikkelijk achterlijk zijn :') "drugs zijn slecht", "alcohol is geen drugs want het is legaal", etc. geen teken van rationaliteit te bekennen, anti-drugsgekkies die hun standpunt niet verder kunnen onderbouwen dan de loze kreet dat drugs slecht zijn en als het niet zo was ze wel legaal waren. man man man creationisten die over evolutie spreken zijn er niets bij. wanneer alle domme mongolen nu gewoon eens leerden hun godverdomde bek te houden over dingen waar ze niets vanaf weten....
  zaterdag 6 september 2014 @ 19:43:25 #80
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144248881
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 19:40 schreef OllieWilliams het volgende:
gvd hoe kunnen mensen anno 2014 nog zo verschrikkelijk achterlijk zijn :') "drugs zijn slecht", "alcohol is geen drugs want het is legaal", etc. geen teken van rationaliteit te bekennen, anti-drugsgekkies die hun standpunt niet verder kunnen onderbouwen dan de loze kreet dat drugs slecht zijn en als het niet zo was ze wel legaal waren. man man man creationisten die over evolutie spreken zijn er niets bij. wanneer alle domme mongolen nu gewoon eens leerden hun godverdomde bek te houden over dingen waar ze niets vanaf weten....
Wut wut wuuuuuuut?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_144249027
Mr Mackey _O_
pi_144249055
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 19:43 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Wut wut wuuuuuuut?
Kwam een anti-drugsgekkie op m'n pad vandaag, maak het mee. Hij geloofde me niet toen ik zei dat paardrijden gevaarlijker is dan een xtc-pil. Op de een of andere manier zijn sommige mensen tijdens hun jeugd dusdanig geïndoctrineerd met "drugs zijn slecht" dat ze daar tegen alle ratio in hun leven lang aan vast blijven klampen, als een creationist die evolutie afdoet als onzin omdat het zou betekenen dat alles uit pure toeval is ontstaan. Die onwetendheid is schrijnend, waarom is het niet strafbaar je uit te laten over dingen waar je de ballen verstand van hebt? Oh wacht, dat is waar politiek om draait.
pi_144249111
Waarom is er nog geen motie ingediend tegen ivo? Het enige waar die lul de behanger zich tijdens zijn ministerschap mee bezig heeft gehouden is laten zien hoe verschrikkelijk incapabel en ongeschikt hij is.
pi_144249171
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144249186
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 19:51 schreef OllieWilliams het volgende:
Waarom is er nog geen motie ingediend tegen ivo? Het enige waar die lul de behanger zich tijdens zijn ministerschap mee bezig heeft gehouden is laten zien hoe verschrikkelijk incapabel en ongeschikt hij is.
Omdat ze dan ook gelijk tegen de rest een motie in moeten dienen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144250289
Ollierant. _O- _O_
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_144250295
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 19:53 schreef Rezania het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
Story of my life.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_144250499
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:17 schreef Kutmanager het volgende:
Ollierant. _O- _O_
krijg je als je sinds tien u vanochtend aan het zuipen bent :')
pi_144251482
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:21 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

krijg je als je sinds tien u vanochtend aan het zuipen bent :')
Goed bezig.


Ik vind leuk deze.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  zaterdag 6 september 2014 @ 20:46:16 #90
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144251646
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:21 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

krijg je als je sinds tien u vanochtend aan het zuipen bent :')
Wtf :') Je staat op een festival oid?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_144251780
Maarja hoe mongolide moet je zijn om anno 2014 nog te geloven dat er een almachtig alwetend wezen is (en dus de bron van alles, dus ook het kwaad, is en daar bovendien vooraf al van op de hoogte is maar niets doet om het te stoppen) dat zijn eigen zoon mens heeft laten worden, hem vervolgens laten uitleveren door een man (dus god heeft voor judas even besloten dat hij voor eeuwig als verrader te boek zal staan) en gekruisigd laat worden, om vervolgens weer op te staan en daarna naar de hemel te stijgen en de geest (deel 3 van het godjezusgeest alwetend almachtig wezen) neer te laten dalen. Die geest moet in je leven om een goed christen te zijn. Behalve dat ze gewoon de graftombe van jezus en Maria en jozef en de rest van de familie gevonden hebben en het dus aantoonbaar onzin is dat Jezus ten hemel gevaren is, is het christendom en de bijbel toch een belachelijk slecht in elkaar gestoken stuk onzin? God predikt gij zult niet moorden, om vervolgens zijn uitverkoren volk hele volkeren uit te laten moorden. Man man man. :')
pi_144252012
Open er een topic over.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 6 september 2014 @ 20:53:57 #93
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144252015
Drugs zijn slecht voor je Ollie, halleluja prijs de heer, amen.

pi_144252419
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:53 schreef MrStalin het volgende:
Drugs zijn slecht voor je Ollie, halleluja prijs de heer, amen.

[ afbeelding ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144256828
iemand zin om uit te gaan vanavond?
  zaterdag 6 september 2014 @ 22:40:26 #96
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144257187
zit thuis thuis
pi_144257188
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 22:29 schreef OllieWilliams het volgende:
iemand zin om uit te gaan vanavond?
Naar buiten gaan. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144257404
Oké, verveel me, help. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144257555
Fok :')
pi_144259173
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:49 schreef OllieWilliams het volgende:
Maarja hoe mongolide moet je zijn om anno 2014 nog te geloven dat er een almachtig alwetend wezen is (en dus de bron van alles, dus ook het kwaad, is en daar bovendien vooraf al van op de hoogte is maar niets doet om het te stoppen) dat zijn eigen zoon mens heeft laten worden, hem vervolgens laten uitleveren door een man (dus god heeft voor judas even besloten dat hij voor eeuwig als verrader te boek zal staan) en gekruisigd laat worden, om vervolgens weer op te staan en daarna naar de hemel te stijgen en de geest (deel 3 van het godjezusgeest alwetend almachtig wezen) neer te laten dalen. Die geest moet in je leven om een goed christen te zijn. Behalve dat ze gewoon de graftombe van jezus en Maria en jozef en de rest van de familie gevonden hebben en het dus aantoonbaar onzin is dat Jezus ten hemel gevaren is, is het christendom en de bijbel toch een belachelijk slecht in elkaar gestoken stuk onzin? God predikt gij zult niet moorden, om vervolgens zijn uitverkoren volk hele volkeren uit te laten moorden. Man man man. :')
Er zijn vele andere vormen van geloof dan het dom letterlijk de bijbel geloven. :)
Reïncarnatie, buddhisme en zo. Allemaal niet te bewijzen op een rationele manier net als dat niet te bewijzen is dat er alleen maar is wat we met onze zintuigen kunnen waarnemen. Daarom heet het geloof en daarom is ook het atheïsme - niet te verwarren met agnosticisme - een geloof. Dat Jezus over water kon lopen, dat hij vissen en broden vermenigvuldigde (als ik het het mij goed herinner van mijn godsdienst'lessen') en dat hij uit de dood herrees zal elk rationeel mens afdoen als flauwekul, we weten dat een mens dat niet kan doen. Andere zaken daar kan je rationeel gezien simpelweg geen uitspraak over doen en je ziet fundamentalisme m.b.t. dit in beide kampen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144259373
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 19:51 schreef OllieWilliams het volgende:
Waarom is er nog geen motie ingediend tegen ivo? Het enige waar die lul de behanger zich tijdens zijn ministerschap mee bezig heeft gehouden is laten zien hoe verschrikkelijk incapabel en ongeschikt hij is.
Opstelten is een vriendje van Rutte, tegen hem een motie indienen is politiek gezien niet erg handig. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144259759
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 19:49 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Kwam een anti-drugsgekkie op m'n pad vandaag, maak het mee. Hij geloofde me niet toen ik zei dat paardrijden gevaarlijker is dan een xtc-pil. Op de een of andere manier zijn sommige mensen tijdens hun jeugd dusdanig geïndoctrineerd met "drugs zijn slecht" dat ze daar tegen alle ratio in hun leven lang aan vast blijven klampen, als een creationist die evolutie afdoet als onzin omdat het zou betekenen dat alles uit pure toeval is ontstaan. Die onwetendheid is schrijnend, waarom is het niet strafbaar je uit te laten over dingen waar je de ballen verstand van hebt? Oh wacht, dat is waar politiek om draait.
Je kan het gevaar helemaal niet vergelijken. Het is maar net hoe je het uitdrukt. Stel dat bepaalde drugs gegarandeerd schade aanricht maar dat die schade meestal licht van aard is, of de kans op zulke schade is 50%, maar als je op een paard rijdt dan heb je een kans van 2% op een ernstig ongeval (verlamming, ernstig verkeersongeluk), je kan het niet tegen elkaar afwegen.
Analogie: als je 10 jaar judo't zal je gegarandeerd een aantal blessures oplopen en is de kans groot dat er een ernstige(re) blessure tussen zit. Als je regelmatig vliegt is de kans veel kleiner dan 1 promille dat je ooit neerstort. Echter zal je met die blessures meestal nog goed functioneren terwijl als je neerstort de gevolgen catastrofaal zijn en je geen schijn van kans hebt om het te overleven (uitgaande van een jumbo en het ontbreken van parachutes :')).
Appels en peren.

