abonnement Unibet Coolblue
pi_144104487
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Toepasselijke plaatjes:





Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144104519
Ik moet van mijn psychiater een vragenlijst geven aan mijn mentrix die zij moet invullen, terwijl ze me helemaal niet kent..
(she/her)
pi_144104551
Dan doe je het toch niet? Lijkt me niet zo nuttig als ze jou niet kent.
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:49:36 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_144104570
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:46 schreef kuolema het volgende:

Ja maar het is ook eng. Ik wil niet dat ze hiervan weten, van het vermoeden van autisme en ik ben bang voor wat ze over mij gaan zeggen ... is vooral schaamte denk ik.
Vragenlijst is dan minder erg dan een gesprek maar dan wil ik die vragen eigenlijk eerst zien.

Maar ik heb het gevoel dat ik de beslissing snel moet nemen vanwege de wachtlijst en zo.
Natuurlijk is het eng, vond het ook doodeng om m'n pa te vertellen dat ik wel eens bij de psych was geweest. Z'n reactie was zelfs .. nouja eig bijna niet haha.

Krijg je de vragenlijst niet mee ofzo dan? Even vragen naar de details ervan dan
pi_144104629
Ik kan daar denk ik wel naar vragen. Kan ook aangeven dat ik het wel goed vind dat ze een vragenlijst invullen, maar niet dat ze op gesprek komen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144104647
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:49 schreef kuolema het volgende:
Dan doe je het toch niet? Lijkt me niet zo nuttig als ze jou niet kent.
Klopt. Ga zo maar eens naar de psychiater bellen dat zij mij helemaal niet kent..
(she/her)
  dinsdag 2 september 2014 @ 16:54:33 #7
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_144104756
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:50 schreef kuolema het volgende:
Ik kan daar denk ik wel naar vragen. Kan ook aangeven dat ik het wel goed vind dat ze een vragenlijst invullen, maar niet dat ze op gesprek komen.
Natuurlijk kan dat :)
Op gesprek doen zou ik ook niet snel doen hoor
pi_144105593
Hier gaat het na een matige zondag al een paar dagen best goed. Angst en spanning heb ik altijd, maar zolang het onder een bepaald niveau blijft kan ik t wel trekken allemaal.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_144106636
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:41 schreef kuolema het volgende:
Pff ... ik moet i.v.m. het onderzoek naar autisme aangeven of ik het goed vind als mijn ouders een vragenlijst over mij invullen en/of op gesprek komen. Daarnaast of er iemand anders is die ze kunnen benaderen. Ik weet niet of ik dat wel wil ... kan iemand anders dat even voor mij beslissen? :P
Doen!...maar alleen als je denkt dat je ouders het welg oed met je voorhebben Ze komen er vroeger of later toch wel achter dus kan net zo goed vroeger zijn :P

Moest jij trouwens ook oude schoolrapporten meenemen?
pi_144106767
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:46 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ja maar het is ook eng. Ik wil niet dat ze hiervan weten, van het vermoeden van autisme en ik ben bang voor wat ze over mij gaan zeggen ... is vooral schaamte denk ik.
Vragenlijst is dan minder erg dan een gesprek maar dan wil ik die vragen eigenlijk eerst zien.

Maar ik heb het gevoel dat ik de beslissing snel moet nemen vanwege de wachtlijst en zo.
Soms moet je gewoon door de gehaktmolen als je echte veranderingen wilt, zeg maar een beetje "yolo" en zien wat er gebeurt...maar das ook een beetje mijn ding hoor :P
pi_144106820
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:16 schreef zomertje het volgende:
Hier gaat het na een matige zondag al een paar dagen best goed. Angst en spanning heb ik altijd, maar zolang het onder een bepaald niveau blijft kan ik t wel trekken allemaal.
Yep, herken ik wel.

Laatste dagen waren voor mij superspannend (was naar de HA) :') maar het liep goed af! Dus ik ben lekker aan de drugsenzo :@ :P
pi_144107472
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Doen!...maar alleen als je denkt dat je ouders het welg oed met je voorhebben Ze komen er vroeger of later toch wel achter dus kan net zo goed vroeger zijn :P

Moest jij trouwens ook oude schoolrapporten meenemen?
Dat is het geval, voor zover ik weet.
Ja maar als nou blijkt dat het geen autisme is ... ik vertel ze liever pas dingen als het echt vaststaat zeg maar, en als het voor mij voordelig kan zijn als ze het weten.

Ik heb nog geen onderzoek gehad dus weet niet of ze daarnaar gaan vragen. Kan ik me wel voorstellen. Daar staan trouwens niet veel dingen in die op autisme kunnen wijzen.
In mijn rapport van de onderbouw staat bijvoorbeeld wel dat ik veel alleen speelde en niet zo goed meedeed met kringgesprek. Maar ik had wel altijd contact met een paar klasgenoten.
En door de hele basisschooltijd: werktempo: traag _O- Ik was echt verschrikkelijk sloom, met alles. Van aankleden bij gym tot de weektaak. Maar ik was wel goed in spelling :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Soms moet je gewoon door de gehaktmolen als je echte veranderingen wilt, zeg maar een beetje "yolo" en zien wat er gebeurt...maar das ook een beetje mijn ding hoor :P
Ja maar dat is ook waar, niet alleen 'jouw ding'.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144107913
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Yep, herken ik wel.

Laatste dagen waren voor mij superspannend (was naar de HA) :') maar het liep goed af! Dus ik ben lekker aan de drugsenzo :@ :P
Ik ben altijd aan de drugs ;) (AD en astma meds)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_144108862
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:41 schreef kuolema het volgende:
Pff ... ik moet i.v.m. het onderzoek naar autisme aangeven of ik het goed vind als mijn ouders een vragenlijst over mij invullen en/of op gesprek komen. Daarnaast of er iemand anders is die ze kunnen benaderen. Ik weet niet of ik dat wel wil ... kan iemand anders dat even voor mij beslissen? :P
Ik heb mijn lijst ook niet door mijn moeder laten invullen. Normaliter zou er ook een gesprek met haar moeten plaatsvinden/ik dingen moeten navragen over vroeger, maar gezien de relatie tussen moeder en mij snapte de psych dat ik niet veel zin had het met mijn moeder te bespreken/ik haar hierin wilde betrekken. Dus hebben we het stukje 'vroeger' met ouder rapporten en mijn babyboek besproken.

Tijdens het gesprek wat er tussen mij, de psych en de ASS-deskundige is geweest, heeft mijn vriend erbij gezeten. Zoveel heeft hij niet hoeven te zeggen. Alleen af en toe wat bevestigen/ontkennen. Dus een goede vriend/vriendin meenemen kan ook.
pi_144110356
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 16:41 schreef kuolema het volgende:
Pff ... ik moet i.v.m. het onderzoek naar autisme aangeven of ik het goed vind als mijn ouders een vragenlijst over mij invullen en/of op gesprek komen. Daarnaast of er iemand anders is die ze kunnen benaderen. Ik weet niet of ik dat wel wil ... kan iemand anders dat even voor mij beslissen? :P
Vreemd als kind heb ik die diagnose gehad na enkel een klein gesprekje met een psycholoog waarin ik misschien een kwartiertje heb gepraat ben daarna nog een paar keer gegaan maar niet erg lang.
Doen ze dan meer onderzoek bij volwassenen?
pi_144110509
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:34 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Vreemd als kind heb ik die diagnose gehad na enkel een klein gesprekje met een psycholoog waarin ik misschien een kwartiertje heb gepraat ben daarna nog een paar keer gegaan maar niet erg lang.
Doen ze dan meer onderzoek bij volwassenen?
Ik denk dat ze nu sowieso meer onderzoek doen dan toen.

Maar als volwassene gaat het toch over een langere tijd, je moet kindertijd, pubertijd en huidige tijd/toestand bespreken. En bij vrouwen is het nog eens lastiger vast te stellen dan bij mannen.
pi_144110630
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:38 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik denk dat ze nu sowieso meer onderzoek doen dan toen.

Maar als volwassene gaat het toch over een langere tijd, je moet kindertijd, pubertijd en huidige tijd/toestand bespreken. En bij vrouwen is het nog eens lastiger vast te stellen dan bij mannen.
Was zo'n 3-4 jaar geleden geloof ik.

Klinkt logisch ja dan heb je inderdaad wat langer de tijd nodig.
  dinsdag 2 september 2014 @ 19:58:41 #18
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144111396
Vandaag voor een stomme oefening op school mijn kwaliteiten en valkuilen moeten doen en dat is geen leuke confro ;(
:')
  dinsdag 2 september 2014 @ 20:57:03 #19
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_144113852
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:34 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Vreemd als kind heb ik die diagnose gehad na enkel een klein gesprekje met een psycholoog waarin ik misschien een kwartiertje heb gepraat ben daarna nog een paar keer gegaan maar niet erg lang.
Doen ze dan meer onderzoek bij volwassenen?
Als kind kijken ze erg veel naar je gedrag. Bij volwassenen is dat gedrag vaak veranderd naar een sociaal gewenste vorm en gaat het meer over wat er nu werkelijk in je om gaat. Omdat er alleen op die manier nog echt bepaald kan worden of je autisme hebt of niet over het algemeen.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:03:26 #20
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144114143
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 20:57 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Als kind kijken ze erg veel naar je gedrag. Bij volwassenen is dat gedrag vaak veranderd naar een sociaal gewenste vorm en gaat het meer over wat er nu werkelijk in je om gaat. Omdat er alleen op die manier nog echt bepaald kan worden of je autisme hebt of niet over het algemeen.
Ik heb als 17 jarige en diagnose gehad na twee gesprekken die kant nog wal raakte, bij riagg. dus ook nog als 'kind'
Nooit een goeie diagnose gehad ook
Bij jongere kinderen inderdaad meer gedrag, denk ik
:')
pi_144114900
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Vandaag voor een stomme oefening op school mijn kwaliteiten en valkuilen moeten doen en dat is geen leuke confro ;(
Leef met je mee, normaal denk je er niet over na maar sommige opdrachten op school/studies kunnen soms heel vervelend zijn en enorm veel impact hebben voor sommige mensen. Helemaal omdat je hele klas erbij is.

Ook een keer een dergelijke opdracht gehad waarbij klasgenootje in tranen uitbarstte en begon te hyperventileren.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_144114950
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik heb als 17 jarige en diagnose gehad na twee gesprekken die kant nog wal raakte, bij riagg. dus ook nog als 'kind'
Nooit een goeie diagnose gehad ook
Bij jongere kinderen inderdaad meer gedrag, denk ik
Denk dat je gelijk hebt inderdaad.

quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:19 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Leef met je mee, normaal denk je er niet over na maar sommige opdrachten op school/studies kunnen soms heel vervelend zijn en enorm veel impact hebben voor sommige mensen. Helemaal omdat je hele klas erbij is.

Ook een keer een dergelijke opdracht gehad waarbij klasgenootje in tranen uitbarstte en begon te hyperventileren.
Altijd als laatste gekozen worden of aan de kant staan bij teamopdrachten had ik veel last van.
Kan me er wel wat bij voorstellen dat sommige opdrachten niet leuk zijn inderdaad.
pi_144115405
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:19 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Leef met je mee, normaal denk je er niet over na maar sommige opdrachten op school/studies kunnen soms heel vervelend zijn en enorm veel impact hebben voor sommige mensen. Helemaal omdat je hele klas erbij is.

Ook een keer een dergelijke opdracht gehad waarbij klasgenootje in tranen uitbarstte en begon te hyperventileren.
Het ligt denk ik ook een beetje aan het soort studie die je doet. Bij een sociale studie heeft het benoemen van kwaliteiten/allergieën/valkuilen ed lang niet zoveel impact als bv je familiegeschiedenis moeten vertellen.

Vervelend wordt het pas als anderen voor jou dingen gaan invullen, dan kunnen er dingen naar boven komen die je zelf niet ziet/zou willen zien.
  dinsdag 2 september 2014 @ 21:51:59 #24
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_144116594
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 20:57 schreef Raggingbull het volgende:

[..]

Als kind kijken ze erg veel naar je gedrag. Bij volwassenen is dat gedrag vaak veranderd naar een sociaal gewenste vorm en gaat het meer over wat er nu werkelijk in je om gaat. Omdat er alleen op die manier nog echt bepaald kan worden of je autisme hebt of niet over het algemeen.
Hoe dan ook is een kwartiertje natuurlijk onzin, bij zoonlief waren ze weken bezig...
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_144118403
Ik heb net de politie gebeld vanwege een ruzie bij bovenburen. ....
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_144118547
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:23 schreef Californium het volgende:
Ik heb net de politie gebeld vanwege een ruzie bij bovenburen. ....
Was het zo erg dan?

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:51 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Hoe dan ook is een kwartiertje natuurlijk onzin, bij zoonlief waren ze weken bezig...
Nou lang was ze er niet mee bezig ik heb misschien een kwartiertje zitten te praten.
pi_144118820
Op een gegeven moment keken mensen op straat beneden naar boven...
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_144118938
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:29 schreef Californium het volgende:
Op een gegeven moment keken mensen op straat beneden naar boven...
Ai....
pi_144119048
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:25 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Was het zo erg dan?

[..]

Nou lang was ze er niet mee bezig ik heb misschien een kwartiertje zitten te praten.
Dan zou ik geen waarde hechten aan de diagnose, das echt veel te snel.
pi_144119237
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:33 schreef kvd het volgende:

[..]

Dan zou ik geen waarde hechten aan de diagnose, das echt veel te snel.
Nou ik heb er ook wel deels schuld aan ik was niet al te hulpzaam want ik wou toen eigenlijk geen diagnose dus heb niet veel gepraat tijdens die gesprekken wel was het zo dat de diagnose steeds veranderde terwijl ik al een jaar geen gesprekken had gehad omdat ik dat weigerde.
Ik ga binnenkort een doorverwijzing naar een psycholoog krijgen dus dan kom ik er waarschijnlijk achter wat ik precies heb.
pi_144119262
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:23 schreef Californium het volgende:
Ik heb net de politie gebeld vanwege een ruzie bij bovenburen. ....
Ik had een keer erge ruzie met mijn vriend. Harde stemmen, schreeuwen enzovoort. Niet veel later horen we politie, ambulance enzovoort. Snel gekeken op alarmeringen.nl. Dikke schrik, want er was van alles onderweg naar mijn hofje. En in de snelligheid van het lezen leek het alsof alles naar ons kwam.
Bleek ik de 100 over het hoofd te zien, was het voor een ander huis in het hofje waar (achteraf) iemand tijdens het werken op een garage was overleden.
pi_144119522
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:37 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik had een keer erge ruzie met mijn vriend. Harde stemmen, schreeuwen enzovoort. Niet veel later horen we politie, ambulance enzovoort. Snel gekeken op alarmeringen.nl. Dikke schrik, want er was van alles onderweg naar mijn hofje. En in de snelligheid van het lezen leek het alsof alles naar ons kwam.
Bleek ik de 100 over het hoofd te zien, was het voor een ander huis in het hofje waar (achteraf) iemand tijdens het werken op een garage was overleden.
Harde stemmen, schreeuwen, stampen, mensen op straat die kijken, en zo gehorig is het niet.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  dinsdag 2 september 2014 @ 23:02:03 #33
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_144120503
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:33 schreef kvd het volgende:

[..]

Dan zou ik geen waarde hechten aan de diagnose, das echt veel te snel.
Dit dus. Bij mijn zoon was het echt test na test en na afloop kreeg ik een boekwerk aan bevindingen mee. Nu was hij destijds 11, maar ik kan me niet voorstellen dat men bij volwassenen enkel met een kort gesprek een goede diagnose kan stellen.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  dinsdag 2 september 2014 @ 23:02:43 #34
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_144120532
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 22:42 schreef Californium het volgende:

[..]

Harde stemmen, schreeuwen, stampen, mensen op straat die kijken, en zo gehorig is het niet.
Aah vervelend ja..
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_144120653
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:02 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Dit dus. Bij mijn zoon was het echt test na test en na afloop kreeg ik een boekwerk aan bevindingen mee. Nu was hij destijds 11, maar ik kan me niet voorstellen dat men bij volwassenen enkel met een kort gesprek een goede diagnose kan stellen.
Nou toen was ik niet volwassen ben nu pas 19.
Ik heb er eigenlijk ook nooit veel waarde aan gehecht maar heb wel gemerkt dat ik nu toch behoefte heb aan een psycholoog dus dan kom ik er wel achter wat het nou is.
  dinsdag 2 september 2014 @ 23:07:56 #36
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144120737
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:19 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Leef met je mee, normaal denk je er niet over na maar sommige opdrachten op school/studies kunnen soms heel vervelend zijn en enorm veel impact hebben voor sommige mensen. Helemaal omdat je hele klas erbij is.

Ook een keer een dergelijke opdracht gehad waarbij klasgenootje in tranen uitbarstte en begon te hyperventileren.
Ik hoefde niks te presenteren, maar toen ik al die dingen opschreef kreeg ik ineens erge angst voor de toekomst. Straks ben ik klaar met school en dan moet ik ineens freelancen, terwijl ik grote letters in mijn nagetekende handpalm ( :') ) 'onzekerheid' had neergezet.

Los hiervan: zijn er mensen hier die last hebben van (heel) diep slapen, schoppen/slaan/schreeuwen in hun slaap (doe ik volgens mijn vriendin, en op vakantie heb ik een vriend van mij blijkbaar keihard zitten schoppen in m'n slaap). En ook: enorm zweten. + Heel erg levendig dromen of nachtmerries. Door medicatie of doo riets anders
:')
pi_144121104
Zo hoop gezeik weer, bij mij dan :')
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_144121183
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

Los hiervan: zijn er mensen hier die last hebben van (heel) diep slapen, schoppen/slaan/schreeuwen in hun slaap (doe ik volgens mijn vriendin, en op vakantie heb ik een vriend van mij blijkbaar keihard zitten schoppen in m'n slaap). En ook: enorm zweten. + Heel erg levendig dromen of nachtmerries. Door medicatie of doo riets anders
Ja :@
Met mn armen en benen maaien, mensen uitschelden in mn slaap (en als ik tussen slapen en wakker worden inzit _O-), ik heb als kind wel eens mn vader geslagen toen hij kwam kijken of ik sliep, en een keer kreeg mn vriend bijna mn vuist in zn gezicht :')

Ik weet niet of ik dan heel diep slaap want ik kan me soms vaag dingen herinneren. En ik heb het al sinds ik kind ben, en ik slik geen medicatie. Wel wordt het erger van stress of moeheid.
  dinsdag 2 september 2014 @ 23:20:05 #39
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144121307
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:17 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ja :@
Met mn armen en benen maaien, mensen uitschelden in mn slaap (en als ik tussen slapen en wakker worden inzit _O-), ik heb als kind wel eens mn vader geslagen toen hij kwam kijken of ik sliep, en een keer kreeg mn vriend bijna mn vuist in zn gezicht :')

Ik weet niet of ik dan heel diep slaap want ik kan me soms vaag dingen herinneren. En ik heb het al sinds ik kind ben, en ik slik geen medicatie. Wel wordt het erger van stress of moeheid.
Ja die samenhang met stress is toch best gek. Het slapen zelf is niet onprettig maar ik kan er de hele dag last van hebben, die nachtmerries. Heb zelf wel medicatie en volgens mijn psych is onrustig slapen een bijwerking, maar het is soms echt erg. Ik lig nu net in m'n bed en het zweet van vanmiddag is gewoon nog nat (sorry voor het idee :')). In mijn heftige droom leek het ook wel alsof ik naast een verwarming lag, terwijl het raam gewoon open stond en et niet heet is
:')
pi_144121403
Wil helemaal geen persoonlijke assistent :r
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_144121430
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ja die samenhang met stress is toch best gek. Het slapen zelf is niet onprettig maar ik kan er de hele dag last van hebben, die nachtmerries. Heb zelf wel medicatie en volgens mijn psych is onrustig slapen een bijwerking, maar het is soms echt erg. Ik lig nu net in m'n bed en het zweet van vanmiddag is gewoon nog nat (sorry voor het idee :')). In mijn heftige droom leek het ook wel alsof ik naast een verwarming lag, terwijl het raam gewoon open stond en et niet heet is
Ik heb er geen nachtmerries of zweten bij (niet dat ik me kan herinneren..). Ik ben gewoon een rare slaper. Als kind sliep ik met mn ogen open en glimlachte ik gewoon naar mn ouders als ze kwamen kijken. Ik gaf ook gewoon antwoord op vragen (en soms sloeg ik ze dus _O- ).
  dinsdag 2 september 2014 @ 23:26:16 #42
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144121565
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:22 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik heb er geen nachtmerries of zweten bij (niet dat ik me kan herinneren..). Ik ben gewoon een rare slaper. Als kind sliep ik met mn ogen open en glimlachte ik gewoon naar mn ouders als ze kwamen kijken. Ik gaf ook gewoon antwoord op vragen (en soms sloeg ik ze dus _O- ).
Oké, dan kon je dat ook doen als je ze echt wou slaan ;) :P? Ik heb het pas sinds een paar jaar zo erg.
:')
  dinsdag 2 september 2014 @ 23:27:27 #43
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144121618
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:22 schreef ALDOBRANDINO het volgende:
Wil helemaal geen persoonlijke assistent :r
Wat is de situatie?
:')
pi_144122052
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

Los hiervan: zijn er mensen hier die last hebben van (heel) diep slapen, schoppen/slaan/schreeuwen in hun slaap (doe ik volgens mijn vriendin, en op vakantie heb ik een vriend van mij blijkbaar keihard zitten schoppen in m'n slaap). En ook: enorm zweten. + Heel erg levendig dromen of nachtmerries. Door medicatie of doo riets anders
Ja, sinds ik aan de AD ben droom ik idioot levendig. Over het algemeen droom ik gewoon vage dingen (zoals een blauw parkietje wat me bezighoudt en die ik probeer te vangen oid) maar soms ook nare achtervolgingsdromen. Van die laatste ben ik wel een paar dagen onder de indruk, het lijkt ook zo verdomd echt.
Zweten doe ik ook. Beide zijn aan mij uitgelegd als bijwerking van de AD, dit is van tevoren meegedeeld dat ik er mogelijk last van zou krijgen.
Verder ga ik op het moment standaard door de wekker heen in de ochtend en ben ik in de nacht ergens tussen 4 en 7 klaarwakker. Volgende week weer een afspraak bij m'n psych, eens vragen of ik daar iets aan kan doen.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_144122059
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ja die samenhang met stress is toch best gek. Het slapen zelf is niet onprettig maar ik kan er de hele dag last van hebben, die nachtmerries. Heb zelf wel medicatie en volgens mijn psych is onrustig slapen een bijwerking, maar het is soms echt erg. Ik lig nu net in m'n bed en het zweet van vanmiddag is gewoon nog nat (sorry voor het idee :')). In mijn heftige droom leek het ook wel alsof ik naast een verwarming lag, terwijl het raam gewoon open stond en et niet heet is
Zweten en heftigere dromen staan inderdaad bekend als bijwerkingen van antidepressiva. Heb er nog wel wat over te zeggen maar ik ben echt verschrikkelijk moe nu dus :z
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144122095
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Wat is de situatie?
Gouden kooi syndroom.
Je mag mij niet? Mooi ik jou ook niet.
pi_144122358
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:40 schreef ALDOBRANDINO het volgende:

[..]

