abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_144373711
Risperdal is inderdaad een naar goedje, zelf ~8 jaar terug ook een tijd mee te maken gehad. Na enkele weken zelf de stekker eruit getrokken, wat een rotzooi :r

Wel naar voor die vriendin @Poesopstokje, is het 'pech' of ligt er een diepere oorzaak?? :N
pi_144374913
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 22:54 schreef GlenSpey het volgende:
Risperdal is inderdaad een naar goedje, zelf ~8 jaar terug ook een tijd mee te maken gehad. Na enkele weken zelf de stekker eruit getrokken, wat een rotzooi :r

Wel naar voor die vriendin @Poesopstokje, is het 'pech' of ligt er een diepere oorzaak?? :N
Psychiater wilde niet geloven dat ik nu nóg met de nasleep te maken heb; concetratieverlies, geheugenverlies, geen conditie meer (moeilijk op te bouwen), eetstoornis.

Komt allemaal door die :r Risperdal :r

Wbt vriendin; ze gaan het nu laten onderzoeken in het ziekenhuis, aangezien dit miskraam 3 van dit jaar is..
pi_144375417
Oh fok, das fijn, ik heb risperidon (ofwel risperdal) om me te helpen bij het slapen...

En wat ontzettend vreemd van de psych Poes. En ontzettend sneu voor je vriendin, ik hoop dat ze een oorzaak kunnen vinden.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 9 september 2014 @ 23:42:14 #154
74056 crew  ToT
pi_144375730
Risperdal kan als het goed is echt wel voor levenslange bijwerkingen zorgen, ook als je er mee gestopt bent.
Staat als ik het me goed herinner ook in de bijsluiter.
Hell, ik heb nog steeds last van een trillende linkerhand als ik in slaap val. Ben ik altijd weer acuut wakker door.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 9 september 2014 @ 23:42:49 #155
74056 crew  ToT
pi_144375752
En @ slapen: nu ff 10mg melatonine genomen door wat ik hier gelezen heb! ^O^ Kijken of dat helpt.
Merk er nog niet veel van eigenlijk, maar we zien wel. :)
pi_144380142
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:28 schreef kvd het volgende:
Oh fok, das fijn, ik heb risperidon (ofwel risperdal) om me te helpen bij het slapen...

En wat ontzettend vreemd van de psych Poes. En ontzettend sneu voor je vriendin, ik hoop dat ze een oorzaak kunnen vinden.
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 september 2014 23:42 schreef ToT het volgende:
Risperdal kan als het goed is echt wel voor levenslange bijwerkingen zorgen, ook als je er mee gestopt bent.
Staat als ik het me goed herinner ook in de bijsluiter.
Hell, ik heb nog steeds last van een trillende linkerhand als ik in slaap val. Ben ik altijd weer acuut wakker door.
Heb daar gisteravond m'n eerste pil van gepakt (1 mg) maar werd wakker met gruwelijk koppijn... even gedouched en ben ik duizelig, misselijk en het koud zweet breekt me uit...
Wordt hier niet zo heel vrolijk van moet ik zeggen :'(
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 10 september 2014 @ 10:16:58 #157
74056 crew  ToT
pi_144381536
O+ O+ O+ Hééééérlijk liggen slapen! Ik merkte dat 10mg toch niet voldoende was en heb TÓCH maar een pammetje genomen.

Liggen dromen als een malle, ik voel me nu echt veel beter dan de afgelopen 2 weken!
pi_144383994
quote:
2s.gif Op woensdag 10 september 2014 10:16 schreef ToT het volgende:
O+ O+ O+ Hééééérlijk liggen slapen! Ik merkte dat 10mg toch niet voldoende was en heb TÓCH maar een pammetje genomen.

Liggen dromen als een malle, ik voel me nu echt veel beter dan de afgelopen 2 weken!
^O^
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_144384025
Hier een beetje brakkig sinds begin deze week. Wat te laat naar bed, wat vroeg op en dan natuurlijk de fout maken om in de middag weer bij te dutten zodat ik 's avonds weer niet in slaap val :')
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_144385938
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 08:41 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

[..]

Heb daar gisteravond m'n eerste pil van gepakt (1 mg) maar werd wakker met gruwelijk koppijn... even gedouched en ben ik duizelig, misselijk en het koud zweet breekt me uit...
Wordt hier niet zo heel vrolijk van moet ik zeggen :'(
Ik begrijp ook niet dat m'n psych er zo lyrisch over is. Tyfusklotekutrommelrotzooi :r
pi_144386037
Hoi :W
Met mij gaat het op en af.
Ik voel mij nu weer goed, vorige week was het crisis.
Maar nu gaat het goed. Straks naar de bakkerrij, vanavond soos :)
Ik ben nu eindelijk mijn geldzaken op orde aan het krijgen, heb nu al een heleboel gespaard, straks, bij 1000 euro mag ik mijn kamer verbouwen (nieuwe bank, tapijt en een lamp wil ik)

Twiddel
pi_144386058
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:03 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet dat m'n psych er zo lyrisch over is. Tyfusklotekutrommelrotzooi :r
Ik heb ook risperdal, bij meer dan 1 mg, krijg ik borstgroei en melkklieren die het doen :'( :')
Twiddel
pi_144386107
quote:
99s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:07 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik heb ook risperdal, bij meer dan 1 mg, krijg ik borstgroei en melkklieren die het doen :'( :')
:-/
Lekker dan... Mag je niet iets anders gebruiken? Of werkt het middel verder wel? Op de bijwerkingen na dan..

Goed van je dat je aan het sparen bent! Heb je inmiddels al zo'n grote zitzak weten te regelen? :D
pi_144386129
Oh ja, ik speel nu scribblenauts. Is misschien kinderachtig, maar het test echt mijn denkvermogen uit om outside of the box te denken.
Blijkt dat ik moeilijk nieuwe dingen zomaar kan bedenken :P
Twiddel
pi_144386148
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:09 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

:-/
Lekker dan... Mag je niet iets anders gebruiken? Of werkt het middel verder wel? Op de bijwerkingen na dan..

Goed van je dat je aan het sparen bent! Heb je inmiddels al zo'n grote zitzak weten te regelen? :D
Morgen met de arts een gesprek, zit nu op 7 medicijnen, en ik wil kijken wat mijn mogelijkheden zijn.

En ja :D
Via Fok! zelfs :D
Twiddel
pi_144386165
quote:
99s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:11 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Morgen met de arts een gesprek, zit nu op 7 medicijnen, en ik wil kijken wat mijn mogelijkheden zijn.

En ja :D
Via Fok! zelfs :D
*O* Lang leve FHF!!

7 medicijnen joh?? Is dat ook echt nódig?
pi_144386213
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:11 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

*O* Lang leve FHF!!

7 medicijnen joh?? Is dat ook echt nódig?
Weet ik niet.
Ik heb nooit zonder medicatie gehad dat ik weet, en ben eigenlijk een beetje bang over hoe ik ben zonder. En ben bang hoe ik zou moeten afkicken.
Twiddel
pi_144386439
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:03 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik begrijp ook niet dat m'n psych er zo lyrisch over is. Tyfusklotekutrommelrotzooi :r
Omdat zij het zelf niet hoeven nemen :P
pi_144386443
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:09 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

:-/
Lekker dan... Mag je niet iets anders gebruiken? Of werkt het middel verder wel? Op de bijwerkingen na dan..

Goed van je dat je aan het sparen bent! Heb je inmiddels al zo'n grote zitzak weten te regelen? :D
O ik heb er ook 1 :D

Was helemaal vergeten dat ik hem had, knalroze is ie ook _O-
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_144386568
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 08:41 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

[..]

Heb daar gisteravond m'n eerste pil van gepakt (1 mg) maar werd wakker met gruwelijk koppijn... even gedouched en ben ik duizelig, misselijk en het koud zweet breekt me uit...
Wordt hier niet zo heel vrolijk van moet ik zeggen :'(
Turn back while there's still time :P
Ik merkte na een paar dagen dat ik telkens véél sneller moe werd. Dan viel ik om 9 uur savonds opeens in slaap (iets wat ik normaal nooit heb). Daarnaast had ik totaal geen libido meer (iets wat voor een jongen van destijds 16 een grote schok was). Volgens mij zit daar echt een grote dosis vrouwelijk hormoon of iets wat erop lijkt in...
Het enige wat het goedje op psychologisch niveau deed was dat ik me nog veel ellendiger voelde dan ik eerder al deed. Leek wel alsof zaken die ik daarvoor makkelijk naast me neer kon leggen opeens onder een vergrootglas lagen en veel meer moeite en energie kostten.
pi_144386942
Trouwens, over medicijnen gesproken:
http://www.bbc.com/news/health-29127726
http://www.reddit.com/r/w(...)inked_to_alzheimers/
Anxiety and sleeping pills 'linked to dementia'
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zou heel slecht nieuws zijn.
Twiddel
pi_144388298
Ik zei nog tegen m'n psych; ik stuur je wel een link met allemaal negatieve ervaringen over Risperdal.
Kan ik net zo goed dit topic doorsturen, damn..
pi_144393647
Ik ben zo moe. Rot geslapen, vanmorgen gesprek gehad, kind wat niet helemaal lekker gaat op school sociaal gezien en dat maakt me verdrietig.
En een agenda die gewoon vol staat, ik hoop echt echt echt dat die begeleiding wat voor ons kan betekenen. Want dit gaat niet helemaal lekker zo.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_144396290
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:20 schreef Nijna het volgende:
Ik ben zo moe. Rot geslapen, vanmorgen gesprek gehad, kind wat niet helemaal lekker gaat op school sociaal gezien en dat maakt me verdrietig.
En een agenda die gewoon vol staat, ik hoop echt echt echt dat die begeleiding wat voor ons kan betekenen. Want dit gaat niet helemaal lekker zo.
Kan je misschien dingen schrappen/verzetten? Even wat meer rust en tijd voor jezelf?
pi_144397655
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:20 schreef Nijna het volgende:
Ik ben zo moe. Rot geslapen, vanmorgen gesprek gehad, kind wat niet helemaal lekker gaat op school sociaal gezien en dat maakt me verdrietig.
En een agenda die gewoon vol staat, ik hoop echt echt echt dat die begeleiding wat voor ons kan betekenen. Want dit gaat niet helemaal lekker zo.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 18:56 schreef kvd het volgende:

[..]

