abonnement Unibet Coolblue
pi_143942653
Hoi allemaal,

Er is iets waar ik inmiddels meer dan eens discussies over heb gehad met mensen en waardoor ik een beetje aan mezelf ga twijfelen. Het zit namelijk zo: ik wil absoluut geen relatie en ik heb nog minder een kinderwens. Dat ik geen kinderwens heb, wordt nog wel begrepen door mensen die me goed kennen (ik weet zeker dat ik een heel slechte moeder zou zijn, ik heb zelf bepaald geen goed voorbeeld gehad, en daarnaast wil ik niet mijn leven willen aanpassen aan een kind).

Alleen over het punt relaties krijg ik altijd te horen dat het vanzelf wel komt. Mijn weerstand tegenover relaties is groot, ik moet er niet aan denken. Nu ik vrijgezel ben, ben ik gelukkiger dan ooit en ik begrijp echt niet waarom mensen relaties willen. Ik wil vrij zijn, ongebonden, niet heel mijn persoonlijkheid en leven te hoeven veranderen omwille iemand. In relaties ben ik altijd doodongelukkig en daarna tijden bezig mezelf weer te ontdekken, ik haat seks; dus waarom zou ik mezelf kwellen.

Mensen zeggen dat ik mezelf op deze manier te kort doe, omdat ik zo leef uit angst. Alleen ik zie het probleem niet, waarom zou het erg zijn om alleen te zijn? Of waarom is het ongezond om zo in het leven te staan, zeker omdat ik denk gelukkig te zijn.

Een beetje meedenken zou fijn zijn, bij voorbaat dank :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_143942694
Gewoon aangeven dat jij er (nu) geen behoefte aan hebt en dat je geniet van je vrijgezellen leven.
Je bent een ander geen verantwoording schuldig en in een relatie gaan omdat anderen dat van je verwachten zal jou en de andere persoon alleen maar ongelukkig maken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143942727
Vind het ook altijd maar raar als mensen hun mening hierover klaarhebben en dat het altijd maar vreemd is als je wat doet wat anders is dan 'normaal'. Doe gewoon lekker wat je gelukkig maakt en als je er uiteindelijk aan toe bent komt het dan wel, en misschien komt dat punt niet en dat is ook prima. Altijd maar aanhouden wat normaal is volgens de maatschappij is ook niet bepaald boeiend en maakt je vaak niet gelukkig.
pi_143942842
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

Ik wil vrij zijn, ongebonden, niet heel mijn persoonlijkheid en leven te hoeven veranderen omwille iemand.
In een goede relatie ben je dat ook

Maar daar ga je niet achter komen tot je er klaar voor bent, wat je nu duidelijk niet bent
Je hebt te veel bagage die je eerst op zult moeten lossen
Tot die tijd leef je niet naar je volle potentieel. Waarom los je niet eerst je 'shit' op, sowieso, en bekijk je dan het hele relatie gebeuren opnieuw?
Je leven zal er alleen maar beter van worden als je aan jezelf werkt (ik heb wat meer topics van je gezien)

In mijn relatie (ik heb ook flink wat bagage) voel ik mij nooit beperkt of alsof ik mij moet veranderen. Mijn lief voelt dat ook niet. Onze relatie is misschien ook niet super traditioneel (en dat zie je van buiten niet) maar het werkt voor ons. We zijn er allebei heel gelukkig mee.
Ik zou ook absoluut niet in het type relatie willen zitten wat jij beschrijft, in mijn ogen is dat geen goede relatie
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:03:12 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143942971
Is je denkkader zo beperkt dat je je niet kunt voorstellen hoe een goede relatie eruit ziet? Als het voor iedereen was zoals jij beschrijft, dan had je helemaal gelijk.

