abonnement Unibet Coolblue
pi_144204838


Hoe lang droogt houtlijm? Draai ik een kraan los als ik met de klok mee draai? Mag een wasmachine en een wasdroger op dezelfde elektrische groep? Kan ik latex buiten gebruiken? Mag ik spaanplaatschroeven ook in ander hout gebruiken? Welke kleur elektrische draad is ook alweer de aarde?



Dit soort korte vraagjes kom je vaak tegen als je gaat klussen. Het is niet altijd de moeite waard om er een compleet topic voor te openen, maar je wilt ook niet blijven zitten met je vraag. Voor al dat soort vragen is er dit Korte Klus Kwesties topic! Probeer zo duidelijk mogelijk je vraag te formuleren, en posten maar!

En let op, er bestaan geen domme vragen maar alleen domme antwoorden :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Vonkenboer op 05-09-2014 21:22:52 ]
Spoilers!
pi_144204959
Laatste vragen uit het vorige topic:

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb gisteren op aanraden van andere fokkers vlekkencoating/nicotinespray bij de Action gezocht. Ik kon alleen Spectrum vlekken coating vinden:

[ afbeelding ]

Op de bus staat: voor het isoleren van vochtvlekken in pleisterwerk en in ondergronden van hout en beton. Overlakbaar met alle alkyd en watergedragen acrylaatlakken.

Kan ik dit spul gebruiken voor mijn plafond dat gesausd gaat worden? Ik ben bang van niet maar ik hoop dat iemand een andere ervaring heeft ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 15:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet iemand waar ik een soort rubberen of piepschuim klemmetje kan vinden om de deur op een kier te houden? Ik meen me te herinneren dat er een soort hoefijzervormige dingen bestaan.

Iets anders is ook prima, zo lang mijn deur maar op een kiertje blijft staan zonder een deurstop te gebruiken.
Spoilers!
pi_144205894
Omtrent de vraag voor het schuimrubber ding, hier is ie volgens mij link. Hebben wij thuis ook.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144207206
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:14 schreef CrunchySelf het volgende:
Omtrent de vraag voor het schuimrubber ding, hier is ie volgens mij link. Hebben wij thuis ook.
Held! Dat is exact wat ik bedoel en nog goedkoop ook _O_
Spoilers!
pi_144243446
Vraag, wij hebben een sleutel die vast zit in het slot, je kan de sleutel misschien 90 graden draaien, verder niet. Iemand nog tips/ideeen hoe we de sleutel weer los krijgen? Of kunnen we het slot afschrijven?
  zaterdag 6 september 2014 @ 18:32:46 #6
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_144246789
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 17:10 schreef laiveneertiekje het volgende:
Vraag, wij hebben een sleutel die vast zit in het slot, je kan de sleutel misschien 90 graden draaien, verder niet. Iemand nog tips/ideeen hoe we de sleutel weer los krijgen? Of kunnen we het slot afschrijven?
Slotspray al geprobeerd neem ik aan? :)
Fohnen wil heel zelden nog wel helpen... anders slotenmaker bellen, maar dan kost het je geld
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_144247435
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:32 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Slotspray al geprobeerd neem ik aan? :)
Fohnen wil heel zelden nog wel helpen... anders slotenmaker bellen, maar dan kost het je geld
wd40 hebben we geprobeerd, dat werkte niet. Gelukkig is de deur nog wel open te doen, en ook nog wel af te sluiten, maar het is erg irritant verder.
  zaterdag 6 september 2014 @ 19:02:57 #8
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_144247664
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:55 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

wd40 hebben we geprobeerd, dat werkte niet. Gelukkig is de deur nog wel open te doen, en ook nog wel af te sluiten, maar het is erg irritant verder.
Tja vaak is er in het slot van binnen gewoon een van de pennen gebroken en dan kom je behalve WD40 en 'flink rammelen' niet veel verder. Succes!
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_144248836
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Held! Dat is exact wat ik bedoel en nog goedkoop ook _O_
Geen probleem :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_144249552
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2014 19:02 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Tja vaak is er in het slot van binnen gewoon een van de pennen gebroken en dan kom je behalve WD40 en 'flink rammelen' niet veel verder. Succes!
Daar ben ik ook bang voor. Aangezien ik de sleutel draaide toen ik "iets" voelde en hij daarna niet meer verder draaide..
  zaterdag 6 september 2014 @ 20:04:04 #11
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_144249580
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:03 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Daar ben ik ook bang voor. Aangezien ik de sleutel draaide toen ik "iets" voelde en hij daarna niet meer verder draaide..
Je kunt de cilinder gewoon vervangen he
O+
pi_144249672
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:04 schreef Saisai het volgende:

[..]

Je kunt de cilinder gewoon vervangen he
Dat weet ik. Volgens mij had mijn vader er nog een paar liggen, dus die vraag ik nog even. Alleen dan nog even uitpuzzelen hoe we de cilinder eruit krijgen.
  zaterdag 6 september 2014 @ 20:14:18 #13
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_144250139
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:05 schreef laiveneertiekje het volgende:

[..]

Dat weet ik. Volgens mij had mijn vader er nog een paar liggen, dus die vraag ik nog even. Alleen dan nog even uitpuzzelen hoe we de cilinder eruit krijgen.
De bout/schroef die aan de zijkant van het slot zit (aan de kant van het kozijn) eruit schroeven.
Als je dat hebt gedaan kun je het er zo uittrekken.
O+
  dinsdag 9 september 2014 @ 13:28:54 #14
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_144347639
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:14 schreef Saisai het volgende:

[..]

De bout/schroef die aan de zijkant van het slot zit (aan de kant van het kozijn) eruit schroeven.
Als je dat hebt gedaan kun je het er zo uittrekken.
Klopt, wel even de sleutel in een iets scheve stand houden anders komt de cilinder er nog niet uit.

Als echter de cilinder tot een bepaald punt wel wil draaien kan ook juist het slot zelf stuk zijn en de cilinder nog prima. Iets meer werk om het slot zelf te vervangen maar ook nog prima te doen.
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_144352280
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 13:28 schreef BartNH het volgende:

[..]

Klopt, wel even de sleutel in een iets scheve stand houden anders komt de cilinder er nog niet uit.

Als echter de cilinder tot een bepaald punt wel wil draaien kan ook juist het slot zelf stuk zijn en de cilinder nog prima. Iets meer werk om het slot zelf te vervangen maar ook nog prima te doen.
Hopelijk kan de deur nog wel open, anders kun je de cilionder of het slot niet vervangen en moet je hem alsnog uit boren (laten).
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 9 september 2014 @ 15:53:08 #16
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_144352405
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:55 schreef laiveneertiekje het volgende:
Gelukkig is de deur nog wel open te doen,
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:49 schreef Deetch het volgende:
Hopelijk kan de deur nog wel open,
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_144356871
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:49 schreef Deetch het volgende:

[..]

Hopelijk kan de deur nog wel open, anders kun je de cilionder of het slot niet vervangen en moet je hem alsnog uit boren (laten).
Schild eraf, bahco oid op de cilinder en "knak"

Gaat verbazend makkelijk :Y

c_/
met een koekje
pi_144367691
De sleutel is afgebroken, de cilinder kan er nog steeds niet uit... Dus als we nieuwe cilinders hebben maar even gaan broeden op plan B.
  zondag 21 september 2014 @ 13:13:06 #19
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_144749271
Mijn douchekophouder is afgebroken ;(



En natuurlijk is het geen ronde stang maar een vierkante :') Alle bouwmarkten in de buurt hebben er geen vervanging voor, iemand nog andere ideeën waar ik een vervanging kan bestellen? Het is er een van Grohe.
  zondag 21 september 2014 @ 18:32:51 #20
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_144761820
Waarom haal je niet gewoon een nieuwe stang met bevestiging?
O+
pi_144763150
Tijd voor een nieuw... zo te zien zo oud als de weg naar Rome dat spul....

Voor 6 tientes heb je een Grohe met 3 standen, slang, mooi chroom etc. 90 mm rond is een mooi maatje.
Laat die handjes wapperen!
pi_144774255
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:10 schreef Gieliovd het volgende:
Tijd voor een nieuw... zo te zien zo oud als de weg naar Rome dat spul....

Voor 6 tientes heb je een Grohe met 3 standen, slang, mooi chroom etc. 90 mm rond is een mooi maatje.
En waar gaat erasmo deze nieuwe douche kop aan ophangen dan?

Edit: inclusief stang zijn ze er voor dat beetje idd zie ik.
pi_144779645
Wel even op letten dat je een renovatieset neemt. Hiermee kun je de oude gaten gebruiken.
  Moderator woensdag 24 september 2014 @ 19:50:31 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_144867263
Is het mogelijk groothoek scharnieren te monteren in de gaten van gewone scharnieren in een keuken? Of moet je dan nieuwe gaten frezen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 24 september 2014 @ 21:13:29 #25
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_144871420
Zijn dezelfde maten ;)
Of je nu 107graden 170graden of schanieren voor een kast met binnenlades hebt..
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_144883964


Goedemorgen,

Ik ben opzoek naar bovenstaande profiel. Deze lijken me helpen om het contactgeluid te verminderen. En zo een zo zwevend mogelijk plafond te maken. Er was namelijk veel geluidsoverdracht van de zolder.

Ik heb flink gezocht maar kan het niet vinden.

Groet Gaby
pi_144884372
ben er achter dat het een veerregel/z profiel heet.. ik zoek verder..

Iemand ervaring met zn oplossing?
  Moderator donderdag 25 september 2014 @ 14:04:52 #28
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_144891242
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2014 21:13 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Zijn dezelfde maten ;)
Of je nu 107graden 170graden of schanieren voor een kast met binnenlades hebt..
Danku, maar eens wat andere scharnieren scoren dan. Hoewel...

"Knutsel-Smurf - Met een hamer past alles!! "
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_144896632
Pff, wie o wie kan mij helpen! We zijn net verhuisd en nu onze nieuwe woning aan het "verbouwen". Tussen haakjes omdat we zelf niet echt klussers zijn. Ik doe mijn best! :) Nu hebben we besloten om de het stucwerk te laten doen.. maar de voorbereidingen wel zelf. A.s. woensdag komt de stukadoor en daarvoor moeten we alles startklaar hebben.. Hebben jullie enig idee hoe ik dit het beste kan doen?

Ik heb al zitten googelen en kom dan op dit soort websites:
http://stukadoors.com/vragen/hoe-wordt-oud-stucwerk-verwijderd/

Maar ik wil liever zelf doen om geld te besparen.
  PR/Manusje van alles donderdag 25 september 2014 @ 16:55:39 #30
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_144896659
Plaats eerst eens fotos van de muren. :Y
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_144896959
Ik maak straks even goeie foto's van de muren en zal ze hier toevoegen.. Ben benieuwd naar jullie adviezen. :)
  donderdag 25 september 2014 @ 22:40:51 #32
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_144908888
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 14:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Danku, maar eens wat andere scharnieren scoren dan. Hoewel...

"Knutsel-Smurf - Met een hamer past alles!! "
[jambers stem]
Overdag is hij keuken agrariër
Maar 's avonds veranderd hij in een hamer-fetisjist
[/jambers stem]
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_145011597
Twee vraagjes:

Ik ben deze dingen tegengekomen bij het opruimen:

Wat zijn het en moet ik ze bewaren?

Daarnaast wil ik nieuwe afzuigkap. De oude was al jaren kapot. Het was zo'n systeem waarbij je een deurtje naar voren moest trekken zodat je dat altijd in je gezicht had. Nu het deurtje en de afzuigkap weg is, ziet het er zo uit:


Prachtig zoals jullie zien. In deze lelijke oude keuken ga ik niets duurs ophangen. Ikea heeft deze afzuigkap:


Zou het iets voor mij zijn? Ik heb geen idee waar ik op moet letten. De maten zijn goed. Ik zou het oude deurtje er weer voor kunnen hangen.
Het enige probleem lijkt me dat mijn afzuigslang 10,5 cm diameter is en bij de Ikea afzuigkap een 12cm diameter slang hoort. Zijn daar verloopstukken ofzo voor te krijgen?
Spoilers!
  maandag 29 september 2014 @ 10:51:03 #34
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_145011911
Antwoord op je eerste vraag:dat zijn pennen om de trommel van een wasmachine vast te zetten/ in transportstand te zetten.
Tweede vraag: geen idee, vraag het de ikea, neem wel alle maten mee, anders kan de ikea je vraag ook niet beantwoorden.
Derde vraag: ja, die verlopen zijn er, kijk even op bijv warmteservice .nl , overweeg evt om de flexibele slang ook te vervangen. Die ziet er redelijk "op" uit.
pi_145012217
Oh ja, voor de trommel natuurlijk. Maar welke pennen zouden bij mijn huidige machine horen? Tegenwoordig label ik dingen die ik bij apparaten krijg ;)

Over het vervangen van de slang had ik ook al gedacht. Echter loop de slang naar rechts boven een keukenkastje langs en gaat dan de muur in om nog een kleine meter boven het plafond van het toilet door te gaan voor hij bij de pijp op het dak uitkomt:
Spoilers!
pi_145015869
Ik heb het met hout gedaan, zie foto. Is weliswaar niet zwevend, maar de druk wordt nu gelijkmatig verdeeld waardoor je vloer niet meer hoort kraken als je boven loopt.
Even wat uurtjes kwijt maar een relatief goedkope oplossing


quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 09:39 schreef geeb het volgende:
[ afbeelding ]

Goedemorgen,

Ik ben opzoek naar bovenstaande profiel. Deze lijken me helpen om het contactgeluid te verminderen. En zo een zo zwevend mogelijk plafond te maken. Er was namelijk veel geluidsoverdracht van de zolder.

Ik heb flink gezocht maar kan het niet vinden.

Groet Gaby


[ Bericht 9% gewijzigd door StretchingKoala op 29-09-2014 13:05:23 ]
I am a Koala who Stretches :P
pi_145017205
In ons huis ligt vanaf waar het water binnen komt een PVC-pijp met een diameter van ca. 100mm over een lengte van ca. 5m naar buiten. Door deze PVC pijp loopt nu een YMVK-kabel om een buitenstopcontact aan te sluiten.

Mag ik hier een koperbuis (15mm) naast leggen voor een buitenkraan? Of mag dit niet vanwege de YMVK kabel?
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_145023040
Ik denk dat dat wel mag, maar denk je wel aan een drainmogelijkheid van de leiding ivm vorst?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  Moderator maandag 29 september 2014 @ 19:02:09 #39
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_145027912
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 13:37 schreef hcwp het volgende:
In ons huis ligt vanaf waar het water binnen komt een PVC-pijp met een diameter van ca. 100mm over een lengte van ca. 5m naar buiten. Door deze PVC pijp loopt nu een YMVK-kabel om een buitenstopcontact aan te sluiten.

Mag ik hier een koperbuis (15mm) naast leggen voor een buitenkraan? Of mag dit niet vanwege de YMVK kabel?
Zou niet weten waarom niet; hou er wel rekening mee dat je jou buitenkraan vorstvrij moet zien te houden; dus ergens moet je een aftap punt plaatsen om de leiding leeg te drainen.
  maandag 29 september 2014 @ 21:14:59 #40
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_145033240
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 10:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Twee vraagjes:

Ik ben deze dingen tegengekomen bij het opruimen:
[ link | afbeelding ]
Wat zijn het en moet ik ze bewaren?

Daarnaast wil ik nieuwe afzuigkap. De oude was al jaren kapot. Het was zo'n systeem waarbij je een deurtje naar voren moest trekken zodat je dat altijd in je gezicht had. Nu het deurtje en de afzuigkap weg is, ziet het er zo uit:
[ link | afbeelding ]

Prachtig zoals jullie zien. In deze lelijke oude keuken ga ik niets duurs ophangen. Ikea heeft deze afzuigkap:
[ afbeelding ]

Zou het iets voor mij zijn? Ik heb geen idee waar ik op moet letten. De maten zijn goed. Ik zou het oude deurtje er weer voor kunnen hangen.
Het enige probleem lijkt me dat mijn afzuigslang 10,5 cm diameter is en bij de Ikea afzuigkap een 12cm diameter slang hoort. Zijn daar verloopstukken ofzo voor te krijgen?
maten indd meenemer naar ikea. Daarnaast zou ik de plastic buis vervangen voor een aluminium, dat smelt niet weg bij vlam in de pan ;)

Ennuh.. (tegel) verf een optie als je toch bezig bent? :@
O+
pi_145033780
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 21:14 schreef Saisai het volgende:

[..]

maten indd meenemer naar ikea. Daarnaast zou ik de plastic buis vervangen voor een aluminium, dat smelt niet weg bij vlam in de pan ;)

Ennuh.. (tegel) verf een optie als je toch bezig bent? :@
Nou, het lijkt er op dat ik lekkage in het plafond in de wc heb. Aangezien die plastic buis boven dat plafond loopt kan de buis vervangen worden. Mocht dat plafond er niet uit gaan, gaat de buis er ook niet uit.

Ik twijfel al jaren over tegelverf maar ik denk niet dat het de keuken mooier maakt. Het is hoe dan ook een lelijk gedrocht helaas. Ik heb helaas ook maar een heel beperkte voorraad energie dus die kan ik niet opmaken aan tegels verven. Het zijn echt heel veel tegels ook trouwens want mijn keuken is heel groot.
Spoilers!
  maandag 29 september 2014 @ 21:49:15 #42
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_145034752
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nou, het lijkt er op dat ik lekkage in het plafond in de wc heb. Aangezien die plastic buis boven dat plafond loopt kan de buis vervangen worden. Mocht dat plafond er niet uit gaan, gaat de buis er ook niet uit.

Ik twijfel al jaren over tegelverf maar ik denk niet dat het de keuken mooier maakt. Het is hoe dan ook een lelijk gedrocht helaas. Ik heb helaas ook maar een heel beperkte voorraad energie dus die kan ik niet opmaken aan tegels verven. Het zijn echt heel veel tegels ook trouwens want mijn keuken is heel groot.
wij doen en hele verbouwing met beperkt budget, misschien kan ik je helpen.

En waarom koop je in dat geval geen afzuigkap via marktplaats?
Mijn hele verbouwing had niet kunnen plaatsvinden zonder marktplaats.. :')
O+
pi_145035207
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 21:49 schreef Saisai het volgende:

[..]

wij doen en hele verbouwing met beperkt budget, misschien kan ik je helpen.

