quote:Op vrijdag 5 september 2014 10:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb gisteren op aanraden van andere fokkers vlekkencoating/nicotinespray bij de Action gezocht. Ik kon alleen Spectrum vlekken coating vinden:
[ afbeelding ]
Op de bus staat: voor het isoleren van vochtvlekken in pleisterwerk en in ondergronden van hout en beton. Overlakbaar met alle alkyd en watergedragen acrylaatlakken.
Kan ik dit spul gebruiken voor mijn plafond dat gesausd gaat worden? Ik ben bang van niet maar ik hoop dat iemand een andere ervaring heeft
quote:Op vrijdag 5 september 2014 15:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Weet iemand waar ik een soort rubberen of piepschuim klemmetje kan vinden om de deur op een kier te houden? Ik meen me te herinneren dat er een soort hoefijzervormige dingen bestaan.
Iets anders is ook prima, zo lang mijn deur maar op een kiertje blijft staan zonder een deurstop te gebruiken.
Held! Dat is exact wat ik bedoel en nog goedkoop ookquote:Op vrijdag 5 september 2014 16:14 schreef CrunchySelf het volgende:
Omtrent de vraag voor het schuimrubber ding, hier is ie volgens mij link. Hebben wij thuis ook.
Slotspray al geprobeerd neem ik aan?quote:Op zaterdag 6 september 2014 17:10 schreef laiveneertiekje het volgende:
Vraag, wij hebben een sleutel die vast zit in het slot, je kan de sleutel misschien 90 graden draaien, verder niet. Iemand nog tips/ideeen hoe we de sleutel weer los krijgen? Of kunnen we het slot afschrijven?
wd40 hebben we geprobeerd, dat werkte niet. Gelukkig is de deur nog wel open te doen, en ook nog wel af te sluiten, maar het is erg irritant verder.quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:32 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Slotspray al geprobeerd neem ik aan?
Fohnen wil heel zelden nog wel helpen... anders slotenmaker bellen, maar dan kost het je geld
Tja vaak is er in het slot van binnen gewoon een van de pennen gebroken en dan kom je behalve WD40 en 'flink rammelen' niet veel verder. Succes!quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:55 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
wd40 hebben we geprobeerd, dat werkte niet. Gelukkig is de deur nog wel open te doen, en ook nog wel af te sluiten, maar het is erg irritant verder.
Geen probleemquote:Op vrijdag 5 september 2014 16:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Held! Dat is exact wat ik bedoel en nog goedkoop ook
Daar ben ik ook bang voor. Aangezien ik de sleutel draaide toen ik "iets" voelde en hij daarna niet meer verder draaide..quote:Op zaterdag 6 september 2014 19:02 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Tja vaak is er in het slot van binnen gewoon een van de pennen gebroken en dan kom je behalve WD40 en 'flink rammelen' niet veel verder. Succes!
Je kunt de cilinder gewoon vervangen hequote:Op zaterdag 6 september 2014 20:03 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. Aangezien ik de sleutel draaide toen ik "iets" voelde en hij daarna niet meer verder draaide..
Dat weet ik. Volgens mij had mijn vader er nog een paar liggen, dus die vraag ik nog even. Alleen dan nog even uitpuzzelen hoe we de cilinder eruit krijgen.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:04 schreef Saisai het volgende:
[..]
Je kunt de cilinder gewoon vervangen he
De bout/schroef die aan de zijkant van het slot zit (aan de kant van het kozijn) eruit schroeven.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:05 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Dat weet ik. Volgens mij had mijn vader er nog een paar liggen, dus die vraag ik nog even. Alleen dan nog even uitpuzzelen hoe we de cilinder eruit krijgen.
Klopt, wel even de sleutel in een iets scheve stand houden anders komt de cilinder er nog niet uit.quote:Op zaterdag 6 september 2014 20:14 schreef Saisai het volgende:
[..]
De bout/schroef die aan de zijkant van het slot zit (aan de kant van het kozijn) eruit schroeven.
Als je dat hebt gedaan kun je het er zo uittrekken.
Hopelijk kan de deur nog wel open, anders kun je de cilionder of het slot niet vervangen en moet je hem alsnog uit boren (laten).quote:Op dinsdag 9 september 2014 13:28 schreef BartNH het volgende:
[..]
Klopt, wel even de sleutel in een iets scheve stand houden anders komt de cilinder er nog niet uit.
Als echter de cilinder tot een bepaald punt wel wil draaien kan ook juist het slot zelf stuk zijn en de cilinder nog prima. Iets meer werk om het slot zelf te vervangen maar ook nog prima te doen.
quote:Op zaterdag 6 september 2014 18:55 schreef laiveneertiekje het volgende:
Gelukkig is de deur nog wel open te doen,
quote:
Schild eraf, bahco oid op de cilinder en "knak"quote:Op dinsdag 9 september 2014 15:49 schreef Deetch het volgende:
[..]
Hopelijk kan de deur nog wel open, anders kun je de cilionder of het slot niet vervangen en moet je hem alsnog uit boren (laten).
En waar gaat erasmo deze nieuwe douche kop aan ophangen dan?quote:Op zondag 21 september 2014 19:10 schreef Gieliovd het volgende:
Tijd voor een nieuw... zo te zien zo oud als de weg naar Rome dat spul....
Voor 6 tientes heb je een Grohe met 3 standen, slang, mooi chroom etc. 90 mm rond is een mooi maatje.
Danku, maar eens wat andere scharnieren scoren dan. Hoewel...quote:Op woensdag 24 september 2014 21:13 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Zijn dezelfde maten
Of je nu 107graden 170graden of schanieren voor een kast met binnenlades hebt..
[jambers stem]quote:Op donderdag 25 september 2014 14:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Danku, maar eens wat andere scharnieren scoren dan. Hoewel...
"Knutsel-Smurf - Met een hamer past alles!! "
quote:Op donderdag 25 september 2014 09:39 schreef geeb het volgende:
[ afbeelding ]
Goedemorgen,
Ik ben opzoek naar bovenstaande profiel. Deze lijken me helpen om het contactgeluid te verminderen. En zo een zo zwevend mogelijk plafond te maken. Er was namelijk veel geluidsoverdracht van de zolder.
Ik heb flink gezocht maar kan het niet vinden.
Groet Gaby
Zou niet weten waarom niet; hou er wel rekening mee dat je jou buitenkraan vorstvrij moet zien te houden; dus ergens moet je een aftap punt plaatsen om de leiding leeg te drainen.quote:Op maandag 29 september 2014 13:37 schreef hcwp het volgende:
In ons huis ligt vanaf waar het water binnen komt een PVC-pijp met een diameter van ca. 100mm over een lengte van ca. 5m naar buiten. Door deze PVC pijp loopt nu een YMVK-kabel om een buitenstopcontact aan te sluiten.
Mag ik hier een koperbuis (15mm) naast leggen voor een buitenkraan? Of mag dit niet vanwege de YMVK kabel?
maten indd meenemer naar ikea. Daarnaast zou ik de plastic buis vervangen voor een aluminium, dat smelt niet weg bij vlam in de panquote:Op maandag 29 september 2014 10:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Twee vraagjes:
Ik ben deze dingen tegengekomen bij het opruimen:
[ link | afbeelding ]
Wat zijn het en moet ik ze bewaren?
Daarnaast wil ik nieuwe afzuigkap. De oude was al jaren kapot. Het was zo'n systeem waarbij je een deurtje naar voren moest trekken zodat je dat altijd in je gezicht had. Nu het deurtje en de afzuigkap weg is, ziet het er zo uit:
[ link | afbeelding ]
Prachtig zoals jullie zien. In deze lelijke oude keuken ga ik niets duurs ophangen. Ikea heeft deze afzuigkap:
[ afbeelding ]
Zou het iets voor mij zijn? Ik heb geen idee waar ik op moet letten. De maten zijn goed. Ik zou het oude deurtje er weer voor kunnen hangen.
Het enige probleem lijkt me dat mijn afzuigslang 10,5 cm diameter is en bij de Ikea afzuigkap een 12cm diameter slang hoort. Zijn daar verloopstukken ofzo voor te krijgen?
Nou, het lijkt er op dat ik lekkage in het plafond in de wc heb. Aangezien die plastic buis boven dat plafond loopt kan de buis vervangen worden. Mocht dat plafond er niet uit gaan, gaat de buis er ook niet uit.quote:Op maandag 29 september 2014 21:14 schreef Saisai het volgende:
[..]
maten indd meenemer naar ikea. Daarnaast zou ik de plastic buis vervangen voor een aluminium, dat smelt niet weg bij vlam in de pan
Ennuh.. (tegel) verf een optie als je toch bezig bent?
wij doen en hele verbouwing met beperkt budget, misschien kan ik je helpen.quote:Op maandag 29 september 2014 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou, het lijkt er op dat ik lekkage in het plafond in de wc heb. Aangezien die plastic buis boven dat plafond loopt kan de buis vervangen worden. Mocht dat plafond er niet uit gaan, gaat de buis er ook niet uit.
Ik twijfel al jaren over tegelverf maar ik denk niet dat het de keuken mooier maakt. Het is hoe dan ook een lelijk gedrocht helaas. Ik heb helaas ook maar een heel beperkte voorraad energie dus die kan ik niet opmaken aan tegels verven. Het zijn echt heel veel tegels ook trouwens want mijn keuken is heel groot.
Geld boeit niet heel erg. Maar ik ga niet te veel spenderen omdat we hier binnen een paar jaar weg willen.quote:Op maandag 29 september 2014 21:49 schreef Saisai het volgende:
[..]
wij doen en hele verbouwing met beperkt budget, misschien kan ik je helpen.
En waarom koop je in dat geval geen afzuigkap via marktplaats?
Mijn hele verbouwing had niet kunnen plaatsvinden zonder marktplaats..
Vast ooit wel weer!quote:Op maandag 29 september 2014 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wie weet wordt dat patroontje op de tegels nog eens hip
Dat kan bij dat Ikea ding gelukkig ook. Wat een luxe, ik kijk er echt naar uit.quote:Op maandag 29 september 2014 22:00 schreef Saisai het volgende:
Je hebt afzuigkapppen waarvan alles in de vaatwasser kan, die heb ik ook. Tweedehands uiteraard, want ja, het kan in de vaatwasser.
ik zou een tyleen slang pakken: veilig en vriest ook niet zomaar kapotquote:Op maandag 29 september 2014 13:37 schreef hcwp het volgende:
In ons huis ligt vanaf waar het water binnen komt een PVC-pijp met een diameter van ca. 100mm over een lengte van ca. 5m naar buiten. Door deze PVC pijp loopt nu een YMVK-kabel om een buitenstopcontact aan te sluiten.
