abonnement Unibet Coolblue
pi_143751352
Hoi!

Ik zit met een serieus probleem waar ik jullie advies bij nodig heb.
Ik heb geen vrienden in het echte leven, ja wel op Facebook maar die tellen niet hé! Maar wil er natuurlijk wel een of twee hebben, want alleen is maar alleen... zeker als je ook geen vriendin hebt. Ik begin toch wel te merken dat het er niet leuker op wordt in je eentje, en ik vrees dat het komend jaar alleen nog maar leger gaat worden.. Iedereen van mijn leeftijd is inmiddels ook verhuisd dus ben echt zo'n beetje als enigste overgebleven...

Hoe komt het dat ik geen vrienden heb? Nee ik ben niet mentaal gestoord, maar ik ben een beetje zo'n type die het met iedereen goed kan vinden, op school, op het werk, in de kroeg... maar aan het eind van de dag gaat ieder toch zijn eigen gang. Ik kan dus met iedereen goed opschieten, maar blijkbaar ziet niemand dat ik meer wil dan op school of werk met elkaar omgaan, en ik heb dit toch wel zeker aangegeven.

Op school heb ik wel een groepje waar ik vaak mee om ga, we praten en doen veel samen... op school. Als er geen school is ga ik niet met ze om. Ik woon ook niet in de plaats waar ik studeer, dus ik mis sowieso het hele studentenleven daar. En de helft van mijn groep is dit jaar afgestudeerd en keert komend schooljaar dus niet meer terug en beginnen dus aan een heel nieuw leven (in werkelijkheid hadden ze dat natuurlijk al met hun eigen vrienden), dus hebben ze mij zeker niet meer nodig.

En in het plaatsje van zo'n kleine 2500 inwoners waar ik woon zijn al mijn leeftijdsgenoten al vertrokken... Ik durf haast te wedden dat ik een van de weinige (zo niet enigste) 20+-er ben. De rest zijn allemaal bejaarden of mensen die een gezin hebben, dus sluiten niet aan op mijn leven.

Vanwege de afstand tussen school en thuis ben ik niet op kamers gegaan, en nu ik aan het afstuderen ben is de nood niet meer daar. Als ik verhuis, wil ik gewoon een nieuwe start maken en dan wil ik afgestudeerd zijn. Als ik nu op kamers ga, gaat daar veel tijd inzitten met zoeken en regelen en stel ik mijn studie weer uit...

Ik ben dus op het punt gekomen dat iedereen zijn eigen leven voor een groot gedeelte heeft ingevuld, dus ergens tussenkomen bij een bepaalde vriendengroep gaat 'm niet worden.

Hoe maak op deze leeftijd (mid 20) toch vrienden?

Sowieso is het met daten altijd lastig, want aangezien ik geen vrienden heb, blijft je date dan als enigste contactpersoon over... en die heeft vaak wel haar eigen vrienden. Voor haar zeer onprettig want bijna iedereen heeft vrienden... en voor mij is het akward want dan kom je meteen als ramdebiel over die geen vrienden heeft.

Bovendien: moeten liegen dat ik vrienden heb vindt ik not done, want ze komt er toch wel achter als ze ze wilt ontmoeten ooit, sowieso zijn meiden meestal eerder van het 'gezellig met elkaars vrienden afspreken'....

En even voor de duidelijkheid: vrienden zijn voor mij mensen waarmee je samen een filmpje kijkt, goed gesprek voert, het kan hebben over je vriendin, werk, school etc. en dat zijn dus iedereen behalve je ouders of vriendin. Gewoon eigen vrienden dus.
pi_143751683
"The only way to have a friend, is to be one"
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:00:07 #3
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_143751887
Ik heb precies hetzelfde! Het groepje waarmee ik het op school kan vinden, waren eerst ook mijn vrienden, we gingen bijvoorbeeld wel soms nachtjes doorhalen met gamen enzo. Alleen hun zijn allemaal obsessed met voetbal en ik niet. Onze interesses zijn dus anders en ik ga dus buiten school ook nooit meer met ze om... I feel you ;(
leef de leven
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:09:11 #4
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_143752223
Er moeite in steken misschien. Vrienden zijn geen objecten die zomaar komen aanwandelen. Vrienden zijn mensen met wie je een innige band hebt opgebouwd en waar je wat toevoegt aan iemand's leven zonder opdringerig te zijn.
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_143752327
Definieer 'vriend' ?