En waarom koop je in dat geval geen afzuigkap via marktplaats?
Mijn hele verbouwing had niet kunnen plaatsvinden zonder marktplaats.. :')
Geld boeit niet heel erg. Maar ik ga niet te veel spenderen omdat we hier binnen een paar jaar weg willen.

Waar ik wel gebrek aan heb is lichamelijke energie door een chronische ziekte. Ik moet goed kiezen waar ik wel en waar ik geen energie in steek. Hence, geen tegelverf ;)
En wel een nieuwe afzuigkap want minder vet in de keuken is minder intensief schoonmaken en meer energie over :Y
Spoilers!
  maandag 29 september 2014 @ 22:00:45 #44
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_145035272
Je hebt afzuigkapppen waarvan alles in de vaatwasser kan, die heb ik ook. Tweedehands uiteraard, want ja, het kan in de vaatwasser.
O+
pi_145035408
Wie weet wordt dat patroontje op de tegels nog eens hip :')
Spoilers!
  maandag 29 september 2014 @ 22:04:19 #46
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_145035444
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wie weet wordt dat patroontje op de tegels nog eens hip :')
Vast ooit wel weer! :')
O+
pi_145035860
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 22:00 schreef Saisai het volgende:
Je hebt afzuigkapppen waarvan alles in de vaatwasser kan, die heb ik ook. Tweedehands uiteraard, want ja, het kan in de vaatwasser.
Dat kan bij dat Ikea ding gelukkig ook. Wat een luxe, ik kijk er echt naar uit.

Hij heeft ook 3 standen en een lampje :s)
Spoilers!
pi_145036016
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 13:37 schreef hcwp het volgende:
In ons huis ligt vanaf waar het water binnen komt een PVC-pijp met een diameter van ca. 100mm over een lengte van ca. 5m naar buiten. Door deze PVC pijp loopt nu een YMVK-kabel om een buitenstopcontact aan te sluiten.

Mag ik hier een koperbuis (15mm) naast leggen voor een buitenkraan? Of mag dit niet vanwege de YMVK kabel?
ik zou een tyleen slang pakken: veilig en vriest ook niet zomaar kapot ;)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  maandag 29 september 2014 @ 22:26:06 #49
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_145036442
quote:
1s.gif Op maandag 29 september 2014 22:13 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat kan bij dat Ikea ding gelukkig ook. Wat een luxe, ik kijk er echt naar uit.

Hij heeft ook 3 standen en een lampje :s)
Dat is wel heel hip inderdaad ;) :+
O+
pi_145044062
Bedankt voor de tips jongens, dan kan ik dit klusje eerdaags klaren. Aftapkraantje is reeds aanwezig, dus dat gaat helemaal goedkomen :)
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_145068229
Vraag voor de elektro en audiofielen onder ons...

Het toepassen van 2 solide kern VD draden als speakerdraad (waarvan ik nog 500 meter heb liggen) of speakerdraad van meeraderig koper kopen van 2,5mm² voor ¤50 per 100 meter.

Waarom geen solide kern VD, behalve dat het stug is?
Laat die handjes wapperen!
pi_145086157
Iemand al eens zoiets meegemaakt met een kraan: er komt maar een dunne straal uit, en als je hem verder opendraait wordt de straal dunner en gaat de kraan weer uit. Hij kan dus naar twee kanten dichtgedraaid worden.
Moet ik een nieuwe kraan kopen of kan er iets verstopt zitten in het binnenwerk dat met wat nieuwe rubbertjes te verhelpen is?
pi_145088513
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 11:52 schreef Gwywen het volgende:
Iemand al eens zoiets meegemaakt met een kraan: er komt maar een dunne straal uit, en als je hem verder opendraait wordt de straal dunner en gaat de kraan weer uit. Hij kan dus naar twee kanten dichtgedraaid worden.
Moet ik een nieuwe kraan kopen of kan er iets verstopt zitten in het binnenwerk dat met wat nieuwe rubbertjes te verhelpen is?
Wat voor soort kraan? En uit elkaar halen kun je altijd doen, het lijkt erop dat hij is doorgedraaid ofzo.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_145089600
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 20:48 schreef Gieliovd het volgende:
Vraag voor de elektro en audiofielen onder ons...

Het toepassen van 2 solide kern VD draden als speakerdraad (waarvan ik nog 500 meter heb liggen) of speakerdraad van meeraderig koper kopen van 2,5mm² voor ¤50 per 100 meter.

Waarom geen solide kern VD, behalve dat het stug is?
Ik denk omdat audiofielen vaak een gebrek menen te horen als het niet duur genoeg was. Ik gebruik zelf ook VD, het gaat om de dikte. Overigens is 2.5 wel te dun voor 2x50 meter bij 4 ohm. Maar 50 euro voor 100 meter is niet duur, gewoon koperprijs en productiekosten en een kleine marge, geen audiofiele onzinprijs op basis van verzinsels.

Het stugge is niet zo'n punt, je kunt het mooi strak langs de plint kloppen. Ook zou je de buitenste isolatie eraf kunnen halen. Je moet alleen wel stevige aansluitingen op je versterker en speakers hebben, en het is ook wel handig als die zelf vrij zwaar zijn, anders is het veel gedoe met die stugheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_145121340
quote:
3s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:03 schreef Deetch het volgende:

[..]

Wat voor soort kraan? En uit elkaar halen kun je altijd doen, het lijkt erop dat hij is doorgedraaid ofzo.
Het is een kraan die recht uit de muur komt, geen idee of dat dure kranen zijn. Wel enkel een koudwaterkraan, dat scheelt denk ik weer.
Als ik dit plaatje google kan ik me eigenlijk niet voorstellen wat er kapot aan kan zijn.
Lijkt me dat hij óf open, óf dicht is.

Wat bedoel jij precies met "doorgedraaid"?
  donderdag 2 oktober 2014 @ 19:47:57 #56
110489 dragonrider
Back to Nature!
pi_145136255
Ik ben toe aan nieuwe dubbele beglazing. De ene glaszetter heeft 4/9/5 in de offerte gezet, de andere 4/13/4. Het gaat om diverse, relatief kleine ramen. Even in het midden gelaten of het past, wat is aan te bevelen de 4/*/4 of de 4/*/5 optie?
pi_145148121
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:55 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Het is een kraan die recht uit de muur komt, geen idee of dat dure kranen zijn. Wel enkel een koudwaterkraan, dat scheelt denk ik weer.
Als ik dit plaatje google kan ik me eigenlijk niet voorstellen wat er kapot aan kan zijn.
Lijkt me dat hij óf open, óf dicht is.
[ afbeelding ]
Wat bedoel jij precies met "doorgedraaid"?
Waarschijnlijk is het stopje door het gat heen gesleten. Als het alleen een simpele koudwaterkraan is zou ik hem vervangen.
Als je nieuwsgierig bent zou je eerst de afsluiter los kunnen draaien. Hiervoor draai je de moer onder de draaiknop los. WEL EERST HET WATER AFSLUITEN!!!
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_145148251
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 19:47 schreef dragonrider het volgende:
Ik ben toe aan nieuwe dubbele beglazing. De ene glaszetter heeft 4/9/5 in de offerte gezet, de andere 4/13/4. Het gaat om diverse, relatief kleine ramen. Even in het midden gelaten of het past, wat is aan te bevelen de 4/*/4 of de 4/*/5 optie?
Ik zou kiezen voor de grootste spouw = betere isolatie.
pi_145149271
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 09:46 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Ik zou kiezen voor de grootste spouw = betere isolatie.
Dat was nou juist de vraag niet geloof ik :D.
Een beetje afhankelijk van wat jij relatief klein noemt (20x60 cm of 40x100 cm??) zou ik toch verschillende keuzes maken. Voor een uitzetraampje (bovenraam) zou ik gaan voor het 4/9/5 voor kleinste totaaldikte. Voor de iets grotere ramen (draai/kiep van 100x40 bijvoorbeeld) zou ik gaan voor de grotere spouw.

Ik denk dat de glasdikte weinig uitmaakt in dit soort kleine ramen, dus of je nou 4/x/4 of 4/x/5 doet maakt niet echt uit.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 13:53:41 #60
110489 dragonrider
Back to Nature!
pi_145154625
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 10:36 schreef Deetch het volgende:

[..]

Dat was nou juist de vraag niet geloof ik :D.
Een beetje afhankelijk van wat jij relatief klein noemt (20x60 cm of 40x100 cm??) zou ik toch verschillende keuzes maken. Voor een uitzetraampje (bovenraam) zou ik gaan voor het 4/9/5 voor kleinste totaaldikte. Voor de iets grotere ramen (draai/kiep van 100x40 bijvoorbeeld) zou ik gaan voor de grotere spouw.

Ik denk dat de glasdikte weinig uitmaakt in dit soort kleine ramen, dus of je nou 4/x/4 of 4/x/5 doet maakt niet echt uit.
Het grootste raam is ongeveer 95cm bij 120cm. Dit is wel een klapraam. De rest is allemaal kleiner.

Naar ik begrepen heb wordt het bij de 4/*/4 optie glas van het merk Schouten: http://www.scheuten.nl/?wpdmact=process&did=Ny5ob3RsaW5r Aan de hand van de productinformatie zou ik zeggen dat dit merk uberhaupt alleen maar de 4/*/4 opties heeft.
pi_145154669
4#5 of 4#4 is op grote ruiten beter, minder trillingen door verschil glas dikte.
Laat die handjes wapperen!
pi_145158403
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk omdat audiofielen vaak een gebrek menen te horen als het niet duur genoeg was. Ik gebruik zelf ook VD, het gaat om de dikte. Overigens is 2.5 wel te dun voor 2x50 meter bij 4 ohm. Maar 50 euro voor 100 meter is niet duur, gewoon koperprijs en productiekosten en een kleine marge, geen audiofiele onzinprijs op basis van verzinsels.

Het stugge is niet zo'n punt, je kunt het mooi strak langs de plint kloppen. Ook zou je de buitenste isolatie eraf kunnen halen. Je moet alleen wel stevige aansluitingen op je versterker en speakers hebben, en het is ook wel handig als die zelf vrij zwaar zijn, anders is het veel gedoe met die stugheid.
Thanks. 100 meter was slechts voor de prijs, ik leg 2x 13 meter aan ofzo.

En qua stugheid, ik ben toch van plan de VD dan tot in de wanddoos te doen en daar contacten maken, vervolgens met flex naar de speaker zelf evenals de versterker.

Ik kwam nu ook 50 meter tegen voor 3 tientjes, dus dat is het probleem verder niet... maar ik vraag me dus af of het echt verschil maakt!
Laat die handjes wapperen!
pi_145184410
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 16:16 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Thanks. 100 meter was slechts voor de prijs, ik leg 2x 13 meter aan ofzo.

En qua stugheid, ik ben toch van plan de VD dan tot in de wanddoos te doen en daar contacten maken, vervolgens met flex naar de speaker zelf evenals de versterker.

Ik kwam nu ook 50 meter tegen voor 3 tientjes, dus dat is het probleem verder niet... maar ik vraag me dus af of het echt verschil maakt!
Massief koper heeft iets minder weerstand bij dezelfde dikte, dus kun je grotere afstanden overbruggen zonder kwaliteitsverlies, maar dat is in dit geval geen issue als je speakers van 4 ohm of meer. Wel is het magnetisch veld anders dan om een meerdradige kabel, maar dat zul je niet horen. Weerstand is waar het om gaat, en dat is vooral een kwestie van dikte. Ook je wandcontact zal wat extra weerstand geven. Maak beide verbindingen wel precies even lang, en zorg dat er geen stuk kabel opgerold ligt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_145184695
Oké dan neem ik het niet zo nauw meer. Ff kijken waar ik aan kan komen en wat ik ga doen.

Moet toch nog een order plaatsen met schakelmateriaal wat ik was vergeten :')
Laat die handjes wapperen!
pi_145303136
Hoi klussers! Ik heb net een stoeltje gekocht en ik wil het frame gaan verven. Nu heb ik natuurlijk eerst een beetje gegoogled voordat ik hier mijn vraag stelde, maar google wasn't my friend vandaag.
Ik weet namelijk niet zo goed wat voor soort metaal het is en dus ook niet hoe ik het stoeltje moet behandelen.

Iemand die mij kan helpen?
pi_145304309
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 18:49 schreef WHATSHESAID het volgende:
Hoi klussers! Ik heb net een stoeltje gekocht en ik wil het frame gaan verven. Nu heb ik natuurlijk eerst een beetje gegoogled voordat ik hier mijn vraag stelde, maar google wasn't my friend vandaag.
Ik weet namelijk niet zo goed wat voor soort metaal het is en dus ook niet hoe ik het stoeltje moet behandelen.

Iemand die mij kan helpen?
[ afbeelding ]
Metaalverf doet de truc. Kunt het ook spuiten, zou mooier zijn.
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 20:37:14 #67
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_145307343
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 19:10 schreef Gieliovd het volgende:
Tijd voor een nieuw... zo te zien zo oud als de weg naar Rome dat spul....

Voor 6 tientes heb je een Grohe met 3 standen, slang, mooi chroom etc. 90 mm rond is een mooi maatje.
Beetje late reactie maar ik vervang liever alleen het onderdeel als het even kan, ik koop ook geen nieuwe fiets als ik een lekke band heb,
  dinsdag 7 oktober 2014 @ 20:52:20 #68
419174 BartNH
30 jaar na 1984?
pi_145308002
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2014 20:37 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Beetje late reactie maar ik vervang liever alleen het onderdeel als het even kan, ik koop ook geen nieuwe fiets als ik een lekke band heb,
Je hoeft je hele huis ook niet te vervangen. Ontkalken kan maar is lastiger dan de hele kraan vervangen. Je kan ook de kraan vervangen en dan deze ontkalken als reserve. Persoonlijk koop ik goedkope merken, die gaan net zo lang mee en vervangen is dan minder pijnlijk (in de portemonnee).
crowdfundingpolicy: Mijn spaargeld mag kansen bieden aan anderen, niet ze in de afgrond duwen.
pi_145321455
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 13:13 schreef Erasmo het volgende:
Mijn douchekophouder is afgebroken ;(

[ afbeelding ]

En natuurlijk is het geen ronde stang maar een vierkante :') Alle bouwmarkten in de buurt hebben er geen vervanging voor, iemand nog andere ideeën waar ik een vervanging kan bestellen? Het is er een van Grohe.
Mijn ervaring is dat je bij grohe via de mail aan de hand van een meegestuurde foto heel vaak vervangende onderdelen kunt opvragen. Dat scheelt nogal wat geld.

Heb dat nu al 3x gedaan met spullen van grohe en telkens verrassen ze me weer met hun reactie snelheid en beschikbare reserve onderdelen.

• nieuwe bevestiging van douchestang (gratis want nog geen 2 jaar oud, binnen een week geregeld)
• handleiding en afdichtingrubber van eengreepsmengbadkraan (mooi woord) uit 2001 ofzo (5 euro, ook binnen een week)
• 2 rozetten voor douchekraan (weet prijs niet meer, maar ook snel geregeld)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_145595354
Weet niet of dit de goede plek is om mijn vraag/probleem voor te leggen. Maar ik probeer het gewoon.

Situatie: Op onze overloop hebben wij een lamp met een hotel/wisselschakel zoals zoveel mensen hebben.
Deze heeft altijd prima gewerkt. Enige tijd is er het volgende probleem: Ook al is de lamp uitgezet, na enige tijd (soms meteen, ligt ook aan type lamp) gaat deze weer aan. Het lijkt dus alsof er stroom "lekt" waardoor het gloeidraad spanning krijgt en weer aangaat.

Iemand tips om dit op te lossen?
  donderdag 16 oktober 2014 @ 11:51:04 #71
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_145598443
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 09:52 schreef philipnorth het volgende:
Weet niet of dit de goede plek is om mijn vraag/probleem voor te leggen. Maar ik probeer het gewoon.

Situatie: Op onze overloop hebben wij een lamp met een hotel/wisselschakel zoals zoveel mensen hebben.
Deze heeft altijd prima gewerkt. Enige tijd is er het volgende probleem: Ook al is de lamp uitgezet, na enige tijd (soms meteen, ligt ook aan type lamp) gaat deze weer aan. Het lijkt dus alsof er stroom "lekt" waardoor het gloeidraad spanning krijgt en weer aangaat.

Iemand tips om dit op te lossen?
Onmiddellijk een wietplantage aanleggen! gratis stroom! :+

(sorry, geen idee, nog nooit van gehoord... lijkt eerder op een kapotte schakelaar die terug 'valt' in de aan-stand)
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  donderdag 16 oktober 2014 @ 13:00:59 #72
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_145600753
Jomanda al gebeld? Ik denk dat je een serieus probleem hebt met een overleden vorige bewoner.
pi_145601129
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2014 13:00 schreef Barrah het volgende:
Jomanda al gebeld? Ik denk dat je een serieus probleem hebt met een overleden vorige bewoner.
Nee, ook wel aan gedacht maar aangezien wij de eerste bewoners zijn kan ik dat wel uitsluiten iig. :)
pi_145724138
Hallo, misschien een hele rare vraag. Als ik in de winter mijn sleutel in het slot van de deur laat zitten (binnenkant) en hem in de ochtend er uithaal en vervolgens op mijn bijrijders stoel in mijn auto leg, dan is die sleutel in de middag spontaan krom. Heeft een van .jullie soms een idee waardoor dit kan???
pi_145732142
Iemand een plaatje over hoe je het regelwerk voor een plafond hoort te maken voor een verlaagd plafond met gipsplaten? Ik heb nu de vloerbalken zichtbaar (zitten 70 cm uit elkaar) en ik heb de opdracht om max. 30 cm er tussen te laten. Maar is dan alleen een balk in de lengte genoeg of moet ik van die vierkanten gaan maken en daar alles op gaan schroeven?
pi_145732306
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:53 schreef Puala het volgende:
Iemand een plaatje over hoe je het regelwerk voor een plafond hoort te maken voor een verlaagd plafond met gipsplaten? Ik heb nu de vloerbalken zichtbaar (zitten 70 cm uit elkaar) en ik heb de opdracht om max. 30 cm er tussen te laten. Maar is dan alleen een balk in de lengte genoeg of moet ik van die vierkanten gaan maken en daar alles op gaan schroeven?
In de lengte uitrachelen, h.o.h. 30cm. De platen zijn 60 breed, dan zit het raakvlak dus òp een rachel. Vierkant hoeft dus niet.

Of raggel,... Dat weet ik nooit :P die dingen van 22x50

c_/
met een koekje
  PR/Manusje van alles maandag 20 oktober 2014 @ 14:03:17 #77
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_145732489
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 13:53 schreef Puala het volgende:
Iemand een plaatje over hoe je het regelwerk voor een plafond hoort te maken voor een verlaagd plafond met gipsplaten? Ik heb nu de vloerbalken zichtbaar (zitten 70 cm uit elkaar) en ik heb de opdracht om max. 30 cm er tussen te laten. Maar is dan alleen een balk in de lengte genoeg of moet ik van die vierkanten gaan maken en daar alles op gaan schroeven?


Wat ga je straks met de gipsplaten (laten) doen? stucen, verf dr op?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_145732521
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat ga je straks met de gipsplaten (laten) doen? stucen, verf dr op?
Stucen. Aannemer zei gister platen van 12,5 mm en hout op 30 cm. Klopt dan toch?
  maandag 20 oktober 2014 @ 14:14:50 #79
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_145732904
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 08:47 schreef liebherr-machinist het volgende:
Hallo, misschien een hele rare vraag. Als ik in de winter mijn sleutel in het slot van de deur laat zitten (binnenkant) en hem in de ochtend er uithaal en vervolgens op mijn bijrijders stoel in mijn auto leg, dan is die sleutel in de middag spontaan krom. Heeft een van .jullie soms een idee waardoor dit kan???
Stop met carpoolen met Uri Geller?
censuur :O
  PR/Manusje van alles maandag 20 oktober 2014 @ 14:58:26 #80
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_145734536
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:04 schreef Puala het volgende:

[..]

Stucen. Aannemer zei gister platen van 12,5 mm en hout op 30 cm. Klopt dan toch?
Wel speciale stucplaten pakken he :Y En inderdaad op 30 cm. Maar de speciale stucplaten van Knauf zijn 9,5 mm dik. Geen 12,5.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_145735243
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Wel speciale stucplaten pakken he :Y En inderdaad op 30 cm. Maar de speciale stucplaten van Knauf zijn 9,5 mm dik. Geen 12,5.
Linkje naar welke je precies bedoeld? Want ik moest 12,5 hebben op de muren sowieso. En ik moest gewoon gips pakken?
  PR/Manusje van alles maandag 20 oktober 2014 @ 15:33:40 #82
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_145735787
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:19 schreef Puala het volgende:

[..]

Linkje naar welke je precies bedoeld? Want ik moest 12,5 hebben op de muren sowieso. En ik moest gewoon gips pakken?
Knauf of Gyproc stucplaten. Zijn 9,5 mm dik en diverse afmetingen. ik zou die van 600mm breed nemen. Zijn bruine platen. Deze hoef je niet voor te strijken als je ze gaat stucen. Alle andere gipsplaten wel. Gewoon even kijken wat ze bij je lokale leverancier hebben.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_145737023
quote:
3s.gif Op maandag 20 oktober 2014 15:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Knauf of Gyproc stucplaten. Zijn 9,5 mm dik en diverse afmetingen. ik zou die van 600mm breed nemen. Zijn bruine platen. Deze hoef je niet voor te strijken als je ze gaat stucen. Alle andere gipsplaten wel. Gewoon even kijken wat ze bij je lokale leverancier hebben.
Voor het plafond bedoel je?

Want voor de muren moest ik 12,5 pakken. En ik pak liever alles van hetzelfde zodat ik niet 2x extra marge in hoef te bouwen voor het geval ik een plaat verneuq.
  maandag 20 oktober 2014 @ 16:48:16 #84
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_145738999
Muren moeten dikker zijn om te voorkomen dat je er al te snel een deuk in stoot. Nu is 12,5 mm natuurlijk nog dun, ik zou het geen "muur" durven noemen, misschien hooguit een wandje.
Plafondplaten zijn dunner, lichter, en daarmee makkelijker te plaatsen.
censuur :O
pi_145739394
Ik plaats in mijn gipswand meestal eerst 9mm osb en daarna het gips. Geeft wat meer stevigheid en handig als je iets op wilt hangen :Y

c_/
met een koekje
pi_145772582
Hoe heet zo een ding waar je allemaal kleine bakjes in hebt om schroeven in kwijt te kunnen?
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 13:23:38 #87
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_145772703
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:19 schreef xaban06 het volgende:
Hoe heet zo een ding waar je allemaal kleine bakjes in hebt om schroeven in kwijt te kunnen?
Een sorteerbakje :?
Don't let my username fool you...
pi_145773413
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:23 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Een sorteerbakje :?
Bijna. Even kijken hoor..

Zoiets: http://www.varo.com/data/(...)height=490&width=490

/edit
Gevonden: https://www.conrad.nl/nl/(...)x-136-mm-816542.html
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 14:12:22 #89
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_145774580
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:57 schreef koffielepel het volgende:
Ik plaats in mijn gipswand meestal eerst 9mm osb en daarna het gips. Geeft wat meer stevigheid en handig als je iets op wilt hangen :Y

c_/
Als je dat doet zou je ook met dunnere gipsplaten af moeten kunnen, zelfde dikte als het plafond.
  woensdag 22 oktober 2014 @ 22:35:40 #90
110489 dragonrider
Back to Nature!
pi_145835945
Heeft iemand voor mij de goude tip hoe een gx53 spot te plaatsen? Op de eerste plaats glijd de zuignap weg en kan ik dus niet genoeg kracht zetten. Vervolgens als ik denk genoeg kracht te kunnen zetten begint het armatuur mee te draaien... Is er een simpel trucje om deze spots te plaatsen?
pi_145837915
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:19 schreef xaban06 het volgende:
Hoe heet zo een ding waar je allemaal kleine bakjes in hebt om schroeven in kwijt te kunnen?
http://www.fami.nl/produc(...)500-650-1000mmh.html ^O^
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_145839243
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 22:35 schreef dragonrider het volgende:
Heeft iemand voor mij de goude tip hoe een gx53 spot te plaatsen? Op de eerste plaats glijd de zuignap weg en kan ik dus niet genoeg kracht zetten. Vervolgens als ik denk genoeg kracht te kunnen zetten begint het armatuur mee te draaien... Is er een simpel trucje om deze spots te plaatsen?
Positioneer, plaats, druk, draai, klaar.

Teveel kracht nodig? Dan armatuur controleren.
Laat die handjes wapperen!
pi_145843278
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 16:00 schreef Puala het volgende:

[..]

Voor het plafond bedoel je?

Want voor de muren moest ik 12,5 pakken. En ik pak liever alles van hetzelfde zodat ik niet 2x extra marge in hoef te bouwen voor het geval ik een plaat verneuq.
Zo'n stucplaat kost 4 euro. Ik zou dus voor plafond toch 9.5 mm halen (scheelt gewicht) en voor de wanden 12.5.

[ Bericht 0% gewijzigd door Deetch op 23-10-2014 09:15:46 ]
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_145844166
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 14:12 schreef Barrah het volgende:

[..]

Als je dat doet zou je ook met dunnere gipsplaten af moeten kunnen, zelfde dikte als het plafond.
Ga je het dus eerst steviger maken zodat het daarna weer slapper kan dus? Boven dien gebruiken weinig mensen rk platen op de muur van 12,5 mm.
pi_145844318
quote:
3s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:00 schreef Deetch het volgende:

[..]

Zo'n stucplaat kost 4 euro. Ik zou dus voor plafond toch 9.5 mm halen (scheelt gewicht) en voor de wanden 12.5.
En rachels op 40 cm zetten ipv 30 cm. Stucplaten haaks erop dus ook op twee meter uit de muur op het hart een Rachel voor de overgang van twee platen.

Stucplaten van 40 of 60 x 9,5 mm kunnen beiden op 40 cm met rachels. 60 cm werkt sneller ook omdat de stucadoor minder wapening hoeft te plakken, maar ik denk niet dat je er minder om betaalt. Ze zijn wel anderhalf keer zwaarder daarentegen. Aan jou de keus.

Wat voor aannemer is dat? Je doet het toch zelf?
pi_145844715
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:03 schreef tiho1 het volgende:

[..]

En rachels op 40 cm zetten ipv 30 cm. Stucplaten haaks erop dus ook op twee meter uit de muur op het hart een Rachel voor de overgang van twee platen.

Stucplaten van 40 of 60 x 9,5 mm kunnen beiden op 40 cm met rachels. 60 cm werkt sneller ook omdat de stucadoor minder wapening hoeft te plakken, maar ik denk niet dat je er minder om betaalt. Ze zijn wel anderhalf keer zwaarder daarentegen. Aan jou de keus.

Wat voor aannemer is dat? Je doet het toch zelf?
De rachels van de wand zijn er al. Dus ik ga niets op 40 zetten. Ze staan op 60 en dat blijven ze. Kijk maar in mijn K&W topic ;)

En wat voor aannemer? Een kennis van me. Ik doe dit voor het eerst, ik heb geen idee, dus ik vraag hem regelmatig advies. En hij gaat straks ook stucen voor me.
pi_145846282
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 10:18 schreef Puala het volgende:

[..]

De rachels van de wand zijn er al. Dus ik ga niets op 40 zetten. Ze staan op 60 en dat blijven ze. Kijk maar in mijn K&W topic ;)

En wat voor aannemer? Een kennis van me. Ik doe dit voor het eerst, ik heb geen idee, dus ik vraag hem regelmatig advies. En hij gaat straks ook stucen voor me.
Dat is een flinke overspanning voor je gipsplaat, ook in een wand. Men adviseert niet voor niets 30 cm.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_145846302
quote:
3s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:19 schreef Deetch het volgende:

[..]

Dat is een flinke overspanning voor je gipsplaat, ook in een wand. Men adviseert niet voor niets 30 cm.
Fijne constatering :Y Oplossingen heb ik meer aan zegmaar.
pi_145846421
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:20 schreef Puala het volgende:

[..]

Fijne constatering :Y Oplossingen heb ik meer aan zegmaar.
Ik neem aan dat je nu staanders (dus van boven naar beneden) hebt om de 60 cm? Dan doe je daarop horizontale liggers om de 30 cm. Of gewoon nog een staander overal tussen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_145846761
quote:
3s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:24 schreef Deetch het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je nu staanders (dus van boven naar beneden) hebt om de 60 cm? Dan doe je daarop horizontale liggers om de 30 cm. Of gewoon nog een staander overal tussen.
K&W / Puala's jaren 30 woning (deel 2)

Dat heb ik ;)
  donderdag 23 oktober 2014 @ 11:39:14 #101
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_145846772
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 09:56 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Ga je het dus eerst steviger maken zodat het daarna weer slapper kan dus? Boven dien gebruiken weinig mensen rk platen op de muur van 12,5 mm.
De vraag die werd gesteld was of het mogelijk was om dezelfde dikte te gebruiken op de muur en het plafond. In principe is dit niet wat je doet (wordt hier aangegeven). Ik gaf alleen aan dat als je de muur toch al versterkt met OSB het op zich geen kwaad kan om dunnere platen te zetten. Of je dit ook zou moeten willen is natuurlijk een tweede.
pi_145846814
quote:
Kan geen photobucket zien op mijn werk :D

Maar dan is het toch prima.

Heb zelf ook een jaren 30 huis en herken de plafond uitdaging. Ik had gelukkig maar 3 lagen voordat de balken bloot lagen en heb er 50 cm hoogte mee gewonnen. Vandaag is de stuccer als het goed is klaar, ben benieuwd.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_145849473
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 11:39 schreef Barrah het volgende:

[..]

De vraag die werd gesteld was of het mogelijk was om dezelfde dikte te gebruiken op de muur en het plafond. In principe is dit niet wat je doet (wordt hier aangegeven). Ik gaf alleen aan dat als je de muur toch al versterkt met OSB het op zich geen kwaad kan om dunnere platen te zetten. Of je dit ook zou moeten willen is natuurlijk een tweede.
Ok. Ik zou het iig niet doen. Tenzij dus ook stuc, maar ik hoop dat je geen 9,5 mm op de muur hebt. Puala.
  donderdag 23 oktober 2014 @ 17:28:12 #104
110489 dragonrider
Back to Nature!
pi_145857038
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 23:57 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Positioneer, plaats, druk, draai, klaar.

Teveel kracht nodig? Dan armatuur controleren.
Het klinkt zo simpel. Maar wat een ****** dingen zijn het. Ze zitten nu alle vier. Halve ochtend naar de maan. Beter gaan ze de beloofde 6 jaar mee...
pi_145916546
Kolere. Soms zit het niet mee he.
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:24:17 #106
35189 Troel
scherp en bot
pi_145937228
Bij de Karwei is op dit moment een actie voor vouchers voor de Efteling. Nou is dit natuurlijk bij uitstek het forum waar mensen bij de Karwei zouden kunnen komen en ik probeer zes van die dingen bij elkaar te sparen. Heeft iemand wellicht hier van die vouchers?

Mijn jongens willen heel graag naar de Efteling en aangezien ze een rottige tijd achter de rug hebben, gun ik ze dat heel erg, maar gewoon kaartjes kopen zit er niet in. Wellicht heeft iemand hier de vouchers en gebruikt ze niet?

Heb geen idee of ik het hier kan vragen, maar vind het ook zowat om er een topic voor te openen. Vind dit al bedelen genoeg :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145937778
Ik heb er vandaag 2 gekregen en er nog 2 liggen. Ik zal eerdaags even kijken voor je :)
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 21:37:34 #108
35189 Troel
scherp en bot
pi_145937839
Dat zou super zijn!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_145984430
Ik heb een MDF plaat hangen aan een soort van muur (hek). Onderaan de plaat wil ik een plank monteren van het overgebleven MDF. Ik heb gezocht naar plankdragers, bij al deze plankdragers moet je minimaal 10-20cm ruimte onderaan hebben, maar dan komt de plank dus niet helemaal onderin de plaat.

Nu heb ik dit gevonden: http://www.bouwshoponline(...)gen-75-kg-grijs.html

Waardoor je de plank vrijwel onderin kan monteren, maar 20 euro per stuk is veelste veel geld :) Kan dit niet goedkoper?
pi_145984589
Hoeveel moet het dragen kunnen?
Laat die handjes wapperen!
pi_145984733
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 06:18 schreef Gieliovd het volgende:
Hoeveel moet het dragen kunnen?
plank zal 140-150cm breed zijn. ~25cm diep.
In gewicht, pff, geen idee, in ieder geval een volle gereedschapskist, accutol, en nog wat kleinere handgereedschap. Om safe te zijn: 50kg
pi_145986330
Als het kan qua indeling zou ik de dragers aan de bovenkant maken!

Desnoods met driehoekjes hout.
Laat die handjes wapperen!
  maandag 27 oktober 2014 @ 10:53:03 #113
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_145988488
De eis van genoeg hoogte onder de dragers zal te maken hebben met het feit dat je het gewicht gaat ophangen aan een beperkt aantal punten. Veel dragers zullen werken met een driehoek onder de plank om de krachten overbrengen. Maar ook zul je een bepaalde hoeveelheid materiaal nodig om te voorkomen dat de boel gaat doorhangen of uitscheuren.

Ik zou inderdaad ook kijken naar iets dat je aan de bovenkant kunt hangen. En kijk eventueel naar mogelijkheden om schroeven te combineren met lijmen. Dan worden de krachten verdeeld over een groter oppervlak en zal voldoende stijfheid rondom de ophangpunten minder kritisch worden.
pi_145998351
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 21:37 schreef Troel het volgende:
Dat zou super zijn!
Je hebt een DM met 5 stuks ;)
  Knikkerking maandag 27 oktober 2014 @ 20:12:09 #115
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_146008116
Ik zou graag mijn tafelzaag willen uitbreiden met zo'n *ding* (hoe heet zoiets eigenlijk?) wat in dit filmpje is te zien: (op tijdstip 5:53). Er zit namelijk wel een goede geleider bij de machine om met het blad mee te bewegen (gewoon een ijzeren balk zegmaar die langs het zaagblad loopt), maar niet direct iets fatsoenlijks om het werkstuk netjes haags op het zaagblad te krijgen.

De tafelzaag wat ik heb is deze: http://www.bosch-professional.com/nl/nl/gts-10-j-26180-ocs-p/

Daar zitten dus al 2 van zo'n sleuven in gemaakt om een geleider in te doen. Maar hoe kom ik nou aan zo'n ijzers wat precies in dit sleuf kunnen? Of heeft iemand daar een ander idee over?

Iemand een idee, of nog goede tips om zoiets te maken?

Thanks _O_


[edit]

Inmiddels gevonden :D
Ga zelf een "miter fence" maken voor de tafelzaag.
En als we dan toch bezig zijn ook iets moois om een freestafel te maken :7

[ Bericht 11% gewijzigd door Atmoz op 29-10-2014 18:00:29 ]
pi_146081411
Bij mijn moeder is een bedrijf bezig om een badkamer te maken. Vandaag heeft de tegelzetter een frame van het kunstof kozijn gemold, bij het weghalen van de tegels in de raamopening. Plus: hij heeft de nieuwe tegels nu goed kunnen plaatsen. Min: kozijn moet worden gemaakt. Mijn vraag: moet mijn moeder nu zelf het vervangen van het kozijn betalen?
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_146083265
Hij sloopt het onder werktijd, dus zijn verantwoording om het te maken :)
pi_146083694
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:03 schreef Puala het volgende:
Hij sloopt het onder werktijd, dus zijn verantwoording om het te maken :)
Dat was mijn insteek dus ook. Mijn moeder twijfelt nog :+
Hij kan het niet zelf maken, dat zal het bedrijf van de kozijnen moeten doen. Scheuren in de muur zijn wel al gemaakt.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_146084340
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:10 schreef Syrena het volgende:

[..]

Dat was mijn insteek dus ook. Mijn moeder twijfelt nog :+
Hij kan het niet zelf maken, dat zal het bedrijf van de kozijnen moeten doen. Scheuren in de muur zijn wel al gemaakt.
Heel eerlijk gezegd zou het mij zelf niet uitmaken hoe en door wie het gemaakt word als het maar gemaakt word en netjes.

Als je sloopt heb je het risico dat je te veel sloopt. Bij elke offerte word een klein bedrag daarvoor (onvoorzien) meegenomen. De ene keer houden ze het over, de andere keer niet.
  woensdag 29 oktober 2014 @ 19:40:50 #120
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_146085549
Is de man of zijn baas niet gewoon WA-verzekerd?
pi_146087508
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:40 schreef Barrah het volgende:
Is de man of zijn baas niet gewoon WA-verzekerd?
Dat denk ik wel, het is gewoon een officieel bedrijf uit het durrep. Dat derden inhuurt om dingen te maken (zowel de tegelzetter als de loodgieter waren m.i., ZZP-ers ingehuurd door het bedrijf. In elk geval de electricien en de tegelzetter). Ze moet morgen het bedrijf maar even bellen.

