abonnement Unibet Coolblue
pi_144421257
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:41 schreef Bouke-p het volgende:
Auto hobby club?
ja :')
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_144426293
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 22:51 schreef marsmello het volgende:
Tering wat een slechte reclames weer van het KCT, te zien op NGC (en misschien andere zenders)
Echt he om te huilen.
Vergelijk dat eens met de reclames die we 5 - 6 jaar geleden hadden.
ieder krijgsmachtdeel had afzonderlijk zijn eigen reclames en je zag dat er veel geld in gestopt werd.
het waren ook niet zo'n kinderlijke reclames, ze hadden een volwassen karakter.

De reclames van nu doen defensie op een veredeld scoutingclubje lijken (wat het zo ongeveer ook half is geworden door de landveradende politici)
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_144427902
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:45 schreef Thaboel het volgende:

[..]

ja :')
Praktische vent die Reg. Adjudant van jullie. https://www.facebook.com/(...)1555215218633&type=1

Eerste keer moest ik ff kijken waarom die zn blik op rechts had hangen op de laatste foto. Terug bij de eerste begreep ik het pas :P Eerlijk gezegd nooit eerder opgevallen bij Vaandeldragers, maar misschien let ik gewoon niet op.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
  donderdag 11 september 2014 @ 20:50:19 #254
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_144434181
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 17:23 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Echt he om te huilen.
Vergelijk dat eens met de reclames die we 5 - 6 jaar geleden hadden.
ieder krijgsmachtdeel had afzonderlijk zijn eigen reclames en je zag dat er veel geld in gestopt werd.
het waren ook niet zo'n kinderlijke reclames, ze hadden een volwassen karakter.

De reclames van nu doen defensie op een veredeld scoutingclubje lijken (wat het zo ongeveer ook half is geworden door de landveradende politici)
gewoon dit laten zien.
Is afdoende 8-)
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_144434213
Hier zitten toch mensen met ervaring met parasprongen? Hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende.

Vraag: volgend weekend ben ik in de buurt van de Ginkelse Heide tijdens de Airborne luchtlandingen. Ik wil het graag zien, meer het stuk in de lucht dan de landing zelf. Naar het evenemententerrein zelf gaan lijkt lastig vanaf waar ik verblijf en het is me ook te druk (gebruik van pendeldienst is ook geen optie). Ik wil daarom liever een terras in de buurt opzoeken waar ik al die bolletjes in de lucht zie zweven.
Maar..... ik ben echt een leek op gebied van parachutespringen. Ik heb geen idee op welke afstand vanaf de landingsplaats ik moet rekenen om wat te kunnen zien. Is dat vrij dichtbij de landingsplaats omdat ze vrijwel loodrecht naar beneden gaan of is het zweefmoment vele honderden meters ver?

Ik vond dit kaartje op de airborne website.
Geeft dat oranje vlak de afstand van het zweefmoment weer of springen ze al voor dat vlak uit het vliegtuig?

  donderdag 11 september 2014 @ 20:54:32 #256
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_144434386
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 11 september 2014 @ 21:00:07 #257
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_144434654
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_144434818
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 18:16 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:

[..]

Praktische vent die Reg. Adjudant van jullie. https://www.facebook.com/(...)1555215218633&type=1

Eerste keer moest ik ff kijken waarom die zn blik op rechts had hangen op de laatste foto. Terug bij de eerste begreep ik het pas :P Eerlijk gezegd nooit eerder opgevallen bij Vaandeldragers, maar misschien let ik gewoon niet op.
Hu?

Ja mooie vent. Laatst even mee gesproken.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_144435401
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 20:50 schreef NedKelly het volgende:
Hier zitten toch mensen met ervaring met parasprongen? Hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende.

Vraag: volgend weekend ben ik in de buurt van de Ginkelse Heide tijdens de Airborne luchtlandingen. Ik wil het graag zien, meer het stuk in de lucht dan de landing zelf. Naar het evenemententerrein zelf gaan lijkt lastig vanaf waar ik verblijf en het is me ook te druk (gebruik van pendeldienst is ook geen optie). Ik wil daarom liever een terras in de buurt opzoeken waar ik al die bolletjes in de lucht zie zweven.
Maar..... ik ben echt een leek op gebied van parachutespringen. Ik heb geen idee op welke afstand vanaf de landingsplaats ik moet rekenen om wat te kunnen zien. Is dat vrij dichtbij de landingsplaats omdat ze vrijwel loodrecht naar beneden gaan of is het zweefmoment vele honderden meters ver?

Ik vond dit kaartje op de airborne website.
Geeft dat oranje vlak de afstand van het zweefmoment weer of springen ze al voor dat vlak uit het vliegtuig?