Gouden kooi syndroom.
Dat is apart had er nog nooit van gehoord.
  woensdag 3 september 2014 @ 00:23:52 #48
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144123262
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:39 schreef minthy het volgende:

[..]

Ja, sinds ik aan de AD ben droom ik idioot levendig. Over het algemeen droom ik gewoon vage dingen (zoals een blauw parkietje wat me bezighoudt en die ik probeer te vangen oid) maar soms ook nare achtervolgingsdromen. Van die laatste ben ik wel een paar dagen onder de indruk, het lijkt ook zo verdomd echt.
Zweten doe ik ook. Beide zijn aan mij uitgelegd als bijwerking van de AD, dit is van tevoren meegedeeld dat ik er mogelijk last van zou krijgen.
Verder ga ik op het moment standaard door de wekker heen in de ochtend en ben ik in de nacht ergens tussen 4 en 7 klaarwakker. Volgende week weer een afspraak bij m'n psych, eens vragen of ik daar iets aan kan doen.
Ik had het een paar keer heeel erg. Dat ik de ochtend helemaal kapot was, vol met angst en pas na een paar uur kwam ik bij van de nachtmerrie. Was ook wat drank de avond van te voren maar niet heel veel. Het is dus wel verminderd sinds ik de medicatie 's ochtends neem ipv 's avonds of 's middags. Bij mij stond 'levendig dromen' niet eens in de bijsluiter trouwens :{
:')
pi_144123855
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 00:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik had het een paar keer heeel erg. Dat ik de ochtend helemaal kapot was, vol met angst en pas na een paar uur kwam ik bij van de nachtmerrie. Was ook wat drank de avond van te voren maar niet heel veel. Het is dus wel verminderd sinds ik de medicatie 's ochtends neem ipv 's avonds of 's middags. Bij mij stond 'levendig dromen' niet eens in de bijsluiter trouwens :{
Ja, allesbehalve prettig. Ook de nachten erop waren ronduit kut omdat ik niet eens durfde te gaan slapen :r
Geen alcohol (ik mag sowieso een poosje geen alcohol ivm Ritalin) en ik neem het in de avond in.
Misschien ga ik ook eens proberen het naar de ochtend te verschuiven, de laatste keer dat ik dat probeerde vergat ik ze consequent in te nemen :D
De bijsluiter heb ik hier niet liggen, ik heb het doosje net vanmiddag naar de huisarts gebracht voor herhaling.

Edit; ik heb even gezocht op internet en bij Escitalopram is het in ieder geval een bekende bijwerking.

[ Bericht 3% gewijzigd door minthy op 03-09-2014 01:25:58 ]
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_144126569
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 00:57 schreef minthy het volgende:

[..]

Ja, allesbehalve prettig. Ook de nachten erop waren ronduit kut omdat ik niet eens durfde te gaan slapen :r
Geen alcohol (ik mag sowieso een poosje geen alcohol ivm Ritalin) en ik neem het in de avond in.
Misschien ga ik ook eens proberen het naar de ochtend te verschuiven, de laatste keer dat ik dat probeerde vergat ik ze consequent in te nemen :D
De bijsluiter heb ik hier niet liggen, ik heb het doosje net vanmiddag naar de huisarts gebracht voor herhaling.

Edit; ik heb even gezocht op internet en bij Escitalopram is het in ieder geval een bekende bijwerking.
Ik leg t pilletje op mn ontbijtbord bij de rest van mn eten, gaat ie zo met de smoothie naar binnen :)

Die nachtmerries heb ik ook, en de half slapend enge dromen herken ik ook, maar allemaal had ik ze al voor de AD. Bij stress wordt t erger.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  woensdag 3 september 2014 @ 09:10:49 #51
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_144126704
Oh ja, nachtmerries, check :+ Ik schreeuw en sla (zelfs zoonlief wordt er wel eens wakker van :') ) Heb ze sinds een traumatische ervaring, stress maakt ze erger.
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_144129098
Ik heb aangegeven hoe moeilijk ik dat hele afscheids- en evaluatiegebeuren vind, en de groep vond het ok dat ik vrijdag niets mondeling hoef te ontvangen en niets hoef voor te lezen. Dus ik ben opgelucht en blij dat ik het heb gezegd :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 23:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik hoefde niks te presenteren, maar toen ik al die dingen opschreef kreeg ik ineens erge angst voor de toekomst. Straks ben ik klaar met school en dan moet ik ineens freelancen, terwijl ik grote letters in mijn nagetekende handpalm ( :') ) 'onzekerheid' had neergezet.

Los hiervan: zijn er mensen hier die last hebben van (heel) diep slapen, schoppen/slaan/schreeuwen in hun slaap (doe ik volgens mijn vriendin, en op vakantie heb ik een vriend van mij blijkbaar keihard zitten schoppen in m'n slaap). En ook: enorm zweten. + Heel erg levendig dromen of nachtmerries. Door medicatie of doo riets anders
Ik heb helaas juist last van onrustig slapen/half wakker zijn. Maar dat heb ik mijn hele leven al. Het voordeel daarvan is dat ik daardoor vaak dromen onthoud en zo nu en dan fantastische lucide dromen kan hebben :D (maar die vergeet ik dan wel :( ik onthou alleen het feit dat ze geweldig waren en dat ik me 's nachts had bedacht dat ik het moest onthouden) Levendig dromen doe ik vaak, maar denk niet dat dat door medicatie komt.
Praten, schreeuwen, huilen en schoppen/slaan doe ik ook (mijn hele leven al), al hoor ik dat van anderen en ben ik eens in eenzelfde nacht 3x wakker geworden van de pijn omdat ik steeds keihard tegen de wand van de caravan sloeg toen ik droomde dat ik ruzie had :{ Ik heb ook als kind een keer geprobeerd mijn oma's haren uit haar hoofd te trekken maar toen had ik koorts :@
Ben regelmatig woedend en agressief in mijn dromen, doe mensen pijn, maar vaker heb ik nachtmerries waarin iets met het thema dood (met bloederige details ook vaak) of het vergaan van de wereld voorkomen en ik super bang ben, waarbij ik in angst wakker word en me vaag voel en de beelden niet uit mijn hoofd kan zetten ...
Maar toch vind ik het tof om te onthouden wat voor prachtige verhalen ik blijkbaar kan creëren (soms echt filmwaardig) :D
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144129541
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 19:00 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik heb mijn lijst ook niet door mijn moeder laten invullen. Normaliter zou er ook een gesprek met haar moeten plaatsvinden/ik dingen moeten navragen over vroeger, maar gezien de relatie tussen moeder en mij snapte de psych dat ik niet veel zin had het met mijn moeder te bespreken/ik haar hierin wilde betrekken. Dus hebben we het stukje 'vroeger' met ouder rapporten en mijn babyboek besproken.

Tijdens het gesprek wat er tussen mij, de psych en de ASS-deskundige is geweest, heeft mijn vriend erbij gezeten. Zoveel heeft hij niet hoeven te zeggen. Alleen af en toe wat bevestigen/ontkennen. Dus een goede vriend/vriendin meenemen kan ook.
Dat was ik ook aan het overwegen, staat namelijk ook als optie erbij. Maar denk niet dat het echt nuttig is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 21:51 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Hoe dan ook is een kwartiertje natuurlijk onzin, bij zoonlief waren ze weken bezig...
Ja, ook bij kinderen horen ze niet zo snel een diagnose te geven, het vergt uitgebreid wetenschappelijk onderbouwd onderzoek.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144132570
Vanochtend had ik gewoon buikpijn vanwege de eerste saxles na de vakantie. En natuurlijk ging het best goed, maar ik heb echt storing in mn kop dan... :N
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  woensdag 3 september 2014 @ 12:54:55 #55
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144132621
Oké, mijn date gaat niet door. Da's een beetje een teleurstelling. Ik ga nu m'n best doen om afleiding te zoeken, want teleurstellingen kan ik niet zo goed handelen.
pi_144132722
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 12:54 schreef AdoraBelle het volgende:
Oké, mijn date gaat niet door. Da's een beetje een teleurstelling. Ik ga nu m'n best doen om afleiding te zoeken, want teleurstellingen kan ik niet zo goed handelen.
Afleiding is goed, wanneer moet je weer naar de psych?
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  woensdag 3 september 2014 @ 13:15:54 #57
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144133280
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 12:58 schreef zomertje het volgende:

[..]

Afleiding is goed, wanneer moet je weer naar de psych?
Ze gaan donderdag overleggen. En dan word ik diezelfde dag gebeld over hoe en wat.
pi_144135833
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 13:15 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ze gaan donderdag overleggen. En dan word ik diezelfde dag gebeld over hoe en wat.
Heb je nu ook open kaart gespeeld en alles verteld? Zonder openheid kunnen ze minder goed hun werk doen.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  woensdag 3 september 2014 @ 15:13:31 #59
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144136708
quote:
1s.gif Op woensdag 3 september 2014 00:57 schreef minthy het volgende:

[..]

Ja, allesbehalve prettig. Ook de nachten erop waren ronduit kut omdat ik niet eens durfde te gaan slapen :r
Geen alcohol (ik mag sowieso een poosje geen alcohol ivm Ritalin) en ik neem het in de avond in.
Misschien ga ik ook eens proberen het naar de ochtend te verschuiven, de laatste keer dat ik dat probeerde vergat ik ze consequent in te nemen :D
De bijsluiter heb ik hier niet liggen, ik heb het doosje net vanmiddag naar de huisarts gebracht voor herhaling.

Edit; ik heb even gezocht op internet en bij Escitalopram is het in ieder geval een bekende bijwerking.
Vannacht meerdere nachtmerries en zo diepe slaap dat ik er nu mog rillerig en angstig van ben.. -O- En maar zweten :r. Vanavond psych bellen. Op internet vind ik alleen dat het een bijwerking is en verder geen tips (behalve) s ochtends medicatie nemen, wat ik al deed. -O-
:')
  woensdag 3 september 2014 @ 15:20:15 #60
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144136948
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 10:55 schreef kuolema het volgende:
Ik heb aangegeven hoe moeilijk ik dat hele afscheids- en evaluatiegebeuren vind, en de groep vond het ok dat ik vrijdag niets mondeling hoef te ontvangen en niets hoef voor te lezen. Dus ik ben opgelucht en blij dat ik het heb gezegd :)

[..]

Ik heb helaas juist last van onrustig slapen/half wakker zijn. Maar dat heb ik mijn hele leven al. Het voordeel daarvan is dat ik daardoor vaak dromen onthoud en zo nu en dan fantastische lucide dromen kan hebben :D (maar die vergeet ik dan wel :( ik onthou alleen het feit dat ze geweldig waren en dat ik me 's nachts had bedacht dat ik het moest onthouden) Levendig dromen doe ik vaak, maar denk niet dat dat door medicatie komt.
Praten, schreeuwen, huilen en schoppen/slaan doe ik ook (mijn hele leven al), al hoor ik dat van anderen en ben ik eens in eenzelfde nacht 3x wakker geworden van de pijn omdat ik steeds keihard tegen de wand van de caravan sloeg toen ik droomde dat ik ruzie had :{ Ik heb ook als kind een keer geprobeerd mijn oma's haren uit haar hoofd te trekken maar toen had ik koorts :@
Ben regelmatig woedend en agressief in mijn dromen, doe mensen pijn, maar vaker heb ik nachtmerries waarin iets met het thema dood (met bloederige details ook vaak) of het vergaan van de wereld voorkomen en ik super bang ben, waarbij ik in angst wakker word en me vaag voel en de beelden niet uit mijn hoofd kan zetten ...
Maar toch vind ik het tof om te onthouden wat voor prachtige verhalen ik blijkbaar kan creëren (soms echt filmwaardig) :D
'levendig' dromen heb ik al mn hele leven en dat is soms wel fijn. maar nu is het alsof het levensecht is. ik droomde dat opgesloten was in een huis en de eigenaar omstebeurt mensen doodmaakte en ik kon maar niet ontsnappen. wakkerworden van zon droom is net alsof je uit de echte werkelijkheid opstaat en ik moet mezelf dwingen wakker te blijven voor even en niet weer terug te vallen in de slaap.

En het 'terugkomen' in het echte leven duurt uren, in die tijd nog helemaal suf en rillerig van die heftigheid. ben vandaag ook maae niet naar school gegaan. in die toestand is er helemaal geen sprake van concentratie
:')
  woensdag 3 september 2014 @ 15:43:10 #61
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144137677
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 14:47 schreef zomertje het volgende:

[..]

Heb je nu ook open kaart gespeeld en alles verteld? Zonder openheid kunnen ze minder goed hun werk doen.
Ja, ik heb verteld dat ik me gesneden heb. Dat is wat je bedoelt denk ik?
pi_144139244
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 15:43 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ja, ik heb verteld dat ik me gesneden heb. Dat is wat je bedoelt denk ik?
ja, dat is wel belangrijk denk ik. Misschien heb je meer nodig dan alleen een gesprekje zo af en toe.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  woensdag 3 september 2014 @ 16:27:32 #63
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144139308
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 16:25 schreef zomertje het volgende:

[..]

ja, dat is wel belangrijk denk ik. Misschien heb je meer nodig dan alleen een gesprekje zo af en toe.
Waar denk jij dan aan?
pi_144139823
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 16:27 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Waar denk jij dan aan?
misschien iets van deeltijd of een groep ofzo, ik heb geen idee. Maar als je teveel van dit soort dingen doet lijkt goede hulp me belangrijk.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  woensdag 3 september 2014 @ 16:46:24 #65
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144139903
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 16:44 schreef zomertje het volgende:

[..]

misschien iets van deeltijd of een groep ofzo, ik heb geen idee. Maar als je teveel van dit soort dingen doet lijkt goede hulp me belangrijk.
Heb je het over opname? Ik weet niet... dat lijkt me echt niks...
Ik kan mezelf nu wel redelijk onder controle houden met die olanzapine. Helaas heeft die wel aardig wat bijwerkingen. Maarja, liever die bijwerkingen dan die gedachten.
pi_144140120
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 16:46 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Heb je het over opname? Ik weet niet... dat lijkt me echt niks...
Ik kan mezelf nu wel redelijk onder controle houden met die olanzapine. Helaas heeft die wel aardig wat bijwerkingen. Maarja, liever die bijwerkingen dan die gedachten.
Opname is alleen nodig als t echt niet meer gaat, en deeltijd is geen opname. Maar zoals ik al zei, ik weet t niet. Maar ik weet wel dat ikzelf niet genoeg had aan 1 gesprekje per 2 weken en ik vind jouw posts soms best heftig.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  woensdag 3 september 2014 @ 17:00:37 #67
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144140348
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 16:52 schreef zomertje het volgende:

[..]

Opname is alleen nodig als t echt niet meer gaat, en deeltijd is geen opname. Maar zoals ik al zei, ik weet t niet. Maar ik weet wel dat ikzelf niet genoeg had aan 1 gesprekje per 2 weken en ik vind jouw posts soms best heftig.
Snap ik. Ik denk dat ik daar ook niet genoeg aan heb. Alleen ik weet niet wat je met deeltijd bedoelt.
pi_144141736
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:00 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Snap ik. Ik denk dat ik daar ook niet genoeg aan heb. Alleen ik weet niet wat je met deeltijd bedoelt.
Deeltijd was -dacht- ik dat je een deel van de week therapie doet (part-time, zeg maar).
  woensdag 3 september 2014 @ 17:39:53 #69
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144141781
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 17:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Deeltijd was -dacht- ik dat je een deel van de week therapie doet (part-time, zeg maar).
Oh, zo.......

Ja, dat lijkt me op zich wel wat.
pi_144142557
Dat is twee of drie hele of halve dagen per week groepstherapie. Dat is waar ik nu mee stop.
Vier of vijf bestaat ook geloof ik, maar ik weet niet of het dan ook deeltijd heet.
Why are you wearing that stupid man suit?
  woensdag 3 september 2014 @ 18:26:25 #71
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144143098
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:05 schreef kuolema het volgende:
Dat is twee of drie hele of halve dagen per week groepstherapie. Dat is waar ik nu mee stop.
Vier of vijf bestaat ook geloof ik, maar ik weet niet of het dan ook deeltijd heet.
Hoe is dat? Hoe lang ben je per dag bezig en wat levert het op? Ik begreep juist van anderen in het topic dat een vast ritme erg belangrijk is bij zo'n 'opname' maar met 3 dagen moet je dus de andere 4 dagen zelf zorgen voor je ritme
:')
pi_144143306
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Hoe is dat? Hoe lang ben je per dag bezig en wat levert het op? Ik begreep juist van anderen in het topic dat een vast ritme erg belangrijk is bij zo'n 'opname' maar met 3 dagen moet je dus de andere 4 dagen zelf zorgen voor je ritme
Ja, jammer eigenlijk dat ik dat ritme pas jaren later gekregen heb :')
Magoed, het verleden draai je toch niet meer terug :)
pi_144143388
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:26 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Hoe is dat? Hoe lang ben je per dag bezig en wat levert het op? Ik begreep juist van anderen in het topic dat een vast ritme erg belangrijk is bij zo'n 'opname' maar met 3 dagen moet je dus de andere 4 dagen zelf zorgen voor je ritme
Ja maar die twee of drie dagen zijn toch een goede basis voor een goed ritme en iedereen moet daarnaast minimaal 10 uur per week bezig zijn met (vrijwilligers-)werk of een studie. Maar dat zal niet overal zo zijn.

Door de verhalen die ik heb gehoord zou ik (bijna) iedereen een therapie-opname afraden ... dan heb je echt geen eigen leven meer.

De therapie die ik doe is twee dagen per week van 9-3. Er zijn verschillende blokken met verschillende therapeuten, bijvoorbeeld creatieve therapie, psychomotorische therapie, schematherapie en socio-uur.
Pauzes zijn gezamenlijk zonder behandelaars, eten moet zelf gekocht worden en zo (geld wordt gegeven). Wat het oplevert is voor iedereen verschillend, in mijn geval niets, daarom stop ik ook en is vrijdag mijn laatste dag.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144143500
Wel jammer dat het voor jou niet gewerkt heeft Kuo, had het je graag gegund -O-
pi_144144234
Aaarggghh ... ik kan er echt niet tegen dat mijn vader steeds overal wat op te zeggen heeft (nu dan het 9/11 gebeuren) en doet alsof hij slim is terwijl hij geen idee heeft waar hij het over heeft. Wat een sukkel :')
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144144271
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 18:41 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wel jammer dat het voor jou niet gewerkt heeft Kuo, had het je graag gegund -O-
Het verbaast me dat ik het niet zo somber inzie als ik had verwacht wanneer dit niet zou werken.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144144315
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:03 schreef kuolema het volgende:
Aaarggghh ... ik kan er echt niet tegen dat mijn vader steeds overal wat op te zeggen heeft (nu dan het 9/11 gebeuren) en doet alsof hij slim is terwijl hij geen idee heeft waar hij het over heeft. Wat een sukkel :')
Welke genen heb jij van hem geërft? :P
pi_144144418
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:05 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Welke genen heb jij van hem geërft? :P
Ik was al gedoemd tot mislukking voordat ik geboren was :P
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144144431
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:04 schreef kuolema het volgende:

[..]

Het verbaast me dat ik het niet zo somber inzie als ik had verwacht wanneer dit niet zou werken.

Heb het voor de edit gelezen. Die hopeloosheid, daar werd ik een beetje melancholisch van.
Alleen wist ik van geen opgeven maar man, wat heb ik geleden -O-

Ik weet nog dat iemand me zag en zei "je loopt echt met je ziel onder je arm he?" ik moest bijna huilen :{
pi_144144496
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:07 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik was al gedoemd tot mislukking voordat ik geboren was :P
Nee hoor, want jij bent superslim *O*
Das gelijk al 3 bonuspunten waard :)

Je bent denk ik nog slimmer dan ik en kijk waar ik nu ben! *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144144596
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Heb het voor de edit gelezen. Die hopeloosheid, daar werd ik een beetje melancholisch van.
Alleen wist ik van geen opgeven maar man, wat heb ik geleden -O-

Ik weet nog dat iemand me zag en zei "je loopt echt met je ziel onder je arm he?" ik moest bijna huilen :{
Ik had ge-edit omdat het bij vlagen zo is, maar ik niet helemaal hopeloos ben. En het fleurt dit topic ook niet echt op :P
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:09 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee hoor, want jij bent superslim *O*
Das gelijk al 3 bonuspunten waard :)

Je bent denk ik nog slimmer dan ik en kijk waar ik nu ben! *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee :') Ik word vaak boos op mezelf om hoe dom ik ben. Maar het feit dat ik dat zie, betekent wel dat ik slimmer ben dan mijn ouders, die dat dus niet doorhebben.
Veelbelovend :')
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144144661
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:11 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik had ge-edit omdat het bij vlagen zo is, maar ik niet helemaal hopeloos ben. En het fleurt dit topic ook niet echt op :P

[..]

Nee :')
Veelbelovend :')
Serieus, je hebt toch nog meer vrienden dan ik? :P
pi_144144688
En even posten dat het shittig gaat is helemaal zo erg toch niet? :)
pi_144144717
Nee, maar ik moet het ook een beetje relativeren.
Why are you wearing that stupid man suit?
  woensdag 3 september 2014 @ 19:15:20 #85
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144144762
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
En even posten dat het shittig gaat is helemaal zo erg toch niet? :)
Nee, precies. En misschien voor sommigen een stukje herkenning.
  woensdag 3 september 2014 @ 19:16:27 #86
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144144807
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:14 schreef kuolema het volgende:
Nee, maar ik moet het ook een beetje relativeren.
Ik probeer hier niet alleen te posten wanneer het slecht gaat, want anders krijgen jullie ook juist een verkeerd beeld van me. Er zijn ook dagen dat ik me goed voel.
pi_144144884
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:14 schreef kuolema het volgende:
Nee, maar ik moet het ook een beetje relativeren.
Maar dat doe je al zoveel :)

Ik vind je echt to-taal niet zeikerig overkomen ofzo :P

Soms moet je gewoon even nog wat dieper vallen voordat je weer omhoog kunt klimmen :)

quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:15 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Nee, precies. En misschien voor sommigen een stukje herkenning.
Klopt :)

Zolang het maar geen wekenlange dagelijkse "stom dagboek"-posts worden dan he? :P
  woensdag 3 september 2014 @ 19:20:50 #88
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144145039
Oh, goed nieuws. Voor mij dan.
Mijn problemen hebben geen invloed op mijn traject. Ik mag gewoon doorgaan met de hormonen en testosteronblockers. En ik mag uiteindelijk ook gewoon geopereerd worden. Zolang ik hun maar op de hoogte houd en op m'n afspraken kom.
pi_144145089
Okee, zoiets:

'Het is allemaal zo hopeloos en het wordt nooit beter, ik had mezelf al veel eerder van kant moeten maken, niemand mag mij, ik doe dit mezelf aan, watje ben ik, weeeehhhhhh boehooeeee zelfmedelijden zelfhaat kakkerdekak :'( '

post ik hier wel eens hoor. Als ik me zo voel. Al zou het niet best zijn als ik het elke keer dat ik me zo voel hier zou posten :') Dat is ook nergens voor nodig. Het is niet zo dat ik het altijd laat. Ik vind het ook niet erg als anderen het doen, zolang het idd niet altijd is.
Maar als ik me na het typen besef dat het toch niet helemaal klopt wat ik zeg, zoals nu het geval was, ga ik dat natuurlijk even editen.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar dat doe je al zoveel :)

Ik vind je echt to-taal niet zeikerig overkomen ofzo :P

Soms moet je gewoon even nog wat dieper vallen voordat je weer omhoog kunt klimmen :)

[..]

Klopt :)

Zolang het maar geen wekenlange dagelijkse "stom dagboek"-posts worden dan he? :P
Oh. Dat idee heb ik wel vaak :@ Maar aan de andere kant wil ik het soms ook kwijt dus post ik het gewoon. En soms haal ik het dan achteraf weg omdat ik er spijt van heb.

[ Bericht 1% gewijzigd door kuolema op 03-09-2014 19:31:49 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144145307
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:16 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik probeer hier niet alleen te posten wanneer het slecht gaat, want anders krijgen jullie ook juist een verkeerd beeld van me. Er zijn ook dagen dat ik me goed voel.
Ja, dat probeer ik ook. Maar vaak als het goed gaat heb ik geen zin/behoefte om hier te posten of mee te lezen en te reageren op anderen..
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:20 schreef AdoraBelle het volgende:
Oh, goed nieuws. Voor mij dan.
Mijn problemen hebben geen invloed op mijn traject. Ik mag gewoon doorgaan met de hormonen en testosteronblockers. En ik mag uiteindelijk ook gewoon geopereerd worden. Zolang ik hun maar op de hoogte houd en op m'n afspraken kom.
Dat scheelt weer een teleurstelling :) (die je er niet goed bij had kunnen hebben denk ik zo)
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144145775
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:21 schreef kuolema het volgende:
-knip-
Zodra je aanvoelt dat je in zo'n bui bent (waarin je iets gaat typen waarvan je later wellicht spijt krijgt), alles in een quote zetten, dan kan het bericht zelf niet gequote worden en kun je het daarna altijd nog helemaal wissen :)
pi_144145872
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Zodra je aanvoelt dat je in zo'n bui bent (waarin je iets gaat typen waarvan je later wellicht spijt krijgt), alles in een quote zetten, dan kan het bericht zelf niet gequote worden en kun je het daarna altijd nog helemaal wissen :)
Dat wist ik, maar doe ik eigenlijk nooit. Ik denk dat als ik me kan bedenken dat ik het in een quote wil zetten, ik me dus ook kan bedenken dat ik het beter niet kan posten :P Maar op zulke momenten ben ik iets minder ehm ... rationeel.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144146039
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:39 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat wist ik, maar doe ik eigenlijk nooit. Ik denk dat als ik me kan bedenken dat ik het in een quote wil zetten, ik me dus ook kan bedenken dat ik het beter niet kan posten :P Maar op zulke momenten ben ik iets minder ehm ... rationeel.
Herkenbaar wel _O-
Dat had ik vooral in het begin op fok, ik heb echt moeten leren om het soms te laten om iets op fok te posten _O- :P

Maar sowieso, je moet toch -ergens- even je ei kwijt kunnen? -O-
pi_144146197
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:42 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Herkenbaar wel _O-
Dat had ik vooral in het begin op fok, ik heb echt moeten leren om het soms te laten om iets op fok te posten _O- :P

Maar sowieso, je moet toch -ergens- even je ei kwijt kunnen? -O-
Jep, en om dat hier te doen is dan een stuk makkelijker dan om iemand te bellen of wat dan ook. Dat doe ik namelijk nooit. En het kan wel eens helpen.
Why are you wearing that stupid man suit?
  woensdag 3 september 2014 @ 19:56:35 #95
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144146594
psych gebeld maar die is op vakantie -O-
:')
pi_144146803
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:56 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
psych gebeld maar die is op vakantie -O-
Kun je niet een ander spreken? Of wil je dat niet? Gaat over je nachtissues toch?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144146851
Ik heb vandaag best een goede dag, en dat was al ff geleden dat t zo voelde. Dat is fijn :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  woensdag 3 september 2014 @ 20:14:36 #98
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144147210
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:03 schreef kuolema het volgende:

[..]

Kun je niet een ander spreken? Of wil je dat niet? Gaat over je nachtissues toch?
Ja klopt, maar het gaat slechter merk ik, door die nachtissues (of andere dingen of een combinatie) heb ik vandaag een dag waar mijn emotionele systeem fucked up is. Moeilijk uit te leggen maar gewoon onder spanning, dag gaat langzaam, ik kan nergens veel voldoening uit halen. Zorgen maken en te veel nadenken... Eenzaamheid
M'n psycholoog kan ik wel mailen, maar die kan over het algemeen alleen de standaard tips geven. -O-
M'n moeder wil ik niet lastig vallen, die gaat zich te erg zorgen maken. Ik ga het uitzitten en hoop dat het snel over gaat en het niet weer een kwestie van maanden is.
Volgens mijn psych en psycho (noem ze maar even zo :')) moet ik vroeg aan de bel trekken, maar de vorige keer trok ik aan de bel en was de shitwave weer over ineens.
Psych is morgen weer terug als het goed is, dan bel ik hem wel.
Trouwens kan ik hier wel een beetje mijn ei kwijt :) thans
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:04 schreef zomertje het volgende:
Ik heb vandaag best een goede dag, en dat was al ff geleden dat t zo voelde. Dat is fijn :)
^O^
Nog een oorzaak?
:')
pi_144149395
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:04 schreef zomertje het volgende:
Ik heb vandaag best een goede dag, en dat was al ff geleden dat t zo voelde. Dat is fijn :)
Nice :) Misschien kun je opschrijven wat je vandaag wel/niet hebt gedaan? Om te zien hoe het komt dat het een goede dag was. Als je het nu niet ziet, zie je het later misschien als je terugkijkt en het vergelijkt met slechtere dagen.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:14 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ja klopt, maar het gaat slechter merk ik, door die nachtissues (of andere dingen of een combinatie) heb ik vandaag een dag waar mijn emotionele systeem fucked up is. Moeilijk uit te leggen maar gewoon onder spanning, dag gaat langzaam, ik kan nergens veel voldoening uit halen. Zorgen maken en te veel nadenken... Eenzaamheid
M'n psycholoog kan ik wel mailen, maar die kan over het algemeen alleen de standaard tips geven. -O-
M'n moeder wil ik niet lastig vallen, die gaat zich te erg zorgen maken. Ik ga het uitzitten en hoop dat het snel over gaat en het niet weer een kwestie van maanden is.
Volgens mijn psych en psycho (noem ze maar even zo :')) moet ik vroeg aan de bel trekken, maar de vorige keer trok ik aan de bel en was de shitwave weer over ineens.
Psych is morgen weer terug als het goed is, dan bel ik hem wel.
Trouwens kan ik hier wel een beetje mijn ei kwijt :) thans

[..]

^O^
Nog een oorzaak?

Het uitzitten is soms ook het enige dat je kunt doen. Mits het niet te lang aanhoudt inderdaad.
Psych=psychiater en psycho=psycholoog? Die paar extra letters zijn toch niet zoveel werk? :P
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144152095
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:12 schreef kuolema het volgende:

[..]

Nice :) Misschien kun je opschrijven wat je vandaag wel/niet hebt gedaan? Om te zien hoe het komt dat het een goede dag was. Als je het nu niet ziet, zie je het later misschien als je terugkijkt en het vergelijkt met slechtere dagen.
Dat heb ik overwogen, ik heb in ieder geval mn hart even gelucht mbt de eeuwige klusjes voor mn moeder waar ik de energie niet voor heb. Maar dat doe ik wel vaker, praten over wat dwarszit. Verder niks bijzonders, dus ik denk een nacht goed slapen ofzo :P Oh, en saxofoon spelen, dat is ook goed ;)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  woensdag 3 september 2014 @ 22:54:52 #101
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144153854
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:12 schreef kuolema het volgende:

[..]

Nice :) Misschien kun je opschrijven wat je vandaag wel/niet hebt gedaan? Om te zien hoe het komt dat het een goede dag was. Als je het nu niet ziet, zie je het later misschien als je terugkijkt en het vergelijkt met slechtere dagen.

[..]

Het uitzitten is soms ook het enige dat je kunt doen. Mits het niet te lang aanhoudt inderdaad.
Psych=psychiater en psycho=psycholoog? Die paar extra letters zijn toch niet zoveel werk? :P
Ja inderdaad ik typ het wel gewoon uit volgende keer _O-
:')
pi_144154005
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ja inderdaad ik typ het wel gewoon uit volgende keer _O-
^O^
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144154047
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 22:09 schreef zomertje het volgende:

[..]

Dat heb ik overwogen, ik heb in ieder geval mn hart even gelucht mbt de eeuwige klusjes voor mn moeder waar ik de energie niet voor heb. Maar dat doe ik wel vaker, praten over wat dwarszit. Verder niks bijzonders, dus ik denk een nacht goed slapen ofzo :P Oh, en saxofoon spelen, dat is ook goed ;)
Dan zou ik dat toch even opschrijven (of goed onthouden). :)
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144156695
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 09:01 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ik leg t pilletje op mn ontbijtbord bij de rest van mn eten, gaat ie zo met de smoothie naar binnen :)

Die nachtmerries heb ik ook, en de half slapend enge dromen herken ik ook, maar allemaal had ik ze al voor de AD. Bij stress wordt t erger.
Ik ben een waardeloze ontbijter, dat gaat hier gemiddeld 2 vd 7 dagen goed :')
"Gelukkig" moet ik de Ritalin op vaste tijden nemen, vanochtend heb ik de AD meteen bij de eerste ingenomen. De hele dag hondsberoerd en koppijn, de dosis van gisteravond was blijkbaar nog niet uitgewerkt :+

Bij stress wordt het inderdaad erger, nu je het zegt...
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_144160223
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 23:00 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dan zou ik dat toch even opschrijven (of goed onthouden). :)
Ik zou eigenlijk elke dag even wat moeten noteren ja, eens kijken hoe ik dat ga doen, er is ook vast een appje voor :)

quote:
10s.gif Op donderdag 4 september 2014 00:03 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik ben een waardeloze ontbijter, dat gaat hier gemiddeld 2 vd 7 dagen goed :')
"Gelukkig" moet ik de Ritalin op vaste tijden nemen, vanochtend heb ik de AD meteen bij de eerste ingenomen. De hele dag hondsberoerd en koppijn, de dosis van gisteravond was blijkbaar nog niet uitgewerkt :+

Bij stress wordt het inderdaad erger, nu je het zegt...
Als je de AD van de avond naar de ochtend hebt gezet in 1x dan krijg je vast ff last van de bijwerkingen. Als je een slechte ontbijter bent dan is een smoothie misschien wel een goed idee?
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  donderdag 4 september 2014 @ 10:39:31 #106
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144162601
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 08:23 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk elke dag even wat moeten noteren ja, eens kijken hoe ik dat ga doen, er is ook vast een appje voor :)

[..]

Als je de AD van de avond naar de ochtend hebt gezet in 1x dan krijg je vast ff last van de bijwerkingen. Als je een slechte ontbijter bent dan is een smoothie misschien wel een goed idee?
Groente in de blender, opwamen en een gezonde start :s)
:')
  donderdag 4 september 2014 @ 10:41:37 #107
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_144162662
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Groente in de blender, opwamen en een gezonde start :s)
Ieuw, de dag beginnen met een kots-achtige substantie? :X
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_144164436
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:41 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ieuw, de dag beginnen met een kots-achtige substantie? :X
Vind je dat ook met fruit? er hoeft geen groente in. En als je t aanlengt met wat sap dan is t niet meer zo dik :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  donderdag 4 september 2014 @ 12:03:54 #109
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144164502
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 10:41 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Ieuw, de dag beginnen met een kots-achtige substantie? :X
Je kan het ook groentensoep noemen :P
:')
  donderdag 4 september 2014 @ 12:07:52 #110
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_144164584
Vloeibaar eten (tenzij soep idd) gaat tegen mijn principes in! Dat komt wel als ik oud en gammel en aan de sondevoeding zit. :+
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 4 september 2014 @ 12:08:09 #111
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_144164587
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Je kan het ook groentensoep noemen :P
Dat is toch geen ontbijt! o|O
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  donderdag 4 september 2014 @ 13:59:12 #112
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144167283
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:26 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ja, dat probeer ik ook. Maar vaak als het goed gaat heb ik geen zin/behoefte om hier te posten of mee te lezen en te reageren op anderen..
Dat herken ik wel. Ik heb ook niet altijd de behoefte om hier te posten of mee te lezen. Ik vind het soms juist niet fijn om over de problemen van anderen te lezen, omdat ik het me dan aantrek en ik graag wil dat zij gelukkig zijn. En omdat ze het dan niet zijn voel ik me verdrietig.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 19:26 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dat scheelt weer een teleurstelling :) (die je er niet goed bij had kunnen hebben denk ik zo)
Inderdaad. Dat had ik er echt niet bij kunnen hebben. Het liefste wat ik wil is gewoon dat traject afronden en me laten opereren. Als dat dan niet zou kunnen, dan weet ik niet wat ik zou doen.
pi_144167345
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:59 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat herken ik wel. Ik heb ook niet altijd de behoefte om hier te posten of mee te lezen. Ik vind het soms juist niet fijn om over de problemen van anderen te lezen, omdat ik het me dan aantrek en ik graag wil dat zij gelukkig zijn. En omdat ze het dan niet zijn voel ik me verdrietig.
Ik denk dat er wel meer zijn hier die dat hebben (mij inclusief).

Btw, heeft iemand nog iets van s_e en raggingbull vernomen de laatste tijd?? :P
pi_144170626
Hallo allemaal,

Door mijn dp/dr in combinatie met een paar heftige dingen die gebeurd zijn heb ik erg veel last van angsten en paniekaanvallen.
Nu vroeg ik mij af, wat doen jullie eraan om minder last hiervan te hebben? Zelf probeer ik me te beseffen dat het door de dp/dr komt, maar dat is nog lastig genoeg.
Alvast bedankt;)
  donderdag 4 september 2014 @ 16:11:31 #115
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144171185
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 15:55 schreef jaykop het volgende:
Hallo allemaal,

Door mijn dp/dr in combinatie met een paar heftige dingen die gebeurd zijn heb ik erg veel last van angsten en paniekaanvallen.
Nu vroeg ik mij af, wat doen jullie eraan om minder last hiervan te hebben? Zelf probeer ik me te beseffen dat het door de dp/dr komt, maar dat is nog lastig genoeg.
Alvast bedankt;)
Meditatie is iets wat je best makkelijk zelf toe kan passen. Jr kan bv een paar geleide meditaties proberen (staan op youtube) en kijken welke soort het beste bij je past.
:')
  donderdag 4 september 2014 @ 16:31:00 #116
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_144171972
DP/dr??
pi_144172008
Ik denk depersonalisatie en derealisatie
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144172140
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 16:31 schreef Cue_ het volgende:
DP/dr??
Depersonalisatie, derealisatie indd
  donderdag 4 september 2014 @ 16:38:57 #119
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_144172284
Daar weet ik echt niets vanaf, als ik zou begrijpen wat t in zou houden :+

Sterkte in ieder geval :)
pi_144174411
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:59 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat herken ik wel. Ik heb ook niet altijd de behoefte om hier te posten of mee te lezen. Ik vind het soms juist niet fijn om over de problemen van anderen te lezen, omdat ik het me dan aantrek en ik graag wil dat zij gelukkig zijn. En omdat ze het dan niet zijn voel ik me verdrietig.