Mag ik hier een koperbuis (15mm) naast leggen voor een buitenkraan? Of mag dit niet vanwege de YMVK kabel?
Dat is wel heel hip inderdaadquote:Op maandag 29 september 2014 22:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat kan bij dat Ikea ding gelukkig ook. Wat een luxe, ik kijk er echt naar uit.
Hij heeft ook 3 standen en een lampje
Wat voor soort kraan? En uit elkaar halen kun je altijd doen, het lijkt erop dat hij is doorgedraaid ofzo.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 11:52 schreef Gwywen het volgende:
Iemand al eens zoiets meegemaakt met een kraan: er komt maar een dunne straal uit, en als je hem verder opendraait wordt de straal dunner en gaat de kraan weer uit. Hij kan dus naar twee kanten dichtgedraaid worden.
Moet ik een nieuwe kraan kopen of kan er iets verstopt zitten in het binnenwerk dat met wat nieuwe rubbertjes te verhelpen is?
Ik denk omdat audiofielen vaak een gebrek menen te horen als het niet duur genoeg was. Ik gebruik zelf ook VD, het gaat om de dikte. Overigens is 2.5 wel te dun voor 2x50 meter bij 4 ohm. Maar 50 euro voor 100 meter is niet duur, gewoon koperprijs en productiekosten en een kleine marge, geen audiofiele onzinprijs op basis van verzinsels.quote:Op dinsdag 30 september 2014 20:48 schreef Gieliovd het volgende:
Vraag voor de elektro en audiofielen onder ons...
Het toepassen van 2 solide kern VD draden als speakerdraad (waarvan ik nog 500 meter heb liggen) of speakerdraad van meeraderig koper kopen van 2,5mm² voor ¤50 per 100 meter.
Waarom geen solide kern VD, behalve dat het stug is?
Het is een kraan die recht uit de muur komt, geen idee of dat dure kranen zijn. Wel enkel een koudwaterkraan, dat scheelt denk ik weer.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:03 schreef Deetch het volgende:
[..]
Wat voor soort kraan? En uit elkaar halen kun je altijd doen, het lijkt erop dat hij is doorgedraaid ofzo.
Waarschijnlijk is het stopje door het gat heen gesleten. Als het alleen een simpele koudwaterkraan is zou ik hem vervangen.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 11:55 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Het is een kraan die recht uit de muur komt, geen idee of dat dure kranen zijn. Wel enkel een koudwaterkraan, dat scheelt denk ik weer.
Als ik dit plaatje google kan ik me eigenlijk niet voorstellen wat er kapot aan kan zijn.
Lijkt me dat hij óf open, óf dicht is.
[ afbeelding ]
Wat bedoel jij precies met "doorgedraaid"?
Ik zou kiezen voor de grootste spouw = betere isolatie.quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:47 schreef dragonrider het volgende:
Ik ben toe aan nieuwe dubbele beglazing. De ene glaszetter heeft 4/9/5 in de offerte gezet, de andere 4/13/4. Het gaat om diverse, relatief kleine ramen. Even in het midden gelaten of het past, wat is aan te bevelen de 4/*/4 of de 4/*/5 optie?
Dat was nou juist de vraag niet geloof ik .quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 09:46 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Ik zou kiezen voor de grootste spouw = betere isolatie.
Het grootste raam is ongeveer 95cm bij 120cm. Dit is wel een klapraam. De rest is allemaal kleiner.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 10:36 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat was nou juist de vraag niet geloof ik .
Een beetje afhankelijk van wat jij relatief klein noemt (20x60 cm of 40x100 cm??) zou ik toch verschillende keuzes maken. Voor een uitzetraampje (bovenraam) zou ik gaan voor het 4/9/5 voor kleinste totaaldikte. Voor de iets grotere ramen (draai/kiep van 100x40 bijvoorbeeld) zou ik gaan voor de grotere spouw.
Ik denk dat de glasdikte weinig uitmaakt in dit soort kleine ramen, dus of je nou 4/x/4 of 4/x/5 doet maakt niet echt uit.
Thanks. 100 meter was slechts voor de prijs, ik leg 2x 13 meter aan ofzo.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 13:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk omdat audiofielen vaak een gebrek menen te horen als het niet duur genoeg was. Ik gebruik zelf ook VD, het gaat om de dikte. Overigens is 2.5 wel te dun voor 2x50 meter bij 4 ohm. Maar 50 euro voor 100 meter is niet duur, gewoon koperprijs en productiekosten en een kleine marge, geen audiofiele onzinprijs op basis van verzinsels.
Het stugge is niet zo'n punt, je kunt het mooi strak langs de plint kloppen. Ook zou je de buitenste isolatie eraf kunnen halen. Je moet alleen wel stevige aansluitingen op je versterker en speakers hebben, en het is ook wel handig als die zelf vrij zwaar zijn, anders is het veel gedoe met die stugheid.
Massief koper heeft iets minder weerstand bij dezelfde dikte, dus kun je grotere afstanden overbruggen zonder kwaliteitsverlies, maar dat is in dit geval geen issue als je speakers van 4 ohm of meer. Wel is het magnetisch veld anders dan om een meerdradige kabel, maar dat zul je niet horen. Weerstand is waar het om gaat, en dat is vooral een kwestie van dikte. Ook je wandcontact zal wat extra weerstand geven. Maak beide verbindingen wel precies even lang, en zorg dat er geen stuk kabel opgerold ligt.quote:Op vrijdag 3 oktober 2014 16:16 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Thanks. 100 meter was slechts voor de prijs, ik leg 2x 13 meter aan ofzo.
En qua stugheid, ik ben toch van plan de VD dan tot in de wanddoos te doen en daar contacten maken, vervolgens met flex naar de speaker zelf evenals de versterker.
Ik kwam nu ook 50 meter tegen voor 3 tientjes, dus dat is het probleem verder niet... maar ik vraag me dus af of het echt verschil maakt!
Metaalverf doet de truc. Kunt het ook spuiten, zou mooier zijn.quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 18:49 schreef WHATSHESAID het volgende:
Hoi klussers! Ik heb net een stoeltje gekocht en ik wil het frame gaan verven. Nu heb ik natuurlijk eerst een beetje gegoogled voordat ik hier mijn vraag stelde, maar google wasn't my friend vandaag.
Ik weet namelijk niet zo goed wat voor soort metaal het is en dus ook niet hoe ik het stoeltje moet behandelen.
Iemand die mij kan helpen?
[ afbeelding ]
Beetje late reactie maar ik vervang liever alleen het onderdeel als het even kan, ik koop ook geen nieuwe fiets als ik een lekke band heb,quote:Op zondag 21 september 2014 19:10 schreef Gieliovd het volgende:
Tijd voor een nieuw... zo te zien zo oud als de weg naar Rome dat spul....
Voor 6 tientes heb je een Grohe met 3 standen, slang, mooi chroom etc. 90 mm rond is een mooi maatje.
Je hoeft je hele huis ook niet te vervangen. Ontkalken kan maar is lastiger dan de hele kraan vervangen. Je kan ook de kraan vervangen en dan deze ontkalken als reserve. Persoonlijk koop ik goedkope merken, die gaan net zo lang mee en vervangen is dan minder pijnlijk (in de portemonnee).quote:Op dinsdag 7 oktober 2014 20:37 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Beetje late reactie maar ik vervang liever alleen het onderdeel als het even kan, ik koop ook geen nieuwe fiets als ik een lekke band heb,
Mijn ervaring is dat je bij grohe via de mail aan de hand van een meegestuurde foto heel vaak vervangende onderdelen kunt opvragen. Dat scheelt nogal wat geld.quote:Op zondag 21 september 2014 13:13 schreef Erasmo het volgende:
Mijn douchekophouder is afgebroken
[ afbeelding ]
En natuurlijk is het geen ronde stang maar een vierkante Alle bouwmarkten in de buurt hebben er geen vervanging voor, iemand nog andere ideeën waar ik een vervanging kan bestellen? Het is er een van Grohe.
Onmiddellijk een wietplantage aanleggen! gratis stroom!quote:Op donderdag 16 oktober 2014 09:52 schreef philipnorth het volgende:
Weet niet of dit de goede plek is om mijn vraag/probleem voor te leggen. Maar ik probeer het gewoon.
Situatie: Op onze overloop hebben wij een lamp met een hotel/wisselschakel zoals zoveel mensen hebben.
Deze heeft altijd prima gewerkt. Enige tijd is er het volgende probleem: Ook al is de lamp uitgezet, na enige tijd (soms meteen, ligt ook aan type lamp) gaat deze weer aan. Het lijkt dus alsof er stroom "lekt" waardoor het gloeidraad spanning krijgt en weer aangaat.
Iemand tips om dit op te lossen?
Nee, ook wel aan gedacht maar aangezien wij de eerste bewoners zijn kan ik dat wel uitsluiten iig.quote:Op donderdag 16 oktober 2014 13:00 schreef Barrah het volgende:
Jomanda al gebeld? Ik denk dat je een serieus probleem hebt met een overleden vorige bewoner.
In de lengte uitrachelen, h.o.h. 30cm. De platen zijn 60 breed, dan zit het raakvlak dus òp een rachel. Vierkant hoeft dus niet.quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:53 schreef Puala het volgende:
Iemand een plaatje over hoe je het regelwerk voor een plafond hoort te maken voor een verlaagd plafond met gipsplaten? Ik heb nu de vloerbalken zichtbaar (zitten 70 cm uit elkaar) en ik heb de opdracht om max. 30 cm er tussen te laten. Maar is dan alleen een balk in de lengte genoeg of moet ik van die vierkanten gaan maken en daar alles op gaan schroeven?
quote:Op maandag 20 oktober 2014 13:53 schreef Puala het volgende:
Iemand een plaatje over hoe je het regelwerk voor een plafond hoort te maken voor een verlaagd plafond met gipsplaten? Ik heb nu de vloerbalken zichtbaar (zitten 70 cm uit elkaar) en ik heb de opdracht om max. 30 cm er tussen te laten. Maar is dan alleen een balk in de lengte genoeg of moet ik van die vierkanten gaan maken en daar alles op gaan schroeven?
