abonnement Unibet Coolblue
pi_143881923
Hallo

Namens een kennis:

Hij bezit een e39 5 serie, welke de standaard casettespeler nog bezit. Nou is de auto uitgerust met een gigantisch aantal dingen en al die knoppen en schermpjes zitten allemaal in hetzelfde gedeelte als de casettespeler. Nu wilt hij graag een cd speler, alleen is de vraag hoe we dat gaan doen, aangezien het 1 groot geheel is en het natuurlijk ook niet de bedoeling is dat al die knopjes enz verdwijnen (en er een gat overblijft), iemand die hier ervaring mee heeft of een goed idee heeft? Ik zal zsm nog even een plaatje plaatsen van het geheel.

Bedankt
<a href="http://www.bitconnect-team.com" target="_blank" rel="nofollow">www.bitconnect-team.com</a>
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:00:37 #3
23056 diomedes
Koning ToTo wolf blaat....
pi_143883262
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
pi_143884686
Foto van de exacte uitvoering zou handig zijn, er zijn nogal wat verschillende uitvoeringen

Over het algemeen heb je de volgende opties:

- Zoek uit of er zo'n unit bestaat met zowel een CD-speler en de knopjes.
Zal wel bestaan, maar het is goed mogelijk dat je dan nog andere units moet vervangen of je dashboard enigszins moet verbouwen. Ik heb zelf bijv. een Audi, als ik daar de radio zou willen vervangen door een modernere met navigatie, dan moet ik ook gelijk een nieuw middenframe en een nieuwe airco-unit, dus dat loopt aardig in de papieren.

- Zoek uit of er een CD-speler/CD-wisselaar bestaat die in het dashboardkastje gemonteerd kan worden.

Ik zou eens bellen met een tweedehands autoverkoper die veel in BMW doet, of desnoods een dealer maar dan moet je wel iemand aan de lijn krijgen die een beetje verstand heeft van old-school modellen :P
Zoek ook eens op specifieke BMW-forums, ik denk dat half Fok in een dikke BMW rijdt, maar dan nog weten ze niet altijd hoe ze de radio kunnen vervangen :P

Andere optie is om er bijv. een Dension Gateway in te laten bouwen, dan heb je in ieder geval een ingang voor extern geluid en ze zijn er ook met USB. Daar kun je dan een smartphone of ipod of usb-stick op aansluiten.
Anders ga je inderdaad richting zo'n Parrot-oplossing, maar die kan dan eigenlijk al teveel (en is weer een extra apparaat in de auto).
  woensdag 27 augustus 2014 @ 18:54:50 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_143889909
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:47 schreef LuieDonder het volgende:
Foto van de exacte uitvoering zou handig zijn, er zijn nogal wat verschillende uitvoeringen
...
Hier staan plaatjes, en nog veel meer info. :)
http://bmw.bazzi.biz/radios.htm

Als je een aansluiting/kabel naar de achterbak hebt lopen zou ik een CD-wisselaar ding kopen met een geheugenkaart ipv. een echte CD-wisselaar.
Ik heb deze in een 3 serie: http://cp600bmw.rentier.nl/jupgrade/
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_143890166
Je kan een Chinees erin zetten, zit alles op!

pi_143894720
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:47 schreef LuieDonder het volgende:
Foto van de exacte uitvoering zou handig zijn, er zijn nogal wat verschillende uitvoeringen

Over het algemeen heb je de volgende opties:

- Zoek uit of er zo'n unit bestaat met zowel een CD-speler en de knopjes.
Zal wel bestaan, maar het is goed mogelijk dat je dan nog andere units moet vervangen of je dashboard enigszins moet verbouwen. Ik heb zelf bijv. een Audi, als ik daar de radio zou willen vervangen door een modernere met navigatie, dan moet ik ook gelijk een nieuw middenframe en een nieuwe airco-unit, dus dat loopt aardig in de papieren.

- Zoek uit of er een CD-speler/CD-wisselaar bestaat die in het dashboardkastje gemonteerd kan worden.

Ik zou eens bellen met een tweedehands autoverkoper die veel in BMW doet, of desnoods een dealer maar dan moet je wel iemand aan de lijn krijgen die een beetje verstand heeft van old-school modellen :P
Zoek ook eens op specifieke BMW-forums, ik denk dat half Fok in een dikke BMW rijdt, maar dan nog weten ze niet altijd hoe ze de radio kunnen vervangen :P

Andere optie is om er bijv. een Dension Gateway in te laten bouwen, dan heb je in ieder geval een ingang voor extern geluid en ze zijn er ook met USB. Daar kun je dan een smartphone of ipod of usb-stick op aansluiten.
Anders ga je inderdaad richting zo'n Parrot-oplossing, maar die kan dan eigenlijk al teveel (en is weer een extra apparaat in de auto).
Zijn er dus achter gekomen dat er een CD wisselaar achter in de kofferbak zit, een standaard van BMW. Kunnen 6 stuks in, alleen als we er een CD in doen dan maakt ie geluid alleen er gebeurd niks voorin, ook geen melding ofzo dat er iets van een CD inzit.
Moetten nog even uitzoeken, in idd geval bedankt iedereen voor de tips!
<a href="http://www.bitconnect-team.com" target="_blank" rel="nofollow">www.bitconnect-team.com</a>
  woensdag 27 augustus 2014 @ 22:26:54 #8
430349 Yum-Yum
Holy Roman Emperor
pi_143898447
Zit er een CD-wisselaar of voorbereiding voor een CD-wisselaar in?

Ik heb ongeveer twee jaar terug dit kastje besteld en in de auto gezet:
http://www.maintronic.de/en/products/cp600bmw-mp3-player.html
Het kastje communiceert met de CAN-bus en de auto denkt ook dat er een CD-wisselaar inzit, het voordeel dat je hebt is dat je nu een SD-kaart hebt waar je lekker veel muziek op kan zetten. Je behoudt je CD 1 t/m CD 6, deze kun je dan via een bestandje veranderen in verschillende namen en per map kun je ongelimiteerd muziek erin zetten, je kan zelfs nog submappen per map maken.

Edit: Bovenste niet goed gelezen
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  woensdag 27 augustus 2014 @ 22:34:03 #9
430349 Yum-Yum
Holy Roman Emperor
pi_143898849
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:07 schreef FastFlyingJackson het volgende:

[..]

Zijn er dus achter gekomen dat er een CD wisselaar achter in de kofferbak zit, een standaard van BMW. Kunnen 6 stuks in, alleen als we er een CD in doen dan maakt ie geluid alleen er gebeurd niks voorin, ook geen melding ofzo dat er iets van een CD inzit.
Moetten nog even uitzoeken, in idd geval bedankt iedereen voor de tips!
Om bij CD 1 t/m 6 te komen moet je deze knop indrukken, of je drukt kort een keer op ''mode'' en dan switch je van radio -> CD-wisselaar -> cassette. En met het rechter wieltje kun je de verschillende CD sloten selecteren.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_143922889
We hebben het gevonden, bedankt iedereen voor de tips en fotos. Kan slotje op :)
<a href="http://www.bitconnect-team.com" target="_blank" rel="nofollow">www.bitconnect-team.com</a>
pi_143926294
Lolwhut, wat een wending.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')