abonnement Unibet Coolblue
pi_143872527


Over Rock Werchter:
Rock Werchter 2015 vindt plaats van donderdag 25 juni tot en met zondag 28 juni. Vier dagen lang is in het Festivalpark in Werchter het beste van nu te zien en te horen op drie podia: Main Stage, KluB C en The Barn. Rock Werchter programmeert overtuigd over genres heen. Dat wordt gesmaakt. Rock Werchter is een meermaals bekroonde, internationale topper. Over de vier festivaldagen heen vonden in 2014 bijna 150.000 unieke festivalgangers uit alle mogelijke windstreken de weg naar een maanden op voorhand uitverkocht festival.

Tickets
Er is nog geen informatie bekend over de tickets

Line-Up
Donderdag
- Chemical Brother
- Florence + The Machine
- Foo Fighters
- Rise Against

Vrijdag
- Alt-J
- Pharrel Williams

Zaterdag
- Damien Rice
- Lenny Kravitz
- The War On Drugs

Zondag
- Muse



Website: http://www.rockwerchter.be
Facebook: https://www.facebook.com/rockwerchterfestival
Twitter: https://twitter.com/rockwerchter
Youtube: http://www.youtube.com/user/rockwerchterfestival
Instagram: http://instagram.com/rockwerchterfestival

[ Bericht 52% gewijzigd door indiaantje89 op 17-12-2014 15:58:51 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 27 augustus 2014 @ 09:13:38 #2
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_143872873
Ik!
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_143873060
2015 of 2016?
hey ik ben tim
pi_143873174
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 09:24 schreef tim-elzinga het volgende:
2015 of 2016?
2016, staat er toch
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_143873339
quote:
6s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 09:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

2016, staat er toch
Je bent er vroeg bij
hey ik ben tim
pi_143873403
Zullen we er maar 2015 van maken :P.
pi_143873418
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 09:42 schreef indiaantje89 het volgende:
Zullen we er maar 2015 van maken :P.
Nee, dit is het 2016 topic. Laat iemand anders maar het 2015 topic openen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_143873466
quote:
6s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 09:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, dit is het 2016 topic. Laat iemand anders maar het 2015 topic openen.
Ben jij 2015 van de aardbodem verdwenen? Je gaat ook al niet naar LL in 2015.
pi_143875212
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 09:44 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ben jij 2015 van de aardbodem verdwenen? Je gaat ook al niet naar LL in 2015.
nee ander plan dat dik veel geld gaat kosten (wk rugby in engeland)... daar gaat mn festivalbudget aan op... hotels, vluchten, tickets...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 27 augustus 2014 @ 10:58:57 #10
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_143875323
Geruchten, nieuwtjes, maar ook historische posts van Rock Werchter. Boeken ze weer ongeveer alles wat aan het touren is? Komt er een vierde podium?
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_143875580
Ik denk dat ze dit jaar eindelijk is voor Foo Fighters gaan (mits ze touren, komen wel met nieuw album in december). Hebben ze toch misgelopen 2011, 2012 ivm Pukkelpop.
pi_143882145
ik kom toch niet
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_145400000
Opvallend, Werchter is 1 week naar voren verschoven om een bepaalde headliner te kunnen strikken (U2? Foo Fighters? AC/DC?).

Werchter is dit jaar dus van 25 tot 28 juni in plaats 2-5 juli
pi_145404479
Denk dat het dan om U2 gaat.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 10 oktober 2014 @ 19:24:46 #16
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_145405160
AC/DC! 1 van de bands die op mijn bucket list staat
pi_145422557
Ik denk dat het om Foo Fighters gaat. Laten we de verwachtingen nou niet meteen opblazen.
pi_145430179
Het moet haast wel om U2 gaan. Voor een band als Foo Fighters die zo vaak komen of ACDC (minder van formaat) gaan ze echt niet een heel festival verzetten. Wat zeg ik, twee hele festivals, want door het verzetten van Werchter is ook Graspop een week vervroegd.

Ik zou echt maar twee bands ter wereld kunnen verzinnen waar ze dit voor doen, dat is U2 en de Rolling Stones. Volgend jaar toert U2.
pi_145430468
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 16:06 schreef bloodymary1 het volgende:
Het moet haast wel om U2 gaan. Voor een band als Foo Fighters die zo vaak komen of ACDC (minder van formaat) gaan ze echt niet een heel festival verzetten. Wat zeg ik, twee hele festivals, want door het verzetten van Werchter is ook Graspop een week vervroegd.
Ik zou echt maar twee bands ter wereld kunnen verzinnen waar ze dit voor doen, dat is U2 en de Rolling Stones. Volgend jaar toert U2.
Dit was precies mijn gedachtegang.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:28:59 #20
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_145432192
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 16:06 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat zeg ik, twee hele festivals, want door het verzetten van Werchter is ook Graspop een week vervroegd.
Waardoor Graspop voor velen midden in hun examens valt, ik vraag me af of dat wel een goede zet is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_145454412
U2 heeft ook een speciale band met Werchter (gezien de geschiedenis + hun wereldtournee-podia zijn allemaal made in Werchter), dus ik gok (hoop) op U2!
pi_145455511
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 oktober 2014 17:28 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Waardoor Graspop voor velen midden in hun examens valt, ik vraag me af of dat wel een goede zet is.
Werchter zelf ook, wat alleen maar meer aanleiding is te denken dat het een band is die ouder publiek aanspreekt.

Ik zet m'n geld op AC/DC, U2 ging vooral indoor zeiden ze. Sowieso waren er al vrij duidelijke geluiden dat ze op Download zouden staan, daar hebben ze natuurlijk ook een band mee, plus kruipt RW nu dus dichter op Download.

U2 als tweede kanshebber, maar duidelijk kleiner, en denk dat Queen en alle andere namen die circuleren (Muse, Foo's, PJ, Slipknot, etc etc) niet legendary genoeg zijn om je festival een week voor te verzetten.

GMM zal zich wel in hun zak gescheten voelen, normaal snoepen die mee van Download, AC/DC zou daar ook niet misstaan, én die zitten helemaal nog volop in het schooljaar.
pi_145455781
Overigens nog een outsider; Guns n Roses, al schaar ik die eigenlijk ook in de categorie 'wel topact, maar je gaat niet je festival er voor verzetten'.
pi_145460318
David Bowie misschien? Stille hoop... ;-)

Maar als ik echt zou moeten gokken dan denk ik U2.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  zondag 12 oktober 2014 @ 18:00:09 #25
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_145461154
Ik begrijp nooit waarom AC/DC ook altijd in het rijtje van de grote namen wordt gezet, ik vind die toch niet het formaat hebben om hele festivals voor te verschuiven.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_145484519
quote:
99s.gif Op zondag 12 oktober 2014 18:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik begrijp nooit waarom AC/DC ook altijd in het rijtje van de grote namen wordt gezet, ik vind die toch niet het formaat hebben om hele festivals voor te verschuiven.
Ken je klassiekers :*

AC/DC _O_
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:38:29 #27
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_145526922
Volgens de laatste geruchten zou de grote naam op Werchter wel eens Prince kunnen zijn. Dat zou ik al beter kunnen begrijpen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_145526960
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgens de laatste geruchten zou de grote naam op Werchter wel eens Prince kunnen zijn. Dat zou ik al beter kunnen begrijpen.
Hmm mwah, die is de laatste tijd toch ook regelmatig overal en nergens te zien geweest, om daar nou je festival een week voor te verschuiven...
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:40:58 #29
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_145527000
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:39 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Hmm mwah, die is de laatste tijd toch ook regelmatig overal en nergens te zien geweest, om daar nou je festival een week voor te verschuiven...
Tja, ik vind dat geen enkele naam het waard is om je hele festival te gaan verschuiven.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_145527013
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tja, ik vind dat geen enkele naam het waard is om je hele festival te gaan verschuiven.
Najah, wel een paar, en het is natuurlijk hartstikke persoonlijk ook nog eens. Maar ik vraag me af of Prince dusdanig wat publiek trekt dat je je festival er voor zou verschuiven. Ik waag het te betwijfelen, vind het totaal geen festival-act
pi_145527174
Nee dat denk ik ook niet. Die was trouwens een paar jaar geleden op Werchter Boutique. Dat past beter. ACDC is natuurlijk hartstikke goed en zou ik graag eens zien, maar echt niet van het formaat om een festival te verzetten. Ik blijf er bij dat het alleen om U2 kan gaan.

Of Kings of Leon, misschien hadden ze al iets in het oorspronkelijke weekend!
pi_145527226
Dat laatste is uiteraard een grapje...
pi_145527418
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:47 schreef bloodymary1 het volgende:

Of Kings of Leon, misschien hadden ze al iets in het oorspronkelijke weekend!
_O-

Die hoeven de komende 10 jaar niet terug te komen. :P

Maar goed ik zou het wel heel tof vinden als men voor U2 de datum verzet heeft. Die heb ik voor het laatst tijdens de zoorapo toer in de kuip gezien, met als voorprogramma de claw boys claw. :D

Voor een andere act zou ik het wel vreemd vinden dat ze de datum een week verzetten.
pi_145528927
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
_O-
Die hoeven de komende 10 jaar niet terug te komen. :P
Maar goed ik zou het wel heel tof vinden als men voor U2 de datum verzet heeft. Die heb ik voor het laatst tijdens de zoorapo toer in de kuip gezien, met als voorprogramma de claw boys claw. :D
Voor een andere act zou ik het wel vreemd vinden dat ze de datum een week verzetten.
AC/DC kan ik nog begrijpen, al zijn de meningen daar over verdeeld. Bowie misschien, al vind ik die net als Prince in de categorie 'TW Classic' vallen eigenlijk, al heeft hij nog iets goed te maken voor 2004, toen zaten we ineens met 2 Many DJ's opgescheept ;(
pi_145529183
quote:
99s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Volgens de laatste geruchten zou de grote naam op Werchter wel eens Prince kunnen zijn. Dat zou ik al beter kunnen begrijpen.
Prince zou vandaag wel met "big news" komen.

Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_145529197
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 13:48 schreef Felixa het volgende:
[..]
Prince zou vandaag wel met "big news" komen.
PLEASE GOD NO
pi_145529530
Redelijk overzichtje van hoe en wat;

quote:
Eerst en vooral gaan we de namen opsommen waarvoor de organisatie niet moet verschuiven. Editors, Kings Of Leon en Metallica hebben al voldoende hun opwachting gemaakt op de mainstage van Werchter. Hiervoor verschuiven zal dus door niemand in dank worden afgenomen. Queens Of The Stone Age, Blink-182, Arcade Fire, The Killers, Lenny Kravitz, The National, … het zijn allemaal mooie namen en natuurlijk zijn ze welkom, maar ze zijn nog niet van het kaliber om een festival zoals Werchter van datum te laten veranderen. Dan maar eens kijken welke namen wel groot genoeg zijn.

