abonnement Unibet Coolblue
pi_144415980
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:32 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik hou van zware dekens. Heb ook een wollen dekbed.

Lijkt me wel mooi naast de lichtgewicht stylecraft megadeken die ik ook deze winter wil afmaken.
Hm ja, ik weet het niet. Ik vind de deken wat onprettig aanvoelen. Zwaar, 'massief', niet zo zacht. Misschien had ik ook losser moeten haken. Het was mijn eerste projectje indertijd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 11 september 2014 @ 11:34:32 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_144415982
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:22 schreef trui het volgende:
je kunt toch ook gewoon zelf wat leuke blokken uitkiezen en dat met die kleurenmaken, BE? hetis wel lekker dik garen, dus je bent relatief snel klaar.
Ja kan, maar ik ken mezelf, dan ga ik weer twijfelen.
Op de een of andere manier pakt het dan altijd heel veel stommer uit dan dat anderen ideeen hebben.

Net als dat jij en Spuug bijvoorbeeld altijd op de een of andere manier spot on combinaties maken en bij mij ziet het er dan altijd heel matig uit. :{ ;)
Dus volg ik liever misschien eens een keer heel mak een patroon van een ander om het dan mss eindelijk eens af te kunnen maken. :D

Want ik vind het wel heel erg leuk om te doen, haken, maar zo'n golfjesdeken is zo dodelijk saai, dan haak ik uiteindelijk steeds weer af. :+

Toffe kleuren Kwak! :Y
***
pi_144415990
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:32 schreef Claudia_x het volgende:
Nice, kwak!
Thanks! Ze waren stomverbaasd dat ik in 5 min 26 bollen bij elkaar had _O-
Kwak
pi_144415993
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:30 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Deze

[ afbeelding ]
(Kon niet eerder foto maken)

Ik ben met nog en deken in stylecraft blauw/bruin/groen/paars/oranje/koraal bezig, en ook de laatste kussens hebben die tinten. Ben langzaam de accessoires in de kamer aan het herkleuren naar die tinten.
Ik ben benieuwd hoe dat in een deken verwerkt er uit ziet ^O^
pi_144416019
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:34 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Thanks! Ze waren stomverbaasd dat ik in 5 min 26 bollen bij elkaar had _O-
:D

Ik vond dat roze bovenin erg mooi. (En die donkere bollen ernaast ook.) Qua kleurstelling lijkt het wel wat op Drops Paris.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_144416221
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D

Ik vond dat roze bovenin erg mooi. (En die donkere bollen ernaast ook.) Qua kleurstelling lijkt het wel wat op Drops Paris.
Jups!

Daar is deze kussenhoes van
Op de achtergrond de andere deken, daar zie je de donkerder oranje en plumpaars nog niet in, daar was ik toen nog niet.

En hier de twee kussens die af zijn nog een keer (al eerder gepost allemaal, maar dan zien jullie hopelijk de doorlopende lijn)


Ben nog met en derde bezig, geen foto van.

Rest van het huis is wit/licht hout/zandkleur, banken met witte en taupe grand foulard, taupe poef, en een oranje lack tafeltje :7
Kwak
pi_144416260
Oh! O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_144416294
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:44 schreef kwakz0r het volgende:

Rest van het huis is wit/licht hout/zandkleur, banken met witte en taupe grand foulard, taupe poef, en een oranje lack tafeltje :7
En een oranje kat :Y) :D
pi_144416405
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:47 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

En een oranje kat :Y) :D
Ja daar is de rest op aangepast :7
Kwak
pi_144416994
Mooie kleuren, Kwak! Past allemaal heel mooi bij elkaar.
pi_144420485
Omslagdoek:

Hij is lekker groot geworden. Gemaakt van Stylecraft, kleurtjes die ik over had van de grote deken van laatst. De rand heb ik van Ravelry geplukt, vond het wel een mooie afwerking zo. Simpele doek met een iets ingewikkeldere rand.


En dan.. tadaaah! :D

Zoals beloofd mét hondje ;) Gelukkig vind hij poseren niet vervelend :P (en hij moet naar de kapper, haar voor zijn ogen :X )
Hier een close-up van de kleurtjes:

Zoals gezegd heb ik het fout gedaan. Het patroon moet eigenlijk verspringen. Ik heb dit nog wel uitgeprobeerd maar met dit garen (Stylecraf chunky) werd dat niet echt mooi ook, dus heb ik het gewoon zo gelaten. Beetje hobbelig en scheef daardoor aan de randen maar dat vind Sam niet erg gelukkig ;) Zie je niets van in de mand..
pi_144421129
Prachtige omslagdoek met die rand, Sunny. En wat een vrolijke deken en een schat van een hond! Ziet er zeer knuffelbaar uit.
  donderdag 11 september 2014 @ 14:48:12 #163
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144421347
ik vind die rand er ook geweldig bij, sunny! en je deken prima zo! geen verspringing nodig hoor. :)
in de haak.
pi_144421393
Dank dank!!
Hondje ligt er op te slapen in zijn mandje as we type O+ Hij staat er zo leuk bij :D ;)
pi_144422223
Prachtige rand Sunny!

