abonnementen ibood.com bol.com
pi_160596879
Het gros van de mensen die na een gbp weer aankomen (en zelfs op of boven hun oude gewicht) eet dit er zelf bij. Jij bent gewoon een uitzondering, Riann.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 11 maart 2016 @ 19:16:08 #102
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_160597261
Er zal een deel toch met eten te maken hebben. Anders helpt een ring natuurlijk niet. Maar je bent een uitzondering Riann. Of je moet een fistel hebben.
pi_160597404
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 19:16 schreef -Bubseltje- het volgende:
Er zal een deel toch met eten te maken hebben. Anders helpt een ring natuurlijk niet. Maar je bent een uitzondering Riann. Of je moet een fistel hebben.
Tuurlijk hang het samen met eten bij mij ook. Maar veel mensen worden zwaar door het ongezond eten. En dat is mijn punt dat ongezond eten heb ik nooit gedaan. Natuurlijk wel is een frietje of een keertje de mac. Maar ik hou heel erg van gezond eten. Ik heb nooit grote hoeveelheden gegeten. Maar met een gbp en daarna met die fobiring kan je van die gezonde dingen ook heel weinig eten. Dus dan krijg je minder kcal binnen. Daar ben ik door afgevallen. Maar met een 1000 kcal dieet val ik niet af terwijl de meeste mensen daar wel van afvallen. Ik ben nu nog bijna 100 kilo nog steeds veel te zwaar. Ik heb ook een tijd lang alleen maar alles over moeten geven behalve gekookt eitje wat brood en drinken niet. Achteraf door galstenen. En toen viel ik ook gewoon niks af.

[ Bericht 9% gewijzigd door Riann op 11-03-2016 19:27:00 ]
  vrijdag 11 maart 2016 @ 19:46:29 #104
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_160598105
Over overgeven hoef je me niets te vertellen ;). Ik was net een anorexiapatiŽnt.

Ei en brood is best zwaar trouwens. Bij mij in die periode ten minste.
pi_160598258
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 19:46 schreef -Bubseltje- het volgende:
Over overgeven hoef je me niets te vertellen ;). Ik was net een anorexiapatiŽnt.

Ei en brood is best zwaar trouwens. Bij mij in die periode ten minste.
Ik ken je verhaal ;)

Ik was ook net een anorexiapatient en ik schaamde me er ook best voor dat ik bij alles moest overgeven. Gebakken eitje ging bijv ook niet goed maar ik ontbijt iedere ochtend met een gekookt eitje. En ik merk nu wel dat een gebakken eitje ook een stuk zwaarder valt. En nu is het af en toe overgeven door vlees of het wel of niet goed valt ik eet daarom vaak vegetarisch of een heel klein stukje vlees.
  zaterdag 13 augustus 2016 @ 20:42:41 #106
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_164500449
Heeft er hier iemand ervaring met plastische chirurgie? Je moet dan een jaar stabiel zijn maar hoe toon je dat aan?

Ik was weer aangekomen en heb begin dit jaar het roer omgegooid. Ben beter gaan eten en flink gaan sporten. Heb nu een gezond gewicht nog een paar kilo en ik ben 'klaar'.

Of ik in aanmerking kom weet ik niet. Maar ben benieuwd naar ervaringen.
pi_164512219
Ik heb een serieuze vraag. Wat is de reden dat mensen hier kiezen voor een operatie ipv. afvallen doodmiddel van een calorie tekort creŽren? Aangezien iedereen kan afvallen door minder dan z'n eigen verbruik te eten.(Ja, want een maagband = minder kunnen eten) Als er een probleem met de schildklier is zou dit opgelost kunnen worden door T3/4 voor te schrijven?

Ik ben zelf van 40% vet naar 12.5% afgevallen door minder te gaan eten (Ja ik duid het uit in procenten want BMI is een een indicatie van niks, 1m80 100kg 10% vet is ook een slechte bmi...) Zo moeilijk is het niet, je hebt alleen wat discipline nodig.