Stucen. Aannemer zei gister platen van 12,5 mm en hout op 30 cm. Klopt dan toch?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat ga je straks met de gipsplaten (laten) doen? stucen, verf dr op?
Stop met carpoolen met Uri Geller?quote:Op maandag 20 oktober 2014 08:47 schreef liebherr-machinist het volgende:
Hallo, misschien een hele rare vraag. Als ik in de winter mijn sleutel in het slot van de deur laat zitten (binnenkant) en hem in de ochtend er uithaal en vervolgens op mijn bijrijders stoel in mijn auto leg, dan is die sleutel in de middag spontaan krom. Heeft een van .jullie soms een idee waardoor dit kan???
Wel speciale stucplaten pakken he En inderdaad op 30 cm. Maar de speciale stucplaten van Knauf zijn 9,5 mm dik. Geen 12,5.quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:04 schreef Puala het volgende:
[..]
Stucen. Aannemer zei gister platen van 12,5 mm en hout op 30 cm. Klopt dan toch?
Linkje naar welke je precies bedoeld? Want ik moest 12,5 hebben op de muren sowieso. En ik moest gewoon gips pakken?quote:Op maandag 20 oktober 2014 14:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Wel speciale stucplaten pakken he En inderdaad op 30 cm. Maar de speciale stucplaten van Knauf zijn 9,5 mm dik. Geen 12,5.
Knauf of Gyproc stucplaten. Zijn 9,5 mm dik en diverse afmetingen. ik zou die van 600mm breed nemen. Zijn bruine platen. Deze hoef je niet voor te strijken als je ze gaat stucen. Alle andere gipsplaten wel. Gewoon even kijken wat ze bij je lokale leverancier hebben.quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:19 schreef Puala het volgende:
[..]
Linkje naar welke je precies bedoeld? Want ik moest 12,5 hebben op de muren sowieso. En ik moest gewoon gips pakken?
Voor het plafond bedoel je?quote:Op maandag 20 oktober 2014 15:33 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Knauf of Gyproc stucplaten. Zijn 9,5 mm dik en diverse afmetingen. ik zou die van 600mm breed nemen. Zijn bruine platen. Deze hoef je niet voor te strijken als je ze gaat stucen. Alle andere gipsplaten wel. Gewoon even kijken wat ze bij je lokale leverancier hebben.
Een sorteerbakjequote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:19 schreef xaban06 het volgende:
Hoe heet zo een ding waar je allemaal kleine bakjes in hebt om schroeven in kwijt te kunnen?
Bijna. Even kijken hoor..quote:
Als je dat doet zou je ook met dunnere gipsplaten af moeten kunnen, zelfde dikte als het plafond.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:57 schreef koffielepel het volgende:
Ik plaats in mijn gipswand meestal eerst 9mm osb en daarna het gips. Geeft wat meer stevigheid en handig als je iets op wilt hangen
http://www.fami.nl/produc(...)500-650-1000mmh.htmlquote:Op dinsdag 21 oktober 2014 13:19 schreef xaban06 het volgende:
Hoe heet zo een ding waar je allemaal kleine bakjes in hebt om schroeven in kwijt te kunnen?
Positioneer, plaats, druk, draai, klaar.quote:Op woensdag 22 oktober 2014 22:35 schreef dragonrider het volgende:
Heeft iemand voor mij de goude tip hoe een gx53 spot te plaatsen? Op de eerste plaats glijd de zuignap weg en kan ik dus niet genoeg kracht zetten. Vervolgens als ik denk genoeg kracht te kunnen zetten begint het armatuur mee te draaien... Is er een simpel trucje om deze spots te plaatsen?
Zo'n stucplaat kost 4 euro. Ik zou dus voor plafond toch 9.5 mm halen (scheelt gewicht) en voor de wanden 12.5.quote:Op maandag 20 oktober 2014 16:00 schreef Puala het volgende:
[..]
Voor het plafond bedoel je?
Want voor de muren moest ik 12,5 pakken. En ik pak liever alles van hetzelfde zodat ik niet 2x extra marge in hoef te bouwen voor het geval ik een plaat verneuq.
Ga je het dus eerst steviger maken zodat het daarna weer slapper kan dus? Boven dien gebruiken weinig mensen rk platen op de muur van 12,5 mm.quote:Op dinsdag 21 oktober 2014 14:12 schreef Barrah het volgende:
[..]
Als je dat doet zou je ook met dunnere gipsplaten af moeten kunnen, zelfde dikte als het plafond.
En rachels op 40 cm zetten ipv 30 cm. Stucplaten haaks erop dus ook op twee meter uit de muur op het hart een Rachel voor de overgang van twee platen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:00 schreef Deetch het volgende:
[..]
Zo'n stucplaat kost 4 euro. Ik zou dus voor plafond toch 9.5 mm halen (scheelt gewicht) en voor de wanden 12.5.
De rachels van de wand zijn er al. Dus ik ga niets op 40 zetten. Ze staan op 60 en dat blijven ze. Kijk maar in mijn K&W topicquote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:03 schreef tiho1 het volgende:
[..]
En rachels op 40 cm zetten ipv 30 cm. Stucplaten haaks erop dus ook op twee meter uit de muur op het hart een Rachel voor de overgang van twee platen.
Stucplaten van 40 of 60 x 9,5 mm kunnen beiden op 40 cm met rachels. 60 cm werkt sneller ook omdat de stucadoor minder wapening hoeft te plakken, maar ik denk niet dat je er minder om betaalt. Ze zijn wel anderhalf keer zwaarder daarentegen. Aan jou de keus.
Wat voor aannemer is dat? Je doet het toch zelf?
Dat is een flinke overspanning voor je gipsplaat, ook in een wand. Men adviseert niet voor niets 30 cm.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 10:18 schreef Puala het volgende:
[..]
De rachels van de wand zijn er al. Dus ik ga niets op 40 zetten. Ze staan op 60 en dat blijven ze. Kijk maar in mijn K&W topic
En wat voor aannemer? Een kennis van me. Ik doe dit voor het eerst, ik heb geen idee, dus ik vraag hem regelmatig advies. En hij gaat straks ook stucen voor me.
Fijne constatering Oplossingen heb ik meer aan zegmaar.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:19 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat is een flinke overspanning voor je gipsplaat, ook in een wand. Men adviseert niet voor niets 30 cm.
Ik neem aan dat je nu staanders (dus van boven naar beneden) hebt om de 60 cm? Dan doe je daarop horizontale liggers om de 30 cm. Of gewoon nog een staander overal tussen.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:20 schreef Puala het volgende:
[..]
Fijne constatering Oplossingen heb ik meer aan zegmaar.
K&W / Puala's jaren 30 woning (deel 2)quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:24 schreef Deetch het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je nu staanders (dus van boven naar beneden) hebt om de 60 cm? Dan doe je daarop horizontale liggers om de 30 cm. Of gewoon nog een staander overal tussen.
De vraag die werd gesteld was of het mogelijk was om dezelfde dikte te gebruiken op de muur en het plafond. In principe is dit niet wat je doet (wordt hier aangegeven). Ik gaf alleen aan dat als je de muur toch al versterkt met OSB het op zich geen kwaad kan om dunnere platen te zetten. Of je dit ook zou moeten willen is natuurlijk een tweede.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 09:56 schreef tiho1 het volgende:
[..]
Ga je het dus eerst steviger maken zodat het daarna weer slapper kan dus? Boven dien gebruiken weinig mensen rk platen op de muur van 12,5 mm.
Kan geen photobucket zien op mijn werkquote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:38 schreef Puala het volgende:
[..]
K&W / Puala's jaren 30 woning (deel 3)
Dat heb ik
Ok. Ik zou het iig niet doen. Tenzij dus ook stuc, maar ik hoop dat je geen 9,5 mm op de muur hebt. Puala.quote:Op donderdag 23 oktober 2014 11:39 schreef Barrah het volgende:
[..]
De vraag die werd gesteld was of het mogelijk was om dezelfde dikte te gebruiken op de muur en het plafond. In principe is dit niet wat je doet (wordt hier aangegeven). Ik gaf alleen aan dat als je de muur toch al versterkt met OSB het op zich geen kwaad kan om dunnere platen te zetten. Of je dit ook zou moeten willen is natuurlijk een tweede.
Het klinkt zo simpel. Maar wat een ****** dingen zijn het. Ze zitten nu alle vier. Halve ochtend naar de maan. Beter gaan ze de beloofde 6 jaar mee...quote:Op woensdag 22 oktober 2014 23:57 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Positioneer, plaats, druk, draai, klaar.
Teveel kracht nodig? Dan armatuur controleren.
plank zal 140-150cm breed zijn. ~25cm diep.quote:
Dat was mijn insteek dus ook. Mijn moeder twijfelt nogquote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:03 schreef Puala het volgende:
Hij sloopt het onder werktijd, dus zijn verantwoording om het te maken
Heel eerlijk gezegd zou het mij zelf niet uitmaken hoe en door wie het gemaakt word als het maar gemaakt word en netjes.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:10 schreef Syrena het volgende:
[..]
Dat was mijn insteek dus ook. Mijn moeder twijfelt nog
Hij kan het niet zelf maken, dat zal het bedrijf van de kozijnen moeten doen. Scheuren in de muur zijn wel al gemaakt.
Dat denk ik wel, het is gewoon een officieel bedrijf uit het durrep. Dat derden inhuurt om dingen te maken (zowel de tegelzetter als de loodgieter waren m.i., ZZP-ers ingehuurd door het bedrijf. In elk geval de electricien en de tegelzetter). Ze moet morgen het bedrijf maar even bellen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 19:40 schreef Barrah het volgende:
Is de man of zijn baas niet gewoon WA-verzekerd?
Tnx! Ik heb idd factuurnr en mijn achternaam & adres erbij gezet.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Misschien hebben ze per ongeluk de factuur met de verkeerde template afgedrukt. Wij hebben 4 factuurtemplates: particulier bank/cash en zakelijk bank/cash.
Gewoon je naam en factuurnummer vermelden, dan komt het wel goed.
*boksquote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:59 schreef Syrena het volgende:
[..]
