abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_144125084
Geachte fokkers,

Mijn computer die ik ongeveer een jaar geleden heb gekocht bij Wehkamp was defect geraakt.

Contact opgenomen met Wehkamp en zou twee jaar garantie hebben, dus kon het gelijk opsturen met de nodige papieren en nummertjes erbij. Zogezegd zo gedaan en vond de service zeer goed, geen gezeur of wat dan ook. Werd mij aangegeven dat iemand van selektvracht de PC komt ophalen. Het hele proces kan tot 6 weken duren werd mij verteld.

Na week 7 begon ik me wel af te vragen wat de status was. Dus Wehkamp opgebeld en die gaven aan dat ze nooit een PC hebben ontvangen. Ik heb hierop de website van DHL gecheckt en de PC was de volgende dag nadat het opgehaald was bij Wehkamp afgeleverd, weer bellen en vragen hoe dit kan. Kreeg nu te horen dat ze een lege doos hebben ontvangen, hierop werd ik nogal kwaad. Waarom ze me bijvoorbeeld niet even bellen? Of wat dan ook.

Vele e-mails gestuurd en talloze belletjes gepleegd en Wehkamp heeft iets van: Tsja niet onze probleem, wie weet heb jij wel een lege doos opgestuurd. Dus bye bye mijn PC en geld.

Mijn vraag is nu wat kan ik hiertegen doen? Wehkamp heeft iets van jij bent de verzender dus jouw probleem maar het retoursproces gaat via de Wehkamp, zij schakelen iemand van Selektvracht in en jij kan in feite geen extra diensten bij kopen, het enige wat selektvracht je geeft is een track en trace code. Kan ik dan Wehkamp aansprakelijk stellen? Aangezien zij iemand inschakelen en niet ik.

Alvast bedankt.

Pax.
pi_144125113
Gewicht van pakket laten checken.
pi_144125124
quote:
3s.gif Op woensdag 3 september 2014 04:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
Gewicht van pakket laten checken
klinkt als

ga aan een postzegel likken en fantseer dat dat de postzegel is van je pakketje met de pc erin,,,,

:)
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
  woensdag 3 september 2014 @ 04:59:14 #4
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_144125125
quote:
3s.gif Op woensdag 3 september 2014 04:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
Gewicht van pakket laten checken.
Dat zou ook mn eerste gedachte zijn.
Mn tweede gedachte: die gasten zijn 'm daadwerkelijk zelf ergens kwijtgeraakt in het reparatieproces.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
pi_144125128
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 04:58 schreef pionnetje het volgende:

[..]

klinkt als

ga aan een postzegel likken en fantseer dat dat de postzegel is van je pakketje met de pc erin,,,,

:)
Als het goed is wordt pakket gewogen bij verzending.
Een lege doos gaat dat gewicht niet halen.
Verzender kan dan verhaal halen bij DHL
pi_144125184
quote:
3s.gif Op woensdag 3 september 2014 04:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
Gewicht van pakket laten checken.
Hier heb ik al contact over gehad met DHL. Helaas word er alleen aangegeven waar het pakket is. Selektvracht pakketten worden niet gewogen is mij verteld, dus kan helaas hiermee niks.
pi_144125187
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:38 schreef Paxempyrean het volgende:

[..]

Hier heb ik al contact over gehad met DHL. Helaas word er alleen aangegeven waar het pakket is. Selektvracht pakketten worden niet gewogen is mij verteld, dus kan helaas hiermee niks.
Dan heb je weinig bewijs vrees ik.
PostNL weegt de pakketten wel en dat is die extra paar Euro wel waard, sowieso ga je PC toch niet versturen zonder handtekening voor ontvangst en aangetekend?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2014 05:43:29 ]
pi_144125196
quote:
11s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:40 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dan heb je weinig bewijs vrees ik.
PostNL weegt de pakketten wel en dat is die extra paar Euro wel waard, sowieso ga je PC toch niet versturen zonder handtekening voor ontvangst en aangetekend?
Wehkamp bood mij een dienst aan. Ik moest perse via selektvracht sturen. Heb ook gevraagd of ik geen extra verzekering ofzo erbij kon nemen en dat kon ook niet. Had Wehkamp gezegd hier is het adres en stuur het maar op dan had ik voor PostNL met alle extra verzekering+aangetekend etc. opgestuurd.
pi_144125197
Dat is het nadeel van die geprivatiseerde meuk op de post/pakketmarkt. Je krijgt altijd te maken met dit soort bedrijven.