Ik vind dat wel lief :) Alleen kun je anderen hun problemen niet oplossen, hooguit proberen te helpen/steunen. En dat is wel fijn van dit topic. Even wat van je af kunnen schrijven.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_144177263
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 16:38 schreef Cue_ het volgende:
Daar weet ik echt niets vanaf, als ik zou begrijpen wat t in zou houden :+

Sterkte in ieder geval :)
Dankje :)

quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 16:11 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Meditatie is iets wat je best makkelijk zelf toe kan passen. Jr kan bv een paar geleide meditaties proberen (staan op youtube) en kijken welke soort het beste bij je past.
Werkt dit vooral op de lange of op de korte termijn? Thuis heb ik er geen last van namelijk
pi_144181528
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 19:10 schreef jaykop het volgende:

[..]

Werkt dit vooral op de lange of op de korte termijn? Thuis heb ik er geen last van namelijk
Komt het niet door stress? Met yoga en meditatie kun je wel meer rust in je hoofd krijgen. En dan misschien minder last?
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_144184001
woops
pi_144184096
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 20:53 schreef zomertje het volgende:

[..]

Komt het niet door stress? Met yoga en meditatie kun je wel meer rust in je hoofd krijgen. En dan misschien minder last?
Het komt door stress, maar dat heb ik nu al een half jaar niet meer. Heb waarschijnlijk te lang in de stress gezeten en ben gewoon door gegaan. Dus nu chronisch
Daarbij heb ik het idee dat mijn ademhaling er iets mee te maken heeft. Maar mijn psycholoog wil dat niet geloven. Terwijl het dacht ik wel kan, las ik in een studieboek.

Maar ik ga inderdaad maar eens kijken naar meditatie. Kan sowieso geen kwaad lijkt me.

Bedankt!
  vrijdag 5 september 2014 @ 16:31:48 #125
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_144206418
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:07 schreef missbehavin het volgende:
Vloeibaar eten (tenzij soep idd) gaat tegen mijn principes in! Dat komt wel als ik oud en gammel en aan de sondevoeding zit. :+
Ik zweer bij cruesli, pap of knackebrod met kaas, vlees en een paar plakjes ontbijtkoek (en sap :)).
Ignorance is bliss
  vrijdag 5 september 2014 @ 16:33:29 #126
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_144206470
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:48 schreef jaykop het volgende:

[..]

Het komt door stress, maar dat heb ik nu al een half jaar niet meer. Heb waarschijnlijk te lang in de stress gezeten en ben gewoon door gegaan. Dus nu chronisch
Daarbij heb ik het idee dat mijn ademhaling er iets mee te maken heeft. Maar mijn psycholoog wil dat niet geloven. Terwijl het dacht ik wel kan, las ik in een studieboek.

Maar ik ga inderdaad maar eens kijken naar meditatie. Kan sowieso geen kwaad lijkt me.

Bedankt!
Meditatie is fantastisch. Het heeft mijn echt enorm met mijn angstklachten geholpen en tevens is het enorm stressverlagend. Je leert hem niet te flippen om dat je je gestrest voelt, plus het schijnt effect te hebben op de regio's in je hersenen die stress en emoties reguleren. Erg prettig dus. :)
Ignorance is bliss
  vrijdag 5 september 2014 @ 17:26:48 #127
399061 kuolema
vermaledijd
pi_144208203
De laatste dag groepstherapie zit erop. Ik heb deze week gewoon overleefd *O* en ben blij dat het me is gelukt om toch aanwezig te zijn en dat ik heb aangegeven dat ik bepaalde dingen niet zag zitten.
Toch was het aan het eind lastig omdat ik niet wist wat er van me werd verwacht, dus nu voel ik me schuldig en awkward en zo, maar het is tenminste voorbij.

En ik mocht kiezen wat we gingen doen bij PMT dus toen gingen we apenkooien :D
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144210060
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:26 schreef kuolema het volgende:
De laatste dag groepstherapie zit erop. Ik heb deze week gewoon overleefd *O* en ben blij dat het me is gelukt om toch aanwezig te zijn en dat ik heb aangegeven dat ik bepaalde dingen niet zag zitten.
Toch was het aan het eind lastig omdat ik niet wist wat er van me werd verwacht, dus nu voel ik me schuldig en awkward en zo, maar het is tenminste voorbij.

En ik mocht kiezen wat we gingen doen bij PMT dus toen gingen we apenkooien :D
O lekker voor je Kuo ^O^

Wat is dat? :D
pi_144210709
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

O lekker voor je Kuo ^O^

Wat is dat? :D
Physical Mmmmm Therapy? :P
pi_144210876
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:33 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Meditatie is fantastisch. Het heeft mijn echt enorm met mijn angstklachten geholpen en tevens is het enorm stressverlagend. Je leert hem niet te flippen om dat je je gestrest voelt, plus het schijnt effect te hebben op de regio's in je hersenen die stress en emoties reguleren. Erg prettig dus. :)
Mag ik vragen hoe je dat doet/deed?
pi_144210957
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:48 schreef Gray het volgende:

[..]

Physical Mmmmm Therapy? :P
Ik doe wel eens m&m therapie, of perenijsjes therapie :P (wel slecht voor de lijn helaas)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  vrijdag 5 september 2014 @ 20:23:36 #132
399061 kuolema
vermaledijd
pi_144215016
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:29 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

O lekker voor je Kuo ^O^

Wat is dat? :D
Tikkertje met hindernissen waarbij je de grond niet mag aanraken. De materialen waren schaars (geen kasten, touwen of klimrek) en de zaal niet zo groot maar het was wel leuk. Deden we op de basisschool altijd op de laatste schooldag en met sinterklaas, dat moet je kennen! Zelfs de therapeuten wisten nog dat ze dat vroeger altijd leuk vonden. :P
k
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:48 schreef Gray het volgende:

[..]

Physical Mmmmm Therapy? :P
Nee, dat was erna (na psychomotorische therapie). Ik trakteerde op brownies en kwarktaart. Omnomnomnomnom.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144215444
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:23 schreef kuolema het volgende:

[..]

Tikkertje met hindernissen waarbij je de grond niet mag aanraken. De materialen waren schaars (geen kasten, touwen of klimrek) en de zaal niet zo groot maar het was wel leuk. Deden we op de basisschool altijd op de laatste schooldag en met sinterklaas, dat moet je kennen! Zelfs de therapeuten wisten nog dat ze dat vroeger altijd leuk vonden. :P
k
O wacht, nu ik er zo over nadenk heb ik toen wel iets soortgelijks gedaan waarbij je de grond niet mocht aanraken (bij het klimrek en de balken die de rand van de zandbak vormden) _O-
pi_144216545
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 17:26 schreef kuolema het volgende:
De laatste dag groepstherapie zit erop. Ik heb deze week gewoon overleefd *O* en ben blij dat het me is gelukt om toch aanwezig te zijn en dat ik heb aangegeven dat ik bepaalde dingen niet zag zitten.
Toch was het aan het eind lastig omdat ik niet wist wat er van me werd verwacht, dus nu voel ik me schuldig en awkward en zo, maar het is tenminste voorbij.

En ik mocht kiezen wat we gingen doen bij PMT dus toen gingen we apenkooien :D
Goed voor je dat het toch nog een positieve afsluiting heeft gekregen. Wij noemden dat spel "reis rond de wereld" en het is inderdaad fantastisch. Wil het ook nog eens spelen!

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:33 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Meditatie is fantastisch. Het heeft mijn echt enorm met mijn angstklachten geholpen en tevens is het enorm stressverlagend. Je leert hem niet te flippen om dat je je gestrest voelt, plus het schijnt effect te hebben op de regio's in je hersenen die stress en emoties reguleren. Erg prettig dus. :)
Was jij begonnen met dat "get some headspace"-programma of verwissel ik je met iemand anders? Ik zoek nog iets laagdrempelig (en niet te zweverig) om met meditatie te beginnen. Hierboven vermeldde iemand youtube-video's. Is misschien ook nog wel een goed idee :).
  vrijdag 5 september 2014 @ 20:59:26 #135
399061 kuolema
vermaledijd
pi_144216809
Ik zeg: apenkooimeet!! :D
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144216910
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:59 schreef kuolema het volgende:
Ik zeg: apenkooimeet!! :D
Ik denk dat ik die ga verliezen :'(

:P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 5 september 2014 @ 21:04:42 #137
399061 kuolema
vermaledijd
pi_144217080
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 21:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik denk dat ik die ga verliezen :'(

:P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* kuolema ziet het al helemaal zitten

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door kuolema op 05-09-2014 21:12:43 ]
Why are you wearing that stupid man suit?
  vrijdag 5 september 2014 @ 23:16:59 #138
47102 Elvi
miemkwien
pi_144223513
Oh wat grappig dat er echt een optie is voor volwassenen om te apenkooien _O_
Maar ik ben niet zo sportief op *die* manier dus ik ben vast degene die met klimrek en al naar beneden stort :')

Er is trouwens ook een pannenkoekenboot in Rotterdam met onderin het ruim een enorme ballenbak :P
pi_144230911
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 21:04 schreef kuolema het volgende:

[..]

* kuolema ziet het al helemaal zitten

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Apenkooimeet :P
  zaterdag 6 september 2014 @ 12:31:41 #140
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144235072
Het gaat vandaag even niet zo goed. Gisteren ging het al bijna mis, maar begonnen mijn medicijnen gelukkig op tijd te werken. Ik voelde het een beetje aankomen dus ik heb maar snel een pilletje genomen.
Eigenlijk moet ik die pillen dagelijks slikken, maar ik voel me dan nogal afgevlakt, dus dat doe ik niet.
Vandaag voel ik me verdrietig en eenzaam, dus ik heb maar weer een pilletje genomen omdat ik bang ben dat het één misschien tot het ander leidt. Ik heb alleen het gevoel dat die niet helemaal werkt, maar misschien moet ik afwachten. Ik hoop dat ik afleiding kan vinden, of anders sterk kan zijn.

Qua psych is het allemaal wat veranderd. Ik heb nu een afspraak met een psychiater van het UMCG. Die afspraak is pas op 19 september, dus nu kan ik wéér wachten :{ .
pi_144235560
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 12:31 schreef AdoraBelle het volgende:
Het gaat vandaag even niet zo goed. Gisteren ging het al bijna mis, maar begonnen mijn medicijnen gelukkig op tijd te werken. Ik voelde het een beetje aankomen dus ik heb maar snel een pilletje genomen.
Eigenlijk moet ik die pillen dagelijks slikken, maar ik voel me dan nogal afgevlakt, dus dat doe ik niet.
Vandaag voel ik me verdrietig en eenzaam, dus ik heb maar weer een pilletje genomen omdat ik bang ben dat het één misschien tot het ander leidt. Ik heb alleen het gevoel dat die niet helemaal werkt, maar misschien moet ik afwachten. Ik hoop dat ik afleiding kan vinden, of anders sterk kan zijn.

Qua psych is het allemaal wat veranderd. Ik heb nu een afspraak met een psychiater van het UMCG. Die afspraak is pas op 19 september, dus nu kan ik wéér wachten :{ .
Heel vervelend dat het je afvlakt maar ze werken blijkbaar wel. Ik zou proberen ze elke dag te nemen...
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  zaterdag 6 september 2014 @ 12:50:16 #142
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144235603
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 12:48 schreef Californium het volgende:

[..]

Heel vervelend dat het je afvlakt maar ze werken blijkbaar wel. Ik zou proberen ze elke dag te nemen...
Ja, ik voel me nu ook weer wat rustiger dan toen ik het zonet postte.
Zoals een vriendin zei: liever die bijwerkingen dan dat je jezelf wat aandoet. En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Maarja... het is toch vervelend dat ik dan niet mezelf kan zijn en enthousiast kan zijn of leuk kan meedoen.
pi_144235810
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 12:50 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ja, ik voel me nu ook weer wat rustiger dan toen ik het zonet postte.
Zoals een vriendin zei: liever die bijwerkingen dan dat je jezelf wat aandoet. En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Maarja... het is toch vervelend dat ik dan niet mezelf kan zijn en enthousiast kan zijn of leuk kan meedoen.
Ik weet niet welke medicijnen je hebt, maar het kan best zijn dat het een tijdelijke bijwerking is waar je even doorheen moet.
  zaterdag 6 september 2014 @ 13:01:11 #144
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144235889
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 12:58 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik weet niet welke medicijnen je hebt, maar het kan best zijn dat het een tijdelijke bijwerking is waar je even doorheen moet.
Ik heb olanzapine 2,5mg. Ik weet niet of dat je iets zegt? En misschien heb je wel gelijk.
Ik slikte ze tot nu toe niet echt constant, juist vanwege die bijwerking.
pi_144236034
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 12:58 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik weet niet welke medicijnen je hebt, maar het kan best zijn dat het een tijdelijke bijwerking is waar je even doorheen moet.
Dit
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_144236048
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 13:01 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik heb olanzapine 2,5mg. Ik weet niet of dat je iets zegt? En misschien heb je wel gelijk.
Ik slikte ze tot nu toe niet echt constant, juist vanwege die bijwerking.
Ik ken hem niet, maar zie bij de bijwerkingen staan dat er een afvlakking van het gevoelsleven kan ontstaan. Vaak zijn bijwerkingen in het begin even wat erger, omdat je aan de medicatie moet wennen. Zo lang jij af en toe die pillen maar neemt, zal je lichaam er niet aan wennen en zal je steeds een heftige bijwerking hebben. Je moet er even doorheen en misschien krijg je ook wel een afvlakking, maar die zal niet zo heftig zijn als dat je met af en toe gebruiken hebt. De afvlakking staat ook onder het kopje 'soms', dus misschien heb je uiteindelijk nergens last van.
pi_144236118
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 13:06 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik ken hem niet, maar zie bij de bijwerkingen staan dat er een afvlakking van het gevoelsleven kan ontstaan. Vaak zijn bijwerkingen in het begin even wat erger, omdat je aan de medicatie moet wennen. Zo lang jij af en toe die pillen maar neemt, zal je lichaam er niet aan wennen en zal je steeds een heftige bijwerking hebben. Je moet er even doorheen en misschien krijg je ook wel een afvlakking, maar die zal niet zo heftig zijn als dat je met af en toe gebruiken hebt. De afvlakking staat ook onder het kopje 'soms', dus misschien heb je uiteindelijk nergens last van.
Precies dat! ^O^
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zaterdag 6 september 2014 @ 13:20:20 #148
285174 Evienne
never odd or even
pi_144236430
AdoraBelle, olanzapine is een anti-psychoticum dus ik neem aan dat afvlakken ergens ook de bedoeling is. Het wordt ook bij manie voorgeschreven, het vlakt dus ook je positieve gevoelens af. Op dit moment lijkt het voor jou echter het beste van twee kwaden? Omdat het een kortwerkend middel is waarvan je geen spiegel op hóeft te bouwen zou je het kunnen gebruiken op momenten dat het je slecht gaat. Echter gáát het dan al slecht. Je staat op, je voelt je slecht, neemt je medicatie, voelt je iets kalmer maar dat je je eerder op de dag niet goed voelde, ben je natuurlijk nog niet vergeten. Stabiliteit is zo belangrijk nu, misschien werkt het beter om ze een tijdje dagelijks te nemen. Dan maar even vlak. Hopelijk trekt dat snel bij. Waarschijnlijk zul je, als je stabieler bent, meer energie hebben om afleiding te zoeken dan wanneer je de medicatie onregelmatig neemt.

Van de week heb ik DepressionQuest gespeeld. Het lijkt mij een goed hulpmiddel om bijvoorbeeld studenten genees-/verpleegkunde, spw, sph, etc. meer inzicht te geven in depressie, maar zou het ook geschikt zijn om je naasten voor te lichten? Aangezien woorden mij vaak tekortschieten om uit te drukken hoe ik mij voel. Mijn vriend begrijpt er dus niet veel van en dat drijft nogal een wig tussen ons. ;( Over een week of 15-20 kan ik al bij het ggz terecht. Tot die tijd moet ik improviseren en hopen dat ik niet teveel kapot maak.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_144237085
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 12:50 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ja, ik voel me nu ook weer wat rustiger dan toen ik het zonet postte.
Zoals een vriendin zei: liever die bijwerkingen dan dat je jezelf wat aandoet. En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens. Maarja... het is toch vervelend dat ik dan niet mezelf kan zijn en enthousiast kan zijn of leuk kan meedoen.
Eens met wat hierboven gezegd is en je moet je ook bedenken, je kunt later altijd nog stoppen met de medicatie.

Het heeft mij door een zware periode heen geholpen en op een gegeven moment voelde ik me liever vlak dan de hele tijd kut.
pi_144237618
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 13:01 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik heb olanzapine 2,5mg. Ik weet niet of dat je iets zegt? En misschien heb je wel gelijk.
Ik slikte ze tot nu toe niet echt constant, juist vanwege die bijwerking.
Dat is best een lage dosering. Ik slik 20mg per dag (hoogste dosering geloof ik).

Het kan idd gevoelens/emoties afvlakken. Enige bijwerking waar ik last van heb is dat ik 's avonds zo'n enorme eetlust krijg.
  zaterdag 6 september 2014 @ 15:06:22 #151
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144238984
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 13:06 schreef Californium het volgende:

[..]

Dit
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 13:06 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik ken hem niet, maar zie bij de bijwerkingen staan dat er een afvlakking van het gevoelsleven kan ontstaan. Vaak zijn bijwerkingen in het begin even wat erger, omdat je aan de medicatie moet wennen. Zo lang jij af en toe die pillen maar neemt, zal je lichaam er niet aan wennen en zal je steeds een heftige bijwerking hebben. Je moet er even doorheen en misschien krijg je ook wel een afvlakking, maar die zal niet zo heftig zijn als dat je met af en toe gebruiken hebt. De afvlakking staat ook onder het kopje 'soms', dus misschien heb je uiteindelijk nergens last van.
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 september 2014 13:08 schreef minthy het volgende:

[..]

Precies dat! ^O^
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 13:20 schreef Evienne het volgende:
AdoraBelle, olanzapine is een anti-psychoticum dus ik neem aan dat afvlakken ergens ook de bedoeling is. Het wordt ook bij manie voorgeschreven, het vlakt dus ook je positieve gevoelens af. Op dit moment lijkt het voor jou echter het beste van twee kwaden? Omdat het een kortwerkend middel is waarvan je geen spiegel op hóeft te bouwen zou je het kunnen gebruiken op momenten dat het je slecht gaat. Echter gáát het dan al slecht. Je staat op, je voelt je slecht, neemt je medicatie, voelt je iets kalmer maar dat je je eerder op de dag niet goed voelde, ben je natuurlijk nog niet vergeten. Stabiliteit is zo belangrijk nu, misschien werkt het beter om ze een tijdje dagelijks te nemen. Dan maar even vlak. Hopelijk trekt dat snel bij. Waarschijnlijk zul je, als je stabieler bent, meer energie hebben om afleiding te zoeken dan wanneer je de medicatie onregelmatig neemt.

Van de week heb ik DepressionQuest gespeeld. Het lijkt mij een goed hulpmiddel om bijvoorbeeld studenten genees-/verpleegkunde, spw, sph, etc. meer inzicht te geven in depressie, maar zou het ook geschikt zijn om je naasten voor te lichten? Aangezien woorden mij vaak tekortschieten om uit te drukken hoe ik mij voel. Mijn vriend begrijpt er dus niet veel van en dat drijft nogal een wig tussen ons. ;( Over een week of 15-20 kan ik al bij het ggz terecht. Tot die tijd moet ik improviseren en hopen dat ik niet teveel kapot maak.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 13:48 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Eens met wat hierboven gezegd is en je moet je ook bedenken, je kunt later altijd nog stoppen met de medicatie.

Het heeft mij door een zware periode heen geholpen en op een gegeven moment voelde ik me liever vlak dan de hele tijd kut.
Bedankt voor jullie advies allemaal. Dan ga ik nu maar proberen om iedere dag een pil te slikken. Het is sowieso beter dan niets slikken.