Misschien zijn de goedbedoelde opmerkingen uit je omgeving een signaal dat zij wel zien dat je er nu niet klaar voor bent, maar zouden ze je toewensen dat je goed genoeg in je vel zat zodat een leuke relatie een verrijking zou kunnen zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_143943041
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:53 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

In een goede relatie ben je dat ook

Maar daar ga je niet achter komen tot je er klaar voor bent, wat je nu duidelijk niet bent
Je hebt te veel bagage die je eerst op zult moeten lossen
Tot die tijd leef je niet naar je volle potentieel. Waarom los je niet eerst je 'shit' op, sowieso, en bekijk je dan het hele relatie gebeuren opnieuw?
Je leven zal er alleen maar beter van worden als je aan jezelf werkt (ik heb wat meer topics van je gezien)

In mijn relatie (ik heb ook flink wat bagage) voel ik mij nooit beperkt of alsof ik mij moet veranderen. Mijn lief voelt dat ook niet. Onze relatie is misschien ook niet super traditioneel (en dat zie je van buiten niet) maar het werkt voor ons. We zijn er allebei heel gelukkig mee.
Ik zou ook absoluut niet in het type relatie willen zitten wat jij beschrijft, in mijn ogen is dat geen goede relatie
Fijn om te lezen dat je een goede relatie hebt en dat klinkt inderdaad zoals het moet zijn :) en als je gelukkig bent is het goed, traditioneel is tegenwoordig geen eis meer ;)

Op dit moment werk ik erg hard aan mezelf en word ik daar ook goed bij geholpen. Alleen het feit dat ik momenteel zoveel hulp heb, maakt dat ik geen behoefte aan relaties heb. Op dit moment werk ik erg hard, er is veel vooruitgang, alleen sommige dingen hebben eenmaal wat meer tijd nodig (helaas).

Mocht ik ineens de ware treffen, dan zal ik er heus voor gaan. Het is niet dat ik het bewust tegen houd, alleen tot nu toe is niemand mij de moeilijkheden waard geweest. Relaties slurpen energie en hebben mij nooit goed gedaan. In theorie kun je jezelf blijven in een relatie, alleen dat heb ik nog niet meegemaakt. Bij mij is het tot nog toe erop neergekomen dat me verteld werd hoe waardeloos ik was en wat ik allemaal moest veranderen (van muzieksmaak, naar hobby's, naar persoonlijkheid) en dat wil ik niet meer.

Mijjn behandelaren denken ook dat dit zal veranderen. Ze begrijpen mijn houding en vinden deze niet erg gezond. Alleen tja... Op deze manier voel ik me veilig en gelukkig

Bedankt voor je reactie :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_143943053
Het is in deze belangrijk dat je het meegemaakt hebt. Dan weet je het in elk geval wat beter dan de mensen die hetzelfde zeggen maar het eigenlijk op niets kunnen baseren (waarvoor het veelal een argument vanuit bescherming is). Nu is het natuurlijk wel zo dat een relatie niet hetzelfde is (aanvoelt) in verschillende periodes van je leven. Wie weet zal je er later WEER aan toe zijn (en niet alleen; ''dan pas aan toe zijn'' - Dat is een nogal denigrerende opmerking; alsof jij nog iets bereiken wat de ander al ''bereikt'' heeft). Misschien ben je er nu al weer aan toe, maar weet je dat niet omdat je het logischerwijze niet meemaakt.
Hoe dan ook, ik ben inmiddels ook al weer een behoorlijke tijd alleenstaand en ik kan mij ook niet meer voorstellen een relatie aan te gaan, echter, toen ik in een relatie zat dacht ik juist het tegenovergestelde. Hetzelfde geld voor mij op dit moment overigens ook voor vriendschappen en ik betrap mij er regelmatig op dat ik het gevoel heb het voor mijzelf goed te moeten praten - omdat het buiten de norm valt.

Wat je moet doen is kijken naar de mensen die het zeggen. Hoe leven ze? Wat zijn hun verwachtingspatronen en waar komen die vandaan. En waarin bij jij anders? Waar begint het verschil in denken, en hoe is dat verschil ontstaan.

Ik twijfel zelf nog wel of het niet het de angst voor een relatie is die regeert. Soms denk ik van wel, soms van niet. Kijkend naar de menselijke natuur (behoeften aan intimiteit, e.d.) lijkt het laatste meer aannemelijk. Maar dan alsnog; is het de moeite waard een x aantal jaar/decennia te vechten jegens de angst om iets te bereiken wat misschien meer geluk oplevert?

