abonnement Unibet Coolblue
pi_143910082
Ik wil bedrijfskunde studeren aan de universiteit, op het hbo is het er niet zoals ik het wil. Op het moment nog steeds ingeschreven voor hbo technische bedrijfskunde om op die manier de propedeuse te halen voor toelating aan de uni.

Nu moet ik dus mijn beide banen opzeggen omdat ik daar niet meer genoeg tijd voor heb wat ik dus helemaal niet wil omdat ik het er naar m'n zin heb en goed verdien.
Bovendien heb ik al een jaar hbo gevolgd en was het niet echt mijn ding en zou ik het niet erg vinden om thuis te leren en daarnaast te werken.

Nu vraag ik me dus af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben, ervaring met thuisstudie hbo, hoeveel tijd ben je er aan kwijt in de week? Ik kan goed leren, gaat me altijd makkelijk af dus moet toch niet zo'n probleem zijn?
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_143910183
NHA studie is het
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_143910349
Waarom was het niet jouw ding?
pi_143910668
Heb je al gekeken bij de Open Universiteit? Daar zou je ook je p kunnen halen (wel gelijk op wo-niveau) en daarna instromen op een reguliere universiteit...
pi_143910695
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:20 schreef KipScary het volgende:
Heb je al gekeken bij de Open Universiteit? Daar zou je ook je p kunnen halen (wel gelijk op wo-niveau) en daarna instromen op een reguliere universiteit...
Denk dat ik daar te laat mee ben
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_143910846
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:05 schreef nodig het volgende:
Waarom was het niet jouw ding?
Lange dagen weinig productiviteit, ik leer sneller op mijn eigen manier.
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_143911314
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:28 schreef eend112 het volgende:

[..]

Lange dagen weinig productiviteit, ik leer sneller op mijn eigen manier.
Dan ga je toch niet naar de lessen? En maak je alleen de tentamens..

Zo moeilijk is het niet toch.
pi_143911662
quote:
7s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:45 schreef nodig het volgende:

[..]

Dan ga je toch niet naar de lessen? En maak je alleen de tentamens..

Zo moeilijk is het niet toch.
Het gaat allemaal in projecten dus dan weet ik niet wanneer ik echt op school moet zijn en moet ik dus mijn werk opzeggen
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_143911711
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:57 schreef eend112 het volgende:

[..]

Het gaat allemaal in projecten dus dan weet ik niet wanneer ik echt op school moet zijn en moet ik dus mijn werk opzeggen
Dan doe je thuis in je vrije tijd het groepswerk toch? :)
pi_143912030
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:58 schreef nodig het volgende:

[..]

Dan doe je thuis in je vrije tijd het groepswerk toch? :)
Dan lijkt een thuisstudie me toch handiger.
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_143912598
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:09 schreef eend112 het volgende:

[..]

Dan lijkt een thuisstudie me toch handiger.
Hoeveel ECTS heb je al?
pi_143913005
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:29 schreef nodig het volgende:

[..]

Hoeveel ECTS heb je al?
0
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:51:36 #13
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_143913159
Je bent er lekker optijd mee in elk geval.
pi_143913272
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:21 schreef eend112 het volgende:

[..]

Denk dat ik daar te laat mee ben
In welk opzicht te laat? Bij de ou kun je op ieder moment beginnen.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 13:11:25 #15
431402 EigenwijzeMuffin
Bakt die zooi op 180graden
pi_143913590
Hoi Eend,

Afgelopen jaar heb ik mijn bachelor bedrijfskunde gehaald aan de OU. Ik heb om de 3 maanden een aantal modules gedaan en vandaar uit tentamens afgelegd. Ik zat 4 jaar geleden in dubio tussen deeltijd onderwijs aan een hogeschool of de OU. Ik zal je mijn voor en nadelen opsommen;

Voordeel OU;
- Zelf bepalen hoe snel je studeert (dus afhankelijk van tijd, leervermogen en stof)
- Zelf bepalen en indelen van je modules (vakken) voor gerichtere samenstelling opleiding (ipv nutteloze of niet interessant voor toekomstig werkgebied vakken)
- Alles wordt gedaan zoals jij het wil, wanneer jij het wil en hoe snel jij het wilt.
- het is hoe dan ook een WO bachelor -> makkelijker schakel programma naar Universiteit, interessantere stof, meer diepgang.
- inclusief studieboeken en tentamens

Nadelen OU;
- Kost wel meer geld, gemiddeld 270 Eu per module ex kleine kosten zoals inschrijving, bijkomende kosten (gemiddeld totaal 500 Eu). Je hebt 42 modules x 270 Eu = 11.340 Eu over een periode van 4 jaar. Ten opzichte van 1600 Eu per jaar voor deeltijd studie aan de Avans bijvoorbeeld. Exclusief boeken maar die kan je bijvoorbeeld door goed zoeken 2de hands aardig goedkoop op de kop tikken.
- vaste tijden en dagen waar men over het algemeen (uit eigen ervaring) niet tot beperkt flexibel in is.
- veels te veel projectmatig werk. En als je mijn geluk hebt zit je altijd met die kneuzen die niet serieus willen werken of nauwelijks iets zinnigs toe te voegen hebben.
- weinig diepgang in het eerste jaar.
-beperkte instroom mogelijkheden op basis van eerder behaalde P's of anderzijds behaalde cursussen.