Evienne: Dat laatste stukje herken ik wel. Dat je het niet weet hoe je het moet omschrijven, en bang bent dat je dingen kapot maakt.
  zaterdag 6 september 2014 @ 15:07:37 #152
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144239015
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 14:08 schreef Gewas het volgende:

[..]

Dat is best een lage dosering. Ik slik 20mg per dag (hoogste dosering geloof ik).

Het kan idd gevoelens/emoties afvlakken. Enige bijwerking waar ik last van heb is dat ik 's avonds zo'n enorme eetlust krijg.
Ja, ze zijn voorgeschreven door m'n huisarts omdat ik zo lang moest wachten op die psych. Maar nu het er naar uit ziet dat ik nog langer moet wachten, heb ik voor maandag wel een afspraak gepland bij de huisarts. Zodat we het één en ander kunnen bespreken en ze me misschien weer een recept kan geven hiervoor.
  zaterdag 6 september 2014 @ 16:58:54 #153
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_144242928
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 18:52 schreef jaykop het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe je dat doet/deed?
Ik probeer dagelijks ruimte te maken voor mindfulness. Even 10 a 15 minuten op de bank zitten en me focussen op ademhaling, geluiden, gevoelens in mijn lichaam. Er even lekker naast staan en dingen alleen opmerken. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:54 schreef Mange-tout het volgende:
[..]

Was jij begonnen met dat "get some headspace"-programma of verwissel ik je met iemand anders? Ik zoek nog iets laagdrempelig (en niet te zweverig) om met meditatie te beginnen. Hierboven vermeldde iemand youtube-video's. Is misschien ook nog wel een goed idee :).
Ja ik was met Headspace begonnen. Super goed programma vind ik zelf. Lekker laagdrempelig, down to earth en simpel. 10 minuten per dag voor 10 dagen. Kan het van harte aanraden! :)
Ignorance is bliss
  zaterdag 6 september 2014 @ 18:48:35 #154
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144247217
Hmm... ik voel me nu juist weer erg verdrietig en heb weer die gedachten. Zou het erg zijn als ik vandaag nog een pil neem?
pi_144247458
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:48 schreef AdoraBelle het volgende:
Hmm... ik voel me nu juist weer erg verdrietig en heb weer die gedachten. Zou het erg zijn als ik vandaag nog een pil neem?
Als je die afspraak met de huisarts hebt gemaakt, kan je het doen. Anders zou ik niet zo snel zelf medicatie gaan verhogen.
pi_144247865
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:48 schreef AdoraBelle het volgende:
Hmm... ik voel me nu juist weer erg verdrietig en heb weer die gedachten. Zou het erg zijn als ik vandaag nog een pil neem?
Bel even met de huisartsenpost! Wij zijn geen dokters.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_144249501
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 19:10 schreef Californium het volgende:

[..]

Bel even met de huisartsenpost! Wij zijn geen dokters.
Inderdaad!
pi_144250996
Anti psychotica "zo nodig" slikken is hardstikke slecht voor je.
Als je 2.5mg zyprexa gebruikt olanzapine dus, dan vlak je misschien wat af zo werkt anti psychotica enigszins.
Er zijn twee soorten anti psychotica de ene soort vlakt je af de andere maakt je suf(vooral en als bijwerking)
De soort voor afvlakking word bij psychoses vaker gebruikt, stemmen horen en dergelijke welke dan als het aanslaat, verdwijnen.
Deze medicatie eindigt vaak op -done
Dan is er nog de -pine medicatie waar je suf van word wat werkt voor onrust en dergelijke er zijn ook anti depressiva die eindigen op -pine en mede nog versuffendere anti depressiva die weer ergens anders op eindigen, maar voor een globaal beeld te krijgen heb ik het even geprobeerd uit te leggen :)
pi_144251300
AdoraBelle ik zou niet een tweede pil nemen.
Neem de medicatie gewoon dagelijks, elke dag om ongeveer dezelfde tijd, als voorgeschreven eigenlijk.

Als je nu zyprexa gebruikt(dagelijks) dan zal de psychiater dat zeker niet naast zich neerleggen, als jij je er goed bij voelt zul je et huis mogen blijven slikken.
En anders gewoon voet bij stuk houden.
Ik kan me voorstellen dat het fora je, al dan niet onbewust, ook van slag maakt, maar ik kan er ook heel goed naast zitten natuurlijk.
Bel even de huisarts maak een afspraak en vraag om pammetjes?
Desnoods loop je de seh binnen ik weet niet waar je op dit moment last van hebt..
pi_144251429
Ter vergelijking, een fles wijn of een pot bier is een stuk beter bij de zyprexa dan een dubbele dosering gezien je lichaam kan wennen hieraan.
Maar, in het leven kan alles dus ook dat jij tijdje niks slikt, en dan zegt fuck t je gaat 5mg slikken zegt t tegen de dokter en je hebt die 5 in 1 pil t is maar wat jij wil ;) ik gebruik zelf ook medicatie mede daardoor weet ik er het 1 en ander van.
pi_144251747
Ga niet voor de pammetjes. Die zijn verslavend, worden niet vergoed en die werken geen ene fuck om gedachten af te nemen; het zijn enkel slaapmiddelen.

Ik krijg anti-psychotica in lage dosering om me te laten slapen en die vlakken mij ook een beetje af maar ik neem ze netjes dagelijks dus het wordt beter en ze nemen de gedachten weg. Fles wijn of pot bier is fucking onzin want daar ga je je alleen maar slechter van voelen. 5 milligram is erg weinig en kan weinig kwaad, maar ik zou het navragen bij de huisartsenpost.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_144252768
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:48 schreef Californium het volgende:
Ga niet voor de pammetjes. Die zijn verslavend, worden niet vergoed en die werken geen ene fuck om gedachten af te nemen; het zijn enkel slaapmiddelen.

Ik krijg anti-psychotica in lage dosering om me te laten slapen en die vlakken mij ook een beetje af maar ik neem ze netjes dagelijks dus het wordt beter en ze nemen de gedachten weg. Fles wijn of pot bier is fucking onzin want daar ga je je alleen maar slechter van voelen. 5 milligram is erg weinig en kan weinig kwaad, maar ik zou het navragen bij de huisartsenpost.
Welke anti psychotica slik jij? Ik slik ze ook om de gedachten voor het slapen stop te zetten, maar heb niet het idee dat ze bij mij werken...
pi_144252973
Ik krijg m'n pammetjes gewoon vergoed hoowr ik slik ze dan ook niet "voor de lol" ofzoiets..
Als het echt nodig is kan de betreffende arts de benodigde codering ^^ er zo opzetten en de verzekering betaald gewoon !;)
pi_144253145
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:11 schreef ScarFace- het volgende:
Ik krijg m'n pammetjes gewoon vergoed hoowr ik slik ze dan ook niet "voor de lol" ofzoiets..
Als het echt nodig is kan de betreffende arts de benodigde codering ^^ er zo opzetten en de verzekering betaald gewoon !;)
Ik heb ze niet vergoed gekregen. Je hebt namelijk een doktersverklaring nodig en die krijg je niet zomaar. En ik snap dat je ze niet voor de lol slikt, maar ze zijn verslavend en ze werken niet om nare gedachten kwijt te raken. Bij mij werkte het niet eens om te slapen :')
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_144253233
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:08 schreef kvd het volgende:

[..]

Welke anti psychotica slik jij? Ik slik ze ook om de gedachten voor het slapen stop te zetten, maar heb niet het idee dat ze bij mij werken...
quentiapine 25 mg.

Gedachten neemt het wel voldoende (niet helemaal) weg. Slapen wordt lastiger (1e 3 dagen lag ik in coma, daarna werd het langzaam minder).
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_144253264
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:48 schreef Californium het volgende:
Ga niet voor de pammetjes. Die zijn verslavend, worden niet vergoed en die werken geen ene fuck om gedachten af te nemen; het zijn enkel slaapmiddelen.

Ik krijg anti-psychotica in lage dosering om me te laten slapen en die vlakken mij ook een beetje af maar ik neem ze netjes dagelijks dus het wordt beter en ze nemen de gedachten weg. Fles wijn of pot bier is fucking onzin want daar ga je je alleen maar slechter van voelen. 5 milligram is erg weinig en kan weinig kwaad, maar ik zou het navragen bij de huisartsenpost.
Alprazolam bromazepam lorazepam oxazepam de laatste is niet echt wat maarja dat zijn een paar angstremmers.
Tuurlijk is het "verslavend" het werkt meteen een opiaat is ook verslavend. Owja en werkt ook tegen angst ;p mja
pi_144253494
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:16 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Alprazolam bromazepam lorazepam oxazepam de laatste is niet echt wat maarja dat zijn een paar angstremmers.
Tuurlijk is het "verslavend" het werkt meteen een opiaat is ook verslavend. Owja en werkt ook tegen angst ;p mja
Antidepressiva en antipshychotica zijn niet verslavend en je hebt geen maximale periode dat je ze mag slikken.

En ik ken de pammetjes hoor, been there, done that, neemt de gedachten niet weg!
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_144253582
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:16 schreef Californium het volgende:

[..]

quentiapine 25 mg.

Gedachten neemt het wel voldoende (niet helemaal) weg. Slapen wordt lastiger (1e 3 dagen lag ik in coma, daarna werd het langzaam minder).
Ja dat word ook minder.
Je krijgt n klein beetje tolerantie, hetgeen wat jij verslaving noemt haha maar idd de pammetjes zijn veel "erger"
Ik heb ook seroquel 75mg nu zelfde verhaal eerst 1 van 25 toen 2 nu 3 binnenkort misschien naar de 100 omdat t niet meer zo sterk z'n werk doet.
Ik kom chaotisch over ik weet het Soryy mensen je wilt me achtergrond niet kennen niks van me ook misschien sorry ik zeg al niks meer :$
Pammetjes werken ook wel voor slapen maarja ;) 10mg nitrazepam is wel lekker bv of 120mg temazepam jam hèhè maar die tijd is lang terug/gelukkig moet ik erbij zeggen

[ Bericht 0% gewijzigd door ScarFace- op 06-09-2014 21:24:52 (Sorry ik lul teveel dan hè chaotisch enzo ^^) ]
pi_144253674
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:19 schreef Californium het volgende:

[..]

Antidepressiva en antipshychotica zijn niet verslavend en je hebt geen maximale periode dat je ze mag slikken.

En ik ken de pammetjes hoor, been there, done that, neemt de gedachten niet weg!
Roken speed en chocola zijn mao remmers :p
pi_144254165
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:19 schreef Californium het volgende:

[..]

Antidepressiva en antipshychotica zijn niet verslavend en je hebt geen maximale periode dat je ze mag slikken.

En ik ken de pammetjes hoor, been there, done that, neemt de gedachten niet weg!
Ik gebruik benzo's als noodrem. Voor dat doel vind ik ze prima geschikt :)
pi_144254192
Maar het lijkt mij ver
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:21 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Ja dat word ook minder.
Je krijgt n klein beetje tolerantie, hetgeen wat jij verslaving noemt haha maar idd de pammetjes zijn veel "erger"
Ik heb ook seroquel 75mg nu zelfde verhaal eerst 1 van 25 toen 2 nu 3 binnenkort misschien naar de 100 omdat t niet meer zo sterk z'n werk doet.
Ik kom chaotisch over ik weet het Soryy mensen je wilt me achtergrond niet kennen niks van me ook misschien sorry ik zeg al niks meer :$
Pammetjes werken ook wel voor slapen maarja ;) 10mg nitrazepam is wel lekker bv of 120mg temazepam jam hèhè maar die tijd is lang terug/gelukkig moet ik erbij zeggen
Nee. Dat is geen verslaving. het is een gewenning in je hersenen omdat ze de aanwezigheid van natuurlijke neurotransmitters vergroten / verkleinen. Niet iets nieuws wat een verslaving kan veroorzaken. En we hebben het niet over iemand die moet slapen, want genoeg pammetjes werken vast. En het is niet dat ik niets van je wil kennen en dat ik je achtergrond niet kent maar je moet niet zo zielig gaan doen want je roept iets wat totaal niet is onderbouwd naar iemand en je wilt roken en speed-gebruik adviseren om iemand zich beter te laten voelen en te roepen dat het beter is om alcohol te gaan drinken dan die pillen af en toe te gebruiken.

Ik denk dat we allebei onze mond moeten houden en Adorabelle niet moeten helpen een beslissing te maken, maar om de huisartsenpost te bellen om iemand te spreken die haar medische geschiedenis is kan zien en opgeleid is om te vertellen wat AdoraBelle het beste kan doen. ^O^
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_144254198
Luister naar de arts die de medicatie voorschrijft en lees de bijsluiter goed door. Volg de voorgeschreven dosering zorgvuldig op. Halve therapie is zo goed als geen therapie.
pi_144254434
Je was me voor Californium,
Bij deze alsnog excuses ik schoot even door denk ik add gestuiter of zo :$
pi_144256389
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik gebruik benzo's als noodrem. Voor dat doel vind ik ze prima geschikt :)
Zo gebruik ik ze ook, en netjes voorgeschreven. Als het echt even niet gaat, en niet vaker dan 2 of 3x per week.

Huisartsenpost bellen is een goede oplossing.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_144256992
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 21:16 schreef Californium het volgende:

[..]

quentiapine 25 mg.

Gedachten neemt het wel voldoende (niet helemaal) weg. Slapen wordt lastiger (1e 3 dagen lag ik in coma, daarna werd het langzaam minder).
Ik ga hem onthouden voor de volgende afspraak met mijn medicijnman.
pi_144257032
Ben trouwens benieuwd wat AdoraBelle heeft gedaan en hoe het nu gaat...
pi_144258208
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 18:48 schreef AdoraBelle het volgende:
Hmm... ik voel me nu juist weer erg verdrietig en heb weer die gedachten. Zou het erg zijn als ik vandaag nog een pil neem?
Nee, het zou niet erg zijn omdat je een lage dosis hebt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:31 schreef ScarFace- het volgende:
Anti psychotica "zo nodig" slikken is hardstikke slecht voor je.
Als je 2.5mg zyprexa gebruikt olanzapine dus, dan vlak je misschien wat af zo werkt anti psychotica enigszins.
Er zijn twee soorten anti psychotica de ene soort vlakt je af de andere maakt je suf(vooral en als bijwerking)
De soort voor afvlakking word bij psychoses vaker gebruikt, stemmen horen en dergelijke welke dan als het aanslaat, verdwijnen.
Deze medicatie eindigt vaak op -done
Dan is er nog de -pine medicatie waar je suf van word wat werkt voor onrust en dergelijke er zijn ook anti depressiva die eindigen op -pine en mede nog versuffendere anti depressiva die weer ergens anders op eindigen, maar voor een globaal beeld te krijgen heb ik het even geprobeerd uit te leggen :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:41 schreef ScarFace- het volgende:
Ter vergelijking, een fles wijn of een pot bier is een stuk beter bij de zyprexa dan een dubbele dosering gezien je lichaam kan wennen hieraan.
Maar, in het leven kan alles dus ook dat jij tijdje niks slikt, en dan zegt fuck t je gaat 5mg slikken zegt t tegen de dokter en je hebt die 5 in 1 pil t is maar wat jij wil ;) ik gebruik zelf ook medicatie mede daardoor weet ik er het 1 en ander van.
Dude :') Nee.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144264548
"Ze" willen dat ik AD ga slikken o.O en ik wil dat niet
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_144264554
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 20:31 schreef ScarFace- het volgende:
Anti psychotica "zo nodig" slikken is hardstikke slecht voor je.
Als je 2.5mg zyprexa gebruikt olanzapine dus, dan vlak je misschien wat af zo werkt anti psychotica enigszins.
Er zijn twee soorten anti psychotica de ene soort vlakt je af de andere maakt je suf(vooral en als bijwerking)
De soort voor afvlakking word bij psychoses vaker gebruikt, stemmen horen en dergelijke welke dan als het aanslaat, verdwijnen.
Deze medicatie eindigt vaak op -done
Dan is er nog de -pine medicatie waar je suf van word wat werkt voor onrust en dergelijke er zijn ook anti depressiva die eindigen op -pine en mede nog versuffendere anti depressiva die weer ergens anders op eindigen, maar voor een globaal beeld te krijgen heb ik het even geprobeerd uit te leggen :)
Al die pinedingen worden toch ook bij moeilijk slapen en nachtmerries voorgeschreven? Dat wilde ze me om die reden geven in elk geval (heb ik geweigerd ivm risico op aankomen en heb toen een pam voor af en toe gekregen).

Waarom is dit spul zo slecht voor je?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 7 september 2014 @ 10:41:18 #180
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144265811
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 22:32 schreef kvd het volgende:
Ben trouwens benieuwd wat AdoraBelle heeft gedaan en hoe het nu gaat...
Ik heb gisteravond toch maar een tweede pil genomen, omdat ik erg bang was om de controle over mezelf weer te verliezen, en mezelf dan iets aan te doen. Ik ben iets na 22:00 in slaap gevallen, dus toen je dit postte lag ik lekker te slapen.
Dokterswacht bellen is voor mij wel een grote stap... ik schaam me er nog steeds erg voor en durf het niet aan om met een onbekende erover te praten, en dat ik alles dan weer moet uitleggen enzo. Vooral het alles opnieuw moeten uitleggen is iets wat ik erg vervelend vind, en liever niet doe.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 23:39 schreef kuolema het volgende:

[..]

Nee, het zou niet erg zijn omdat je een lage dosis hebt.
Bedankt voor je advies :) . Die gedachte had ik ook. Omdat ik zag dat anderen een veel hogere dosis hebben, dacht ik dat het geen kwaad kon om dan een tweede te nemen. Dan zit ik nog steeds ver onder de dosis van anderen.
pi_144266728
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 10:41 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik heb gisteravond toch maar een tweede pil genomen, omdat ik erg bang was om de controle over mezelf weer te verliezen, en mezelf dan iets aan te doen. Ik ben iets na 22:00 in slaap gevallen, dus toen je dit postte lag ik lekker te slapen.
Dokterswacht bellen is voor mij wel een grote stap... ik schaam me er nog steeds erg voor en durf het niet aan om met een onbekende erover te praten, en dat ik alles dan weer moet uitleggen enzo. Vooral het alles opnieuw moeten uitleggen is iets wat ik erg vervelend vind, en liever niet doe.

[..]

Bedankt voor je advies :) . Die gedachte had ik ook. Omdat ik zag dat anderen een veel hogere dosis hebben, dacht ik dat het geen kwaad kon om dan een tweede te nemen. Dan zit ik nog steeds ver onder de dosis van anderen.
Mag ik heel eerlijk zeggen dat ik het een verkeerde beslissing vind? :@
Er is een reden dat je op dit moment op een lage dosering zit, namelijk dat je in een opbouwende fase zit qua medicatie. In een opbouwende fase waarin je ze nog niet eens regelmatig aan het innemen was. De dosis is nog zo laag omdat je op die manier het minste last van bijwerkingen hebt en je lichaam de kans krijgt eraan te wennen. Het is goed goed gegaan, maar je had ook flink last van bijwerkingen kunnen krijgen...

En zorg dat je patiëntendossier voor alle medische diensten openbaar wordt. Ik kan me voorstellen dat je niet elke keer je verhaal wilt vertellen. In dat geval kan je doorverwijzen naar het dossier en kunnen de medische diensten, in dit geval de dokterswacht bellen, lezen wat er allemaal speelt bij jou zonder dat je het hoeft te zeggen.
  zondag 7 september 2014 @ 11:40:09 #182
399061 kuolema
vermaledijd
pi_144266775
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 08:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
"Ze" willen dat ik AD ga slikken o.O en ik wil dat niet
Als je het echt niet wilt, geef je dat gewoon aan. Niets mis met die keuze.
Misschien kun je eerst wat informatie op internet zoeken over de werking en bijwerkingen.
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 08:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Al die pinedingen worden toch ook bij moeilijk slapen en nachtmerries voorgeschreven? Dat wilde ze me om die reden geven in elk geval (heb ik geweigerd ivm risico op aankomen en heb toen een pam voor af en toe gekregen).

