abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 5 februari 2015 @ 23:07:03 #276
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_149407085
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 22:44 schreef mstx het volgende:

[..]

Yep, ik heb ook niet zo'n zin om voor elke app weer het wiel opnieuw uit te vinden en de standaardelementen weer te moeten stylen.
bootstrap is net als andere tools, toepassen als nodig, maar niet klakkeloos overal in rammen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 5 februari 2015 @ 23:22:35 #277
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149407684
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:38 schreef Catch22- het volgende:

[..]

bootstrap is ziek baas. Scheelt mij zo ziek veel tijd bij webapplicaties. En aangezien ik daar alleen maar mee bezig ben is dat wel praktisch
ik vind de usecase ook prachtig maar de uitwerking zeer ondermaats
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  donderdag 5 februari 2015 @ 23:29:36 #278
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_149407954
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2015 23:22 schreef n8n het volgende:

[..]

ik vind de usecase ook prachtig maar de uitwerking zeer ondermaats
Waarom?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 00:13:29 #279
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149409264
quote:
14s.gif Op donderdag 5 februari 2015 23:29 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Waarom?
gebruikt uitgebreide en onlogische class namespaces, de css gebruikt pixels, responsive is so so. Voor iets waarvan je verwacht dat het uitgekristalliseerd zou zijn heeft het veelal lelijke afwerking, het ziet er verouderd uit, het gridsysteem is verouderd, best practices zijn verouderd, veel bloat.

Volgens mij is foundation al wat moderner en minder 2000 legacy.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_149449746
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 00:13 schreef n8n het volgende:

[..]

gebruikt uitgebreide en onlogische class namespaces, de css gebruikt pixels, responsive is so so. Voor iets waarvan je verwacht dat het uitgekristalliseerd zou zijn heeft het veelal lelijke afwerking, het ziet er verouderd uit, het gridsysteem is verouderd, best practices zijn verouderd, veel bloat.

Volgens mij is foundation al wat moderner en minder 2000 legacy.
Bedankt voor de tip voor Foundation. :)

Ik moet zeggen dat ik nooit problemen heb gehad met Bootstrap.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 12:38:04 #281
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149631048
Iemand een leuk, geinig, handig JS templating systeem gevonden dat niet je inner-html verneukt? React ziet er wel goed uit want virtuele DOM maar is alsnog vrij opinionated qua achterliggende structuur (waar ook wat voor valt te zeggen). Ben eigenlijk alleen nog maar http://lhorie.github.io/mithril/index.html tegengekomen.

Wel jammer dat frontend werk vaak gepaard gaat met Angular of jQuery (als je naar 90% van alle vacatures kijkt). Vind beide echt smerig ;(
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  vrijdag 13 februari 2015 @ 12:42:45 #282
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_149631134
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:38 schreef n8n het volgende:
Iemand een leuk, geinig, handig JS templating systeem gevonden dat niet je inner-html verneukt? React ziet er wel goed uit want virtuele DOM maar is alsnog vrij opinionated qua achterliggende structuur (waar ook wat voor valt te zeggen). Ben eigenlijk alleen nog maar http://lhorie.github.io/mithril/index.html tegengekomen.

Wel jammer dat frontend werk vaak gepaard gaat met Angular of jQuery (als je naar 90% van alle vacatures kijkt). Vind beide echt smerig ;(
Mja, ik gebruik zelf veel angularjs. De DOM wordt er niet mooier van, maar de syntax is wel bijzonder helder en dat vind ik 1 van de allerbelangrijkste zaken bij elke techniek. Onderhoud wordt daardoor makkelijker.

