abonnement Unibet Coolblue
pi_144091955
Blijkbaar vindt half Nederland Zwarte Piet racistisch. Je kunt op je vingers natellen dat over een paar jaar geadverteert gaat worden met "Sint en Zwarte Piet, traditioneel gekleed, [telefoonnummer]"
Serieuze vraag: Wat als Piet toch zwart is, met grote gouden oorringen en kroeshaar? Gaat zoiets verboden worden? Valt dit dan onder racisme? En wie krijgt de prent? Sinterklaas? De ouders die hun gezin gewoon wil opvoeden?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_144092029
Kroeshaar en oorbellen kunnen weg, hadden ze vroeger ook niet.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_144092056
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:47 schreef Ridocar het volgende:
Blijkbaar vindt half Nederland Zwarte Piet racistisch.
Bron?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 2 september 2014 @ 10:50:36 #4
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_144092059
Tuurlijk krijg je hier geen boete voor. Als jij je wil verkleden als Humberto Tan dan doe je dat lekker
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_144092161
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:50 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Bron?
Eigen schatting. Zoek het zelf maar op, dan hebben we misschien een percentage.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_144092197
Klinkt meer naar "een half procent van de Nederlanders".
  dinsdag 2 september 2014 @ 10:55:49 #7
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_144092207
Ik heb ook wel eens op een fout feest een rasta pruik en bruine smink opgedaan - kan mij niet voorstellen dat zoiets landelijk verboden kan worden.

Wat wel kan is dat de organiserende partijen, zoals de gemeente en winkeliersverenigingen beslissen dat ze geen racisme willen tolereren - of in elk geval geen mensen willen beledigen of wat dan ook, en stoppen met het inhuren van zwarte pieten.
Chaos is a ladder.
pi_144092228
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Eigen schatting. Zoek het zelf maar op, dan hebben we misschien een percentage.
quote:
Uit onderzoek van Maurice de Hond (Peil.nl) en No Ties blijkt dinsdag dat 92 procent van de Nederlanders Zwarte Piet niet als de slaaf van Sinterklaas ziet. Slechts een klein deel van 1.697 respondenten associeert Zwarte Piet met slavernij.
91 procent van de Nederlanders is dan ook tegen het aanpassen van het uiterlijk van Zwarte Piet. Opvallend is dat dit aantal lager ligt onder GroenLinks-stemmers (53 procent) en Amsterdammers (65 procent). Toch is ook de meerderheid van die groepen dus tegen een aanpassing.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_144092359
Niet te zeggen. Ligt aan het oordeel van de hoge rechters hierin. Ik zie een totaalverbod niet komen. Lijkt mij ingewikkeld.
pi_144095267
Volgens mij is het huidige juridische kader dat bijvoorbeeld een winkeliersvereniging bij de gemeente een vergunning aanvraagt voor een evenement, i.c. de intocht van Sinterklaas, en dat zo'n gemeente die vergunning moet toetsen aan het recht om niet wegens huidskleur gediscrimineerd te worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')