Waarom is dit spul zo slecht voor je?
Antipsychotica zijn nogal heftig voor je lichaam, meer dan bij antidepressiva, het kan gevaarlijke bijwerkingen veroorzaken. Soms ontstaan er zelfs blijvende bijwerkingen die niet verdwijnen na het stoppen met het gebruik. Kijk maar eens op internet.
Maar hoe lager de dosis, hoe kleiner die kans. Als het wordt voorgeschreven voor onrust of slapen, is het een lage dosis (bijv. quetiapine, meestal schrijven ze 25 mg voor terwijl dat bij iemand met schizofrenie 300-800 mg is), dus dat risico kan men wel nemen.
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 10:41 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik heb gisteravond toch maar een tweede pil genomen, omdat ik erg bang was om de controle over mezelf weer te verliezen, en mezelf dan iets aan te doen. Ik ben iets na 22:00 in slaap gevallen, dus toen je dit postte lag ik lekker te slapen.
Dokterswacht bellen is voor mij wel een grote stap... ik schaam me er nog steeds erg voor en durf het niet aan om met een onbekende erover te praten, en dat ik alles dan weer moet uitleggen enzo. Vooral het alles opnieuw moeten uitleggen is iets wat ik erg vervelend vind, en liever niet doe.

[..]

Bedankt voor je advies :) . Die gedachte had ik ook. Omdat ik zag dat anderen een veel hogere dosis hebben, dacht ik dat het geen kwaad kon om dan een tweede te nemen. Dan zit ik nog steeds ver onder de dosis van anderen.
Ik zou dat ook niet durven hoor, bellen.

Ik heb zelf een korte tijd 10 mg geslikt en ben ook bekend met 5 mg dus weet wel wat het doet.
Ik kan er heel vast (en lang) op slapen.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144267855
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 10:41 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik heb gisteravond toch maar een tweede pil genomen, omdat ik erg bang was om de controle over mezelf weer te verliezen, en mezelf dan iets aan te doen. Ik ben iets na 22:00 in slaap gevallen, dus toen je dit postte lag ik lekker te slapen.
Dokterswacht bellen is voor mij wel een grote stap... ik schaam me er nog steeds erg voor en durf het niet aan om met een onbekende erover te praten, en dat ik alles dan weer moet uitleggen enzo. Vooral het alles opnieuw moeten uitleggen is iets wat ik erg vervelend vind, en liever niet doe.

Dan heb je het toch uiteindelijk goed opgelost?
En de dokterswacht bellen is zo'n stap die je een keer moet nemen en dan blijkt het mee te vallen. Die mensen kunnen je goed helpen (en ach... ze kennen jou niet, dus kunnen ook niet over je oordelen). Ik hoop dat je het ooit gaat durven, want je voor zoiets schamen is niet nodig.

Overigens kunnen ze in je dossier (tenminste de crisisdienst van lentis wel) en dat scheelt een heleboel uitleggen.

Veel sterkte :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_144267911
CofS: als je niet wil dan hoeft het niet. Maar probeer wel voor jezelf even een plan te bedenken. Ik weet namelijk 100% zeker dat ik zonder AD nergens was gekomen, ik was erg ver heen. Nu vind ik AD troep en ben ik zuinig op mijn lichaam, maar ik ben ervan overtuigd dat dat de reden is dat ik er nog ben. Ik ken mensen die met heel intensieve therapie er zonder AD zijn gekomen, daar niet van, maar ik denk dat je wel een plan moet hebben.

@ AdoraBelle en kuolema: Het kan waarschijnlijk niets kwaad om 2 pilletjes te nemen, maar ik denk dat het gezond is voor je lichaam om niet zomaar dingen zonder overleg te doen. Ja bellen is vervelend, helemaal mee eens. Maar je lichaam moet nog een aantal jaar mee en ik zou het persoonlijk makkelijker vinden om te bellen dan zomaar dingen zelf uit te proberen wat niet goed kan aflopen (natuurlijk is dat in dit geval niet zo ernstig als bijvoorbeeld dingen als volledige narcose, morfine of antibiotica, maar toch…). En wat CofS zegt, de crisisdienst van de psych kan al je gegevens inzien, dan hoef je niet alles uit te leggen.

Iig sterkte voor iedereen hier :*, ik ga een poging doen om zonder paniek de stad door te banjeren.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_144267931
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 11:40 schreef kuolema het volgende:

[..]

Als je het echt niet wilt, geef je dat gewoon aan. Niets mis met die keuze.
Misschien kun je eerst wat informatie op internet zoeken over de werking en bijwerkingen.
Naja... ze wilden het al eerder en hebben toen mijn keuze gerespecteerd (en ik wil het niet omdat ik a.) mijn problemen zelf wil oplossen, b.) verslavingsgevoelig ben en niet ergens van wil afkicken en c.) gewicht -> aankomangst), alleen vinden ze nu dat mijn buien waarin ik down ben, te heftig zijn. Deze week heb ik weer twee gesprekken, dus ik merk wel wat eruit gaat komen
quote:
Antipsychotica zijn nogal heftig voor je lichaam, meer dan bij antidepressiva, het kan gevaarlijke bijwerkingen veroorzaken. Soms ontstaan er zelfs blijvende bijwerkingen die niet verdwijnen na het stoppen met het gebruik. Kijk maar eens op internet.
Maar hoe lager de dosis, hoe kleiner die kans. Als het wordt voorgeschreven voor onrust of slapen, is het een lage dosis (bijv. quetiapine, meestal schrijven ze 25 mg voor terwijl dat bij iemand met schizofrenie 300-800 mg is), dus dat risico kan men wel nemen.

Ik heb wel eens erop gezocht en werd er inderdaad niet blij van, maar ik vraag me bij antipsychotica eigenlijk niet af of de behandeling erger is dan de kwaal.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_144268876
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 12:32 schreef Californium het volgende:
CofS: als je niet wil dan hoeft het niet. Maar probeer wel voor jezelf even een plan te bedenken. Ik weet namelijk 100% zeker dat ik zonder AD nergens was gekomen, ik was erg ver heen. Nu vind ik AD troep en ben ik zuinig op mijn lichaam, maar ik ben ervan overtuigd dat dat de reden is dat ik er nog ben. Ik ken mensen die met heel intensieve therapie er zonder AD zijn gekomen, daar niet van, maar ik denk dat je wel een plan moet hebben.
Bij mij is er een duidelijk aanwijsbare aanleiding voor de depressieve buien en ondanks dat ik (volgens mijn behandelaren) psychiatrisch ernstig ziek ben (ik noem het liever het even wat lastiger hebben), lukt het me nog wel om gewoon twee studies te doen en een sociaal leven in stand te houden. Het kost veel energie, maar ik moet hoe dan ook presteren op elk gebied van mezelf.

Er is sowieso een signaleringsplan waar ik veel aan heb, dus het is niet zo dat ik zo maar rondfladder en dingen weiger. Ik ben heel erg bang dat AD me te suf gaat maken om te studeren en dat geeft me heel veel structuur en houdvast (wat erg handig is ivm eetstoornis)

quote:
Iig sterkte voor iedereen hier :*, ik ga een poging doen om zonder paniek de stad door te banjeren.
Jij bent hier dus degene die de sterkte verdient :*
Heel veel succes *knuffel*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 7 september 2014 @ 13:19:49 #187
47102 Elvi
miemkwien
pi_144269181
Ik wilde ook niet aan de AD, maar heb toch een adviesgesprek met de huisarts gemaakt en de vragen en twijfels die ik had op tafel gegooid. Op basis daarvan besloten het toch niet te doen. Ik zou niet gaan googlen en op basis van de resultaten je beslissing nemen. Je leest dan toch alleen de horrorverhalen en ik hoor het liever van iemand die ervoor geleerd heeft :P

Soms vraag ik me wel af of ik het niet makkelijker zou hebben met antidepressiva. Dus het blijft af en toe een twijfelpunt bij mij.
pi_144277123
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 13:19 schreef Elvi het volgende:
Ik wilde ook niet aan de AD, maar heb toch een adviesgesprek met de huisarts gemaakt en de vragen en twijfels die ik had op tafel gegooid. Op basis daarvan besloten het toch niet te doen. Ik zou niet gaan googlen en op basis van de resultaten je beslissing nemen. Je leest dan toch alleen de horrorverhalen en ik hoor het liever van iemand die ervoor geleerd heeft :P

Soms vraag ik me wel af of ik het niet makkelijker zou hebben met antidepressiva. Dus het blijft af en toe een twijfelpunt bij mij.
Ik vraag me ook af of je het makkelijker hebt als je dat gebruikt.
pi_144278680
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 13:19 schreef Elvi het volgende:
Ik wilde ook niet aan de AD, maar heb toch een adviesgesprek met de huisarts gemaakt en de vragen en twijfels die ik had op tafel gegooid. Op basis daarvan besloten het toch niet te doen. Ik zou niet gaan googlen en op basis van de resultaten je beslissing nemen. Je leest dan toch alleen de horrorverhalen en ik hoor het liever van iemand die ervoor geleerd heeft :P

Soms vraag ik me wel af of ik het niet makkelijker zou hebben met antidepressiva. Dus het blijft af en toe een twijfelpunt bij mij.
Ik ben er wel aan gegaan toen ik heel diep zat. Dieper kan niet zeg maar. En het heeft mij echt geholpen. Ik zit nu op de halve dosis en heb regelmatig de pest in over die 15kg extra die ik meesleep. Maarja, alles beter dan wat t toen was.

Ik had vandaag weer even de pest in over mn overgewicht, het ging over kleding voor concerten met de muziek. Ik pas geen enkele spijkerbroek meer en ze willen ineens informelere outfits gaan bedenken :{

De laatste tijd heb ik t gevoel weer dat t moeilijk is om mn grenzen te bewaken zonder dat anderen negatief gaan doen of me niet serieus nemen mbt de klachten (storing!) die ik heb.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_144280260
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:18 schreef zomertje het volgende:

[..]

Ik ben er wel aan gegaan toen ik heel diep zat. Dieper kan niet zeg maar. En het heeft mij echt geholpen. Ik zit nu op de halve dosis en heb regelmatig de pest in over die 15kg extra die ik meesleep. Maarja, alles beter dan wat t toen was.

Ik had vandaag weer even de pest in over mn overgewicht, het ging over kleding voor concerten met de muziek. Ik pas geen enkele spijkerbroek meer en ze willen ineens informelere outfits gaan bedenken :{

De laatste tijd heb ik t gevoel weer dat t moeilijk is om mn grenzen te bewaken zonder dat anderen negatief gaan doen of me niet serieus nemen mbt de klachten (storing!) die ik heb.
Dan is het ook gewoon goed dat je dit spul bent gaan slikken :)

Mbt grenzenbewaken, is het misschien een idee om eerst na te denken voordat je iets doet voor een ander? Dan heb je wat meer tijd om te voelen waar je grens ligt

Sterkte :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 7 september 2014 @ 19:12:18 #191
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144280528
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 17:26 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik vraag me ook af of je het makkelijker hebt als je dat gebruikt.
Is voor mij écht een enorme verbetering. Bij mijn vader ook, die heeft dezelfde
:')
  zondag 7 september 2014 @ 19:16:56 #192
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_144280748
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 18:18 schreef zomertje het volgende:

De laatste tijd heb ik t gevoel weer dat t moeilijk is om mn grenzen te bewaken zonder dat anderen negatief gaan doen of me niet serieus nemen mbt de klachten (storing!) die ik heb.
Mensen gaan toch wel meningen hebben, ongeacht wat je doet. Beter om gewoon eerst om jezelf te denken, zodat je bij tijd en wijlen anderen eens kunt helpen. Daarnaast zijn er inderdaad velen die depressie niet snappen, maar ook genoeg die dat wel doen. Het is iets serieus en daar hebben ze maar mee te leven. :) Als het maar een fabeltje was, waarom zouden ze het dan serieus behandelen? ;)
Ignorance is bliss
  zondag 7 september 2014 @ 19:17:55 #193
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_144280781
Morgen weer beginnen met studeren. Spannend, een beetje, maar ik heb er wel zin in. :) Ik heb het gevoel dat het nu wel gaat lukken, ik denk omdat die stage gewoon een groot succes is geweest uiteindelijk. Hopelijk trek ik deze lijn door, want stukje bij beetje gaat alles steeds beter.
Ignorance is bliss
pi_144280935
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:17 schreef duracellkonijntje het volgende:
Morgen weer beginnen met studeren. Spannend, een beetje, maar ik heb er wel zin in. :) Ik heb het gevoel dat het nu wel gaat lukken, ik denk omdat die stage gewoon een groot succes is geweest uiteindelijk. Hopelijk trek ik deze lijn door, want stukje bij beetje gaat alles steeds beter.
Klinkt heel erg positief! Veel succes en plezier morgen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 7 september 2014 @ 19:23:41 #195
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_144281031
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:17 schreef duracellkonijntje het volgende:
Morgen weer beginnen met studeren. Spannend, een beetje, maar ik heb er wel zin in. :) Ik heb het gevoel dat het nu wel gaat lukken, ik denk omdat die stage gewoon een groot succes is geweest uiteindelijk. Hopelijk trek ik deze lijn door, want stukje bij beetje gaat alles steeds beter.
Nice!
Komt vaat helemaal goed :Y
pi_144284366
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:16 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Mensen gaan toch wel meningen hebben, ongeacht wat je doet. Beter om gewoon eerst om jezelf te denken, zodat je bij tijd en wijlen anderen eens kunt helpen. Daarnaast zijn er inderdaad velen die depressie niet snappen, maar ook genoeg die dat wel doen. Het is iets serieus en daar hebben ze maar mee te leven. :) Als het maar een fabeltje was, waarom zouden ze het dan serieus behandelen? ;)
Het is moeilijk omdat ik graag een goede band met mensen hou. En ook omdat ik niet kan doen wat als 'normaal' gezien word. Beperkingen zijn stom :(
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_144284668
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 19:12 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Is voor mij écht een enorme verbetering. Bij mijn vader ook, die heeft dezelfde
Dat is fijn om te horen :P
Merk je ook wat negatieve effecten?
  zondag 7 september 2014 @ 20:40:06 #198
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_144286102
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:20 schreef zomertje het volgende:

[..]

Het is moeilijk omdat ik graag een goede band met mensen hou. En ook omdat ik niet kan doen wat als 'normaal' gezien word. Beperkingen zijn stom :(
Dat snap ik, heb ik ook, alleen je kunt niet met iedereen een goede band houden. ;) Beperkingen zijn inderdaad stom, maarja, we hebben ze en we zijn verdomde sterk door er mee te leven. Ik heb meer respect voor iemand die doorploetert met moeilijkheden dan voor iemand die amper tegenslagen kent. :)
Ignorance is bliss
pi_144294627
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 20:40 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Dat snap ik, heb ik ook, alleen je kunt niet met iedereen een goede band houden. ;) Beperkingen zijn inderdaad stom, maarja, we hebben ze en we zijn verdomde sterk door er mee te leven. Ik heb meer respect voor iemand die doorploetert met moeilijkheden dan voor iemand die amper tegenslagen kent. :)
Men ziet ze niet of wil ze niet zien heb ik soms het gevoel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_144302532
duracellkonijntje, nog bedankt voor de tips. Heb gisteren wat ademoefeningen gedaan en merkte wel verschil. Alleen kreeg ik 's avonds wel weer last van stress, terwijl er niks aan de hand was. Heb ik wel vaker op zondagavond, beetje vaag
pi_144303064
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_144304414
Een normaal glas cola kan serieus beter zijn voor je gewicht dan light.
pi_144304524
quote:
3s.gif Op maandag 8 september 2014 09:59 schreef Gray het volgende:
Een normaal glas cola kan serieus beter zijn voor je gewicht dan light.
Van de zoetstoffen in light krijg je normaal gesproken honger, dus eigenlijk is t helemaal niet goed.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_144304815
Het maakt voor mijn gevoel weinig uit wat de wetenschap zegt, ik moet gewoon niet zeuren en mijn eetlijst aanhouden en normaal doen met bewegen. Iedereen drinkt wel eens iets ongezonds zonder dat het invloed heeft, als het maar niet elke week gebeurt. En nu ben ik gewoon heel hard mijn best aan het doen om rustig te blijven, want dit moet ik toch een keer leren
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 8 september 2014 @ 10:29:59 #205
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144305031
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:05 schreef zomertje het volgende:

[..]

Van de zoetstoffen in light krijg je normaal gesproken honger, dus eigenlijk is t helemaal niet goed.
Ik merk het eigenlijk meteen als ik iets met zoetstoffen drink. Want dan krijg ik dorst en een droge mond. Dus light-producten begin ik niet aan, omdat ik dan maar blijf drinken. Dan maar af en toe gewone cola.
  maandag 8 september 2014 @ 10:34:32 #206
47102 Elvi
miemkwien
pi_144305122
Verkapte "kijk mij eens wijs doen over voedsel"-posts :')

Het is een psychisch probleem, geen kennisprobleem.
pi_144306666
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:05 schreef zomertje het volgende:

[..]

Van de zoetstoffen in light krijg je normaal gesproken honger, dus eigenlijk is t helemaal niet goed.
Inderdaad. Je lichaam denkt schijnbaar dat het toch suikers binnenkrijgt.

quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:29 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Ik merk het eigenlijk meteen als ik iets met zoetstoffen drink. Want dan krijg ik dorst en een droge mond. Dus light-producten begin ik niet aan, omdat ik dan maar blijf drinken. Dan maar af en toe gewone cola.
Ik merk zoetstoffen ook op, ik vind de smaak niet lekker en kan het ook ruiken.
  maandag 8 september 2014 @ 12:01:29 #208
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144307243
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 11:37 schreef kvd het volgende:

[..]

Mag ik heel eerlijk zeggen dat ik het een verkeerde beslissing vind? :@
Er is een reden dat je op dit moment op een lage dosering zit, namelijk dat je in een opbouwende fase zit qua medicatie. In een opbouwende fase waarin je ze nog niet eens regelmatig aan het innemen was. De dosis is nog zo laag omdat je op die manier het minste last van bijwerkingen hebt en je lichaam de kans krijgt eraan te wennen. Het is goed goed gegaan, maar je had ook flink last van bijwerkingen kunnen krijgen...

En zorg dat je patiëntendossier voor alle medische diensten openbaar wordt. Ik kan me voorstellen dat je niet elke keer je verhaal wilt vertellen. In dat geval kan je doorverwijzen naar het dossier en kunnen de medische diensten, in dit geval de dokterswacht bellen, lezen wat er allemaal speelt bij jou zonder dat je het hoeft te zeggen.
Dat mag je vinden. Het enige wat ik erover kan zeggen is dat het toen voor mij voelde als de juiste beslissing. Ik was ook bang dat ik mezelf niet meer onder controle kon houden, dat speelde mee.
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 11:37 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik zou dat ook niet durven hoor, bellen.

Ik heb zelf een korte tijd 10 mg geslikt en ben ook bekend met 5 mg dus weet wel wat het doet.
Ik kan er heel vast (en lang) op slapen.
Het klinkt vast heel stom, maar ik vind dat eng. Ik weet dan ook nooit goed wat ik moet zeggen. En een groot deel is de schaamte.
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 12:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dan heb je het toch uiteindelijk goed opgelost?
En de dokterswacht bellen is zo'n stap die je een keer moet nemen en dan blijkt het mee te vallen. Die mensen kunnen je goed helpen (en ach... ze kennen jou niet, dus kunnen ook niet over je oordelen). Ik hoop dat je het ooit gaat durven, want je voor zoiets schamen is niet nodig.

Overigens kunnen ze in je dossier (tenminste de crisisdienst van lentis wel) en dat scheelt een heleboel uitleggen.

Veel sterkte :*
Het is inderdaad opgelost zo. En ik ben eigenlijk alleen maar blij dat ik niks gedaan heb waar ik spijt van had kunnen krijgen.
pi_144307316
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:34 schreef Elvi het volgende:
Verkapte "kijk mij eens wijs doen over voedsel"-posts :')

Het is een psychisch probleem, geen kennisprobleem.
Dan breng ik daar verandering in ;) . Ik vind light gewoon lekkerder, net zoals de zero variant. Mijns inzien minder zoet. Van gewone cola krijg ik een vies laagje in mijn mond en plakt het meer en daar hou ik niet zo van.
pi_144308076
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 12:01 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat mag je vinden. Het enige wat ik erover kan zeggen is dat het toen voor mij voelde als de juiste beslissing. Ik was ook bang dat ik mezelf niet meer onder controle kon houden, dat speelde mee.

[..]

Het klinkt vast heel stom, maar ik vind dat eng. Ik weet dan ook nooit goed wat ik moet zeggen. En een groot deel is de schaamte.

[..]

Het is inderdaad opgelost zo. En ik ben eigenlijk alleen maar blij dat ik niks gedaan heb waar ik spijt van had kunnen krijgen.
Goed gedaan dus :* fijn om te horen dat je tevreden bent met je eigen oplossing
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_144308618
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:34 schreef Elvi het volgende:
Verkapte "kijk mij eens wijs doen over voedsel"-posts :')

Het is een psychisch probleem, geen kennisprobleem.
Helemaal dit.