Voor wat betreft wel en niet de risico's zijn van drugsgebruik ga ik af op objectieve bronnen. Aangezien ik niet zelf de behoefte heb om die drugs te gebruiken heb ik het nooit intensief uitgezocht, ik heb echter wel eens het een en ander gelezen over de structuurformules en ontwikkeling (LSD) van bepaalde drugs en hoe ze werken. De indruk die ik hiervan heb gekregen is dat licht gedoseerd gebruik in veel gevallen meestal weinig kwaad kan terwijl veel en langdurig gebruik wel schade aanricht, plus dat natuurlijk de een een grotere kans heeft om verslaafd te geraken aan zo'n stof dan de ander.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144259859
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 00:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er zijn vele andere vormen van geloof dan het dom letterlijk de bijbel geloven. :)
Reïncarnatie, buddhisme en zo. Allemaal niet te bewijzen op een rationele manier net als dat niet te bewijzen is dat er alleen maar is wat we met onze zintuigen kunnen waarnemen. Daarom heet het geloof en daarom is ook het atheïsme - niet te verwarren met agnosticisme - een geloof.
Ik heb vaak het idee dat de meerderheid van de zogenaamde atheïsten in feite agnost is. Zij zien geen reden te geloven in iets als een god zolang er geen reden voor is, en een goede reden heeft geen gelovige ooit kunnen bedenken. De redenen waar ze mee aanzetten komen niet zelden voort uit onwetendheid, persoonlijk ongeloof, etc.
pi_144260022
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 00:15 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Ik heb vaak het idee dat de meerderheid van de zogenaamde atheïsten in feite agnost is. Zij zien geen reden te geloven in iets als een god zolang er geen reden voor is, en een goede reden heeft geen gelovige ooit kunnen bedenken. De redenen waar ze mee aanzetten komen niet zelden voort uit onwetendheid, persoonlijk ongeloof, etc.
Het kan dat ze denken dat ze een atheïst zijn terwijl ze een agnost zijn maar iemand die agnost is kan natuurlijk onmogelijk een atheïst zijn aangezien een atheïst stellig gelooft dat er niets is buiten wat de zintuigen kunnen waarnemen terwijl een agnost zich er bij neerlegt dat hij het simpelweg niet weet. Ik schat in dat de meeste mensen in ieder geval minstens gedeeltelijk agnostisch zijn. Atheïsme kan je m.i. zien als een vorm van doorgeslagen reductionisme.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144260077
Oh, dan ben ik bij deze een agnost in plaats van een atheïst. Krijg nou wat.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144260230
nvm
  zondag 7 september 2014 @ 00:33:18 #107
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144260683
Je druk maken of er een god bestaat :') Je gaat er toch niet achterkomen.
pi_144261107
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 00:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Voor wat betreft wel en niet de risico's zijn van drugsgebruik ga ik af op objectieve bronnen. Aangezien ik niet zelf de behoefte heb om die drugs te gebruiken heb ik het nooit intensief uitgezocht, ik heb echter wel eens het een en ander gelezen over de structuurformules en ontwikkeling (LSD) van bepaalde drugs en hoe ze werken. De indruk die ik hiervan heb gekregen is dat licht gedoseerd gebruik in veel gevallen meestal weinig kwaad kan terwijl veel en langdurig gebruik wel schade aanricht, plus dat natuurlijk de een een grotere kans heeft om verslaafd te geraken aan zo'n stof dan de ander.
Zijn ook genoeg drugs die niet of nauwelijks verslavend zijn, LSD bijvoorbeeld totaal niet. Overigens heeft de illegaliteit niet alleen gevolgen voor de recreatieve gebruiker maar ook voor de medicinale gebruiker. Of beter potentiële medicinale gebruiker, want de VN ondertekende een jaar of vijftig geleden niet alleen een lijst van drugs die verboden moesten worden, ze bepaalden ook maar even dat veel stoffen geen medicinale werking hebben. Dat maakt dat het nu erg lastig is om onderzoek te doen naar de biochemische werking en potentiële medicinale werking van drugs als lsd, mdma en paddo's.

David Nutt, die met dat artikel over de gevaren van paardrijden trachtte de schadelijkheid van illegale drugs in perspectief te plaatsen, is het wel gelukt een vergunning te krijgen en doet nu al enkele jaren onderzoek naar psylocybine en mdma met interessante resultaten. Een paddotrip is super intens, je gedachten schieten van hot naar her en je zintuigen werken allemaal op volle toeren, dus zou je misschien verwachten dat het brein wel gigantisch actief moet zijn. Wat bleek was dat er tijdens een trip minder bloed naar bepaalde delen die als soort opziener of regelaar werken in het brein gaat :)
pi_144261434
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 00:43 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Zijn ook genoeg drugs die niet of nauwelijks verslavend zijn, LSD bijvoorbeeld totaal niet. Overigens heeft de illegaliteit niet alleen gevolgen voor de recreatieve gebruiker maar ook voor de medicinale gebruiker. Of beter potentiële medicinale gebruiker, want de VN ondertekende een jaar of vijftig geleden niet alleen een lijst van drugs die verboden moesten worden, ze bepaalden ook maar even dat veel stoffen geen medicinale werking hebben. Dat maakt dat het nu erg lastig is om onderzoek te doen naar de biochemische werking en potentiële medicinale werking van drugs als lsd, mdma en paddo's.
Tja, het is natuurlijk dom om zulk onderzoek te beperken. Ik ben bepaald geen liefhebber van blowen/wiet maar dat het zo lang heeft geduurd voordat een variant hiervan gebruikt mocht worden voor de pijnstillende werking is ronduit belachelijk.

quote:
David Nutt, die met dat artikel over de gevaren van paardrijden trachtte de schadelijkheid van illegale drugs in perspectief te plaatsen, is het wel gelukt een vergunning te krijgen en doet nu al enkele jaren onderzoek naar psylocybine en mdma met interessante resultaten. Een paddotrip is super intens, je gedachten schieten van hot naar her en je zintuigen werken allemaal op volle toeren, dus zou je misschien verwachten dat het brein wel gigantisch actief moet zijn. Wat bleek was dat er tijdens een trip minder bloed naar bepaalde delen die als soort opziener of regelaar werken in het brein gaat :)
Dat kan inderdaad tot nieuwe ontdekkingen leiden, vooral lekker laten onderzoeken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144261498
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 00:33 schreef MrStalin het volgende:
Je druk maken of er een god bestaat :') Je gaat er toch niet achterkomen.
Of wel, dat is het punt. ;)
Veel mensen die niet atheïstisch zijn geloven trouwens helemaal niet in het bestaan van God zoals strenge christenen dat doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144261924
ik geloof niet in God maar wel dat er 'iets' is. :) hihi

- Waarom?

ja nou kweenie xD

Dat zijn de ergste. :(
pi_144266626
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 14:49 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Ok, doe je ook iets beta-achtigs? :P
Sinds vorige week niet meer. Ik ben nu afgestudeerd. Heb een analytisch chemische master gedaan aan de VU/UVA
  zondag 7 september 2014 @ 12:00:30 #113
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144267150
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 11:31 schreef HPLC het volgende:

[..]

Sinds vorige week niet meer. Ik ben nu afgestudeerd. Heb een analytisch chemische master gedaan aan de VU/UVA
Cool! En nu?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  zondag 7 september 2014 @ 12:08:47 #114
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144267346
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 00:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Of wel, dat is het punt. ;)
Veel mensen die niet atheïstisch zijn geloven trouwens helemaal niet in het bestaan van God zoals strenge christenen dat doen.
De dag dat wij "God bestaat (niet)" als krantenkop zien verschijnen, ga ik niet meemaken. Ik ben er vrij zeker van dat dat zelfs nooit gaat gebeuren (dus plak maar een sticker 'agnost' op m'n voorhoofd).
pi_144271964
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 12:08 schreef MrStalin het volgende:

[..]

