abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:15:44 #1
151199 tinoz
Alter Reality
pi_143981478
Dus vroeger gebruikte ik geen melk , maar wel sojamelk... Waarom precies weet ik ook weer niet , het leek me gewoon gezond !

Sinds een tijdje ben ik weer gestopt met koeienmelk en drink ik soja melk.

Ik weet echt niet meer wat ik geloven moet als ik op internet dingen over melk lees.

Als je zoekt naar " de waarheid over melk " kom je echt van alles en nog wat tegen... Ik weet niet meer wat ik geloven moet. Ik geloof wel dat veel mensen er niet over nadenken en het viel mij ook op bij een cursus " afvallen" dat er niet kritisch naar zuivel gekeken werd.

Dat bevestigde mijn gevoel dat veel mensen maar een dotje doen, ipv grondig naar de waarheid te spitten.
nu las ik dus zelfs op meerdere websites dat ook soja melk niet goed zou zijn ... Niet alleen omdat soja vaak uit Zuid-Amerika komt waar men coor het verbouwen hiervan regenwoud kapt, maar ook omdat het ongezond zou zijn.

Nu vind ik het erg irritant dat er veel informatie te te vinden is dat redelijk doorschiet naar het absurde, vooral omdat je daardoor niet duidelijk een mening kan vormen of simpelweg iets kan aannemen, wat je leest.

Geen idee hoeveel FOKKERS er zijn die hier het fijne van weten, maar ben wel benieuwd ... Ik snap verder de technische praatjes van die site niet, dat gaat mijn petje te boven !!

Wie drinkt wat ( niet ) en waarom ?
Save Us From Fashion !
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:18:09 #2
54408 Parzival
Where it happens
pi_143981509
Jennifer Aniston houdt het zelf op borstvoeding.. volgens haar is dat de enige echte "eerlijke' melk zonder negatieve effecten..
http://www.dailymail.co.u(...)fes-breast-milk.html
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:21:34 #3
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_143981533
Ik drink rauwe melk, omdat lekker en gratis!
The colour of her eyes were the colour of insanity
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:28:47 #4
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_143981589
Ik ben opgegroeid met rauwe melk. Ik kan dus wel een heel betoog gaan doen waarom rauwe melk gezond zou zijn, maar dat zou niet echt objectief zijn.

Het is de lekkerste melk, het bouwt je weerstand op en houdt dat in stand. Door pasteuriseren gaan er al heel veel vitamines enz verloren die juist heel goed zijn voor de mens.
Laat ik het maar niet hebben over UHT melk. Langlekker :r :r :r :r. Drink dan water :s)

En je hebt geen goede pannekoek gehad, als je nog nooit een biestpannekoek op hebt gesmikkeld. Oe!

quote:
10s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 09:21 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Ik drink rauwe melk, omdat lekker en gratis!
Melkveehouderij? :s)

[ Bericht 5% gewijzigd door knokkels op 30-08-2014 09:33:53 ]
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_143981637
Nooit melk gedronken na mijn 2de jaar. Ik lust het gewoon niet. Maar dat melk goed voor je is, is een fabeltje bedacht in de jaren 70 om meer melk te consumeren (vanwege het gigantische melkoverschot toen).

Je moet je afvragen waarom wij het enige zoogdier zijn dat nog melk drinkt na zijn zuigeling periode. Als melk echt goed voor je was dan zouden alle zoogdieren dat veel langer drinken.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:34:15 #6
137593 Zeus1981
Homines quod volunt credunt
pi_143981640
Toen ik nog thuis woonde dronken we als gezin erg veel melk, volgens mij kocht mijn moeder bij de wekelijkse boodschappen minimaal 6 1,5-liter pakken en ongetwijfeld werd dat later in de week nog aangevuld. Als ik mijn broer nu af en toe melk zie drinken heb ik echt het idee dat dat veel te veel is.

Zelf ben ik een jaar ofzo geleden gestopt met melk te drinken (op ingrediënt van cappuccino na) en mis het totaal niet. Sinds een paar weken drink ik weer wel af en toe, omdat er overblijft nadat ik pannenkoeken heb gebakken :s)

De reden dat ik ermee gestopt ben is dat het niet logisch is voor een volwassenen om melk te drinken. Het is voor baby's om te groeien en dan is het ook nog melk van een ander zoogdier. Ook nog iets dat het juist voor botontkalking zou zorgen ofzo en onlangs las ik iets over suikers die erin verwerkt zitten? Het blijft lastig. Denk dat te veel niet goed is in ieder geval.
Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. That's relativity.
- Albert Einstein -
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:40:28 #7
383931 Partypoeper
0979856467553765708
pi_143981689
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 09:33 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Je moet je afvragen waarom wij het enige zoogdier zijn dat nog melk drinkt na zijn zuigeling periode. Als melk echt goed voor je was dan zouden alle zoogdieren dat veel langer drinken.
Dat komt natuurlijk ook omdat mensen wat makkelijker koeien kunnen melken dan dat dolfijnen dat kunnen.