U2: Het zou 30 jaar geleden zijn dat ze nog op Rock Werchter stonden. De Ierse band staat sinds vrijdag helemaal bovenaan op de geruchtenlijst. Nu de nieuwe plaat uit is, Songs Of Innocence, zou het wel eens kunnen dat Bono en co afzakken naar de Lage Landen. Rock Werchter en StageCo hebben al veel betekend voor de band, tijd voor een wederdienst?

AC/DC: Opvallend: nog NOOIT stond AC/DC op Rock Werchter. Deze klepper brengt begin december een nieuwe album uit (Rock Or Bust). De band is een grote kanshebber voor Graspop, maar ook Herman Schuermans en de zijnen willen deze iconische rockband maar al te graag binnenhalen. Er hangt natuurlijk ook een serieus prijskaartje aan vast.

David Bowie: Rock Werchter 2004: David is ziek en zegt 11 Europese festivalshows af, waaronder Rock Werchter, omwille van een geknelde zenuw in zijn schouder. Vervangers van dienst, 2 Many DJ’s, starten een grootse openluchtparty met ‘Rebel Rebel’ en de spons erover. Bowie heeft dus nog iets goed te maken met het Werchter-publiek!

Bruce Springsteen: The Boss had de wei van Werchter eerder al volledig plat gespeeld tijdens TW Classic 2013. Bruce heeft dan ook een carrière die al langer meegaat dan Rock Werchter en heeft meer energie dan een bende jonge festivalgangers. Zijn het ‘High Hopes’ of keert The Boss terug naar het heilige gras van Werchter?

R.E.M.: Of er enige waarheid in zit weet niemand, maar we mogen stilaan (in alle naïviteit?) hopen op een reünie van R.E.M.. Volgens geruchten werkt de band in alle stilte aan een comeback en een nieuw album. Het zou een verrassing van formaat zijn moest Michael Stipe en zijn kompanen aantreden op RW15.

Muse: Stond, en staat nog steeds, op onze nummer 1! De band werkt aan een nieuw album dat begin 2015 zou moeten verschijnen. Ze werden ook getipt voor de editie van 2014, maar tevergeefs. Was de knalprestatie op Werchter Boutique in 2013 genoeg om Rock Werchter 2015 te verplaatsen? Of volgen er eerst een reeks zaalshows in 2015?

Foo Fighters: Ze beloofden één Belgische show in 2015, dus waarom niet op Rock Werchter? Het is al sinds 2005 geleden dat de Foo’s er nog speelden. Sonic Highways en de bijhorende documentaire kunnen we de komende weken ontdekken. Maar krijgen we erna een leuke extra mededeling of niet?

Coldplay: De band rond Chris Martin bracht dit jaar een nieuw album uit, maar een Europese festivaltour zat er niet in. Dan maar in 2015 Chris? Weergalmt Viva La Vide op Rock Werchter 2015 of volgen eerst enkele zaalshows?

Of wordt Rock Werchter opgeschoven omwille van een headliner voor TW Classic of Werchter Boutique? Dan denken we spontaan aan Prince, The Who en Fleetwood Mac. De kleine purperen prins komt binnenkort met groot nieuws naar buiten, we zijn benieuwd!


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2014 13:59:30 ]
pi_145529662
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_145529811
quote:
Ik snap sowieso niet dat GMM niet wat dichter tegen Rock am Ring en Download aankruipt, maar dat heeft wellicht te maken met dat ze in Belgie nogal prat gaan op dat festivals in de zomervakantie horen te vallen. Klinkt een beetje als Pinkpop all over again. Die hielden eerst ook krampachtig vast aan Pinksteren, totdat er ineens Golden Earring als headliner stond, en 20.000 man op het terrein. Toen beseften ze toch maar dat ze iets dichter tegen Rock am Ring aan moesten gaan zitten.

Verder klopt het stukje over de VS wel. Waar voorheen alleen Coachella en misschien nog een enkel festivalletje daar telde zie je ze nu als paddenstoelen omhoog schieten.

Nog zo'n leuke nieuwe; http://rockinrio.com/usa/
pi_145529929
Volgens HLN kondigt Prince straks Glastonbury én Werchter aan.
pi_145530422
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 14:10 schreef Loveless85 het volgende:
Volgens HLN kondigt Prince straks Glastonbury én Werchter aan.
Toch denk ik niet dat dat de naam is waar ze hun festival voor hebben verzet.
pi_145530489
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 14:24 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Toch denk ik niet dat dat de naam is waar ze hun festival voor hebben verzet.
Dat denk (hoop) ik niet. Werk met een die-hard Prince fan, hij kon het zich ook niet voorstellen eigenlijk. Vooral niet omdat het niet echt exclusief is, hij heeft redelijk wat opgetreden in de Benelux de afgelopen tijd;

2011 2x Ahoy' en 2x Paradiso
2013 2x Paradiso
2014 Sportpaleis & Ziggo Dome

En het is denk ik geen act (meer) die zo even >50k kaarten verkoopt, en dus zo'n verschuiving rechtvaardigt. We gaan het zien.
pi_145543031
Nee, die Prince aankondiging is gewoon een usa tour hoor.. gok ik teminste.
Hij is niet de reden waarom ze hun festival verplaatsen.
Ik vraag me ook steeds meer af of het wel om 1 headliner gaat en niet meer om gewoon de line up in algemeen.
pi_145543340
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 19:57 schreef MidnightShow_ het volgende:
Nee, die Prince aankondiging is gewoon een usa tour hoor.. gok ik teminste.
Hij is niet de reden waarom ze hun festival verplaatsen.
Ik vraag me ook steeds meer af of het wel om 1 headliner gaat en niet meer om gewoon de line up in algemeen.
Denk t ook van Prince, alhoewel het één het ander niet uitsluit natuurlijk. Maar aankondiging is 2230 onze tijd, gok dat er weinig Europees bij zit.

En ze zijn toch wel groot genoeg in hun eigen weekend wat aan te trekken, Roskilde schuift ook niet. Dus ik verwacht wel dat ze (samen met / mede door Glastonbury) wat groots te pakken hebben
pi_145558043
Het "grote" nieuws van Prince was dat hij muzikale gast is bij Saturday Night Live op 1 november. :{
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_145558423
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 08:55 schreef Felixa het volgende:
Het "grote" nieuws van Prince was dat hij muzikale gast is bij Saturday Night Live op 1 november. :{
Ja _O- Ik zat gisteren echt zo 'Wat, neeee :') ' te gast met Chris Rock bij Saturday Night Live _O-
Al het tweede epic/big/great/huge news in een week wat een beetje :') is uiteindelijk.

Wel mooi hoe het echt komkommertijd is in festivalland, Prince zegt met een aankondiging te komen, en meteen staat hij volgens diverse media op Glastonbury en/of Werchter _O-
pi_145560288
quote:
2s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 09:19 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja _O- Ik zat gisteren echt zo 'Wat, neeee :') ' te gast met Chris Rock bij Saturday Night Live _O-
Al het tweede epic/big/great/huge news in een week wat een beetje :') is uiteindelijk.
Wel mooi hoe het echt komkommertijd is in festivalland, Prince zegt met een aankondiging te komen, en meteen staat hij volgens diverse media op Glastonbury en/of Werchter _O-
Ergens ook wel weer leuk. Kunnen we blijven speculeren ;)
pi_145570422
quote:
Kans op U2 voor Rock Werchter 2015 nihil

De kans dat de Ierse rockband U2 volgend jaar op het Belgische Rock Werchter zal staan is zeer klein. De band gaf vandaag in een interview met De Morgen namelijk aan dat ze voorlopig op eigen kracht blijven touren en misschien ooit nog eens een festival meepikken.

U2 kwam vorige week in het nieuws toen Rock Werchter bekend maakte dat het festival eerder dan normaal zal plaatsvinden. Dit resulteerde in veel onrust bij studenten, waarvan velen tentamens hebben rond het weekend van Werchter.

Meteen deed de vraag ‘Welke band is groot genoeg om een festival te laten verplaatsen?’ de ronde. Er werd veel gespeculeerd. AC/DC en U2 leken volgens Werchter-fans, en ook volgens De Morgen, de enige bands te zijn die deze verandering teweeg zouden kunnen brengen. Tot aan vandaag.

Op de vraag van Bart Steenhaut van De Morgen of U2 de band na drie jaar weer eens op een festival wil optreden kreeg hij een negatief antwoord. The Edge (gitarist van U2) en ook Adam Clayton (bassist) zeiden het volgende:

“Ik sluit niet uit dat we vroeg of laat nog wel eens op een festival zullen staan, maar voorlopig is het toch vooral de bedoeling om op eigen kracht te blijven touren. Ook in België.”


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-10-2014 15:58:34 ]
pi_145846397
https://www.facebook.com/rockwerchterfestival/app_502472643186087

Hier kan je je wishlist doorgeven voor Werchter 2015
pi_146069735
Foo Fighters spelen hoogstwaarschijnlijk 4 juli (fourth of july) een grote show in Washington D.C. Steeds aannemelijker dus dat Werchter voor hen is verschoven, en niet voor een AC/DC, U2, Prince, etc. etc.
pi_146343188
MUSE “We’re excited to kick off the tour in Germany and we can’t wait to get out playing festivals and new songs again. Returning to the Ring after five years, where the fans are always incredible, is going to be really special.”
pi_146359645
http://loudwiremusicfestival.com/ staat recht tegenover Rock Werchter, en heeft Linkin Park als headliner. Die kunnen we dus afstrepen voor Werchter.
pi_146365347
quote:
2s.gif Op donderdag 6 november 2014 09:55 schreef Loveless85 het volgende:
http://loudwiremusicfestival.com/ staat recht tegenover Rock Werchter, en heeft Linkin Park als headliner. Die kunnen we dus afstrepen voor Werchter.
Thank god!
pi_146465359
Ik zie dat er in MUZ ook een werchter topic loopt. Zou dat niet samen moeten worden gevoegd?
  Public Relations / Redactie Film maandag 10 november 2014 @ 10:06:46 #55
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_146491403
Werchter kán de Foo Fighters gewoon niet mislopen.
  maandag 10 november 2014 @ 12:13:15 #56
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_146494235
tvp
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 10 november 2014 @ 19:28:35 #57
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_146508428
Als het U2 was geweest, waren we dit keer niet gegaan. Dat krijg ik echt niet verkocht aan mn vrienden. En aan mezelf niet.
Met AC/DC en Foo Fighters gaan we zeker.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_146508836
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 19:28 schreef ErikT het volgende:
Als het U2 was geweest, waren we dit keer niet gegaan. Dat krijg ik echt niet verkocht aan mn vrienden. En aan mezelf niet.
Met AC/DC en Foo Fighters gaan we zeker.
Haha, herkenbaar. Ik was wel gegaan, kan niet thuisblijven na 20 jaar, maar zou zeker niet bij U2 gaan kijken.
pi_146524230
Kings Of Leon komt binnenkort met nieuw werk _O-
pi_146524265
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:14 schreef indiaantje89 het volgende:
Kings Of Leon komt binnenkort met nieuw werk _O-
pi_146525131
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:14 schreef indiaantje89 het volgende:
Kings Of Leon komt binnenkort met nieuw werk _O-
:D
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 11 november 2014 @ 09:56:05 #62
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146525155
Muse ook op BBK & NOS (Lissabon 9e Juli, 11e Juli Bilbao)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146525321
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 19:28 schreef ErikT het volgende:
Als het U2 was geweest, waren we dit keer niet gegaan. Dat krijg ik echt niet verkocht aan mn vrienden. En aan mezelf niet.
Met AC/DC en Foo Fighters gaan we zeker.
tis wat
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_146563064
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

tis wat
Avonturen jongen!
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_146563830
Ge maakt wat mee!