Alhoewel je natuurlijk niet moet uitsluiten dat elk stofje kan mee dragen aan een chemische onbalans. Maar van een litertje cola light, ga je jezelf niet snijden iig.
  maandag 8 september 2014 @ 12:54:38 #212
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144308797
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 12:30 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Goed gedaan dus :* fijn om te horen dat je tevreden bent met je eigen oplossing
Ik ga vanmiddag dus met de huisarts overleggen erover. En misschien dat die me dan advies kan geven over wat ik kan doen als ik denk dat de olanzapine niet genoeg is.
Want dit was eigenlijk meer uit nood dat ik het gedaan heb, en niet iets wat ik van plan ben om vaker te doen zonder goedkeuring van mijn huisarts.
  maandag 8 september 2014 @ 14:12:31 #213
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_144310949
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 22:36 schreef zomertje het volgende:

[..]

Men ziet ze niet of wil ze niet zien heb ik soms het gevoel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een combi van beiden denk ik. Onkunde en onverschilligheid. Het neemt echter niks af van het feit dat jij in je recht staat en je niks hoeft aan te trekken van die mensen als jij daarvoor kiest. :)

quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 06:36 schreef jaykop het volgende:
duracellkonijntje, nog bedankt voor de tips. Heb gisteren wat ademoefeningen gedaan en merkte wel verschil. Alleen kreeg ik 's avonds wel weer last van stress, terwijl er niks aan de hand was. Heb ik wel vaker op zondagavond, beetje vaag
No problemo haha. Het is ook niet gezegd dat stress weggaat, maar door consequent oefenen kan het gigantisch verminderen. Plus wanneer je die momenten hebt leer je niet langer te stressen om het gestressed zijn. Het gaat vanzelf wel over. :)
Ignorance is bliss
pi_144312583
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 10:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het maakt voor mijn gevoel weinig uit wat de wetenschap zegt, ik moet gewoon niet zeuren en mijn eetlijst aanhouden en normaal doen met bewegen. Iedereen drinkt wel eens iets ongezonds zonder dat het invloed heeft, als het maar niet elke week gebeurt. En nu ben ik gewoon heel hard mijn best aan het doen om rustig te blijven, want dit moet ik toch een keer leren
Goed dat je wel graag wil leren. Er is vast een methode die voor jou werkt op dat gebied.
Ben je inmiddels al rustiger geworden?
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_144312662
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 14:59 schreef zomertje het volgende:

[..]

Goed dat je wel graag wil leren. Er is vast een methode die voor jou werkt op dat gebied.
Ben je inmiddels al rustiger geworden?
Ik vrees dat de dag moeilijk blijft (gewoon omdat ik de hele dag eetgestoord wil doen en dat niet mag), maar gelukkig heb ik aan het eind van de middag een afspraak met mijn psych (stond toevallig al) dus die kan me hopelijk tips geven om de avond goed door te komen

Mijn methode is meestal gewoon hard voor mezelf zijn. Niet mogen compenseren en niet mogen zeuren.

Dank je wel :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_144312892


[ Bericht 100% gewijzigd door ChildoftheStars op 08-09-2014 15:09:01 ]
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 8 september 2014 @ 17:44:07 #217
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144318672
Het gesprek met m'n huisarts ging goed. Ik heb een recept voor nog eens 30 pillen olanzapine gekregen. Ik ga nu zoals ik al van plan was de pillen dagelijks slikken. En als ik echt een slechte dag heb, dan mag ik er nog een nemen. Volgens haar kon dat wel met deze lage dosering.
Dus ik heb weer wat duidelijkheid, en ik heb weer genoeg medicijnen om even vooruit te kunnen :) .
pi_144319606
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 17:44 schreef AdoraBelle het volgende:
Het gesprek met m'n huisarts ging goed. Ik heb een recept voor nog eens 30 pillen olanzapine gekregen. Ik ga nu zoals ik al van plan was de pillen dagelijks slikken. En als ik echt een slechte dag heb, dan mag ik er nog een nemen. Volgens haar kon dat wel met deze lage dosering.
Dus ik heb weer wat duidelijkheid, en ik heb weer genoeg medicijnen om even vooruit te kunnen :) .
Wat fijn dat het goed ging bij de HA en dat je medicatie hebt gekregen :)

__________

Ik ben net terug van mijn psych en het was een hele taaie, maar ook nuttige sessie.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_144320502
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 18:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Wat fijn dat het goed ging bij de HA en dat je medicatie hebt gekregen :)

__________

Ik ben net terug van mijn psych en het was een hele taaie, maar ook nuttige sessie.
Dat zijn vaak de sessies waar je achteraf het meeste aan hebt :)
Maar je kunt je er op korte termijn wel goed flauw van voelen :(
pi_144320701
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 18:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat zijn vaak de sessies waar je achteraf het meeste aan hebt :)
Maar je kunt je er op korte termijn wel goed flauw van voelen :(
Naja... vier huilbuien in een uur is wel een soort van record :') Ik ben doodmoe (maar goed... empathie is de meest lastige reactie die iemand kan tonen, heb liever dat zij ook vindt dat ik me aanstel. Anyway, ik heb wel hele functionele adviezen gekregen, gezien ik momenteel erg veel heftige paniekaanvallen heb. En morgen komt het engste, ik heb besloten om morgen bij mijn andere behandelaar hele concrete afspraken te maken rondom beweging om dat aan te pakken, dus dat gaat taaier voor me worden)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_144321112
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 18:44 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Naja... vier huilbuien in een uur is wel een soort van record :') Ik ben doodmoe (maar goed... empathie is de meest lastige reactie die iemand kan tonen, heb liever dat zij ook vindt dat ik me aanstel. Anyway, ik heb wel hele functionele adviezen gekregen, gezien ik momenteel erg veel heftige paniekaanvallen heb. En morgen komt het engste, ik heb besloten om morgen bij mijn andere behandelaar hele concrete afspraken te maken rondom beweging om dat aan te pakken, dus dat gaat taaier voor me worden)
Belangrijkste is dat er schot in de zaak zit :)
En dat kan superheftig zijn (ik had zo'n fase toen ik groepstherapie had o.a.)

Btw nog even een persoonlijke d&a mededeling voor wie het kan boeien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_144321318
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 18:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Belangrijkste is dat er schot in de zaak zit :)
En dat kan superheftig zijn (ik had zo'n fase toen ik groepstherapie had o.a.)

Btw nog even een persoonlijke d&a mededeling voor wie het kan boeien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tof! :)

Heftige sessies zijn vaak wel goed ja, dan merk je zelf ook wat nou echt belangrijk is :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_144321412
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 18:55 schreef magnetronkoffie het volgende:

Btw nog even een persoonlijke d&a mededeling voor wie het kan boeien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niks om :@ voor te gebruiken toch? :P

Tof, gefeliciteerd!
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  maandag 8 september 2014 @ 19:02:28 #224
47102 Elvi
miemkwien
pi_144321453
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2014 19:01 schreef minthy het volgende:

[..]

Niks om :@ voor te gebruiken toch? :P

Tof, gefeliciteerd!
Dank je :P
pi_144321591
quote:
12s.gif Op maandag 8 september 2014 19:02 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dank je :P
Jij ook gefeliciteerd!! :D
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  maandag 8 september 2014 @ 19:12:36 #226
47102 Elvi
miemkwien
pi_144322128
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2014 19:04 schreef minthy het volgende:

[..]

Jij ook gefeliciteerd!! :D
Thanks :P Na 7 maanden toch maar onze coming out _O-
pi_144322152
quote:
14s.gif Op maandag 8 september 2014 19:01 schreef minthy het volgende:

[..]

Niks om :@ voor te gebruiken toch? :P

Tof, gefeliciteerd!
Dank je Minthy! :D
  maandag 8 september 2014 @ 19:16:59 #228
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_144322428
*O*
Wanneer was die meet in utrecht dan?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_144322738
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:16 schreef Murmeli het volgende:
*O*
Wanneer was die meet in utrecht dan?
Oei hmm, ergens begin dit jaar ergens?
  maandag 8 september 2014 @ 19:22:41 #230
47102 Elvi
miemkwien
pi_144322778
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Oei hmm, ergens begin dit jaar ergens?
Volgens mij hadden we echt *net* wat. Want we wilden toen nog niks zeggen :P Ik denk Maart/April.
pi_144322819
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:22 schreef Elvi het volgende:

[..]

Volgens mij hadden we echt *net* wat. Want we wilden toen nog niks zeggen :P Ik denk Maart/April.
Ja precies _O- Was nog een beetje pril toen :P
pi_144322872
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:22 schreef Elvi het volgende:

[..]

Volgens mij hadden we echt *net* wat. Want we wilden toen nog niks zeggen :P Ik denk Maart/April.
Jij ook gefeliciteerd :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  maandag 8 september 2014 @ 19:24:35 #233
47102 Elvi
miemkwien
pi_144322883
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:23 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja precies _O- Was nog een beetje pril toen :P
Het was April zie ik in mn PM-box :P

En de vorige meet wilden we wel wat zeggen maar het kwam er niet van _O- dus zodoende. Maar voor de oplettende kijker is het geen verrassing denk ik.
  maandag 8 september 2014 @ 19:30:38 #234
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_144323262
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Oei hmm, ergens begin dit jaar ergens?
Haha! Kee dan.
Maar leuk hoor, 7 mnd is al best even. Kom ik aan met mijn 2 maanden.

Heb gisteren met mijn fokker een halve marathon gelopen *O*
Nou ja, tot ik hem eruit liep na 17 km :@
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 8 september 2014 @ 19:31:44 #235
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_144323318
Voor mij niet nee :) lang leve de pm :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_144323321
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 19:30 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Haha! Kee dan.
Maar leuk hoor, 7 mnd is al best even. Kom ik aan met mijn 2 maanden.

Heb gisteren met mijn fokker een halve marathon gelopen *O*
Nou ja, tot ik hem eruit liep na 17 km :@
Get-to-da-choppa-style? :P

Edit: En feli voor jou weer Murm :)
  maandag 8 september 2014 @ 19:32:59 #237
47102 Elvi
miemkwien
pi_144323397
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:31 schreef Murmeli het volgende:
Voor mij niet nee :) lang leve de pm :)
Nou voor Kuolema wordt er ook een hoop duidelijk denk ik... Die vroeg zich beide meets af waarom MK en ik dezelfde trein namen aagezien ik eigenlijk de andere kant op moest _O-
  maandag 8 september 2014 @ 19:43:15 #238
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_144323918
quote:
10s.gif Op maandag 8 september 2014 19:31 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Get-to-da-choppa-style? :P

Edit: En feli voor jou weer Murm :)
Wut?
En tnx *O*
Vriendje is normaal gesproken sneller hoor, maar was tot voor kort geblesseerd.
21 km is wel ver...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 8 september 2014 @ 19:43:59 #239
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_144323960
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:32 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nou voor Kuolema wordt er ook een hoop duidelijk denk ik... Die vroeg zich beide meets af waarom MK en ik dezelfde trein namen aagezien ik eigenlijk de andere kant op moest _O-
Hahaha!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_144324223
*O* voor 'ons' setje!
pi_144325046
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 19:49 schreef kvd het volgende:
*O* voor 'ons' setje!
Is dat setje ook door dit topic ontstaan?
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_144325413
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 19:43 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Wut?
En tnx *O*
Vriendje is normaal gesproken sneller hoor, maar was tot voor kort geblesseerd.
21 km is wel ver...
Merk je trouwens ook iets van dat je je door dat hardlopen ook psychisch beter gaat voelen? :)

quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 19:49 schreef kvd het volgende:
*O* voor 'ons' setje!
Ja dank je KVD! :D
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Is dat setje ook door dit topic ontstaan?
:Y
pi_144325451
O+

(ahem... ik ben zo'n supertuttebol die blij wordt van dat soort weetje *bloos*)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  maandag 8 september 2014 @ 20:12:32 #244
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144325457
Eenzaamheid :r :r :r :r :r x1000
:')
  maandag 8 september 2014 @ 20:16:08 #245
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_144325657
Elvi en Mk, vuige sletten! :Y)
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_144325730
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
O+

(ahem... ik ben zo'n supertuttebol die blij wordt van dat soort weetje *bloos*)
Dank :)

En geeft niet hoor, betekent dat je gevoelens hebt en dat is voor mij altijd een pluspunt :Y
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:12 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Eenzaamheid :r :r :r :r :r x1000
Wattis? -O-
quote:
17s.gif Op maandag 8 september 2014 20:16 schreef missbehavin het volgende:
Elvi en Mk, vuige sletten! :Y)
:@ :P
  maandag 8 september 2014 @ 20:21:21 #247
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144325937
quote:
7s.gif Op maandag 8 september 2014 20:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dank :)

En geeft niet hoor, betekent dat je gevoelens hebt en dat is voor mij altijd een pluspunt :Y

[..]

Wattis? -O-

[..]

:@ :P
Ik woon nu weer sinds 2 weken in mijn studentenstad waar ik studeer, maar weer zijn mijn weinige contacten weg, een huisgenoot waar ik veel mee optrok is nu vervangen door een meisje waar ik geen klik mee heb (en ze maakt ook nauwelijks contact met mij). Allebei mijn sportmaatjes zijn de stad uit. Elk jaar gaan de enige mensen waar ik mee optrek gewoon weg uit de stad en zit ik weer alleen. Nu zit ik er serieus over te denken om weer naar mijn stad van afkomst (amersfoort) te gaan, maar dan moet ik weer bij mn ouders gaan wonen -O-

Trouwens: ook wéér een nieuwe klas waarvan ik de meesten niet ken. Voel me gewoon echt niet op mn gemak op school en nu ook in m'n huis, terwjil het hier altijd een veilige haven was met leuke mensen
:')
pi_144326218
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik woon nu weer sinds 2 weken in mijn studentenstad waar ik studeer, maar weer zijn mijn weinige contacten weg, een huisgenoot waar ik veel mee optrok is nu vervangen door een meisje waar ik geen klik mee heb (en ze maakt ook nauwelijks contact met mij). Allebei mijn sportmaatjes zijn de stad uit. Elk jaar gaan de enige mensen waar ik mee optrek gewoon weg uit de stad en zit ik weer alleen. Nu zit ik er serieus over te denken om weer naar mijn stad van afkomst (amersfoort) te gaan, maar dan moet ik weer bij mn ouders gaan wonen -O-

Trouwens: ook wéér een nieuwe klas waarvan ik de meesten niet ken. Voel me gewoon echt niet op mn gemak op school en nu ook in m'n huis, terwjil het hier altijd een veilige haven was met leuke mensen
Das rot voor je :{

Maar ook als je een niet slechte verhouding hebt met je nieuwe huisgenoten, dan kan dat toch evengoed nog een veilige haven zijn?
  maandag 8 september 2014 @ 20:39:12 #249
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144326840
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Das rot voor je :{

Maar ook als je een niet slechte verhouding hebt met je nieuwe huisgenoten, dan kan dat toch evengoed nog een veilige haven zijn?
Ik heb met een van hen een hele goede verhouding, met de andere ook wel. Maar het was hier net een gezin voordat er weer een vertrok (een soort moederfiguur). Ik voel me nu gewoon niet op mijn plaats op de een of andere manier.. -O-
Maar het is nog kortdag. Het moet gewoon even mijn ei kwijt hier :')
Subklacht: psychologe mailt niet terug
:')
pi_144327358
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:39 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik heb met een van hen een hele goede verhouding, met de andere ook wel. Maar het was hier net een gezin voordat er weer een vertrok (een soort moederfiguur). Ik voel me nu gewoon niet op mijn plaats op de een of andere manier.. -O-
Maar het is nog kortdag. Het moet gewoon even mijn ei kwijt hier :')
Subklacht: psychologe mailt niet terug
Met wat geduld komt het vast wel goed :)
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_144327480
quote:
17s.gif Op maandag 8 september 2014 20:16 schreef missbehavin het volgende:
Elvi en Mk, vuige sletten! :Y)
_O-
  maandag 8 september 2014 @ 21:16:40 #252
399061 kuolema
vermaledijd
pi_144328871
Ik heb vandaag mijn aanvraag voor een Wajong opgestuurd. Maar kwam een paar dagen geleden pas hier achter:
10 september, ik vrees dat ik net te laat ben. Ach ja. Waarschijnlijk ook beter voor me.

quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 19:32 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nou voor Kuolema wordt er ook een hoop duidelijk denk ik... Die vroeg zich beide meets af waarom MK en ik dezelfde trein namen aagezien ik eigenlijk de andere kant op moest _O-
Ha! :D
Vet. En weird.
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 12:01 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Het klinkt vast heel stom, maar ik vind dat eng. Ik weet dan ook nooit goed wat ik moet zeggen. En een groot deel is de schaamte.

Ik vind het dus niet stom klinken want ik heb hetzelfde. Ik word al enorm zenuwachtig als ik een goede vriendin moet bellen, dan weet ik niet wanneer ik iets moet zeggen en kan ik niet uit mijn woorden komen. Laat staan dat ik vreemden bel.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144330608
Allereerst gefeliciteerd magnetronkoffie en Elvi, ook al ken ik jullie niet maar is altijd leuk natuurlijk ^O^
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 14:12 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

No problemo haha. Het is ook niet gezegd dat stress weggaat, maar door consequent oefenen kan het gigantisch verminderen. Plus wanneer je die momenten hebt leer je niet langer te stressen om het gestressed zijn. Het gaat vanzelf wel over. :)
Ja precies wat je zegt. Het is op het moment zelf al lekker om even erbuiten te stappen en nergens over na te denken.

Nu nog iets vinden op die vreselijke angsten als ik buiten de deur ben. Vandaag weer last van gehad helaas :(
pi_144330662
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:16 schreef kuolema het volgende:
Ik heb vandaag mijn aanvraag voor een Wajong opgestuurd. Maar kwam een paar dagen geleden pas hier achter:
10 september, ik vrees dat ik net te laat ben. Ach ja. Waarschijnlijk ook beter voor me.

[..]

Ha! :D
Vet. En weird.

[..]

Ik vind het dus niet stom klinken want ik heb hetzelfde. Ik word al enorm zenuwachtig als ik een goede vriendin moet bellen, dan weet ik niet wanneer ik iets moet zeggen en kan ik niet uit mijn woorden komen. Laat staan dat ik vreemden bel.
Ik bel ook nog steeds niet graag, stuur liever een mailtje. Dus nee, is niet raar. Er zijn veel meer mensen die niet zo goed durven dan wij denken verwacht ik.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  maandag 8 september 2014 @ 22:13:09 #255
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144331906
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 20:48 schreef zomertje het volgende:

[..]

Met wat geduld komt het vast wel goed :)
Hoop het wel, maar dat is ook niet altijd zo -O-
:')
  maandag 8 september 2014 @ 22:21:05 #256
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144332272
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:16 schreef kuolema het volgende:
Ik heb vandaag mijn aanvraag voor een Wajong opgestuurd. Maar kwam een paar dagen geleden pas hier achter:
10 september, ik vrees dat ik net te laat ben. Ach ja. Waarschijnlijk ook beter voor me.

[..]

Ha! :D
Vet. En weird.

[..]

Ik vind het dus niet stom klinken want ik heb hetzelfde. Ik word al enorm zenuwachtig als ik een goede vriendin moet bellen, dan weet ik niet wanneer ik iets moet zeggen en kan ik niet uit mijn woorden komen. Laat staan dat ik vreemden bel.
Belangst ook wel herkenbaar ook al valt het 99/100 keer mee en je WEET het :')
:')
  maandag 8 september 2014 @ 22:29:51 #257
47102 Elvi
miemkwien
pi_144332739
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 19:49 schreef kvd het volgende:
*O* voor 'ons' setje!
_O- Ja we zijn door dit topic bij elkaar dus dat klopt wel ergens haha :P

quote:
17s.gif Op maandag 8 september 2014 20:16 schreef missbehavin het volgende:
Elvi en Mk, vuige sletten! :Y)
:o :@
  maandag 8 september 2014 @ 22:35:38 #258
416931 yats
(non) Average Joe
pi_144333008
Van harte elvi en mk
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_144333077
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:35 schreef yats het volgende:
Van harte elvi en mk
Dank je Yats, nu jij nog ^O^
  maandag 8 september 2014 @ 22:39:12 #260
416931 yats
(non) Average Joe
pi_144333199
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dank je Yats, nu jij nog ^O^
Don't see that happening soon

Overigens heb ik terugkerende klachten, maar nu heftiger dan voorheen.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  maandag 8 september 2014 @ 22:46:06 #261
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_144333532
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 22:35 schreef yats het volgende:
Van harte elvi en mk
Dat :)
  maandag 8 september 2014 @ 23:20:15 #262
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_144335085


:s)
:')
pi_144340339
Hebben jullie dat ook, dat je je s ochtends slecht voelt en angst hebt? Ontbijten lijkt te helpen, dat is t rare.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_144340413
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 08:48 schreef zomertje het volgende:
Hebben jullie dat ook, dat je je s ochtends slecht voelt en angst hebt? Ontbijten lijkt te helpen, dat is t rare.
Misschien heb je een lage bloedsuiker waardoor je lichaam stress ervaart (en stress kan depressie en angst versterken)?