Fake it until you make it. Je moet er ook gewoon een beetje schijt aan maken, de meeste mensen gebruiken witte leugentjes om her en der binnen te komen qua sociale groepen. Wat is daar mis mee?

Ik heb overigens niet bepaald een goed track record daar ik met emotioneel onvolwassen dames date maar eenzaamheid is op zo'n manier geen issue.

"En even voor de duidelijkheid: vrienden zijn voor mij mensen waarmee je samen een filmpje kijkt, goed gesprek voert, het kan hebben over je vriendin, werk, school etc. en dat zijn dus iedereen behalve je ouders of vriendin. Gewoon eigen vrienden dus" ..

Er zijn genoeg mensen die je 1 keer in de maand spreekt over zo iets, een filmpje mee pakt of wat dan ook. En dan? Kun je elke dag een goed gesprek hebben met je vriend? Ik heb vrienden die ik elke week even spreek, elke maand even spreek, om de zoveel maand even spreek, om het jaar even bezoek etc. Maar elke dag of elke week dat ik elke scheet van het werk of school of wat dan ook moet bespreken gaat wel wat ver niet? Dat heb je met name tijdens school jaren. Of in die dorpen waar je van die fanatieke idioten hebben die continu bij elkaar blijven qua feestjes etc. Je moet je afvragen of je je daar wel goed in zou voelen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_143752455
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:12 schreef sitting_elfling het volgende:


Ik heb overigens niet bepaald een goed track record daar ik met emotioneel onvolwassen dames date maar eenzaamheid is op zo'n manier geen issue.
Ik andersom :p

Daarnaast is verhuizen naar de randstad een optie.
pi_143752504
quote:
Als ik verhuis, wil ik gewoon een nieuwe start maken en dan wil ik afgestudeerd zijn. Als ik nu op kamers ga, gaat daar veel tijd inzitten met zoeken en regelen en stel ik mijn studie weer uit...
Dit is gewoon een smoes, om het naar jezelf goed te praten. Je durft de stap niet te maken. Ga dit laatste eerst onder ogen zien, daarna verder nadenken.

(been there, done that. Had ik maar veel eerder mijn reflectievermogen ontwikkeld)
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_143752698
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:15 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik andersom :p

Daarnaast is verhuizen naar de randstad een optie.
Je mengen in een grotere stad met met meer mensen? Wat gaat dat helpen? Het geeft hooguit meer afleiding maar is volgens mij niet intern echt een oplossing. Ik heb een poos in grote steden gezeten maar dat helpt echt vrij weinig.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_143753506
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je mengen in een grotere stad met met meer mensen? Wat gaat dat helpen? Het geeft hooguit meer afleiding maar is volgens mij niet intern echt een oplossing. Ik heb een poos in grote steden gezeten maar dat helpt echt vrij weinig.
In een grote stad is men vaak individualistischer / oppervlakkiger dan in de dorpen. Je maakt er sneller contact maar da's ook een stuk vrijer en minder gebonden.

Om te proberen zou je - als je er tijd en zin in hebt - op een sportclub / teamclub kunnen gaan. Volleybal, basketbal, of, minder team-achtig en wat individueler: een vechtsport. Allereerst goed voor je conditie - altijd mooi meegenomen - maar daarnaast kom je ook steeds dezelfde mensen tegen en uiteindelijk ga je er toch een beetje mee praten.
Bevalt het allemaal niet, dan ga je er weer af.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:55:34 #10
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_143754049
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je mengen in een grotere stad met met meer mensen? Wat gaat dat helpen? Het geeft hooguit meer afleiding maar is volgens mij niet intern echt een oplossing. Ik heb een poos in grote steden gezeten maar dat helpt echt vrij weinig.
Precies, op de bonnefooi in de grote boze stad gaan wonen gaat je geen extra vrienden opleveren. Ze komen echt niet aanwaaien :P Maar ja, wel een beetje lastig om ze te ontmoeten in de eerste plaats natiirlijk. Sport ofzo?

