abonnement Unibet Coolblue
  roze zondag 7 september 2014 @ 12:41:09 #201
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_144268114
quote:
Ja _O- Is ineens minder interessant dan het eruit zag lol
Your beauty never ever scared me.
  zondag 7 september 2014 @ 12:41:38 #202
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_144268123
quote:
2s.gif Op zondag 7 september 2014 12:41 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Ja _O- Is ineens minder interessant dan het eruit zag lol
allemaal lampen. :')
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_144268790
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 11:59 schreef mschol het volgende:
ik zit te klooien en iets valt mij op:

voorheen (in 3) kon je per muur stukje de decoratie kiezen, nu wil ik dat ook doen maar laat hij dat niet toe:

[ afbeelding ]

dat rood omcirkelde wil ik ook op de schuine hoek kunnen plaatsen.. maar hij geeft mij alleen de optie om de volledige kleur te plaatsen
hoe kan ik dit alsnog fixen?
niemand? ;(
pi_144269073
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 13:06 schreef mschol het volgende:

[..]

niemand? ;(
Aangezien de hoeken automatisch anders worden geschilderd weet ik niet of dit kan in Sims 4.
pi_144269932
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 12:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

jezelf blussen, is dat ook al mogelijk. :o
Ik wist ook niet dat dat kon.

Heb heel even live-mode aangezet, omdat ik een open haard wilde zien branden. Stak dat ding aan, stond Sim meteen in de fik. Geen idee wat ik moest doen. Ik wachten... Sim dood en game-over. :')
Live-mode en ikke... het is duidelijk geen goede combinatie :P
Tails tell tales
pi_144269944
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 13:15 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Aangezien de hoeken automatisch anders worden geschilderd weet ik niet of dit kan in Sims 4.
Dat zou wel heel idioot zijn...

Oh, wacht... :')
Tails tell tales
  Moderator zondag 7 september 2014 @ 13:47:10 #207
42184 crew  DaMart
pi_144269964
Sommige sims weten hun vrienden wel uit te zoeken :+.



Nu is deze sim een beetje gestoord, dus wie weet heeft ze nog eens wat aan deze vriendschap :P.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  roze zondag 7 september 2014 @ 13:47:53 #208
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_144269980
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 13:47 schreef DaMart het volgende:
Sommige sims weten hun vrienden wel uit te zoeken :+.

[ afbeelding ]

Nu is deze sim een beetje gestoord, dus wie weet heeft ze nog eens wat aan deze vriendschap :P.
Haha _O-
Your beauty never ever scared me.
pi_144270002
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 13:47 schreef DaMart het volgende:
Sommige sims weten hun vrienden wel uit te zoeken :+.

[ afbeelding ]

Nu is deze sim een beetje gestoord, dus wie weet heeft ze nog eens wat aan deze vriendschap :P.
De dood? If so _O-
Tails tell tales
  Moderator zondag 7 september 2014 @ 13:48:58 #210
42184 crew  DaMart
pi_144270010
quote:
2s.gif Op zondag 7 september 2014 13:47 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Haha _O-
Ik hoopte eigenlijk dat als je even praat met Hein, je dan de gespreksoptie 'maak Sim X dood' zou krijgen O-).
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator zondag 7 september 2014 @ 13:49:24 #211
42184 crew  DaMart
pi_144270023
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 13:48 schreef Forbry het volgende:

[..]

De dood? If so _O-
:Y.

Hangt vaak rond in een van de drinkgelegenheden. Danst dan vrolijk met de andere bezoekers mee of maakt een praatje :'). In dit geval kwam het kind hem tegen in de nachtclub _O-.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_144270081
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 13:49 schreef DaMart het volgende:

[..]

:Y.

Hangt vaak rond in een van de drinkgelegenheden. Danst dan vrolijk met de andere bezoekers mee of maakt een praatje :'). In dit geval kwam het kind hem tegen in de nachtclub _O-.
Da's wel humor. Van wat ik zo meekrijg is de "echte" gameplay (live-mode) sowieso best lollig van dit deel :Y
Tails tell tales
  zondag 7 september 2014 @ 13:51:54 #213
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_144270097
quote:
10s.gif Op zondag 7 september 2014 13:47 schreef DaMart het volgende:
Sommige sims weten hun vrienden wel uit te zoeken :+.

[ afbeelding ]

Nu is deze sim een beetje gestoord, dus wie weet heeft ze nog eens wat aan deze vriendschap :P.
ha :D
pi_144270367
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 13:15 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Aangezien de hoeken automatisch anders worden geschilderd weet ik niet of dit kan in Sims 4.
that would suck... 13.gif
  Moderator zondag 7 september 2014 @ 14:00:55 #215
42184 crew  DaMart
pi_144270378
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 13:51 schreef Forbry het volgende:

[..]

Da's wel humor. Van wat ik zo meekrijg is de "echte" gameplay (live-mode) sowieso best lollig van dit deel :Y
Hoe speel jij het dan? Bouw je alleen huizen?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_144270446
quote:
11s.gif Op zondag 7 september 2014 14:00 schreef DaMart het volgende:

[..]