Ik heb inmiddels zelf weer een vraag :') Ik heb afgelopen week mijn voortuin laten aanleggen, heb net de factuur betaald (overgemaakt via bank) en nu valt mijn oog op de term: kontantfactuur.
WTF? Had ik dat contact moeten gaan betalen? Ik vond al zo vreemd dat nergens stond dat ik het factuurnummer moest vermelden bij betaling, maar niet verder bij nagedacht :@

Overigens is dit een bedrijf dat meestal alleen bij andere bedrijven werkt, en af en toe bij particulieren iets doet.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_146089747
Misschien hebben ze per ongeluk de factuur met de verkeerde template afgedrukt. Wij hebben 4 factuurtemplates: particulier bank/cash en zakelijk bank/cash.

Gewoon je naam en factuurnummer vermelden, dan komt het wel goed.
Spoilers!
pi_146090048
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 20:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Misschien hebben ze per ongeluk de factuur met de verkeerde template afgedrukt. Wij hebben 4 factuurtemplates: particulier bank/cash en zakelijk bank/cash.

Gewoon je naam en factuurnummer vermelden, dan komt het wel goed.
Tnx! Ik heb idd factuurnr en mijn achternaam & adres erbij gezet.

Voel me zo'n n00b soms wat klusdingen betreft. Mijn vader regelde dat altijd. En als hij het niet had geregeld, kon ik hem in elk geval zulke dingen vragen. Maar ja, kloteziekte ook :{
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_146090268
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 20:59 schreef Syrena het volgende:

[..]

Tnx! Ik heb idd factuurnr en mijn achternaam & adres erbij gezet.

Voel me zo'n n00b soms wat klusdingen betreft. Mijn vader regelde dat altijd. En als hij het niet had geregeld, kon ik hem in elk geval zulke dingen vragen. Maar ja, kloteziekte ook :{
*boks :{

Same here met klusgrage overleden schoonvader...
Spoilers!
pi_146090357
Overigens moet ik mijn achtertuin, keuken & badkamer nog laten opknappen de komende jaren, dus wel genoeg oefenmateriaal :7 (zijn jullie al voorbereid hehe).

Dingen die ik al heb geleerd van mijn zolder: heb een duidelijk plan eer je begint en ben duidelijk in wat je wil (ik wilde de was kunnen drogen, en kreeg een vierde slaapkamer :+ echt prachtig geworden, maar budgettechnisch een beetje too much. Ik had al twee slaapkamers die leegstaan).

Geleerd van de tuin: staat iets niet op de tekening of is het onduidelijk, meteen navragen (ik wilde bloembakken van twee hoog, stonden maar 1 hoog op de tekening. En dus ook op de offerte bleek achteraf. Gelukkig was de meerprijs maar 140 euro. Want zielig vrouwtje en beetje flirten :@ :') )
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_146090466
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

*boks :{

Same here met klusgrage overleden schoonvader...
Echt naar. Bah.
Ik heb wel van de zomer mijn eerste gaten geboord 8-) met pap z'n boormachine :7
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_146104106
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:04 schreef Syrena het volgende:
Overigens moet ik mijn achtertuin, keuken & badkamer nog laten opknappen de komende jaren, dus wel genoeg oefenmateriaal :7 (zijn jullie al voorbereid hehe).

Dingen die ik al heb geleerd van mijn zolder: heb een duidelijk plan eer je begint en ben duidelijk in wat je wil (ik wilde de was kunnen drogen, en kreeg een vierde slaapkamer :+ echt prachtig geworden, maar budgettechnisch een beetje too much. Ik had al twee slaapkamers die leegstaan).

Geleerd van de tuin: staat iets niet op de tekening of is het onduidelijk, meteen navragen (ik wilde bloembakken van twee hoog, stonden maar 1 hoog op de tekening. En dus ook op de offerte bleek achteraf. Gelukkig was de meerprijs maar 140 euro. Want zielig vrouwtje en beetje flirten :@ :') )
Nog een tip: lees de offerte goed door en laat hem ook door iemand anders nog lezen voor je tekent.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_146179665
Wij hebben recent een loodgieter gevraagd om een gasleiding te leggen. De beste man wil voor 4 uur werk, 8m koper (28mm) en wat klein materiaal (kraantje, etc) graag zo'n 600 euro rekenen. Nu kan het aan mij liggen, maar dat ligt redelijk aan de hoge kant, no?
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_146179771
Koper is duur he? En hoeveel koppelingen? Die zijn ook duur als je goed spul gebruikt.
  PR/Manusje van alles zaterdag 1 november 2014 @ 09:51:41 #130
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_146179936
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 09:28 schreef hcwp het volgende:
Wij hebben recent een loodgieter gevraagd om een gasleiding te leggen. De beste man wil voor 4 uur werk, 8m koper (28mm) en wat klein materiaal (kraantje, etc) graag zo'n 600 euro rekenen. Nu kan het aan mij liggen, maar dat ligt redelijk aan de hoge kant, no?
Menigeen doet dat in de helft. Maar laat het door een gerenommeerd bedrijf doen en je betaalt 4x 45 euro + 60 euro aan materiaal.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles zaterdag 1 november 2014 @ 09:52:18 #131
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_146179939
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 21:04 schreef Syrena het volgende:
Overigens moet ik mijn achtertuin, keuken & badkamer nog laten opknappen de komende jaren, dus wel genoeg oefenmateriaal :7 (zijn jullie al voorbereid hehe).

Dingen die ik al heb geleerd van mijn zolder: heb een duidelijk plan eer je begint en ben duidelijk in wat je wil (ik wilde de was kunnen drogen, en kreeg een vierde slaapkamer :+ echt prachtig geworden, maar budgettechnisch een beetje too much. Ik had al twee slaapkamers die leegstaan).

Geleerd van de tuin: staat iets niet op de tekening of is het onduidelijk, meteen navragen (ik wilde bloembakken van twee hoog, stonden maar 1 hoog op de tekening. En dus ook op de offerte bleek achteraf. Gelukkig was de meerprijs maar 140 euro. Want zielig vrouwtje en beetje flirten :@ :') )
Hoeveel procent BTW moest je betalen?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_146181554
@hcwp
Ligt ook aan de omstandigheden natuurlijk.
Is het in de kruipruimte ? (Besloten ruimte) dan moet dit met met 2 man gebeuren, 1 in de kruipruimte en 1 bij het luik.
Moet de nieuwe leiding ook door vloeren/muren heen ? Dat worden fatsoenlijke gaten voor een 28mm leiding, daar ben je wel even zoet mee met boren.
pi_146183825
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2014 11:37 schreef bluemoon23 het volgende:
@hcwp
Ligt ook aan de omstandigheden natuurlijk.
Is het in de kruipruimte ? (Besloten ruimte) dan moet dit met met 2 man gebeuren, 1 in de kruipruimte en 1 bij het luik.
Moet de nieuwe leiding ook door vloeren/muren heen ? Dat worden fatsoenlijke gaten voor een 28mm leiding, daar ben je wel even zoet mee met boren.
Volgens de man was het een klus voor 1 persoon, als diegene die thuis was af en toe even hielp de buis manoevreren... Ik neem aan als hij 4 manuren rekent, dat dit voor 1 persoon is. Er hoeft in principe niet geboord te worden, behalve bevestigingsbeugels en zo natuurlijk :)
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  zaterdag 1 november 2014 @ 20:08:48 #134
110489 dragonrider
Back to Nature!
pi_146194299
Ik ben bezig met het verven van m'n binnendeuren. Ik leg ze op twee houten schragen. Dan grondverf en twee keer lak (op waterbasis) per kant. De verf is redelijk snel stofdroog, maar zelfs na een paar dagen wachten blijft de onderkant vaak plakken aan de houten schragen met lelijke plekken tot gevolg. Is hier iets aan te doen? Bv een bepaald materiaal tussen het hout en de pas geverfde kant?
  zaterdag 1 november 2014 @ 20:13:03 #135
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_146194427
Niet op schragen werken, maar gewoon schuin tegen een muur zetten. Eventueel een balkje, latje of roerstokje tussen de deur en de muur+vloer. Gaat prima.
pi_146194501
Of gewoon lekker laten hangen
pi_146195157
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:08 schreef dragonrider het volgende:
Ik ben bezig met het verven van m'n binnendeuren. Ik leg ze op twee houten schragen. Dan grondverf en twee keer lak (op waterbasis) per kant. De verf is redelijk snel stofdroog, maar zelfs na een paar dagen wachten blijft de onderkant vaak plakken aan de houten schragen met lelijke plekken tot gevolg. Is hier iets aan te doen? Bv een bepaald materiaal tussen het hout en de pas geverfde kant?
Het algemene advies is inderdaad niet om op schragen te verven. Dit omdat wanneer de deur ligt te drogen er stof op valt en dit in je verf gaat zitten. Schuin tegen de muur zetten of gewoon in het kozijn laten hangen werkt het beste.
En qua drogen is er niet veel aan te doen. Gewoon geduld hebben helaas...
  zondag 2 november 2014 @ 09:52:28 #138
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_146208468
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 20:08 schreef dragonrider het volgende:
Ik ben bezig met het verven van m'n binnendeuren. Ik leg ze op twee houten schragen. Dan grondverf en twee keer lak (op waterbasis) per kant. De verf is redelijk snel stofdroog, maar zelfs na een paar dagen wachten blijft de onderkant vaak plakken aan de houten schragen met lelijke plekken tot gevolg. Is hier iets aan te doen? Bv een bepaald materiaal tussen het hout en de pas geverfde kant?
Degelijke verf met mooie organische vluchtige stoffen gebruiken?
censuur :O
  Moderator zondag 2 november 2014 @ 11:03:42 #139
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_146209314
De deuren gewoon in het kozijn laten hangen tijdens het schilderen; eerst de ene kant, daarna de andere kant. Met een wigje onder de deur kun je hem eenvoudig open laten staan tijdens het schilderen. :)
pi_146244505
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 09:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Degelijke verf met mooie organische vluchtige stoffen gebruiken?
:D is wel een goeie tip alleen moet je dan ook nog best lang wachten voor de tweede laag.

Niet te dik schilderen wil ook helpen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_146384460
Deze maand gaat het gebeuren. Een nieuwe villa voor mijn chinchilla s

Het gaat dezelfde worden als ze nu hebben. (tenzij iemand een geweldige tekening voor me heeft)
De villa die ze nu hebben is van mdf en dat is lastig met schoonmaken.

Ik dacht er dus over om de nieuwe van betonplex te maken.

Helaas is dat redelijk duur. Weet iemand een goed alternatief dat en tegen een stootje en tegen vocht kan?

(Mocht het niet bestaan zal ik gewoon betonplex gebruiken. Alles voor mijn chinnies)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_146386011
Heb je wel eens op Marktplaats gekeken voor gebruikte betonplexplaten ?
Voor nieuwe betonplex moet je natuurlijk sowieso niet kijken bij Gamma/Praxis etc.
Die zijn altijd scheeuwend duur met hout.
Er staan ook genoeg nieuwe platen te koop op MP, hier bijvoorbeeld 125x250cm en 15mm dik (dik zat voor zo`n hokkie) voor ¤27/plaat http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
pi_146388836
Zo, dat scheelt een hoop zeg. Maar ik heb helaas geen trekhaak en aanhanger. En zo n plaat zelf over de zaagtafel gooien gaat met een post in "Klussers blijven blunderen opleveren"
Ik ben dus aangewezen op de vriendelijke houthandelzagerijmeneer onder in het dorp. (Omg, witte betonplex hebben O+ Wist niet dat het bestond)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_146389344
Witte betonplex ?
Is dat niet gewoon multiplex met een witte primer erop ?
pi_146389730
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 00:14 schreef bluemoon23 het volgende:
Witte betonplex ?
Is dat niet gewoon multiplex met een witte primer erop ?
Geen idee, in de advertentie staat betonplex berken wit. Lijkt me veel leuker voor de chins, is het niet zo donker O+
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_146406711
Goed, ik ben boos.

Wie heeft er in de omg. Gouda voor mij een 16x2 TH profiel perskoppeling voor water? Knietje of puntstuk voor het doorkoppelen van een leiding is goed.

Kom net terug uit Schiedam, 5 kwartier in de auto, een koppeling halen. Ben ik er alsnog een vergeten.

Morgen wil ik de ketel aansluiten en ff niet weer naar Schiedam rijden hoor!!!!!
Laat die handjes wapperen!
pi_146407094
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:05 schreef Gieliovd het volgende:
Goed, ik ben boos.

Wie heeft er in de omg. Gouda voor mij een 16x2 TH profiel perskoppeling voor water? Knietje of puntstuk voor het doorkoppelen van een leiding is goed.

Kom net terug uit Schiedam, 5 kwartier in de auto, een koppeling halen. Ben ik er alsnog een vergeten.

Morgen wil ik de ketel aansluiten en ff niet weer naar Schiedam rijden hoor!!!!!
Das best stom :P

Maar dat moet je toch wel dichterbij kunnen halen? Warmte service ofzo?

c_/
met een koekje
pi_146407206
Ws zit in Rotterdam noord geloof ik, net zo lang rijden zowat en die hebben alleen Uponor volgens mij...

Oja en dat het stom is was me al duidelijk. De vloeken pot is weer vol.
Laat die handjes wapperen!
pi_146411770
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2014 09:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Hoeveel procent BTW moest je betalen?
6% op de arbeidskosten, 21% op het materiaal.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 november 2014 @ 21:08:12 #150
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_146415211
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 19:40 schreef Syrena het volgende:

[..]

6% op de arbeidskosten, 21% op het materiaal.
werkzaamheden door hoveniers is volledig 6%. Ook materiaal. :)
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 november 2014 @ 21:08:48 #151
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_146415234
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 17:25 schreef Gieliovd het volgende:
Ws zit in Rotterdam noord geloof ik, net zo lang rijden zowat en die hebben alleen Uponor volgens mij...

Oja en dat het stom is was me al duidelijk. De vloeken pot is weer vol.
letterlijk 2 minuten rijden van die andere zaak. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_146415614
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

werkzaamheden door hoveniers is volledig 6%. Ook materiaal. :)
Het is geen hoveniersbedrijf :7
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 november 2014 @ 21:19:33 #153
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_146415671
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:18 schreef Syrena het volgende:

[..]

Het is geen hoveniersbedrijf :7
al is het de slager :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_146415847
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

al is het de slager :D
http://www.belastingdiens(...)stellen_van_woningen

Ik zie nergens dat hoveniersmaterialen onder de 6% vallen.
Overigens waren mijn tuinmannen officieel van een grondverzetbedrijf. Ze hebben alleen mijn ontwerp uitgevoerd (bestraten & grind).
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 november 2014 @ 21:35:24 #155
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_146416389
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:23 schreef Syrena het volgende:

[..]

http://www.belastingdiens(...)stellen_van_woningen

Ik zie nergens dat hoveniersmaterialen onder de 6% vallen.
Overigens waren mijn tuinmannen officieel van een grondverzetbedrijf. Ze hebben alleen mijn ontwerp uitgevoerd (bestraten & grind).
hmm inderdaad. :D scusi
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  vrijdag 7 november 2014 @ 21:55:00 #156
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_146417232
Niet al het materiaal van hoveniers. Wel veel zaken, zoals grond. Dat staat geheel los van de tijdelijke 6% op arbeid.
pi_146427444
Okee, misschien een domme vraag, omdat ik het uiteindelijk toch zelf moet bepalen, maar ik hoop toch op tips. :)

Maandagmiddag 15 december krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis. Het huis is ongeveer 105 m2 (benedenverdieping 2 slaapkamers en toilet, 1e verdieping woonkamer en keuken, 2e verdieping slaapkamer en badkamer. En halletjes en trapopgangen).

Nu moeten alle muren binnen wit geverfd worden (is nu gebroken wit), en 2 muren zwart. Plafonds hoeven denk ik niet. Ik zou het liefst vrijdag of zaterdag verhuizen, oftewel, 3 dagen de tijd voor het schilderwerk.

- Is die termijn van 3 dagen überhaupt realistisch? Ik heb wel vaker geverfd en dat ging altijd best snel, maar ik wil het dit keer wel echt netjes doen ;) Waarschijnlijk verven we met 2 of 3 man.
- Kan ik beter rollen (ervaring mee) of spuiten (geen ervaring mee)?
- Als ik het zou laten doen door een bedrijf, kan ik het dan beter laten rollen of spuiten en zouden ze dat redden in 3 dagen?
- Maakt het uit of ik eerst wit of zwart doe?

Hopelijk kan iemand er iets zinnigs over zeggen! :)
pi_146427492
Iemand hier die iemand weet die 7 sleuven voor me kan freezen op kort termijn? En ook dozen boren en alles tot plafond er in maken, afsmeren ed. Mannetje wat ik had zegt elke afspraak af.. Moet in Leerdam gebeuren.
pi_146428524
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:10 schreef CeliaHodes het volgende:
Okee, misschien een domme vraag, omdat ik het uiteindelijk toch zelf moet bepalen, maar ik hoop toch op tips. :)

Maandagmiddag 15 december krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis. Het huis is ongeveer 105 m2 (benedenverdieping 2 slaapkamers en toilet, 1e verdieping woonkamer en keuken, 2e verdieping slaapkamer en badkamer. En halletjes en trapopgangen).

Nu moeten alle muren binnen wit geverfd worden (is nu gebroken wit), en 2 muren zwart. Plafonds hoeven denk ik niet. Ik zou het liefst vrijdag of zaterdag verhuizen, oftewel, 3 dagen de tijd voor het schilderwerk.

- Is die termijn van 3 dagen überhaupt realistisch? Ik heb wel vaker geverfd en dat ging altijd best snel, maar ik wil het dit keer wel echt netjes doen ;) Waarschijnlijk verven we met 2 of 3 man.
- Kan ik beter rollen (ervaring mee) of spuiten (geen ervaring mee)?
- Als ik het zou laten doen door een bedrijf, kan ik het dan beter laten rollen of spuiten en zouden ze dat redden in 3 dagen?
- Maakt het uit of ik eerst wit of zwart doe?

