abonnement Unibet Coolblue
pi_144180534
Hierbij deel 1 van het Grote Washington D.C.-topic.

Washington D.C. is de hoofdstad van de Verenigde Staten. "D.C." staat voor "District of Columbia", het speciale federale district dat de hoofdstad bevat.De stad is genoemd naar de eerste president van de VS, George Washington, en ligt aan de Potomac.

Washington D.C. is als hoofdstad ontworpen. Het oorspronkelijke plan van indeling laat de scheiding der machten (de Trias politica) goed zien: het Washington Monument vormt het middelpunt van een half kruis. Aan het uiteinde van de noordelijke poot van het kruis bevindt zich het Witte Huis, waar de president, als hoofd van de uitvoerende macht, zetelt, en aan het uiteinde van de oostelijke poot bevindt zich het Capitool, waar de wetgevende macht is gevestigd.

Bezienswaardigheden.

Washington D.C. heeft vele bezienswaardigheden en is een grote trekpleister van de Verenigde Staten. De National Mall is een groot open park in het midden van de stad en heeft veel monumenten gewijd aan Amerikaanse leiders.

Ook verbindt het park het Witte Huis met het Capitool. In het midden van het park staat het Washington Monument dat werd opgericht voor George Washington.
Tip is om hier een fiets te huren vanwege de lange afstanden tussen de trekpleisters.

Toeristische Informatie

Washington D.C. ligt op ca. 5 uur rijden van New York City. Er gaan dagelijks bussen vanaf NYC.
www.megabus.com
www.greyhound.com

Washington D.C. kan gebruikmaken van drie luchthavens, een in Maryland en twee in Virginia. Ronald Reagan Washington National Airport is het dichtstbij, in Arlington County, Virginia, aan de overkant van de Potomac vanaf Hains Point, en is bereikbaar via de metro van Washington.

Washington heeft een uitgebreid metronetwerk en er rijden ook veel stadsbussen. Het grootste spoorwegstation van de stad is het Union Station.

Foto's van bezienswaardigheden.

The White House.



The National Mall



Lincoln Memorial




The Capitol



The Washinton Monument




Arlington Cemetery



The Pentagon


[ Bericht 35% gewijzigd door Thetallguy op 05-09-2014 15:12:31 ]
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_144180735
toppertje! ;)
Hooray for boobies!
pi_144181052
Wij hebben toen we er waren 5 jaar geleden een Tour geboekt via ons hostel.

Hij leek op een bekende zanger; (met de haarband)


Geweldige tocht was dat _O_
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_144183803
Ik wil er binnen nu en 2 jaar wel een keer heen. Ken de nodige mensen die in of rond Washington wonen dus dat scheelt in de kosten. Moet een keer die stad zien en haar musea. Ook mede dankzij House of Cards weer opnieuw tot dit idee gekomen :P
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_144185693
Vorige maand 3 weken aan de Eastcoast geweest, waarvan 5 dagen in Washington D.C. (eerste keer). Naar mijn idee zeker niet te lang, heerlijke stad!

De monumenten zijn indrukwekkend om te zien en de gratis Smithsonian Musea nodigen uit om even rond te lopen. Regeringsgebouwen (Capitol, aan te raden om een tour vooraf te boeken!, Supreme Court, etc.) zijn ook tof. Ook daarnaast is er ongelooflijk veel te zien: Arlington begraafplaats, Smithsonian Zoo (ook gratis), Post Office, Library of Congress. Ik heb het geluk gehad het Witte Huis te mogen bezoeken, wat ook een topervaring was.

Ik twijfelde vooraf een beetje over de optimale duur, maar ik heb me in 5 dagen geen seconde verveeld!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Dropbox op 04-09-2014 22:41:59 ]
pi_144185870
Hoe kwam je in het Witte Huis? Toen ik een paar jaar geleden in DC was, werd me verteld dat dat volstrekt onmogelijk was voor niet-Amerikanen door de aangescherpte veiligheidsmaatregelen.
  donderdag 4 september 2014 @ 22:30:58 #7
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_144185994
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:23 schreef Dropbox het volgende:
Vorige maand 3 weken aan de Eastcoast geweest, waarvan 5 dagen in Washington D.C. (eerste keer). Naar mijn idee zeker niet te lang, heerlijke stad!

De monumenten zijn indrukwekkend om te zien en de gratis Smithsonian Musea nodigen uit om even rond te lopen. Regeringsgebouwen (Capitol, aan te raden om een tour vooraf te boeken!, Supreme Court, etc.) zijn ook tof. Ook daarnaast is er ongelooflijk veel te zien: Arlington begraafplaats, Smithsonian Zoo (ook gratis), Post Office, Library of Congress). Ik heb het geluk gehad het Witte Huis te mogen bezoeken, wat ook een topervaring was.