Kan je misschien dingen schrappen/verzetten? Even wat meer rust en tijd voor jezelf?
Ik wou voorstellen om dingen te schrappen uit je agenda (alleen het allerbelangrijkste nog wel doen tot je weer opgeladen bent), maar kvd was me voor :P
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_144397800
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 17:20 schreef Nijna het volgende:
Ik ben zo moe. Rot geslapen, vanmorgen gesprek gehad, kind wat niet helemaal lekker gaat op school sociaal gezien en dat maakt me verdrietig.
En een agenda die gewoon vol staat, ik hoop echt echt echt dat die begeleiding wat voor ons kan betekenen. Want dit gaat niet helemaal lekker zo.
Ik hoop het ook :Y

Want elke keer als je hier komt heb je het té druk en vlieg je jezelf voorbij.. Dat moet echt anders aangepakt worden nu :*
pi_144397841
quote:
2s.gif Op woensdag 10 september 2014 19:28 schreef Moass het volgende:

[..]

Aan jou heb ik dus ook niks? :P
Was je verwachting dan niet een beetje irreëel misschien? :P
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_144399903
Ik moet inderdaad dingen zien te schrappen... maar het zou nog handiger zijn als ik het anders ga leren plannen.
Een aantal afspraken die ik heb zijn ook eigenlijk gewoon te belangrijk om af te zeggen.
Maar ik moet echt leren beter te plannen.
Dat moe zijn is ook wel een rode draad, al een hele tijd, maar het is wel een signaal... Zeker de mate van moeheid, morgen gesprek psychiater, helaas niet mijn eigen, die is niet aan het werk momenteel (ik hoop dat ze wel terugkomt).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_144416112
Nou die afspraak van vandaag had ik beter over kunnen slaan. Wat een hork zeg die psychiater.
Ik ging voor medicatiecontrole (er stond een half uur voor), eerst komt hij al bijna 20 minuten te laat en vervolgens heb ik daar een uur binnen gezeten. Het leek wel een kruisverhoor, waarbij hij allerlei vragen stelde waarvan ik dacht: waarom vraag je dit nou?
En vervolgens begon over iemand aankijken, hij mn psychologisch onderzoek ging doorkijken (wtf, medicatiecontrole...?) en op het eind wilde weten wat ik van mijn diagnose vond, want dat hij het niet zo zag... maar ja, hij zag me maar 1 keer dus dat maakte dan verder niet zoveel uit :') . Waarom vraag je het dan??? :?
En als ik had geweten dat mn eigen behandelaar over een maand weer terug was dan had ik gewoon een maand gewacht op mn afspraak.
Buiten dat ik gewoon veel meer tijd kwijt was waarin ik graag iets voor mezelf had gedaan, had hij me ook aardig over de zeik.
Als je aan dingen twijfelt, bespreek dit dan met mijn eigen behandelaar en noem het niet even tussen neus en lippen door.

Maar wat ben ik blij dat hij straks weer vertrokken is en mn eigen weer terug komt.
Bahbahbah
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_144417626
}:| Hebben wij dezelfde psych ofzo Nijna?

Zonde van je tijd en energie inderdaad..
pi_144420406
Voornaam met een R. achternaam met een H.? 8)7
Google vertelt me dat hij uit het westen ergens komt, dus lijkt me stug dat het dezelfde zou zijn... (misschien samen gestudeerd ;) ).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_144420982
Ben je ook een noorderling Nijna?
pi_144421178
sort of... Drenthe
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_144421701
Dan zijn de 3 noordelijke provincies vertegenwoordigd :D
pi_144422189
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:13 schreef Nijna het volgende:
Voornaam met een R. achternaam met een H.? 8)7
Google vertelt me dat hij uit het westen ergens komt, dus lijkt me stug dat het dezelfde zou zijn... (misschien samen gestudeerd ;) ).
Achtetnaam wel H.. weet zn voornaam niet. Naam is ook een plaats in Drenthe :+
pi_144430798
Dan is het niet dezelfde, Poesopstokje.
Ik ben gesloopt... ik denk dat ik vroeg mn bed ga opzoeken...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_144459613
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:25 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Turn back while there's still time :P
Ik merkte na een paar dagen dat ik telkens véél sneller moe werd. Dan viel ik om 9 uur savonds opeens in slaap (iets wat ik normaal nooit heb). Daarnaast had ik totaal geen libido meer (iets wat voor een jongen van destijds 16 een grote schok was). Volgens mij zit daar echt een grote dosis vrouwelijk hormoon of iets wat erop lijkt in...
Het enige wat het goedje op psychologisch niveau deed was dat ik me nog veel ellendiger voelde dan ik eerder al deed. Leek wel alsof zaken die ik daarvoor makkelijk naast me neer kon leggen opeens onder een vergrootglas lagen en veel meer moeite en energie kostten.
Nou zit inmiddels op dag 3 en ben eigenlijk wel positief over het spul. Dag 1 hakte erin (zoals gepost), dag 2 ging eigenlijk al beter, stond op waar ik met dag 1 was geëindigd qua gevoel en in de loop van de dag werd het helderder en helderder.
Vanochtend nergens geen last meer van gehad en vandaag super-hectische dag gehad en heb nog steeds fut en heb geen druk in m'n hoofd. :)
Wel even bekijken of ik vannacht weer zo onrustig slaap, heb het idee dat ik na 5 uur slaap weer klaarwakker ben en dan zit ik weer in m'n oude slaappatroon... nog geen idee of dat gunstig is of niet.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 12 september 2014 @ 18:16:49 #188
74056 crew  ToT
pi_144461336
Gisteren van de psych te horen gekregen dat we mijn AD's weer terug gaan schroeven naar mijn normale dosering (200% van wat regulier is), en daarnaast krijg ik de lichtste dosering methylfenidaat.
Aangezien de communicatie tussen het ziekenhuis en mijn apotheek per definitie waardeloos verloopt, belde ik vandaag eerst even of alles klaar lag.
Nee dus, geen fax binnen gekregen. (Fax ja, je weet wel: datgene dat net 1 stap moderner is dan de postduif, aangezien hun computersystemen niet op elkaar aansloten.)
Ziekenhuis gebeld, 10 minuten in de wacht gezeten.
"Ja er lag hier een recept in de printer, maar we wisten niet zo goed wat we er mee moesten doen."

Ze hebben het gefaxt, ik bel de apotheek op en ze hadden het binnen gekregen; ik mocht het komen ophalen.
Er naar toe gereden (flink eind, hier in deze uithoek).
"Ja sorry, ik mag het niet meegeven, want er staat niet bij HOEVEEL u moet hebben."

:')

Een paar uur later kon ik er weer naar toe rijden om het alsnog op te halen.
Eentje ingenomen, voel me nu wat lusteloos.
pi_144474484
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2014 13:11 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

*O* Lang leve FHF!!

7 medicijnen joh?? Is dat ook echt nódig?
7 vind ik persoonlijk sowieso erg veel. Vooral omdat er ook nog eens een kans bestaat die die medicijnen op elkaar reageren.
ROBODEMONS..................|:(
pi_144483087
In de NRC van vandaag staat trouwens een mooi artikel over deze kunstenaar, die ook autistisch zou zijn geweest. Tot nu toe wist ik niet van hem en zijn werk. Ik kan mijzelf wel deels in hem herkennen, met name in zijn tekeningen en misschien jullie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_van_Genk
pi_144497054
Hi
Laatst hadden ze weer mijn bloed afgenomen, blijkt dat een van mijn waardes enorm hoog was. Nu wordt ik naar de gynaecoloog gestuurd. Best bang wat voor onderzoeken daar worden gedaan, en ik kreeg net een verwijsbrief in mijn handen gedrukt.
Blijkt dus dat daar ook de bloedwaardes instaan.
Een van mijn waardes wat tussen de 7 en 25 mag liggen is dus 60 :')
En een andere is weer veel te laag.
Dus ik googelen :@
Blijkt dat ik nu of zwanger moet zijn of een hersentumor heb :')
Goedaardig, dat dan wel weer :')
Nu dus nog nerveuzer dan daarvoor. De brief met de bloedwaardes maar in de enveloppe gedaan en weggelegd. Wellicht stopt dat het denken.

Ik wil gewoon geen enge onderzoeken enzo. En het ziekenhuis :r
Bah bah bah.
Twiddel
pi_144499440
Summer :o Dat is schrikken!

Ik hoop voor je dat de onderzoeken allemaal meevallen en dat er niks ernstigs uitkomt :*
pi_144499599
Summer, niet teveel googlen, want je leest misschien wel van alles wat het zou kunnen zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet direct.
Ik hoop dat de onderzoeken meevallen en de uitslag ook :*.

Mijn ouders zijn op vakantie en meestal spreken we elkaar dan af en toe even via whatsapp ofzo als ze ergens zijn waar ze kunnen internetten. Ik moest toch even het gedoe met de psychiater van me afschrijven, mijn moeder zegt niet gauw iets lelijks over iemand, maar deze meneer kreeg toch een 3 letterig woord in zn beschrijving ;). Ik moest stiekem wel een beetje lachen.