Tnx! Ik heb idd factuurnr en mijn achternaam & adres erbij gezet.
Voel me zo'n n00b soms wat klusdingen betreft. Mijn vader regelde dat altijd. En als hij het niet had geregeld, kon ik hem in elk geval zulke dingen vragen. Maar ja, kloteziekte ook
Echt naar. Bah.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
*boks
Same here met klusgrage overleden schoonvader...
Nog een tip: lees de offerte goed door en laat hem ook door iemand anders nog lezen voor je tekent.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:04 schreef Syrena het volgende:
Overigens moet ik mijn achtertuin, keuken & badkamer nog laten opknappen de komende jaren, dus wel genoeg oefenmateriaal (zijn jullie al voorbereid hehe).
Dingen die ik al heb geleerd van mijn zolder: heb een duidelijk plan eer je begint en ben duidelijk in wat je wil (ik wilde de was kunnen drogen, en kreeg een vierde slaapkamer echt prachtig geworden, maar budgettechnisch een beetje too much. Ik had al twee slaapkamers die leegstaan).
Geleerd van de tuin: staat iets niet op de tekening of is het onduidelijk, meteen navragen (ik wilde bloembakken van twee hoog, stonden maar 1 hoog op de tekening. En dus ook op de offerte bleek achteraf. Gelukkig was de meerprijs maar 140 euro. Want zielig vrouwtje en beetje flirten )
Menigeen doet dat in de helft. Maar laat het door een gerenommeerd bedrijf doen en je betaalt 4x 45 euro + 60 euro aan materiaal.quote:Op zaterdag 1 november 2014 09:28 schreef hcwp het volgende:
Wij hebben recent een loodgieter gevraagd om een gasleiding te leggen. De beste man wil voor 4 uur werk, 8m koper (28mm) en wat klein materiaal (kraantje, etc) graag zo'n 600 euro rekenen. Nu kan het aan mij liggen, maar dat ligt redelijk aan de hoge kant, no?
Hoeveel procent BTW moest je betalen?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 21:04 schreef Syrena het volgende:
Overigens moet ik mijn achtertuin, keuken & badkamer nog laten opknappen de komende jaren, dus wel genoeg oefenmateriaal (zijn jullie al voorbereid hehe).
Dingen die ik al heb geleerd van mijn zolder: heb een duidelijk plan eer je begint en ben duidelijk in wat je wil (ik wilde de was kunnen drogen, en kreeg een vierde slaapkamer echt prachtig geworden, maar budgettechnisch een beetje too much. Ik had al twee slaapkamers die leegstaan).
Geleerd van de tuin: staat iets niet op de tekening of is het onduidelijk, meteen navragen (ik wilde bloembakken van twee hoog, stonden maar 1 hoog op de tekening. En dus ook op de offerte bleek achteraf. Gelukkig was de meerprijs maar 140 euro. Want zielig vrouwtje en beetje flirten )
Volgens de man was het een klus voor 1 persoon, als diegene die thuis was af en toe even hielp de buis manoevreren... Ik neem aan als hij 4 manuren rekent, dat dit voor 1 persoon is. Er hoeft in principe niet geboord te worden, behalve bevestigingsbeugels en zo natuurlijkquote:Op zaterdag 1 november 2014 11:37 schreef bluemoon23 het volgende:
@hcwp
Ligt ook aan de omstandigheden natuurlijk.
Is het in de kruipruimte ? (Besloten ruimte) dan moet dit met met 2 man gebeuren, 1 in de kruipruimte en 1 bij het luik.
Moet de nieuwe leiding ook door vloeren/muren heen ? Dat worden fatsoenlijke gaten voor een 28mm leiding, daar ben je wel even zoet mee met boren.
Het algemene advies is inderdaad niet om op schragen te verven. Dit omdat wanneer de deur ligt te drogen er stof op valt en dit in je verf gaat zitten. Schuin tegen de muur zetten of gewoon in het kozijn laten hangen werkt het beste.quote:Op zaterdag 1 november 2014 20:08 schreef dragonrider het volgende:
Ik ben bezig met het verven van m'n binnendeuren. Ik leg ze op twee houten schragen. Dan grondverf en twee keer lak (op waterbasis) per kant. De verf is redelijk snel stofdroog, maar zelfs na een paar dagen wachten blijft de onderkant vaak plakken aan de houten schragen met lelijke plekken tot gevolg. Is hier iets aan te doen? Bv een bepaald materiaal tussen het hout en de pas geverfde kant?
Degelijke verf met mooie organische vluchtige stoffen gebruiken?quote:Op zaterdag 1 november 2014 20:08 schreef dragonrider het volgende:
Ik ben bezig met het verven van m'n binnendeuren. Ik leg ze op twee houten schragen. Dan grondverf en twee keer lak (op waterbasis) per kant. De verf is redelijk snel stofdroog, maar zelfs na een paar dagen wachten blijft de onderkant vaak plakken aan de houten schragen met lelijke plekken tot gevolg. Is hier iets aan te doen? Bv een bepaald materiaal tussen het hout en de pas geverfde kant?
is wel een goeie tip alleen moet je dan ook nog best lang wachten voor de tweede laag.quote:Op zondag 2 november 2014 09:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Degelijke verf met mooie organische vluchtige stoffen gebruiken?
Geen idee, in de advertentie staat betonplex berken wit. Lijkt me veel leuker voor de chins, is het niet zo donkerquote:Op vrijdag 7 november 2014 00:14 schreef bluemoon23 het volgende:
Witte betonplex ?
Is dat niet gewoon multiplex met een witte primer erop ?
Das best stomquote:Op vrijdag 7 november 2014 17:05 schreef Gieliovd het volgende:
Goed, ik ben boos.
Wie heeft er in de omg. Gouda voor mij een 16x2 TH profiel perskoppeling voor water? Knietje of puntstuk voor het doorkoppelen van een leiding is goed.
Kom net terug uit Schiedam, 5 kwartier in de auto, een koppeling halen. Ben ik er alsnog een vergeten.
Morgen wil ik de ketel aansluiten en ff niet weer naar Schiedam rijden hoor!!!!!
6% op de arbeidskosten, 21% op het materiaal.quote:Op zaterdag 1 november 2014 09:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Hoeveel procent BTW moest je betalen?
werkzaamheden door hoveniers is volledig 6%. Ook materiaal.quote:Op vrijdag 7 november 2014 19:40 schreef Syrena het volgende:
[..]
6% op de arbeidskosten, 21% op het materiaal.
letterlijk 2 minuten rijden van die andere zaak.quote:Op vrijdag 7 november 2014 17:25 schreef Gieliovd het volgende:
Ws zit in Rotterdam noord geloof ik, net zo lang rijden zowat en die hebben alleen Uponor volgens mij...
Oja en dat het stom is was me al duidelijk. De vloeken pot is weer vol.
Het is geen hoveniersbedrijfquote:Op vrijdag 7 november 2014 21:08 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
werkzaamheden door hoveniers is volledig 6%. Ook materiaal.
al is het de slagerquote:
http://www.belastingdiens(...)stellen_van_woningenquote:
hmm inderdaad. scusiquote:Op vrijdag 7 november 2014 21:23 schreef Syrena het volgende:
[..]
http://www.belastingdiens(...)stellen_van_woningen
Ik zie nergens dat hoveniersmaterialen onder de 6% vallen.
Overigens waren mijn tuinmannen officieel van een grondverzetbedrijf. Ze hebben alleen mijn ontwerp uitgevoerd (bestraten & grind).
Die dagen moet lukken, wel flink doorstomen dan. Ik ben fan van rollen. Ik zou eerst het wit doen als je genoeg licht hebt. Zwart goed met een kwast langs de randen, dan rollen. Met een klein penseel de lijnen in vol daglicht afwerken.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:10 schreef CeliaHodes het volgende:
Okee, misschien een domme vraag, omdat ik het uiteindelijk toch zelf moet bepalen, maar ik hoop toch op tips.
Maandagmiddag 15 december krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis. Het huis is ongeveer 105 m2 (benedenverdieping 2 slaapkamers en toilet, 1e verdieping woonkamer en keuken, 2e verdieping slaapkamer en badkamer. En halletjes en trapopgangen).
Nu moeten alle muren binnen wit geverfd worden (is nu gebroken wit), en 2 muren zwart. Plafonds hoeven denk ik niet. Ik zou het liefst vrijdag of zaterdag verhuizen, oftewel, 3 dagen de tijd voor het schilderwerk.
- Is die termijn van 3 dagen überhaupt realistisch? Ik heb wel vaker geverfd en dat ging altijd best snel, maar ik wil het dit keer wel echt netjes doen Waarschijnlijk verven we met 2 of 3 man.
- Kan ik beter rollen (ervaring mee) of spuiten (geen ervaring mee)?
- Als ik het zou laten doen door een bedrijf, kan ik het dan beter laten rollen of spuiten en zouden ze dat redden in 3 dagen?
- Maakt het uit of ik eerst wit of zwart doe?
Hopelijk kan iemand er iets zinnigs over zeggen!
Als het kan, besteedt het dan uit aan een bedrijf. Echt, het is zulk kut werk. Zeker van zwart naar wit.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:10 schreef CeliaHodes het volgende:
Okee, misschien een domme vraag, omdat ik het uiteindelijk toch zelf moet bepalen, maar ik hoop toch op tips.
Maandagmiddag 15 december krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis. Het huis is ongeveer 105 m2 (benedenverdieping 2 slaapkamers en toilet, 1e verdieping woonkamer en keuken, 2e verdieping slaapkamer en badkamer. En halletjes en trapopgangen).
Nu moeten alle muren binnen wit geverfd worden (is nu gebroken wit), en 2 muren zwart. Plafonds hoeven denk ik niet. Ik zou het liefst vrijdag of zaterdag verhuizen, oftewel, 3 dagen de tijd voor het schilderwerk.
- Is die termijn van 3 dagen überhaupt realistisch? Ik heb wel vaker geverfd en dat ging altijd best snel, maar ik wil het dit keer wel echt netjes doen Waarschijnlijk verven we met 2 of 3 man.
- Kan ik beter rollen (ervaring mee) of spuiten (geen ervaring mee)?
- Als ik het zou laten doen door een bedrijf, kan ik het dan beter laten rollen of spuiten en zouden ze dat redden in 3 dagen?