De dag dat wij "God bestaat (niet)" als krantenkop zien verschijnen, ga ik niet meemaken. Ik ben er vrij zeker van dat dat zelfs nooit gaat gebeuren (dus plak maar een sticker 'agnost' op m'n voorhoofd).
Mensen zoeken altijd verklaringen voor zaken die ze niet kunnen verklaren. Een schepper is voor veel mensen een makkelijk te bevatten verklaring.
pi_144273555
quote:
11s.gif Op zondag 7 september 2014 12:00 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Cool! En nu?
Als een echte FOK!ker werkloos :P

Zoeken naar een baan of misschien een promotieplek (dat is ook een baan :')). Eerst maar eens rustig kijken en nog eens goed nadenken over wat ik nou wil
  zondag 7 september 2014 @ 16:28:40 #117
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_144275281
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:36 schreef HPLC het volgende:

[..]

Als een echte FOK!ker werkloos :P

Zoeken naar een baan of misschien een promotieplek (dat is ook een baan :')). Eerst maar eens rustig kijken en nog eens goed nadenken over wat ik nou wil
Gewoon rocket fuel gaan maken. _O_ Ken wel een fokker die dat doet. Moet ik hem dm'en? Hij werkt in Breda geloof ik.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  zondag 7 september 2014 @ 17:38:04 #118
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144277424
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 14:49 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Mensen zoeken altijd verklaringen voor zaken die ze niet kunnen verklaren. Een schepper is voor veel mensen een makkelijk te bevatten verklaring.
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat dat is waarom mensen geloven. Volgens mij heeft het veel meer te maken met angst (voor de dood).
pi_144277658
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 17:38 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat dat is waarom mensen geloven. Volgens mij heeft het veel meer te maken met angst (voor de dood).
Dat is een andere factor, maar die speelt ook zeker mee. :)
pi_144277668
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 17:38 schreef MrStalin het volgende:

[..]

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat dat is waarom mensen geloven. Volgens mij heeft het veel meer te maken met angst (voor de dood).
of omdat ze van baby af aan ermee geïndoctrineerd zijn
  zondag 7 september 2014 @ 18:18:20 #121
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144278665
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:36 schreef HPLC het volgende:

[..]

Als een echte FOK!ker werkloos :P

Zoeken naar een baan of misschien een promotieplek (dat is ook een baan :')). Eerst maar eens rustig kijken en nog eens goed nadenken over wat ik nou wil
Zijn er een beetje banen of is het vrij hopeloos, in jouw vakgebied?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_144279454
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:36 schreef HPLC het volgende:

[..]

Als een echte FOK!ker werkloos :P

Zoeken naar een baan of misschien een promotieplek (dat is ook een baan :')). Eerst maar eens rustig kijken en nog eens goed nadenken over wat ik nou wil
In België (regio Antwerpen, farmaceutische industrie) is er toch genoeg werk voor zulke chemici?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 7 september 2014 @ 19:04:58 #123
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144280231
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 17:45 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

of omdat ze van baby af aan ermee geïndoctrineerd zijn
ik doel dan ook op mensen die er zelf voor kiezen.
pi_144280714
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:04 schreef MrStalin het volgende:

[..]

ik doel dan ook op mensen die er zelf voor kiezen.
Vrije keuzes zijn echter veel minder vrij dan dat mensen graag geloven. :)
Je normen, waarden en karaktertrekken hangen namelijk ook sterk samen met je opvoeding, je erft veel meer van je ouders dan enkel je genen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144290479
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

In België (regio Antwerpen, farmaceutische industrie) is er toch genoeg werk voor zulke chemici?
Helaas woon ik niet in de buurt van Antwerpen. en farmaceutische industrie ligt niet mijn interesse
pi_144290528
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 18:18 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Zijn er een beetje banen of is het vrij hopeloos, in jouw vakgebied?
Valt best mee hoor
pi_144290555
quote:
6s.gif Op zondag 7 september 2014 16:28 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Gewoon rocket fuel gaan maken. _O_ Ken wel een fokker die dat doet. Moet ik hem dm'en? Hij werkt in Breda geloof ik.
:D
  zondag 7 september 2014 @ 21:48:38 #128
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144291399
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 21:35 schreef HPLC het volgende:

[..]

Valt best mee hoor
Chiiiiiilllll :7
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  zondag 7 september 2014 @ 21:49:18 #129
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144291444
Anders gewoon een HPLC/GC kopen en batches drugs gaan testen; zit prima geld in :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_144292562
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 21:49 schreef Bravebart het volgende:
Anders gewoon een HPLC/GC kopen en batches drugs gaan testen; zit prima geld in :')
Beetje te duur om zomaar te kopen
  zondag 7 september 2014 @ 22:10:32 #131
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144292857
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 22:06 schreef HPLC het volgende:

[..]

Beetje te duur om zomaar te kopen
Mwa, voor 5k heb je er al eentje, tweedehands 8-)
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_144293082
quote:
6s.gif Op zondag 7 september 2014 22:10 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Mwa, voor 5k heb je er al eentje, tweedehands 8-)
Lekker nauwkeurig dan :P

Hallo, ik heb je xtc-pillen getest. Er zit ongeveer 80 mg +/- 75 mg MDMA in één tablet.
  zondag 7 september 2014 @ 22:17:30 #133
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144293350
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:13 schreef HPLC het volgende:

[..]

Lekker nauwkeurig dan :P

Hallo, ik heb je xtc-pillen getest. Er zit ongeveer 80 mg +/- 75 mg MDMA in één tablet.
Hoezo, als alles nog functioneert is het toch dikke prima? Vriend van mij heeft er eentje uit 1981 in gebruik (beetje voor de hobby :')), doet niet onder voor de moderne volgens hem :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_144293456
Je gaat toch niet als hobby chromatografie uitvoeren? 8)7 Snap echt niet wat men daar leuk aan kan vinden.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144294127
Wtf, ik had echt nooit verwacht dat een ontgroening/kmt leuk of lachwekkend zou zijn.
  zondag 7 september 2014 @ 22:29:24 #136
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144294134
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:19 schreef Rezania het volgende:
Je gaat toch niet als hobby chromatografie uitvoeren? 8)7 Snap echt niet wat men daar leuk aan kan vinden.
Jij bent ook Leids.
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  zondag 7 september 2014 @ 22:31:31 #137
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144294273
Toch lachen om af en toe wat bende te analyseren? :7
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 september 2014 @ 22:37:41 #138
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_144294689
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 22:31 schreef Bravebart het volgende:
Toch lachen om af en toe wat bende te analyseren? :7
Dat zeker, maar als hobby? :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 7 september 2014 @ 22:40:12 #139
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144294846
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 22:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat zeker, maar als hobby? :{
Ja het is natuurlijk niet een echte hobby, 'voor de lol' dan :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 september 2014 @ 22:42:41 #140
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_144294993
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 22:40 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ja het is natuurlijk niet een echte hobby, 'voor de lol' dan :P
Af en toe voor de lol is natuurlijk niks mis mee :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_144295016
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 22:29 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Jij bent ook Leids.
Zit nu meer richting Delft te gaan qua minor- en masterkeuze hoor, maar goed.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144295075
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:29 schreef Mitsu het volgende:
Wtf, ik had echt nooit verwacht dat een ontgroening/kmt leuk of lachwekkend zou zijn.
Als je gewoon de goede vereniging uitzoekt is het allemaal niet zo erg geloof ik. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 september 2014 @ 22:44:29 #143
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_144295107
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 22:43 schreef Rezania het volgende:

[..]

Zit nu meer richting Delft te gaan qua minor- en masterkeuze hoor, maar goed.
Eens Leids, altijd Leids :)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 7 september 2014 @ 22:45:22 #144
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144295153
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 22:43 schreef Rezania het volgende:

[..]

Zit nu meer richting Delft te gaan qua minor- en masterkeuze hoor, maar goed.
Huh? Je komt echt als een Leienaar over met je fascinatie voor DNA enzo, of heb ik het mis? :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_144295232
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:43 schreef Rezania het volgende:

[..]

Als je gewoon de goede vereniging uitzoekt is het allemaal niet zo erg geloof ik. :P
Ik vond alles gewoon super komisch, best chill.
  zondag 7 september 2014 @ 22:47:16 #146
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144295260
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 22:46 schreef Mitsu het volgende:

[..]