Ik ben met een knutselprojectje bezig voor mijn jongste, maar daarvoor had ik een foto van haar nodig van opzij. Nou werkelijk, ik heb het 4 dagen achter elkaar geprobeerd voordat ik er 1 had waar ik wat mee kon (zonder gekke bekken, bewogen, toch in de camera proberen te kijken...) geduldklusje, maar voor de rest niet meer afhankelijk van medewerking van wie dan ook. Ik ga eens kijken of ik het morgen in elkaar kan knutselen (klein doekje/dekentje 30x30 cm) met profiel van ons vieren hier in huis. Want ze mist ons zo als ze in bed ligt.
Ik hoop dat het helpt...
En ik heb nog 2 vestjes die ik ga pimpen met een applicatie. Dus morgen aan de knutsel. Verder niks op het programma, heerlijk!

[ Bericht 65% gewijzigd door Nijna op 13-09-2014 22:31:45 ]
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 14 september 2014 @ 09:45:28 #194
35189 Troel
scherp en bot
pi_144508611
Het leuke van Google is dat als je op je duim slaat, je uiteindelijk toch echt op kanker uitkomt. Gewoon niet doen dus!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_144514357
Niet op je duim slaan of niet googlen ;).

Knutselprojectje voor de jongste is af. Nu nog een plaatje uitzoeken voor op de vestjes van het geboefte ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_144514912
Whooo ik ben brák :o

Gisteren met een vriend, neefje en zijn vriendje naar Slagharen geweest. Dat heeft toch wat meer energie gekost dan ik had gedacht.. werd pas om 13.30 wakker :@

Zo meteen het huishouden maar even doen en vanavond komt Billy gelukkig weer thuis O+
pi_144524617
En nog wat positief nieuws hier; ben dolgelukkig met m'n pillen :)

Slaap minder, maar ben minder vermoeid. Heb vandaag het halve huis gekuisd, gegamed, vriend op bezoek gehad, met vreemde mensen gekletst en ik heb nog fut over om dingen te doen.
Ga m'n huisarts vragen het recept te verlengen... dit had ik jaren geleden moeten doen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_144533221
Kutzooi, heb ik een leuke reeks gevonden.. gaat ie op slot :{
pi_144535707
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 22:17 schreef YokiKater het volgende:
Kutzooi, heb ik een leuke reeks gevonden.. gaat ie op slot :{
Ah troost je, ik kom hier ook alweer vijf jaar en heb ook nog geen leuke reeks ontdekt :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 14 september 2014 @ 23:01:13 #200
74056 crew  ToT
pi_144535753
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2014 22:17 schreef YokiKater het volgende:
Kutzooi, heb ik een leuke reeks gevonden.. gaat ie op slot :{
Ja godverdomme! -O- We proberen alles zo snel mogelijk te regelen, maar dan is het nog steeds niet 100% zeker of we weer open mogen.

Dit is serieus jarenlang het belangrijkste in mijn leven geweest! Er zijn echt zulke sterke, dierbare vriendschappen ontstaan in dat topic!
pi_144535791
Gaat wel goedkomen
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 14 september 2014 @ 23:04:17 #202
74056 crew  ToT
pi_144535916
quote:
14s.gif Op zondag 14 september 2014 23:01 schreef d4v1d het volgende:
Gaat wel goedkomen
Dat is niet 100% zeker, maar dat moet gewoon wel.
We moesten de papieren aanleveren en dan zou het in principe weer open moeten gaan, en die papieren zijn al verstuurd.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 14 september 2014 @ 23:05:12 #203
74056 crew  ToT
pi_144535967
Ik ben beduusd en woest tegelijkertijd!
Alles rondom deze situatie had HEEL anders aangepakt kunnen worden, maar bepaalde dingen gaan we nu ook resoluter in zijn.
pi_144536227
quote:
2s.gif Op zondag 14 september 2014 23:04 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat is niet 100% zeker, maar dat moet gewoon wel.
We moesten de papieren aanleveren en dan zou het in principe weer open moeten gaan, en die papieren zijn al verstuurd.
Dan is er misschien wat onduidelijkheid, maar als er papieren zijn dan kan t toch haast niet misgaan
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 14 september 2014 @ 23:15:33 #205
74056 crew  ToT
pi_144536451
quote:
14s.gif Op zondag 14 september 2014 23:10 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Dan is er misschien wat onduidelijkheid, maar als er papieren zijn dan kan t toch haast niet misgaan
De toekomst zal het zeggen. :)
Ach laten we maar van het beste uit gaan. Sowieso zorgt het topic voor gigantisch veel pageviews, dus levert het hen ook veel geld op! ;)
pi_144536971
quote:
2s.gif Op zondag 14 september 2014 23:15 schreef ToT het volgende:

[..]

De toekomst zal het zeggen. :)
Ach laten we maar van het beste uit gaan. Sowieso zorgt het topic voor gigantisch veel pageviews, dus levert het hen ook veel geld op! ;)
Ik denk dat, pageviews daargelaten, Danny en Yvonne het beste voor hebben met dat topic, en met alle FOK!kers en topics in ONZ of waar dan ook. Maar ik snap dat Danny niet BUMA op zijn kop wil hebben en dat die geld van Danny gaan eisen. Hij wil waarschijnlijk 101% zeker zijn dat het snor zit. Er is misschien wat onduidelijkheid, maar ze gooien niet voor de lol zomaar een geweldige reeks dicht neem ik aan.

Ik denk dat de opbrengsten aan pageviews niet opwegen tegen gezeik wat Danny krijgt met BUMA. En ik denk sowieso pageviews niet echt meetellen als ze keuzes gaan maken over welk topic dan ook..
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 14 september 2014 @ 23:30:13 #207
74056 crew  ToT
pi_144537052
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2014 23:27 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik denk dat, pageviews daargelaten, Danny en Yvonne het beste voor hebben met dat topic, en met alle FOK!kers en topics in ONZ of waar dan ook. Maar ik snap dat Danny niet BUMA op zijn kop wil hebben en dat die geld van Danny gaan eisen. Hij wil waarschijnlijk 101% zeker zijn dat het snor zit. Er is misschien wat onduidelijkheid, maar ze gooien niet voor de lol zomaar een geweldige reeks dicht neem ik aan.

Ik denk dat de opbrengsten aan pageviews niet opwegen tegen gezeik wat Danny krijgt met BUMA. En ik denk sowieso pageviews niet echt meetellen als ze keuzes gaan maken over welk topic dan ook..
Nee snap ik ook wel! ;)
pi_144542281
quote:
2s.gif Op zondag 14 september 2014 23:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja godverdomme! -O- We proberen alles zo snel mogelijk te regelen, maar dan is het nog steeds niet 100% zeker of we weer open mogen.

Dit is serieus jarenlang het belangrijkste in mijn leven geweest! Er zijn echt zulke sterke, dierbare vriendschappen ontstaan in dat topic!
Dit zijn dus van die plotselinge veranderingen waar ik even moeite mee heb. Gelukkig heb ik de komende dagen veel afleiding en moet ik allemaal dingen doen maar straks val ik wel in een soort gat als die reeks nog niet open is. Ik begon er net in te rollen en mij thuis te voelen en mensen te leren kennen, etc.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 15 september 2014 @ 09:44:14 #209
74056 crew  ToT
pi_144542666
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 09:18 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Dit zijn dus van die plotselinge veranderingen waar ik even moeite mee heb. Gelukkig heb ik de komende dagen veel afleiding en moet ik allemaal dingen doen maar straks val ik wel in een soort gat als die reeks nog niet open is. Ik begon er net in te rollen en mij thuis te voelen en mensen te leren kennen, etc.
We hebben sinds kort een eigen forumpje waar we dingen bespraken rondom de problemen die onlangs ontstaan zijn. Gisteravond hebben we de chat daar voortgezet. Ik stuur je wel een DM met de link. :)
pi_144542779
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 09:44 schreef ToT het volgende:

[..]

We hebben sinds kort een eigen forumpje waar we dingen bespraken rondom de problemen die onlangs ontstaan zijn. Gisteravond hebben we de chat daar voortgezet. Ik stuur je wel een DM met de link. :)
Thnxs, ik zal er vanavond even een kijkje nemen ^O^
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 15 september 2014 @ 17:18:49 #211
74056 crew  ToT
pi_144555258
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 09:52 schreef YokiKater het volgende:

[..]

Thnxs, ik zal er vanavond even een kijkje nemen ^O^
Probleem opgelost! B-)

Toch blijf ik echt nog onrust voelen tot de situatie weer als vanouds is.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 15 september 2014 @ 17:23:31 #212
74056 crew  ToT
pi_144555441
Net trouwens weer mijn begeleidster over de vloer gehad , plus iemand van de bemiddelende instantie (die de juiste begeleiding extern voor me gezocht heeft.)

We hebben echt een goede klik en ik heb weer veel over mezelf verteld zodat ze me wat beter kan leren kennen.
Ze wilde vandaag meteen concrete zaken aanpakken, maar dat zou me tegenstaan. Ik moet eerst een vertrouwensband met iemand hebben en daarvoor moet je elkaar gewoon wat kennen.
pi_144555645
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 17:18 schreef ToT het volgende:

[..]

Probleem opgelost! B-)

Toch blijf ik echt nog onrust voelen tot de situatie weer als vanouds is.
Ja het is even anders en de onzekerheid is ook niet leuk maar er is iig geen leegte meer. ^O^
pi_144555717
quote:
2s.gif Op maandag 15 september 2014 17:23 schreef ToT het volgende:
Net trouwens weer mijn begeleidster over de vloer gehad , plus iemand van de bemiddelende instantie (die de juiste begeleiding extern voor me gezocht heeft.)

