abonnement Unibet Coolblue
pi_143885807
Dat las ik deze maand op een site over Frankrijk dat je langs de snelweg bij Parijs krottenwoningen hebt, zelfgebouwd met een paar planken van de vuilnis en ook soms een dekzeil eroverheen, net zoals in Zuid Amerika in de krotten wijken,

Ik copieer :

Hebt u ze ook gezien? Als u de afgelopen jaren wel eens over de périférique hebt gereden, en dat gaat steeds vaker stapvoets, dan kan het u niet ontgaan zijn. Het zijn bouwsels die je in een favela of sloppenwijk in Afrika of India verwacht, maar deze bidonvilles staan op verschillende plaatsen langs de périf. Vlakbij het mondaine hart Parijs van Frankrijk. Huisjes van een samenraapsel van golfplaat, hout en misschien karton, die alleen blijven staan omdat ze tegen een ander huisje aan staan. In de winter kringelt de rook uit de aandoenlijk geknutselde schoorsteenpijpjes. Wie "wonen" hier? Bestaan deze mensen wel officieel, op papier? Waar leven ze van? Doet de Franse overheid hier iets aan? Dit vroeg ik mij op een onbewaakt moment af. Misschien ben ik niet de enige.

Had iemand dit al gezien op tv?

http://www.nederlanders.f(...)ers-van-niemandsland
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
pi_143885947
Die heb je in Nederland ook wel, word vaak gedoogd door de gemeente.
ADHD-C
pi_143886072
Vesting Europa
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_143886170
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:27 schreef LazyDave het volgende:
Die heb je in Nederland ook wel, word vaak gedoogd door de gemeente.
ha, ik ken toch aardig wat nederlanders die elke dag voor hun werk heel nederland doormoeten maar over krotwoningen heb ik ze nog nooit gehoord.
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
pi_143886342
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:33 schreef pionnetje het volgende:

[..]

ha, ik ken toch aardig wat nederlanders die elke dag voor hun werk heel nederland doormoeten maar over krotwoningen heb ik ze nog nooit gehoord.
In mijn woonplaats woont zo'n man die in zo'n krotwoning woont, ik fiets er wel eens langs. Maar als je dakloos of illegaal bent, word je sowieso wel creatief. Er zijn toch zoveel mensen die ergens in tentjes, bootjes of hutjes wonen?
ADHD-C
  woensdag 27 augustus 2014 @ 16:43:43 #6
396386 sturmpie
for night & nature
pi_143886548
roma zigeuners
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_143886549
ja
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 16:37 schreef LazyDave het volgende:

[..]

creatief.
jes, mensen die een lekker huisje hebben die onderschatten vaak het zwervers leven ey, ik kende vroeger een paar krakers zodoende dat ik wat beter geinformeerd ben, het is best wel lastig om met weinig geld spullen bij elkaar te krijgen en als je dan ook nog eens opgejaagd word en opeens binnen 10 sec je verblijfplaats moet verlaten ben je opeens alles kwijt, die paar kleine dingen die je verameld had zoals een slaapzakje en een radiootje en een pannetje, en moet je weeeeer helemaal opnieuw beginnen met 0 euro te besteden.
eenzaampjes klim ik de eenzame berg op!
  woensdag 27 augustus 2014 @ 16:47:38 #8
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_143886649
Nou is er natuurlijk wel een wereld van verschil tussen krakers en zwervers die ergens een hutje hebben....

Anyway, mij waren ze ook al een paar keer opgevallen in Parijs, samen met de enorme bergen afval die ineens her en der liggen. Ook zoiets vreemds.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')