Ik twijfelde vooraf een beetje over de optimale duur, maar ik heb me in 5 dagen geen seconde verveeld!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie foto's! Zelf gemaakt allemaal? Ze zien er professioneel uit.
#FreeHat
pi_144186202
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:27 schreef Kansenjongere het volgende:
Hoe kwam je in het Witte Huis? Toen ik een paar jaar geleden in DC was, werd me verteld dat dat volstrekt onmogelijk was voor niet-Amerikanen door de aangescherpte veiligheidsmaatregelen.
Niet heel eenvoudig... Amerikaanse staatsburgers dienen een verzoek in bij een congreslid (House danwel Senate) van hun staat, en niet-Amerikanen worden verwezen naar hun eigen ambassade. Dat is echter niet de route die je moet bewandelen.

Ik heb een verzoek ingediend op dezelfde manier als een Amerikaan zou doen, bij een lid van het Huis van Afgevaardigden. Dit heb ik gedaan in april voor een bezoek in augustus, wat gelukkig op tijd was, maar in principe wordt nog eerder aangeraden (6 maanden van tevoren, tot uiterlijk 3 weken van tevoren). Dit i.v.m. loting en een screeningsproces. Om je succeskans te verhogen wordt aangeraden meerdere data op te geven. Daarna maanden niets meer van gehoord, tot een uitnodiging voor een bezoek 3 weken voor de betreffende datum.

(bezoek zelf was heel tof, je kunt op eigen houtje door een aantal vertrekken lopen, waarbij overal Secret Service aanwezig is om informatie te geven over geschiedenis, gebruiken, vroegere bewoners, etc. Het gevoel om in het Witte Huis te staan maakt het helemaal af. Foto's zijn trouwens absoluut verboden).

quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:30 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Mooie foto's! Zelf gemaakt allemaal? Ze zien er professioneel uit.
Yes, allemaal zelf gemaakt :) Fotografieliefhebbers komen helemaal niets te kort in D.C.!
  donderdag 4 september 2014 @ 22:39:52 #9
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_144186341
Deze zomer zelf voor de eerste keer naar de USA geweest, waarvan 9 dagen aan de oostkust. Ik had voorhand verwacht vooral New York heel indrukwekkend te vinden, maar achteraf gezien hebben we ons juist in Washington het meeste laten verrassen. Heerst een leuke sfeer, en de gebouwen zijn echt subliem. Wanneer we ooit terug gaan naar de oostkust ( zodra we de tijd en het geld weer hebben ) zal Washington zeker op nummer 1 staan. Regeringsgebouwen in het bijzonder waren erg mooi. Heb best wel mooie foto's gemaakt, dus als ze nog nodig zijn voor de OP...
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_144186591
quote:
14s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Deze zomer zelf voor de eerste keer naar de USA geweest, waarvan 9 dagen aan de oostkust. Ik had voorhand verwacht vooral New York heel indrukwekkend te vinden, maar achteraf gezien hebben we ons juist in Washington het meeste laten verrassen. Heerst een leuke sfeer, en de gebouwen zijn echt subliem. Wanneer we ooit terug gaan naar de oostkust ( zodra we de tijd en het geld weer hebben ) zal Washington zeker op nummer 1 staan. Regeringsgebouwen in het bijzonder waren erg mooi. Heb best wel mooie foto's gemaakt, dus als ze nog nodig zijn voor de OP...
Ik had ongeveer hetzelfde, NY viel tegen, de rest veel beter dan verwacht :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_144186690
quote:
7s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:35 schreef Dropbox het volgende:

[..]

Niet heel eenvoudig... Amerikaanse staatsburgers dienen een verzoek in bij een congreslid (House danwel Senate) van hun staat, en niet-Amerikanen worden verwezen naar hun eigen ambassade. Dat is echter niet de route die je moet bewandelen.

Ik heb een verzoek ingediend op dezelfde manier als een Amerikaan zou doen, bij een lid van het Huis van Afgevaardigden. Dit heb ik gedaan in april voor een bezoek in augustus, wat gelukkig op tijd was, maar in principe wordt nog eerder aangeraden (6 maanden van tevoren, tot uiterlijk 3 weken van tevoren). Dit i.v.m. loting en een screeningsproces. Om je succeskans te verhogen wordt aangeraden meerdere data op te geven. Daarna maanden niets meer van gehoord, tot een uitnodiging voor een bezoek 3 weken voor de betreffende datum.

(bezoek zelf was heel tof, je kunt op eigen houtje door een aantal vertrekken lopen, waarbij overal Secret Service aanwezig is om informatie te geven over geschiedenis, gebruiken, vroegere bewoners, etc. Het gevoel om in het Witte Huis te staan maakt het helemaal af. Foto's zijn trouwens absoluut verboden).