Dat er maar eens een naam komt.
pi_146563843
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Ge maakt wat mee!

Dat er maar eens een naam komt.
Foo Fighters
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 12 november 2014 @ 09:17:30 #67
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146563850
Muse
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146563852
quote:
6s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:17 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Foo Fighters
Ja dat lijkt me ook wel duidelijk. Maar is nog niet officieel.
pi_146563867
quote:
6s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
Muse
Uiteraard! Op donderdag! (in mijn beleving spelen die altijd op donderdag op Werchter).
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 12 november 2014 @ 09:19:21 #70
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146563878
Slipknot, Kiss en Metallica zullen wel naar Graspop gaan.

Dan heb je nog exclusief AC/DC, Fleetwood Mac, Coldplay, U2.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146563902
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
Slipknot, Kiss en Metallica zullen wel naar Graspop gaan.

Dan heb je nog exclusief AC/DC, Fleetwood Mac, Coldplay, U2.
Metallica op Graspop lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
pi_146564339
En U2 doet geen festivals, fleetwood Mac ook niet dacht ik?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 12 november 2014 @ 09:49:30 #73
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146564473
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:43 schreef Loveless85 het volgende:
En U2 doet geen festivals, fleetwood Mac ook niet dacht ik?
Er moet een reden zijn waarom je je festival verplaatst en met alle headliners gecombineerd zie ik nog geen reden waarom dat had moeten zijn. Maar beide hebben indirect gezegd geen festivals te doen inderdaad.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146564511
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:17 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me ook wel duidelijk. Maar is nog niet officieel.
Klopt, Dave is einde vd middag en morgenochtend bij een aantal Ierse en Britse radioshows, ongetwijfeld worden er dan UK dates (met een festival?) aangekondigd. Dan kan Werchter (en Pinkpop) niet achterblijven.

Sowieso al 99,99% zeker, vooral nu blijkt dat de Foo's in het originele weekend van Werchter een grote show in Washington doen.
pi_146564533
quote:
7s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:49 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Er moet een reden zijn waarom je je festival verplaatst en met alle headliners gecombineerd zie ik nog geen reden waarom dat had moeten zijn. Maar beide hebben indirect gezegd geen festivals te doen inderdaad.
Das gewoon de Foo's, die hebben 4 juli een grote jubileumshow in Washington met veel gasten.

Dit;


[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2014 09:56:10 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 12 november 2014 @ 09:57:09 #76
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146564619
Ah check, even over het hoofd gezien :)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146564762
Ken beuren hè

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2014 10:03:48 ]
pi_146570061
En toch blijf ik het apart vinden als ze voor de Foo Fighters twee festivals verzet hebben. Natuurlijk, met alle ophef rond Sonic Higways kan het niet uitblijven dat je die als headliner moet hebben en gezien het concert op Independence Day zal het dat toch wel zijn dan. Maar zo bijzonder zijn ze ook weer niet en ze zijn al zo vaak geweest.

Al vind ik ze wel beregoed hoor en ben ik blij dat ze komen!
pi_146570238
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:08 schreef bloodymary1 het volgende:
En toch blijf ik het apart vinden als ze voor de Foo Fighters twee festivals verzet hebben. Natuurlijk, met alle ophef rond Sonic Higways kan het niet uitblijven dat je die als headliner moet hebben en gezien het concert op Independence Day zal het dat toch wel zijn dan. Maar zo bijzonder zijn ze ook weer niet en ze zijn al zo vaak geweest.

Al vind ik ze wel beregoed hoor en ben ik blij dat ze komen!
Klopt, ik (als FF fan) zag t ook niet echt gebeuren op voorhand, maar aan de andere kant is het een beetje DE band komend seizoen, en doen ze waarschijnlijk maar een maandje festivals in Europa...
  donderdag 13 november 2014 @ 21:07:16 #80
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_146626479


[ Bericht 56% gewijzigd door richolio op 13-11-2014 21:08:13 ]
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_146627012
quote:
1s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:07 schreef richolio het volgende:

Dat ja
  vrijdag 14 november 2014 @ 10:11:10 #82
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_146638667
Als Rock Werchter het zelf niet doet, dan doen wij het wel. Dames en heren; it’s a wrap. Foo Fighters is één van de Rock Werchter 2015 headliners. De bron die ons vorig jaar al vroeg mede wist te delen dat Pearl Jam headliner van Rock Werchter 2014 was, heeft de komst van Foo Fighters naar de volgende Werchter-editie bevestigd.

In de wandelgangen en ook op internet gonst de naam Foo Fighters al enige tijd rond. Niet alleen de geruchten, maar ook de feiten wijzen erop dat de Amerikaanse band in 2015 op Rock Werchter staat. Een bron die het vertrouwen in het verleden meermaals heeft verdiend, weet het ons nu ook daadwerkelijk te bevestigen.

Ook weet onze informant te melden dat Rock Werchter gaat verjongen. Dat zullen we meteen terug gaan zien in het programma. Daarmee kun je zelf invullen welke klappers je in elk geval niet hoeft te verwachten.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 14 november 2014 @ 10:14:28 #83
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146638759
Festileaks heeft wel heel matige verhaaltjes :')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 14 november 2014 @ 10:15:27 #84
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_146638780
Die informant moet dan wel héél betrouwbaar zijn :7
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_146638801
Nou nou poeh poeh, what a surprise...
pi_146638927
Nou nu doe ik er ook maar een schepje boven op, ik zit zo goed in het Werchter circuit dat ik jullie kan mededelen dat Muse ook naar Rock Werchter komt.

#YOLO
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 14 november 2014 @ 10:25:56 #87
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146639035
:7 informant jij.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146639048
Ik weet dingen
pi_146639129
GOED GEINFORMEERD JONGENS, ZE DURVEN DAAR WEL EEN GOKJE TE WAGEN ZEG

Behalve dan toen met Der Ring namen, toen was het allemaal erg lastig. En 0,99 cent teveel om even dat Bild+ artikel te kopen.
pi_146650829
Jee, het zou wat zijn. Wie had dat ooit gedacht.

Ik weet zeker dat Kings of Leon er in 2015 niet bij zijn. *O*

Alhoewel...... ;(
pi_146651777
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 16:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Jee, het zou wat zijn. Wie had dat ooit gedacht.

Ik weet zeker dat Kings of Leon er in 2015 niet bij zijn. *O*

Alhoewel...... ;(
Komen met een nieuw album in 2015 :D
pi_146651932
KOL mag even lekker heel ver weg blijven.
pi_146652144
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 november 2014 10:11 schreef richolio het volgende:
Ook weet onze informant te melden dat Rock Werchter gaat verjongen.
Verjongen en dan toch 1 week vroeger plannen terwijl dan nog veel jeugd examens hebben. :D
pi_146652356
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 17:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Verjongen en dan toch 1 week vroeger plannen terwijl dan nog veel jeugd examens hebben. :D
Die is scherp ja :D Daar was best wat commotie over, aangezien Werchter voor veel jeugd daar vaste prik is na de examens _O- Graspop helemaal de sjaak, die zitten nu echt half juni zo ongeveer
pi_146737099
Foo's zojuist bevestigd op 3FM.
  maandag 17 november 2014 @ 11:20:02 #96
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_146737255
Had de geheime informant toch gelijk
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_146737300
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 11:20 schreef richolio het volgende:
Had de geheime informant toch gelijk
Het is dan ook niet bepaald een verrassing te noemen ;) Ze stonden met stip op één voor Werchter en Pinkpop sinds einde vd zomer ofzo :P
pi_146737605
quote:
10s.gif Op maandag 17 november 2014 11:21 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Het is dan ook niet bepaald een verrassing te noemen ;) Ze stonden met stip op één voor Werchter en Pinkpop sinds einde vd zomer ofzo :P
Idd, dit was al eerder bekend dan de Rolling Stones vorig jaar volgens mij :D
pi_146737688
2013 was vet O+
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_146739974
Foo Fighters zullen vast komen, maar volgens mij roepen ze maar wat op 3FM. Op de website staat niks en op StuBru (die ik de hele dag aan heb) is ook nog niks gezegd.
pi_146744713
RockWerchter twitterde op maandag 17-11-2014 om 15:59:33 Here comes the sun! Foo Fighters to play Rock Werchter 2015! Tickets on sale as from 29/11. Read more: http://t.co/QcMPRLIQLf #rw15 reageer retweet
Hier dan de bevestiging van Rock Werchter zelf.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_146744735
RockWerchter twitterde op maandag 17-11-2014 om 15:59:33 Here comes the sun! Foo Fighters to play Rock Werchter 2015! Tickets on sale as from 29/11. Read more: http://t.co/QcMPRLIQLf #rw15 reageer retweet
*O*
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_146745807
Zou men nu echt alleen voor de FF werchter 1 week vervroegd hebben. Ik wacht in ieder geval nog wel even met kaartjes kopen tot er wat meer namen bekend zijn.
pi_146745938
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:34 schreef Basp1 het volgende:
Zou men nu echt alleen voor de FF werchter 1 week vervroegd hebben. Ik wacht in ieder geval nog wel even met kaartjes kopen tot er wat meer namen bekend zijn.
Er zal zowieso dus meer bekend worden voordat je üuberhaupt kaartjes kan kopen
pi_146745975
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 16:34 schreef Basp1 het volgende:
Zou men nu echt alleen voor de FF werchter 1 week vervroegd hebben. Ik wacht in ieder geval nog wel even met kaartjes kopen tot er wat meer namen bekend zijn.
Ja, inderdaad alleen voor FF verplaatst. :)