We hebben echt een goede klik en ik heb weer veel over mezelf verteld zodat ze me wat beter kan leren kennen.
Ze wilde vandaag meteen concrete zaken aanpakken, maar dat zou me tegenstaan. Ik moet eerst een vertrouwensband met iemand hebben en daarvoor moet je elkaar gewoon wat kennen.
Ik heb al een tijdje 3 begeleidsters, en nu 1 therapeute erbij voor de paniek/angststoornis, en die ken ik inmiddels erg goed en zij kennen mij behoorlijk goed. Dat is erg prettig, ik heb echt een goede band met ze en ze helpen mij met enorm veel dingen, heb er echt enorm veel aan.
pi_144558435
-

[ Bericht 76% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2014 19:10:58 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 15 september 2014 @ 18:52:54 #216
74056 crew  ToT
pi_144558498
-

[ Bericht 83% gewijzigd door ToT op 15-09-2014 19:14:52 ]
pi_144558505
-

[ Bericht 100% gewijzigd door summer2bird op 15-09-2014 19:13:12 ]
Twiddel
pi_144558515
-

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2014 19:14:03 ]
pi_144558551
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 18:53 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Jawel, ga ik ook gelijk doen. Maar ouders zijn ff niet thuis.
Succes! :*
Twiddel
pi_144558573
quote:
99s.gif Op maandag 15 september 2014 18:54 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Succes! :*
Dankje O+
pi_144559184
D4v1d :* *;
pi_144559945
Oke ik maakte me druk om niks wordt me net verteld :@ Ik maakte me gewoon te snel zorgen :')
pi_144561837
Ik zou vrijdag therapie hebben, maar dat vervalt ivm ziekte van een familielid van therapeut.
Aan de ene kant wel vervelend, want ik had wel even wat te spuien (en ik vind het sneu voor mn therapeut), maar het komt me niet heel beroerd uit deze week omdat ik het eigenlijk alweer te vol gepland had :@

Morgenmiddag komt mn begeleidster, kan ik haar vertellen dat ik ergens anders mee bezig ben, *slik*. Dat vind ik altijd lastige dingen.
Morgenochtend lekker even helemaal niks, bakkie thee, spelletje doen, wat knutselen. Even alleen maar doen waar ik zin in heb. Misschien ga ik wel een hele tijd liggen weken in bad ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_144570928
Een vraagje aan jullie: zouden jullie je een leven zonder begeleiding / hulp / psychologen / medicatie etc. kunnen voorstellen?
En als niet voor jullie zelf, dan wel voor andere mensen met autisme???
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 15 september 2014 @ 23:22:17 #225
74056 crew  ToT
pi_144571947
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:02 schreef GlenSpey het volgende:
Een vraagje aan jullie: zouden jullie je een leven zonder begeleiding / hulp / psychologen / medicatie etc. kunnen voorstellen?
En als niet voor jullie zelf, dan wel voor andere mensen met autisme???
Dan zou mijn leven er net zo uitzien als tot iets meer dan een jaar geleden: een wanhopige puinhoop! :Y
pi_144572204
Ik ga over 3 weken naar Amerika. Is iemand daar al geweest?
Children of the night. What music they make.
pi_144573071
-

[ Bericht 99% gewijzigd door summer2bird op 17-09-2014 14:55:08 ]
Twiddel
pi_144573589
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:46 schreef summer2bird het volgende:
Hé bah.
Iemand is boos op mij op fok, en nu ben ik nog best overstuur ervan ook. Ik trek mij alles aan, het is rete-irritant.
Ik kan het niet, mijn ouders gaan volgende week op vakantie, er is iets mis met mijn bloedwaarden, mensen zijn kwaad op mij op fok.
Ik doe echt met mijn best, maar het lukt niet
het gaag helemaalema niet goed
Ik trek ook wel eens haatreacties aan op Fok. De kunst is om het gelijk van je af te laten glijden, zeker als je die mensen niet in het echt kent. Het is internet maar, zit nou eenmaal vol met trollen en ander tuig ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 16 september 2014 @ 00:18:33 #229
74056 crew  ToT
pi_144573897
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:03 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ik trek ook wel eens haatreacties aan op Fok. De kunst is om het gelijk van je af te laten glijden, zeker als je die mensen niet in het echt kent. Het is internet maar, zit nou eenmaal vol met trollen en ander tuig ;)
Dit idd, maar dat is soms wel heel moeilijk. Het zijn vaak juist niet de trolls waarvan je overstuur raakt als ze boos op je zijn. :)
pi_144574153
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:18 schreef ToT het volgende:

[..]

Dit idd, maar dat is soms wel heel moeilijk. Het zijn vaak juist niet de trolls waarvan je overstuur raakt als ze boos op je zijn. :)
Ja klopt. Wat ik zelf nog wel eens lastig vindt is als er één persoon uit het niets tegen je gaat trollen, en als je er dan vervolgens op terug reageert (soms moet dat nou eenmaal O-) ) dan gaan er vaak meer mensen mee doen, maar dan altijd TEGEN mij :') Fuck dit denk ik dan, HIJ begon ermee, iedereen kan dat nalezen maar toch ben ik de gebeten hond.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 16 september 2014 @ 00:57:59 #231
74056 crew  ToT
pi_144574744
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 september 2014 00:30 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ja klopt. Wat ik zelf nog wel eens lastig vindt is als er één persoon uit het niets tegen je gaat trollen, en als je er dan vervolgens op terug reageert (soms moet dat nou eenmaal O-) ) dan gaan er vaak meer mensen mee doen, maar dan altijd TEGEN mij :') Fuck dit denk ik dan, HIJ begon ermee, iedereen kan dat nalezen maar toch ben ik de gebeten hond.
Ligt er HEEL sterk aan in wat voor kliek je je op zo'n moment bevindt. :)
pi_144613579
quote:
0s.gif Op maandag 15 september 2014 23:27 schreef DeHovenier het volgende:
Ik ga over 3 weken naar Amerika. Is iemand daar al geweest?
Waar ga je naar toe? Ik ben er wel geweest, maar alleen in het oosten. (Ik neem aan dat je de V.S. bedoelt.)
ROBODEMONS..................|:(
pi_144622536
Vanmorgen twee gesprekken gehad.

De eerste met m'n psychologe. Alle doelen even op een rijtje gezet; beginnende met op vaste tijden opstaan. Ritme kweken, zorgen dat ik in de buitenlucht kom en actiever word.
Ook leek het haar een goed idee om weer aan het werk te gaan, maar dan wel begeleid en een baan die goed bij mij aansluit. Maar dit is een langetermijn doel.
Ook heeft ze me voorgesteld om Sint Janskruid te gaan gebruiken, als antidepressiva.

Tweede gesprek met mijn EMDR psychologe. Eindelijk(!!!) mijn intake gehad. Hele lieve doortastende vrouw, ze heeft me zelfs aan het huilen weten te krijgen :') Ik sta nu op de wachtlijst, maar ze wil me voorlaten gaan omdat ik al zolang wacht. Ze zei nog; ''Ben je klaar om door de stront te worden gesleurd?'' Ja ja.. nu komt het échte harde werken pas..

Oh, mijn psychiater had vorige week gezegd dat ik hem vandaag maar moest opzoeken met de mededeling of ik antidepressiva of antispychotica wou hebben. Stond ik daar een half uur te vroeg voor janlul, die vent werkt niet eens op woensdags :( Heb de EMDR psych maar gezegd dat ik geen contact meer met hem wil (enige psychiater hier..) en dat nu alles via haar verloopt. Dat was verder prima :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 17 september 2014 @ 14:44:22 #234
74056 crew  ToT
pi_144623891
Vannacht in bed naar die Brainsessions van Ad Visser geluisterd.
Zijn stem vind ik er niet echt bij passen en die tibetaanse bellen / whatever vind ik net wat tegen schrikmomenten aan zitten; ze zijn vrij hinderlijk en zijn uiteraard bedoeld om je aandacht er bij te houden, maar da's niet prettig als je al weg begint te doezelen.

In de 4e (laatste) track praat hij gelukkig niet (die is overigens voor "gevorderden":') ), maar ik moet zeggen dat het wel helpt: aan het begin van het album vlogen mijn gedachten nog alle kanten op en tegen het einde van de 4e track baalde ik er van dat ik een grote koptelefoon op had, want ik begon echt weg te doezelen en wilde op m'n zij gaan liggen, waarbij die koptelefoon dus behoorlijk rottig was.
Ff kijken of ik straks oortjes kan vinden om vanavond te gebruiken.
Op een paar irritatiepuntjes na (zijn stem en die bellen) vind ik het echt wel een aanrader. Laat je goed meegaan in die meditatie, probeer het echt te beleven ondanks een eventuele weerstand tegen zijn stemgeluid.

Ik zou wel meer CD's willen hebben met deze eigenschappen; hij maakt veel gebruik van bepaalde frequenties die alfagolven opwekken in je hersenen.
pi_144624073
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:44 schreef ToT het volgende:
Vannacht in bed naar die Brainsessions van Ad Visser geluisterd.
Zijn stem vind ik er niet echt bij passen en die tibetaanse bellen / whatever vind ik net wat tegen schrikmomenten aan zitten; ze zijn vrij hinderlijk en zijn uiteraard bedoeld om je aandacht er bij te houden, maar da's niet prettig als je al weg begint te doezelen.

