abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_144011654
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris

Nieuwe informatie (28 augustus):

• Arrocha is met zijn team teruggekomen uit het gebied. Voor hem is het voor 85% zeker dat Kris en Lisanne niet verdwaald kunnen zijn, en hij denkt dat er een derde partij betrokken is bij hun dood. Hij doet opnieuw een beroep op het Nederlandse OM om de telefoongegevens over te dragen.

• Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
- deel 1 - deel 2 - deel 3 - deel 4

(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 – Fotoverslag

Directe link naar kaart met vondsten en El Pianista in Google Maps


De coordinaten van de locaties van de vondsten (bij benadering, precieze locaties zijn niet gepubliceerd):
bronnen: Kaart KingRoad op Websleuths, gecheckt met Baru (ex-gids) en Feliciano (huidige gids)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 27-08
op basis van video EénVandaag, zie boven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn (kort):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kaarten en luchtfoto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spullen Lisanne en Kris - mee op de hike:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Algemene foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flora, fauna, klimaat, zon en maan:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Informatie op video:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Berovingen in het gebied rond Boquete:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interessante docu over verdwalen in de jungle:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Laatst bekende foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07



Laatst bekende foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08

http://i.imgur.com/QslOXuM.jpg
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_144011683
Het lijkt nu duidelijk een rotsplateau boven een rivier?

pi_144011704
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:12 schreef Grijzemassa het volgende:
Het lijkt nu duidelijk een rotsplateau boven een rivier?

[ afbeelding ]
Het leek me water toen ik dit zag. Lijkt me ook logisch, een plek met water.
Ik ga in meeleesmodus. Slaap wel.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_144011915
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:12 schreef Grijzemassa het volgende:
Het lijkt nu duidelijk een rotsplateau boven een rivier?

[ afbeelding ]
Als dit inderdaad een rivier is, kan het dan zijn dat dit ook rondom de plek (gezien de datum) is waar ze zijn omgekomen? Omdat er ook resten nabij de rivier zijn gevonden.
pi_144012048
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:23 schreef Bozoe het volgende:

[..]

Als dit inderdaad een rivier is, kan het dan zijn dat dit ook rondom de plek (gezien de datum) is waar ze zijn omgekomen? Omdat er ook resten nabij de rivier zijn gevonden.
Ik denk dat dat goed zou kunnen. Dan zou de plek ook misschien traceerbaar zijn, stroomopwaarts van de vondsten. Ook vóór de plek waar de korte broek is gevonden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 31-08-2014 02:35:43 ]
pi_144012084
Op zondag 31 augustus 2014 01:56 schreef mig72 het volgende:

[..]

Markering voor zichzelf?

Wat?
Het staat er misschien onduidelijk. Mijn vraag is of Dr. Schnautzer bedoelt of ze de markering voor zichzelf hebben neergelegd, zo van 'dit pad moeten we ook weer hebben als we overdag terug gaan'

Nee ik bedoelde markering voor een evt. zoekteam. Ze willen misschien iets achterlaten om te laten zien dat ze op plek X zijn geweest. Als signaal voor de zoekploeg
pi_144012110
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:23 schreef Bozoe het volgende:

[..]

Als dit inderdaad een rivier is, kan het dan zijn dat dit ook rondom de plek (gezien de datum) is waar ze zijn omgekomen? Omdat er ook resten nabij de rivier zijn gevonden.
Heb ik ook al gedacht. Als je verdwaalt bent lijkt een rivier me de enige logische plek om te verblijven. Je hebt water en de jungle is er het meest open. Als ze verbleven in een droge bedding kunnen ze overvallen zijn door een plotselinge vloed
pi_144012116
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Dr.Schnautzer op 31-08-2014 03:41:45 (Dubbel geplaatst) ]
pi_144012141
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:30 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik denk dat dat goed zou kunnen. Dan zou de plek ook misschien traceerbaar zijn, stroomopwaarts van de eerste vondsten. En ook vóór de plek waar de korte broek is gevonden.
Ik hoop dat de exacte locaties van de vondsten nog bekend worden gemaakt. Dan kun je foto's van de omgeving bekijken en zien of er inderdaad een soortgelijke rotswand/plateau aan de rivier is. Zodra je dat punt gevonden hebt kun je eventueel kijken naar nog meer takjes met stukjes rood plastic.
pi_144012213
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:32 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Op zondag 31 augustus 2014 01:56 schreef mig72 het volgende:

[..]

Markering voor zichzelf?

Wat?
Het staat er misschien onduidelijk. Mijn vraag is of Dr. Schnautzer bedoelt of ze de markering voor zichzelf hebben neergelegd, zo van 'dit pad moeten we ook weer hebben als we overdag terug gaan'

Nee ik bedoelde markering voor een evt. zoekteam. Ze willen misschien iets achterlaten om te laten zien dat ze op plek X zijn geweest. Als signaal voor de zoekploeg
Wat toevallig dat dit hier voorbij komt ik was mij hier ook op aan het focussen.
Ik dacht de initialen van kris en Lisanne in te zien.
pi_144012232
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:39 schreef vronie het volgende:

[..]

