abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_144079022
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 21:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat is een fluitje van een cent en persoonlijk vind ik dat juist super leuk om allemaal uit te zoeken. :@
Iets uitzoeken kan leuk zijn (nieuwe computer samenstellen) maar voor dit soort zaken wil ik gewoon dat het goed werkt zonder al teveel gedoe. MPC-HC bevalt mij prima, geen idee of dat ik dat ook onder Linux kan draaien. Het is tot nu toe de enige mediaspeler voor video's waar ik tevreden over ben. De dag dat Windows overbodig wordt ben ik een van de eerste mensen die Linux installeert en Windows niet meer gebruikt, tot die tijd...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 1 september 2014 @ 21:33:41 #152
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_144079096
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Iets uitzoeken kan leuk zijn (nieuwe computer samenstellen) maar voor dit soort zaken wil ik gewoon dat het goed werkt zonder al teveel gedoe. MPC-HC bevalt mij prima, geen idee of dat ik dat ook onder Linux kan draaien. Het is tot nu toe de enige mediaspeler voor video's waar ik tevreden over ben. De dag dat Windows overbodig wordt ben ik een van de eerste mensen die Linux installeert en Windows niet meer gebruikt, tot die tijd...
VLC niet oke? Gewoon lekker simpel.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_144079101
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Iet uitzoeken kan leuk zijn maar voor dit soort zaken wil ik gewoon dat het goed werkt zonder al teveel gedoe. MPC-HC bevalt mij prima, geen idee of dat ik dat ook onder Linux kan draaien. Het is tot nu toe de enige mediaspeler voor video's waar ik tevreden over ben. De dag dat Windows overbodig wordt ben ik een van de eerste mensen die Linux installeert en Windows niet meer gebruikt, tot die tijd...
https://wiki.archlinux.org/index.php/list_of_applications

Werkt prima.

Je bent gewoon te lui dus! Dan moet je ook niet klagen vind ik. ;)
pi_144079117
quote:
6s.gif Op maandag 1 september 2014 21:33 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

VLC niet oke? Gewoon lekker simpel.
VLC weergeeft kleuren niet accuraat.
  maandag 1 september 2014 @ 21:34:41 #155
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_144079157
quote:
2s.gif Op maandag 1 september 2014 21:34 schreef robin007bond het volgende:

[..]

VLC weergeeft kleuren niet accuraat.
Oh oke, geen last van eigenlijk. Ben volgens mij ook half kleurenblind ofzo. ;(
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_144079306
quote:
6s.gif Op maandag 1 september 2014 21:34 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

Oh oke, geen last van eigenlijk. Ben volgens mij ook half kleurenblind ofzo. ;(
Dat zou wel balen voor je zijn. ;(

Hier een voorbeeld:


pi_144079425
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 21:33 schreef robin007bond het volgende:

[..]

https://wiki.archlinux.org/index.php/list_of_applications

Werkt prima.

Je bent gewoon te lui dus! Dan moet je ook niet klagen vind ik. ;)
Nee, ik heb geen zin om geheugen te verliezen voor dubbele installaties (vaak dubbel zo groot als het niet onder Windows draait), elke keer 1-2 minuten te verliezen wanneer ik een applicatie wil starten die niet onder Linux draait en applicaties waar ik zeer tevreden over ben niet meer te kunnen gebruiken. Ik ben nog geen handigere speler dan MPC-HC tegengekomen voor video's, waarom die dan vervangen? Simpele bediening, geen ontbrekend format wat belangrijk is (er zijn er nog steeds die niet standaard een codec hebben voor mkv :')), handige bediening, geen interface die onnodig lang in het beeld blijft als je op fullscreen zit, ik weet hoe ik de tijd kan aanpassen (voor de enkele keer dat de audio niet is gesynchroniseerd).

Bottomline: waarom moeilijk doen met Linux als je Windows al hebt en Linux momenteel nergens voor hoeft te gebruiken? Zo gauw ik alle software onder Linux kan draaien dan stop ik direct met Windows, tot die tijd geef ik me gewonnen. Je moet je strijdvelden kiezen, dit is er niet een voor mij. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144079560
quote:
6s.gif Op maandag 1 september 2014 21:33 schreef Kutmanager het volgende:

[..]

VLC niet oke? Gewoon lekker simpel.
Nee, een aantal elementen van de interface bevallen me niet, het is net wat trager dan MPC-HC, default maakt de volume veel te grote sprongen, het is voor mij meer zoeken naar hoe ik iets voor elkaar krijg. Ik heb het jarenlang op mijn computer gehad maar ik kom toch steeds weer op MPC-HC en Winamp uit. Weet iemand een goed alternatief voor Winamp?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144079598
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:39 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, ik heb geen zin om geheugen te verliezen voor dubbele installaties en elke keer 1-2 minuten te verliezen wanneer ik een applicatie wil starten die niet onder Linux draait en applicaties waar ik zeer tevreden over ben niet meer te kunnen gebruiken. Ik ben nog geen handigere speler dan MPC-HC tegengekomen voor video's, waarom die dan vervangen? Simpele bediening, geen ontbrekend format wat belangrijk is (er zijn er nog steeds die niet standaard een codec hebben voor mkv :')), handige bediening, geen interface die onnodig lang in het beeld blijft als je op fullscreen zit, ik weet hoe ik de tijd kan aanpassen (voor de enkele keer dat de audio niet is gesynchroniseerd).