Trui, herinner ik het me goed dat jij ook uit Utrecht (of omgeving) komt? Heb jij, of iemand anders, tips voor me in Utrecht? Ik ken alleen Modilaine in de lijnstraat nu :)
  donderdag 11 september 2014 @ 15:37:35 #166
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144422791
ik vind Modilaine een fijne winkel, maar moet eerlijk bekennen dat ik vaker online bestel dan dat ik daar wat koop. Ze zijn ook niet echt heel goedkoop, maar hebben wel een aantal heerlijke garens (Rowan! O+ ). Verder zit er ook niet heel erg veel qua garenwinkels in Utrecht volgens mij. Ik zag wel dat er ook een afhaalpunt is van een webshop die Drops garen verkoopt, maar dan kan alleen op afspraak. ergens bij de Amsterdamse straatweg in de buurt (Concordiastraat geloof ik). In de plaats waar ik woon (niet ver van Utrecht idd) zit een winkel die vooral Lana Grossa verkoopt, maar daar kom ik ook niet zo heel vaak.
in de haak.
pi_144423290
Wat een mooie omslagdoek en leuk dekentje Sunny!
Kwak
pi_144424027
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:37 schreef trui het volgende:
ik vind Modilaine een fijne winkel, maar moet eerlijk bekennen dat ik vaker online bestel dan dat ik daar wat koop. Ze zijn ook niet echt heel goedkoop, maar hebben wel een aantal heerlijke garens (Rowan! O+ ). Verder zit er ook niet heel erg veel qua garenwinkels in Utrecht volgens mij. Ik zag wel dat er ook een afhaalpunt is van een webshop die Drops garen verkoopt, maar dan kan alleen op afspraak. ergens bij de Amsterdamse straatweg in de buurt (Concordiastraat geloof ik). In de plaats waar ik woon (niet ver van Utrecht idd) zit een winkel die vooral Lana Grossa verkoopt, maar daar kom ik ook niet zo heel vaak.
Dankjewel :) Ik zag laatst dat de schoenmaker in Vleuterweide ook garen heeft dus kan altijd daar even kijken. Dat van drops ga ik even opzoeken, fijn garen ook.

Ik ben dus gisteren begonnen met de Alpine shawl en de eerste bol is al op. En eigenlijk moet ik heel erg met mijn scriptie aan de gang :') :@
  donderdag 11 september 2014 @ 16:50:41 #169
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144425198
heel goede reden om nog wat garen te shoppen. :)
in de haak.
  donderdag 11 september 2014 @ 16:59:13 #170
432369 Muntdrop
Zoete Stevige Drop
pi_144425502
mijn gehaakte armband eens afgewerkt. Alleen in het echt is hij veel groener maar dat krijg ik niet op de foto :+
pi_144425844
wat gaaf muntdrop!
Kwak
  donderdag 11 september 2014 @ 18:55:59 #172
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_144429089
Mooie dingen weer! Met supermooie kleuren O+

Wat een gave armband Munt!

Ik zou willen dat ik ook weer eens wat kon afronden :( Doe weer teveel door elkaar.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_144429248
Oh wat tof die armband! Hoe maak je zo iets?
pi_144429473
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:01 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh wat tof die armband! Hoe maak je zo iets?
Heel erg mooi. Inderdaad, hoe haak je dat?
  donderdag 11 september 2014 @ 19:11:42 #175
432369 Muntdrop
Zoete Stevige Drop
pi_144429550
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 19:01 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh wat tof die armband! Hoe maak je zo iets?
Je rijgt van tevoren een hele sliert aan kralen en vervolgens haak je bijvoorbeeld 6 of 8 in de rondte met in elke steek een kraal. Dit is een heel goed filmpje: . Ik zou je wel aanraden om rocailles van aziatische fabrikanten zoals miyuki of toho, deze zijn mooi gelijkmatig. Ik maakte er ooit een van rayher kralen en die werd schots en scheef. Als garen gebruik ik katoen draad (DMC Cébélia Cotton size 20 ), en een haaknaald in 1.25. Het is in principe geen moeilijke techniek, als je hem doorhebt gaat het vrij snel. Ik begon tegen al het advies in met kleine kralen in 1 kleur, en het lukte me in 1 avondje al om een flink stuk te doen :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')