abonnement Unibet Coolblue
pi_143896665
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:49 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Hier gaan de kilo's er dan weer makkelijker af ;)
Meh, ik ben echt een winter-vreter... Zomers heb ik op de een of andere manier minder trek in dikmakende dingen... Eerder in groenten en fruit...
  woensdag 27 augustus 2014 @ 21:51:31 #52
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_143896689
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:05 schreef Oksel het volgende:

[..]

140 is bij mij nog herstel. 143.
Korvonen is niet heilig. Andere reken methodes (anaerobe drempel, max, of lactaatmetingen etc etc.) komen weer andere waardes uit. Daarnaast maakt het weer uit wat voor een principe je volgt. Bij het gepolariseerde 80-20 schema waar patroon het laatst over had is 65/75% van je max HS een goede stelregel voor duurtraining.
Bij dit principe wordt er van uitgegaan dat je 80% van je trainingen zeer rustig (<75% maxHS) doet, en 20% op of boven je omslagpunt. Eigenlijk wordt er dan geen training in d2 of d3 gedaan ( of z2, z3 of laag z4). Het is begonnen bij Noorse roeiers en langlaufers, maar de laatste jaren wordt dit ook veel gebruikt in de triathlon (door bijvoorbeeld deze 2 beesten' 10k in triathlon!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en in het wielrennen.
Ander principe is het treshold model waar veel meer in d2 en d3 wordt getraind: 45-30-25-5 of andere verhoudingen. Verheul is een voorbeeld daarvan in het hardlopen (al is de verhouding d1 nog een stuk lager).
Allebei is wel wat voor te zeggen. Om 80-20 effectief te doen moet je meer tijd investeren dan de recreatieve fietser doet. Het 80-20 principe komt van langlaufen (max 50km +- 2 uur)/ roeien: ook korter en triathlon voornamelijk tot en met OD.

Daarnaast is er nog zoiets als snelheidsspecifieke training. Je gaat effectief lopen/fietsen op de snelheid die je traint, dus je moet de snelheid die je gebruikt in de wedstrijd ook trainen. Bij een lange triathlon (HIM/IM) is dat onder omslagpunt dus een 80-20 schema lijkt hierbij niet het meest effectief: zo zal dat ook voor de Marmotte en dergelijke zijn. Voor criteriums trainen met een gepolariseerd programma kan prima. Het treshold model kan vermoed ik met minder tijd effectief zijn en dus voor de meeste recreatievelingen beter weggelegd. Duurtraining kan dan in d1 of met stukken d2. Dus of je nu 70% max of 77% max fiets maakt niet veel uit, als je allebei maar wat aandacht geeft.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_143897705
quote:
10s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:43 schreef muzas het volgende:
42 is net zo lang en dik als ik *O*
Probeer me nu ook maar eens bij te houden :P ow fuck je kan nikki bijhouden... Waarom rij jij nog niet op Sloten? :)
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
  FOK!fotograaf woensdag 27 augustus 2014 @ 22:14:56 #54
145146 Andyy
pi_143897774
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:13 schreef Oksel het volgende:
Hey, een pakketje uit China! Een fullcarbon 8cm stuurpen. Gewoon, om even te proberen hoe dat voelt qua lengte. Kost toch geen drol. 23 EUR geloof ik. Inc. verzenden.
En ze doen het prima, heb er hier ook 1 (en zadelpen, doet het ook prima en is licht)
  FOK!fotograaf woensdag 27 augustus 2014 @ 22:17:31 #55
145146 Andyy
pi_143897891
Eergister naar Bocholt gereden voor Rose, geen flauw idee waar het was en op mijn best Duits aan een paar duitsers gevraagd hoe ik er kwam, ze zeiden allemaal dat ik steeds linksaf moest. Weet niet of het was om me te trollen, maar ik raakte steeds verdwaald :') Uiteindelijk wel kunnen vinden, gigantische winkel met een nog gigantischere aanbod onderdelen/toebehoren. En die Rose fietsjes zijn ook best tof :9~
pi_143898135
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:49 schreef Patroon het volgende:

[..]

