abonnement Unibet Coolblue
pi_143977566
Hallo,

Als 17-jarige heb ik nu al een tijdje last van haaruitval. Ik heb dik haar, maar de 'dichtheid' is in het laatste jaar goed afgenomen. Dit vind ik zeer jammer, en ik wil er wat tegen doen. Het kan overigens goed zijn dat het de genetics zijn, want m'n pa heeft er ook last van.

Mijn ma had het eerst ook, en toen begon ze zo'n middeltje te gebruiken dat je in je haar moet masseren. Bij haar heeft het goed geholpen. Ik wil dit ook wel proberen (en op het flesje staat ook dat het genetische haaruitval remt), maar telkens als ik het masseer, wat ik dus gewoon met druk op de vingers heen-en-weer bewegingen op de hoofdhuid bedoel, en ik ben klaar, dan zitten er ongeveer 7 haren aan m'n vingers, en rond de 10 op de kam die ik daarna door m'n haar haal.

Tips? Moet ik anders masseren (heel zacht misschien?), moet ik een ander spul gebruiken? Tips zijn welkom.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_143977923
:{
Misschien eventueel je huisarts contacteren?
En ik zou een anti haaruitval douchegel proberen.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:35:19 #3
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143977958
Acceptatie, lastig, maar de enige manier.
pi_143977986
Veel middeltjes tegen haaruitval veroorzaken in het begin juist shedding / haaruitval.

Beter is om naar je huisarts te gaan. Die zal je doorsturen naar de dermatoloog en bloed laten prikken om te kijken of er afwijkingen zijn die haaruitval kunnen veroorzaken.

Ben je toevallig net ziek geweest of een periode van stress gehad?
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 01:47:05 #5
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_143978286
quote:
en op het flesje staat ook dat het genetische haaruitval remt)
:')
Leuk die reclame maar je kan er uiteindelijk niet veel meer aan doen dan accepteren, scheelt een hele hoop geld ook.

Enige dt je eraan kan doen is je huidige kapsel erop aanpassen zodat het straks minder snel opvalt: kort dus...

Bij genetische haaruitval bij vrouwen valt het effect overigens nog wel mee, maar dat ligt aan de genetica en niet aan dat middel.
vrouwen worden nu eenmaal minder snel kaal en als zel last hebben van haaruitval dan is dat ook minder dan bij mannen.

Face it.. uiteindelijk wordt je kaal en daar helpt niets tegen.
Je kan het wel weer verdoezelen met implantaten e.d. maar dat moet ook elke 10 jaar weer opnieuw en kost een hoop.
Accepteren is makkelijker en goedkoper.
pi_144034116
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 01:20 schreef SherlockHolmes het volgende:
Hallo,

Als 17-jarige heb ik nu al een tijdje last van haaruitval. Ik heb dik haar, maar de 'dichtheid' is in het laatste jaar goed afgenomen. Dit vind ik zeer jammer, en ik wil er wat tegen doen. Het kan overigens goed zijn dat het de genetics zijn, want m'n pa heeft er ook last van.

Mijn ma had het eerst ook, en toen begon ze zo'n middeltje te gebruiken dat je in je haar moet masseren. Bij haar heeft het goed geholpen. Ik wil dit ook wel proberen (en op het flesje staat ook dat het genetische haaruitval remt), maar telkens als ik het masseer, wat ik dus gewoon met druk op de vingers heen-en-weer bewegingen op de hoofdhuid bedoel, en ik ben klaar, dan zitten er ongeveer 7 haren aan m'n vingers, en rond de 10 op de kam die ik daarna door m'n haar haal.

Tips? Moet ik anders masseren (heel zacht misschien?), moet ik een ander spul gebruiken? Tips zijn welkom.
Accepteren kan je nog als je pogingen niet gewerkt hebben.

Er zijn twee middelen die aantoonbaar (maar niet bij iedereen) werken:
Minoxidil (lotion) en Finasteride (medicijn)

Minoxidil is online verkrijgbaar en hier zal je geen nadelen van hebben. Je kan het licht inmasseren/verdelen maar van belang is dat het tijd heeft om in de huid te kunnen trekken.

Finasteride (DHT remmer) moet wel door een huisarts voorgeschreven worden en kan bijwerkingen hebben.

