abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:48:03 #1
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_143851359


Welkom in alweer een nieuw deel van het Utrecht reeks

Het Utrecht topic, dat sinds juni 2006 bestaat op het forum van Fok! Hier Utrechters bij elkaar om te kletsen, klagen, nieuwtjes melden en bezoekers helpen. Wij hebben niet echt regels, maar houd het netjes en gezellig.


Over Utrecht

Utrecht is een stad en gemeente in Nederland en de hoofdstad van de provincie Utrecht. Met 328.577 inwoners (1 januari 2014; bron: CBS) is Utrecht de vierde stad van Nederland naar inwonertal. Utrecht was een van de eerste steden in het huidige Nederland met stadsrechten en heeft een lange geschiedenis en een belangrijk historisch centrum. Kenmerkend voor de stad zijn onder meer de grachten met haar werfkelders en de Dom van Utrecht (met de 112 meter hoge Domtoren) waaraan de stad de bijnaam Domstad ontleent. In de stad zijn drie universiteiten gevestigd. De Universiteit Utrecht is de bekendste en de grootste werkgever van de stad. Verder zijn er drie hogescholen, het hoofdkantoor van de NS, ProRail, de Rabobank Nederland en de Jaarbeurs Utrecht gevestigd. Bekende trekpleisters in de stad zijn: De Dom, TivoliVredenburg, de oude stad, Hoog Catharijne, diverse musea: Centraal Museum met het Dick Brunahuis, het Nederlands Spoorwegmuseum, sterrenwacht Sonnenborgh, Rietveldhuis en het Catharijneconvent. Op 4 juli 2015 begint de Tour de France in Utrecht, op 5 juli vertrekt het peloton uit Utrecht.


Vaste baliekluivers:


DiCoChb.png Blik, icegif.gif Bork, woont alweer 16 jaar (14 +2) in Utrecht en wil nooit meer weg. UI.gif d4v1d, avatar-fok-a.jpg Ireth, zedong.jpg Miauw_Zedong, WKava.gif Paul, staat in de OP als Zeistenaar logomain2.gif Q, gobo-small.gif Neelix, londonirish.jpg Nielsch, fry3.gif Speknek, zatoichi.jpegZatoichi,

Wil je ook in de lijst of eruit? Log je dan even in op de Fok! Wiki en voeg/verwijder je eigen UI hier toe/af aan het lijstje.


Nuttige links

http://www.utrecht.nl/

Evenementen en activiteiten http://www.utrechtsuitburo.nl/events/search?period=THISMONTH

Storingen bij U-OV http://u-ov.info/plan-mijn-reis/storingen

Live werkzaamheden en afzettingen: http://live.andes.nl/utrechtltc/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_143883841
Aangezien ik redelijk nieuw ben in Utrecht maar is een post in dit topic :)

Weet iemand misschien een leuke voetbalclub voor een after student :D
"Stories happen only to those who are able to tell them."
  woensdag 27 augustus 2014 @ 15:36:33 #3
62913 Blik
The one and Only!
pi_143884349
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 15:19 schreef bhm het volgende:
Aangezien ik redelijk nieuw ben in Utrecht maar is een post in dit topic :)

Weet iemand misschien een leuke voetbalclub voor een after student :D
Vrije Voetballers Utrecht, als je van ongedwongen voetballen houdt met een paar jonge gozers op donderdagavond

Indien echt in clubverband, ligt een beetje aan waar je woont
pi_143884500
Beste Utrechters (mensen uit Oud Hoograven en Rivierenwijk in het bijzonder), lees dit en ga dan naar de Facebookpagina om te liken!

quote:
Rivierenwijker Edo Plantinga mist een mooie plek in zijn wijk om in de avond heen te wandelen. Dat bracht hem op het idee om van het brugwachtershuisje aan de Oranjebrug over de Vaartsche Rijn bij de Jutfaseweg een ijssalon te maken. Hiervoor zoekt hij nog steun bij buurtbewoners en de gemeente.

“Op een warme zomeravond viel mijn oog op de dichtgemetselde kelder van het gesloopte brugwachtershuisje bij de Oranjebrug”, vertelt Plantinga. “‘Zou dat niet een mooie plek zijn voor een ijssalon?’, dacht ik. De kade ligt perfect in de avondzon. Met wat kleine toevoegingen maak je er een prachtige plek aan het water van, waar je in alle rust je ijsje op kunt eten. Zo hebben de bewoners van Hoograven en Rivierenwijk eindelijk een plek om elkaar te ontmoeten.”

Het eerste gesprek met de gemeente Utrecht is al gevoerd. De gemeente staat open voor het idee, maar in het huidige bestemmingsplan is de oude kelder niet opgenomen. Voordat de gemeente verder wil meedenken, wil ze weten of er voldoende draagvlak is in de buurt.

Campagne
Om de gemeente te overtuigen van voldoende draagvlak is Plantinga een (Facebook)-campagne gestart. “Ik sprak puur toevallig iemand van de havendienst toen de brug open stond. Hij wist zich het brugwachtershuisje nog goed te herinneren. Hij zei dat het destijds al een plek was waar buurtbewoners vaak aan kwamen waaien om een kopje koffie te drinken. Het zou toch super zijn als deze plek weer een sociale functie voor de buurt zou krijgen, net als vroeger?”.