quote:
De komst van Foo Fighters is er een op algemeen verzoek. De vrienden van het festival worden elk jaar gevraagd hun wishlist over te maken. Autoritair bezetten Foo Fighters dit jaar de bovenste plek. Rock Werchter schuift graag een weekend op om de beste rockband van nu op zijn affiche te hebben. De band keert immers eind juni al terug naar de Verenigde Staten. Op zaterdag 4 juli spelen ze een grootse show in Washington D.C., de stad waar frontman Dave Grohl opgroeide.
http://www.rockwerchter.b(...)p-rock-werchter-2015
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_146746603
Mensen gaan nu al weer zeuren en huilen dat waarom verplaatsen werchter voor zo'n band, maar oke ja, dat doen ze maar gewoon even omdat ze houden van Foo Fighters en hebben er toch al dik 10 jaar niet meer gestaan. beetje zoals Muse die ook al 8 jaar niet op Pinkpop heeft gestaan.
pi_146746698
wel jammer in juni ben ik op vakantie...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_146746747
quote:
10s.gif Op maandag 17 november 2014 16:55 schreef MidnightShow_ het volgende:
Mensen gaan nu al weer zeuren en huilen dat waarom verplaatsen werchter voor zo'n band, maar oke ja, dat doen ze maar gewoon even omdat ze houden van Foo Fighters en hebben er toch al dik 10 jaar niet meer gestaan. beetje zoals Muse die ook al 8 jaar niet op Pinkpop heeft gestaan.
Trend van dit moment, zag je ook bij de aankondiging van Slipknot op Forta hoeveel mensen er aan het zeiken was.
pi_146747100
quote:
10s.gif Op maandag 17 november 2014 16:55 schreef MidnightShow_ het volgende:
Mensen gaan nu al weer zeuren en huilen dat waarom verplaatsen werchter voor zo'n band, maar oke ja, dat doen ze maar gewoon even omdat ze houden van Foo Fighters en hebben er toch al dik 10 jaar niet meer gestaan. beetje zoals Muse die ook al 8 jaar niet op Pinkpop heeft gestaan.
Ik dacht is dat al zo lang geleden, heb pas nog Dave Grohl bij Pearl Jam tamboerijn zien spelen. Maar dat was ook al weer in 2010, toen was hij er met Them Crooked Vulturs. Inderdaad 2005 was de laatste keer.
pi_146747116
Voor de echte Werchterfans is het boek Rock Werchter sinds 1975 van Jan Delvaux echt geweldig!
pi_146747487
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 17:00 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Trend van dit moment, zag je ook bij de aankondiging van Slipknot op Forta hoeveel mensen er aan het zeiken was.
Echt hé, er wordt zelfs op Download gehaat om Slipknot :')

Goed, ik dacht eerst ook dat het iets een maatje 'groter' (of in ieder geval; 'klassieker') dan de Foo's zouden worden, maar toen duidelijk werd dat die een grote 4th of july show doen in Washington was het wel uitgemaakte zaak :Y Prima act voor Werchter, en sowieso op dit moment dé grootste hedendaagse rockband.
pi_146747739
quote:
2s.gif Op maandag 17 november 2014 17:26 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Echt hé, er wordt zelfs op Download gehaat om Slipknot :')

Goed, ik dacht eerst ook dat het iets een maatje 'groter' (of in ieder geval; 'klassieker') dan de Foo's zouden worden, maar toen duidelijk werd dat die een grote 4th of july show doen in Washington was het wel uitgemaakte zaak :Y Prima act voor Werchter, en sowieso op dit moment dé grootste hedendaagse rockband.
Inderdaad ja, we kunnen niet blijven teren op die oude namen zoals Metallica en the Stones.

Alleen er staan bij mij nog altijd een paar vraagtekens voor die 3e headliner.
pi_146748766
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Voor de echte Werchterfans is het boek Rock Werchter sinds 1975 van Jan Delvaux echt geweldig!
Heel tof boek inderdaad. Dark_Angelus staat er ook in ^O^
pi_146759658
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 18:08 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Heel tof boek inderdaad. Dark_Angelus staat er ook in ^O^
Waar dan? Die is toch fotograaf of zo?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 17 november 2014 @ 22:44:33 #115
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146759908


In het grijs :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146760451
Moet je ook weleens handtekeningen uitdelen D_A? :D
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 17 november 2014 @ 23:11:46 #117
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146760988
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 22:57 schreef indiaantje89 het volgende:
Moet je ook weleens handtekeningen uitdelen D_A? :D
Serieus, eigenlijk wel ja :@
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146761752
Foo Fighters, awesome! Ineens een grote tent vol met vrienden die mee willen naar RW. Nu nog paar man voor t hele weekend regelen. :D
pi_146768112
Ik hoop echt heel erg dat Faith No More komt.
Is ondertussen al 15 jaar geleden dat ik ze voor het laatst zag.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_146768979
Headliners gaan Foo Fighters, Muse, AC/DC en David Bowie worden.

Gok ik.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_146769072
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 november 2014 11:36 schreef Nielsch het volgende:
Headliners gaan Foo Fighters, Muse, AC/DC en David Bowie worden.

Gok ik.
Eerste twee wel, laatste heeft nog steeds wat goed te maken dus zou zomaar kunnen. Vergeet niet dat er schijnbaar een verjonging aankomt én er in 2015 zowel een TW Classic als Werchter Boutique is, en dat zijn prima festivalletjes om een AC/DC, U2, David Bowie, weet ik wie, te stallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2014 11:44:54 ]
pi_146769218
Komt TW Classic nu op de oorspronkelijke datum van RW? Als ze daar David Bowie neerzetten dan ga ik daar zeker wel heen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 19 november 2014 @ 16:09:14 #123
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146811885
Rock Werchter komt ook met MUSE.



Headliner zondag.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_146811970
Ahh, ik word gek! *O*

Matt kijkt er ook zo zwoel bij...
pi_146814057
Komend jaar maar weer eens naar Werchter geraken! :)
pi_146817789
Festileaks zegt dat Faith No More, Underworld en Royal Blood ook op Werchter staan.
pi_146821219
Ja, toffe namen!! vooral Faith No More en Underworld
pi_146823031
Underworld is erg gaaf
pi_146823188
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 19:28 schreef indiaantje89 het volgende:
Festileaks zegt dat Faith No More, Underworld en Royal Blood ook op Werchter staan.
Festileaks is niet echt betrouwbaar
pi_146823218
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2014 21:32 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Festileaks is niet echt betrouwbaar
I know, maar hebben we weer discussie voer ;)
pi_146825075
Oh, Underworld zou gaaf zijn (de rest trouwens ook). In maart ga ik die ook zien!
  zaterdag 22 november 2014 @ 14:18:20 #132
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_146897666
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 21:28 schreef Loveless85 het volgende:
Underworld is erg gaaf
Waren er in 2012 toch? In die tent. Aardig los gegaan toen, na een hele dag vooral zitten en bier drinken.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_146898890
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 november 2014 14:18 schreef ErikT het volgende:

[..]

Waren er in 2012 toch? In die tent. Aardig los gegaan toen, na een hele dag vooral zitten en bier drinken.
Dat was heel gaaf! 2011 alweer, time flies....
pi_146959906


[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2014 17:07:43 ]
  maandag 24 november 2014 @ 17:07:58 #135
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_146959923
Pharrell Williams derde headliner voor RW, volgens Festileaks
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_146959939
Ja, dat stond in m'n post. Echt, gaat dat ooit nog gefikst worden of wat? :')

http://www.rockwerchter.b(...)15-pharrell-williams

Ook bevestigd voor Rock Werchter 2015: Pharrell Williams
maandag 24 november 2014

De man met de gouden stem, de gouden handen en de gouden wat-nog-niet-allemaal komt naar Rock Werchter. Op vrijdag 26 juni zingt, danst en feest Rock Werchter met Pharrell Williams. De teller headliners voor Rock Werchter 2015 staat bij deze op drie. Eerder werd al aangekondigd dat Muse en Foo Fighters present geven op het festival.

Pharrell Williams raast al 10 jaar als een raspaard door de hitparades. Hij schaakt daarbij op verschillende borden tegelijkertijd. Want de zanger Pharrell is slechts een tip van de ijsberg. In het wonderlijke jaar 2013 scoort hij zwaar met het volledig zelf gemaakte ‘Happy’, met het door hem gezongen ‘Get Lucky’ van Daft Punk en met het door hem geschreven en geproduceerde ‘Blurred Lines’ van Robin Thicke. Hij had al 100 miljoen platen verkocht voor het grote publiek hem leerde kennen. Pharrell is de bedenker van onder andere ‘Hot In Herre’ van Nelly, ‘Drop It Like It’s Hot’ van Snoop Dogg en ‘Milkshake’ van Kelis. En van ‘Lap Dance’ en ‘She Wants To Move’ van N.E.R.D. , de groep waarmee hij in 2004 de Pyramid Marquee in vuur en vlam zette. De hele bagage is mee op tour en staat garant voor topamusement.
pi_146959940
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 17:07 schreef richolio het volgende:
Pharrell Williams derde headliner voor RW, volgens Festileaks
Headliner nog wel? Pfoe dat is niet al te best.
  maandag 24 november 2014 @ 17:09:57 #138
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_146959976
Zo'n headliner zou ik eerlijk gezegd niet echt zien zitten
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 24 november 2014 @ 17:10:46 #139
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_146959996
quote:
13s.gif Op maandag 24 november 2014 17:08 schreef Loveless85 het volgende:
Ja, dat stond in m'n post. Echt, gaat dat ooit nog gefikst worden of wat? :')

http://www.rockwerchter.b(...)15-pharrell-williams

Ook bevestigd voor Rock Werchter 2015: Pharrell Williams
maandag 24 november 2014

De man met de gouden stem, de gouden handen en de gouden wat-nog-niet-allemaal komt naar Rock Werchter. Op vrijdag 26 juni zingt, danst en feest Rock Werchter met Pharrell Williams. De teller headliners voor Rock Werchter 2015 staat bij deze op drie. Eerder werd al aangekondigd dat Muse en Foo Fighters present geven op het festival.