Vergeet de shampoo's, dat zit te kort op je hoofd om in de huid te kunnen trekken ze zullen hoogstens net als een andere goede shampoo de huid gezond houden wat ook belangrijk is.

Mocht je de dichtheid optisch willen verhogen dan kan je nog Toppik gebruiken.

Bedenk wel dat je niet altijd je jeugdige haren kan behouden, een haarlijn van iemand van 15 is anders dan die van 20 of 30 of van een vijftiger. Je kan de tijd proberen te remmen, maar nooit stil zetten.

Succes!!
  zondag 31 augustus 2014 @ 19:56:49 #7
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_144034727
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:47 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Accepteren kan je nog als je pogingen niet gewerkt hebben.

Er zijn twee middelen die aantoonbaar (maar niet bij iedereen) werken:
Minoxidil (lotion) en Finasteride (medicijn)

Minoxidil is online verkrijgbaar en hier zal je geen nadelen van hebben. Je kan het licht inmasseren/verdelen maar van belang is dat het tijd heeft om in de huid te kunnen trekken.

Finasteride (DHT remmer) moet wel door een huisarts voorgeschreven worden en kan bijwerkingen hebben.

Vergeet de shampoo's, dat zit te kort op je hoofd om in de huid te kunnen trekken ze zullen hoogstens net als een andere goede shampoo de huid gezond houden wat ook belangrijk is.

Mocht je de dichtheid optisch willen verhogen dan kan je nog Toppik gebruiken.

Bedenk wel dat je niet altijd je jeugdige haren kan behouden, een haarlijn van iemand van 15 is anders dan die van 20 of 30 of van een vijftiger. Je kan de tijd proberen te remmen, maar nooit stil zetten.

Succes!!
Respectievelijk ¤25,- en ¤30,- per maand en da's natuurlijk in gunstige gevallen.
Komt erop neer dat je minstens 300 tot 400 euro per jaar kwijt bent aan die middeltjes alleen al.
(en dan weet ik niet hoe lang je met die topik doet, ben maar uit gegaan van een potje per maand.)
pi_144034772
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:47 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Accepteren kan je nog als je pogingen niet gewerkt hebben.

Er zijn twee middelen die aantoonbaar (maar niet bij iedereen) werken:
Minoxidil (lotion) en Finasteride (medicijn)

Minoxidil is online verkrijgbaar en hier zal je geen nadelen van hebben. Je kan het licht inmasseren/verdelen maar van belang is dat het tijd heeft om in de huid te kunnen trekken.

Finasteride (DHT remmer) moet wel door een huisarts voorgeschreven worden en kan bijwerkingen hebben.

Vergeet de shampoo's, dat zit te kort op je hoofd om in de huid te kunnen trekken ze zullen hoogstens net als een andere goede shampoo de huid gezond houden wat ook belangrijk is.

Mocht je de dichtheid optisch willen verhogen dan kan je nog Toppik gebruiken.

Bedenk wel dat je niet altijd je jeugdige haren kan behouden, een haarlijn van iemand van 15 is anders dan die van 20 of 30 of van een vijftiger. Je kan de tijd proberen te remmen, maar nooit stil zetten.

Succes!!
Hoi, en enorm bedankt voor de goede reactie!

Ik heb vandaag even in de drogist gekeken, en heb zo'n flesje met spuit van Head & Shoulders gekocht, voor haargroei.

Vanochtend na douchen ingesmeerd, ingemasseerd (maar wel zachtjes, waardoor maar 1 haar uiteindelijk aan m'n handen zat in plaats van 7), en m'n hoofd brandde enorm, echt zo'n gevoel alsof het opeens ging werken, haha. :D

Geen idee waarom het zo'n ongelofelijk warm gevoel gaf, maar het voelde iig alsof ik dat vaker moet doen.

Enig idee? :)
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_144035266
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:56 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Respectievelijk ¤25,- en ¤30,- per maand en da's natuurlijk in gunstige gevallen.
Komt erop neer dat je minstens 300 tot 400 euro per jaar kwijt bent aan die middeltjes alleen al.
(en dan weet ik niet hoe lang je met die topik doet, ben maar uit gegaan van een potje per maand.)
Deze middelen worden door artsen gezien als werkend.
Er zijn ook andere merken Minoxidil die goedkoper zullen, Kirkland e.d.

