abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 september 2014 @ 10:34:12 #1
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_144091597
Beste mensen,

Ik heb gisteren misschien mijn pc opstand by gezet of uitgezet doet er niet toe. In de avond stroom eraf gehaald want heb een stekkerblok met zo'n oranje lampje die heb ik uitgezet.

Dag later start ik mijn pc op en alles is weer hoe ik het heb achtergelaten enig idee van wat hier gebeurt is? Is toch haast onmogelijk?
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_144091637
Dit onthoud de pc gewoon.
Evenals als de stroom uitvalt.
pi_144091694
Dat noemen ze hibernate/slaapstand. Er wordt een image van je werkgeheugen naar de HDD geschreven en weer teruggezet bij het opstarten.
pi_144091960
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:34 schreef Spongeboss het volgende:
Beste mensen,

Ik heb gisteren misschien mijn pc opstand by gezet of uitgezet doet er niet toe.
Droplulletje, dit doet er dus wél toe. Bij standby was je pc uitgevallen en had ie vanmorgen 'gewoon' moeten opstarten. Bij slaapstand kan de pc wel zonder stroom en kom je inderdaad terug waar je was. En bij uitzetten (afsluiten) kom je uiteraard weer 'kaal' als je 'm weer opstart.
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
  dinsdag 2 september 2014 @ 10:48:26 #5
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_144091992
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:36 schreef 0108daniel het volgende:
Dit onthoud de pc gewoon.
Evenals als de stroom uitvalt.
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Dat noemen ze hibernate/slaapstand. Er wordt een image van je werkgeheugen naar de HDD geschreven en weer teruggezet bij het opstarten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:47 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Droplulletje, dit doet er dus wél toe. Bij standby was je pc uitgevallen en had ie vanmorgen 'gewoon' moeten opstarten. Bij slaapstand kan de pc wel zonder stroom en kom je inderdaad terug waar je was. En bij uitzetten (afsluiten) kom je uiteraard weer 'kaal' als je 'm weer opstart.
Serieus dat had ik nooit geweten. Kan het overigens wel kwaad of dat niet? want gezond is het niet en slaapstand ik zet hem altijd in slaap stand dan ik dacht dat ik altijd op standby zet ik ga dat eens nakijken moment.

Oh ik zet hem altijd in slaapstand want ik weet niet waar de standby is ik dacht in windows 7 dat slaapstand gewoon standby was met andere benaming.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_144092012
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:48 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

[..]

[..]

Serieus dat had ik nooit geweten. Kan het overigens wel kwaad of dat niet? want gezond is het niet en slaapstand ik zet hem altijd in slaap stand dan ik dacht dat ik altijd op standby zet ik ga dat eens nakijken moment.
De stroom eraf halen in in slaapstand kan geen kwaad. In standby is het minder verstandig.
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_144092082
Waarom zet je de pc niet gewoon uit.
Dit bespaart je ook flink op de energie rekening.
pi_144092083
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:48 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

[..]

[..]

Serieus dat had ik nooit geweten. Kan het overigens wel kwaad of dat niet? want gezond is het niet en slaapstand ik zet hem altijd in slaap stand dan ik dacht dat ik altijd op standby zet ik ga dat eens nakijken moment.

Oh ik zet hem altijd in slaapstand want ik weet niet waar de standby is ik dacht in windows 7 dat slaapstand gewoon standby was met andere benaming.
...zou de optie bestaan als het "kwaad" kon? :')

Het enige nadeel is dat het net even iets langer kan duren voordat 'ie afgesloten en/of opgestart is als je slaapstand gebruikt, zeker als je nog geen SSD hebt.
  dinsdag 2 september 2014 @ 10:51:57 #9
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_144092094
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:49 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

De stroom eraf halen in in slaapstand kan geen kwaad. In standby is het minder verstandig.
Ok bedankt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:51 schreef 0108daniel het volgende:
Waarom zet je de pc niet gewoon uit.
Dit bespaart je ook flink op de energie rekening.
Ik was het totaal vergeten uit te zetten ik dacht nog terug te komen naar de pc en doe altijd de stroom eraf savonds maar waar zit de standby dan in windows 7?