- Maakt het uit of ik eerst wit of zwart doe?
Hopelijk kan iemand er iets zinnigs over zeggen!
Ik stond niet zo lang geleden ook voor een dergelijke keuze en een vriendin van me ook. Zij heeft het laten doen, en ik heb het zelf gedaan. Schilders uitzoeken, inhuren en inplannen kost ook tijd, en ze deden het niet netter en de schilder moest nog een keer terugkomen, ook weer geregel. Verder kon zij in die tijd ook niks anders in huis doen. Bijkomend voordeel vond ik dat ik tijdens het schilderen wat meer gevoel voor de ruimte kreeg en daarmee ideeen voor de inrichting.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:10 schreef CeliaHodes het volgende:
Okee, misschien een domme vraag, omdat ik het uiteindelijk toch zelf moet bepalen, maar ik hoop toch op tips.
Maandagmiddag 15 december krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis. Het huis is ongeveer 105 m2 (benedenverdieping 2 slaapkamers en toilet, 1e verdieping woonkamer en keuken, 2e verdieping slaapkamer en badkamer. En halletjes en trapopgangen).
Nu moeten alle muren binnen wit geverfd worden (is nu gebroken wit), en 2 muren zwart. Plafonds hoeven denk ik niet. Ik zou het liefst vrijdag of zaterdag verhuizen, oftewel, 3 dagen de tijd voor het schilderwerk.
- Is die termijn van 3 dagen überhaupt realistisch? Ik heb wel vaker geverfd en dat ging altijd best snel, maar ik wil het dit keer wel echt netjes doen Waarschijnlijk verven we met 2 of 3 man.
- Kan ik beter rollen (ervaring mee) of spuiten (geen ervaring mee)?
- Als ik het zou laten doen door een bedrijf, kan ik het dan beter laten rollen of spuiten en zouden ze dat redden in 3 dagen?
- Maakt het uit of ik eerst wit of zwart doe?
Hopelijk kan iemand er iets zinnigs over zeggen!
En als je het helemaal netjes wilt maken doe je een lat voor de rails langs zodat je de rails niet meer ziet.quote:Op zondag 9 november 2014 17:06 schreef announcement het volgende:
Ik wil aan de lange wand in de woonkamer (7, 5m) wat lijstjes aan de muur hangen maar ik wil ook regelmatig wat kunnen afwisselen. Daarom dacht in aan zo'n strip aan de bovenkant van de muur waar je dan met schuifjes en nylon draad de plaats kunt bepalen. Alleen, hoe heet zo'n strip en waar kun je die kopen?
Merknamen van producten en goederen mogen hier ook wel gewoon gemeld wordenquote:Op zondag 16 november 2014 20:29 schreef scopex het volgende:
beste mensen,
ik heb wat vlekken die door mijn verse stucwerk komen (plafond,
dit heeft te maken met nicotine vlekken die niet goed geïsoleerd zijn en komen door het stucwerk.
Ik wilde de muren en plafond met latex laten spuiten.
weet iemand met wat ik de vlekken kan behandelen zonder dat dit effect gaat hebben op mijn gladde wanden en plafond?
kan iemand mijn adviseren met wat ik de vlekken kan isoleren en welke Latex goed schrobbaar is graag via pb als men merken wit noemen:)
thanks !
Met elke verf mits goed opgeschuurd en behandeld met een kunststofprimer/grondverfquote:Op zondag 16 november 2014 21:18 schreef valentijn101 het volgende:
Ik vraag me af of en hoe ik betonplex kan schilderen.
Op internet lees ik:
het kan niet.
Kan met betonverf.
Kan met elke verf.
Alleen wegenverf ( Geen idee wat dat is) werkt?
Help!
Nope, ik heb op jouw aanraden nog gezocht bij de grootste action die ik kon vinden Die Pattex Alabastine was verdomme 16 euro en ik heb nog een halve bus over die ik nooit meer ga gebruiken.quote:Op zondag 16 november 2014 21:39 schreef Gieliovd het volgende:
Verkoopt Action die isolatie spray niet meer...
Gooi hem op V&Aquote:Op zondag 16 november 2014 21:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nope, ik heb op jouw aanraden nog gezocht bij de grootste action die ik kon vinden Die Pattex was verdomme 16 euro en ik heb nog een halve bus over die ik nooit meer ga gebruiken.
Oke bedankt. Is er nog een bepaald merk primer dat je me kunt aanbevelen?quote:Op zondag 16 november 2014 21:29 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Met elke verf mits goed opgeschuurd en behandeld met een kunststofprimer/grondverf
Acrylverf is prima, ook eerst even in de grondverf zetten btw.quote:Op maandag 17 november 2014 09:54 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Oke bedankt. Is er nog een bepaald merk primer dat je me kunt aanbevelen?
Aan De kanten waaraan gezaagd is ligt het hout bloot. Dit moet ik dus zeker schilderen. Maakt het nog uit wat voor verf ik hiervoor gebruik is of gewone acryverf goed? (Heb ik toevallig nog staan)
Er zit bij nader inzien een derde in. En het bleek van Alabastine te zijn. Iemand die dat spul op willen komen halen in Dordrecht mag een PM sturen, een V&A topic is te veel gedoequote:
demradquote:Op vrijdag 21 november 2014 20:32 schreef hans1985 het volgende:
weet iemand een merk die betaalbare badkamer radiatoren heeft/handdoek radiatoren?
misschien een linkje, zie door bomen bos niet meer :pquote:
Hoeveel liter geen idee. Hou je er wel rekening mee dat je de verpakking daarmee goed verpestquote:Op maandag 24 november 2014 13:20 schreef derLudolf het volgende:
Hoeveel liter pur haal je uit een spuitbus van 750mL eigenlijk? Ik wil het gaan gebruiken voor een sinterklaas surprise Ik vind pur wel een leuke manier om een thermofles te verpakken/isoleren.
Leuk idee iddquote:Op maandag 24 november 2014 13:20 schreef derLudolf het volgende:
Hoeveel liter pur haal je uit een spuitbus van 750mL eigenlijk? Ik wil het gaan gebruiken voor een sinterklaas surprise Ik vind pur wel een leuke manier om een thermofles te verpakken/isoleren.
ik heb ff bij onze duitse leverancier gekeken maar kan niks vinden op productnummer, schalter mcd, schalter infrarot. Maar kan zijn dat ik niet goed gekeken heb want die interne zoekmachines van die installatie boeren zijn waardeloos.quote:Op maandag 24 november 2014 12:22 schreef sanger het volgende:
Toch maar even hulp vragen hier.... Ik ben op zoek naar een nieuwe dimmer voor onze keukenlampjes. We hadden deze: http://www.wipo.de/katalog_09/pdf/10172.pdf en die is overleden. Nu kan ik deze alleen nergens via internet vinden in NL. Iemand die weet waar ik die kan krijgen of een alternatief weet?
Edit: ik heb uiteraard de fabrikant in Dld al gemaild, maar na ruim 2 weken nog geen reactie.
quote:Op woensdag 26 november 2014 09:36 schreef hans1985 het volgende:
Ik ben bezig met de berekening van de groepenkast. Is dit nu overkill wat ik doe?
Groep 1:
Slapen: 1
Hal + bad=1
Groep 2 + 3
Wassen=2 (wasmachine + droger)
Logisch.
Keuken kookplaat: 1 kracht (3-fasen-perilex)
Groep 4
Koelkast: 1
Vaatwasser:1
Groep 5
Oven/magnetron:1
WCD keuken: 1
Groep 6
WCD keuken + woon: 1
Wcd woon: 1
kom op 10 groepen uit met 1 fornuisgroep.
klacht, die groepenkasten zijn ivm met dld wel heel erg duur
dank u (ook voor het netjes maken van mijn post )quote:
Ik zou nog even wachten tot de ekte experts, zoals Vonkenboer, hun licht hebben laten schijnen.quote:Op woensdag 26 november 2014 09:48 schreef hans1985 het volgende:
[..]
dank u (ook voor het netjes maken van mijn post )
kom ik op deze uit:
https://www.sandervunderi(...)ast-3-fase-1802.html
Niet vergeten dat de pur ook even moet uitharden. Heb zelf als surprise wel eens een CD netjes gesealed en geductaped in het midden van een bananendoos gehangen en deze volgespoten met PUR. loleinz!!111eenquote:Op dinsdag 25 november 2014 06:53 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Leuk idee idd
Zal een flinke prop worden
En natuurlijk leuk om te doen, een hele bus pur in één keer leegspuiten
verleidelijkquote:Op dinsdag 25 november 2014 06:53 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Leuk idee idd
Zal een flinke prop worden
En natuurlijk leuk om te doen, een hele bus pur in één keer leegspuiten
Dan moet je al minimaal 5x een 2,5mm2 draad door een (hoogstwaarschijnlijk 16mm) pijpje gaan frutten. Dat mag al niet. Liefst zelfs 2x een aarde dus 6 draden.quote:Op vrijdag 28 november 2014 10:11 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb ook een vraag in het verlengde van die groepenkast. Momenteel heb ik een groep voor de wasmachine en een groep voor de droger. De droger gebruiken we nauwelijks (paar keer per jaar) en zeker nooit gelijk met de wasmachine. Ik wil de buis waar nu de groep van de droger doorheen gaat, gaan gebruiken voor netwerkkabels omdat ik anders geen fatsoenlijke mogelijkheid heb om op de zolder te komen met die kabels.
Nu had een buurman een paar deuren verder het volgende gedaan: hij had twee groepen door 1 buis getrokken zodat hij die groep niet geheel hoefde op te offeren. Hij zei dat hij het bij iemand na had gevraagd van een installatiebedrijf en die had gezegd dat het tegenwoordig wel weer mocht. Als ik erop Google zie ik juist veel reacties dat het niet mag met een vrij logische reden. (dat je er dan nooit vanuit kunt gaan dat er geen stroom meer binnen een buis loopt als je slechts één groep uitschakelt), maar die reacties zijn allemaal ook weer wat ouder. Mag dit nu anno 2014 wel of niet? Die NEN normen veranderen ook nog wel eens begrijp ik...
Kijk, een aparte groep voor de droger is voor mij echt niet noodzakelijk, maar als ik die zou kunnen behouden zou ik het ook niet erg vinden natuurlijk.