Bij mij hangen de ochtenden erg af van hoe ik gedroomd heb en hoe de nacht was, maar als ik goed gedroomd heb, zijn de ochtenden mijn beste momenten en tussen 17:00 en 21:00 is vaak mijn grootste probleemmoment (weet niet waarom)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_144340669
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 08:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Misschien heb je een lage bloedsuiker waardoor je lichaam stress ervaart (en stress kan depressie en angst versterken)?

Bij mij hangen de ochtenden erg af van hoe ik gedroomd heb en hoe de nacht was, maar als ik goed gedroomd heb, zijn de ochtenden mijn beste momenten en tussen 17:00 en 21:00 is vaak mijn grootste probleemmoment (weet niet waarom)
Dat zou best kunnen. Wat jij hebt heb ik ook, aan het einde van de middag en de avond meer last ervaren. Misschien door vermoeidheid? Ergens tussen 10 en 17 uur functioneer ik t best.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_144340816
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 09:12 schreef zomertje het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen. Wat jij hebt heb ik ook, aan het einde van de middag en de avond meer last ervaren. Misschien door vermoeidheid? Ergens tussen 10 en 17 uur functioneer ik t best.
Zou best kunnen en in de ochtenden en avonden (laat) heb ik de meeste energie. Maar rond dat tijdstip kom ik altijd thuis van de studies (ben meestal ergens tussen vijf en negen 's avonds vrij en de eerste uren moet ik echt even bijkomen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 9 september 2014 @ 11:28:14 #267
47102 Elvi
miemkwien
pi_144343754
Nog helemaal vergeten te vertellen gister in alle excitement :D : maar ik heb dus weer de GGZ gebeld.. en uiteraard was mn psych niet aanwezig :') Weer een terugbelverzoek laten maken (en erbij laten zetten dat hij ook mag mailen als bellen te arbeidsintensief voor hem is *) ). Maar ik ben er wel een beetje flauw van. Moet ik nou zo aan de gang blijven om te bellen of ze me please please please eens willen gaan behandelen? }:|
pi_144347197
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:28 schreef Elvi het volgende:
Nog helemaal vergeten te vertellen gister in alle excitement :D : maar ik heb dus weer de GGZ gebeld.. en uiteraard was mn psych niet aanwezig :') Weer een terugbelverzoek laten maken (en erbij laten zetten dat hij ook mag mailen als bellen te arbeidsintensief voor hem is *) ). Maar ik ben er wel een beetje flauw van. Moet ik nou zo aan de gang blijven om te bellen of ze me please please please eens willen gaan behandelen? }:|
Dat is echt irritant :( Ook niet netjes trouwens
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 9 september 2014 @ 13:20:56 #269
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_144347395
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2014 21:16 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik vind het dus niet stom klinken want ik heb hetzelfde. Ik word al enorm zenuwachtig als ik een goede vriendin moet bellen, dan weet ik niet wanneer ik iets moet zeggen en kan ik niet uit mijn woorden komen. Laat staan dat ik vreemden bel.
Oh, fijn dat ik niet de enige ben :) . Ik heb precies dat! Zelfs als ik een goede vriendin moet bellen dan word ik al helemaal zenuwachtig. Soms kan ik dan niet uit mijn woorden komen, of ik vergeet dingen.
  dinsdag 9 september 2014 @ 15:51:31 #270
285174 Evienne
never odd or even
pi_144352355
Ik ben nu zelfs zenuwachtig en ik hoef niet eens te bellen of ergens naartoe. Straks naar mijn paardje maar da's geen reden om zo nerveus te zijn. Bij elk onverwacht geluid lijkt m'n hart over te slaan.

Maar gek genoeg is het idd fijn om te lezen dat zulke zenuwen bij jullie ook voorkomen. In het geval van telefoontjes, als het lukt stel ik ze uit tot ik er een paar moet plegen. Na de eerste gaat het meestal makkelijker... Als je dingen vergeet te zeggen, misschien kun je ze opschrijven? Als je dan niet uit je woorden kan komen, heb je iets om op terug te vallen.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_144353336
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:51 schreef Evienne het volgende:
Ik ben nu zelfs zenuwachtig en ik hoef niet eens te bellen of ergens naartoe. Straks naar mijn paardje maar da's geen reden om zo nerveus te zijn. Bij elk onverwacht geluid lijkt m'n hart over te slaan.

Maar gek genoeg is het idd fijn om te lezen dat zulke zenuwen bij jullie ook voorkomen. In het geval van telefoontjes, als het lukt stel ik ze uit tot ik er een paar moet plegen. Na de eerste gaat het meestal makkelijker... Als je dingen vergeet te zeggen, misschien kun je ze opschrijven? Als je dan niet uit je woorden kan komen, heb je iets om op terug te vallen.
Enig idee waarom je zo gespannen bent?
pi_144354046
Elvi en Magnetronkoffie! *;
  dinsdag 9 september 2014 @ 16:43:47 #273
285174 Evienne
never odd or even
pi_144354400
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Enig idee waarom je zo gespannen bent?
Ik heb last van posttraumatische stress. Dacht juist een tijdje dat het beter ging, maar volgens mij heb ik het eerder verdrongen dan verwerkt.

Wat leuk dat jullie elkaar hier hebben gevonden! O+
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_144354657
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:43 schreef Evienne het volgende:

[..]

Ik heb last van posttraumatische stress. Dacht juist een tijdje dat het beter ging, maar volgens mij heb ik het eerder verdrongen dan verwerkt.
Zolang je ermee bezig bent, heb je het in elk geval nog niet verwerkt. Het wegstoppen is natuurlijk niet goed voor je verwerking (inkoppertje) maar goed, ik maak me daar zelf ook schuldig aan, zeker als ik op bepaalde momenten teveel aan mn hoofd heb (wat bij mij vrij snel is).

En mooi dat je je ervan bewust bent dat je het wsl had weggestopt ipv verwerkt. Dat verwerken gaat altijd tijd (en moeite) overheen, maar zeker als je voor de rest -eigenlijk- gewoon lekker gaat, zou ik er gelijk aan beginnen (aan het verwerken bedoel ik :P ).

Heb je daar trouwens hulp bij (nodig) ?
quote:
Wat leuk dat jullie elkaar hier hebben gevonden! O+
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 september 2014 16:35 schreef Gray het volgende:
Elvi en Magnetronkoffie! *;
Dank O+
pi_144356667
quote:
1s.gif Op maandag 8 september 2014 19:30 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Haha! Kee dan.
Maar leuk hoor, 7 mnd is al best even. Kom ik aan met mijn 2 maanden.

Heb gisteren met mijn fokker een halve marathon gelopen *O*
Nou ja, tot ik hem eruit liep na 17 km :@
Wacht, met welke fokker heb jij wat?
pi_144358025
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 11:28 schreef Elvi het volgende:
Nog helemaal vergeten te vertellen gister in alle excitement :D : maar ik heb dus weer de GGZ gebeld.. en uiteraard was mn psych niet aanwezig :') Weer een terugbelverzoek laten maken (en erbij laten zetten dat hij ook mag mailen als bellen te arbeidsintensief voor hem is *) ). Maar ik ben er wel een beetje flauw van. Moet ik nou zo aan de gang blijven om te bellen of ze me please please please eens willen gaan behandelen? }:|
Je woont toch niet in Gouda? Hoor t vaker :(
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
  dinsdag 9 september 2014 @ 18:31:18 #277
47102 Elvi
miemkwien
pi_144358133
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:27 schreef zomertje het volgende:

[..]

Je woont toch niet in Gouda? Hoor t vaker :(
Yep, Gouda. Schijnt idd veel voor te komen...
pi_144364045
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:51 schreef Evienne het volgende:
Ik ben nu zelfs zenuwachtig en ik hoef niet eens te bellen of ergens naartoe. Straks naar mijn paardje maar da's geen reden om zo nerveus te zijn. Bij elk onverwacht geluid lijkt m'n hart over te slaan.

Dit, weet iemand wat en waarom het is?

Heb nu ook continu het gevoel alsof er een brok in mijn keel zit, maar er is niks om verdrietig om te zijn ofzo. :?

Edit: Dat had ik dus niet moeten googlen :')

[ Bericht 7% gewijzigd door jaykop op 09-09-2014 20:36:22 ]
  dinsdag 9 september 2014 @ 22:49:26 #279
399061 kuolema
vermaledijd
pi_144373399
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 15:51 schreef Evienne het volgende:
Ik ben nu zelfs zenuwachtig en ik hoef niet eens te bellen of ergens naartoe. Straks naar mijn paardje maar da's geen reden om zo nerveus te zijn. Bij elk onverwacht geluid lijkt m'n hart over te slaan.

Maar gek genoeg is het idd fijn om te lezen dat zulke zenuwen bij jullie ook voorkomen. In het geval van telefoontjes, als het lukt stel ik ze uit tot ik er een paar moet plegen. Na de eerste gaat het meestal makkelijker... Als je dingen vergeet te zeggen, misschien kun je ze opschrijven? Als je dan niet uit je woorden kan komen, heb je iets om op terug te vallen.
Dingen opschrijven helpt mij niet, dan kan ik er geen verhaal meer van maken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 20:30 schreef jaykop het volgende:

[..]

Dit, weet iemand wat en waarom het is?

Heb nu ook continu het gevoel alsof er een brok in mijn keel zit, maar er is niks om verdrietig om te zijn ofzo. :?

Edit: Dat had ik dus niet moeten googlen :')
Wat heb je gevonden dan?

Ik herken het van mijn echt slechte periodes/momenten, die spanning en onrust. Constant zenuwachtig al is er niets om zenuwachtig voor te zijn, hart gaat tekeer, ook 's nachts, alsof ik net keihard heb gerend, hartkloppingen, moeilijk stil kunnen zitten, ijsberen.
En verdriet zonder te kunnen huilen.

Is gewoon een depressie-ding (bij mij dan) :P Al interpreteer ik het soms als iets heel anders.

Bij spanning kan lichamelijke inspanning helpen.
Bij verdriet misschien jezelf aan het huilen maken met een zielig filmpje o.i.d. zodat het oplucht?
Why are you wearing that stupid man suit?
  dinsdag 9 september 2014 @ 22:57:18 #280
399061 kuolema
vermaledijd
pi_144373930
Over een paar minuten begint trouwens op nl2 een Finse docu over zelfmoord.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144374531
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:57 schreef kuolema het volgende:
Over een paar minuten begint trouwens op nl2 een Finse docu over zelfmoord.
Dat word huilen. Toch kijken.
Game over.
pi_144374581
En tranen komen nu al. Zoals verwacht.
Game over.
pi_144376519
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:09 schreef Ayumu_Yamazaki_Chie_Mari het volgende:
En tranen komen nu al. Zoals verwacht.
Ben je iemand verloren door zelfdoding?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_144376577
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2014 18:31 schreef Elvi het volgende:

[..]

Yep, Gouda. Schijnt idd veel voor te komen...
Klacht indienen, ik vind het echt slecht... Hoop dat t goed komt voor je.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_144377153
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 00:07 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ben je iemand verloren door zelfdoding?
Meerderen. Lang verhaal drie personen welke mij heel dichtbij stonden. Heb daar een van gevonden en een ander is gestorven in mijn bijzijn. Daarnaast nog een iemand gevonden en zie zijn zoontje nog weleens. Daarnaast nog twee persoon gevonden welke een poging tot hadden gedaan. In 2010 is het toen misgegaan met mijzelf en heb een lange weg afgelegd naar nu langzaam een herstel. Mijn huidige relatie heeft in het begin van de relatie er over nagedacht om uit het leven te stappen. En heb met veel moeite dat tot een goed einde weten te brengen ondanks alles ben ik nog bij de persoon. Heb overigens van een persoon jarenlang ontkent wat er nu exact gebeurd was en hoe alles in elkaar stak.
Game over.
pi_144377259
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 00:09 schreef zomertje het volgende:

[..]

Klacht indienen, ik vind het echt slecht... Hoop dat t goed komt voor je.
Zelfs de receptionisten zeggen dat de psychologen toch niet kijken naar de terugbelverzoeken. Het is een bekend probleem en ze doen er niks mee :{
pi_144377278
AL word mij enorm vaak gezegd dat het allemaal niks voorstelt. Ik maar ermee moet leven en dat het nu eenmaal maar zo is. En ben dan ook op een punt helemaal de weg kwijtgeraakt geweest. Heb overigens amper tot geen zorg gehad. Na de gebeurtenissen. Spreek er in een soort rare verkapte onbegrijpelijke vorm wel soms over.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 00:37 schreef Elvi het volgende:

[..]

Zelfs de receptionisten zeggen dat de psychologen toch niet kijken naar de terugbelverzoeken. Het is een bekend probleem en ze doen er niks mee :{
Belachelijk.
Game over.
  woensdag 10 september 2014 @ 00:42:16 #288
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_144377359
Godver, tweede nacht dat ik niet kan slapen.. Wilde dat ik mijn hoofd uit kon zetten :')
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_144377417
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 00:42 schreef missbehavin het volgende:
Godver, tweede nacht dat ik niet kan slapen.. Wilde dat ik mijn hoofd uit kon zetten :')
Aan/uit knop zou soms handig zijn.
Game over.
  woensdag 10 september 2014 @ 00:47:03 #290
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_144377463
Nou idd :D Het is echt zo'n avond dat ik wilde dat ik slaappillen had..
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_144377776
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 00:47 schreef missbehavin het volgende:
Nou idd :D Het is echt zo'n avond dat ik wilde dat ik slaappillen had..
Wat ik altijd doe als ik niet kan slapen. Echt de hele kamer pikkedonker maken. En heel soms een glaasje wodka maar dat is maar voor soms anders kan je gelijk door naar de AA :)
Game over.
  woensdag 10 september 2014 @ 01:09:13 #292
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_144377851
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 01:04 schreef Ayumu_Yamazaki_Chie_Mari het volgende:

[..]

Wat ik altijd doe als ik niet kan slapen. Echt de hele kamer pikkedonker maken. En heel soms een glaasje wodka maar dat is maar voor soms anders kan je gelijk door naar de AA :)
Mjah, donker is fijn, maar helpt niet altijd. En van een glaasje wodka val ik niet in slaap ;)
Oh well, uiteindelijk val ik wel een keer in slaap, alleen is het opstaan om 7 uur wat lastiger :+
Wat doe jij nog op?
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_144377906
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 01:09 schreef missbehavin het volgende:

[..]

Mjah, donker is fijn, maar helpt niet altijd. En van een glaasje wodka val ik niet in slaap ;)
Oh well, uiteindelijk val ik wel een keer in slaap, alleen is het opstaan om 7 uur wat lastiger :+
Wat doe jij nog op?
In een game wat rondrijden. Afleiding dus. Ik val ook altijd wel een keer in slaap maar dan ga ik liever even wat doen.
Game over.
  woensdag 10 september 2014 @ 01:15:38 #294
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_144377938
Happy driving dan nog. Ik ga nog maar eens een poging wagen, wish me luck! ^O^
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_144377950
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 01:15 schreef missbehavin het volgende:
Happy driving dan nog. Ik ga nog maar eens een poging wagen, wish me luck! ^O^
Wishing you luck.
Game over.
  woensdag 10 september 2014 @ 01:17:06 #296
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_144377956
w/
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
  woensdag 10 september 2014 @ 01:18:51 #297
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_144377982
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 00:42 schreef missbehavin het volgende:
Godver, tweede nacht dat ik niet kan slapen.. Wilde dat ik mijn hoofd uit kon zetten :')
Ik ken het probleem... -O-

Psych kan me niet helpen, dokter kan me niet helpen... Ik drink tegenwoordig bier om te kunnen slapen... :@

Ok ik hou rekening met de hoeveelheid. Moet ik werken morgen koop ik er minder dan wanneer ik vrij ben de volgende dag. Zo zorg ik er voor dat ik de volgende dag nog wel kan opstaan. Goed is het niet maar het is wel de enige manier om te kunnen slapen aangezien de GGZ en prive Psychs me niet konden helpen... Ik ben inm dood en dood moe aangezien mijn lichaam niet kan uitrusten maar anders slapen is geen optie meer. Ja ik ben inm alco... -O- En hoe willen ze me nu helpen? Juist ik moet cold turkey. Ik mag geen alcohol meer voor de rest van mn leven....

Ik kan je dit vertellen... Dat gaat voorlopig niet gebeuren. Hoe the fuck moet ik slapen als psychs me niet eens helpen kunnen... -O-
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
pi_144378012
quote:
15s.gif Op woensdag 10 september 2014 01:18 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ik ken het probleem... -O-

Psych kan me niet helpen, dokter kan me niet helpen... Ik drink tegenwoordig bier om te kunnen slapen... :@

Ok ik hou rekening met de hoeveelheid. Moet ik werken morgen koop ik er minder dan wanneer ik vrij ben de volgende dag. Zo zorg ik er voor dat ik de volgende dag nog wel kan opstaan. Goed is het niet maar het is wel de enige manier om te kunnen slapen aangezien de GGZ en prive Psychs me niet konden helpen... Ik ben inm dood en dood moe aangezien mijn lichaam niet kan uitrusten maar anders slapen is geen optie meer. Ja ik ben inm alco... -O- En hoe willen ze me nu helpen? Juist ik moet cold turkey. Ik mag geen alcohol meer voor de rest van mn leven....

Ik kan je dit vertellen... Dat gaat voorlopig niet gebeuren. Hoe the fuck moet ik slapen als psychs me niet eens helpen kunnen... -O-
Waarom neem je geen slaappillen?
(she/her)
pi_144378078
quote:
15s.gif Op woensdag 10 september 2014 01:18 schreef Outpost76 het volgende:

[..]

Ik ken het probleem... -O-

Psych kan me niet helpen, dokter kan me niet helpen... Ik drink tegenwoordig bier om te kunnen slapen... :@

Ok ik hou rekening met de hoeveelheid. Moet ik werken morgen koop ik er minder dan wanneer ik vrij ben de volgende dag. Zo zorg ik er voor dat ik de volgende dag nog wel kan opstaan. Goed is het niet maar het is wel de enige manier om te kunnen slapen aangezien de GGZ en prive Psychs me niet konden helpen... Ik ben inm dood en dood moe aangezien mijn lichaam niet kan uitrusten maar anders slapen is geen optie meer. Ja ik ben inm alco... -O- En hoe willen ze me nu helpen? Juist ik moet cold turkey. Ik mag geen alcohol meer voor de rest van mn leven....

Ik kan je dit vertellen... Dat gaat voorlopig niet gebeuren. Hoe the fuck moet ik slapen als psychs me niet eens helpen kunnen... -O-
Alcohol is als noodoplossing voor een keer geen probleem. Hetzelfde geld zover ik weet ook met slaapmedicatie. En daar zit het probleem natuurlijk ook gelijk, je kunt niet slapen maar je wilt zo graag slapen. En pakt steeds meer alcohol. Wel weer logisch dat ze willen dat je stopt met drinken. Beter voor je gezondheid enzo. Maar ja dat weet jezelf zo te lezen ook wel weer.Probeer er een oplossing voor te zoeken vanuit jezelf. Hoe lastig ook.
Game over.
pi_144378126
quote:
1s.gif Op woensdag 10 september 2014 01:21 schreef Fylax het volgende:

[..]

Waarom neem je geen slaappillen?
Weet niet hoe oud je bent. Maar laten we zo stellen alcohol en slaapmedicatie samen zijn een grote no-no.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ayumu_Yamazaki_Chie_Mari op 10-09-2014 01:34:30 (Begint moe te worden.) ]
Game over.
pi_144378135
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 01:34 schreef Ayumu_Yamazaki_Chie_Mari het volgende:

[..]

Weet niet hoe oud je bent. Maar laten we zo stellen alcohol en slaapmedicatie samen zijn een grote no-no.
Maar hij heeft nu toch geen alcohol op of wel?
(she/her)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')