Waar ergens woont TS?
pi_143757409
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:55 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Precies, op de bonnefooi in de grote boze stad gaan wonen gaat je geen extra vrienden opleveren. Ze komen echt niet aanwaaien :P Maar ja, wel een beetje lastig om ze te ontmoeten in de eerste plaats natiirlijk. Sport ofzo?

Waar ergens woont TS?
Gelderland.

Het is niet dat ik verwacht dat vrienden komen aanwaaien of er zo eentje opstaat... maar ik bedoel meer ik en dus ook andere zijn rond hun 25ste toch een leventje aan het bouwen en vrienden maken daar een (belangrijk) deel van uit. Als je eenmaal vrienden hebt, heb je geen behoefte aan nieuwe, toch?

Het 'makkelijkst' om natuurlijk vrienden te maken is als je ergens nieuw bent: op school of op werk. Als je na het eerste jaar school geen vast groepje hebt, val je er gewoon buiten de rest van je studietijd. Dat zie ik gewoon gebeuren. Tijdens de basisschool had ik wel vrienden. Iedereen woonde gewoon in dezelfde plaats, dus afspreken was makkelijk en je ouders forceren dan ook een groot gedeelte om eens wat af te spreken natuurlijk. Alleen aan het einde van groep 8 moet je een middelbare school kiezen. En het groepje met wie ik veel omging ging op het laatste moment toch naar een andere school.. dus sta je er weer alleen voor op de middelbare.

Nu zit ik op hoger onderwijs. Ik kan dus wel met een heel aantal mensen goed opschieten, maar dat contact verlegt zich dus niet buiten de schooldeuren. En aangezien er nu weer een flink aantal zijn afgestudeerd - die keren dus niet meer terug op school - is het groepje nog kleiner geworden en wanneer ik komend jaar klaar ben met met mijn papiertje is vrienden maken op het werk nog de enigste optie, zo zie ik het.

En zeg nou eerlijk: als jij mijn vriendin (of als je een man bent, denkend aan je eigen vriendin) zou zijn, en jij hebt wel een eigen sociaal leventje, maar je eigen vriend niet, dan is dat toch op zijn minst bijzonder? Zoals ik al zeg: in het uiterste geval dat ik vriendloos blijf, is mijn 'echte' vriendin dus meteen mijn beste vriend... dat kan ze toch niet serieus verkopen aan haar vriendenkring? Zeker als je nog niet samenwoont zie je elkaar misschien niet iedere dag en normaal zou je op die andere dagen dan met vrienden afspreken etc. Het is toch vrij normaal dat ieder zijn eigen vriendenkring heeft, en je relatie langer duurt, elkaars vriendschappen misschien samenkomen als het klikt etc.?
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 23:38:58 #12
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_143757661
Genoeg vrienden maar je kan er nooit genoeg hebben. Je kan niet verwachten dat je dezelfde vrienden over 10 jaar nog hebt dus daarom moet je er energie jn blijven steken.
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
pi_143757919
Met je matties uitgaan wil ook wel eens helpen.
pi_143760657
Die mensen waar je wel mee omgaat maar na school niet ziet of spreekt, kun je niet gewoon voorstellen om een keer wat te doen? Ergens wat drinken ofzo, of gamen of film kijken of wat je ook leuk vind...
pi_143761186
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 01:09 schreef andersdenkende het volgende:
Die mensen waar je wel mee omgaat maar na school niet ziet of spreekt, kun je niet gewoon voorstellen om een keer wat te doen? Ergens wat drinken ofzo, of gamen of film kijken of wat je ook leuk vind...
Dit dus. Eerlijk gezegd heb ik geen last gehad van het probleem dat ik geen vrienden had, die heb ik gelukkig altijd wel gehad, maar ik had een keer een dipje waarin ik niet zoveel aandacht eraan besteede en dus me me enigzins eenzaam voelde.

Hoe los je dat? Eerst even kijken of je lekker in je vel zit (een van de voornaamste redenen waarom mensen hun sociaal leven zo verwaarlozen)? zo nee. Kijk eerst waarom en zorg dat je beter in je vel zit. Zit je wel goed in je vel? Dan moet je zorgen dat je nieuwe contacten opdoet.

