Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks
quote:
Met welke treinen mag ik reizen met mijn Studenten OV-Chipkaart?
Met de Studenten OV-Chipkaart mogen studenten binnen Nederland reizen met alle treinen van NS Hispeed, behalve met Thalys en CityNightLine. Reist u met Intercity direct, dan heeft u naast de Studenten OV-Chipkaart ook een papieren toeslagkaartje nodig. (Bron: http://ow.ly/w6CqC)
Dit betekent dus dat je als student met je studenten OV gratis mag reizen met de ICE, let op: alleen BINNEN Nederland.
Must have apps De apps die vrijwel onmisbaar zijn als studentenchauffeur. Zoals zo vaak gezegd wordt, zorg ervoor dat je concentratie op de weg blijft en niet naar je telefoon gaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
joppie_saus, ex-hiker en snoepautomatencoureur regio Groningen Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden Franknfurter, ex-hiker regio Utrecht LeTourdeFrance, ex-hiker regio Groningen Enpe, ex-hiker regio Eindhoven Fiorano, ex-hiker regio Amersfoort. Tegenwoordig Zorgtaxichauffeur MuurStraat, ex-hiker regio Nijmegen irritatie100, ex-hiker regio Rotterdam
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, privéchauffeur regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda ColeJ, privéchauffeur regio Alkmaar/Noord-Holland Sjouveur, privéchauffeur regio Amersfoort/Utrecht Jieuwst, privéchauffeur regio Nijmegen
Taxichauffeurs Dimitri_, regio Breda Marco001, regio Uithuizen/Eemshaven
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor nieuwe chauffeurs:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tuurlijk zal het weleens gebeuren, maar eigenlijk kan het dus niet. Het is absoluut niet de bedoeling en tegen mij werd bij de sollicitatie (AR) gezegd dat ze wat dat betreft het three strikes = out principe hanteerden.
Dit kan mij echt 100x gebeuren namelijk. Ben best slordig met dat bijhouden.
Op zaterdag 30 augustus 2014 05:14 schreef Viezze het volgende: Jij blijft langer in de VS toch? Ik ga in januari alweer weg dus ga geen rijbewijs halen.
Overigens ook niet echt nodig hier, vanaf volgende week hebben ze een 24/7 bussysteem door de stad, vanaf het station ben je met 45-60 minuten in NYC. Alleen supermarkt is een stukje lopen en walmart is een kuteind weg, maar verder prima.
Verschil met Nederland is echt huge wat dat betreft Voor EW lopen we heel veel, 30 minuten is geen uitzondering. Hier moesten we op een gegeven moment 5-10 minuten lopen van de Housing Office naar ons appartement, en die Amerikaan zat echt zo van "WTF are you going by foot?!" Zelfde geldt voor 30 minuten teruglopen na het stappen.
Ook zoiets, wij hebben hier een police department van de universiteit. Die kan je dus midden in de nacht bellen dat je naar huis wil, en dan brengen ze je. Gratis.
Ik blijf ook tot januari, maar voor de autoverzekering is het goedkoper om een rijbewijs te hebben. Daarnaast is je rijbewijs ook een handige ID kaart hier, omdat 9/10 Amerikanen nog nooit een paspoort hebben gezien, zo lijkt het
Waar ik studeer zijn fietsen trouwens redelijk populair, sowieso zijn de mensen hier in de buurt over het algemeen behoorlijk sportief. Zal wel te maken hebben met het feit dat de campus aan de voet van de Rockies staat
Zo, na ongeveer 3 maanden full time bij de grote in Breda locatiewerk gedaan te hebben zal ik maar weer gaan posten hier. Nieuwe rooster heeft 2 vrije dagen per week wat wel fijn is. Hele hoop dikke auto's mogen tanken en rijden tijdens het werk daar.
Overigens zag ik vandaag een of andere kneus van een ducati meen ik afstappen donderde die kneus op de grond met zijn motor. Donderde daarna tegen een andere motor aan en kwam toen klem te zitten.
