abonnement Unibet Coolblue
pi_143753481
Oud collega van mij van vroeger toen ik nog bij de AH werkte. Gozer voelde zichzelf helemaal de bom (was teamleider), en voelde zich ook veel te interessant voor de rest van het personeel, die hij tegenover mij vaak ''dom'' noemde.

Het bleek hem zelf volledig te ontgaan dat veel van die ''domme'' mensen wel aan een hbo/universiteit studeerde of nog op het havo/vwo onderwijs zaten, terwijl hij zelf nooit verder is gekomen dan een vmbo diploma.

Eergisteren sprak ik hem weer na een paar jaar, en hij voelde zichzelf nog steeds behoorlijk de man, te meer omdat hij nu naar eigen zeggen bezig was met een hbo opleiding. Hetgeen ik nogal frappant vond, omdat hij na het vmbo is gestopt met school om fulltime teamleider bij AH te worden.

Nu blijkt dus dat er een of andere toets is, waardoor je als 21+'er gewoon door het maken van een toetsje aan een hbo opleiding kunt beginnen. Wat is dit voor bullshit? De arbeidsmarkt voor hoger opgeleiden is al niet bepaald florisant te noemen, maar nu gaan we al die gasten die hun eerste 21 jaar van hun leven hebben zitten flierefluiten ook nog eens tweede en derde en vierde kansen geven door ze dmv. het maken van een simpel toetsje alsnog gemakkelijk toegang tot het hoger onderwijs te geven.

Laat die gozer gewoon net zoals de rest een havo of mbo diploma halen voordat hij aan een hbo opleiding kan beginnen.
pi_143753519
Je bent ook wel echt een ezel als je de middelbare school afmaakt.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_143753560
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:40 schreef voederbietel het volgende:
Je bent ook wel echt een ezel als je de middelbare school afmaakt.
Ja idd heb ik vwo gedaan terwijl ik net zo goed van mijn 16e tot 21e had kunnen chillen, 21+ toets maken. Propedeuse halen, 4 jaar studeren, heb ik op mijn 25/26e een universitair diploma.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:43:43 #4
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_143753606
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:42 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Ja idd heb ik vwo gedaan terwijl ik net zo goed van mijn 16e tot 21e had kunnen chillen, 21+ toets maken. Propedeuse halen, 4 jaar studeren, heb ik op mijn 25/26e een universitair diploma.
met VWO diploma op je CV maak je denk ik toch meer kans
leef de leven
pi_143753653
Heb jij die toets gezien dan? Ik weet niet of die simpel is of niet.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143753714
Mensen verdienen geen 2e kans? Volgens mij ben je een beetje gefrustreerd dat je die kerel nu niet meer op zijn nummer kan zetten, omdat het blijkt dat hij ook gewoon genoeg hersenen heeft om te kunnen functioneren in het hoger onderwijs.
pi_143753745
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:45 schreef Rezania het volgende:
Heb jij die toets gezien dan? Ik weet niet of die simpel is of niet.
Simpel of niet, het is één toets, afgezet tegen drie jaar mbo of twee jaar havo na het vmbo. Als iedereen 2 of 3 jaar moet investeren om ''toegang'' te krijgen tot een hbo opleiding, waarom moeten die lui die er op hun 21e achter komen dat ze toch nog even wat van hun leven willen maken slechts een toetsje maken?