Wat toevallig dat dit hier voorbij komt ik was mij hier ook op aan het focussen.
Ik dacht de initialen van kris en Lisanne in te zien.
In de zakjes?
pi_144012282
Grapjas
Nee in die takjes maar ik sla waarschijnlijk door in de zoektocht.
pi_144012324
Wat ik vreemd vind aan die tak is dit:
het is volgens mij 1 tak met twee zijtakken. Van die ene zijtak is een twijg naar onderen gebogen en vastgemaakt aan een zakje. Twijgen groeien nl. niet naar beneden. Waarom?
  zondag 31 augustus 2014 @ 02:48:06 #14
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144012337
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:12 schreef Grijzemassa het volgende:
Het lijkt nu duidelijk een rotsplateau boven een rivier?

[ afbeelding ]
duidelijk, deze plek en de rotsfoto met geul in het midden moeten voor een gids wel herkenbaar zijn.

Maar ik ben een van de weinigen die denkt dat deze serie fotos niet door de meiden gemaakt zijn.
pi_144012355
Klopt. Het slaat nergens op dat een vreemde (local) dat gedaan zou hebben, terwijl deze ook af en toe 112 belt
pi_144012356
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:48 schreef Marrije het volgende:

[..]

duidelijk, deze plek en de rotsfoto met geul in het midden moeten voor een gids wel herkenbaar zijn.

Maar ik ben een van de weinigen die denkt dat deze serie fotos niet door de meiden gemaakt zijn.
Ik heb geen reden anders te denken. De dames, of één daarvan heeft deze foto's gemaakt.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_144012417
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:46 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Wat ik vreemd vind aan die tak is dit:
het is volgens mij 1 tak met twee zijtakken. Van die ene zijtak is een twijg naar onderen gebogen en vastgemaakt aan een zakje. Twijgen groeien nl. niet naar beneden. Waarom?
Dat was mij nog helemaal niet opgevallen. Het is inderdaad niet 'zomaar' een stuk rood plastic aan een takje maar er zijn echt zakjes gemaakt. Als je het gebruikt om alleen de aandacht te trekken dan is het lijkt mij niet nodig dat je er zakjes van maakt. Dan knoop je het gewoon aan elkaar, zolang het maar zichtbaar is.
pi_144012444
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:53 schreef Bozoe het volgende:

[..]

Dat was mij nog helemaal niet opgevallen. Het is inderdaad niet 'zomaar' een stuk rood plastic aan een takje maar er zijn echt zakjes gemaakt. Als je het gebruikt om alleen de aandacht te trekken dan is het lijkt mij niet nodig dat je er zakjes van maakt. Dan knoop je het gewoon aan elkaar, zolang het maar zichtbaar is.
De aandacht van derden, in dit geval?
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_144012490
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:55 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]

De aandacht van derden, in dit geval?
Ja, zowel van een helikopter als die van reddingswerkers. Ik zou dan gewoon een tak door dat stuk plastic heen duwen en zorgen dat het een beetje goed blijft zitten. Ik zou er dan geen nette zakjes van maken met knoop en al.
pi_144012505
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:58 schreef Bozoe het volgende:

[..]

Ja, zowel van een helikopter als die van reddingswerkers. Ik zou dan gewoon een tak door dat stuk plastic heen duwen en zorgen dat het een beetje goed blijft zitten. Ik zou er dan geen nette zakjes van maken met knoop en al.
Dat bedoelde ik ook. Eens dus. :)
Maar het was juist niet voor hunzelf bedoeld? Toch.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_144012582
Ik begrijp nog steeds niet waarom ze geen foto's van elkaar genomen hebben. Dàt lijkt me logisch wanneer je niets meer te verliezen hebt.
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_144012586
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:59 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik ook. Eens dus. :)
Maar het was juist niet voor hunzelf bedoeld? Toch.

Dat heb ik niet gezegd :). Ik dacht in eerste instantie dat het was om de aandacht te trekken van derden. Maar nu ik zie dat het zakjes zijn zou het misschien kunnen dat ze het gebruikt hebben om iets uit het water te vissen? Met de versnipperde papiertjes (waarvan we nog steeds niet weten wat het is) die eromheen liggen, zou het kunnen dat hun kaart van de omgeving of iets anders van papier in het water is gevallen?

Bij nader inzien zou je dat natuurlijk wel met een iets grotere tak doen.
  zondag 31 augustus 2014 @ 03:04:17 #23
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144012589
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 02:49 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Klopt. Het slaat nergens op dat een vreemde (local) dat gedaan zou hebben, terwijl deze ook af en toe 112 belt
er zijn wel meer dingen moeilijk te verklaren, ook als je denkt dat de meiden de fotos hebben gemaakt.
  zondag 31 augustus 2014 @ 03:05:44 #24
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_144012618
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 03:03 schreef LaCatastrophe het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom ze geen foto's van elkaar genomen hebben. Dàt lijkt me logisch wanneer je niets meer te verliezen hebt.
ja of, ok, stel de een was er ff niet bij, sliep oid, even je voet erbij ofzo, als je dan toch iets duidelijk wilt maken.
pi_144012635
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 03:05 schreef Marrije het volgende:

[..]

ja of, ok, stel de een was er ff niet bij, sliep oid, even je voet erbij ofzo, als je dan toch iets duidelijk wilt maken.
Huh? :?
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')