Dat brugwachtershuisjes goed kunnen functioneren met een nieuwe bestemmingsplan bewezen de eigenaren van ‘Goede Vrijdag’ deze zomer. Het brugwachtershuisje aan de Oosterkade bij het Ledig Erf is tegenwoordig een goedlopende koffietent.
https://www.facebook.com/oranjebrugijs

http://www.duic.nl/nieuws(...)huisje-rivierenwijk/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_143887776
Klinkt goed :)
  woensdag 27 augustus 2014 @ 23:31:26 #6
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_143901710
Fiets er bijna elke werkdag langs op weg naar huis, ik heb ook geliked :)
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_143901742
Chef's Special binnenkort in Tivoli ben erbij!!!!
  donderdag 28 augustus 2014 @ 09:33:24 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_143908469
Schitterende ochtend :)

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 09:41:19 #9
208942 Yvie_lu
I'm cookie dough
pi_143908609
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:33 schreef speknek het volgende:
Schitterende ochtend :)

[ afbeelding ]
Erg mooie foto! Eergisteren daar nog gelopen en toen zag het er aanzienlijk minder mooi (en licht) uit.
pi_144093463
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:33 schreef speknek het volgende:
Schitterende ochtend :)

[ afbeelding ]
Da's toch bij de houtzaagmolen in de buurt?
pi_144093765
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2014 11:41 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Da's toch bij de houtzaagmolen in de buurt?
Leidseweg, inderdaad uitkijkend op "de ster".
pi_144146722
Ik heb contact weten op te nemen met die gasten van kbtr:





en er wordt nu een heuse kbtr gemaakt op canvas voor in mijn huis _O_ Ik zal wel een foto maken als ik hem binnen heb.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  woensdag 3 september 2014 @ 20:27:09 #13
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_144147696
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:00 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Ik heb contact weten op te nemen met die gasten van kbtr:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

en er wordt nu een heuse kbtr gemaakt op canvas voor in mijn huis _O_ Ik zal wel een foto maken als ik hem binnen heb.
Hoe vet! Hoe heb je ze zo ver gekregen dat ze voor jou wat gaan maken?
pi_144147932
geld, gok ik
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_144148025
quote:
14s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:27 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Hoe vet! Hoe heb je ze zo ver gekregen dat ze voor jou wat gaan maken?
Op hun facebook pagina lieten ze wat van hun werken op canvas zien zoals:





ik heb daar aangegeven dat ik daar ook interesse in had en vervolgens werd ik benaderd door die gasten met wat info. Aangegeven dat ik een gedetailleerde painting van 100 x70 wil, met veel detail, en als thema Utrecht... dus zoveel mogelijk herkenbare dingetjes uit de stad. Ik wil echt dat het een ode wordt aan mijn mooie stad. Kwa stijl gaf ik aan dat er wat surrealistsche tintjes a la Dali of geometrisch/wiskundig zoals M.C. Escher in wilde hebben en vandaag kreeg ik een mail terug dat ze dat wel zagen zitten en er vandaag mee gaan beginnen ^O^

Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  woensdag 3 september 2014 @ 20:58:35 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_144148867
Kost da?
pi_144149667
50 x 70 cm 140 a 150 euro
60 x 70 cm 150 a 170 euro
90 x 60 cm 300 a 350 euro
100 x 70 cm 350 a 400 euro
100 x 150 cm maximaal 600 euro
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
  woensdag 3 september 2014 @ 21:22:46 #18
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_144149778
Oh, dat zijn best acceptabele prijzen.
pi_144149830
Ja vind ik ook... bij donker Utrecht heb je een foto van die afmetingen (100 x 70) op canvas voor 270 euro, en dan hoeft hij hem alleen maar af te drukken en heb je niet een handgemaakt, uniek ding aan de muur hangen.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_144150832
Weet iemand wat te doen? Verveel me de tyfus, zit uit gekkigheid wat te zuipen met m'n huisgenoot. :')
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  woensdag 3 september 2014 @ 22:18:05 #21
62913 Blik
The one and Only!
pi_144152498
quote:
99s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:44 schreef Susteren het volgende:
Weet iemand wat te doen? Verveel me de tyfus, zit uit gekkigheid wat te zuipen met m'n huisgenoot. :')
Daar is niks mee, geniet ervan ;)
pi_144152717
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:24 schreef Miauw_Zedong het volgende:
Ja vind ik ook... bij donker Utrecht heb je een foto van die afmetingen (100 x 70) op canvas voor 270 euro, en dan hoeft hij hem alleen maar af te drukken en heb je niet een handgemaakt, uniek ding aan de muur hangen.
Donker Utrecht _O_
Maar schappelijke prijs ja.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_144153685
quote:
0s.gif Op woensdag 3 september 2014 20:36 schreef Miauw_Zedong het volgende:

[..]

Op hun facebook pagina lieten ze wat van hun werken op canvas zien zoals:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

ik heb daar aangegeven dat ik daar ook interesse in had en vervolgens werd ik benaderd door die gasten met wat info. Aangegeven dat ik een gedetailleerde painting van 100 x70 wil, met veel detail, en als thema Utrecht... dus zoveel mogelijk herkenbare dingetjes uit de stad. Ik wil echt dat het een ode wordt aan mijn mooie stad. Kwa stijl gaf ik aan dat er wat surrealistsche tintjes a la Dali of geometrisch/wiskundig zoals M.C. Escher in wilde hebben en vandaag kreeg ik een mail terug dat ze dat wel zagen zitten en er vandaag mee gaan beginnen ^O^

Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Heel tof!
pi_144159851
quote:
99s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:44 schreef Susteren het volgende:
Weet iemand wat te doen? Verveel me de tyfus, zit uit gekkigheid wat te zuipen met m'n huisgenoot. :')
Was genoeg lekkers te zien vanaf het terras van Broers anders...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_144160393
quote:
99s.gif Op woensdag 3 september 2014 21:44 schreef Susteren het volgende:
zit uit gekkigheid wat te zuipen met m'n huisgenoot. :')
Prima toch :P
Too much is never enough!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')