abonnement Unibet Coolblue
pi_143954897
Met deze gedachte in mijn hoofd kan ik al een jaar geen rust vinden. Ook al heb ik soms depressieve tijden, ik vind deze gedachte zo eng en telkens als ik er aan denk krijg ik er gewoon een raar gevoel bij en word ik er minder vrolijk van. Ik vind het nog steeds raar omdat ik ook last heb van sombere gevoelens. Ik wil namelijk dat het leven oneindig is. Dat alles, maar dan ook alles, klaar is . Ik vind het zo eng en raar..

Zijn er meer mensen die zich ergeren aan deze gedachte en hoe gaan jullie er mee om?
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_143955442
Er bestaat ook een tegenovergesteld idee van een hemel waar je in terecht zou kunnen komen,

stel je voor je maakt vrienden met mensen van een andere planeet en die een methode hebben om je voor eeuwig te laten leven, dan krijg je weer een heel ander spookbeeld, je woont in een mooie grote tuin maar die is omringd door een grote stevige muur en achter de muur leven alle mensen die stervelijk zijn, maar omdat het geheim is dat je onstervelijk bent moet je altijd liegen tegen die mensen,,,,, en in de tuin heb je echt na 200/300 jaar echt wel alles zo een beetje gezien, ... en word alles een herhaling van een herhaling van een herhaling,,

Dit idee zie je ook vaak terugkomen in vampieren films, de vampier heeft door de beet opeens het eeuwige leven maar op een dag na 100den jaren gaat die persoon verlangen naar slaap en rust en ook een normaal stervelijk leven,
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
pi_143955512
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:03 schreef pionnetje het volgende:
Er bestaat ook een tegenovergesteld idee van een hemel waar je in terecht zou kunnen komen,

stel je voor je maakt vrienden met mensen van een andere planeet en die een methode hebben om je voor eeuwig te laten leven, dan krijg je weer een heel ander spookbeeld, je woont in een mooie grote tuin maar die is omringd door een grote stevige muur en achter de muur leven alle mensen die stervelijk zijn, maar omdat het geheim is dat je onstervelijk bent moet je altijd liegen tegen die mensen,,,,, en in de tuin heb je echt na 200/300 jaar echt wel alles zo een beetje gezien, ... en word alles een herhaling van een herhaling van een herhaling,,

Dit idee zie je ook vaak terugkomen in vampieren films, de vampier heeft door de beet opeens het eeuwige leven maar op een dag na 100den jaren gaat die persoon verlangen naar slaap en rust en ook een normaal stervelijk leven,
Dat klopt, maar daar geloof ik dus niet in..
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_143955524
Eeuwig leven lijkt mij het ergste wat er is. Probeer gewoon te accepteren dat het leven eindig is.
pi_143955574
Als het leven eindig is, dan heeft het toch niet zoveel zin om dat eindige leven triest en depressief door te brengen? Ga gewoon leuke dingen doen, zodat je er met een tevreden gevoel op terug kunt kijken. Veranderen doe je het toch niet.
Live for now, forget forever
pi_143955578
Ik snap je wel, ik vergelijk het vaak met een appartement huren, in het begin wil je er een super mooi appartement van maken, maar op een gegeven moment denk je, ach ik verhuis toch binnenkort weer.

Dat heb ik nu een beetje (ben pas 32) en denk, ja waarom zou ik nog meer bouwen aan m'n leven, het einde is al in zicht.

Depressieve gedachte, ik weet het, maar snap je idee.
pi_143955593
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:07 schreef Vogeltje88 het volgende:
Als het leven eindig is, dan heeft het toch niet zoveel zin om dat eindige leven triest en depressief door te brengen? Ga gewoon leuke dingen doen, zodat je er met een tevreden gevoel op terug kunt kijken. Veranderen doe je het toch niet.
Dat is ook het enige wat ik altijd doe en waardoor ik niet permanent depressief ben haha, gewoon zoveel mogelijk fun erin proppen.
pi_143955722
Dus omdat er een einde komt aan het leven ga jij het korte leven wat je al hebt verpesten met depressieve gedachten dat het eindig is?

Het zou niet leuk zijn als je eeuwig zou leven, op een gegeven moment heb je alles al gedaan, niks is meer nieuw, geen een ervaring heb je op een gegeven moment nog nooit meegemaakt.
Of je gaat juist alles uitstellen omdat je toch tijd genoeg hebt en uiteindelijk doe je dus helemaal niks met je eeuwige leven.

