abonnement Unibet Coolblue
pi_144055517
Hallo allemaal,

Ik vis af en toe wel eens op voorntjes en baarsjes en heb veel te weinig verstand van de vissport om er meer mee te doen. Maar eigenlijk lijkt het me ontzettend leuk om eens op grotere vissen (snoeken, karpers of weet ik veel wat) te gaan vissen.

Nu is het eigenlijk mijn vraag op welke grote vissen je het beste als beginner kunt gaan vissen? Dus welke grote vis is het eenvoudigst om te vangen en voor welke vis heb je het meest eenvoudige materiaal nodig? Ik heb bijvoorbeeld gehoord dat karpers heel veel materiaal vereisen, maar geen idee of dit klopt.

Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen, bijvoorbeeld tips over welke vis en welk materiaal en waar te kopen etc. Thnx!
pi_144055726
Snoeken.

Waar te kopen? Viswinkel
Ze kunnen je daar ook wel verder helpen wat je nodig hebt.

Maar anders; een werphengel met snoekdraad en een plug/blinker of iets dergelijks.

Heb je al wel eens hele dagen gevist?
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
  maandag 1 september 2014 @ 11:30:13 #3
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_144055886
Snoeken of karpers maakt nogal een verschil. Welke vis makkelijk te vangen is als beginner hangt ook helemaal af van de plek waar jij gaat staan vissen. Kijk gewoon naar wat informatie over karpervissen en snoeken op het internet om te kijken wat je waarschijnlijk het meeste zal bevallen.

Het hoeft allemaal niet veel te kosten, je kan het zo duur maken als je zelf wilt.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_144056201
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 11:30 schreef Catkiller het volgende:
Snoeken of karpers maakt nogal een verschil. Welke vis makkelijk te vangen is als beginner hangt ook helemaal af van de plek waar jij gaat staan vissen. Kijk gewoon naar wat informatie over karpervissen en snoeken op het internet om te kijken wat je waarschijnlijk het meeste zal bevallen.

Het hoeft allemaal niet veel te kosten, je kan het zo duur maken als je zelf wilt.
Thnx voor je reactie. Het is meer dat ik graag op grote vissen wil 'jagen', maar dan zonder al te ingewikkeld materiaal. Dus iets dat je goed vanaf de kant kan doen in bij een meer of vaart. Enig idee wat ik dan het beste kan kiezen? Wat zijn bijvoorbeeld de grootste verschillen?
pi_144056222
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 11:24 schreef Propellerheads het volgende:
Snoeken.

Waar te kopen? Viswinkel
Ze kunnen je daar ook wel verder helpen wat je nodig hebt.

Maar anders; een werphengel met snoekdraad en een plug/blinker of iets dergelijks.

Heb je al wel eens hele dagen gevist?
Is een snoek dus makkelijker dan een karper? Ik heb nog nooit hele dagen gevist, hooguit 3/4 uur achter elkaar. Maar het lijkt me heerlijk om een stoeltje neer te zetten en een hele dag langs de waterkant te zitten. Ik wil dus wel vanaf de kant vissen, niet vanuit een bootje :P
pi_144056249
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 11:43 schreef Bolters het volgende:

[..]

Is een snoek dus makkelijker dan een karper? Ik heb nog nooit hele dagen gevist, hooguit 3/4 uur achter elkaar. Maar het lijkt me heerlijk om een stoeltje neer te zetten en een hele dag langs de waterkant te zitten. Ik wil dus wel vanaf de kant vissen, niet vanuit een bootje :P
Makkelijker? Tja, dat moet je zelf maar opzoeken. We hebben tegenwoordig google. Als je gewoon langs de waterkant wilt zitten moet je gaan karperen. Maar al het materiaal voor karperen is wel veel duurder.
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_144056264
En 3/4 uur sporten, ik doe het je niet na. Waqt een inspanning zou dat geweest moeten zijn :o
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_144057248
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 11:44 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Makkelijker? Tja, dat moet je zelf maar opzoeken. We hebben tegenwoordig google. Als je gewoon langs de waterkant wilt zitten moet je gaan karperen. Maar al het materiaal voor karperen is wel veel duurder.
Ik kom overal weer hele verschillende verhalen tegen, dus vandaar hoopte ik dat ik hier wat goede adviezen zou krijgen. Het is - vind ik - best lastig om duidelijk te krijgen hoe je een beetje eenvoudig kunt beginnen met het vissen op de grotere vis.
pi_144067353
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 12:13 schreef Bolters het volgende:

[..]

Ik kom overal weer hele verschillende verhalen tegen, dus vandaar hoopte ik dat ik hier wat goede adviezen zou krijgen. Het is - vind ik - best lastig om duidelijk te krijgen hoe je een beetje eenvoudig kunt beginnen met het vissen op de grotere vis.
Snoeken! Niks lastigs aan. Je hebt een hengel nodig met een molentje, zodat je kan werpen. Daar moet sterk draad aanzitten, snoekdraad. Aan het einde kan je eventueel een staaldraad doen . Daarna doe je je plug eraan en kan je werpen, ophalen,werpen,ophalen enz enz. Net zolang totdat er een snoek komt en dan moet je m nog onthaken. Let op z'n tanden.

We hebben tegenwoordig ook zoiets als google. Google gewoon op snoeken en je komt overal achter..
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_144067604
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 16:58 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Snoeken! Niks lastigs aan. Je hebt een hengel nodig met een molentje, zodat je kan werpen. Daar moet sterk draad aanzitten, snoekdraad. Aan het einde kan je eventueel een staaldraad doen . Daarna doe je je plug eraan en kan je werpen, ophalen,werpen,ophalen enz enz. Net zolang totdat er een snoek komt en dan moet je m nog onthaken. Let op z'n tanden.

We hebben tegenwoordig ook zoiets als google. Google gewoon op snoeken en je komt overal achter..
Ga ik zeker eens doen grote vriend. Dank je!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')