Bottomline: waarom moeilijk doen met Linux als je Windows al hebt en Linux momenteel nergens voor hoeft te gebruiken? Zo gauw ik alle software onder Linux kan draaien dan stop ik direct met Windows, tot die tijd geef ik me gewonnen. Je moet je strijdvelden kiezen, dit is er niet een voor mij. ;)
Maar echt alles dat je wilt werkt echt prima onder Linux. Alleen voor gamen zou je moeten rebooten, maar dat is alles. Als je zit te gamen dan ga je er toch wat langer voor zitten.

mpv is in mijn ogen superieur aan MPC-HC. :) Met video output op gl-hq durf ik te zeggen dat je minstens de kwaliteit van MPC-HC + MadVR haalt. Speelt ook alles af en gebruikt ffmpeg als basis.

Zelf gebruik ik als muziekspeler cmus, maar je hebt ook zat andere programma's.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2014 21:43:05 ]
  maandag 1 september 2014 @ 21:44:22 #160
403254 Kutmanager
hallo met wie?
pi_144079679
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 21:36 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat zou wel balen voor je zijn. ;(

Hier een voorbeeld:


[ afbeelding ]
Nee zie het verschil wel duidelijk inderdaad. Maarja, ben alleen vlc gewend dus alsnog geen last van denk ik. Ik hou ook eigenlijk wel van wat minder kleur, gaan contrasten wat beter in elkaar over ofzo.
Hier schreef PierreTT het volgende: Ik viel meteen op die kale bats van je O+
Hier schreef UnicornFarts het volgende: Ik ga je misbruiken.
pi_144079684
Voor Windows is Foobar2000 echt superieur aan Winamp.
pi_144079768
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 21:42 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Maar echt alles dat je wilt werkt echt prima onder Linux. Alleen voor gamen zou je moeten rebooten, maar dat is alles. Als je zit te gamen dan ga je er toch wat langer voor zitten.
Ik zou ook programma's zoals Matlab en Visual Studio dubbel moeten installeren en ik wil direct een applicatie kunnen starten, niet eerst mijn PC moeten herstarten. Waarom zou ik moeilijk doen? De enige reden voor mij om eventueel eens Linux te installeren - zolang we afhankelijk zijn van Windows - is als Linux unieke software heeft die ik graag gebruik maar niet onder Windows kan draaien.

quote:
mpv is in mijn ogen superieur aan MPC-HC. :) Met video output op gl-hq durf ik te zeggen dat je minstens de kwaliteit van MPC-HC + MadVR haalt. Speelt ook alles af en gebruikt ffmpeg als basis.
Ik zal het eens proberen maar ik neem aan dat het voor gecomprimeerde (dat wil zeggen meer dan wat je op een Bluray-schijfje hebt staan als je een film koopt) video's geen relevant verschil geeft?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144080018
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zou ook programma's zoals Matlab en Visual Studio dubbel moeten installeren en ik wil direct een applicatie kunnen starten, niet eerst mijn PC moeten herstarten. Waarom zou ik moeilijk doen? De enige reden voor mij om eventueel eens Linux te installeren - zolang we afhankelijk zijn van Windows - is als Linux unieke software heeft die ik graag gebruik maar niet onder Windows kan draaien.
Hmm, dat begrijp ik. Ik ben meer van de principes en vind het ook fijner werken. Linux is bij mij in 14 seconden opgestart terwijl ik een 5400rpm schijf heb. Dat vind ik het toch wel waard. Sowieso is het leuk om ermee te leren werken.

Maar als je gewoon tevreden bent en je bent niet zo'n idealistisch persoon, dan hoeft het ook niet natuurlijk. Voor Visual Studio heb je niet echt een alternatief (althans, als je in Visual C++, VBasic etc. wil programmeren), maar als je in een gesloten taal programmeert ben je sowieso al fout bezig in mijn ogen.
quote:
Ik zal het eens proberen maar ik neem aan dat het voor gecomprimeerde (dat wil zeggen meer dan wat je op een Bluray-schijfje hebt staan als je een film koopt) video's geen relevant verschil geeft?
Juist dan kan het extra verschil uitmaken. Er worden namelijk hele goede (maar CPU/GPU-intensieve) algoritmes gebruikt voor het upscalen en dergelijke.
pi_144081103
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 21:44 schreef robin007bond het volgende:
Voor Windows is Foobar2000 echt superieur aan Winamp.
pi_144081151
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 22:10 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Iemand die het snapt.
pi_144081511
Eerstejaars econometrie aan de Erasmus hier.
Is de Erasmus trouwens de enige universiteit waar je tot 18:45 college kunt hebben?
pi_144081531
http://en.wikipedia.org/wiki/Foobar

