abonnement Unibet Coolblue
pi_143865780
In een vorig leven verzamelde ik Nintendo games en bij het opruimen van de zolder kwam ik nog wat oude boxed games tegen. Vroeg me af of hier nog enige waarde inzit. Veel van de doosjes zijn nog onbeschadigd (randen en hoekjes ligt beschadigd) en bij de meeste games zit ook nog het boekje er gewoon bij. En in sommige gevallen is de doos nog zo goed als mint (alleen geen seal).

Heb al een beetje op Ebay zitten kijken, maar betreft hier meestal de USA versie van de games, weet niet in hoeverre dit te vergelijken is met de EU versies van de games. Is er naast ebay/marktplaats iets van een gids met richtlijnen van de waardes van deze games (ik weet dat in de meeste gevallen toch is "hoeveel de gek er voor geeft"). Maar voordat ik het straks ruim onder de waarde verkoop zou ik toch willen weten of er toch nog iets van waarde bij zit.

Een paar voorbeelden van SNES games die dus compleet zijn:
- Indiana Jones voor - zo goed als mint
- Super Mario All-stars - zo goed als mint (hoekjes los beschadigd) (Duits)
- Street Racer - zo goed als mint
- Syndicate
- Sonic Blast Man
- Axelay
- Street Fighter II
- Super double dragon
Daarnaast nog wat onbekendere games (super soccer etc.), maar die zijn ook niet helemaal meer onbeschadigd (Cliffhanger etc.).

Verder heb ik nog zo'n 150 losse super nintendo games, zitten hier nog games waar ik op moet letten die iets meer waard zijn dan andere? Volgens mij zag ik al 2x Zelda er tussen zitten, wat donkey kong spellen en wat RPG's (oa Final Fantasy en Lufia (heb nog ergens dat boekwerk liggen, hoop dat ik die nog kan vinden)).

Ow en ik heb ook nog wat accessoires liggen:
- In totaal 7 van die arcade joysticks:3x topfighter (dat stalen ding voor de kenners), waarvan nog 1 in doos, 2x super advantage in doos (doos beschadigd), fighter stick SN in doos (ziet er nog redelijk uit)
- Nintendo scope 6 in doos (helaas doos is verkleurd aan de zijkant en doos is ook redelijk beschadigd)
- Losse nintendo controller in onbeschadigde doos (Duits helaas)

- Volgens mijn google kunsten nog wat waardeloze troep als USA adapters, multiplay adapter (om met 5 te spelen), draadloze controllers, gameboy convertor.

Dus eigenlijk mijn vraag: is er iets van een gids of een lijst waar de waarde van de games te vinden zijn zodat ik kan voorkomen dat ik iets voor ¤5 verkoop terwijl die straks ¤500 waard blijkt te zijn?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:47:29 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_143865916
Het is toch wat een gek er voor geeft. Enige wat houvast kan bieden is wat er betaald wordt door anderen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 23:03:22 #3
29844 ricost
Heb jij juh masker op ?
pi_143866733
Zet een lijst online van die losse carts, ik kan je zo zeggen of het iets boeiends is
Ik kan je wel alvast zeggen dat Sonic Blast Man PAL compleet in doos in nette staat wel wat waard is ;)
WOKNOK
pi_143867477
Ik zal morgen een lijst maken en wat fotos van de beschadigingen van de dozen posten
pi_143869096
Super Soccer _O_
Ik zou het spul eens op een Nintendo forum gooien, daar zitten de kenners..
Op amazon e.d. zullen ook wel genoeg aanbieders zitten van dat spul, weet je meteen wat je ongeveer kan vragen.
pi_143890219
Lijstje met games + 2 foto's toegevoegd :)

