abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_144245675
Deze gekkigheid is te steil van Geesgod, hij is helaas te lang en dus zwaarder dan mannen als Piti, Biefstukje, Froome en Purito.
pi_144245704
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 17:53 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Ja, eens. Las vandaag ook dat Kelderman toch voor die top-15 wil gaan, dus die laat de ritzeges ook links liggen helaas :'(
Gesink moet gewoon voor het klassement gaan, top 10 in dit veld is gewoon goed. Kelderman zou idd wel is extra tijd kunnen 'pakken' zodat ie niet meer gevaarlijk is voor de top 10.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_144245705
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 17:53 schreef Mykonos het volgende:

[..]

Ja, eens. Las vandaag ook dat Kelderman toch voor die top-15 wil gaan, dus die laat de ritzeges ook links liggen helaas :'(
En ten Dam niet te vergeten, dit was een prima dag om mee te zitten, alleen heb ik hem in al die jaren nog nooit in een kopgroep zien zitten :')
pi_144245743
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 17:52 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Gesink moet gewoon proberen nog eens voor een rit te gaan (als 't even kan). 7e of 9e, who cares?
Eens maar ik kan me ook voorstellen dat hij wil bewijzen dat hij na zijn operatie nog drie weken goed kan presteren in een grote ronde.
pi_144245786
quote:
99s.gif Op zaterdag 6 september 2014 17:52 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Gesink moet gewoon proberen nog eens voor een rit te gaan (als 't even kan). 7e of 9e, who cares?
:Y

Vind ik ook.
Maar sinds Jan Raas geen ploegleider meer is, gaat degelijkheid voor vrijbuiterij.

Nou ja sorry, ouwe lullenpraat natuurlijk. :P
Ik doe het ff rustig aan.
pi_144245949
Waar is Danny gebleven op de livestream van Belkin? Deze figuur bakt er niets van.
pi_144246167
Hesjedal zette zijn motortje even aan in de laatste 250 meter.
pi_144246192
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:12 schreef Dale__Cooper het volgende:
Hesjedal zette zijn motortje even aan in de laatste 250 meter.
Hij zat wel zowat op de motor.
pi_144246255
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 17:55 schreef Kazenbazen het volgende:
Deze gekkigheid is te steil van Geesgod, hij is helaas te lang en dus zwaarder dan mannen als Piti, Biefstukje, Froome en Purito.
Froome is ook gewoon 1,85 of zo.
  zaterdag 6 september 2014 @ 18:17:00 #260
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_144246287
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 17:55 schreef Kazenbazen het volgende:
Deze gekkigheid is te steil van Geesgod, hij is helaas te lang en dus zwaarder dan mannen als Piti, Biefstukje, Froome en Purito.
Froome is maar één centimeter korter hoor. Gesink moet gewoon nog wat meer Sonjabakkeren. En wat 'marginal gains' uit de snackautomaat trekken.
pi_144247292
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 17:55 schreef Kazenbazen het volgende:

[..]

En ten Dam niet te vergeten, dit was een prima dag om mee te zitten, alleen heb ik hem in al die jaren nog nooit in een kopgroep zien zitten :')
Ten Dam heeft in de Tour regelmatig in de kopgroep gezeten, maar werd er dan vaak al vrij vroeg afgereden. Daarna heeft hij vooral rondes gereden waarin hij voor het klassement ging (1x de Vuelta, 2x de Tour), dan zul je hem inderdaad niet in ontsnappingen zien. En ik ga er vanuit dat hij vandaag wel geprobeerd heeft om mee te zitten..
  Moderator zaterdag 6 september 2014 @ 19:06:57 #262
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_144247781
Betancur vandaag toch maar netjes twee renners achter zich gehouden. ^O^
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_144247974
RGUpdate twitterde op zaterdag 06-09-2014 om 19:07:33 Hard day! Suffering all day on the bike, hope to be a bit better tomorrow! That last climb was steep!!! 34x28 wasn't enough! #ByeBye reageer retweet
pi_144248678
Bouhanni opgegeven
pi_144248993
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:17 schreef Zelva het volgende:

[..]

Froome is maar één centimeter korter hoor. Gesink moet gewoon nog wat meer Sonjabakkeren. En wat 'marginal gains' uit de snackautomaat trekken.
Froome is dan voor zijn lengte helemaal skinny als hel.

Gesink voelde zich dus blijkbaar niet heel goed vandaag, hopelijk morgen beter resultaat en een fijnere klim voor hem.
pi_144249022
Niks van de etappe kunnen zien maar zo te lezen wel een lastige/leuke etappe.

Valt me toch niet tegen van Gesink. Dit niveau had ik vooraf niet verwacht.
Gewoon proberen om top 10 in het eindklassement te halen.