Hou je er wel rekening meer dat als je het in 1x op een berg spuit de binnenkant niet (of bizar langzaam) uithard?quote:Op dinsdag 25 november 2014 06:53 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Leuk idee idd
Zal een flinke prop worden
En natuurlijk leuk om te doen, een hele bus pur in één keer leegspuiten
Is prima te doen, net als binnen de lijntjes kleuren. Eventueel met een beitel de laatste stukjes wegsteken..quote:Op vrijdag 28 november 2014 21:22 schreef hans1985 het volgende:
Heb een wandje en kozijn geplaatst. morgen nog 3 kozijnen.
Nu wil ik de deuren ook monteren maar ik heb geen mal voor de scharnieren (89x89 ronde hoeken).
Weet iemand hoe en of het te doen is met enkel een bovenfrees? Het zijn trouwens deuren voor meterkast en berghokken, geen belangrijk zichtwerk dus.
(volgende week komt er een timmerman assisteren, die de spullen heeft, maar wil het zelf doen om te leren )
hebben toch goedkope board deuren, zal het eens proberenquote:Op vrijdag 28 november 2014 21:50 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Is prima te doen, net als binnen de lijntjes kleuren. Eventueel met een beitel de laatste stukjes wegsteken..
dan zul jij een vastere hand hebben dan ik maar het lukt wel maar netjes ...quote:Op vrijdag 28 november 2014 21:50 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Is prima te doen, net als binnen de lijntjes kleuren. Eventueel met een beitel de laatste stukjes wegsteken..
Doe het ook met frees 20mm, heb je meteen de juiste ronding..quote:Op zondag 30 november 2014 15:08 schreef hans1985 het volgende:
[..]
dan zul jij een vastere hand hebben dan ik maar het lukt wel maar netjes ...
Ik ga deze week ff een malletje maken uit stuk multiplex die ik dan vast boor op de deur/deurpost.
Of weet iemand nog goedkoppe malletjes voor 89x89 scharnieren?
Freeskopieerkop is 17 mm, vingervrees 8mm dus aan alle kanten moet de mal 4,5 mm groter zijn dan scharnier.
moet in totaal 25 deuren doen., 25 x 4 keer frezen plus de slotplaten. Ik denk dat ik beter een mal kan makenquote:Op zondag 30 november 2014 16:07 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Doe het ook met frees 20mm, heb je meteen de juiste ronding..
Ja, dat laatste ben ik ook wel van plan, kan ik meteen die opbouwdoos die nu bij de droger zit hergebruiken. Zo'n master slave stekkerdoos ken ik ja, maar in mijn vorige huis had ik voor de hele keuken ook maar 1 groep, daar zat wasmachine, droger, vaatwasser, oven en koffiezetapparaat op. Gewoon een kwestie van weten dat je dingen niet tegelijk aan moet zetten werkt natuurlijk ookquote:Op vrijdag 28 november 2014 19:01 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
Dan moet je al minimaal 5x een 2,5mm2 draad door een (hoogstwaarschijnlijk 16mm) pijpje gaan frutten. Dat mag al niet. Liefst zelfs 2x een aarde dus 6 draden.
Ook zou er een kans bestaan dat er 2 draden beschadigen en contact maken. Denk je netjes 1 groep uitgeschakeld te hebben krijg je alsnog een opdonder of erger.
Niet doen dus.
Maar er is een oplossing
Koop een combi switch
Haal 1 groep weg en hang de wasmachine in de master ingang en de droger in de slave.
dan mogen je wasmachine en droger veilig op 1 groep. De combiswitch zorgt er namelijk voor de overbelasting niet meer mogelijk is (dan sluit hij gewoon de slave en dus je droger tijdelijk af).
Heb je dus 1 buisje over voor je UTP
Haal voor het nette wel even je nu loos geworden automaat van de droger weg.
Of maak er een apparte groep met WCD van voor in je meterkast. Ook prima.
Bij het onderdelenhuis of de handyman ofzo? Of bestellen bij de producent van die dingen, zeker als het een bekend merk is (grohe heb ik goie ervaring mee) sturen ze je zo'n ding wel op.quote:Op zondag 30 november 2014 18:49 schreef Five_Horizons het volgende:
En dan raak je, geen idee wáár, de witte kunststof draaieinden kwijt (1 van de twee )die in het drukknopmechanisme van het toilet zitten. Iemand enig idee waar je zoiets los kunt krijgen?
edit: het gaat dus om die witte dingen zoals hieronder:
[ afbeelding ]
En daarom zijn er richtlijnen en regeltjes.quote:Op zondag 30 november 2014 21:43 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, dat laatste ben ik ook wel van plan, kan ik meteen die opbouwdoos die nu bij de droger zit hergebruiken. Zo'n master slave stekkerdoos ken ik ja, maar in mijn vorige huis had ik voor de hele keuken ook maar 1 groep, daar zat wasmachine, droger, vaatwasser, oven en koffiezetapparaat op. Gewoon een kwestie van weten dat je dingen niet tegelijk aan moet zetten werkt natuurlijk ook
Ik weet dat Ikea een paar jaar geleden een uitgebreide mal had voor het bevestigen van handgrepen, het zou me niets verbazen als er ook iets voor scharnieren op staat.quote:Op zondag 30 november 2014 15:08 schreef hans1985 het volgende:
[..]
dan zul jij een vastere hand hebben dan ik maar het lukt wel maar netjes ...
Ik ga deze week ff een malletje maken uit stuk multiplex die ik dan vast boor op de deur/deurpost.
Of weet iemand nog goedkoppe malletjes voor 89x89 scharnieren?
Freeskopieerkop is 17 mm, vingervrees 8mm dus aan alle kanten moet de mal 4,5 mm groter zijn dan scharnier.
Nee, en als je even verder zoekt, is 'ie zelfs al goedkoper te vinden Maar de droger staat op dit moment nog niet eens aangesloten en zoals ik al zei: dat ding wordt 3x in het jaar gebruikt, heb 'm ooit gratis gekregen toen ik nog alleen woonde, maar mijn vriendin gebruikt liever een wasrekje.quote:Op maandag 1 december 2014 18:27 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
En daarom zijn er richtlijnen en regeltjes.
Al zou ik in mijn woning alle fase draden groen geel voor gebruiken en voor de nul blauw en aarde bruin. IK weet het, dus IK vind het geen probleem.
Alleen IK kan ook ooit vertrekken/wegvallen/er niet zijn en dan is het voor andere wel zo fijn als dingen kloppen.
Misschien ligt het ook wel aan mij, ben nogal van de "gewoon in 1x goed ook al kost het meer geld/tijd" anders blijf je aankloten.
En laten we eerlijk zijn, die 40e voor een combiswitch zijn de kosten ook niet toch?
Verkoop die droger dan gewoon op marktplaat. Levert weer 50 euro en ruimte op.quote:Op dinsdag 2 december 2014 10:01 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee, en als je even verder zoekt, is 'ie zelfs al goedkoper te vinden Maar de droger staat op dit moment nog niet eens aangesloten en zoals ik al zei: dat ding wordt 3x in het jaar gebruikt, heb 'm ooit gratis gekregen toen ik nog alleen woonde, maar mijn vriendin gebruikt liever een wasrekje.
Voor de rest zorg ik ook altijd dat alles klopt hoor, ik ga niet twee kleuren kabels aan elkaar knopen (zoals de vorige bewoner ergens op zolder wel gedaan had Maar dat hebben we meteen ongedaan gemaakt)
Die ruimte kan ik toch niets mee Tussen wasmachine en expansievat is er niet veel anders mee te doen op zolder.quote:Op dinsdag 2 december 2014 14:07 schreef Deetch het volgende:
[..]
Verkoop die droger dan gewoon op marktplaat. Levert weer 50 euro en ruimte op.
Ik stond er laatst ook van te kijken hoe de stucadoor wat hier aan 't werken was te keer ging. Hoppa, grote kuip "spul" aanmaken, en gaan met die banaan. Ik was al bang dat 't veel te snel zou uitharden, maar voordat ik met m'n ogen kon knipperen zat het alweer tegen het plafond.quote:Op donderdag 4 december 2014 19:56 schreef hans1985 het volgende:
vandaag erachter gekomen dat stucadoor nooit mijn beroep zal worden. Wat een tyfuswerk. alles zit onder de gips en dacht "waar ben ik aan begonnen"
dan is timmerman meer mijn ding ....
Gelukkig een giraffe schuurmachine dus mijn fouten schuur ik wel weg.
grrr
Zal eens kijkenquote:Op vrijdag 5 december 2014 22:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hey Hans, allemaal leuk en aardig zo maar waarom verblijdt je ons niet met je eigen topic over wat je allemaal aan het klussen bent? Het klinkt als iets dat ik wel zou willen lezen
schilderen is het makkelijkste. De voorbereidingen het meeste werk en kutwerk. Dus ja ontvetten, schuren, ontvetten, gronden, schuren, aflakken.quote:Op maandag 8 december 2014 19:55 schreef anna1983 het volgende:
hoi! Hebben een eiken houten kast gekocht die met krijtverf geschilderd is. Er is geen grondverf gebruikt. Nou is het niet al te netjes gedaan en overwegen we de kast opnieuw te verven, ook omdat de verf wat afgeeft en niet erg duurzaam lijkt. Moeten we hem helemaal kaalschuren, en dan het gebruikelijke recept (ontvetten, gronden, etc) volgen of is er een alternatief?
Dat vermoeden had ik al, al hoopte ik dat het niet nodig zou zijn, maar soit. Dat is wel op te lossen .quote:Op donderdag 11 december 2014 20:32 schreef densmee het volgende:
je moet een latei plaatsen om de muur te dragen
als ik zo iets moet hebben dan heb ik een adresje waar ik L profiel kan krijgen, en dan maak ik het zelf op maat en laat ik het verzinken in veldhoven bij verzinkerij meerveldhovenquote:Op donderdag 11 december 2014 20:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik al, al hoopte ik dat het niet nodig zou zijn, maar soit. Dat is wel op te lossen .
Gewoon een stuk L profiel. Zal niet heftig hoeven te omdat het er maar een laag of 4-5 baksteen boven het raam zal komen.
Maar weet jij een bedrijf in de buurt die hierin handelt?
