abonnement Unibet Coolblue
pi_144091608
Uber is per direct verboden in heel Duitsland.
Zullen de taxichauffeurs hier in Nederland wel blij mee zijn minder concurrentie en minder kans dat die app legaal word in Nederland.

http://www.nu.nl/internet(...)-heel-duitsland.html

''4200 euro boete
En ook in Nederland is Uber omstreden. De Inspectie Leefomgeving en Transport heeft al laten weten dat ze de taxi-app in de gaten houden. De chauffeurs zouden 'snorders' zijn, illegale personenvervoerders. Een aantal chauffeurs van Uber heeft al een standje gekregen van de inspectie. Als ze gezien worden terwijl ze aan het werk zijn: 4200 euro boete.''

http://nos.nl/op3/artikel(...)er-in-hele-land.html
  dinsdag 2 september 2014 @ 10:36:12 #2
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_144091644
Het is natuurlijk ook gewoon oneerlijke concurrentie. Elkaar een schep lenen, prima, maar jezelf voor een hongerloontje verhuren als taxichauffeur en dan verbaast zijn dat de centrales in opstand komen is wel een beetje :')
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_144091986
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:36 schreef MPC60 het volgende:
Het is natuurlijk ook gewoon oneerlijke concurrentie. Elkaar een schep lenen, prima, maar jezelf voor een hongerloontje verhuren als taxichauffeur en dan verbaast zijn dat de centrales in opstand komen is wel een beetje :')
Eens. Ze zijn natuurlijk alleen niet echt verbaasd. Dit is gewoon hun manier van reclamecampagne. Blijkbaar denken ze op zijn minst een deel van het concept overeind te kunnen houden en dan kent iedereen uber.
pi_144092096
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:48 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Eens. Ze zijn natuurlijk alleen niet echt verbaasd. Dit is gewoon hun manier van reclamecampagne. Blijkbaar denken ze op zijn minst een deel van het concept overeind te kunnen houden en dan kent iedereen uber.
Inderdaad echt een slechte zet maar dat is hun manier van reclame :r
pi_144092390
Ik snap dat het niet eerlijk is tegenover de huidige taxi-bedrijven. Maar die taxi-bedrijven zijn natuurlijk ook schandalig duur. Moest een paar jaar geleden een taxi nemen omdat ik net te laat was voor mijn aansluiting, waardoor er geen treinen meer naar mijn station gingen. 20 km. ¤50. Heb echt geen idee hoe ze aan zo'n prijs komen. Beter zouden de taxi-bedrijven hun prijzen wat naar beneden schroeven.
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 september 2014 @ 11:10:47 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_144092622
Een standje krijgen als taxibedrijf is überhaupt concurrentie vervalsend.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_144092709
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:02 schreef Disorder het volgende:
Ik snap dat het niet eerlijk is tegenover de huidige taxi-bedrijven. Maar die taxi-bedrijven zijn natuurlijk ook schandalig duur. Moest een paar jaar geleden een taxi nemen omdat ik net te laat was voor mijn aansluiting, waardoor er geen treinen meer naar mijn station gingen. 20 km. ¤50. Heb echt geen idee hoe ze aan zo'n prijs komen. Beter zouden de taxi-bedrijven hun prijzen wat naar beneden schroeven.
Uber kost ook zo'n 2 euro per kilometer geloof ik.
pi_144092743
Nee, je zal eens ruimte geven aan eerlijke concurrentie in die maffiawereld natuurlijk :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_144093048
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:15 schreef HeatWave het volgende:
Nee, je zal eens ruimte geven aan eerlijke concurrentie in die maffiawereld natuurlijk :').
_O-
pi_144093213
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:36 schreef MPC60 het volgende:
Het is natuurlijk ook gewoon oneerlijke concurrentie. Elkaar een schep lenen, prima, maar jezelf voor een hongerloontje verhuren als taxichauffeur en dan verbaast zijn dat de centrales in opstand komen is wel een beetje :')
Het zal niemand verbazen maar toegeven aan die onzin is iets anders.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_144093491
Triest. :')
Gewoon meegaan met de tijd. Taxiwetten zijn ouderwets.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_144094903
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:15 schreef HeatWave het volgende:
Nee, je zal eens ruimte geven aan eerlijke concurrentie in die maffiawereld natuurlijk :').
Inderdaad. Die Uber-taxichauffeurs mogen ook eerst diploma's en vergunningen moeten halen.

Dan is het allemaal geen probleem meer.
  dinsdag 2 september 2014 @ 12:32:40 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_144094999
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Inderdaad. Die Uber-taxichauffeurs mogen ook eerst diploma's en vergunningen moeten halen.

Dan is het allemaal geen probleem meer.
Opzich is dat een goed argument, maar de huidige taxichauffeur weet eigenlijk ook niets meer. Die vergunningen zijn ook echt debiel duur.

De taximarkt is echt niet gezond hoor. Er is geen concurrentie bijna. Ik blijf erbij, ik kan om 4:00 prima naar huis gebracht worden in een Toyata Aigo van 10 ruggen ipv een dikke Merc van een ton. En dan kan het echt wel voor minder dan de 25 euro die ik nu kwijt ben.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_144095104
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Inderdaad. Die Uber-taxichauffeurs mogen ook eerst diploma's en vergunningen moeten halen.