[ afbeelding ]
Gaan zo'n beetje loodrecht naar beneden, als je ze wil zien springen zul je toch in de buurt moeten zijn. Vanuit Ede zelf zul je het iig slecht tot niet kunnen zien.

pi_144436342
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:02 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Hu?

Ja mooie vent. Laatst even mee gesproken.
Dat hij zn medailles op zn rechterborst heeft. Is vanwege de band van de vaandelriem die over de linkerschouder gaat. Nooit eerder opgevallen dat men dat zo doet.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_144436577
Ben ook van plan te gaan kijken volgende week. Nooit eerde bij de DZ geweest. Wel een keer de C130's voor Market Garden zien vertrekken van EHSB.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_144437289
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gaan zo'n beetje loodrecht naar beneden, als je ze wil zien springen zul je toch in de buurt moeten zijn. Vanuit Ede zelf zul je het iig slecht tot niet kunnen zien.

Thanks! ^O^ Inderdaad goed te zien in het filmpje. VIP-kaarten regelen gaat niet lukken denk ik ;) Dan maar hopen op droog weer en dat er vanuit Otterlo via een fietsroute over de Ginkelse Heide dichtbij te komen is.
pi_144437360
Verbaasd dat er nog geen topic over de Invictus games is geopend hier in def. Aangezien er ook een Nederlands team meedoet. Was vanavond ook op de BBC.

http://invictusgames.org/
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_144437841
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:55 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Thanks! ^O^ Inderdaad goed te zien in het filmpje. VIP-kaarten regelen gaat niet lukken denk ik ;) Dan maar hopen op droog weer en dat er vanuit Otterlo via een fietsroute over de Ginkelse Heide dichtbij te komen is.
Vanaf de Noord Ginkel zal het ook prima te zien zijn.
pi_144438558
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2014 22:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vanaf de Noord Ginkel zal het ook prima te zien zijn.
Vanaf natuurcentrum ongeveer? Of nog verder zuidelijker? Heb echt geen idee van de zichtbare afstanden. Hadden mijn ouders me maar op de scouting gedaan :'(
pi_144439613
Ik ben d'r ook dat weekend, verstopt tussen de re-enactors. :Y
  Moderator donderdag 11 september 2014 @ 22:46:37 #267
257132 crew  Awsom
pi_144439830
Edge of Tomorrow beetje toffe film? Zie hem in goede kwaliteit in mijn kast staan :P
pi_144440248
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 22:41 schreef Aapsoldaat het volgende:
Ik ben d'r ook dat weekend, verstopt tussen de re-enactors. :Y
Is dat op 't Wijde Veld?
pi_144440353
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 22:57 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Is dat op 't Wijde Veld?
Keine ahnung, ik zal zelf niet springen en ik weet ook niet exact waar we allemaal wel of niet heen gaan.
pi_144440518
quote:
99s.gif Op donderdag 11 september 2014 22:46 schreef Awsom het volgende:
Edge of Tomorrow beetje toffe film? Zie hem in goede kwaliteit in mijn kast staan :P
Hij is wel aardig, vond 't originele japanse verhaal beter. Edge of Tomorrow was gehollywoodiseert.
Maar hij is zeker het kijken wel waard.
  vrijdag 12 september 2014 @ 00:10:24 #271
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_144442646
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 21:56 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Verbaasd dat er nog geen topic over de Invictus games is geopend hier in def. Aangezien er ook een Nederlands team meedoet. Was vanavond ook op de BBC.

http://invictusgames.org/
Daar is sowieso in NL te weinig aandacht voor.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_144444404
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 22:19 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Vanaf natuurcentrum ongeveer? Of nog verder zuidelijker? Heb echt geen idee van de zichtbare afstanden. Hadden mijn ouders me maar op de scouting gedaan :'(
Of je gaat via het mobcomplex Driesprong (rotonde bij Amadeus) de noord Ginkel op, en vanaf daar kijken. Als je daar een stuk de hei oploopt kun je het ook mooi volgen schat ik zo in.
  vrijdag 12 september 2014 @ 09:00:15 #273
419901 Kostertjuh
Always up front!
pi_144446223
Hele reenactment slaapt en vertoefd in Weert. Hele kermis begint vanmiddag. Allemaal mooie voertuigen en een zooi Engelsen erbij
pi_144446871
quote:
15s.gif Op vrijdag 12 september 2014 00:10 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Daar is sowieso in NL te weinig aandacht voor.
Vandaag rolstoel rugby en boogschieten. Roelstoel rugby is opzich wel een grappige sport. :7
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_144447499
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2014 01:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Of je gaat via het mobcomplex Driesprong (rotonde bij Amadeus) de noord Ginkel op, en vanaf daar kijken. Als je daar een stuk de hei oploopt kun je het ook mooi volgen schat ik zo in.
Thanks! Ik ga het op de kaart opzoeken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')