Die 2000km bestaat ook veel uit woon-werkt. Die snelle korte ritjes verbrand je nagenoeg geen vet. Kan daardoor komen.
Opzich heb ik ook meer langere tochten gemaakt tov vorig jaar.
Die 320km van een paar weken geleden had echt nul effect op m'n gewicht.
De laatste tijd heb ik wel wat last van m'n darmen gehad, verstoppingen en zo.
En veel van m'n ritten zijn veel minder intensief, maakt ook wel wat uit.
Maar het belangrijkste is toch echt dat m'n leven nu echt heel erg anders is tov een jaar geleden, ik was toen behoorlijk ongelukkig. Dus al m'n focus lag toen bij het fietsen.
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
pi_143898282
quote:
6s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:17 schreef Andyy het volgende:
Eergister naar Bocholt gereden voor Rose, geen flauw idee waar het was en op mijn best Duits aan een paar duitsers gevraagd hoe ik er kwam, ze zeiden allemaal dat ik steeds linksaf moest. Weet niet of het was om me te trollen, maar ik raakte steeds verdwaald :') Uiteindelijk wel kunnen vinden, gigantische winkel met een nog gigantischere aanbod onderdelen/toebehoren. En die Rose fietsjes zijn ook best tof :9~
Rose heeft echt fugly frames imho, nofi.
Heb je gelijk iets uigezocht of ga je nog niet kopen?
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
  FOK!fotograaf woensdag 27 augustus 2014 @ 22:28:33 #58
145146 Andyy
pi_143898528
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:23 schreef forty-two het volgende:

[..]

Rose heeft echt fugly frames imho, nofi.
Heb je gelijk iets uigezocht of ga je nog niet kopen?
Ben al voorzien. Heb daar alleen wat Vittoria bandjes gekocht in het rood dat matched met m'n Trek *;
  woensdag 27 augustus 2014 @ 23:11:16 #59
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_143900753
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:50 schreef muzas het volgende:

[..]

Meh, ik ben echt een winter-vreter... Zomers heb ik op de een of andere manier minder trek in dikmakende dingen... Eerder in groenten en fruit...
Net zoals iedereen. Al;s jij in de winter net zo fanatiek doortraint als je nu doet verbrand je al die Kcals net zo makkelijk.
pi_143900781
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:51 schreef No-P het volgende:

[..]

Korvonen is niet heilig. Andere reken methodes (anaerobe drempel, max, of lactaatmetingen etc etc.) komen weer andere waardes uit. Daarnaast maakt het weer uit wat voor een principe je volgt. Bij het gepolariseerde 80-20 schema waar patroon het laatst over had is 65/75% van je max HS een goede stelregel voor duurtraining.
Bij dit principe wordt er van uitgegaan dat je 80% van je trainingen zeer rustig (<75% maxHS) doet, en 20% op of boven je omslagpunt. Eigenlijk wordt er dan geen training in d2 of d3 gedaan ( of z2, z3 of laag z4). Het is begonnen bij Noorse roeiers en langlaufers, maar de laatste jaren wordt dit ook veel gebruikt in de triathlon (door bijvoorbeeld deze 2 beesten' 10k in triathlon!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en in het wielrennen.
Ander principe is het treshold model waar veel meer in d2 en d3 wordt getraind: 45-30-25-5 of andere verhoudingen. Verheul is een voorbeeld daarvan in het hardlopen (al is de verhouding d1 nog een stuk lager).
Allebei is wel wat voor te zeggen. Om 80-20 effectief te doen moet je meer tijd investeren dan de recreatieve fietser doet. Het 80-20 principe komt van langlaufen (max 50km +- 2 uur)/ roeien: ook korter en triathlon voornamelijk tot en met OD.

Daarnaast is er nog zoiets als snelheidsspecifieke training. Je gaat effectief lopen/fietsen op de snelheid die je traint, dus je moet de snelheid die je gebruikt in de wedstrijd ook trainen. Bij een lange triathlon (HIM/IM) is dat onder omslagpunt dus een 80-20 schema lijkt hierbij niet het meest effectief: zo zal dat ook voor de Marmotte en dergelijke zijn. Voor criteriums trainen met een gepolariseerd programma kan prima. Het treshold model kan vermoed ik met minder tijd effectief zijn en dus voor de meeste recreatievelingen beter weggelegd. Duurtraining kan dan in d1 of met stukken d2. Dus of je nu 70% max of 77% max fiets maakt niet veel uit, als je allebei maar wat aandacht geeft.
Mijn doel is een betere fietser te worden, en meer vet te verbranden. Want dat verbrand ik nu helemaal niet volgens mij. Mijn max. HS was vorig jaar 199. Laten we zeggen dat 't nu 198 is. Zag zondag nog 195. Duurtraining dus op 140-150. Die trainingen moeten dus 80% van mijn totaal zijn.

Maargoed, nu train ik kort & intensief bij een personal trainer. Bovenlichaam, benen, core. 30 minuten. Tabata training dus. 3x per week. Dat blijf ik doen (ma/wo/vrij). Want 't is leuk. En voel me er fit bij. Hartslag komt nooit heel hoog, 160-180 ofzo. En altijd maar kort.