quote:
14s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:51 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

...zou de optie bestaan als het "kwaad" kon? :')

Het enige nadeel is dat het net even iets langer kan duren voordat 'ie afgesloten en/of opgestart is als je slaapstand gebruikt, zeker als je nog geen SSD hebt.
Ssd check.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_144092154
Blijkbaar heb je nog maar kort Windows 7 en blijkbaar zetje de lpc nooit uit want zit staat gewoon bij afsluiten, opnieuw opstarten, en daar staat standby.
  dinsdag 2 september 2014 @ 10:56:09 #11
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_144092216
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:54 schreef 0108daniel het volgende:
Blijkbaar heb je nog maar kort Windows 7 en blijkbaar zetje de lpc nooit uit want zit staat gewoon bij afsluiten, opnieuw opstarten, en daar staat standby.
Er staat bij start: Afsluiten met een > klik ik op die pijl krijg ik andere gebruiker, afmelden vergrendelen opnieuw opstarten, slaapstand.

Omdat in xp er altijd afsluiten was met opnieuw opstarten en standby dacht ik dat slaapstand het Nederlands voor stand by was. Sinds afsluiten zijn eigen knop heeft gekregen.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_144092275
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:56 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Er staat bij start: Afsluiten met een > klik ik op die pijl krijg ik andere gebruiker, afmelden vergrendelen opnieuw opstarten, slaapstand.

Omdat in xp er altijd afsluiten was met opnieuw opstarten en standby dacht ik dat slaapstand het Nederlands voor stand by was. Sinds afsluiten zijn eigen knop heeft gekregen.
standby moet je eerst aanzetten voordat je die optie daar krijgt. Maar waarom zou je, je zet je pc altijd met het stekkerblok uit? Gewoon afsluiten of slaapstand gebruiken dus..
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
pi_144092293
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:56 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Er staat bij start: Afsluiten met een > klik ik op die pijl krijg ik andere gebruiker, afmelden vergrendelen opnieuw opstarten, slaapstand.

Omdat in xp er altijd afsluiten was met opnieuw opstarten en standby dacht ik dat slaapstand het Nederlands voor stand by was. Sinds afsluiten zijn eigen knop heeft gekregen.
Heb je nog niet gegoogled?
  dinsdag 2 september 2014 @ 10:58:57 #14
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_144092309
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:58 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

standby moet je eerst aanzetten voordat je die optie daar krijgt. Maar waarom zou je, je zet je pc altijd met het stekkerblok uit? Gewoon afsluiten of slaapstand gebruiken dus..
Nee ik sluit hem altijd normaal af. Daarom was ik deze keer nogal geschrokken toen ik mijn pc aan deed en alles zo was zoals ik het had achtergelaten. Normaal gebruik ik dus afsluiten en slaapstand als ik even naar beneden wat ga doen, koken, sporten of zo.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  dinsdag 2 september 2014 @ 10:59:38 #15
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_144092328
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:58 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Heb je nog niet gegoogled?
Waarom zou ik googlen als ik van Engelse xp naar Nederlands w7 ga, en in de veronderstelling ben dat slaapstand stand by is? Zou jij dan gaan googlen? Het is vrij duidelijk dat ik hem vaker gewoon deed afsluiten maar nu verrast ben met het slaapstand geval. Als je geen zin hebt te helpen ga dan gewoon ergens anders heen man, ik ontdek nu pas blijkbaar dat slaapstand bestaat ik dacht dat het een andere naam voor standby was... Logisch toch
?
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_144092567
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 10:59 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Waarom zou ik googlen als ik van Engelse xp naar Nederlands w7 ga, en in de veronderstelling ben dat slaapstand stand by is? Zou jij dan gaan googlen? Het is vrij duidelijk dat ik hem vaker gewoon deed afsluiten maar nu verrast ben met het slaapstand geval. Als je geen zin hebt te helpen ga dan gewoon ergens anders heen man, ik ontdek nu pas blijkbaar dat slaapstand bestaat ik dacht dat het een andere naam voor standby was... Logisch toch
?
Nee googlen omdat je niet weet waar de standby zit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')