Hopelijk kan iemand er iets zinnigs over zeggen! :)
Die dagen moet lukken, wel flink doorstomen dan. Ik ben fan van rollen. Ik zou eerst het wit doen als je genoeg licht hebt. Zwart goed met een kwast langs de randen, dan rollen. Met een klein penseel de lijnen in vol daglicht afwerken.
  PR/Manusje van alles zaterdag 8 november 2014 @ 12:46:40 #160
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_146429102
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:10 schreef CeliaHodes het volgende:
Okee, misschien een domme vraag, omdat ik het uiteindelijk toch zelf moet bepalen, maar ik hoop toch op tips. :)

Maandagmiddag 15 december krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis. Het huis is ongeveer 105 m2 (benedenverdieping 2 slaapkamers en toilet, 1e verdieping woonkamer en keuken, 2e verdieping slaapkamer en badkamer. En halletjes en trapopgangen).

Nu moeten alle muren binnen wit geverfd worden (is nu gebroken wit), en 2 muren zwart. Plafonds hoeven denk ik niet. Ik zou het liefst vrijdag of zaterdag verhuizen, oftewel, 3 dagen de tijd voor het schilderwerk.

- Is die termijn van 3 dagen überhaupt realistisch? Ik heb wel vaker geverfd en dat ging altijd best snel, maar ik wil het dit keer wel echt netjes doen ;) Waarschijnlijk verven we met 2 of 3 man.
- Kan ik beter rollen (ervaring mee) of spuiten (geen ervaring mee)?
- Als ik het zou laten doen door een bedrijf, kan ik het dan beter laten rollen of spuiten en zouden ze dat redden in 3 dagen?
- Maakt het uit of ik eerst wit of zwart doe?

Hopelijk kan iemand er iets zinnigs over zeggen! :)
Als het kan, besteedt het dan uit aan een bedrijf. Echt, het is zulk kut werk. Zeker van zwart naar wit. :{
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_146430979
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:10 schreef CeliaHodes het volgende:
Okee, misschien een domme vraag, omdat ik het uiteindelijk toch zelf moet bepalen, maar ik hoop toch op tips. :)

Maandagmiddag 15 december krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis. Het huis is ongeveer 105 m2 (benedenverdieping 2 slaapkamers en toilet, 1e verdieping woonkamer en keuken, 2e verdieping slaapkamer en badkamer. En halletjes en trapopgangen).

Nu moeten alle muren binnen wit geverfd worden (is nu gebroken wit), en 2 muren zwart. Plafonds hoeven denk ik niet. Ik zou het liefst vrijdag of zaterdag verhuizen, oftewel, 3 dagen de tijd voor het schilderwerk.

- Is die termijn van 3 dagen überhaupt realistisch? Ik heb wel vaker geverfd en dat ging altijd best snel, maar ik wil het dit keer wel echt netjes doen ;) Waarschijnlijk verven we met 2 of 3 man.
- Kan ik beter rollen (ervaring mee) of spuiten (geen ervaring mee)?
- Als ik het zou laten doen door een bedrijf, kan ik het dan beter laten rollen of spuiten en zouden ze dat redden in 3 dagen?
- Maakt het uit of ik eerst wit of zwart doe?

Hopelijk kan iemand er iets zinnigs over zeggen! :)
Ik stond niet zo lang geleden ook voor een dergelijke keuze en een vriendin van me ook. Zij heeft het laten doen, en ik heb het zelf gedaan. Schilders uitzoeken, inhuren en inplannen kost ook tijd, en ze deden het niet netter en de schilder moest nog een keer terugkomen, ook weer geregel. Verder kon zij in die tijd ook niks anders in huis doen. Bijkomend voordeel vond ik dat ik tijdens het schilderen wat meer gevoel voor de ruimte kreeg en daarmee ideeen voor de inrichting.

Het rollen van muren gaat op zich heel snel, al heb ik geen ervaring met zwarte muren. Ik schat dat je makkelijk 30m2 per uur per persoon kunt rollen. Wat tijd kost zijn dingen als afplakken, om dingen heen verven, kwasten, spullen schoonmaken, twijfelen of het wel goed dekt, knoeiwerk opruimen, naar de winkel omdat je nog iets bij moet halen, helpers die niet meteen kunnen beginnen, materiaal moeten delen etc.

Mijn advies is dus om het goed voor te bereiden en goed te organiseren. Denk daarbij om daglicht en genoeg kunstlicht, anders kun je niet goed zien of het dekt (begin met de zwarte uiteraard). Zorg voor ruim voldoende rollers, verlengstokken, bakjes, kwasten voor de hoekjes, tape, emmers goede verf (altijd wel in de aanbieding ergens), trappen en krukjes, trek contactdozen, leuningen en plinten bij voorkeur van de muur, dan hoef je alleen het plafond nog af te plakken. Koop ook de kleinste rollertjes trouwens, gaat veel sneller dan een kwast.Dan kunnen jullie lekker doorwerken en ben je niet bezig met schoonmaken of bij elkaar sprokkelen van materiaal, kost ook maar een paar tientjes extra.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_146433932
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga er nog eens over nadenken! :)
pi_146468246
Ik wil aan de lange wand in de woonkamer (7, 5m) wat lijstjes aan de muur hangen maar ik wil ook regelmatig wat kunnen afwisselen. Daarom dacht in aan zo'n strip aan de bovenkant van de muur waar je dan met schuifjes en nylon draad de plaats kunt bepalen. Alleen, hoe heet zo'n strip en waar kun je die kopen?
pi_146468874
Schilderijophangsysteem. Te koop bij de lokale bouwmarkt
pi_146469095
Bedankt!
pi_146490599
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 17:06 schreef announcement het volgende:
Ik wil aan de lange wand in de woonkamer (7, 5m) wat lijstjes aan de muur hangen maar ik wil ook regelmatig wat kunnen afwisselen. Daarom dacht in aan zo'n strip aan de bovenkant van de muur waar je dan met schuifjes en nylon draad de plaats kunt bepalen. Alleen, hoe heet zo'n strip en waar kun je die kopen?
En als je het helemaal netjes wilt maken doe je een lat voor de rails langs zodat je de rails niet meer ziet.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_146721830
beste mensen,

ik heb wat vlekken die door mijn verse stucwerk komen (plafond,

dit heeft te maken met nicotine vlekken die niet goed geïsoleerd zijn en komen door het stucwerk.

Ik wilde de muren en plafond met latex laten spuiten.

weet iemand met wat ik de vlekken kan behandelen zonder dat dit effect gaat hebben op mijn gladde wanden en plafond?

kan iemand mijn adviseren met wat ik de vlekken kan isoleren en welke Latex goed schrobbaar is graag via pb als men merken wit noemen:)
thanks !
life as a perfectionist, is hard when you continuously, changes your objectives
  Moderator zondag 16 november 2014 @ 20:47:04 #168
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_146722663
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 20:29 schreef scopex het volgende:
beste mensen,

ik heb wat vlekken die door mijn verse stucwerk komen (plafond,

dit heeft te maken met nicotine vlekken die niet goed geïsoleerd zijn en komen door het stucwerk.

Ik wilde de muren en plafond met latex laten spuiten.

weet iemand met wat ik de vlekken kan behandelen zonder dat dit effect gaat hebben op mijn gladde wanden en plafond?

kan iemand mijn adviseren met wat ik de vlekken kan isoleren en welke Latex goed schrobbaar is graag via pb als men merken wit noemen:)
thanks !
Merknamen van producten en goederen mogen hier ook wel gewoon gemeld worden :)
Zolang het geen echte spam is..
  PR/Manusje van alles zondag 16 november 2014 @ 20:47:26 #169
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_146722674
Montana. Kan je zelfs zo op roet smeren.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_146724241
Ik vraag me af of en hoe ik betonplex kan schilderen.
Op internet lees ik:
het kan niet.
Kan met betonverf.
Kan met elke verf.
Alleen wegenverf ( :? Geen idee wat dat is) werkt?

Help!
:?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_146724265
Ik heb hier spul van Pattex Alabastine gebruikt, is speciaal voor vocht, roet en nicotinevlekken, een oranje spuitbus bij Praxis gekocht. Ik heb het op vochtplekken op mijn plafond gespoten en er daarna overheen gesausd, je ziet er niets meer van.

Pro tip: doe een bril en mondkapje op en een overal aan. Zet je ramen en deuren open en dek alles in huis af. Toen ik klaar was zat mijn hele huis onder een dun laagje wit stof :D

Action schijnt ook ooit zoiets verkocht te hebben maar verkoopt nu alleen nog iets voor lak.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Strike op 17-11-2014 17:16:48 ]
Spoilers!
pi_146724775
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 21:18 schreef valentijn101 het volgende:
Ik vraag me af of en hoe ik betonplex kan schilderen.
Op internet lees ik:
het kan niet.
Kan met betonverf.
Kan met elke verf.
Alleen wegenverf ( :? Geen idee wat dat is) werkt?

Help!
:?
Met elke verf mits goed opgeschuurd en behandeld met een kunststofprimer/grondverf
pi_146725270
Verkoopt Action die isolatie spray niet meer... :{
Laat die handjes wapperen!
pi_146725352
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 21:39 schreef Gieliovd het volgende:
Verkoopt Action die isolatie spray niet meer... :{
Nope, ik heb op jouw aanraden nog gezocht bij de grootste action die ik kon vinden -O- Die Pattex Alabastine was verdomme 16 euro en ik heb nog een halve bus over die ik nooit meer ga gebruiken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lucky_Strike op 17-11-2014 17:17:06 ]
Spoilers!
pi_146734853
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 21:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Nope, ik heb op jouw aanraden nog gezocht bij de grootste action die ik kon vinden -O- Die Pattex was verdomme 16 euro en ik heb nog een halve bus over die ik nooit meer ga gebruiken.
Gooi hem op V&A
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_146735646
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 21:29 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Met elke verf mits goed opgeschuurd en behandeld met een kunststofprimer/grondverf
Oke bedankt. Is er nog een bepaald merk primer dat je me kunt aanbevelen?

Aan De kanten waaraan gezaagd is ligt het hout bloot. Dit moet ik dus zeker schilderen. Maakt het nog uit wat voor verf ik hiervoor gebruik is of gewone acryverf goed? (Heb ik toevallig nog staan)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_146747010
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 09:54 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Oke bedankt. Is er nog een bepaald merk primer dat je me kunt aanbevelen?

Aan De kanten waaraan gezaagd is ligt het hout bloot. Dit moet ik dus zeker schilderen. Maakt het nog uit wat voor verf ik hiervoor gebruik is of gewone acryverf goed? (Heb ik toevallig nog staan)
Acrylverf is prima, ook eerst even in de grondverf zetten btw.
pi_146747258
quote:
3s.gif Op maandag 17 november 2014 08:45 schreef Deetch het volgende:

[..]

Gooi hem op V&A
Er zit bij nader inzien een derde in. En het bleek van Alabastine te zijn. Iemand die dat spul op willen komen halen in Dordrecht mag een PM sturen, een V&A topic is te veel gedoe :')
Spoilers!
pi_146830476
Vandaag een cv installatie bij een huurder nagekeken. Nu lekt een aftapkraan achter een radiator, is weinig maar teveel om ongemakken te veroorzaken. Is nog met ouderwetse knalkoppeling en die wil ik vervangen voor een pers koppeling.

Het is een T-stuk waarbij 15mm is en de aftapkraan een 1/2 aansluitmogelijkheid voor een aftapslang heeft en deze kan worden geopend met het bekende sleuteltje.
Ik kan hem alleen niet vinden omdat ik de naam niet weet van zo'n ding.
Dus iemand een idee wat het is (moet geschikt zijn voor viega pers systeem).
pi_146853727
Geen ongemakken geen probleem dus wat is het probleem.
  donderdag 20 november 2014 @ 22:09:52 #181
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_146854976
Aanpakken voor het wel een probleem wordt en euro's gaat kosten.
pi_146879606
weet iemand een merk die betaalbare badkamer radiatoren heeft/handdoek radiatoren?
  PR/Manusje van alles vrijdag 21 november 2014 @ 20:58:28 #183
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_146880721
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 20:32 schreef hans1985 het volgende:
weet iemand een merk die betaalbare badkamer radiatoren heeft/handdoek radiatoren?
demrad
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_146881085
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2014 20:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

demrad
misschien een linkje, zie door bomen bos niet meer :p

(zijn die dingen verhoudingsgewijs duur zeg...)
  PR/Manusje van alles vrijdag 21 november 2014 @ 21:14:32 #185
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_146881380
http://www.arsenius.nl/c-2125038/demrad-design-radiatoren/ bijvoorbeeld. Zijn tig sites van te vinden.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 24 november 2014 @ 12:22:25 #186
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_146951359
Toch maar even hulp vragen hier.... Ik ben op zoek naar een nieuwe dimmer voor onze keukenlampjes. We hadden deze: http://www.wipo.de/katalog_09/pdf/10172.pdf en die is overleden. Nu kan ik deze alleen nergens via internet vinden in NL. Iemand die weet waar ik die kan krijgen of een alternatief weet?

Edit: ik heb uiteraard de fabrikant in Dld al gemaild, maar na ruim 2 weken nog geen reactie.

[ Bericht 12% gewijzigd door sanger op 24-11-2014 12:44:38 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator maandag 24 november 2014 @ 13:20:33 #187
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_146952696
Hoeveel liter pur haal je uit een spuitbus van 750mL eigenlijk? Ik wil het gaan gebruiken voor een sinterklaas surprise :+ Ik vind pur wel een leuke manier om een thermofles te verpakken/isoleren.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 24 november 2014 @ 14:24:27 #188
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_146954753
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 13:20 schreef derLudolf het volgende:
Hoeveel liter pur haal je uit een spuitbus van 750mL eigenlijk? Ik wil het gaan gebruiken voor een sinterklaas surprise :+ Ik vind pur wel een leuke manier om een thermofles te verpakken/isoleren.
Hoeveel liter geen idee. Hou je er wel rekening mee dat je de verpakking daarmee goed verpest :D :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator maandag 24 november 2014 @ 14:34:54 #189
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_146955014
Ja daar houd ik rekening mee, doe er gewoon twee plastic zakken omheen. Dat lijkt me voldoende toch?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_146959073
Maximaal 35 liter in ideale omstandigheden.
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking dinsdag 25 november 2014 @ 06:53:13 #191
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_146978242
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 13:20 schreef derLudolf het volgende:
Hoeveel liter pur haal je uit een spuitbus van 750mL eigenlijk? Ik wil het gaan gebruiken voor een sinterklaas surprise :+ Ik vind pur wel een leuke manier om een thermofles te verpakken/isoleren.
Leuk idee idd :D
Zal een flinke prop worden :P
En natuurlijk leuk om te doen, een hele bus pur in één keer leegspuiten 8-)
pi_146979496
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 12:22 schreef sanger het volgende:
Toch maar even hulp vragen hier.... Ik ben op zoek naar een nieuwe dimmer voor onze keukenlampjes. We hadden deze: http://www.wipo.de/katalog_09/pdf/10172.pdf en die is overleden. Nu kan ik deze alleen nergens via internet vinden in NL. Iemand die weet waar ik die kan krijgen of een alternatief weet?

Edit: ik heb uiteraard de fabrikant in Dld al gemaild, maar na ruim 2 weken nog geen reactie.
ik heb ff bij onze duitse leverancier gekeken maar kan niks vinden op productnummer, schalter mcd, schalter infrarot. Maar kan zijn dat ik niet goed gekeken heb want die interne zoekmachines van die installatie boeren zijn waardeloos.

is deze firma:
http://www.wilhelm-koch.de
vergelijkbaar met technische unie/rensa/vredenburg
kunt ze eens mailen.

als je duitse vertaling voor je email nodig hebt roep maar.
pi_147013689
Ik ben bezig met de berekening van de groepenkast. Is dit nu overkill wat ik doe?
Slapen: 1
Hal + bad=1
Wassen=2 (wasmachine + droger)
Keuken kookplaat: 1 kracht (3-fasen-perilex)
Koelkast: 1
Vaatwasser:1
Oven/magnetron:1
WCD keuken: 1
WCD keuken + woon: 1
Wcd woon: 1

kom op 10 groepen uit met 1 fornuisgroep.
klacht, die groepenkasten zijn ivm met dld wel heel erg duur :(
pi_147013703
foutje
  PR/Manusje van alles woensdag 26 november 2014 @ 09:46:12 #195
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_147013866
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:36 schreef hans1985 het volgende:
Ik ben bezig met de berekening van de groepenkast. Is dit nu overkill wat ik doe?
Groep 1:
Slapen: 1
Hal + bad=1

Groep 2 + 3
Wassen=2 (wasmachine + droger)

Logisch.
Keuken kookplaat: 1 kracht (3-fasen-perilex)

Groep 4
Koelkast: 1
Vaatwasser:1

Groep 5
Oven/magnetron:1
WCD keuken: 1

Groep 6
WCD keuken + woon: 1
Wcd woon: 1

kom op 10 groepen uit met 1 fornuisgroep.
klacht, die groepenkasten zijn ivm met dld wel heel erg duur :(
*O*
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_147013946
quote:
dank u :) (ook voor het netjes maken van mijn post ;))
kom ik op deze uit:
https://www.sandervunderi(...)ast-3-fase-1802.html
  PR/Manusje van alles woensdag 26 november 2014 @ 09:52:48 #197
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_147014036
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2014 09:48 schreef hans1985 het volgende:

[..]

dank u :) (ook voor het netjes maken van mijn post ;))
kom ik op deze uit:
https://www.sandervunderi(...)ast-3-fase-1802.html
Ik zou nog even wachten tot de ekte experts, zoals Vonkenboer, hun licht hebben laten schijnen. :Y
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_147015069
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 06:53 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Leuk idee idd :D
Zal een flinke prop worden :P
En natuurlijk leuk om te doen, een hele bus pur in één keer leegspuiten 8-)
Niet vergeten dat de pur ook even moet uitharden. Heb zelf als surprise wel eens een CD netjes gesealed en geductaped in het midden van een bananendoos gehangen en deze volgespoten met PUR. loleinz!!111een
Het gedicht ging over muziek waarvan je gaat spinnen (pur purrr purrr) :D
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_147046551
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 06:53 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Leuk idee idd :D
Zal een flinke prop worden :P
En natuurlijk leuk om te doen, een hele bus pur in één keer leegspuiten 8-)
verleidelijk :P
heb nog een volle liggen.
  vrijdag 28 november 2014 @ 09:49:20 #200
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_147079726
Wat is de beste manier om een droogrek netjes horizontaal op te hangen aan de gording van een schuin dak?