ReactJS is wel leuk, maar die syntax is echt kut. Ik wil gewoon geen HTML opbouwen in JS.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_149631252
Heb het nog niet echt veel gebruikt maar wat ik van Angular gezien heb vind ik dat best wel een mooi framework. Het biedt in ieder geval de mogelijkheden je JS goed gestructureerd te houden. Dat er her en der wat extra tags in je DOM staan moet je je maar bij neerleggen, daar hoeft toch niemand naar te kijken.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 12:53:03 #284
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149631365
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:42 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Mja, ik gebruik zelf veel angularjs. De DOM wordt er niet mooier van, maar de syntax is wel bijzonder helder en dat vind ik 1 van de allerbelangrijkste zaken bij elke techniek. Onderhoud wordt daardoor makkelijker.

ReactJS is wel leuk, maar die syntax is echt kut. Ik wil gewoon geen HTML opbouwen in JS.
Ik zit even een gulden middenweg te verzinnen maar dat lukt zo 1, 2, 3 niet nee. Met JS html schrijven wil je ook niet nee, dan zit je weer in dezelfde schuit als php (ooit zat). Als je met Laravel templating gebruikt hoef je in principe ook alleen je content tussen {{ }} te zetten, is toch een stuk netter (en waarschijnlijk langzamer). Wat React technisch wel beter doet is de virtuele DOM waardoor je niet live dom operaties doet, dat is toch wel de achilleshiel van moderne webapplicaties.

quote:
14s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:48 schreef KomtTijd... het volgende:
daar hoeft toch niemand naar te kijken.
ik ben echt een mierenneuker :@

Dit is de een JS-generated anchor tag met de link die ik net plaatste: m("a", {href: page.url}, page.title); Op zich is de abstractie al beter dan js-inline html-tags
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  vrijdag 13 februari 2015 @ 12:56:34 #285
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_149631426
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:48 schreef KomtTijd... het volgende:
Heb het nog niet echt veel gebruikt maar wat ik van Angular gezien heb vind ik dat best wel een mooi framework. Het biedt in ieder geval de mogelijkheden je JS goed gestructureerd te houden. Dat er her en der wat extra tags in je DOM staan moet je je maar bij neerleggen, daar hoeft toch niemand naar te kijken.
True. Enige nadeel vind ik dat je met Angular even heel goed na moet denken qua conventies, hoe je iets moet oplossen cq aanpakken. Je kan namelijk op 14920235 manieren iets aanpakken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 12:58:55 #286
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_149631487
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

True. Enige nadeel vind ik dat je met Angular even heel goed na moet denken qua conventies, hoe je iets moet oplossen cq aanpakken. Je kan namelijk op 14920235 manieren iets aanpakken.
Voordeel is dat je als je dat niet doet je al een eind komt. Ik heb dat ook gedaan en ben steeds meer en meer aan het ontdekken wat de beste werkwijze is.

We zijn nu met een gigantische webapplicatie bezig waarbij ik 2/3 schermen met angularjs opbouw omdat het makkelijker werkt. Heb bijvoorbeeld een scherm met een tabel waar ik 500 tabelrijen in render, waarbij je de volgorde van de kolommen en de zichtbaarheid kan aanpassen (drag n drop, alles) en dat blijft gewoon snel. Als ik dat met jQuery zou doen kostte me dat echt veel codetijd, met angularjs kan ik dat vele male sneller en overzichtelijker doen. Ook zit er een async zoek/filtermogelijkheid in, gaat allemaal zoveel makkelijker met de two-way-databinding.

De reguliere schermen (overzicht, detail, wijzigen) doe ik zonder angular omdat dat niets toevoegt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 13:01:13 #287
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_149631542
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:53 schreef n8n het volgende:

ik ben echt een mierenneuker :@

Herkenbaar, ik vind het ook niks.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_149631698
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

True. Enige nadeel vind ik dat je met Angular even heel goed na moet denken qua conventies, hoe je iets moet oplossen cq aanpakken. Je kan namelijk op 14920235 manieren iets aanpakken.
Goed nadenken over wat je gaat bouwen wordt op een gegeven moment sowieso wel noodzakelijk. Dat head-first in een probleem duiken en jquery aan jquery knopen tot het werkt, daar kom je jezelf op een gegeven moment echt mee tegen.
Ik hoef zelf niet meer zo nodig te frontenden, maar als ik weer een projectje krijg ga ik het echt niet meer Jqueryen.

quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:53 schreef n8n het volgende:

[..]

ik ben echt een mierenneuker :@
Sja het is altijd maar net welke mier je wel en niet wilt neuken. De een wil cleane DOM, de ander wil cleane scripts, weer een ander wil zo min mogelijk libraries inladen... De conclusie die ik zo langzamerhand getrokken heb is dat onderhoudbaarheid het allerbelangrijkste is. Over efficiëntie nadenken moet je doen als je performance problemen hebt, en bitneuken is sowieso niet meer van dit decennium.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 13:08:18 #289
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_149631713
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Herkenbaar, ik vind het ook niks.
Het is een afweging, mbt angularjs

+ overzicht in je code en template
+ performance
+ geen html in je js
+ two way data binding

- code in je html

Overall ben ik dan wel overtuigd.Maar met AngularJS is het net als met LESS, jQuery of wat dan ook; je kan er een zo grote zooi van maken als je zelf wil. Als je het netjes houdt dan is imo weinig mis mee.

En daarbij moet je tools inzetten waar ze voor gemaakt zijn. Ik heb net een webapp naar acceptatie getrapt dat ik in Ionic (angularjs + cordova) heb gebouwd. Is eigenlijk voor 'native' apps, maar met angularjs is dat prima als webapp te gebruiken. En dat zijn 5 pagina's ofzo, dan is AngularJS ideaal. Ik zou er nooit een hele webapp in bouwen.

Net als dat ik een Meteor app in productie heb die eigenlijk maar 1 beheerscherm heeft. Op kleine schaal is Meteor heel tof, zou ik ook niet snel een grote webapp mee bouwen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Catch22- op 13-02-2015 13:15:32 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 13:27:42 #290
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_149632153
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:08 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Het is een afweging, mbt angularjs

+ overzicht in je code en template
+ performance
+ geen html in je js
+ two way data binding

- code in je html

Overall ben ik dan wel overtuigd.Maar met AngularJS is het net als met LESS, jQuery of wat dan ook; je kan er een zo grote zooi van maken als je zelf wil. Als je het netjes houdt dan is imo weinig mis mee.

En daarbij moet je tools inzetten waar ze voor gemaakt zijn. Ik heb net een webapp naar acceptatie getrapt dat ik in Ionic (angularjs + cordova) heb gebouwd. Is eigenlijk voor 'native' apps, maar met angularjs is dat prima als webapp te gebruiken. En dat zijn 5 pagina's ofzo, dan is AngularJS ideaal. Ik zou er nooit een hele webapp in bouwen.

Net als dat ik een Meteor app in productie heb die eigenlijk maar 1 beheerscherm heeft. Op kleine schaal is Meteor heel tof, zou ik ook niet snel een grote webapp mee bouwen.
Idem hier, AngularJS + Ionic gebruikt voor een (klein) project voor een klant. Prima om te gebruiken. Volledige webapps zijn inderdaad onderhevig aan een andere discussie.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 13:34:28 #291
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_149632320
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Idem hier, AngularJS + Ionic gebruikt voor een (klein) project voor een klant. Prima om te gebruiken. Volledige webapps zijn inderdaad onderhevig aan een andere discussie.
Maar dan kan AngularJS ook van toepassing zijn.

<fileupload />

om daarin met een directive een async fileupload met response te loaden is toch wel erg handig.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_149633084
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Idem hier, AngularJS + Ionic gebruikt voor een (klein) project voor een klant. Prima om te gebruiken. Volledige webapps zijn inderdaad onderhevig aan een andere discussie.
Wat gebruik je dan voor een volledige webapp?

