abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 woensdag 3 september 2014 @ 08:46:43 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_144126332
De verplichting dat voetbalclubs die een speler kopen diens zaakwaarnemer moeten betalen, dient te verdwijnen. Partijen moeten zelf kunnen bepalen naar wie de rekening gaat. Tweede Kamerlid Michiel van Veen (VVD) zegt dat vandaag in een interview met Voetbal International.

De Wet allocatie arbeid door intermediairs verplicht clubs op te draaien voor de bemiddelingskosten bij het kopen van een voetballer. Volgens Van Veen is die wet ingevoerd om koppelbazerij tegen te gaan. 'Nu kan elke makelaar met de wet in de hand zijn geld komen opeisen. In feite is de overheid medeplichtig aan een onrechtvaardige situatie.' De overheid treedt volgens Van Veen op als 'een soort incassobureau voor makelaars.' Clubs en spelers zijn daar volgens hem de dupe van. Bij transfers gaat het vaak om forse bedragen.

De VVD'er verwacht steun van PvdA en CDA om de wet aan te passen. Minister Lodewijk Asscher van Sociale Zaken kan die volgens hem 'met één pennenstreek' veranderen. Dan kunnen clubs nog steeds de makelaar betalen, maar alleen als ze bewust daarvoor kiezen. 'Een kwestie van fair play', zegt Van Veen.

http://www.ad.nl/ad/nl/11(...)b-aan-makelaar.dhtml

_O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 3 september 2014 @ 09:19:12 #2
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_144126843
Laat de speler maar betalen voor de diensten van de makelaar die hij graag wil hebben.
Ander moet de club de makelaar kunnen kiezen.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  woensdag 3 september 2014 @ 09:22:19 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_144126888
Gewoon kosten koper toch _O_
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Trouwste user 2022 woensdag 3 september 2014 @ 10:35:05 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_144128580
Geloof dat zo'n makelaar tegenwoordig 10 % van de transfersom krijgt.

Die kijken niet wat het beste is voor zo'n speler, maar wat het beste is voor hun portemonaie.

Theo van Seggelen. _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_144128622
wat moet Peter rrrrrrrr de Vries dan nog gaan verdienen? :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Trouwste user 2022 woensdag 3 september 2014 @ 10:39:20 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_144128679
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 10:37 schreef Leipo666 het volgende:
wat moet Peter rrrrrrrr de Vries dan nog gaan verdienen? :P
:D

Ook zo'n mislukkeling. Megalomaan noemen we dat.

Wilde een eigen politieke partij beginnen.

Zou Peter Jan Rens vieze-voorzitter worden denk ik.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')