Hoe dan ook, wat mensen denken is gevoelsmatig relevant. Dat kun je enigszins relativeren door diverse perspectieven aan te nemen, maar het gevoel zal -net zoals je twijfel over jezelf t.o.v. relaties- wel blijven. Zoals bijna altijd is zelfverzekerheid de belangrijkste factor, maar die kan alleen oprecht voelen en zijn als je eerlijk tegenover jezelf bent geweest.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-08-2014 09:11:03 ]
pi_143943067
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:39 schreef snakelady het volgende:
Gewoon aangeven dat jij er (nu) geen behoefte aan hebt en dat je geniet van je vrijgezellen leven.
Je bent een ander geen verantwoording schuldig en in een relatie gaan omdat anderen dat van je verwachten zal jou en de andere persoon alleen maar ongelukkig maken.
Dat is inderdaad wat ik doe, al word ik soms een beetje moe van alle mensen die me vertellen dat ik echt eens een relatie moet krijgen

Dank je
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_143943086
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:09 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wat ik doe, al word ik soms een beetje moe van alle mensen die me vertellen dat ik echt eens een relatie moet krijgen

Dank je
Gewoon doen en laten waar je je zelf prettig bij voelt. Je leeft immers voor jezelf, niet voor iemand anders.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_143943087
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:42 schreef MeneerLogica het volgende:
Vind het ook altijd maar raar als mensen hun mening hierover klaarhebben en dat het altijd maar vreemd is als je wat doet wat anders is dan 'normaal'. Doe gewoon lekker wat je gelukkig maakt en als je er uiteindelijk aan toe bent komt het dan wel, en misschien komt dat punt niet en dat is ook prima. Altijd maar aanhouden wat normaal is volgens de maatschappij is ook niet bepaald boeiend en maakt je vaak niet gelukkig.
Naja... Als vrouw wordt je geacht een kinderwens te hebben en een relatie te willen. Ook al is de maatschappij tegenwoordig modern ;) gelukkig zien mijn naaste vrienden wel dat dit niet werkt, alleen nu de rest van mijn omgeving nog
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Redactie Frontpage vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:11:38 #11
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_143943102
Ik zie het probleem niet echt. Wanneer jij je gelukkig voelt zonder relatie, dan is het toch goed? En wanneer je toch weer eens verliefd wordt, dan laat je dat toch gebeuren? Gewoon lekker genieten van het leven en niet binnen keurslijven blijven hangen!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_143943112
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Naja... Als vrouw wordt je geacht een kinderwens te hebben en een relatie te willen. Ook al is de maatschappij tegenwoordig modern ;) gelukkig zien mijn naaste vrienden wel dat dit niet werkt, alleen nu de rest van mijn omgeving nog
Fuck de rest van je omgeving
pi_143943122
Meid, er zijn ook kattenvrouwtjes nodig ^O^
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
pi_143943130
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:03 schreef Lienekien het volgende:
Is je denkkader zo beperkt dat je je niet kunt voorstellen hoe een goede relatie eruit ziet? Als het voor iedereen was zoals jij beschrijft, dan had je helemaal gelijk.

Misschien zijn de goedbedoelde opmerkingen uit je omgeving een signaal dat zij wel zien dat je er nu niet klaar voor bent, maar zouden ze je toewensen dat je goed genoeg in je vel zat zodat een leuke relatie een verrijking zou kunnen zijn.
Ik weet wel dat mensen in een goede relatie gelijkwaardig zijn en gelukkig met elkaar. En bij sommigen in mijn omgeving zie ik dit ook (bij een heleboel mensen ook niet), alleen dat is niet de manier waarop het mij lukt om een relatie te hebben. Tot nog toe waren ze niet gelijkwaardig en maakte ze me ongelukkig.