Op zaterdag 30 augustus 2014 18:49 schreef Drilboor het volgende: Zo, na ongeveer 3 maanden full time bij de grote in Breda locatiewerk gedaan te hebben zal ik maar weer gaan posten hier. Nieuwe rooster heeft 2 vrije dagen per week wat wel fijn is. Hele hoop dikke auto's mogen tanken en rijden tijdens het werk daar.
Overigens zag ik vandaag een of andere kneus van een ducati meen ik afstappen donderde die kneus op de grond met zijn motor. Donderde daarna tegen een andere motor aan en kwam toen klem te zitten.
Ik heb maandag een rit maar heb ontzettende last van nekklachten. Ik kan mijn hoofd maximaal 30 graden naar links draaien en maximaal 60 graden naar rechts. Normaal heb ik hier nooit last van. Het ontstond plotseling midden op de dag.
Ik twijfel nu enorm of ik Easyway afbel (via het noodnummer?) of niet...
Op zaterdag 30 augustus 2014 19:14 schreef Huisjesmelkert. het volgende: Ik heb maandag een rit maar heb ontzettende last van nekklachten. Ik kan mijn hoofd maximaal 30 graden naar links draaien en maximaal 60 graden naar rechts. Normaal heb ik hier nooit last van. Het ontstond plotseling midden op de dag.
Ik twijfel nu enorm of ik Easyway afbel (via het noodnummer?) of niet...
Ach joh wacht even tot morgen. Ziek afmelden kan dan ook nog.
Op zaterdag 30 augustus 2014 19:14 schreef Huisjesmelkert. het volgende: Ik heb maandag een rit maar heb ontzettende last van nekklachten. Ik kan mijn hoofd maximaal 30 graden naar links draaien en maximaal 60 graden naar rechts. Normaal heb ik hier nooit last van. Het ontstond plotseling midden op de dag.
Ik twijfel nu enorm of ik Easyway afbel (via het noodnummer?) of niet...
Regio Leeuwarden toevallig? Bel dan maar af, doe ik die rit wel
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Ik had een keer een 118i en was weinig onder de indruk in ieder geval. Vond 'm voor geen meter sturen.
Audi
Kan me niet voorstellen dat een Audi A3 beter stuurt dan een 1-serie. Heb de BMW niet gereden, maar de A3 stuurt in ieder geval erg gevoelloos. Bovendien heeft de 1-serie achterwielaandrijving en de A3 voorwielaandrijving...
Kan me niet voorstellen dat een Audi A3 beter stuurt dan een 1-serie. Heb de BMW niet gereden, maar de A3 stuurt in ieder geval erg gevoelloos. Bovendien heeft de 1-serie achterwielaandrijving en de A3 voorwielaandrijving...
Kan me niet voorstellen dat een Audi A3 beter stuurt dan een 1-serie. Heb de BMW niet gereden, maar de A3 stuurt in ieder geval erg gevoelloos. Bovendien heeft de 1-serie achterwielaandrijving en de A3 voorwielaandrijving...
Conclusie: je praat poep.
Mwa. Waar de A3 van het vorige model(8P) naar het huidige model(8V) juist stukken strakker is gaan sturen is de 1-serie van de E87 naar de F20 juist een stuk tammer en weker geworden dan z'n voorganger. Die twee zijn dus behoorlijk naar elkaar toe gegroeid. Zelfs de BMW puristen geven het toe
Neemt niet weg, lekker sturen: BMW. Lekker cruisen en mooier(mening) design: Audi.
Ik heb een keer met de vorige generatie BMW 130i op het circuit gereden, geweldige auto! Kan me niet voorstellen om zoveel lol in een (fwd) A3 te hebben. Maar voor alledaags gebruik zou ik denk ik toch voor de A3 gaan: lekker comfortabel, mooi interieur, prima uiterlijk en toch nog redelijk sportief.
1: 130i is uber 2: de meeste BMW's zijn toch 116i of tegenwoordig nog erger een 114i. Dan liever een Audi, die heeft dan tenminste nog de looks. Als we de S3 met de M135i is de keuze weer heeeel gemakkelijk in het voordeel van de BMW