In de 4e (laatste) track praat hij gelukkig niet (die is overigens voor "gevorderden":') ), maar ik moet zeggen dat het wel helpt: aan het begin van het album vlogen mijn gedachten nog alle kanten op en tegen het einde van de 4e track baalde ik er van dat ik een grote koptelefoon op had, want ik begon echt weg te doezelen en wilde op m'n zij gaan liggen, waarbij die koptelefoon dus behoorlijk rottig was.
Ff kijken of ik straks oortjes kan vinden om vanavond te gebruiken.
Op een paar irritatiepuntjes na (zijn stem en die bellen) vind ik het echt wel een aanrader. Laat je goed meegaan in die meditatie, probeer het echt te beleven ondanks een eventuele weerstand tegen zijn stemgeluid.

Ik zou wel meer CD's willen hebben met deze eigenschappen; hij maakt veel gebruik van bepaalde frequenties die alfagolven opwekken in je hersenen.
Niet mijn ding, maar wellicht kun je hier wat mee?
http://www.music4meditati(...)c_free_download.html

Tijden terug was er ook zo'n app voor geloof ik, maar dat zul je zelf even moeten googlen :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 17 september 2014 @ 14:50:14 #236
74056 crew  ToT
pi_144624120
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:49 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Niet mijn ding, maar wellicht kun je hier wat mee?
http://www.music4meditati(...)c_free_download.html

Tijden terug was er ook zo'n app voor geloof ik, maar dat zul je zelf even moeten googlen :)
^O^ Thx! :D
pi_144624214
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 14:50 schreef ToT het volgende:

[..]

^O^ Thx! :D
Np, heb een stel collegae die in de meditatie en alles zitten en me een keer doodgespamd hadden met dit soort muziek. Vandaar dat ik nog wat had liggen :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 17 september 2014 @ 17:13:15 #238
74056 crew  ToT
pi_144629278
_O- Eergisteren trouwens leuk bij de apotheek: ik had Oxazepam aangevraagd bij de huisarts voor als ik meerdere nachten achter elkaar echt niet kan slapen; ook al kom je nauwelijks in de REM-fase als je dat gebruikt, is het toch beter dan niks.
Ik vertelde hen dat ik nog wat pakjes had die over datum waren en of ik die bij hen kon inleveren.
"Hoe ver zijn ze over datum dan?"
- "Anderhalve maand."
"OHHHHH die kunt u nog GERUST gebruiken! Laatst had ik hier nog iemand die nog diclofenac in zijn kast had die 10 jaar over datum had! Hij had het ingenomen en het werkte nog PRIMA, zei hij!"

:') Ehhhh hoor je als apotheker niet te zeggen dat je juist VOORZICHTIG moet zijn met medicijnen die over datum zijn, omdat de chemische samenstelling ervan kan veranderen?
Goed, bij sommige medicijnen wordt de werking alleen maar wat minder en dat vertelde ze me ook, maar er zijn toch ook medicijnen die echt schadelijk worden als ze over datum zijn?
pi_144630165
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:13 schreef ToT het volgende:
_O- Eergisteren trouwens leuk bij de apotheek: ik had Oxazepam aangevraagd bij de huisarts voor als ik meerdere nachten achter elkaar echt niet kan slapen; ook al kom je nauwelijks in de REM-fase als je dat gebruikt, is het toch beter dan niks.
Ik vertelde hen dat ik nog wat pakjes had die over datum waren en of ik die bij hen kon inleveren.
"Hoe ver zijn ze over datum dan?"
- "Anderhalve maand."
"OHHHHH die kunt u nog GERUST gebruiken! Laatst had ik hier nog iemand die nog diclofenac in zijn kast had die 10 jaar over datum had! Hij had het ingenomen en het werkte nog PRIMA, zei hij!"

:') Ehhhh hoor je als apotheker niet te zeggen dat je juist VOORZICHTIG moet zijn met medicijnen die over datum zijn, omdat de chemische samenstelling ervan kan veranderen?
Goed, bij sommige medicijnen wordt de werking alleen maar wat minder en dat vertelde ze me ook, maar er zijn toch ook medicijnen die echt schadelijk worden als ze over datum zijn?
Volgens mij wel ja. Ik neem zelf in elk geval geen risiko :P
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 17 september 2014 @ 17:38:08 #240
74056 crew  ToT
pi_144630167
Hmm ik merk trouwens wel dat ik van die lichte dosering methylfenidaat passiever word dan met de hoge dosering Wellbutrin.
Mijn slaapproblemen bestaan ook nog steeds, hoewel ik dat nu dus met die brainsessions kan opvangen. Misschien moet ik toch weer terug naar de Wellbutrin.
Aan de andere kant ben ik pas net met de Ritalin-kloon begonnen; ff kijken hoe het over een paar weken is, en wie weet is een iets hogere dosering wel beter.
pi_144630207
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:38 schreef ToT het volgende:
Hmm ik merk trouwens wel dat ik van die lichte dosering methylfenidaat passiever word dan met de hoge dosering Wellbutrin.
Mijn slaapproblemen bestaan ook nog steeds, hoewel ik dat nu dus met die brainsessions kan opvangen. Misschien moet ik toch weer terug naar de Wellbutrin.
Aan de andere kant ben ik pas net met de Ritalin-kloon begonnen; ff kijken hoe het over een paar weken is, en wie weet is een iets hogere dosering wel beter.
Ik word er ook passiever van, maar kan me oneindig veel beter concentreren. Zelf heb ik er trouwens geen last van als ik hem weer eens vergeet in te nemen maar mijn familie/vrienden destemeer _O- :P
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 17 september 2014 @ 17:39:57 #242
74056 crew  ToT
pi_144630228
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik word er ook passiever van, maar kan me oneindig veel beter concentreren. Zelf heb ik er trouwens geen last van als ik hem weer eens vergeet in te nemen maar mijn familie/vrienden destemeer _O- :P
Whehehe! :D

Ja met de Wellbutrin was ik juist gemotiveerder om dingen aan te pakken. Ik ben nu een beetje lusteloos.
pi_144630265
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:39 schreef ToT het volgende:

[..]

Whehehe! :D

Ja met de Wellbutrin was ik juist gemotiveerder om dingen aan te pakken. Ik ben nu een beetje lusteloos.
Wat is wellbutrin voor spul? Ken het verder niet en dat passieve van de ritalin vind ik eigenlijk toch ook wel vervelend ergens :')
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 17 september 2014 @ 17:54:35 #244
74056 crew  ToT
pi_144630692
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:40 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat is wellbutrin voor spul? Ken het verder niet en dat passieve van de ritalin vind ik eigenlijk toch ook wel vervelend ergens :')
Ja ik ben juist uit mezelf al erg passief, terwijl ik ook weer een zenuwpees ben. :') 2 uitersten. Ik moet juist actiever worden, en dat beviel me wel met de Wellbutrin; daarvan kwam ik juist goed op gang!

Wellbutrin is een antidepressivum. Normaal beginnen ze bij AD(H)D altijd met methylfenidaat. Als dat niet bevalt is Wellbutrin normaal pas de 3e optie die ze uitproberen, maar aangezien ik al op een dubbele dosering ervan zat tegen mijn depressies (het wordt al weinig voorgeschreven en in een dubbele dosering al HELEMAAL zelden), wilde mijn psychiater eerst uitproberen wat het effect was als ik op 450 mg zou gaan zitten. (150 is normaal en ik zat dus op 300.)
Vanaf 450 werkt het dus ook tegen ADHD, maar 600 levert alleen maar bijwerkingen op en nagenoeg geen sterkere werking.

Helaas is de primaire bijwerking van dit medicijn dus slapeloosheid. :') Daarom dat we weer terug gaan naar 300 en het aanvullen met de lichtste dosering methylfenidaat.
Juist bewust de niet-time released versie zoals Retard, want het werkt op dezelfde receptoren als Wellbutrin, en als ik van Wellbutrin al niet kan slapen, zou ik van dit medicijn dus ook niet kunnen slapen, dus moet ik om 16.00 de laatste innemen, zodat het tegen bedtijd uitgewerkt is.

Ja heel fijn, maar ook VOORDAT ik op 450mg zat, sliep ik al erg kut. Het verhogen van de dosering was juist bedoeld omdat mijn AD(H)D-klachten een waarschijnlijke oorzaak van mijn slaapproblemen waren. Ondanks de bijwerkingen van het medicijn zou ik door de verhoging misschien juist beter kunnen slapen, maar dat was dus niet het geval.

Nu heb ik dus helemaal niets meer wat me helpt met slapen, behalve melatonine, wat maar matig helpt.
pi_144630822
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja ik ben juist uit mezelf al erg passief, terwijl ik ook weer een zenuwpees ben. :') 2 uitersten. Ik moet juist actiever worden, en dat beviel me wel met de Wellbutrin; daarvan kwam ik juist goed op gang!

Wellbutrin is een antidepressivum. Normaal beginnen ze bij AD(H)D altijd met methylfenidaat. Als dat niet bevalt is Wellbutrin normaal pas de 3e optie die ze uitproberen, maar aangezien ik al op een dubbele dosering ervan zat tegen mijn depressies (het wordt al weinig voorgeschreven en in een dubbele dosering al HELEMAAL zelden), wilde mijn psychiater eerst uitproberen wat het effect was als ik op 450 mg zou gaan zitten. (150 is normaal en ik zat dus op 300.)
Vanaf 450 werkt het dus ook tegen ADHD, maar 600 levert alleen maar bijwerkingen op en nagenoeg geen sterkere werking.

Helaas is de primaire bijwerking van dit medicijn dus slapeloosheid. :') Daarom dat we weer terug gaan naar 300 en het aanvullen met de lichtste dosering methylfenidaat.
Juist bewust de niet-time released versie zoals Retard, want het werkt op dezelfde receptoren als Wellbutrin, en als ik van Wellbutrin al niet kan slapen, zou ik van dit medicijn dus ook niet kunnen slapen, dus moet ik om 16.00 de laatste innemen, zodat het tegen bedtijd uitgewerkt is.