Laat iedereen gewoon dezelfde route bewandelen. En als je de tijdsinvestering er niet voor over hebt, dan niet. Misschien maar beter ook aangezien er veel te veel hoger opgeleiden zijn in NL.
pi_143753761
Als je het niveau aan kan kan je het niveau gewoon aan. Niet zo huilen TS.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:50:25 #9
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_143753831
Als je nu ook even aangeeft welke opleiding hij is gaan doen dan weet ik in welke categorie ik mijn ongenoegen moet plaatsen.
pi_143753846
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:47 schreef hoink581 het volgende:
Mensen verdienen geen 2e kans? Volgens mij ben je een beetje gefrustreerd dat je die kerel nu niet meer op zijn nummer kan zetten, omdat het blijkt dat hij ook gewoon genoeg hersenen heeft om te kunnen functioneren in het hoger onderwijs.
Mensen verdienen zeker wel een tweede kans, alleen laat zo iemand dan dezelfde investering doen als iedereen die de ''normale'' route heeft bewandeld, dus door een mbo of havo diploma te halen, desnoods in deeltijd dmv. het behalen van deelcertificaten ofzo.

De tendens in NL is vaak dat mensen die een tweede kans willen/krijgen het ook maar extra makkelijk gemaakt dient te worden. Net zoals een kerel die 2 jaar lang cokeverslaafd is geweest, zijn ouders heeft voorgelogen, enorme schulden heeft gemaakt en al die tijd max heeft bijgeleend om in dure armani kleding te lopen en sos te halen..

Nu is meneer aan het afkicken, wordt zijn DUO schuld kwijtgescholden, want hij moet wel met een schone lei kunnen beginnen :') Terwijl ik gewoon een paar duizend euro studieschuld heb staan en gewoon boeken ervan heb gekocht.
pi_143753866
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:48 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Simpel of niet, het is één toets, afgezet tegen drie jaar mbo of twee jaar havo na het vmbo. Als iedereen 2 of 3 jaar moet investeren om ''toegang'' te krijgen tot een hbo opleiding, waarom moeten die lui die er op hun 21e achter komen dat ze toch nog even wat van hun leven willen maken slechts een toetsje maken?

Laat iedereen gewoon dezelfde route bewandelen. En als je de tijdsinvestering er niet voor over hebt, dan niet. Misschien maar beter ook aangezien er veel te veel hoger opgeleiden zijn in NL.
Kun je teveel hoger opgeleiden hebben? Beter gezegd: wat zijn de aantoonbare ernstige gevolgen die we hiervan hebben ondervonden?
wat kijk jij
pi_143753922
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:48 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Simpel of niet, het is één toets, afgezet tegen drie jaar mbo of twee jaar havo na het vmbo. Als iedereen 2 of 3 jaar moet investeren om ''toegang'' te krijgen tot een hbo opleiding, waarom moeten die lui die er op hun 21e achter komen dat ze toch nog even wat van hun leven willen maken slechts een toetsje maken?

Laat iedereen gewoon dezelfde route bewandelen. En als je de tijdsinvestering er niet voor over hebt, dan niet. Misschien maar beter ook aangezien er veel te veel hoger opgeleiden zijn in NL.
Mja, er zijn meer factoren dan enkel motivatie en intelligentie die bepalen of iemand een bepaald niveau op de middelbare aankan hè. Iemand kan ook gewoon slim zijn maar problemen in zijn jeugd hebben gehad. Als diegene dan 21 of ouder is en geen problemen heeft vind ik zo'n toets logischer dan hem terugsturen naar de havo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:56:11 #13
409225 EenKriek
Ik lach me er één.
pi_143754068
Eensch, als ik dit destijds had geweten, had ik ook gewoon lekker een paar jaar gechilled en dat toetsje ingekopt
emo punt gif
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:56:16 #14
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_143754076
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:50 schreef Mister_Bojangles het volgende:
al die tijd max heeft bijgeleend om in dure armani kleding te lopen en sos te halen..
Kon hij meer lenen dan ik kon. Of is Armani goedkoper geworden.
pi_143754087
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:52 schreef Rezania het volgende:

[..]