Pharrell Williams raast al 10 jaar als een raspaard door de hitparades. Hij schaakt daarbij op verschillende borden tegelijkertijd. Want de zanger Pharrell is slechts een tip van de ijsberg. In het wonderlijke jaar 2013 scoort hij zwaar met het volledig zelf gemaakte ‘Happy’, met het door hem gezongen ‘Get Lucky’ van Daft Punk en met het door hem geschreven en geproduceerde ‘Blurred Lines’ van Robin Thicke. Hij had al 100 miljoen platen verkocht voor het grote publiek hem leerde kennen. Pharrell is de bedenker van onder andere ‘Hot In Herre’ van Nelly, ‘Drop It Like It’s Hot’ van Snoop Dogg en ‘Milkshake’ van Kelis. En van ‘Lap Dance’ en ‘She Wants To Move’ van N.E.R.D. , de groep waarmee hij in 2004 de Pyramid Marquee in vuur en vlam zette. De hele bagage is mee op tour en staat garant voor topamusement.
Betere post wel. :P
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_146960051
Dus

Donderdag; Foo Fighters
Vrijdag; Pharrell
Zaterdag; ?
Zondag; Muse

Muse de afsluiter. Nog een headliner voor de zaterdag te gaan.
Of nou ja, er kan ook nog een electro/dance act na Muse komen. Vind Muse nou eigenlijk niet echt afsluiterwaardig voor een festival als Werchter :@

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2014 17:14:20 ]
pi_146960128
Ik vind het eerlijk gezegd wel pijnlijk hoor Pharell Williams, prima producer. Maar kwa muziek vind die man echt niet headlinewaardig. Heeft ook een slechte live reputatie.

Al zou het me niet verbazen dat "De Williams" samen 1 dag pakken.
pi_146960345
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 17:16 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd wel pijnlijk hoor Pharell Williams, prima producer. Maar kwa muziek vind die man echt niet headlinewaardig. Heeft ook een slechte live reputatie.

Al zou het me niet verbazen dat "De Williams" samen 1 dag pakken.
Mwah, hij is echt door Werchter ook als headliner gepresenteerd, denk niet dat dat nog wijzigt, en Robbie gaat zeker niet 'onder' hem staan. Het is wel een beetje dé naam in pop nu, maar het is wel redelijk programmeren op basis van een hype, en vraag me af hoe al die songs live tot hun recht komen.
pi_146960386
Waarom heet het eigenlijk nog rock werchter men kan het met Williams beter pop Werchter gaan noemen. ;)
pi_146960464

Tsja ik zit hier niet echt op te wachten...
pi_146960470
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 17:25 schreef Basp1 het volgende:
Waarom heet het eigenlijk nog rock werchter men kan het met Williams beter pop Werchter gaan noemen. ;)
Die discussie werd al gevoerd toen ik er voor het eerst kwam in 2004, want toen stond op de eerste dag Sean Paul er, en daarna P!nk _O-

Kortom; dit soort discussies hou je altijd. Wij hebben PinkPOP met regelmatig een metaldag. Zij hebben ROCK Werchter met redelijk wat electro/dance en pop.
pi_146962218
Ideaal moment om ff te gaan pinnen of in een tent te gaan kijken 8-)
  maandag 24 november 2014 @ 19:41:24 #147
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_146964691
quote:
2s.gif Op maandag 24 november 2014 17:28 schreef Loveless85 het volgende:
Kortom; dit soort discussies hou je altijd. Wij hebben PinkPOP met regelmatig een metaldag. Zij hebben ROCK Werchter met redelijk wat electro/dance en pop.
Er is wel aanzienlijk wat betere dance of pop terug te vinden dan Pharrell Williams.

En dan nog als headliner? Dat is bijna absurd.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_146965825
quote:
99s.gif Op maandag 24 november 2014 19:41 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Er is wel aanzienlijk wat betere dance of pop terug te vinden dan Pharrell Williams.

En dan nog als headliner? Dat is bijna absurd.
Dat betwist ik niet, ging puur om de pop/rock discussie, die al zo oud is als Werchter zelf ondertussen.

En tjah, Pharrell is al een hele tijd bezig met allerlei projecten, dat en een paar hitjes is schijnbaar genoeg voor een headliner plek tegenwoordig
pi_146969337
Nou ja, liever Pharell dan de Kings of Leon...
pi_146969364
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:18 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou ja, beter dan de Kings of Leon...
Roep die naam alsjeblieft niet te hard.
pi_146969394
quote:
9s.gif Op maandag 24 november 2014 21:18 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Roep die naam alsjeblieft niet te hard.
Oh ja sssttt. Straks breng ik ze nog op een idee.
pi_146969552
KoL > Pharell Williams

Niks mis met Kings Of Leon!
pi_146971102
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2014 21:22 schreef indiaantje89 het volgende:
KoL > Pharell Williams

Niks mis met Kings Of Leon!
Klopt, maar na al die keren KoL is Pharrel best verfrissend vind ik. Zou mumford & sons de 4e headliner worden?
pi_146973652
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 21:53 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Klopt, maar na al die keren KoL is Pharrel best verfrissend vind ik. Zou mumford & sons de 4e headliner worden?
Nah, maatje te klein voor zo'n spot op Werchter
pi_146975013
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 23:02 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nah, maatje te klein voor zo'n spot op Werchter
Groot genoeg voor Glastonbury. The XX heeft ook al geheadlined he..
  dinsdag 25 november 2014 @ 00:28:43 #156
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_146976614
Mumford & Sons zou wel passen denk ik, maar naast Muse en de Foo's? Hmm.. (oke en Pharrell dan, maar ik laat dat maar voor wat het is)
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 25 november 2014 @ 00:29:35 #157
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_146976636
Als Pharrell groot genoeg is zijn mumford and sons dat ook wel. Ik heb trouwens zo'n gevoel dat Pharrell een positieve verrassing gaat worden :P
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 25 november 2014 @ 07:59:46 #158
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_146978596
Alt-J erbij voor de vrijdag.
pi_146979178
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 november 2014 07:59 schreef Pino112 het volgende:
Alt-J erbij voor de vrijdag.
Leuke naam :)
pi_146979654
quote:
1s.gif Op maandag 24 november 2014 23:39 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Groot genoeg voor Glastonbury. The XX heeft ook al geheadlined he..
Ik zou het matige headliner #2 vinden :) :7
pi_146979824
Mumford & Sons viel op Pinkpop volledig door de mand op Pinkpop.

Beter doen ze gewoon een stapje terug en gaan ze spelen op podia waar hun muziek ook naar is.
pi_146979855
De prijzen zijn ook ¤ 20,00 omhoog gegaan.
pi_146980502
Ben benieuwd hoe hard de verkoop loopt dit jaar. Duurder geworden, nu al kritiek op line up (al is daar naar mijn mening zeker niks over te klagen tot nu toe) en al die scholieren en studenten die nog geen vakantie hebben in Belgie.
pi_146980720
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 09:41 schreef indiaantje89 het volgende:
De prijzen zijn ook ¤ 20,00 omhoog gegaan.
En het was al een van de duurdere festivals. Goed, had je wel 4 volle dagen festival, maar met die losse campingtickets erbij e.d. was het bepaald niet voordelig.

Je bent dit jaar voor een combi + goedkoopste campingticket dus 246 (!) euro kwijt.

Vergelijkbare festivals;

Rock am Ring; 170 (incl parkeren/kamperen)
Pinkpop; 175 (incl kamperen, prijs 2014)
Pukkelpop; 180 (incl kamperen, prijs 2014)
Graspop; 165 (incl kamperen/parkeren/shuttlebus, prijs 2014)
Hellfest;185 (incl kamperen)
Roskilde; 260 (8 dagen)
pi_146982774
http://festileaks.com/201(...)-grote-naam-pinkpop/

Jezus het word wel een beetje triest met "hun bron". Rock Werchter heeft vaak genoeg 2 headliners op 1 dag staan.

Daarnaast sloegen ze de plank al mis door te zeggen dat Faith No More, Underworld en Royal Blood op Werchter staan. En dan niet even vermelden dat Pharrell Williams gaat headlinen. Dat lijkt me meer een nieuwtje dan 3 namen die "vast wel komen" opnoemen.
pi_146985685
Oh, gelukkig. Jan Smeets bedoelt natuurlijk de Kings of Leon.
pi_146985739
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Oh, gelukkig. Jan Smeets bedoelt natuurlijk de Kings of Leon.
Zul je zien dat KOL bij werchter op de reservelijst staan en een hoofdact uitvalt en ze daar alsnog staan. :D
pi_146985758
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 12:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zul je zien dat KOL bij werchter op de reservelijst staan en een hoofdact uitvalt en ze daar alsnog staan. :D
:(
  dinsdag 25 november 2014 @ 13:24:12 #169
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_146986972
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 november 2014 10:16 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

En het was al een van de duurdere festivals. Goed, had je wel 4 volle dagen festival, maar met die losse campingtickets erbij e.d. was het bepaald niet voordelig.

Je bent dit jaar voor een combi + goedkoopste campingticket dus 246 (!) euro kwijt.
De kans wordt steeds groter dat ze me daar niet meer zien.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Public Relations / Redactie Film dinsdag 25 november 2014 @ 15:00:03 #170
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_146989974
Ik vind de tickets wel vrij prijzig...
Bedenk ook dat er nog administratiekosten (a 10 euro?) en parkeerkosten (a 20 euro) bijkomen.
Dan komt een weekend alleen al op 300 euro.

Dan moet je ook nog drinken en eten (die prijs blijft overigens 2,50 per bon).
pi_147006858
Leuk om te zien dat Alt-j gewoon het eerste weekend van juli naar Werchter komt! http://www.altjband.com/live/
pi_147009684
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2014 22:32 schreef theodoor9 het volgende:
Leuk om te zien dat Alt-j gewoon het eerste weekend van juli naar Werchter komt! http://www.altjband.com/live/
_O- Staan ze daar: waar is iedereen?
pi_147059433
Ik verwacht een nieuwe naam over een paar minuten
pi_147059532
quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2014 16:56 schreef theodoor9 het volgende:
Ik verwacht een nieuwe naam over een paar minuten
omdat :P?
pi_147059538
Florence & The Machine dus.
pi_147059539
+Florence + The Machine
pi_147059542
1 SECONDE INDIAAN, 1 SECONDE
pi_147059567
Haha, op Studio Brussel vertelden ze net dat er zomaar een nieuwe naam voor Rock Werchter zou komen
pi_147059590
Zelfde dag als Foo Fighters dus. Ik verwacht morgen nog wel wat, er is ook nog niks voor zaterdag bekend.
pi_147059613
Wel leuk. Als ze maar niet zo gaat gillen. Ja, ben benieuwd wat er nog komt voor zaterdag.
pi_147059632
Zaterdag begint voorverkoop, misschien dat ze dan nog wat droppen.
pi_147059652
quote:
2s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:03 schreef Loveless85 het volgende:
Zaterdag begint voorverkoop, misschien dat ze dan nog wat droppen.
Doen ze nooit in het weekend. Lijkt me dat er morgen wat bij komt!
pi_147059659
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 17:04 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Doen ze nooit in het weekend. Lijkt me dat er morgen wat bij komt!
Denk het niet, morgen al redelijk wat geweld vanuit Duitsland/Oostenrijk. Maar we gaan het zien, alles is welkom :7
pi_147059715
Leuke naam wel hoor, Florence :@ *;
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 27 november 2014 @ 18:35:04 #185
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_147061910
Royal Blood d'r bij.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_147061920
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 18:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
Royal Blood d'r bij.
I like
Feyenoord Rotterdam
pi_147061943
Mogelijk. Zei Herman Schuurmans.
pi_147061986
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2014 18:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
Maakte Herman net bekend op Stubru.
Nee, ze vroeg staan die op het hoofdpodium? En hij zei: mogelijk.
pi_147062013
Maar wel zo goed als zeker dus eigenlijk. Gaaf!
pi_147063163
Zullen ook wel op Pinkpop staan aangezien ze gewoon voorprogramma van de Foo Fighters doen.
pi_147067366
Volgens Festileaks komt The War on Drugs ook, als headliner in een van de tenten.

http://festileaks.com/201(...)-rock-werchter-2015/
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_147071123
Toch zijn ze aardig bezig in Werchter!