Bedankt.
  vrijdag 28 november 2014 @ 10:11:15 #201
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_147080146
Ik heb ook een vraag in het verlengde van die groepenkast. Momenteel heb ik een groep voor de wasmachine en een groep voor de droger. De droger gebruiken we nauwelijks (paar keer per jaar) en zeker nooit gelijk met de wasmachine. Ik wil de buis waar nu de groep van de droger doorheen gaat, gaan gebruiken voor netwerkkabels omdat ik anders geen fatsoenlijke mogelijkheid heb om op de zolder te komen met die kabels.

Nu had een buurman een paar deuren verder het volgende gedaan: hij had twee groepen door 1 buis getrokken zodat hij die groep niet geheel hoefde op te offeren. Hij zei dat hij het bij iemand na had gevraagd van een installatiebedrijf en die had gezegd dat het tegenwoordig wel weer mocht. Als ik erop Google zie ik juist veel reacties dat het niet mag met een vrij logische reden. (dat je er dan nooit vanuit kunt gaan dat er geen stroom meer binnen een buis loopt als je slechts één groep uitschakelt), maar die reacties zijn allemaal ook weer wat ouder. Mag dit nu anno 2014 wel of niet? Die NEN normen veranderen ook nog wel eens begrijp ik...

Kijk, een aparte groep voor de droger is voor mij echt niet noodzakelijk, maar als ik die zou kunnen behouden zou ik het ook niet erg vinden natuurlijk.
Don't let my username fool you...
  vrijdag 28 november 2014 @ 19:01:23 #202
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_147095257
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:11 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb ook een vraag in het verlengde van die groepenkast. Momenteel heb ik een groep voor de wasmachine en een groep voor de droger. De droger gebruiken we nauwelijks (paar keer per jaar) en zeker nooit gelijk met de wasmachine. Ik wil de buis waar nu de groep van de droger doorheen gaat, gaan gebruiken voor netwerkkabels omdat ik anders geen fatsoenlijke mogelijkheid heb om op de zolder te komen met die kabels.

Nu had een buurman een paar deuren verder het volgende gedaan: hij had twee groepen door 1 buis getrokken zodat hij die groep niet geheel hoefde op te offeren. Hij zei dat hij het bij iemand na had gevraagd van een installatiebedrijf en die had gezegd dat het tegenwoordig wel weer mocht. Als ik erop Google zie ik juist veel reacties dat het niet mag met een vrij logische reden. (dat je er dan nooit vanuit kunt gaan dat er geen stroom meer binnen een buis loopt als je slechts één groep uitschakelt), maar die reacties zijn allemaal ook weer wat ouder. Mag dit nu anno 2014 wel of niet? Die NEN normen veranderen ook nog wel eens begrijp ik...

Kijk, een aparte groep voor de droger is voor mij echt niet noodzakelijk, maar als ik die zou kunnen behouden zou ik het ook niet erg vinden natuurlijk.
Dan moet je al minimaal 5x een 2,5mm2 draad door een (hoogstwaarschijnlijk 16mm) pijpje gaan frutten. Dat mag al niet. Liefst zelfs 2x een aarde dus 6 draden.
Ook zou er een kans bestaan dat er 2 draden beschadigen en contact maken. Denk je netjes 1 groep uitgeschakeld te hebben krijg je alsnog een opdonder of erger.

Niet doen dus.

Maar er is een oplossing :D

Koop een combi switch


Haal 1 groep weg en hang de wasmachine in de master ingang en de droger in de slave.
dan mogen je wasmachine en droger veilig op 1 groep. De combiswitch zorgt er namelijk voor de overbelasting niet meer mogelijk is (dan sluit hij gewoon de slave en dus je droger tijdelijk af).

Heb je dus 1 buisje over voor je UTP

Haal voor het nette wel even je nu loos geworden automaat van de droger weg.
Of maak er een apparte groep met WCD van voor in je meterkast. Ook prima.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  vrijdag 28 november 2014 @ 19:05:32 #203
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_147095375
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 06:53 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Leuk idee idd :D
Zal een flinke prop worden :P
En natuurlijk leuk om te doen, een hele bus pur in één keer leegspuiten 8-)
Hou je er wel rekening meer dat als je het in 1x op een berg spuit de binnenkant niet (of bizar langzaam) uithard?
Of je moet die persoon niet aardig vinden.

Snij snij in de harde pur, plak plak met natte pur (en ik denk dat we allemaal weten wat voor plaktroep en ellende natte pur is).
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_147100442
Heb een wandje en kozijn geplaatst. morgen nog 3 kozijnen.
Nu wil ik de deuren ook monteren maar ik heb geen mal voor de scharnieren (89x89 ronde hoeken).
Weet iemand hoe en of het te doen is met enkel een bovenfrees? Het zijn trouwens deuren voor meterkast en berghokken, geen belangrijk zichtwerk dus.

(volgende week komt er een timmerman assisteren, die de spullen heeft, maar wil het zelf doen om te leren ;))
pi_147101772
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:22 schreef hans1985 het volgende:
Heb een wandje en kozijn geplaatst. morgen nog 3 kozijnen.
Nu wil ik de deuren ook monteren maar ik heb geen mal voor de scharnieren (89x89 ronde hoeken).
Weet iemand hoe en of het te doen is met enkel een bovenfrees? Het zijn trouwens deuren voor meterkast en berghokken, geen belangrijk zichtwerk dus.

(volgende week komt er een timmerman assisteren, die de spullen heeft, maar wil het zelf doen om te leren ;))
Is prima te doen, net als binnen de lijntjes kleuren. Eventueel met een beitel de laatste stukjes wegsteken..
pi_147118906
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:50 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Is prima te doen, net als binnen de lijntjes kleuren. Eventueel met een beitel de laatste stukjes wegsteken..
hebben toch goedkope board deuren, zal het eens proberen ;)
Kozijn op maat maken, stellen en wandjes zetten lukt mij nu ook (nooit echt eerder allen gedaan :'))
Deze week dus de deuren afhangen en voor eerst in mijn leven eens stukadoren :p

(tot nu toe vind ik het klussen wel "simpel". alles is heel goed zelf te doen en spaart knaken. Wil alleen nog maar eens een kruislaser kopen, kan ik sneller wanden uitzetten.)
pi_147148016
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2014 21:50 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Is prima te doen, net als binnen de lijntjes kleuren. Eventueel met een beitel de laatste stukjes wegsteken..
dan zul jij een vastere hand hebben dan ik maar het lukt wel maar netjes ...
Ik ga deze week ff een malletje maken uit stuk multiplex die ik dan vast boor op de deur/deurpost.
Of weet iemand nog goedkoppe malletjes voor 89x89 scharnieren?
Freeskopieerkop is 17 mm, vingervrees 8mm dus aan alle kanten moet de mal 4,5 mm groter zijn dan scharnier.
pi_147150328
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 15:08 schreef hans1985 het volgende:

[..]

dan zul jij een vastere hand hebben dan ik maar het lukt wel maar netjes ...
Ik ga deze week ff een malletje maken uit stuk multiplex die ik dan vast boor op de deur/deurpost.
Of weet iemand nog goedkoppe malletjes voor 89x89 scharnieren?
Freeskopieerkop is 17 mm, vingervrees 8mm dus aan alle kanten moet de mal 4,5 mm groter zijn dan scharnier.
Doe het ook met frees 20mm, heb je meteen de juiste ronding..
pi_147151254
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 16:07 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Doe het ook met frees 20mm, heb je meteen de juiste ronding..
moet in totaal 25 deuren doen., 25 x 4 keer frezen plus de slotplaten. Ik denk dat ik beter een mal kan maken ;)
pi_147155999
En dan raak je, geen idee wáár, de witte kunststof draaieinden kwijt (1 van de twee :') )die in het drukknopmechanisme van het toilet zitten. Iemand enig idee waar je zoiets los kunt krijgen?

edit: het gaat dus om die witte dingen zoals hieronder:

A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  zondag 30 november 2014 @ 21:43:22 #211
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_147163535
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 19:01 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Dan moet je al minimaal 5x een 2,5mm2 draad door een (hoogstwaarschijnlijk 16mm) pijpje gaan frutten. Dat mag al niet. Liefst zelfs 2x een aarde dus 6 draden.
Ook zou er een kans bestaan dat er 2 draden beschadigen en contact maken. Denk je netjes 1 groep uitgeschakeld te hebben krijg je alsnog een opdonder of erger.

Niet doen dus.

Maar er is een oplossing :D

Koop een combi switch


Haal 1 groep weg en hang de wasmachine in de master ingang en de droger in de slave.
dan mogen je wasmachine en droger veilig op 1 groep. De combiswitch zorgt er namelijk voor de overbelasting niet meer mogelijk is (dan sluit hij gewoon de slave en dus je droger tijdelijk af).

Heb je dus 1 buisje over voor je UTP

Haal voor het nette wel even je nu loos geworden automaat van de droger weg.
Of maak er een apparte groep met WCD van voor in je meterkast. Ook prima.
Ja, dat laatste ben ik ook wel van plan, kan ik meteen die opbouwdoos die nu bij de droger zit hergebruiken. Zo'n master slave stekkerdoos ken ik ja, maar in mijn vorige huis had ik voor de hele keuken ook maar 1 groep, daar zat wasmachine, droger, vaatwasser, oven en koffiezetapparaat op. Gewoon een kwestie van weten dat je dingen niet tegelijk aan moet zetten werkt natuurlijk ook ;)
Don't let my username fool you...
pi_147181158
quote:
5s.gif Op zondag 30 november 2014 18:49 schreef Five_Horizons het volgende:
En dan raak je, geen idee wáár, de witte kunststof draaieinden kwijt (1 van de twee :') )die in het drukknopmechanisme van het toilet zitten. Iemand enig idee waar je zoiets los kunt krijgen?

edit: het gaat dus om die witte dingen zoals hieronder:

[ afbeelding ]
Bij het onderdelenhuis of de handyman ofzo? Of bestellen bij de producent van die dingen, zeker als het een bekend merk is (grohe heb ik goie ervaring mee) sturen ze je zo'n ding wel op.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 1 december 2014 @ 18:27:35 #213
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_147192068
quote:
1s.gif Op zondag 30 november 2014 21:43 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, dat laatste ben ik ook wel van plan, kan ik meteen die opbouwdoos die nu bij de droger zit hergebruiken. Zo'n master slave stekkerdoos ken ik ja, maar in mijn vorige huis had ik voor de hele keuken ook maar 1 groep, daar zat wasmachine, droger, vaatwasser, oven en koffiezetapparaat op. Gewoon een kwestie van weten dat je dingen niet tegelijk aan moet zetten werkt natuurlijk ook ;)
En daarom zijn er richtlijnen en regeltjes.

Al zou ik in mijn woning alle fase draden groen geel voor gebruiken en voor de nul blauw en aarde bruin. IK weet het, dus IK vind het geen probleem.
Alleen IK kan ook ooit vertrekken/wegvallen/er niet zijn en dan is het voor andere wel zo fijn als dingen kloppen.
Misschien ligt het ook wel aan mij, ben nogal van de "gewoon in 1x goed ook al kost het meer geld/tijd" anders blijf je aankloten.

En laten we eerlijk zijn, die 40e voor een combiswitch zijn de kosten ook niet toch?
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_147200086
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 15:08 schreef hans1985 het volgende:

[..]

dan zul jij een vastere hand hebben dan ik maar het lukt wel maar netjes ...
Ik ga deze week ff een malletje maken uit stuk multiplex die ik dan vast boor op de deur/deurpost.
Of weet iemand nog goedkoppe malletjes voor 89x89 scharnieren?
Freeskopieerkop is 17 mm, vingervrees 8mm dus aan alle kanten moet de mal 4,5 mm groter zijn dan scharnier.
Ik weet dat Ikea een paar jaar geleden een uitgebreide mal had voor het bevestigen van handgrepen, het zou me niets verbazen als er ook iets voor scharnieren op staat.
Spoilers!
  dinsdag 2 december 2014 @ 10:01:17 #215
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_147211312
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 18:27 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

En daarom zijn er richtlijnen en regeltjes.

Al zou ik in mijn woning alle fase draden groen geel voor gebruiken en voor de nul blauw en aarde bruin. IK weet het, dus IK vind het geen probleem.
Alleen IK kan ook ooit vertrekken/wegvallen/er niet zijn en dan is het voor andere wel zo fijn als dingen kloppen.
Misschien ligt het ook wel aan mij, ben nogal van de "gewoon in 1x goed ook al kost het meer geld/tijd" anders blijf je aankloten.

En laten we eerlijk zijn, die 40e voor een combiswitch zijn de kosten ook niet toch?
Nee, en als je even verder zoekt, is 'ie zelfs al goedkoper te vinden ;) Maar de droger staat op dit moment nog niet eens aangesloten en zoals ik al zei: dat ding wordt 3x in het jaar gebruikt, heb 'm ooit gratis gekregen toen ik nog alleen woonde, maar mijn vriendin gebruikt liever een wasrekje.

Voor de rest zorg ik ook altijd dat alles klopt hoor, ik ga niet twee kleuren kabels aan elkaar knopen (zoals de vorige bewoner ergens op zolder wel gedaan had :X Maar dat hebben we meteen ongedaan gemaakt)
Don't let my username fool you...
pi_147217321
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 10:01 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Nee, en als je even verder zoekt, is 'ie zelfs al goedkoper te vinden ;) Maar de droger staat op dit moment nog niet eens aangesloten en zoals ik al zei: dat ding wordt 3x in het jaar gebruikt, heb 'm ooit gratis gekregen toen ik nog alleen woonde, maar mijn vriendin gebruikt liever een wasrekje.

Voor de rest zorg ik ook altijd dat alles klopt hoor, ik ga niet twee kleuren kabels aan elkaar knopen (zoals de vorige bewoner ergens op zolder wel gedaan had :X Maar dat hebben we meteen ongedaan gemaakt)
Verkoop die droger dan gewoon op marktplaat. Levert weer 50 euro en ruimte op.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_147227212
Deuren afhangen laat ik wel aan onze timmerman over. Heb geen invalzaag, geen mal etc. Hou anders geen deuren over ;)
  dinsdag 2 december 2014 @ 22:33:16 #218
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_147234142
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 december 2014 14:07 schreef Deetch het volgende:

[..]

Verkoop die droger dan gewoon op marktplaat. Levert weer 50 euro en ruimte op.
Die ruimte kan ik toch niets mee ;) Tussen wasmachine en expansievat is er niet veel anders mee te doen op zolder.
Don't let my username fool you...
pi_147287925
vandaag erachter gekomen dat stucadoor nooit mijn beroep zal worden. Wat een tyfuswerk. alles zit onder de gips en dacht "waar ben ik aan begonnen"

dan is timmerman meer mijn ding ....

Gelukkig een giraffe schuurmachine dus mijn fouten schuur ik wel weg.
grrr
  Knikkerking donderdag 4 december 2014 @ 20:06:50 #220
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147288259
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 19:56 schreef hans1985 het volgende:
vandaag erachter gekomen dat stucadoor nooit mijn beroep zal worden. Wat een tyfuswerk. alles zit onder de gips en dacht "waar ben ik aan begonnen"

dan is timmerman meer mijn ding ....

Gelukkig een giraffe schuurmachine dus mijn fouten schuur ik wel weg.
grrr
Ik stond er laatst ook van te kijken hoe de stucadoor wat hier aan 't werken was te keer ging. Hoppa, grote kuip "spul" aanmaken, en gaan met die banaan. Ik was al bang dat 't veel te snel zou uitharden, maar voordat ik met m'n ogen kon knipperen zat het alweer tegen het plafond.

Ook gewoon met al die kilo's boven het hoofd werken en alles. EN dan ook nog extreem netjes werken c.q. afwerken _O_ Respect! Doe ik 'm niet na. Nooit :P

Achja, sommige dingen moet je ook niet zelf willen doen natuurlijk. Ergens ligt de grens >:)
pi_147288601
ik heb mij ook verbaasd hoe snel dat spul droogt. ik ken snelbeton maar dat gips is ook te snel. je maakt een kleine bak aan en voor je weet is het hard. Heb er nu wel beetje handigheid in en werk onder motto "straks met de giraffe eroverheen" maar de tering, wat een kut beroep. Ben kapot, moest tot 2.60 hoog en steeds 2 kilo van die smurrie op mijn plaat. Ben eraan begonnen dus maak het af (heb moeilijkste deel gehad). Maar dit was eens en nooit weer, dan maar geld lappen voor stukadoor.

maar al doende leer je.
Ik heb nu van fundering graven, ijzer knopen tot pannen leggen gedaan. Ik kan/wil niet stukadoren en deuren afhangen gaat mij (nog) niet goed af. dat ga ik dus wel uitbesteden.
pi_147316833
Nou heb gips erin. Laat ik maar zeggen dat ik heel blij ben dan ik een giraffe schuurmachine heb.
Ik ging kapot, moest boven mijn hoofd stukadoren, Elke keer 2 kilo gips op de plaat en smeren maar. Wat een kut werk. Morgen alles schoon maken, maandag schuren en dan spuiten. Aankomende week systeemplafond erin, verwarming en tegelen.
En ik mag nog tot een meter diep in beton hakken voor gwe aansluiting en riool.
(maar ik boor met onze diamantboor eerst paar 150 mm gaten voordat ik ga hakken :p)

wijze les,besteed stucadoren uit aan stucadoor. Ik ben best op de centen maar dit....de tering.
  vrijdag 5 december 2014 @ 21:29:52 #223
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_147319472
Stucen is inderdaad gewoon vakwerk!
censuur :O
pi_147321095
Hey Hans, allemaal leuk en aardig zo maar waarom verblijdt je ons niet met je eigen topic over wat je allemaal aan het klussen bent? Het klinkt als iets dat ik wel zou willen lezen ;)
Spoilers!
pi_147327576
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 december 2014 22:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hey Hans, allemaal leuk en aardig zo maar waarom verblijdt je ons niet met je eigen topic over wat je allemaal aan het klussen bent? Het klinkt als iets dat ik wel zou willen lezen ;)
Zal eens kijken :)
moet eerst mijn phone fixen want een topic zonder foto's is natuurlijk niet leuk.

Btw, weet iemand een goedkoper alternatief voor fisher kozijnpluggen. ik schrok me dood toen ik de rekening zag.
Phone laadt weer.
Met van die prikkers een kwartier zitten krabben en pulken.
Stof, gruis. zaagsel en dan helemaal aangekoekt :+

[ Bericht 10% gewijzigd door hans1985 op 06-12-2014 10:18:21 ]
pi_147390935
Een vraagje over isoleren...