Dan is het allemaal geen probleem meer.
Ze moeten een rijbewijs halen inderdaad.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 2 september 2014 @ 12:40:12 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_144095248
Taxi's
Staatsbeschermde maffia
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_144096262
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 12:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Opzich is dat een goed argument, maar de huidige taxichauffeur weet eigenlijk ook niets meer. Die vergunningen zijn ook echt debiel duur.

De taximarkt is echt niet gezond hoor. Er is geen concurrentie bijna. Ik blijf erbij, ik kan om 4:00 prima naar huis gebracht worden in een Toyata Aigo van 10 ruggen ipv een dikke Merc van een ton. En dan kan het echt wel voor minder dan de 25 euro die ik nu kwijt ben.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe duur een taxi is en het lijkt mij dat het, op basis van reacties van anderen (en jij), een stuk goedkoper kan. In NL is het vast veel te duur, zeker in vergelijk met het (beargumenteerbare) goedkope OV.

Echter meen ik me te herinneren dat die Mercedessen niet voor niks gekozen zijn. Ze gaan een stuk langer mee dan de gemiddelde Aygo. Tevens was het dacht ik zo dat het makkelijker lang uit te houden was in een Mercedes dan een Aygo. Ik zou ook niet 5 dagen x 8 uur in een Aygo willen doorbrengen...
pi_144096529
Misschien moeten taxichauffeurs maar ander werk gaan zoeken ipv dat hun bedrijfstak levend wordt gehouden door de overheid.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_144096623
Waarom wordt de taxiwereld zo beschermd? Als er een bedrijf komt met een initiatief dat beter en efficiënter is, waarom bemoeit de staat zich er dan mee? De consument is hier niet mee geholpen.
pi_144096716
Fuck dit. Die reguliere taxis zijn een stel afzetters vooral in grote steden.
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:28:12 #20
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_144096749
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:14 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe duur een taxi is en het lijkt mij dat het, op basis van reacties van anderen (en jij), een stuk goedkoper kan. In NL is het vast veel te duur, zeker in vergelijk met het (beargumenteerbare) goedkope OV.

Echter meen ik me te herinneren dat die Mercedessen niet voor niks gekozen zijn. Ze gaan een stuk langer mee dan de gemiddelde Aygo. Tevens was het dacht ik zo dat het makkelijker lang uit te houden was in een Mercedes dan een Aygo. Ik zou ook niet 5 dagen x 8 uur in een Aygo willen doorbrengen...
Dat is veels te veel gedacht uit het standpunt van de aanbieder. Waarom is er op de markt, mensen van a naar b brengen met een auto, maar 1 businessmodel, dure dikke bak voor lange afstanden?

Er is niets mis met een Toyota, betrouwbaarste auto's ter wereld. En je kan er prima in zitten hoor, daar zijn ze voor gemaakt. En dan kost een rondje stad opeens geen moer meer.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_144096874
Als dit oneerlijke concurrentie is, dan is bol.com ook oneerlijke concurrentie tegenover de boekhandel op de hoek. En de wehkamp oneerlijk concurrentie tegenover IKEA. En IKEA op haar beurt weer oneerlijke concurrentie tegenover een ouderwetse meubelzaak.
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:32:46 #22
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_144096949
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:31 schreef Mystikvm het volgende:
Als dit oneerlijke concurrentie is, dan is bol.com ook oneerlijke concurrentie tegenover de boekhandel op de hoek. En de wehkamp oneerlijk concurrentie tegenover IKEA. En IKEA op haar beurt weer oneerlijke concurrentie tegenover een ouderwetse meubelzaak.
Idd, het is gewoon een bedrijf dat bereid is minder winst te maken door goedkoperen diensten te introduceren, echt geen idee waarom de overheid juist de taxiwereld zo wil beschermen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_144097021
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Idd, het is gewoon een bedrijf dat bereid is minder winst te maken door goedkoperen diensten te introduceren, echt geen idee waarom de overheid juist de taxiwereld zo wil beschermen.
De zelfrijdende auto is dan straks ook iets wat de overheid moet verbieden, als ze zo op de hand van de taxiwereld zijn. Dan kunnen alle chauffeurs wel inpakken.
  dinsdag 2 september 2014 @ 13:35:50 #24
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_144097095
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:34 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

De zelfrijdende auto is dan straks ook iets wat de overheid moet verbieden, als ze zo op de hand van de taxiwereld zijn. Dan kunnen alle chauffeurs wel inpakken.
De overheid moet zich er helemaal niet mee bemoeien op dit gebied, ze moeten vergunningen en kennis verplicht stellen, maar zich niet met de concurrentie of de prijs bemoeien. Hooguit een maximumprijs instellen, maar liever gewoon de markt open zonder deze woekerprijzen.

Komop man, een rit leidseplein naar mijn huis is letterlijk 8 min, kost me gewoon 20-25 euro...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_144097268
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 13:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]

De overheid moet zich er helemaal niet mee bemoeien op dit gebied, ze moeten vergunningen en kennis verplicht stellen, maar zich niet met de concurrentie of de prijs bemoeien. Hooguit een maximumprijs instellen, maar liever gewoon de markt open zonder deze woekerprijzen.

Komop man, een rit leidseplein naar mijn huis is letterlijk 8 min, kost me gewoon 20-25 euro...
Eens. Ik loop verdomme wel naar huis in plaats van kapitalen in die taxi achter te laten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')