TS zou bij zijn huisarts moeten informeren voor de Finasteride, hier zijn ook verschillende merken in.
Als hij het goed aanpakt dan valt het in zijn verzekeringspakket.
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:13:23 #10
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_144035684
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:05 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Deze middelen worden door artsen gezien als werkend.
Er zijn ook andere merken Minoxidil die goedkoper zullen, Kirkland e.d.

TS zou bij zijn huisarts moeten informeren voor de Finasteride, hier zijn ook verschillende merken in.
Als hij het goed aanpakt dan valt het in zijn verzekeringspakket.
Artsen zijn ook niet onafhankelijk, die worden tijdens hun studie al gesponsord door GlaxoSmithKlyne en Bayer.. Tandartsen door Braun en Oral-B overigens..

Tondeuse hebje bij de Lidl al voor ¤10,- daarna, zelden tot nooit kosten meer.
En veel vrouwen zien dat ook als mannelijk, kaalheid...

Ik moet zeggen dat ik gewoon geluk heb verder, heb wel dun haar maar wel veel.
Er beginnen wel wat witte haren tussendoor te komen, bij m'n slapen en in m'n "baard" maar ook dat valt mee, een vriend van me is sinds z'n 18e al echt grijs en ik loop nu tegen de 40 (dinsdag om precies te zijn)
pi_144035877
quote:
11s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:57 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Hoi, en enorm bedankt voor de goede reactie!

Ik heb vandaag even in de drogist gekeken, en heb zo'n flesje met spuit van Head & Shoulders gekocht, voor haargroei.

Vanochtend na douchen ingesmeerd, ingemasseerd (maar wel zachtjes, waardoor maar 1 haar uiteindelijk aan m'n handen zat in plaats van 7), en m'n hoofd brandde enorm, echt zo'n gevoel alsof het opeens ging werken, haha. :D

Geen idee waarom het zo'n ongelofelijk warm gevoel gaf, maar het voelde iig alsof ik dat vaker moet doen.

Enig idee? :)
Misschien zit er een alcohol in wat het warme gevoel kan geven.

Een merk als Head & Shoulders durft wel om zich in deze branche te begeven, jaren geleden deed Nivea dat ook, maar zijn met de verkoop van hun middel gestopt. Toch bang geworden dat ze hun goede naam zouden verliezen?
In Nederland komen nu steeds meer bedenkelijke merken die beweren dat ze haaruitval kunnen remmen, in Azië zijn ze helemaal doorgeslagen en zie ik op elke shampoo wel staan dat het tegen haaruitval werkt.

Het is moeilijk aan te tonen of het werkt, het resultaat zal pas na maanden zichtbaar kunnen zijn. Maar komt dit dan door dat middel of door iets anders?

Vraag je huisarts naar Minoxidil en Finasteride, en kijk op haarweb.nl naar wat andere mensen vinden van deze middelen.

Mijn tip: verlies geen tijd door het proberen van middeltjes van de drogist of supermarkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Ping op 31-08-2014 20:28:35 ]
pi_144036153
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:13 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Artsen zijn ook niet onafhankelijk, die worden tijdens hun studie al gesponsord door GlaxoSmithKlyne en Bayer.. Tandartsen door Braun en Oral-B overigens..

Tondeuse hebje bij de Lidl al voor ¤10,- daarna, zelden tot nooit kosten meer.
En veel vrouwen zien dat ook als mannelijk, kaalheid...

Ik moet zeggen dat ik gewoon geluk heb verder, heb wel dun haar maar wel veel.
Er beginnen wel wat witte haren tussendoor te komen, bij m'n slapen en in m'n "baard" maar ook dat valt mee, een vriend van me is sinds z'n 18e al echt grijs en ik loop nu tegen de 40 (dinsdag om precies te zijn)
Bedenk dat er ook mensen zijn die geen mooie toonbare schedel hebben, voor hun is even kaalscheren geen optie.
  zondag 31 augustus 2014 @ 20:31:30 #13
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_144036653
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:22 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Bedenk dat er ook mensen zijn die geen mooie toonbare schedel hebben, voor hun is even kaalscheren geen optie.
Ik denk dat dat nog best meevalt... ik ken genoeg mensen die zich weleens voor de gein kaal hebben geschoren, mensen die zich sowieso kaalscheren (of erg kort) en bij acteurs zie je het ook nogweleens.. zelfs vrouwen..
Ik vind het nog best meevallen wat er onder het haar tevoorschijn komt, 't staat niet slecht ofzo..