Kelderman zie ik liever voor een etappezege gaan dan top 15 in het eindklassement.
  Moderator zaterdag 6 september 2014 @ 20:41:06 #267
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_144251418
Etappe 15: Oviedo - Lagos de Covadonga, 152 km

Het tweede deel van het drieluik aankomsten bergop. Eindelijk aangekomen in Asturië, de ideale plek voor al je achterlijk steile beklimmingen. Hoewel deze etappe daar dan net weer niet helemaal bij hoort. Lagos de Covadonga is een van de favoriete bergen van Unipublic, maar dat is eigenlijk helemaal niet terecht, als je het mij vraagt. Lagos de Covadonga heeft één heel erg groot probleem: In de directe omgeving is geen enkele andere fatsoenlijke klim te vinden. Een etappe naar de meren van Covadonga zal dus altijd een vlakke aanloop kennen. Zo ook tijdens deze etappe. Slechts één klim van de tweede categorie voor de slotklim begint.




Oviedo, de hoofdstad van Asturias, is de plaats van vertrek. Een grote stad in het hart van de regio met meer dan 200.000 inwoners. De stad van Samuel Sanchez, Carlos Barredo en Fernando Alonso. Carlos Barredo is ondertussen niet meer actief vanwege schommelende bloedwaarden, maar was in 2010 nog wel heel erg actief. Ook die Vuelta kende een rit met aankomst op Lagos de Covadonga en Barredo rondde daar succesvol een vlucht af. Samuel Sanchez is zeer zeker nog wel actief. Hij staat op dit moment op een verdienstelijke zevende plaats, maar hij is duidelijk niet meer zo goed als een paar jaar geleden. Wat is eigenlijk het plan van zijn vriendje en plaatsgenoot Fernando Alonso? Komt die ploeg er ooit nog eens? Als Fernando nog een ploeg wil mét Sanchez mag hij ondertussen een keer gaan opschieten.



Als je ooit in Oviedo bent moet je eigenlijk meteen naar het zuiden, richting Pola de Lena. Dat is een beetje het belangrijkste knooppunt van Spanje, als je het over het klimwerk hebt. Vanuit Pola de Lena kun je bijvoorbeeld beginnen aan de Angliru, om maar eens wat te noemen. Of aan de Alto de Gamoniteiro, een klim die nog ontdekt moet worden door de organisatie van de ronde, maar in principe niet eens veel onder hoeft te doen voor de Angliru. Dit geheel terzijde, want vanuit Oviedo trekken we naar het noorden, richting Gijón. Gijón is een belangrijke havenstad, maar niet echt een wielerstad bij uitstek. Hier hebben ze meer met voetbal en watersporten, uiteraard.



Na Gijón blijven de renners een tijd lang de kust volgen. Deze weg langs de kust is grotendeels vlak. Spaans vlak, dat dan weer wel. Af en toe een heuveltje, maar het mag allemaal niet echt een naam hebben. Men passeert de nodige dorpjes en in een van die dorpjes is de eerste tussensprint. In Villaviciosa, om precies te zijn. Daar is verder niet veel te beleven, dus fietsen de renners nog maar een stukje verder. De tweede tussensprint is in een wat pittoresker oord, Ribadesella. Dan hebben de renners al bijna 100 kilometer overwonnen en dat waren dan de makkelijke vlakke kilometers, hoewel het in de buurt van de kust altijd kan waaien.



Bijna tijd voor de eerste klim van de dag. De Puerto del Torno. Een klim van 7,2 kilometer aan 8,2% gemiddeld. Een behoorlijk zware klim dus, zeker als je bedenkt dat hij eigenlijk nog een stukje langer is. Het eerste deel van de klim wordt niet meegeteld. Is ook een stuk minder zwaar, maar moet uiteindelijk toch ook overwonnen worden. In principe is dit een van de best mogelijke combinaties van klimmen, wil je aankomen op Lagos de Covadonga. Zoals al eerder gezegd, dicht in de buurt van Lagos de Covadonga is bijna geen interessante klim te vinden. Zit net aan de verkeerde kant van de Picos de Europa. Deze klim, de Alto of Puerto del Torno, is ook een eind weg van Lagos de Covadonga, maar dichterbij ga je geen zwaardere klim vinden. Nog best aardig gedaan door de ontwerper van het parcours.




Je moet je afvragen of het wel de moeite waard is om eens in de zoveel jaar aan te komen op Lagos de Covadonga. Het is een klim die eigenlijk nooit voor verschillen zorgt bij de klassementsmannen. Traditiegetrouw wint iedere keer een vluchter een rit met aankomst op Lagos de Covadonga. Er valt het nodige op aan te merken, maar er zal vast een goede gedachte achter steken en ik heb er toch geen verstand van verder. Na de beklimming van de Torno is er een kleine afdaling, daarna weer een klein stukje omhoog, stukje afdaling weer een stukje omhoog om nog een paar kilometer af te dalen, tot de renners in de buurt van Cangas de Onís komen, waar de voet van de slotklim ligt. Al die stukjes afdaling kennen vele bochten, dus een beetje opletten is het wel. Op een kilometer of 20 van de streep begint het al licht omhoog te lopen en op 12 kilomter van de streep begint de slotklim echt.



