abonnement Unibet Coolblue
pi_143985807
Wat vinden we hier op BNW van het plan van de regering om voortaan alle reisgegevens op te slaan? Teveel big brother of juist goed?

PvdA en VVD zijn tegen.

PvdA en VVD: niet alle reisgegevens opslaan
DEN HAAG (ANP) – Regeringspartijen VVD en PvdA willen niet dat de reisgegevens van alle Nederlanders worden opgeslagen. Het kabinet kondigde de registratie vrijdag aan in het actieplan tegen jihadisme en radicalisme.

,,Ik zit niet te wachten op een standaard vakantieregister” waar alle gegevens worden opgeslagen, zegt VVD-Tweede Kamerlid Klaas Dijkhoff zaterdag. Ook coalitiegenoot PvdA vindt de maatregel ,,te verstrekkend”, aldus Kamerlid Jeroen Recourt. Het kabinet moet een ,,slimmere manier vinden die minder privacy schendend”, voegt hij eraan toe.

Alle andere maatregelen die in het ruim 40 punten tellende actieplan staan, kunnen wel op steun van de coalitiepartners rekenen.

http://www.hpdetijd.nl/ni(...)eisgegevens-opslaan/

dit vindt GS er van:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/08/jihadpaspoorten.html

[ Bericht 8% gewijzigd door Lavenderr op 30-08-2014 13:28:29 ]
pi_143986821
40 punten tellend actieplan :')

Belabberd idee natuurlijk. Als ze de would-be jihadisten gewoon correct aanpakken hoeven dit soort zaken ook helemaal niet te gebeuren.
Conscience do cost.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:50:03 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143986891
Het is net als met een verbod op vuurwapens, criminelen worden hierdoor niet gehinderd, het is slechts de normale burger die erdoor de nadelen ondervind.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143986917
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:48 schreef ems. het volgende:
40 punten tellend actieplan :')

Belabberd idee natuurlijk. Als ze de would-be jihadisten gewoon correct aanpakken hoeven dit soort zaken ook helemaal niet te gebeuren.
Lijkt mij ook. Ze doen nu net alsof ze voor het eerst dit soort dingen horen. Er wordt al járen gewaarschuwd maar nee, dat was niet polcor dus dan maar sussen of/en de andere kant opkijken.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:52:06 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143986948
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:50 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Lijkt mij ook. Ze doen nu net alsof ze voor het eerst dit soort dingen horen. Er wordt al járen gewaarschuwd maar nee, dat was niet polcor dus dan maar sussen of/en de andere kant opkijken.
En tante bep uit assen denkt, zie, Wilders had toch gelijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143986952
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is net als met een verbod op vuurwapens, criminelen worden hierdoor niet gehinderd, het is slechts de normale burger die erdoor de nadelen ondervind.
Alleen is de gemiddelde burger te stom om dat te beseffen, die begrijpt het pas als die maatregelen over een paar jaar tegen hen gaan werken.

Met al dat hysterische gedoe snap ik nu wel een stuk beter hoe Amerika in de jaren vijftig/zestig zo door kon draaien qua het Rode Gevaar...
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:53:35 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143986982
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:52 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Alleen is de gemiddelde burger te stom om dat te beseffen, die begrijpt het pas als die maatregelen over een paar jaar tegen hen gaan werken.

Met al dat hysterische gedoe snap ik nu wel een stuk beter hoe Amerika in de jaren vijftig/zestig zo door kon draaien qua het Rode Gevaar...
Jep
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 13:54:33 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143987011
Eerst te politiek correct om wat aan de oorzaken te doen (gebrekkige integratie) en nu doorslaan in bigbrother onzin.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143987494
Zeker nu de reisgegevens van de ov-chipkaart zeer onveilig blijken te zijn vind ik dat die gegevens NIET opgeslagen mogen worden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_143988401
Deze reisdocumenten worden iig opgeslagen.

Paspoorten van potentiële jihadstrijders uit Huizen afgepakt

De politie heeft de paspoorten van tien potentiële jihadstrijders afgepakt. Het gaat om leden van twee gezinnen, vier volwassenen en zes kinderen, die mee wilden vechten met terreurbeweging Islamitische Staat.

Dat meldt RTV Noord-Holland zaterdag na een persconferentie van de gemeente Huizen. De persconferentie werd ingelast na een ambstbericht van de AIVD.