[..]

Yes, allemaal zelf gemaakt :) Fotografieliefhebbers komen helemaal niets te kort in D.C.!
Bedankt voor de geweldige tip, dit ga ik meteen ergens vastleggen want ik zie mezelf de komende jaren nog wel eens teruggaan. Ik was erg onder de indruk van Washington en vind de combinatie van Washington en New York (het contrast tussen beide) ook erg leuk.
Ik had de ambassade benaderd voor toegang tot het Witte Huis, maar dat bleek inderdaad een kansloze missie.
pi_144186845
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:49 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Bedankt voor de geweldige tip, dit ga ik meteen ergens vastleggen want ik zie mezelf de komende jaren nog wel eens teruggaan. Ik was erg onder de indruk van Washington en vind de combinatie van Washington en New York (het contrast tussen beide) ook erg leuk.
Ik had de ambassade benaderd voor toegang tot het Witte Huis, maar dat bleek inderdaad een kansloze missie.
Zou leuk zijn als het lukt, dit is in ieder geval al vaker succesvol gebleken aangezien ik dit ook als tip van anderen kreeg. Ik heb me laten vertellen dat de slagingskans niet bijster hoog is (als in soms wel >5000 verzoeken voor een dag tegenover 500 plaatsen), maar zeker als je alleen of met z'n tweeën gaat dan kun je vaak nog wel tussen de families geschoven worden.

Washington vond ik ook een grote verrassing, de eerste keer NYC de week daarna was ook heel indrukwekkend, maar op een andere manier. Ik ga ook zeker terug! :D
pi_144199105
Iemand thuis/puf/inspiratie om een goede OP te maken?

zal straks nog wat pics van mij in DC online gooien
Hooray for boobies!
pi_144201161
Ik heb even gekeken en we hebben idd leuke dingen om te zien in Washington! Ik heb al wat dingen ingeplanned en gekeken waar alles beetje is.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:35 schreef Spockjuh_ het volgende:
waar liggen je interesses? als je alles rondom de mall gaat doen is anderhalve dag denk ik net voldoende. wellicht fiets huren om de redelijke afstanden wat sneller te overbruggen? hebben wij ook gedaan met een kortingscoupon, scheelt je heul veel loopwerk en frustratie
waar had jij je fiets gehuurd? Weet je dat nog toevallig? Want op de fiets klinkt wel ideaal :)
pi_144201222
oei, moet ik even gaan zoeken in de fotomap of ik toevallig een foto van de stand heb gemaakt. kijk iig op groupon e.d. of er coupons beschikbaar zijn voor fietsverhuur. kan je soms wel tot 40% schelen per dag!
Hooray for boobies!
pi_144201283
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:48 schreef Spockjuh_ het volgende:
oei, moet ik even gaan zoeken in de fotomap of ik toevallig een foto van de stand heb gemaakt. kijk iig op groupon e.d. of er coupons beschikbaar zijn voor fietsverhuur. kan je soms wel tot 40% schelen per dag!
Oke top! Ik ga daar ook nog even naar zoeken dan zo :D

Ik ben echt als een debiel nog dingen aan het plannen :')
pi_144201520
lang leve het fotoarchief... :)

http://bikethesites.com/ wij zijn zelf bij downtown DC geweest omdat we daar de metro uit kwamen zetten maar ook the mall is goed te doen.

en een voorbeeld coupon, https://www.groupon.com/b(...)d-roll-washington-dc
Hooray for boobies!
pi_144201661
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 13:56 schreef Spockjuh_ het volgende:
lang leve het fotoarchief... :)

http://bikethesites.com/ wij zijn zelf bij downtown DC geweest omdat we daar de metro uit kwamen zetten maar ook the mall is goed te doen.

en een voorbeeld coupon, https://www.groupon.com/b(...)d-roll-washington-dc
Oe dankjewel! Ik moet zo nog even een hotel in Washington zoeken dus weet ook nog niet welke metro haltes, maar dat kijk ik dan zo nog ff :D

edit: $19 voor een hele dag fiets is echt perfect :Y

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2014 14:04:33 ]
pi_144201882
ja precies, de afstanden van het capitool tot lincoln memorial zijn echt mega. Met de fiets pak je op een dag zeker 2 uur winst alleen al op de reistijden.