Ik vond alles gewoon super komisch, best chill.
Waar zit je?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_144295283
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:29 schreef Mitsu het volgende:
Wtf, ik had echt nooit verwacht dat een ontgroening/kmt leuk of lachwekkend zou zijn.
Welke vereniging?
pi_144295336
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 21:49 schreef Bravebart het volgende:
Anders gewoon een HPLC/GC kopen en batches drugs gaan testen; zit prima geld in :')
Waarom in vredesnaam :') hier in nederland heb je gewoon testcentra.
pi_144295424
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 22:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Eens Leids, altijd Leids :)
Lol, nope.
quote:
11s.gif Op zondag 7 september 2014 22:45 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Huh? Je komt echt als een Leienaar over met je fascinatie voor DNA enzo, of heb ik het mis? :P
Ja, ik vind DNA fascinerend en de rest van de cel ook, maar ik vind genetische modificatie en fermentatie (als je er niet de hele dag naar hoeft te staren) ook interessant. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik een 'fermentatiemaster' doen. :P Maar ja, ik kan natuurlijk ook een Delftse en Leidse master doen, of een master in het buitenland, weet niet.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 7 september 2014 @ 22:50:43 #150
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144295427
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 22:48 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Waarom in vredesnaam :') hier in nederland heb je gewoon testcentra.
Niet iedereen is zo happig op naar testcentra gaan ;)
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  zondag 7 september 2014 @ 22:51:41 #151
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144295473
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 22:50 schreef Rezania het volgende:

[..]

Lol, nope.

[..]

Ja, ik vind DNA fascinerend en de rest van de cel ook, maar ik vind genetische modificatie en fermentatie (als je er niet de hele dag naar hoeft te staren) ook interessant. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik een 'fermentatiemaster' doen. :P Maar ja, ik kan natuurlijk ook een Delftse en Leidse master doen, of een master in het buitenland, weet niet.
Cell Factory dus :Y Dat is ook wel enigszins Leids als ik naar de vakken kijk :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  zondag 7 september 2014 @ 22:54:59 #152
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_144295628
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 22:50 schreef Rezania het volgende:

[..]

Lol, nope.

[..]

Ja, ik vind DNA fascinerend en de rest van de cel ook, maar ik vind genetische modificatie en fermentatie (als je er niet de hele dag naar hoeft te staren) ook interessant. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik een 'fermentatiemaster' doen. :P Maar ja, ik kan natuurlijk ook een Delftse en Leidse master doen, of een master in het buitenland, weet niet.
Wat houdt fermentatie in?
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_144295708
quote:
7s.gif Op zondag 7 september 2014 22:50 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Niet iedereen is zo happig op naar testcentra gaan ;)
Waarom dan :P het is niet alsof ze een stempel "junk" in je paspoort zetten, sterker nog het is volledig anoniem
pi_144295790
quote:
6s.gif Op zondag 7 september 2014 22:54 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Wat houdt fermentatie in?
BIER BROUWEN! _O_
quote:
14s.gif Op zondag 7 september 2014 22:51 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Cell Factory dus :Y Dat is ook wel enigszins Leids als ik naar de vakken kijk :P
Biochemical Engineering ziet er ook wel tof uit. :7 In Leiden zou ik er enkel voor de R&D master gaan. Twee tegelijk moet wel kunnen, dus moet er nog eentje weg.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144295820
Qua minor zit ik trouwens te twijfelen tussen scheikunde en natuurkunde, ook nog lastig. Wat heb jij al minor gedaan, Bravebart?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 7 september 2014 @ 23:00:55 #156
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_144295877
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 22:59 schreef Rezania het volgende:
Qua minor zit ik trouwens te twijfelen tussen scheikunde en natuurkunde, ook nog lastig. Wat heb jij al minor gedaan, Bravebart?
Gewoon wb.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_144295896
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Vrije keuzes zijn echter veel minder vrij dan dat mensen graag geloven. :)
Je normen, waarden en karaktertrekken hangen namelijk ook sterk samen met je opvoeding, je erft veel meer van je ouders dan enkel je genen. ;)
Determinisme.
pi_144295915
quote:
6s.gif Op zondag 7 september 2014 23:00 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Gewoon wb.
Pfff, een auto willen ontwerpen als je ook een fabriek van een miljard euro kan ontwerpen. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144296011
Uni's met een verplichte minor :')
  zondag 7 september 2014 @ 23:10:20 #160
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144296363
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 22:56 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Waarom dan :P het is niet alsof ze een stempel "junk" in je paspoort zetten, sterker nog het is volledig anoniem
Weet ik niet, maar ik ken iemand die er lekker van kan leven :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  zondag 7 september 2014 @ 23:10:49 #161
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144296390
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 22:59 schreef Rezania het volgende:
Qua minor zit ik trouwens te twijfelen tussen scheikunde en natuurkunde, ook nog lastig. Wat heb jij al minor gedaan, Bravebart?
Ik heb geen minor gedaan :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  zondag 7 september 2014 @ 23:11:51 #162
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_144296440
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 23:01 schreef Rezania het volgende:

[..]

Pfff, een auto willen ontwerpen als je ook een fabriek van een miljard euro kan ontwerpen. :')
Ohja, en jij denkt dat dat gebouw een miljard kost? :') Nee, de apparatuur kost een miljard, die inderdaad prima door een WB'r ontworpen wordt.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_144297235
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 23:11 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Ohja, en jij denkt dat dat gebouw een miljard kost? :') Nee, de apparatuur kost een miljard, die inderdaad prima door een WB'r ontworpen wordt.
Denken dat ik een gebouw ga ontwerpen. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 7 september 2014 @ 23:32:59 #164
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_144297406
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 23:28 schreef Rezania het volgende:

[..]

Denken dat ik een gebouw ga ontwerpen. :')
Nee jij wordt werkloos natuurlijk.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_144298036
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 23:32 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Nee jij wordt werkloos natuurlijk.
:{w
quote:
12s.gif Op zondag 7 september 2014 23:10 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ik heb geen minor gedaan :P
Oh ja, je was oud hè.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144298088
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 22:59 schreef Rezania het volgende:
Qua minor zit ik trouwens te twijfelen tussen scheikunde en natuurkunde, ook nog lastig. Wat heb jij al minor gedaan, Bravebart?
Is LST alleen maar bio?
  zondag 7 september 2014 @ 23:51:46 #167
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144298117
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 23:49 schreef Rezania het volgende:

[..]

Oh ja, je was oud hè.
Ja joh, ik heb nog Scheikundige Technologie gestudeerd toen de atoombommen nog in de kelder van ChemTech lagen B-)
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  zondag 7 september 2014 @ 23:52:29 #168
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_144298144
quote:
6s.gif Op zondag 7 september 2014 23:51 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ja joh, ik heb nog Scheikundige Technologie gestudeerd toen de atoombommen nog in de kelder van ChemTech lagen B-)
Je bedoelt onder mijn huidige woning? _O-
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  zondag 7 september 2014 @ 23:56:46 #169
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144298294
quote:
6s.gif Op zondag 7 september 2014 23:52 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Je bedoelt onder mijn huidige woning? _O-
Wut? Jij woont in ChemTech?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  zondag 7 september 2014 @ 23:57:56 #170
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_144298336
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 23:56 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Wut? Jij woont in ChemTech?
I don't know. Ik woon in het oude lab van natuurkunde en chemie op mijnbouwplein.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  maandag 8 september 2014 @ 00:02:00 #171
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144298521
quote:
6s.gif Op zondag 7 september 2014 23:57 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

I don't know. Ik woon in het oude lab van natuurkunde en chemie op mijnbouwplein.
Ah in dat nieuwe complex tussen Mijnbouw en Bouwkunde in? Dat is niet Chemtech :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  maandag 8 september 2014 @ 00:06:24 #172
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_144298715
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 00:02 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ah in dat nieuwe complex tussen Mijnbouw en Bouwkunde in? Dat is niet Chemtech :P
Nee, bij de brug.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  maandag 8 september 2014 @ 00:06:58 #173
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_144298733
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_144299199
quote:
6s.gif Op zondag 7 september 2014 23:51 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ja joh, ik heb nog Scheikundige Technologie gestudeerd toen de atoombommen nog in de kelder van ChemTech lagen B-)
_O-
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 23:51 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Is LST alleen maar bio?
Celbiologie, biochemie, organische chemie, analysetechnieken, biotechnologie, moleculaire fysica, thermodynamica, etc. heeft LST allemaal in het programma zitten, maar uiteindelijk draait het om de cel en wat je er mee kan. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144299256
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 8 september 2014 @ 00:23:45 #176
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144299342
quote:
Ah die! Met die bizar hoge kamers :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  maandag 8 september 2014 @ 00:24:16 #177
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144299359
quote:
Evert _O_
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_144299377
quote:
Wow, ik zie nu pas hoe groot ChemE eigenlijk wel niet is.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 8 september 2014 @ 00:26:17 #179
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_144299434
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 00:24 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wow, ik zie nu pas hoe groot ChemE eigenlijk wel niet is.
Alle faculteiten zijn echt gigantisch eigenlijk. _O-
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  maandag 8 september 2014 @ 00:26:35 #180
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_144299444
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 00:23 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ah die! Met die bizar hoge kamers :')
Ja chill toch. Heb een tussenverdieping wat mijn slaapkamer is.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_144299465
quote:
6s.gif Op maandag 8 september 2014 00:26 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Alle faculteiten zijn echt gigantisch eigenlijk. _O-
Ja, vooral vergeleken met het Kluyver. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 8 september 2014 @ 00:27:57 #182
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_144299481
https://www.google.nl/map(...)d:0x40c003f525664e69

Wel behoorlijk lang niet geupdate dit. :')
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  maandag 8 september 2014 @ 00:32:58 #183
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144299639
quote:
6s.gif Op maandag 8 september 2014 00:26 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Ja chill toch. Heb een tussenverdieping wat mijn slaapkamer is.
Mwa, verven is alleen wat lastig, maarja, dat doe je 1 keer :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  maandag 8 september 2014 @ 00:33:44 #184
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_144299661
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 00:32 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Mwa, verven is alleen wat lastig, maarja, dat doe je 1 keer :P
Nee uberhaupt niet is gewoon netjes wit en ik vind het wel prima zo.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  maandag 8 september 2014 @ 00:35:26 #185
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_144299713
quote:
6s.gif Op maandag 8 september 2014 00:26 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Ja chill toch. Heb een tussenverdieping wat mijn slaapkamer is.
Ooo, een vide? Dat wil ik ook! Vind ik er altijd zo leuk uitzien :p . En met hoge kamers kan je ook leuke boekenkasten nemen waar je een trappetje bij nodig hebt :p (niet dat dat dan verder nut heeft en niet alle studenten gewoon een billy hebben).
  maandag 8 september 2014 @ 00:35:34 #186
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144299717
Überhaupt zijn alle streetviewdingen van september 2009 :') Als je bij het station gaat kijken staat zelfs Serpo er nog _O-
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  maandag 8 september 2014 @ 00:35:57 #187
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_144299725
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:35 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Ooo, een vide? Dat wil ik ook! Vind ik er altijd zo leuk uitzien :p . En met hoge kamers kan je ook leuke boekenkasten nemen waar je een trappetje bij nodig hebt :p (niet dat dat dan verder nut heeft en niet alle studenten gewoon een billy hebben).
Je mag wel een keer langskomen hihaho.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  maandag 8 september 2014 @ 00:36:08 #188
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_144299731
:')
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  maandag 8 september 2014 @ 00:36:48 #189
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_144299754
quote:
9s.gif Op maandag 8 september 2014 00:35 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Je mag wel een keer langskomen hihaho.
Ook weer niet zo leuk dat ik er helemaal voor naar Delft ga natuurlijk.
  maandag 8 september 2014 @ 00:37:20 #190
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_144299767
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:36 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Ook weer niet zo leuk dat ik er helemaal voor naar Delft ga natuurlijk.
He wat jammer nou. Dacht echt dat dit ging werken.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  maandag 8 september 2014 @ 00:37:28 #191
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144299773
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:36 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Ook weer niet zo leuk dat ik er helemaal voor naar Delft ga natuurlijk.
Plakken we er toch een meet achteraan?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_144300170
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 00:19 schreef Rezania het volgende:

[..]

_O-

[..]

Celbiologie, biochemie, organische chemie, analysetechnieken, biotechnologie, moleculaire fysica, thermodynamica, etc. heeft LST allemaal in het programma zitten, maar uiteindelijk draait het om de cel en wat je er mee kan. :P
Cellen _O_

Al het leven dat uit cellen is ontstaan maar niemand die weet hoe de oerknalobjecten zijn ontstaan _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2014 00:55:59 ]
  maandag 8 september 2014 @ 01:06:33 #193
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144300421
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 00:55 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Cellen _O_

Al het leven dat uit cellen is ontstaan maar niemand die weet hoe de oerknalobjecten zijn ontstaan _O_
Ah, de oerknalobjecten!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_144300479
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 01:06 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Ah, de oerknalobjecten!
Is gewoon een deugdelijke omschrijving

Hele nare slowchat dit :r :r
pi_144300602
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 01:09 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Is gewoon een deugdelijke omschrijving

Hele nare slowchat dit :r :r
Is dit een SC dan?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144300701
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 01:15 schreef Rezania het volgende:

[..]

Is dit een SC dan?
Blijkbaar

quote:
6s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:36 schreef Rezania het volgende:
BRB, even een LST SC openen waar Tchock niet mag posten.


Dat je aantal notes erbij staan moet je maar voor lief nemen
pi_144300838
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 01:20 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Blijkbaar

[..]

[ afbeelding ]

Dat je aantal notes erbij staan moet je maar voor lief nemen
Misschien moet je het FB topic eens teruglezen, nepmod dat je er bent.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144300940
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 01:26 schreef Rezania het volgende:

[..]

Misschien moet je het FB topic eens teruglezen, nepmod dat je er bent.
Je moet een beetje tussen de regels doorlezen hier. De manier van posten en het soort posts is naar z'n uiterlijke verschijningsvorm zo zeer gericht op een SC, dat het niet anders kan dan dat jij dit voor ogen hebt gehad. Door mee te posten associeer jij je daarmee.

Eigenlijk heb je de toenmalige SES-mods keihard voorgelogen en dient hier alsnog een slotje op te komen.

Nou groetjes :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2014 01:35:25 ]
pi_144300968
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 01:32 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Je moet een beetje tussen de regels doorlezen hier. De manier van posten en het soort posts is zo zeer gericht op een SC, dat het niet anders kan dan dat jij dit voor ogen hebt gehad. Door mee te posten associeer jij je daarmee.

Eigenlijk heb je de toenmalige SES-mods keihard voorgelogen en dient hier alsnog een slotje op te komen.

Nou groetjes :)
:') Klote rechtenstudent. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144301005
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 01:33 schreef Rezania het volgende:

[..]

:') Klote rechtenstudent. _O-
De oplettende lezer wist uit mijn post de link te leggen met het Slaan met pistool-arrest en het HIV-arrest. Beide arresten bij uitstek geschikt om voorwaardelijke opzet te bewijzen.
  maandag 8 september 2014 @ 01:38:19 #201
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144301049
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 01:09 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Is gewoon een deugdelijke omschrijving

Hele nare slowchat dit :r :r
Misschien deugdelijk, maar niet duidelijk :N
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_144301093
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 01:35 schreef Paxcon het volgende:

[..]

De oplettende lezer wist uit mijn post de link te leggen met het Slaan met pistool-arrest en het HIV-arrest. Beide arresten bij uitstek geschikt om voorwaardelijke opzet te bewijzen.
Eh, oké.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144301112
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 01:38 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Misschien deugdelijk, maar niet duidelijk :N
De vraag of een natuurkundig begrip duidelijk is uitgelegd kan niet worden beantwoord op grond van alleen maar een zuiver taalkundige uitleg van de bewoordingen van de omschrijving. Voor de beantwoording van die vraag komt het aan op de zin die partijen in de gegeven omstandigheden over en weer redelijkerwijs aan deze omschrijving mochten toekennen en op hetgeen zij te dien aanzien redelijkerwijs van elkaar mochten verwachten. Daarbij kan mede van belang zijn tot welke maatschappelijke kringen partijen behoren en welke vaktechnische kennis van zodanige partijen kan worden verwacht.

Nu bij mij op dit gebied geen specifieke kennis aanwezig is en dit ook bij jou bekend is wordt je post verworpen en je aantijging ongegrond verklaard.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2014 01:42:06 ]
pi_144303308
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 01:41 schreef Paxcon het volgende:

[..]

De vraag of een natuurkundig begrip duidelijk is uitgelegd kan niet worden beantwoord op grond van alleen maar een zuiver taalkundige uitleg van de bewoordingen van de omschrijving. Voor de beantwoording van die vraag komt het aan op de zin die partijen in de gegeven omstandigheden over en weer redelijkerwijs aan deze omschrijving mochten toekennen en op hetgeen zij te dien aanzien redelijkerwijs van elkaar mochten verwachten. Daarbij kan mede van belang zijn tot welke maatschappelijke kringen partijen behoren en welke vaktechnische kennis van zodanige partijen kan worden verwacht.

Nu bij mij op dit gebied geen specifieke kennis aanwezig is en dit ook bij jou bekend is wordt je post verworpen en je aantijging ongegrond verklaard.
Ik moest het 5 keer lezen, Voel me net weer zo'n eerstejaarsstudent die voor het eerst zo'n wetenschappelijk artikel voor z'n neus krijgt
  maandag 8 september 2014 @ 09:02:19 #205
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144303564
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 08:44 schreef HPLC het volgende:

[..]