Pharell vond ik niet zo geweldig maar de rest van de namen zijn imo prima.
pi_147077115
Ik wil zeggen. Namen zijn tot dusver prima. Morgen maar direct ticket halen met die code. :D
pi_147079597
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 01:48 schreef Agger het volgende:
Ik wil zeggen. Namen zijn tot dusver prima. Morgen maar direct ticket halen met die code. :D
Heb je morgen een code nodig dan?
pi_147080592
Robbie Williams komt ook met "nieuws" vandaag. Ik verwacht hem op Werchter.
pi_147080829
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:30 schreef indiaantje89 het volgende:
Robbie Williams komt ook met "nieuws" vandaag. Ik verwacht hem op Werchter.
Zou ook een mooie TW Classic / Werchter Boutique act zijn, maar gezien de VVK start voor RW zelf zal hij wel daar staan
pi_147080915
Ik geloof nooit dat Werchter Robbie Williams en Pharrel beide als headliners heeft.
pi_147080956
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:42 schreef theodoor9 het volgende:
Ik geloof nooit dat Werchter Robbie Williams en Pharrel beide als headliners heeft.
Denk niet dat Pinkpop hem alleen kan halen, dus zal ongetwijfeld weer een soortgelijke constructie zijn als met de Stones vorig jaar? Zou ook gewoon een prima Werchter Boutique / TW Classic act zijn, commercieel gezien misschien zelfs wel interessanter hem op een ééndagsfestival te zetten.
pi_147080998
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:44 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Denk niet dat Pinkpop hem alleen kan halen, dus zal ongetwijfeld weer een soortgelijke constructie zijn als met de Stones vorig jaar? Zou ook gewoon een prima Werchter Boutique / TW Classic act zijn, commercieel gezien misschien zelfs wel interessanter hem op een ééndagsfestival te zetten.
Het heeft toch niets met alleen halen te maken? Robbie Williams heeft ondertussen al meerdere tourdata bekend gemaakt en tussen Pinkpop en Rock Werchter zitten ook nog een 2 weken.

Robbie Williams voor Boutique en AC/DC of The Who voor Classic lijkt me het ideale scenario voor werchter.
pi_147081054
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:46 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Het heeft toch niets met alleen halen te maken? Robbie Williams heeft ondertussen al meerdere tourdata bekend gemaakt en tussen Pinkpop en Rock Werchter zitten ook nog een 2 weken.
Volgens mij nog niks rond de data van Pinkpop en Werchter? En dan heb je samen nu eenmaal meer in de melk te brokkelen dan alleen, zo'n artiest heeft waarschijnlijk meerdere opties hoe hij z'n tour kan indelen, en dan sta je wat sterker als je 2x 60k man kan bieden dan 1x.

Verder eens ja :Y The Who zie ik wel op Classic staan, AC/DC hoor je echt alleen maar over dat die écht geen festivals doen...
pi_147081126
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:48 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Volgens mij nog niks rond de data van Pinkpop en Werchter? En dan heb je samen nu eenmaal meer in de melk te brokkelen dan alleen, zo'n artiest heeft waarschijnlijk meerdere opties hoe hij z'n tour kan indelen, en dan sta je wat sterker als je 2x 60k man kan bieden dan 1x.

Verder eens ja :Y The Who zie ik wel op Classic staan, AC/DC hoor je echt alleen maar over dat die écht geen festivals doen...
Hij staat het Werchter weekend in Zweden! Op de vrijdag overigens. Ik vraag me af of het bieden zo werkt. Volgens mij doen festival dat alleen als het echt in het hetzelfde weekend is. Of als ze iemand naar Europa moeten halen.
pi_147082402
Robbie Williams, leeft die nog? Ik dacht dat die alleen nog van die Sinatrashit deed...
pi_147082484
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 10:51 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Hij staat het Werchter weekend in Zweden! Op de vrijdag overigens. Ik vraag me af of het bieden zo werkt. Volgens mij doen festival dat alleen als het echt in het hetzelfde weekend is. Of als ze iemand naar Europa moeten halen.
Ah dat stond niet op z'n site (of ik zag het niet). Maar het is niet ongebruikelijk dat festivals samenwerken voor grote artiesten, kan ook een financieel voordeeltje aanzitten.
pi_147082868
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:37 schreef bloodymary1 het volgende:
Robbie Williams, leeft die nog? Ik dacht dat die alleen nog van die Sinatrashit deed...
Ik zit nu eens te kijken op Spotify, maar ik moet zeggen dat ik vri jwenig materiaal van hem ken kwam nummers...
  vrijdag 28 november 2014 @ 12:36:35 #205
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_147084040
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 11:53 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik zit nu eens te kijken op Spotify, maar ik moet zeggen dat ik vri jwenig materiaal van hem ken kwam nummers...
Swing Both Ways vind ik wel een erg leuk album. Lekker swingen. :P

Dat album daarvoor was volgens mij zijn -volgens mij niet heel goed gelukte- "comeback". Vind ik niks.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_147085587
Ik ben geen fan van hem maar heb hem in 1999 (moest het jaartal even terugzoeken) op Werchter gezien en eerlijk is eerlijk; hij pakte de hele wei in!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_147087509
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 13:33 schreef Felixa het volgende:
Ik ben geen fan van hem maar heb hem in 1999 (moest het jaartal even terugzoeken) op Werchter gezien en eerlijk is eerlijk; hij pakte de hele wei in!
Klopt ja, ik was er ook bij, in 1999..... Millenium. Toen had hij op dat moment wel een goed nieuw album.
pi_147087562
Ik neem aan dat hij het toch ook (al) vooral van de oude hitjes moet hebben, zeker op een festival?
pi_147088516
Robbie heeft in ieder geval z'n nieuwtje al gedropped;

FestivalhallaNL twitterde op vrijdag 28-11-2014 om 15:06:16 Het nieuws van @robbiewilliams; nw album; http://t.co/fBt16X4CdM kanshebber voor Pinkpop en/of één van de festivals in Werchter? #RW15 #PP15 reageer retweet
pi_147088695
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:13 schreef Loveless85 het volgende:
Robbie heeft in ieder geval z'n nieuwtje al gedropped;

FestivalhallaNL twitterde op vrijdag 28-11-2014 om 15:06:16 Het nieuws van @robbiewilliams; nw album; http://t.co/fBt16X4CdM kanshebber voor Pinkpop en/of één van de festivals in Werchter? #RW15 #PP15 reageer retweet
Ik wacht nog even af tot 17:00 uur :P.
pi_147088752
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:19 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik wacht nog even af tot 17:00 uur :P.
Het zou aan de ene kant ze direct uitsluiten voor Pinkpop, want volgens Jan was die laatste naam iets wat NIET op Werchter stond, toch? Speculaasssiessss... Verwacht wel dat RW nog iets dropt vandaag :Y
pi_147088770
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:21 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Het zou aan de ene kant ze direct uitsluiten voor Pinkpop, want volgens Jan was die laatste naam iets wat NIET op Werchter stond, toch? Speculaasssiessss... Verwacht wel dat RW nog iets dropt vandaag :Y
Of Robbie komt wel, maar is niet "de headliner".
pi_147088814
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:22 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Of Robbie komt wel, maar is niet "de headliner".
Op Werchter? Denk áls hij ergens komt dat hij wel headlined :Y Maar het zou een ideale Werchter Boutique naam zijn eigenlijk. Iets als The Who of AC/DC op TW Classic, en dan kan je de modernere rockacts op Rock Werchter zelf parkeren. Opgelost *O*
pi_147090312
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 november 2014 15:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Op Werchter? Denk áls hij ergens komt dat hij wel headlined :Y Maar het zou een ideale Werchter Boutique naam zijn eigenlijk. Iets als The Who of AC/DC op TW Classic, en dan kan je de modernere rockacts op Rock Werchter zelf parkeren. Opgelost *O*
Ik vind het wel lullig voor Werchter dat ze soms die oude namen links laten liggen en die bewaren TW classic. Zo heb je als vaste "werchter" ganger wel een The Rolling Stones of een Bruce Springsteen al misgelopen. Kwa dat betreft vind ik Pinkpop daar sterker in.
pi_147090393
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:12 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik vind het wel lullig voor Werchter dat ze soms die oude namen links laten liggen en die bewaren TW classic. Zo heb je als vaste "werchter" ganger wel een The Rolling Stones of een Bruce Springsteen al misgelopen. Kwa dat betreft vind ik Pinkpop daar sterker in.
Dat is waar hoor, maar zeker met de geruchten over verjonging denk ik dat dat soort acts snel op een TW Classic verdwijnen. En een Robbie ofzo is misschien commercieel gewoon interessanter die op 'los' op een Werchter Boutique te zetten, zeker als genoeg andere acts zijn die je op RW zelf kwijt kan.
pi_147112437
FestivalhallaNL twitterde op zaterdag 29-11-2014 om 09:55:19 @RockWerchter tickets in de verkoop via http://t.co/H3IXPGQI2C Roundup; bevestigd; @foofighters @muse @flo_tweet @alt_J @Pharrell #RW15 1/2 reageer retweet
pi_147112518
We gaan het zien, zouden wederom mooie namen zijn./
pi_147112613
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 10:11 schreef indiaantje89 het volgende:
We gaan het zien, zouden wederom mooie namen zijn./
Royal Blood tourt met de Foo Fighters, dus dat geloof ik wel, zie ik ook wel op Pinkpop staan. Faith No More is ook niet geheel ondenkbaar, net als The War On Drugs (staan week later op Roskilde). Underworld heeft nog geen data bekend, dus das een beetje gissen.
pi_147118642
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 09:41 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Heb je morgen een code nodig dan?
Het was morgen als in vrijdag, dus dan wel ;)
Zaterdag natuurlijk niet.
pi_147121350
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2014 16:12 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik vind het wel lullig voor Werchter dat ze soms die oude namen links laten liggen en die bewaren TW classic. Zo heb je als vaste "werchter" ganger wel een The Rolling Stones of een Bruce Springsteen al misgelopen. Kwa dat betreft vind ik Pinkpop daar sterker in.
Maar ik denk dat de meeste vaste Werchtergangers daar helemaal niet op zitten te wachten. Ik in ieder geval niet en ik ben toch al niet meer de jongste.
pi_147121441
Tickets al weer binnen trouwens. Je kunt ze maar hebben. :Y)
pi_147127273
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 17:30 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Maar ik denk dat de meeste vaste Werchtergangers daar helemaal niet op zitten te wachten. Ik in ieder geval niet en ik ben toch al niet meer de jongste.
Mwa denk dat mensen er blijer mee zouden zijn dan weer Kings Of Leon of Editors ;)
pi_147147068
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2014 20:36 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Mwa denk dat mensen er blijer mee zouden zijn dan weer Kings Of Leon of Editors ;)
Dat denk ik ook. Al is Editors toch nog wel een stukje populairder dan KoL. Ik vind het juist sterk als de nieuwere headliners gecomineerd worden met bijvoorbeeld Blur, Depeche Mode etc.
pi_147147347
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 14:42 schreef theodoor9 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Al is Editors toch nog wel een stukje populairder dan KoL. Ik vind het juist sterk als de nieuwere headliners gecomineerd worden met bijvoorbeeld Blur, Depeche Mode etc.
Jep, dat Blur niet geboekt was voor NL dat jaar begrijp nog steeds niet.
pi_147147652
Hmm, we willen met de camper naar Werchter. Ik was er afgelopen jaar gewoon met tentje, maar heb geen idee waar de campers stonden.