En omdat andere zoogdieren geen medicatie slikken betekent dat toch ook niet dat medicatie slecht is?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:41:44 #8
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_143981702
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 09:33 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Nooit melk gedronken na mijn 2de jaar. Ik lust het gewoon niet. Maar dat melk goed voor je is, is een fabeltje bedacht in de jaren 70 om meer melk te consumeren (vanwege het gigantische melkoverschot toen).

Je moet je afvragen waarom wij het enige zoogdier zijn dat nog melk drinkt na zijn zuigeling periode. Als melk echt goed voor je was dan zouden alle zoogdieren dat veel langer drinken.
Na je tweede gestopt met melk drinken want je lust het niet? Je ouders waren ook niet echt van het melkdrinken? Sorry, maar hoeveel invloed heb jij daar in gehad? Melk zit vol met goede bacteriën, ja niet alle bacteriën zijn slecht. Helpt met opbouw van afweersysteem, Viatamine A,D,K enzovoorts. Natuurlijke bron. Als er een foute batch melk is, wordt dat wel weggegooid hoor. Of die melkveehouder wordt een keer overgeslagen door de melktank. Bron: eigen ervaring.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_143981709
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 09:34 schreef Zeus1981 het volgende:
De reden dat ik ermee gestopt ben is dat het niet logisch is voor een volwassenen om melk te drinken. Het is voor baby's om te groeien en dan is het ook nog melk van een ander zoogdier.
Eet je ook geen bonen en noten? Wat je eet is immers bedoeld voor (baby) planten om te groeien.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:50:04 #10
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_143981792
Als je googlet met de term 'de waarheid over' dan vind je altijd negatieve dingen onder het onderwerp, zelfs over kraanwater. Als je een objectieve mening wilt vormen doe je zelf onderzoek en zoek je op zowel voor- als nadelen.

Verder alles met mate consumeren.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:52:50 #11
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_143981831
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 09:50 schreef LasTeR het volgende:
Als je googlet met de term 'de waarheid over' dan vind je altijd negatieve dingen onder het onderwerp, zelfs over kraanwater. Als je een objectieve mening wilt vormen doe je zelf onderzoek en zoek je op zowel voor- als nadelen.

Verder alles met mate consumeren.
QFT
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_143981840
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 09:50 schreef LasTeR het volgende:
Als je googlet met de term 'de waarheid over' dan vind je altijd negatieve dingen onder het onderwerp, zelfs over kraanwater. Als je een objectieve mening wilt vormen doe je zelf onderzoek en zoek je op zowel voor- als nadelen.

Verder alles met mate consumeren.
Dit dus.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_143981863
Waar zijn die waarheden nou?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:57:39 #14
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_143981896
tinoz: Als jij rauwe melk lekker vindt? Drink het.
Als jij sojamelk lekker vindt? Drink het.
Als jij gehomogeniseerde :r "melk" lekker vindt? Drink het (dat ik het mijn strot ook uitkrijg!)
Als jij gepasteuriseerde melk lekker vindt? Drink het.
Overigens valt het wel mee met verschil volle en halfvolle melk. Het blijven en zijn gezonde vetten.
Rauwe melk is nog eens per liter goedkoper ook.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:59:25 #15
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_143981920
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 09:54 schreef Tha_Duck het volgende:
Waar zijn die waarheden nou?
Paar waarheden in mijn eerste post.
(boerenzoon, opgegroeid met rauwe melk)

Helaas zit het internet vol met disinformatie, zelfs over zoiets als een lekker glas melk. Treurig.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_143981950
Ik krijg darmkrampen van melk, voor mij dus zo min mogelijk melk.
Kaas, vooral de oudere, gaat overigens zonder krampjes zolang ik het niet per kilo consumeer.
En ook bepaalde merken kwark gaan prima.

Ik ben er van overtuigd dat de mens prima zonder zuivel kan, vind het echter wel weer lekker. Vooral kaas zou ik niet graag missen.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:02:59 #17
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_143981973
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:01 schreef MaGNeT het volgende:
Ik krijg darmkrampen van melk, voor mij dus zo min mogelijk melk.
Kaas, vooral de oudere, gaat overigens zonder krampjes zolang ik het niet per kilo consumeer.
En ook bepaalde merken kwark gaan prima.

Ik ben er van overtuigd dat de mens prima zonder zuivel kan, vind het echter wel weer lekker. Vooral kaas zou ik niet graag missen.
Waar baseer je die overtuiging op? Ik merk bij mezelf als ik een tijdje geen melk drink, ik nogal een lamlendig gevoel krijg. En omdat melk nou niet verslavend is, ligt het daar niet aan.

Trouwens: Darmkrampen bij melkdrinken? Koemelkallergie? Lactose-intolerantie? Prikkelbare darm syndroom?
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_143981990
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:02 schreef knokkels het volgende:

[..]

Waar baseer je die overtuiging op? Ik merk bij mezelf als ik een tijdje geen melk drink, ik nogal een lamlendig gevoel krijg. En omdat melk nou niet verslavend is, ligt het daar niet aan.
Ik drink geen melk en ben verre van "lamlendig". De mens heeft het niet nodig. Genoeg volken die het niet of amper drinken of zelfs verdragen.