Ik moest het 5 keer lezen, Voel me net weer zo'n eerstejaarsstudent die voor het eerst zo'n wetenschappelijk artikel voor z'n neus krijgt
Laat hem maar, hij probeert het zo alfa mogelijk op te schrijven om ons te overbluffen ;)
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_144303838
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 22:47 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Waar zit je?
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2014 22:47 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Welke vereniging?
Virgiel.
pi_144305384
quote:
12s.gif Op maandag 8 september 2014 09:02 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Laat hem maar, hij probeert het zo alfa mogelijk op te schrijven om ons te overbluffen ;)
:D :*
pi_144305441
De normaalverdeling, de binominale verdeling en de verwachtingswaarde. Spannund!!!!

:')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144305957
Taart tijdens college. _O_


Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144306106
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 11:13 schreef Rezania het volgende:
Taart tijdens college. _O_


[ afbeelding ]
Ik dacht even dat je 15 was geworden
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 september 2014 @ 12:10:29 #211
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_144307462
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 10:50 schreef Rezania het volgende:
De normaalverdeling, de binominale verdeling en de verwachtingswaarde. Spannund!!!!

:')
Grote kans op verveling?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_144307493
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 12:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Grote kans op verveling?
1
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 september 2014 @ 12:15:22 #213
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_144307592
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 12:11 schreef Rezania het volgende:

[..]

1
Blij dat ik bij polynomen te druk ben met paniekerig snel schrijven en proberen niet de draad kwijt te raken ben, anders zou ik me ook dood vervelen :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 8 september 2014 @ 17:23:42 #215
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144317880
Leuke slippers had je vandaag aan, Ollie
pi_144317940
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 17:23 schreef MrStalin het volgende:
Leuke slippers had je vandaag aan, Ollie
eh? :p
pi_144317948
je hebt de verkeerde denk ik zo
  maandag 8 september 2014 @ 17:26:15 #218
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144317996
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:25 schreef OllieWilliams het volgende:
je hebt de verkeerde denk ik zo
kut, dacht het eindelijk te weten
pi_144320996
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:26 schreef MrStalin het volgende:

[..]

kut, dacht het eindelijk te weten
:')
pi_144321010
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 18:52 schreef Novermars het volgende:

[..]

:')
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_144321106
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 10:50 schreef Rezania het volgende:
De normaalverdeling, de binominale verdeling en de verwachtingswaarde. Spannund!!!!

:')
Ik hoop echt dat je iets meer dat tijdens een hoorcollege dan alleen deze dingen :p
pi_144328253
Morgen college aan de VU :')
pi_144328513
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:05 schreef Anoonumos het volgende:
Morgen college aan de VU :')
Poor guy!
pi_144328830
110% anti-020
pi_144328852
quote:
8s.gif Op maandag 8 september 2014 21:15 schreef Anoonumos het volgende:
110% anti-020
kakkerlak gespot :r
pi_144329106
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:16 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

kakkerlak gespot :r
Klopt, maar mijn vorige post was een grapje.

De echte klacht is dat ik nu vroeger moet opstaan (en buiten mijn comfort zone moet komen )
pi_144329147
*O* WZAWZDB *O*
pi_144329155
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:20 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Klopt, maar mijn vorige post was een grapje.

De echte klacht is dat ik nu vroeger moet opstaan (en buiten mijn comfort zone moet komen )
Je weet welk topic dit is hè!
  Moderator / Redactie Sport maandag 8 september 2014 @ 21:24:00 #229
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_144329292
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:21 schreef Novermars het volgende:

[..]

Je weet welk topic dit is hè!
Anti-anti-ochtendmensgroep :?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 8 september 2014 @ 21:24:48 #230
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144329336
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:21 schreef OllieWilliams het volgende:
*O* WZAWZDB *O*
Of WZAWZB zoals Daley zei :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_144329341
Oh, en tweedejaars wiskundestudenten die helemaal versteld staan van het bewijs dat  a_n b_n \to ab als  a_n \to a en  b_n \to b :')

Dat was echt te treurig.
pi_144329411
En professoren die zeggen dat elke Caucy sequences convergeert :')

Wat een faal vak eigenlijk.
  maandag 8 september 2014 @ 21:26:54 #233
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144329467
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:26 schreef Novermars het volgende:
En professoren die zeggen dat elke Caucy sequences convergeert :')

Wat een faal vak eigenlijk.
Het idee!
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
  maandag 8 september 2014 @ 21:37:23 #234
349633 SiIk
Echt zijde
pi_144330028
quote:
10s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:42 schreef Rezania het volgende:

[..]

Het zijn geen plaatjes, het zijn figuren. :{w Wel echt heel handig, anders zie je door de bomen het bos niet meer.

[ afbeelding ]
Krijg je dit nu pas? :{
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_144330803
schuivende ijsplaten
leven op europa?
  maandag 8 september 2014 @ 22:00:43 #236
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144331288
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 21:51 schreef OllieWilliams het volgende:
schuivende ijsplaten
leven op europa?
Gaat-ie weer lekker?
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_144331701
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 22:00 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Gaat-ie weer lekker?
zo nu en dan, het blijft vechten tegen de bierkaai
pi_144332265
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:24 schreef Novermars het volgende:
Oh, en tweedejaars wiskundestudenten die helemaal versteld staan van het bewijs dat  a_n b_n \to ab als  a_n \to a en  b_n \to b :')

Dat was echt te treurig.
Zelfs ik snap dit.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144332301
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 18:55 schreef Novermars het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat je iets meer dat tijdens een hoorcollege dan alleen deze dingen :p
Nee, was ook erg saai dus.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144332320
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 21:37 schreef SiIk het volgende:

[..]

Krijg je dit nu pas? :{
Nee, was herhaling.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144333675
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 22:20 schreef Rezania het volgende:

[..]

Zelfs ik snap dit.
Kun je dit ook zelf bewijzen? Binnen de analyse is dit namelijk zeker niet triviaal.

Je moet namelijk twee dingen bewijzen, ten eerste dat het product van twee convergente rijen ook convergent is en ten tweede dat deze convergeert naar het product van de limieten.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_144333857
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 21:51 schreef OllieWilliams het volgende:
schuivende ijsplaten
leven op europa?
Ja, grote olifanten bewegen de platen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144334221
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 22:49 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Kun je dit ook zelf bewijzen? Binnen de analyse is dit namelijk zeker niet triviaal.

Je moet namelijk twee dingen bewijzen, ten eerste dat het product van twee convergente rijen ook convergent is en ten tweede dat deze convergeert naar het product van de limieten.
Dat bewijzen, is echt kut om op te komen. Bij ons moeten we ook eerst bewijzen, terwijl je met logisch nadenken het wel kan snappen. (Eerste week EOR)
Hoop dat we later in de opleiding de bewijzen mogen toepassen...
pi_144334307
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 23:00 schreef ibri het volgende:

[..]

Dat bewijzen, is echt kut om op te komen. Bij ons moeten we ook eerst bewijzen, terwijl je met logisch nadenken het wel kan snappen. (Eerste week EOR)
Hoop dat we later in de opleiding de bewijzen mogen toepassen...
Nee hoor. Ik vind het meestal wel een uitdagende puzzel. :)

Het bewijzen dat hij convergent is, dat is lastig.
Fervent tegenstander van het korps lasergamers.
pi_144334382
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 22:49 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Kun je dit ook zelf bewijzen? Binnen de analyse is dit namelijk zeker niet triviaal.

Je moet namelijk twee dingen bewijzen, ten eerste dat het product van twee convergente rijen ook convergent is en ten tweede dat deze convergeert naar het product van de limieten.
Mwah, het is haast triviaal als je eenmaal het trucje kent van 0=+a-a. En het tweede impliceert het eerste, dus dat scheelt ook al.
pi_144334499
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 23:00 schreef ibri het volgende:

[..]

Dat bewijzen, is echt kut om op te komen. Bij ons moeten we ook eerst bewijzen, terwijl je met logisch nadenken het wel kan snappen. (Eerste week EOR)
Hoop dat we later in de opleiding de bewijzen mogen toepassen...
Bij de vakken van mw. Nusse zal je je veel bezighouden met het bewijzen van stellingen. Jullie hebben nu enkel inductie gehad en het bewijs van de irrationaliteit van wortell(2). Morgen krijgen jullie je eerste  (\varepsilon, N)-bewijs!
Later bij de vakken van dhr. Van der Made zal je veel meer stellingen toepassen.
  maandag 8 september 2014 @ 23:24:45 #247
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144335288
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:04 schreef Novermars het volgende:

[..]

