abonnement Unibet Coolblue
pi_143830170


Voetbal International is een voetbalprogramma dat op maandag en vrijdag op RTL7 wordt uitgezonden, tussen 20:30 en 22:00. Het is een journalistiek hoogstaand programma waarin wedstrijden worden geanalyseerd, transfers worden besproken en de nodige rullevante anekdotes worden opgehaald. Voetbal International staat erom bekend altijd met respect over spelers, trainers en andere dorpsidioten uit de voetballerij te praten, dit in tegenstelling tot Studio Voetbal. In 2011 werden ze na tien jaar hard werken beloond met de hoogst haalbare TV-prijs in Nederland, een gouden cockring. Het programma wordt gesponsord, maar hier merk je nagenoeg niets van.

Deze OP wordt mede mogelijk gemaakt door Gillette, Toto en Amstel Bier.

Hoofdrolspelers



Figuranten



Onderdelen

Toto
De toto wordt door Johan iedere vrijdaguitzending ingevuld tijdens het laatste kwartier, en vervolgens vullen duizenden kijkers hem in, exact het tegenovergestelde van wat Johan zegt. Maandag komt Genee terug op de resultaten, indien Johan alles goed heeft krijg hij sigaren en een kus van Escha, dit is echter nog maar een keer in de geschiedenis voorgekomen. Hij heeft wel één keer meer de Toto gewonnen dan Genee.

Gillette speler / elftal van de week
Iedere week wordt er een Gillette elftal van de week gekozen, met daarin de Gillette speler van de week. Bij twijfel wie de beste speler van de week is: Pellè. De speler die het meeste punten in het Gillette klassement bijeen weet te sprokkelen, krijgt op het einde van het seizoen een bijzonder lelijke bokaal.

Voetbalvrienden
Ook weer een verplicht sponsor momentje van Amstel Bier. De plaatselijke club neemt haar dorpsidioten mee die vervolgens in een weggedrukte hoek worden neergezet en Amstel Bier wegtikken. Intro met achtergrondinformatie wordt ingeleid door Leo Driessen. Niet rullevant gauw doorrrrrrr.

Clubwatchers
Rommelt het de laatste tijd bij een bepaalde club? De Clubwatchers van Voetbal International zitten er bovenop en lichten het één en ander toe aan de bar. Met o.a. Thijs van de Thijs Slegers Show en Krabby.

Danny Vera
Iedere week neemt Danny Vera de moedige taak op zich om een klassieker te coveren, en dit zo slecht mogelijk te doen. Zelden faalt hij hierin. Verder zorgt hij ook voor de achtergrondmuziek bij de...

Versnelde ronde
(mooi bruggetje, hè?)
De versnelde ronde komt enkele keren per maand langs, hoe er wordt bepaald wanneer deze langskomt is een geheim vooralsnog. De heren geven hun mening netjes in wijzerzin op korte nieuwsitems.

Rullevante links
Het VI-woordenboek
Bingokaarten van Johan, Wilfred, René en Boskamp
Oliver's kanaaltje met legendarische fragmenten
Sigaarblogcom met het laatste nieuws, MP4-linkjes en diepte-interviews met Escha.
Voetbal International GIFs (waarschuwing: modemkiller)
De oude OP, voor de nostalgici onder ons.

In memoriam
Graag herdenken wij deze ex-figuranten die ooit rullevant waren voor Voetbal International, maar helaas het felbevochten gevecht om in de OP te komen verloren: Aad de Mos, Willem van Hanegem, Erik Dijkstra, Wouter Bos, Gerald Vanenburg, Jan-Joost Van Gangelen, Marc van Hintum, Raoul Heertje, Iwan Van Duren & Tom Knipping, Mattijs Manders, Manolev, Royston Drenthe, Demen Bulbul, Jan 'gladjanus' Kooiemans, Sepp Blatter, Diego Maradona en de kantineheld.
pi_143830181
Deze dus:

http://pg.us.rtl.nl/rtlxl(...)1d2-1ad4e39de0e2.mp4

Of was hij al gepost?

Nou goed.

Dat is hem.
pi_143830234
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:28 schreef VMSDKR het volgende:
Deze dus:

http://pg.us.rtl.nl/rtlxl(...)1d2-1ad4e39de0e2.mp4

Of was hij al gepost?