Hoe speel jij het dan? Bouw je alleen huizen?
Yep. Speel TS alleen voor het bouwen en inrichten van huizen en ook alleen met gebruik van heel, héél veel CC. ;)
Tails tell tales
pi_144270535
Af en toe moet ik dan wel even live-mode aanzetten. Voor het instellen/aanzetten van lampen, fonteinen en open haarden.
Tails tell tales
pi_144270541
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 14:00 schreef mschol het volgende:

[..]

that would suck... [ afbeelding ]
Ik heb het net even geprobeerd, en het lijkt onmogelijk om die hoeken handmatig zo te maken. Zelfs met het automatische systeem worden de hoeken enkel afwijkend gemaakt als het een volledige ruimte betreft (dus geen enkele muur, het moet helemaal afgelosloten zijn), en als er minstens twee stukken muur aan elke kant van de hoek vast zitten. En het moet dus een hoek van 90 graden zijn.

Wel leuk dat ze zo veel dingen op het gebied van bouwen een stuk makkelijker hebben gemaakt, maar het brengt dus ook beperkingen zich mee. Zo kwam ik er gisteren acher dat je naast geen kelders ook niet meer dan drie bovengrondse etages kunt hebben. En je kunt het terrein niet aanpassen, dus geen heuveltjes.

Maar goed, de Live Mode is tenminste niet zo langzaam als bij Sims 3. :')
  Moderator zondag 7 september 2014 @ 14:09:58 #219
42184 crew  DaMart
pi_144270705
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 14:05 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Ik heb het net even geprobeerd, en het lijkt onmogelijk om die hoeken handmatig zo te maken. Zelfs met het automatische systeem worden de hoeken enkel afwijkend gemaakt als het een volledige ruimte betreft (dus geen enkele muur, het moet helemaal afgelosloten zijn), en als er minstens twee stukken muur aan elke kant van de hoek vast zitten. En het moet dus een hoek van 90 graden zijn.

Wel leuk dat ze zo veel dingen op het gebied van bouwen een stuk makkelijker hebben gemaakt, maar het brengt dus ook beperkingen zich mee. Zo kwam ik er gisteren acher dat je naast geen kelders ook niet meer dan drie bovengrondse etages kunt hebben. En je kunt het terrein niet aanpassen, dus geen heuveltjes.

Maar goed, de Live Mode is tenminste niet zo langzaam als bij Sims 3. :')
In de live-mode hoef je ook de kinderen niet meer zindelijk te maken of te leren praten. Ineens kunnen ze dat. En wel handig dat je een baby heel snel kind kan laten worden via de opties als je op de wieg klikt :P.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_144270741
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 14:09 schreef DaMart het volgende:

[..]

In de live-mode hoef je ook de kinderen niet meer zindelijk te maken of te leren praten. Ineens kunnen ze dat. En wel handig dat je een baby heel snel kind kan laten worden via de opties als je op de wieg klikt :P.
Ik heb de afgelopen dagen alleen nog maar met jongvolwassenen gespeeld. _O-

Moet maar eens wat koters gaan maken. :P
pi_144270973
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 14:05 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Ik heb het net even geprobeerd, en het lijkt onmogelijk om die hoeken handmatig zo te maken. Zelfs met het automatische systeem worden de hoeken enkel afwijkend gemaakt als het een volledige ruimte betreft (dus geen enkele muur, het moet helemaal afgelosloten zijn), en als er minstens twee stukken muur aan elke kant van de hoek vast zitten. En het moet dus een hoek van 90 graden zijn.

Wel leuk dat ze zo veel dingen op het gebied van bouwen een stuk makkelijker hebben gemaakt, maar het brengt dus ook beperkingen zich mee. Zo kwam ik er gisteren acher dat je naast geen kelders ook niet meer dan drie bovengrondse etages kunt hebben. En je kunt het terrein niet aanpassen, dus geen heuveltjes.

Maar goed, de Live Mode is tenminste niet zo langzaam als bij Sims 3. :')
EA leert dus, helaas, niet van zijn fouten in het verleden... ja ze voegen wat toe, maar vervolgens verwijderen ze ook functionaliteit :(

en ik had geld nodig, dus even een scriptje gebouwd om automagisch te cheaten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144271909
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 14:05 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Ik heb het net even geprobeerd, en het lijkt onmogelijk om die hoeken handmatig zo te maken. Zelfs met het automatische systeem worden de hoeken enkel afwijkend gemaakt als het een volledige ruimte betreft (dus geen enkele muur, het moet helemaal afgelosloten zijn), en als er minstens twee stukken muur aan elke kant van de hoek vast zitten. En het moet dus een hoek van 90 graden zijn.

Wel leuk dat ze zo veel dingen op het gebied van bouwen een stuk makkelijker hebben gemaakt, maar het brengt dus ook beperkingen zich mee. Zo kwam ik er gisteren acher dat je naast geen kelders ook niet meer dan drie bovengrondse etages kunt hebben. En je kunt het terrein niet aanpassen, dus geen heuveltjes.