Wat is het budget voor een hotel in DC en voor hoeveel nachten?
Hooray for boobies!
  vrijdag 5 september 2014 @ 14:06:36 #20
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_144201887
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 12:44 schreef Spockjuh_ het volgende:
Iemand thuis/puf/inspiratie om een goede OP te maken?

zal straks nog wat pics van mij in DC online gooien
Ben niet heel handig met van dat soort dingen. Zou iig stukje achtergrond(wikipedia) en de bezienswaardigheden met foto's erin zetten.

quote:
Washington D.C. is de hoofdstad van de Verenigde Staten. "D.C." staat voor "District of Columbia", het speciale federale district dat de hoofdstad bevat.De stad is genoemd naar de eerste president van de VS, George Washington, en ligt aan de Potomac.

Washington D.C. is als hoofdstad ontworpen. Het oorspronkelijke plan van indeling laat de scheiding der machten (de Trias politica) goed zien: het Washington Monument vormt het middelpunt van een half kruis. Aan het uiteinde van de noordelijke poot van het kruis bevindt zich het Witte Huis, waar de president, als hoofd van de uitvoerende macht, zetelt, en aan het uiteinde van de oostelijke poot bevindt zich het Capitool, waar de wetgevende macht is gevestigd.

Bezienswaardigheden.

Washington D.C. heeft vele bezienswaardigheden en is een grote trekpleister van de Verenigde Staten. De National Mall is een groot open park in het midden van de stad en heeft veel monumenten gewijd aan Amerikaanse leiders.

Ook verbindt het park het Witte Huis met het Capitool. In het midden van het park staat het Washington Monument dat werd opgericht voor George Washington.
Tip is om hier een fiets te huren vanwege de lange afstanden tussen de trekpleisters.

Toeristische Informatie

Washington D.C. ligt op ca. 5 uur rijden van New York City. Er gaan dagelijks bussen vanaf NYC.
www.megabus.com
www.greyhound.com

Washington D.C. kan gebruikmaken van drie luchthavens, een in Maryland en twee in Virginia. Ronald Reagan Washington National Airport is het dichtstbij, in Arlington County, Virginia, aan de overkant van de Potomac vanaf Hains Point, en is bereikbaar via de metro van Washington.

Washington heeft een uitgebreid metronetwerk en er rijden ook veel stadsbussen. Het grootste spoorwegstation van de stad is het Union Station.
Foto's van bezienswaardigheden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je foto's, tips, vragen of opmerkingen deel ze gerust!
#FreeHat
pi_144201924
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 14:06 schreef Spockjuh_ het volgende:
ja precies, de afstanden van het capitool tot lincoln memorial zijn echt mega. Met de fiets pak je op een dag zeker 2 uur winst alleen al op de reistijden.

Wat is het budget voor een hotel in DC en voor hoeveel nachten?
Ja ik heb reuma dus lopen is al erg vermoeiend, ik vind de fiets echt top. Ben je lekker buiten in het mooie weer maar het scheelt voor mij echt een hoop ellende.
Hoe heb jij die groupon besteld? Ik kan alleen US of Canada kiezen als billing adres ;(
pi_144201995
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 14:06 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Ben niet heel handig met van dat soort dingen. Zou iig stukje achtergrond(wikipedia) en de bezienswaardigheden met foto's erin zetten.

[..]

Foto's van bezienswaardigheden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je foto's, tips, vragen of opmerkingen deel ze gerust!
is een begin inderdaad! dan nog wat tips zoals metrokaart, goede hotels, eten, bezienswaardigheden. zal eens gaan zoeken!
Hooray for boobies!
pi_144202021
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 september 2014 14:07 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Ja ik heb reuma dus lopen is al erg vermoeiend, ik vind de fiets echt top. Ben je lekker buiten in het mooie weer maar het scheelt voor mij echt een hoop ellende.
Hoe heb jij die groupon besteld? Ik kan alleen US of Canada kiezen als billing adres ;(
op het moment dat ik in de VS op adres van het hotel waar we zaten... :P coupons kon je dan thuis uitprinten rest boeit dan niet meer.
Hooray for boobies!
pi_144202112
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 14:10 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

op het moment dat ik in de VS op adres van het hotel waar we zaten... :P coupons kon je dan thuis uitprinten rest boeit dan niet meer.
ah okay! dan zal ik in t hotel daar ff de groupon bestellen en uitprinten :) ik sla het linkje even op in mijn mail :D

En ik dacht eerst aan 2 nachten in washtington :) maar ik ben nog steeds aan het kijken waar we daarna heen gaan, we eindigen in miami maar wissel tussendoor richting smokey mountains, alleen dat is een aardige lange rit dus misschien nog tussenstop enzo.
  vrijdag 5 september 2014 @ 14:12:27 #25
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_144202114
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 14:09 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

is een begin inderdaad! dan nog wat tips zoals metrokaart, goede hotels, eten, bezienswaardigheden. zal eens gaan zoeken!
Ja inderdaad, beetje zoals het NYC topic. De OP kan dan ook langzaam uitgebreid worden.
#FreeHat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')