Ik heb toen ik met mijn master begon het aantal vrienden ongeveer met 20% laten toenemen. Hoe? Borrels en drankjes doen, zeker in het begin vrijwel altijd meegedaan. Zeker aan het begin van de master/opleiding/jaar/eerste college stelt er iemand weleens voor iets te gaan drinken. Dan gewoon er naartoe gaan en een drankje doen. Lekker met iedereen even praten. Na verloop van tijd ken je die mensen wat beter en kan je daarbuiten afspreken. Nu zijn niet alle mensen die ik daar heb ontmoet vrienden geworden (veel wel goede kennissen), maar wel een aantal. Via via leer je dan weer nieuwe mensen kennen en zo gaat dat voort.

Hoe oud ben je precies? Onder de 27/28 heb je geen acute drang om af te studeren. Ga lekker op kamers, rek je studie een beetje en leer nieuwe mensen kennen. Geloof me, dat scheelt een stuk.

Vind je het moeilijk om dorect met die mensen af te spreken? Stel dan in de pauze voor koffie te halen en ergens koffie te gaan drinken. Geloof me, veel vrienden heb ik de koffiepauze gemaakt. Nu gaan we naar festivals, uit, terrasje pakken enz, maar het is begonnen met joh, ik ga koffie halen, wil iemand mee... ;)
pi_143761600
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 23:30 schreef TroubleTheRouble het volgende:

[..]
Als je eenmaal vrienden hebt, heb je geen behoefte aan nieuwe, toch?
Flauwekul, er zijn zat mensen die constant openstaan voor nieuwe contacten. Een bestaand vriendengroepje inrollen is lastiger, maar mensen hebben geen uitknop voor vriendschappen hoor. Ze zijn misschien niet actief op zoek, maar eey, als het klikt en ze vinden je een chille gozer kan je buiten studie/werk afspreken, op verjaardagen uitgenodigd worden en so on. Bevriend raken met vrienden van vriend enz.

Btw, heb je broers of zussen, neven/nichten? Ik ken de meeste vrienden van mijn zus en zij kent mijn vrienden, soms gaan we zelfs in een gemixte groepje (bijv. zus, haar vrienden (2-3) , ik met nog 2/3 vrienden) wat doen. Daardoor is zij bevriend geworden met sommige vrienden van mij en ik met sommige van haar. Met mijn neef idem enz. Daardoor breid je je kennisnetwerk in elk geval uit en op den duur misschien ook vriendenkring. Wellicht iets ondernemen met familieleden, dat houd je in elk geval uit je kamer en levert gesprekstof op....

Ga wat doen in elk geval. In je dorp, bij je ouders zitten, tja, kan je doen tot je ons weegt, maar daarmee ben je niet veel beter. Waag de gok, ga op kamers! Rek je studie, ga reizen of wat dan ook. Thuis in je kamer zitten en je moeder de was laten doen (hoe chill ook) helpt je, in jouw geval, nu niet. Ga wat doen!

Iets doet me vermoeden dat je na college zo snel mogelijk de trein pakt en dat je geen koffie drinkt in de pauze. Ik weet niet hoe groot je studie is, maar bij ons gaan we weleens zelfs een biertje doen met de profs (ja, die kunnen ook flink drinken soms). Is t een kleine studie? Dan moet je voorstellen om met de hele groep wat te gaan drinken. Samen een project gedaan en gehaald? Voorstellen een drankje te doen om t te vieren! Lang verhaal, maar ga gewoon wat doen ;)
pi_143763051
Soortgelijk probleempje hier. Ik heb wel vrienden, maar in mijn oude woonplaats (en die zijn hier soms wel, maar ook niet altijd op momenten dat ik zin heb om te terrassen of zoals net even de stad in te duiken). Sinds kort verhuisd Utrecht en ik zit hier heerlijk, maar mensen om even snel mee de kroeg in te duiken heb ik hier niet (meer). Vroeger wel heel veel mensen en als ik hier was had ik een hele lijst die ik kon bellen en waar ik dan mee ging chillen, maar die hebben nu of een gezin of zitten nog steeds in dat kansloze leven van werken, blowen en niets doen (en dat zijn niet de mensen waar ik nog mee op wil trekken). Mijn werk zit in een hele andere stad en m'n collega's wonen ook daar, dus daar heb ik nu ook weinig aan.

Ahja, het komt wel met de tijd denk ik dan maar op het moment worden ik en m'n vriend (met hetzelfde probleem, vrienden wonen elders en gaan alleen maar naar festivals waar wij nu dan geen geld aan uit kunnen geven) een beetje gek van elkaar omdat we haast gedwongen zijn samen dingen te ondernemen waar we voorheen gewoon onze eigen gang gingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2014 04:24:48 ]
pi_143763895
Ach, zodra je dan over een tijdje een dertiger bent dan kom je erachter dat veel mensen hetzelfde lot lijkt te wachten. Alles draait op een gegeven moment om het werk en de kinderen.

Op mijn werk zie ik wel dat mensen ook echt vrienden van elkaar worden. En eigenlijk komt dat vooral door 1 ding: gedeelde interesses.

En dan merk ik toch weer dat ik anders ben en daardoor niet goed aansluiting kan vinden. Ik vind simpelweg niet dezelfde dingen leuk. Ik hou van andere muziek, hou heel andere hobbies er op na, enzovoorts.

Het enige dat mij en mijn collega's echt bij elkaar brengt, is dat de meesten van ons van hun hobby hun werk hebben gemaakt, maar dat betekent dus ook weer dat je naast het werk juist andere dingen wil doen.

Ik heb mij er eigenlijk bij neergelegd.. ik heb wel een relatie, dus dat maakt het misschien wat makkelijker. Maar soms denk ik ook dat het beter zou zijn om vrienden te hebben. Alleen ben ik misschien iets teveel blijven hangen in het "biertje drinken in de kroeg, keertje gaan poolen, naar de sportschool gaan, gitaar spelen". Oftewel: ik ben vrij star in wat ik zelf leuk vind om te doen en dat maakt vriendschappen onderhouden ook een stuk moeilijker.

Wel wil ik meer gaan sporten, dus misschien zoek ik wel weer iets op waar ik nieuwe mensen ontmoet. Misschien ergens heengaan waar wat meer teamspirit heerst of in ieder geval eens groepslessen gaan nemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door BadObsession op 24-08-2014 08:51:46 ]
Monkey see, monkey do.
pi_143766060
Thanks voor de tips! Wat betreft afspreken met schoolgenoten: we hebben geen les meer. Ik zit in de afstudeerfase en de anderen zijn al afgestudeerd dit jaar of anders binnenkort, dus we zien elkaar niet meer. Je moet bij ons je eigen project maken, samenwerken is dus niet toegestaan voor je afstuderen. Daarom ook dit topic: iedereen is op een punt in zijn leven gekomen dat hij of zij een eigen vriendenkring heeft opgebouwd, en degene die dat niet hebben blijven maar een beetje sukkelen.

Daarom ook mijn constatering: heb je op het einde van het eerste jaar geen vast vriendengroepje, val je er de rest van je studie buiten. En ik heb dus wel een groepje met wie ik goed kan opschieten, maar dat zijn dus buiten school niet mijn vrienden en nu zijn daar paar van klaar met studie, dus kom je er dan pas achter wie van dat 'groepje' nog eens aan je denkt, want die hebben nu ook hun eigen leven dus waarom denken aan jou etc.?
pi_143767016
Serieus man, ga op een teamsport.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_143769091
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:35 schreef TroubleTheRouble het volgende:

Daarom ook mijn constatering: heb je op het einde van het eerste jaar geen vast vriendengroepje, val je er de rest van je studie buiten. En ik heb dus wel een groepje met wie ik goed kan opschieten, maar dat zijn dus buiten school niet mijn vrienden en nu zijn daar paar van klaar met studie, dus kom je er dan pas achter wie van dat 'groepje' nog eens aan je denkt, want die hebben nu ook hun eigen leven dus waarom denken aan jou etc.?
Kom op zeg, waarom een slachtofferrol aannemen? Dat je met iedereen kan opschieten zegt natuurlijk niets; dat heet gewoon sociaal doen. De meeste mensen kunnen wel met elkaar opschieten.

Mensen die je ken van de studie zijn in de eerste instantie gewoon kennissen die een gemeenschappelijke interesse delen. Als het goed is, zorgt dat ervoor dat je gemakkelijk vrienden kan maken. Je zegt dat je een studiegroep hebt op school. Dus dat houdt in dat je mensen gevonden hebt waarmee je een klik hebt. Nu ligt het aan jou om vriendschappen te sluiten. Waarom ben jij niet degene die eens aan hen denkt? Ga eens een keertje uit eten met je studiegenoten onder het nom van bijpraten gezien je al een tijdje je studiegenoten niet hebt gezien.
pi_143769164
Herkenbaar, ik heb met niemand meer contact van mijn vorige scholen/opleiding. Gewoon niet mensen waarmee ik om wilde gaan. Ik weet ook niet echt wat ''vrienden'' nog zijn. Ene dag denk je dat iemand je vriend is, andere dag stelt die persoon je teleur.

Ik zie mensen ook niet zo snel als vrienden, meer als kennissen. Heb dit jaar met studiegenoten weleens wat ondernomen buiten schooltijd. Het was altijd wel leuk en gezellig, maar dan stel je in de vakantie wat voor en dan zeggen ze wel ja, maar komt er uiteindelijk niks van. :')

Mijn beste mattie, was iemand die ik op xbox had leren kennen. Altijd ouwehoeren over alles en nog wat. Wel triest eigenlijk. :')

Trouwens, je hebt ook sommige dames die rond hun 25ste wat meer gaan nadenken wat ze willen, althans zo één had ik gevonden. Zij vertelde dat zij wel eens uitging met haar vriendinnen, maar dat ze hun eigenlijk niet mocht, ze blijven hangen in het gebruik van drugs enzo waar zij dan al klaar mee is.

[ Bericht 8% gewijzigd door Solo14 op 24-08-2014 13:45:31 ]
pi_143770525
@TS

Vrienden maken na je schooltijd is lastig, je komt ze ten slotte niet meer vanzelf tegen.
Je woonplaats pleit tegen je.
Wat je eerst moet doen is op plekken komen waar ook leeftijdsgenoten komen. Ook is het handig als die mensen bij jou in de buurt wonen (liefst zelfde gemeente) en je moet een beetje dezelfde interesses hebben, raakvlakken met iemand hebben.

Jammer dat het studentenleven jou niet zo trok en dat je niet op kamers bent gegaan, maar dat is nu niet meer van belang.

Ten slotte moet je de mensen die jou wel wat lijken, ook kunnen herkennen.

Maar essentieel is dat je met leeftijdsgenoten in contact komt, zorg daar als 1e voor :)
Fok! is trouwens ook wel een mogelijkheid (en dan denk ik vooral aan het 25+ topic)
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 21:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Definieer 'vriend' ?

Fake it until you make it. Je moet er ook gewoon een beetje schijt aan maken, de meeste mensen gebruiken witte leugentjes om her en der binnen te komen qua sociale groepen. Wat is daar mis mee?
Ehm, ik zou die persoon daar later op afrekenen. Met leugens (ook "witte", whatever those are) kom je bij mij niet ver.
pi_143771515
Welke plaats woon je? Beschik je over een auto?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_143775197
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 11:35 schreef TroubleTheRouble het volgende:
. En ik heb dus wel een groepje met wie ik goed kan opschieten, maar dat zijn dus buiten school niet mijn vrienden en nu zijn daar paar van klaar met studie, dus kom je er dan pas achter wie van dat 'groepje' nog eens aan je denkt, want die hebben nu ook hun eigen leven dus waarom denken aan jou etc.?
Waarom moeten zij aan jou denken, denk jij ook aan hen? Pas dan moeten zij ook aan jou denken. Het is tweerichtingsverkeer.
Bovendien, waarom nodig je ze niet uit om te vieren dat jullie af zijn gestudeerd? Gaan afstuderen? Drankje doen? Ik hoor hier nog steeds geen antwoord op...

[ Bericht 0% gewijzigd door adriaan85 op 24-08-2014 19:24:39 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')