Stonden ze ver van het terrein?
pi_147178414
quote:
0s.gif Op zondag 30 november 2014 14:58 schreef sjaak_trekbek het volgende:
Hmm, we willen met de camper naar Werchter. Ik was er afgelopen jaar gewoon met tentje, maar heb geen idee waar de campers stonden.

Stonden ze ver van het terrein?
Die camping is iets verder weg, heet geloof ik A7. Ik denk 1,7 km lopen. Maar het laatste deel loop je langs kraampjes en biertentjes, is niet saai. Als je googled kun je wel een plattegrond van de campings vinden, daar staat het op.
pi_147246228
quote:
0s.gif Op maandag 1 december 2014 11:40 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Die camping is iets verder weg, heet geloof ik A7. Ik denk 1,7 km lopen. Maar het laatste deel loop je langs kraampjes en biertentjes, is niet saai. Als je googled kun je wel een plattegrond van de campings vinden, daar staat het op.
geen tickets voor nodig? Ik zie er niets over op de website staan
pi_147246252
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:40 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

geen tickets voor nodig? Ik zie er niets over op de website staan
Jawel, gewoon een regular camping ticket.
pi_147261091
quote:
0s.gif Op woensdag 3 december 2014 13:41 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Jawel, gewoon een regular camping ticket.
Top. Nu al zin in de headliners :p
pi_147264463
quote:
1s.gif Op woensdag 3 december 2014 21:12 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Top. Nu al zin in de headliners :p
Hier ook! Nog maar zeven maanden. Oh nee, dan is het al weer voorbij , nog minder zelfs.
Die camping zit aan de kant van Haacht en als je aan komt staat het altijd goed aangegeven met pijlen naar Camping Mobil Home of zo.
pi_147310398
Damien Rice en The War On Drugs erbij.

Mooie namen.
pi_147312520
Voor de zaterdag zo te zien
pi_147384422
Robbie Williams en Anouk samen op TW Classic.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2014 10:01:32 ]
pi_147387457
quote:
2s.gif Op maandag 8 december 2014 10:01 schreef Loveless85 het volgende:
Robbie Williams en Anouk samen op TW Classic.
Zal wel een domme vraag zijn, maar betekent dat dan dat die allebei sowieso niet op Rock Werchter staan?
pi_147387976
Robbie Williams sowieso niet, want dat was de act waar Jan Smeets zo trots op was, dat hij een grote act had op Pinkpop die Werchter niet had en die op 8 december bekend gemaakt zou worden. Komen wij even goed weg!
pi_147388035
Heeft werchter wel eens een band gehad welke zowel in het reguliere programma zit en daarna ook nog op TW classic staat?
pi_147388163
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:58 schreef Basp1 het volgende:
Heeft werchter wel eens een band gehad welke zowel in het reguliere programma zit en daarna ook nog op TW classic staat?
Triggerfinger vorig jaar nog geloof ik.
pi_147388280
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 12:58 schreef Basp1 het volgende:
Heeft werchter wel eens een band gehad welke zowel in het reguliere programma zit en daarna ook nog op TW classic staat?
Balthazar stond vorig jaar op Rock Werchter, Werchter Classic en op Werchter Boutique.
pi_147447601
  woensdag 10 december 2014 @ 13:29:22 #240
43600 bremmie
Live The Dream...
pi_147451211
quote:
2s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:25 schreef Loveless85 het volgende:
Wel slordig, "Werchter, DE" |:(

Maar goed, tickets heb ik ook binnen! Editie 12!! ^O^
The dream, make it real.. So that you can say.. That you lived your way for real.. Don't give up on your needs and all your fantasies.. (Face Tomorrow-Live The Dream)
pi_147469799
Voor de liefhebbers de 40 years Rock Werchter CD tracklist:

pi_147517551
+ Rise Against (reeds bekend)
+ Chemical Brothers
pi_147517735
2 ok namen weer :)
  vrijdag 12 december 2014 @ 16:07:16 #244
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_147517781
Rise Against *O*
pi_147517798
Die vrijdag ziet er al best mooi uit met Foo's, Chemical Brothers, Florence & The Machine en Rise Against.
pi_147518066
De donderdag, maar inderdaad :Y
pi_147518192
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 december 2014 16:16 schreef Loveless85 het volgende:
De donderdag, maar inderdaad :Y
Dat bedoelde ik :P
pi_147519153
Ben benieuwd wat er zondag bij komt, had stiekem beetje op Chemical Brothers gehoopt. Heb dagkaart, vandaar.
pi_147521468
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 16:51 schreef theodoor9 het volgende:
Ben benieuwd wat er zondag bij komt, had stiekem beetje op Chemical Brothers gehoopt. Heb dagkaart, vandaar.
Faith No More denk ik
pi_147530909
Wow die line-up ziet er nu al goed uit, hopelijk gaat de kaartverkoop niet té hard
pi_147672364
Lenny Kravitz is coming to Rock Werchter on Saturday 27 June. He first appeared in 1990 and this will be his sixth time at the festival. It is sure to be a great reunion with this man, who fills Werchter with rock, soul, funk and a whole lot of love every time he plays.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 december 2014 @ 15:58:38 #252
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_147672372
RockWerchter twitterde op woensdag 17-12-2014 om 15:57:40 Lenny Kravitz (@LennyKravitz) confirmed for Rock Werchter 2015! Read more here: http://t.co/MaUywdfOLb #RW15 reageer retweet
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_147672405
Mag toch hopen niet als headliner?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 december 2014 @ 16:04:36 #254
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_147672580
quote:
10s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:59 schreef Loveless85 het volgende:
Mag toch hopen niet als headliner?
Dat lijkt me niet. Middag spotje denk.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_147672647
Geen idee wie die laatste headliner gaat worden voor Werchter. Er blijft niet veel meer over dan Kiss volgens mij?
pi_147672849
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:06 schreef indiaantje89 het volgende:
Geen idee wie die laatste headliner gaat worden voor Werchter. Er blijft niet veel meer over dan Kiss volgens mij?
Staan al op Graspop.

Geen idee wat er nog uit de koker komt, anders wordt het denk ik toch gewoon iets als War on Drugs / Lenny / iets wat je eerder als sub ziet.
pi_147672875
Je zou zelfs kunnen zeggen dat de vrijdag ook nog geen echte headliner heeft, met Pharrell en Alt-J
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 december 2014 @ 16:16:50 #258
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_147672928
quote:
2s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:14 schreef Loveless85 het volgende:
Je zou zelfs kunnen zeggen dat de vrijdag ook nog geen echte headliner heeft, met Pharrell en Alt-J
Hup Taylor Swift d'r bij *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_147672983
quote:
6s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:16 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Hup Taylor Swift d'r bij *O*
AC/DC, U2, Coldplay!

Iets 'poppy' zou me overigens niet eens verbazen, of een rap/R&B-act.
  woensdag 17 december 2014 @ 16:19:12 #260
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_147672993
quote:
6s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:16 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Hup Taylor Swift d'r bij *O*
Jaa *O* *;
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_147673226
AC/DC speelt 25 juni in Berlijn en 28 juni in Glasgow, dus België zou nog kunnen op vrijdag of zaterdag...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_147673255
quote:
6s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:30 schreef Nielsch het volgende:
AC/DC speelt 25 juni in Berlijn en 28 juni in Glasgow, dus België zou nog kunnen op vrijdag of zaterdag...
Tjah, er schijnt al geroepen te zijn dat ze;

A) niet in belgie optreden met deze tour
B) ze sowieso geen enkel festival doen

Dat laatste klopt ook nog steeds, dus mocht het eerste niet kloppen (was allemaal beetje vaag, Mojo die dat riep e.d.) dan zie ik eerder een Werchter Boutique gebeuren (gewoon open air concert ipv 'echt' festival) dan Rock Werchter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2014 17:12:22 ]
pi_147674429
quote:
2s.gif Op woensdag 17 december 2014 16:18 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

AC/DC, U2, Coldplay!

Iets 'poppy' zou me overigens niet eens verbazen, of een rap/R&B-act.
The Beatles!
pi_147674624
Ik verwacht inderdaad Coldpay nog wel. Misschien Radiohead, Deus?
  woensdag 17 december 2014 @ 17:30:15 #265
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_147674996
Taylor Swift + Coldplay op een dag, 9/10 zou goan.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_147677044
Faith No More zal wel komen, zeker gezien ze niet op GMM staan, maar die zijn op de meeste grote festivals ook niet meer dan sub.
pi_147679193
Of toch The Strokes
pi_147684437
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 19:43 schreef indiaantje89 het volgende:
Of toch The Strokes
Zou ik geweldig vinden als die komen! Maar dat is zeker geen headliner, de helft van de mensen die op Werchter komen kent die denk ik niet eens...
pi_147870914
Faith No More op Graspop. Die kunnen we voor Werchter wel afschrijven...

