abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:30:42 #1
54408 Parzival
Where it happens
pi_143981605
Ja..

Ik ga dus volgende week naar Los Angeles.. maar wil ook even een stukje natuur zien.. dus ik dacht aan de GrandCanyon.. zijn er mensen met tips hier over hoe wat en waar?

Klopt het dat ik vanuit Las Vegas gewoon een dagje (of meerdere dagen) daarna toe kan? Het liefst heb ik een SPG (Starwood) hotel, want dan heb ik lage kosten.. die hebben hotels op de LV strip, of net er buiten.. is het het waard om daar 4 dgn te besteden, of heb je het na 1 dag ook wel gezien?

of raden jullie aan om een camper te huren voor 3 dgn ofzo en dan rond te trekken daar? en zo ja.. tips?

samengevat: ik heb 4 dgn de tijd en wil even wat natuur zien daar..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_143981701
Na 1 dag heb je het echt niet gezien. Vanuit the grand canyon rijd je dacht ik door Death Valley en via the Hooverdam naar Las Vegas. Ik heb geen idee meer hoe lang dat ongeveer rijden is maar ik weet zeker dat je daar op z'n minst pauzeren wil.

Ik weet niet wat voor een soort tourist jij bent maar ik heb destijds een wandeltrip gedaan in the grand canyon, naar beneden toe..colorado river. Dat wil zeggen 's ochtends vroeg naar beneden en 's nachts weer naar boven. Geweldige ervaring! In totaal 4 dagen geweest..Eerste nacht in Flagstaff overnacht omdat wij ook dachten dat we het wel gezien hadden na 1 dag. Andere twee nachten in een hotel aan de rand van de afgrond overnacht. Prijzig maar jesus wat een uitzicht!

Maar goed, have fun. Ik ben jaloers!
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:10:27 #3
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_143982059
Bij mijn weten is een dagje Grand Canyon vanuit Las Vegas iets wat wel wordt aangeboden als dagtocht, maar met een flinke reistijd heb je amper de tijd om echt iets te ondernemen en te zien.

Wij zijn daar 11 jaar geleden geweest, overnachtingen geboekt bij Motel6 in William en hebben aan de zuidkant 3 dagen kunnen wandelen en genieten. Ons ook gewaagd aan een vlucht boven de Canyon en in het Imax theater gekeken naar een indrukwekkende film.

Vervolgens hebben we ook nog een dag aan de North Rim doorgebracht, veel minder toeristisch maar dan pas krijg je in de gaten hoe ontiegelijk groot het daar is, bij helder weer zie je dan een aantal herkenningspunten aan de overzijde :)

Maar als je niet te veel tijd hebt en je wilt wel Las Vegas doen dan is er ook altijd nog de keus om bijvoorbeeld Sequia National Park en Kings Canyon te bezoeken. Moro Rock in Sequia geeft ook een mooi uitzicht na een kleine klim.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_143982179
Sequoia is prachtig ja evenals yosemite trouwens!
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_143985911
Vanuit LA zou je ook naar Yosemite kunnen gaan
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:42:19 #6
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_143988424
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:19 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
Sequoia is prachtig ja evenals yosemite trouwens!
Yosemite als dal en toeristencentrum viel ons zwaar tegen, maar de rit boven langs de Tioga Pass was prachtig net als de berggebieden rond Yosemite.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:33:07 #7
54408 Parzival
Where it happens
pi_143991786
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 13:22 schreef OllieWilliams het volgende:
Vanuit LA zou je ook naar Yosemite kunnen gaan
dat is idd wel een goeie tip.. want we wilden zowieso de coastal tour van San Fran -> LA doen voor de terugweg :)
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:42:09 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_143993855
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 16:33 schreef Parzival het volgende:
dat is idd wel een goeie tip.. want we wilden zowieso de coastal tour van San Fran -> LA doen voor de terugweg :)
En dat allemaal in die vier dagen?

LA -> LV is al bijna een dag rijden.
LV -> Grand Canyon is een halve dag rijden
Er vanuitgaande dat je met de auto gaat.

Beide zijn enorm saaie routes met niks, niks en nog meer niks. Mijn ervaring is dat als je maar zo kort te tijd hebt je niks van de Grand Canyon meekrijgt. Dan kan je net een paar uur rond lopen rondom het toeristencentrum aan de zuidzijde. Maar dan heb je niet het idee dat je Canyon ook écht gezien hebt.

Ik denk dat je dan beter op de weg van LV naar SF door Seqouia en Yosemite kunt rijden.
So we just called him Fred
  zondag 31 augustus 2014 @ 07:45:27 #9
54408 Parzival
Where it happens
pi_144013661
Nouja ik heb dus in totaal 10 dgn ... waarvan de eerste 4 in Los Angeles zijn.. daar zou ik in principe een dagje vanaf kunnen halen..

nu heb ik het voordeel dat ik van een bepaalde hotelketen gratis overnachtingen kan boeken, maar die zitten vnl in de grote steden (LA, LV, SF en halverwege tussen SF en LA in midden in de bossen daar)..

Het originele plan was om de 1 tussen SF en LA te pakken.. en daar een lange dag over te doen.. maar goed.. plannen kunnen wijzigen :)
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:13:10 #10
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_144015673
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:42 schreef FredvZ het volgende:

[..]

En dat allemaal in die vier dagen?

LA -> LV is al bijna een dag rijden.
LV -> Grand Canyon is een halve dag rijden
Er vanuitgaande dat je met de auto gaat.

Beide zijn enorm saaie routes met niks, niks en nog meer niks. Mijn ervaring is dat als je maar zo kort te tijd hebt je niks van de Grand Canyon meekrijgt. Dan kan je net een paar uur rond lopen rondom het toeristencentrum aan de zuidzijde. Maar dan heb je niet het idee dat je Canyon ook écht gezien hebt.

Ik denk dat je dan beter op de weg van LV naar SF door Seqouia en Yosemite kunt rijden.
LA -> LV is een paar uurtjes als je nergens stopt (heb het in 3 uur gedaan) en LV -> Grand Canyon duurt een stuk langer.

Ik hou van die woestijnen. O+

Er worden vanuit Vegas ook genoeg helicopter tours aangeboden.
reset
  zondag 31 augustus 2014 @ 12:13:02 #11
54408 Parzival
Where it happens
pi_144017223
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 11:13 schreef Individual het volgende:

[..]

LA -> LV is een paar uurtjes als je nergens stopt (heb het in 3 uur gedaan) en LV -> Grand Canyon duurt een stuk langer.

Ik hou van die woestijnen. O+

Er worden vanuit Vegas ook genoeg helicopter tours aangeboden.
het lijkt op de kaart redelijk hetzelfde qua afstand.. en woestijnen zie ik hier al genoeg......... (middenoosten)

zat idd te denken aan zo'n heli vlucht.. want dat geld bespaar ik al makkelijk op hotels ;)
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  zondag 14 september 2014 @ 02:02:35 #12
54408 Parzival
Where it happens
pi_144506289
quote:
6s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 14:42 schreef JaapB het volgende:

[..]

Yosemite als dal en toeristencentrum viel ons zwaar tegen, maar de rit boven langs de Tioga Pass was prachtig net als de berggebieden rond Yosemite.
Tioga Pass was de bomb!... supergaaf!
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  Eindredactie Games zondag 14 september 2014 @ 22:38:55 #13
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_144534420
Las vegas naar zuidkant grand Canyon is ongeveer 4,5 uur rijden. Afhankelijk wat je wilt zien kan dat prima. Gewoon vroeg opstaan en laat terug.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')