Ik doelde eigenlijk op het kozijn .quote:Op donderdag 11 december 2014 21:16 schreef densmee het volgende:
[..]
als ik zo iets moet hebben dan heb ik een adresje waar ik L profiel kan krijgen, en dan maak ik het zelf op maat en laat ik het verzinken in veldhoven bij verzinkerij meerveldhoven
Veldman in bergeijk verkoopt gebruikt bouwmateriaal, maar ook vaak restpartijen en dergelijkequote:Op donderdag 11 december 2014 21:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk op het kozijn .
Hier op de hoek zit een smid, dus dat L-profiel gaat wel lukken .
Tnx! Ik zal eens contact met ze opnemen .quote:Op donderdag 11 december 2014 21:18 schreef densmee het volgende:
[..]
Veldman in bergeijk verkoopt gebruikt bouwmateriaal, maar ook vaak restpartijen en dergelijke
Waarom niet gewoon een betonnen latei bij de hornbach (oid) halen?quote:Op donderdag 11 december 2014 20:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik al, al hoopte ik dat het niet nodig zou zijn, maar soit. Dat is wel op te lossen .
Gewoon een stuk L profiel. Zal niet heftig hoeven te omdat het er maar een laag of 4-5 baksteen boven het raam zal komen.
Maar weet jij een bedrijf in de buurt die hierin handelt?
Nee, daar zul je helaas echt van de buitenkant bij moetenquote:Op zondag 14 december 2014 15:06 schreef Erasmo het volgende:
Fuck, wou net m'n rolluik omhoog doen en de trekband breekt af en schiet in de kast
Ik kan zeker niet van binnenuit dat ding weer terughalen? Het is namelijk een rolluik op de eerste verdieping.
Neeeeeeeeequote:Op zondag 14 december 2014 16:44 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nee, daar zul je helaas echt van de buitenkant bij moeten
Is dat goedkoper dan een stalen L profiel?quote:Op vrijdag 12 december 2014 11:35 schreef Deetch het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon een betonnen latei bij de hornbach (oid) halen?
Dat weet ik niet maar in ieder geval wel minder corrosiegevoelig en makkelijker af te werken.quote:Op zondag 14 december 2014 17:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Is dat goedkoper dan een stalen L profiel?
Verwerkingtemperatuur staat op de pot. 15-20 graden is optimaal. Let ook op vochtigheid.quote:Op zondag 14 december 2014 15:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Weet iemand wat nog een goede temperatuur is om iets te lakken? Ik zou het vanwege de dampen graag in de garage doen. Het gaat om hoogglans vloerlak.
Ik hem laten mengen, en het etiketje is dan ook niet zo informatief. Als die temperetuur optimaal is dan ga ik wel even kou leiden.quote:Op maandag 15 december 2014 08:53 schreef Deetch het volgende:
Verwerkingtemperatuur staat op de pot. 15-20 graden is optimaal. Let ook op vochtigheid.
Nou ja, optimaal, beter dan 5 °C. 20 graden of 22 kannatuurlijk ook prima. Te warm dan droogt je verf mogelijk te snel en krijg je het niet strak erop.quote:Op maandag 15 december 2014 13:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik hem laten mengen, en het etiketje is dan ook niet zo informatief. Als die temperetuur optimaal is dan ga ik wel even kou leiden.
De garage zal onder de 10 graden zijn, als de lak dan niet mooi dun loopt zal het eindresultaat misschien ook niet zo strak zijn. Dan kan ik het risico beter niet nemen.quote:Op maandag 15 december 2014 14:36 schreef Deetch het volgende:
[..]
Nou ja, optimaal, beter dan 5 °C. 20 graden of 22 kannatuurlijk ook prima. Te warm dan droogt je verf mogelijk te snel en krijg je het niet strak erop.
Lijkt me een plan. Alhoewel ik zelf de kneedbaar hout niet zo gebruiken maar een houtvuller, dan schuren plamuren en afschilderen.quote:Op woensdag 17 december 2014 21:12 schreef Gwywen het volgende:
Andere vraag: wij hebben in de voordeur een brievenbus maar die willen we dichtmaken. Hoe kan ik dat het best aanpakken? Passend stuk hout erin drukken en dichtsmeren met kneedbaar hout oid?
Wat voor houtvuller denk jij dan aan? Kneedbaar hout was 't enige dat in mij opkwam zo snel namelijk.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:18 schreef Deetch het volgende:
[..]
Lijkt me een plan. Alhoewel ik zelf de kneedbaar hout niet zo gebruiken maar een houtvuller, dan schuren plamuren en afschilderen.
Bison spiegelkit.. of bison polymaxquote:Op vrijdag 19 december 2014 14:31 schreef Atmoz het volgende:
Mensen, wie kan me even helpen met 't volgende? Het liefst voor 18u, dan kan ik het vandaag nog gaan halen
Met welk spul (een bepaalde kit ofzo?) zet ik een spiegel het best vast op een MDF plaat?
Thanks voor 't meedenken in ieder geval!
Wow, das wel heel snel. Thanks!!quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:33 schreef bbtb77 het volgende:
[..]
Bison spiegelkit.. of bison polymax
Of minimaal zuurvrije kit, want in dat zuur zit het probleemquote:Op vrijdag 19 december 2014 19:30 schreef Atmoz het volgende:
Thanks Gieliovd!!
Door omstandigheden (platte band met auto, vorige week ook al WTF ) ben ik niet kunnen gaan vandaag. Dus morgenvroeg even goed op letten dat ik inderdaad "spiegel bestendige" kit haal. Dank
En geloof me, dat is echt een probleem. Mijn schoonvader heeft eens met montagekit een rand rond mijn spiegel gekit. Dit was zo ongeveer de enige keer dat hij wat opruimde nadat hij bezig was geweest dus hij wreef met een doekje vol kit over de spiegel. Ik heb jarenlang met vlekken op de spiegel geleefdquote:Op vrijdag 19 december 2014 20:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Of minimaal zuurvrije kit, want in dat zuur zit het probleem
Thanks! Uiteindelijk ook wel logisch met zo'n dunne aluminiumlegering van 0,002 mm dikquote:Op vrijdag 19 december 2014 20:08 schreef bleiblei het volgende:
Of minimaal zuurvrije kit, want in dat zuur zit het probleem
Ik neem aan dat hierboven iets anders bedoeld wordt. Niet de voorkant v/d spiegel (is gewoon glas, zou je normaal makkelijk schoon moeten krijgen) maar de achterkant met de (zeer) gevoelige lagen erop.quote:Op vrijdag 19 december 2014 20:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
En geloof me, dat is echt een probleem. Mijn schoonvader heeft eens met montagekit een rand rond mijn spiegel gekit. Dit was zo ongeveer de enige keer dat hij wat opruimde nadat hij bezig was geweest dus hij wreef met een doekje vol kit over de spiegel. Ik heb jarenlang met vlekken op de spiegel geleefd
Klopt, gaat om de achterkant. De glasplaat krijg je wel schoon, is alleen een rotklus .quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:18 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Thanks! Uiteindelijk ook wel logisch met zo'n dunne aluminiumlegering van 0,002 mm dik
[..]
Ik neem aan dat hierboven iets anders bedoeld wordt. Niet de voorkant v/d spiegel (is gewoon glas, zou je normaal makkelijk schoon moeten krijgen) maar de achterkant met de (zeer) gevoelige lagen erop.
Of zie ik iets over 't hoofd?
Bedoel je constructielijm met bruislijm?quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:13 schreef bleiblei het volgende:
Lijm dat stuk hout erin mijn bruislijm, zilorg ervoor dat je rondom het stuk hout een v groef hebt waar houtvulmiddel (liefst 2k) in gesmeerd kan worden, mooi netjes schuren en de deur weer strak in de lak zetten (wel eerst ontvetten, schuren, gronden, etc.)
Ik lees 'kit' en 'spiegel' en pas het gelijk toe op mijn eigen situatie Een spiegel die ik trouwens echt niet meer mooi kreeg maar hij was al nooit mooi. Nu heb ik een prachtige spiegel en een nieuwe badkamer waar mijn schoonpa vanaf is gebleven, jeej.quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:22 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Klopt, gaat om de achterkant. De glasplaat krijg je wel schoon, is alleen een rotklus .
De achterkant wordt de spiegellaag eraf gebeten.
Een spiegel is aan de voorkant "gewoon" glas. Aan de achterkant zit het "spiegelende" gedeelte. Oftewel de opgedampte alu-laagquote:Op vrijdag 19 december 2014 21:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik lees 'kit' en 'spiegel' en pas het gelijk toe op mijn eigen situatie Een spiegel die ik trouwens echt niet meer mooi kreeg maar hij was al nooit mooi. Nu heb ik een prachtige spiegel en een nieuwe badkamer waar mijn schoonpa vanaf is gebleven, jeej.
Maar goed, naast het feit dat het natuurlijk zonde is, waarom is het erg dat een spiegel aan de achterkant wordt aangetast? Valt hij dan of ga je de kit door de spiegel heen zien?
Als de spiegellaag aangetast wordt door zuren kijk je met geluk tegen een oneffen spiegellaag aan, en met een beetje pech tegen kit/muur op de plek waar je kit gesmeerd hebt .quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik lees 'kit' en 'spiegel' en pas het gelijk toe op mijn eigen situatie Een spiegel die ik trouwens echt niet meer mooi kreeg maar hij was al nooit mooi. Nu heb ik een prachtige spiegel en een nieuwe badkamer waar mijn schoonpa vanaf is gebleven, jeej.
Maar goed, naast het feit dat het natuurlijk zonde is, waarom is het erg dat een spiegel aan de achterkant wordt aangetast? Valt hij dan of ga je de kit door de spiegel heen zien?
Let op met die bruislijm. Ik hoef maar naar de verpakking te kijken en de zwarte vlekken zitten al tussen mijn schouderbladenquote:Op vrijdag 19 december 2014 21:30 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Bedoel je constructielijm met bruislijm?
Dat heb ik nog wel liggen.
Die v-groef is een goede tip.
Verven en zo erna komt wel goed, ik ga sowiesonirt met het verfkarwei beginnen voor die brievenbus eruit is.
Heb je dat probleem niet met Polymax?quote:Op vrijdag 19 december 2014 21:54 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Let op met die bruislijm. Ik hoef maar naar de verpakking te kijken en de zwarte vlekken zitten al tussen mijn schouderbladen
Qua houtvuller gebruik ik altijd 2k die niet krimpt, anders blijf je bezig.