Mja, er zijn meer factoren dan enkel motivatie en intelligentie die bepalen of iemand een bepaald niveau op de middelbare aankan hè. Iemand kan ook gewoon slim zijn maar problemen in zijn jeugd hebben gehad. Als diegene dan 21 of ouder is en geen problemen heeft vind ik zo'n toets logischer dan hem terugsturen naar de havo.
Ik vind problemen altijd een beetje een non-argument. Misschien makkelijk gezegd omdat ik tot afgelopen jaar de wind in alle opzichten mee heb gehad, maar je moet ook niet bij je werkgever aankomen dat je even niet thuisgeeft wanneer er problemen zijn..

Op mijn universiteit zijn het ook altijd corpsleden die net hun BSA niet halen of niet op tijd hun bachelorvakken binnen hebben om aan hun master te kunnen beginnen, en die weten ook altijd met slappe verhalen de examencommissie zo ver te krijgen om toch toegang te krijgen. Veel te soft allemaal als je het mij vraagt.
pi_143754168
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:56 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Ik vind problemen altijd een beetje een non-argument. Misschien makkelijk gezegd omdat ik tot afgelopen jaar de wind in alle opzichten mee heb gehad, maar je moet ook niet bij je werkgever aankomen dat je even niet thuisgeeft wanneer er problemen zijn..

Op mijn universiteit zijn het ook altijd corpsleden die net hun BSA niet halen of niet op tijd hun bachelorvakken binnen hebben om aan hun master te kunnen beginnen, en die weten ook altijd met slappe verhalen de examencommissie zo ver te krijgen om toch toegang te krijgen. Veel te soft allemaal als je het mij vraagt.
Ik heb het over serieuze problemen. Zwaar autisme, een handicap, schizofrenie, etc. Niet over dat je de docent niet mag of zo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:00:15 #17
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143754213
Hoe oud is die vent?
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:00:33 #18
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_143754229
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:56 schreef Mister_Bojangles het volgende:
maar je moet ook niet bij je werkgever aankomen dat je even niet thuisgeeft wanneer er problemen zijn..
Hij was toch teamleider?

Dit topic gaat alle kanten op ... ;(
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:00:55 #19
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143754239
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:56 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Ik vind problemen altijd een beetje een non-argument. Misschien makkelijk gezegd omdat ik tot afgelopen jaar de wind in alle opzichten mee heb gehad, maar je moet ook niet bij je werkgever aankomen dat je even niet thuisgeeft wanneer er problemen zijn..

Op mijn universiteit zijn het ook altijd corpsleden die net hun BSA niet halen of niet op tijd hun bachelorvakken binnen hebben om aan hun master te kunnen beginnen, en die weten ook altijd met slappe verhalen de examencommissie zo ver te krijgen om toch toegang te krijgen. Veel te soft allemaal als je het mij vraagt.
Oppervlakkig debieltj gespot.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:02:50 #20
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143754299
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:43 schreef RRuben het volgende:

[..]

met VWO diploma op je CV maak je denk ik toch meer kans
Maakt geen reet uit, ervaring + diploma + motivatie.
pi_143754342
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 22:02 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Maakt geen reet uit, ervaring + diploma + motivatie.
En connecties, die zijn misschien nog wel belangrijker dan de rest.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143754365
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:42 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Ja idd heb ik vwo gedaan terwijl ik net zo goed van mijn 16e tot 21e had kunnen chillen, 21+ toets maken. Propedeuse halen, 4 jaar studeren, heb ik op mijn 25/26e een universitair diploma.
Kon je de tijd maar terugdraaien heh.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_143754386
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 22:04 schreef Rezania het volgende:

[..]

En connecties, die zijn misschien nog wel belangrijker dan de rest.
Ja lekker netwerken linked-in je naam de wereld in slingeren.

Nee.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:05:51 #24
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_143754396
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 22:05 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Kon je de tijd maar terugdraaien heh.
Alsof het leven dan voltooid is. :P
pi_143754445
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 22:05 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ja lekker netwerken linked-in je naam de wereld in slingeren.

Nee.
:') Natuurlijk niet, sociaal doen, niet zakelijke FB'en. :')_!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')