Een lastige klim, dat zeker. Het zwaartepunt zit in het midden van de klim, waar het erg steil is. Enkele kilometers boven de 10 procent. De laatste kilometers van de klim stellen echter niet zo gek veel voor. Als je eenmaal bij het eerste meertje bent is het zo ongeveer in dalende lijn richting de streep. Het levert fantastische beelden op, maar vaak niet de mooiste koers. Bij de favorieten niet, in ieder geval.



Op Lagos de Covadonga wint traditiegetrouw een vluchter. Tenminste, de laatste paar keer dat de Vuelta hier aankwam. De laatste keer, in 2012, was Antonio Piedra succesvol. Toen in dienst van Caja Rural en nu nog steeds. Een toevalstreffer, na die tijd heeft hij niet veel meer kunnen laten zien. In 2010 won Carlos Barredo, ook uit een vlucht. Andere renners die hier hebben gewonnen zijn onder meer Vladimir Efimkin, Eladio Jimenez, Pavel Tonkov, Laurent Jalabert en Perico Delgado. In het verleden dus ook wel eens wat klassementsrenners die hier de handjes in de lucht konden steken. Sinds 1983 de 19e keer dat de Vuelta hier aan gaat komen. Wat meer variatie mag van mij wel.



Het weer wordt morgen niet echt heel erg goed. Kans op regen en sowieso vrij lage temperaturen.


Als we naar het recente verleden kijken wint op Lagos de Covadonga dus vaak een vluchter. Daar ga ik bij mijn voorspelling ook vanuit, dus gaan de klassementsmannen het waarschijnlijk uitmaken. Zo rol ik.
1. Txurruka. Dit is meer hoop dan wat anders. Rijdt echt armoedig, eigenlijk. Niet eens iedere dag in de aanval. Valt tegen, maar door morgen alleen al in de aanval te gaan kan hij een hoop goedmaken.
2. Teklehaimanot. Van de Eritreeërs is hij het beste in vorm. KUDUS heeft een tijd op de grond geleden en is sowieso nog wat te jong om te knallen, maar vooral Berhane valt een beetje tegen. Die fietst iedere dag samen met Betancur naar boven, terwijl die allebei toch wat meer in hun mars hebben. Teklehaimanot dan maar, die houdt zich nog wel aardig staande.
3. Ten Dam. Laurens moet maar eens gaan aanvallen. Zal hij ook vast wel proberen, maar dan moet het morgen maar een keer lukken. Anders heb je toch het gevoel voor spek en bonen mee te rijden.
4. Evans. Die is ook slecht in vorm zeg. Staat buiten de top 50. Zal dan toch ook moeten gaan aanvallen om er nog wat van te maken. Zeggen dat je voor de zevende plaats van Sanchez fietst is ook niet echt geloofwaardig.
5. Cardoso. Die van Garmin. Krijgt vast wel motivatie door de overwinning van Hesjedal.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zondag 7 september 2014 @ 11:45:04 #268
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_144266869
Zou mooi zijn als Froome vandaag wat dichter in de buurt van Contador kan komen.
pi_144268103
Denk ook dat niet al te veel gaat worden qua klassementsrenners vandaag, vooral omdat er morgen echt een loodzware etappe volgt. Aan de andere kant; Contador wil nog wel eens gek doen als je het niet verwacht. En laat Amets maar winnen ja _O_
pi_144268112
http://sporza.be/cm/sporz(...)intana-Vuelta-rit-11

Hier de beelden van de val van Quintana.
pi_144268413
hoeveel UCI punten krijg je voor plek 15 in de Vuelta?
  zondag 7 september 2014 @ 12:59:21 #272
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_144268596
quote:
2s.gif Op zondag 7 september 2014 12:53 schreef Evertjan het volgende:
hoeveel UCI punten krijg je voor plek 15 in de Vuelta?
14, even veel als Cimolai kreeg voor de 7e plek in Hamburg.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_144268702
quote:
99s.gif Op zondag 7 september 2014 12:59 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

14, even veel als Cimolai kreeg voor de 7e plek in Hamburg.
Nog altijd een stuk meer dan de winnaar van een etappe.
  zondag 7 september 2014 @ 13:07:02 #274
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_144268819
quote:
12s.gif Op zondag 7 september 2014 13:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nog altijd een stuk meer dan de winnaar van een etappe.
Nee, want die krijgen er 16 :P.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_144268928
quote:
99s.gif Op zondag 7 september 2014 13:07 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Nee, want die krijgen er 16 :P.
Ah. Vroeger was dat 9 punten, maar ik zie dat dat alweer een tijdje geleden is :P.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')