Actraiser
Actraiser 2
Another World
Asterix (2x)
Aladdin
Arkanoid (boekje)
Axelay (Doosje (geen boekje)) + 1x los
Batman Forever (compleet)
Best of the best – Championship Karate (US)
Blazing Skies
Brutal – Paws of Fur
Cannon Fodder
Clay Fighter 2
Cliffhanger (compleet)
Cool Spot
Daffy Duck – The Marvin Missions (US)
Desert Strike (compleet) + 1x los
Disney’s Goof Troop (US) (boekje)
Donkey Kong Country (Doos (boekje mist))
Donkey Kong Country 2
Donkey Kong Country 3
Dracula (Doosje (boekje mist))
Eek! The Cat (boekje)
F-zero (2x)
Family Dog (Compleet) (US)
Fatal Fury (US)
Final fantasy 3
Flashback
Fun ‘n Games – Paint Games Music Style
Harley’s Humongous Adventure (US)
Imperium (US)
Indiana Jones – Greatest Adventures (compleet, doos is mint, boekje beschadigd)
International Superstar Soccer (boekje)
Jurassic Park
Jurassic Park – Part 2 The Chaos Continues
Kirby’s Fun Pak (boekje)
Kirby’s Fun Pak (Duits) (Compleet, bijna mint)
Kirby’s Ghost trap (boekje)
Killer Instinct (Compleet + bijbehorende CD (niet in originele hoes))3
Lemmings
Lufia
Mario is Missing
Mario Paint (+ muismat)
Mega man X (achterkant beetje verkleurd lijkt wel)
Mortal Kombat (3x)
Mortal Kombat II
Mortal Kombat 3 (compleet)
Nigel Mansell’s – World Championship Racing
Paperboy 2
Parodius
Prehistorik Man
Primal Rage (boekje)
Prince of Persia (2x)
Pugsley’s Scavenger Hunt
Robocop 3 (US)
Secret of evermore
Shanghai II (compleet) (US)
Sim City
Soccer Shootout (compleet)
Sonic Blast Man (Doos alleen (boekje mist))
Spirou (boekje)
2x Starwing (complete) + 2x los
Street Fighter II (compleet) + 1x los
(Super) Street Fighter II
Street Fighter II Turbo
Street racer (compleet)
Super Adventure Island
Super Aleste
Super B.C. Kid (boekje)
Super Battletank (2x)
Super Castelvania IV
Super Double Dragon (Compleet)
Super Nes – Nintendo Scope 6 (in doos) + 1x los
Super Mario All-stars (Duitse doos engels spel)
Super Mario All-Stars + Super Mario World (boekje)
Super Mario Kart (boekje)
Super Mario World (2x)
Super Mario World 2 – Yoshi’s Island
Super Metroid (2x)
Super Probotector – Alien Rebels
Super R-type
Super Slap Shot (US)
Super Soccer (Compleet)
Super Star Wars
Super Tennis (compleet) (US) + 1x los
Striker
Syndicate (compleet)
Taz Mania
Terranigma
The Blues Brothers (Compleet) (US)
The Incredible Hulk
The Jungle Book
Topgear
Turtles IV – Turtles in Time
U.N Squardron
Unirally
Virtual Soccer (2x) (boekje)
Vortex
Wing Comander
Young Merlin


  woensdag 27 augustus 2014 @ 19:09:00 #7
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_143890280
cool
dit is best wel wat waard, weet alleen niet hoeveel :P
  Moderator woensdag 27 augustus 2014 @ 19:13:46 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_143890448
Nice, ik ga bijna kwijlen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_143891048
En dat te bedenken dat het allemaal in een aantal dozen achter het schot van de zolder lag:d was al bijna vergeten dat ik dit nog ergens had liggen
pi_143892827
Leuk spul! Je hoeft niet te verwachten dat je er rijk van gaat worden maar zo'n uitgebreide collectie kan wel degelijk redelijk wat tientjes opleveren. Ik zou bijna zeggen dat je het gewoon nog lekker 20 jaar moet bewaren om er tegen die tijd echt wat leuke centjes voor te vangen :P
Conscience do cost.
pi_143892914
ik bied je een ton voor alles bij elkaar.
pi_143910875
Over het algemeen staan de meeste games van je lijstje ook wel op webshops die (alleen) retro games verkopen, dus daaruit kan je ook een richtprijs halen (hoewel sommige webshops zeer overpriced zijn met bekende franchises). Sowieso kan je natuurlijk van elke Nintendo over het algemeen wel uitgaan van 10-15 euro. Zelf zie ik de Donkey Kong Country's wel zitten. O+
  donderdag 28 augustus 2014 @ 11:31:00 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143910927
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 20:20 schreef Moass het volgende:
ik bied je een ton voor alles bij elkaar.
Hout of plastic?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_143913334
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:31 schreef jogy het volgende:

[..]