Mwah, het is haast triviaal als je eenmaal het trucje kent van 0=+a-a. En het tweede impliceert het eerste, dus dat scheelt ook al.
_O_
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_144335437
bewijzen :') laat dat die suffe wiskundigen maar doen
pi_144335477
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2014 23:24 schreef Bravebart het volgende:

[..]

_O_
Je gelooft het misschien niet, maar als ik een euro zou krijgen voor elke keer dat ik dat trucje heb toegepast, zou ik best wel rijk zijn!
  maandag 8 september 2014 @ 23:34:03 #250
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144335629
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:29 schreef Novermars het volgende:

[..]

Je gelooft het misschien niet, maar als ik een euro zou krijgen voor elke keer dat ik dat trucje heb toegepast, zou ik best wel rijk zijn!
Mja, het is het antwoord op de grootste vragen van het heelal, dus ik snap je volledig :P
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_144335673
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 23:34 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Mja, het is het antwoord op de grootste vragen van het heelal, dus ik snap je volledig :P
Die eer is besteed aan 42 ! (Misschien moet ik die boeken eens gaan lezen :P)
  maandag 8 september 2014 @ 23:37:28 #252
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144335752
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 23:35 schreef Novermars het volgende:

[..]

Die eer is besteed aan 42 ! (Misschien moet ik die boeken eens gaan lezen :P)
Fictietechnisch wel ja :7
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_144336983
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:24 schreef Novermars het volgende:
Oh, en tweedejaars wiskundestudenten die helemaal versteld staan van het bewijs dat  a_n b_n \to ab als  a_n \to a en  b_n \to b :')

Dat was echt te treurig.
Nooit begrepen waarom je er moeite mee zou kunnen hebben om zoiets in te zien.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144337086
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 12:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Grote kans op verveling?
Als die stoeltjes wat comfortabeler zouden zijn dan zou je tenminste nog kunnen slapen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144338105
Nou ik had vandaag college in de bios, die zachte stoelen zijn ook niet bepaald bevorderlijk :D
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  dinsdag 9 september 2014 @ 08:03:20 #256
349633 SiIk
Echt zijde
pi_144339893
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 22:21 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nee, was herhaling.
Ik schrok al.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_144346762
Wanneer is het weer vakantie?
pi_144346863
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:59 schreef Mitsu het volgende:
Wanneer is het weer vakantie?
Vandaag, morgen en misschien donderdag.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 9 september 2014 @ 13:54:58 #259
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_144348425
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 12:59 schreef Mitsu het volgende:
Wanneer is het weer vakantie?
Gisteren, vandaag en vrijdag.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_144348737
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2014 13:02 schreef Rezania het volgende:

[..]

Vandaag, morgen en misschien donderdag.
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 september 2014 13:54 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Gisteren, vandaag en vrijdag.
Slecht.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 september 2014 @ 14:13:36 #261
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_144348987
Donderdag van 9-17:30 wegens Latex-workshop (totaal onnodig in mijn ogen, maar goed)...

Ik ga veel koffie nodig hebben die dag :') (ook nog mijn verjaardag ;()
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_144349454
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:13 schreef Nattekat het volgende:
Donderdag van 9-17:30 wegens Latex-workshop (totaal onnodig in mijn ogen, maar goed)...

Ik ga veel koffie nodig hebben die dag :') (ook nog mijn verjaardag ;()
Gewoon op vrijwillige basis doen en vooral een goede tutorial verzorgen, zoiets hoort niet een onderdeel van het curriculum te zijn. Typisch gevalletje van slechte organisatie? Geen goede tutorial + passiviteit studenten => veel studenten kunnen het niet => verplichte cursus
Begin nu eens met een goede tutorial te maken en met die studenten die het niet in de gaten hebben er op te wijzen dat je voor je thesis echt LaTeX wil gebruiken als er veel formules in voorkomen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144349472
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:05 schreef Mitsu het volgende:

[..]

[..]

Slecht.
Ik vind het wel prima hoor.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144349540
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:24 schreef Novermars het volgende:
Oh, en tweedejaars wiskundestudenten die helemaal versteld staan van het bewijs dat  a_n b_n \to ab als  a_n \to a en  b_n \to b :')

Dat was echt te treurig.
Tweedejaars? Op wat voor hbo zit jij? Dit krijg je normaal gesproken in het eerste semester van het eerste jaar.
pi_144349663
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:31 schreef thabit het volgende:

[..]

Tweedejaars? Op wat voor hbo zit jij? Dit krijg je normaal gesproken in het eerste semester van het eerste jaar.
Ik had deze inderdaad bij calculus gehad.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 september 2014 @ 14:51:14 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_144350224
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Gewoon op vrijwillige basis doen en vooral een goede tutorial verzorgen, zoiets hoort niet een onderdeel van het curriculum te zijn. Typisch gevalletje van slechte organisatie? Geen goede tutorial + passiviteit studenten => veel studenten kunnen het niet => verplichte cursus
Begin nu eens met een goede tutorial te maken en met die studenten die het niet in de gaten hebben er op te wijzen dat je voor je thesis echt LaTeX wil gebruiken als er veel formules in voorkomen.
Laat het even duidelijk zijn dat ik degene ben die zo'n workshop moet bijwonen als eerstejaars ;)

Ik geloof best dat het een enorm goed programma is en dat velen er niet mee om zouden kunnen gaan, maar het beste leer je door er veel mee te werken aan opdrachten die sowieso al moeten. En om nou van 13:00 tot 17:30 zo'n workshop te organiseren is ook niks mis mee, maar dat ik er verplicht bij moet zijn is gewoon complete onzin.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_144351937
Van DLF? Dat verplichte is nieuw dan.
Altijd kut als je genaaid wordt door nieuwe regelingen. :D
pi_144351990
Verdomme, even snel mijn fiets op Delft bevrijd en nu meur ik naar olie terwijl ik nu gelijk naar een borrel ga. :') Kakzooi.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144352073
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:41 schreef Rezania het volgende:
Verdomme, even snel mijn fiets op Delft bevrijd en nu meur ik naar olie terwijl ik nu gelijk naar een borrel ga. :') Kakzooi.
ga je toch lekker olieworstelen
pi_144352964
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik had deze inderdaad bij calculus gehad.
Het gaat er hier wel om dat je zoiets formeel leert bewijzen. Dat is iets wat voor de meesten compleet nieuw is, maar het is wel hetgene dat wiskunde wiskunde maakt, en daarom moet je er ook meteen mee beginnen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 september 2014 @ 16:10:37 #271
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_144353088
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:39 schreef Anoonumos het volgende:
Van DLF? Dat verplichte is nieuw dan.
Altijd kut als je genaaid wordt door nieuwe regelingen. :D
Het valt onder stuva. Daar is alles verplicht :{

Van 9 tot 9 bezig op mijn verjaardag (werk) :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 9 september 2014 @ 16:44:54 #272
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144357312
Zo, ingeschreven voor de bierbrouwcommissie en de likeurcommissie. :7
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144357332
En ik heb gehoord dat ik volgende week humane cellen genetisch mag modificeren en opkweken. _O_
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144357578
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:04 schreef Rezania het volgende:
En ik heb gehoord dat ik volgende week humane cellen genetisch mag modificeren en opkweken. _O_
Hoe modificeer je zo'n cel? Ben ik best benieuwd naar. :)
pi_144357946
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 14:31 schreef thabit het volgende:

[..]

Tweedejaars? Op wat voor hbo zit jij? Dit krijg je normaal gesproken in het eerste semester van het eerste jaar.
:')

Het is trouwens wel behandeld tijdens het eerste semester bij Econometrie met bewijs. Maar het eerste jaar wiskunde op de RUG faalt vrij hard, daarom volg ik tweedejaarsvakken!
pi_144358017
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:13 schreef netchip het volgende:

[..]

