abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_144124989
500.000 banen op mbo-niveau 2 en 3 (de lagere niveaus) zullen nooit meer terugkomen. Ook niet na de crisis. Daarvoor waarschuwt Jouke van Dijk, hoogleraar Regionale Arbeidsmarktanalyse aan de Rijksuniversiteit Groningen. Als er niet snel actie wordt ondernomen ontstaat er volgens hem een "verloren generatie".

http://nieuwsuur.nl/onder(...)rgoed-verdwenen.html

Dat is mooi dus 500k banen weg ja hoor we hebben al een plan er komen 500k banen bij het HBO/WO bij hoor ik ze al roepen :')

Over een paar jaar post ik hier en dan zijn de HBO banen ook al weg _O-
Wat moeten we nou toch de helft van de Nederlanders heeft MBO of lager.

[ Bericht 2% gewijzigd door hmmmmmmm op 03-09-2014 04:34:17 ]
pi_144125035
Zou iemand ''500k banen weg'' in de titel kunnen zetten mods als jullie effe tijd hebben?
pi_144125072
Wat een vage OP :')

En Bill Gates heeft de computer uitgevonden? :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_144125078
Het verschuift gewoon, opleiding is gemiddeld hoger, eisen worden omhoog geschroefd.
pi_144125087
quote:
2s.gif Op woensdag 3 september 2014 04:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat een vage OP :')

En Bill Gates heeft de computer uitgevonden? :')
Nee teveel gedronken :P
Fixed.
quote:
3s.gif Op woensdag 3 september 2014 04:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het verschuift gewoon, opleiding is gemiddeld hoger, eisen worden omhoog geschroefd.
Moet eerlijk zeggen dat ik niet geloof dat we 500k banen hierdoor creëren.
En hoe dan ook dat betekend gewoon dat volgend jaar studieleningen worden aangevraagd voor nutteloze opleidingen dat vind ik niet kunnen.
Een deel van die jongeren komen weer in de bijstand terecht.

Zelf zag ik niet veel in een mbo opleiding maar ik had niet gedacht dat de verwachtingen zo erg waren.
pi_144125088
Juist voor het MBO zie ik meer toekomst dan voor het gros van het HBO werk. Het meeste HBO werk gaat weg geoptimaliseerd worden, verdere automatisering. Iedereen die een hele dag achter een computer zit te e-mailen en data te manipuleren zit potentieel op de schopstoel.

De loodgieter, dakdekker, maar ook de winkelbediende, schoonmaker, politie agent, brandweerman etc. kunnen niet vervangen worden door een computer of robot. Uiteindelijk zal er een kaalslag plaats vinden op de kantoor banen.

Moraal van het verhaal, studeer in iets in de techniek. Doe iets wat toepasbaar is in de echte wereld, dingen maken / ontwerpen. Voor een opleiding MBO administratie zie ik geen toekomst, het zelfde geld voor een HBO studie management.
pi_144125092
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 04:37 schreef Sparqq het volgende:
Juist voor het MBO zie ik meer toekomst dan voor het gros van het HBO werk. Het meeste HBO werk gaat weg geoptimaliseerd worden, verdere automatisering. Iedereen die een hele dag achter een computer zit te e-mailen en data te manipuleren zit potentieel op de schopstoel.

De loodgieter, dakdekker, maar ook de winkelbediende, schoonmaker, politie agent, brandweerman etc. kunnen niet vervangen worden door een computer of robot. Uiteindelijk zal er een kaalslag plaats vinden op de kantoor banen.
Die 1e twee zijn vakmannen en dan is goede beroepsopleiding belangrijk. Brandweerman is vak apart, Politie geef ik geen oordeel over en die 2 andere zijn vervangbaar.
pi_144125096
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 04:37 schreef Sparqq het volgende:
Juist voor het MBO zie ik meer toekomst dan voor het gros van het HBO werk. Het meeste HBO werk gaat weg geoptimaliseerd worden, verdere automatisering. Iedereen die een hele dag achter een computer zit te e-mailen en data te manipuleren zit potentieel op de schopstoel.

De loodgieter, dakdekker, maar ook de winkelbediende, schoonmaker, politie agent, brandweerman etc. kunnen niet vervangen worden door een computer of robot. Uiteindelijk zal er een kaalslag plaats vinden op de kantoor banen.
Op de lange termijn zijn we allemaal werkloos dan.
Zelf het leger in de US is bezig met een robot die zelfstandig kan doden dus ik denk dat die mbo banen nog wel vervangen kunnen worden maar er is hoe dan ook weinig vraag naar en dat is ook een probleem.

Laten we hopen dat die robots nooit de mensheid overnemen dan is werkloosheid onze laatste zorg.
pi_144125099
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 04:43 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Op de lange termijn zijn we allemaal werkloos dan.
Zelf het leger in de US is bezig met een robot die zelfstandig kan doden dus ik denk dat die mbo banen nog wel vervangen kunnen worden maar er is hoe dan ook weinig vraag naar en dat is ook een probleem.