Hout of plastic?

Aluminium!
pi_143913769
kan je bij topprice24 aangeven waar je hem wilt laten bezorgen?
pi_143917974
Jeetje, daar zitten toch wel wat spellen tussen die ik graag weer is zou spelen :D
PSN: Metal_Akilla
pi_145055993
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 22:44 schreef Bo.S het volgende:
In een vorig leven verzamelde ik Nintendo games en bij het opruimen van de zolder kwam ik nog wat oude boxed games tegen. Vroeg me af of hier nog enige waarde inzit. Veel van de doosjes zijn nog onbeschadigd (randen en hoekjes ligt beschadigd) en bij de meeste games zit ook nog het boekje er gewoon bij. En in sommige gevallen is de doos nog zo goed als mint (alleen geen seal).

Heb al een beetje op Ebay zitten kijken, maar betreft hier meestal de USA versie van de games, weet niet in hoeverre dit te vergelijken is met de EU versies van de games. Is er naast ebay/marktplaats iets van een gids met richtlijnen van de waardes van deze games (ik weet dat in de meeste gevallen toch is "hoeveel de gek er voor geeft"). Maar voordat ik het straks ruim onder de waarde verkoop zou ik toch willen weten of er toch nog iets van waarde bij zit.

Een paar voorbeelden van SNES games die dus compleet zijn:
- Indiana Jones voor - zo goed als mint
- Super Mario All-stars - zo goed als mint (hoekjes los beschadigd) (Duits)
- Street Racer - zo goed als mint
- Syndicate
- Sonic Blast Man
- Axelay
- Street Fighter II
- Super double dragon
Daarnaast nog wat onbekendere games (super soccer etc.), maar die zijn ook niet helemaal meer onbeschadigd (Cliffhanger etc.).

Verder heb ik nog zo'n 150 losse super nintendo games, zitten hier nog games waar ik op moet letten die iets meer waard zijn dan andere? Volgens mij zag ik al 2x Zelda er tussen zitten, wat donkey kong spellen en wat RPG's (oa Final Fantasy en Lufia (heb nog ergens dat boekwerk liggen, hoop dat ik die nog kan vinden)).

Ow en ik heb ook nog wat accessoires liggen:
- In totaal 7 van die arcade joysticks:3x topfighter (dat stalen ding voor de kenners), waarvan nog 1 in doos, 2x super advantage in doos (doos beschadigd), fighter stick SN in doos (ziet er nog redelijk uit)
- Nintendo scope 6 in doos (helaas doos is verkleurd aan de zijkant en doos is ook redelijk beschadigd)
- Losse nintendo controller in onbeschadigde doos (Duits helaas)

- Volgens mijn google kunsten nog wat waardeloze troep als USA adapters, multiplay adapter (om met 5 te spelen), draadloze controllers, gameboy convertor.

Dus eigenlijk mijn vraag: is er iets van een gids of een lijst waar de waarde van de games te vinden zijn zodat ik kan voorkomen dat ik iets voor ¤5 verkoop terwijl die straks ¤500 waard blijkt te zijn?
mocht je het willen verkopen hoor ik het graag!
pi_145065870
Er is een ipad app, snes collector, daarmee kan je zien hoeveel je collectie ongeveer waard is. Double dragon en final fantasy zijn dacht ik veel waard.

Mocht je wat losse cassettes voor een zacht prijsje kwijt willen dan hou ik me aanbevolen. Niet verkopen aan handelaars, dat is zonde :P
Wie dit leest is hek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')