Ligt aan ons zelf. Men is te beroerd om een 2e postzegel op een brief te plakken omdat het dan 88 cent kost ipv 44 bij wijze van spreken.

Als ik iets verstuur, laat ik altijd alles wegen, verstuur ik het met TNT om shit te voorkomen en gaat alles aangetekend en sowieso helemaal dicht.

Wel klote voor TS. Je hebt gewoon pech vrees ik. Ik denk dat die bezorger je PC heeft gerausd. Je kan proberen te klagen bij Selektvracht (DHL?) en wellicht als er meerdere klachten over die bezorger zijn gekomen dat je een hele kleine kans maakt. Dit is gewoon kak. Maar een PC van 400 kom ik liever zelf langs brengen dan versturen met een discutabele pakketdienst, hoe goed Wehkamp die shit ook bedoeld.
pi_144125203
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:46 schreef Monopoly het volgende:
Dat is het nadeel van die geprivatiseerde meuk op de post/pakketmarkt. Je krijgt altijd te maken met dit soort bedrijven.

Ligt aan ons zelf. Men is te beroerd om een 2e postzegel op een brief te plakken omdat het dan 88 cent kost ipv 44 bij wijze van spreken.

Als ik iets verstuur, laat ik altijd alles wegen, verstuur ik het met TNT om shit te voorkomen en gaat alles aangetekend en sowieso helemaal dicht.

Wel klote voor TS. Je hebt gewoon pech vrees ik. Ik denk dat die bezorger je PC heeft gerausd. Je kan proberen te klagen bij Selektvracht (DHL?) en wellicht als er meerdere klachten over die bezorger zijn gekomen dat je een hele kleine kans maakt. Dit is gewoon kak. Maar een PC van 400 kom ik liever zelf langs brengen dan versturen met een discutabele pakketdienst, hoe goed Wehkamp die shit ook bedoeld.
In dit geval lag het niet aan mij. Wehkamp stuurde een derde partij waar ik verder niks over had te zeggen. Kijk maar op hun website, ze maken uitsluitend gebruik van DHL/Selektvracht. Had ik het zelf moeten opsturen, dat had ik het veel beter geregeld.
pi_144125206
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:47 schreef Paxempyrean het volgende:

[..]

In dit geval lag het niet aan mij. Wehkamp stuurde een derde partij waar ik verder niks over had te zeggen. Kijk maar op hun website, ze maken uitsluitend gebruik van DHL/Selektvracht. Had ik het zelf moeten opsturen, dat had ik het veel beter geregeld.
Dat is ook het zure. Je hebt netjes gedaan zoals men het 'vroeg' aan je. En nu sta je met de gebakken peren.
Je kan overigens nog proberen om via Juridisch loket nog wat info in te winnen over de mogelijkheden tot een zaak met de postwet en dergelijke. Al acht ik persoonlijk de kans wel klein. Maar wie weet krijg je het één en ander voor elkaar.
pi_144125207
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:46 schreef Paxempyrean het volgende:

[..]

Wehkamp bood mij een dienst aan. Ik moest perse via selektvracht sturen. Heb ook gevraagd of ik geen extra verzekering ofzo erbij kon nemen en dat kon ook niet. Had Wehkamp gezegd hier is het adres en stuur het maar op dan had ik voor PostNL met alle extra verzekering+aangetekend etc. opgestuurd.
Zo ontlopen ze mooi hun verantwoordelijkheid.
Wanneer je adres hebt, kun je verzendmethode zelf uitmaken.
Nu ga je nat.
pi_144125210
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:49 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat is ook het zure. Je hebt netjes gedaan zoals men het 'vroeg' aan je. En nu sta je met de gebakken peren.
Je kan overigens nog proberen om via Juridisch loket nog wat info in te winnen over de mogelijkheden tot een zaak met de postwet en dergelijke. Al acht ik persoonlijk de kans wel klein. Maar wie weet krijg je het één en ander voor elkaar.
Heb al contact gehad met DAS, en die hebben iets van betaal 550 euro dan nemen we het volledig uit je handen maar of ik dan mijn geld of wat dan ook zie kunnen ze niks concreets zeggen.
pi_144125213
quote:
15s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:50 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Zo ontlopen ze mooi hun verantwoordelijkheid.
Wanneer je adres hebt, kun je verzendmethode zelf uitmaken.
Nu ga je nat.
Hier vreesde ik al min of meer voor, aangezien wehkamp al meerdere malen mij vertelde dat ik het met DHL mag gaan uitvechten.
pi_144125214
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:52 schreef Paxempyrean het volgende:

[..]

