Eens. Ze zijn natuurlijk alleen niet echt verbaasd. Dit is gewoon hun manier van reclamecampagne. Blijkbaar denken ze op zijn minst een deel van het concept overeind te kunnen houden en dan kent iedereen uber.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:36 schreef MPC60 het volgende:
Het is natuurlijk ook gewoon oneerlijke concurrentie. Elkaar een schep lenen, prima, maar jezelf voor een hongerloontje verhuren als taxichauffeur en dan verbaast zijn dat de centrales in opstand komen is wel een beetje
Inderdaad echt een slechte zet maar dat is hun manier van reclamequote:Op dinsdag 2 september 2014 10:48 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Eens. Ze zijn natuurlijk alleen niet echt verbaasd. Dit is gewoon hun manier van reclamecampagne. Blijkbaar denken ze op zijn minst een deel van het concept overeind te kunnen houden en dan kent iedereen uber.
Uber kost ook zo'n 2 euro per kilometer geloof ik.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:02 schreef Disorder het volgende:
Ik snap dat het niet eerlijk is tegenover de huidige taxi-bedrijven. Maar die taxi-bedrijven zijn natuurlijk ook schandalig duur. Moest een paar jaar geleden een taxi nemen omdat ik net te laat was voor mijn aansluiting, waardoor er geen treinen meer naar mijn station gingen. 20 km. ¤50. Heb echt geen idee hoe ze aan zo'n prijs komen. Beter zouden de taxi-bedrijven hun prijzen wat naar beneden schroeven.
quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:15 schreef HeatWave het volgende:
Nee, je zal eens ruimte geven aan eerlijke concurrentie in die maffiawereld natuurlijk .
Het zal niemand verbazen maar toegeven aan die onzin is iets anders.quote:Op dinsdag 2 september 2014 10:36 schreef MPC60 het volgende:
Het is natuurlijk ook gewoon oneerlijke concurrentie. Elkaar een schep lenen, prima, maar jezelf voor een hongerloontje verhuren als taxichauffeur en dan verbaast zijn dat de centrales in opstand komen is wel een beetje
Inderdaad. Die Uber-taxichauffeurs mogen ook eerst diploma's en vergunningen moeten halen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:15 schreef HeatWave het volgende:
Nee, je zal eens ruimte geven aan eerlijke concurrentie in die maffiawereld natuurlijk .
Opzich is dat een goed argument, maar de huidige taxichauffeur weet eigenlijk ook niets meer. Die vergunningen zijn ook echt debiel duur.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Inderdaad. Die Uber-taxichauffeurs mogen ook eerst diploma's en vergunningen moeten halen.
Dan is het allemaal geen probleem meer.
Ze moeten een rijbewijs halen inderdaad.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Inderdaad. Die Uber-taxichauffeurs mogen ook eerst diploma's en vergunningen moeten halen.
Dan is het allemaal geen probleem meer.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe duur een taxi is en het lijkt mij dat het, op basis van reacties van anderen (en jij), een stuk goedkoper kan. In NL is het vast veel te duur, zeker in vergelijk met het (beargumenteerbare) goedkope OV.quote:Op dinsdag 2 september 2014 12:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Opzich is dat een goed argument, maar de huidige taxichauffeur weet eigenlijk ook niets meer. Die vergunningen zijn ook echt debiel duur.
De taximarkt is echt niet gezond hoor. Er is geen concurrentie bijna. Ik blijf erbij, ik kan om 4:00 prima naar huis gebracht worden in een Toyata Aigo van 10 ruggen ipv een dikke Merc van een ton. En dan kan het echt wel voor minder dan de 25 euro die ik nu kwijt ben.
Dat is veels te veel gedacht uit het standpunt van de aanbieder. Waarom is er op de markt, mensen van a naar b brengen met een auto, maar 1 businessmodel, dure dikke bak voor lange afstanden?quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:14 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe duur een taxi is en het lijkt mij dat het, op basis van reacties van anderen (en jij), een stuk goedkoper kan. In NL is het vast veel te duur, zeker in vergelijk met het (beargumenteerbare) goedkope OV.
Echter meen ik me te herinneren dat die Mercedessen niet voor niks gekozen zijn. Ze gaan een stuk langer mee dan de gemiddelde Aygo. Tevens was het dacht ik zo dat het makkelijker lang uit te houden was in een Mercedes dan een Aygo. Ik zou ook niet 5 dagen x 8 uur in een Aygo willen doorbrengen...
Idd, het is gewoon een bedrijf dat bereid is minder winst te maken door goedkoperen diensten te introduceren, echt geen idee waarom de overheid juist de taxiwereld zo wil beschermen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:31 schreef Mystikvm het volgende:
Als dit oneerlijke concurrentie is, dan is bol.com ook oneerlijke concurrentie tegenover de boekhandel op de hoek. En de wehkamp oneerlijk concurrentie tegenover IKEA. En IKEA op haar beurt weer oneerlijke concurrentie tegenover een ouderwetse meubelzaak.
De zelfrijdende auto is dan straks ook iets wat de overheid moet verbieden, als ze zo op de hand van de taxiwereld zijn. Dan kunnen alle chauffeurs wel inpakken.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, het is gewoon een bedrijf dat bereid is minder winst te maken door goedkoperen diensten te introduceren, echt geen idee waarom de overheid juist de taxiwereld zo wil beschermen.
De overheid moet zich er helemaal niet mee bemoeien op dit gebied, ze moeten vergunningen en kennis verplicht stellen, maar zich niet met de concurrentie of de prijs bemoeien. Hooguit een maximumprijs instellen, maar liever gewoon de markt open zonder deze woekerprijzen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:34 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De zelfrijdende auto is dan straks ook iets wat de overheid moet verbieden, als ze zo op de hand van de taxiwereld zijn. Dan kunnen alle chauffeurs wel inpakken.
Eens. Ik loop verdomme wel naar huis in plaats van kapitalen in die taxi achter te laten.quote:Op dinsdag 2 september 2014 13:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De overheid moet zich er helemaal niet mee bemoeien op dit gebied, ze moeten vergunningen en kennis verplicht stellen, maar zich niet met de concurrentie of de prijs bemoeien. Hooguit een maximumprijs instellen, maar liever gewoon de markt open zonder deze woekerprijzen.
Komop man, een rit leidseplein naar mijn huis is letterlijk 8 min, kost me gewoon 20-25 euro...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |