abonnement Unibet Coolblue
pi_144182664
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Tja, dan krijg je dat. Ik heb het gisteren of eergisteren ook al gesteld, ik heb het liefst dat hoorcolleges relatief kort en intensief zijn waarbij er enkel wordt ingegaan op datgene wat je zelf eventueel moeilijk kan begrijpen, gevolgd door een Q&A als er behoefte aan is. Dan heb je niet al die zever dat docenten hun slides voorlezen of het boek voorlezen. Het zou mij zeker helpen om meer gemotiveerd te zijn voor het bijwonen van de hoorcolleges, lezen kan ik zelf prima. Ik erger me dood aan docenten die 80-90% van hun hoorcollegetijd besteden aan het uitleggen van iets wat de meeste studenten zelf begrijpen als ze het boek lezen om vervolgens net die paar lastigere details oppervlakkig te behandelen. :(
Ja dat is zeker ergerlijk, maar eigenlijk valt dat reuze mee bij de docenten die ik heb.
In het eerste jaar kwam het wel vaak voor maar toen moest ik zelf nog wennen en werkte ik ook niet efficiënt tijdens werkcolleges en zelfstudie dus toen was al die herhaling wel handig. :@
Alleen die docent waar ik had over had was een speciaal geval. (doet ook geen onderzoek, geeft alleen part-time wat vakken)

En Rezania zit in een onderwijscommissie of zo dus daarom weet hij dat waarschijnlijk.
pi_144182943
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe weten jullie dat? Wordt er geroddeld door mensen die daar werken?
Opleidingscommissie.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144183030
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 19:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Ze gebruiken daar trouwens wel een belachelijk hoge spanning voor de voeding (800W) naar mijn mening, 600-650 is toch gegarandeerd voldoende voor 2 goede grafische kaarten?
Watt is een eenheid van vermogen, niet van spanning. Je kunt je trouwens afvragen hoe future proof voedingen met belachelijk hoge vermogens zijn. De EU wil voedingen met een hoog vermogen op termijn gaan verbieden, net zo als ze sinds afgelopen maandag stofzuigers met een vermogen van meer dan 1600 Watt al hebben verboden (met als gevolg dat je binnenkort geen echt krachtige stofzuiger meer kunt kopen). In juli 2014 is er binnen de EU ook al een richtlijn van kracht geworden die (zware) eisen stelt aan het rendement van computervoedingen. Op grond van de stukken die ik heb gezien vermoed ik dat dit slechts een eerste stap is om zware voedingen op termijn helemaal te weren.
  donderdag 4 september 2014 @ 21:22:32 #204
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144183060
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Een terechte mea culpa.
8-)
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_144183094
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 20:48 schreef Anoonumos het volgende:

[..]

Haha hier ook, de docent die ons 'wiskundig presenteren' moest leren behandelde ons als brugklassers in zijn eigen colleges. (Super traag en alles 10x herhalen en overal verhaaltjes bij verzinnen)
Is ook 20 jaar docent geweest op een middelbare school.
Oh, de enige docent bij ons die ook op een middelbare lesgeeft is juist een baas qua college geven. _O_
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144183207
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:22 schreef Riparius het volgende:

[..]

Watt is een eenheid van vermogen, niet van spanning. Je kunt je trouwens afvragen hoe future proof voedingen met belachelijk hoge vermogens zijn. De EU wil voedingen met een hoog vermogen op termijn gaan verbieden, net zo als ze sinds afgelopen maandag stofzuigers met een vermogen van meer dan 1600 Watt al hebben verboden (met als gevolg dat je binnenkort geen echt krachtige stofzuiger meer kunt kopen). In juli 2014 is er binnen de EU ook al een richtlijn van kracht geworden die (zware) eisen stelt aan het rendement van computervoedingen. Op grond van de stukken die ik heb gezien vermoed ik dat dit slechts een eerste stap is om zware voedingen op termijn helemaal te weren.
Wat? Serieus? :') Restricties op rendement kan ik nog wel snappen, maar restricties op vermogen? 8)7 Typisch de EU weer.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144183656
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:22 schreef Riparius het volgende:

[..]