Anders bel even naar de OU vaak te vinden op de website en leg je situatie uit, reken maar dat ze je kunnen helpen en anders ga je een keer langs voor een afspraak. Ik vind zelf dat studiebegeleiders (je ziet ze zo vaak als je zelf wil) erg professioneel zijn en direct met een helder antwoord komen.

Ik heb het zelf als heel erg prettig ervaren, kon het prima combineren met mijn 2 banen, ik was wel veel tijd kwijt (ongeveer 25 u per week) en dan voornamelijk in de avond dus dat ging wel ten koste van mijn late 20's zullen we maar zeggen. Maar goed het is altijd een dikke + op je c.v. als je 2 banen hebt en in de avond even een WO bachelor er in knalt ^^.

Succes!
pi_143916328
Een goede vriendin van mij heeft het geprobeerd en die werd er gillend gek van. Ze dacht thuis sneller te kunnen leren, en dat was ook zo... tot de muren op haar afkwamen. Het is wel iets waar je mentaal geschikt voor moet zijn, en dat is lang niet iedereen. Aan de andere kant, als je van nature al een eenling bent, dat kan dit juist ideaal zijn.
pi_143916608
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 13:11 schreef EigenwijzeMuffin het volgende:
Hoi Eend,

Afgelopen jaar heb ik mijn bachelor bedrijfskunde gehaald aan de OU. Ik heb om de 3 maanden een aantal modules gedaan en vandaar uit tentamens afgelegd. Ik zat 4 jaar geleden in dubio tussen deeltijd onderwijs aan een hogeschool of de OU. Ik zal je mijn voor en nadelen opsommen;

Voordeel OU;
- Zelf bepalen hoe snel je studeert (dus afhankelijk van tijd, leervermogen en stof)
- Zelf bepalen en indelen van je modules (vakken) voor gerichtere samenstelling opleiding (ipv nutteloze of niet interessant voor toekomstig werkgebied vakken)
- Alles wordt gedaan zoals jij het wil, wanneer jij het wil en hoe snel jij het wilt.
- het is hoe dan ook een WO bachelor -> makkelijker schakel programma naar Universiteit, interessantere stof, meer diepgang.
- inclusief studieboeken en tentamens

Nadelen OU;
- Kost wel meer geld, gemiddeld 270 Eu per module ex kleine kosten zoals inschrijving, bijkomende kosten (gemiddeld totaal 500 Eu). Je hebt 42 modules x 270 Eu = 11.340 Eu over een periode van 4 jaar. Ten opzichte van 1600 Eu per jaar voor deeltijd studie aan de Avans bijvoorbeeld. Exclusief boeken maar die kan je bijvoorbeeld door goed zoeken 2de hands aardig goedkoop op de kop tikken.
- vaste tijden en dagen waar men over het algemeen (uit eigen ervaring) niet tot beperkt flexibel in is.
- veels te veel projectmatig werk. En als je mijn geluk hebt zit je altijd met die kneuzen die niet serieus willen werken of nauwelijks iets zinnigs toe te voegen hebben.
- weinig diepgang in het eerste jaar.
-beperkte instroom mogelijkheden op basis van eerder behaalde P's of anderzijds behaalde cursussen.

Anders bel even naar de OU vaak te vinden op de website en leg je situatie uit, reken maar dat ze je kunnen helpen en anders ga je een keer langs voor een afspraak. Ik vind zelf dat studiebegeleiders (je ziet ze zo vaak als je zelf wil) erg professioneel zijn en direct met een helder antwoord komen.

Ik heb het zelf als heel erg prettig ervaren, kon het prima combineren met mijn 2 banen, ik was wel veel tijd kwijt (ongeveer 25 u per week) en dan voornamelijk in de avond dus dat ging wel ten koste van mijn late 20's zullen we maar zeggen. Maar goed het is altijd een dikke + op je c.v. als je 2 banen hebt en in de avond even een WO bachelor er in knalt ^^.

Succes!
Ja de OU is wel heel duur, 14 modules voor de propedeuse kom je op 3444 euro. Bij de NHA zelfstudie ben ik zo'n 2000 euro kwijt.

En ik weet ook niet of ik wel zomaar de WO aankan, ik heb alleen een havo papiertje nu.
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_143918944
Bedenk wel dat je studiekosten vaak kunt aftrekken van je inkomstenbelasting. Daardoor kan een studie ineens een stuk voordeliger zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')