Ja heel fijn, maar ook VOORDAT ik op 450mg zat, sliep ik al erg kut. Het verhogen van de dosering was juist bedoeld omdat mijn AD(H)D-klachten een waarschijnlijke oorzaak van mijn slaapproblemen waren. Ondanks de bijwerkingen van het medicijn zou ik door de verhoging misschien juist beter kunnen slapen, maar dat was dus niet het geval.

Nu heb ik dus helemaal niets meer wat me helpt met slapen, behalve melatonine, wat maar matig helpt.
Damn -O-

Zelf had ik in het begin ook last van dat ik (bang was dat ik) niet kon slapen op die ritalin, maar bleek dat ik juist prima kon slapen op dat spul :P
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_144630871
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:13 schreef ToT het volgende:
_O- Eergisteren trouwens leuk bij de apotheek: ik had Oxazepam aangevraagd bij de huisarts voor als ik meerdere nachten achter elkaar echt niet kan slapen; ook al kom je nauwelijks in de REM-fase als je dat gebruikt, is het toch beter dan niks.
Ik vertelde hen dat ik nog wat pakjes had die over datum waren en of ik die bij hen kon inleveren.
"Hoe ver zijn ze over datum dan?"
- "Anderhalve maand."
"OHHHHH die kunt u nog GERUST gebruiken! Laatst had ik hier nog iemand die nog diclofenac in zijn kast had die 10 jaar over datum had! Hij had het ingenomen en het werkte nog PRIMA, zei hij!"

:') Ehhhh hoor je als apotheker niet te zeggen dat je juist VOORZICHTIG moet zijn met medicijnen die over datum zijn, omdat de chemische samenstelling ervan kan veranderen?
Goed, bij sommige medicijnen wordt de werking alleen maar wat minder en dat vertelde ze me ook, maar er zijn toch ook medicijnen die echt schadelijk worden als ze over datum zijn?
Tja, is men daar eens eerlijk is het weer niet goed :{
pi_144631183
Ik begin gek te worden :P
Begin steeds meer last te krijgen van woedebuien, angstaanvallen, somberheid en impulsief gedrag.
Het loopt de spuigaten uit.
Ik heb het ook niet meer onder controle, ik ben soms zelfs aggeresief, suicidaal, zo bang dat ik de leiding niet meer durf te bellen.
En ook heb ik net uit impulsieve actie mijn bank weggegeven aan iemand :') ;(
Het lijkt wel alsof ik mijzelf aan het verliezen ben.
Ik heb ook zo vaak het gevoel dat iets mij overneemt, en dat ik vanaf mijn ogen toekijk.
Enorm eng.
Verder is er vaak enorme moeheid.
Het is enorm moeilijk zo te leven, en ik wil er gewoon controle op.
Nu voelt het alsof er een puberale peuter in mijn hersenen aan wat koorden zit te trekken :{
Twiddel
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 17 september 2014 @ 18:24:57 #248
74056 crew  ToT
pi_144631493
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 17:59 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Damn -O-

Zelf had ik in het begin ook last van dat ik (bang was dat ik) niet kon slapen op die ritalin, maar bleek dat ik juist prima kon slapen op dat spul :P
Ja mijn therapeut ging er van uit dat het de boel zou verslechteren, dus gaan we daar maar ff van uit! :P
Of ik moet gewoon een keer 's avonds laat zo'n tabletje uitproberen om te kijken of het verandering brengt.

quote:
17s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:00 schreef Juup© het volgende:

[..]

Tja, is men daar eens eerlijk is het weer niet goed :{
Met sommige medicijnen is het gewoonweg gevaarlijk als je ze inneemt als ze over datum zijn. Daar is vroeger vaak zat campagne over geweest op tv.
Ook een aflevering van de tekenfilmserie "Zo werkt je lichaam" van vroeger ging daar eens over.

Nu zullen ze wat betreft Oxazepam het vast wel goed hebben, aangezien ik datzelfde ook hier gelezen heb, maar stel dat ik iemand was die hen op hun woord geloofde en er meteen van uit ging dat je elk medicijn dan wel kon nemen wat over datum was? Want als iets wat 10 jaar over datum is nog steeds prima werkt....
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 17 september 2014 @ 18:25:47 #249
74056 crew  ToT
pi_144631515
quote:
99s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:11 schreef summer2bird het volgende:
Ik begin gek te worden :P
Begin steeds meer last te krijgen van woedebuien, angstaanvallen, somberheid en impulsief gedrag.
Het loopt de spuigaten uit.
Ik heb het ook niet meer onder controle, ik ben soms zelfs aggeresief, suicidaal, zo bang dat ik de leiding niet meer durf te bellen.
En ook heb ik net uit impulsieve actie mijn bank weggegeven aan iemand :') ;(
Het lijkt wel alsof ik mijzelf aan het verliezen ben.
Ik heb ook zo vaak het gevoel dat iets mij overneemt, en dat ik vanaf mijn ogen toekijk.
Enorm eng.
Verder is er vaak enorme moeheid.
Het is enorm moeilijk zo te leven, en ik wil er gewoon controle op.
Nu voelt het alsof er een puberale peuter in mijn hersenen aan wat koorden zit te trekken :{
Aiii dat klinkt echt niet best, nee. -O-
Heb je er meds voor?
pi_144631568
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:24 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja mijn therapeut ging er van uit dat het de boel zou verslechteren, dus gaan we daar maar ff van uit! :P
Of ik moet gewoon een keer 's avonds laat zo'n tabletje uitproberen om te kijken of het verandering brengt.

[..]

Ook een aflevering van de tekenfilmserie "Zo werkt je lichaam" van vroeger ging daar eens over.

Als jij die tekenfilmserie serieus neemt klopt er toch iets niet in jouw bovenkamer vind ik, dat Oxazepam rommel is kan ik persoonlijk onderbouwen ;)
pi_144631595
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:25 schreef ToT het volgende:

[..]

Aiii dat klinkt echt niet best, nee. -O-
Heb je er meds voor?
Ik heb
- Depakine
- Dipiperon
- Risperdal
- Cymbalta
- Dagrivit
- Lorazepam zo nodig
- Temazepam zo nodig.

Dus een ervan zal er wel voor zijn :P
Oh ja, en dan heb ik ook nog een maagversterker :')
Twiddel
pi_144631647
Godjezus Summer.. :X

Heb je nou al een gesprek gehad over je (vele..) medicatie?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 17 september 2014 @ 18:39:06 #253
74056 crew  ToT
pi_144631825
quote:
17s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:28 schreef Juup© het volgende:

[..]

Als jij die tekenfilmserie serieus neemt klopt er toch iets niet in jouw bovenkamer vind ik, dat Oxazepam rommel is kan ik persoonlijk onderbouwen ;)
Grappig dat je alleen dat stukje uit mijn antwoord pikt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 17 september 2014 @ 18:39:23 #254
74056 crew  ToT
pi_144631833
quote:
99s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:29 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik heb
- Depakine
- Dipiperon
- Risperdal
- Cymbalta
- Dagrivit
- Lorazepam zo nodig
- Temazepam zo nodig.

Dus een ervan zal er wel voor zijn :P
Oh ja, en dan heb ik ook nog een maagversterker :')
:o Yow!
pi_144632007
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:31 schreef Poesopstokje het volgende:
Godjezus Summer.. :X

Heb je nou al een gesprek gehad over je (vele..) medicatie?
Ja en nee.
We hebben het niet gehad over medicatie (ik en arts) want we hadden het over andere zaken die ook besproken moesten worden.
Maar haar idee is dat ik eerst naar de gynocologe ga, (die zie ik maandag) over een of ander hormoon dat losgeslagen is, dat hebben ze in mijn bloed gelezen (prolactine oid?)
Ik kan niet zwanger zijn, dus ze willen graag weten wat er aan de hand is.
Het kan mijn buien veroorzaken, maar dat zou alleen kunnen, dus kan ook dat mijn buien ergens anders vandaan komen.
Mijn medicatie is enorm veel, dat weet ik, maar ik weet eigenlijk niet waar ik mee moet beginnen om te stoppen.
Ik wil wel zonder, maar ik kan niet zomaar cold-turkey.
Ik wil er ook vanaf, het begin is nog niet eens gemaakt, maar er komt iig niks meer bij.
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:39 schreef ToT het volgende:

[..]

:o Yow!
:@
Twiddel
pi_144632283
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:39 schreef ToT het volgende:

[..]

Grappig dat je alleen dat stukje uit mijn antwoord pikt.
Wat had jij anders verwacht?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 17 september 2014 @ 18:56:33 #257
74056 crew  ToT
pi_144632333
quote:
17s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:55 schreef Juup© het volgende:

[..]

Wat had jij anders verwacht?
Laat ik het dan zo zeggen: doordat ik dat als kind gehoord heb ik die tekenfilm, zijn die campagnes die later op tv kwamen me meer opgevallen.

Daarnaast heb ik overigens ook 3 jaar op een laboratoriumschool gezeten, waar dat ook verteld werd.

[ Bericht 8% gewijzigd door ToT op 17-09-2014 19:04:50 ]
pi_144632723
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 18:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Laat ik het dan zo zeggen: doordat ik dat als kind gehoord heb ik die tekenfilm, zijn die campagnes die later op tv kwamen me meer opgevallen.