Er is geen ervaring wat je met een eeuwig leven kan doen wat je niet met een eindig leven kan doen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143955820
Dit liedje is wel heel toepasselijk voor dit topic:

pi_143955825
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:10 schreef snakelady het volgende:
Dus omdat er een einde komt aan het leven ga jij het korte leven wat je al hebt verpesten met depressieve gedachten dat het eindig is?

Het zou niet leuk zijn als je eeuwig zou leven, op een gegeven moment heb je alles al gedaan, niks is meer nieuw, geen een ervaring heb je op een gegeven moment nog nooit meegemaakt.
Of je gaat juist alles uitstellen omdat je toch tijd genoeg hebt en uiteindelijk doe je dus helemaal niks met je eeuwige leven.

Er is geen ervaring wat je met een eeuwig leven kan doen wat je niet met een eindig leven kan doen.
Natuurlijk wordt het saai, maar het gevoel dat alles, maar dan ook echt fucking alles afgelopen is en er helemaal niks meer is maakt me echt eng.
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_143955836
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:13 schreef Gewas het volgende:
Dit liedje is wel heel toepasselijk voor dit topic:

Of Over 100 jaar ;)
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_143955883
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:14 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Of Over 100 jaar ;)
...zijn we allemaal dood. *O*
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:17:46 #13
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143955977
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:13 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Natuurlijk wordt het saai, maar het gevoel dat alles, maar dan ook echt fucking alles afgelopen is en er helemaal niks meer is maakt me echt eng.
Waarom? Waar ben je bang voor?
Als jij dood bent is er (Dat geloof ik tenminste) helemaal niks, dus ook geen pijn, geen gevoelens, geen terugblikken, gewoon niks. Dus waarom je druk maken om iets wat je je dadelijk toch niet beseft?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143956026
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:17 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waarom? Waar ben je bang voor?
Als jij dood bent is er (Dat geloof ik tenminste) helemaal niks, dus ook geen pijn, geen gevoelens, geen terugblikken, gewoon niks. Dus waarom je druk maken om iets wat je je dadelijk toch niet beseft?
Nou, dat er gewoon helemaal niks meer is, daar ben ik bang voor. Het is lastig uit te leggen. Dat heel je leven klaar is en dat dus ook gewoon je bestaan en alles klaar is. Dat er gewoon niets meer is, nooit meer. Dat maakt me ontzettend bang.
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_143956036
Dit is zo grappig altijd.

Weten dat je er over een tijdje niet meer bent. En dus de tijd die je hebt vullen met piekeren over zaken waar je geen invloed hebt en vergeet dat je moet genieten...
pi_143956049
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:19 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Nou, dat er gewoon helemaal niks meer is, daar ben ik bang voor. Het is lastig uit te leggen. Dat heel je leven klaar is en dat dus ook gewoon je bestaan en alles klaar is. Dat er gewoon niets meer is, nooit meer. Dat maakt me ontzettend bang.
Dat is juist het leuke en geruststellende eraan. Sereen, puur, stilte. Mhmmm.
pi_143956090
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:19 schreef zarGon het volgende:
Dit is zo grappig altijd.

Weten dat je er over een tijdje niet meer bent. En dus de tijd die je hebt vullen met piekeren over zaken waar je geen invloed hebt en vergeet dat je moet genieten...
Daar komt het wel op neer. En het gaat door totdat ik in deze situatie rust kan vinden.
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_143956111
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:19 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Nou, dat er gewoon helemaal niks meer is, daar ben ik bang voor. Het is lastig uit te leggen. Dat heel je leven klaar is en dat dus ook gewoon je bestaan en alles klaar is. Dat er gewoon niets meer is, nooit meer. Dat maakt me ontzettend bang.
Tsja, jij krijgt er toch niets meer van mee dan he. :+

In plaats van piekeren over de dood kun je beter zorgen dat je lol hebt zolang je er nog bent, het kan bij wijze van spreken vanavond al voorbij zijn voor je, dan is het toch ontzettend zonde van je tijd als je over de dood gaat zitten piekeren?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_143956251
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:21 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Tsja, jij krijgt er toch niets meer van mee dan he. :+

In plaats van piekeren over de dood kun je beter zorgen dat je lol hebt zolang je er nog bent, het kan bij wijze van spreken vanavond al voorbij zijn voor je, dan is het toch ontzettend zonde van je tijd als je over de dood gaat zitten piekeren?
Dat is het zeker, maar stoppen met piekeren is lastiger dan je denkt. Althans, voor mij.
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:25:13 #20
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143956261
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:19 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Nou, dat er gewoon helemaal niks meer is, daar ben ik bang voor. Het is lastig uit te leggen. Dat heel je leven klaar is en dat dus ook gewoon je bestaan en alles klaar is. Dat er gewoon niets meer is, nooit meer. Dat maakt me ontzettend bang.
Dus je maakt jezelf bang over iets wat je niet onder controle hebt en je dadelijk geen besef van hebt?
Beetje jammer om je leven zo door te brengen denk je niet? ;)