Watt is een eenheid van vermogen, niet van spanning.
Ik weet het (vermogen = stroom maal spanning), het was een verspreking.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144183917
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:22 schreef Riparius het volgende:De EU wil voedingen met een hoog vermogen op termijn gaan verbieden, net zo als ze sinds afgelopen maandag stofzuigers met een vermogen van meer dan 1600 Watt al hebben verboden (met als gevolg dat je binnenkort geen echt krachtige stofzuiger meer kunt kopen). In juli 2014 is er binnen de EU ook al een richtlijn van kracht geworden die (zware) eisen stelt aan het rendement van computervoedingen. Op grond van de stukken die ik heb gezien vermoed ik dat dit slechts een eerste stap is om zware voedingen op termijn helemaal te weren.
Eerste gedachte: ik ga nog eens verhuizen naar buiten de EU. Maar ja, ook in de meeste gebieden buiten de EU kan je tegenwoordig moeilijk of niet gloeilampen kopen. Ik ben de eerste om groene maatregelen te steunen maar ze slaan door in onnodige bemoeizucht. Het is beter om via heffingen op energie het vermogensverbruik wat te sturen en om bijv. stofzuigerfabrikanten te verplichten om ervoor te zorgen dat het vermogen voldoende leidt tot zuigkracht. Daar zit het probleem bij stofzuigers: veel stofzuigers hebben een onnodig hoog vermogen terwijl dat niet tot uiting komt in een betere zuigkracht. Ik kwam hier laatst achter toen ik zelf een stofzuiger moest kopen. Duurzaam en comfortabel kan prima samen, de overheid moet zich niet bemoeien met een eventueel extra vermogensverbruik voor goede verlichting (voldoende breed spectrum) of gaming. Ik verbruik daar graag wat extra vermogen voor maar ik stook nauwelijks (slechts van oktober t/m februari/maart de verwarming aan en ook dan weinig), ik heb geen droger, afwasmachine of zonnebank, ik maak het licht en de verwarming uit als ik er niet ben...
Mag ik alsjeblieft fatsoenlijk licht hebben en goed gamen?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 4 september 2014 @ 21:52:03 #209
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144184249
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:02 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Waarom kijken ze voor de DSE toelatingseisen in vredesnaam naar de resultaten tot en met de eerste periode en niet gewoon heel het eerste semester? :')
omdat je je binnenkort al moet aanmelden
pi_144184668
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eerste gedachte: ik ga nog eens verhuizen naar buiten de EU. Maar ja, ook in de meeste gebieden buiten de EU kan je tegenwoordig moeilijk of niet gloeilampen kopen. Ik ben de eerste om groene maatregelen te steunen maar ze slaan door in onnodige bemoeizucht. Het is beter om via heffingen op energie het vermogensverbruik wat te sturen en om bijv. stofzuigerfabrikanten te verplichten om ervoor te zorgen dat het vermogen voldoende leidt tot zuigkracht. Daar zit het probleem bij stofzuigers: veel stofzuigers hebben een onnodig hoog vermogen terwijl dat niet tot uiting komt in een betere zuigkracht. Ik kwam hier laatst achter toen ik zelf een stofzuiger moest kopen. Duurzaam en comfortabel kan prima samen, de overheid moet zich niet bemoeien met een eventueel extra vermogensverbruik voor goede verlichting (voldoende breed spectrum) of gaming. Ik verbruik daar graag wat extra vermogen voor maar ik stook nauwelijks (slechts van oktober t/m februari/maart de verwarming aan en ook dan weinig), ik heb geen droger, afwasmachine of zonnebank, ik maak het licht en de verwarming uit als ik er niet ben...
Mag ik alsjeblieft fatsoenlijk licht hebben en goed gamen?
Mogen de volgende generaties alsjeblieft een fatsoenlijke aarde om op te leven?
  donderdag 4 september 2014 @ 22:04:38 #211
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144184799
Ik moet toch echt gaan sporten dit jaar :N
pi_144184857
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:01 schreef Novermars het volgende:

[..]

Mogen de volgende generaties alsjeblieft een fatsoenlijke aarde om op te leven?
Dit soort maatregelen gaan het milieu niet redden hoor, is gewoon symptoombestrijding.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144185702
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:05 schreef Rezania het volgende:

[..]

Dit soort maatregelen gaan het milieu niet redden hoor, is gewoon symptoombestrijding.
Verklaar waarom dit symptoombestrijding is en niet de oorzaak aanpakken? Ik wil niet beweren dat het veel effect zal hebben, maar alle kleine beetjes helpen en we moeten ergens beginnen.
pi_144185756
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:23 schreef Novermars het volgende:

[..]