Ik heb een jaren '70 huis, en volgens mij hadden ze toen net de gasbel in Slochteren aangeboord en werd isoleren volledig nutteloos geacht.
Onder een schuin dak met aan de buitenkant (asbest) golfplaat slapen de kinderen. In de winter is het daar redelijk koud - een graad of 13. Om te zien of en hoe het geïsoleerd is heb ik met een gatenzaag een gat gemaakt in de multiplex plaat die aan de binnenkant zit: er zit 6 cm ruimte tussen "plafond"plaat en het dakbeschot, iets van 2 cm glaswol, en daarachter als ik het goed zie iets van dampwerende folie.

Ik wil dat opnieuw en beter gaan isoleren: multiplex platen eraf, glaswol eruit en de ruimte vergroten door op de gordingen latten van 2 cm te bevestigen. Dan heb ik 8 cm ruimte waarin ik graag XPS (achtigs) wil doen omdat de R waarde daar zo lekker hoog van is. Ik wil daarna een en ander weer aftimmeren met een soortgelijke multiplex plaat van 1 cm dik.

Ik maak me een beetje zorgen om mogelijke vochtproblemen. Isoleren is leuk, maar als 5 jaar later mijn dak rot is dan dat een flinke domper op de feestvreugde. Vandaar de volgende vragen:

- is isoleren met XPS ivm de hoge R-waarde aan te raden? Of kan ik beter glas/steenwol kiezen met een lagere isolatiewaarde maar minder kans op vocht problemen?
- moet ik een dampremmende folie aanbrengen op de isolatie, en daar dan overheen de betimmering? Ik neem aan dat 2 folies problemen geven ivm opsluiten van vocht, dus dat de aanwezige folie er dan uit moet.

Alvast bedankt!
pi_147401596
hoi! Hebben een eiken houten kast gekocht die met krijtverf geschilderd is. Er is geen grondverf gebruikt. Nou is het niet al te netjes gedaan en overwegen we de kast opnieuw te verven, ook omdat de verf wat afgeeft en niet erg duurzaam lijkt. Moeten we hem helemaal kaalschuren, en dan het gebruikelijke recept (ontvetten, gronden, etc) volgen of is er een alternatief?
pi_147409670
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 19:55 schreef anna1983 het volgende:
hoi! Hebben een eiken houten kast gekocht die met krijtverf geschilderd is. Er is geen grondverf gebruikt. Nou is het niet al te netjes gedaan en overwegen we de kast opnieuw te verven, ook omdat de verf wat afgeeft en niet erg duurzaam lijkt. Moeten we hem helemaal kaalschuren, en dan het gebruikelijke recept (ontvetten, gronden, etc) volgen of is er een alternatief?
schilderen is het makkelijkste. De voorbereidingen het meeste werk en kutwerk. Dus ja ontvetten, schuren, ontvetten, gronden, schuren, aflakken.
pi_147416259
en Hans moet dan alle krijtverf eraf geschuurd worden? of kunnen we over de krijtverf heenverven?
  donderdag 11 december 2014 @ 20:20:42 #230
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147493549
Iemand tips waar ik voor weinig een houten raamkozijn op de kop zou kunnen tikken?
Ik heb wel eens gehoord van bedrijven die verkeerd opgemeten kozijnen verkopen.

En waar je rekening mee moet houden als je een raam in een bestaande muur wil plaatsen? :P

Ik zou namelijk een raampje willen plaatsen in de zijmuur van de schuur, maar omdat ik eerst raamkozijn op de kop probeer te tikken en dan pas het gat in de muur ga slijpen maakt het niet heel veel uit hoe groot het raam precies is. Om en nabij de 60cm hoog en 1m breed (+/- 20cm) is prima.
Het is alleen een klus waar niet veel info over te vinden is op internet, en het is niet bepaald iets waar ik ervaring mee heb :+ .
  donderdag 11 december 2014 @ 20:31:52 #231
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147494009
Op de "hoe" vraag heb ik nu een antwoord :P
http://www.hornbach.nl/cm(...)8304.html?p=1&hpp=50
pi_147494022
je moet een latei plaatsen om de muur te dragen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 11 december 2014 @ 20:39:31 #233
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147494344
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:32 schreef densmee het volgende:
je moet een latei plaatsen om de muur te dragen
Dat vermoeden had ik al, al hoopte ik dat het niet nodig zou zijn, maar soit. Dat is wel op te lossen :) .
Gewoon een stuk L profiel. Zal niet heftig hoeven te omdat het er maar een laag of 4-5 baksteen boven het raam zal komen.

Maar weet jij een bedrijf in de buurt die hierin handelt?
pi_147495750
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:39 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat vermoeden had ik al, al hoopte ik dat het niet nodig zou zijn, maar soit. Dat is wel op te lossen :) .
Gewoon een stuk L profiel. Zal niet heftig hoeven te omdat het er maar een laag of 4-5 baksteen boven het raam zal komen.

Maar weet jij een bedrijf in de buurt die hierin handelt?
als ik zo iets moet hebben dan heb ik een adresje waar ik L profiel kan krijgen, en dan maak ik het zelf op maat en laat ik het verzinken in veldhoven bij verzinkerij meerveldhoven
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 11 december 2014 @ 21:17:00 #235
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147495784
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:16 schreef densmee het volgende:

[..]

als ik zo iets moet hebben dan heb ik een adresje waar ik L profiel kan krijgen, en dan maak ik het zelf op maat en laat ik het verzinken in veldhoven bij verzinkerij meerveldhoven
Ik doelde eigenlijk op het kozijn :P .
Hier op de hoek zit een smid, dus dat L-profiel gaat wel lukken ;) .
pi_147495827
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:17 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik doelde eigenlijk op het kozijn :P .
Hier op de hoek zit een smid, dus dat L-profiel gaat wel lukken ;) .
Veldman in bergeijk verkoopt gebruikt bouwmateriaal, maar ook vaak restpartijen en dergelijke
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  donderdag 11 december 2014 @ 21:25:45 #237
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147496157
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 21:18 schreef densmee het volgende:

[..]

Veldman in bergeijk verkoopt gebruikt bouwmateriaal, maar ook vaak restpartijen en dergelijke
Tnx! Ik zal eens contact met ze opnemen :) .
pi_147509469
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 20:39 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dat vermoeden had ik al, al hoopte ik dat het niet nodig zou zijn, maar soit. Dat is wel op te lossen :) .
Gewoon een stuk L profiel. Zal niet heftig hoeven te omdat het er maar een laag of 4-5 baksteen boven het raam zal komen.

Maar weet jij een bedrijf in de buurt die hierin handelt?
Waarom niet gewoon een betonnen latei bij de hornbach (oid) halen?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  zondag 14 december 2014 @ 15:06:41 #239
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147569999
Fuck, wou net m'n rolluik omhoog doen en de trekband breekt af en schiet in de kast ;(
Ik kan zeker niet van binnenuit dat ding weer terughalen? Het is namelijk een rolluik op de eerste verdieping.
pi_147570348
Weet iemand wat nog een goede temperatuur is om iets te lakken? Ik zou het vanwege de dampen graag in de garage doen. Het gaat om hoogglans vloerlak.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator zondag 14 december 2014 @ 16:44:40 #241
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_147572471
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 15:06 schreef Erasmo het volgende:
Fuck, wou net m'n rolluik omhoog doen en de trekband breekt af en schiet in de kast ;(
Ik kan zeker niet van binnenuit dat ding weer terughalen? Het is namelijk een rolluik op de eerste verdieping.
Nee, daar zul je helaas echt van de buitenkant bij moeten :X
  zondag 14 december 2014 @ 16:52:25 #242
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_147572715
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 16:44 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nee, daar zul je helaas echt van de buitenkant bij moeten :X
Neeeeeeeee ;(

Nou de kast toch open moet dan maar ook gelijk een buismotor op zonne-energie :P
  zondag 14 december 2014 @ 17:08:27 #243
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147573143
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 december 2014 11:35 schreef Deetch het volgende:

[..]

Waarom niet gewoon een betonnen latei bij de hornbach (oid) halen?
Is dat goedkoper dan een stalen L profiel?
pi_147594169
quote:
1s.gif Op zondag 14 december 2014 17:08 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Is dat goedkoper dan een stalen L profiel?
Dat weet ik niet maar in ieder geval wel minder corrosiegevoelig en makkelijker af te werken.
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 15:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Weet iemand wat nog een goede temperatuur is om iets te lakken? Ik zou het vanwege de dampen graag in de garage doen. Het gaat om hoogglans vloerlak.
Verwerkingtemperatuur staat op de pot. 15-20 graden is optimaal. Let ook op vochtigheid.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_147599756
quote:
3s.gif Op maandag 15 december 2014 08:53 schreef Deetch het volgende:

Verwerkingtemperatuur staat op de pot. 15-20 graden is optimaal. Let ook op vochtigheid.
Ik hem laten mengen, en het etiketje is dan ook niet zo informatief. Als die temperetuur optimaal is dan ga ik wel even kou leiden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_147602058
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 13:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik hem laten mengen, en het etiketje is dan ook niet zo informatief. Als die temperetuur optimaal is dan ga ik wel even kou leiden.
Nou ja, optimaal, beter dan 5 °C. 20 graden of 22 kannatuurlijk ook prima. Te warm dan droogt je verf mogelijk te snel en krijg je het niet strak erop.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_147602583
quote:
3s.gif Op maandag 15 december 2014 14:36 schreef Deetch het volgende:

[..]

Nou ja, optimaal, beter dan 5 °C. 20 graden of 22 kannatuurlijk ook prima. Te warm dan droogt je verf mogelijk te snel en krijg je het niet strak erop.
De garage zal onder de 10 graden zijn, als de lak dan niet mooi dun loopt zal het eindresultaat misschien ook niet zo strak zijn. Dan kan ik het risico beter niet nemen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_147682899
Nu ik dat hierboven lees van verf die te snel droogt begrijp ik ineens waarom de verf in de woonkamer zo raar "korrelig" opgedroogd is. Je ziet heel het patroon van de roller er nog in. :{

Andere vraag: wij hebben in de voordeur een brievenbus maar die willen we dichtmaken. Hoe kan ik dat het best aanpakken? Passend stuk hout erin drukken en dichtsmeren met kneedbaar hout oid?
pi_147699240
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:12 schreef Gwywen het volgende:

Andere vraag: wij hebben in de voordeur een brievenbus maar die willen we dichtmaken. Hoe kan ik dat het best aanpakken? Passend stuk hout erin drukken en dichtsmeren met kneedbaar hout oid?
Lijkt me een plan. Alhoewel ik zelf de kneedbaar hout niet zo gebruiken maar een houtvuller, dan schuren plamuren en afschilderen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_147736576
quote:
3s.gif Op donderdag 18 december 2014 10:18 schreef Deetch het volgende:

[..]

Lijkt me een plan. Alhoewel ik zelf de kneedbaar hout niet zo gebruiken maar een houtvuller, dan schuren plamuren en afschilderen.
Wat voor houtvuller denk jij dan aan? Kneedbaar hout was 't enige dat in mij opkwam zo snel namelijk.
  vrijdag 19 december 2014 @ 12:13:51 #251
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147737318
Lijm dat stuk hout erin mijn bruislijm, zilorg ervoor dat je rondom het stuk hout een v groef hebt waar houtvulmiddel (liefst 2k) in gesmeerd kan worden, mooi netjes schuren en de deur weer strak in de lak zetten (wel eerst ontvetten, schuren, gronden, etc.)
  Knikkerking vrijdag 19 december 2014 @ 14:31:24 #252
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147741751
Mensen, wie kan me even helpen met 't volgende? Het liefst voor 18u, dan kan ik het vandaag nog gaan halen _O_

Met welk spul (een bepaalde kit ofzo?) zet ik een spiegel het best vast op een MDF plaat?

Thanks voor 't meedenken in ieder geval!
pi_147741851
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:31 schreef Atmoz het volgende:
Mensen, wie kan me even helpen met 't volgende? Het liefst voor 18u, dan kan ik het vandaag nog gaan halen _O_

Met welk spul (een bepaalde kit ofzo?) zet ik een spiegel het best vast op een MDF plaat?

Thanks voor 't meedenken in ieder geval!
Bison spiegelkit.. of bison polymax
  Knikkerking vrijdag 19 december 2014 @ 14:35:40 #254
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147741910
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:33 schreef bbtb77 het volgende:

[..]

Bison spiegelkit.. of bison polymax
Wow, das wel heel snel. Thanks!! ^O^

Bestaat dus gewoon kant en klaar spul voor, je moet maar alles weten he.
Ik ga 't straks halen. Nogmaals dank voor de snelle reactie.
pi_147747783
Kies de juiste want veel kit vreet je spiegel laag op!!
Laat die handjes wapperen!
  Knikkerking vrijdag 19 december 2014 @ 19:30:41 #256
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147751330
Thanks Gieliovd!!
Door omstandigheden (platte band met auto, vorige week ook al WTF :? })) ben ik niet kunnen gaan vandaag. Dus morgenvroeg even goed op letten dat ik inderdaad "spiegel bestendige" kit haal. Dank ^O^
pi_147752098
:W
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 19 december 2014 @ 20:08:26 #258
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147752685
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 19:30 schreef Atmoz het volgende:
Thanks Gieliovd!!
Door omstandigheden (platte band met auto, vorige week ook al WTF :? })) ben ik niet kunnen gaan vandaag. Dus morgenvroeg even goed op letten dat ik inderdaad "spiegel bestendige" kit haal. Dank ^O^
Of minimaal zuurvrije kit, want in dat zuur zit het probleem :P
pi_147754713
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 20:08 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Of minimaal zuurvrije kit, want in dat zuur zit het probleem :P
En geloof me, dat is echt een probleem. Mijn schoonvader heeft eens met montagekit |:( een rand rond mijn spiegel gekit. Dit was zo ongeveer de enige keer dat hij wat opruimde nadat hij bezig was geweest dus hij wreef met een doekje vol kit over de spiegel. Ik heb jarenlang met vlekken op de spiegel geleefd :(
Spoilers!
  Knikkerking vrijdag 19 december 2014 @ 21:18:09 #260
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147755820
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 20:08 schreef bleiblei het volgende:

Of minimaal zuurvrije kit, want in dat zuur zit het probleem :P
Thanks! Uiteindelijk ook wel logisch met zo'n dunne aluminiumlegering van 0,002 mm dik :D

quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 20:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

En geloof me, dat is echt een probleem. Mijn schoonvader heeft eens met montagekit |:( een rand rond mijn spiegel gekit. Dit was zo ongeveer de enige keer dat hij wat opruimde nadat hij bezig was geweest dus hij wreef met een doekje vol kit over de spiegel. Ik heb jarenlang met vlekken op de spiegel geleefd :(
Ik neem aan dat hierboven iets anders bedoeld wordt. Niet de voorkant v/d spiegel (is gewoon glas, zou je normaal makkelijk schoon moeten krijgen) maar de achterkant met de (zeer) gevoelige lagen erop.

Of zie ik iets over 't hoofd?
  vrijdag 19 december 2014 @ 21:22:25 #261
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147756006
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:18 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Thanks! Uiteindelijk ook wel logisch met zo'n dunne aluminiumlegering van 0,002 mm dik :D

[..]

Ik neem aan dat hierboven iets anders bedoeld wordt. Niet de voorkant v/d spiegel (is gewoon glas, zou je normaal makkelijk schoon moeten krijgen) maar de achterkant met de (zeer) gevoelige lagen erop.

Of zie ik iets over 't hoofd?
Klopt, gaat om de achterkant. De glasplaat krijg je wel schoon, is alleen een rotklus :P .
De achterkant wordt de spiegellaag eraf gebeten.
pi_147756406
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 12:13 schreef bleiblei het volgende:
Lijm dat stuk hout erin mijn bruislijm, zilorg ervoor dat je rondom het stuk hout een v groef hebt waar houtvulmiddel (liefst 2k) in gesmeerd kan worden, mooi netjes schuren en de deur weer strak in de lak zetten (wel eerst ontvetten, schuren, gronden, etc.)
Bedoel je constructielijm met bruislijm?
Dat heb ik nog wel liggen.
Die v-groef is een goede tip.
Verven en zo erna komt wel goed, ik ga sowiesonirt met het verfkarwei beginnen voor die brievenbus eruit is. ;)
  vrijdag 19 december 2014 @ 21:33:31 #263
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147756607
Ik weet het niet zeker of ik constructielijm bedoel.
Het is van die lijm die uitzet/ opvult. Wat ik zo snel bij elkaar googlede is dat het denk ik inderdaad vergelijkbaar is qua werking, dus zou goed moeten gaan (maar check het even op de verpakking voor de zekerheid ;) ).
pi_147756716
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:22 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Klopt, gaat om de achterkant. De glasplaat krijg je wel schoon, is alleen een rotklus :P .
De achterkant wordt de spiegellaag eraf gebeten.
Ik lees 'kit' en 'spiegel' en pas het gelijk toe op mijn eigen situatie :') Een spiegel die ik trouwens echt niet meer mooi kreeg maar hij was al nooit mooi. Nu heb ik een prachtige spiegel en een nieuwe badkamer waar mijn schoonpa vanaf is gebleven, jeej.

Maar goed, naast het feit dat het natuurlijk zonde is, waarom is het erg dat een spiegel aan de achterkant wordt aangetast? Valt hij dan of ga je de kit door de spiegel heen zien?
Spoilers!
  Knikkerking vrijdag 19 december 2014 @ 21:38:49 #265
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147756913
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik lees 'kit' en 'spiegel' en pas het gelijk toe op mijn eigen situatie :') Een spiegel die ik trouwens echt niet meer mooi kreeg maar hij was al nooit mooi. Nu heb ik een prachtige spiegel en een nieuwe badkamer waar mijn schoonpa vanaf is gebleven, jeej.