Nogmaals, ik brand niemand af. Het is een serieuze vraag, heb alleen geen tijd om alle topics door te lezen voor een evt. antwoord ;)
pi_164512456
Omdat het zo makkelijk is om af te vallen, maar de wereld uit ruggengraatloze mensen bestaat is er zo'n enorme obesitasepidemie *O*

Kom op nou, Hoxyz. Denk je niet echt dat mensen alles er al aan hebben gedaan voor ze voor chirurgie kiezen? Dat caloriearme dieet hebben ze er allemaal al lang en breed op zitten. Meerdere keren. Hoe lang geleden ben je zoveel afgevallen? Als dat minder dan 3 jaar is zou ik me nog even stil houden. Ik ken genoeg mensen die met gemak zoveel zijn afgevallen en heus niet weer van plan waren weer dik te worden. En toch gebeurt dat bijna in alle gevallen. Enkele uitzonderingen daar gelaten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_164514246
de 15 kg heb ik gedaan. En dan...
Het is al heel wat dat die 15 er blijvend af is! Krijg complimenten van arts, diabetesverpleegkundige, dietist alles. Maar daarna wordt het lastiger. Kom er op terug.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_164514258
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 03:14 schreef Isabeau het volgende:
Omdat het zo makkelijk is om af te vallen, maar de wereld uit ruggengraatloze mensen bestaat is er zo'n enorme obesitasepidemie *O*

Kom op nou, Hoxyz. Denk je niet echt dat mensen alles er al aan hebben gedaan voor ze voor chirurgie kiezen? Dat caloriearme dieet hebben ze er allemaal al lang en breed op zitten. Meerdere keren. Hoe lang geleden ben je zoveel afgevallen? Als dat minder dan 3 jaar is zou ik me nog even stil houden. Ik ken genoeg mensen die met gemak zoveel zijn afgevallen en heus niet weer van plan waren weer dik te worden. En toch gebeurt dat bijna in alle gevallen. Enkele uitzonderingen daar gelaten.
5% :{
pi_164517247
Bubseltje ik heb een buikwandcorrectie gehad. Ben ik een jaar zoet mee geweest. ik ben dus weer eens 1 van die gevallen waar het allemaal niet goed is gegaan. Hier mijn verhaal.

ik ben 16 dec 2014 geopereerd 17 dec nog een keer omdat ik een heftige nabloeding kreeg ik ben toen 23 dec thuis gekomen en 24 dec is het langzaam open gaan scheuren en is niet meer op gehouden. 24 mrt daarna een herreconstuctie gehad en is toen ook weer open gegaan. Een ondermijning gehad. eind mei had ik een vakantie gepland en met een tas vol verbandspullen met ik naar italie geweest. Met zwemmen heb ik het telkens met plastic helemaal afgeplakt gehad. Met toestemming van het ziekenhuis natuurlijk. Gelukkig was het begin augustus dicht en begin september sprong het ineens weer open. Weer met een tas vol verbandspullen naar Frankrijk geweest. En mijn schaamheuvel was zo dik geworden daar moest ook wat aan gebeuren. Dat hebben ze dus 28 oktober gedaan en gelukkig is de wond niet helemaal open gegaan maar 2 kleine plekjes maar loop dus nu weer met verband op mijn buik. Maar ik heb na december wel tot en met mei zorg 's morgens gehad zelfs ooit 4 keer per dag. Ik heb zoveel meegemaakt dat ik toen ook iets van 5 kilo was afgevallen van al dat gedoe. Zijn er nu wel weer bij helaas. 24 dec terug geweest bij de chirurg voor laatste keer. Ik heb nog steeds GEEN FIGUUR. ik heb broekmaat 40 en van de bovenkant XXL. Ik moet zeggen dat ik mijn eisenpakket wel helemaal heb bijgeschroefd. Ik heb er aan gegeven dat ik dus niet tevreden was. Maar er is verder niks meer aan te doen.

Ik heb dus een jaar in de ellende gezeten en geen gewenst resultaat. Ik zal je de foto's besparen want die zijn echt heftig.
pi_164521655
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 03:14 schreef Isabeau het volgende:

Het is niet zo lang geleden maar ik hou het zeker wel vast, alhoewel ik nu wel weer aan het aankomen ben. Maar dat is spiermassa (houd elke dag mijn calorieen bij en wijzig waar nodig).

Maar waarom zou een maagband dan wel werken? Want het enige wat het doet is de persoon in kwestie beperken in de hoeveelheid calorieŽn (voeding) dat diegene kan eten.

In de arme stammen van Afrika zie je niemand die dik is, dit omdat ze daar niet genoeg te eten krijgen. Waarom werken daar die caloriearme "diŽten"daar wel, en hier niet?
pi_164523821
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2016 15:22 schreef Hoxyz het volgende:

[..]

Het is niet zo lang geleden maar ik hou het zeker wel vast, alhoewel ik nu wel weer aan het aankomen ben. Maar dat is spiermassa (houd elke dag mijn calorieen bij en wijzig waar nodig).

Maar waarom zou een maagband dan wel werken? Want het enige wat het doet is de persoon in kwestie beperken in de hoeveelheid calorieŽn (voeding) dat diegene kan eten.