Verklaar waarom dit symptoombestrijding is en niet de oorzaak aanpakken? Ik wil niet beweren dat het veel effect zal hebben, maar alle kleine beetjes helpen en we moeten ergens beginnen.
Rt
  donderdag 4 september 2014 @ 22:26:37 #215
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144185820
Waarom kan je je voor laga of proteus alleen in de owee aanmelden ? :')
pi_144185844
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:26 schreef MrStalin het volgende:
Waarom kan je je voor laga of proteus alleen in de owee aanmelden ? :')
Omdat ze denken dat ze studentenverenigingen zijn.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  donderdag 4 september 2014 @ 22:30:42 #217
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144185984
quote:
10s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:27 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Omdat ze denken dat ze studentenverenigingen zijn.
Dus als je je op een ander moment wil aanmelden kan dat niet? wtf _O-
pi_144186169
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:23 schreef Novermars het volgende:

[..]

Verklaar waarom dit symptoombestrijding is en niet de oorzaak aanpakken? Ik wil niet beweren dat het veel effect zal hebben, maar alle kleine beetjes helpen en we moeten ergens beginnen.
Omdat een beperking op het vermogen gewoonweg dom is. Wat heb je bijvoorbeeld aan een maximumvermogen van 1600 W voor een stofzuiger als het rendement maar 20% is? Wetten die een minimaal rendement eisen zijn veel logischer. Daarbij blijft het verbruik toch wel toenemen, dat komt nou eenmaal door onze technologische vooruitgang. En alhoewel wij best wel veel welvaart al hebben, is dat in Oost-Europese landen nog niet zo. Die gaan op den duur ook meer verbruiken, waardoor meer vermogen uiteindelijk wel nodig is. Nee, ik zie dan liever dat ze meer investeren in schone energie, voordat alle fossiele brandstoffen op zijn en de volgende generatie weer terug in 1850 terecht komt.

Trouwens, wil jij inleveren op je welvaart door minder elektriciteit te verbruiken? Want het rendement kan ook maar zo hoog zijn hè, op een gegeven moment bereik je een grens.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 4 september 2014 @ 22:35:21 #219
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144186183
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:26 schreef MrStalin het volgende:
Waarom kan je je voor laga of proteus alleen in de owee aanmelden ? :')
Roeien :')
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_144186220
quote:
6s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:35 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Roeien :')
QFT. Snap echt niet wat daar nou leuk aan is.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144186252
quote:
10s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:36 schreef Rezania het volgende:

[..]

QFT. Snap echt niet wat daar nou leuk aan is.
Dat vinden die gasten leuk omdat ze dan naar elkaars reet kunnen kijken in spandex pakjes.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
  donderdag 4 september 2014 @ 22:38:34 #222
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_144186290
quote:
10s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:36 schreef Rezania het volgende:

[..]

QFT. Snap echt niet wat daar nou leuk aan is.
Vooral omdat je amper tot niet mag zuipen :{
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_144186308
quote:
10s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:37 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Dat vinden die gasten leuk omdat ze dan naar elkaars reet kunnen kijken in spandex pakjes.
_O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  donderdag 4 september 2014 @ 22:39:10 #224
344036 MrStalin
lekker gewerkt pik
pi_144186321
quote:
13s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:38 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Vooral omdat je amper tot niet mag zuipen :{
als in; belemmerend voor je gain? :P
pi_144186705
quote:
10s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:36 schreef Rezania het volgende:

[..]

QFT. Snap echt niet wat daar nou leuk aan is.
Het snel varen, het samenwerken, de fysieke uitdaging. Het moet je liggen en roeien is leuker als je een goede groep hebt met wie je verder kan gaan dan wanneer je niet zo'n groep hebt. Het roeien is echt een combinatie van een studentenvereniging en sporten, als beide je aantrekt dan voel je je daar als een vis in het water, als een studentenvereniging niet bij je past dan zal je je waarschijnlijk wat minder goed thuisvoelen bij een studentenroeivereniging. Het is trouwens niet bepaald een Nederlands fenomeen, hoewel er ook landen zijn waarin het totaal niet leeft (in België kan je dit nauwelijks doen) is het in o.a. de Engelstalige landen nog veel sterker een cultuur. Als je daar goed kan roeien dan kan je aan een goede universiteit gaan studeren (Cambridge, Oxford, Harvard (gesticht door Cambridge), ...).

Voor wie een fan was/is van Hugh Laurie/House, deze acteur roeide vroeger voor Cambridge op een best wel goed niveau. Met zijn opleiding is het niets geworden maar dat maakt in zijn geval weinig uit. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bram_van_Loon op 04-09-2014 22:56:00 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')