Daarnaast heb ik overigens ook 3 jaar op een laboratoriumschool gezeten, waar dat ook verteld werd.
Tja, er zit heeeel soms een punt van waarheid in maar verder vind ik het onzin. Meningen verschillen gelukkig.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 17 september 2014 @ 19:14:25 #259
74056 crew  ToT
pi_144632939
quote:
17s.gif Op woensdag 17 september 2014 19:08 schreef Juup© het volgende:

[..]

Tja, er zit heeeel soms een punt van waarheid in maar verder vind ik het onzin. Meningen verschillen gelukkig.
Het was een informatieve serie die op vereenvoudigde versie behoorlijk diep in ging op hoe je lichaam werkt. Die verkondigden echt geen onzin; het was informatief bedoeld.

Maar goed, ieder zo z'n mening. :)
pi_144636045
Summer, kan het misschien zo zijn dat de klachten JUIST veroorzaakt worden door een of meerdere soorten medicatie? :@
pi_144636519
quote:
2s.gif Op woensdag 17 september 2014 19:14 schreef ToT het volgende:

[..]

Het was een informatieve serie die op vereenvoudigde versie behoorlijk diep in ging op hoe je lichaam werkt. Die verkondigden echt geen onzin; het was informatief bedoeld.

Maar goed, ieder zo z'n mening. :)
Er was eens het leven, bedoel je die?
Laatst weer een stukje zitten kijken met mn oudste :). Jeugdsentiment, maar ze gingen inderdaad behoorlijk diep in op de werking van je lichaam. Ik moet zeggen dat het me toen ik jonger was, niet zo overkwam. Het was vooral leuk om te kijken en je stak er ook nog wat van op.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_144637837
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:35 schreef Poesopstokje het volgende:
Summer, kan het misschien zo zijn dat de klachten JUIST veroorzaakt worden door een of meerdere soorten medicatie? :@
Dat zou iig mijn maagklachten verklaren.

Maar serieus, het kan, ik wil iig van die troep af.
Ik wacht eerst af wat de gynaecoloog wilt, ben al 3 maand niet meer ongesteld geweest, maar snap ook niet helemaal waarom ik daarvoor naar de gynaecoloog moet, ben nml niet zwanger oid.
Maar ja.
Twiddel
pi_144638211
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:14 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dat zou iig mijn maagklachten verklaren.

Maar serieus, het kan, ik wil iig van die troep af.
Ik wacht eerst af wat de gynaecoloog wilt, ben al 3 maand niet meer ongesteld geweest, maar snap ook niet helemaal waarom ik daarvoor naar de gynaecoloog moet, ben nml niet zwanger oid.
Maar ja.
I don't know :@
Wacht maar even rustig af, komt vast wel goed :)
pi_144638875
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 21:20 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

I don't know :@
Wacht maar even rustig af, komt vast wel goed :)
Ik zeg ook niet dat je het moet weten hoor :)
Ik wacht gewoon op wat de artsen zeggen.
Twiddel
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 18 september 2014 @ 02:53:35 #265
74056 crew  ToT
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 18 september 2014 @ 02:55:24 #266
74056 crew  ToT
pi_144648789
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2014 20:44 schreef Nijna het volgende:

[..]

Er was eens het leven, bedoel je die?
Laatst weer een stukje zitten kijken met mn oudste :). Jeugdsentiment, maar ze gingen inderdaad behoorlijk diep in op de werking van je lichaam. Ik moet zeggen dat het me toen ik jonger was, niet zo overkwam. Het was vooral leuk om te kijken en je stak er ook nog wat van op.
Ah ja die bedoel ik idd! :D Met google kwam ik op een andere naam uit, maar dit is de juiste! :Y
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 18 september 2014 @ 03:10:42 #267
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_144648825
Iemand hier de tegemoetkoming brief van het uvw al heeft ontvangen?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 18 september 2014 @ 04:36:05 #268
74056 crew  ToT
pi_144649044
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 03:10 schreef Dr.Mikey het volgende:
Iemand hier de tegemoetkoming brief van het uvw al heeft ontvangen?
Nope, wat voor tegemoetkoming?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 18 september 2014 @ 04:49:42 #269
74056 crew  ToT
pi_144649066
Pfff goddomme, nog steeds niet moe genoeg om te kunnen slapen..... -O-
  Hardste schreeuwer 2022 donderdag 18 september 2014 @ 13:05:14 #270
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_144655982
quote:
2s.gif Op donderdag 18 september 2014 04:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Nope, wat voor tegemoetkoming?
quote:
Tegemoetkoming arbeidsongeschikten

In september betaalt UWV de jaarlijkse Tegemoetkoming arbeidsongeschikten aan mensen die (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt zijn. Deze tegemoetkoming bedraagt ¤ 252. Dit bedrag is een compensatie voor de extra kosten die iemand met een ziekte of handicap heeft.
Wie krijgt de tegemoetkoming?

Wij betalen de jaarlijkse Tegemoetkoming arbeidsongeschikten aan klanten die op 1 juli van dat jaar:

recht hebben op een arbeidsongeschiktheidsuitkering van UWV (WAO-, WIA-, Wajong-* of WAZ-uitkering);
35% of meer arbeidsongeschikt zijn;
verzekerd zijn voor de AWBZ.

Hoe betalen wij de uitkering?

Degene die recht heeft op de tegemoetkoming krijgt deze elk jaar automatisch op zijn rekening. Hij hoeft hier niets voor te doen. Krijgt hij zijn arbeidsongeschiktheidsuitkering via zijn werkgever of een instantie? Dan ontvangt hij ook de Tegemoetkoming arbeidsongeschikten van UWV op deze manier.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 18 september 2014 @ 13:20:22 #271
74056 crew  ToT
pi_144656386
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2014 13:05 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

[..]

^O^ Beter!
  vrijdag 19 september 2014 @ 20:34:15 #272
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_144704943
Weekend! Voor de verandering de tv eens níet aangezet, maar een cd'tje opgezet. Pink Floyd O+

Van de week zowaar een soort van promotie gemaakt, ik word één van de lead-engineers van een nieuw project.. Of nou ja ze hadden me al zachtjesaan in die rol gezet de laatste twee-drie weken, dus het kwam niet echt als een grote verrassing :P Ik vind het wel leuk, aangezien het eens wat anders is dan naar getallen staren en documenten schrijven. Meer bedenken hoe we problemen willen gaan aanpakken en dan zorgen dat mijn 'Minions' die aanpak snappen en volgen :) De mensen die ik moet aansturen en waar ik aan moet rapporteren ken ik allemaal wel aardig goed (en heel belangrijk: er zit ook niemand bij die ik niet vertrouw) dus dat is wel fijn :)

Als ik nou ook eens privé wat vooruitgang zou boeken.. Ik dacht toen ik 30 werd van; dit is mijn jaar! Dit jaar vind ik een vriendin, het alleenstaand leven is nu wel genoeg geweest. Nou ja, ben nu net 31 en het laatste jaar niet eens een date gehad :{ Of ik durf niet af te spreken met iemand die ik leuk vind (en waarvan ik weet dat dat wel eens wederzijds zou kunnen zijn) óf ik krijg te horen dat iemand mij leuk vindt maar waar ik dan weer weinig mee heb. Tsja, zo schiet het niet op natuurlijk..
Life's like music, get the rhythm..
pi_144709095
NoComment, van harte met je promotie!

Het was vanmorgen op mijn vrijwilligerswerk chaos... computersysteem op zn gat, dat is niet handig als je toch erg afhankelijk bent van zo'n ding. Klanten konden wel materiaal inleveren en lenen, maar het innemen ging niet helemaal goed, dus toen alles weer werkte hebben we alle materialen nogmaals moeten scannen. Dubbel werk.
Bleek ik vanmorgen ook ineens een deel van de tijd alleen te staan, het was druk. Maar het voordeel was wel dat ik een soort systeem had en overzicht en dat niemand daarin liep te prutsen. Dus toen collega vrijwilliger binnen kwam heb ik eerst (volgens mij nogal dwingend) verteld wat ik aan het doen was en wat de bedoeling was. Zo heb ik wel het overzicht kunnen behouden.
Maar ik merkte aan het eind van mijn 2 uurtjes dat ik helemaal gesloopt was. Thuis eerst op de bank geploft zodat ik de rest van de middag kon volbrengen ;). En nu moet ik eigenlijk ook hoognodig naar bed, dus dat ga ik maar eens doen.

Welterusten allemaal!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_144797248
Vanmiddag is m'n nieuwe gezinshulp langgeweest voor kennismaking.
Leuke lieve vrouw :)

Ze komt nu twee keer per week langs, voor 2 uurtjes. Volgende week beginnen we eerst met het maken van een dagschema (opstaan, huishouding, koken etc) en daarna gaan we samen het hele huis schoonmaken.
Zodra dat allemaal is gedaan kan ik het zelf weer bijhouden, dmv mijn schema.

Ook gaat ze vrijwilligers regelen die mijn tuin gaan opknappen en Billy-proof gaan maken. Ik hoop dat ze gauw mensen kan vinden, want het is weer een enorme puinzooi :@

Al met al positief dus :)
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 22 september 2014 @ 18:58:32 #275
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_144797333
Iemand al een brief gehad?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_144797772
Ik heb geen Wajong ;(

Maar 1 oktober krijg ik weer kinderbijslag *O*
pi_144804428
Geen brief, maar ook geen wajong of wat dan ook.

Poes, fijn dat je al een plan hebt met de gezinshulp! Succes!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_144815721
Hmpf, Wajong is nog niet binnen.
Ik wil graag budgetteren maar dat kan nog niet.
Iemand die het al wel heeft? Rabobank?
Twiddel
pi_144816056
Geen wajong, dus ook niets binnen.