Laten we hopen dat die robots nooit de mensheid overnemen dan is werkloosheid onze laatste zorg.
Dat is toch de ultieme welvaart, allemaal de hele dag vrij en een uitkering en robots die het werk opknappen. Wat wil een mens nog meer.

Trouwens banen creëren is heel eenvoudig, kom maar eens kijken in Azië. Miljoenen mensen met zinloze baantjes.
pi_144125101
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 04:45 schreef Sparqq het volgende:

[..]

Dat is toch de ultieme welvaart, allemaal de hele dag vrij en een uitkering en robots die het werk opknappen. Wat wil een mens nog meer.

Trouwens banen creëren is heel eenvoudig, kom maar eens kijken in Azië. Miljoenen mensen met zinloze baantjes.
Helaas is de realiteit anders een slimmere intelligentie maken en die de macht geven is het eind van de mensheid.
Er hoeft maar een gek te zijn die zo'n robot maakt zonder geweten en we gaan er allemaal aan.

Maar goed laten we nou maar over het MBO gaan praten :P
pi_144125106
Ik verwacht dat bijvoorbeeld loodgieter, timmerman, zadelmaker, hoefsmid nog niet zo snel door robots vervangen gaan worden.
pi_144125116
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 03:54 schreef hmmmmmmm het volgende:
Wat moeten we nou toch de helft van de Nederlanders heeft MBO of lager.
die kunnen toch ook uitkering nemen en elke dag bier drinken of blowen?
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
pi_144125121
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 04:54 schreef pionnetje het volgende:

[..]

die kunnen toch ook uitkering nemen en elke dag bier drinken of blowen?
Wat is daar mis mee?
pi_144125161
quote:
5s.gif Op woensdag 3 september 2014 04:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wat is daar mis mee?
mee mis daar is wat?
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
pi_144125168
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:20 schreef pionnetje het volgende:

[..]

mee mis daar is wat?
Over deze vraag moet ik nog even nadenken.
  woensdag 3 september 2014 @ 05:42:55 #16
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_144125191
quote:
3s.gif Op woensdag 3 september 2014 04:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het verschuift gewoon, opleiding is gemiddeld hoger, eisen worden omhoog geschroefd.
Das niet een logisch verloop, noch een wenselijk verloop.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_144125194
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:42 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Das niet een logisch verloop, noch een wenselijk verloop.
Het hangt af van aanbod en vraag.
  woensdag 3 september 2014 @ 05:47:40 #18
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_144125202
quote:
2s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:44 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het hangt af van aanbod en vraag.
Helaas kun je daar geen eindeloze groei in intellect over de gehele linie verwachten.
Daarnaast betekent een papiertje an sich helaas geen kut meer wat betreft je vaardigheid of kunde.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_144125212
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:47 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Helaas kun je daar geen eindeloze groei in intellect over de gehele linie verwachten.
Daarnaast betekent een papiertje an sich helaas geen kut meer wat betreft je vaardigheid of kunde.
Die hoog gestudeerde betalen nu al vet voor de loodgieter.
  woensdag 3 september 2014 @ 05:53:37 #20
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_144125215
quote:
6s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:52 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die hoog gestudeerde betalen nu al vet voor de loodgieter.
Die in toenemende mate vervangen wordt door buitenlandse krachten omdat Nederlanders te duur worden.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_144125218
En straks is er geen uitkering meer omdat het onhoudbaar is als de helft werkeloos is O+

Maar he, de bedrijven hebben dan hun bezuinigingen, alleen geen klanten meer die hun producten of diensten kunnen afnemen O+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_144125221
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:53 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Die in toenemende mate vervangen wordt door buitenlandse krachten omdat Nederlanders te duur worden.
En dan moet er niet veel later een echte vakman langskomen om de boel te herstellen.
pi_144125223
quote:
7s.gif Op woensdag 3 september 2014 05:55 schreef Pheno het volgende:
En straks is er geen uitkering meer omdat het onhoudbaar is als de helft werkeloos is O+

Maar he, de bedrijven hebben dan hun bezuinigingen, alleen geen klanten meer die hun producten of diensten kunnen afnemen O+
Op een bepaald moment heb je als je rijk bent wel alles en wanneer arm is het naar de overtollige voorraden.
  woensdag 3 september 2014 @ 06:03:38 #24
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_144125225
quote:
3s.gif Op woensdag 3 september 2014 06:00 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

En dan moet er niet veel later een echte vakman langskomen om de boel te herstellen.
Op korte termijn, op lange termijn zijn er kundige vakmensen binnen europa beschikbaar die makkelijk onder die prijs kunnen/willen zitten.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 3 september 2014 @ 06:05:01 #25
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_144125227
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 06:03 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Op een bepaald moment heb je als je rijk bent wel alles en wanneer arm is het naar de overtollige voorraden.
De Franse Revolutie en de Russische Revolutie hebben samen met het Derde Rijk wel aangetoond dat dat equilibrium niet houdbaar is...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')