abonnement Unibet Coolblue
pi_143876713
Ik zie het steeds meer, vooral jongeren willen voor alles een label hebben, voor geaardheid, voor gedrag, voor ''aandoeningen'' en ik vraag me af waarom?

Het lijkt me niet dat dat het leven echt makkelijker maakt. Altijd maar bezig zijn met hoe je iets moet noemen, terwijl het veelal gewoon normaal gedrag is en iedereen wel een vorm hiervan heeft.

Natuurlijk kan het handig zijn als je echt iets hebt, maar als je je prettiger voelt om je handen te wassen voor het eten en na het toilet gaan heb je geen OCD. Ook niet als je graag in een schoon huis woont.
Je zou zelfs haast denken dat vele een labeltje willen, om er bij te horen of om als excuus te gebruiken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143876733
Snakelady topic *O*
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:45:26 #3
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_143876829
Je geeft het antwoord zelf al "om het als excuus te gebruiken" en "om ergens bij te horen".
Voor veel gevallen geld dit, al hoeft het niet eens een excuus voor jezelf te zijn.

De "Mijn kind hoeft zich niet aan te passen aan anderen, anderen moeten zich juist aanpassen aan hem / haar. Hij /zij is autistisch / heeft ADHD" De keren dat ik dat in zo een vorm voorbij heb horen komen is echt schrikbarend :r .
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_143876870
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:41 schreef snakelady het volgende:

Natuurlijk kan het handig zijn als je echt iets hebt, maar als je je prettiger voelt om je handen te wassen voor het eten en na het toilet gaan heb je geen OCD. Ook niet als je graag in een schoon huis woont.
Is dit niet meer gebruikelijk ofzo?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_143876877
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:45 schreef Frag_adder het volgende:
Je geeft het antwoord zelf al "om het als excuus te gebruiken" en "om ergens bij te horen".
Voor veel gevallen geld dit, al hoeft het niet eens een excuus voor jezelf te zijn.

De "Mijn kind hoeft zich niet aan te passen aan anderen, anderen moeten zich juist aanpassen aan hem / haar. Hij /zij is autistisch / heeft ADHD" De keren dat ik dat in zo een vorm voorbij heb horen komen is echt schrikbarend :r .
Herkenbaar, terwijl een kind dat echt ADHD heeft zich prima kan aanpassen aan zijn of haar omgeving, het kost weliswaar wat meer moeite maar uiteindelijk help je het kind er wel meer mee.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143876890
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Is dit niet meer gebruikelijk ofzo?
Blijkbaar valt het volgens sommige nu onder OCD. :P





"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143876941
7 miljard mensen, 7 miljard verschillende aandoeningen
Nieuw is niet altijd beter.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:50:33 #8
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_143876973
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:47 schreef snakelady het volgende:

[..]

Herkenbaar, terwijl een kind dat echt ADHD heeft zich prima kan aanpassen aan zijn of haar omgeving, het kost weliswaar wat meer moeite maar uiteindelijk help je het kind er wel meer mee.
Daarom is het volgensmij juist goed om heel vaak ergens geen stempel op te drukken.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:50:41 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143876978
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:41 schreef snakelady het volgende:
Ik zie het steeds meer, vooral jongeren willen voor alles een label hebben, voor geaardheid, voor gedrag, voor ''aandoeningen'' en ik vraag me af waarom?

Het lijkt me niet dat dat het leven echt makkelijker maakt. Altijd maar bezig zijn met hoe je iets moet noemen, terwijl het veelal gewoon normaal gedrag is en iedereen wel een vorm hiervan heeft.

Natuurlijk kan het handig zijn als je echt iets hebt, maar als je je prettiger voelt om je handen te wassen voor het eten en na het toilet gaan heb je geen OCD. Ook niet als je graag in een schoon huis woont.
Je zou zelfs haast denken dat vele een labeltje willen, om er bij te horen of om als excuus te gebruiken.
Waarom benieuwd naar reacties? Dit is toch al enorm uitgekauwd?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:50:41 #10
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143876979
Of dit bv, waarom zo graag laten zien aan de wereld dat je ADD hebt.
Ik stel mezelf toch ook niet voor met '' Hi, ik ben snakelady en in ben doof aan een oor en ik heb ook bronchitis!''

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:51:08 #11
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_143876993
ADD hier, wel pas een paar jaar terug laten onderzoeken omdat ik voor de derde keer vastliep qua studie (naast werk) en aftekenende patronen steeds duidelijker waarnam. Reden dat er sneller een labeltje opgeplakt wordt tegenwoordig (of dat nou AD(H)D, autisme of iets anders is) komt vooral omdat er steeds meer eisen gesteld worden waardoor kinderen sneller opvallen als ze niet meekomen en docenten goddank steeds beter weten waar ze op moeten letten.

Toen ik mijn uitslag kreeg en met mijn ouders belde zei mijn moeder overigens "ja, maar dat wisten we toch al?" waarop ik een licht verhoogde bloeddruk kreeg. Als dat al bekend was had me dat een hoop shit gescheeld als we daar gerichter mee bezig waren geweest ipv dat ik nu alles zelf moest ontwikkelen en vastliep als dat niet lukte.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_143877026
Mensen categoriseren nou eenmaal graag.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_143877039
Mensen die misbruik maken van hun beperking. :')
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:53:16 #14
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143877047
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:50 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Daarom is het volgensmij juist goed om heel vaak ergens geen stempel op te drukken.
Ik denk het ook ja, in sommige gevallen natuurlijk wel maar er komt hier regelmatig een manneke spelen en iedere keer zegt die moeder van 'ja...hij heeft wel ADHD hoor'
En hij speelt gewoon leuk net als alle andere kinderen, ik merk geen verschil aan hem.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143877052
Met een label voor een serieuze psychische aandoening kan er doelgerichter een behandeling worden gestart.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:53:39 #16
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_143877059
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:50 schreef snakelady het volgende:
Of dit bv, waarom zo graag laten zien aan de wereld dat je ADD hebt.
Ik stel mezelf toch ook niet voor met '' Hi, ik ben snakelady en in ben doof aan een oor en ik heb ook bronchitis!''