Maar goed, naast het feit dat het natuurlijk zonde is, waarom is het erg dat een spiegel aan de achterkant wordt aangetast? Valt hij dan of ga je de kit door de spiegel heen zien?
Een spiegel is aan de voorkant "gewoon" glas. Aan de achterkant zit het "spiegelende" gedeelte. Oftewel de opgedampte alu-laag ;)

[edit]

Foutje: ik moet zeggen: "de meeste spiegels..." want je hebt ook FSM*-spiegels O-)


*Front Surface Mirror, een spiegel waar het juist andersom is, en daarom een beter/helderder spiegel effect krijgt :)

*2: Front Surface Spiegels worden vaak gebruikt in de opto-electronics, zoals bijvoorbeeld mijn zelfgemaakte "Multi Touch Table" (omdat daar de brekingsindex veel minder is)
pi_147757611
Ik gebruik bijna overal polymax voor. Kit, lijmt, en ook spiegels of polystyreen. Ik geloof dat ik in m'n eentje de complete Nederlandse Productielijn in stand houd.
Eigenlijk had ik nog wel een kerstpakket verwacht van die gasten :P


Hout - hout doe ik ook nog wel met houtlijm of bruislijm.


c_/
met een koekje
  vrijdag 19 december 2014 @ 21:53:53 #267
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147757771
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik lees 'kit' en 'spiegel' en pas het gelijk toe op mijn eigen situatie :') Een spiegel die ik trouwens echt niet meer mooi kreeg maar hij was al nooit mooi. Nu heb ik een prachtige spiegel en een nieuwe badkamer waar mijn schoonpa vanaf is gebleven, jeej.

Maar goed, naast het feit dat het natuurlijk zonde is, waarom is het erg dat een spiegel aan de achterkant wordt aangetast? Valt hij dan of ga je de kit door de spiegel heen zien?
Als de spiegellaag aangetast wordt door zuren kijk je met geluk tegen een oneffen spiegellaag aan, en met een beetje pech tegen kit/muur op de plek waar je kit gesmeerd hebt :P .
pi_147757807
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:30 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Bedoel je constructielijm met bruislijm?
Dat heb ik nog wel liggen.
Die v-groef is een goede tip.
Verven en zo erna komt wel goed, ik ga sowiesonirt met het verfkarwei beginnen voor die brievenbus eruit is. ;)
Let op met die bruislijm. Ik hoef maar naar de verpakking te kijken en de zwarte vlekken zitten al tussen mijn schouderbladen :P

Qua houtvuller gebruik ik altijd 2k die niet krimpt, anders blijf je bezig.

c_/
met een koekje
  vrijdag 19 december 2014 @ 21:58:05 #269
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147757995
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:54 schreef koffielepel het volgende:

[..]

Let op met die bruislijm. Ik hoef maar naar de verpakking te kijken en de zwarte vlekken zitten al tussen mijn schouderbladen :P

Qua houtvuller gebruik ik altijd 2k die niet krimpt, anders blijf je bezig.

c_/
Heb je dat probleem niet met Polymax?
Ik kan uberhaupt niet werken met spul wat in zo een koker zit en met kitspuit verwerkt moet worden :') . Wordt altijd een zooitje O-) .
pi_147759035
Voor mijn broertjes schoolopdracht zijn we een geldwisselautomaat aan het maken dmv een raspberry, hier komt best wel veel bekabeling bij kijken.We gebruiken een breadboard om de componenten aan elkaar te verbinden, maar voor het vervoeren is een breadboard niet ideaal. Bestaan er PCB's oid waar je het een en ander op kunt solderen? Of andere systemen? Bij een breadboard kunnen de kabels zomaar eruit vallen heb ik het idee.
pi_147759131
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 21:58 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Heb je dat probleem niet met Polymax?
Ik kan uberhaupt niet werken met spul wat in zo een koker zit en met kitspuit verwerkt moet worden :') . Wordt altijd een zooitje O-) .
Het geheim zit hem erin dat je een goede kitspuit moet hebben. Die standaard metalen bouwmarkt dingen vind ik ook waardeloos :)

c_/
met een koekje
  vrijdag 19 december 2014 @ 22:31:45 #272
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147759945
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:17 schreef koffielepel het volgende:

[..]

Het geheim zit hem erin dat je een goede kitspuit moet hebben. Die standaard metalen bouwmarkt dingen vind ik ook waardeloos :)

c_/
Ik heb der 1 van Zwaluw, maar die kon ik ook praktisch afschrijven toen er bij een koker kitlijmrommel de helft aan de achterkant uit kwam ipv. de voorkant :') .

Heb ik trouwens een andere vraag, mijn zus heeft waarschijnlijk stuc op riet als plafond en dat gaan we dus niet vervangen voor Gipsplaat (niet mijn huis dus ze zoekt het maar uit :P ).
Maar nu wil ze lampen op hangen op een andere plek dan waar de centraaldoos zit EN natuurlijk precies tussen de balken :') . Iemand hier ervaring mee? Ik zit er aan te denken ogen te zoeken die zo lang zijn dat ik ze in de vloerplanken van de verdieping er boven kan draaien (of stokeinden van 15cm lang ofzo waar ik een oogje op draai). Maar weet niet of het slimmer kan.
pi_147794006
Elektravraagje. Ik heb een nieuw huis met Jung a s 500 schakelmateriaal. Maar ik heb in mijn huidige jhuis Busch en Jaeger dimmers. Nu vroeg ik mij af... zou, misschien met een kleine aanpassing. Een Jung Dimmer voorkant (draaiknop en plaat) passen op een Busch en Jaeger dimmer.

Of anders gezegd...kun je een Busch Jaeger dimmer gebruiken in Jung A S 500 materiaal? Ik heb nml wel 6 dimmers. En die nieuw kopen is zo weer 300 euro
  PR/Manusje van alles zondag 21 december 2014 @ 09:55:09 #274
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_147794464
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:31 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik heb der 1 van Zwaluw, maar die kon ik ook praktisch afschrijven toen er bij een koker kitlijmrommel de helft aan de achterkant uit kwam ipv. de voorkant :') .

Heb ik trouwens een andere vraag, mijn zus heeft waarschijnlijk stuc op riet als plafond en dat gaan we dus niet vervangen voor Gipsplaat (niet mijn huis dus ze zoekt het maar uit :P ).
Maar nu wil ze lampen op hangen op een andere plek dan waar de centraaldoos zit EN natuurlijk precies tussen de balken :') . Iemand hier ervaring mee? Ik zit er aan te denken ogen te zoeken die zo lang zijn dat ik ze in de vloerplanken van de verdieping er boven kan draaien (of stokeinden van 15cm lang ofzo waar ik een oogje op draai). Maar weet niet of het slimmer kan.
Hoe zwaar is de lamp? je kan ze ook gewoon in het houten rachelwerk waar het riet aan vast is gemaakt draaien. Dan kan je af met ogen van 4/5 cm. Zo zit het bij mijn plafond in ieder geval. De onderstaande foto komt van google.

Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 21 december 2014 @ 10:25:01 #275
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147794798
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 09:03 schreef lazyjones het volgende:
Elektravraagje. Ik heb een nieuw huis met Jung a s 500 schakelmateriaal. Maar ik heb in mijn huidige jhuis Busch en Jaeger dimmers. Nu vroeg ik mij af... zou, misschien met een kleine aanpassing. Een Jung Dimmer voorkant (draaiknop en plaat) passen op een Busch en Jaeger dimmer.

Of anders gezegd...kun je een Busch Jaeger dimmer gebruiken in Jung A S 500 materiaal? Ik heb nml wel 6 dimmers. En die nieuw kopen is zo weer 300 euro
Gewoon nieuwe knoppen halen. Je B&J dimmers monteer je in je nieuwe woning, je haalt van Jung alleen nieuwe draaiknoppen op, lijkt mij niet zo'n probleem. Heb ze net even vergeleken, het lijkt identiek aan elkaar.
Share your talent, move the world.
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 11:25:08 #276
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_147795702
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 09:03 schreef lazyjones het volgende:
Elektravraagje. Ik heb een nieuw huis met Jung a s 500 schakelmateriaal. Maar ik heb in mijn huidige jhuis Busch en Jaeger dimmers. Nu vroeg ik mij af... zou, misschien met een kleine aanpassing. Een Jung Dimmer voorkant (draaiknop en plaat) passen op een Busch en Jaeger dimmer.

Of anders gezegd...kun je een Busch Jaeger dimmer gebruiken in Jung A S 500 materiaal? Ik heb nml wel 6 dimmers. En die nieuw kopen is zo weer 300 euro
Nee, de asjes van busch en jaeger dimmers zijn fysiek heel anders qua constructie, dus daar passen geen draaiknop en plaatjes van Jung schakelmateriaal op :)
  zondag 21 december 2014 @ 12:47:01 #277
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147797686
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 11:25 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Nee, de asjes van busch en jaeger dimmers zijn fysiek heel anders qua constructie, dus daar passen geen draaiknop en plaatjes van Jung schakelmateriaal op :)
Weet ik dat ook weer. Ik laat voortaan de vragen over elektra wel aan jou over. :P
Share your talent, move the world.
  Knikkerking zondag 21 december 2014 @ 18:18:48 #278
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147810209
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:17 schreef koffielepel het volgende:

Het geheim zit hem erin dat je een goede kitspuit moet hebben.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:31 schreef bleiblei het volgende:

Ik heb der 1 van Zwaluw, maar die kon ik ook praktisch afschrijven toen er bij een koker kitlijmrommel de helft aan de achterkant uit kwam ipv. de voorkant :') .
Nu we het toch over kitspuiten hebben...
Wat is een goede? Welk merk is hier een beetje goed in?

Die bouwmarkt prul van mij "klikt/klapt" altijd door op het verkeerde moment (als je nét puntje precies bezig bent bijvoorbeeld :{) Dus wordt misschien eens tijd voor een betere. Altijd dat geërger is nergens voor nodig.

Ik zie dat je er ook op accu hebt, leuk voor het "gadget gehalte" maar dat hoeft dus niet :P
Welke doet goed z'n werk, en passen "gewone" bouwmarkt cilinders in?
pi_147810755
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:18 schreef Atmoz het volgende:

[..]


[..]

Nu we het toch over kitspuiten hebben...
Wat is een goede? Welk merk is hier een beetje goed in?

Die bouwmarkt prul van mij "klikt/klapt" altijd door op het verkeerde moment (als je nét puntje precies bezig bent bijvoorbeeld :{) Dus wordt misschien eens tijd voor een betere. Altijd dat geërger is nergens voor nodig.

Ik zie dat je er ook op accu hebt, leuk voor het "gadget gehalte" maar dat hoeft dus niet :P
Welke doet goed z'n werk, en passen "gewone" bouwmarkt cilinders in?
De Den Braven kroger hydraulic


Wat mij betreft toch wel de beste..
  Knikkerking zondag 21 december 2014 @ 18:40:22 #280
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_147811185
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 18:32 schreef bbtb77 het volgende:

De Den Braven kroger hydraulic
[ afbeelding ]

Wat mij betreft toch wel de beste..
Thanks ^O^
Morgen maar even bestellen.
Hij ziet er niet zo "fancy" uit, maar gezien de prijs moet die wel goed zijn, right?! :+
pi_147811557
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:40 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Thanks ^O^
Morgen maar even bestellen.
Hij ziet er niet zo "fancy" uit, maar gezien de prijs moet die wel goed zijn, right?! :+
De prijs zit m vooral in het (bijna) volledig van metaal en op oliedruk zijn. Doordat ie oliegevuld (hydraulisch) is hoef je lang niet zo hard (en vaak) te knijpen.
pi_147811586


[ Bericht 100% gewijzigd door bbtb77 op 21-12-2014 18:49:50 ]
  zondag 21 december 2014 @ 19:03:45 #283
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147812194
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 09:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Hoe zwaar is de lamp? je kan ze ook gewoon in het houten rachelwerk waar het riet aan vast is gemaakt draaien. Dan kan je af met ogen van 4/5 cm. Zo zit het bij mijn plafond in ieder geval. De onderstaande foto komt van google.

[ afbeelding ]
Hmm, dan heeft ze misschien wel gewoon gipsplaat erin zitten. Om de 60cm zie je een balk zitten.
Want als ik je goed begrijp is de dichtheid van het rachelwerk veel hoger bij stuc op riet?
  PR/Manusje van alles zondag 21 december 2014 @ 19:16:05 #284
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_147812684
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:03 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Hmm, dan heeft ze misschien wel gewoon gipsplaat erin zitten. Om de 60cm zie je een balk zitten.
Want als ik je goed begrijp is de dichtheid van het rachelwerk veel hoger bij stuc op riet?
131216_148800_7.jpg

Zo zag het er bij mij uit. Is vrij gebruikelijk inderdaad. Want het riet wordt met ijzerdraad om draadnagels (ja daar komt de naam vandaan) gebonden. Afstand tussen de regels is zo'n 5-8 cm.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_147983604
iemand een adresje voor gaas schuurschijven die op een een giraffe 230 mm passen met klitteband. heb er zo'n 10 nodig.
  vrijdag 26 december 2014 @ 22:39:25 #286
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_147987795
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zo zag het er bij mij uit. Is vrij gebruikelijk inderdaad. Want het riet wordt met ijzerdraad om draadnagels (ja daar komt de naam vandaan) gebonden. Afstand tussen de regels is zo'n 5-8 cm.
Helemaal helder! Thanks :) .
pi_148040508
Vraagje, mijn wanden beginnen te drogen en nu zie ik dit:





Stukadoor terug laten komen? Of is het een kwestie van zelf iets doen en na een laagje latex zie je er niets meer van?
  zondag 28 december 2014 @ 11:44:17 #288
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148040808
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 11:34 schreef Puala het volgende:
Vraagje, mijn wanden beginnen te drogen en nu zie ik dit:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Stukadoor terug laten komen? Of is het een kwestie van zelf iets doen en na een laagje latex zie je er niets meer van?
Heb je de wandjes zelf gezet of laten doen?
Buiten dat zou ik sowieso stucadoor terug laten komen. Dit is niet goed :N .
pi_148040949
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 11:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Heb je de wandjes zelf gezet of laten doen?
Buiten dat zou ik sowieso stucadoor terug laten komen. Dit is niet goed :N .
Ik heb de wanden, gipsplaten ed zelf gedaan en de stukadoor de laag gips laten aanbrengen.
pi_148041099
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 11:48 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb de wanden, gipsplaten ed zelf gedaan en de stukadoor de laag gips laten aanbrengen.
Je gaat dit volgens mij wel zien als je gaat sauzen.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  zondag 28 december 2014 @ 11:58:33 #291
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148041241
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 11:48 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik heb de wanden, gipsplaten ed zelf gedaan en de stukadoor de laag gips laten aanbrengen.
Hmmm, want die scheur lijkt mij te heftig als krimpscheur en zou ook kunnen komen doordat er in de constructie onder het gips de ruimte heeft om te werken. Bijvoorbeeld een 4*4 balk die niet vaak genoeg is vastgezet ofzo.
En dan is de stucadoor ook snel klaar als je em langs laat komen.
pi_148043047
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 11:58 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Hmmm, want die scheur lijkt mij te heftig als krimpscheur en zou ook kunnen komen doordat er in de constructie onder het gips de ruimte heeft om te werken. Bijvoorbeeld een 4*4 balk die niet vaak genoeg is vastgezet ofzo.
En dan is de stucadoor ook snel klaar als je em langs laat komen.
Links van de scheur zit een houten plaat en daar is zo overheen gegaan met gips zonder gipsplaat. Is in overleg met de stukadoor gedaan. Dus dat is het probleem. De plaat zit wel goed vast maar waarschijnlijk zo veel ruimte gehad om te werken dat het het hoekprofiel is gaan scheuren..
  zondag 28 december 2014 @ 13:25:11 #293
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148044419
Ah, naja dan heb je je antwoord al. Kerel weer langs laten komen en het oplossen.
Er overheen sauzen gaat in ieder geval niet mooi worden.

Edit: Ik zie dat je de vraag op 2 plekken gesteld hebt en daar ook prima advies hebt gekregen. :') .
pi_148046032
Lekkere stucadoor die over een houten plaat smeert. Wtf.
pi_148046103
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 14:02 schreef tiho1 het volgende:
Lekkere stucadoor die over een houten plaat smeert. Wtf.
Met gipsplaat werd het lelijk en zowat onmogelijk om netjes te krijgen. Ze hebben er wel gaas (?) onder gedaan. En het ging om 4 cm breed, 118 cm hoog ofzo.
pi_148046158
Wat voor gaas.
pi_148046186
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 14:05 schreef tiho1 het volgende:
Wat voor gaas.
Geen idee. Ik heb vertrouwen in mijn vakman. En heb je mijn edit gezien? ;)
  zondag 28 december 2014 @ 14:08:04 #298
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148046259
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 14:06 schreef Puala het volgende:

[..]

Geen idee. Ik heb vertrouwen in mijn vakman. En heb je mijn edit gezien? ;)
Naja, met zulke scheuren zou mijn vertrouwen in de vakman in rap tempo tanende zijn. Maar wellicht verstandig om de discussie in 1 topic te houden. Voorkom je mee dat men dingen roept die al geroepen zijn.
pi_148046574
Ook al is het dat stukje. Hout zet uit met vocht en krimpt weer als het droogt met dit als resultaat. Als het droog blijft en je vult het zal het vast wel goed komen. Die hoek ziet er ook niet erg stevig uit btw.
pi_148064245
Even een welk-mannetje-moet-ik-inhuren vraag: Ik heb twee jaar geleden een huis gekocht met een destijds nieuwe CV-ketel (Remeha). Volgens de gebruiksaanwijzing moet dat ding na twee jaar voor het eerst onderhoud en die tijd is nu zo'n beetje aangebroken. Ik heb er eigenlijk niet zoveel acht op geslagen, want 'pas over twee jaar', :@

Ik ken van huis uit alleen maar Feenstra, want die kwamen bij mijn ouders, gestuurd door de woningbouw. Die bieden een abonnement voor ¤ 5,18 per maand, exclusief materiaalkosten en een eerste inspectie van ¤ 40,-. Is dat een redelijke prijs, of kan ik net zo goed een lokale installateur laten komen?
pi_148064816
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:27 schreef Fixers het volgende:
Even een welk-mannetje-moet-ik-inhuren vraag: Ik heb twee jaar geleden een huis gekocht met een destijds nieuwe CV-ketel (Remeha). Volgens de gebruiksaanwijzing moet dat ding na twee jaar voor het eerst onderhoud en die tijd is nu zo'n beetje aangebroken. Ik heb er eigenlijk niet zoveel acht op geslagen, want 'pas over twee jaar', :@

Ik ken van huis uit alleen maar Feenstra, want die kwamen bij mijn ouders, gestuurd door de woningbouw. Die bieden een abonnement voor ¤ 5,18 per maand, exclusief materiaalkosten en een eerste inspectie van ¤ 40,-. Is dat een redelijke prijs, of kan ik net zo goed een lokale installateur laten komen?
Bel een lokale installateur voor een prijs?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')