Maar goed, de Live Mode is tenminste niet zo langzaam als bij Sims 3. :')
Jeetje, dat vind ik wel echt weer een enorm minpunt en dat van die heuveltjes vond ik ook al zo'n flinke achteruitgang. Heb je eigenlijk nog een water-tool naast die fonteinen? Die fonteinen vind ik op zich wel erg leuk/makkelijk, maar zijn niet echt te vergelijken met zo'n meer natuurlijk uitziende vijver.
Die 3 hoogtes qua muren en funderingen vind ik op zich leuk, maar in uitvoering erg beperkt doordat je maar één optie voor het hele huis kan gebruiken. Ronde omheining is ook leuk, maar uiteindelijk ook heel beperkt in gebruik.
Die prefab kamers vind ik echt helemaal niks. Meer voor mensen die sowieso weinig met bouwen hebben denk ik...
Kiezen van kleuren vind ik heel onhandig/onduidelijk geworden. Ik vind de hele lay-out sowieso een stuk minder mooi en (veel) minder prettig in gebruik dan voorheen. Verder ziet het er grafisch veel slechter uit dan Sims 3 en zelfs Sims 2, is er geen CAS meer (en een hele hoop andere dingen ook niet, maar die komen mogelijk in uitbreidingen nog wel) en de camera controls vind ik ook niet prettig.

Tja, het spijt me, maar vind dit deel echt een onwijze flop (als build/buy-mode speler).

Om het toch even positief te eindigen, vier dingen die ik wel een enorme verbetering vind: dat je de ramen nu ook in hoogte kunt verstellen, dat met "G" nu ook de grid oútdoor verdwijnt en dat CC waarschijnlijk weer op de manier van Sims 2 kan worden geïnstalleerd en dat je überhaupt geen gezeik meer met die vreselijke launcher van Sims 3 hebt. Voordeel zou ook kunnen zijn zijn, dat mijn computer dit deel beter kan handelen dan 3, maar daar ben ik eigenlijk nog niet zo zeker van...
Tails tell tales
  Miss 200.000.000! zondag 7 september 2014 @ 14:54:18 #223
367000 roos94
pi_144272134
Is ie het kopen waard? vond sims 1 en 2 tof, 3 vond ik niets.
pi_144272169
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 14:54 schreef roos94 het volgende:
Is ie het kopen waard?
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 14:47 schreef Forbry het volgende:

[..]
(knip)
Tja, het spijt me, maar vind dit deel echt een onwijze flop (als build/buy-mode speler).
(knip)
Tails tell tales
pi_144272190
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 14:47 schreef Forbry het volgende:

[..]

Jeetje, dat vind ik wel echt weer een enorm minpunt en dat van die heuveltjes vond ik ook al zo'n flinke achteruitgang. Heb je eigenlijk nog een water-tool naast die fonteinen? Die fonteinen vind ik op zich wel erg leuk/makkelijk, maar zijn niet echt te vergelijken met zo'n meer natuurlijk uitziende vijver.
Die 3 hoogtes qua muren en funderingen vind ik op zich leuk, maar in uitvoering erg beperkt doordat je maar één optie voor het hele huis kan gebruiken. Ronde omheining is ook leuk, maar uiteindelijk ook heel beperkt in gebruik.
Die prefab kamers vind ik echt helemaal niks. Meer voor mensen die sowieso weinig met bouwen hebben denk ik...
Kiezen van kleuren vind ik heel onhandig/onduidelijk geworden. Ik vind de hele lay-out sowieso een stuk minder mooi en (veel) minder prettig in gebruik dan voorheen. Verder ziet het er grafisch veel slechter uit dan Sims 3 en zelfs Sims 2, is er geen CAS meer (en een hele hoop andere dingen ook niet, maar die komen mogelijk in uitbreidingen nog wel) en de camera controls vind ik ook niet prettig.

Tja, het spijt me, maar vind dit deel echt een onwijze flop (als build/buy-mode speler).

Om het toch even positief te eindigen, vier dingen die ik wel een enorme verbetering vind: dat je de ramen nu ook in hoogte kunt verstellen, dat met "G" nu ook de grid oútdoor verdwijnt en dat CC waarschijnlijk weer op de manier van Sims 2 kan worden geïnstalleerd en dat je überhaupt geen gezeik meer met die vreselijke launcher van Sims 3 hebt. Voordeel zou ook kunnen zijn zijn, dat mijn computer dit deel beter kan handelen dan 3, maar daar ben ik eigenlijk nog niet zo zeker van...
Nee, je moet het toch echt met fontijnen doen. Je kunt ook geen fatsoenlijke bruggetjes meer maken met funderingen, je moet een hele verdieping boven de fontijn zitten, dus de tweede etage.

Ik had niet verwacht dat ik de Create A Style zo zou missen. Het had echter niet zo'n groot probleem hoeven te zijn als ze voldoende opties per object beschikbaar hadden gesteld. Nu heb je meestal een paar keuzes per object, en voor een ander object weer totáál andere keuzes, waardoor het bijna onmogelijk is om dingen op elkaar af te stemmen.

Qua performance is het wel een stuk beter, in ieder geval vergeleken met Sims 3 met alle expansions. Het is nog afwachten hoe de performance over een paar jaar is met alle Sims 4 expansions. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')