Nu kan ik di / do / za / zo fietsen. In de winter kan dat overdag. Bij regen/kou kan ik hardlopen ( :r ) . Op zondag bijv. een ATB tocht (en daar ben ik zo bizar slecht in dat ik altijd hoog in de HS zit).

Daarnaast eet ik minimaal 1, maximaal 2x per dag een koolhydraatvrije maaltijd. Zoals vandaag 's ochtends brood, 's middags kwak + fruit, net steak + sla.

Als je bovenstaande feiten + wensen ziet, hoe zou je dan 't fietsen (of lopen) indelen?
  woensdag 27 augustus 2014 @ 23:13:02 #61
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_143900835
het is tok karvonen?
pi_143901177
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 22:21 schreef forty-two het volgende:

[..]

Opzich heb ik ook meer langere tochten gemaakt tov vorig jaar.
Die 320km van een paar weken geleden had echt nul effect op m'n gewicht.
De laatste tijd heb ik wel wat last van m'n darmen gehad, verstoppingen en zo.
En veel van m'n ritten zijn veel minder intensief, maakt ook wel wat uit.
Maar het belangrijkste is toch echt dat m'n leven nu echt heel erg anders is tov een jaar geleden, ik was toen behoorlijk ongelukkig. Dus al m'n focus lag toen bij het fietsen.
Nee 1 rit van 320 ga je idd geen verschil merken. Mooi dat je nu wel gelukkig bent.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_143901214
Oksel:

2 lange duurritten in de week, zeker straks in de winter. Mag best 4 uur zijn. In je eentje, of als je met de club gaat: niet over de kop rije! Desnoods met een langzamere groep mee.

2x lange duur dus. En dan nog 1-2 keer gerichte trainingen. Klimmetjes, koersje, tijdrit... Mag korter zijn. Kan ook s avonds.
In de winter ga je natuurlijk niet koersen. Dan beklim je s avonds ff de stelvio op de tacx, maar vooral: in de winter mág je ook het fietsen qua intensiteit best een tandje terug schakelen.

Inhoud en snelheid heb je al, je rijdt hard zat en je rijdt ook een 300 uit. Nu nog leren om dat niet met gierende hartkleppen te doen en door d1 te leren wat spek te verbranden.

MTB en ontkom je er niet aan dat je hr hoog is, dus dat moet je ook niet als doel stellen. Maar probeer niet je oom bij te houden! ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_143901343
Maar die MTB tocht is toch een soort van gerichte training, want interval & kracht? dus 1-2x per week 2-4 uur duur, rustig fietsen.. en dan in 't weekend even lekker knallen in de blubber?
pi_143901430
Nooit meer okselachtige gemiddeldes :'(
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_143901523
nee :'(
pi_143901641
:'(
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_143907060
:D
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything
  donderdag 28 augustus 2014 @ 07:23:41 #69
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143907102
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:50 schreef muzas het volgende:

[..]

Meh, ik ben echt een winter-vreter... Zomers heb ik op de een of andere manier minder trek in dikmakende dingen... Eerder in groenten en fruit...
Tsja, als je er gewoon een beetje op let dan komt 't wel goed. ^O^
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 07:26:01 #70
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143907112
Na 3 jaar tijd is het zo ver. Oksel is tot inkeer gekomen _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_143907207
Nog nooit iemand gezien die zo snel iets oppikt ;)

Ik ga morgen voor het eerst woon-werk doen op de fiets...spannend...
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_143907223
Die lange duurtrainingen heel rustig fietsen helpt wel hoor. Ik doe dat vaak in de winter met een paar vrienden van me die bij de elites rijden. Gewoon 120km fietsen op een rustig tempo. 27-28 gemiddeld hoogstens.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 07:53:38 #73
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143907273
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 07:41 schreef Patroon het volgende:
Nog nooit iemand gezien die zo snel iets oppikt ;)

Ik ga morgen voor het eerst woon-werk doen op de fiets...spannend...
Ik ook :)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_143907339
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 23:24 schreef Oksel het volgende:
Maar die MTB tocht is toch een soort van gerichte training, want interval & kracht? dus 1-2x per week 2-4 uur duur, rustig fietsen.. en dan in 't weekend even lekker knallen in de blubber?
Ja hoor prima. Daarom zei ik ook: bij het MTB-en kun je je hr toch niet goed laag houden, dus dan maar gewoon lekker knallen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_143907392
Ik vond het ook wel verbazend hoe het helpt om op je adem te letten als je duurtraining fietst. Keer ergens gelezen in een boekje. Door je neus in ademen en dan rustig, minstens 5 seconden, weer uit. Klinkt wat zweverig, maar werkt wel. Hartslag zakt bij mij dan 10-15 slagen ofzo (die ik er gelijk weer bijtrap maar dan rij je iets sneller :') )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')