En waarschijnlijk heb je gelijk met je laatste opmerking :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_143943133
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Fijn om te lezen dat je een goede relatie hebt en dat klinkt inderdaad zoals het moet zijn :) en als je gelukkig bent is het goed, traditioneel is tegenwoordig geen eis meer ;)

Op dit moment werk ik erg hard aan mezelf en word ik daar ook goed bij geholpen. Alleen het feit dat ik momenteel zoveel hulp heb, maakt dat ik geen behoefte aan relaties heb. Op dit moment werk ik erg hard, er is veel vooruitgang, alleen sommige dingen hebben eenmaal wat meer tijd nodig (helaas).

Mocht ik ineens de ware treffen, dan zal ik er heus voor gaan. Het is niet dat ik het bewust tegen houd, alleen tot nu toe is niemand mij de moeilijkheden waard geweest. Relaties slurpen energie en hebben mij nooit goed gedaan. In theorie kun je jezelf blijven in een relatie, alleen dat heb ik nog niet meegemaakt. Bij mij is het tot nog toe erop neergekomen dat me verteld werd hoe waardeloos ik was en wat ik allemaal moest veranderen (van muzieksmaak, naar hobby's, naar persoonlijkheid) en dat wil ik niet meer.

Mijjn behandelaren denken ook dat dit zal veranderen. Ze begrijpen mijn houding en vinden deze niet erg gezond. Alleen tja... Op deze manier voel ik me veilig en gelukkig

Bedankt voor je reactie :)
Maar dan is het dus eigenlijk meer een klaagbaak topic? Want je weet dat je manier van denken ingegeven word door je problematiek en waarschijnlijk zal veranderen

En nogmaals: goede relaties vreten geen energie maar geven energie
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_143943161
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:11 schreef JeMoeder het volgende:
Ik zie het probleem niet echt. Wanneer jij je gelukkig voelt zonder relatie, dan is het toch goed? En wanneer je toch weer eens verliefd wordt, dan laat je dat toch gebeuren? Gewoon lekker genieten van het leven en niet binnen keurslijven blijven hangen!
Het probleem is dat je waarschijnlijk niet echt gelukkig bent (eerder een soort van tussenfase van semi-geluk/niet ongelukkig) als dit soort dingen voortkomen uit een diepere problematiek
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_143943241
Ik heb na mijn laatste relatie ook heel lang het gevoel gehad dat ik dat echt niet meer wilde. Ik ben nu een halfjaar verder en ik kan nu eindelijk zeggen dat ik niet weer zo'n relatie wil, in plaats van EEN relatie. Dat verschil is best belangrijk. Ik denk dat jij daar ook een beetje heen moet, en ik denk dat dat gewoon tijd gaat kosten.

Wat betreft die kinderwens... Ik ben ook een vrouw en ik heb zeker voorlopig ook geen behoefte aan kinderen. Ik zal niet uitsluiten dat dat wellicht ooit nog verandert, maar ik weet vrij zeker dat ik ook heel gelukkig kan zijn zonder kinderen.

Voor beide dingen geldt dat je het beste woorden als 'nooit' kunt vermijden. Daar reageren mensen nogal allergisch op. Het klinkt beter als je zegt nu geen behoefte aan een relatie te hebben, omdat je zo druk met jezelf bezig bent. Over een kinderwens hoef je het helemaal niet te hebben. Lach een beetje en zeg vervolgens dat dat allemaal nog zo ver weg is.
Your opinion of me is none of my business.
  Redactie Frontpage vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:19:46 #18
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_143943294
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:14 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Het probleem is dat je waarschijnlijk niet echt gelukkig bent (eerder een soort van tussenfase van semi-geluk/niet ongelukkig) als dit soort dingen voortkomen uit een diepere problematiek
Relaties zijn niet perse voor iedereen weggelegd, vandaar ook dat ik met de opmerking keurslijf kwam. Dat dit volgt uit de geschiedenis van TS, is in mijn ogen ook meer dan waarschijnlijk. Maar veranderen om het veranderen terwijl TS zich nu goed voelt, lijkt me geen goed idee.