Fijn poes, dat er een plan van aanpak is. Hopen dat het je gaat helpen!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 24 september 2014 @ 11:40:44 #280
74056 crew  ToT
pi_144848873
*O* Hatseflats! Brief binnen van het UWV!
Dekt uiteraard niet alle kosten die ik heb, maar toch is het mooi meegenomen! :Y
pi_144849889
quote:
2s.gif Op woensdag 24 september 2014 11:40 schreef ToT het volgende:
*O* Hatseflats! Brief binnen van het UWV!
Dekt uiteraard niet alle kosten die ik heb, maar toch is het mooi meegenomen! :Y
Ik heb hem ook binnen gehad, zeer welkom voor mij, heb ik eindelijk weer een beetje lucht *O*
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_144864753
Ik heb een afspraak gemaakt bij de arts. Wil de medicijnen afbouwen. Van 7 naar 2.
Hoop dat het kan.
Ik heb ook extra geld deze maand :D en ga mijn huiskamer mooi maken :D mijn ouders schieten bij zodat ik een nieuwe bank en een mooi tapijt kan kopen bij ikea :D

Hebben jullie trouwens ook een Terugtrekruimte?
Ik wel iig, de badkamer waar een grote zitzak inligt.
Meestal doe ik dan er een deken op en het licht of uit of gedimd, helpt enorm als ik overprikkeld ben.
Twiddel
pi_144868537
De zolder, maar ik maak er veel te weinig gebruik van... Eigenlijk zou ik daar best wel een knus plekje van willen maken. Ik ben wel begonnen met het te schilderen, maar het is verder meer een rommelhok/logeerkamer achtig iets.
Ik heb er wel een tijdje regelmatig gezeten, wat knutselen aan mn bureau, maar dat doe ik tegenwoordig meer beneden.
Misschien ooit eens iemand vinden die me gaat helpen de zooi te ordenen daar zodat ik er echt een rustig hoekje van kan maken.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_144884162
Nou, ben na 2 weken ook wel weer klaar met die Risperidol... in eerste instantie ging het veel beter ma na anderhalve week was ik dodelijk vermoeid, duizelig en was m'n evenwicht weg. Dosering gehalveerd (naar 0.5mg) maar dan had ik wel de klachten nog maar niet de baten :')
Nu helemaal gestopt, a.s. maandag intake bij mijn oude psychologe en vanmiddag even verwijsbrief fixen bij mijn huisarts. Ben de RvA-groep hier zat; 4 weken wachten op respons van de psycholoog terwijl ik bij mijn oude binnen 3 dagen een afspraak heb :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_144884409
Ik ga dit topic gewoon doorsturen naar m'n psych :(
Met z'n liefde voor Risperdal :r
pi_144885538
Ik ben er vandaag achter gekomen dat echt mijn hele familie gestoord is. Hoe zit het met jullie en familie, en erfelijkheid? Ik ben opgevoed door mijn moeder en oma, die beide Asperger hebben. Van de andere kant weet ik het niet, maar klinkt niet gezond. Vraag me wel af hoe erfelijk het nou allemaal is.
pi_144885895
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:49 schreef Ainnir het volgende:
Ik ben er vandaag achter gekomen dat echt mijn hele familie gestoord is. Hoe zit het met jullie en familie, en erfelijkheid? Ik ben opgevoed door mijn moeder en oma, die beide Asperger hebben. Van de andere kant weet ik het niet, maar klinkt niet gezond. Vraag me wel af hoe erfelijk het nou allemaal is.
Héél erfelijk. Bij mijn vader's kant wemelt het van de ASS'ers. 1e (ooms&tantes) en 2e (neven&nichten) generatie hebben geen diagnose (want te oud..) en de 3e (achterneefjes&nichtjes) hebben die wel.
Ik ben de jongste van de 2e generatie en heb daarvan als enige een diagnose.
pi_144886025
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 10:49 schreef Ainnir het volgende:
Ik ben er vandaag achter gekomen dat echt mijn hele familie gestoord is. Hoe zit het met jullie en familie, en erfelijkheid? Ik ben opgevoed door mijn moeder en oma, die beide Asperger hebben. Van de andere kant weet ik het niet, maar klinkt niet gezond. Vraag me wel af hoe erfelijk het nou allemaal is.
Tja 'gestoord' iedereen mankeert wel iets :)

Van mijn vaders kant kan zie ik het heel sterk bij mijn vader en zijn jongere broer en, wat ik van de verhalen kan opmaken, had mijn opa van zijn kant het ook.

Maar geen van allen ooit een diagnose gehad, opa is al 36 jaar dood bijv. dus dat wordt ook lastig.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_144891132
Qua diagnoses alleen dochter en ik. Maar mijn vader heeft ook duidelijk wel ass-trekjes.
Verder weet ik het niet zo heel duidelijk, al zou het me niks verbazen als daar nog wel meer ass zit aan die kant...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_144899625
Qua diagnose alleen ik, en dan ben ik nog een twijfelgeval ook. Verder niemand gediagnosticeerd, maar zus lijkt autistischer dan ik ben. Moeder vind ik ook wat trekjes hebben (maar is niet bespreekbaar en zou alles toch bij mijn vader neerleggen). Qua op's en oma's, ik heb er maar 1 gekend, dus kan daar geen zinnig woord over zeggen. Qua neven en nichten zie ik het niet zo terug, ooms wel trekjes, maar lastig te zeggen of het autisme is, of koppigheid.

--- --- --- ----

Hier even een lekker baalmomentje. Waar het eerst leek dat mijn antidepressiva aan het werken was, lijkt het nu niks meer te doen. Dus maar weer omhooggegooid...
pi_144911879
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 09:50 schreef Ceased2Be het volgende:
Nou, ben na 2 weken ook wel weer klaar met die Risperidol... in eerste instantie ging het veel beter ma na anderhalve week was ik dodelijk vermoeid, duizelig en was m'n evenwicht weg. Dosering gehalveerd (naar 0.5mg) maar dan had ik wel de klachten nog maar niet de baten :')
Nu helemaal gestopt, a.s. maandag intake bij mijn oude psychologe en vanmiddag even verwijsbrief fixen bij mijn huisarts. Ben de RvA-groep hier zat; 4 weken wachten op respons van de psycholoog terwijl ik bij mijn oude binnen 3 dagen een afspraak heb :')
Welkom bij de club :P
pi_144915413
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 23:47 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Welkom bij de club :P
Met anderhalve week medicatie op 35 jaar valt het nog best mee ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 26 september 2014 @ 13:20:16 #293
74056 crew  ToT
pi_144922526
Hmmz, begeleidster is zonder een berichtje nu al 20 minuten te laat, wtf? :')

Even een SMSje sturen.
pi_144923187
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:20 schreef ToT het volgende:
Hmmz, begeleidster is zonder een berichtje nu al 20 minuten te laat, wtf? :')

Even een SMSje sturen.
Mijn afspraak van gisteren ook :') Heb na drie kwartier maar eens gebeld, bleek dat ze dacht dat we een uur later hadden afgesproken. Kwam ze alsnog 15min te laat :D
pi_144923197
Ik kom NOOOIT te laat. Ik ben altijd en óveral áltijd te vroeg. Standaard.
pi_144923785
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2014 03:10 schreef Dr.Mikey het volgende:
Iemand hier de tegemoetkoming brief van het uvw al heeft ontvangen?
:Y
Children of the night. What music they make.
pi_145033059
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 13:45 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik kom NOOOIT te laat. Ik ben altijd en óveral áltijd te vroeg. Standaard.
Ik kom ook eigenlijk nooit te laat, ik ben liever te vroeg.

Vanavond weer een sterk staaltje gebrekkige communicatie van mij... op een beetje onhandige/lompe manier iets gevraagd aan de moeder van een klasgenootje van de oudste.
Maar gelukkig weet die moeder dat ik niet altijd even handig communiceer en kon ze er doorheen lezen :D. Fijn toch dat er mensen zijn die je daar niet op afrekenen :).

Morgen gesprek over de mogelijkheden voor andere hulp... ik ben best wel zenuwachtig... ik hoop dat het iemand is met wie het klikt en die met de juiste vragen kan helpen om tot een concrete hulpvraag te komen. We zullen het zien...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 29 september 2014 @ 21:11:23 #298
402517 Dactylus
I just watch...
pi_145033066
*Sluipt rustig om het hoekje* Hoi mensen en/of wat je jezelf ook acht te zijn... Ben ik weer! Hoe is het hier?
... and I hope it's not bothering you.
  maandag 29 september 2014 @ 21:17:28 #299
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_145033352
Mijn dochter is onlangs gediagnosticeerd met MCDD en verstandelijke beperking ze is 7 jaar. We zoeken nu een geschikte basisschool in omgeving Amersfoort. De school wilt eerst nog zelf een observatierapport maken ondanks het rapport van de psychiater.

Waar kan ik vinden welke school geschikt is voor kinderen met ASS. Meestal scholen zijn nogal wazig over hun type populatie.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  maandag 29 september 2014 @ 21:25:10 #300
402517 Dactylus
I just watch...
pi_145033718
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2014 21:17 schreef trigt013 het volgende:
Mijn dochter is onlangs gediagnosticeerd met MCDD en verstandelijke beperking ze is 7 jaar. We zoeken nu een geschikte basisschool in omgeving Amersfoort. De school wilt eerst nog zelf een observatierapport maken ondanks het rapport van de psychiater.

Waar kan ik vinden welke school geschikt is voor kinderen met ASS. Meestal scholen zijn nogal wazig over hun type populatie.
Heb je in de Kingmaschool in Amersfoort al eens geprobeerd? Als uitwijken naar een andere plaats niet zo een probleem is, wellicht kun je eens bij de Koningin Emmaschool in Nijkerk kijken.
... and I hope it's not bothering you.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')