De inwoners van Huizen zijn hun paspoorten kwijtgeraakt omdat zij van plan waren op zeer korte termijn naar het Midden-Oosten af te reizen. Daar wilden zij meevechten met IS (voorheen ISIS).

http://www.nu.nl/binnenla(...)huizen-afgepakt.html

ook gewoon hun kinderen meenemen naar die hel, ongelofelijk :o
pi_143988436
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:19 schreef Lavenderr het volgende:
Wat vinden we hier op BNW van het plan van de regering om voortaan alle reisgegevens op te slaan?
Dit beschrijft de situatie beter ben ik bang :{
pi_143988474
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:19 schreef Lavenderr het volgende:
Wat vinden we hier op BNW van het plan van de regering om voortaan alle reisgegevens op te slaan? Teveel big brother of juist goed?

Is dit niet een beetje een retorische vraag in BNW?
in a crowd you lose humanity
pi_143988526
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:42 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dit beschrijft de situatie beter ben ik bang :{
Yep. Eigenlijk wel ja.
pi_143988546
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Is dit niet een beetje een retorische vraag in BNW?
Retorisch wellicht maar wil ook graag weten hoe men er over denkt.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:00:28 #15
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143988904
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:41 schreef Lavenderr het volgende:
Deze reisdocumenten worden iig opgeslagen.

Paspoorten van potentiële jihadstrijders uit Huizen afgepakt

De politie heeft de paspoorten van tien potentiële jihadstrijders afgepakt. Het gaat om leden van twee gezinnen, vier volwassenen en zes kinderen, die mee wilden vechten met terreurbeweging Islamitische Staat.

Dat meldt RTV Noord-Holland zaterdag na een persconferentie van de gemeente Huizen. De persconferentie werd ingelast na een ambstbericht van de AIVD.

De inwoners van Huizen zijn hun paspoorten kwijtgeraakt omdat zij van plan waren op zeer korte termijn naar het Midden-Oosten af te reizen. Daar wilden zij meevechten met IS (voorheen ISIS).

http://www.nu.nl/binnenla(...)huizen-afgepakt.html

ook gewoon hun kinderen meenemen naar die hel, ongelofelijk :o
Gewoon laten gaan enkele reis, NL paspoort afpakken dat wel, gewoon vissum en melden dat ze dus ook geen NL meer zijn , ajuuus :W

Spijtig voor die kindjes maar ik kan er ook weinig aan doen dat hun ouders wat verstand missen!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_143988916
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Retorisch wellicht maar wil ook graag weten hoe men er over denkt.
Ik denk dat Lambiekje er wel voor is, want ik ben tegen, en normaal gesproken zijn we het niet eens.
in a crowd you lose humanity
pi_143988965
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:19 schreef Lavenderr het volgende:
Alle andere maatregelen die in het ruim 40 punten tellende actieplan staan, kunnen wel op steun van de coalitiepartners rekenen.
Was het niet juist interessanter om juist die 40 punten te belichten waar men klaarblijkelijk geen enkel bezwaar tegen heeft?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_143988986
En daarbij dus meteen de vraag: wat zijn die overige 40 punten precies?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_143989245
Handig systeem om te controleren of iedereen met een uitkering wel netjes thuis zit, en niet stiekum een paar dagen in Antwerpen is zonder daar toestemming voor hebben gevraagd.
pi_143989303
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:04 schreef Geralt het volgende:
En daarbij dus meteen de vraag: wat zijn die overige 40 punten precies?
http://www.rijksoverheid.(...)-radicalisering.html
pi_143989333
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:00 schreef theguyver het volgende:

[..]

Gewoon laten gaan enkele reis, NL paspoort afpakken dat wel, gewoon vissum en melden dat ze dus ook geen NL meer zijn , ajuuus :W

Spijtig voor die kindjes maar ik kan er ook weinig aan doen dat hun ouders wat verstand missen!
Maar wat nu. Nu blijven dit soort lui hier gewoon en gaan dan hun idioterie en haat op Nederland botvieren?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:24:33 #22
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_143989541
voorstanders in bnw?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:25:35 #23
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_143989573
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:12 schreef Tayu het volgende:
Handig systeem om te controleren of iedereen met een uitkering wel netjes thuis zit, en niet stiekum een paar dagen in Antwerpen is zonder daar toestemming voor hebben gevraagd.
je hoeft helemaal geen toestemming te vragen om naar antwerpen te gaan, -edit- :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 30-08-2014 15:44:02 ]
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:27:15 #24
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_143989626
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Eerst te politiek correct om wat aan de oorzaken te doen (gebrekkige integratie) en nu doorslaan in bigbrother onzin.
altijd weer die linksen die die zandratten ons prachtige land binnenhalen he :(
pi_143989631
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 15:12 schreef Tayu het volgende:
Handig systeem om te controleren of iedereen met een uitkering wel netjes thuis zit, en niet stiekum een paar dagen in Antwerpen is zonder daar toestemming voor hebben gevraagd.
Dat is toch flauwekul? Je mag gewoon naar buiten hoor, met een uitkering. Zelfs naar Antwerpen :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')