Nou goed.

Dat is hem.
Bedankt, even terugkijken.
standaarddrinker
pi_143834586
Wie kijkt er gezellig mee naar Hansie op SBS
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 00:07:50 #5
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_143834592
Even kijken of Hans sapcentrifuge zegt :)
#FreeHat
pi_143834600
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:07 schreef Ties02 het volgende:
Wie kijkt er gezellig mee naar Hansie op SBS
Het is wachten op de sapcentrifuge.
pi_143834815
Volgens mij is dit semi live
pi_143835406
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:14 schreef Ties02 het volgende:
Volgens mij is dit semi live
En, en, en zei hij het :o. Net klaar met VI terugkijken.
pi_143835419
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:36 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]

En, en, en zei hij het :o. Net klaar met VI terugkijken.
Nog niet maar we hebben nog even
pi_143835434
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:14 schreef Ties02 het volgende:
Volgens mij is dit semi live
Dat schijnt zo te zijn.
standaarddrinker
pi_143835476
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:36 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Nog niet maar we hebben nog even
http://www.sbs6.nl/programmas/jupiler-league/
Helaas niet live gestreamt. Ik hang aan je lippen hoor.
pi_143835847
Hij leest wel de stand op, dus het is wel na de wedstrijden opgenomen, dus pas na VI.
pi_143835854
Jammer hoor
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 00:59:45 #14
374694 Albanus
Diepgravende debiel
pi_143835855
Geen sapcentrifuge :r.
Dit is het en dat krijg je.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 01:03:10 #16
374694 Albanus
Diepgravende debiel
pi_143835901
Vast met een bestraffende vinger toegesproken dat hij het woord per se niet mocht zeggen.
Dit is het en dat krijg je.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 01:32:52 #17
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_143836351
Een echte pursenellitie zou zich niet laten piepelen.
pi_143840336
Sjenee laatst Johan vermanen omdat hij een grapje over Chinezen maakte toen het over ADO ging, maar gister zelf gewoon een schaamteloze 'sambal bij?' er uit gooien :') :D
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_143842801
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 10:55 schreef Neuroscience het volgende:
Sjenee laatst Johan vermanen omdat hij een grapje over Chinezen maakte toen het over ADO ging, maar gister zelf gewoon een schaamteloze 'sambal bij?' er uit gooien :') :D
Not dun inderdaad
pi_143847117
Wat geniaal weer zeg die afleveringen na VI Oranje. Ouderwets genieten weer. _O_
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 15:07:13 #21
369018 Sjeik_Telmachientje
ttttttrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
pi_143847827
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 10:55 schreef Neuroscience het volgende:
Sjenee laatst Johan vermanen omdat hij een grapje over Chinezen maakte toen het over ADO ging, maar gister zelf gewoon een schaamteloze 'sambal bij?' er uit gooien :') :D
De RTL-directie moet die jongen tot de orde roepen.
TTTTTTTTTTTRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
pi_143850222
Op RTLXL.nl is dit de samenvatting van VI: Hans Kraay Jr. komt weer langs bij de heren van VI. Wilfred, René, Johan en Hans bespreken spelers in de Nederlandse competitie die met veel flair en snelheid spelen.

Ik ga even kijken wat René, Wilfred, Johan en Hans dan de spelers vinden die met veel flair en snelheid spelen.
pi_143870502
Manchester United met 4-0 onderuit tegen MK Dons (League One). _O-
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_143870673
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 01:32 schreef Heufd het volgende:
Een echte pursenellitie zou zich niet laten piepelen.
Eventueel door een piepelmanager.
pi_143886197
quote:
Henk Spaan: ‘VI is scoren bij de mensen zonder opleiding en met weinig beschaving’

Hij is de man die met Popie Jopie miljoenen kijkers aan de buis wist te kluisteren, die het literaire voetbaltijdschrift Hard Gras oprichtte en die vele columns schreef over zijn geliefde sport voetbal. Maar nu, op 65-jarige leeftijd, is hij ook de man achter een heuse roman. In Nieuwe Revu vertelt Henk Spaan deze week over zijn debuut dat 4 september uitkomt, zijn neuroses, Gordon en de kutscheten van Linda. ‘Arie Boomsma, hallo zeg. Dat is de Gordon van de religieuze televisie.’