Daarnaast is iets dat niet binnen jouw of mijn wereldbeeld past, niet direct 'abnormaal', maar eerder gewoon anders.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_143943330
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:08 schreef LelijKnap het volgende:
Het is in deze belangrijk dat je het meegemaakt hebt. Dan weet je het in elk geval wat beter dan de mensen die hetzelfde zeggen maar het eigenlijk op niets kunnen baseren (waarvoor het veelal een argument vanuit bescherming is). Nu is het natuurlijk wel zo dat een relatie niet hetzelfde is (aanvoelt) in verschillende periodes van je leven. Wie weet zal je er later WEER aan toe zijn (en niet alleen; ''dan pas aan toe zijn'' - Dat is een nogal denigrerende opmerking; alsof jij nog iets bereiken wat de ander al ''bereikt'' heeft). Misschien ben je er nu al weer aan toe, maar weet je dat niet omdat je het logischerwijze niet meemaakt.
Hoe dan ook, ik ben inmiddels ook al weer een behoorlijke tijd alleenstaand en ik kan mij ook niet meer voorstellen een relatie aan te gaan, echter, toen ik in een relatie zat dacht ik juist het tegenovergestelde. Hetzelfde geld voor mij op dit moment overigens ook voor vriendschappen en ik betrap mij er regelmatig op dat ik het gevoel heb het voor mijzelf goed te moeten praten - omdat het buiten de norm valt.
Hier heb je denk ik wel gelijk in en ik denk dat openstaan voor wat er gebeurt vooral belangrijk is. Het is lastig om je niet uit te gaan leggen en soms nog lastiger om niet bang te zijn dat je raar bent omdat behoeftes anders liggen.
[quote
Wat je moet doen is kijken naar de mensen die het zeggen. Hoe leven ze? Wat zijn hun verwachtingspatronen en waar komen die vandaan. En waarin bij jij anders? Waar begint het verschil in denken, en hoe is dat verschil ontstaan.

Ik twijfel zelf nog wel of het niet het de angst voor een relatie is die regeert. Soms denk ik van wel, soms van niet. Kijkend naar de menselijke natuur (behoeften aan intimiteit, e.d.) lijkt het laatste meer aannemelijk. Maar dan alsnog; is het de moeite waard een x aantal jaar/decennia te vechten jegens de angst om iets te bereiken wat misschien meer geluk oplevert? [/quote]

Ik kan prima aanwijzen waar het vandaan komt, van mijn vorige relatie heb ik soms nog steeds nachtmerries terwijl dat tweeëneenhalf jaar geleden is. Het is nu zo fijn om vrij te zijn en vooral om niet meer bang te zijn. Al mijn relaties waren slecht (en dat lag zeker niet aan de exen, ik ben moeilijk).

En als ik jouw voorbeeld zo lees, zolang jij je niet beperkt of beperkt voelt, maakt het toch niet uit en is het toch niet waard? Als je gelukkig bent is het goed. Sommige angsten moet je aangaan, maar alleen als ze je belemmeren in het leven
quote:
Hoe dan ook, wat mensen denken is gevoelsmatig relevant. Dat kun je enigszins relativeren door diverse perspectieven aan te nemen, maar het gevoel zal -net zoals je twijfel over jezelf t.o.v. relaties- wel blijven. Zoals bijna altijd is zelfverzekerheid de belangrijkste factor, maar die kan alleen oprecht voelen en zijn als je eerlijk tegenover jezelf bent geweest.
True...

Dank je wel!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_143943363
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:12 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Maar dan is het dus eigenlijk meer een klaagbaak topic? Want je weet dat je manier van denken ingegeven word door je problematiek en waarschijnlijk zal veranderen

En nogmaals: goede relaties vreten geen energie maar geven energie
Nee, ik klaag nu niet. Het maakt me ook onzeker en ben bang dat ik raar ben of verkeerd bezig. Ik weet niet wie er gelijk heeft.

En dat laatste is waar
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:28:32 #21
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143943484
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:23 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Nee, ik klaag nu niet. Het maakt me ook onzeker en ben bang dat ik raar ben of verkeerd bezig. Ik weet niet wie er gelijk heeft.

