abonnement Unibet Coolblue
pi_144091899
Allen,

ik heb het volgende probleem met mijn afzuigkap... Ruim een jaar geleden heb ik de verlichting van m'n afzuigkap vervangen door LED lampjes, zelfde G4 steek als de originele wat me gewoon te veel scheelt op jaarbasis omdat de afzuigkap de hele avond aan staat als verlichting in de keuken.

Dit heeft altijd goed gewerkt tot een tijdje geleden dat ie wat kuren kreeg, als ik de verlichting dan aan deed flitste ie even maar het knopje licht wel op waarbij het lijkt alsof de verlichting wel aan stond.
Dan doe je verlichting "uit" terwijl ie al niet brandde... Dan deed ik 'm weer aan en was er niks aan de hand.

De keren dat ie flitste en niet aan wilde kwam steeds vaker en vaker voor tot het punt waar we nu op aanbeland zijn en dat is dat ie alleen maar een flits geeft en niet aan wil... Althans, de knop geeft wel aan dat de verlichting ingeschakeld zit maar niks is aan.

Is dit eventueel de starter?
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
pi_144092038
starter ?
het is geen tl-balk toch.

lijkt op kapotte schakelaar, wij hebben zelf een whirlpool afzuigkap die soortgelijke issues kort heeft vertoond gelukkig uit zichzelf weer weggegaan ook..
pi_144092819
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:49 schreef kovenant het volgende:
starter ?
het is geen tl-balk toch.

lijkt op kapotte schakelaar, wij hebben zelf een whirlpool afzuigkap die soortgelijke issues kort heeft vertoond gelukkig uit zichzelf weer weggegaan ook..
Dit hetzelfde, is ook een whirlpool...
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
  Forum Admin dinsdag 2 september 2014 @ 11:20:33 #4
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_144092894
12volt? Dan kan het ook een te lage belasting van de voeding zijn. Dat heb ik ook gehad met een lamp. Deed het meer niet dan wel. Met een "normale" halogeenlamp niets aan de hand. Heb je nog een oud lampje liggen om te testen?
pi_144093038
quote:
5s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:20 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
12volt? Dan kan het ook een te lage belasting van de voeding zijn. Dat heb ik ook gehad met een lamp. Deed het meer niet dan wel. Met een "normale" halogeenlamp niets aan de hand. Heb je nog een oud lampje liggen om te testen?
Die heb ik nog wel inderdaad, alleen zou ie het dan niet vanaf het begin hebben gedaan? Ipv pas na een jaar?

Met mijn dimmers heb ik inderdaad hetzelfde gehad, toen was de belasting van de dimmer te laag voor de ondergrens van de dimmer (20 watt met 6 lampjes van 2w)
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
  Forum Admin dinsdag 2 september 2014 @ 11:27:09 #6
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_144093068
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:26 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Die heb ik nog wel inderdaad, alleen zou ie het dan niet vanaf het begin hebben gedaan? Ipv pas na een jaar?

Met mijn dimmers heb ik inderdaad hetzelfde gehad, toen was de belasting van de dimmer te laag voor de ondergrens van de dimmer (20 watt met 6 lampjes van 2w)
Dat kan ik ook niet helemaal verklaren. Ik weet wel dat mijn lamp het de ene keer wel deed en de andere keer niet. Toch het testen waard lijkt me. Kan je in ieder geval uitsluiten of het het aan de schakelaar ligt.
pi_144094020
goh ben benieuwd naar het type afzuigkap.
misschien beide wel zelfde afzuigkap met zelfde probleem
pi_144101578
klinkt inderdaad als travo (dimmer) probleem. Goed advies: testen met oude lampje. Zelf heb ik een paar ledlampen met ingebouwde tranformator. Die kunnen gewoon op lichtnet. Eentje had kuren naar een tijdje en dat kwam omdat niet de led, maar de travo minder goed werkte, dus dat kan ook nog bij jou het geval zijn.
pi_146069170
Probleem is opgelost en het is nu echt een vaag probleem...

Ik heb van alles geprobeerd en doorgemeten en ik kwam niet tot de oplossing... Uiteindelijk de originele lampjes erin gezet, prima werken...
Dus ik een lampje eruit en gewisseld voor led en prima werken, allebei als led, probleem weer...

Ik nieuwe ledjes besteld omdat het toch echt heel lang goed gewerkt had...

Nieuwe ledjes binnen, gemonteerd en wederom hetzelfde probleem. Ik vermoed dus dat het wattage onder het wattage ligt wat de trafo minimaal aan kan. Logisch verhaal... Verklaard echter niet waarom het voorheen wél gewerkt heeft !

Nou ja, originele lampjes erin en dan maar iets meer stroomverbruik maar ik wilde de oplossing toch even met jullie delen...
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
pi_146092128
je zou natuurlijk kunnen kijken of je de trafo er uit kan halen en er een andere die wel geschikt is voor LED ( of ombouw naar 220V led )
pi_146777116
miss electronische trafo. met een minimale belasting. die hallogeenlampen 10 of 20 watt?
led 2 of 4 watt?
pi_146777619
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 15:59 schreef peug306 het volgende:
miss electronische trafo. met een minimale belasting. die hallogeenlampen 10 of 20 watt?
led 2 of 4 watt?
Dat zou kunnen, dat heb ik op m'n halogeen dimmers ook, echter, waarom doet ie het dan een jaar wel, en dan ineens niet meer... Dat kan ik dus niet verklaren...
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')