Jezus, na 3 jaar kom ik erachter waarom de bar van onze studievereniging Foobar heet.
pi_144081565
Mijn score tot nu toe: Twee van de drie colleges al gemist...!
pi_144082056
quote:
1s.gif Op maandag 1 september 2014 21:36 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat zou wel balen voor je zijn. ;(

Hier een voorbeeld:


[ afbeelding ]
Dat is inderdaad een groot verschil. Ik had altijd de indruk dat het er op VLC iets minder goed uitzag maar ik heb het nooit goed vergeleken, ik dacht dat het misschien aan de instellingen lag.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144082119
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 22:17 schreef Wouterw17 het volgende:
Eerstejaars econometrie aan de Erasmus hier.
Is de Erasmus trouwens de enige universiteit waar je tot 18:45 college kunt hebben?
Nee, later komt ook voor.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144082140
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 22:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, later komt ook voor.
Op de EUR? Hoelaat dan?
pi_144082354
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 21:51 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hmm, dat begrijp ik. Ik ben meer van de principes en vind het ook fijner werken. Linux is bij mij in 14 seconden opgestart terwijl ik een 5400rpm schijf heb. Dat vind ik het toch wel waard.
Dat is snel, Windows8, sneller dan 7, heeft het dubbele nodig.

quote:
Maar als je gewoon tevreden bent en je bent niet zo'n idealistisch persoon, dan hoeft het ook niet natuurlijk. Voor Visual Studio heb je niet echt een alternatief (althans, als je in Visual C++, VBasic etc. wil programmeren), maar als je in een gesloten taal programmeert ben je sowieso al fout bezig in mijn ogen.
Ik ben vooral praktisch. Ik behoorde tot de early adopters van Firefox en alternatieve PDF-readers, simpelweg omdat ze beter werken dan IE en Adobe PDF-reader. Nog een puntje wat ik vergeten ben, het is ook niet echt handig als je een torrent aan het downloaden bent en dan moet herstarten (ik weet niet of dat je dan verder kan gaan met die download en dat is vast wel te regelen maar het is een hoop gedoe).

quote:
Juist dan kan het extra verschil uitmaken. Er worden namelijk hele goede (maar CPU/GPU-intensieve) algoritmes gebruikt voor het upscalen en dergelijke.
Ik zal het eens proberen. Eens zien of dat het ook onder Windows draait.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144082447
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 22:28 schreef Wouterw17 het volgende:

[..]

Op de EUR? Hoelaat dan?
Jij vroeg of dat het ook op een andere universiteit voorkomt. Ik had het dus over een andere universiteit. In Eindhoven heb je nu ook een 9de en 10de lesuur, dat had je al voor de masterfase, nu ook voor de bachelorfase maar het wordt wel weinig gebruikt (het komt echter voor). Je moet nu soms ook een tentamen maken op een zaterdag.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144082645
MPV kan voor Windows worden geïnstalleerd. *O*
Ik ga het meteen uitproberen, samen met Foobar, als Foobar standaard een FLAC-codec heeft wat te hopen is gezien het feit dat FLAC open source is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144082685
quote:
14s.gif Op maandag 1 september 2014 21:44 schreef robin007bond het volgende:
Voor Windows is Foobar2000 echt superieur aan Winamp.
En op Linux moet je Clementine gebruiken.

Verder heb ik laatst de overstap van Windows 7 naar Ubuntu 12.04 gemaakt (onlangs een update naar 14.04 gekregen. Even de update aangezet, begon te downloaden, reboot en klaar is kees. Al m'n instellingen nog hetzelfde en je hebt een 2 jaar jonger OS. Prachtig!). Bedacht me dat ik toch niks meer deed dat alleen op Windows kon. LaTeX, Excel, een beetje programmeren in R, Python of C++ kan allemaal prima in Linux. Voor mij is het vooral dat je nu legaal bezig bent, in plaats van dat je elke keer die crack van een obscure site moet hengelen. En het schijnt veiliger te zijn, dat is tegenwoordig ook wel een issue. Bovendien neemt het veel minder schijfruimte in.

Ja, er zijn een paar dingen die niet helemaal honderd procent werken maar daar kom je ook wel uit. Mijn monitor heeft bijvoorbeeld een beetje een aparte resolutie (2048x1152) en wordt niet meteen herkend. Even een scriptje schrijven en het is gefixt. M'n telefoon synchroniseren gaat ook niet helemaal super (heb er een met BB10) maar daar zijn ook workarounds voor. Gamen kan ook niet echt nee maar daar heb ik de laatste jaren sowieso geen trek meer in (behalve een potje FIFA op de bank dan, maar daar heb je een console voor).

En volgens mij gebruik ik dan nog niet eens 10% van het potentieel van Linux. :D
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')