FaithNoMore twitterde op maandag 22-12-2014 om 22:58:29 Graspop - Dessel, Belgium - June 21st. reageer retweet


[ Bericht 85% gewijzigd door Felixa op 23-12-2014 08:10:02 ]
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_147876200
Volgens festileaks doen ze OOK gewoon nog Werchter. Een week later.
pi_147878821
Ik hoop het echt! :D
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_147879427
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 13:48 schreef Felixa het volgende:
Ik hoop het echt! :D
Ik snap wel dat mensen er op hopen, maar als festival is het natuurlijk pure armoe als het zo zou zijn
pi_147884985
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 december 2014 14:04 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik snap wel dat mensen er op hopen, maar als festival is het natuurlijk pure armoe als het zo zou zijn
Waarom? Ik zou er ook wel blij mee zijn, er zullen ook niet zoveel bezoekers zijn die beide festivals bezoeken.

Maar ik verwacht het ook niet dat ze nog op werchter erbij komen. Juist een FNM zou voor mij een reden zijn wel naar werchter te gaan, op dit moment vind ik het programma voor mij nog steeds zo zo.
pi_147885237
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 17:01 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom? Ik zou er ook wel blij mee zijn, er zullen ook niet zoveel bezoekers zijn die beide festivals bezoeken.

Maar ik verwacht het ook niet dat ze nog op werchter erbij komen. Juist een FNM zou voor mij een reden zijn wel naar werchter te gaan, op dit moment vind ik het programma voor mij nog steeds zo zo.
Omdat het niet heel 'sterk' is een act te boeken die een week eerder op een ander groot festival staat. Je wil toch altijd wel een bepaalde mate van exclusiviteit nastreven, zeker met je 'grote acts'. Volgens mij is het ook nog nooit voorgekomen dat ze acts 'delen', zeg maar qua wat er na 17u speelt dan. Een openertje op een festivaldag zal wellicht eens voorkomen.

Vergeet niet dat het ook gewoon 1 week na elkaar is hé, geen Pinkpop/Lowlands waar 2 maanden tussenzit. Plus is GMM al redelijk in z'n zak gescheten met de verplichte verhuizing (zij konden ook een week eerder omdat RW nu in hun originele weekend zit), en als ze dan ook nog een subheadliner ook boeken worden ze daar echt niet blij van, doet de kaartverkoop van GMM ook geen goed.
pi_148382388
Ik heb contact gehad met Graspop, en zij hebben Faith No More niet exclusief geboekt, en 'hebben geen zicht op de interne keuken van onze collega-festivals'. Uhuh.
pi_148384870
Penny Kravtiz gaat gewoon zaterdag headlinen
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_148384974
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:10 schreef Nielsch het volgende:
Penny Kravtiz gaat gewoon zaterdag headlinen
Zou me niet verbazen nee, als is dat geen top headliner voor Werchter begrippen.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 12:18:45 #278
208942 Yvie_lu
I'm cookie dough
pi_148385542
Volgens een ander forum binnenkort namen die beginnen met G, I, en J. Iets met de RW app waar artiesten op alfabet gerangschikt staan, en alle acts van vorig jaar staan er nog áls er een 2015 artiest met dezelfde beginletter is (bv. Muse is er, dus staat ook Metallica er nog).

Staan nog wel 2014 artiesten met G, I, J, terwijl er (nog) geen nieuwe artiesten met die naam zijn. 2014 artiesten met andere letters zijn gewoon niet zichtbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2015 12:30:59 ]
pi_148392326
J... hmm Jack White?? O+
G kom ik er even niet op en I ook niet best erg. _O-
pi_148392381
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:13 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Zou me niet verbazen nee, als is dat geen top headliner voor Werchter begrippen.
Anders was hij toch wel als headliner aangekondigd??
Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik betwijfel het.
Al is de grote vraag wie dan wel die dag gaat headlinen...
pi_148393227
Wellicht uit armoe een soort co-head constructie met Lenny plus nog een andere sub?

G is uiteraard Green Day :7
Incubus?

Iggy Pop wordt ook geroepen aangezien die ook met de Foo's op Wembley staat.
pi_148393901
Gojira, In Flames en Judas Priest. Werchter goes Metal!
pi_148518441
Pff zit nu een klein stukje Pharell ergens in Engeland te kijken. Wat een verschrikkelijke show. Die knakker kan er heulemaal niks van.
pi_148536148
De I van Interpol! Mag van mij best twee jaar achter elkaar... Vorig jaar een best of set, en dan dit jaar met het nieuwe album.
pi_148586853
FestivalhallaNL twitterde op zondag 11-01-2015 om 21:46:11 Via @TicketmasterBeN zijn er geen tix meer voor @RockWerchter dodag (oa Foo Fighters). Onduidelijk of dit tijdelijk of definitief is #RW15 reageer retweet
pi_148613815
En inderdaad:

RockWerchter twitterde op maandag 12-01-2015 om 18:37:42 One day tickets for Thursday 25 June are no longer available! A waiting list has been opened for registrations: http://t.co/EZ0RdDgI8z #rw15 reageer retweet
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_148624716
Dat is snel. Toch?

Ik hoorde net voor het eerst een nieuw nummer van The Prodigy op de radio (lekker hun oude geluid). Een album is op komst. Ook wel een kanshebber voor Werchter lijkt mij zo.
  woensdag 14 januari 2015 @ 22:29:52 #289
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_148693157
Beetje nerveus geworden van de uitverkochte donderdagtickets, dus maar snel de kaartjes besteld. Ben er dus weer bij. Maar niet op de Hive, ik wil wel gewoon een eitje kunnen bakken zonder gezeik van één of andere mafkees.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_148702762
http://deredactie.be/cm/v(...)uurenmedia/1.2208832

Stukje over de prijsstijging van de Werchter kaartjes!
pi_148702973
wot

quote:
De afgelopen 12 jaar zijn de ticketprijzen gestegen met 103 procent, terwijl de prijs van het brood maar met 33 procent gestegen is.
:')

De afgelopen 12 jaar is Werchter ook van 45 act op 3 á 3,5 dag naar 80 acts op 4 volle dagen gegaan... Vanavond filmpje maar eens kijken :Y
pi_148704013
quote:
2s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:38 schreef Loveless85 het volgende:
wot

[..]

:')

De afgelopen 12 jaar is Werchter ook van 45 act op 3 á 3,5 dag naar 80 acts op 4 volle dagen gegaan... Vanavond filmpje maar eens kijken :Y
Vraag en aanbod. Ik snap niet zo goed wat ze hiermee willen beweren?
pi_148704046
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 11:13 schreef sjaak_trekbek het volgende:

[..]

Vraag en aanbod. Ik snap niet zo goed wat ze hiermee willen beweren?
Nee precies, sowieso die brood vergelijking, wtf hey :') en dan gewoon alleen naar de prijsstijging kijken, en niet de groei van festival met extra stages en meer acts en grotere namen.
pi_148707132
Bij dit soort festivals krijg je tenminste waar voor je geld, waarbij de hele dag is vol geprogrammeerd met (top)acts.

Ik vind eerder dat de prijzen voor normale concerten de pan uit rijzen (98 euro voor Fleetwood Mac in de Ziggo Dome bijvoorbeeld).
pi_148708199
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:47 schreef Breekfast het volgende:
Bij dit soort festivals krijg je tenminste waar voor je geld, waarbij de hele dag is vol geprogrammeerd met (top)acts.

Ik vind eerder dat de prijzen voor normale concerten de pan uit rijzen (98 euro voor Fleetwood Mac in de Ziggo Dome bijvoorbeeld).
Volgens mij als je omrekent is Pinkpop duurder.
pi_148708783
Grappig, dat niemand hier (de Werchtergangers dus) problemen heeft met die prijsstijgingen en dat ze er in dat filmpje een heel drama van maken. Ik vind het ook prima en begrijpelijk. Denk ook dat bands wel steeds duurder worden omdat die ook ergens hun verdiensten uit moeten halen en dat is niet meer van CD-verkoop.

Haha, die jongen die zich te oud vindt.... Ik zal maar niks zeggen dan. (Dit wordt mijn achtiende Werchter).
pi_148708935
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Grappig, dat niemand hier (de Werchtergangers dus) problemen heeft met die prijsstijgingen en dat ze er in dat filmpje een heel drama van maken. Ik vind het ook prima en begrijpelijk. Denk ook dat bands wel steeds duurder worden omdat die ook ergens hun verdiensten uit moeten halen en dat is niet meer van CD-verkoop.

Haha, die jongen die zich te oud vindt.... Ik zal maar niks zeggen dan. (Dit wordt mijn achtiende Werchter).
Gierige belgen hé :)
pi_148708960
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Grappig, dat niemand hier (de Werchtergangers dus) problemen heeft met die prijsstijgingen en dat ze er in dat filmpje een heel drama van maken. Ik vind het ook prima en begrijpelijk. Denk ook dat bands wel steeds duurder worden omdat die ook ergens hun verdiensten uit moeten halen en dat is niet meer van CD-verkoop.

Haha, die jongen die zich te oud vindt.... Ik zal maar niks zeggen dan. (Dit wordt mijn achtiende Werchter).
Gages stijgen wel exponentieel door de wilgroei aan festivals en de bidding wars die daar soms bij komen kijken. Paar jaar geleden was het nog bizar dat Pinkpop een miljoen voor Coldplay neerlegde, denk dat menig headliner nu niet voor heel veel minder komt. Das wel een dingetje, maar dat zal zich mettertijd wel oplossen als de festivalhype een beetje overgaat, ook aan de andere kant van de oceaan.
pi_148746844
Andere discussie, ander forum, maar het lijstje kan hier eigenlijk ook wel. De ticketprijzen omgerekend naar 'per act' voor de grote mainstream festivals in Duitsland, Nederland, en België

Werchter: Ticket+kamperen = 246 / 75 = 3.28
Rock am Ring: Ticket+kamperen+PARKEREN = 180 / 90 = 2
Pinkpop: Ticket+kamperen = 180 / 50 = 3.6
Graspop: Ticket+kamperen+PARKEREN = 185 / 75 = 2.46

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2015 14:13:08 ]
pi_148747460
Het begint nu toch wel tijd te worden voor een nieuw rijtje namen. Vorig jaar was dat vaak het geval op vrijdag..
pi_148751519
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 22:29 schreef ErikT het volgende:
Beetje nerveus geworden van de uitverkochte donderdagtickets, dus maar snel de kaartjes besteld. Ben er dus weer bij. Maar niet op de Hive, ik wil wel gewoon een eitje kunnen bakken zonder gezeik van één of andere mafkees.
Met de huidige bekende programmering zie ik de 4 dagen tickets niet zo snel uitverkopen, maar misschien heb ik het wel fout. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')