Natuurlijk gaat het interview uitgebreid in op die roman en voetbal, maar er komen ook een aantal BN’ers voorbij waarover Spaan zo zijn mening heeft. Hugo Borst zei eens in een interview: ‘Ik vind het geestig als Johan Derksen gewoon zegt dat jonge vrouwen tegenwoordig een vinger in de kont willen. Dat is over de top en daardoor grappig. Maar Henk is te veel een grachtengordelman om dat leuk te kunnen vinden.’ Klopt dat?

‘Nee. Ik vind gewoon dat iemand die tegen de zeventig loopt niet over dit soort dingen moet praten in het openbaar’, zegt Spaan. ‘Het gaat soms ook over zijn eigen seksleven. Hou op, zeg. Op de tv! Dat vind ik echt een waardeloos aspect aan dat programma. René van der Gijp over paaldansen, waar slaat het op? Het is scoren bij deze helft van de maatschappij (wijst naar beneden). Bij de mensen zonder opleiding en met weinig beschaving.’

Gordon = plat
‘Matthijs (van Nieuwkerk, red.) vindt het geloof ik ook leuk. Ik vind het gewoon gênant. Het ís gewoon gênant. Ik vind Gordon ook iets verschrikkelijks, terwijl er toch mensen zijn die hem leuk vinden. Niet te harden, die gast. Veel te plat. En hij kan gewoon niks. Het enige wat hij kan, is in de krant komen. Nu was hij er weer uitgeknikkerd op het 50-jarige verjaardagsfeest van Linda de Mol omdat hij Saskia Noort cocaïne ging aanbieden. Dat ontkent hij, en Linda ontkent het ook, maar dat is wel degelijk zo gebeurd, weet ik van mensen die daar waren.’

De presentatie van Voetbal International overnemen, ziet Spaan dan ook niet zitten. ‘Nee, dat zou ik niet doen. Straks gaan ze het over paaldansen hebben en zit ik ernaast. Zoals Peter Heerschop erbij zat toen Johan Derksen begon over de kutscheten van Linda de Mol. Ik kwam hem daarna tegen en zei: ‘Waarom ben jij toen blijven zitten?’ Dat is toch een raadsel? Ik zou echt weg zijn geweest. 100 procent. Maar Peter is toch een beetje een pleaser.’

Arie = Gordon
Spaan botst vaker met andere bekendheden. Arie Boomsma bijvoorbeeld. Nadat Spaan over hem in de media had gezegd: ‘Hij doet geen vlieg kwaad, maar dat is juist zo erg aan hem, daarom wil je hem meppen,’ kwam hij hem tegen in een café en stapte Boomsma op Spaan af. Volgens de gespierde christen, schrok Spaan toen toch wel een beetje. ‘Arie is een jokkebrok. Ik zag hem al de hele tijd draaien bij de bar en toen had hij eindelijk alle moed verzameld en kwam hij naar mij toe’, vertelt Spaan. ‘Toen ging hij bij me staan, keerde me zijn andere wang toe, tikte er uitnodigend op en zei: “Slaon pao.” Ja, wat moet je dan? Ik schrok niet, ik vond het gewoon een ongemakkelijke situatie. Tegenwoordig zegt hij me overigens altijd wel heel vriendelijk gedag, hoor. Maar Arie Boomsma, hallo zeg. Dat is de Gordon van de religieuze televisie. Hij is net zo’n aandachtzoeker.’

Volgens Boomsma wil Spaan gewoon aandacht genereren door uit te halen naar de KRO’er. ‘Echt niet. Het is gewoon dankbaar om hem te beledigen’, zegt Spaan. ‘Maar Arie Boomsma is toch degene die door heel Nederland gedichten voorleest van een ander? Om zijn moeder te behagen? Ik vind het een buitengewoon aardige jongen, maar zeventien keer per week in de sportschool staan, anabolen slikken om er goed uit te zien, een kruis op je rug tatoeëren, bij de EO en de KRO werken en bij een IKEA-kast gaan staan roepen dat alle homo’s eruit moeten komen, nee, dat is niet mijn wereld.’

Het hele interview staat in de nieuwste editie van Nieuwe Revu.
henk, henk..ken je feiten: het was viggo met die kutscheten, niet peter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')