Zelf zou ik het overigens dan weer niet doen maar dat komt doordat ik door gezondheidsproblemen erg mager ben en m'n huid is wat grauw/geel door medicatie.. als ik m'n kop kaal zou scheren denk ik dat men gaat denken dat ik net bestraling achter de rug heb..
Als ik dikker zou zijn dan zou het wel meevallen.
pi_144038060
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 20:31 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik denk dat dat nog best meevalt... ik ken genoeg mensen die zich weleens voor de gein kaal hebben geschoren, mensen die zich sowieso kaalscheren (of erg kort) en bij acteurs zie je het ook nogweleens.. zelfs vrouwen..
Ik vind het nog best meevallen wat er onder het haar tevoorschijn komt, 't staat niet slecht ofzo..

Zelf zou ik het overigens dan weer niet doen maar dat komt doordat ik door gezondheidsproblemen erg mager ben en m'n huid is wat grauw/geel door medicatie.. als ik m'n kop kaal zou scheren denk ik dat men gaat denken dat ik net bestraling achter de rug heb..
Als ik dikker zou zijn dan zou het wel meevallen.
Je moet er net de kop voor hebben, het kan stoer staan of totaal niet. Ik heb het ook ooit gedaan en mijn achterhoofd bleek een bobbel te hebben. Is verder normaal maar het was geen mooi rond bolletje.

Even voor TS: De werking van Minoxidil is voornamelijk bewezen voor op de kruin.
  zondag 31 augustus 2014 @ 22:32:53 #15
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_144044053
quote:
11s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:57 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Hoi, en enorm bedankt voor de goede reactie!

Ik heb vandaag even in de drogist gekeken, en heb zo'n flesje met spuit van Head & Shoulders gekocht, voor haargroei.

Vanochtend na douchen ingesmeerd, ingemasseerd (maar wel zachtjes, waardoor maar 1 haar uiteindelijk aan m'n handen zat in plaats van 7), en m'n hoofd brandde enorm, echt zo'n gevoel alsof het opeens ging werken, haha. :D

Geen idee waarom het zo'n ongelofelijk warm gevoel gaf, maar het voelde iig alsof ik dat vaker moet doen.

Enig idee? :)
Ik heb hetzelfde met dit middel:



Zodra het op plekken komt anders dan je bovenste haarhuid dan wordt het helemaal rood, maar dat is na een half uurtje weg. Maak foto's van je kapsel vanaf alle kanten om het een half jaar tot een jaar weer te vergelijken. Dan pas zie je of een middel goed werkt of niet. In mijn geval werkt het goed, het is een stuk dikker geworden. Haarzakjes die afgestorven zijn komen niet meer terug, dus je kunt alleen behouden wat je nog hebt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 31 augustus 2014 @ 23:30:23 #16
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_144047058
Je bent 17, op die leeftijd begint bij sommige de haarlijn al te veranderen, dat het uitvalt is niet geheel normaal, denk dat het in je genen zit. Je kunt 2 dingen doen; of aan de middelen gaan met alle mogelijke bijwerkingen van dien of 2; denken van; fuck it, ik ben een dude en ik scheer het gewoon af en millimeter het gewoon dan heb je gelijk geen zorgen meer. Het moet je staan das het enige maar das ook meer een kwestie van gewenning.
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_144085431
Tot 100 haren uitval per dag is toch normaal?
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  dinsdag 2 september 2014 @ 11:52:16 #18
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_144093797
Haaruitval.
Het enige minpunt aan man zijn.
Gelukkig zit het niet in mijn familie.
Sterkte TS.
pi_144096979
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:52 schreef Ixnay het volgende:
Haaruitval.
Het enige minpunt aan man zijn.
Gelukkig zit het niet in mijn familie.
Sterkte TS.
inderdaad, 17 is wel heel erg jong.
Bij mij zit het ook niet in de familie dus dat scheelt, jammer genoeg nu wel door allergische reactie tijdelijk haarverlies. Dus weet hoe kut het is :P
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')