Hoe modificeer je zo'n cel? Ben ik best benieuwd naar. :)
Ja, nog geen idee dus. Bij E.coli weet ik wel, dat heb ik al eerder gedaan. We maakte gaten in het celmembraam van de bacteriën door er een speciale stof bij te doen (weet niet meer hoe het heet), mengde de cultuur vervolgens met een oplossing van aangepaste plasmiden, en wachtte even. Nadat de bacteriën de kans hadden om hun membramen te repareren voegde we een antibiotica toe. Op het plasmide lag namelijk een gen dat codeerde voor antibioticaresistentie, door antibiotica toe te voegen aan de cultuur zorg je er dus voor de je enkel de genetische gemodificeerde bacteriën overhoud en je dus een pure GMO cultuur hebt. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144358451
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:27 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, nog geen idee dus. Bij E.coli weet ik wel, dat heb ik al eerder gedaan. We maakte gaten in het celmembraam van de bacteriën door er een speciale stof bij te doen (weet niet meer hoe het heet), mengde de cultuur vervolgens met een oplossing van aangepaste plasmiden, en wachtte even. Nadat de bacteriën de kans hadden om hun membramen te repareren voegde we een antibiotica toe. Op het plasmide lag namelijk een gen dat codeerde voor antibioticaresistentie, door antibiotica toe te voegen aan de cultuur zorg je er dus voor de je enkel de genetische gemodificeerde bacteriën overhoud en je dus een pure GMO cultuur hebt. :P
Hoe veranderen jullie het DNA op zo'n manier, dat het verandert zoals jij het wilt? :) Anders gezegd, hoe doet die plasmide dat?

Edit: even gegoogled: de cel 'leest' die plasmide blijkbaar uit. Wist ik niet, vraag me af hoe ie dat doet.
pi_144358574
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:41 schreef netchip het volgende:

[..]

Hoe veranderen jullie het DNA op zo'n manier, dat het verandert zoals jij het wilt? :) Anders gezegd, hoe doet die plasmide dat?

Edit: even gegoogled: de cel 'leest' die plasmide blijkbaar uit.
Zelf DNA modificeren heb ik nog niet gedaan, dus geen idee. Misschien dat Bravebart het weet.
Over plasmides had ik wel even kunnen zeggen dat het ook gewoon DNA is ja, maar DNA wat naast het primaire DNA aanwezig is in bacteriën. Het is een soort update voor extra mogelijkheden. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144367338
quote:
Dat laatste deel over dat mannen beter zijn in het inschatten van afstanden, kan je niet zo generaliseren natuurlijk. Ik snap wel dat mensen daar boos om worden, het slaat nergens op. Als je zoiets wilt stellen, begin dan een wetenschappelijk onderzoek, en trek daaruit je conclusies.

Die meerkeuzevraag is ook ernstig, ze generaliseren een hele bevolkingsgroep. En de antwoorden waaruit je kan kiezen, zijn ook ongenuanceerd.

Dat boek mag die vragen wel eens wat algemener gaan maken, een goede vraag zou zijn: "Waarom worden sommige mensen crimineel?" En daarop een open antwoord.
pi_144367806
Degene die dat heeft geschreven moet volgens mij echt keihard in een scheur hebben gelegen.
pi_144368627
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:07 schreef thabit het volgende:

[..]

Het gaat er hier wel om dat je zoiets formeel leert bewijzen. Dat is iets wat voor de meesten compleet nieuw is, maar het is wel hetgene dat wiskunde wiskunde maakt, en daarom moet je er ook meteen mee beginnen.
Ik had het ook over het bewijzen. Dat was de vraag: "bewijs dat ..."
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 september 2014 @ 22:10:57 #285
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_144370513
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_144370552
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Bestaat dat ook nog :D
Rezania is nogal topicgeil ;(
pi_144370694
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:11 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Rezania is nogal topicgeil ;(
:')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 september 2014 @ 22:13:26 #288
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_144370715
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:11 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Rezania is nogal topicgeil ;(
Toch een topic vol gekregen :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_144370889
Die topicreeks is al zo oud als SES joh. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144371002
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:23 schreef netchip het volgende:

[..]

Dat laatste deel over dat mannen beter zijn in het inschatten van afstanden, kan je niet zo generaliseren natuurlijk. Ik snap wel dat mensen daar boos om worden, het slaat nergens op. Als je zoiets wilt stellen, begin dan een wetenschappelijk onderzoek, en trek daaruit je conclusies.
Ik bedoelde ook dat het lesboek een grap moet zijn, niet dat mensen er boos om worden.
pi_144371934
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 21:23 schreef netchip het volgende:

[..]

Dat laatste deel over dat mannen beter zijn in het inschatten van afstanden, kan je niet zo generaliseren natuurlijk. Ik snap wel dat mensen daar boos om worden, het slaat nergens op. Als je zoiets wilt stellen, begin dan een wetenschappelijk onderzoek, en trek daaruit je conclusies.

Die meerkeuzevraag is ook ernstig, ze generaliseren een hele bevolkingsgroep. En de antwoorden waaruit je kan kiezen, zijn ook ongenuanceerd.

Dat boek mag die vragen wel eens wat algemener gaan maken, een goede vraag zou zijn: "Waarom worden sommige mensen crimineel?" En daarop een open antwoord.
Dat boek is ruk zoals tegenwoordig te verwachten valt van een Nederlands lesboek, al helemaal op VMBO-niveau (n/o, ze proberen tegenwoordig zo extreem moeilijkere woorden en zinsconstructies te vermijden dat er geen nuance meer in zit), maar jouw kritiek m.b.t de stelling dat mannen beter afstanden kunnen inschatten is onterecht. Mannen hebben een betere diepteperceptie (en een beter ruimtelijk inzicht) dan vrouwen, dat is al lang wetenschappelijk bewezen! Google maar eventjes met "depth perception male female" en je zal snel overtuigd zijn. Het spreekt voor zich dat het hier om statistische gemiddeldes gaat en dat een goede voetbalster of hockyster wellicht een betere diepteperceptie heeft dan de modale man. We moeten het ook niet overdrijven.

Die eerste vraag is compleet ruk, een goede verklaring wordt niet gegeven en het probleem wordt niet eens adequaat geschetst, namelijk het probleem dat een veel groter percentage van de Marokkanen crimineel wordt dan van de Nederlanders. Niet dat ik van een boek maatschappijleer een hoog niveau verwacht maar hiermee maken ze het wel heel erg bont.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144372731
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:41 schreef netchip het volgende:

[..]

Hoe veranderen jullie het DNA op zo'n manier, dat het verandert zoals jij het wilt? :) Anders gezegd, hoe doet die plasmide dat?
Ik denk dat het helpt als je de vraag wat concreter maakt (detailniveau, theoretisch/praktisch).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144372806
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk dat het helpt als je de vraag wat concreter maakt (detailniveau, theoretisch/praktisch).
Microniveau, theoretisch. ;) Hoe kan zo'n cel reageren op het 'extra DNA' wat ingespoten wordt?
pi_144373040
Een interessant artikeltje over het verschil in zicht tussen mannen en vrouwen: http://news.nationalgeogr(...)e-health-vision-sex/
Yep, mannen jaagden vroeger terwijl de vrouwen in de grot bij de kinderen bleven. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144373788
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:41 schreef netchip het volgende:

[..]

Microniveau, theoretisch. ;) Hoe kan zo'n cel reageren op het 'extra DNA' wat ingespoten wordt?
Je moet even nagaan dat prokaryoten zoals E. coli geen celkern hebben. het DNA 'zweeft' als het ware vrij rond in de cel. Hierdoor zijn de transscriptiefactoren (die zetten transcriptie als het ware aan) ook vrij om zich te bewegen door de cel. Door een veelvoorkomende promotor en enhancer (een zogenaamde expression vector, hier binden de transscriptiefactoren aan) in te bouwen vlak voor het gewenste gen op een plasmide, kan je er dus voor zorgen zelfs een vreemd gen toch gewoon 'gelezen' wordt en dus tot expressie komt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144373887
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een interessant artikeltje over het verschil in zicht tussen mannen en vrouwen: http://news.nationalgeogr(...)e-health-vision-sex/
Yep, mannen jaagden vroeger terwijl de vrouwen in de grot bij de kinderen bleven. :)
nog steeds bij de overgebleven jagerverzamelaarstammen in de tropen
pi_144373962
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:56 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

nog steeds bij de overgebleven jagerverzamelaarstammen in de tropen
Het is dat ik het zielig vind voor de dieren maar buiten dat lijkt het mij wel leuk om te jagen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144374198
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het is dat ik het zielig vind voor de dieren maar buiten dat lijkt het mij wel leuk om te jagen.
ben je vega of vind je de erbarmelijke omstandigheden waarin het vee heden ten dage leeft niet zielig?
pi_144374687
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:02 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

ben je vega of vind je de erbarmelijke omstandigheden waarin het vee heden ten dage leeft niet zielig?
Ik eet inderdaad geen vlees. Veganistisch eten is helaas niet verantwoord, dus ik eet wel kaas (geitenkaas) en biologische eiëren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144375038
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik eet inderdaad geen vlees. Veganistisch eten is helaas niet verantwoord, dus ik eet wel kaas (geitenkaas) en biologische eiëren.
Akkoord.
pi_144375045
slotje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')