Heb al contact gehad met DAS, en die hebben iets van betaal 550 euro dan nemen we het volledig uit je handen maar of ik dan mijn geld of wat dan ook zie kunnen ze niks concreets zeggen.
DAS is dan ook een onderneming. Juridisch loket is gratis (advies!). Als je wat voor elkaar hebt kunnen zij je helpen met bijvoorbeeld een advocaat (pro deo).
  woensdag 3 september 2014 @ 05:57:39 #16
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_144125219
https://webwinkelrecht.nl/diensten/juridisch-advies/leveren/

Het risico van verzending ligt bij u. Als uw vervoerder het product dus kwijtmaakt of verkeerd bezorgt, dan moet u uit eigen zak een vervangende levering doen. Zorg dus dat u in ieder geval bij kostbare verzendingen de kosten kunt verhalen, hetzij op de vervoerder, hetzij op een verzekering. Het is echter wettelijk verboden het risico bij de klant te leggen, tenzij de klant zelf expliciet om een bepaalde vervoerder vraagt.

Edit: hmm
http://www.z24.nl/geld/artikel-retour-wat-zijn-je-rechten-380711
Risico retourzending

Verder moet je je realiseren dat niet de webshop maar jijzelf het risico draagt als de retourzending niet of beschadigd aankomt.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_144125224
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:57 schreef Sotchi2014 het volgende:
https://webwinkelrecht.nl/diensten/juridisch-advies/leveren/

Het risico van verzending ligt bij u. Als uw vervoerder het product dus kwijtmaakt of verkeerd bezorgt, dan moet u uit eigen zak een vervangende levering doen. Zorg dus dat u in ieder geval bij kostbare verzendingen de kosten kunt verhalen, hetzij op de vervoerder, hetzij op een verzekering. Het is echter wettelijk verboden het risico bij de klant te leggen, tenzij de klant zelf expliciet om een bepaalde vervoerder vraagt.

Edit: hmm
http://www.z24.nl/geld/artikel-retour-wat-zijn-je-rechten-380711
Risico retourzending

Verder moet je je realiseren dat niet de webshop maar jijzelf het risico draagt als de retourzending niet of beschadigd aankomt.
Maar dat laatste gaan er van uit dat jij (de klant) de retourlevering doet. In dit geval regelt Wehkamp dat zelf.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_144125255
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2014 06:03 schreef Pheno het volgende:

[..]

Maar dat laatste gaan er van uit dat jij (de klant) de retourlevering doet. In dit geval regelt Wehkamp dat zelf.
Die adviseren het waarschijnlijk, op zich kan DHL ook wel maar dan wel aangetekend en wanneer ze dan ook niet wegen naar de PostNL.
Het gewicht van pakket op moment dat het verstuurt is dat zegt veel in dit geval.
Wehkamp zegt lege doos.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-09-2014 06:24:30 ]
pi_144125257
quote:
3s.gif Op woensdag 3 september 2014 06:21 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die adviseren het waarschijnlijk, op zich kan DHL ook wel maar dan wel aangetekend en wanneer ze dan ook niet wegen naar de PostNL.
Oh wacht, dacht dat er een koerier vanuit Wehkamp geregeld was. Nee, dan snap ik dat ze aangeven gezellig bij DHL aan te kloppen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_144125266
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2014 06:23 schreef Pheno het volgende:

[..]

Oh wacht, dacht dat er een koerier vanuit Wehkamp geregeld was. Nee, dan snap ik dat ze aangeven gezellig bij DHL aan te kloppen.
Zo'n selektvracht beunhaas of een ander in het traject heeft die PC nu thuis staan waarschijnlijk.
  woensdag 3 september 2014 @ 07:37:07 #21
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_144125612
welke fokker kan nou 6/7 weken zonder PC? dan ga je bij voorbaat al de fout in
pi_144125665
Tijd om de twitter en facebook pagina van Wehkamp aan te schrijven. Misschien krijg je dan een positive reactie.
  woensdag 3 september 2014 @ 07:46:16 #23
225540 Pugg
Friends forever
pi_144125690
Achterstand met je termijn betaling? O-)
pi_144125716
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 07:37 schreef klabbakus het volgende:
welke fokker kan nou 6/7 weken zonder PC? dan ga je bij voorbaat al de fout in
Gelukkig nog een laptap beschikbaar O-)
pi_144125717
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 07:46 schreef Pugg het volgende:
Achterstand met je termijn betaling? O-)
Nope, betaal alles in één keer.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')