[ afbeelding ]
Ja, want dit is totaal geen grappig shirt verder...
Ik weiger het ook als excuus te gebruiken (ik begeleid mensen met autisme, ADHD, schizofrenie, borderline oa) en vind je label nooit een excuus, enkel een handleiding. Wel doe ik er nooit moeilijk over en neem mijn medicatie ook gewoon tussen de bewoners om te laten zien dat er weinig verschil tussen mij en hen zit.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:53:41 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143877062
Ik vraag me af of het onvermogen is of onwil, om een intelligent onderscheid te maken tussen echte aandoeningen en ongefundeerde labelplakkers. Doordat er kennelijk ongefundeerde labelplakkers zijn, wordt het ineens maar onzinnig om überhaupt aandoeningen te diagnosticeren en daar een aanpak voor te zoeken.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:54:16 #18
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_143877085
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik denk het ook ja, in sommige gevallen natuurlijk wel maar er komt hier regelmatig een manneke spelen en iedere keer zegt die moeder van 'ja...hij heeft wel ADHD hoor'
En hij speelt gewoon leuk net als alle andere kinderen, ik merk geen verschil aan hem.
Wellicht heeft de moeder meer ervaring met ouders die dat niet trekken?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:54:25 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143877090
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik denk het ook ja, in sommige gevallen natuurlijk wel maar er komt hier regelmatig een manneke spelen en iedere keer zegt die moeder van 'ja...hij heeft wel ADHD hoor'
En hij speelt gewoon leuk net als alle andere kinderen, ik merk geen verschil aan hem.
En weet jij hoe dat kind thuis is?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:54:44 #20
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_143877101
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef Lienekien het volgende:
Ik vraag me af of het onvermogen is of onwil, om een intelligent onderscheid te maken tussen echte aandoeningen en ongefundeerde labelplakkers. Doordat er kennelijk ongefundeerde labelplakkers zijn, wordt het ineens maar onzinnig om überhaupt aandoeningen te diagnosticeren en daar een aanpak voor te zoeken.
Please clarify.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:54:46 #21
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143877103
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:51 schreef Skull-splitter het volgende:
ADD hier, wel pas een paar jaar terug laten onderzoeken omdat ik voor de derde keer vastliep qua studie (naast werk) en aftekenende patronen steeds duidelijker waarnam. Reden dat er sneller een labeltje opgeplakt wordt tegenwoordig (of dat nou AD(H)D, autisme of iets anders is) komt vooral omdat er steeds meer eisen gesteld worden waardoor kinderen sneller opvallen als ze niet meekomen en docenten goddank steeds beter weten waar ze op moeten letten.

Toen ik mijn uitslag kreeg en met mijn ouders belde zei mijn moeder overigens "ja, maar dat wisten we toch al?" waarop ik een licht verhoogde bloeddruk kreeg. Als dat al bekend was had me dat een hoop shit gescheeld als we daar gerichter mee bezig waren geweest ipv dat ik nu alles zelf moest ontwikkelen en vastliep als dat niet lukte.
Het gaat mij meer om het zelf diagnosticeren van iets wat eigenlijk normaal gedrag is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143877109
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:41 schreef snakelady het volgende:
Ik zie het steeds meer, vooral jongeren willen voor alles een label hebben, voor geaardheid, voor gedrag, voor ''aandoeningen'' en ik vraag me af waarom?

Het lijkt me niet dat dat het leven echt makkelijker maakt. Altijd maar bezig zijn met hoe je iets moet noemen, terwijl het veelal gewoon normaal gedrag is en iedereen wel een vorm hiervan heeft.

Natuurlijk kan het handig zijn als je echt iets hebt, maar als je je prettiger voelt om je handen te wassen voor het eten en na het toilet gaan heb je geen OCD. Ook niet als je graag in een schoon huis woont.
Je zou zelfs haast denken dat vele een labeltje willen, om er bij te horen of om als excuus te gebruiken.
Dat gelabel is een ZIEKTE (neurose) van deze tijd.
Onze psychologie die wat doorslaat, in zijn eigen bedje ziek is...

Veel mensen voelen zich veiliger (meer op hun gemak) als je iets kunt benoemen (bepalen). Dan 'weet' men tenminste wat het is. En zodoende ook (hopelijk) wat men eraan kan doen. Daarnaast verleent het ook een soort van (valse) identiteit. Ik ben dit, Ik heb dat.

Ik vind meeste labels onzin. Wat bereik je ermee ?
En waarom daar zo bezig mee zijn.

JTL
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:55:12 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_143877120
TS moet even op Tumblr rondkijken.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:55:24 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143877127
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:54 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Please clarify.
Wat vind je onduidelijk?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:55:40 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143877137
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:54 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het gaat mij meer om het zelf diagnosticeren van iets wat eigenlijk normaal gedrag is.
Voor jou valt alles onder normaal gedrag?
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')