En dat laatste is waar
Wanneer je niet binnen de standaard norm valt zullen mensen altijd oordelen. Zelf kunnen ze geen leven voorstellen zonder relatie, dus ze kunnen zich ook niet voorstellen dat een ander gelukkig kan zijn zonder relatie, zo ook met kinderen.
Als jij nu in een relatie zou gaan omdat het van je verwacht wordt, en dus gaat settelen met de eerste de beste die interesse toont zal jou dat niet gelukkig maken.
Ik denk dat er niks mis mee is voor jou om je op andere zaken te concentreren, en komt er ooit iemand langs met wie je wel een relatie wil dan is dat prima, komt die persoon er niet dan is het ook goed.
Zolang jij zelf gelukkig bent is het goed, het is jouw leven!

Het is misschien raar omdat het niet standaard is, maar dat maakt het niet verkeerd, en niemand heeft gelijk in deze, aangezien het iets heel persoonlijks is, ik heb een goede vriendin die al een lange tijd vrijgezel is, ze heeft dan wel een kind maar ze komt ook echt gelukkiger over zonder relatie, blijkbaar past een relatie niet bij haar en blijkbaar (nu) ook niet bij jou, je bent echt niet de enige. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143943535
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:17 schreef Sarasi het volgende:
Ik heb na mijn laatste relatie ook heel lang het gevoel gehad dat ik dat echt niet meer wilde. Ik ben nu een halfjaar verder en ik kan nu eindelijk zeggen dat ik niet weer zo'n relatie wil, in plaats van EEN relatie. Dat verschil is best belangrijk. Ik denk dat jij daar ook een beetje heen moet, en ik denk dat dat gewoon tijd gaat kosten.
Dat is inderdaad een belangrijk verschil en ik zal merken of ik daar zal komen of niet.
We zullen zien ;) voorlopig ren ik nog hard weg voor elke flirt ;)
quote:
Wat betreft die kinderwens... Ik ben ook een vrouw en ik heb zeker voorlopig ook geen behoefte aan kinderen. Ik zal niet uitsluiten dat dat wellicht ooit nog verandert, maar ik weet vrij zeker dat ik ook heel gelukkig kan zijn zonder kinderen.

Voor beide dingen geldt dat je het beste woorden als 'nooit' kunt vermijden. Daar reageren mensen nogal allergisch op. Het klinkt beter als je zegt nu geen behoefte aan een relatie te hebben, omdat je zo druk met jezelf bezig bent. Over een kinderwens hoef je het helemaal niet te hebben. Lach een beetje en zeg vervolgens dat dat allemaal nog zo ver weg is.
Kinderwens is bij mij een heel bewuste keuze. Ik hoop dat ik, mochten de hormonen op hol slaan, dat ik dan sterker en verstandiger ben dan de hormonen. Als ik kinderen zou krijgen zou dat een egocentrische daad zijn en ik geloof er heilig in dat je kinderen het beste moet gunnen en dat ben ik absoluut niet. De kans dat ik een kind zou mishandelen is te groot. Daarnaast is dat ook teveel vragen van een partner. Dus ik hoop echt dat ik die fout niet ga maken.

En het woordje nooit gebruik in bij anderen niet ;) alleen het nu geen behoefte hebben aan vinden mensen vaak al raar genoeg
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:32:53 #23
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_143943567
Als je seks haat, zou ik sowieso niet met een man een relatie aangaan, dan is een van de twee hoe dan ook ongelukkig. Je wilt geen kinderen en lijkt ook het constante gezelschap van 1 iemand niet zo zeer te waarderen. Je bent juist gek als je met die instelling het wel doet.

Erg is het niet, mensen genoeg op deze aardbol :P Ongezond hoeft het niet te zijn, zolang je maar zeker weet dat je echt prima alleen kan zijn, niet alleen nu maar ook wanneer je 85 bent.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_143943588
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als ik kinderen zou krijgen zou dat een egocentrische daad zijn en ik geloof er heilig in dat je kinderen het beste moet gunnen en dat ben ik absoluut niet. De kans dat ik een kind zou mishandelen is te groot.
Hoezo dan? Zit er een steekje los bij je?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143943669
Klinkt als een verstandige keus. Zowel voor jou als voor een (eventuele) partner.

Als jij tevreden bent met de huidige situatie geef je dat aan als men hierover begint en verander je het onderwerp van het gesprek. Beetje sturen en zo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')