In de arme stammen van Afrika zie je niemand die dik is, dit omdat ze daar niet genoeg te eten krijgen. Waarom werken daar die caloriearme "diŽten"daar wel, en hier niet?
Een gastric bypass zorgt niet alleen dat je minder kunt eten. Ook zorgt het ervoor dat het hormoon dat een signaal geeft dat er genoeg is gegeten beter werkt.
Vaak is bij mensen met obesitas het verzadigingsgevoel verstoord. Mede daardoor eten ze teveel.
Natuurlijk kun je een eind komen door minder calorieen binnen te krijgen en gezond te eten.

Als jou dat lukt is dat geweldig toch! Zo'n operatie doe je echt niet zomaar hoor.
pi_164526701
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 16:44 schreef Ole het volgende:

[..]

Een gastric bypass zorgt niet alleen dat je minder kunt eten. Ook zorgt het ervoor dat het hormoon dat een signaal geeft dat er genoeg is gegeten beter werkt.
Vaak is bij mensen met obesitas het verzadigingsgevoel verstoord. Mede daardoor eten ze teveel.
Natuurlijk kun je een eind komen door minder calorieen binnen te krijgen en gezond te eten.

Als jou dat lukt is dat geweldig toch! Zo'n operatie doe je echt niet zomaar hoor.
Je bedoeld dat er een signaal naar het hormoon word doorgestuurd wat zorgt voor verzadiging? Oftewel, je geen zin meer hebt in eten?
pi_164529066
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2016 15:22 schreef Hoxyz het volgende:

[..]
(houd elke dag mijn calorieen bij en wijzig waar nodig).

Wat ben ik blij dat dat, na een gbp, verleden tijd is zeg! Als ik "zelf" was afgevallen, had ik levenslang calorieŽn moeten tellen. Nu kan ik weer normaal leven. Nouja, normaal met de voordelen van de gbp en de nadelen die daardoor ontstonden.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_164531969
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2016 18:42 schreef Hoxyz het volgende:

[..]

Je bedoeld dat er een signaal naar het hormoon word doorgestuurd wat zorgt voor verzadiging? Oftewel, je geen zin meer hebt in eten?
`Ja eerder verzadigingsgevoel
pi_164538208
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 20:10 schreef McLaura het volgende:

[..]

Wat ben ik blij dat dat, na een gbp, verleden tijd is zeg! Als ik "zelf" was afgevallen, had ik levenslang calorieŽn moeten tellen. Nu kan ik weer normaal leven. Nouja, normaal met de voordelen van de gbp en de nadelen die daardoor ontstonden.
Ik doe het met liefde, want bodybuilden is mijn grootste passie.

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 21:32 schreef Ole het volgende:

[..]

`Ja eerder verzadigingsgevoel
Het effect van een eerder verzadigingsgevoel is dus dat je minder gaat eten. Wat je ook prima zonder kan doen met wat discipline...
pi_164548162
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2016 23:54 schreef Hoxyz het volgende:

[..]

Ik doe het met liefde, want bodybuilden is mijn grootste passie.

[..]

Het effect van een eerder verzadigingsgevoel is dus dat je minder gaat eten. Wat je ook prima zonder kan doen met wat discipline...
en dat kan maandenlang... maar dan..
pi_164550062
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2016 13:21 schreef Ole het volgende:

[..]

en dat kan maandenlang... maar dan..
Tja... Waar een wil is is een weg.
  maandag 22 augustus 2016 @ 00:58:13 #120
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_164752022
voor iemand die niet mensen wil af branded blijf je wel heel hard reopen dat het allemaal om discipline draait.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_164759904
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 00:58 schreef _evenstar_ het volgende:
voor iemand die niet mensen wil af branded blijf je wel heel hard reopen dat het allemaal om discipline draait.
Dat is toch superfijn, om zo goed te weten waar het om draait.... :')
En nu terug naar het bodybuilerstopic, waar je hoort, Hoxyz.
pi_164762466
:D
pi_166466023
Ik ben bij de chirurg geweest om mijn opties te bespreken en ik ga waarschijnlijk een gbp krijgen, ik lees dus even mee. Hoewel er al een poos niet gepost is zag ik. Ik heb wel al vaker meegelezen
pi_166469799
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 22:40 schreef mupjeflupje het volgende:
Ik ben bij de chirurg geweest om mijn opties te bespreken en ik ga waarschijnlijk een gbp krijgen, ik lees dus even mee. Hoewel er al een poos niet gepost is zag ik. Ik heb wel al vaker meegelezen
Succes vast en stel vooral je vragen hier :)
Most people don’t listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
Unsere Heimat
  woensdag 9 november 2016 @ 18:35:36 #125
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_166541698
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 22:40 schreef mupjeflupje het volgende:
welke ziekenhuis / welke chirurg?
Liever ťťn keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')