Ik zal er wel voor aangevallen, maar ik heb ergens een best grote webapplicaties gemaakt met enkel JQuery. :@ En zonder PHP Framework. Hartstikke stom misschien.
  vrijdag 13 februari 2015 @ 14:14:04 #293
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_149633264
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Wat gebruik je dan voor een volledige webapp?

Ik zal er wel voor aangevallen, maar ik heb ergens een best grote webapplicaties gemaakt met enkel JQuery. :@ En zonder PHP Framework. Hartstikke stom misschien.
gewoon een backend (.net/java/php/nodejs) met plain-html. Daar gebruik je wel frameworks bij, maar niet voor routing, templating e.d.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 14:23:42 #294
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_149633492
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 14:06 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Wat gebruik je dan voor een volledige webapp?

Ik zal er wel voor aangevallen, maar ik heb ergens een best grote webapplicaties gemaakt met enkel JQuery. :@ En zonder PHP Framework. Hartstikke stom misschien.
Ikzelf gebruik veel ExtJS (www.sencha.com) bijvoorbeeld, met een REST API aan de backend kant.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_149635630
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 12:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

True. Enige nadeel vind ik dat je met Angular even heel goed na moet denken qua conventies, hoe je iets moet oplossen cq aanpakken. Je kan namelijk op 14920235 manieren iets aanpakken.
https://github.com/johnpapa/angularjs-styleguide

quote:
14s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:07 schreef KomtTijd... het volgende:


Sja het is altijd maar net welke mier je wel en niet wilt neuken. De een wil cleane DOM, de ander wil cleane scripts, weer een ander wil zo min mogelijk libraries inladen... De conclusie die ik zo langzamerhand getrokken heb is dat onderhoudbaarheid het allerbelangrijkste is. Over efficiëntie nadenken moet je doen als je performance problemen hebt, en bitneuken is sowieso niet meer van dit decennium.
Amen _O_
  vrijdag 13 februari 2015 @ 15:39:25 #296
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_149635669
quote:
Voor jij hem postte nog weer doorgelezen nav de discussie hier :)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 13 februari 2015 @ 15:40:21 #297
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_149635703
quote:
Kende ik niet. Weer wat geleerd.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_149635722
quote:
11s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 15:39 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Voor jij hem postte nog weer doorgelezen nav de discussie hier :)
Ik ben pas een maandje of 8 met Angular bezig, nu net bij Rabobank aan de slag waar ze zijn guidelines hanteren. Zitten een boel goede ideeën bij waar mijn vorige project ook wel baat bij had gehad.
pi_149705837
Heeft iemand eens UIKit gebruikt en hoe beviel dat?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 16 februari 2015 @ 12:49:01 #300
230788 n8n
Pragmatisch
pi_149723141
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 februari 2015 13:07 schreef KomtTijd... het volgende:

Sja het is altijd maar net welke mier je wel en niet wilt neuken. De een wil cleane DOM, de ander wil cleane scripts, weer een ander wil zo min mogelijk libraries inladen... De conclusie die ik zo langzamerhand getrokken heb is dat onderhoudbaarheid het allerbelangrijkste is. Over efficiëntie nadenken moet je doen als je performance problemen hebt, en bitneuken is sowieso niet meer van dit decennium.
als je alle mieren een beetje neukt, heb je wel verdomd snelle websites. Pagina's interactief in een kwart seconde, met allemaal fancy dingen alles er op en er aan. Nou zullen wat ng-tags niet het verschil maken maar heel jquery parsen voor een toggle en input validatie wel. 5000 dom-elementen in je pagina (wat je ook 'gewoon' bij Google/Facebook ziet) slaat ook nergens op. Klakkeloos allemaal frameworks er op gooien gebeurt echt te vaak. Soms zie je 2 versies van jquery op een site (los ingeladen) omdat 1 (vaak slecht geschreven) Plug-in toevallig die dependancy heeft maar geen update.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')