Zonder de fanatieke promotie van melk (de boeren moesten een duwtje in de rug hebben) zou de melkconsumptie in Nederland lang zo hoog niet zijn. Ik dronk het alleen maar omdat me verteld was dat het "goed voor elk" was. Ik was blijkbaar een uitzondering op die "elk" want na 2 glazen melk zit ik standaard een kwartier op de toiletpot :P Ik vind melk en zuivel overigens wel lekker, verdragen doe ik het niet goed.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:06:15 #19
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_143982015
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:03 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik drink geen melk en ben verre van "lamlendig". De mens heeft het niet nodig. Genoeg volken die het niet of amper drinken of zelfs verdragen.
Daarom mijn edit net.
Darmkrampen: Koemelkallergie, lactoseintolerantie? Prikkelbare Darm Syndroom?
Heb je dat toevallig? Of ben je al es getest?
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:08:25 #20
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_143982044
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:03 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik drink geen melk en ben verre van "lamlendig". De mens heeft het niet nodig. Genoeg volken die het niet of amper drinken of zelfs verdragen.

Zonder de fanatieke promotie van melk (de boeren moesten een duwtje in de rug hebben) zou de melkconsumptie in Nederland lang zo hoog niet zijn. Ik dronk het alleen maar omdat me verteld was dat het "goed voor elk" was. Ik was blijkbaar een uitzondering op die "elk" want na 2 glazen melk zit ik standaard een kwartier op de toiletpot :P Ik vind melk en zuivel overigens wel lekker, verdragen doe ik het niet goed.
Eind jaren 80 ja. Vind je het heel gek? Melkquotum kwam op, melkprijzen gingen drastisch omlaag. Vergelijk het nu met de tomatenboeren. Die krijgen nu een steun in de rug. Toen waren het de melkveehouders.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_143982046
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:06 schreef knokkels het volgende:

[..]

Daarom mijn edit net.
Darmkrampen: Koemelkallergie, lactoseintolerantie? Prikkelbare Darm Syndroom?
Heb je dat toevallig? Of ben je al es getest?
Niet getest, wel zelf achtergekomen. Kende iemand met dezelfde klachten, ben op zijn advies een paar weken gestopt met zuivel (dronk toen op het werk nog iedere pauze een half pak "milk en fruit") en snel tot de ontdekking dat die vanzelfsprekendheid van "een glaasje melk bij het ontbijt" voor mij niet langer gold. Heb nu een nieuwe collega die dezelfde klachten heeft en geen zuivel consumeert, wat tips uitgewisseld en ben zo toch weer af en toe aan de kwark.

Is het erg? Nee... Er zijn genoeg andere lekkere dingen en als je voldoende groenten en fruit eet krijg je ook genoeg binnen aan calcium. Een koe drinkt ook geen melk en heeft ook prima botten.

Ben 38, heb een heel gezond gebit, nooit wat gebroken en gezonde nagels.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:09:10 #22
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_143982051
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:06 schreef knokkels het volgende:

[..]

Daarom mijn edit net.
Darmkrampen: Koemelkallergie, lactoseintolerantie? Prikkelbare Darm Syndroom?
Heb je dat toevallig? Of ben je al es getest?
Dat is toch persoonlijke ervaring, daar is niets mis mee. Hij probeert het niet te onderbouwen met verzonnen onderzoeken.

Ik merk ook dat ik bij een glas melk last krijg van winderigheid, maar dat heb ik met meer zuivelproducten.

Hoe ik dat weet? Kijken hoe het gaat met een periode melk drinken en een periode zonder melk drinken. Zelfde als jij aangeeft dat je je 'lamlendig' gaat voelen.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:10:35 #23
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_143982064
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:08 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Niet getest, wel zelf achtergekomen. Kende iemand met dezelfde klachten, ben op zijn advies een paar weken gestopt met zuivel (dronk toen op het werk nog iedere pauze een half pak "milk en fruit") en snel tot de ontdekking dat die vanzelfsprekendheid van "een glaasje melk bij het ontbijt" voor mij niet langer gold.

Is het erg? Nee... Er zijn genoeg andere lekkere dingen en als je voldoende groenten en fruit eet krijg je ook genoeg binnen aan calcium. Een koe drinkt ook geen melk en heeft ook prima botten.
Ik heb absoluut geen objectieve mening voor wat betreft (rauwe) melk, jij ook niet.
Is niet erg, gewoon een constatering.
Alleen zitten we allebei aan een volledig andere kant van het spectrum.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:11:57 #24
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_143982077
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:09 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Dat is toch persoonlijke ervaring, daar is niets mis mee. Hij probeert het niet te onderbouwen met verzonnen onderzoeken.
Helemaal niets mis mee, inderdaad. En dat doe ik ook niet.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 10:12:19 #25
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_143982082
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 10:11 schreef knokkels het volgende:

[..]

Helemaal niets mis mee, inderdaad. En dat doe ik ook niet.
Dat zeg ik ook nergens, je post kwam nogal aanvallend over.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')