Het is geen ongewone angst, maar het is wel een nutteloze angst, je hebt het immers toch niet onder controle.
Maar zoek maar eens op ''Existential death anxiety''

quote:
Existential death anxiety
Existential death anxiety is the basic knowledge and awareness that natural life must end. It is said that existential death anxiety directly correlates to language; that is, language has created the basis for this type of death anxiety through communicative and behavioral changes.[8] Existential death anxiety is known to be the most powerful form.[10] There is an awareness of the distinction between self and others, a full sense of personal identity, and the ability to anticipate the future.[11] Humans defend against this type of death anxiety through denial, which is effected through a wide range of mental mechanisms and physical actions many of which also go unrecognized.[11] While limited use of denial tends to be adaptive, its use is usually excessive and proves to be costly emotionally.[11]

Awareness of human mortality arose through some 150,000 years ago.[12] In that extremely short span of evolutionary time, humans have fashioned but a single basic mechanism with which they deal with the existential death anxieties this awareness has evoked—denial in its many forms.[12] Thus denial is basic to such diverse actions as breaking rules and violating frames and boundaries, manic celebrations, violence directed against others, attempts to gain extraordinary wealth and/or power—and more.[13] These pursuits often are activated by a death-related trauma and while they may lead to constructive actions, more often than not, they lead to actions that are, in the short and long run, damaging to self and others.[13]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:26:57 #21
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143956327
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:21 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer. En het gaat door totdat ik in deze situatie rust kan vinden.
Voor je rust kan vinden moet je de oorzaak vinden.
Zijn er ineens veel mensen in je omgeving overleden? Heb je zelf een bijna dood ervaring gehad? Ben je een keer erg geschrokken van de dood? Heb je het gevoel dat je tijd te kort komt wegens omstandigheden?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143956371
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:24 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Dat is het zeker, maar stoppen met piekeren is lastiger dan je denkt. Althans, voor mij.
Relativeren is het toverwoord.

Ik bedoel, dood ga je, dat doen we allemaal.
Wanneer weet je niet, dus nogmaals, waarom zou je erover gaan piekeren? Wat is daar het nut van? Waarom ga je niet leven ipv piekeren?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_143956465
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Voor je rust kan vinden moet je de oorzaak vinden.
Zijn er ineens veel mensen in je omgeving overleden? Heb je zelf een bijna dood ervaring gehad? Ben je een keer erg geschrokken van de dood? Heb je het gevoel dat je tijd te kort komt wegens omstandigheden?
De oorzaak zit m in dat ik mijn leven toch al niet zo leuk vind. Last van depressies {met name in de winter), nog een gedragsstoornis wat mijn leven er niet makkelijker op maakt. Ik verveel me teveel en vind het lastig om mezelf bezig te houden. Dingen als een vriendin zouden mij een grote stap geven naar minder piekeren. Je hebt dan vaak iemand bij je waar je goed mee kan optrekken. Ik snap mijzelf eigenlijk ook niet, aangezien ik regelmatig zelfmoord neigingen heb. dan komt die gedachte wel uit het niets. Mede doordat het leven eindig is, maakt het het voor mij nutteloos. De reputatie die je opbouwt is in een keer weg. Natuurlijk blijft de reputatie er en laat je een gedachte achter van jezelf bij mensen, maar zelf heb je er niks aan, omdat je het niet meer merkt.
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_143956517
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:28 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Relativeren is het toverwoord.

Ik bedoel, dood ga je, dat doen we allemaal.
Wanneer weet je niet, dus nogmaals, waarom zou je erover gaan piekeren? Wat is daar het nut van? Waarom ga je niet leven ipv piekeren?
Omdat me dat gewoon niet lukt. Het nut van piekeren is dat je je gedachte gewoon even op los gaat.
Why do birds suddenly appear? - Will Rendle
pi_143956587
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 16:32 schreef Propellerheads het volgende:

[..]

Omdat me dat gewoon niet lukt. Het nut van piekeren is dat je je gedachte gewoon even op los gaat.
Als je nou gaat zitten piekeren over de dood terwijl je dat niet wil, ga dan naar buiten en neem de omgeving in je op, misschien heb je een park of bos in de buurt ? Een stuk wandelen en ECHT opnemen wat je ziet haalt je ''uit je hoofd'' zeg maar. :)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')