abonnement Unibet Coolblue
pi_144135656
Beste FOKkers,

ik volg sinds een tweetal jaar karate en ben deze zomer ook begonnen met jiu-jitsu. Deze volg ik een paar huizen verder in mijn straat in een dojo. Met karate doen we ook vrij gevecht. Ik ben op dit moment weer de oudste leerling, dat komt omdat er iemand is weggegaan die een paar maanden ouder was dan mij (ik ben 16). Maar ik ben bang om klappen te krijgen, zeker bij toernooien tegen andere clubs. Ik trek me dan terug en deins alleen nog achteruit. Als ik tegen mijn leraar moet vechten om te oefenen dan focus ik me alleen nog op hem en durf niet aanvallen (omdat hij me hoe dan ook afkan). Als hij me dan in een hoekje jaagt ( doe ik vooral zelf uit angst) begin ik weg te duiken en zomaar wat te slaan blind met mijn gezicht afgewend. Dit is tegen de regels maar ik weet op dat moment niet beter. In principe kan ik redelijk goed vechten en kan ik goed tegen pijn, maar ik ben een echte bangbroek en dit zorgt voor problemen. Niet enkel voor mezelf maar ik maak er mijn tegenstanders ook niet blij mee...
Heeft nog iemand dit probleem of heeft iemand tips?

alvast bedankt :?
pi_144135723
Voak buj te bange

Gewoon gaan. Niet nadenken.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_144138639
In den beginne is het incasseren misschien nog moeilijk, maar na een tijdje raak je gewend aan de klappen.
pi_144172823
Karate is toch vooral op punten? Of doe je Kyokushin?

Ga een maand boksen en je bent er zo van af, dan krijg je veel hardere klappen en zijn die karatetikjes echt niks
pi_144195009
quote:
15s.gif Op woensdag 3 september 2014 14:42 schreef joskeman het volgende:
Beste FOKkers,

ik volg sinds een tweetal jaar karate en ben deze zomer ook begonnen met jiu-jitsu. Deze volg ik een paar huizen verder in mijn straat in een dojo. Met karate doen we ook vrij gevecht. Ik ben op dit moment weer de oudste leerling, dat komt omdat er iemand is weggegaan die een paar maanden ouder was dan mij (ik ben 16). Maar ik ben bang om klappen te krijgen, zeker bij toernooien tegen andere clubs. Ik trek me dan terug en deins alleen nog achteruit. Als ik tegen mijn leraar moet vechten om te oefenen dan focus ik me alleen nog op hem en durf niet aanvallen (omdat hij me hoe dan ook afkan). Als hij me dan in een hoekje jaagt ( doe ik vooral zelf uit angst) begin ik weg te duiken en zomaar wat te slaan blind met mijn gezicht afgewend. Dit is tegen de regels maar ik weet op dat moment niet beter. In principe kan ik redelijk goed vechten en kan ik goed tegen pijn, maar ik ben een echte bangbroek en dit zorgt voor problemen. Niet enkel voor mezelf maar ik maak er mijn tegenstanders ook niet blij mee...
Heeft nog iemand dit probleem of heeft iemand tips?

alvast bedankt :?
Wedervraag: Waarom beoefen je het dan? Je weet toch dat geen enkele sport vrij is van enige vorm van blessure/klappen. Toen ik zelf actief e.e.a beoefende heb ik weet ik niet hoeveel keren schouder uit de kom gehad,bloedneus gekregen, kneuzingen e.d. meegemaakt maar het leert je wel een hoop namelijk dat je met pijn weet om te gaan en ervan leert.
pi_144679573
Wellicht veel te laat maar misschien helpt het nog :)
Begin met je tegenstander altijd aan te blijven kijken.

Zolang je tijdens het sparren iemand in zijn ogen blijft kijken kan je 99% van de keren zien wat hij gaat doen. Ik had in het begin ook het probleem alleen maar te incasseren (jiu jiutsu/mma)

Daarnaast worden combinaties vaak gigantisch onderschat, het is erg moeilijk staand te vechten en daarmee lekkere combi's te maken, dit kan zomaar een paar jaar duren!

Dus vooral doorbijten! ^O^
lets get lost, i know the way.
  zondag 21 september 2014 @ 03:51:53 #7
396386 sturmpie
for night & nature
pi_144743881
judo
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_144744045
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2014 03:51 schreef sturmpie het volgende:
judo
Dit.
Als je een vechtsport doet moet je niet gaan bitchen als je klappen krijgt, Judo lijkt me dan een betere keuze :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2014 04:04:46 ]
pi_144831401
Judo en geen klappen. Nee,daar kan jij je enkel verzwikken of je schouder uit de kom geraken....etc.
Heb het allemaal zelf ooit meegemaakt en iemand dan judo aanbevelen en denken dat daar minder ongelukken gebeuren dan met full contact karate komt van een koude kermis thuis.
pi_145947238
ok

ik ga gwn fitnessen en spieren kweken als ik er eenmaal de zelfdiscipline voor opbreng

btw enkel verzwikken en dat soort dingen is niet de pijn waar ik bang voor ben. volg bv ook jiu-jitsu en als ik word aangevallen met drukpunt of pijnlijke greep ben ik niet bang. Maar ik ben wel bang om bv een lap tegen mijn muil te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')