Het geheim zit hem erin dat je een goede kitspuit moet hebben. Die standaard metalen bouwmarkt dingen vind ik ook waardeloosquote:Op vrijdag 19 december 2014 21:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Heb je dat probleem niet met Polymax?
Ik kan uberhaupt niet werken met spul wat in zo een koker zit en met kitspuit verwerkt moet worden . Wordt altijd een zooitje .
Ik heb der 1 van Zwaluw, maar die kon ik ook praktisch afschrijven toen er bij een koker kitlijmrommel de helft aan de achterkant uit kwam ipv. de voorkant .quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:17 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Het geheim zit hem erin dat je een goede kitspuit moet hebben. Die standaard metalen bouwmarkt dingen vind ik ook waardeloos
Hoe zwaar is de lamp? je kan ze ook gewoon in het houten rachelwerk waar het riet aan vast is gemaakt draaien. Dan kan je af met ogen van 4/5 cm. Zo zit het bij mijn plafond in ieder geval. De onderstaande foto komt van google.quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:31 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik heb der 1 van Zwaluw, maar die kon ik ook praktisch afschrijven toen er bij een koker kitlijmrommel de helft aan de achterkant uit kwam ipv. de voorkant .
Heb ik trouwens een andere vraag, mijn zus heeft waarschijnlijk stuc op riet als plafond en dat gaan we dus niet vervangen voor Gipsplaat (niet mijn huis dus ze zoekt het maar uit ).
Maar nu wil ze lampen op hangen op een andere plek dan waar de centraaldoos zit EN natuurlijk precies tussen de balken . Iemand hier ervaring mee? Ik zit er aan te denken ogen te zoeken die zo lang zijn dat ik ze in de vloerplanken van de verdieping er boven kan draaien (of stokeinden van 15cm lang ofzo waar ik een oogje op draai). Maar weet niet of het slimmer kan.
Gewoon nieuwe knoppen halen. Je B&J dimmers monteer je in je nieuwe woning, je haalt van Jung alleen nieuwe draaiknoppen op, lijkt mij niet zo'n probleem. Heb ze net even vergeleken, het lijkt identiek aan elkaar.quote:Op zondag 21 december 2014 09:03 schreef lazyjones het volgende:
Elektravraagje. Ik heb een nieuw huis met Jung a s 500 schakelmateriaal. Maar ik heb in mijn huidige jhuis Busch en Jaeger dimmers. Nu vroeg ik mij af... zou, misschien met een kleine aanpassing. Een Jung Dimmer voorkant (draaiknop en plaat) passen op een Busch en Jaeger dimmer.
Of anders gezegd...kun je een Busch Jaeger dimmer gebruiken in Jung A S 500 materiaal? Ik heb nml wel 6 dimmers. En die nieuw kopen is zo weer 300 euro
Nee, de asjes van busch en jaeger dimmers zijn fysiek heel anders qua constructie, dus daar passen geen draaiknop en plaatjes van Jung schakelmateriaal opquote:Op zondag 21 december 2014 09:03 schreef lazyjones het volgende:
Elektravraagje. Ik heb een nieuw huis met Jung a s 500 schakelmateriaal. Maar ik heb in mijn huidige jhuis Busch en Jaeger dimmers. Nu vroeg ik mij af... zou, misschien met een kleine aanpassing. Een Jung Dimmer voorkant (draaiknop en plaat) passen op een Busch en Jaeger dimmer.
Of anders gezegd...kun je een Busch Jaeger dimmer gebruiken in Jung A S 500 materiaal? Ik heb nml wel 6 dimmers. En die nieuw kopen is zo weer 300 euro
Weet ik dat ook weer. Ik laat voortaan de vragen over elektra wel aan jou over.quote:Op zondag 21 december 2014 11:25 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nee, de asjes van busch en jaeger dimmers zijn fysiek heel anders qua constructie, dus daar passen geen draaiknop en plaatjes van Jung schakelmateriaal op
quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:17 schreef koffielepel het volgende:
Het geheim zit hem erin dat je een goede kitspuit moet hebben.
Nu we het toch over kitspuiten hebben...quote:Op vrijdag 19 december 2014 22:31 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb der 1 van Zwaluw, maar die kon ik ook praktisch afschrijven toen er bij een koker kitlijmrommel de helft aan de achterkant uit kwam ipv. de voorkant .
De Den Braven kroger hydraulicquote:Op zondag 21 december 2014 18:18 schreef Atmoz het volgende:
[..]
[..]
Nu we het toch over kitspuiten hebben...
Wat is een goede? Welk merk is hier een beetje goed in?
Die bouwmarkt prul van mij "klikt/klapt" altijd door op het verkeerde moment (als je nét puntje precies bezig bent bijvoorbeeld ) Dus wordt misschien eens tijd voor een betere. Altijd dat geërger is nergens voor nodig.
Ik zie dat je er ook op accu hebt, leuk voor het "gadget gehalte" maar dat hoeft dus niet
Welke doet goed z'n werk, en passen "gewone" bouwmarkt cilinders in?
Thanksquote:Op zondag 21 december 2014 18:32 schreef bbtb77 het volgende:
De Den Braven kroger hydraulic
[ afbeelding ]
Wat mij betreft toch wel de beste..
De prijs zit m vooral in het (bijna) volledig van metaal en op oliedruk zijn. Doordat ie oliegevuld (hydraulisch) is hoef je lang niet zo hard (en vaak) te knijpen.quote:Op zondag 21 december 2014 18:40 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Thanks
Morgen maar even bestellen.
Hij ziet er niet zo "fancy" uit, maar gezien de prijs moet die wel goed zijn, right?!
Hmm, dan heeft ze misschien wel gewoon gipsplaat erin zitten. Om de 60cm zie je een balk zitten.quote:Op zondag 21 december 2014 09:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Hoe zwaar is de lamp? je kan ze ook gewoon in het houten rachelwerk waar het riet aan vast is gemaakt draaien. Dan kan je af met ogen van 4/5 cm. Zo zit het bij mijn plafond in ieder geval. De onderstaande foto komt van google.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 21 december 2014 19:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hmm, dan heeft ze misschien wel gewoon gipsplaat erin zitten. Om de 60cm zie je een balk zitten.
Want als ik je goed begrijp is de dichtheid van het rachelwerk veel hoger bij stuc op riet?
Helemaal helder! Thanks .quote:Op zondag 21 december 2014 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo zag het er bij mij uit. Is vrij gebruikelijk inderdaad. Want het riet wordt met ijzerdraad om draadnagels (ja daar komt de naam vandaan) gebonden. Afstand tussen de regels is zo'n 5-8 cm.
Heb je de wandjes zelf gezet of laten doen?quote:Op zondag 28 december 2014 11:34 schreef Puala het volgende:
Vraagje, mijn wanden beginnen te drogen en nu zie ik dit:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Stukadoor terug laten komen? Of is het een kwestie van zelf iets doen en na een laagje latex zie je er niets meer van?
Ik heb de wanden, gipsplaten ed zelf gedaan en de stukadoor de laag gips laten aanbrengen.quote:Op zondag 28 december 2014 11:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Heb je de wandjes zelf gezet of laten doen?
Buiten dat zou ik sowieso stucadoor terug laten komen. Dit is niet goed .
Je gaat dit volgens mij wel zien als je gaat sauzen.quote:Op zondag 28 december 2014 11:48 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb de wanden, gipsplaten ed zelf gedaan en de stukadoor de laag gips laten aanbrengen.
Hmmm, want die scheur lijkt mij te heftig als krimpscheur en zou ook kunnen komen doordat er in de constructie onder het gips de ruimte heeft om te werken. Bijvoorbeeld een 4*4 balk die niet vaak genoeg is vastgezet ofzo.quote:Op zondag 28 december 2014 11:48 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik heb de wanden, gipsplaten ed zelf gedaan en de stukadoor de laag gips laten aanbrengen.
Links van de scheur zit een houten plaat en daar is zo overheen gegaan met gips zonder gipsplaat. Is in overleg met de stukadoor gedaan. Dus dat is het probleem. De plaat zit wel goed vast maar waarschijnlijk zo veel ruimte gehad om te werken dat het het hoekprofiel is gaan scheuren..quote:Op zondag 28 december 2014 11:58 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hmmm, want die scheur lijkt mij te heftig als krimpscheur en zou ook kunnen komen doordat er in de constructie onder het gips de ruimte heeft om te werken. Bijvoorbeeld een 4*4 balk die niet vaak genoeg is vastgezet ofzo.
En dan is de stucadoor ook snel klaar als je em langs laat komen.
Met gipsplaat werd het lelijk en zowat onmogelijk om netjes te krijgen. Ze hebben er wel gaas (?) onder gedaan. En het ging om 4 cm breed, 118 cm hoog ofzo.quote:Op zondag 28 december 2014 14:02 schreef tiho1 het volgende:
Lekkere stucadoor die over een houten plaat smeert. Wtf.
Geen idee. Ik heb vertrouwen in mijn vakman. En heb je mijn edit gezien?quote:
Naja, met zulke scheuren zou mijn vertrouwen in de vakman in rap tempo tanende zijn. Maar wellicht verstandig om de discussie in 1 topic te houden. Voorkom je mee dat men dingen roept die al geroepen zijn.quote:Op zondag 28 december 2014 14:06 schreef Puala het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb vertrouwen in mijn vakman. En heb je mijn edit gezien?
Bel een lokale installateur voor een prijs?quote:Op zondag 28 december 2014 20:27 schreef Fixers het volgende:
Even een welk-mannetje-moet-ik-inhuren vraag: Ik heb twee jaar geleden een huis gekocht met een destijds nieuwe CV-ketel (Remeha). Volgens de gebruiksaanwijzing moet dat ding na twee jaar voor het eerst onderhoud en die tijd is nu zo'n beetje aangebroken. Ik heb er eigenlijk niet zoveel acht op geslagen, want 'pas over twee jaar',
Ik ken van huis uit alleen maar Feenstra, want die kwamen bij mijn ouders, gestuurd door de woningbouw. Die bieden een abonnement voor ¤ 5,18 per maand, exclusief materiaalkosten en een eerste inspectie van ¤ 40,-. Is dat een redelijke prijs, of kan ik net zo goed een lokale installateur laten komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |